Odličan tekst. Hvala autoru.
Dodao bih nešto što je ovih dana aktuelno, a odnosi se na shvatanje morala u novonastalom društvenom uređenju.
Sa jedne strane nekim ljudima koji bi gologuzi da šetaju Beogradom ne smeš reći ništa ružno (postoji čak i uputstvo za politički korektan govor), a sa druge strane jednoj Biljani Srbljanović se dozvoljava da na onako bezobrazan način vređa jednog časnog starca.
Preporuke:
53
3
2
utorak, 08 januar 2013 12:47
Nićifor
Politika i političko delovanje u Srbiji je uglavnom u službi velikosrpske ideologije koja je proizvela puno zla našim komšijama ali i nama samima.
A što se tiče morala: već odavno smo postali bezbožni i nemoralni iako se smatramo daleko moralnijima od drugi. Ako pogledamo stanje u SPC koja bi trebala da bude moralna vertikala, vidimo da smo dobro zalutali u kaljužu nemorala.
Preporuke:
5
46
3
utorak, 08 januar 2013 13:24
Gedža šumadinac
Moral u Srbiji!! Nepoznata kategorija.
Preporuke:
17
8
4
utorak, 08 januar 2013 14:13
seljak bezemljaš
Političari naši su rezultat višedecenijske borbe protiv Vrsnosti.Višedecenijski test za KADROVE je(prepričavam)DA SE PROMETNE KROZ UVO I KROZ D..E,DA SEBI IZAĐE NA NOS I NA UŠI,DA PROMENI SEDAM KOŽA A DA NI ZA JEDNOM NE ZAŽALI I DA PROTIV SVIH POSLEDNjU IGRU ODIGRA.Simbolički počelo je kada je streljan 1944 Svetislav Stefanović lekar,pisac,prevodilac a ustoličen Svetislav Stefanović,šegrt koji je bacio alat i odao se revoluciji.Živo biće savitljivost može da koristi samo u granicama taktike i nužne odbrane.Mi smo prešli granicu.Na tuđim parama i pustošenjem sela stvorili smo parazitske slojeve,NIĆIFORE,masovno članstvo nezvanične MALOGRAĐANSKE INTERNACIONAL čiji članovi imaju "razumevanje"za banditizam"međunarodne zajednice".Kada su se kockice složile naši političari su pokazujći da su uspešno položili test stvorili državu koja je u službi njihovog SAMOUSREĆIVANjA poznatog kao samobogaćenje.Od njih je počelo oni moraju iza rešetaka.
Preporuke:
24
3
5
utorak, 08 januar 2013 15:02
Robespijer
Sergej Lavrov rekao da i međunarodna i unutrašnja politika moraju da budu vođene moralnim i etičkim vrednostima, dodavši da takve vrednosti dele velike svetske religije
Ako je autor napisao tekst, rukovodeći se ovom izjavom, a bojim se da jeste, onda ništa od morala u politici. Pogotovo u Srbiji. Nemoral je nastao u onom istorijskom momentu, kada su religije preuzele primat nad politikom. Odnosno, kada je politika preuzela religijska načela. Preduslov svakog morala u politici je ukidanje svih religija, jer srž njihovog morala nije čovek. Čovek je samo marioneta u rukama viših bića, koji za njihov račun čine nemoralna dela. Religija priprema čoveka za život na drugom svetu, politika priprema čoveka za život u zajednici sa drugim ljudima, u konkretnim entitetima. Ta dva morala se razlikuju suštinski. Jedan je dogmatski, drugi je racionalni. Jedan je destruktivni, drugi je stvaralački. Da bi bila produktivna, politika se mora osloboditi religije, jer joj preti nestanak.
Preporuke:
8
14
6
utorak, 08 januar 2013 15:16
Drago - Ja
Dobar tekst, premda se ovakav pristup i ocena pojavljuje neprestano već 30 godina, tačnije od samog nastanka "reformatora". I, nažalost ovu analizu razume možda samo 10% politički obrazovanog stanovništva. Setite se "perjanice"savremene političke misli "kome je do morala u politici, neka ide u crkvu" što je teorijski ispravno ali nedorečeno. Moralne obrazce političkog establišmenta treba da nadzire moralni stub društva ( u našem slučaju SPC ili SANU )i da bi on imao pravo i ulugu u toj raboti mora pre svega da se moralno uzdigne i svoje propovedi uključi i usmeri na politički život. Ali, ako se istovremeno moralne nakaze nagrađuju npr. ordenom najmoralnijeg među nama celi projekat postaje još banalniji a društvo postaje apsolutno nemoralno.Da, da budem jasniji, jedini moralni branitelj bi trebala da bude SPC i SANU, ali pre svega bi trebali sebe da reformišu i prestanu da primaju donacije i daju oproste za nemoralne aktivnosti svojih političara.Katolička crkva je doživela rascep još
Preporuke:
6
7
7
utorak, 08 januar 2013 15:27
Drago - Ja
nastavak
u srednjem veku i velika reforma Protestantizma je upravo iznedrila novi kodeks ponašanja, koji je prisutan i danas u zapadnoj civilizaciji: Politika = Moral. i od nje imaju svi koristi. Naravno i tamo ima još nemorala u političkim aktivnostima ali ono je svedeno na minimalnu meru isto kao i korupcija. Ako naši moralni supervizori ne uvide svoju misiju, opet će nam se desiti "narod", jer je to iskonska potreba svakog naroda za moralaom i pravdom, neki to nazivaju i revolucijom. Svaka revolucija je nastajala upravo ispravljanjem moralnih zatečenih običaja. Hvala lepo ja ne bih više u revolucije, molim da svako radi svoj posao.
Preporuke:
7
6
8
utorak, 08 januar 2013 15:42
Drago - Ja - Robespjeru
Tipično za "boljševički" pristup religiji, kao čuvaru moralnih vrednosti svakog društva.Zašto je politici potrebno da u religiji vidi problem za svoja vlastite promašaje. To je upravo pokušaj da se religiji oduzme kontrola nad moralom i svaka država koja je to uradila postala je sama sebi cilj.Zadatak političara je pre svega da se brinu o našem materijalnom životu i blagostanju a zadatak svake religije je da to moralno usklađuju sa osnovnim zapovestima i obavezom da samo oni drže moralne pridike. Naravno neophodno je da i Božiji "činovnici" shvate svoju suštinsku ulogu. Dobra demokratija je moguća samo tamo gde je državna religija na visokom moralnom nivou. Nema moralne države bez moralne religije.
Preporuke:
8
7
9
utorak, 08 januar 2013 16:54
Robespijer
@ Drago - Ja
Istorijsko iskustvo i politička teorija, nam kazuju da su najnemoralnije države i društva u kojima je religija značajan društveni faktor. Počevši od antičkih država Istoka, koje Grci nazivaju varvarskim, preko srednjeg veka najmračnijeg poglavlja istorije čovečanstva, do savremenih S. Arabije, Irana, Vatikana...
Religijski moral je ropski, politički je slobodarski. Politika je nemoguća u poretku neslobode. Religija je moguća samo u poretku neslobode. Politika može da ostavi slobodu pojedincu na religiozno osećanje. Religija ne dozvoljava pojedincu politički stav. U religijskim sistemima ličnost je bezvredna, u političkim sistemima, ličnost je osnova svega. U religijskim sistemima nemoguća je pobuna, u političkim je ona sasvim legitimna.
Politički moral počinje tamo gde se religijski završava. Politički moral edukuje sam po sebi, religijski nasilno nameće obrasce ponašanja. Politički moral je namenjen životu, religijski je namenjen smrti.
POLITIKA IZNAD RELIGIJE!
Preporuke:
9
12
10
utorak, 08 januar 2013 17:56
mare.
Da li je moralan Slobodan Samardžić iz DSS-a? Veliki zagovornik odustajanja Srbije od EU(a 8 godina je bio za EU i evro-fanatik),a usput je svoje sinove posalo baš na taj truli Zapad da se školuju,a na FPN-u predaje "Politički sitem EU" a najplodnije deo njegove karijere je bio Institut za evropske studije (1990-2000),sad veliki protivnik EU...Da li je moralan Drecun nekada veliki patriota..:)
Preporuke:
13
6
11
utorak, 08 januar 2013 18:35
Milos
Politika i moral su prirodno razdvojene kategorije. Jer politika je vodjena interesima, a moralan moze biti samo pojedinac, koji ne misli samo na sebe i ima odredjene kocnice u sebi. Ne samo danas, i ne samo u Srbiji. Tako je to oduvek. Autor spominje kako neke razvijenije zemlje navodno imaju izvesnu kolicinu morala u politici. Voleo bih da navede i koje. Jer meni nekako nije moralno da zlocinci i kriminalci poput Tacija, Haradinaja i ostalih, upravo u tim zemljama bivaju primani kao nekakvi lideri, politicari itd. A da ne govorim o tome da su im upravo te zemlje i omogucile da nekaznjeno sprovode svoje zlocine.
Preporuke:
5
6
12
utorak, 08 januar 2013 18:47
Drago
Nemoral u politici su uveli antikomunisti.Prvo je bila do srzi korumpirana Kraljevina(Cujte Srbi). Posle Tito nije bavio posao do kraja, i ostavio je mnoge antikomuniste u zivotu.Njihova deca su se uvukla u KPJ. Na clanskoj kartici komunisti, a u srcu trulez fasisticka. Oni su i zapoceli iznutra da razaraju KP. To je sve kulminiralo 91'
Seljak bezemljas@ Tipicno fasisticka propaganda od strane srpskih antikomuniste. Lepo je videti da za antikomuniste zlo pocinje tek 44', a nikako 41'. Izgleda da su Nusic i Rajs opisivali komunisticki sistem kada su opisivali perverznu institucionalizovanu korupciju i lopovluk za vreme antikomunisticke Kraljevine.
Smeta komunizam mnogim "seljacima" antikomunistima (oximoron), a nece niko od njih da se vrati stan drzavi, i da se vrati na svoju planinsku vukoje*inu sa koje su, zahvaljujuci komunistima, njihovi roditelji i sisli.
Drago-ja@ Nema moralne religije sa antikomunistima u Crkvi.
mare@ Ocekuj mnogo minusa. Ovde ne vole kada se pljuje DSS
Preporuke:
5
7
13
utorak, 08 januar 2013 20:22
Stanić Milan
Teško se ne složiti sa tekstom g. Roberspijera i g.Drage.Interesantna je upornost"teoretičara" iz "Ravnogorskog kružoka"koji uporno bez ikakvih teorijskih argumenata trpaju svo zlo nastalo u Srbiji u "antikomunistički koš".A,politika je mnogo kompleksnija ljudska delatnost- kako je definiše francuski filozof Munie Politika nije sve,ali je u svemuNeko od posetilaca pomenu Protenstatizam kao "spiritus agens" novih odnosa u mladom kapitalističkom društvu.Nije nova religija bila motor promene društvenih odnosa u odnosu na katolicizam,nego novo građansko društvo kome je bio uzak,ograničavajući okvir apsolutističkih feudalni monarhija.
Dobro se podsetiti na reči Džonatan Svifta kad kaže:" Mi upravo imamo dovoljno religija da bi se mrzeli,ali ne dovoljno da bi voleli jedne druge."
Preporuke:
5
2
14
utorak, 08 januar 2013 21:29
seljak bezemljaš
&drago
Evo šta o toj temi kaže Jovan Jovanović čuveni srpski režiser.Tebi nepoznat.Njegovi kod nas zabranjeni filmovi u svetskim filmskim akademijama služe kao nastava.
– "Elita stvara prosperitet naroda, sistem vrednosti, Prosečan Srbin u bilo kojoj profesiji se ne razlikuje od prosečnog Evropljanina. Ono što razlikuje narode je kvalitet elite. Kreativna elita vuče narod napred. Da bi uništili narod, morate da uništite elitu. Tito je pobio srpsku elitu, deo proterao u emigraciju, a Srbima nametnuo pseudoelitu koja se sastoji od mediokriteta iz vansrbijanskih teritorija i poslušnika iz same Srbije. Ja sam proučavao taj fenomen za film koji spremam „Srbi u 20. veku“. Pripadnici te elite – Miloš Minić, Vidić, general Ljubičić – javno su izjavljivali da se stide što su Srbi, i bili su slugeranje titoističkom režimu koji su pristajali na sve – da se falsifikuje srpska istorija i tabuizira istina Drugog svetskog rata, kako bi Srbi izgubili istorijsko pamćenje".
nastavak
Preporuke:
7
5
15
utorak, 08 januar 2013 21:40
seljak bezemljaš
nastavak
" Ja ih zovem titoistima, ili nemoralnim karijeristima, i ozbiljno ih razlikujem od marksista, salonskih teoretičara, i komunista, romantičnih vernika. Oni su odmah posle Drugog svetskog nastavili sistematsko ubijanje preživelih Srba, tačnije oko 25 do 30 hiljada srpske građanske elite, čije kosti prikriva park kod Jugoslovenskog dramskog pozorišta, i mnoga druga beogradska, lepo uređena mesta. Zato ću da snimim film pod nazivom „Suđenje najvećem zločincu srpskog naroda“, koji treba da nas podstakne na obavezu da izvršimo lustraciju, da obelodanimo arhive tajnih službi, otkrijemo i otvorimo grobnice, identifikujemo žrtve i ubice, kojima i posthumno mora da se sudi, jer zločin ne zastareva."
Da li vas zabrinjava to što zločin ne zatarevaju.
UVALI SU NAS VAŠI U GLIB ČUPAJUĆI SE OVI NAS UVLAČE DUBLjE KAKO NEZNAM ALI IŠČUPAĆEMO SE NE BRINITE
Preporuke:
7
4
16
utorak, 08 januar 2013 21:55
kaca
Čemu čudjenje za odustvo morala na srpskoj političkoj sceni i medju srpskim političarima ,ono nije od juče i ne može se vezati samo za izjavu Zorana Djindjića:Kome je do morala u politici neka ide u crkvu!
Ovakvo stanje odustva morala i moralnosti traje znatno duže i ako se vratimo već čuvenom Arčibaldu Rajsu sve što je rekao o srpskim političarima i njihovom javnom delovanju može se odnositi i na ovo vreme , samo su akteri drugi.Tužno je da ništa nismo spoznali i promenili od smrti velikog prijatelja Srba.
Preporuke:
3
0
17
utorak, 08 januar 2013 22:05
Reddy
Samo reči hvale zaslužuje komentar Robespijera. Seljak bezemljaš je antiteza svakom moralu. Čovek se zagubio negde na nivou "elita" a to znači da nas iz "naroda" smatra nužnim zlom. Još jedan prilog srpskom iracionalizmu. Pohvala i za komentar koji je išao pod nickom Mare. Pokazao je kako izgleda delovanje jednog "elitiste", ustvari najobičnijeg srbijanskog mufljuza sa brižno negovanim brčićima i "nemarno" stilizovanim razdeljkom po sredini što bi trebalo da ostavi utisak "renesansnog liberala". Deluje, zapravo, komično. A nije ni čudo od kakve fele dolazi. Koštunica kao duhovni mentor.
Preporuke:
6
7
18
utorak, 08 januar 2013 22:43
Reddy
Ovde jedan amoralan tip pominje elitu. Baš me zanima ko pobi tu nemačku elitu pa narod upade tako lako u nacizam? Ili, kako to da uz svu živu američku elitu SAD upadoše u takav finansijski ponor? Koliko znam tom republikom upravlja elita sa Wall Streeta. Pa, zar ta elita da se spusti na tako niske grane da pribegava finansijskim varkama i opsenama, računovodstvenim smicalicama i drugim formama krativnog knjigovodstva kako bi američki narod povela u svetliju budućnost. Šta tek reći o italjanskoj eliti koja je kreirala politiku prepunu afera i lopovluka raznoraznih vrsta. Šta je sa britanskom elitom na čelu sa kraljicom koja drži presudne uloge u nekima od najvećih banaka sveta koje su pribegavale najopskurnijim radnjama u svetskim finansijama/manipulacija sa LIBOR-om/? Za rsu to sve primeri zemalja sa "vrsnom elitom" na koje bi, valjda, prema tezi zlosrećnog srbijanskog moraliste, trebalo i mi u Srbiji da se ugledamo. Ili, možda, na ruske oligarhe ili silovike, s druge strane?
Preporuke:
5
4
19
utorak, 08 januar 2013 23:04
seljak bezemljaš
&drago
Tito nije bavio posao do kraja, i ostavio je mnoge antikomuniste u zivotu.
Ovo si ti napisao.Ti bi da se ubija.I da to objasniš"višim ciljevima"
Mi koje nazivaš antikomunistima i fašistima bi smo da se sudi.Da sudi sud i po zakonu.
Šta si namenio nama"antikomunistima"znamo.
Znajući za stravične borbe za vlast(čistke)bez kojih komunisti ne mogu evo kako bi(i kako su) sami sebe ukinuli.
Preporuke:
8
4
20
sreda, 09 januar 2013 00:30
David Novaković@seljak bezemljaš
I mi treba da padnemo na nos zbog toga što osrednji režiser ima elitističko tumačenje društva? Pa svakim danom, svakom vešću o krizama, o problemima globalne ekonomije, o štrajkovima itd. dobijamo potvrdu da je istorija društva, ustvari istorija klasnih borbi.
Vidim da je drug Reddy kao primer dao probleme američkog društva, pa bih se nadovezao na njega: da li farmaceutska industrija, koju takođe vodi ''društvena elita'' radi u korist društva, da li američke osiguravajuće kuće, koje su takođe u vlasništvu ''elite'' vode računa o američkim radnicima pa zato unajmljuju ljude koji treba da nađu način kako da im u slučaju bolesti, ukinu osiguranje navodeći zdravstvene propuste koji su postojali pre dobijanja polise, a koji nisu navedeni? Da li porizvođači oružja vode računa o svojim građanima, ili se trude da svakom ludaku stave pištolj u ruku ne bi li se obogatili? Da li su na kraju banke i bankarska elita te koje brinu o ljudima? Ne bih rekao, a to najbolje ilustruje slogan pokreta
Preporuke:
3
0
21
sreda, 09 januar 2013 00:31
David Novaković@seljak bezemljaš
Occupy Wall street koji glasi Bank vs. America, kao parodija imena Bank of America.
O domaćoj ''eliti'', odnosno predratnoj jugoslovenskoj buržuaziji, koja je videla spas u pristupanju Trojnom paktu, a koja je pre toga bila u znaku vladavine krupnog industrijsko-bankarskog kapitala da ne govorimo.
Preporuke:
3
1
22
sreda, 09 januar 2013 02:51
Miloš
Kod komentatora vidim da pojam morala vezuju za crkvu a, pošto nema morala izvlačimo zaključak da crkva ne valja, da se treba odreći religije i tome slično.
Ali razmislimo malo, moral bez vere u Boga ne može da postoji jer je Bog utvrdio UNIVERZALNO dobro i loše. Univerzalno zanči da to što je propisano važi za sve ljude u svim vremenima.
Ukoliko odbacimo Boga onda je moral pitanje društvenog dogovora a taj dogovror može sada da važi a sutra ne. Konkretno, juče je bilo nemoralno ubijati zarad proklamovanja ideologije nacizma ali danas je moralno ubijati zarad uterivanja demokratije.
Zapad je uspeo da ubedi ljude u postojanje LIBERALNOG MORALA koji ne zavisi od univerzalnih načela. Kao posledicu tog vidimo odobravanje zapadnog čoveka svakakvim zverstvima. Dobra stvar je u tome što će ih njihov sopstveni nemoral uništiti. To je univerzalna pravda.
Preporuke:
3
2
23
sreda, 09 januar 2013 07:37
Reddy
Moral predratne srbijanske kraljevske elite. Na primer jednog Milana Stojadinovića. Kao ministar finansija obezvredio suverene obligacije da bih potom po jeftinoj ceni pokupovao i tako se obogatio. Protiv takvih su se komunisti borili sa pravom a takvi su i zemlju dokotrljali do saradnje sa fašistima i nacistima. Elita koja je vodila narod u propast, izdaju i u ruke neprijatelju. Možete misliti na šta smeraju pouke seljaka bezemljaša kada ovakve ističe kao primer pripadnika elite koja je narod vodila za sobom.
Preporuke:
2
0
24
sreda, 09 januar 2013 10:14
Reddy
Gde je bio moral predratne kraljevske vrhuške kada je poklonila Banovinu Hrvatsku smrtnim neprijateljima Srba. Kako onda tako i danas. Postoji i oni koji sve to brane i opravdavaju. Uvek u svuda njima su komunisti krivi. Antikomunizam je zastava izdaje i predaje. Ovde se prepoznaju po svojim nick-ovima. Stida i morala nemaju jer smatraju da su obavili zadatak, tj. rasturili su zemlju
Preporuke:
3
0
25
sreda, 09 januar 2013 11:40
seljak bezemljaš
&david novaković
Ako nevalja"osrednji" režiser evo šta kaže 1982.g. Velimir Terzić,komunista,general pukovnik itd.
.."to je počelo još 45,54,65,71 itd.To je delovanje nekih surovih oligarhijskih grupa,koje se služe nasiljem i terorom,javnim i tajnim,bezakonjem i ssvim sredstvima uništavaju..Više od dvadset godina traje čišćenje i likvidacija kadra koji je mogao ugroziti nečije pozcije,ličnu ili grupnu diktaturu,uništavanje baš onog kadra koji je kritikovao vlast,koji je kritikovao jednu neograničenu apsolutističku vlast pojedinih grupa i monopola.
Zato su primenjene političke likvidacije,i druge vrste likvidacija,pa čak i fizičke likvidacije,samo da bi se ti ljudi uklonili iz politike,društva,partije,iz naroda.
Da bi ih umrtvili i žive sahranili...
Tako su politčki likvidirane stotine hiljade ljudi..."
Šta nam je i kakvi"kadrovi" ostali posle decenijskih čistki znamo.
Koliko smo svi moralno i duševno oštećeni to ni sebi nepriznajemo.
Preporuke:
3
4
26
sreda, 09 januar 2013 16:36
Drago - Ja
Robespjeru....POLITIKA IZNAD RELIGIJE!
Vaš stav ste vrlo lepo istakli u skladu sa parolom koju ste i grafički prikazali...parolaška borba protiv religije...neumesno, i ne priliči mislećem čoveku.
Zaboravili ste osnovnu činjenicu Sloboda- zakon i moral se u suštini oslanja na moralna načela odnosno zakonitost.Politički moral (postoji samo jedna vrsta morala i on svagde u istoriji i teoriji političkih odnosa se temelji na pravilima, obično zapisanim, postoji i običajni moral za kojeg se smatra da proizilazi iz nepisanog što je zabluda i običajni je ipak negde bio zapisan,i bejaše dostupan samo eliti,svetovnoj i duhovnoj.
Religija i ne insistira na političkoj areni, ali u svakoj društvenoj formaciji je bila moralni orientir i svim političkim elitama.Visoka društveno-politička dostignuća bez uticaja religije apsolutno su netačna i to ću vam priznati i dati plus samo iz razloga što ste pokušali da mislite i javno se oglasite na ovu temu.POLITIKA=MORAL,SLOBODA=ZAKON
Preporuke:
3
3
27
sreda, 09 januar 2013 23:03
Reddy
@Drago-Ja
Samouverenost nikuda ne vodi sem u zastranjivanje. Religija nikada nije bila moralni orijentir već uvek i isključivo ideološki orijentir. Religija je destilovana ideologija. U građanskom društvu gde važe robno-novčani, odnosno, otuđeni odnosi, religija je neophodnost ali i ideološka platforma na kojoj se izvodi politički performans i to bez ostatka. Religija je puka opsena neslobodnog duha. A sam duh je plahta kroz koju se provide banalizovani i bezllčni odnosi građanskog društva. U pitanju je predistorija ljudskog društva. Teza vam je smešna i nepostojeća.
Preporuke:
3
2
28
četvrtak, 10 januar 2013 00:20
David Novaković@seljak bezemljaš
Sada nam poturate priču o ''čišćenju'' kardova kao dokaz o uništavanju srpske ''elite'', koja se tobože brinula o narodu. Kakve to ima veze jedno sa drugim? I kadrovi koji su smenjeni nisu bili deo buržuarske elite koja je vladala za vreme kraljevine, a koja se ovde stalno priziva, koja se uzima kao nekav moralni putokaz, iako je bit njihovog delovanja bila amoralna.
Preporuke:
1
0
29
četvrtak, 10 januar 2013 03:57
Drago - Ja
@Reddy
Samouverenost vodi do istine(najčešće do naučne).Religija je, distributer morala (ne postoji religija koja ne propagira moral).Temelj svakog pa i građanskom društvu su moralni uzansi iz postojeće religije.Religija je praktikum moralnih zakona i potrebna je vera da bi se to shvatilo, isto kao ljubav, ima je ako u nju veruješ, ne vidiš je ali te ona drma, ateista takođe ne veruje u ljubav jer nema taj dar verovanja.Sloboda je poštovanje moralnih pravila i vera da su pred njima svi jednaki i odgovorni.U pitanju je geneza ljudskog društva.Smešan je tvoj intelekt, identičan sa tvojim očima, vide dobro sve smešno samo ne mogu sebe i svoj mozak da vide. Teza je živa upražnjava je apsolutna većina čovečanstva.I ti si vernik, veruješ u ateizam....smešno u skladu sa intelektom
Preporuke:
1
2
30
četvrtak, 10 januar 2013 09:05
Reddy
Ono što većina neshvata je da je moral istorijska kategorija i da shodno određenim društveno-ekonomskim oblicima postoje i određeni moralni obrasci. Otuda su politika i moral u najbližem sadejstvu. Moralne kategorije "našeg vremena" su pograđanštinjeni običaji izvan javne sfere koja pripada politici. Kantova maksima je samo najviši oblik takvog izraza. Moral kako ga shvataju "moralističke duše" nije dovoljan da bi se regulisali društveni odnosi. Otuda i postoji politička sfera čije moralne maksime ospoljuje zakonodavni okvir kao oabezna, tj. sankcionišuća forma istih odnosa.
Preporuke:
2
4
31
četvrtak, 10 januar 2013 14:12
Robespijer
@ Drago - Ja
Nažalost, Vi niste ni pokušali da mislite, već ste izdeklamovali naučeno. Zato mislim da ni ne trebate da se javljate, jer potvrđujete tezu da religija i mišljenje ne idu zajedno.
Elem, kažete da je religija bila moralni orijentir u svakoj društvenoj formaciji, što je neviđena neistina, da ne upotrebim neku težu reč. Religija je bila potpora klasnim društvenim formacijama (robovlasništvo, feudalizam, kapitalizam). Ona je bila oruđe vladajuće klase u eksploataciji duhovne strane čoveka, dok su sa materijalnu eksploataciju bili zaduženi robovlasnici, feudalci, kapitalisti. Oni su se menjali, religija je ostajala. No, razvojem proizvodnih snaga, ljudska svest je evoluirala, pa vidimo da čak i u klasnim druš. formacijama, imamo razvijen moral koji je suprotan religijskom. Revolucionarnim razdvajanjem države i crkve (sekularizam), razvio se politički moral o kom sam već pisao, koji je antiteza religijskom. Danas se razvijen svet ne upravlja religijom. Primere pronađite sami.
Preporuke:
1
1
32
četvrtak, 10 januar 2013 15:54
Drago - Ja
@Robespjer
Na sreću, Vi ste počeli da mislite, ali ste malo naučili,izdeklamovali ste nenaučeno.vi vaše zaključke izvodite iz plićaka društvene misli i mislim da imate pravo da se javljate, ja se nisam ni bavio Vašom novom tezom.
Zato mislim da ni ne trebate da se javljate, jer potvrđujete tezu da religija i mišljenje ne idu zajedno.
Pokušaj malo dublje da analiziraš svoj zaključak,duhovne vrednosti su u dubini, plićak je na površini.
Druže Robespjeru, religija je nastala pre društvenoekonomskih formacija. Druže Robespjeru, razvoj proizvodnih snaga, nema nikakve veze sa religijom, tvoji drugovi su na toj analizi pokušali da stvore novu religiju, na sreću, istorijski odbačenu. Primer nisam pronašao sam, civilizacija od svog nastanka to potvrđuje, počni malo dublje da roniš, ne uskraćuj nikome pravo da se javlja, ništa lično ovo je samo dijalog.
Preporuke:
1
2
33
četvrtak, 10 januar 2013 16:56
Robespijer
@ Drago - Ja
Gospodine, bez iole znanja upuštate se u diskusije koje daleko prevazilaze Vaše sposobnosti. Pritom ste i arogantni u svom neznanju. I prvobitna ljudska zajednica je društvena formacija. Međutim, u PLjZ, nema organizovane, institucionalizovane religije. Ona se javlja isključivo kao odgovor na čovekov strah od prirodnih pojava, na njegovo neznanje da se suoči sa njima. Ona se ne upušta da daje moralne obrasce ponašanja. Tek sa pojavom prvih država, odnosno, sa pojavom robovlasničkog sistema, javljaju se organizovane religije, koje za potrebe vladajućih klasa, propovedaju određen moral. Taj religijski moral slabi, sa razvojem svesti čoveka, koja opet zavisi od materijalnih i proizvodnih mogućnosti. Kako je čovek otkrivao zakone prirode, tako je odbacivao religijske dogme, a i sama religija je pokušavala da menja svoj moral, u skladu sa izmenjenim društvenim okolnostima. Međutim, on je uvek u svojoj suštini ostajao klasni i ropski. Znam da je to za Vas viša matematika.
Preporuke:
1
1
34
petak, 11 januar 2013 02:42
Drago - Ja
@Robespjeru
Druže Robespjeru, nemate Vi dara za mišljenje i dijalog. Pokušajte sa jogom
Preporuke:
1
2
35
petak, 11 januar 2013 02:48
Bob
Blago nama, da nisu došli tata Marks i Robespjer, mi neznalice nikad ne bismo saznali šta je religija.
Preporuke:
1
2
36
petak, 11 januar 2013 10:15
Reddy
@Bob
A tebi prija ono društvo "nama" pa misliš da se nalaziš u neznamkako velikom okruženju. Vas je, zapravo, vrlo malo.
Preporuke:
1
1
37
petak, 11 januar 2013 10:18
Reddy
@Drago-Ja
pa zar misliš da je joga nešto drugo od onoga što ti Robespijer kaže i poručuje. Joga je zdravo mišljenje i higijena mozga što su za tebe nepoznate kategorije. Ja ti, pak, čak i ne preporučujem da se njome baviš. Mogao bi stradati od prejake doze! Zato, izdrži do sudnjega dana koji i ovako nije daleko.
Preporuke:
2
1
38
petak, 11 januar 2013 13:40
Drago - Ja
drugu Reddy i drugu Robespjeru
pošto se očigledno radi o istoj osobi i o dvojnom moralu, zato i tebi druže Reddy predlažem da pokušaš sa jogom... Budite uporni, kolektivnom svešću sa svojim alter -egom...Vidim, joga Vam je poznata isto kao i teorija o moralu.
Izvinjavam se redakciji NSPM, nisam želeo nepristojan dijalog, a drugovima neću više odgovarati,popuštam u skladu sa mentalnim stanjem.
Preporuke:
1
1
39
petak, 11 januar 2013 15:49
Reddy
@Drago-Ja
Hatha-jOga je moja disciplina od rane mladosti a upražnjavam je i po savetu Jasmine Puljo. I zato ne budite drski i bez ikakvog povoda ne plasirajte izmišljotine koje zaslužuju izvinjenje meni i Robespijeru jer u pitanju nije jedna ličnost i mi se u stavovima često puta razlikujemo što ne znači da često puta ne mislimo slično. No, to zavisi od pozicije i stava sagovornika. U vašem slučaju, budući da ste pokazali primerno neznanje naši stavovi su veoma bliski. Ironiji nema mesta jer ste promašili poentu.
Auguri
Dodao bih nešto što je ovih dana aktuelno, a odnosi se na shvatanje morala u novonastalom društvenom uređenju.
Sa jedne strane nekim ljudima koji bi gologuzi da šetaju Beogradom ne smeš reći ništa ružno (postoji čak i uputstvo za politički korektan govor), a sa druge strane jednoj Biljani Srbljanović se dozvoljava da na onako bezobrazan način vređa jednog časnog starca.
A što se tiče morala: već odavno smo postali bezbožni i nemoralni iako se smatramo daleko moralnijima od drugi. Ako pogledamo stanje u SPC koja bi trebala da bude moralna vertikala, vidimo da smo dobro zalutali u kaljužu nemorala.
Ako je autor napisao tekst, rukovodeći se ovom izjavom, a bojim se da jeste, onda ništa od morala u politici. Pogotovo u Srbiji. Nemoral je nastao u onom istorijskom momentu, kada su religije preuzele primat nad politikom. Odnosno, kada je politika preuzela religijska načela. Preduslov svakog morala u politici je ukidanje svih religija, jer srž njihovog morala nije čovek. Čovek je samo marioneta u rukama viših bića, koji za njihov račun čine nemoralna dela. Religija priprema čoveka za život na drugom svetu, politika priprema čoveka za život u zajednici sa drugim ljudima, u konkretnim entitetima. Ta dva morala se razlikuju suštinski. Jedan je dogmatski, drugi je racionalni. Jedan je destruktivni, drugi je stvaralački. Da bi bila produktivna, politika se mora osloboditi religije, jer joj preti nestanak.
u srednjem veku i velika reforma Protestantizma je upravo iznedrila novi kodeks ponašanja, koji je prisutan i danas u zapadnoj civilizaciji: Politika = Moral. i od nje imaju svi koristi. Naravno i tamo ima još nemorala u političkim aktivnostima ali ono je svedeno na minimalnu meru isto kao i korupcija. Ako naši moralni supervizori ne uvide svoju misiju, opet će nam se desiti "narod", jer je to iskonska potreba svakog naroda za moralaom i pravdom, neki to nazivaju i revolucijom. Svaka revolucija je nastajala upravo ispravljanjem moralnih zatečenih običaja. Hvala lepo ja ne bih više u revolucije, molim da svako radi svoj posao.
Istorijsko iskustvo i politička teorija, nam kazuju da su najnemoralnije države i društva u kojima je religija značajan društveni faktor. Počevši od antičkih država Istoka, koje Grci nazivaju varvarskim, preko srednjeg veka najmračnijeg poglavlja istorije čovečanstva, do savremenih S. Arabije, Irana, Vatikana...
Religijski moral je ropski, politički je slobodarski. Politika je nemoguća u poretku neslobode. Religija je moguća samo u poretku neslobode. Politika može da ostavi slobodu pojedincu na religiozno osećanje. Religija ne dozvoljava pojedincu politički stav. U religijskim sistemima ličnost je bezvredna, u političkim sistemima, ličnost je osnova svega. U religijskim sistemima nemoguća je pobuna, u političkim je ona sasvim legitimna.
Politički moral počinje tamo gde se religijski završava. Politički moral edukuje sam po sebi, religijski nasilno nameće obrasce ponašanja. Politički moral je namenjen životu, religijski je namenjen smrti.
POLITIKA IZNAD RELIGIJE!
Seljak bezemljas@ Tipicno fasisticka propaganda od strane srpskih antikomuniste. Lepo je videti da za antikomuniste zlo pocinje tek 44', a nikako 41'. Izgleda da su Nusic i Rajs opisivali komunisticki sistem kada su opisivali perverznu institucionalizovanu korupciju i lopovluk za vreme antikomunisticke Kraljevine.
Smeta komunizam mnogim "seljacima" antikomunistima (oximoron), a nece niko od njih da se vrati stan drzavi, i da se vrati na svoju planinsku vukoje*inu sa koje su, zahvaljujuci komunistima, njihovi roditelji i sisli.
Drago-ja@ Nema moralne religije sa antikomunistima u Crkvi.
mare@ Ocekuj mnogo minusa. Ovde ne vole kada se pljuje DSS
Dobro se podsetiti na reči Džonatan Svifta kad kaže:" Mi upravo imamo dovoljno religija da bi se mrzeli,ali ne dovoljno da bi voleli jedne druge."
Evo šta o toj temi kaže Jovan Jovanović čuveni srpski režiser.Tebi nepoznat.Njegovi kod nas zabranjeni filmovi u svetskim filmskim akademijama služe kao nastava.
– "Elita stvara prosperitet naroda, sistem vrednosti, Prosečan Srbin u bilo kojoj profesiji se ne razlikuje od prosečnog Evropljanina. Ono što razlikuje narode je kvalitet elite. Kreativna elita vuče narod napred. Da bi uništili narod, morate da uništite elitu. Tito je pobio srpsku elitu, deo proterao u emigraciju, a Srbima nametnuo pseudoelitu koja se sastoji od mediokriteta iz vansrbijanskih teritorija i poslušnika iz same Srbije. Ja sam proučavao taj fenomen za film koji spremam „Srbi u 20. veku“. Pripadnici te elite – Miloš Minić, Vidić, general Ljubičić – javno su izjavljivali da se stide što su Srbi, i bili su slugeranje titoističkom režimu koji su pristajali na sve – da se falsifikuje srpska istorija i tabuizira istina Drugog svetskog rata, kako bi Srbi izgubili istorijsko pamćenje".
nastavak
" Ja ih zovem titoistima, ili nemoralnim karijeristima, i ozbiljno ih razlikujem od marksista, salonskih teoretičara, i komunista, romantičnih vernika. Oni su odmah posle Drugog svetskog nastavili sistematsko ubijanje preživelih Srba, tačnije oko 25 do 30 hiljada srpske građanske elite, čije kosti prikriva park kod Jugoslovenskog dramskog pozorišta, i mnoga druga beogradska, lepo uređena mesta. Zato ću da snimim film pod nazivom „Suđenje najvećem zločincu srpskog naroda“, koji treba da nas podstakne na obavezu da izvršimo lustraciju, da obelodanimo arhive tajnih službi, otkrijemo i otvorimo grobnice, identifikujemo žrtve i ubice, kojima i posthumno mora da se sudi, jer zločin ne zastareva."
Da li vas zabrinjava to što zločin ne zatarevaju.
UVALI SU NAS VAŠI U GLIB ČUPAJUĆI SE OVI NAS UVLAČE DUBLjE KAKO NEZNAM ALI IŠČUPAĆEMO SE NE BRINITE
Ovakvo stanje odustva morala i moralnosti traje znatno duže i ako se vratimo već čuvenom Arčibaldu Rajsu sve što je rekao o srpskim političarima i njihovom javnom delovanju može se odnositi i na ovo vreme , samo su akteri drugi.Tužno je da ništa nismo spoznali i promenili od smrti velikog prijatelja Srba.
Tito nije bavio posao do kraja, i ostavio je mnoge antikomuniste u zivotu.
Ovo si ti napisao.Ti bi da se ubija.I da to objasniš"višim ciljevima"
Mi koje nazivaš antikomunistima i fašistima bi smo da se sudi.Da sudi sud i po zakonu.
Šta si namenio nama"antikomunistima"znamo.
Znajući za stravične borbe za vlast(čistke)bez kojih komunisti ne mogu evo kako bi(i kako su) sami sebe ukinuli.
Vidim da je drug Reddy kao primer dao probleme američkog društva, pa bih se nadovezao na njega: da li farmaceutska industrija, koju takođe vodi ''društvena elita'' radi u korist društva, da li američke osiguravajuće kuće, koje su takođe u vlasništvu ''elite'' vode računa o američkim radnicima pa zato unajmljuju ljude koji treba da nađu način kako da im u slučaju bolesti, ukinu osiguranje navodeći zdravstvene propuste koji su postojali pre dobijanja polise, a koji nisu navedeni? Da li porizvođači oružja vode računa o svojim građanima, ili se trude da svakom ludaku stave pištolj u ruku ne bi li se obogatili? Da li su na kraju banke i bankarska elita te koje brinu o ljudima? Ne bih rekao, a to najbolje ilustruje slogan pokreta
O domaćoj ''eliti'', odnosno predratnoj jugoslovenskoj buržuaziji, koja je videla spas u pristupanju Trojnom paktu, a koja je pre toga bila u znaku vladavine krupnog industrijsko-bankarskog kapitala da ne govorimo.
Ali razmislimo malo, moral bez vere u Boga ne može da postoji jer je Bog utvrdio UNIVERZALNO dobro i loše. Univerzalno zanči da to što je propisano važi za sve ljude u svim vremenima.
Ukoliko odbacimo Boga onda je moral pitanje društvenog dogovora a taj dogovror može sada da važi a sutra ne. Konkretno, juče je bilo nemoralno ubijati zarad proklamovanja ideologije nacizma ali danas je moralno ubijati zarad uterivanja demokratije.
Zapad je uspeo da ubedi ljude u postojanje LIBERALNOG MORALA koji ne zavisi od univerzalnih načela. Kao posledicu tog vidimo odobravanje zapadnog čoveka svakakvim zverstvima. Dobra stvar je u tome što će ih njihov sopstveni nemoral uništiti. To je univerzalna pravda.
Ako nevalja"osrednji" režiser evo šta kaže 1982.g. Velimir Terzić,komunista,general pukovnik itd.
.."to je počelo još 45,54,65,71 itd.To je delovanje nekih surovih oligarhijskih grupa,koje se služe nasiljem i terorom,javnim i tajnim,bezakonjem i ssvim sredstvima uništavaju..Više od dvadset godina traje čišćenje i likvidacija kadra koji je mogao ugroziti nečije pozcije,ličnu ili grupnu diktaturu,uništavanje baš onog kadra koji je kritikovao vlast,koji je kritikovao jednu neograničenu apsolutističku vlast pojedinih grupa i monopola.
Zato su primenjene političke likvidacije,i druge vrste likvidacija,pa čak i fizičke likvidacije,samo da bi se ti ljudi uklonili iz politike,društva,partije,iz naroda.
Da bi ih umrtvili i žive sahranili...
Tako su politčki likvidirane stotine hiljade ljudi..."
Šta nam je i kakvi"kadrovi" ostali posle decenijskih čistki znamo.
Koliko smo svi moralno i duševno oštećeni to ni sebi nepriznajemo.
Vaš stav ste vrlo lepo istakli u skladu sa parolom koju ste i grafički prikazali...parolaška borba protiv religije...neumesno, i ne priliči mislećem čoveku.
Zaboravili ste osnovnu činjenicu Sloboda- zakon i moral se u suštini oslanja na moralna načela odnosno zakonitost.Politički moral (postoji samo jedna vrsta morala i on svagde u istoriji i teoriji političkih odnosa se temelji na pravilima, obično zapisanim, postoji i običajni moral za kojeg se smatra da proizilazi iz nepisanog što je zabluda i običajni je ipak negde bio zapisan,i bejaše dostupan samo eliti,svetovnoj i duhovnoj.
Religija i ne insistira na političkoj areni, ali u svakoj društvenoj formaciji je bila moralni orientir i svim političkim elitama.Visoka društveno-politička dostignuća bez uticaja religije apsolutno su netačna i to ću vam priznati i dati plus samo iz razloga što ste pokušali da mislite i javno se oglasite na ovu temu.POLITIKA=MORAL,SLOBODA=ZAKON
Samouverenost nikuda ne vodi sem u zastranjivanje. Religija nikada nije bila moralni orijentir već uvek i isključivo ideološki orijentir. Religija je destilovana ideologija. U građanskom društvu gde važe robno-novčani, odnosno, otuđeni odnosi, religija je neophodnost ali i ideološka platforma na kojoj se izvodi politički performans i to bez ostatka. Religija je puka opsena neslobodnog duha. A sam duh je plahta kroz koju se provide banalizovani i bezllčni odnosi građanskog društva. U pitanju je predistorija ljudskog društva. Teza vam je smešna i nepostojeća.
Samouverenost vodi do istine(najčešće do naučne).Religija je, distributer morala (ne postoji religija koja ne propagira moral).Temelj svakog pa i građanskom društvu su moralni uzansi iz postojeće religije.Religija je praktikum moralnih zakona i potrebna je vera da bi se to shvatilo, isto kao ljubav, ima je ako u nju veruješ, ne vidiš je ali te ona drma, ateista takođe ne veruje u ljubav jer nema taj dar verovanja.Sloboda je poštovanje moralnih pravila i vera da su pred njima svi jednaki i odgovorni.U pitanju je geneza ljudskog društva.Smešan je tvoj intelekt, identičan sa tvojim očima, vide dobro sve smešno samo ne mogu sebe i svoj mozak da vide. Teza je živa upražnjava je apsolutna većina čovečanstva.I ti si vernik, veruješ u ateizam....smešno u skladu sa intelektom
Nažalost, Vi niste ni pokušali da mislite, već ste izdeklamovali naučeno. Zato mislim da ni ne trebate da se javljate, jer potvrđujete tezu da religija i mišljenje ne idu zajedno.
Elem, kažete da je religija bila moralni orijentir u svakoj društvenoj formaciji, što je neviđena neistina, da ne upotrebim neku težu reč. Religija je bila potpora klasnim društvenim formacijama (robovlasništvo, feudalizam, kapitalizam). Ona je bila oruđe vladajuće klase u eksploataciji duhovne strane čoveka, dok su sa materijalnu eksploataciju bili zaduženi robovlasnici, feudalci, kapitalisti. Oni su se menjali, religija je ostajala. No, razvojem proizvodnih snaga, ljudska svest je evoluirala, pa vidimo da čak i u klasnim druš. formacijama, imamo razvijen moral koji je suprotan religijskom. Revolucionarnim razdvajanjem države i crkve (sekularizam), razvio se politički moral o kom sam već pisao, koji je antiteza religijskom. Danas se razvijen svet ne upravlja religijom. Primere pronađite sami.
Na sreću, Vi ste počeli da mislite, ali ste malo naučili,izdeklamovali ste nenaučeno.vi vaše zaključke izvodite iz plićaka društvene misli i mislim da imate pravo da se javljate, ja se nisam ni bavio Vašom novom tezom.
Zato mislim da ni ne trebate da se javljate, jer potvrđujete tezu da religija i mišljenje ne idu zajedno.
Pokušaj malo dublje da analiziraš svoj zaključak,duhovne vrednosti su u dubini, plićak je na površini.
Druže Robespjeru, religija je nastala pre društvenoekonomskih formacija. Druže Robespjeru, razvoj proizvodnih snaga, nema nikakve veze sa religijom, tvoji drugovi su na toj analizi pokušali da stvore novu religiju, na sreću, istorijski odbačenu. Primer nisam pronašao sam, civilizacija od svog nastanka to potvrđuje, počni malo dublje da roniš, ne uskraćuj nikome pravo da se javlja, ništa lično ovo je samo dijalog.
Gospodine, bez iole znanja upuštate se u diskusije koje daleko prevazilaze Vaše sposobnosti. Pritom ste i arogantni u svom neznanju. I prvobitna ljudska zajednica je društvena formacija. Međutim, u PLjZ, nema organizovane, institucionalizovane religije. Ona se javlja isključivo kao odgovor na čovekov strah od prirodnih pojava, na njegovo neznanje da se suoči sa njima. Ona se ne upušta da daje moralne obrasce ponašanja. Tek sa pojavom prvih država, odnosno, sa pojavom robovlasničkog sistema, javljaju se organizovane religije, koje za potrebe vladajućih klasa, propovedaju određen moral. Taj religijski moral slabi, sa razvojem svesti čoveka, koja opet zavisi od materijalnih i proizvodnih mogućnosti. Kako je čovek otkrivao zakone prirode, tako je odbacivao religijske dogme, a i sama religija je pokušavala da menja svoj moral, u skladu sa izmenjenim društvenim okolnostima. Međutim, on je uvek u svojoj suštini ostajao klasni i ropski. Znam da je to za Vas viša matematika.
Druže Robespjeru, nemate Vi dara za mišljenje i dijalog. Pokušajte sa jogom
A tebi prija ono društvo "nama" pa misliš da se nalaziš u neznamkako velikom okruženju. Vas je, zapravo, vrlo malo.
pa zar misliš da je joga nešto drugo od onoga što ti Robespijer kaže i poručuje. Joga je zdravo mišljenje i higijena mozga što su za tebe nepoznate kategorije. Ja ti, pak, čak i ne preporučujem da se njome baviš. Mogao bi stradati od prejake doze! Zato, izdrži do sudnjega dana koji i ovako nije daleko.
pošto se očigledno radi o istoj osobi i o dvojnom moralu, zato i tebi druže Reddy predlažem da pokušaš sa jogom... Budite uporni, kolektivnom svešću sa svojim alter -egom...Vidim, joga Vam je poznata isto kao i teorija o moralu.
Izvinjavam se redakciji NSPM, nisam želeo nepristojan dijalog, a drugovima neću više odgovarati,popuštam u skladu sa mentalnim stanjem.
Hatha-jOga je moja disciplina od rane mladosti a upražnjavam je i po savetu Jasmine Puljo. I zato ne budite drski i bez ikakvog povoda ne plasirajte izmišljotine koje zaslužuju izvinjenje meni i Robespijeru jer u pitanju nije jedna ličnost i mi se u stavovima često puta razlikujemo što ne znači da često puta ne mislimo slično. No, to zavisi od pozicije i stava sagovornika. U vašem slučaju, budući da ste pokazali primerno neznanje naši stavovi su veoma bliski. Ironiji nema mesta jer ste promašili poentu.
Auguri
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/moralni-pad-iili-kako-na-svetlo-dana.html
Od izvinjenja ništa. Dakle, to je vaša kultura i još sve one nebuloze koje iznesoste bez stida i srama.