Vladimire, malo naivno. Mozete biti prilicno sigurni da vam americke spijunske sluzbe nisu u ovom slucaju koji opisujete pokusale provalu. Mozda je neko i pokusao, a mozda je bio samo problem Gmaila koji ima preosetljiv filter adresa. Ako je iko pokusao, to su onda najverovatnije kineski hakeri koji su placeni da provale radi plasiranja reklama Vama i svim adresama u vasem boksu.
Budite sigurni da kad amerikanci udju, vi to nemate pojma. Americke sluzbe imaju master kljuceve za sve Windows i druge operativne sisteme, pa se usetaju kad god im treba.
Konacno, Google je americka firma, pa po americkom zakonu americki obavestajci imaju pravo da traze bilo koje informacije od Googla, od Gmaila pa do toga sta ste pretrazivali.
Препоруке:
53
6
2
понедељак, 01 јул 2013 06:18
Gojko
Nista u ovom vasem slucaju nije protivzakonito u Americi. Sami ste se prijavili na google i dobili gmail adresu. Usluga za to je besplatna. Niko vam ne garantuje privatnost jer za to niste platili, a da jeste mogli bi da ih tuzite. To sto vam Google sada trazi vas broj mobilnog, kobajagi brine se da vam neko is Sibira ne bi ponovo oteo lozinku, je samo zato da bi mogli da vas prate preko GPS bilogde na planeti.
Препоруке:
47
1
3
понедељак, 01 јул 2013 06:33
Ф-16
Мени се слично десило са мојим банковним налогом. Наиме када бих ушао у мој налог да извршим неко плаћање, неколико пута бих чуо узвик: Спартанс!Када сам трагао за неовлашћеним упадачем, дошао сам до неке ИП адресе из Украјине. Срећа да немам много пара на рачуну, тако да и нисам у некој великој опасности, али онај ко има могао би имати страшне проблеме.
Препоруке:
21
2
4
понедељак, 01 јул 2013 06:39
драгослав павков
Интересантно... И мани је Гугл својевремено јавио да неко из Русије покушава да приступи мом Џимејлу; беспослен поп и јарићи...
Препоруке:
24
3
5
понедељак, 01 јул 2013 07:54
Вељко Даниловић
Изгледа да нико више не чита ситна слова пре него кликне на "прихватам" дигме. Још кад су направили Гугл имејл они су јасно ставили до знања да за 1,5Гб простора за имејл корисник пристаје да му се врши претраживање по истом како би корисници добијали рекламне имејлове. Наравно, позадина тога је ово што ми данас видимо да се дешава. Јаху је позван на ТАЈНО суђење (замислите тајно суђење у демократији?!?) и предочено им је шта ће да им се деси уколико се не повиниују НСА-и. Зато ја користим yandex.com као претраживач.
Препоруке:
26
0
6
понедељак, 01 јул 2013 08:15
СПОМЕНИЦА БРАТСТВА
Amerikanci imaju ključ i nema potrebe da provaljuju u kuću koja je njihova.
Препоруке:
31
1
7
понедељак, 01 јул 2013 09:33
МосквичБ
Поштовани Владимире,
Мало географије:
Руски град Самара се никако не налази у Сибиру. Налази се у европском делу Русије, на чувеној реци Волги. Сибир се налази у азијском делу, а граница између Европе и Азије је планина Урал.
Препоруке:
25
1
8
понедељак, 01 јул 2013 09:56
Ђура
Као и код сваког другог облика манипулисања пучанством овде је кључ у неинформисаности, необразованости и незнању широких нароних маса. Када ово кажем не мислим да је то кривица тих маса, већ је то смишљена тактика валадајућих класа за покоравање. (После се питамо зашто се наше школство тако успешно уништава)
Суштина је, дакле, да је безбедност на интернету равна нули и то по природи ствари! Свако ко мало упозна како то ради свестан је тих проблема. Први постулат прављења безбедног информационог система је не качити га на интернет. Данас лаици ваљда сматрају да је рецимо рачунарски систем за контролу нуклеарног наоружања накачен на интернет?! Глупости. Све заиста важне ствари су физички одвојене од глобалне мреже.
Оно што је главни проблем је што су корисници несвесни ризика које излажење на интернет и информатизација друштвених активности носи.
Доказ тога је управо шок великог дела људи када су чули да им се мејлови, на пример, могу пресретати. Па наравно да могу!
Препоруке:
24
2
9
понедељак, 01 јул 2013 10:05
SRB
Koliko sam razumeo autor je doslovno preneo obavestenje odakle je izvrsen upadu E-postu!Znaci Gugl je namerno ili ne stavio Samaru u Sibir!Zasto?
Препоруке:
14
4
10
понедељак, 01 јул 2013 10:17
Србин црнац, атеиста
Сви смо постали жртве планетарне параноје које су директно изазвале САД тако да сада нико није сигуран да ли ће сутра у његов или њен систем упасти хакери америчке службе и надгледати електронску пошту, као што је са мном био случај, или неке друге податке.
Нисте ви сада постали жртва већ оног тренутка када сте почели користити имејл и интернет преко небезбедне везе која није шифрована (онако како сви користе и имејл и интернет). Америчкој НСА нису потребни хакери да би прегледали вашу пошту, довољно је да отворе вашу пошту коју НСА држи на својим серверима (а будите сигурни и да је држи и да је скупља сваки пут када ви и било ко други пошаље било шта путем небезбедне везе- везе која није шифрована. Овакав имејл је и измислила америчка армија да би могли лако прикупити све личне информације о свима у свету који користе интернет. Ако вам се то не свиђа користите ПГП шифровани имејл, и шифровану комуникацију програма као нпр Retroshare, Jitsi, Bitmessage
Препоруке:
17
1
11
понедељак, 01 јул 2013 10:51
posmatrac
Ako se pazljivo procita NSPM-Hronika-Хроника
"Шпигл": Немачка је за САД партнер "треће класе", шпијунирају је као Кину и Ирак -videce se da autorova iskustva nisu usamljena!Sto se tice preporuke da se za komunikaciju koriste odredjeni programi budite sigurni da nisu bezbedni!Opsta poznata stvar da su kreatori nekih virusa upravo ljudi koji rade u kompanijama za pravljenj antivirusnih programa!
Препоруке:
15
1
12
понедељак, 01 јул 2013 11:55
питање
Једном сам чуо да је пошта на српском која је у ћирилици нешто безбеднија од претраживања од оне у латиници.
Да ли је то тачно?
Препоруке:
8
1
13
понедељак, 01 јул 2013 11:57
Србин црнац, атеиста
Sto se tice preporuke da se za komunikaciju koriste odredjeni programi budite sigurni da nisu bezbedni!Opsta poznata stvar da su kreatori nekih virusa upravo ljudi koji rade u kompanijama za pravljenj antivirusnih programa!
Овде нико не говори о вирусима већ о томе да је свака размена информација на интернету која није шифрована аутоматски постала "јавна" тј она је сигурно снимљена од стране служби које то раде у том географском подручју. Ако шифрујете вашу комуникацију бар сте добили један покривач приватности тј цео ваш живот није на извол'те после једног притиска на дугме. За вирусе се не брините ако нисте занимљиви као Џејмс Бонд јер то се тако не ради, ако јесте Микрософт и NSA имају кључ од виндоуса и ту не можете побећи (шта мислите зашто је изворни код тајна?). Значи ако желите сачувати приватност на интернету користите TOR browser, претраживаче ixquick или startpage.org, користите линукс уместо виндоуса, шифрујте цео ваш хард диск програмом Truecrypt итд итд.
Препоруке:
7
3
14
понедељак, 01 јул 2013 12:38
posmatrac
понедељак, 01 јул 2013 12:57
Србин црнац, атеиста -Ma razumeo sam da ne pisete o virusima na internetu!Hteo sam da napravim komparaciju i kazem da i ovi programi za bezbednu komunikaciju se sigurno mogu probiti!Uostalom dolazimo do zakljucka da nema privatnosti na internetu i da je postao otvoreno pismo koje se cita!Takodje prosecnom korisniku upotreba programa koje pominjete nije tako bliska!
Препоруке:
8
0
15
понедељак, 01 јул 2013 13:29
duki
A dali ste vi nekada pogledali kroz kljucaonicu da vidite sta vam komsija radi ???
Svi smo mi spijuni dragi moji samo je pitanje ko za koga radi :))))
Препоруке:
7
7
16
понедељак, 01 јул 2013 13:37
Србин црнац, атеиста
programi za bezbednu komunikaciju se sigurno mogu probiti!Uostalom dolazimo do zakljucka da nema privatnosti na internetu i da je postao otvoreno pismo koje se cita!Takodje prosecnom korisniku upotreba programa koje pominjete nije tako bliska!
Поново ваши "хакер вируси". У праву сте да на интернету приватност не постоји. Међутим ако сте ви просечан становник планете који се не истиче превише, неће се нико вама посебно бавити, и сасвим сигурно неће писати "хакерске вирусе" да би прочитали пошту коју шаљете фамилији. То што просечном кориснику ови програми нису блиски то је зато што не знају довољно. Уколико схватају значај приватности сигурно требају научити, а ако им је свеједно нека се помире да сва њихова интимна комуникација, афинитети, мисли и интересовања (интернет претраге), фејсбук... постају доступни трећој страни у виду удбиног досијеа и да се све те ствари једног дана могу употребити или злоупотребити против њих самих и искористити за свакакву манипулацију.
Препоруке:
10
3
17
понедељак, 01 јул 2013 15:00
posmatrac
понедељак, 01 јул 2013 14:37
Србин црнац, атеиста -Vi verovatno ne spadate sto se IT znanja tice u prosecnog korisnika interneta.To je za postovanje!Zato mislim da je idealni trenutak -jer razmenjujemo misljenja o bezbednom koriscenju interneta-da nam sto jednostavnije opisete nacin koriscenja jednog od programa!To bi za citaoce NSPM bilo ekskluzivno!Zahvaljujem unapred!
Препоруке:
7
0
18
понедељак, 01 јул 2013 15:24
Branko
Ljudi ne razumeju da Gmail kao ni bilo koji onlajn email servis nije njihov, nego pripada kompaniji koja im je samo ustupila pravo koriscenja. Oni sa tim informacijama imaju pravo da rade sta hoce...
Препоруке:
5
2
19
понедељак, 01 јул 2013 16:47
Kiza@Srbin crnac ateista
Sve sto ste napisali je tacno. Ali da pojasnim pitanje "sigurnosti" na Internetu s kojim sada zbog medijske paznje na americko spijuniranje mnogo ljudi ima dilema. Ne postoji apsolutna sigurnost na Internetu.
Sve Zapadne vlade zahtevaju da se u sve komercijalne kompjuterske programe ugrade master kljucevi. Ta naredba vazi za operativne sisteme i za programe za enkripciju. Takodje, sofisticirani algoritmi za enkripciju su na listi zabranjenog izvoza, odmah iza hemijskog i nuklearnog oruzja.
Medjutim postoji nekoliko programa u javnom domenu (besplatni) koji pruzaju sasvim dobru zastitu za prosecnog korisnika. Najpoznatiji i sa najvecom tradicijom su programi PGP, ali i svi ostali pomenuti ovde su dobri. Pretrazivaci su naricito vazni za privatnost.
Treba razumeti da generalno i odbrana i napad na Internetu su proporcionalni vrednosti informacije. Dakle moguce je zastititi informaciju veoma dobro ali po koji cenu. Takodje, moguce je razbiti skoro svaku zastitu, ali isto po koju cen
Препоруке:
3
0
20
понедељак, 01 јул 2013 17:10
Kiza
Amerikanci skupljaju apsolutno sve informacije zato sto zele da sve znaju i da mnoge ljude ucenjuju. Oni ne prisluskuju kako medija to opisuju nego usisavaju sve informacije. Bilo bi suvise skupo da se sve te informacije procesiraju sada. Medjutim, ako iko od nas ikada postane bitan na srpskoj ili na medjunarodnoj sceni, onda ce uci u procesiranje da se o njemu kreira kao-Stasi dosije.
Nije tesko zamisliti da Crna Trojka vec ima gigabitske dosijee i da zato tako verno igra po taktu Zapadne muzike. Ali je verovatnije da su ti dosijei kreirani na klasican nacin, a manje internetskim informacionim usisivacem. Samo Amerikanci verovatno drze u saci mnogo vece globalne velicine od par balkanskih bedaka preko kojih otimaju zemlju vrednu par triliona dolara. Moc spijuniranja je da se preko par uticajnih pojedinaca potpuno kontrolisu zemlje pa i regioni. Licno verujem da u Evropi nema uticajnog politicara koji nije ucenjen, ukljucujuci Merkelovu.
Препоруке:
8
0
21
понедељак, 01 јул 2013 17:14
S.p.Lajković
Smesni su mi ovi vapaji za nekom privatnoscu itd.itd. Ovaj problem je apsolutno izmisljen. Vi koji ste u paranoji - prestanite da koristite comp. pa neka vas onda prate ako mogu. Toliki je konformizam zavladao planetom da konzumenti vise ne mogu da se obuzdaju nego sve svoje "tajne" skoro pa namerno trpaju u svoje kompjutere i jos gore na internet. Ako nesto zelis zaista da sakrijes - prodaj kompjuter, odnosno nemoj da ga drzis u kuci i gotovo.
Препоруке:
5
7
22
понедељак, 01 јул 2013 17:53
Kiza
Na kraju, uz izvinjenje sto sam se raspisao, jedan kratak, praktican savet. Nikada ne koristite idiotske pasvorde i bicete zasticeni od 99,999% mogucih problema. To je zato sto 99,999% problema dolazi od losih pasvorda a tu skupa i kompleksna zastita ne pomazu. Ispravan pasvord nema prepoznatljivih reci u sebi, sastoji se od potpuno slucajno izabranih slova: kombinacije velikih i malih slova i brojki i ima barem 8-12 slova. To vas nece zastititi od NSA i CIA, ali ce vas zastititi od kineskih i ukrajinskih hakera koji provaljuju da se docepaju pristupa bankovnim racunima i da vas i vase korespodente maltretiraju reklamnim porukama. Probajte da kreirate pasvord od 12 slucajnih karaktera, probajte da ga zapamtite i nikada ga ne koristite za otvaranje pristupa na sumnjivim sajtovima. Najduzi za bankovni racun, srednji za mejl kao Google i prost za prljave sajtove.
Препоруке:
6
0
23
понедељак, 01 јул 2013 18:02
Posmatrač
Vi ste smešni gospodine Lajkoviću. Vi želite da prestanemo da koristimo računare i da se vratimo u kameno doba? Zašto ne tražiti slobodu i privatnost, svaka osoba ili institucija ima pravo da to zahteva. Internet mora biti slobodan ali niko ne sme bez vašeg znanja da vam upada u sistem, to je elementarno kršenje ljudskih sloboda. Na žalost to nije nimalo smešno, već naprotiv nadgledanje tuđih sistema bez znanja osobe koja je ovlašćena da koristi dati sistem predstavlja ogroman razlog za zabrinutost i zato ovaj tekst predstavlja veoma važno upozorenje da niko nije bezbedan! A vi gospodine Lajkoviću ukoliko želite slobodno vaše podatke dajte svima na izvol`te.
Препоруке:
8
3
24
понедељак, 01 јул 2013 18:04
Gost
Za Branka:
Kako mislite da oni sa podacima na gmailu mogu raditi šta im je volja? Pa to je totalni apsurd i stupidarija, niko nema prava da neovlašćeno koristi vaš nalog u tome je stvar Branko i to treba da vam postane jasno!
Препоруке:
5
4
25
понедељак, 01 јул 2013 20:20
s.p.Lajković
Prosto je srceparajuće koliko su Srbi gledajući ove komentare privrženi globalizaciji i globalnoj mreži pa čak i plaćju preko neta. Bravo majstori dok sedite blejeći u ekran i lupetajući za i protiv nečega u ovom virtuelnom svetu, otimaju i cepaju vam državu ali boli vas uvo dok je neta u vasem telefonu ili kompu. Nemate bre vi nikakve tajne koje neko može da vam provali ali ipak se kao skandalizujete na mogućnost da vas neko posmatra dok blejite u ekran...ali tako vam i treba .
Препоруке:
4
8
26
понедељак, 01 јул 2013 22:05
Mirko
Ruku na srce autorovi istomisljenici se ne bude nesto za period kada je Garasanin napravio manifest kako spijunirati, vrbovati, posrbljavati i iskoristiti nesrbe za sirenje interesa i teritorija Srbije. Stovise, taj je manifest zvan Nacretanije bio biblija naucnih krugova Srbije u Francuskoj 10, koja je izazvala krvave osvajacke ratove na Balkanu.
Pa sto da takvima smeta bezazleno citanje poste i prisluskivanje razgovora. Amerikanci su mala djeca prema Garasaninu, samo sto on nije imao takva sredstva na raspolaganju. Da je imao zasigurno bi sve to iskoristio.
Zato bolje da se istomisljenici autora poklopite po usima.
Препоруке:
0
15
27
понедељак, 01 јул 2013 22:45
одбрана
Kaд опасност постане видљива и почне да смета обичном грађанину, ваљда ће се наћи неко да разбуца цео тај систем.
Рецимо, позове преко интернета стотине милиона људи широм света да сваки дан пошаљу пошаљу некоме поруку која садржи одређене кључне речи на које циљни филтери реагују.
За један месец ће тих порука бити толико и од толико људи да ће постати бесмислено анализирати их. Кад су сви криви, нико није крив.
Захваљујући интернету, тако нешто није тешко организовати.
Препоруке:
7
0
28
среда, 03 јул 2013 18:38
Orvel 1984
A rekoh ja vama sta ce biti,i kuda ide civilizacija.
Препоруке:
4
2
29
четвртак, 04 јул 2013 01:47
ZEMUNAC
Jedini spas je da se u KINI i RUSIJI,napravi paralelni internet,pa da se bira u koga imamo vise poverenja.I MENI su usli u internet,vrlo slicno kao u clanku.Problem je da jedna zemlja,koja nas sve globalizuje po sopstvenom ukusu,ima monopol na ceo internet !
Препоруке:
4
1
30
четвртак, 04 јул 2013 03:05
производња магле
После Сноуденове"провале"као да је мање проблематичан систем комуникације на нету.
Или су се притајили(сумњам)или су се извештили(унапредили проваљене системе).
Као у најбољим СФ филмовима,не треба ништа радити.
Чекати да систем сам себе ликвидира.
Шта онда са милонима незапослених?
Па зар мислите да се од услуга(туризам,угоститељство,телекомуникације,поправка кишобрана,штампање пара..),може вечито живети?
Па мора се нешто и радити,направити,засадити,појести..
Препоруке:
2
1
31
четвртак, 04 јул 2013 08:55
ROLLBACK
користити програм "ROLLBACK",који ради на ринципу "рестор систм", тј. после сваког подизања систем је једнак као испрва-подешенему. Такоприликом сваког новог подизања система елиминишете ев.инсталиране тројаннце,...
Препоруке:
2
0
32
четвртак, 04 јул 2013 15:17
Благоје
За почетак, требало би уместо Windows-a користити друге оперативне системе односно Линукс пре свега.
Препоруке:
4
1
33
петак, 05 јул 2013 08:56
thinking maize@ аутору
Поштовани г-дине И Ваш ПРОВАЈДЕР СВЕСНО УЧЕСТВУЈЕ у тој ИГРИ, пошто је информација да сте "хакерисани из Самаре у Сибиру" просто ЛАЖНА! Наиме, Самара је НОВО-СТАРО име РУСКОГ града на ВОЛГИ, а Волга је, јелте, у ЕВРОПСКОМ ДЕЛУ Русије!? Друго, постоји и град Самара у близини Багдада у Ираку! Тако да у Сибиру НЕМА Самаре! А ЗАШТО то ради Ваш ПРОВАЈДЕР, ЗАШТО Вас ЛАЖЕ или Вам ПРОСЛЕЂУЈЕ ЛАЖНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ то видите са њима! Свако добро!
Budite sigurni da kad amerikanci udju, vi to nemate pojma. Americke sluzbe imaju master kljuceve za sve Windows i druge operativne sisteme, pa se usetaju kad god im treba.
Konacno, Google je americka firma, pa po americkom zakonu americki obavestajci imaju pravo da traze bilo koje informacije od Googla, od Gmaila pa do toga sta ste pretrazivali.
Мало географије:
Руски град Самара се никако не налази у Сибиру. Налази се у европском делу Русије, на чувеној реци Волги. Сибир се налази у азијском делу, а граница између Европе и Азије је планина Урал.
Суштина је, дакле, да је безбедност на интернету равна нули и то по природи ствари! Свако ко мало упозна како то ради свестан је тих проблема. Први постулат прављења безбедног информационог система је не качити га на интернет. Данас лаици ваљда сматрају да је рецимо рачунарски систем за контролу нуклеарног наоружања накачен на интернет?! Глупости. Све заиста важне ствари су физички одвојене од глобалне мреже.
Оно што је главни проблем је што су корисници несвесни ризика које излажење на интернет и информатизација друштвених активности носи.
Доказ тога је управо шок великог дела људи када су чули да им се мејлови, на пример, могу пресретати. Па наравно да могу!
Нисте ви сада постали жртва већ оног тренутка када сте почели користити имејл и интернет преко небезбедне везе која није шифрована (онако како сви користе и имејл и интернет). Америчкој НСА нису потребни хакери да би прегледали вашу пошту, довољно је да отворе вашу пошту коју НСА држи на својим серверима (а будите сигурни и да је држи и да је скупља сваки пут када ви и било ко други пошаље било шта путем небезбедне везе- везе која није шифрована. Овакав имејл је и измислила америчка армија да би могли лако прикупити све личне информације о свима у свету који користе интернет. Ако вам се то не свиђа користите ПГП шифровани имејл, и шифровану комуникацију програма као нпр Retroshare, Jitsi, Bitmessage
"Шпигл": Немачка је за САД партнер "треће класе", шпијунирају је као Кину и Ирак -videce se da autorova iskustva nisu usamljena!Sto se tice preporuke da se za komunikaciju koriste odredjeni programi budite sigurni da nisu bezbedni!Opsta poznata stvar da su kreatori nekih virusa upravo ljudi koji rade u kompanijama za pravljenj antivirusnih programa!
Да ли је то тачно?
Овде нико не говори о вирусима већ о томе да је свака размена информација на интернету која није шифрована аутоматски постала "јавна" тј она је сигурно снимљена од стране служби које то раде у том географском подручју. Ако шифрујете вашу комуникацију бар сте добили један покривач приватности тј цео ваш живот није на извол'те после једног притиска на дугме. За вирусе се не брините ако нисте занимљиви као Џејмс Бонд јер то се тако не ради, ако јесте Микрософт и NSA имају кључ од виндоуса и ту не можете побећи (шта мислите зашто је изворни код тајна?). Значи ако желите сачувати приватност на интернету користите TOR browser, претраживаче ixquick или startpage.org, користите линукс уместо виндоуса, шифрујте цео ваш хард диск програмом Truecrypt итд итд.
Србин црнац, атеиста -Ma razumeo sam da ne pisete o virusima na internetu!Hteo sam da napravim komparaciju i kazem da i ovi programi za bezbednu komunikaciju se sigurno mogu probiti!Uostalom dolazimo do zakljucka da nema privatnosti na internetu i da je postao otvoreno pismo koje se cita!Takodje prosecnom korisniku upotreba programa koje pominjete nije tako bliska!
Svi smo mi spijuni dragi moji samo je pitanje ko za koga radi :))))
Поново ваши "хакер вируси". У праву сте да на интернету приватност не постоји. Међутим ако сте ви просечан становник планете који се не истиче превише, неће се нико вама посебно бавити, и сасвим сигурно неће писати "хакерске вирусе" да би прочитали пошту коју шаљете фамилији. То што просечном кориснику ови програми нису блиски то је зато што не знају довољно. Уколико схватају значај приватности сигурно требају научити, а ако им је свеједно нека се помире да сва њихова интимна комуникација, афинитети, мисли и интересовања (интернет претраге), фејсбук... постају доступни трећој страни у виду удбиног досијеа и да се све те ствари једног дана могу употребити или злоупотребити против њих самих и искористити за свакакву манипулацију.
Србин црнац, атеиста -Vi verovatno ne spadate sto se IT znanja tice u prosecnog korisnika interneta.To je za postovanje!Zato mislim da je idealni trenutak -jer razmenjujemo misljenja o bezbednom koriscenju interneta-da nam sto jednostavnije opisete nacin koriscenja jednog od programa!To bi za citaoce NSPM bilo ekskluzivno!Zahvaljujem unapred!
Sve Zapadne vlade zahtevaju da se u sve komercijalne kompjuterske programe ugrade master kljucevi. Ta naredba vazi za operativne sisteme i za programe za enkripciju. Takodje, sofisticirani algoritmi za enkripciju su na listi zabranjenog izvoza, odmah iza hemijskog i nuklearnog oruzja.
Medjutim postoji nekoliko programa u javnom domenu (besplatni) koji pruzaju sasvim dobru zastitu za prosecnog korisnika. Najpoznatiji i sa najvecom tradicijom su programi PGP, ali i svi ostali pomenuti ovde su dobri. Pretrazivaci su naricito vazni za privatnost.
Treba razumeti da generalno i odbrana i napad na Internetu su proporcionalni vrednosti informacije. Dakle moguce je zastititi informaciju veoma dobro ali po koji cenu. Takodje, moguce je razbiti skoro svaku zastitu, ali isto po koju cen
Nije tesko zamisliti da Crna Trojka vec ima gigabitske dosijee i da zato tako verno igra po taktu Zapadne muzike. Ali je verovatnije da su ti dosijei kreirani na klasican nacin, a manje internetskim informacionim usisivacem. Samo Amerikanci verovatno drze u saci mnogo vece globalne velicine od par balkanskih bedaka preko kojih otimaju zemlju vrednu par triliona dolara. Moc spijuniranja je da se preko par uticajnih pojedinaca potpuno kontrolisu zemlje pa i regioni. Licno verujem da u Evropi nema uticajnog politicara koji nije ucenjen, ukljucujuci Merkelovu.
Kako mislite da oni sa podacima na gmailu mogu raditi šta im je volja? Pa to je totalni apsurd i stupidarija, niko nema prava da neovlašćeno koristi vaš nalog u tome je stvar Branko i to treba da vam postane jasno!
Pa sto da takvima smeta bezazleno citanje poste i prisluskivanje razgovora. Amerikanci su mala djeca prema Garasaninu, samo sto on nije imao takva sredstva na raspolaganju. Da je imao zasigurno bi sve to iskoristio.
Zato bolje da se istomisljenici autora poklopite po usima.
Рецимо, позове преко интернета стотине милиона људи широм света да сваки дан пошаљу пошаљу некоме поруку која садржи одређене кључне речи на које циљни филтери реагују.
За један месец ће тих порука бити толико и од толико људи да ће постати бесмислено анализирати их. Кад су сви криви, нико није крив.
Захваљујући интернету, тако нешто није тешко организовати.
Или су се притајили(сумњам)или су се извештили(унапредили проваљене системе).
Као у најбољим СФ филмовима,не треба ништа радити.
Чекати да систем сам себе ликвидира.
Шта онда са милонима незапослених?
Па зар мислите да се од услуга(туризам,угоститељство,телекомуникације,поправка кишобрана,штампање пара..),може вечито живети?
Па мора се нешто и радити,направити,засадити,појести..