Хроника | |||
Александар Вучић после обиласка градилишта на деоници брзе пруге Нови Сад – Суботица: Kада су у питању притисци због КиМ, реалан сам и нисам оптимиста. Замолили смо Кинезе да убрзају радове |
субота, 14. јануар 2023. | |
Председник Србије Александар Вучић изјавио је да је са високим саветником Стејт департмента Дереком Шолеом имао коректан разговор, али да је реалан и није оптимиста када су у питању притисци на Србију поводом Косова и Метохије. Александар Вучић је после обиласка градилишта на деоници брзе пруге Нови Сад – Суботица, на питање новинара да ли је оптимиста након састанка са Дереком Шолеом када су у питању притисци на Србију, рекао да није оптимиста и да је ситуација за Србију тешка. "За нас је тешка ситуација, све западне силе су признале независност Косова. Не очекујте било шта лепо или упаковано у шећерлеми да нам дође, није то ништа чудно", рекао је председник. Наводи да је са Шолеом имао коректан и отворен разговор и да се наши ставови о Косову и Метохији разликују. "Границе не одређује Курти, већ међународно јавно право" Упитан да прокоментарише изјаву премијера привремених приштинских институција Аљбина Куртија да је административна линија између централне Србије и Косова и Метохије "граница Русије и НАТО-а", Вучић је рекао да је то још једна од очајничких политичких порука којом Курти себе покушава да представи као велику жртву, новог Зеленског, а њега као "малог Путина". "Нисам знао да је Курти постао и НАТО у међувремену. Причај ти шта год хоћеш, како год хоћеш, покушавај нас да ставиш негде где нисмо, себе негде где ниси, ми не стављамо ни тебе где ниси, нити себе. Ми имамо своју земљу, коју волимо највише на свету, којом се дичимо и којом се поносимо. Име те земље је Србија и границе не одређујеш ти већ међународно јавно право", поручио је председник. На питање о изјави америчког спољнополитичког аналитичара Едварда Џозефа који тврди да је Вучић обмануо НАТО, ЕУ и Србе са Косова, Вучић је одговорио да је погрешио што је раније поменуо Џозефа, јер је он, ипак, председник државе. Ипак, констатовао је да је Џозеф радио много тога интересантног у нашем региону. "Он води хајку јер се плаши. Није сигуран да ли ја знам оно што он мисли да ја могу да знам. А ја то што знам о њему не пада ми на памет да износим у јавност, јер ипак сам председник. Све најбоље му желим, ја сам човек који зна шта је за јавност, а шта није, тако да ћу да водим рачуна о њему", рекао је Вучић.
Председник Србије Алексаднар Вучић стигао је у Степановићево код Новог Сада где обилази радове на изградње брзе пруге Нови Сад-Суботица за брзине возова до 200 километара на час, која је деоница међународне брзе пруге од Београд до Будимпеште Алексаднар Вучић је навео да је замолили кинеске извођаче да за најмање шест месеци убрзају радове. „Имамо малих проблема са радовима, али смо замолили кинеске извођаче да за најмање шест месеци убрзају радове, како бисмо могли да радимо бар упола као ви у Кини“, рекао је Вучић обраћајући се кинеској амбасадорки Чен Бо. Он је подсетио да је последња пруга у Србији која је грађена била Београд-Бар 1976. године и да до 2012. није изграђен ниједан километар. „А онда смо од 2012. изградили 108,1 километар и 775 километара и сада радимо нових 156 километара, још 160 километара је у плану, а у планским документима још 2.000 километара. Тако да ће бити много посла за кинеске комапније и српске и кинеске раднике“, рекао је Вучић. "Тражићу да се утроструче казне за крађе на пругама" Председник Вучић је, говорећи о крађама на пругама, рекао да ће иницирати измену закона и да ће тражити да се утроструче казне за крађе на пругама, јер људи који то раде угрожавају животе других. Такође, најавио је да ћемо ускоро имати 1,5 милиона путника "Соколом" и да ће тада, у марту или фебруару. представити нове планове за пругу. Председник Вучић је захвалио амбасадорки Чен Бо на сарадњи и председнику Кине Си Ђинпингу чија је идеја била изградња пруге од Београда до Будимпеште. Извођачи: Пруга Нови Сад - Суботица биће готова до краја 2024. Радови на доњем строју и свим конструкцијама пруге Нови Сад - Суботица биће завршени до краја 2024. године, рекли су представници кинеских извођача радова председнику Србије. Кинески извођачи рекли су председнику да је пруга дуга 108 километара и да има 11 станица, од којих ће неке бити реконструисане, док ће неке бити изграђене у потпуности нове. На овој локацији коју је обишао председник Србије, завршено је 65 одсто ископа за доњи строј и 55 одсто насипа, а радови теку мало успореније због тога што у окружењу има археолошких налазишта. Кинески извођачи радова упознали су председника Вучића да је њихов план да од 1. априла почну са полагањем колосека из правца Новог Сада. На питање Вучића да ли им је сада лакше него на прузи Београд - Пазова, јер су тамо морали да раде сигнализацију са партнерима, представници кинеског извођача радова одговорили су да је и ова траса изазовна, али да су поучени искуством са трасе Београд- Пазова. Деоница дуга 108,2 километра Ова деоница дуга је 108,2 километра, део је глобалне иницијативе Кине "Појас и пут" и иницирана је на самиту 16 земаља централане и источне Европе и Кине на самиту одржаном 2016. године. Радовима, које изводи конзорцијум кинеских компанија, обухваћена је изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије, реконструкција девет железничких станица међу којима су Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградња нових станца у Ловћенцу, Руменци и Врбасу. Планирана је изградња железничких чворова у Новом Саду, Врбасу и Суботици. На читавој деоници пруге биће изграђено 49 надвожњака, подвожњака и вијадукта, а највећи објекат биће вијадукт код Врбаса дуг 1.600 метара. Вредност пројекта је 1,16 милијарди долара и финасира се из кредита кинеске Ексим банке. Радови су почели 22. новембра 2021. године, свечаношћу на којој су тастер за почетак изградње заједнички притиснули председник Вучић, министар спољних послова и спољне трговине Мађарске Петер Сијарто и амбасадорка Кине у Србији Чен Бо. Први део овог пројекта, брза пруга од Београда до Новог Сада пуштена је у саобраћај 19. марта 2022. године, а њом су се брзим возом "Соко" прво провезли председник Вучић, премијер Мађарске Виктор Орбан и чланови Владе Србије. Ту деоницу дугу 75 километара конзорцуијум кинеских компанија "Чајна релвеј интернешенел" и "Чајна комјуникејшенс констракшн компани" почео је да гради крајем 2017. године, а коштала је око милијарду долара. (Танјуг-РТС) |