Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nova leva i desna Evropa

Komentari (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 07 decembar 2013 20:12
el ninjo
kako to da visoko poverljivi izveštaji dolaze u novine? da novine najavljuju hapšenja pre nego se dese.
Preporuke:
22
0
2 subota, 07 decembar 2013 20:44
Starac Milija
Ako se jedna Francuska nalazi na ivici narodne pobune zar to nije poslednja prilika za građane Srbije da shvate da je demokratija koju zavode Briseleske tehnokrate (koje inače niko nije birao) samo privid, ili još gore mekana rukavica u kojoj se nalazi gvozdena totalitarna ruka.
Preporuke:
40
0
3 subota, 07 decembar 2013 21:52
Gospodin sa sela
To da ovakvo stanje nije održivo i da će Evropa pasti, ne treba smatrati za neku preterano novu vest.
Raduje to što ćemo mi biti među onima koji će taj neminovni pad gledati.
A kada se taj pad desi, biće interesantno videti reakcije Mekedonije, Hrvatske, Crne Gore...
Rečju, videti moralni sunovrat svih država koje su izgubile svoje dostojanstvo, čast i vekovnu tradiciju, a sve to zarad praznih obećanja koja nikom nisu donela dobro.
Dok gore rečemo važi za bivše prijatelje, ne bih sada govorio o tome šta tek čeka vekovne nam neprijatelje Hrvate...
Preporuke:
41
2
4 subota, 07 decembar 2013 21:57
Marko Gay
Imam za vas dobru vest: nova epoha ce biti doba nevidene iskrenosti i postenja.

I to ne zato sto se narod naprasno oplemenio, nego jer se socijalna kontrola toliko usavrsila da joj niko vise ne moze izmaci.

Kamere vas nadziru na ulici, apsolutno sva komunikacija vam se prisluskuje i belezi, dok vas na socijalnim mrezama olajavaju ostavljene ljubavnice (budite srecni ako ne obese i porno film da pokazu koliko ste jadni u krevetu), a nezadovoljne musterije i poslovni partneri celom svetu objasnjavaju koliko ste pokvareni i nesposobni.

Cak i da uspete da nesto zgresite u totalnoj tisini, a da vas ne uhvati ni jedan od tih radara, vas DNK koji ste neoprezno ostavili na licu mesta ce vas izdati.

U takvom ambijentu, tesko je bilo sta lagati i lazno predstavljati, a kamoli baviti se kriminalom.
Preporuke:
11
23
5 subota, 07 decembar 2013 22:48
@Marko Gej
Ko će kontrolisati kontrolore? Kako osigurati da neki subverzivac (nije neophodno da bude iz Srbije, bistrih tipova ima i u drugim zemljama), dakle kako obezbediti da neko kome cela ta skalamerija ide na živac ili je možda samo šaljivdžija koji se dosađuje, ne napravi neko s.... sa svim tim snimcima, video zapisima. DNK-ima i ostalim tehničkim "savršenstvima"?
Preporuke:
24
3
6 subota, 07 decembar 2013 23:05
Stanic Milan
Osnovno pitanje zadane teme - da li danas u EU postoji autenticna levica,odnosno koja globalna grupacija danas artikulise njen program? 60-tih godina proslog veka uocavajuci devijantnost tzv. empirijskog socijalizmau zapadnoj levici pojavljuje se novi politikoloski termin evrokomunizamkoji za razliku od dogmatskih politickih programa i "zabetonirani istina" dovodi u pitanje mnoge postavke u ideologiji,politici,ekonomiji,etici-posebno moralu kao njenom delu.Na politickoj sceni javlja se nova leva filozofska misao(Djan Karlo Pajeta,Berlingver,Kariljo,Agnes Heller,Altise).Njena sustina identifikue se cinjenicom,da drustvena praksa postaje osnovni kriterijum istine kao ideoloskog obrasca.K.Manhajm definise politiku kao iracionalni prostorfavorizujuci makijavelizam kao standard politike,sto ukazuje da politika u prostoru ,vremenu i domenu vlasti ima svoja merila,standarde i kriterijume.(nastavak)
Preporuke:
10
15
7 subota, 07 decembar 2013 23:25
Stanic Milan 2
(nastavak)
Gosp.Marko naslucuje novi (opasni) drustveni fenomen koji je sveprisutan u nasim zivotima.Zahvaljujuci nekoliko informaticki revolucija svet ne samo da postaje globalno selonego velikim koracima ulazimo u svet tzv numericke civilizacije,na svetskoj politickoj sceni diferenciraju se svetski kozmokrati,razlicitih aspiracionih nivoa,kao eksponenti i "vlasnici sveta"- time dajuci sebi pravo na intervencije svake vrste u ciljnom geoprostoru, potvrdjujuci tako Hegelovu tezu o tzv."nepotrebnim narodima".

U takvim uslovima sama drzava ce postati"filozofski pojam",a regionalizam "conditio sinae qua non"ljudskog delanja,posto ce covek u malim zatvorenim aglomeracijama resavati preko 90% svojih egistencijalnih problema.Buducnost sveta vidim u minimalnoj drzavi i maksimalnoj lokalnoj samoupravi.Centralizam(primer Srbije i ne samo nje)je samo odraz duboke drustvene i ekonomske krize.
Preporuke:
8
19
8 subota, 07 decembar 2013 23:39
Bajka sa zutim zvezdicama
U EU ima 120 miliona siromasnih!?
I to jos po njihovom istrazivanju!?
Ma, nije moguce!
Preporuke:
24
0
9 nedelja, 08 decembar 2013 00:28
Turas
Daj Bože da bude tako. Ali svi znamo da su trnoviti putevi Gospodnji. Ko izdrži biće spašen .
Preporuke:
11
1
10 nedelja, 08 decembar 2013 03:38
fristajlo
najmanji zajednički imenitelj levice i desnice, i trenutak njihovog susreta, počiva u činjenici da se ove nove politike zalažu za jačanje države, za kraj neoliberalizma, te da pokazuju svest o centralnoj ulozi naroda kao političkog subjekta.

Uz malo zdrave pameti i volje- tu leži ključ uspeha u saradnji; jer, ako patriotizam nije zajednički imenitelj- onda to nije ni levica ni desnica, već horda, kojoj je samo do vlasti, a to imamo danas.
Levici- ekonomija i socijalno uređenje, a desnici- nacionalna bezbednost (vojska i Policija), i u tom sadejstvu se vrlo brzo mogu postići rezultati koji bi brzo relaksirali ideološke antagonizme.
Teško, ali- ne i nemoguće; samo je mehanizam kojim bi narod tu politiku usmeravao ključ. Neki su već postizali uspehe na tom polju, ali- to nije bezbolan proces.
U stvari- u početku strašno boli, što ne bi trebalo da bude problem, pošto smo, kao narod- pod jakom anestezijom...
Dobar pregled, Bogdana...
Preporuke:
19
1
11 nedelja, 08 decembar 2013 04:38
@ Stanić Milan
Mislite da je centralizam odraz duboke društvene krize i da bi "u malim zatvorenim aglomeracijama (trebalo) resavati preko 90% svojih egistencijalnih problema"?

To vam je vrlo dobra ideja. Celu Srbiju bi trebalo rasparčati na mesne zajednice u kojima bi građani rešavali svoje egzistencijalne potrebe. Recimo nabavku soli pred zimsku sezonu za posipanje trotoara pred kućama. Zatim donošenje odluka o farbanju klupa u parkiću ukoliko takav postoji u MZ. Ukoliko parkić ne postoji onda pokrenuti inicijativu da se na nekom praznom placu postavi ljuljaška za decu. Onda iznajmljivanje prostorija u kojima bi građani sa teritorije MZ mogli da vežbaju tai či čuan jer je poznato da se tom drevnom veštinom poboljšava zdravlje a šta ćete egzistencijalnije od dobrog zdravlja.
Da, zaista, vaša ideja je sjajna. Šta će nam država.
Preporuke:
11
8
12 nedelja, 08 decembar 2013 06:54
Maxim
Sovjeti I bivsi YU komunisti mogli bi biti jos uvijek djaci politickih obmana , lazi, spletki I intelektualnog nasilnistva koje sprovodi EU elita.
Taj EU totalitarni system ne moze niti ce donijeti nikome dobra, zato mu mozemo pozeljeti sto brzi nesanak.
Preporuke:
13
3
13 nedelja, 08 decembar 2013 07:22
Marko Gay
@ anonimni

"Kako osigurati da neki subverzivac ne napravi neko s.... sa svim tim snimcima i ostalim ehničkim "savršenstvima"?"


Upravo je to moja poenta: ne moze se to osigurati.

Subverzivci, druge obavestajne sluzbe i svi ostali ce odavati i cureti informacije na sve strane i sve ce se o svakom doznati.

Srbi vec znaju sta su Tadicevi ljudi pricali sa sluzbenicima iz americke ambasade -- tajnama je jednostavno odzvonilo.

Doba iskrenosti i postenja nastupice ne zato sto se nece hteti, nego vise nece MOCI nista da se sakrije.

To ponekad moze ljudima i otvoriti oci. Evo npr, pre nekoliko godina je jedna zapadna vlada nalozila prislusnoj sluzbi da lovi "pedofile" i slike dece. Naizgled u redu.

Samo sto je decu definisala kao osobe ispod 18 godina. A znamo da 17-ogodisnjaci samo o seksu misle.

Sluzba je pocela da izvrsava taj sumanuti nalog, pa kad je videla kako stvari stoje, javila je vladi da bi morala da pohapsi pola zemlje. :)
Preporuke:
10
2
14 nedelja, 08 decembar 2013 10:17
Drinko Končarević
Kakva će biti Evropa i "eu" u njoj, od novaca a ne od filosofskim misli, zavisi. Činjenica je da je "eu" formirana zbog profita vlasnika kapitala a ne što je nekom stalo da narod dobro živi ...
Preporuke:
8
5
15 nedelja, 08 decembar 2013 11:44
fristajlo
Ko će kontrolisati kontrolore? Kako osigurati da neki subverzivac....

Narod; čistom diktaturom.
Kazna uvek mora da bude veća od mogućeg dobitka, kao faktor odvraćanja.
Većina država sveta je u takvoj anarhiji, kakva je postojala u SAD u 18-om i 19-om veku; iz nje su izašli drakonskim kaznama za kriminalne aktivnosti. Naravno- toliko godina kasnije- shvatamo neke nijanse, koje su tada bile skrivene, i mogućnosti za greške su smanjene.
Upućenima u političku istoriju poznate su tehnike i mehanizmi kojima se to može sprovesti.
Nema više izbora; prosvećenog apsolutizma, koji se pokazao kao efikasan način vlasti-više nema nigde, ili je vrlo redak; previše redak, da bi se smeli kockati. "Prosvećeni" su postali cinični i korumpirani.
Ostaje samo- diktatura naroda.
Preporuke:
6
3
16 nedelja, 08 decembar 2013 11:45
Stanić Milan
Stanić M.- "manki a"

Da, dragi gospodine centralizam kao oblik vlasti upravo se javlja u kriznoj društveno-ekonomskoj situaciji,kada unutrašnje i vanjske konflikte nije moguće razrešiti demokratskim mehanizmima.Reč"država" u modernom značenju političkog tela prvi upotrebljava Makijaveli(stato).Počevši još od grčkih filozofa,pa kroz tok istorije postoji niz teorija o nastanku i funkciji države:kao što je teistička teorija,patrijahalna,organska ,teorija Društvenog ugovora,Glumpovič govori o teoriji sile, u 19. veku niču sociološke teorije itd.Najsustavniju definiciju države daje marksistička teorija koja državu smatra zaštitom određenog klasnog poretka,to jest onih produkcionih odnosa na kojima se zasniva ekonomska dominacija vladajuće klase,a osnovno sredstvo je upotreba ili pretnja upotrebom legitimne fizičke prinude.Lenjin to sažima u nekolike reči, definišući državu kao aparat nasilja.Radi toga sam upotrebio termin"filozofski pojam".
Preporuke:
4
10
17 nedelja, 08 decembar 2013 11:59
Stanić Milan 2
Stanić M.-"manki a"

Dalje. U svom komentaru stvari banalizujete prikrivenom ironijom do banalnosti,e da bi sakrili svoje neznanje iz teorije politike,prava i ekonomije uzimajući kao primer Srbiju.Pogledajte malo šire,razvijene evropske demokratije;recimo Švajcarsku, gde je na sceni neposredna demokratija jer čak i banalne stvari rešavaju većinskom voljom građana.U visokom ličnom i društvenom standardu građana upravo je na sceni minimalna država i maksimalna lokalna samouprava.Lično, ne spadam u eurofile jer Srbija apsolutno nije ni približno spremna za takvo društvo,ali ne možete ignorisati činjenicu da njenih 70% građana(najmanje)upravo podržava one političke subjekte koje streme ka EU integracijama.Ostvite se eshatološkog obrasca,Srbija ne može biti usamljeno ostrvo u okeanu,niti van magistralnog puta razvoja čovečanstva.Da rezimiram:društvene protivrečnosti u Srbiji(i ne samo u Srbiji) može razrešiti samo levica,kao nova emancipatorska društvena snaga.
Preporuke:
4
9
18 nedelja, 08 decembar 2013 12:42
Marko Gay
@ Stanić Milan 2

Pomesali ste lokalnu samoupravu i regionalizam sa neposrednom demokratijom.

Jer moguce je imati i visoko centralizovanu drzavu zasnovanu na neposrednoj demokratiji.

U kojoj bi gradani, putem nacionalnog a ne lokalnog referenduma, neposredno odlucivali o pitanjima koja ih se ticu.

Kako to izgleda mogli smo nedavno videti u Hrvatskoj.
Preporuke:
10
2
19 nedelja, 08 decembar 2013 13:01
@ Stanić Milan (1 i 2)
Baš ste pametni. A tek obrazovani. Svaka čast.
Preporuke:
9
3
20 nedelja, 08 decembar 2013 13:22
Stanić Milan3
Stanić M.- Marko Gay
Gospodine Marko centralizam i demokratija ne idu nikako zajedno.Sam pojam govori, da se sa(političkom partijom, državom)upravlja iz jednog centra po strogo hijerarhijskom obrascu.Drugo.Regija nije ništa drugo nego deo države,na koju centralni organi prenose deo svojih ovlaštenja, ovi pak na niže organe i time se piramida vlasti kreće od baze prema vrhu.U budućem društvu,kada snage materijalne proizvodnje budu prevazišle uske državne okvire, ukazivaće se(i ukazuje) potreba za lateralnim povezivanjem sa susednim regijama drugi država bez mešanja države.EU u budućnosti postaće moderna federacija - a po mnogim pitanjima to i jeste(zajedničko tržište,moneta,odbrana,prohodnost ljudi i kapitala,kulturni i sportski obrasci,pravna legilativa,brisanje državni granica kao barijera etc.)
Preporuke:
4
10
21 nedelja, 08 decembar 2013 13:59
Anonimni @ Marko Gej
Danas je izgleda loš dan za komentatore.
Ispravno ste skrenuli pažnju M. Staniću da je pobrkao lokalnu samoupravu, regionalizam, neposrednu demokratiju (sve to u nadobudnom tekstu u koji je utrpao „eshatološke obrasce“, Makijavelija, „najsustavniju definiciju države“ -to je valjda neki od ovih novih jezika.... ali onda i vi malo brkate stvari. Kažete „Doba iskrenosti i postenja nastupice ne zato sto se nece hteti, nego vise nece MOCI nista da se sakrije.
Ne vidim zašto bi činjenica da se sve zna imala za posledicu iskrenost a pogotovu poštenje? Ili vi imate neku specifičnu definiciju poštenja? Da uzmem jedan trivijalan primer. U mojoj ulici u centru grada jedna grupa maloletnika se okomila na fasade i firme koje su istaknute na fasadama. Isprskaju ih nekim sprejovima i potpišu se „...street law”. Ništa nije sakriveno. Svi znaju ko su ti klinci, oni znaju da svi znaju i šta onda? Njima je to zabavno, odrasli neće da se akaju sa maloletnicima, i kakve veze to ima sa poštenjem?
Preporuke:
9
3
22 nedelja, 08 decembar 2013 15:02
Marko Gay
@ Anonimni

Svi znaju ko su ti klinci, , odrasli neće da se akaju sa maloletnicima, i kakve veze to ima sa poštenjem?


Grafiti su u razvijenom svetu odumrli -- bili su prva zrtva socijalnih mreza. Klinci vishe ne vise pred zgradom, nego na socialnim mrezama, i tamo se "raspisuju" i "rascrtavaju". Ovo ne pricam napamet, sve policijske statistike pokazuju drastican pad te vrste "delikata".

Ali u manjem bukvalnom smislu, prihvatam (a i nadam se) da ce radikalna transparentnost dovesti do vece tolerancije, kao u vasem primeru gde odrasli nece da se bakcu sa maloletnicima.

Vec sam dao primer prislusne sluzbe koja je digla ruke od krivicnog gonjenja jer je prosto tehnicki nemoguce procesuirati toliki broj 17-ogodisnjaka koji sami stavljaju svoje golisave slike na internet, niti iznenadujuce veliki broj stanovnistva koji se (ispostavilo se) pali na tu 17-ogodisnju "decu".

Sto se iskrenosti tice, nema svrhe biti neiskren ako istinu ne mozete sakriti.
Preporuke:
3
3
23 nedelja, 08 decembar 2013 15:57
@Stanić Milan
Ne znam kojim jezikom se služite osim tog vašeg novogovora ali uputiću vas na nekoliko naslova na francuskom iz 2013. god,
1.L'Etat n'est pas le problème, l'Etat est la solution ! (Država nije problem, država je rešenje)
2. Vers le retour de l'Etat nation ? (Povratak nacionalnoj državi?)
3. Académie de Paris - Le retour de l'Etat (Pariska akademija: Povratak države).

To je nekoliko od stotina sličnih naslova, knjiga,studija, simpozijuma koji se održavaju poslednjih godina u zemljama EU. Zašto? Pa zato što je „Lisabonska agenda“, prva Strategija razvoja EU od 2000. do 2010. propala jer se oslanjala na regije i lokalne organe a ne na centralne vlasti. Sada je u toku nova strategija „Evropa 2020“ koja se zasniva na istoj filozofiji decentralizacije, regija i sličnim izmišljotinama, i za koju je već sada jasno da je čeka ista sudbina. I pošto je đavo odneo šalu, konačno su se javili trezveni glasovi koji se zalažu za povratak snažnoj centralnoj vlasti inače će EU postati deo Trećeg sveta.
Preporuke:
13
6
24 nedelja, 08 decembar 2013 18:30
Samuilo prostačina administratoru
Juče ili prekjuče kad se ovaj tekst pojavio,kao prvi objavljen je moj komentar.Sada vidim da ga nema.A možda je sve krenulo na stranu preslišavanja o tome ko šta zna o državi zato što je taj tekst na neuobičajen način,nečijom spoljnom intervencijom, ili nekako drugačije, prosto maknut.Zašto?
Preporuke:
6
6
25 nedelja, 08 decembar 2013 18:36
Za Samuila
Predlažem da promeniti nik u "Samuilo sofisticirani" ili "Samuilo rafinirani".
Preporuke:
7
1
26 nedelja, 08 decembar 2013 19:03
Sten
@Stanic Milan
O kakvom centralizmu govorite u drzavi koja ima tri puta manje stanovnika nego mnoge svetske metropole. Ako hocete pitanje bi moglo da bude i da li treba, recimo, Meksiko Siti da bude podeljen na te Vase mini drzave?
Preporuke:
8
0
27 nedelja, 08 decembar 2013 19:15
Sten
@Marko Gay
Problem je da sto ste Vi pojednostavili pojam lazi i postenja. Verovatnije je da ce se pojaviti suptilnije lazi i nepostenja nego da ce iscezuti. Moj prijatelj pitao advokata da li da govori istinu ili da laze, a advokat kaze "Mora da budete konzistentni".
Preporuke:
4
0
28 nedelja, 08 decembar 2013 19:29
Samuilo prostačina za Samuila
Hvala na savetu.Ali ja sam uzeo taj nadimak zato što me je jedna grupa ovde denfovala i nazivala prostakom.Da bi joj udovoljio , pokušao sam da im pokažem u čemu je moje prostaštvo.Nadajući se da se klin klinom.Nažalost nije uvek tako.Pa navikoh.A da budem rafinirani, da sam sebi laskam, nije mi baš svojtveno.Spreman sam da sam sebe korigujem i izgrdim kad zagrdim.A to javno nije baš dozvoljeno m, najmanje probitačno.U svakom slučaju.Hvala
Preporuke:
6
4
29 nedelja, 08 decembar 2013 20:08
Observantes
Odličan tekst g. Bogdane Koljević. Ovo je vreme u kome je ideja, ideologija suspendovana. Time i kreativna vodilja humane svesti. Koruptivna dimenzija iz niskih strasti dominira kao jedina afirmativna individualna svrha. Čovek nije daleko odmakao od regresivnih i primitivnih nagonskih obrazaca. On im se danas vraća smislom življenja što jedino svesno živo biće više animalizuje i obavezno dehumanizuje. U političkoj sferi je to još beskrupuloznije pa ćemo često čuti ono: „... ako ne sada, kada (izdati ideju za rad više pozicije...)?!“. Srpski narod danas najbolje, na sebi, stradalnički oseća „fašizam post portas“.
Preporuke:
9
2
30 nedelja, 08 decembar 2013 20:54
Samuilo prostačina Observansu
"Koruptivna dimenzija iz niskih strasti dominira kao jedina afirmativna individualna svrha. "Molim vas gopsodine Obervans objasnite mi koje je to "koruptivna domenzika", koje su ti ljnjene niske strasti.Kako to "koruptivna dimenzija" rsspolaže bilo kakavim strastima,i još više kako ona takva koruptivna "dominira kao nekakva "afirmativna svrha".Kako vi to u ovom panegiriku jednom dobrom đaku rešenom da piše domaće zadatke, ovakvim pojmovima dajete osobine živih čovekolikih bića.Pogledajte sami šta ste napisli.Ako vi to javno rastumačite,i to bude suvislo, ja ću prestati da pišem ne samo na ovom sajtu, nego uopšte.
Preporuke:
4
3
31 nedelja, 08 decembar 2013 21:11
Observantes
Mislim da me niste razumeli. Sve ono što sam napisao je deo života koji se odvija i oko vas. Ja se izvinjavam što u jednom komentaru pokušavam da „kosmos“ oko nas opišem nekad i teškim rečeničkim sklopom. Verujte mi da nemam ni vremena ni živaca da naširoko elaboriram svaku rečenicu koju bih napisao jer bi svaka takva rečenica bila komentar od najmanje hiljadu pisanih karaktera. Iovako, tehnički(idu godine) u pisanju grešim izostavljajći slova ili bih napravio inverziju slova pa čak i red reči u rečenici. Na kraju, ako niste razumeli, što se mene tiče, nema problema. Ima onih koji to jesu. Komentarom koji sam poslao, nisam želeo da dokazujem pamet nego da pohvalim tekst g. Bogdane na način kako sam ga ja razumeo iz svoje dimenzije. Vas pozdravljam!
Preporuke:
8
1
32 nedelja, 08 decembar 2013 21:19
Branimir
Predložio bih Bogdani da pokuša da manje koristi tuđice, kao na primer "plauzibilno", ili "kriptopolitika konsenzusa". Verujem da se mogu naći odgovarajuće zamene na srpskom. Na taj način bi njeni inače dobri tekstovi bili razumljiviji širem krugu čitalaca.
Preporuke:
10
5
33 nedelja, 08 decembar 2013 23:37
1984
Ma kakva levica i desnica. Svet sve više liči na najcrnje robovlasništvo. Ovako kako se danas tretiraju ljudi nisu bili tretirani ni robovi u Rimskoj imperiji. Sva intelektualna elita se pretvorila u najniže ljudske vrednosti, mafijaše, poltrone, depresivce, ... Oni koji su stali bliže vlasti samo presipaju iz šupljeg u prazno, obećavaju ludom radovanje i umivaju krvave ruke gospodara.

Oni koji su navodna levica, čim dođu na vlast ponašaju se kao natvrđa desnica, a desnica pre izbora obeđava kao da je levica. Neka žive u laži i jedni i drugi, a narod će sve njihove rezultate pozlatiti.
Preporuke:
11
3
34 ponedeljak, 09 decembar 2013 03:44
Aleksandar
primer, koji je uznemirio duhove širom Evrope, tiče se formiranja saveza između Marin Le Pen i Gerta Vildersa,

O boze, koga bi to moglo da bude i najmanje briga. ove dve marginalne fasisticke figure ne predstavljaju nista osim obicnog sredstva kojima centristicke partije plase birace da bi dobili njihove glasove. Ovi sluze iskljucivo kao babaroge koje bi sprecile da prava levica (to naravno ne mozemo ukljuciti social-demokrate a la Olond itd.) nikad ne bi dosla na vlast.
Preporuke:
3
6
35 ponedeljak, 09 decembar 2013 03:52
Aleksandar
naročito kada je reč o najekstremnijim desničarskim ili levičarskim elementima

Vrlo je opasno poistovecivanje kao "ekstremistickih" bilo kojih tks. "ekstremistickih" pojava na levici sa potpuno jasnim fasistickim partijama kao Lepenisticki front neo-nacionalista nacistickog tipa koja ima svoje koljace i ubica ili sto je isto grckih zlatno-zorskih neo-nacista.
Preporuke:
6
9
36 ponedeljak, 09 decembar 2013 03:58
Aleksandar
zajednički imenitelj levice i desnice, i trenutak njihovog susreta, počiva u činjenici da se ove nove politike zalažu za jačanje države, za kraj neoliberalizma, te da pokazuju svest o centralnoj ulozi naroda kao političkog subjekta.

Ovo je potpuno netacno sto se tice desnice, tu ne postoji niko ko je stvarno bilo kakva pretnja globalistickom neoliberalizmu. Jedina politicka struktura gde to stvarno postoji je na levici i to samo Front de Gauche u Francuskoj (gde su dve glave partije od 9 Partie de Gauche i komuisticka partija Francuske) uz sestrinsku partiju Syrizu u Grckoj.
Preporuke:
6
6
37 ponedeljak, 09 decembar 2013 15:24
Panta
Aristotel je društva delio da dobra i loša. I ona se smenjuju, krećući se u krug. Evo kako to otprilike izgleda:

Prvo vlada jedan dobar. To je monarhija.

Onda se taj jedan dobar vremenom iskvari pa nastane vladavina jednog lošeg - to je tiranija.

Zatim grupi oko jednog lošeg dozlogrdi njegovo vladanje, pa ga dobra grupa skloni i ona vlada - to je aristokratija.

Potom se ta grupa vremenom iskvari, pa nastaje - oligarhija.

Vladavina loše grupe vremenom dozlogrdi narodu, pa je dobar narod skloni i počne da vlada - do je demokratija.

Vremenom se narod iskvari - nastaje anarhija.

U anarhiji se opet vremenom nađe jedan najbolji koji počne da vlada - nastaje monarhija itd.
Preporuke:
9
5
38 ponedeljak, 09 decembar 2013 19:41
Peter RV
@Aleksandar
Da vas malo zbunim u vasem antifasistickom odusevljenju. Marine Lepen i Gert Vilder su obadvoje posjetili Izrael gdje su bili dobro primljeni. Logicno, zar ne?
Preporuke:
10
3
39 utorak, 10 decembar 2013 08:54
@@ Stanić Milan
.
"Da, zaista, vaša ideja je sjajna."

eto kako razmišlja neko, ko se nije rodio da misli. Pošto ne ume ništa korisno da radi, potpukovnik preuređuje državu. Dok staniće budemo gajili i hranili, umesto dece - nema dobra.
Preporuke:
4
1
40 utorak, 10 decembar 2013 11:09
G.S.
Dobra zapažanja,autoru pohvale.Srbija,posmatrajući sva ta događanja,mora da izvuče najveću korist za sebe.Srbija mora da radi po planovima koje osmišljavaju profesionalci a društvo da kontroliše, ne samo kvalitet planova nego i sprovođenje istih.
Kretanje svakog pojedinca kome je stalo da Srbija bude prosperitetna zemlja mora da bude istovremeno kretanje u dve ravni,vertikalnoj i horizontalnoj.U horizontalnoj da se zmijoliko kreće što znači da najpre kazni najveće njene štetočine,jer ne sme da napravi haos,ne može odjednom da kazni sve,ne može da prestane da funkcioniše.U vertikalnoj ravni da se kreće prateći korake koje je napravila u horizontalnoj ravni,da stremi u visinu,da se popne visoko.
Sve podele na levičare i desničare su nebitne.Isus je rekao :"živi kako hoćeš".To znači živi moralno i neka ti srce bude ispunjeno ljubavlju.Sva ostala tumačenja njegovog učenja su zlonamerna.Jedino onaj ko ne laže ne mora da pamti šta je predhodno govorio,zar ne?
Preporuke:
1
0
41 utorak, 10 decembar 2013 21:15
@@@ Stanić Milan
Nisam potpukovnik. A nisam ni Amerikanac pa zato nisam smatrao da je potrebno da napišem ono što Amerikanci (koji uglavnom nemaju smisla za humor) obavezno dodaju posle neke šale da bi izbegli nesporazume: It was a Joke (Bila je to šala).
Dakle, sigurno je sigurno, da ja ipak napišem - bila je to šala.
Preporuke:
1
5
42 sreda, 11 decembar 2013 10:46
@@@@ Stanić Milan
Nisam potpukovnik. A nisam ni Amerikanac"

A ja taman pomislio da ste i jedno i drugo! U stvari, vi ste Moj rođak sa sela. Slično kao Moj, dobro govorite englenski.
Preporuke:
3
1
43 četvrtak, 12 decembar 2013 12:58
da bi izbegli nesporazume: It was a Joke
@@@ Stanić Milan

Ciljao sam stanićevske mudrolije, a izgleda, u brzini, promašio njihovog autora. Zato vam se izvinjavam. Friendly fire, ili nehat. Sorry.
Preporuke:
2
0
44 četvrtak, 12 decembar 2013 17:46
drJela Bisic
Najekstremnije leve i desne ideologije(komunizam i fashizam)isprobavane su u praksi kroz ceo 2o.v.Obe su se pokazale lose,i pokazale da je,u politici,levo i desno vrlo slicno.Mnogi pokreti i partije bili su jedno u politickom,a sasvim drugo u ekonomskom smislu.Ekonomska levica ne podrazumeva da je neko i politicki na istoj strani.Sredinom(odnosno 70ih-80ih godina)istog veka,javlja se tacherizam,kao neka vrsta objedinjenja i leve i desne ideje.Posto se videlo da je komunizam propao,kako se i pretpostavljalo,nadjeno je resenje da svaki,i najsiromasniji gradjanin,bude kapitalista-mali vlasnik kapitala,u vidu deonica.I da kao takav ucestvuje u odlucivanju i prisvajanju profita koji taj kapital daje.Sjedinjenje tacherizma sa "liberalnim"ucenjem chikashke skole dalo je sadasnju globalizaciju(kapitala i kretanja robe)koja daje sasvim novi kvalitet kapitalizmu.Kapitalizam iz 60ih godina 20.v. nije isti kao ovaj danas.Prvi je bio nacionalan,postojale su nacionalne drzave i nacionalna ....
Preporuke:
0
5
45 četvrtak, 12 decembar 2013 17:47
drJela Bisic
...trzista.Drzave su stitile svoje ekonomije odrzavanjem ekonomskih granica,odnosno strogim kretanjem roba,kapitala i ljudi.Na taj nacin su mogle da uzivaju u svojoj autarhicnosti,i kontrolisu cene na domacem terenu.U procesu globalizacije je doslo do takvog ukrupnjavanja kapitala i njegove nevidjene pokretljivosti,da se on potpuno otrgao kontroli od strane drzava.Posto je vecina drzava danas zaduzena preko medjunarodnih finansijskih institucija to o vodjenju nezavisne ekonomske politike nema ni govora.Trzista prakticno svih zemalja,razvijenih i nerazvijenih,su otvorena za ulazak kapitala,ulazak jeftinih roba proizvedenih ko zna gde,odlazak kapitala kako je i dosao,i kao posledica toga nemogucnost drzava da kontrolisu zaposlenost i kretanja na trzistu rada.To su posledice globalizacije koje,naravno,najvise osecaju zaposleni,vecina,koji rade u profesijama koje ne mozete da radite preko interneta,a to se najvise odnosi na razlicite proizvodna zanimanja.Medjutim,nisu samo radnici...
Preporuke:
0
5
46 četvrtak, 12 decembar 2013 17:50
drJela Bisic
...u problemima.Probleme imaju i mali i srednji vlasnici kapitala,koji nisu dovoljno veliki da se ukljuce u globalizaciju,i iz svojih maticnih zemalja otisnu se u egzotiku,a ne mogu na svom sopstvenom,nacionalnom trzistu da izdrze konkurenciju kapitala koji je ogroman,i radi na udaljenim destinacijama.Drzava,prezaduzena,ne moze da ih zastiti,i njima ne preostaje nista drugo nego da ulazu u usluge,a to je prica kratkog daha.Nijedna drzava ne moze ekonomski da opstane ako se kapital u njoj ulaze samo u usluge,to je put za ekonomsku propast.Zato se protiv globalizacije bore i radnici i odredjeni krugovi kapitalista.I levica i desnica.
Preporuke:
0
5
47 nedelja, 15 decembar 2013 05:33
Bob
@tehničari i tehnoloziSamo se isključi struja
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner