Eto Nemacka je dobila Grcku vladu kakvu je zelela. A Dojce Banka je 2011 godine zaradila najveci profit u svojoj istoriji, naplacujuci zelenaske "krizne" kamate Grcima i drugima u njenoj milosti.
Zato je Siriza pametno odbila da sastavlja vladu - za dobrobit Grcke. Da je Siriza pobedila na izborima Nemci bi je krivili za propast Grcke. Sada kad imaju svoju vlast u Grckoj, da vidimo da li ce nastaviti da je peljese.
Preporuke:
45
1
2
ponedeljak, 18 jun 2012 15:59
thinking maize@ o uslovljavanju
Autor govori o "kampanji zastrašivanja", koju mi u Srbiji TRPIMO ne zadnjih 12, već 22 godine, MOŽDA i DUŽE! Da RAZMOTRIMO tu činjenicu, koja se MIRNE DUŠE može svrstati u psihološke mehanizme USLOVLjAVANjA, prvi put otkrivene od slavnog ruskog fiziologa Ivana Pavlova još krajem 19-tog veka! Poznato je da je Staljin, BAŠ zbog USLOVLjAVANjA forsirao Pavlovljevu koncepciju u biološkim istraživanjima u Sovjetskom Savezu, gde je SVAKI STAV o KONZERVATIVNOSTI bioloških struktura i POSTEPENOSTI menjanja istih bio ODBACIVAN kao "nazadan" zato što to NIJE BILO "na liniji partije"! Tako su u toj velikoj zemlji, koja se tad BURNO RAZVIJALA, bile odbačene teorije važne u genetici i evoluciji (važne I DANAS u biologiji), što je dovelo, između ostalog i do ZAOSTAJANjA SOVJETSKE POLjOPRIVREDE! Rusija, vekovima najveći svetski proizvođač hrane, ne samo da je imala "golodomore" 20-tih (revolucija i revolucionarni rat) i 30-tih (industrijalizacija) godina, već je i u poststaljinskom periodu zaostajala u poljoprivredi!
Preporuke:
11
2
3
ponedeljak, 18 jun 2012 16:19
thinking maize@ o uslovljavanju, nastavak
Tako je Staljinova SIROVA politika USLOVLjAVANjA možda doprinela da se Sovjetski Savez industrijalizuje i PRIPREMI za neizbežni sudar sa nemačkim nacizmom, kao krajnjim izdankom pruskog militarizma i nemačke malograđanštine. No, ta politika NIJE mogla da pripremi Sovjetski Savez za sukob sa Amerikom, kao krajnjim izrazom anglosaksonskog shvatanja sveta, ergo racionalizma dovedenog do krajnjih konsekvenci, tj. pragmatizma. Pragmatizam je toj velikoj naciji omogućio da se BEZ PREDRASUDA odnosi prema teorijama rođenim u Evropi, teorijama, koje su često tu i umirale, zbog klime IDEOLOŠKE i/ili KLASNE ISKLjUČIVOSTI! Tako su američku genetiku zasnovali ruski i nemački naučnici, njihova atomska istraživanja u potpunosti duguju Hitlerovoj netoleranciji, a i aeronautička istraživanja mnogo toga duguju Nemcima, a i Rusima (Sikorski)! Mnogi talentovani Evropljani su svoje ideje bez problema mogli da REALIZUJU u Americi, UPRAVO zbog američkog pragmatizma! Pa se tako u Americi deo i Frojdov sestrić i na...
Preporuke:
7
2
4
ponedeljak, 18 jun 2012 16:31
thinking maize@ o uslovljavanju, još malo...
Pa se tako u Americi deo i Frojdov sestrić i na osnovu ujkinih teorija osnovao ADVERTAJZING, tj. reklami dao njenu NAUČNU OSNOVU! Iskoristio je sva ujkina saznanja o KONZERVATIVNOSTI i SLOJEVITOSTI ljudskog duševnog života da zasnuje PROGRAM KOMERCIJALNOG ISKORIŠĆAVANjA podljudskih elemenata ljudske duše! Koji se svodi na USLOVLjAVANjE, ne tako BRUTALNO FIZIOLOŠKO, kao što je praktikovao Staljin, već mnogo profinjenije! Pa su tako u samoj Americi veoma brzo BUKVALNO PROCVALE mnoge psihološke škole, što od dođoša, što od samih "nativnih" Amerikanaca (čitaj: WASP!) i, kao što je odlika pragmatizma, vrlo brzo se "uvezale" sa "praksom"! Ta saznanja, uz neverovatan MATERIJALNI NAPREDAK, omogućila su Americi da (uprkos potencijalnom SAMOUBILAČKOM KARAKTERU tog istog AMERIČKOG pragmatizma: 1929 g.!) da 1945 postane VLADAJUĆA DRŽAVA SVETA, slično svojevremeno rimskom carstvu! Tako je te 1945 Zapad zašao, saglasno Tojnbiju, u imperijalnu fazu! (Koja eto, polako prelazi u fazu RASPADA!) No, uslovljavanje...
Preporuke:
8
2
5
ponedeljak, 18 jun 2012 16:39
Nauka u službi ideologije
A kako bi bilo da je taj američki pragmatizam, možda, doveo i do najnovijeg sunovrata na finansijskim berzama? Sve u traženju adekvatnog odgovora na tendencijski pad profitne stope. A možda vas i sopstveni pragmatizam dovodi do biofilosofskog buncanja i slepila u kome ne vidite da se kao nikada do sada ovaraju klasne podele a klasna borba ključa u svakom kutku zemaljske kugle. Zaboraviste da pragmatizam ima dva kraja. Primitivno i banalno i nadasve "pragmatično" da ne kažem real-političko tumačenje koncepta uslovljavanja dovodi i do ovakvih jednostranih i uveliko ideologizovanih stavova. Odgovorite, najzad, i čime je bio "uslovljen" nemački nacizam sem, kako površno zaključiste, malograđanštinom. BIće, ipak, da je bio uslovljen imperijalističkom pljačkom od strane demokratskih država i pokušajem izgladnjivanja nemačkih masa. Uostalom, taj nacizam podržavali su i neki od najviđenijih glavara i tajkuna demokratskog Zapada. To, naravno, mudro ali i vrlo vidno prećutkujete gosn. Tinkering
Preporuke:
8
4
6
ponedeljak, 18 jun 2012 16:43
Bilogija u službi ideologije
Majstor površnog umovanja/Tinkering maize/ opet na daskama! Sada mu Lisenko ne smeta!
Preporuke:
4
8
7
ponedeljak, 18 jun 2012 16:46
thinking maize@ o uslovljavanju, sad će...
No, uslovljavanje u Americi, nije bilo vulgarno, kao kod Staljina, već vrlo lepo "upakovano", prvo u Maršalov plan, sa sve "Trumanovim jajima", pa onda "Bal na vodi" i..., nastavak već znate! A sve zahvaljujući ČINjENICI da je USLOVLjAVANjE MNOGO JAČE, ako deluje na SUBLIMINALNOM, ispodrazumskom nivou! Baš kako neko ovde citira pesmu "Hleb" Brane Crnčevića: "Uhvatih svoju glavu da mi se udvara stomaku"! Ili kako ono stoji u "Gorskom vijencu": "Oj Stambolu KUPO od ŠEĆERA!" Samo što je ta Holivudska i Zapadna "kupa od šećera" imala i svoje "hurije" i još mnogo toga, kao svaki REALIZOVANI RAJ na ZEMLjI! No, kao što znamo RAJ je IDEAL, ne realno stanje, pa je svaka takva priča garantovano prevara! A znamo da je OBAVEZNI USLOV da bismo ZADOBILI "rajske kvalitete" da NEŠTO i DAMO, baš kako UČI Sveto Pismo! No, da ne ljutim naše ateiste, da se vratim na temu Grčke, ovde ću Vas podsetiti na sjajnu predstavu "Bitef teatra", na "Master klas", u kojoj je maestralna Seka Sabljić tumačila lik Marije Kalas!
Preporuke:
5
1
8
ponedeljak, 18 jun 2012 16:55
thinking maize@ o uslovljavanju,
Naime, krajem 60-tih, početkom 70-tih, posle raskida sa Onazisom Marija Kalas držala je u Njujorku konsultativne časove ZA SVAKOG ko želi da se bavi pevanjem. Za pet dolara bi ga saslušala kako peva, dala savete ili kritike i... to je to! Naravno, dolazili su ljudi sa raznim predstavama o pevanju i životnim pričama, koje je, PORED PEVANjA, besmrtna Marija nemilosrdno "prečešljavala"! Iz te sjajne predstave, pored mnogo toga, u sećanju mi je ostala sledeća replika: U jednom od tih konsultacija, Kalasova je zatražila od mlade pevačice da obrati pažnju na to-i-to, tj. da ŽRTVUJE tu-i-tu naviku, da bi BOLjE PEVALA, našta je mlada UMIŠLjENICA odgovorila: "Kako Vi mislite da ja to mogu da uradim!?" Kalasova je odgovorila: "Draga moja, svoj master-klas sam imala u Atini okupiranoj od Nemaca. Tada je sve bilo skupo i malo ga je bilo. Mnogo se umiralo. Znali smo da uprkos toj oskudici možemo da PREŽIVIMO ako pored nešto hleba budemo imali i narandže, zbog vitamina! Mnogo sam volela narandže! Ali za...
Preporuke:
3
2
9
ponedeljak, 18 jun 2012 17:06
thinking maize@ o uslovljavanju, vruće, vruće!
" ... Ali za master-klas su mi trebale olovke, da zapisujem note. Znate, tad su olovke bile mnogo lošije, lako su se lomile i bile vrlo skupe, ali su mi TREBALE zbog MOJE UMETNOSTI! Pa sam se ODREKLA NARANDŽI koje sam OBOŽAVALA! Eto, g-đice, zbog UMETNOSTI morate SVEGA da se ODREKNETE, inače nema UMETNOSTI, NI UMETNIKA!" Tako je govorila besmrtna Marija, koja NIJE DOPUSTILA da joj se GLAVA UDVARA STOMAKU! Koja je bila TEŽAK "ERGASTOS", tj. po srpski RADNIK! I znala je da se SAMO RADOM i ODRICANjEM dosežu neke visine! Ali samo mali broj ljudi to može da pojmi, za razliku od svetine... Baš na svetinu računaju svi ovi LUKAVI PRAKTIČARI USLOVLjAVANjA! Grci su taj nauk svoje velike sunarodnice ispustili iz vida i PRISTALI da budu USLOVLjENI! Znate, uprkos svim brojkama, 30% za "Novu demokratiju" nije malo! Zato pozivam srpske PROTIVNIKE USLOVLjAVANjA da RAZMISLE šta bi, sem VULGARNOG OSVAJANjA VLASTI, mogli da PREDUZMU PROTIV tog SUBLIMINALNOG USLOVLjAVANjA Imperije!? Tj. da li se POZIVOM na RAZUM...
Preporuke:
9
2
10
ponedeljak, 18 jun 2012 17:08
MIševi i ljudi....
Pa da, zato se 1789, 1917. i brojne druge oslobodilačćke revolucije nikako ne uklapaju u taj evolutivni koncept uslovljavanja. Otuda i averzija prema fenomenima koji se ne uklapaju u smišljenu i ideologizovanu sliku sveta i pojava, koja, naravno, odgovara zadatim ciljevima neoromantizovanog pravoslavlja i konzervišućeg pogleda na istoriju. U modi su ponovo Bonal i de Mestr a evo pridružuje im se užurbano i ovdašnje gore list, Tinkering maize. Miševi se zbiraju kad maca zamakne......
Preporuke:
8
3
11
ponedeljak, 18 jun 2012 17:14
thinking maize@ o uslovljavanju, KRAJ!
Tj. da li se POZIVOM na RAZUM (da već ne nabrajam sve te -izme, koji "NAPREDAK LjUDSKOG DRUŠTVA" vezuju ISKLjUČIVO za razum!?) možemo IZBORITI sa svim ovim "USLOVLjAVAČIMA" Imperije!? Prihvatam da je ETATIZAM vrlo jako sredstvo za BORBU protiv USLOVLjAVANjA, ali KAKAV ETATIZAM!? Molim Vas da RAZMISLITE o tome, jer, OČIGLEDNO nijedna šema SAMA-za-SEBE ne pomaže protiv Imperije! Da povučem paralelu, Imperija je slična nekom borcu dalekoistočnih borilačkih disciplina, koji koristi VEŠTINU da nas POBEDI NAŠOM SOPSTVENOM SNAGOM!? A njegova veština je VEŠTINA USLOVLjAVANjA NAŠIH STRASTI i ne možemo čekati da se naša "SVEST" "digne" do dovoljno visokog nivoa, jer Imperija USAVRŠAVA njene "VEŠTINE" USLOVLjAVANjA! Juče "demokratija", danas "ljudska prava", sutra možda "globalne klimatske promene", a SVE DO JEDNOGA POLUISTINE!? Razmislite!?
Preporuke:
10
2
12
ponedeljak, 18 jun 2012 18:05
thinking maize@ JOŠ JEDNOM "mini razmišljanja o maksi stvarima"!
Sećam se onog čuvenog vica o Muji i papagaju, kada budu obojica izbačeni iz aviona zbog nedoličnosti prema stjuardesi. Tada Mujo upita papagaja: "A šta ćemo da radimo!?" Papagaj odgovara: "Ja ću da letim, a ti, jel znaš da letiš!?" "Ne znam, nemam bolan ni krila!" Papagaj poentira: "Pa što se k....., kad ne znaš da letiš!" Pa pošto OBOJICA "NEMAMO KRILA" i pošto je za GRADNJU "aviona" (kao alegorije anti-Imperijalnog SREDSTVA!) potrebno ZNANJE i to VEOMO RAZNOLIKO ZNANJE, logično bi bilo kad bi se NEKO sa mnom UDRUŽIO u "gradnji" pomenutog "aviona"!? No, da li će!? Za moju poljoprivredu NIJE mi potrebna BILO KAKVA IDEOLOGIJA, ali je ZA BILO KAKVU IDEOLOGIJU, veoma potrebno da NAHRANI LJUDE!? Prema tome Prijatelju, ZNAŠ LI DA LETIŠ!?
Preporuke:
8
2
13
ponedeljak, 18 jun 2012 18:19
oxi
Grcka je bankrotirala ali sto "svetina"ne veruje svojim ocima to je druga stvar i verovatno problem sa kojim ce se pre ili kasnije suociti.Nadala sam se da ce pobediti Cipras ali nije mi prvi put da se razocaram,tako je bilo dok sam zivela u Srbiji pa je tako sad i ovde u Grckoj.
Propaganda i svakodnevno zastrasivanje da ce posle izbora da zavlada glad i nemastina, su bili ravni "divljenju".Sad su dobili ono sto su trazili ili hteli.Na zalost nisu Grci ni hrabri ni dostojanstveni a ni pametni,barem ne vise nego sto su Srbi,zato nek gledaju nas i nek se uce i lupaju glavom o zid za propustenom sansom.
Preporuke:
15
1
14
ponedeljak, 18 jun 2012 20:00
Mufljuz
Za letenje su sigurno potrebna krila ali za preletanje sa jedne gluposti na drugu nisu. Potrebno je nešto drugo, ono što svaka beskarakternost ima. A tu je široko polje kao što isami pokazujete. S jedne na drugu granu, od jedne do druge kurtizane.....
Preporuke:
5
1
15
ponedeljak, 18 jun 2012 20:32
fristajlo
Znajući Grke i grčki narod- nije ovde još ništa rešeno.
Preporuke:
7
3
16
ponedeljak, 18 jun 2012 20:41
Dragoslavić
thinkingmaze....stavi svoju e-mail adresu na sajt
Preporuke:
5
1
17
ponedeljak, 18 jun 2012 21:42
thinking maize@ Dragoslavić
Znate g-dine, ne bih, pošto već ima dosta mojih "fanova", znate onih što me MNOGO "vole", al "reš pečenog"! Pa ne bih da i PRIVATNO, dajući e-mail, budem njihova žrtva! Ipak, da bih zadovoljio Vašu radoznalost, "glede" nekih mojih originalnijih stavova, potrudiću se da do kraja leta KONAČNO ponudim NSPM uredništvu moj pregled jednog starog novinskog članka (izašlo u "Glasu Nedelje", novembra 1998), a sa naslovom "Da li će propasti Amerika?" Mada naslov zvuči prilično "gromopucatelno", sam tekst je VRLO OZBILJAN, istina potpisan pod pseudonimom "Kuzma Požarski", a verovatno proistekao iz kruga oko akademika Panarina. Uostalom, videćete! Svako dobro!
Preporuke:
6
4
18
ponedeljak, 18 jun 2012 23:37
Razigrani neuroni
Tinkering maize
Neukusno je mahati sopstvenim značajem te to navoditi kao razlog nedavanja elektronske adrese. Jedva verujem da bi ste bili od značaja u tom smislu. Vi ste samo jedan od bezbroj ovdašnjih umišljenika koji misle da nadmašuju sopstvenu pamet. Na to, svakako, imate pravo, ali, koga bi to trebalo interesovati. Vaša "širina" pa još "dubina" su vrlo sumnjivog kvaliteta i često puta "ne stoje na nogama". To što se sami sebi divite je činjenica da se ne razlikujete od većine srbijanskih malovarošana. A rekoste da su oni "namirisali" nacizam. Možda ste i u pravu....
Preporuke:
1
12
19
utorak, 19 jun 2012 00:00
Eliniki Demono-krat
Ovi se sve vishe i vishe "grche".
Preporuke:
1
0
20
utorak, 19 jun 2012 04:19
pinokio
Gospodin misleci je u pravu,zovu to domestikacija,vrlo preporucljivo zurnuti u knjigu Cetiri sporazuma,gde se isto lepo obrazlaze,malo drugcijim nacinom,tematici.Mogu samo dodati da su analize gos.thinking maise briljantne,posto ziveh u neposrednoj blizini jednog od vodecih kreatora istog .Netko je mozda cuo za eye tracking on the commputer,e pa to je bilo 2006.Uglavnom posle toga su promenili oblik web sranica,nazalost licno poznam autora studije.Gos.tekstovi su vam osvezenjei i uzivanje ih je citati ,ali kad budete imali vremena objasnite sta znaci Otaskani,pitah na nekoliko strana ali nema odgovora.
Preporuke:
2
2
21
utorak, 19 jun 2012 08:50
thinking maize@ "mini razmišljanja o maksi stvarima" POST SCRIPTUM!
Neko reče: "To što se sami sebi divite je činjenica da se ne razlikujete od većine srbijanskih malovarošana." Kaže naš SRBIJANSKI svet: "Ako sam sebe ne hvališ niko te neće hvaliti!" Pošto smo mi Srbi iz Srbije KONAČNO DOČEKALI da imamo za predsednika jednog Šumadinca "sa dna kace", valjda možemo malo i da se baškarimo, ako ništa drugo, a ono bar kao naša braća iz Republike Srpske (vidi pod Svetislav Kostić, zadnja pošta Banjaluka), koji su PONOSNI na njihovu (ali i našu) OSLOBODILAČKU BORBU i njihovog (i našeg) predsednika g-dina Milorada Dodika! Znate, LEPO je BITI SVOJ na SVOME! Tj. sad bar OSEĆAMO da MOŽEMO da DOĐEMO na to STANJE! Pruža nam se šansa! Vi, ako hoćete sa nama, Vašom sabraćom, Srbima iz Srbije, možete, ali to je Vaš IZBOR, niko Vas na njega ne primorava! No, kao GRAĐANIN Srbije MORATE da POŠTUJETE Zakone i Ustav Srbije! Znate, drug Tito je UMRO pre 32 godine! Red je da se TA ČINJENICA POŠTUJE! Prema tome u Srbiji DOŠLO VREME da se opet "DRŽIMO ZAKONA KAO PIJAN PLOTA"!
Preporuke:
5
2
22
utorak, 19 jun 2012 11:03
thinking maize@ "pinokio"
Rekoh "OTAKŠANI", a ne "Otaskani"! A "OTAKŠANO" jeste jedan moravsko-šumadijski lokalizam, a znači "istanjeno", "umanjene snage", eventualno i "ispotiha", tj. znači nešto što je POSTALO "TAKŠE", tj. "TANJE", "UMANJENE SNAGE"!? U svakom slučaju reč sa PRETEŽNO NEGATIVNIM ili NEPOVOLJNIM PREDZNAKOM. E, to Vam je trenutno stanje ove Srbije! "OTAKŠANE" zemlje! Na našu sreću, SVE VIŠE Srba postaje SVESNO tog stanja i GLEDA šta ćemo DALJE!? Za ostalo, zaključite sami!
Preporuke:
4
2
23
utorak, 19 jun 2012 17:43
Maroje za @thinking maize
poštujem vaša inteligentna razmišljanja, očito ste načitani a takvih ima u Srbiji sasvim dosta.
Ono što ne mogu shvatiti da ste kao inteligentna osoba PONOSNI na vašu OSLOBODILAČKU borbu i da je lijepo BITI SVOJ NA SVOME, a ta borba je kao rezultat očistila sve nesrbe iz RS, da ne govorim o drugim još gorim rezultatima.
Ono što me zanima je kako inteligentni i načitani Srbin vidi tuđu nesreću kao nešto na što može biti ponosan, bez obzira na naciju. Da li je nacionalizam stanje gdje prestaje moć inteligencije i počinje nekritičko razmišljanje, gdje su 'drugi' manje vrijedni.
Drugo pitanje, zaista vjerujem da je u Srbiji dosta inteligentnih i načitanih ljudi poput vas, kako to da Srbija ne uspijeva iskoristiti taj potencijal već se da kažem vuče po dnu. Politika je surova djelatnost, ali je li moguće da inteligentni ljudi izvan nje ne mogu utjecati na prosperitet naroda i države.
Ova pitanja su iskrena a nije provokacija. Hvala
Preporuke:
2
1
24
utorak, 19 jun 2012 18:52
rod rođeni
Eh, taj vaš srbijanski svet. Pa on je srbijanski baš po tom srbijanstvu, bolje reći malovarošanskom pijanstvu. A pre će biti da je u pitanju polusvet. I ni po jada tome što njemu nominalno pripadaju i takvi delovi inteliogencije kakav je i ovaj Tinkering maize. U Srbijanaca nikada nije povučena ona fina linijica koja deli otmenost od banalnosti. Vidljivo je to pri običnim radnjama, ishrani, odevanju, ponašanju na javnim mestima, u razgovoru, polemici te otuda i pitanje Maroja kako je moguće da jedan srbijanski inteligent ne primećuje neke stvari. Odgovoriće vam, ne bojte se, ne stidi se on toga....a uz to će te dobiti i obilnu porciju srbijanskog umovanja. Taj, na primer ume prvo da vas nazove prijateljem a onda da vas nazove najpogrdnijim imenima. On iz toga, kao i većina Srbijanaca, izvlači ćar! To je srbijanstvo. Zlo je kome rod rođeni.
Preporuke:
1
1
25
utorak, 19 jun 2012 19:58
Neodgovoreno pitanje
Gospodo, dižete gos. Tinkering maize-a visoko. A pokazaću vam da on leti sasvim nisko. Svojevremeno sam mu postavio pitanje kako može da objasni opšteprihvaćenu jednačinu robne vrednosti koja se pri prostoj reprodukciji robe a u kapitalističkom okruženju volšebno pretvara u svojevrsnu nejednačinu. Jednačina glasi R=c+v+m. Do dana današnjeg ni da zucne o tome. Intelektualac zapravo beži od neugodnog pitanja. Ima li smilsa zvati ga i dalje takvim. Možda i može ali sa podsmešljivim prizvukom!
Preporuke:
1
2
26
utorak, 19 jun 2012 21:28
primera ko pleve.....
@Tinkering maize
A to kako se Srbijanci drže ZAKONA KO PIJAN PLOTA najbolje o tome svedoči Arči Rajs koji je zbog takvog jednog domaćeg primerka Srbijanca, izvesnog Kapetanovića, ratnog profitera kome je zakon bio zadnja rupa na svirali kao i interes za svoje sunarodnike, slično današnjim pravoslavnim popovima pa i aktuelnom komentatoru, otišao svevišnjem na razgovor. Eto gde završava i kakvog je kvaliteta sarkazam ovog srbijanskog moral-ideološkog kontrolora. Zbijanje šala na sopstveni račun. Ima tu štofa.....
Preporuke:
1
1
27
sreda, 20 jun 2012 08:35
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!)
G-dine Maroje, ako Vam smeta sintagma "srpska oslobodilačka borba" razmislite o hrvatskom "Domovinskom ratu"!? Da ne bi bilo samo kontriranje, upućujem Vas na Andrićevu pripovetku o satovima sa katoličke katedrale, stare pravoslavne crkve i džamije sa sarajevske Baš-čaršije, koji otkucavaju RAZLIČITO VREME! Tu se pominje i vreme Jevreja. Andrić, katolik rođenjem, Srbin izborom, NE ISTIČE čije je vreme pravo, već da se ta VREMENA RAZLIKUJU! O "srbijanstvu" i njegovoj NEDOVRŠENOSTI nema boljih redova (da izbegnemo OBIMNA izlaganja Cvijića, Dvornikovića i Rebeke Vest) od izlaganja Vladimira Velmar-Jankovića (oca Svetlane Velmar-Janković) u "Pogledu sa Kalemegdana"!
Preporuke:
1
0
28
sreda, 20 jun 2012 08:38
skromno pitanje
Pitanje je krajnje jednostavno. Kako u uslovima pada realne nednice i dalje može važiti jednačina robne vrednosti? Molim gospodina Tinkering maize-a da odgovori na postavljeno pitanje. Dopuštam i mogućnost pomoći sa strane njegovih obožavalaca! Odgovor me strašno zanima a nikako da ga dobijem od strane "veselih intelektualaca". Zašto?
Preporuke:
0
0
29
sreda, 20 jun 2012 08:48
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!), nastavak
Zašto Vam ovo govorim!? Da biste shvatili to "srbijanstvo", koje se ODUVEK sa Zapada (sada sa celog, a ranije sa nemačko-jezičkog Zapada i od zemalja u tom kulturnom krugu) tretiralo sa NIPODAŠTAVANJEM, a kao svojevrsni odeljak "rusijanstva" i "vizantinizma". Međutim, rusijanstvo i vizantinizam UOPŠTE nisu DRUGORAZREDNI, već SAMO DRUGAČIJI kulturni sistemi odnosno kulturnog kruga Zapada! Samim tim, da biste uopšte i mogli da uđete u razmatranje "srbijanstva" morate da mu priđete bez predrasuda! A to će uraditi tako što ćete SLIČNO Arnoldu Tojnbiju pokušati da DEFINIŠETE taj "vizantinizam", "rusijanstvo" ili "srbijanstvo" JEDNOM REČJU! Pogledajte Tojnbijevo "Istraživanje istorije"! Pomoći ću Vam, "srbijanstvo" se definiše u JEDNOJ REČI sa: INAT! Da, "INAT"! ZAŠTO INAT? Podsetiću Vas na sintagmu Dobrice Ćosića o "KUĆI NASRED DRUMA" i sve će Vam biti jasno! A za širu elaboraciju ovoga vratite se na "Pogled sa Kalemegdana" Vladimira Velmar-Jankovića! I još nešto ovo NIJE...
Preporuke:
1
0
30
sreda, 20 jun 2012 09:01
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!),
I još nešto ovo NIJE OPRAVDANJE, već OBJAŠNJENJE! Da bi Vam stvari bile jasnije ispričaću ispovest nemačkog vojnika o okupiranim narodima u WWII i njihovom odnosu prema Nemcima. Kaže taj nemački vojnik: "Ne volim Srbe! Sa njima NISI NAČISTO! Kada naši momci uđu u holandsku ili dansku kafanu SVI Holanđani ili Danci izlaze, ali od njih NE OČEKUJEM da me PREKOLJU ili BACE BOMBU dok spavam! Međutim, sa Srbima UOPŠTE NISI NAČISTO! Kada uđemo u njihovu kafanu, UVEK će se naći ljudi koji će ostati kada uđemo... Štaviše, biće Srba koji će nas i častiti, ali ZNAM da će JOŠ VIŠE BITI Srba koji će nas PREKLATI ili BACATI BOMBE na nas dok SPAVAMO! Zato ne volim Srbe!" Ali takođe imate i tumačenje onog nemačkog pastora sa njegove POSLEDNJE PROPOVEDI, o Srbima, dojučerašnjim sužnjima konc-logora, koji su držali u krilu nemačku decu, milovali ih i davali im bonbone! Da i to ćete naći o Srbima! Nas ne možete procenjivati golim raciom! Zato nas ne vole RACIONALNI NARODI i LJUDI! Znate, RAZUMEVANJE...
Preporuke:
1
0
31
sreda, 20 jun 2012 09:15
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!), sasvim smo blizu...
Znate, RAZUMEVANJE stvari, ljudi, događaja UVEK je NAJTEŽE, ne zato što ne postoje elementi za procenjivanje, već zato što UVEK moramo IZOSTAVITI neki od tih elemenata zbog SLOŽENOSTI samog procesa! Još više zato što neki od tih elemenata NISU podložni KVANTIFIKACIJI, tj. proračunu (cost-benefit-debt analiza), već SAMO KVALITATIVNOJ, ergo u slučaju ljudi, ETIČKOJ OCENI! Da pojednostavim, da li možete pretpostaviti da li je npr. nekom muslimanu od BILO KAKVOG ETIČKOG značaja npr. naša hrišćanska DOGMA o Hristovom VASKRSENJU ili Marijinom BEZGREŠNOM ZAČEĆU! Isti će PRIZNATI Isusa za VELIKOG ČOVEKA, PROROKA, a Mariju za njegovu majku, ali VASKRSENJE i BEZGREŠNO ZAČEĆE odbaciće kao običan non-sense! I NEĆE POGREŠITI sa stanovišta islama! Mi mu tu ne možemo išta zameriti! Jer jedno je da on POŠTUJE hrišćanske rituale, a drugo je da prihvata hrišćansku dogmu!? U prvom slučaju musliman OSTAJE muslimanom, a u drugom PRESTAJE da bude musliman! Zato je u pitanjima civilizacije, ergo kulture...
Preporuke:
1
0
32
sreda, 20 jun 2012 09:25
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!), vruće, vruće...
Zato je u pitanjima civilizacije, ergo kulture UVEK BOLJI KOMPLEMENTARISTIČKI pristup koji je u npr. fiziku iz dalekoistočne filosofije uveo Nils Bor, dok je u zapadnoj (i vizantijskoj) humanisti takav pristup oduvek postojao, istina kao paralelni tok VLADAJUĆEM ISTORIJSKOM FINALIZMU, koji je ipak bio podnošljiv zbog ODLAGANJA realizacije tog finalizma u područje ESHATONA! Međutim, sa UVOĐENJEM MODERNIZMA tj. uvođenjem ČOVEKA kao GLAVNOG SUBJEKTA ISTORIJE, stvari se POGORŠAVAJU, a ne poboljšavaju! Imate nekoliko KONKURENTSKIH denominacija na Zapadu i susednom vizantijskom i islamskom kulturnom krugu, pa finalizam, BEZ KOMPLEMENTARISTIČKOG PARALELIZMA denominacija vodi sukobima! Tu se npr. srpski nacionalizam NE RAZLIKUJE od ostalih! Ovde imamo, u ovom istorijskom trenutku samo ARBITRARNU PROCENU MODERNOG "Rima" (čitaj: Amerike) da su Srbi opet nešto počeli da "mute" slično Jevrejima Bar Kohbe 135-te g.! Uostalom, pročitajte "Hadrijanove memoare" od Margerit Jursenar i BIĆE Vam jasno!
Preporuke:
1
0
33
sreda, 20 jun 2012 10:09
Manipulativna ideologija
@Tinkering maizeOslobodite se tog srbijanizma o kome tako široko raspredate rapredate a tako neubedljivo kazujete po kome sam vam ja prijatelj ili "prijatelj" ili eventualno drug. Ja sam ovde običan učesnik diskusije. Sem toga, ovde vam se obraćam kao gospodinu a vi, shodno srbijanizmu, nađite odgovarajuću formulaciju. O srbijanizmu toliko ma da bih imao mnogo više od rečenog. Osta, međutim, gorak utisak da gospodinu Maroju niste odgovorili na suštinsko pitanje na koje vas nije red podsećati. Oslovljavaju vas ovde vrlim intelektualcem a dovoljno ste nepažljivi da ne odgovarate na direktno postavljeno pitanje, razmičući odgovor do neslućenih širina. Naravno da se time relativizuje ono suštinsko u pitanju. Ako je to taj srbijanizam sadržan u vašem intelektualizmu onda je, ipak, samo u pitanju manipulativna ideologija.
Preporuke:
0
2
34
sreda, 20 jun 2012 10:20
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!), sasvim blizu!
Da, Maroje, situacije UOPŠTE NIJE JEDNOSTAVNA, kako nam prezentuju CNN i ini TELALI Imperije! Sad, što se sad "zalomilo" na Srbima, a ne na npr. Hrvatima, razmislite o npr. (primer, radi izbegavanja ulaska u beskrajne srpsko-hrvatske sporove!) eventualnom hrvatskom učešću u npr. projektu "Južni tok"!? Recimo da Rusi USPEJU da OBRLATE Bugare i POMOGNU Srbe, RAZMISLITE KAKO ĆE SE TAD PONAŠATI Ameri, ako trasa "Južnog toka" dođe na hrvatsku granicu!? Pa se OTVORI mogućnost da Vaša posustala "INA" OPET ZADOBIJE regionalni značaj itd. i tsl.!? Da li će TAD Ameri možda izvući TRANSKRIPTE razgovora Slobe i Franje iz Karađorđeva, pa Gotovinino "junaštvo" i PROTERANIH preko 200 000 Srba!? Znate, "bole uvo" Amere za Srbe i Hrvate, ali da neko DIRNE u njegovo "veličanstvo" "ZELEMBAĆ", sa "devizom" "IN PLURIBUS UNUM" iznad PIRAMIDE sa SVEVIDEĆIM OKOM, eee..., TO NE MOŽE!? Prema tome Maroje, pre nego što nastavite sa IŠČUĐAVANJEM oko "neuračunljivosti" Srba/Srbijanaca, RAZMISLITE...
Preporuke:
1
0
35
sreda, 20 jun 2012 10:25
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!), KRAJ!
Prema tome Maroje, pre nego što nastavite sa IŠČUĐAVANJEM oko "neuračunljivosti" Srba/Srbijanaca, RAZMISLITE o svim ovim KULTUROLOŠKIM, EKONOMSKIM i GEOSTRATEŠKIM "detaljima"! Vrlo je lako nekog prenebreći, a mnogo teško je imati EMPATIJU prema nekome! I vrlo lako je nekog KRITIKOVATI sa stanovišta nek IDEOLOGIJE (bilo koje ideologije!), a mnogo teško je POKUŠATI NEKOG RAZUMETI! Dobro razmislite, jer, dok ste se Vi Hrvati "gombali" sa nama Srbima u zajedničkoj državi, bili ste POŠTEĐENI Vašeg VEKOVNOG "prepucavanja" sa npr. Italijanim! Zato dobro razmislite! Otvorenog uma! Svako dobro! PS. Ovo važi i za ONOG "drugog", ako ŽELI da RAZUME! A, ako ne želi, njegov izbor!
Preporuke:
1
0
36
sreda, 20 jun 2012 10:28
O srbijanizmu i kroatizmu
@Tinkering maize
Da ne bude zabune ili namerno rđavih tumačenja. Srbijanizam je u jednakoj meri rođak kroatizmu. Neko bi rekao u većoj neko u manjoj meri. Pijano srbijanstvo i krvoločno kroatstvo su po meni braća blizanci. No, budući da potičem iz srpske sredine unekoliko bolje mogu ceniti i šta je to pijano srbijanstvo. Ono je istorijski neiživljena forma pojavljujuće varšanske ili palanačke svesti koja je za svoj barjak primila nedozreli nacionalni identitet. Instrumentalizovala je tu formu u političke svrhe a to je neminovno moralo završiti u nacionalnom ekskluzivizmu ljotićevskog, četničkog ili, pak, liberalnog tipa antikomunističke verzije. I svi odreda su finalizovani u nacionalnoj izdaji. Ta magareća ideologija danas predstavlja samo isluženo kljuse koje od izbora do izbora vodaju potomci nacionalističkih ispičutura. A što je najžalosnije, u nekim delovima imaju i podršku Srpske pravoslavne crkve. U Hrvatskoj se kroatizam, pak, bar u jednoj verziji, za mene najpernicioznijoj,
Preporuke:
1
2
37
sreda, 20 jun 2012 10:34
O srbijanizmu i kroatizmu
@Tinkering maize.....oslanja na hrvatski građanski elitizam koji, međutim, i dan danas, ima vrlo tanku glazuru. Sve ono ispod je hercegovačko-slavonska zgura kao rezidua nesagorelih ostataka građanskog ekskuzivizma u Hrvata. Ovo tek dah pojašnjenja radi. Po razmerama i posledicama delovanja srbijanizma odnosno kroatizma stvar je slična. kroatizam je iza sebe ostavio milion zaklanih Srba, jevreja i Roma, srbijanizam je doveo do rastura aktuelne države, gubitka Kosova i metohije, opštedruštvenog rasula itd.
Preporuke:
1
1
38
sreda, 20 jun 2012 12:44
thinking maize@ Maroje, pa prijatelj/"prijatelj" (neka sam DRUG izabere šta hoće da bude! To je NJEGOVA sloboda!), POST SRIPTUM
Složićete se Maroje da je, nezavisno od SUPROSTAVLJENOSTI srpskog i hrvatskog nacionalizma, da su isti PREŽIVELI socijalističke periode u razvoju svojih nacija, kao i Brozov REŽIM kao medijum u realizaciji tog tipa socijalizma. Znači, PREŽIVELI su, a Brozova verzija socijalizma je NESTALA. To je činjenica. Da li dobra ili loša, svejedno je, ako je njen FAKTICITET da socijalizma NEMA! A za UZROKE nestanka socijalizma na ovim prostorima vrlo je teško govoriti JEDNOSTRANO, a na osnovu "krivi su srbijanizam i kroatizam"! Za PRAVE UZROKE valja pogledati Tojnbija i njegovu analizu opadanja i propasti Osmanskog carstva... Tako valja i sada tumačiti ove procese opadanja Imperije, eda bi se orijentisali, svako za sebe, u ovim procesima. Svakako su se Hrvati u PRVOJ FAZI ovih procesa bolje snašli od Srba, a za dalje, videćemo... No, šta ćete, ne dolaze SVAKOME ove misli na pamet, neko bi da i dalje, PO SVAKU CENU, održava NETAKNUTOM jednu IDEOLOGIJU, umesto da je menja u skladu sa stvarnošću!
Preporuke:
1
0
39
sreda, 20 jun 2012 13:18
Šta je srbijanizam
Drsko je to što uradiste. Strpaste u srbijanizam časne i uzvišene postupke srpskih zarobljenika u nacističkoj Nemačkoj. Pokušali ste poturiti priču o tome da se srbijanizam odnosi na svakog Srbijanca posebno kao da tog čoveka isključivo određuje sredina iz koje potiče, kao da istovtremeno ne pripada i ljudskom rodu. Srbijanizam je kada se ove dve stvari namerno pomešaju e bi li se kreirao pojam kojim je politički i ideološki lako manipulisati. Tome vi pribegavate i kada ljude optužujete da su titoisti, staljinisti, komunisti itd. A to je u najčistijem vidu srbijanizam kao što je i kroatizam suludo napadanje pripadnika srpske nacije po etničkom i religioznom principu. U tome ste sličniji svojoj braći Hrvatima ali i ideološkim blizancima, ustašama. A srbijanizam je i kada uporno prećutkujete odgovor na pitanje o jednačini robne vrednosti i njenoj transformaciji u nejednačinu, svakako, pod određenim uslovima. Zašto o tome ćutite, gospodine Tinkering maize?
Preporuke:
0
1
40
sreda, 20 jun 2012 13:46
"mini razmišljanja o maksi stvarima" POST POST SCRIPTUM
Jednačina robne vrednosti (R=c+v+m) g-dina Karla Marksa govori samo o odnosu rada, robe i procene njihove vrednosti, na osnovu njihovog međuodnosa, ali i drugih inputa. No, AKO SE TA jednačina upotrebi za ODREĐIVANJE SVIH MEĐULJUDSKIH RELACIJA, od australopitekusa do sada, eee, to je REDUKCIONIZAM par excelance, REDUKCIONIZAM nad REDUKCIONIZMIMA! Za tako nešto potrebna je izuzetna hrabrost (ili "hrabrost"!), koju ja siroma, "sirak tužni bez iđe ikoga", "slamka među vihorove", ne posedujem! Sad, intelektualna hrabrost (ili "hrabrost"!) zavisi od nečeg tako subjektivnog kao što je VOLJA, da stvarno ne znam ZAŠTO se neko TOLIKO POZIVA na RAZUM, na "SVEST LJUDI", koja eto, valja da "dosegne neki (NIKO ne kaže KOLIKI!) nivo", eda bi nam "poteklo med i mleko"! Pa sad kaže da je GARANTOVANI "recept" za DOSEZANJE te "svesti" apsorpcija debelih knjižurina ONOG bradonje (a koje se SVE svode na gorepomenutu formulu!), posle čega će sve MUKE od australopitekusa do danas biti kao rukom odnesene!
Preporuke:
2
0
41
sreda, 20 jun 2012 13:56
thinking maize@ "mini razmišljanja o maksi stvarima" POST POST POSTSCRIPTUM
I kad se neko NE SLOŽI sa takvom hrabrošću (ili "hrabrošću"!) i iskaže REZERVU, ne toliko prema toj teoriji o višku EKONOMSKIH vrednosti (sadržanu u gorepomenutoj formuli!), već prema NEDOZVOLJENIM APROKSIMACIJAMA i PRIMENAMA njenim, eee, onda ste "srbijanista", "kroatista", "hedonista", "imperijalista" i... još mnogo toga iz repertoara Andreja Višinskog vrhovnog tužioca SSSR-a! Jednom rečju ANTIPROTIVNI ste i REAKCIJA i šlus! "A mene, ako se sete za Dan Bezbednosti", nastavak dijaloga Ilije Čvorovića znate i sami! Prema tome Gospodine "sajber marksisto" manite me tih Vaših opsesija! Da, Marksova teorija viška robne vrednosti MOŽE se KORISTITI u ekonomiji, šta više POŽELJNA je za analizu NEKIH SITUACIJA u NEKIM VREMENIMA, ali svoditi CELO LJUDSKO DRUŠTVO od australopitekusa do sad na to, ma ajte, DA NIJE TUŽNO, BILO BI SMEŠNO! I još, Vašeg NEISTOMIŠLJENIKA nazivati ovim i onim imenima, a SAMO ZATO što se svojevremeno založio za SAHRANU Lenjinovu... Pa stvarno ste PRETERALI! Što ne...
Preporuke:
2
0
42
sreda, 20 jun 2012 14:04
thinking maize@ "mini razmišljanja o maksi stvarima" POST POST POST POST SCRIPTUM
Što ne zatražite da iskopaju Marksa i Engleza i ne sahrane ih kraj Lenjina!? Da bude zajedno to Vaše "sveto trojstvo"! Alo čoveče, borite se za Vaše ideje, ovo je demokratija, uključite se u sindikalnu borbu, pre bi tu trebalo da primenite marksizam, a ne ovde! I uostalom, kakve veze ima ova Vaša OPSESIJA sa Grcima i njihovim izborom!? Da i tamo nisam umešao svoje prste!? Možda kao "počasni član" "Zlatne zore"!? Uostalom, što ne kažete KO SU TI ČUVENI "IMIGRANTI" protiv kojih je ta "neofašistička" "Zlatna zora"!? Da Vam pomognem!? Ajde da budemo BRUTALNO ISKRENI, radi se oko milion ILEGALNIH IMIGRANATA iz Albanije, albanskih DRŽAVLJANA, državljana zemlje KOJA NIJE ČLAN EU!? Ukratko rečeno, Šiptara! Valjda Grci IMAJU PRAVO, na ovaj ili onaj način, da REŠE TAJ PROBLEM!? Ili će da prođu kao mi na Kosovu!? Ako IPAK ostajete na tom "internacionalizmu", objasnite te Vaše "stavove" našima na BARIKADAMA! Ja sam bio, a Vi!? ZBOGOM!
Preporuke:
1
0
43
sreda, 20 jun 2012 16:12
U kom grmu leži zec?
@Tinkering maize
Gospodine, učitavate u moje pitanje ono što vama odgovara kako bi ste lakše došli do odgovora. A ne da ga niste dali nego niste ni shvatili samo pitanje. A, vidite, u toj maloj formuli se i krije odgonetka onoga o čemu ovde bezuspešno raspredate mesecima pa i godinama. Pitanje je bilo krajnje jednostavno. Kako objašnjavate transformaciju jednačine u nejednačinu. I o tome muk!!!! Muk jer bi ste morali doći do zaključka da cela trošna zgradurina kapitala zajedno sa popovskom superstukturom sve teže opstaje jer joj se smanjuje m/c+v tj. profitna stopa. Zato su i prisiljeni da trošak varijabilnog kapitala tvrdoglavo smanjuju kako bi održali na podnošljivom nivou svoje profitne stope. To ne znači ništa drugo nego zatvaranje pogona, otpuštanje radnika i stvaranje rezervne armije rada koju je onda lako ucenjivati i plaćati ispod minimuma minimuma. O tome ne progovarate ni reči kao ni vaš gospodin Koštunica koji računa na svoje tajkune koji se takvim poslovima bave.
Preporuke:
0
1
44
sreda, 20 jun 2012 16:21
U kom grmu leži zec?
@Tinkering maize
Da, oni bi se bavili upošljavanjem što jeftinije radne snage dok bi Koštunica uz pomoć svojih politikanata u skupštini donosio antiradničke zakone. Iste zakone kojima bi se obezbeđivao visok profit njegovim tajkunima. Bilo bi to otkinuto baš od onog zanemarljivog "v" iz jednačine. Zanemarujete ključnu stvar i to namerno jer ona razobličuje svu pogubnost politike koju zagovarate. Ta politika je duboko protivna interesima ogromnog dela srpskog naroda u ime koga "in abstracto", inače istupate, stvarajući privid i podastirući obmanu da radite za interes Srbije. A nije ni čudno da su vam u toj raboti popovi kao vrhovni ideolozi obmane i prevare jako potrebni. Pričati o Hristu, anđelima i kojekakvim čudima a ne o vrednosti koju stvara radnik a otima mu polit-menadžersko-tajkunska bratija uz intelektualce slične vama. I sve uz pomoć zakona kojih se, naravno, držite ko pijan plota. Kako ne bi kada od toga živi ogromna neradna masa toga sveta. A vi im svesrdno pripomažete.
Preporuke:
1
1
45
sreda, 20 jun 2012 16:33
U kom grmu leži zec?
@Tinkering maize
E, zbog tog malog ali dragocenog "v" prema kome se odnosite tako nemarno i nipodaštavajuće a što drži zgradu celog društva pa i ovog trulog u Srbiji, izbijaju širom sveta sukobi, obračuni, ratovi, revolucije. Zbog toga radnici izlaze na ulice Madrida, Rima, Atine, Štutgarta, Londona, kaira, Pariza a ne zbog vaših umišljenih predstava o istoriji sveta i kojekakvim glupostima/Tojnbi i slični..../. Ne znate čak ni da je u pitanju opšpteprihvaćena formula robne vrednosti pa je pripisujete isključivo Marxu što je neznanje "par excellence". No, to ste vi, manipulator i kombinator. Pa, ako uspe! Pitanja vama imaju itekakav značaj i vezu sa onim što se danas dešava u Grčkoj. A vi meni poturate Zlatnu zoru i albanske emigrante. Da nećete, možda, sutra, da mi poturite problem Kineza u Srbiji. To je vaša zadnja namera, čitam vas kao otvorenu knjižicu! Jednom ideološki manipulator, uvek ideološki mufljuz!
Preporuke:
1
1
46
sreda, 20 jun 2012 16:47
vodozemac
@Tinkering maize
Podmećete mi da se bavim aproksimacijama i njenim primenama. I tvrdite da živimo u demokratiji!?!?!?!?! Znam da znate šta pišete i zato vam odmah mogu poručiti da obmanjujete. Srbija nema veze sa demokratijom kao ni sva danas poznata društva koja se osnivaju na prevashodnom interesu kapitala. Ako smo već živeli, makar deklarativno, u socijalističkoj demokratiji onda bi trebalo biti bar toliko uviđavan i politički pismen pa utvrditi da živimo u kapitalističkoj demokratiji što je naravno contradictio in adjecto. No, vama je to dobra osnova sa koje, onda, možete množiti vaše fatamorgane i biofilosofske umišljaje. Pričate o društvenim fenomenima a zapetljali ste se ko svaki vodozemac u grmlju.
Preporuke:
0
2
47
sreda, 20 jun 2012 18:10
thinking maize@ o tajkunima ili zoologija vs. botanika, odlučite već jednom!
Ad 1. Zec!? Vodozemac!? Mufljuz, nova "vrsta"!? Kao što znate bavim se biljkama, za životinje nisam nadležan! Ad 2. Pre Koštuničinih bilo je i Slobinih tajkuna ili se varam!? Jel Miroslav Mišković (tad SOCIJALISTIČKI direktor kruševačke "Župe", koju posle RAZBUCA!) beše kod Desimira Jevtića, predsednika Izvršnog veća Srbije, POTPREDSEDNIK srpske VLADE!? Jel su ona DVOJICA prebega iz DS-a, Radulović sa drugarom, bili članovi vlade Mirka Marjanovića!? Jel je Karić bio potpredsednik vlade kod "čika" Mirka!? ISTI Karić koji je bio Slobin KOORDINATOR na Kosovu za realizaciju Zajma za privredni preporod Srbije!? Pa, UZ Slobino znanje I PARE od Zajma, OTEO "Bel-pedžet"!? Pa PRISVOJIO "Mobtel", iako je bio SAMO MANJINSKI VLASNIK, opet uz "tatino" znanje!? Pa još MNOGO TOGA! Slažem se da je Sloba HTEO da, AKO MORA, do privatizacije dođe KONTROLISANO, ali da primetim, "NE MOGU JARE i PARE", tj. ne može se ISTOVREMENO SAČUVATI Jugoslavija, socijalizam... A to je PROSTIJE od BRADONJINE formule!?
Preporuke:
1
0
48
četvrtak, 21 jun 2012 06:06
Mikoš ---thinking maise
Razlike startnih pozicija su nepremostive a ostalo proizilazi iz njih.Nadam se da su ciljevi opšteg dobra nesporni.A.Vajshaupt je planiranim razaranjem religije(kohezioni faktor,obrazac življenja,uverenja iznad ličnog interesa)i ateizacijom stvorio preduslove za kontrolisani haos koji svi dobro osećamo.Postoje originalni dokumenti koje je bavarska policija zaplenila 1786 a govore o ubistvu Luja 16,Leopolda i Gustava.Primer uslovljavanja glađu bila je veštački izazvana nestašica žita,iza koje su stajali vojv.od Orleana i zaverenici.Markiz de Sad pravi cenovnike bordela,a Kont predlaže obožavanje gole žene u Notr Dam-u kao boginje razuma.Nesretni Mozes Mordekaj veru u Boga zamenjuje verom u čoveka(kao biće mogućnosti,ogromnih a sputanih) i progres posejavši NAJVEĆU I NAJPODMUKLIJU PREVARU.Bunca o svesti rad.klase čija su opera vidimo fuzbal i sport.L.Rotšild je finansijer i počasni gost na osnivanju 1.Internacionale 1864g.?!Drugi nesretnik 1859 objavljuje,,O poreklu vrsta".
Preporuke:
1
0
49
četvrtak, 21 jun 2012 06:42
Mikoš
Neophodni su materijalni dokazi.Pronalazač Pitekantropusa,E.Diboa se odriče svog ,,otkrića" govoreći da je parče kalote od džin.gibona,ali to se više ne prihvata.Propada i Rokfelerovo finansiranje Sinantropusa(Pekinškog čoveka).Najveći falsifikat u istoriji nauke je evoluciona podmetačina Piltdaunskog čoveka.Lažno nas u školi učili da je prethodnik čoveka Neandertalac koji ima 1750 cm,odnosno 250cm veću zapr.lobanje.Ne nedostaje karika već čitav lanac.Sve šeme su apsolutno neutemeljene i to je nešto što nema veze s naukom.Niko da kaže kada se navodno uspravio neki hominid?Sve što napišu je u smislu obmane masa koje ne poznaju osnovne postulate i čovek je sveden na nivo fiziološkog refleksa.Da Simeon bar Kohba(sin zvezde)ali pokazaće se i lažni mesija je poveo ustanak Hebreja protiv okupacione vlasti.pobunu je skršio visokoumni Publije Elije Adrijan,a Jerusalimu promenio ime u Elija Kapitolina.To je najobrazovaniji vladar u istoriji bez premca,onovitelj grčkih filozofskih škola i Atine
Preporuke:
1
0
50
četvrtak, 21 jun 2012 07:17
Mikoš
Stvorio je najbolji administrativni aparat u istoriji,čovek koji je prednjačio umom i energijom.Tom najužem krugu plemenitih vladara pripada pre njega Oktavijan Avgust(27pne--14ne) kao i Marko Anije Ver,poznatiji kao Marko Aurelije(161--181ne)za koga rekoše da je ostvario Platonov san-,,Vladar,filozof".Nešto se može naučiti od njih a u novije vreme to je Šarl de Gol.Pretpostavljam da nije sporno da su vlade upravni odbori oligarhije,a polit.partije preduzeća koja eksploatišu vlast i da njima ništa nije sveto.Neki uvažavaju Darvina ali im nije mio društveni darvinizam.Ponoviću šta je marksista J.Habermas rekao:,,HRIŠĆANSTVO I NIŠTA SEM NjEGA predstavlja glavnu osnovu slobode svesti,ljudskih prava i demokratije.Do danas se nije pojavila alternativa.Nastavljamo da crpimo inspiraciju s tog izvora.Sve ostalo je postmodernističko naklapanje."Nadam se da će ovo neko uvažiti.Problem je što je hrišćanstvo potkopano i što su ljudi otuđeni i usamljenici u mnoštvu.Unutrašnja uređenost je preduslov sistemske.
Preporuke:
1
0
51
četvrtak, 21 jun 2012 08:59
thinking maize@ Mikoš
"Dok su bili PODČINJENI, zidali su KATEDRALE! Sad, kad su SLOBODNI, zidaju UŽASE!" Emil Sioran o modernim (Zapadno)Evropljanima. Pročitajte i "Vizantijsku filosofiju" Vasilija Tatakisa, dobar pregled. Mada su "Beseda na Gori" iz Jevanđelja po Mateju i "Himna ljubavi" iz Prve poslanice Korinćanima apostola Pavla, esencije JEDINE PRAVE FILOSOFIJE! Svako dobro.
Preporuke:
2
0
52
četvrtak, 21 jun 2012 10:36
Mikoš @ thinking maize
Sioranov ,,Kratak pregled raspadanja sam pročitao" pre trideset godina.Slično Vama, za ,,Besedu na gori Maslinskoj" i ,,O ljubavi"- apostola Pavla je svojevremeno rekao i R.Tagore.Tu je sve rečeno.Ako jeste, ističem-,,ljubav nikad ne prestaje."To je dar plemenitih,a što bi rekao Dučić:,,Više ljubavi ima u jednom romanu nego u jednom gradu".Moja misao je da ni više pominjane reči ni da nečeg manje ima.I sv.Justin Filozof je kao retko obrazovan čovek svog vremena prošao sve filozofske škole i shvatio da je jedina istina i put u hrišćanstvu.Taj eksplozivni zamah gradnje katedrala krasio je zajednički napor plemića i patricija.Iz Starog zaveta navodim:,,IZGRADITE HRAM U SRCIMA VAŠIM,TEK ZA TIM U KAMENU." Sve najbolje.
Zato je Siriza pametno odbila da sastavlja vladu - za dobrobit Grcke. Da je Siriza pobedila na izborima Nemci bi je krivili za propast Grcke. Sada kad imaju svoju vlast u Grckoj, da vidimo da li ce nastaviti da je peljese.
Propaganda i svakodnevno zastrasivanje da ce posle izbora da zavlada glad i nemastina, su bili ravni "divljenju".Sad su dobili ono sto su trazili ili hteli.Na zalost nisu Grci ni hrabri ni dostojanstveni a ni pametni,barem ne vise nego sto su Srbi,zato nek gledaju nas i nek se uce i lupaju glavom o zid za propustenom sansom.
Neukusno je mahati sopstvenim značajem te to navoditi kao razlog nedavanja elektronske adrese. Jedva verujem da bi ste bili od značaja u tom smislu. Vi ste samo jedan od bezbroj ovdašnjih umišljenika koji misle da nadmašuju sopstvenu pamet. Na to, svakako, imate pravo, ali, koga bi to trebalo interesovati. Vaša "širina" pa još "dubina" su vrlo sumnjivog kvaliteta i često puta "ne stoje na nogama". To što se sami sebi divite je činjenica da se ne razlikujete od većine srbijanskih malovarošana. A rekoste da su oni "namirisali" nacizam. Možda ste i u pravu....
Ono što ne mogu shvatiti da ste kao inteligentna osoba PONOSNI na vašu OSLOBODILAČKU borbu i da je lijepo BITI SVOJ NA SVOME, a ta borba je kao rezultat očistila sve nesrbe iz RS, da ne govorim o drugim još gorim rezultatima.
Ono što me zanima je kako inteligentni i načitani Srbin vidi tuđu nesreću kao nešto na što može biti ponosan, bez obzira na naciju. Da li je nacionalizam stanje gdje prestaje moć inteligencije i počinje nekritičko razmišljanje, gdje su 'drugi' manje vrijedni.
Drugo pitanje, zaista vjerujem da je u Srbiji dosta inteligentnih i načitanih ljudi poput vas, kako to da Srbija ne uspijeva iskoristiti taj potencijal već se da kažem vuče po dnu. Politika je surova djelatnost, ali je li moguće da inteligentni ljudi izvan nje ne mogu utjecati na prosperitet naroda i države.
Ova pitanja su iskrena a nije provokacija. Hvala
A to kako se Srbijanci drže ZAKONA KO PIJAN PLOTA najbolje o tome svedoči Arči Rajs koji je zbog takvog jednog domaćeg primerka Srbijanca, izvesnog Kapetanovića, ratnog profitera kome je zakon bio zadnja rupa na svirali kao i interes za svoje sunarodnike, slično današnjim pravoslavnim popovima pa i aktuelnom komentatoru, otišao svevišnjem na razgovor. Eto gde završava i kakvog je kvaliteta sarkazam ovog srbijanskog moral-ideološkog kontrolora. Zbijanje šala na sopstveni račun. Ima tu štofa.....
Da ne bude zabune ili namerno rđavih tumačenja. Srbijanizam je u jednakoj meri rođak kroatizmu. Neko bi rekao u većoj neko u manjoj meri. Pijano srbijanstvo i krvoločno kroatstvo su po meni braća blizanci. No, budući da potičem iz srpske sredine unekoliko bolje mogu ceniti i šta je to pijano srbijanstvo. Ono je istorijski neiživljena forma pojavljujuće varšanske ili palanačke svesti koja je za svoj barjak primila nedozreli nacionalni identitet. Instrumentalizovala je tu formu u političke svrhe a to je neminovno moralo završiti u nacionalnom ekskluzivizmu ljotićevskog, četničkog ili, pak, liberalnog tipa antikomunističke verzije. I svi odreda su finalizovani u nacionalnoj izdaji. Ta magareća ideologija danas predstavlja samo isluženo kljuse koje od izbora do izbora vodaju potomci nacionalističkih ispičutura. A što je najžalosnije, u nekim delovima imaju i podršku Srpske pravoslavne crkve. U Hrvatskoj se kroatizam, pak, bar u jednoj verziji, za mene najpernicioznijoj,
Gospodine, učitavate u moje pitanje ono što vama odgovara kako bi ste lakše došli do odgovora. A ne da ga niste dali nego niste ni shvatili samo pitanje. A, vidite, u toj maloj formuli se i krije odgonetka onoga o čemu ovde bezuspešno raspredate mesecima pa i godinama. Pitanje je bilo krajnje jednostavno. Kako objašnjavate transformaciju jednačine u nejednačinu. I o tome muk!!!! Muk jer bi ste morali doći do zaključka da cela trošna zgradurina kapitala zajedno sa popovskom superstukturom sve teže opstaje jer joj se smanjuje m/c+v tj. profitna stopa. Zato su i prisiljeni da trošak varijabilnog kapitala tvrdoglavo smanjuju kako bi održali na podnošljivom nivou svoje profitne stope. To ne znači ništa drugo nego zatvaranje pogona, otpuštanje radnika i stvaranje rezervne armije rada koju je onda lako ucenjivati i plaćati ispod minimuma minimuma. O tome ne progovarate ni reči kao ni vaš gospodin Koštunica koji računa na svoje tajkune koji se takvim poslovima bave.
Da, oni bi se bavili upošljavanjem što jeftinije radne snage dok bi Koštunica uz pomoć svojih politikanata u skupštini donosio antiradničke zakone. Iste zakone kojima bi se obezbeđivao visok profit njegovim tajkunima. Bilo bi to otkinuto baš od onog zanemarljivog "v" iz jednačine. Zanemarujete ključnu stvar i to namerno jer ona razobličuje svu pogubnost politike koju zagovarate. Ta politika je duboko protivna interesima ogromnog dela srpskog naroda u ime koga "in abstracto", inače istupate, stvarajući privid i podastirući obmanu da radite za interes Srbije. A nije ni čudno da su vam u toj raboti popovi kao vrhovni ideolozi obmane i prevare jako potrebni. Pričati o Hristu, anđelima i kojekakvim čudima a ne o vrednosti koju stvara radnik a otima mu polit-menadžersko-tajkunska bratija uz intelektualce slične vama. I sve uz pomoć zakona kojih se, naravno, držite ko pijan plota. Kako ne bi kada od toga živi ogromna neradna masa toga sveta. A vi im svesrdno pripomažete.
E, zbog tog malog ali dragocenog "v" prema kome se odnosite tako nemarno i nipodaštavajuće a što drži zgradu celog društva pa i ovog trulog u Srbiji, izbijaju širom sveta sukobi, obračuni, ratovi, revolucije. Zbog toga radnici izlaze na ulice Madrida, Rima, Atine, Štutgarta, Londona, kaira, Pariza a ne zbog vaših umišljenih predstava o istoriji sveta i kojekakvim glupostima/Tojnbi i slični..../. Ne znate čak ni da je u pitanju opšpteprihvaćena formula robne vrednosti pa je pripisujete isključivo Marxu što je neznanje "par excellence". No, to ste vi, manipulator i kombinator. Pa, ako uspe! Pitanja vama imaju itekakav značaj i vezu sa onim što se danas dešava u Grčkoj. A vi meni poturate Zlatnu zoru i albanske emigrante. Da nećete, možda, sutra, da mi poturite problem Kineza u Srbiji. To je vaša zadnja namera, čitam vas kao otvorenu knjižicu! Jednom ideološki manipulator, uvek ideološki mufljuz!
Podmećete mi da se bavim aproksimacijama i njenim primenama. I tvrdite da živimo u demokratiji!?!?!?!?! Znam da znate šta pišete i zato vam odmah mogu poručiti da obmanjujete. Srbija nema veze sa demokratijom kao ni sva danas poznata društva koja se osnivaju na prevashodnom interesu kapitala. Ako smo već živeli, makar deklarativno, u socijalističkoj demokratiji onda bi trebalo biti bar toliko uviđavan i politički pismen pa utvrditi da živimo u kapitalističkoj demokratiji što je naravno contradictio in adjecto. No, vama je to dobra osnova sa koje, onda, možete množiti vaše fatamorgane i biofilosofske umišljaje. Pričate o društvenim fenomenima a zapetljali ste se ko svaki vodozemac u grmlju.