Мајсторски речено. С тим да бих ја лично волео да је у питању "ресетовање" евро-фанатичне приче, а плашим се да је само још један спин. Видећемо.
Препоруке:
105
6
2
уторак, 02 октобар 2012 16:18
Влада, Србија
Одлично је све написано осим што не могу да се сложим да би елементарно паметан човек (а Б.Тадић то свакако јесте) могао `сасвим искрено веровати у политику „двоструког колосека“`, а тек би таква приглупост могла допустити оно `можда највише одговоран за актуелну конфузију и жалосно стање на „косовском фронту“`. Он несумњиво јесте највише одговоран!
Тренутно најважнији политички корак у Србији јесте проналазак (још) 4 посланика како би се створила могућност за подношење тужбе Уставном суду! То се очекује од посланика из табора владајуће већине и отуд такав "обезубљен" став ДССа у парламенту, а не због ишчекивања да га позову у београдску или републичку власт!
Можда је у питању да је Србија "искулирала" немачки ултиматум иза којег је додуше ишло много празне реторике, а изјава Николића је заправо одговор на њега. Свакако да ова изјава значи јако мало за одбрану српских интереса на терену али у условима наше политике она има карактер тектонских промена.
Препоруке:
74
3
4
уторак, 02 октобар 2012 16:33
Србин агностик
"Иако пристојан човек не може а да не осети мучнину при погледу на актуелно медијско иживљавање над Тадићем..."
Концепт наших медија- Данас, Б92, НИН, Време (изузимајући Жарковића, али не увек)... (Е - новине су испод сваке критике), дакле концепт медија који су до јуче водили, и још воде главну реч - заснива се на иживљавању.
Иживљавање је омиљени поступак корифеја ових медијских кућа, а Тадић - па он је био инспиратор и инспирација такве медијске атмосфере.
Продуховљено, србофилско, "лично",анти-eu - осуђено је на линч од стране бранкица, спаја... Да и не помињемо снисходљивост оних мученика, унапред понижених, који се јављају дрхтавим гласом:"Госпођо Оља, добро вече..."
Текст је иначе одличан.
По мени-:)
Препоруке:
65
2
5
уторак, 02 октобар 2012 16:34
Бојан
Надајмо се да је у питању ресетовање. Скренуо бих пажњу на још нешто: погледајте нагло интензивирање односа РС и Србије, већу фреквенцију састанака, Додика са Николићем и Вучићем као да се раније ништа није дешавало? Управо данас је прошла заједничка сједница влада са пуно најава и планова.
Хипотеза: Додик и Дачић/Николић ће покушати да РС употребе као аргумент пред признавањем, вјероватно "окрњеног" Косова, и да пробају да нешто на ту карту "ушићаре".
Што се тиче ресетовања, био би добар корак, али то није довољно да би Србија имала будућност. Морају да услиједе и друге активности, тешке реформе земље, да би она стварно опстала у наредних 30-50 или више година.
Препоруке:
43
3
6
уторак, 02 октобар 2012 16:37
Биљана Николић
Политика "ЕУ нема алтернативу", мораће сама себи да тражи алтернативу, у складу са новом реалношћу у ЕУ - треба добровољно ући у ЕУ, банкротирати и онда под присилом добровољно остати у ЕУ, док те не избаце.
Кад би се распала ЕУ, свако би остао на своме, нестало би само бриселске бирократије.
Кад би се Србија одрекла КОСМЕТА, постала би светски просјак број 1.
Препоруке:
85
3
7
уторак, 02 октобар 2012 16:37
Socrat
Ni ja nisam baš 100% siguran da je resetovanje u pitanju ali želeo bih da jeste. Najpre bih rekao da je u pitanju "hladni reset" uz ostavljanje odškrinutih vrata za EU. Ovo je logično jer svaki ozbiljan političar nikada nije isključiv i nikada ne zatvara vrata na taj način da ih kasnije ne može otvoriti.
Rusija je spas Srbije i tamo treba širom otvoriti vrata, a sa ovima iz Evrope gledaćemo se kroz ključaonicu.
Препоруке:
66
3
8
уторак, 02 октобар 2012 16:47
Силикон
Заиста се надам да сте у праву.
Препоруке:
50
1
9
уторак, 02 октобар 2012 17:10
srbinbanjaluka
Spin svakako nije. To je sigurno.
E sad, znate ima tu jedan problem, kod nas Srba ima i jedan dio malo žirovnijih ljudi, koji šta god Nikolić da uradi reći će spin, to vam je ona grupacija tzv. busadzija u prsa koji razumiu samo takav jezik, da uzmeš mikrofon i vikneš : Naše je, ne damo, sutra dole krećemo... i onda još koja pjesma... i svi namireni.
A to nije politika. To se zove šatorska ili čadorska politika. Politika gdje se jede i pije i pjevaju i govore želje. Zbog takvih Srba mi smo i rasrbljeni i depopulizovani, i tavorimo danas.
Treba ove ljude pustiti da rade šta umiju, siguran sam da ako ništa za milimetar će pomjeriti stvar na bolje, generalno, jer toliko je bilo loše i talog je bio ogorman da, iskreno, šta god uradili biće nekakav uspjeh. Imaju tešku situaciju, ali i jednu "komociju" u smislu da prije njih je sve bilo, ama baš sve, preloše tako da uz malo truda da se bilo kako pa i malo barem nabolje.
Препоруке:
57
10
10
уторак, 02 октобар 2012 17:18
srbinbanjaluka
Srbija je danas kao Rusija kad je Jeljcin napuštao mjesto predsjednika, jedno totalno rasulu po svim šavovima. Čega god da se dotaknete loše je.
Mislim da će tu najveći problem biti unutar vlade kako to sve izdogovarati, mislim da je realno da tu Nikolić i Vučić zarade brojne klipove u točkovima vlade od svojih "saveznika", tzv. koalicioni partnera. Ali to je Srbija, oni su bili primorani, da bi išta promjenili, da idu sa njima, tako je matematika govorila, nažalost.
I onda dolazi najvažnije, a to je uloga zapada glede Kosmeta, i njihov uticaj, i na to još Rusija.
Koliko god to zvučalo gorko ko pelin, i pomalo teško za govoriti, treba znati, zapad je bombama napravio tzv. Kosovo, on bi bombama u nekim radikalnijim uslovima opet bio spreman da to brani. Sad će reći oni ali Rusija danas i ona nekad... hm. Vidite, uticaj Njemačke je pregolem, svako ko bi rekao briga me šta kažu, lagao bi, naročito tako naglo, oštro, prosto nismo u toj poziciji, nažalost.
Препоруке:
41
15
11
уторак, 02 октобар 2012 17:20
Јанко
Спуштање на земљу можемо назвати и ресетовање јер смо дуго времена (фигуративно) лебдели на ЕУ висинама (неки би рекли да смо уместо небеског посталу ЕУропски народ) па нам је "чист" ЕУропски зрак, "интелигентна" и "великодушна" помоћ од које је Србија све мања, фактуре све веће, а богме је повелика и главобоља ударио у главу па смо експресно приземљени.
Значајан допринос су дале "интелигентно" и "транспарентно" испостављене фактуре боравка на ЕУропским висинама (хвала Немачкој) у осетљивом тренутку боравка на ЕУропским висинама па је приземљење убрзано.
Ах те висине. Нема више разређеног ваздуха, нема ЕУропског озона, нема више погледа на облаке који скривају планине, шуме, реке, градове и села.
Просто смо се ужелели градске вреве, мириса села, шума и планина Србије. Доживљај је потпун и то толико да не желимо скоро да боравимо на ЕУропским висинама. Ипак смо ми само обичан земаљски народ и боравак на Ероспким исинама препуштамо хрватима, словенцима, шпанцима, грцима, ...
Препоруке:
40
1
12
уторак, 02 октобар 2012 17:26
srbinbanjaluka
Mi moramo znati da smo okruženi.
Ne bi da budem dosadan o istoriji, naročito bliskoj, pisali smo toliko puta o tome, ali ostaje ukus da smo našom zatucanom politikom sebe doveli tu gdje jesmo, i dali našim tradicionalnim neprijateljima povoda da nas uzmu i rastrgaju, a tamo gdje so i mogli i trebali, nismo znali i imali šlifa da i mse kvalitetno dodvorimo, sovju priči izlobiramo... ali kada se uzme u obzir u kakvom nam je stanju i tad isad bilo obrazovanje, naša crkva, emigracija, političari, tzv, samoproglašeni očevi nacije i zatim zadojenost komunizmom sl... onda i nije teško zaključiti da bolje i nije moglo.
Zato danas ova generacija ima preveliko breme, od Nikolića se nepravedno očekuje da ispravlja višedecenijski pogrešnu politiku nas Srba, da govori i kaže u ime nas sve ono što su drugi trebali i mogli, a nisu, opet zarad svojih ličnih interesa. Ljudi, to je teško.
Rastrzana je ovo zemlja, jedni hoće na istok,drugi bi na zapad... teško nama.
Препоруке:
29
25
13
уторак, 02 октобар 2012 17:35
srbinbanjaluka
Svako ko kaže da mi danas na Balkanu nismo u sferi interesa zapada, taj laže, obmanjuje javnost, živi u bajkama, priča i govori ono što bi želio, a što nije fakat.
Rusija i moćnija da je, teško da bi mogla značajnije, po zapad trusnije da utiče na Balkan. Zna Nikolić dobro, pored sve ljubavi prema Rusiji, da ići samo tamo, govoriti samo o njoj, blago kazano, nikud ne vodi. Rusija je još ranjiva, i to onako najgore, ranjiva iznutra, podložna razno raznim previranjima što samo i nama otežava stvari u smislu nekog dugoročnijeg planiranja naše politike i sl. Rusi još daleko žive od dobrog života, a to je preduslov mira u kući, još uvjek trube trube nekih revolucija, uvjek je nešto, blizu, okolo, stalni izazovi, što im ne daje da postanu konačno jedna potpuno stabilna zemlja. Znate, gosp. Kuusturica je super dobro neki dan rekao, Srbi, Rusi, ma uopšte Slaveni, nagli su, za pravdu i istinu su uvjek spremni da stradaju, a to je loše. To treba mjenjati.
Mislim da to Nikolić i ove žele.
Препоруке:
23
25
14
уторак, 02 октобар 2012 17:43
srbinbanjaluka
Mislim da Nikolić i ljudi oko njega to baš žele, okrenuti točak više jednom, mjenjati taj mentalitet, to da uvjek moramo ili tamo ili ovamo. Rusi i Srbi treba da se medjusobno pomažu, da mi Srbi znamo da cjenimo podršku njihovu, oni našu, a naročito mi njihovu jer u prošlosti više puta smo je bezobzirno izigrali.
Ali isto tako, pričati danas o Srbiji, govoriti joj i misliti najbolje a ne priznati gdje smo, ne priznati da zapad je na Balkanu veliki brat, bila bi laž. Laž, koj bi da se pitaju neke busadzije u prsa dovela nas ponovo u situaciju da nam bombe padaju na glavu, jer oni kažu nek padaju, mi se borimo za istinu i pravdu, ne može nam niko ništa. Smiješno.
Aman ljudi, nema pravde, šta je istina ? Šta je pravda, nema istine ? I pravda i istina jesu danas atomske bombe, sila jačeg.
Bilo bi lijepo da je drugačije, ali nije.
Mi nikako da shvatimo postulate funkcionisanja svijeta, politike. Uvjek lutamo, stalno bi da se opredeljujemo, i to onako u brk svakom, srpski.
Препоруке:
31
14
15
уторак, 02 октобар 2012 17:45
СНС = ДС
"И Косово и ЕУ" је одавно пропала политика, од самог почетка у супротности с елементарном логиком. Да ли ће после толико времена напредњаци признати да је парола с којом су добили изборе најобичнија будалаштина (сумњам, јер постоји довољно доказа да их Запад држи у шаци), или ће народ бити принуђен да их враћа тамо где им је место, у илегалу, остаје да се види.
Препоруке:
25
7
16
уторак, 02 октобар 2012 17:49
Драган
Николић и Дачић се, свиђало нам се то или не, и свиђало се то њима, или не, „уписују у историју“. И, њима, ма колико „трезвени“ и „прагматични“ били – а очигледно не би стигли ту где су да нису поседовали поменуте особине – њима, дакле, није и не може бити свеједно, и то не само због рејтинга и избора, да ли ће у тој историји бити записано да су, сто година након Кумановске битке, они били на челу Србије у тренутку када је она дефинитивно одустала од борбе за Косово.
Апсолутно тачно
Препоруке:
32
1
17
уторак, 02 октобар 2012 17:50
Istoricar
U nekim stvarima se slazem sa Djordjem ali u nekim ne. Prvo, smesno mi je da ce Dacic i Nikolic uci u istoriju. Dacic je premijer i ministar policije. Zasto je on ministar policije? Drugo, Vucic je ministar odbrane (vojske) i tajnih sluzbi. Ako ih zanima borba protiv korupcije zasto niko od njih nije ministar pravde. Po meni, ko se interesuje za policiju i tajne sluzbe taj se sigurno bavi kriminalom. Da li se kriminalci interesuju za Kosovo ili bilo koji interes Srbije. Ja se licno zalazem za ocuvanje Kosova ali ne mislim da je dobro reci da Evropa nema alternativu. Zasto? Ispunjavanje zahteva Evrope znaci promenu institucija, vecu kontrolu drzavnih institucija, transparentnost, manje kriminala u zemlji i ostalih promena koji ce sigurno ici u korist naroda cak i ako Srbija nikada ne udje u EU. Braniti politiku "Evropa nema alternativu" znaci braniti politicku korupciju i kriminal. Po meni, ne bi trebalo da postoji politika ili Kosovo ili Evropa. Treba voditi politiku i Kosovo i EU.
Препоруке:
7
30
18
уторак, 02 октобар 2012 17:51
srbinbanjaluka
Suština jeste, da od Nikolića se previše očekuje, i to očekuje se vidim od nekih da reže, da presjeca i lomi preko koljena, a ne vide da tako se lomi i presjeca i Srbija. To je najlakše.
Od Nikolića se danas traži da uradi posao i u ime onih koji svoj posao ne rade. Očekuje se da on ima čaroban štapić, i da sve dovede u red, a drugi ?
Da Nikolić mjenja jel, govori kuda Srbija danas treba, da to govori narodu sa ovakvim intelektualcima jel ? Narodu sa ovakim profesorima, sa ovakvom SPC - om, sa ovakvim akademijama, analitičarima, vaspitačima ovog društva... pa zar nije malo previše ljudi ?
Pitanje suštinsko zapravo jeste ko će da mjenja Srbiju, narod u njoj ?
Bez obzira krenula ova vlast na zapad il na istok, mi i dalje ćemo imati tzv. intelektualce, tzv. duhovne ljude, tzv. profesore, tzv. narod prosvećen.....i to politički prosvećen prije svega.
I crkva, i univerzitet, akdemija... svi su pali na ispitu, i sad svi u Nikolića gledaju šta će i kud će...i svi pametuju.
Препоруке:
31
9
19
уторак, 02 октобар 2012 17:58
srbinbanjaluka
Mi Srbi se stalno bavimo fasadom, nikako da se dohvatimo srži.
Srži da moramo mjenjat isebe, kao narod se izdignuti. Moramo biti politički pametniji, kad to budemo ljudi će onda biti zreliji, bolje će birati, a neće nekakvi cenzuaši koji još usput rade protiv države ulaziti u parlament i onda odatle rovariti Srbijom.
To je psoao za sve i svakog, na svoj i svačiji način. I crkve, i škole, i fakluteta, i naročito medija.
Šta mi realno imamo od toga ? Ništa. I crkva, i škola, i fakulteti, i mediji, svi samo žele moć, žele da upravljaju, a niko ne edukuje. Crkva propovjeda politiku, a kad ga pozoveš da pomogne sirotoj porodici onda pop kaže uvređeno, uh nije moje da se bavim politikom. Tzv. Intelektualci se bave politikom, a kad ih pitaš za savjet kažu da vidim šta ćeš ti uraditi pa ću ti ja reći kako ćeš. Znači redovno obrnuto od onog kako uradiš. Mediji se bave politikom, a kad treba progurati neku priču o zločinima nad nama nema ih, a prvi su kad treba delati protiv zemlje.
Препоруке:
18
11
20
уторак, 02 октобар 2012 18:00
паја патак
Ја се, ипак, плашим да је сво то Николић-Вучићево "ресетовање и тектонске промене" само још једно офуцано издање царевог новог одела.
Препоруке:
24
11
21
уторак, 02 октобар 2012 18:00
Зоран Ђорђевић
Да ли је то само Николићев вербални анестетик намењен српској јавности и бирачком телу које га је изабрало, или одлучан државнички закључак донет након дубоког промишљања и сусрета са Владимиром Путином, с једне, и бројним западним политичким личностима, с друге стране.
Надам се да се он са Путином ипак нешто конкретно договорио, али то не може одмах да се објави, да се тек тако тресне у лице.
Препоруке:
30
2
22
уторак, 02 октобар 2012 18:06
srbinbanjaluka
Možda nekom ovo sve što pišem djeluje budalasto, šta bulazniš reće, kakve to veze ima ? Ali ima, itekako.
Sve smo pogrešno radili, ali sve, ili bolje reći ništa nismo radili. I sad, de ti Nikoliću reci šta ćemo, na zapad, na istok, na resetovanje, na... na šta, kuda ?
Ja kažem ni na zapad, ni na istok, a windows nismo da se resetujemo, ljudi smo, živa bića, banalizovati tako odnose medju ljudima a kamoli medju državama je, blagao napisano, pogrešno. Srbija treba da bude pametna, da se množimo kao narod, da jačamo, a za to nam treba mir. Ići od zapada Rusiji je pogubno jednako kao i ići od Rusije zapadu.
Zapad samo čeka pogrešan korak naš, čeka pa da haos prije svega u Srbiji napravi. Ovo naše, u Srbiji, vječito 50% : 50% po bilo kom pitanju može nas samo odvesti kao narod u neku novu, modernu Sutjesku, kada smo jedni druge preko nišana gledali a iz istih kuća smo bili, stric na oca, otac na sina i sl. Ne smijemo toliko biti nezreli.
Mali smo da se izašta opredjeljujemo.
Препоруке:
21
11
23
уторак, 02 октобар 2012 18:13
srbinbanjaluka
Moramo shvatiti da svako drastičnije ponašanje koje ide kontra interesa zapda na Balkanu znači u perspektivi, scenario 90ih. Pisao sam već o tome, istao kao i Gruzija kod Rusa, u njihovoj interesnoj sferi.Ne znam čemu ovdje komentari stalni, de reci, kaži, jel sa Putinom, ovim, onim... to pomalo djeluje ...., a to nije svojstveno Nikoliću, ozbiljnijem a nikako šatorskom političaru. Mi svoje, naše, srpske interese treba da jasno i konkretno artikulišemo, a ovi junaci što pišu S-300 na Kopaoniku očigledno nisu uzeli atlas još od osnovne, pa da vide gdje Srbija agdje Rusija.Pa ljudi, mi kao narod još živimo vrijeme A.Rajsa. Čovjek je ovdje došao još s početka 20 vjeka, uvidio i pisao o stavrima lošim kod nas, našoj politici, inteligenciji, omladini... sve je, ali svako slovo i zarez su i dan danas isti ?I onda neko kaže, gdje ćeš, ajde Putinu ili zapadu?Problem je ovdje dublji prijatelji, ovdje je sve ho - ruk sistem, ništa nije kako treba.Pozdrav.
Препоруке:
21
8
24
уторак, 02 октобар 2012 18:14
cisto onako
Ja se uzdam u ovo:
њима, дакле, није и не може бити свеједно, и то не само због рејтинга и избора, да ли ће у тој историји бити записано да су, сто година након Кумановске битке, они били на челу Србије у тренутку када је она дефинитивно одустала од борбе за Косово.
Препоруке:
16
1
25
уторак, 02 октобар 2012 18:15
putnik
velike sile menjaju partije ali nemenjaju geopolitiku i politiku. Partije i pristupi se menjaju a sustina ostaju ista.
George Bush Sr. je zapoceo posao i potpomogao raspad SFRJ kroz NEID, IMF i druge mjere. Clinton je nastavio tu politiku, koja je imala svoj spic 99, a Bush Jr. je zavrsio to priznavanjem kosova.
Mi bi trebali dobro da zagrijemo stolicu i skontamo sta su to interesi srbije i srpskog naroda (u matici i van nje) te da radimo bazirano na tome.
To je mozda jedina i najbolnija tacka ovde u ovome. Drzavni interesi se nemenjaju sa izborima lidera i stranaka.
Препоруке:
29
0
26
уторак, 02 октобар 2012 18:17
србинсрбија@srbinbanjaluka
Лекција (попут Ваше) о новом почетку и превеликом бремену које је оставила прошла власт, наслушали смо се ихаха!!! Пре четири године иста прича, пре осам година иста прича, пре 12 година иста прича, пре 22 године иста прича, 1944 иста прича.
Моја очекивања су да власт промени ситуацију на боље, и немам разумевање за власт која не може да промени ситуацију на боље, јер је то мноого тешко.
Препоруке:
40
13
27
уторак, 02 октобар 2012 18:37
Miloš Kikić
Nedavno sam pročitao intervju sa Timom Džudom koji je rekao između ostalog: "I ovde bih se koncentrisao na to šta ljudi rade, a ne šta pričaju ili šta su pričali." To važi i za ovaj slučaj.
Препоруке:
20
2
28
уторак, 02 октобар 2012 18:37
Давид Новаковић
Проблем је што Николић то говори јер и сам види да од ЕУ нема ништа, а не зато што се он противи тој идеологији. Што би рекао новопечени гуру Весић ''нема ту политичких поена'', да се сваки услов, из немачког ултиматума, понаособ испуни неће ЕУ примити Србију када је и њена судбина неизвесна. ДС је градила политику на ЕУ, они су такође били свесни тога али нису могли да дигну руке од те политике. СНС се изјаснио као много прагматичнији.
Али џаба све то ако ће наднационални капитал идаље куповати фабрике и стратешке ресурсе по Србији. Нисмо у ЕУ, али нас криза итекако дрма. Овај систем, у ЕУ или ван, мора бити хитно промењен.
Препоруке:
25
8
29
уторак, 02 октобар 2012 18:38
pera
Trebalo bi da se vise bavite onim sto vlast cini a ne onim sto govori. Isti dan kad je Nikolic odrzao dobar, drzavnicki govor u UN-u,vlada njegove bivse stranke je dodatno utvrdila granicu na Kosovu. Oni kao i prethodnici jedno zbore a drugo tvore.
Baveci se njihovim izjavama umesto delima samo nastavljamo tuzno putovanje od nadanja do razocarenja.Iskustvo nam govori da iza ove pojacane patriotske retorike slede kapitulantska dela.
Препоруке:
25
2
30
уторак, 02 октобар 2012 18:40
srbinbanjaluka
srbinsrbija@
Pročitaj ponovo.
Ja i mislim da će promjena na bolje i biti. A pisao sam o tome kako , koliko vidim i čitam, mnogi bi da Nikolić ovdje sječe stvari preko noći, zamjeri se jednom slonu da bi se dodvorio drugom slonu, a mi smo mravi.
Zato mislim da treba biti oprezan, i ovo što Nikolić i radi i kako se ponaša, daje izjave, mislim da ide u tom smjeru, pametno i staloženo. E sad, šta vi očekujete lično to ne znam ali bolje će biti jer bilo je previše preloše prije njih.
Ja sam vama pisao nešto drugo, o tome da išli mi tamo il onamo, govorio i činio li Nikolić ovako il onako, sutradan kad ustanete problemi za nas su isti : natalitet, školstvo - od osnovnog do fakultetskog, SPC-a, akademije, SANU, mediji... to je danas sve loše, sve ogrezlo u korupciji i kriminalu, lični interesi ne da vladaju već se izruguju elementarnoj pameti. A svi se kunu u neko srpstvo, a Srbija samo tavori. O tome sam ti pričao i pisao.
Živio i pozdrav !
