Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Radikalne evropske politike i/ili novi kolonijalizam?

Komentari (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 28 novembar 2012 21:08
Slavomir Srpski
Bravo Bogdana, ovakva naucna istrazivanja o demokratskom padu EU svakako da su ne samo interesantna, vec dorpinosi razbijanju nekih zutih srpskih dogmi. Nadam se da cu kasnije izneti koji konkretniji tekst po ovom pitanju. Sve najbolje.
Preporuke:
37
5
2 sreda, 28 novembar 2012 21:43
bravo
Još jedan ozbiljan teoorijski tekst mladog autora na NSPM, i to evroskeptičkog usmerenja. Gde su sad naši dežurni eu-filičari?
Preporuke:
34
5
3 sreda, 28 novembar 2012 21:48
Vlada
Dobar tekst, mada možda malo prekomplikovan za nenaviklog čitaoca. Ako mogu da rezimiram: EU je danas jedna nedemokratska politička tvorevina u interesu sopstvene birokratije i krupnog multinacionalnog kapitala.
Preporuke:
34
3
4 sreda, 28 novembar 2012 21:55
Dag
Bilo bi bolje da je autorka analizirala jedan po jedan aspekt unije - nacionalni, klasni, socijalni, politički, atlantski... Ovako nije jasno šta su osnovne teze ove analize. Ipak najviše smeta premisa o "pravoj demokratiji". Ako postoji takva (predstavnička) demokratija, onda je to američka. A ona ne može ovde biti uzor, jer je EU po svim parametrima složenija zajednica od SAD, i kao takva nema istorijski uzor. EU je u svakom pogledu nešto potpuno novo.
Preporuke:
7
28
5 sreda, 28 novembar 2012 22:05
fristajlo
Još jedan odličan tekst Koljevićeve, koja na čist, naučni način sagledava političku realnost savremenog doba; jedini način, u ostalom, ako želimo da shvatimo šta se zaista događa.
Ali, za početak daljih refleksija, potrebno je pratiti rađanje, logiku i tok savremenih kritičkih evropskih diskursa i imati u vidu da neretko, čak ni na ekonomskom planu, i u skladu sa ontološkim razlikama – stvari nisu uvek onakve kakve se pojavljuju

Retko kada je drugačije; dokaz, da sve ovo nije tako "neplanirano propalo" je Genšerova izjava, koja danas dobija smisao i potvrdu da je sve to i bilo planirano. Nemci su Nemci; to su bili, uvek. Narod koji više od bilo kojeg drugog naroda pazi na interese svog naroda, i nema iskrenu nameru da bilo kakve evropske projekte stavi ispred nemačkih interesa.
A to, što je izgledalo da je lepo krenulo- samo je deo plana, koji je Genšer i nagovestio.
Pojavni oblici nove levice i desnice danas su potencijalna politička bomba nepoznate dužine fitilja.
Preporuke:
28
4
6 sreda, 28 novembar 2012 22:15
Filozof@Dag
"prava demokratija" nema ama bas nikakve veze sa americkom predstavnickom demokratijom - bas suprotno tj. to je levicarski pojam koji govori o radikalnoj demokratiji, a radikalna demokratija je kriticna spram svakog oblika reprezentativne tj. predstavnicke demokratije i sl.
Preporuke:
23
3
7 četvrtak, 29 novembar 2012 00:00
poenta
Slažem se. Bolje su i prava levica i prava desnica, samo da se razobliči i razori ovaj vladajući odvratni i bljutavi "postpolitički" mutljag.
Preporuke:
22
1
8 četvrtak, 29 novembar 2012 00:36
Aleksandar
Govoreći o Četvrtom rajhu,nemačkoj Evropi,govorim o psihopatskoj pohlepi bogatih, o njihovim neljudskim težnjama i ciničnim metodama ostvarenja. Ali,kako kaže Tolstoj, filozofiji je svojstveno da koristeći ljudskom umu nesvojstvene puteve dokazuje ono što je već dato. S druge strane, kažu da je najteže dokazati ono što je očigledno. Teši me jedino ono već poznato, da se čovek rečima ne ubeđuje. Autorki sve najbolje, naročito u odabiru tema i originalnosti pristupa.
Preporuke:
18
1
9 četvrtak, 29 novembar 2012 00:42
činjenice
Evropska unija kao ideja je "pukla" kada su "preko veze" primili Rumuniju i Bugarsku do tad je imaalo nekog smisla,nove članice su bile zemlje koje su napredovale u svakom pogledu,a pre svega ekonomski. Nekad si morao da dostigneš neki nivo razivtka da bi postao član, onda sa 2007. ta ideja je doživela slom. Možemo da pričamo o EU šta hoćemo ali Hrvatsku očekuje 15 milijardi od pristupnih fondova u bućnosti,vreme će pokazati da li će jedna balkanska država iskrostiti to,ili će te novce pojesti korupcija,ali to su fondovi za projekte nema na lepe oči. Pričao je Igor Mirović kako Bugarska nije dobila koliko je mogla od EU zbog korupcije i javašluka. I ranjena Španija,Portugal,Grčka i dalje su za Srbiju raj na zemlji u svakom pogledu,mi smo mnogo zaostali. Ne smemo da zaboravimo da zemlje bivšeg SSSR-a tipa Litvanija,Poljska,Estonija,Češka,Slovačka žive mnogo bolje u EU nego kad su bili pod ruskom čizmom. Samo trezveno razimišljanje,da neidalizujemo EU niti da govorimo da ništa ne valja.
Preporuke:
6
29
10 četvrtak, 29 novembar 2012 03:35
Kiza
Nema veceg slepca od eurofilicara, zatvara oci pred svakom cinjenicom (a sebe samog naziva cinjenicom) u iscekivanju svog eurofiksa. Srbija bi trebalo da bude zadnja zemlja u geografskoj Evropi da cak i pomisli na clanstvo u toj perverznoj "zajednici", s obzirom na to sta je sve iskusila. Medjutim u Srbiji vladaju placenici Zapadnih elita koji ce prodati i majku i zemlju za malo propale valute.

Autorki cestitke na odlicnom tekstu.
Preporuke:
24
1
11 četvrtak, 29 novembar 2012 04:56
Srđa
Uživanje je čitati tekst. Kaže naslov "Radikalne evropske politike i/ili novi kolonijalizam?". U kojoj meri je, naime, savremena EU postala praktično par excellence primer zatiranja racionalnosti, jednakosti i sloboda govori ... teza o različitim aspektima demokratskog deficita i, štaviše, obrazložena kvalifikacija da je Unija suštinski stupila u postdemokratsku eru.Šta znači postdemokratska era? EU u postdemokratiji? ... potrebno je pratiti rađanje, logiku i tok savremenih kritičkih evropskih diskursa i imati u vidu da neretko, čak ni na ekonomskom planu, i u skladu sa ontološkim razlikama – stvari nisu uvek onakve kakve se pojavljuju.Kada se sistemski zatire sloboda, onda stvari gotovo po pravilu nisu onakve kakvim ih predstavljaju (oni koji slobodu zatiru).
Preporuke:
12
2
12 četvrtak, 29 novembar 2012 13:11
miki
Odlično, Bogdana! I jedna sugestija: malo više obrati pažnju na Kuperove knjige odnosno stavove - tu ima više istine o pravoj, nenašminkanoj politici i ciljevima EU (i o samorazumljivom novom EU-kolonijalizmu) nego što je ima u ukupnoj godišnjoj produkciji evropske štampe.
Preporuke:
5
1
13 četvrtak, 29 novembar 2012 15:07
Izrael je srce Srbije!
U ovom trenutku, dok genocidno-terorističko-arapsko-muslimanske paravojne formacije bormbarduju nedužne izraelske civile, sajt Peščanik objavljuje tekst izvesnog nemačkog autora Wolfganga Klotza, u kome ovaj Nemac(!) kritikuje srpskog premijera. Zašto? E pa zato što Nemac smatra da Srbi suviše slave svoje antifašističke heroje i ne prave jasnu razliku između aktivnih boraca protiv fašizma i nevinih (pasivnih) žrtava fašizma. Jer, kragujevački đaci i Jevreji iz logora Staro sajmište - nisu bili borci, pa Nemac zaključuje kako Dačićeva glorifikacija srpskog antifašizma nije dovoljno precizna. Ali nije problem samo u premijeru Dačiću - srpski odnos prema antifašizmu je za ovog Nemca uvek bio problematičan jer nikada nije vodio dovoljno računa o suptilnoj razlici između aktivnih i pasivnih žrtava fašizma.
Preporuke:
11
6
14 četvrtak, 29 novembar 2012 15:08
Izrael je srce Srbije!
Naravno, nama, Srbima, sasvim je jasno da je u pitanju jedna perfidna strategija: Nemci bi hteli da odvoje srpske borce poginule npr. na Sutjesci od srpskih đaka streljanih u Kragujevcu pa da onda, na sledećem koraku, pokažu kako je stradanje đaka iz Kragujevca, kako kaže ovaj Nemac, "besmisleno, apsurdno i nasumično stradanje "- a to su upravo termini kojima se najčešće opisuje stradanje Nemaca pod savezničkim bombama u Drezdenu i drugim nemačkim gradovima. Dakle, Nemci bi hteli da izbrišu granicu između žrtava fašizma i "žrtava antifašizma", a to je, kao što znamo, samo prvi korak u reviziji istorije i negaciji Holokausta i nacističkog genocida nad Srbima u NDH. Ali kakve veze sve ovo ima sa Evropskom unijom kao temom?
Preporuke:
8
5
15 četvrtak, 29 novembar 2012 15:08
Izrael je srce Srbije!
Mi ne možemo da razumemo evropski projekat ako ga ne dovedemo u vezu sa dominantnom ulogom Nemačke; takođe, neprijateljstvo koje Evropa ispoljava prema Srbiji nećemo razumeti sve dok ga ne dovedemo u vezu sa istim neprijateljstvom koje ista Evropa ispoljava prema Izraelu. Nije slučajno to što se ovakav revizionistički tekst pojavljuje baš na sajtu Peščanik, koji već godinama sistematski objavljuje tekstove protiv Izraela. Neprijatelji Izraela jesu neprijatelji Srbije! A medijski rat koji se sa sajta Peščanika vodi protiv Izraela i Srbije, predstavla u suštini istu onu politiku koju ovih dana drugim sredstvima nastavljaju genocidno-terorističko-arapsko-muslimanski banditi!
Preporuke:
10
4
16 četvrtak, 29 novembar 2012 16:40
Drago
Izrael je srce Srbije@
Nemoj da pljujes po fasizmu, jer ce ti mnogi antikomunisticki citaoci (a ima ih mnogo) zameriti zbog toga.
Preporuke:
4
6
17 četvrtak, 29 novembar 2012 18:36
optimista
Ima nade. Ljulja se Imperija, samo treba izdržati. Dobar i koristan tekst mlade NSPM-ove naučnice.
Preporuke:
4
2
18 četvrtak, 29 novembar 2012 18:56
Stanić Milan
Izuzetno težak tekst,(po stilu podsjeća me na osvrte prof. dr Rakočevića),pogotovo što autor kratkim osvrtima prelazi, s teme na temu.Obzirom da je ovo separat(?) šireg integralnog teksta verovatno će mnogo stvari biti jasnije.
Kuda ide EU:
a) da li ide ka formiramju "supra države" federalnog tipa ili labave konfederacije sa ekskluzivnim klubom od 10- 12 najbogatijih država, s tim što će ostale fingirati kao zavisni kolonijalni privesak,radi skupe cene finalnih proizvoda i oštre konkurencije,
b)Uloga Turske koja je postala regionalna sila zahvaljujući USA i obilnoj dolarskoj pomoći,upravo da bi suprimirala EU i njenu penetraciju prema Rusiji i Bliskom Istoku,
c) koji će biti prioriteti u privrednom segementu - dali se radi o turističkoj privredi kao najprofitabilnijom privrednom granom,
d) kako sprečiti daljnje dezintegracione procese unutar samih članica(separatizam pojedinih regiona koji tendiraju povezivanje sa sličnim u drugoj zemlji)itd.itd.
Preporuke:
3
0
19 četvrtak, 29 novembar 2012 19:47
MR
Zar ima neke sumnje da je ovo novi kolonijalizam? Vidite, pre Dugog sv. rata zemlje Istočne Evrope, uključujući Balkan, bile su polukolonije Zapadne Evrope i najviše Nemačke. Istinu na ruku, komunisti su te zemlje (osim Albanije) podigli iz Trećeg na nivo Drugog sveta. Postojala je relativno solidna industrija. Sad je ta industrija rasprodata i uništena u korist Zapada. Znači, vraćamo se opet na polukolonijalni status. Tako nam i treba kad smo očekivali da će nas Zapad pozlatiti. Govorio sam još šesdesetih godina mojim zemljacima da će sve ovako biti, a oni su hteli da me proteraju iz Amerike.
Preporuke:
5
0
20 četvrtak, 29 novembar 2012 21:46
Predrag
Kad Koljeviceva ili neko njoj slican bude sef kancelarije za eu-ropske integracije - namesto Pajevica ili Delevicke (ima li razlike izmedju ova dva?), onda ce to mozda stvarno znaciti pocetak promena u Srbiji...
Preporuke:
11
0
21 petak, 30 novembar 2012 05:56
@Predrag
Do promena u Srbiji će doći samo kada se Kancelarija za evropske integracije ukine.
Preporuke:
9
1
22 petak, 30 novembar 2012 08:10
Srboljub Savic
Autor(ka) nam pruza tekst dostojan savremenih
evropskih filozofa i lidera nekih "levica", "desnica"
EZ danas ne pociva i ne radi na osnovu ijedne od
ovih rasprava, knjiga, ... Uticaj svih navedenih
manji je nego uticaji evropske inteligencije pre
pedest godina.Stanje i ceo proces je delo mnogo
pragmaticnijih delovanja.
Od samog pocetka-Zajednice za ugalj u celik, bitnih
privrednih resursa, stajala je ideja ujedinjenja
bogatih, da bi bili mocniji (i uticajniji). Na to
se dovezala ideja "sjedinjenih drzava Evrope",
sa (naivnom)ambicijom (i "udicom") da se stvori
sposobna konkurencija SAD. Kako ideolozi, nikad
nisu uzeli u obzir sve (toliko bitne) razlike
Evrope i SAD, to ideja nije mogla da se pretvori u zajednicu.
Ne treba sumnjati da je Nemacka, u kojoj su SAD
videle visestruko vrednog partnera (ili svoje
nepriznato a dete misije), prigrabila ideju iz
vise razloga.
Danas se pokazuje da Nemacka ima daleko najvece
koristi od mnogo toga sto joj omogucuje EZ.
S. Savic
Preporuke:
5
0
23 petak, 30 novembar 2012 08:32
Srboljub Savic
D.2. SAD su prvo osnovale NATO-pretnju SSSR i samar
evro-zemljama-"nesposobnim da brane". Vojnom
kontrolom (uz direktno prisustvo) postigli su
visestruke ciljeve (suzili suverenitet, prosirili
trziste svog oruzja, povecali pretnju da izazovu
skupe protiv-mere, stvore privid-plast medjunarodne
zajednice, ...).
Posle NATO, usledila je kontrola EZ, koja je danas
potpuna. Birokratija u Brislu nije ni nalik na
Administarciju SAD, ali je zato glomaznscu i
birokrastkom strukturom prepreka dinamicnijem
razvoju, bez minimalne stvaralacke komponente.
Dokaz je "otvaranje vrata" americkoj krizi (kupovina laznih fondova, ...)i globalizmu (koji unistava selektivno, pa zato ne Nemacku). EZ nije cak stvorila odbarmbeni sistem zastite finasijskog poslovanja, pa je krah vidljiv.
Uporedo sa globalizmom, siromasenjem naroda (nasuprot rastu nad-nacionalnih korporacija) javljaju se "iz budzaka" sve vrste nacistickih, fasistickih liberalistickih partija, kojima nema mehanizma otpora.
S. Savic
Preporuke:
6
0
24 petak, 30 novembar 2012 15:12
Bob
EU-fašizam nije u pojavi nekih stranaka i pokreta, on je suštinski, ugradjen je u temelj organizacije.

Dodajte tome napuštanje hrišćanskih korena, prodor islama, i iznad svega gospodarenje amerike nad eu - budućnost im nije ni malo ružičasta.
Preporuke:
9
1

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner