Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Izbor pape i srpska posla

Komentari (63) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 14 mart 2013 19:18
Marko
Složiću se sa Vama da ne treba upućivati pogrdne reči poglavarima bilo koje religije. Složiću se sa Vama da rimokatoličku crkvu ne treba posmatrati isključivo kroz prizmu Hrvatske i genocida u Jasenovcu. Složiću se sa Vama i da je pogrešno da pravoslavni vernici svoj identitet grade na negaciji nečeg, pa da umesto vere u nešto, to više bude zaziranje od džamija i katedrala. Ipak, dozvolite mi da apelujem na Vas da se stavite u poziciju nekoga ko iskreno veruje - on je u potpunosti indiferentan prema ostalim veroispovestima. On čvrsto veruje u ispravnost svoje veroispovesti i nikakvi politički razlozi, u smislu bolje da se ujedine hrišćani, nego iscepkani hrišćani sa muslimanima ili nekim drugim, ne igraju za njega značajnu ulogu.

Lično bih jako voleo da se protestanti i rimokatolici vrate istinskom hrišćanstvu, onakvom kakvim ga pravoslavna vera propoveda vekovima. A ako nemamo isti doživljaj hrišćanstva, Bože moj, treba i to poštovati i živeti u miru, ali ne praviti trule kompromise.
Preporuke:
127
11
2 četvrtak, 14 mart 2013 19:23
...
ovaj clanak, poput vrste komentara na koje se osvrce, je opet, onako srpski, preteran.
ujedinjenje rimokatolicke crkve sa pravoslavnom je samo "teorijska" mogucnost. svako ko se i malo potrudio da nauci i razume razlike koje treba da se prebrode da bi doslo do fakticnog istinskog ujedinjenja shvata da to prosto nije moguce izvesti. nikada.
moguce je da ce pojedine grupacije iz politicki slabije pravoslavne crkve otpasti od pravoslavne crkve i sklopiti neku "preobucenu" uniju sa tzv. svetom stolicom u rimu, ali to nije nikakvo ujedinjenje, vec "kreativno" prekrstvanje, ili "preletanje". ili si jedno, ili drugo.
znaci, ne budimo neozbiljni, manimo se prica o ujedinjenju, to nije moguce.
Preporuke:
97
6
3 četvrtak, 14 mart 2013 19:32
Hernanes
Rimo-katolici mogu lepo da priznaju grešku i da se vrate u okrilje Pravoslavne crkve ili da nastave tamo kuda su se zaputili, neka im je srećan put. Nije ni bitno ko je Papa, doktrina ostaje uvek ista.
Preporuke:
112
7
4 četvrtak, 14 mart 2013 19:41
... (2)
e sad, ako razumemo ko smo mi, i ko su oni, onda treba hladne glave, ljudski i hriscanski ophoditi se i biti malo pazljiviji u vezi sa uzajamnim ocenama. znamo i nije za iznenadjenje da je "politika" rimokatolicke crkve na nekom visem planu takva da je cesto radila i radi na stetu pravoslavne crkve, odnosno pravoslavnih naroda. ali opet treba biti pazljiv u ocenama o konkretnim problemima, potezima i licnostima u rkc. a narocito treba biti oprezan sa konstantnim napadima, ili bolje, onim najglasnijim "napadacima" na rkc.
jer, mnogi ti na zapadu koji napadaju rkc, blate ovog ili onog papu, traze da se rkc "reformise" ili "zabrani", su ekvivalentni profilu ljudi koji bi kod nas opet jahali popove, rusili nase crkve i gusili svako pravoslavno versko ucenje pod izgovorom da je sovinisticko ili zatucano, nametali izopacene moralne i porodicne vrednosti suprotno tradicionalnom shvatanju istih. rkc mi nije simpaticna, ali jos su mi manje simpaticni antitradicionalisti koji je napadaju.
Preporuke:
40
3
5 četvrtak, 14 mart 2013 19:46
jednorog
Hvala Vam na ovom članku g. Rakiću. Ovako razmišlja Srbin-pobednik.
Preporuke:
11
107
6 četvrtak, 14 mart 2013 19:52
Drinko Končarević
Šta imaju "srpska posla" sa biografijom Papa? Koliko znam, ni jedan Srbin nije terao budućeg Papu da bude pripadnik "Hitler jugenda" ili da sarađuje sa vojnom huntom ili da prihvati da bude kontrateža socijalnim kretanjima, koja podržavaju zemlje BRIK-a na područjui Južne Amerike. Ako smo izneli podatke koji su neosporni, gde je tu uvreda? Istina boli ali zašto se negativne posledice toga pripisuju Srbima? Dosta je tog proglašavanja Srba za krivce u svemu i svačemu.
Preporuke:
103
7
7 četvrtak, 14 mart 2013 20:00
Branislav G. Romčević
Autor generalizuje na osnovu zanemarljivog broja glupih komenataar, a onda nam nameće truli ekumenizam.
Preporuke:
115
7
8 četvrtak, 14 mart 2013 20:05
Peter RV
Autor ima pravo. Ovo je ostatak nase komunisticke kulture.
Neki Srbi(?) naprosto se hrane na psovkama prema katolicima, valjda sto im to jedini gambit gdje mogu glasno da vicu 'fasisti' , 'nacisti' ili 'Jasenovac' i da izgledaju patrioti.
Izrazavat bijes na ovaj nacin im izgleda supremni argumenat za svaku diskusiju. Ne vide da postaju ridikulni i- dosadni.
Preporuke:
16
93
9 četvrtak, 14 mart 2013 20:25
Mirko
To što su neki među pravoslavnom braćom nesmotreno reagovali na izbor novog rimskog pape, nikako vam ne daje za pravo da nas pravoslavne uguravate u svoje ekumenističke vizije i nagonite nas da mi, valjda rako tvrdovrati i uskogrudi od Pravoslavlja, "konačno" popustimo i zaželimo da se ujedinimo pod papom!? I još nam poturate nekog unijatskog anonimusa da nas u tome ohrabri i pretite takoreći da čemo p/ostati retrogradni ako ovoga časa ne pohitamo u zagrljaj onome kome je, po ekleziologiji, moguće samo podvrgnuti se kao nepogrešivom i bespogovornom autoritetu. Žalosno.
Preporuke:
72
7
10 četvrtak, 14 mart 2013 20:35
SRPSKI IDEOLOG
Ne bih se složio sa autorom teksta na neki način iz više razloga.
U osnovi jesam za slogu , za mir i ljubav među ljudima, ali mi zasmetalo to bacanje krivice na Srbe.Čuj to Srbi krivi što se pogrdno odnose prema papama? Ma daj a pape i kardinali nisu krivi što su sarađivali sa naci fašistima kako u Njemačkoj, tako u Italiji, u NDH.Pa fašista Benito Musolini im je darovao Vatikan.
Čuj sad Srbi treba da se pospu pepepelom i proglase krivim što su KATOLICI Hrvati u Drugom svjestkom ratu (NDH) pravili savez sa muslimanima protiv pravoslavnih hrišćana.Ma daj sad su sve Srbi krivi prema mišljenju autora.Zašto su Srbi krivi?
Uostalom pape su skrivile veliku šizmu, veliki raskol među hrišćanima.Pape su najveći licimjeri među najvećim licimjerima i molim autora da ih ne hvali.Jedino ako je katolik mogu ga razumjeti što ih hvali..
Preporuke:
77
2
11 četvrtak, 14 mart 2013 20:43
SRPSKI IDEOLOG
I još nešto papa sebi dao crkveno ime Franjo, još mu je samo trebalo da doda i Tuđma i da doživljaj bude potpun.I kad god neko spomene papu Franju svakom Srbinu će u misli doći Tuđman i eto mu ga.Molim autora da objasni Srbima iz RSK-a , svim oni što su osjetili "milost" Franje Tuđmana da nam ne hvali Franje, jer je to jalov posao.Franjo u Zagrebu ili Franjo u Vatikanu sve je to isto...
Preporuke:
58
7
12 četvrtak, 14 mart 2013 20:59
SRPSKI IDEOLOG
Opšte poznato je da Vatikan krije mnoge surove tajne o najtežim svjetskim poganštvinama .I neka autor objasni kako takve neko može respektovati izuzev ako je lud ili religijski zaluđen?..
Preporuke:
61
5
13 četvrtak, 14 mart 2013 21:11
duše zapaljenih u crkvi
Za Hitler-jugend i saradnju s huntom me baš briga, ali pokrštavanje i klanje Srba NIKADA ne treba smetnuti s uma, ni u jednom trenutku.
Zatim, tu su i brojne savremene finansijske, pedofilske i homoseksualne afere Vatikana i Katoličke crkve širom zapadnog sveta.
I, na kraju, Ruski patrijarh je bio protiv toga da Papa dođe u Niš.

Pametnom dosta, bar za narednih 100 godina. Za ova druga dva.
A za ono prvo, za narednih milion.
Preporuke:
72
3
14 četvrtak, 14 mart 2013 21:25
Stefan Karganović
Huntini refleksi bili su nesumnjivo fašistički, ali sigurno ne u ideološkom smislu. Ona je samo koristila krajnje surova i nečovečna sredstva u obračunu sa levim pokretom, pri čemu je služila interesima argentinske vladajuće oligarhije i svojih severnoameričkih sponzora. Ako jedan broj Srba huntinu metodologiju vezuje za fašizam, teško da bi im se na tome moglo zameriti. Gospodin Bergoljo je ideološki bio posvećen fašizmu još manje. On je samo, u duhu načela svoga reda i svoje crkve, delovao pragmatički i moralno neutralno, isto kao "sveti otac" za vreme Drugog svetskog rata. On nije upotrebio svoj autoritet da osudi zločince koji su zaposeli vlast u njegovoj zemlji i ubili oko 30.000 nepodobnih ljudi. Poređenje sa stavom jednog drugog nadbiskupa, na ovim prostorima i pod sličnim okolnostima, nameće se samo od sebe. Lepljenje fašističke etikete je svakako emotivno i neosnovano. Ali moralnih razloga da se ovom "svetom ocu" i njegovoj crkvi kaže "daleko vam lepa kuća" ima na pretek.
Preporuke:
80
7
15 četvrtak, 14 mart 2013 22:09
perkins
sto mi imamo sa izborom pape?
nemamo nista jer to nisu nasa posla,neka se o tome brinu oni ciji je on duhovni poglavar,ko je,sto je,kakav je nama svedno,sto se autorove ideje tice o ujedinjenju hriscana neka ostane kako jeste danas,pa tako sutra i dok je sveta i veka,vise nas stvari razdvaja nego spaja,sto se mene licno tice ziv i zdrav on bio jos godina mnogo,ali nas u sirokom luku zaobisao kao mnogi njegovi prethodnici
Preporuke:
25
1
16 četvrtak, 14 mart 2013 22:10
?
Bog je laz . Rat je vecan .
Srbofobija je stvarna ... pretnja po sve nas i - dobro se placa , predpostavljam .
SrBija do Tokija :
New Pope Tied to Argentina’s Dirty War
http://www.globalresearch.ca/new-pope-tied-to-argentinas-dirty-war/5326816?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=new-pope-tied-to-argentinas-dirty-war
Preporuke:
9
32
17 četvrtak, 14 mart 2013 22:18
jednorog
G. Karganoviću: koji su to moralni razlozi da se ovom svetom ocu, juče izabranom, kaže daleko vam lepa kuća? Šta je to nemoralno učinjeno u poslednja 24 časa? Evo i Maduro se složio da je papa izbor latino-levice, praktično pokojnog el-komandanta, el-vođe. Ajd me prosvetlite, imajući u vidu da mu je i naš patrijarh čestitao, a da je ruski vladika rekao da je ok.
Preporuke:
14
57
18 četvrtak, 14 mart 2013 22:42
Pera
&? Ako je za tebe Bog laž, onda ovo stvarno nije tvoja priča...DŽabe si srbin, ako nisi pravoslavan. Pravoslavna vera čini te sposobnim za čojstvo i junaštvo, a bezbožje za svako zločinaštvo i svaki kukavičluk.
Preporuke:
31
9
19 četvrtak, 14 mart 2013 22:46
Drinko Končarević
Zanima me da li će u skoroj budućnosti Srbi opet biti krivi jer novoizabrani Papa ima jedno plućno krilo i jako je osetljiv na infekcije. Amerikanci su mu prema najnovijoj vesti "podgrejali" staro delo da je učestvovao u otmici dva sveštenika. Nije valjda da je među amerima neki Srbin uključio ringlu? što bi rekli "srpska posla".
Preporuke:
33
2
20 četvrtak, 14 mart 2013 22:52
Gavrilov Potomak
Složiću se sa Vama da ne treba upućivati pogrdne reči poglavarima bilo koje religije.

Najveci razlog zashto su religije uspesle da ubiju naveci broj ljudske rase.
Mozhda ce trecina chovechanstva koja uspe da prezhivi najveci svetski rat koji je pred nama to stanje promeniti.
Preporuke:
14
3
21 četvrtak, 14 mart 2013 23:14
The Jack
@ Stefan Karganović

I kada se k' tome doda filoqe jeres i jeres "papskog primata", dolazimo do zakljucka da je autor olako i nonsalantno shvatio "ujedinjenje" Crkava. Odnosno da se korigujem - ne shvatio nego u tekstu tako predstavio.

Kada ste vec spomenuli moranu stranu, mislim da mi imamo itekako posla po tom pitanju u vlastitrom dvoristu, kako u narodu, tako i u politici, a Boga mi i u Crkvi. Nema vise mesta pod tepihom.

Zalosna je stvar da komentari i tekstovi koji govore negativno, a na granici dobrog ukusa, o Rimokatolickoj Crkvi dobivaju najvise podrske, a sa druge strane se sa pohvalama pise i komentarise o Latinoamerickim Narodima, koji su listom posveceni rimokatolici, mnogo posveceniji hriscani nego sto smo mi.

Uostalom dajmo Fransisu I da se pokaze na novoj duznosti, pa cemo onda komentarisati.
Preporuke:
10
19
22 četvrtak, 14 mart 2013 23:22
Jovo
Kad se Vatikan, tačnije Papa, ma kako se zvao, pokaje i klekne za najstrašnije zločine koje je Katolička crkva i njeni fratri učinili prema Srbima, zajedno sa ustašama, onda može biti govora o nekakvim boljim odnosima sa SPC, a i drugim pravoslavnim svetom.Dotle, dok se prave gluvi, ludi i zaboravni nemaju šta da očekuju od pravoslavlja...Prema tome, ovaj autor ne govori o pravim problemima, a hteo bi da se ljubimo, volimo... Voleo bih i ja, ali tek kad klekne i uputi iskreno izvinjenje. Da li je to toliko teško da učine katolici, jesu li nevine žrtve to zaslužile?Ili misle da će Srbi zaboraviti jame i Jasenovce...
Preporuke:
34
4
23 četvrtak, 14 mart 2013 23:42
!!!
Kad bi gledao naivno na svet onda bi se složijo sa ovim člankom.
ALI svet nije tako jednostavno krojen pa da nabrojim mane katoličke crkve koja ne zadovoljava samo pobožnost običnog čoveka nego se bavila kroz vekove stvarima koje nemaju veze sa hrišćanstvom. Kao prvo gospodin Franjo I pripada redu Isusovaca, koju ulogu taj red za vreme inkvizicije imao, kakve uloge je igrao u pokrštavanje Amerike, Afrike i Azije ili ulogu za vreme NDH sami izguglajte. Kao drugo, Katolička Crkva koja važi kao najveća "hrišćanska" crkva jeste i najviše urušila ugled hrišćanskoj veri. Od inkvizicije pa do pranje novca mafiji. A kroz vekove je stekla toliko bogatsva da se više brine za zemaljsko nego za nebesko carstvo. Tako da mogu reći da kod srba ima dovoljno kritičnih ljudi
koji koriste svoje pravo na kritiku.
Preporuke:
38
2
24 petak, 15 mart 2013 00:07
Stefan Karganović
@ jednorog

Kada se pred vama vrše zločini, vi imate moralni autoritet, ali ipak ne činite ništa da ih sprečite ili bar javno osudite, to znači ili da ste ljigavi ili saučesnik u onome što se u vašem prisustvu događa. Zato mislim da je primereno da u svoje lično ime takvom duhovnom predvodniku kažem: daleko ti lepa kuća. Evo Morales i Nikolas Maduro su šefovi država i oni su iz kurtoazije morali da upute čestitke, bez obzira na to šta stvarno misle. I američki predsednik je uputio saučešće posle smrti Uga Čaveza, mada sigurno nije bio iskreno ucveljen.
Preporuke:
27
4
25 petak, 15 mart 2013 00:16
Vatikanska posla, 2
Autora Rakica neko je zaduzio - ili se on zaduzio sam - da prati reakcije u Srbiji, i da odmah pripreti Srbima kako oni ne mogu misliti sta zele, nego ima lepo da pitaju Kancelariju: onu vatikansku, vasingtonsku, briselsku, ili bar onu "Alekovu", koja je istureno odeljenje svih tih pobrojanih kancelarija! Medjutim, kad srpsko vidjenje srbomrzacki prepoznaje kao "srpska posla", agresivni i neuki autor potpuno smece s uma da ce biti raznih vidjenja nakon ovog izbora pape. Da li ce Rakic reagovati i na englesko vidjenje? Papa iz Argentine bice vrlo neprijatna cinjenica za Engleze koji su stavili sapu na Malvine (Foklande) i ne misle da to vrate Argentini! Ni SAD ne mogu biti odusevljene, jer im se Juzna Amerika otela iz ruku! Kad je izabran Poljak Vojtila - Amerikanci su automatski dobili velikog saveznika, protivnika i komunizma i Rusije. Papa Franjo nece Vasingtonu biti po volji - ali "ujedinjeni" Rakic bi samo Srbe da tuce po prstima sto imaju svoje vidjenje!
Preporuke:
24
1
26 petak, 15 mart 2013 00:22
Robespijer
Kakvo licemerje na delu! Vekovima su jedni druge prikazivali kao otpadnike, šizmatike, jeretike, posejali seme zla među narodima, pogotovo na Balkanu, a sada hoće preko noći da ih strpaju u jedan tor. Pritom, bezočno optužujući komuniste, koji su i protiv jednih i protiv drugih, da ih oni dele. Treba biti bezočan, te izjaviti tako nešto. Određeni klerikalci se bune što se crkvena lica nazivaju pravim imenima, ali kada ta ista crkvena lica kleveću, vređaju, podmeću, izmišljaju i služe se raznim drugim nečasnim sredstvima, onda je to sasvim u redu i reakcija izostaje. Da, Francisko I je podržavao fašistički režim u Argentini, te ne vidim razloga zašto bi se to izostavljalo iz njegove biografije. Zato su ga i izabrali. Sigurno ne bi došao u obzir neko političke provenijencije nadbiskupa Romera iz Salvadora, mada je i on u mladosti bio konzervativac. Preduslov svake borbe za emancipaciju i oslobođenje ljudi je ukidanje crkvene tiranije. Kamo sreće da ni jedan pop nikada više ne bude izabran.
Preporuke:
6
25
27 petak, 15 mart 2013 00:31
Rale
Kao što je Obama bio izabran da umiri(tako se mislilo) ono što se umiriti ne može(američka raslojenost) tako je i ovaj novi Papa, nesumnjivo visoko moralna osoba, odabran da svojim imidžom zataška sve Vatikanske grijehe ....al' vuk dlaku mijenja al' ćud nikada....
Preporuke:
11
1
28 petak, 15 mart 2013 00:38
Teorija zavere
Mi obični ljudi čitamo između redova.Ne možemo naravno ništa dokazati jer nemamo pristup dokumentima a nemamo ni svedoke.A kada već svi shvate onda "demokrate" nađu nekog svog da se sami iskritikuju, naravno bez posledica po sebe. Tako npr. Ameri najviše kritikuju sebe zbog Vijetnama, ali ih to nije sprečilo da razore Irak.Isto je sa Vatikanom. Meni lično Vatikan je ".... kuća", ali me to ne sprečava da volim i poštujem Mađare iako su katolici.S druge strane,oprezan sam kada vidim da Nemac huška Mađare na Srbe...I to nije nikakav strah ni mržnja, već iskustvo i oprez.Ako vas jedna devojka prevari, nećete mrzeti sve žene zbog toga, ali ćete paziti sa kim sklapate brak,još ako je poligamni...Da papa je jezuita, a o njima internetom kolaju razne priče. ..Teorija zavere...Možda.
Preporuke:
7
0
29 petak, 15 mart 2013 02:18
Srbenda
Po autoru je sporno da je Benedikt XVI bio član hitler-jugena, ipak toga se ni sam Benedikt XVI nije odricao. Poznata je njegova izjava, kako je u vrijeme njegove mladosti narod dobro živio i pjevao pjesme. samo je zaboravio da kaže ko je tada bio na vlasti i kog su te pjesme veličale.
O onom poljaku nema ništa loše da se kaže osim, da je upropastio istočnu evropu, a likovao što Bil cigara bombarduje Srbiju.

Da li je ovaj Franjo sarađivao sa vojnom huntom nisam dovoljno upoznat.

Intersuje me zašto ga naše novine prozvaše Franjo, kad je on izabrao ime Francis. Po toj logici slavni režiser FRANJO (Francis) Ford Coppola treba da bude sretan što mu Srbi na vrijeme naučiše ime.
Preporuke:
14
1
30 petak, 15 mart 2013 05:00
The Jack
@ Jednorog

imajući u vidu da mu je i naš patrijarh čestitao, a da je ruski vladika rekao da je ok.


Nije cestitao, vec BIRANIM recima cestitao.

Ne znam na osnovu kojih podataka G. Karganovic operise, ali verujem da za doticnog nadbiskupa nije ni cuo do pre dva dana, kao i mi ostali.

Pogotovo mi nije jasno kako se moze izjaviti "daleko mu lepa kuca" na osnovu podatka o cinjenju/ ne cinjenju koji su veoma proizvoljni.

Kako se zna da nadbikup Bregoljo nije reciomo skrivao, ili na drugi nacin pomagao protivnike hunte? To je mozda bolji put, pomoci u potaji, nego javno osudjivati ljude koji su laki na obaracu, pa poginuti i biti potpuno bezkoristan i sebi i drugima.


Kao sto rekoh - svoju avliju prvo da pocistimo, pa tek onda da sudimo o drugima.
Preporuke:
8
15
31 petak, 15 mart 2013 05:15
The Jack
@ Robespijer

Pritom, bezočno optužujući komuniste, koji su i protiv jednih i protiv drugih, da ih oni dele.



Procitaj knjigu - Golgota Hristove Rusije. Do tancina se opisuju komunisticki zlocini nad pripadnicima svih konfesija, vernicima, a pogotovo svestenicima.
Ako mislis da je propaganda, onda uzmi Price sa Kolime, Varlama Salamova. I tu imas do detalja opisane sve komunisticke metode "prevaspitavanja".
Ako ni Salamovu ne verujes, koji je preoveo skoro 30 godina na Kolimi, procitaj Arhipelag Gulag, Aleksandra Solzenjicina.

Komunisti su bili i ostali nazadna snaga sacinjena od uskogrudih i problematicnih ljudi, sto se vise nego dobro videlo kroz kadrovsku politiku jos za SFRJ - ne sposobni, vec podobni. Doduse ni ovi "demkrate" nisu nista bolji.
Preporuke:
14
4
32 petak, 15 mart 2013 05:40
jednorog
@Stefan Karganović
To su argumenti koje koristi dosta njih na ovom sajtu kada se govori o pravoslavnoj, odnosno Srpskoj pravoslavnoj crkvi: Nemanjići su činili zločine protiv bogumila, pa je srpska crkva zločinačka. Ili: tokom svog postojanja SPC je uvek bila uz eksploatatore obespravljenih radnika, seljaka i besplatno školovanih. Isto to o celom narodu govori onaj deo Srba koji stalno ističe srpske zločine i "genocid" koji smo počinili tokom 90-ih. Čak imamo i sertifikat za to. Lično nemam spoznaju šta ko misli i šta je mislio kad je slao čestitke. Vidim da prethodni papa (po nama fašista iz hitler-jugenda) uopšte nije bio po volji "imperije", te da je zato i morao da se skloni, a da ovaj za 24 sata nije ništa nemoralno učinio.Ne bi bilo zgoreg da se mi, kao narod, malo izmenimo, u hrišćanskom smislu. Znate ono "ne sudi da ti ne bude suđeno". A potvrdili ste mi da je komentar bio "Živ mi Todor da se čini govor". Mržnja je i inače besmislena, a ovde je gotovo postala obavezna.
Preporuke:
12
6
33 petak, 15 mart 2013 08:33
coa cova iz raketne
Alo rakicu o kakvim srpskim poslovima ti pricas?Mozda o vatikanski skolovanim katolickim fratrima koji su bili upravnici,u ime katolickog krsta, mnogih klanica po ndh?Cijenim da se cuje i drugacije misljenje....Ne sipaj so na ranu.Posle patrijarha Pavla nista vise nije isto....vjecna mu slava
Preporuke:
17
1
34 petak, 15 mart 2013 09:46
Drinko Končarević
Rakićev tekst nema blage veze sa "srpskim poslovima" a još manje sa Srbima koji su u ovoj priči o Papi, samo čitaoci vesti koje objavljuju svetske agencije.
Novinari špartaju po Argentini i "kopaju" po prošlosti novoizabranog Pape, objavljuju. Naše novine to prenose, mi komentarišemo kao i svi drugi u svetu.Od vesti koje smo mogli pročitati izdvajam: Papa ima jedno plućno krilo, zbog toga je osetljiv na bolesti disajnih organa, ameri su mu "podgrejali" priču o otmici dva sveštenika a njegova rodbina, koliko se raduje, toliko je i zabrinuta. To znači da mora da radi po ... Dok je živ Benedikt, ne može da podnosi ostavku već mora da radi po... Jel sad jasno? Teme šta su nam radile ustaše pod blagoslovom Pape nisu na dnevnom redu. Mnogi građani na zapadu ne znaju gde je Srbija a kamoli Jasenovac. I dok još ima znakova, da pitam koliko ste puta zapalili sveću za pokoj duša u Jasenovcu i drugim stratištima Srba. Nedeljom, na Liturgiji pravoslavni hramovi su prazni spram broja onih koji kritikuj
Preporuke:
11
1
35 petak, 15 mart 2013 10:01
Vladimir
Na izbor ovog pape se može gledati isto kao na izbor DŽordž Buša starijeg za predsednika SAD. Papa je jezuita a DŽordž je bio direktor CIA....
Preporuke:
10
1
36 petak, 15 mart 2013 10:06
Smiljanski
Zahvaljujući 'Vatikanu,i hrvatskim obaveštajcima koji imaju ogroman uticaj u Srbiji,nema dana da naši mediji nisu nešto javljali o Papi!Prosto je neverovatno koliko nam se nameću informacije o Vatikanu???Nije problem ako se kaže da je Papa podeneo ostavku,ili da je izabran drugi,ali,da se govori o tome koliko je odora sašiveno,i kakave će cipele da nosi,i kojim autom da se vozi,mislim da je previše,i nimalo slučajno!Naravno sve informacije su u superlativu,niko ne spominje Jasenovac,Stepinac,fra-Majstorovića,ni ko je prvi priznao Hrvatsku,i Sloveniju??? Seća li se neko neke informacije o Vaseljenskom Patrirahu?
Preporuke:
24
0
37 petak, 15 mart 2013 10:19
Crux
"Jedan Rusin, Srbin grkokatoličke vere..."Ček malo. Šta je onda? Rusin? Srbin? I još grkokatoločke vere? Šta mu je prioritetno? Srbi su pravoslavci i SRBI! A autoru neka je na čast što se ruga "srBstvu"! Evo, i ja spadam u tu grupu necivilizovanih, primitivnih netolerantnih Srba! Ne, nije to zato što su mi ustaše (kojima je KATOLIČKI KLER "prao" grehe) zaklali dedu i tada njegovu petogodišnju kćerku! Nije to zato što mi je majka jedva preživela jer je bila u jedinom logoru za decu!
Preporuke:
17
1
38 petak, 15 mart 2013 10:35
Samo bez panike, biće gore:
Uopšte- da li iko ovde razume ko su jezuiti?Franjo je presvega vuk u jagnjećoj koži - za to ih obučavaju: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VhB2wX_6Ge8...a u Jasenovac tek sada nema šanse da papa dodje. U Srbiju bi želeo- već! se piše- više od svega.
Preporuke:
17
0
39 petak, 15 mart 2013 11:08
Impuls
@jednorogBravo jednorože, tako razmišlja čovek koji ima rogove, ovaj bar jedan od njih.Svaki narod, koji je preživeo ono što je preživeo, kao srpski, upravo od delova ljudi koji su pripadnici katoličke vere, a boga mi i od dela katoličkog klera, ima pravo da bude bar podozriv prema dešavanjima u samoj Katoliučkoj crkvi. Sam novi papa pripada Jezuitskom redu, čije je postojanje i nastanak pod morem kontraverzi, koje ih prate od osnivanja, te samog njihovog utemenitelja Lojolu.Sam pokret je osnovan kao brana od protestantizma. O samom papi ne bi dodao ništa, jer će izvršavati naredbe "generala" isusovačkog ili jezuitskog reda. Dakle, Rakiću nikavog ekumenskog dogovora nemože biti, bar ne sa ovim papom, jer njegov red se zalaže za dominaciju, kao što ste se mogli malo informisati, pre ovog članka što ste napisali.
Preporuke:
11
0
40 petak, 15 mart 2013 11:29
brm
ha ha ha papa se nazvao po predsedniku Partizana
OVO je NAŽALOST STVANO AKTUELNA SRBSKA IDEOLOGIJA: "Franjo u Zagrebu ili Franjo u Vatikanu sve je to isto..."

A crkva svetog AntE(onija padovanskog)U bEOGRADU je namerno nazvana po Anti Paveliću iako je SAGRAĐENA 8. decembra 1933. godine"
Preporuke:
9
4
41 petak, 15 mart 2013 11:30
brm
evo ga još jedan ideolog: ""Jedan Rusin, Srbin grkokatoličke vere..."Ček malo. Šta je onda? Rusin? Srbin? I još grkokatoločke vere? Šta mu je prioritetno? Srbi su pravoslavci i SRBI! A autoru neka je na čast što se ruga "srBstvu"!
PRETEŠKA PITANjA ZA IDEOLOGE
Preporuke:
4
3
42 petak, 15 mart 2013 11:36
robinhud
Jezuiti se smatraju vojskom Vatikana,a njihov onivač je okultista Ignjacio Lojola.Vođa jezuita nosi titulu "jezuitski general" ili još poznatiji pod nazivom "crni papa".Koliko su opasni svjedoče pisani tragovi mnogih državnika i mislilaca iz prošlosti kao što su:Dzon Adams,Linkoln,Napoleon Bonaparta,Dostojevski...
Preporuke:
14
0
43 petak, 15 mart 2013 11:57
Robespijer
Vezano za srpska posla oko izbora pape, moram primetiti da pošto su ga krstili kao Franjo, u buduće, Franciska Franka zvati Franjo Franko, Franciska Goju - Franjo Goja, Franciska Pizara - Franjo Pizaro.
Preporuke:
12
3
44 petak, 15 mart 2013 12:37
brm
a Robespjera zvati rođak Petar
Preporuke:
3
4
45 petak, 15 mart 2013 12:39
brm
"Vođa jezuita nosi titulu "jezuitski general" ili još poznatiji pod nazivom "crni papa"."
a mi mislili da crni papa znači papa crnac
Preporuke:
7
2
46 petak, 15 mart 2013 13:13
Mikaš
Mislim da bi ovaj papoudvorički komentar pre trebalo nasloviti - "Izbor pape i srpska demok/rakićevska ili evrounijatska posla"
Preporuke:
9
0
47 petak, 15 mart 2013 13:17
Zoran Risticevic
Papa se zove Papa Franjo a ne Franjo I (prvi). Proverite na njihovoj sluzbenoj internet strani. Tek kada neki drugi, kasniji Papa, da sebi ime Franjo, onda ce ovaj danasnji postati I a taj sledeci ce biti II (drugi).
Preporuke:
5
0
48 petak, 15 mart 2013 14:50
Tatijana
"Da li je cilj da se pravoslavlje i katolicizam razdvoje... ili da hrišćanstvo bude jedno?"
Hrišćanstvo je plagijat stare egipatske monoteističke religije koja je umesto Sunca stavila ime boga Horusa. Iza pape je zastava sa Suncem. Horusa je rodila Devica, rođenje su pratila Tri Kralja...putovao je sa 12 učenika, bio je razapet, mrtav tri dana i vaskrsao.
Od 22. do 24. decembra zvezda Sirujus je poravnata sa tri najsvetlije zvezde u Orionovom pojasu. Te zvezde se zovu Tri Kralja i dan danas, i uperene su u Sunce koje se rađa u vreme zimskog solsticijuma. 25. decembra Sunce se pokreće za 1 stepen severno, i dani postaju duži. Dalje, Devica je jedno od zasvežđa kojih ima 12. Ovo sazvežđe se naziva i Kuća Hleba, doslovni prevod za Vitlajem, mesto na nebu gde se rađa novo Sunce, a ne bogovi na zemlji.
A,"kraj sveta" je loš prevod astrološke alegorije. U pitanju je kraj jednog Neona(2150 godina), u ovom slučaju, kraj doba Bika i početak doba Riba.
nastavak
Preporuke:
3
6
49 petak, 15 mart 2013 14:51
Tatijana
Sve ovo nema nikakve veze sa paganizmom. Paganima su Rimljani pogrdno nazivali svo seosko stanovništvo u svojim provincijama, a koje je uglavnom imalo svoje mnogobožačke religije.
Prihvativši hrišćanstvo kao novu i zvaničnu religiju, Rimljani su ga razvili radi potpune dominacije nad društvom i nametali drugim potčinjenim narodima. Među njima je bio i naš nesrećni srpski narod. Tako su našim bogovima postupno bila menjana imena. Do danas se donekle zadržalo samo ime boga Svetovida, ali bez pravog značenja.

Kolektivna duhovna svest ovog naroda i njegova vekovna običajna tradicija je u direktnoj suprotnosti sa hrišćanskim religijskim mitovima putem kojih se samo psihološki manipuliše i stvaraju se ljudi slepo vođeni lažni autoritetima. Otuda i animozitet prema današnjem glavnom uporištu svetskih licemera i zločinaca, ali to ne može da ima nikakav efekat sve dotle dok postoji stah od stvarnog razobličavanja mita o navodnoj božanskoj prirodi personifikacije veličanstvenog Sunca.
Preporuke:
5
5
50 petak, 15 mart 2013 15:19
Vozi Miško !
Ljudi , vi kako hoćete ...ali tekst je pisao jedan vladika SPC-a....ono kad u dubrovačkoj katedrali reče " mi biskupi " i potpisao se pseudonimom!PS. ..taj vladika je iz Bosne,..i veliki je bisnismen sa grožđem!
Preporuke:
13
0
51 petak, 15 mart 2013 15:26
Pera
O hrišćanskim pitanjima neka ne raspravljaju neopagani,od kojih o pitanjima naše vere i našeg ustrojstva i naših neslaganja mi hrišćani ne tražimo mišljenje,dakle, ni od Tatijane! Za nove Julijane Apostate ima na drugim stranama mesta, niko im ne brani. Samo nek me vređaju hrišćane povodom pitanja koji su njihova u najužem smislu reči.
Preporuke:
6
4
52 petak, 15 mart 2013 18:16
jednorog
@the Jack
Tek sad videh Vaš komentar. Potpisujem, u pravu ste.
Preporuke:
2
1
53 petak, 15 mart 2013 19:15
Tatijana
@Pera:
"Za nove Julijane Apostate ima na drugim stranama mesta, niko im ne brani. Samo nek me vređaju hrišćane povodom pitanja koji su njihova u najužem smislu reči."
Naravno. Hrišćani mogu bilo gde da se međusobno vređaju, to nije problem. Svako ima pravo da nazove papu Sotonom, samo nek je hrišćanin. O čemu Vi pričate i šta branite? Da li smatrate i da je genocid nad stanovnicima obe Amerike hrišćansko pitanje u najužem smislu reči? A Afrike? Imate li predstavu o tome koliko je tek za sve njih nebitno vaše mišljenje o ustrojstvu ili koliko ih uzbuđuje postojeće neslaganje među vama?
Svako misionarsko "prirodnjačko" širenje hrišćanstva se završavalo otimanjem prirodnih resursa.
Preporuke:
5
5
54 petak, 15 mart 2013 21:07
Nikola
Ako je neko nepristojan onda je to nedostatak njegove lične kulture i vaspitanja. Ako je neko iznio netačne navode o novom Rimskom nadbiskupu onda je to nedostatak njegovog znanja i obrazovanja. Ali...kako utvrdiste da su to uradili Srbi. E to me baš zanima, da li se radi o naprednoj internet tehnologiji ili o predrasudama. A manite se tog globalističkog ekumenizma. Što bi se ujedinjavali sa nekim samo zato što se taj naziva hrišćaninom, to bi značilo da se pravi zajednica protiv onih koji se tako ne zovu. Ma nisu se ti Srbi ni od koga dijelili, pa da bi se sad s njima ujedinjavali. Srbi imaju svoju crkvu i vjeruju u Boga na svoj način, oni koji stvarno vjeruju, nikoga ne mrze i nikoga nisu progonilo po toj osnovi, nemaju se s kim miriti, niti kome izvinjavati. Mirna savjest i mnogo dušmana, idu nekako zajedno. A da su sumnjivi, jesu, i to po pravilu. Znam ja njih, hoće oni sebe prevariti, a za druge nisam siguran...
Preporuke:
5
0
55 petak, 15 mart 2013 22:21
Pera
&Tatijana: Pošto vidim da je Vaš svet antička paganija, ovo ćete valjda razumeti:ne supra crepidam sutor iudicare...
Preporuke:
3
1
56 petak, 15 mart 2013 23:11
Bob
@Pera: U skladu s svim što kažete, nemate ni 1% moralnog, istorijskog ni bilo kog drugog prava da se žalite na stradanja hrišćanske crkve (crkava) poslednjih 200 godina.
Preporuke:
1
5
57 petak, 15 mart 2013 23:16
Bob
Što se tiče imena, čudi me kako lako su ovde svi preuzeli hrvatsku varijantu. Zaista, svaka srBska čast!

Ako je Pavao ovde bio Pavle, a Ivan Jovan, srpsku varijantu nemamo, ništa nam ne smeta na ga zovemo Francisko, jer je Franjo ratni zločinac (a i ružno zvuči.) Grad u americi nije San Franjo. Eh moji tribalci.
Preporuke:
12
3
58 subota, 16 mart 2013 00:04
Tatijana
Ta "paganija" je kolevka zapadnoevropske civilizacije.
Ili, ni o tome ne treba da govorim ništa?
Preporuke:
3
3
59 subota, 16 mart 2013 01:13
Peter RV
@Stefan Karganovic
"I američki predsednik je uputio saučešće posle smrti Uga Čaveza, mada sigurno nije bio iskreno ucveljen"
Netacno. Uputio je samo zelju da se stvori 'nova etapa u odnosima USA-Venecuela', sto naravno znaci ona 'stara' poznata etapa kad je Vasington pljackao Venezuelu kako je htjeo. Obama samo sugerira Veneculanskim liderima za zaborave Caveza.
Ovo nije nikakvo saucesce.
Preporuke:
2
1
60 subota, 16 mart 2013 08:04
jednorog
@Impuls
Da probam, pa šta Bog da: Jonathan Wright, The Jesuits, London, 2004. U Zagrebu, latinicom (vidim odlično se služite istom) izašlo 2006, kao: "Isusovci misije, mitovi i povijesti". Ima nešto preko 320 strana, autor je Englez, dr istorije, profesor na nekom njihovom zločinačkom Oksfordu, katolik! A odakle Vi, crpite saznanja o jezuitima? I još nešto: zar nikad niste pomislili da nekom trećem jako ide u korist stalno trvenje pravoslavaca i katolika i da ga neprestano potencira? Ajd, malo razmišljajte. Kažu braća muslimani: wa`llahu a`lam. Bog je onaj koji zna. U ponedeljak počinje post, valja se pripremiti.
Preporuke:
2
4
61 subota, 16 mart 2013 10:19
Srđan G
Mi ne bi smo uopšte trebali raspravljati o njegovom imenu. Matej 23:9 "I nikoga na zemlji ne nazivajte ocem jer je jedan Otac vaš nebeski."
A jezuiti baš nisu mačkice...
A ekumenizam je savremeni način pokatoličavanja.
A autor neka pročita kratku pripovetku Sime Matavulja "Pilipenda"
Preporuke:
4
0
62 subota, 16 mart 2013 13:16
Impuls
@jednorogDa s tobom polemišem oko Jezuita, gde ti očigledno "vladaš" materijom, ali ja sam komentarisao samog papu, te strukturu Jezuitskog reda, a ne popularne i poznate Jezuite tokom svih godina. Činjenice govore same za sebe, a to je zatvorena stuktura samog reda i okolnosti koje su dovele do formiranja reda. Za pomenutog Jonathan Wright, koji je profesor na katoličkom univerzitetu, jer Oxford je mesto, gde se nalaze univerziteti, nemam ništa dodati.Što se tiče tvojih aluzija, to govori više o tebi, nego što je vredno polemike. Tvoje teorije zavere ne interesuju ni malu decu. A hvala bogu, u ponedaljak zaista počinje post.
Preporuke:
0
0
63 subota, 23 mart 2013 20:14
Ivica Kamberović
Ujedinjenje hrišćana (pravoslavnih i inoslavnih),moguće je u Duhu i Istini(vidi Jevanđelje).Istorija svedoči o ranijim pokušajima ujedinjenja,tačnije unijama koje nisu zaživele u Telu Hristovom.Nije u pitanju etnofiletizam pravoslavnih pomesnih crkava,niti konzervativizam ,ili strah od prevlasti Rima ,već je reč o svedočenju Istine -Hrista ,i Svetom Predanju.Administrativno ujedinjenje koje bi bilo lišeno kanonskog predanja Crkve i njenog krvotoka Evharistije(koja je Telo i Krv Hristova),ne bi bilo ujedinjenje,već unija sa Rimom lišena Duha Svetoga.Istina podrazumeva slobodu i ljubav,ne sentimentalnog čulnog tipa,već ličnosnog,koja je utemeljena u Bogočoveku,Hristu.Ujedinjenje je moguće,ukoliko se rimski biskup vrati Pravoslavlju,koje nije nastalo 1054 godine,već je rođeno Duhom Svetim na Pedesetnicu (Ivek),u Jerusalimu i potvrđeno na sedam Vaseljenskih Sabora.Nadam se iskreno,da ovaj komentar moje malenkosti neće biti shvaćen kao "antizapadni",već kao nastojanje da služimo Istini,koja je Bogočovek.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner