subota, 29. april 2023. | |
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić, koji danas prisustvuje otvaranju dela Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, stigao je na prvu tačku te deonice, kod naplatne rampe Ćićevac. "Divno izgleda", rekao je Vučić prilikom obilaska. "Lepe su vam te šajkače naše", poručio je Vučić okupljenima iz kulturno umetničkog društva. Vučić je tu započeo radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvođačima radova, direktorom "Koridora Srbije" Aleksandom Antićem i direktorom "Puteva Srbije" Zoranom Drobnjakom. Sastanak je završen i predsednik Srbije i članovi Vlade panoramskim autobusom prolaze deonicu koja je završena u dužini od 16,8 kilometara, između Pojata i Makrešana. Otvaranju deonice Pojate - Makrešane prisustvuje i američki ambasador u Srbiji Kristofer Hil. "Najvažnije je to što će ovaj auto-put da obezbedi uslove za dolazak novih investitora", istakao je Vučić tokom vožnje novom deonicom.
"Do kraja 2024. otvaramo i Čačak-Kraljevo", rekao je predsednik Srbije. "Ovo su Čarapani sanjali 50-60 godina, svi su im govorili da će da bude auto-puta ali ga nikada nije bilo", kazao je Vučić. "Ovaj put spaja zapad i istok Srbije, zato je važan. Za ono za šta je bilo potrebno 5-6 sati sada će biti 2,5 sati. Pola miliona ljudi živi na ovom koridoru, ali mnogo više ljudi će suštinski biti povezano njime", dodao je. "Sve je potpuno novo, put izgleda divno. Kao da ste u Švajcarskoj", istakao je Vučić. "Ovaj auto-put je najširi, širi je za 1,60 metara od drugih i biće širok 30 metara, digitalizovan je, svuda su stubovi za 4G a biće i za 5G mrežu kada je bude", rekao je Vučić. "Širina puta je ovde 30 metara, izračunajte samo koliko je tu bilo potrebno kamena", rekao je predsednik Srbije istakavši da je fantastično urađeno. "Kruševac uskoro dobija fakultet političkih nauka, kao i za glumu i još jednu tekstilnu fabriku koja će da zaposli do 500 ljudi. Ostaje još da se uloži u turizam oko Kruševca", najavio je Vučić. "Svuda u Evropi svetu sada postoji problem. MMF je smanjio prognozu za ceo svet za stopu rasta, sa 2,9 na 2,8. I kako su smanjili tu stopu rasta, a ona će se smanjivati još, evrozona je sa 0,9 na 0,8. Zašto je to važno? Kad nema rasta, tad se smanjuje potrošnja, nema povećanja plata i penzija, i to će se naravno i na nas odraziti. I zato mi sada pravimo planove za neke nove projektne i energetske i infrastrukturnih, da bismo mi mogli da utičemo za rast. Jer kada skoče kamatne stope, ljudi neće da uzimaju kredite za stanove, pa čekaju, pa vam stoji građevinska industrija. Nama prerađivačka industrija dobro ide, poljoprivredna ne može biti gora nego prošle godine kada smo imali sušu, e sada je problem što imate problem zbog inflacije u Evropi oko kamatnih stopa. To svuda smanjuje stopu rasta i kod nas će. Kod nas je prva tri meseca 0,7% bolje od onoga što smo očekivali. Mi se nadamo da možemo da idemo preko 2,5, a evrozona na 0,8, to znači da mi ubrzano pristižemo. Mi mnogo zaostajemo, ali ubrzano pristižemo. Zato moramo da gradimo, bar ono što država može da kontroliše. Time podižemo privredu, a sve ostalo je za nas propast. I zato gradimo auto-puteve kao nikada u istoriji, i zato se za to borimo. To nije pitanje samo da li je dobio Kruševac ili Banja, to je pitanje za celu Srbiju. Od toga koliko gradimo zavisiće i naši životi. Od toga koliko radimo zavisiće i to kolike plate i penzije će da nam budu", naveo je predsednik Srbije. "Deficit nam je mnogo manji nego što smo očekivali, što znači da nešto para ima, 4,5 milijardi evra imamo na računu, nikada toliko nismo imali", kazao je. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji danas prisustvuje otvaranju deonice na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, stigao je na sastanak sa predsednicima 10 opština koje se nalaze duž tog putnog pravca. To su opštine Trstenik, Kruševac, Vrnjačka banja, Ćićevac, Aleksandrovac, Brus, Varvarin, Kraljevo, Čačak i Vrnjačka banja. Za taj deo Srbije, Moravski koridor je izuzetno je značajan, jer će njegov završetak doprineti privrednom razvoju lokalnih sredina. Sastanak se održava na 14. kilometru od Pojata, gde su izvedeni radovi na hidrotehničkom uređenju Zapadne Morave. Predsednik je razgovarao sa okupljenim predstavnicima grada. Raspitao se o tome kako napreduje razvoj ideje Lazarevog grada. "Trebalo bi da uradimo još sadržaja za Ribarsku banju", naveo je Vučić. Predsednik je razgovarao i sa udruženjem žena koje su ga dočekale sa spremljenim jelima i od kojih je na poklon dobio ručno rađenje medenjake. Prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji - do oktobra bez naplate putarine Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je za TV Prva da će, kada deonica do Koševa bude završena, tu biti postavljena nova čeona rampa i onaj ko dolazi iz Beograda plaćaće putarinu tamo gde izlazi sa Moravskog koridora. Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa auto-putem. To je prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom. Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih auto-puteva za ukupno 1,6 metara. Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine. Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra. Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd - Niš i auto-putem "Miloš Veliki". Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave. Najsavremeniji auto-put biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara. Moravski koridor čine tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara. Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput. (B92) |