Препоруке:
26
12
31
уторак, 02 октобар 2012 18:46
plinska svetlost
ne primećujem neko iživljavanje nad tadićem,a itekako osećam posledice +tadićevštine+ koja je živela i još živi kao model iživljavanja nad svima koji nisu na spisku.'tadić' je paradigma prostakluka,skorijevićevstva,snobovštine,kulturnog mraka,pada u apsolutni amoral,'tadić'je ona norma nestajanja odgovorne i uspon poltronske javnosti,medija i ljudi.ne znam zašto bi bilo ko bio pristojan prema modelu koji je za većinu i za vrlo dugo vreme učinio da se pitamo da li smo zaista ludi mi ili su besramni oni koji nas prave ludima,bolesnima,bednima jer nas potkradaju...zaista,insistirati na'okretanju drugog obraza'u suočenju sa tadićem koji,eto,mora da živi u vili koju plaća 4000e mesečno,i sa dulićskororijevićevskim carstvom,i sa ženinim jahtama,sa svim 'nvo'novinarima koji svu tu pljačku namerno i nežno minimalizuju ...to insistiranje je nepotrebno,upravo,nije ni pristojno!
Препоруке:
28
2
32
уторак, 02 октобар 2012 18:48
Decko iz B. 1
@srbinbanjaluka
Господине, шта ви хоћете да кажете? Не разумем. Да су Срби и грађани Србије будале? Можда неки јеси али не сви. На овом Порталу можете наћи добронамерни људи који желе у расправи да нађу решење за Србију (и српског говорног простора и српског народа у њим). Ако вам треба паметњако који ће мислити за вас и целу Државу идите код Вука Драшковића и сличних који сигурно могу "то још...". А у вашем коментару могу да читам став гсп. Прибићевића. За тог човека све је већ касно! "Само једна реч, Daimler!" и слично. А када је био Амбасадор у Немачкој ни једном га нисам видео да брани јавно бар мали интерес земље која га плаћа!
Јесте, живот је свакодневна борба. А 12 година нико није стајао на мегдан овим "западњацима". А где смо дошли? Па гсп. Додик, који има и лоших политичких потеза као и сваки други, је показао да то може и другачије да се реши. А ако ви желите гаулајтера који су одрадили феноменалан посао у РС, питајте тамо у Бања Луци дали им прија тај западњачки посао!
Препоруке:
33
16
33
уторак, 02 октобар 2012 18:48
Decko iz B. 2
И ја до дана данашњег мислим да је изјава гсп. Николића "спин". Пошто до данас нисам чуо како би он, његова странка и поготово ова влада да окрену лађу звану Србију од зависности било којег Блока. Дали западњег, источног или било којег. Али треба баш сада да се почне градити држава да стане на сопствене ноге, ако данас нећемо за пар деценија нећемо сигурно више моћи! А после 1. и 2. св. рата доста паметих људи су оставили живот, а исшколовани су много других људи који се нису требали крити пред било ком на свету. Само што је тада све било залудно, због пројекта "братства и јединства" а не "српства и јединства", немислим на шовинистичку политику него на јачању Српског бића у држави као што су радили доста друге нације! А друго, само да подсетим, и западу не иде баш најбоље. И њима ће се сломити ребра под тежине кредита и пензија! Због тога та журба да се Србија што више удаљи од саме ње!
Препоруке:
22
16
34
уторак, 02 октобар 2012 18:52
Паја
Ђорђе је свесно приметио нешто врло важно на српској политичкој сцени а то је да су политички актери натерани (из разних разлога) да буду рационални што за последицу има ресетовање односа са ЕУ.
У ствари не само да ће владајућа гарнитура морати да ресетује односе са ЕУ већ ће и грађани Србије (леве или десне, горње или доње оријентације, земаљске или небеске оријентације) морати да "ресетују" свој однос према својој држави и према такозваним "пријатељима" (који из петних жила гракћу да су то - као да нису сигурни у пријатељство са Србијом) и пријатељима (који не говоре о свом пријатељству много али су увек ту када затреба).
У суштини време је за један велики консензус о националним циљевима Србије у 21. веку.
На првом месту циљ мора да буде да се оно што је крваво сачувано или стечено у 20. веку не изгуби.
Ако ове генерације не сачувају оно за шта су се наши дедови и прадедови изборили достојни смо (као генерације потомака) само ПРЕЗИРА.
Препоруке:
31
1
35
уторак, 02 октобар 2012 18:59
old fashion Србин
1. апропо тадића: па шта ако га черече његови медијски екс-саборци? тадић је на почетку свог другог мандата претио медијима да ће их дисциплиновати, па све што му се сада дешава можемо схватити као поетску правду.
2. апропо ванпарламентарне опозиције: и двери и СРС су испали из парламента за мање од 0,5% гласова, а остала је сумња да су на њихов рачун ЛДП и Г17 ушли у парламент пошто су они (наводно) прешли цензус баш за тих 0,5%. Колико би било другачије да је било обрнуто? Не би се онда ни Двери ни СРС расипали него би многи гледали како да им притрче и огребу се о делић моћи. Уосталом, погледајмо ДС који је у хаосу након што је изгубио власт.
3. додатак коментару, апропо Николића: мислим да је свака његова изјава половином истина а половином обмана. У изјави да смо у трчању за европом осиромашили и да зато више нећемо слепо трчати, погодите која половина је по мени истинита а која је обмана.
Препоруке:
23
2
36
уторак, 02 октобар 2012 19:03
Паја 2
Ако ове генерације не сачувају тековине својих предака заслужују ПРЕЗИР али тај презир не може (и није подједнако) подељен. У презиру постоји хијерархија на бази одговорности.
Јавни радници (политичари) свакако ће заслужити велики презир јер ће се њима приписати непосредна одговорност али још већи презир треба да буде за такозвану српску интелигенцију (скоро елиту) која није била у стању да смислено и делотворно осмисли стратегију деловања у променљивим међународним околностима; да јасно артикулише питања око којих ће се постићи национални консензус и јасну националну стратегију за 21. век.
У суштини, такозвани српски интелектуалци су поткупљиве шићарџије (народски пилићари), скромног знања и да простите још скромнијег образовања, без јасног става, незаинтересовани за друштвени ангажман, незаинтересовани за образовање своје (а још више туђе) деце, спремни да зарад личног бољитка (у се, на се и пода се) продају и домовину, и мајку и оца и своју децу.
Препоруке:
26
2
37
уторак, 02 октобар 2012 19:52
фристајло
Плус малобројни патриотски интелектуалци и медији, ем прилично неутицајни, ем, уз ретке и часне изузетке, делимично и сами склони да „спусте кресту“ и одложе свој критички национални дурбин само ако им се у перспективи појави каква вајдица, положај и синекура.
Једна мала сугестија господину Вукадиновићу (мислим да је и он тог става, али је у интересу "питкости" текста испустио да то напомене); ако је спреман да "спусти кресту" због наведеног- није патриотски, још мање интелектуалац, већ нешто, чему свако нека да име, по нахођењу.
Иначе, слажем се са оценама у тексту.
Збуњеност је општа; са једне стране нелагодност, а са друге нада- да је од избора Србија добила некакву другачију власт.
Лично, мислим да све време заборављамо да су Николић и Вучић не тако давно били радикали.
Мене, који то увек имам на уму чини прилично спокојним.
Препоруке:
18
8
38
уторак, 02 октобар 2012 19:58
s.p.Lajković
Ili će Nikolić pokazati da je mudriji nego što izgleda ili da je pokvareniji nego što izgleda !
Препоруке:
27
1
39
уторак, 02 октобар 2012 19:58
srbinbanjaluka
@ Decko iz B. 1
Vi mene i ono što pišem potpuno niste ili nećete da razumjete, ne znam.
To što me poredite sa notornim ulizicama zapada, i otvorenim neprijateljima Srbije, to je vaše mišljenje, ovdje generalno kad neko ima nešto da odgovori nekom to ne radi argumentovano, nego kaže ti si od ovog, onog i sl.
Te koje ste pomenuli ja smatram političkim slijepcima poput vas, sem što su oni još i izdajnici ove države, tako da vi možete misliti šta hoćete, volio bi kad me ne bi poredili sa njima, ali vaše pravo, samo duboko ste u krivu.
Čujte vas, ja čekam šta će Nikolić, ja čekam da on predloži kako da budemo nezavisni od bloka bilo kojeg, zasmijavate me, ali zaista.
Šta, zemlja od 7 mil. ljudi, opljačkana privatizacijom, ogrezla u korupciji do grla, sa većinom politički nepismenog stanovništva, zemljom gdje su na ispitu pale institucije koje bi trebalo da su vertikale ovog društva, i šta, vi očekujete da neko od tog društva napravi neke nove nesvrtsnae jel?
Ma dajte.
Препоруке:
20
10
40
уторак, 02 октобар 2012 20:05
srbinbanjaluka
@ Decko iz B. 1
Puno ljudski jače zemlje, mislim brojnije nisu uspjele da budu nezavisne od jednog ili drugog bloka. Poenta je nešto drugo, Srbija mora iz početka sve, mi kao narod moramo na svim poljima da se razvijamo, pa tek za neko drugo vrijeme, buduće, ako prilike dozvole možemo pričati o ovome, onome, ali zemlja koja preživljava tako što MMF joj daje kredite, ili joj Rusija to čini, da bi onda krpili vlastiti budzet... pa šta pobogu očekujete ?
Srbija se igrala 10 god trule demokratije, ljudi su je pljačkali, sve institucije su u tome učestvovale, i sad de Nikoliću okreni brod već sutra...neiskreni ste, a to što pišete su najobičniji politički pamfleti prijatelju moj.
Srbija nije SFRJ i ne treba da bude, pa da igra nesvrstane ovdje neke, niti je ovo danas hladni rat. Stvari su vrlo jasne, imate vječito nedorečen istok i vječito imperijalan zapad, i tu treba znati plivati.
A glede Dodika, znate trebala bi nam čitava jedna tema nova, tako da ne bi puno o tome.
Препоруке:
17
12
41
уторак, 02 октобар 2012 20:13
srbinbanjaluka
Kao što rekoh ne bi puno o tome, samo bi da dodam.
Suštinska razlika između Nikolića i Dodika je u tome što je ovaj prvi političar, a ovaj drugi šatorski političar, odnosno šarlatan. U pitanju je čovjek koji je prošao sve, od rušenja Miloševića radi milostinje zapada, do vatrenog nacionaliste koji šatorskim sjelima narodu pravi predstave, jer je skužio da ono protiv čega se ranio borio bivajući u koaliciji sa Antom Markovićem i Sejfudinom Tokićem danas je jako ugodna pozicija, a to je R.S. i pozicija njenog predsjednika.
Nikolić je totalno druga priča, smiren, staložen, politički pismen čovjek, a to što narod nezadovoljan želi promjene već sutra, a 10 god je birao pogrešno, pa prije toga 90ih bio na braniku komunizma dok je Berlinski zid padao, a još prije toga igrao se igre zvane SFRJ, a još prije zaboravio vlastiti genocid i Jasenovac..i ima toga puno i puno, i to sve ne obične, već gospodine kardinalne greške.
Biće bolje, samo svi moramo biti pametniji.
Živio!
Препоруке:
21
14
42
уторак, 02 октобар 2012 20:28
Manasko
Rizikovaću i ja sa Vama g-ne Vukadinoviću i verovaću da se okrećemo sebi (Kosovu), a ne tamo nekoj Evropi. Pa, ovo je zaista postalo "Dugo putovanje u Jevropu", samo da dozivim da se naši političari "busnu" u grudi i odbruse tim kojekakvim Nemcima, Belgijancima, Lajčakima, Kacinima... Sve bih dao da "vidim" kako ih ovi naši ispraše (naravno verbalno), a oni spuštenog pogleda i obešenog ulja (ulj to je kod nas sinonim za kresta) napuštaju državne zgrade, a uši im crvene od uvrtanja - kakva slika!?
Realno, mnogo bi bilo, al' malo samopoštovanja i dosta poštovanja prema svojoj zemlji - Srbiji, to nam je zaista potrebno.
Za ovog bivšeg neću da trošim reči, on je svoje odsvirao - možda ćemo ga videti u nekom drugom filmu.
Препоруке:
18
3
43
уторак, 02 октобар 2012 20:36
Биљана Николић@srbinbanjaluka
Са Вашим набрајањем ствари, тј, са списком побројаних проблема, могу да се сложим. Оно у чему се никако не могу сложити са Вама је следеће - Вама садашње стање у Србији служи као олакшавајућа околност за потезе Николића и владе, уз некакву наду да бар мрвицу поправе на боље, добро је. Мени је стање у Србији разлог да се колико јуче, заврну рукави и ПОЧНЕ СА РАДОМ, а прославе у финим оделима, говори, аплаузи, оставе за ПРВЕ ВИДЉИВЕ РЕЗУЛТАТЕ РАДА.
Ако не знају како треба РАЗБУЦАТИ осиња гнезда у Србији, него им прилазе са страхом и двоструким заштитним оделима, уз гласно куражење да их ми чујемо, нема помака напред.
Мени ново задуживање, примена Борко-Куперових договора, уз поскупљења од 20%, нису сигнал за мир и спокој.
Видите, ја ћу бити спокоја тек ако Србија постане држава способна и довољно јака да се бори са свим проблемима који је снађу. До тада, ко год да је на власти, могу бити само опрезна и нема праштања нити изговора. Нисмо их за уши довели на власт.
Препоруке:
33
15
44
уторак, 02 октобар 2012 20:45
Са једног сајта
Као што нам показује историја, тријумфалан почетак може имати неславан крај. У садашњој фази Немачка тежи да стекне стратешку контролу над Србијом и даље је притежући. Али постоје озбиљне сумње у то да ће у тренутној ситуацији вишеструке сарадње са Русијом, која има много шире перспективе, српски народ који показује хероизам, витештво и неустрашивост у одбрани севера Косова, толерисати даљу узурпацију својих права.
Препоруке:
31
0
45
уторак, 02 октобар 2012 20:46
Са једног сајта
Озбиљна анализа са позиција геополитичког реализма показује да противтежа неопходна за препород Србије јесте принципијелно нова етапа стратешке сарадње са Русијом. Само она може извући Србију из статуса системски заостале државе, у коју су Србе путем војне агресије угурале западне земље, са погубним и понижавајућим карактеристикама протектората високог степена зависности. Или, простије речено, дошло је време да западни политичари добију по прстима…
Препоруке:
28
1
46
уторак, 02 октобар 2012 21:10
Decko iz B. 1
@srbinbanjaluka
Поштовани, за МОЈ укус ваш текст што сте писали између 17:26 до 18:13, је сувише фаталистички, али наравно имате право на тај поглед. Тако сам га схватио, а слажем се са госпђ.Биљана Николић да треба сада да се иде у радикалне реформе и не са млаком реториком да је ово мало изречено све што можемо да радимо! Да је Србија Држава са 7,5 мил. становника без КиМ Шиптара за мене није никакав алиби да ми неможемо ништа против великог света! Можда да сам идеалиста, али Словенци су у ЈУГ иамли више моћи у политичком и привредном смислу него најбројнији народ те државе. Наравно да су имали боље стартне позиције од Срба, као живили у једном систему звано К. и К. монархија кој је инвестирала у тај народ/покрајину. Видите Швајцарци колки их има, а знају да владају. Наравно да се може са правом рећи да су та примера мало далеки, пошто смо ми Срби. Али наш мали народ је водио борбу против отоманског царства и добили битку само што је нису добро искоритили.
Препоруке:
34
14
47
уторак, 02 октобар 2012 21:16
Биљана Николић
У парламенту, само релативно малобројни и млаки ДСС, при томе још додатно обезубљен ишчекивањем да га позову у београдску или републичку власт
Слажем се потпуно са Вукадиновићевим описом садашњег ДСС. Знам да бити у опозиционој немилости ДС није било лако, знам да треба плаћати рачуне за страначку инфраструктуру, али оволико жмиркање на наставак ДС политике по питању КОСМЕТА, срамотно је.
Препоруке:
27
8
48
уторак, 02 октобар 2012 21:17
Decko iz B. 2
А због тих жеља да Србија хоће препород преко ноћи мени је то добро познато господине. Само што свака политичка странка неће да укаже шта Србију чека пошто хоћу још мало да се сунчају у некаквом миљеничким кабинета извањ наше земље. Значи у праву сте, али и то није нека новина. Само да подсетим да је гсп. Обама причао Американцима да ћу после пада Америчког Хитлера/Милошевића званог Буш бити мед и млеко и здравствено осигурање за свакога, а испало по мени да је још лошија опција него његов предходник. А шта ће после тога незнам.
И због тога још једном, ја мислим да требамо што агресивније да водимо НАШУ политику а не спољну. Прво да нађемо НАШУ политику, наравно. Али то одмах да се поправи!!! И не када ћемо добити мало времена од неког спољашљег фактора.
Поштовање
Препоруке:
16
14
49
уторак, 02 октобар 2012 21:27
srbinbanjaluka
@ Биљана Николић
Sa svime što ste napisali se u potpunosti slažem. Kritika uvjek treba.
Samo, da razsjanim nešto, ja kad ovo pišem ne želim reći da Nikolić je amnestiran od kritike jer raniji na vlasti su bili još lošiji. Možda je dojam da sam tako mislio, ali ne.
Samo opet radi jasnoće stvari, htio sam reći da situacija ni politička ni ekonomska nije laka. Danas je, barem po meni, za ovo vrijeme sadašnje, uspjeh da se zaustavi dalje rastakanje Srbije u atmosferi i položaju kad smo zaista ranjivi, kad se nadire sa svih strana. U tom smislu, ja mislim da sada od Nikolića nema ko adekvatniji, mislim da bolje danas nemamo. Svi drugi su svoje utakmice odigrali... dajte da vidimo gdje ova ide, a da ne zviždimo već svojima u 10 min igre.
Toliko, i svako dobro !
Pozdrav !
Препоруке:
18
13
50
уторак, 02 октобар 2012 21:42
Бели Орао
Иако пристојан човек не може а да не осети мучнину при погледу на актуелно медијско иживљавање над Тадићем...
Малопре рекох за комарце, а сада ћу за зечеве.
Па где сте били зекани кад смо га нападали, јавно преко НСПМ и још неких електронских новина, преко телефона, кад смо се радовали кад је пао, а кад падне скроз кога ћете после три дана да нападате.
Предлажем да се вратите на Милошевића јер је Слоба лав који је увек ваша зечија инспирација.
Препоруке:
12
2
51
уторак, 02 октобар 2012 21:45
Вид
И ја се надам промени политике коју смо до сада заступали у вези са КиМ, али бих сачекао и платформу коју нове власти већ неко време најављују. Тада ће ,ваљда, бити јасније у ком ћемо правцу кренути када је КИМ у питању. ово до сада је прилично конфузно, ако погледамо ставове председника Србије и премијера Ивице који се на сва уста залаже за "поделу". Ивице, изем ти поделу кад Шиптари добију 90% територије. Ја лично, не бих дао ни метар.
Препоруке:
20
2
52
уторак, 02 октобар 2012 21:57
Биљана Николић@srbinbanjaluka
Не слажем се са Вашим закључком да од "Николића нема бољег". Исправан закључак је - Николић је изабран вољом грађана, а да ли је тај избор лош, добар или најбољи до сада, показаће конкретна ДЕЛА Николића, не речи. Исти је случај са владом.
Критикујете (с правом)грешке из прошлости, али УВЕК кад је неко проглашен најбољим и јединим, резултати владавине су били катасрофални. А онда је долазио нови унапред најбољи и једини...
Време је да такве оцене оставимо за крај мандата.
Препоруке:
25
16
53
уторак, 02 октобар 2012 23:06
Студент
"како смо то, све јурећи за „велелепном палатом“, стигли до „просјачког штапа“!?)"Мислим да нам тзв. европски пут није крив за све наше криминалне радње. Нису Галенику унуштили Филе и Кацин већ кадрови из ове владе. То што смо данас сиромашни,углавном смо само криви,то јест политичари које је народ бирао.Не бих реако да патриотски настројених аналитичара нема у јавности,питање је у каквој јавности? Да се не лажемо тамо неки "шифровани сајтови" су јако посећени а они уопште не дају шансу другом мишљењу. Што је најсмешније,преносе коментаре из Времена и Данаса из новина које нико не чита? Један Теофил Панчић је тамо редован,Светислава Басара,Бошко Јакишић..класично једноумље у другосрбијанском стилу. Једноставно на "mane stream" медијама мало националнијих људи нема, они су на црној листи.
Препоруке:
16
1
54
уторак, 02 октобар 2012 23:31
Рин о-о то
“Без Косова и Метохије би се осећали као човек у велелепној палати који је на смрт болестан", рекао је он и напоменуо да је „десет година трчања Србију довело до просјачког штапа и да ће сада мало да мисли о себи“. Свесно контрадикторна изјава. Државнички покушај?Савест ради? Стратегија извлачења? Јер, У Книћу, пре три дана каже испред цркве или у њој, парафразирам: „ ... ако неваљам заокружите неког другог“? Па нису избори сутра него су били јуче? Ви сте председниче у петогодишњем мандату! Не верујем да причате о години после тог мандата или можда причате о оставци сутра? Први део изјаве, онај под наводницима је, ваљда, „савест ради“ (најслабија карика) ...
Препоруке:
15
5
55
уторак, 02 октобар 2012 23:31
Рин о-о то
... Други део изјаве каже да онај први може да значи само „државнички покашај“ (некомпетентна карика). Шта значи то: време је да Србија „мало мисли о себи“? Ваљда Србија сво време мисли о себи, о коме би другом? Или Србија уопште не мисли на себе па је време и ред да почне? Дакле, председник уместо да каже: Србија сво време мисли о себи али јој недају да мисли, он то „недавање“ заобилази (демагошка карика)? Ни „ресетовање“, ни спин. Алиби варијанта!
Препоруке:
16
5
56
уторак, 02 октобар 2012 23:55
srbinbanjaluka
@ Биљана Николић
Dobro sad ne bi da se previše upuštamo u tu priču ko je bolji ovaj, onaj... da ne bi filozofirali. Ma ne sporim ja da ima od njega i boljih i lošijih, ja nisam njegov potparol... no evo vi recite, koliko ja znam od ovih što su se kandidovali Nikoliću može se reći da je ovo prilika prva prava, na to sam mislio. Svi drugi su već pročitani i bili, što ne mora značiti da neće i on ali eto...
Inače, lično da se pitam, o tome sam već govorio, mišljenja sam da generalno manje više naša srpska politika je uvjek nedorečena, ili zatucana, ili neprilagođena vremenu, uvjek nešto kaskamo, prosto uvjek smo bili iščašeni, tako da ja mislim da je red za jednu pravu, istinsku, novu i mladu srpsku nacionalnu ideju, ideju modernog srpskog nacionalizma, ali to je sad široka tema i nije joj sad mjesto ovdje. Zato kažem, mišljenja sam da je Nikolić najmanje loše rješenje, a tragedija je da su sva loša, a to je ceh onog ranije što sam pisao, promašene politike u istoriji.
Pozdrav
Препоруке:
3
5
57
среда, 03 октобар 2012 00:19
Dragan Katun
Da. Tesko je, kada je ova alijansa u pitanju ne pogresiti.
Licno mislim da nas vozaju i da ce napraviti dodatnu stetu. Nepopravljivu, dakle, trajnu.
Radovalo bi me, cak bih bio i presrecan da nisam i da ne budem u pravu, jer ne bi obrukali dedove i ne bi dali primer naslednicima za necasano.
Ocenjivanje izjava, koje su pre svega nemuste i neodgovorne, kao mudrim i ..., je iscekivanje necega/povoljnog/ u sta je tesko poverovati.
Ne tako davno, jedan tip me je fascinirao svojom energijom da nam svakog dana izbaci po jednu rudimentarnu ideju, za koju je odmah trazio nacionalni konsenzus, da bi vec sutradan ispalio sledecu, i tako ..., i videli smo svi ni na jednu se nije vratio da je ostvari.
Da to je prvi menadzer nase propasti, pa je stoga rezerva neophodna.
p.s. ne razumem pojedine komentatore koji moraju da posalju 5, 6 i vise postova da bi ...., postujte gostoprimstvo i dovoljno je 1, 2 posta da kazete sta imate, izuzimajuci odgovore/replike/.
Препоруке:
4
3
58
среда, 03 октобар 2012 00:30
Peter RV
Sve ce najvjerovatnije izpast "resetovanje spina"
Ma da se jasno osjeca promjena ambijansa sa Nikolicem i Dacicem, jos uvijek je moguce da je sve ovo samo spin, druksi od Tadicevoga doduse, ali ipak da bi se uslo, kako tako- u EU.
Sastanak sa Putinom, prica o referendumu i o 'patriotskim crvenim linijama' mozebit je samo usmijerena 'ucijeni', i strahu EU 'zaokretom' prema Rusiji. Ima vec znakova da se EU ponasa blaze prema ovoj vladi (neke nevidjene izjave ljubavi od strane novog njemackog ambasadora itd).
Evropu je lako zastrasit sa ruskim 'prodorom' na Balkan. To je njima vjekovni strah.
Ironija svega ovoga bi bila toliki napor i ponizenje samo da se udje u EU-konjusnicu gdje ce nam davat lekcije Jelko Kacini i hrvatski konjusari.
Препоруке:
13
2
59
среда, 03 октобар 2012 01:31
Шешељевац
1.
Суштина политике свих постпетооктобарских влада је „ЕУ нема алтернативу“.
Суштина политике свих немачких влада је исто тако „ЕУ нема алтернативу“.
Осим што српске владе то наивно истичу а немачке мудро ћуте, разлика између две политике је следећа:
У случају Србије та алтернатива је измишљена. Уласком у ЕУ Србија је губитник у сваком погледу – почев од економског преко политичког до културног. За Немачку, међутим, ЕУ заиста нема алтернативу. Постојање ЕУ је за њену привреду и друштво питање опстанка. То је уосталом константа немачке историје. Без јединственог економског простора Европске уније, Немачкој би предстојало ресетовање у поређењу са којим је ресетовање српске политике уколико би коначно схватила погубност чланста у ЕУ – дечија игра.
Препоруке:
15
2
60
среда, 03 октобар 2012 01:33
Шешељевац
2.
Мада је постојање ЕУ- дакле чланство у ЕУ неке европске државе - егзистенцијални интерес Немачке, она се поставља као да чини уступке држави за чију кандидатуру или чланство даје зелено светло. То је случај и са Србијом. Чланство Србије у ЕУ за Немачку значи НЕОПХОДНО ново тржиште. Једино што је интересује то је да дође до тог тржишта што јефтиније. Међутим, поучена искуством Првог и Другог светског рата сада се не поставља као освајач већ као партнер - економски успешна привреда вредних и штедљивих људи, спремних на сарадњу (!!!) а не на потчињавање (!!!). У тој визури услови које поставља се тумаче као природан став некога ко, ето, чини услугу другоме па самим тим има право и да му поставља услове.
Препоруке:
8
1
61
среда, 03 октобар 2012 01:35
Зоран
Више је ресетовање него спин.
Препоруке:
4
2
62
среда, 03 октобар 2012 01:42
Шешељевац
3.
То виђење ситуације – вредни и успешни Немци који издржавају неуспешне и не тако вредне јужњаке (па самим тим имају право да им постављају услове) - нема више прођу у многим европским земљама. Нажалост, Срби који пројектују себе и своје високе стандарде части –људске, војничке и сваке друге - виде у Немцима и немачкој политици условљавања а заправо уцењивања, управо оно што ови желе да се види. Зато је услов сваког политичког ресетовања српске политике према ЕУ претходно психолошко ресетовање Срба и свест да су они потребни Европској унији - пре свега Немачкој - а не обратно.
Коначно - да ли је Николићева изјава спин или ресетовање?
Вероватно и једно и друго, тачније ни сасвим једно ни сасвим друго већ наставак мудријашења коме ће ускоро морати да дође крај.
Препоруке:
11
1
63
среда, 03 октобар 2012 02:56
Ништа ново
( Двери ....који, изгледа, много више воле да се баве „сигурицом“ попут геј-параде, него да се озбиљно конфронтирају са властима и Западом на „неперспективној“ и медијски неатрактивној косовској тематици).Ћ
Отиђите на њихов сајт па видите шта захтевају у вези Космета, Војводине и сл. То што их остали медији цензуришу и нападају, то није проблем Двери, већ тих медија.
Препоруке:
15
5
64
среда, 03 октобар 2012 04:23
Зоран
"Само не могу а да се не запитам да ли је тога што сада говори Тадић био свестан и 2007..."
Наравно да јесте, зато га Запад и шкартирао. У суштини боље и Слоба него неко(цитирам Запад): "Стално обећава а не уради ништа". То је неко од Западњака рекао за претходу власт, тачније ДС.
Препоруке:
4
2
65
среда, 03 октобар 2012 05:07
Цмок Торонто
Одвикли смо се од *нормале* па нам је све чудно што би требало да буде нормално.
Навика је опасна инерција.
Ако је за утеху бољи смо него што смо мислили.
Пс.Појава у писању СРБСКА уместо СРПСКА је све чешћа и мада је то више *идеологија* него лингвистика...Допада ми се.
Препоруке:
4
1
66
среда, 03 октобар 2012 06:15
'Ajduk
Velika Srbija nema alternativu. Samo ko (osim Seselja) ima petlju da to javno kaze. Jos vaznije, ko ima viziju da to postupno i sistematski ostvari.
Препоруке:
7
6
67
среда, 03 октобар 2012 09:12
за "ништа ново"
Не будите наивни у вези Двери (мада сте вероватније не наивни, него навијач.) Да им је заиста стало, нашли би они начина да се огласе поводом Космета, макар масовно плакатима, као што су ево сада плакатирали град поводом геј-параде. Ту их не би могли спречити, него тема Косова није "ин" и не доноси политичке поене, а противљење геј-паради, да се разумемо, и ја сам против тог парадирања, доноси гласове и медијску пажњу.
Препоруке:
13
4
68
среда, 03 октобар 2012 09:23
Ljubomir Jaric
Kosovo i Metohiju treba ostaviti za neka buduca vremena kada uslovi za resavanje tog problema budu povoljniji. Ono sto sada treba odraditi je referendum o pristupanju EU. Mi kao narod imamo odgovornost za ono sto nam se sada desava. Hocu reci da je EU pitanje ovog trenutka, a Kosovo i Metohija je pitanje vecnosti. I tu je kraj cele price.
Препоруке:
9
4
69
среда, 03 октобар 2012 09:30
Коњец дело краси
Упркос потцењивачком односу према ДСС-у, свако ко сада не види да су потези које вуче власт, добрим делом, координисани са ставовима ДСС-а, треба да стави прст на чело.
И још, свако ко игнорише потпуно неприродно, усиљено одсуство постизборних разговоера-преговора СНС и ДСС, треба да се запита има ли ичег другог иза те (тобожње) тишине.
Препоруке:
12
2
70
среда, 03 октобар 2012 14:19
Vera Sobat
Gospodine Vukadinovicu, POSTOVANJE sa molbom da ne POSUSTANETE i da -
OSTANETE neumorni u raskrinkavanju politicki pogubnih delovanja za Srbiju -
kako bivsih tako i buducih politicara!
Gospodin Tadic je puno toga uradio sto je Srbiji strahovito naskodilo ( moje -
privatno gradjansko misljenje ) a sve sa MANTROM: "EU NEMA ALTERNATIVU"-
koja je Americi i EU,signalizovala totalnu POTCINJENOST i SPREMNOST Srbije
da PRIHVATI SVE sto je SAD + EU =NATO-u iz puno poznatih razloga vazno!
Promena rezolucije u zadnjem momentu sa davanjem neogranicene moci EU
a totalno marginalizovanje UN po pitanju KosMeta, o tome g.Tadic =CUTI a -
to je GRESKA ogromnih i nepromenjivih razmera!!
HOCE li USTAVNI SUD ikada o svim tim greskama raspravljati????
Ili cemo po srpskom obicaju vec sutra sve to zaboraviti????
Препоруке:
8
2
71
среда, 03 октобар 2012 16:27
Луди Ванко све луђи и луђи
То да "Еу нема алтернативу" је било погубно.У животу и политици ( и то су,ако ћемо право, коментатори овде говорили пре свих вас и политичара и аналитичара, увек има латернативе.Онај ко нема алтернативу сам себи укида слободу да о нечему одлучује.
То је сада јасно и Вукадиновић нема разлога да се због таквог закључка плаши "наивности".Време је да се штап и шаргарепа којим су нас сводили на обданиште и и тренирали нас као Циганин мечку,( не Ром, него Циганин.Ромова мечка је мерцедес), обије њима о главу
Чак и да им само враћамо мило за драго, ово што чине Николићи Вучић је значајно.Враћају нам простор за делаљње.Стављају њих у положај да се чуде, буне, запиткују,да ли су и где погрешили.Далеко се не види или тешко види али овде смо сигурно стигли.Надајмо се да први потез подразумева други и да концепт ове партије политичког шаха има изгледа.Чак и да све не успе, сама чињеница да играмо своју игру или је наговештавамо је значајно.Невоља је што има много невоља.Треба мудро.
Препоруке:
9
2
72
четвртак, 04 октобар 2012 02:21
Mica
"Srbine" banjaluka,
Mislis da si Isus Hristos, koji pita Pilata:
"Istina?...,sta je istina ?"
Dojadi ovde. Mislis da si sam.
Ko onaj mudrujuci kukuruzar.
Za pojas zadjeni.
Sjasi !
Препоруке:
5
12
73
четвртак, 04 октобар 2012 15:29
srbinbanjaluka
@ Mica
Ni na kraj mi pameti nije bio Isus, slab sam na tom polju religijskih citata. To je bilo retoricko pitanje, a odgovor sam odmah ispod i napisao,a to je da istina i pravda su danas atomske bombe, nazalost.
Препоруке:
1
2
74
четвртак, 04 октобар 2012 17:21
Dragan Katun
@ srbinbanjaluka
bas ste se raspisali, kad sam procitao n-ti nastavak, i ima jos, rekoh e do ..., sustinu spoznajte sami, ali molim Vas u jednom postu, ako bas morate.
Препоруке:
3
2
75
четвртак, 04 октобар 2012 17:42
srbinbanjaluka
@ Katun Dragan
inspiracija :)
Ok. Mada mislim da je to nebitno, imate prostora, pišite svi koliko vam se piše.... drugi nek čitaju neki nek ne čitaju, Ja tako, nešto čitam, nešto ne. Nismo kod Kim Jong Una, važno je da ovo nije oraničen prostor pa da neko daje komentare na uštrb drugog, nego baš suprotno svako nek piše koliko smatra, protora ima, klizač na mišu je tu pa spuštaš i preskačeš.
Ni meni se ovdje gomila drugih gluposti ne sviđa pa mi ne pada na pamet kao neki da pišem psovke. Ovdje kad nekom izostanu argumenti redovno ti kažu, izdajnik, antisrbin, skrati priču, produži pirču, daj ćirilicu. ko će to sve...
Živio !
Препоруке:
2
2
76
четвртак, 04 октобар 2012 17:44
srbinbanjaluka
@ Katun Dragan
Jbg inspiracija :)
Ok. Mada mislim da je to nebitno, imate prostora, pišite svi koliko vam se piše.... drugi nek čitaju neki nek ne čitaju, Ja tako, nešto čitam, nešto ne.
Nismo kod Kim Jong Una, važno je da ovo nije oraničen prostor pa da neko daje komentare na uštrb drugog, nego baš suprotno svako nek piše koliko smatra, protora ima, klizač na mišu je tu pa spuštaš i preskačeš.
Ni meni se ovdje gomila drugih gluposti ne sviđa pa mi ne pada na pamet kao neki da pišem skini mi se i sl. Ovdje kad nekom izostanu argumenti redovno ti kažu, izdajnik, antisrbin, skrati priču, produži pirču, daj ćirilicu, skini se, sjaši, uzjaši :) ko će to sve... a malo je suštine, malo konkretne kritike tipa, napisao si to i to - nije istina, ili nisi u pravu jer fakat je nešto drugo sl... a to skrati priči il skini se najlakše je napisati.
Živio !
Препоруке:
1
5
77
петак, 05 октобар 2012 03:48
влада на цмок торонто
СРБСКА РИЈЕЧ - РИЈЕЧ БОЖИЈА
Слово Б сам намјерно задржао из више разлога: 1) ова књига бави се коријенима ријечи, а коријен ријечи за назив нашег народа, државе, језика јесте СРБ; 2) слово Б је писао свети Сава као први и највећи просвјетитељ Срба, и сви писци прије њега, и послије њега, све до Вука Караџића (значи, више од хиљаду година); 3) и сам Вук је у почетку писао Б, док најзад није, колебајући се између Мушицког и Копитара, послушао овог другог; 4) изузеци од једначења по звучности у нашем језику већ постоје (брдски, одштета, вођство); такође, правило каже да се промјена не врши, ако би дошло до удаљавања од основе (штабски ( а не: штапски) официр, Градац: Градца, а не Гратца или Граца); једначење се не врши у властитим именицама страног поријекла (Мидхат, Едхем, Вашингтон, вашингтонски, Хабсбург); 5) сам назив слова Б јесте БУК што значи Бог (Свезнајући); 6) сам облик слова Б је величанствен: оно је начињено од слова О и Г, тако да кад се саставе сва три сло
Препоруке:
6
2
78
субота, 06 октобар 2012 05:25
влада на цмок торонто наставак
6) сам облик слова Б је величанствен: оно је начињено од слова О и Г, тако да кад се саставе сва три слова добијемо ријеч БОГ; оно нам казује на само да је Бог Света Тројица него и начин Њиховог постојања: из Б излазе и О и Г, баш као што се Син рађа од Оца и као што Дух Свети исходи од Оца; у једном слову главна православна истина (догма)!
Тренутно најважнији политички корак у Србији јесте проналазак (још) 4 посланика како би се створила могућност за подношење тужбе Уставном суду! То се очекује од посланика из табора владајуће већине и отуд такав "обезубљен" став ДССа у парламенту, а не због ишчекивања да га позову у београдску или републичку власт!
Концепт наших медија- Данас, Б92, НИН, Време (изузимајући Жарковића, али не увек)... (Е - новине су испод сваке критике), дакле концепт медија који су до јуче водили, и још воде главну реч - заснива се на иживљавању.
Иживљавање је омиљени поступак корифеја ових медијских кућа, а Тадић - па он је био инспиратор и инспирација такве медијске атмосфере.
Продуховљено, србофилско, "лично",анти-eu - осуђено је на линч од стране бранкица, спаја... Да и не помињемо снисходљивост оних мученика, унапред понижених, који се јављају дрхтавим гласом:"Госпођо Оља, добро вече..."
Текст је иначе одличан.
По мени-:)
Хипотеза: Додик и Дачић/Николић ће покушати да РС употребе као аргумент пред признавањем, вјероватно "окрњеног" Косова, и да пробају да нешто на ту карту "ушићаре".
Што се тиче ресетовања, био би добар корак, али то није довољно да би Србија имала будућност. Морају да услиједе и друге активности, тешке реформе земље, да би она стварно опстала у наредних 30-50 или више година.
Кад би се распала ЕУ, свако би остао на своме, нестало би само бриселске бирократије.
Кад би се Србија одрекла КОСМЕТА, постала би светски просјак број 1.
Rusija je spas Srbije i tamo treba širom otvoriti vrata, a sa ovima iz Evrope gledaćemo se kroz ključaonicu.
E sad, znate ima tu jedan problem, kod nas Srba ima i jedan dio malo žirovnijih ljudi, koji šta god Nikolić da uradi reći će spin, to vam je ona grupacija tzv. busadzija u prsa koji razumiu samo takav jezik, da uzmeš mikrofon i vikneš : Naše je, ne damo, sutra dole krećemo... i onda još koja pjesma... i svi namireni.
A to nije politika. To se zove šatorska ili čadorska politika. Politika gdje se jede i pije i pjevaju i govore želje. Zbog takvih Srba mi smo i rasrbljeni i depopulizovani, i tavorimo danas.
Treba ove ljude pustiti da rade šta umiju, siguran sam da ako ništa za milimetar će pomjeriti stvar na bolje, generalno, jer toliko je bilo loše i talog je bio ogorman da, iskreno, šta god uradili biće nekakav uspjeh. Imaju tešku situaciju, ali i jednu "komociju" u smislu da prije njih je sve bilo, ama baš sve, preloše tako da uz malo truda da se bilo kako pa i malo barem nabolje.
Mislim da će tu najveći problem biti unutar vlade kako to sve izdogovarati, mislim da je realno da tu Nikolić i Vučić zarade brojne klipove u točkovima vlade od svojih "saveznika", tzv. koalicioni partnera. Ali to je Srbija, oni su bili primorani, da bi išta promjenili, da idu sa njima, tako je matematika govorila, nažalost.
I onda dolazi najvažnije, a to je uloga zapada glede Kosmeta, i njihov uticaj, i na to još Rusija.
Koliko god to zvučalo gorko ko pelin, i pomalo teško za govoriti, treba znati, zapad je bombama napravio tzv. Kosovo, on bi bombama u nekim radikalnijim uslovima opet bio spreman da to brani. Sad će reći oni ali Rusija danas i ona nekad... hm. Vidite, uticaj Njemačke je pregolem, svako ko bi rekao briga me šta kažu, lagao bi, naročito tako naglo, oštro, prosto nismo u toj poziciji, nažalost.
Значајан допринос су дале "интелигентно" и "транспарентно" испостављене фактуре боравка на ЕУропским висинама (хвала Немачкој) у осетљивом тренутку боравка на ЕУропским висинама па је приземљење убрзано.
Ах те висине. Нема више разређеног ваздуха, нема ЕУропског озона, нема више погледа на облаке који скривају планине, шуме, реке, градове и села.
Просто смо се ужелели градске вреве, мириса села, шума и планина Србије. Доживљај је потпун и то толико да не желимо скоро да боравимо на ЕУропским висинама. Ипак смо ми само обичан земаљски народ и боравак на Ероспким исинама препуштамо хрватима, словенцима, шпанцима, грцима, ...
Ne bi da budem dosadan o istoriji, naročito bliskoj, pisali smo toliko puta o tome, ali ostaje ukus da smo našom zatucanom politikom sebe doveli tu gdje jesmo, i dali našim tradicionalnim neprijateljima povoda da nas uzmu i rastrgaju, a tamo gdje so i mogli i trebali, nismo znali i imali šlifa da i mse kvalitetno dodvorimo, sovju priči izlobiramo... ali kada se uzme u obzir u kakvom nam je stanju i tad isad bilo obrazovanje, naša crkva, emigracija, političari, tzv, samoproglašeni očevi nacije i zatim zadojenost komunizmom sl... onda i nije teško zaključiti da bolje i nije moglo.
Zato danas ova generacija ima preveliko breme, od Nikolića se nepravedno očekuje da ispravlja višedecenijski pogrešnu politiku nas Srba, da govori i kaže u ime nas sve ono što su drugi trebali i mogli, a nisu, opet zarad svojih ličnih interesa. Ljudi, to je teško.
Rastrzana je ovo zemlja, jedni hoće na istok,drugi bi na zapad... teško nama.
Rusija i moćnija da je, teško da bi mogla značajnije, po zapad trusnije da utiče na Balkan. Zna Nikolić dobro, pored sve ljubavi prema Rusiji, da ići samo tamo, govoriti samo o njoj, blago kazano, nikud ne vodi. Rusija je još ranjiva, i to onako najgore, ranjiva iznutra, podložna razno raznim previranjima što samo i nama otežava stvari u smislu nekog dugoročnijeg planiranja naše politike i sl. Rusi još daleko žive od dobrog života, a to je preduslov mira u kući, još uvjek trube trube nekih revolucija, uvjek je nešto, blizu, okolo, stalni izazovi, što im ne daje da postanu konačno jedna potpuno stabilna zemlja. Znate, gosp. Kuusturica je super dobro neki dan rekao, Srbi, Rusi, ma uopšte Slaveni, nagli su, za pravdu i istinu su uvjek spremni da stradaju, a to je loše. To treba mjenjati.
Mislim da to Nikolić i ove žele.
Ali isto tako, pričati danas o Srbiji, govoriti joj i misliti najbolje a ne priznati gdje smo, ne priznati da zapad je na Balkanu veliki brat, bila bi laž. Laž, koj bi da se pitaju neke busadzije u prsa dovela nas ponovo u situaciju da nam bombe padaju na glavu, jer oni kažu nek padaju, mi se borimo za istinu i pravdu, ne može nam niko ništa. Smiješno.
Aman ljudi, nema pravde, šta je istina ? Šta je pravda, nema istine ? I pravda i istina jesu danas atomske bombe, sila jačeg.
Bilo bi lijepo da je drugačije, ali nije.
Mi nikako da shvatimo postulate funkcionisanja svijeta, politike. Uvjek lutamo, stalno bi da se opredeljujemo, i to onako u brk svakom, srpski.
Апсолутно тачно
Od Nikolića se danas traži da uradi posao i u ime onih koji svoj posao ne rade. Očekuje se da on ima čaroban štapić, i da sve dovede u red, a drugi ?
Da Nikolić mjenja jel, govori kuda Srbija danas treba, da to govori narodu sa ovakvim intelektualcima jel ? Narodu sa ovakim profesorima, sa ovakvom SPC - om, sa ovakvim akademijama, analitičarima, vaspitačima ovog društva... pa zar nije malo previše ljudi ?
Pitanje suštinsko zapravo jeste ko će da mjenja Srbiju, narod u njoj ?
Bez obzira krenula ova vlast na zapad il na istok, mi i dalje ćemo imati tzv. intelektualce, tzv. duhovne ljude, tzv. profesore, tzv. narod prosvećen.....i to politički prosvećen prije svega.
I crkva, i univerzitet, akdemija... svi su pali na ispitu, i sad svi u Nikolića gledaju šta će i kud će...i svi pametuju.
Srži da moramo mjenjat isebe, kao narod se izdignuti. Moramo biti politički pametniji, kad to budemo ljudi će onda biti zreliji, bolje će birati, a neće nekakvi cenzuaši koji još usput rade protiv države ulaziti u parlament i onda odatle rovariti Srbijom.
To je psoao za sve i svakog, na svoj i svačiji način. I crkve, i škole, i fakluteta, i naročito medija.
Šta mi realno imamo od toga ? Ništa. I crkva, i škola, i fakulteti, i mediji, svi samo žele moć, žele da upravljaju, a niko ne edukuje. Crkva propovjeda politiku, a kad ga pozoveš da pomogne sirotoj porodici onda pop kaže uvređeno, uh nije moje da se bavim politikom. Tzv. Intelektualci se bave politikom, a kad ih pitaš za savjet kažu da vidim šta ćeš ti uraditi pa ću ti ja reći kako ćeš. Znači redovno obrnuto od onog kako uradiš. Mediji se bave politikom, a kad treba progurati neku priču o zločinima nad nama nema ih, a prvi su kad treba delati protiv zemlje.
Sve smo pogrešno radili, ali sve, ili bolje reći ništa nismo radili. I sad, de ti Nikoliću reci šta ćemo, na zapad, na istok, na resetovanje, na... na šta, kuda ?
Ja kažem ni na zapad, ni na istok, a windows nismo da se resetujemo, ljudi smo, živa bića, banalizovati tako odnose medju ljudima a kamoli medju državama je, blagao napisano, pogrešno. Srbija treba da bude pametna, da se množimo kao narod, da jačamo, a za to nam treba mir. Ići od zapada Rusiji je pogubno jednako kao i ići od Rusije zapadu.
Zapad samo čeka pogrešan korak naš, čeka pa da haos prije svega u Srbiji napravi. Ovo naše, u Srbiji, vječito 50% : 50% po bilo kom pitanju može nas samo odvesti kao narod u neku novu, modernu Sutjesku, kada smo jedni druge preko nišana gledali a iz istih kuća smo bili, stric na oca, otac na sina i sl. Ne smijemo toliko biti nezreli.
Mali smo da se izašta opredjeljujemo.
њима, дакле, није и не може бити свеједно, и то не само због рејтинга и избора, да ли ће у тој историји бити записано да су, сто година након Кумановске битке, они били на челу Србије у тренутку када је она дефинитивно одустала од борбе за Косово.
George Bush Sr. je zapoceo posao i potpomogao raspad SFRJ kroz NEID, IMF i druge mjere. Clinton je nastavio tu politiku, koja je imala svoj spic 99, a Bush Jr. je zavrsio to priznavanjem kosova.
Mi bi trebali dobro da zagrijemo stolicu i skontamo sta su to interesi srbije i srpskog naroda (u matici i van nje) te da radimo bazirano na tome.
To je mozda jedina i najbolnija tacka ovde u ovome. Drzavni interesi se nemenjaju sa izborima lidera i stranaka.
Моја очекивања су да власт промени ситуацију на боље, и немам разумевање за власт која не може да промени ситуацију на боље, јер је то мноого тешко.
Али џаба све то ако ће наднационални капитал идаље куповати фабрике и стратешке ресурсе по Србији. Нисмо у ЕУ, али нас криза итекако дрма. Овај систем, у ЕУ или ван, мора бити хитно промењен.
Baveci se njihovim izjavama umesto delima samo nastavljamo tuzno putovanje od nadanja do razocarenja.Iskustvo nam govori da iza ove pojacane patriotske retorike slede kapitulantska dela.
Pročitaj ponovo.
Ja i mislim da će promjena na bolje i biti. A pisao sam o tome kako , koliko vidim i čitam, mnogi bi da Nikolić ovdje sječe stvari preko noći, zamjeri se jednom slonu da bi se dodvorio drugom slonu, a mi smo mravi.
Zato mislim da treba biti oprezan, i ovo što Nikolić i radi i kako se ponaša, daje izjave, mislim da ide u tom smjeru, pametno i staloženo. E sad, šta vi očekujete lično to ne znam ali bolje će biti jer bilo je previše preloše prije njih.
Ja sam vama pisao nešto drugo, o tome da išli mi tamo il onamo, govorio i činio li Nikolić ovako il onako, sutradan kad ustanete problemi za nas su isti : natalitet, školstvo - od osnovnog do fakultetskog, SPC-a, akademije, SANU, mediji... to je danas sve loše, sve ogrezlo u korupciji i kriminalu, lični interesi ne da vladaju već se izruguju elementarnoj pameti. A svi se kunu u neko srpstvo, a Srbija samo tavori. O tome sam ti pričao i pisao.
Živio i pozdrav !
Господине, шта ви хоћете да кажете? Не разумем. Да су Срби и грађани Србије будале? Можда неки јеси али не сви. На овом Порталу можете наћи добронамерни људи који желе у расправи да нађу решење за Србију (и српског говорног простора и српског народа у њим). Ако вам треба паметњако који ће мислити за вас и целу Државу идите код Вука Драшковића и сличних који сигурно могу "то још...". А у вашем коментару могу да читам став гсп. Прибићевића. За тог човека све је већ касно! "Само једна реч, Daimler!" и слично. А када је био Амбасадор у Немачкој ни једном га нисам видео да брани јавно бар мали интерес земље која га плаћа!
Јесте, живот је свакодневна борба. А 12 година нико није стајао на мегдан овим "западњацима". А где смо дошли? Па гсп. Додик, који има и лоших политичких потеза као и сваки други, је показао да то може и другачије да се реши. А ако ви желите гаулајтера који су одрадили феноменалан посао у РС, питајте тамо у Бања Луци дали им прија тај западњачки посао!
У ствари не само да ће владајућа гарнитура морати да ресетује односе са ЕУ већ ће и грађани Србије (леве или десне, горње или доње оријентације, земаљске или небеске оријентације) морати да "ресетују" свој однос према својој држави и према такозваним "пријатељима" (који из петних жила гракћу да су то - као да нису сигурни у пријатељство са Србијом) и пријатељима (који не говоре о свом пријатељству много али су увек ту када затреба).
У суштини време је за један велики консензус о националним циљевима Србије у 21. веку.
На првом месту циљ мора да буде да се оно што је крваво сачувано или стечено у 20. веку не изгуби.
Ако ове генерације не сачувају оно за шта су се наши дедови и прадедови изборили достојни смо (као генерације потомака) само ПРЕЗИРА.
2. апропо ванпарламентарне опозиције: и двери и СРС су испали из парламента за мање од 0,5% гласова, а остала је сумња да су на њихов рачун ЛДП и Г17 ушли у парламент пошто су они (наводно) прешли цензус баш за тих 0,5%. Колико би било другачије да је било обрнуто? Не би се онда ни Двери ни СРС расипали него би многи гледали како да им притрче и огребу се о делић моћи. Уосталом, погледајмо ДС који је у хаосу након што је изгубио власт.
3. додатак коментару, апропо Николића: мислим да је свака његова изјава половином истина а половином обмана. У изјави да смо у трчању за европом осиромашили и да зато више нећемо слепо трчати, погодите која половина је по мени истинита а која је обмана.
Јавни радници (политичари) свакако ће заслужити велики презир јер ће се њима приписати непосредна одговорност али још већи презир треба да буде за такозвану српску интелигенцију (скоро елиту) која није била у стању да смислено и делотворно осмисли стратегију деловања у променљивим међународним околностима; да јасно артикулише питања око којих ће се постићи национални консензус и јасну националну стратегију за 21. век.
У суштини, такозвани српски интелектуалци су поткупљиве шићарџије (народски пилићари), скромног знања и да простите још скромнијег образовања, без јасног става, незаинтересовани за друштвени ангажман, незаинтересовани за образовање своје (а још више туђе) деце, спремни да зарад личног бољитка (у се, на се и пода се) продају и домовину, и мајку и оца и своју децу.
Једна мала сугестија господину Вукадиновићу (мислим да је и он тог става, али је у интересу "питкости" текста испустио да то напомене); ако је спреман да "спусти кресту" због наведеног- није патриотски, још мање интелектуалац, већ нешто, чему свако нека да име, по нахођењу.
Иначе, слажем се са оценама у тексту.
Збуњеност је општа; са једне стране нелагодност, а са друге нада- да је од избора Србија добила некакву другачију власт.
Лично, мислим да све време заборављамо да су Николић и Вучић не тако давно били радикали.
Мене, који то увек имам на уму чини прилично спокојним.
Vi mene i ono što pišem potpuno niste ili nećete da razumjete, ne znam.
To što me poredite sa notornim ulizicama zapada, i otvorenim neprijateljima Srbije, to je vaše mišljenje, ovdje generalno kad neko ima nešto da odgovori nekom to ne radi argumentovano, nego kaže ti si od ovog, onog i sl.
Te koje ste pomenuli ja smatram političkim slijepcima poput vas, sem što su oni još i izdajnici ove države, tako da vi možete misliti šta hoćete, volio bi kad me ne bi poredili sa njima, ali vaše pravo, samo duboko ste u krivu.
Čujte vas, ja čekam šta će Nikolić, ja čekam da on predloži kako da budemo nezavisni od bloka bilo kojeg, zasmijavate me, ali zaista.
Šta, zemlja od 7 mil. ljudi, opljačkana privatizacijom, ogrezla u korupciji do grla, sa većinom politički nepismenog stanovništva, zemljom gdje su na ispitu pale institucije koje bi trebalo da su vertikale ovog društva, i šta, vi očekujete da neko od tog društva napravi neke nove nesvrtsnae jel?
Ma dajte.
Puno ljudski jače zemlje, mislim brojnije nisu uspjele da budu nezavisne od jednog ili drugog bloka. Poenta je nešto drugo, Srbija mora iz početka sve, mi kao narod moramo na svim poljima da se razvijamo, pa tek za neko drugo vrijeme, buduće, ako prilike dozvole možemo pričati o ovome, onome, ali zemlja koja preživljava tako što MMF joj daje kredite, ili joj Rusija to čini, da bi onda krpili vlastiti budzet... pa šta pobogu očekujete ?
Srbija se igrala 10 god trule demokratije, ljudi su je pljačkali, sve institucije su u tome učestvovale, i sad de Nikoliću okreni brod već sutra...neiskreni ste, a to što pišete su najobičniji politički pamfleti prijatelju moj.
Srbija nije SFRJ i ne treba da bude, pa da igra nesvrstane ovdje neke, niti je ovo danas hladni rat. Stvari su vrlo jasne, imate vječito nedorečen istok i vječito imperijalan zapad, i tu treba znati plivati.
A glede Dodika, znate trebala bi nam čitava jedna tema nova, tako da ne bi puno o tome.
Suštinska razlika između Nikolića i Dodika je u tome što je ovaj prvi političar, a ovaj drugi šatorski političar, odnosno šarlatan. U pitanju je čovjek koji je prošao sve, od rušenja Miloševića radi milostinje zapada, do vatrenog nacionaliste koji šatorskim sjelima narodu pravi predstave, jer je skužio da ono protiv čega se ranio borio bivajući u koaliciji sa Antom Markovićem i Sejfudinom Tokićem danas je jako ugodna pozicija, a to je R.S. i pozicija njenog predsjednika.
Nikolić je totalno druga priča, smiren, staložen, politički pismen čovjek, a to što narod nezadovoljan želi promjene već sutra, a 10 god je birao pogrešno, pa prije toga 90ih bio na braniku komunizma dok je Berlinski zid padao, a još prije toga igrao se igre zvane SFRJ, a još prije zaboravio vlastiti genocid i Jasenovac..i ima toga puno i puno, i to sve ne obične, već gospodine kardinalne greške.
Biće bolje, samo svi moramo biti pametniji.
Živio!
Realno, mnogo bi bilo, al' malo samopoštovanja i dosta poštovanja prema svojoj zemlji - Srbiji, to nam je zaista potrebno.
Za ovog bivšeg neću da trošim reči, on je svoje odsvirao - možda ćemo ga videti u nekom drugom filmu.
Ако не знају како треба РАЗБУЦАТИ осиња гнезда у Србији, него им прилазе са страхом и двоструким заштитним оделима, уз гласно куражење да их ми чујемо, нема помака напред.
Мени ново задуживање, примена Борко-Куперових договора, уз поскупљења од 20%, нису сигнал за мир и спокој.
Видите, ја ћу бити спокоја тек ако Србија постане држава способна и довољно јака да се бори са свим проблемима који је снађу. До тада, ко год да је на власти, могу бити само опрезна и нема праштања нити изговора. Нисмо их за уши довели на власт.
Поштовани, за МОЈ укус ваш текст што сте писали између 17:26 до 18:13, је сувише фаталистички, али наравно имате право на тај поглед. Тако сам га схватио, а слажем се са госпђ.Биљана Николић да треба сада да се иде у радикалне реформе и не са млаком реториком да је ово мало изречено све што можемо да радимо! Да је Србија Држава са 7,5 мил. становника без КиМ Шиптара за мене није никакав алиби да ми неможемо ништа против великог света! Можда да сам идеалиста, али Словенци су у ЈУГ иамли више моћи у политичком и привредном смислу него најбројнији народ те државе. Наравно да су имали боље стартне позиције од Срба, као живили у једном систему звано К. и К. монархија кој је инвестирала у тај народ/покрајину. Видите Швајцарци колки их има, а знају да владају. Наравно да се може са правом рећи да су та примера мало далеки, пошто смо ми Срби. Али наш мали народ је водио борбу против отоманског царства и добили битку само што је нису добро искоритили.
Слажем се потпуно са Вукадиновићевим описом садашњег ДСС. Знам да бити у опозиционој немилости ДС није било лако, знам да треба плаћати рачуне за страначку инфраструктуру, али оволико жмиркање на наставак ДС политике по питању КОСМЕТА, срамотно је.
И због тога још једном, ја мислим да требамо што агресивније да водимо НАШУ политику а не спољну. Прво да нађемо НАШУ политику, наравно. Али то одмах да се поправи!!! И не када ћемо добити мало времена од неког спољашљег фактора.
Поштовање
Sa svime što ste napisali se u potpunosti slažem. Kritika uvjek treba.
Samo, da razsjanim nešto, ja kad ovo pišem ne želim reći da Nikolić je amnestiran od kritike jer raniji na vlasti su bili još lošiji. Možda je dojam da sam tako mislio, ali ne.
Samo opet radi jasnoće stvari, htio sam reći da situacija ni politička ni ekonomska nije laka. Danas je, barem po meni, za ovo vrijeme sadašnje, uspjeh da se zaustavi dalje rastakanje Srbije u atmosferi i položaju kad smo zaista ranjivi, kad se nadire sa svih strana. U tom smislu, ja mislim da sada od Nikolića nema ko adekvatniji, mislim da bolje danas nemamo. Svi drugi su svoje utakmice odigrali... dajte da vidimo gdje ova ide, a da ne zviždimo već svojima u 10 min igre.
Toliko, i svako dobro !
Pozdrav !
Малопре рекох за комарце, а сада ћу за зечеве.
Па где сте били зекани кад смо га нападали, јавно преко НСПМ и још неких електронских новина, преко телефона, кад смо се радовали кад је пао, а кад падне скроз кога ћете после три дана да нападате.
Предлажем да се вратите на Милошевића јер је Слоба лав који је увек ваша зечија инспирација.
Критикујете (с правом)грешке из прошлости, али УВЕК кад је неко проглашен најбољим и јединим, резултати владавине су били катасрофални. А онда је долазио нови унапред најбољи и једини...
Време је да такве оцене оставимо за крај мандата.
Свесно контрадикторна изјава. Државнички покушај? Савест ради? Стратегија извлачења? Јер, У Книћу, пре три дана каже испред цркве или у њој, парафразирам: „ ... ако неваљам заокружите неког другог“? Па нису избори сутра него су били јуче? Ви сте председниче у петогодишњем мандату! Не верујем да причате о години после тог мандата или можда причате о оставци сутра? Први део изјаве, онај под наводницима је, ваљда, „савест ради“ (најслабија карика) ...
Dobro sad ne bi da se previše upuštamo u tu priču ko je bolji ovaj, onaj... da ne bi filozofirali. Ma ne sporim ja da ima od njega i boljih i lošijih, ja nisam njegov potparol... no evo vi recite, koliko ja znam od ovih što su se kandidovali Nikoliću može se reći da je ovo prilika prva prava, na to sam mislio. Svi drugi su već pročitani i bili, što ne mora značiti da neće i on ali eto...
Inače, lično da se pitam, o tome sam već govorio, mišljenja sam da generalno manje više naša srpska politika je uvjek nedorečena, ili zatucana, ili neprilagođena vremenu, uvjek nešto kaskamo, prosto uvjek smo bili iščašeni, tako da ja mislim da je red za jednu pravu, istinsku, novu i mladu srpsku nacionalnu ideju, ideju modernog srpskog nacionalizma, ali to je sad široka tema i nije joj sad mjesto ovdje. Zato kažem, mišljenja sam da je Nikolić najmanje loše rješenje, a tragedija je da su sva loša, a to je ceh onog ranije što sam pisao, promašene politike u istoriji.
Pozdrav
Licno mislim da nas vozaju i da ce napraviti dodatnu stetu. Nepopravljivu, dakle, trajnu.
Radovalo bi me, cak bih bio i presrecan da nisam i da ne budem u pravu, jer ne bi obrukali dedove i ne bi dali primer naslednicima za necasano.
Ocenjivanje izjava, koje su pre svega nemuste i neodgovorne, kao mudrim i ..., je iscekivanje necega/povoljnog/ u sta je tesko poverovati.
Ne tako davno, jedan tip me je fascinirao svojom energijom da nam svakog dana izbaci po jednu rudimentarnu ideju, za koju je odmah trazio nacionalni konsenzus, da bi vec sutradan ispalio sledecu, i tako ..., i videli smo svi ni na jednu se nije vratio da je ostvari.
Da to je prvi menadzer nase propasti, pa je stoga rezerva neophodna.
p.s. ne razumem pojedine komentatore koji moraju da posalju 5, 6 i vise postova da bi ...., postujte gostoprimstvo i dovoljno je 1, 2 posta da kazete sta imate, izuzimajuci odgovore/replike/.
Ma da se jasno osjeca promjena ambijansa sa Nikolicem i Dacicem, jos uvijek je moguce da je sve ovo samo spin, druksi od Tadicevoga doduse, ali ipak da bi se uslo, kako tako- u EU.
Sastanak sa Putinom, prica o referendumu i o 'patriotskim crvenim linijama' mozebit je samo usmijerena 'ucijeni', i strahu EU 'zaokretom' prema Rusiji. Ima vec znakova da se EU ponasa blaze prema ovoj vladi (neke nevidjene izjave ljubavi od strane novog njemackog ambasadora itd).
Evropu je lako zastrasit sa ruskim 'prodorom' na Balkan. To je njima vjekovni strah.
Ironija svega ovoga bi bila toliki napor i ponizenje samo da se udje u EU-konjusnicu gdje ce nam davat lekcije Jelko Kacini i hrvatski konjusari.
Суштина политике свих постпетооктобарских влада је „ЕУ нема алтернативу“.
Суштина политике свих немачких влада је исто тако „ЕУ нема алтернативу“.
Осим што српске владе то наивно истичу а немачке мудро ћуте, разлика између две политике је следећа:
У случају Србије та алтернатива је измишљена. Уласком у ЕУ Србија је губитник у сваком погледу – почев од економског преко политичког до културног. За Немачку, међутим, ЕУ заиста нема алтернативу. Постојање ЕУ је за њену привреду и друштво питање опстанка. То је уосталом константа немачке историје. Без јединственог економског простора Европске уније, Немачкој би предстојало ресетовање у поређењу са којим је ресетовање српске политике уколико би коначно схватила погубност чланста у ЕУ – дечија игра.
Мада је постојање ЕУ- дакле чланство у ЕУ неке европске државе - егзистенцијални интерес Немачке, она се поставља као да чини уступке држави за чију кандидатуру или чланство даје зелено светло. То је случај и са Србијом. Чланство Србије у ЕУ за Немачку значи НЕОПХОДНО ново тржиште. Једино што је интересује то је да дође до тог тржишта што јефтиније. Међутим, поучена искуством Првог и Другог светског рата сада се не поставља као освајач већ као партнер - економски успешна привреда вредних и штедљивих људи, спремних на сарадњу (!!!) а не на потчињавање (!!!). У тој визури услови које поставља се тумаче као природан став некога ко, ето, чини услугу другоме па самим тим има право и да му поставља услове.
То виђење ситуације – вредни и успешни Немци који издржавају неуспешне и не тако вредне јужњаке (па самим тим имају право да им постављају услове) - нема више прођу у многим европским земљама. Нажалост, Срби који пројектују себе и своје високе стандарде части –људске, војничке и сваке друге - виде у Немцима и немачкој политици условљавања а заправо уцењивања, управо оно што ови желе да се види. Зато је услов сваког политичког ресетовања српске политике према ЕУ претходно психолошко ресетовање Срба и свест да су они потребни Европској унији - пре свега Немачкој - а не обратно.
Коначно - да ли је Николићева изјава спин или ресетовање?
Вероватно и једно и друго, тачније ни сасвим једно ни сасвим друго већ наставак мудријашења коме ће ускоро морати да дође крај.
Отиђите на њихов сајт па видите шта захтевају у вези Космета, Војводине и сл. То што их остали медији цензуришу и нападају, то није проблем Двери, већ тих медија.
Наравно да јесте, зато га Запад и шкартирао. У суштини боље и Слоба него неко(цитирам Запад): "Стално обећава а не уради ништа". То је неко од Западњака рекао за претходу власт, тачније ДС.
Навика је опасна инерција.
Ако је за утеху бољи смо него што смо мислили.
Пс.Појава у писању СРБСКА уместо СРПСКА је све чешћа и мада је то више *идеологија* него лингвистика...Допада ми се.
И још, свако ко игнорише потпуно неприродно, усиљено одсуство постизборних разговоера-преговора СНС и ДСС, треба да се запита има ли ичег другог иза те (тобожње) тишине.
OSTANETE neumorni u raskrinkavanju politicki pogubnih delovanja za Srbiju -
kako bivsih tako i buducih politicara!
Gospodin Tadic je puno toga uradio sto je Srbiji strahovito naskodilo ( moje -
privatno gradjansko misljenje ) a sve sa MANTROM: "EU NEMA ALTERNATIVU"-
koja je Americi i EU,signalizovala totalnu POTCINJENOST i SPREMNOST Srbije
da PRIHVATI SVE sto je SAD + EU =NATO-u iz puno poznatih razloga vazno!
Promena rezolucije u zadnjem momentu sa davanjem neogranicene moci EU
a totalno marginalizovanje UN po pitanju KosMeta, o tome g.Tadic =CUTI a -
to je GRESKA ogromnih i nepromenjivih razmera!!
HOCE li USTAVNI SUD ikada o svim tim greskama raspravljati????
Ili cemo po srpskom obicaju vec sutra sve to zaboraviti????
То је сада јасно и Вукадиновић нема разлога да се због таквог закључка плаши "наивности".Време је да се штап и шаргарепа којим су нас сводили на обданиште и и тренирали нас као Циганин мечку,( не Ром, него Циганин.Ромова мечка је мерцедес), обије њима о главу
Чак и да им само враћамо мило за драго, ово што чине Николићи Вучић је значајно.Враћају нам простор за делаљње.Стављају њих у положај да се чуде, буне, запиткују,да ли су и где погрешили.Далеко се не види или тешко види али овде смо сигурно стигли.Надајмо се да први потез подразумева други и да концепт ове партије политичког шаха има изгледа.Чак и да све не успе, сама чињеница да играмо своју игру или је наговештавамо је значајно.Невоља је што има много невоља.Треба мудро.
Mislis da si Isus Hristos, koji pita Pilata:
"Istina?...,sta je istina ?"
Dojadi ovde. Mislis da si sam.
Ko onaj mudrujuci kukuruzar.
Za pojas zadjeni.
Sjasi !
Ni na kraj mi pameti nije bio Isus, slab sam na tom polju religijskih citata. To je bilo retoricko pitanje, a odgovor sam odmah ispod i napisao,a to je da istina i pravda su danas atomske bombe, nazalost.
bas ste se raspisali, kad sam procitao n-ti nastavak, i ima jos, rekoh e do ..., sustinu spoznajte sami, ali molim Vas u jednom postu, ako bas morate.
inspiracija :)
Ok. Mada mislim da je to nebitno, imate prostora, pišite svi koliko vam se piše.... drugi nek čitaju neki nek ne čitaju, Ja tako, nešto čitam, nešto ne. Nismo kod Kim Jong Una, važno je da ovo nije oraničen prostor pa da neko daje komentare na uštrb drugog, nego baš suprotno svako nek piše koliko smatra, protora ima, klizač na mišu je tu pa spuštaš i preskačeš.
Ni meni se ovdje gomila drugih gluposti ne sviđa pa mi ne pada na pamet kao neki da pišem psovke. Ovdje kad nekom izostanu argumenti redovno ti kažu, izdajnik, antisrbin, skrati priču, produži pirču, daj ćirilicu. ko će to sve...
Živio !
Jbg inspiracija :)
Ok. Mada mislim da je to nebitno, imate prostora, pišite svi koliko vam se piše.... drugi nek čitaju neki nek ne čitaju, Ja tako, nešto čitam, nešto ne.
Nismo kod Kim Jong Una, važno je da ovo nije oraničen prostor pa da neko daje komentare na uštrb drugog, nego baš suprotno svako nek piše koliko smatra, protora ima, klizač na mišu je tu pa spuštaš i preskačeš.
Ni meni se ovdje gomila drugih gluposti ne sviđa pa mi ne pada na pamet kao neki da pišem skini mi se i sl. Ovdje kad nekom izostanu argumenti redovno ti kažu, izdajnik, antisrbin, skrati priču, produži pirču, daj ćirilicu, skini se, sjaši, uzjaši :) ko će to sve... a malo je suštine, malo konkretne kritike tipa, napisao si to i to - nije istina, ili nisi u pravu jer fakat je nešto drugo sl... a to skrati priči il skini se najlakše je napisati.
Živio !
Слово Б сам намјерно задржао из више разлога: 1) ова књига бави се коријенима ријечи, а коријен ријечи за назив нашег народа, државе, језика јесте СРБ; 2) слово Б је писао свети Сава као први и највећи просвјетитељ Срба, и сви писци прије њега, и послије њега, све до Вука Караџића (значи, више од хиљаду година); 3) и сам Вук је у почетку писао Б, док најзад није, колебајући се између Мушицког и Копитара, послушао овог другог; 4) изузеци од једначења по звучности у нашем језику већ постоје (брдски, одштета, вођство); такође, правило каже да се промјена не врши, ако би дошло до удаљавања од основе (штабски ( а не: штапски) официр, Градац: Градца, а не Гратца или Граца); једначење се не врши у властитим именицама страног поријекла (Мидхат, Едхем, Вашингтон, вашингтонски, Хабсбург); 5) сам назив слова Б јесте БУК што значи Бог (Свезнајући); 6) сам облик слова Б је величанствен: оно је начињено од слова О и Г, тако да кад се саставе сва три сло