Lep i nadahnut članak - čestitke. Ono što bih ja samo malo drugačije postavio je vezano za tzv "oslobodite volstrit" pokret. Po mom mišljenju, to su lažni revolucionari, koji više služe da globalističkoj tiraniji daju prividno demokratski lik, nego da stvarno izdejstvuju neku promenu. Zato je pogrešno trpati ih u isti koš sa stvarnim pokretima nezadovoljnih u okupiranim kolonijama, jer oni zapravo pomažu u održavanju sadašnjeg globalno kapitalističkog sistema.
Preporuke:
29
22
3
nedelja, 03 jun 2012 07:15
Žeks
Čitljiv tekst, s dubokim smisaonim imlikacijama. Svaka čast autoru. Prokomentarisaću samo jedan detalj.
”…oni zaboravljaju da funkcija parlamentarnih zastupnika nije da 'što efikasnije sprovode evropsku politiku' (što mnogi iskreno veruju), već da pred parlamentom zastupaju i brane određene političke ideologije i zahtevaju određene političke korake, za šta su dobili mandat od građana.”
Upravo to nastoje da unište briselske birokrate pod američkom kontrolom. Neposrednu demokratiju i slobodnu politiku. Ali primer Grčke koji je gospodin Tanasić detaljno analizirao i uverljivo predstavio, pokazuje da se demokratija (= suverenitet naroda) ne može lako ugušiti.
Preporuke:
26
24
4
nedelja, 03 jun 2012 09:59
Mali Jovica
Jos jedan odlican tekst autora. Uzivao sam dok sam citao, skoro sa svim se slazem.
Preporuke:
21
22
5
nedelja, 03 jun 2012 10:44
Marko Gay
Neposredna demokratija“, i delegitimizacija političke elite kao takve glavni su lajtmotivi protesta
Cim neko nema podrsku naroda, pocinje da trazi neposrednu demokratiju.
A sta fali posrednoj?
Nijedan politicar ne zeli da bude na vlasti samo 4 godine. Dakle itekako mu je stalo da vas ne izneveri i ne naljuti bas toliko da ne glasate za njega ponovo.
U slucajevima kada vas politicar ipak prevari i uradi nesto sasvim suprotno od onoga sto ste zeleli, za cetiri godine necete glasati za njega ili njegovu partiju i to JESTE ogromna i bolna kazna za njega. Mito to tesko moze da nadoknadi.
Da, u Srbiji se mnogi politicari ne drze svojih obecanja, ali to je samo zato sto prate ono sto narod (trenutno) zeli.
Npr Dacic: na proslim izborima je promenio stranu i tako navodno izdao svoja obecanja.
Ali vec ovi izbori su pokazali da narod nije ni zeleo da se on tih svojih obecanja drzi, i zadovoljan je "preumljenjem".
Veoma je važno za Srbiju da Siriza ostvari još bolji rezultat na ponovljenim izborima u Grčkoj, jer će to dati vetar ( pa makar to bio i "maestral" ) u leđa i ovdašnjoj levici.
Preporuke:
24
9
8
nedelja, 03 jun 2012 12:23
fristajlo
Zapanjujuća je njihova nezainteresovanost i odsustvo svakog poštovanja prema volji građana, kada otvoreno zahtevaju da tek izabrane partije okrenu leđa svojim biračima i nastave bespogovorno da ispunjavaju dekrete iz Brisela. Samo za one koji ih do sada (što je već stvar inteligencije) nisu prozreli.
Briljantna analiza stanja, kao i uvek, od Tanasića, koji postaje vrlo ozbiljan analitičar političkih prilika u svetu.
Sve čestitke; koliko je pogodio u srž- govore i histerični minusi, koje su pozitivni komentari na tekst "pokupili" odmah, čim su se pojavili. Armija briselskih aparatčika je sve nervoznija i ovde, na srpskom "Stratforu", koji prate svi, uključeni u srpsku političku scenu.
Još jednom- čestitke, Tanasiću!
Preporuke:
27
22
9
nedelja, 03 jun 2012 13:36
David Novaković
@fristajlo
Grešite u jednoj stvari. Brdo minusa ne dolazi od briselskih poslušnika, imali smo ovde organizovane akcije davanja minusa videli smo šta to znači, već desničara.
Vidite, levica trpi udrace sa dve strane. Od internacionale desnice koja se nameće kao novi svetski poredak posle pada SSSR-a i nacionale desnice, koja ne može svojim bićem da podnese pogresivne leve ideje. Levica i nacionalna desnica se slažu u kritici postojećeg sistema, ali su im rešenja različita.
Ovde se lupaju minisu zbog ogorčenja što broj glasova Sirizi i Komunističkoj partiji raste. U Grčkoj sem te fašističke Zlatne zore nemate predstavnika nacionale desnice.
Preporuke:
22
22
10
nedelja, 03 jun 2012 13:52
Milojko
Sta reci o nasoj samosvesti.Postoji u igri DOMINE tabla koja se zove duplo golo,na jednoj polvini nista sa druge strane opet prazno.To je odprilike slika naseg birackog tela.
Preporuke:
18
13
11
nedelja, 03 jun 2012 15:01
@Mladi DŽedaj
Nikola Tanasić je prošle godine prilično jasno i uravnoteženo pokazao šta su elementi lažnog, a šta autentičnog revolucionarstva kod pokreta "Okupirajmo Volstrit".
Zbog ovakvih tekstova sam redovan posetilac NSPM-a. Hvala, Nikola!
Preporuke:
27
19
13
nedelja, 03 jun 2012 16:00
Srpkinja
Jako dobar tekst, svaka čast!
Preporuke:
15
19
14
nedelja, 03 jun 2012 20:09
fristajlo
David Novaković @fristajlo
Ovde se lupaju minisu zbog ogorčenja što broj glasova Sirizi i Komunističkoj partiji raste. Toga se naprosto nisam dosetio, budući da Tanasićev tekst nigde ne sugeriše neko levičarenje; hvala na podsećanju- izgleda mi, da ste u pravu...
Činjenica je da "desna" ideja, koja sama po sebi ne mora biti loša- sada trpi iz istih razloga, kao nekad "leva"- zbog nepoštene promocije.
Pozdrav!
Preporuke:
6
15
15
nedelja, 03 jun 2012 20:15
Φιλοσοφία
Odlicna analiza g-dina Tanasica! Sve cestitke! Grcka nanovo pokazuje put politicke samosvijesti i pored vrlo korumpirane vlasti i jednog dijela gradjana. Ta samosvijest je ono sto Grci nose u svom nacionalnom bicu i to ih odvaja od ostatka Evrope koja se sve vise udaljava od svojih, evropskih vrijednosti, a sve vise lici na americki prozdrljivi i agresivni imperijalizam.
Preporuke:
13
18
16
nedelja, 03 jun 2012 21:21
pitanje svih levičarskih pitanja
koji su rezultati pokreta OVS i "Arapskog proleća"?
Preporuke:
22
5
17
ponedeljak, 04 jun 2012 18:43
miki
@pitanje svih levičarskih pitanja: koji su rezultati pokreta OVS i "Arapskog proleća"?
Rezultati su mizerni, u prvom slučaju, i duboko reakcionarni i eksplozivni i opasni po Bliski Istok, ali i samu Evropu, u drugom slučaju.
Ali to su preteška pitanja za ove mlade kvazi-levičare bez životnog iskustva, oni teško da dosežu čak i do površine stvari, obliveni e-impresijama, tviterovani i izfejsbučeni u svoj svojoj naivnosti i površnosti koja je neminovni pratilac euforične "Beograd je svet" mladosti
Preporuke:
21
4
18
ponedeljak, 04 jun 2012 18:54
mila
Ilustraciju autorove nedovoljne neinformisanosti i nesklonosti ka dubljoj analizi političkih (epi)fenomena predstavlja potpuno pogrešno identifikovanje "Levice", odnosno partija i aktera na tobožnjoj levici. Da se htelo makar malo raspitati, a ne opisivati sopstvena snoviđenja kao političke činjenice, moglo se saznati da su "levica" odnosno "levičarski" pokreti i stranke samo začin u novom nacionalno-demokratskom i čak nacionalno-desnom (fundiranim u odbrani prvenstveno nacionalnih interesa nasuprot EU-globalističkim) političkom (i socijalnom) pokretu koji sve više zadobija pravi pan-evropski karakter.
Dovoljno je pogledati rezultate izbora u zemljama EU u protekle dve godine, uz dva izuzetka za sve njih važi ono: "Nismo mi socijalisti"!
Preporuke:
18
9
19
ponedeljak, 04 jun 2012 23:17
Demos
Odličan tekst i savršeno opisana politička situacija u Grčkoj.
@ Mila
Rekao bih da Vam vaša nadmenost ne dozvoljava da proučite i sagledate stvarnost. Evropa nije jedna celina niti cela Evropa ima iste probleme. Samim tim, politički angažman i delovanje levice se razlikuje od zemlje do zemlje. Ovde je odlično opisana situacija u Grčkoj a Vama može da se sviđa ili ne... Siguran sam da je autor svestan da zna da ništa ne zna, a Vi imate još mnogo da učite da biste došli do tog zaključka.
Preporuke:
10
17
20
utorak, 05 jun 2012 09:10
Andro Lutak @ Mila
Gospođo, verovatno će vas iznenaditi činjenica da grčka crkva odnosno većina sveštenika Arhiepiskopije Atinske, Pirejske i Svegrčke, podržava levicu u Grčkoj, verovali ili naročito KKE, a ne ultradesničarsku "Zlatnu zoru" koja je svoj naziv "slučajno" pozajmila od istoimene organizacije legendarnog prevaranta ("čarobnjaka") i agenta MI6 Alistera Kroulija.Kome su danas potrebne, i ČEMU ZAPRAVO SLUŽE, ultradesničarske partije, kada je jasno da je neoliberalni kapitalizam u Južnoj Evropi pred izdisajem i sada živi na pumpama MMF-a i Berlina da bi se i dalje zarađivalo na nesretnoj Južnoj Evropi, a inače je odavno "provaljen" od strane masa običnih ?Organizacije i partije "desničara" danas, i kod nas i drugde, služe Imperiji koja ih i stvara i održava, preko MREŽA lokalnih agenata, a koje su postavljene još u doba Hladnog rata.
Preporuke:
10
17
21
utorak, 05 jun 2012 13:58
evro-diletanti
Gospodo draga, da li je vama poznato da je simbol i decenijski nosilac socijalističkih ideja u Grčkoj - socijalistički pokret PASOK? Ne, nije?
Taj isti PASOK vladao je duže vladao Grčkom nego SPS bivši i sadašnji Srbijom i to skupa, sa potpuno istim katastrofalnim rezultatom kao i njihovog nesocijalističkog rivala ND.
Taj nesrećni korumpirani američki pijun Papandreu (juniora junior), koji onomad uvede Pačića u "Evropsku vladu", je ni manje ni više nego predsednik Socijalističke Internacionale!!! Ni to vam nije poznato?!
Dragi naši fejsbuk analitičari, vreme je da se rastanete od svojih omiljenih levo-desnih iluzija, koje vam utuviše u glavu vaši nedostatni profesori eks-marsisti, danas gorljivi evro-Evropljani...
Preporuke:
14
6
22
utorak, 05 jun 2012 15:50
Andro Lutak
PASOK je sa Semitisom na čelu postao pro-nemačka partija, koja se ni u čemu nije rezlikovala u politici prema Četvrtom rajhu od ND, ali - ni od tadašnje KKE, čija je tada predsednica bila jedna od najbogatijih žena u Grčkoj!
Danas je situacija u KKE sasvim drugačija. KKE je odavno pročišćen, i u njegovom vrhu nema više plaćenika Četvrtog rajha i pripadajućih mu bankarskih oficira . KKE su preuzeli levičari - staljinisti.
Preporuke:
6
11
23
utorak, 05 jun 2012 23:57
Φιλοσοφία
Gospodine "Evro diletanti",
budite malo precizniji u vašim argumentima kada već potcjenjujete onog ka kome upućujete ironiju. Vašim komentarom niste rekli ništa što mi odavno već ne znamo. Živeći dugo godina u Grčkoj, poznajem dosta dobro grčki partijski sistem i njegove boljke. Stoga mogu da tvrdim kako je tekst gospodina Tanasića izvanredna analiza pravog stanja stvari. No, bojiti stvari i pojave crno i bijelo je najlakše i najbrže, te tako i ocijeniti jednu vlast ili jednu stranu kao najomraženiju i najodgovorniju, onako kako Vi to učiniste. Stvari su na terenu malo komplikovanije.
Preporuke:
8
7
24
sreda, 06 jun 2012 13:05
Andro Lutak @ filozofija
"...tvrdih levičara iz KKE za koje nema dileme šta su koraci koje Grčka treba da preduzme - napuštanje Evrozone, istupanje iz EU, vraćanje drahmi i zaštita grčkog tržišta kako bi se povratila konkurentnost i zaštitio standard ...
Ništa čudno što za KKE 'nema dileme', jer po gornje navedenom Grci su živeli pre EU, tj. dok su bili samo deo nekadašnje EEZ, i živeli su sasvim normalno za jednu mediteransku zemlju kao što je Grčka, jedino što, npr., piljari nisu vozali merdže od 100 000 evra na kredit. Vi to sigurno znate, jer tamo, kako kažete, dugo živite. Ono je bila prava Grčka! A to je ono što traže grčki komunisti, i to jeste jedini put da se Grčka - vrati sebi.
Preporuke:
6
5
25
sreda, 06 jun 2012 21:00
Φιλοσοφία@ Andro Lutak
I opet ponavljam da na terenu stvari nisu tako jednostavne ili crno-bijele. KKE ne može dijeliti lekcije o izlasku zemlje iz krize, Evropske Unije, Evro zone itd. itd., iz prostog razloga što to nije komunistička patrija kakvom je zamišljate. Vođa stranke je gospođa Papariga i na čelu je gotovo kao i Staljin, nekoliko decenija. Tu nema promjena. Znači da nam je jedini put izlaska iz krize ... izlazak iz višepartijskog sistema, parlamentarizma, demokratije... jer će dolaskom KKE sve to biti izlišno. Drugi vrlo bitan momenat je taj da vrhovni članovi ove stranke nisu baš voljni i sami da se odreknu svojih beneficija, bogatog načina života u djelu grada koji je nešto slično našem Dedinju i mnogo čega drugog.Pozivaju na podizanje velike revolucije, ali pod uslovom da to bude što dalje od njih. Moja poenta je da ako se držiš jedne političke linije, trudi se da joj budeš doslijedan i u životu, inače nemaš prava popovati drugima. Njihova politika je neozbiljna i isključiva.
Preporuke:
4
6
26
četvrtak, 07 jun 2012 10:00
Andro Lutak @ Filozofija
Ma ništa čudno što drugarica Aleka Papariga (ne znam odakle mi to, ali bio sam ubeđen da su je smenili pre 3 godine! Nešto sam "permutovao"!) živi u severnom ili južnom, prestižnom atinskom predgrađa. Da li ste nekada videli predsednika bilo koje tamošnje partije, da živi u skromnom stanu recimo u kraju oko atinskog trga Omonija? Pa, to nema ni kod nas, da neki politički vođa živi u jednosobnom stanu u npr. Mirjevu, svuda su uspešni političari, vođe političkih partija, BLAGO REČENO DOBROSTOJEĆI, i tu se nema šta dodati ni oduzeti.
Ali, ostavimo na stranu komšiluk drugarice Paparige. Grčkoj ne može da predstvavlja izlaz nikakvo dečje premišljanje "'oću kakim - neću kakim", već upravo suprotno, ovo što kaže KKE, radikalan rez i - ZBOGOM euROBIJO!
Propasti Grci neće ako odmah preseku eurobski konopac koji ih davi, jer oni se ne mogu smrznuti od zime, zatim uglavnom su vlasnici svojih stanova, a 'horte' sigurno neće zafaliti.
Preporuke:
2
6
27
četvrtak, 07 jun 2012 15:18
Φιλοσοφία
Mislim da razmisljate dosta naivno. Gospodja Papariga postavlja stvari na ovaj nacin: "...ja sam vam fino rekla da se odreknemo svega i budemo kao Koreja, Staljin je nas uzor i zato sam ja njegov naslijednik, ali posto necete da podignete revoluciju- sta cu vam ja! Do tada cu sve negirati, nista necu predlagati i naravno uzivacu u svim tekovinama kapitalizma." Dakle, ono sto Papariga predlaze jeste neizvodljivo jer nije primjenjivo i nije program, vec negacija svega postojeceg. Osim toga, KKE je vise puta usao u koaliciju sa desnicom i uvijek se sukobljavao sa ljevicom koja im je dalja od desnicara (koji opet nisu desnica kakvom je znamo, vec samo predani zastitnici velikih firmi i njihovih vlasnika koji nikada drzavi nisu placali poreze). Dakle, sasvim je jedno sta Papariga govori a sasvim drugo je ono sto se primjenjuje u politickoj svakodnevnici. Grcka nije samo Santorini, ona je i Evros, Florina, Pindos... gdje je tesko opstati. A o opasnosti iz Turske necu ovom prilikom.
Preporuke:
5
4
28
petak, 08 jun 2012 10:21
Zdravko
Svi pokreti kao sto su 99% zasnovani su na mutnoj i nedovoljno definisanoj ideologiji. Neposredna demokratija je prevazidjena, pogresna i nemoguca, a svako ko to ne vidi tesko da moze jos dublje da sagleda, sto trenutna desavanja u svetu svakako zahtevaju. Osnovno nerazumevanje lezi u tome sto se misli da ce novi sistem doneti poboljsanje, ali se uvek stvari vracaju na to da ljudi sprovode sistem, i da se oni daleko teze menjaju nego ti sistemi. Neposredna demokratija je nista drugo do umotana anarhija, prosarana zastarelim marksistickim idejama. U trenutku krize, ono sto vam treba su ljudi koji stvaraju nove ideje, misle originalno, a ne oni koji idu retrogradnu i pri tome ne razumeju osnove politickih ideologija, jer da ih razumeju, nikada ne bi spajali pseudo-anarhizam sa marksizmom (tj. levicom kako je sad zovu)
Preporuke:
4
2
29
petak, 08 jun 2012 13:29
milica
Lepo rece jedan komentator ili komentatorka da velika nadmenost G.Tanasica ne dozvoljava mu da malo bolje pogleda svet oko sebe, samo ono sto on kaze je dobro i najbolje, svi ga hvale a ja imam utisak da "veliki i najbolji'politicki analiticar prvo saceka da njegove kolege analiticari napisu svoje clanke o slicnim temama pa onda on napravi veliku rekapitulaciju i pobere sve lovorike. Nemam obicaj da kritikujem analiticare jer su svi odlicni ali pobogu pa nije samo Nikola Tanasic najpametniji i najbolji ima tu i te kako vrednih sposobnih i pametnih ljudi, koji ne mogu biti zapazeni od takvih ''velicina''kao sto je gore pomenuti autor. Manje hvalospeva a vise poniznosti ne bi skodilo autoru.
Preporuke:
3
6
30
petak, 08 jun 2012 15:27
Demos
@ Milica
Sa velikim zadovoljstvom očekujem Vaš tekst na istu temu. Siguran sam da i Nikola Tanasić deli moje mišljenje. NSPM, koliko mi je poznato, je otvoren prema svojim čitaocima i pruža priliku gotovo svima da napišu tekst koji je potkrepljen činjenicama.
Preporuke:
5
0
31
subota, 09 jun 2012 11:24
Φιλοσοφία
Milice, čemu tolika nadmenost i ljubomora? Nigdje nisam uočila nikakvu nadmenost kod Tanasića, koji se potrudio i izučio do tančina situaciju koja vrlo lako može i nas da zakači. Nemojte biti tako nagli i nekorektni, jer trud treba pohvaliti, naročito u ova vremena opšte lijenosti, duhovne učmalosti i mediokriteta. Ovaj tekst je izvrstan, korištene su naučne metode i sve je lijepo potkrijepljeno argumentima.
Preporuke:
4
2
32
nedelja, 10 jun 2012 09:47
Andro Lutak @ Filozofija
Odlična stvar bi bila kada bi Grci postali kao Koreja, a pretpostavljam da ste mislili na Severnu Koreju.
Severna Koreja je SUVERENA DRŽAVA (velikim slovima), a naročito u odnosu na današnju, propalu Eladu, "punopravnu" članicu E.U. koju Berlin ponižava, prethodno joj uvalivši nezamislive količine svih vrsta svojih proizvoda koji Grcima NISU BILI POTREBNI, (ista stvar i sa Potrugalijom i Španijom) ali su Nemci tako spasili svoju industriju posle ujedinjenja odnosno stvaranja Četvrtog rajha. Sada ostaju "samo" da i banke naplate zelenaške kamate jer Grci nisu imali svoje love za toliku količinu nemačkih roba, prethodno ukinuvši carine za iste po diktatu, GLE ČUDA, Berlina, pardon Brisela.
S. Koreja ima, kako to oni lepo i pesnički nazivaju, " oružje Sudnjega dana " , pa ameri mogu samo da zveckaju oružjem u Žutom moru, a za razliku od propale Grčke, kojoj je ostalo da razbija glavu na temi da li će joj ostrva oteti Nemci, na osnovu "duga", ili Turci na osnovu "istorijskog prava"
Preporuke:
2
1
33
nedelja, 10 jun 2012 17:35
MAKEDONAC MKD
Kako god da pogledate, za Grcku nema izlaza. Mozda bi i bilo da joj ovo nije n-ti po redu bankrot. Oni koji su davali pare NECE vise da ih daju. Dali je ili ce biti to uzrok dodatnog jacanja fasizma u Grckoj, videcemo za nedelju dana. Mislim da ce pred svakog pobednika posle tih izbora, ako formira vladu (sto je pravi problem), ponovo stojati ISTI zahtev EU. Ili ce Grcka OVAKO ili NEMA PARA ! A i ako ima para, bice strogo dozirane i kontrolirane do poslednjeg centa. Upravo to grci nikako ne prihvataju.
Preporuke:
1
4
34
nedelja, 10 jun 2012 17:44
Φιλοσοφία
U redu. Hajde da zajedno izanaliziramo sve što ste napisali, g-dine Andro. Vi kažete da je Grčkoj ( ne bih rekla da je propala, jer se Grčka ne predaje tako lako) najbolje da bude kao Sjeverna Koreja. Ok. Ako je tako relano i jednostavno sa Paparigom i Kaneli na čelu, zaista postati toliko zatvoren i nezavistan kao Koreja, Grčka bi to vjerovatno već uradila. Ali sam vam u prethodnim postovima iznijela da vrh ove političke partije nema tih kapaciteta. Drugo moje pitanje je, ako je to tako lako, zašto Srbija ne učini isto. Razlog više je što nije članica EU. Odgovor koji vam dajem je neumješnost političara i njihova potkupljivost. Grčka je i došle do ove tačke zahvaljujući svojim gramzivim političarima.
Koreja sa druge strane ima podršku Rusije, a Grčka je tu podršku izgubila. I Koreja nema Turke za vratom, a Grci ih imaju. Pitam vas na koje ste istorijsko pravo mislili u kontekstu teritorija Grčke koje ona "duguje" Turskoj!?
Preporuke:
1
1
35
utorak, 12 jun 2012 13:29
Ταλκοτ Παρσονς
Odlican text,iscrpna analiza,poznavanje prilika,ispravna antiglobalisticka orijentacija.Mislim da bi autor trebalo da prouci extremnu desnicu, njen razvoj i uticaj u Atini od 5miliona gradjana(u poslednje 2 godine).
Preporuke:
2
0
36
sreda, 13 jun 2012 14:28
Andro Lutak @ Filozofija
Kao što možete primetiti, stavio sam navodnike na tursko "istorijsko pravo", baš kao i na "dug" prema nemačkim bankama. A stavio sam navodnike jer je i jedno i drugo zapravo virtuelno, odnosno nepostojeće.
Međutim, sila Četvrtog rajha, kao i Turske, jeste veoma stvarna, a bedna Elada nije SUVERENA DRŽAVA (bez navodnika) poput Severne Koreje sa A-bombom i Narodnom Republikom Kinom kao moćnim saveznikom, već "punopravna" (ovde bi trebali dupli navodnici!) članica Četvrtog rajha, pardon E.U., sa onolikim "dugom" koliko to kaže Berlin, pardon Brisel, i sa vojnom moći dovoljnom da eventualno zadrži tursku armiju samo onoliko sati koliko bi trebalo da te iste Turke u pohodu prekinu saveznici istog tog Berlina, pardon Brisela, a svi zajedno odavno više nisu saveznici Grčke, ako su ikada i bili. Pa tako da, obrni-okreni, ostrvima se loše piše ....
”…oni zaboravljaju da funkcija parlamentarnih zastupnika nije da 'što efikasnije sprovode evropsku politiku' (što mnogi iskreno veruju), već da pred parlamentom zastupaju i brane određene političke ideologije i zahtevaju određene političke korake, za šta su dobili mandat od građana.”
Upravo to nastoje da unište briselske birokrate pod američkom kontrolom. Neposrednu demokratiju i slobodnu politiku. Ali primer Grčke koji je gospodin Tanasić detaljno analizirao i uverljivo predstavio, pokazuje da se demokratija (= suverenitet naroda) ne može lako ugušiti.
Cim neko nema podrsku naroda, pocinje da trazi neposrednu demokratiju.
A sta fali posrednoj?
Nijedan politicar ne zeli da bude na vlasti samo 4 godine. Dakle itekako mu je stalo da vas ne izneveri i ne naljuti bas toliko da ne glasate za njega ponovo.
U slucajevima kada vas politicar ipak prevari i uradi nesto sasvim suprotno od onoga sto ste zeleli, za cetiri godine necete glasati za njega ili njegovu partiju i to JESTE ogromna i bolna kazna za njega. Mito to tesko moze da nadoknadi.
Da, u Srbiji se mnogi politicari ne drze svojih obecanja, ali to je samo zato sto prate ono sto narod (trenutno) zeli.
Npr Dacic: na proslim izborima je promenio stranu i tako navodno izdao svoja obecanja.
Ali vec ovi izbori su pokazali da narod nije ni zeleo da se on tih svojih obecanja drzi, i zadovoljan je "preumljenjem".
Posredna demokratija funkcionise.
http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=31149
Samo za one koji ih do sada (što je već stvar inteligencije) nisu prozreli.
Briljantna analiza stanja, kao i uvek, od Tanasića, koji postaje vrlo ozbiljan analitičar političkih prilika u svetu.
Sve čestitke; koliko je pogodio u srž- govore i histerični minusi, koje su pozitivni komentari na tekst "pokupili" odmah, čim su se pojavili. Armija briselskih aparatčika je sve nervoznija i ovde, na srpskom "Stratforu", koji prate svi, uključeni u srpsku političku scenu.
Još jednom- čestitke, Tanasiću!
Grešite u jednoj stvari. Brdo minusa ne dolazi od briselskih poslušnika, imali smo ovde organizovane akcije davanja minusa videli smo šta to znači, već desničara.
Vidite, levica trpi udrace sa dve strane. Od internacionale desnice koja se nameće kao novi svetski poredak posle pada SSSR-a i nacionale desnice, koja ne može svojim bićem da podnese pogresivne leve ideje. Levica i nacionalna desnica se slažu u kritici postojećeg sistema, ali su im rešenja različita.
Ovde se lupaju minisu zbog ogorčenja što broj glasova Sirizi i Komunističkoj partiji raste. U Grčkoj sem te fašističke Zlatne zore nemate predstavnika nacionale desnice.
http://www.nspm.rs/savremeni-svet/okupacija-volstrita-izmedju-revolucije-i-simulacije-ili-koliko-je-posto-onih-99-posto.html
@fristajlo
Ovde se lupaju minisu zbog ogorčenja što broj glasova Sirizi i Komunističkoj partiji raste.
Toga se naprosto nisam dosetio, budući da Tanasićev tekst nigde ne sugeriše neko levičarenje; hvala na podsećanju- izgleda mi, da ste u pravu...
Činjenica je da "desna" ideja, koja sama po sebi ne mora biti loša- sada trpi iz istih razloga, kao nekad "leva"- zbog nepoštene promocije.
Pozdrav!
Rezultati su mizerni, u prvom slučaju, i duboko reakcionarni i eksplozivni i opasni po Bliski Istok, ali i samu Evropu, u drugom slučaju.
Ali to su preteška pitanja za ove mlade kvazi-levičare bez životnog iskustva, oni teško da dosežu čak i do površine stvari, obliveni e-impresijama, tviterovani i izfejsbučeni u svoj svojoj naivnosti i površnosti koja je neminovni pratilac euforične "Beograd je svet" mladosti
Dovoljno je pogledati rezultate izbora u zemljama EU u protekle dve godine, uz dva izuzetka za sve njih važi ono: "Nismo mi socijalisti"!
@ Mila
Rekao bih da Vam vaša nadmenost ne dozvoljava da proučite i sagledate stvarnost. Evropa nije jedna celina niti cela Evropa ima iste probleme. Samim tim, politički angažman i delovanje levice se razlikuje od zemlje do zemlje. Ovde je odlično opisana situacija u Grčkoj a Vama može da se sviđa ili ne... Siguran sam da je autor svestan da zna da ništa ne zna, a Vi imate još mnogo da učite da biste došli do tog zaključka.
Taj isti PASOK vladao je duže vladao Grčkom nego SPS bivši i sadašnji Srbijom i to skupa, sa potpuno istim katastrofalnim rezultatom kao i njihovog nesocijalističkog rivala ND.
Taj nesrećni korumpirani američki pijun Papandreu (juniora junior), koji onomad uvede Pačića u "Evropsku vladu", je ni manje ni više nego predsednik Socijalističke Internacionale!!! Ni to vam nije poznato?!
Dragi naši fejsbuk analitičari, vreme je da se rastanete od svojih omiljenih levo-desnih iluzija, koje vam utuviše u glavu vaši nedostatni profesori eks-marsisti, danas gorljivi evro-Evropljani...
Danas je situacija u KKE sasvim drugačija. KKE je odavno pročišćen, i u njegovom vrhu nema više plaćenika Četvrtog rajha i pripadajućih mu bankarskih oficira . KKE su preuzeli levičari - staljinisti.
budite malo precizniji u vašim argumentima kada već potcjenjujete onog ka kome upućujete ironiju. Vašim komentarom niste rekli ništa što mi odavno već ne znamo. Živeći dugo godina u Grčkoj, poznajem dosta dobro grčki partijski sistem i njegove boljke. Stoga mogu da tvrdim kako je tekst gospodina Tanasića izvanredna analiza pravog stanja stvari. No, bojiti stvari i pojave crno i bijelo je najlakše i najbrže, te tako i ocijeniti jednu vlast ili jednu stranu kao najomraženiju i najodgovorniju, onako kako Vi to učiniste. Stvari su na terenu malo komplikovanije.
Ništa čudno što za KKE 'nema dileme', jer po gornje navedenom Grci su živeli pre EU, tj. dok su bili samo deo nekadašnje EEZ, i živeli su sasvim normalno za jednu mediteransku zemlju kao što je Grčka, jedino što, npr., piljari nisu vozali merdže od 100 000 evra na kredit. Vi to sigurno znate, jer tamo, kako kažete, dugo živite. Ono je bila prava Grčka! A to je ono što traže grčki komunisti, i to jeste jedini put da se Grčka - vrati sebi.
Ali, ostavimo na stranu komšiluk drugarice Paparige. Grčkoj ne može da predstvavlja izlaz nikakvo dečje premišljanje "'oću kakim - neću kakim", već upravo suprotno, ovo što kaže KKE, radikalan rez i - ZBOGOM euROBIJO!
Propasti Grci neće ako odmah preseku eurobski konopac koji ih davi, jer oni se ne mogu smrznuti od zime, zatim uglavnom su vlasnici svojih stanova, a 'horte' sigurno neće zafaliti.
Sa velikim zadovoljstvom očekujem Vaš tekst na istu temu. Siguran sam da i Nikola Tanasić deli moje mišljenje. NSPM, koliko mi je poznato, je otvoren prema svojim čitaocima i pruža priliku gotovo svima da napišu tekst koji je potkrepljen činjenicama.
Severna Koreja je SUVERENA DRŽAVA (velikim slovima), a naročito u odnosu na današnju, propalu Eladu, "punopravnu" članicu E.U. koju Berlin ponižava, prethodno joj uvalivši nezamislive količine svih vrsta svojih proizvoda koji Grcima NISU BILI POTREBNI, (ista stvar i sa Potrugalijom i Španijom) ali su Nemci tako spasili svoju industriju posle ujedinjenja odnosno stvaranja Četvrtog rajha. Sada ostaju "samo" da i banke naplate zelenaške kamate jer Grci nisu imali svoje love za toliku količinu nemačkih roba, prethodno ukinuvši carine za iste po diktatu, GLE ČUDA, Berlina, pardon Brisela.
S. Koreja ima, kako to oni lepo i pesnički nazivaju, " oružje Sudnjega dana " , pa ameri mogu samo da zveckaju oružjem u Žutom moru, a za razliku od propale Grčke, kojoj je ostalo da razbija glavu na temi da li će joj ostrva oteti Nemci, na osnovu "duga", ili Turci na osnovu "istorijskog prava"
Koreja sa druge strane ima podršku Rusije, a Grčka je tu podršku izgubila. I Koreja nema Turke za vratom, a Grci ih imaju. Pitam vas na koje ste istorijsko pravo mislili u kontekstu teritorija Grčke koje ona "duguje" Turskoj!?
Međutim, sila Četvrtog rajha, kao i Turske, jeste veoma stvarna, a bedna Elada nije SUVERENA DRŽAVA (bez navodnika) poput Severne Koreje sa A-bombom i Narodnom Republikom Kinom kao moćnim saveznikom, već "punopravna" (ovde bi trebali dupli navodnici!) članica Četvrtog rajha, pardon E.U., sa onolikim "dugom" koliko to kaže Berlin, pardon Brisel, i sa vojnom moći dovoljnom da eventualno zadrži tursku armiju samo onoliko sati koliko bi trebalo da te iste Turke u pohodu prekinu saveznici istog tog Berlina, pardon Brisela, a svi zajedno odavno više nisu saveznici Grčke, ako su ikada i bili. Pa tako da, obrni-okreni, ostrvima se loše piše ....
Pozdravljam Vas.