Хроника | |||
Немачка компанија "Рајнметал" тврди да је покренула производњу борбених возила Линкс у својој фабрици у Украјини |
среда, 30. октобар 2024. | |
Немачка компанија војне индустрије Рајнметал објавила је да је њена прва ћерка фирма у Украјини почела да ради и да ће до краја године оружаним снагама те земље испоручити прву чету од десет локално произведених борбених возила пешадије Линкс КФ41, пренео је портал Балканска безбедносна мрежа. У изјави за немачки недељник Велт ам Зонтаг (Wелт ам Соннтаг), извршни директор Рајнметала Армин Папергер навео је да је намера те фирме да све више борбених система и муниције за Украјину производи локално, због чега је у плану изградња још једне фабрике у тој земљи која ће бити специјализована за муницију и барут. Изградња тих погона уследила је након потписивања Меморандума о разумевању, почетком године, између две стране са циљем јачања војних капацитета Украјине. Локални партнер је државна фирма Укроборонопром, а у јуну је дефинитивно одређено да ће први сложени борбени систем који ће се правити у Рајнметалу у Украјини бити Линкс. Фабрика о којој је реч у прво време била је концентрисана на поправку постојећих борбених и других оклопних возила али је у току завршна фаза преласка на производњу нових примерака. Министар за стратешку индустрију Украјине Олександар Камишин најавио је да ће прва партија од десет возила Линкс бити испоручена украјинској војсци до краја године. Борбено возило пешадије Линкс се сматра једним од најмодернијих оклопњака у свету у својој класи и може да представља одговор на огромне потребе за оклопном заштитом пешадије украјинске војске која сада користи читав низ совјетских и западних возила, од којих су нека концепцијски стара и по 70 година. Оно што стручњаци виде као основни проблем је количина тих возила. Наиме, украјинска копнена војска, то јест пешадијске јединице су махом механизоване и најављене количине од од десет Линксова представљају само кап у мору, с обзиром на потребе и свакодневне ратне губитке. Други проблем су могућности украјинске војне индустрије да одговори потребама и испуни све услове који су веома високи за производњу једног таквог софистицираног борбеног возила. Украјина је дубоко ушла у трећу годину исцрпљујућег рата са Русијом и практично цела територија земље потенцијално је изложена удару балистичких или крстарећих ракета противника, па тако и нова фабрика због чега се сматра да ће успостављање неометане производње у условима ограничених ПВО капацитета Украјине бити велики изазов. Постоје и чисто технолошки изазови са којима би Украјина могла да се суочи уколико се оствари идеја о пребацивању пуне производње Линксова у ту земљу. С обзиром да се ради о сложеном систему, преузимање производње подразумева и успостављање читаве мреже локалних подизвођача који ће производити сегменте или читаве подсистеме тог немачког борбеног возила. Да ли у Украјини постоји потребна разграната мрежа таквих компанија и да ли они располажу неопходном технолошком па чак и кадровском базом за један тако сложен производ, имајући у виду да је један део стручне радне снаге на фронту а други у иностранству, биће јасније до краја године за када се предвиђа испорука прве серије Линксова. Можда је најизвеснија варијанта по којој ће се, макар у почетку и док траје рат, та борбена возила пешадије у Украјини само склапати од делова произведених у Немачкој и другим државама које се не суочавају са ратним изазовима као Украјина. Линкс КФ41, који од недавно лиценцно производи и Мађарска у граду Залаегершегу, представља софистицирано возило које по оклопној заштити, покретљивости и ватреној моћи спада у најсавременије у својој класи. Осим разних врста сензора, може да располаже топовима и митраљезима у модуларној куполи, противоклопним ракетама и извиђачким дроном. Модуларна архитектура Линкса омогућава да постоје и варијанте која су самоходни минобацачи или ПВО возила. У основној варијанти борбеног возила пешадије има три члана посаде – командира, нишанџију и возача и одељење од осам војника. (Бета) |