субота, 19. април 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Нова лева и десна Европа

Kоментари (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 07 децембар 2013 20:12
ел нињо
како то да високо поверљиви извештаји долазе у новине? да новине најављују хапшења пре него се десе.
Препоруке:
22
0
2 субота, 07 децембар 2013 20:44
Starac Milija
Ako se jedna Francuska nalazi na ivici narodne pobune zar to nije poslednja prilika za građane Srbije da shvate da je demokratija koju zavode Briseleske tehnokrate (koje inače niko nije birao) samo privid, ili još gore mekana rukavica u kojoj se nalazi gvozdena totalitarna ruka.
Препоруке:
40
0
3 субота, 07 децембар 2013 21:52
Господин са села
То да овакво стање није одрживо и да ће Европа пасти, не треба сматрати за неку претерано нову вест.
Радује то што ћемо ми бити међу онима који ће тај неминовни пад гледати.
А када се тај пад деси, биће интересантно видети реакције Мекедоније, Хрватске, Црне Горе...
Речју, видети морални суноврат свих држава које су изгубиле своје достојанство, част и вековну традицију, а све то зарад празних обећања која ником нису донела добро.
Док горе речемо важи за бивше пријатеље, не бих сада говорио о томе шта тек чека вековне нам непријатеље Хрвате...
Препоруке:
41
2
4 субота, 07 децембар 2013 21:57
Marko Gay
Imam za vas dobru vest: nova epoha ce biti doba nevidene iskrenosti i postenja.

I to ne zato sto se narod naprasno oplemenio, nego jer se socijalna kontrola toliko usavrsila da joj niko vise ne moze izmaci.

Kamere vas nadziru na ulici, apsolutno sva komunikacija vam se prisluskuje i belezi, dok vas na socijalnim mrezama olajavaju ostavljene ljubavnice (budite srecni ako ne obese i porno film da pokazu koliko ste jadni u krevetu), a nezadovoljne musterije i poslovni partneri celom svetu objasnjavaju koliko ste pokvareni i nesposobni.

Cak i da uspete da nesto zgresite u totalnoj tisini, a da vas ne uhvati ni jedan od tih radara, vas DNK koji ste neoprezno ostavili na licu mesta ce vas izdati.

U takvom ambijentu, tesko je bilo sta lagati i lazno predstavljati, a kamoli baviti se kriminalom.
Препоруке:
11
23
5 субота, 07 децембар 2013 22:48
@Марко Геј
Ко ће контролисати контролоре? Како осигурати да неки субверзивац (није неопходно да буде из Србије, бистрих типова има и у другим земљама), дакле како обезбедити да неко коме цела та скаламерија иде на живац или је можда само шаљивџија који се досађује, не направи неко с.... са свим тим снимцима, видео записима. ДНК-има и осталим техничким "савршенствима"?
Препоруке:
24
3
6 субота, 07 децембар 2013 23:05
Stanic Milan
Osnovno pitanje zadane teme - da li danas u EU postoji autenticna levica,odnosno koja globalna grupacija danas artikulise njen program? 60-tih godina proslog veka uocavajuci devijantnost tzv. empirijskog socijalizmau zapadnoj levici pojavljuje se novi politikoloski termin evrokomunizamkoji za razliku od dogmatskih politickih programa i "zabetonirani istina" dovodi u pitanje mnoge postavke u ideologiji,politici,ekonomiji,etici-posebno moralu kao njenom delu.Na politickoj sceni javlja se nova leva filozofska misao(Djan Karlo Pajeta,Berlingver,Kariljo,Agnes Heller,Altise).Njena sustina identifikue se cinjenicom,da drustvena praksa postaje osnovni kriterijum istine kao ideoloskog obrasca.K.Manhajm definise politiku kao iracionalni prostorfavorizujuci makijavelizam kao standard politike,sto ukazuje da politika u prostoru ,vremenu i domenu vlasti ima svoja merila,standarde i kriterijume.(nastavak)
Препоруке:
10
15
7 субота, 07 децембар 2013 23:25
Stanic Milan 2
(nastavak)
Gosp.Marko naslucuje novi (opasni) drustveni fenomen koji je sveprisutan u nasim zivotima.Zahvaljujuci nekoliko informaticki revolucija svet ne samo da postaje globalno selonego velikim koracima ulazimo u svet tzv numericke civilizacije,na svetskoj politickoj sceni diferenciraju se svetski kozmokrati,razlicitih aspiracionih nivoa,kao eksponenti i "vlasnici sveta"- time dajuci sebi pravo na intervencije svake vrste u ciljnom geoprostoru, potvrdjujuci tako Hegelovu tezu o tzv."nepotrebnim narodima".

U takvim uslovima sama drzava ce postati"filozofski pojam",a regionalizam "conditio sinae qua non"ljudskog delanja,posto ce covek u malim zatvorenim aglomeracijama resavati preko 90% svojih egistencijalnih problema.Buducnost sveta vidim u minimalnoj drzavi i maksimalnoj lokalnoj samoupravi.Centralizam(primer Srbije i ne samo nje)je samo odraz duboke drustvene i ekonomske krize.
Препоруке:
8
19
8 субота, 07 децембар 2013 23:39
Bajka sa zutim zvezdicama
U EU ima 120 miliona siromasnih!?
I to jos po njihovom istrazivanju!?
Ma, nije moguce!
Препоруке:
24
0
9 недеља, 08 децембар 2013 00:28
Турас
Дај Боже да буде тако. Али сви знамо да су трновити путеви Господњи. Ко издржи биће спашен .
Препоруке:
11
1
10 недеља, 08 децембар 2013 03:38
фристајло
најмањи заједнички именитељ левице и деснице, и тренутак њиховог сусрета, почива у чињеници да се ове нове политике залажу за јачање државе, за крај неолиберализма, те да показују свест о централној улози народа као политичког субјекта.

Уз мало здраве памети и воље- ту лежи кључ успеха у сарадњи; јер, ако патриотизам није заједнички именитељ- онда то није ни левица ни десница, већ хорда, којој је само до власти, а то имамо данас.
Левици- економија и социјално уређење, а десници- национална безбедност (војска и Полиција), и у том садејству се врло брзо могу постићи резултати који би брзо релаксирали идеолошке антагонизме.
Тешко, али- не и немогуће; само је механизам којим би народ ту политику усмеравао кључ. Неки су већ постизали успехе на том пољу, али- то није безболан процес.
У ствари- у почетку страшно боли, што не би требало да буде проблем, пошто смо, као народ- под јаком анестезијом...
Добар преглед, Богдана...
Препоруке:
19
1
11 недеља, 08 децембар 2013 04:38
@ Станић Милан
Мислите да је централизам одраз дубоке друштвене кризе и да би "u malim zatvorenim aglomeracijama (требало) resavati preko 90% svojih egistencijalnih problema"?

То вам је врло добра идеја. Целу Србију би требало распарчати на месне заједнице у којима би грађани решавали своје егзистенцијалне потребе. Рецимо набавку соли пред зимску сезону за посипање тротоара пред кућама. Затим доношење одлука о фарбању клупа у паркићу уколико такав постоји у МЗ. Уколико паркић не постоји онда покренути иницијативу да се на неком празном плацу постави љуљашка за децу. Онда изнајмљивање просторија у којима би грађани са територије МЗ могли да вежбају таи чи чуан јер је познато да се том древном вештином побољшава здравље а шта ћете егзистенцијалније од доброг здравља.
Да, заиста, ваша идеја је сјајна. Шта ће нам држава.
Препоруке:
11
8
12 недеља, 08 децембар 2013 06:54
Maxim
Sovjeti I bivsi YU komunisti mogli bi biti jos uvijek djaci politickih obmana , lazi, spletki I intelektualnog nasilnistva koje sprovodi EU elita.
Taj EU totalitarni system ne moze niti ce donijeti nikome dobra, zato mu mozemo pozeljeti sto brzi nesanak.
Препоруке:
13
3
13 недеља, 08 децембар 2013 07:22
Marko Gay
@ anonimni

"Како осигурати да неки субверзивац не направи неко с.... са свим тим снимцима и осталим ехничким "савршенствима"?"


Upravo je to moja poenta: ne moze se to osigurati.

Subverzivci, druge obavestajne sluzbe i svi ostali ce odavati i cureti informacije na sve strane i sve ce se o svakom doznati.

Srbi vec znaju sta su Tadicevi ljudi pricali sa sluzbenicima iz americke ambasade -- tajnama je jednostavno odzvonilo.

Doba iskrenosti i postenja nastupice ne zato sto se nece hteti, nego vise nece MOCI nista da se sakrije.

To ponekad moze ljudima i otvoriti oci. Evo npr, pre nekoliko godina je jedna zapadna vlada nalozila prislusnoj sluzbi da lovi "pedofile" i slike dece. Naizgled u redu.

Samo sto je decu definisala kao osobe ispod 18 godina. A znamo da 17-ogodisnjaci samo o seksu misle.

Sluzba je pocela da izvrsava taj sumanuti nalog, pa kad je videla kako stvari stoje, javila je vladi da bi morala da pohapsi pola zemlje. :)
Препоруке:
10
2
14 недеља, 08 децембар 2013 10:17
Дринко Кончаревић
Каква ће бити Европа и "еу" у њој, од новаца а не од философским мисли, зависи. Чињеница је да је "еу" формирана због профита власника капитала а не што је неком стало да народ добро живи ...
Препоруке:
8
5
15 недеља, 08 децембар 2013 11:44
фристајло
Ко ће контролисати контролоре? Како осигурати да неки субверзивац....

Народ; чистом диктатуром.
Казна увек мора да буде већа од могућег добитка, као фактор одвраћања.
Већина држава света је у таквој анархији, каква је постојала у САД у 18-ом и 19-ом веку; из ње су изашли драконским казнама за криминалне активности. Наравно- толико година касније- схватамо неке нијансе, које су тада биле скривене, и могућности за грешке су смањене.
Упућенима у политичку историју познате су технике и механизми којима се то може спровести.
Нема више избора; просвећеног апсолутизма, који се показао као ефикасан начин власти-више нема нигде, или је врло редак; превише редак, да би се смели коцкати. "Просвећени" су постали цинични и корумпирани.
Остаје само- диктатура народа.
Препоруке:
6
3
16 недеља, 08 децембар 2013 11:45
Stanić Milan
Stanić M.- "manki a"

Da, dragi gospodine centralizam kao oblik vlasti upravo se javlja u kriznoj društveno-ekonomskoj situaciji,kada unutrašnje i vanjske konflikte nije moguće razrešiti demokratskim mehanizmima.Reč"država" u modernom značenju političkog tela prvi upotrebljava Makijaveli(stato).Počevši još od grčkih filozofa,pa kroz tok istorije postoji niz teorija o nastanku i funkciji države:kao što je teistička teorija,patrijahalna,organska ,teorija Društvenog ugovora,Glumpovič govori o teoriji sile, u 19. veku niču sociološke teorije itd.Najsustavniju definiciju države daje marksistička teorija koja državu smatra zaštitom određenog klasnog poretka,to jest onih produkcionih odnosa na kojima se zasniva ekonomska dominacija vladajuće klase,a osnovno sredstvo je upotreba ili pretnja upotrebom legitimne fizičke prinude.Lenjin to sažima u nekolike reči, definišući državu kao aparat nasilja.Radi toga sam upotrebio termin"filozofski pojam".
Препоруке:
4
10
17 недеља, 08 децембар 2013 11:59
Stanić Milan 2
Stanić M.-"manki a"

Dalje. U svom komentaru stvari banalizujete prikrivenom ironijom do banalnosti,e da bi sakrili svoje neznanje iz teorije politike,prava i ekonomije uzimajući kao primer Srbiju.Pogledajte malo šire,razvijene evropske demokratije;recimo Švajcarsku, gde je na sceni neposredna demokratija jer čak i banalne stvari rešavaju većinskom voljom građana.U visokom ličnom i društvenom standardu građana upravo je na sceni minimalna država i maksimalna lokalna samouprava.Lično, ne spadam u eurofile jer Srbija apsolutno nije ni približno spremna za takvo društvo,ali ne možete ignorisati činjenicu da njenih 70% građana(najmanje)upravo podržava one političke subjekte koje streme ka EU integracijama.Ostvite se eshatološkog obrasca,Srbija ne može biti usamljeno ostrvo u okeanu,niti van magistralnog puta razvoja čovečanstva.Da rezimiram:društvene protivrečnosti u Srbiji(i ne samo u Srbiji) može razrešiti samo levica,kao nova emancipatorska društvena snaga.
Препоруке:
4
9
18 недеља, 08 децембар 2013 12:42
Marko Gay
@ Stanić Milan 2

Pomesali ste lokalnu samoupravu i regionalizam sa neposrednom demokratijom.

Jer moguce je imati i visoko centralizovanu drzavu zasnovanu na neposrednoj demokratiji.

U kojoj bi gradani, putem nacionalnog a ne lokalnog referenduma, neposredno odlucivali o pitanjima koja ih se ticu.

Kako to izgleda mogli smo nedavno videti u Hrvatskoj.
Препоруке:
10
2
19 недеља, 08 децембар 2013 13:01
@ Станић Милан (1 и 2)
Баш сте паметни. А тек образовани. Свака част.
Препоруке:
9
3
20 недеља, 08 децембар 2013 13:22
Stanić Milan3
Stanić M.- Marko Gay
Gospodine Marko centralizam i demokratija ne idu nikako zajedno.Sam pojam govori, da se sa(političkom partijom, državom)upravlja iz jednog centra po strogo hijerarhijskom obrascu.Drugo.Regija nije ništa drugo nego deo države,na koju centralni organi prenose deo svojih ovlaštenja, ovi pak na niže organe i time se piramida vlasti kreće od baze prema vrhu.U budućem društvu,kada snage materijalne proizvodnje budu prevazišle uske državne okvire, ukazivaće se(i ukazuje) potreba za lateralnim povezivanjem sa susednim regijama drugi država bez mešanja države.EU u budućnosti postaće moderna federacija - a po mnogim pitanjima to i jeste(zajedničko tržište,moneta,odbrana,prohodnost ljudi i kapitala,kulturni i sportski obrasci,pravna legilativa,brisanje državni granica kao barijera etc.)
Препоруке:
4
10
21 недеља, 08 децембар 2013 13:59
Анонимни @ Марко Геј
Данас је изгледа лош дан за коментаторе.
Исправно сте скренули пажњу М. Станићу да је побркао локалну самоуправу, регионализам, непосредну демократију (све то у надобудном тексту у који је утрпао „есхатолошке обрасце“, Макијавелија, „најсуставнију дефиницију државе“ -то је ваљда неки од ових нових језика.... али онда и ви мало бркате ствари. Кажете „Doba iskrenosti i postenja nastupice ne zato sto se nece hteti, nego vise nece MOCI nista da se sakrije.
Не видим зашто би чињеница да се све зна имала за последицу искреност а поготову поштење? Или ви имате неку специфичну дефиницију поштења? Да узмем један тривијалан пример. У мојој улици у центру града једна група малолетника се окомила на фасаде и фирме које су истакнуте на фасадама. Испрскају их неким спрејовима и потпишу се „...street law”. Ништа није сакривено. Сви знају ко су ти клинци, они знају да сви знају и шта онда? Њима је то забавно, одрасли неће да се акају са малолетницима, и какве везе то има са поштењем?
Препоруке:
9
3
22 недеља, 08 децембар 2013 15:02
Marko Gay
@ Анонимни

Сви знају ко су ти клинци, , одрасли неће да се акају са малолетницима, и какве везе то има са поштењем?


Grafiti su u razvijenom svetu odumrli -- bili su prva zrtva socijalnih mreza. Klinci vishe ne vise pred zgradom, nego na socialnim mrezama, i tamo se "raspisuju" i "rascrtavaju". Ovo ne pricam napamet, sve policijske statistike pokazuju drastican pad te vrste "delikata".

Ali u manjem bukvalnom smislu, prihvatam (a i nadam se) da ce radikalna transparentnost dovesti do vece tolerancije, kao u vasem primeru gde odrasli nece da se bakcu sa maloletnicima.

Vec sam dao primer prislusne sluzbe koja je digla ruke od krivicnog gonjenja jer je prosto tehnicki nemoguce procesuirati toliki broj 17-ogodisnjaka koji sami stavljaju svoje golisave slike na internet, niti iznenadujuce veliki broj stanovnistva koji se (ispostavilo se) pali na tu 17-ogodisnju "decu".

Sto se iskrenosti tice, nema svrhe biti neiskren ako istinu ne mozete sakriti.
Препоруке:
3
3
23 недеља, 08 децембар 2013 15:57
@Станић Милан
Не знам којим језиком се служите осим тог вашег новоговора али упутићу вас на неколико наслова на француском из 2013. год,
1.L'Etat n'est pas le problème, l'Etat est la solution ! (Држава није проблем, држава је решење)
2. Vers le retour de l'Etat nation ? (Повратак националној држави?)
3. Académie de Paris - Le retour de l'Etat (Париска академија: Повратак државе).

То је неколико од стотина сличних наслова, књига,студија, симпозијума који се одржавају последњих година у земљама ЕУ. Зашто? Па зато што је „Лисабонска агенда“, прва Стратегија развоја ЕУ од 2000. до 2010. пропала јер се ослањала на регије и локалне органе а не на централне власти. Сада је у току нова стратегија „Европа 2020“ која се заснива на истој филозофији децентрализације, регија и сличним измишљотинама, и за коју је већ сада јасно да је чека иста судбина. И пошто је ђаво однео шалу, коначно су се јавили трезвени гласови који се залажу за повратак снажној централној власти иначе ће ЕУ постати део Трећег света.
Препоруке:
13
6
24 недеља, 08 децембар 2013 18:30
Самуило простачина администратору
Јуче или прекјуче кад се овај текст појавио,као први објављен је мој коментар.Сада видим да га нема.А можда је све кренуло на страну преслишавања о томе ко шта зна о држави зато што је тај текст на неуобичајен начин,нечијом спољном интервенцијом, или некако другачије, просто макнут.Зашто?
Препоруке:
6
6
25 недеља, 08 децембар 2013 18:36
За Самуила
Предлажем да променити ник у "Самуило софистицирани" или "Самуило рафинирани".
Препоруке:
7
1
26 недеља, 08 децембар 2013 19:03
Sten
@Stanic Milan
O kakvom centralizmu govorite u drzavi koja ima tri puta manje stanovnika nego mnoge svetske metropole. Ako hocete pitanje bi moglo da bude i da li treba, recimo, Meksiko Siti da bude podeljen na te Vase mini drzave?
Препоруке:
8
0
27 недеља, 08 децембар 2013 19:15
Sten
@Marko Gay
Problem je da sto ste Vi pojednostavili pojam lazi i postenja. Verovatnije je da ce se pojaviti suptilnije lazi i nepostenja nego da ce iscezuti. Moj prijatelj pitao advokata da li da govori istinu ili da laze, a advokat kaze "Mora da budete konzistentni".
Препоруке:
4
0
28 недеља, 08 децембар 2013 19:29
Самуило простачина за Самуила
Хвала на савету.Али ја сам узео тај надимак зато што ме је једна група овде денфовала и називала простаком.Да би јој удовољио , покушао сам да им покажем у чему је моје просташтво.Надајући се да се клин клином.Нажалост није увек тако.Па навикох.А да будем рафинирани, да сам себи ласкам, није ми баш својтвено.Спреман сам да сам себе коригујем и изгрдим кад загрдим.А то јавно није баш дозвољено м, најмање пробитачно.У сваком случају.Хвала
Препоруке:
6
4
29 недеља, 08 децембар 2013 20:08
Обсервантес
Одличан текст г. Богдане Кољевић. Ово је време у коме је идеја, идеологија суспендована. Тиме и креативна водиља хумане свести. Коруптивна димензија из ниских страсти доминира као једина афирмативна индивидуална сврха. Човек није далеко одмакао од регресивних и примитивних нагонских образаца. Он им се данас враћа смислом живљења што једино свесно живо биће више анимализује и обавезно дехуманизује. У политичкој сфери је то још бескрупулозније па ћемо често чути оно: „... ако не сада, када (издати идеју за рад више позиције...)?!“. Српски народ данас најбоље, на себи, страдалнички осећа „фашизам пост портас“.
Препоруке:
9
2
30 недеља, 08 децембар 2013 20:54
Самуило простачина Обсервансу
"Коруптивна димензија из ниских страсти доминира као једина афирмативна индивидуална сврха. "Молим вас гопсодине Оберванс објасните ми које је то "коруптивна домензика", које су ти љњене ниске страсти.Како то "коруптивна димензија" рссполаже било какавим страстима,и још више како она таква коруптивна "доминира као некаква "афирмативна сврха".Како ви то у овом панегирику једном добром ђаку решеном да пише домаће задатке, оваквим појмовима дајете особине живих човеколиких бића.Погледајте сами шта сте написли.Ако ви то јавно растумачите,и то буде сувисло, ја ћу престати да пишем не само на овом сајту, него уопште.
Препоруке:
4
3
31 недеља, 08 децембар 2013 21:11
Обсервантес
Мислим да ме нисте разумели. Све оно што сам написао је део живота који се одвија и око вас. Ја се извињавам што у једном коментару покушавам да „космос“ око нас опишем некад и тешким реченичким склопом. Верујте ми да немам ни времена ни живаца да нашироко елаборирам сваку реченицу коју бих написао јер би свака таква реченица била коментар од најмање хиљаду писаних карактера. Иовако, технички(иду године) у писању грешим изостављајћи слова или бих направио инверзију слова па чак и ред речи у реченици. На крају, ако нисте разумели, што се мене тиче, нема проблема. Има оних који то јесу. Коментаром који сам послао, нисам желео да доказујем памет него да похвалим текст г. Богдане на начин како сам га ја разумео из своје димензије. Вас поздрављам!
Препоруке:
8
1
32 недеља, 08 децембар 2013 21:19
Бранимир
Предложио бих Богдани да покуша да мање користи туђице, као на пример "plauzibilno", ili "kriptopolitika konsenzusa". Верујем да се могу наћи одговарајуће замене на српском. На тај начин би њени иначе добри текстови били разумљивији ширем кругу читалаца.
Препоруке:
10
5
33 недеља, 08 децембар 2013 23:37
1984
Ма каква левица и десница. Свет све више личи на најцрње робовласништво. Овако како се данас третирају људи нису били третирани ни робови у Римској империји. Сва интелектуална елита се претворила у најниже људске вредности, мафијаше, полтроне, депресивце, ... Они који су стали ближе власти само пресипају из шупљег у празно, обећавају лудом радовање и умивају крваве руке господара.

Они који су наводна левица, чим дођу на власт понашају се као натврђа десница, а десница пре избора обеђава као да је левица. Нека живе у лажи и једни и други, а народ ће све њихове резултате позлатити.
Препоруке:
11
3
34 понедељак, 09 децембар 2013 03:44
Aleksandar
пример, који је узнемирио духове широм Европе, тиче се формирања савеза између Марин Ле Пен и Герта Вилдерса,

O boze, koga bi to moglo da bude i najmanje briga. ove dve marginalne fasisticke figure ne predstavljaju nista osim obicnog sredstva kojima centristicke partije plase birace da bi dobili njihove glasove. Ovi sluze iskljucivo kao babaroge koje bi sprecile da prava levica (to naravno ne mozemo ukljuciti social-demokrate a la Olond itd.) nikad ne bi dosla na vlast.
Препоруке:
3
6
35 понедељак, 09 децембар 2013 03:52
Aleksandar
нарочито када је реч о најекстремнијим десничарским или левичарским елементима

Vrlo je opasno poistovecivanje kao "ekstremistickih" bilo kojih tks. "ekstremistickih" pojava na levici sa potpuno jasnim fasistickim partijama kao Lepenisticki front neo-nacionalista nacistickog tipa koja ima svoje koljace i ubica ili sto je isto grckih zlatno-zorskih neo-nacista.
Препоруке:
6
9
36 понедељак, 09 децембар 2013 03:58
Aleksandar
заједнички именитељ левице и деснице, и тренутак њиховог сусрета, почива у чињеници да се ове нове политике залажу за јачање државе, за крај неолиберализма, те да показују свест о централној улози народа као политичког субјекта.

Ovo je potpuno netacno sto se tice desnice, tu ne postoji niko ko je stvarno bilo kakva pretnja globalistickom neoliberalizmu. Jedina politicka struktura gde to stvarno postoji je na levici i to samo Front de Gauche u Francuskoj (gde su dve glave partije od 9 Partie de Gauche i komuisticka partija Francuske) uz sestrinsku partiju Syrizu u Grckoj.
Препоруке:
6
6
37 понедељак, 09 децембар 2013 15:24
Панта
Аристотел је друштва делио да добра и лоша. И она се смењују, крећући се у круг. Ево како то отприлике изгледа:

Прво влада један добар. То је монархија.

Онда се тај један добар временом исквари па настане владавина једног лошег - то је тиранија.

Затим групи око једног лошег дозлогрди његово владање, па га добра група склони и она влада - то је аристократија.

Потом се та група временом исквари, па настаје - олигархија.

Владавина лоше групе временом дозлогрди народу, па је добар народ склони и почне да влада - до је демократија.

Временом се народ исквари - настаје анархија.

У анархији се опет временом нађе један најбољи који почне да влада - настаје монархија итд.
Препоруке:
9
5
38 понедељак, 09 децембар 2013 19:41
Peter RV
@Aleksandar
Da vas malo zbunim u vasem antifasistickom odusevljenju. Marine Lepen i Gert Vilder su obadvoje posjetili Izrael gdje su bili dobro primljeni. Logicno, zar ne?
Препоруке:
10
3
39 уторак, 10 децембар 2013 08:54
@@ Станић Милан
.
"Да, заиста, ваша идеја је сјајна."

eto kako razmišlja neko, ko se nije rodio da misli. Pošto ne ume ništa korisno da radi, potpukovnik preuređuje državu. Dok staniće budemo gajili i hranili, umesto dece - nema dobra.
Препоруке:
4
1
40 уторак, 10 децембар 2013 11:09
Г.С.
Добра запажања,аутору похвале.Србија,посматрајући сва та догађања,мора да извуче највећу корист за себе.Србија мора да ради по плановима које осмишљавају професионалци а друштво да контролише, не само квалитет планова него и спровођење истих.
Кретање сваког појединца коме је стало да Србија буде просперитетна земља мора да буде истовремено кретање у две равни,вертикалној и хоризонталној.У хоризонталној да се змијолико креће што значи да најпре казни највеће њене штеточине,јер не сме да направи хаос,не може одједном да казни све,не може да престане да функционише.У вертикалној равни да се креће пратећи кораке које је направила у хоризонталној равни,да стреми у висину,да се попне високо.
Све поделе на левичаре и десничаре су небитне.Исус је рекао :"живи како хоћеш".То значи живи морално и нека ти срце буде испуњено љубављу.Сва остала тумачења његовог учења су злонамерна.Једино онај ко не лаже не мора да памти шта је предходно говорио,зар не?
Препоруке:
1
0
41 уторак, 10 децембар 2013 21:15
@@@ Станић Милан
Нисам потпуковник. А нисам ни Американац па зато нисам сматрао да је потребно да напишем оно што Американци (који углавном немају смисла за хумор) обавезно додају после неке шале да би избегли неспоразуме: It was a Joke (Била је то шала).
Дакле, сигурно је сигурно, да ја ипак напишем - била је то шала.
Препоруке:
1
5
42 среда, 11 децембар 2013 10:46
@@@@ Станић Милан
Нисам потпуковник. А нисам ни Американац"

А ја таман помислио да сте и једно и друго! У ствари, ви сте Мој рођак са села. Слично као Мој, добро говорите енгленски.
Препоруке:
3
1
43 четвртак, 12 децембар 2013 12:58
да би избегли неспоразуме: It was a Joke
@@@ Станић Милан

Циљао сам станићевске мудролије, а изгледа, у брзини, промашио њиховог аутора. Зато вам се извињавам. Friendly fire, или нехат. Sorry.
Препоруке:
2
0
44 четвртак, 12 децембар 2013 17:46
drJela Bisic
Najekstremnije leve i desne ideologije(komunizam i fashizam)isprobavane su u praksi kroz ceo 2o.v.Obe su se pokazale lose,i pokazale da je,u politici,levo i desno vrlo slicno.Mnogi pokreti i partije bili su jedno u politickom,a sasvim drugo u ekonomskom smislu.Ekonomska levica ne podrazumeva da je neko i politicki na istoj strani.Sredinom(odnosno 70ih-80ih godina)istog veka,javlja se tacherizam,kao neka vrsta objedinjenja i leve i desne ideje.Posto se videlo da je komunizam propao,kako se i pretpostavljalo,nadjeno je resenje da svaki,i najsiromasniji gradjanin,bude kapitalista-mali vlasnik kapitala,u vidu deonica.I da kao takav ucestvuje u odlucivanju i prisvajanju profita koji taj kapital daje.Sjedinjenje tacherizma sa "liberalnim"ucenjem chikashke skole dalo je sadasnju globalizaciju(kapitala i kretanja robe)koja daje sasvim novi kvalitet kapitalizmu.Kapitalizam iz 60ih godina 20.v. nije isti kao ovaj danas.Prvi je bio nacionalan,postojale su nacionalne drzave i nacionalna ....
Препоруке:
0
5
45 четвртак, 12 децембар 2013 17:47
drJela Bisic
...trzista.Drzave su stitile svoje ekonomije odrzavanjem ekonomskih granica,odnosno strogim kretanjem roba,kapitala i ljudi.Na taj nacin su mogle da uzivaju u svojoj autarhicnosti,i kontrolisu cene na domacem terenu.U procesu globalizacije je doslo do takvog ukrupnjavanja kapitala i njegove nevidjene pokretljivosti,da se on potpuno otrgao kontroli od strane drzava.Posto je vecina drzava danas zaduzena preko medjunarodnih finansijskih institucija to o vodjenju nezavisne ekonomske politike nema ni govora.Trzista prakticno svih zemalja,razvijenih i nerazvijenih,su otvorena za ulazak kapitala,ulazak jeftinih roba proizvedenih ko zna gde,odlazak kapitala kako je i dosao,i kao posledica toga nemogucnost drzava da kontrolisu zaposlenost i kretanja na trzistu rada.To su posledice globalizacije koje,naravno,najvise osecaju zaposleni,vecina,koji rade u profesijama koje ne mozete da radite preko interneta,a to se najvise odnosi na razlicite proizvodna zanimanja.Medjutim,nisu samo radnici...
Препоруке:
0
5
46 четвртак, 12 децембар 2013 17:50
drJela Bisic
...u problemima.Probleme imaju i mali i srednji vlasnici kapitala,koji nisu dovoljno veliki da se ukljuce u globalizaciju,i iz svojih maticnih zemalja otisnu se u egzotiku,a ne mogu na svom sopstvenom,nacionalnom trzistu da izdrze konkurenciju kapitala koji je ogroman,i radi na udaljenim destinacijama.Drzava,prezaduzena,ne moze da ih zastiti,i njima ne preostaje nista drugo nego da ulazu u usluge,a to je prica kratkog daha.Nijedna drzava ne moze ekonomski da opstane ako se kapital u njoj ulaze samo u usluge,to je put za ekonomsku propast.Zato se protiv globalizacije bore i radnici i odredjeni krugovi kapitalista.I levica i desnica.
Препоруке:
0
5
47 недеља, 15 децембар 2013 05:33
Боб
@техничари и технолозиСамо се искључи струја
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер