У Србији и Републици Српској обележава се 17. годишњица страдања Срба
Погледајмо око себе: како се обележава? За РС не знам, али у Србији се масовно пије и роштиља, ваљда је радницима добро.
Воли Србин лако да живи...
Они из 1915 били су достојни, биће даће Бог ови што стасавају, али ово данас је срамота. Барем свећу да им упале. Еј, авионима су сатирали избегличку колону!
Препоруке:
43
2
2
уторак, 01 мај 2012 08:45
Висарион,
То је то.Наша судбина из претхиодне заједнице.Тако се завршио ослободилачки поход Срба у Првом светском рату.То је заслужио гегула кад је закуцао на врата Загреба."Биће Муру хоће они сами да ослободе" говорио је Милутин из истоимене култне књиге Данка ПОповића.А они нас тужили.Одмах пошто су нас из Хрватске протерали:Уместо да то одмах учинимо ми.И за Јасеновац и за све остало, за континуитете истребљивања нашег народа на тој територији.Сад их молимо да повучемо тужбе.Којешта.Ми смо у праву.Они нису.Па нека цео свет мисли другачије, ми знамо како је.Еј.Подигли вешала да обесе децу.Невну.Ону која нису знала шта их чека кад су им конопце качили о врат.Нека игра, шта ли.Постоје ли такви момнтруми кадри да невиносгти ставе омчу о врат и да се сликају крај њихових лешева.Шта су имали у глави, шта у души.И ви од њих очекујете да вас уважавају.Ми смо за њих само наивни бедаци којима ће омчу, чим дођу следеће прилике, да натакну на врат.Ту недоумица нема.Бежмо од њих док смо читави
Препоруке:
41
2
3
уторак, 01 мај 2012 08:48
Φιλοσοφία
Какви јунаци! Каква историја! Од савјести се побјећи не може па да је умире, сваке године покушавају убједити да је то био херојски чин протјеривања нејачи.
Pricao sam sa izbeglima iz Hrvatske, Bosne i Kosova. Najvise od svih metaka neprijatelja boli ravnodusnost "Beogradzana".
Zapamtio sam te reci: "Kao da nismo isti narod."
Srpska drzava preko Drine je najvise sto se moze uraditi za sve postradale u poslednjih sto godina. Zato je treba cuvati.
Kvazi eliti Beograda kojoj su drazi hrvatski pevaci i glumci treba tetovirati slike iz Jadovna i Jasenovca.
Препоруке:
45
3
5
уторак, 01 мај 2012 09:49
Српкиња
Каква тешка жртва тај наш народ... Страдалима нека је вечна слава и хвала, преживелима снага и утеха. Шта бисмо ми да нам није Бога?! Овако сви они светле и опомињу.
Препоруке:
24
2
6
уторак, 01 мај 2012 10:01
Акса
Пре 17 година, када се десио овај злочин ми Срби у Србији, смо као добри Титови пионири славили 1.Мај док су нашу браћу у Западној Славонији Хрвати клали и убијали.
После 17 година, ми Срби у Србији, уместо да држимо парастосе нашој побијеној браћи у Западној Славонији и даље као добри Титови пионири славимо 1.Мај.
Али сада се још и питамо зашто нам је овако како нам је, зашто нам држава пуца по свим шавовима, зашто нас нико не поштује, зашто свака шуша са нама ради шта хоће и зашто нас је сваке године 30.000 мање.
У ПАМЕТ СЕ БРАЋО СРБИ ДОК ЈОШ НИЈЕ КАСНО!
ДАЈ НАМ БОЖЕ ПОКАЈАЊА!
Препоруке:
34
2
7
уторак, 01 мај 2012 10:10
Anka Krajina
Ranjenici su gaženi tenkovskim gusenicama ili dokrajčeni noževima
Zato nijedna novinarska ekipa nije smela na mesto događaja. Jedino je HTV imao dozvolu da snima ali tek nakon pranja asfalta na autoputu kod Okučana!
A što je najgore, oni, koji su taj egzodus pratili sa desne obale Save, nisu smeli ispaliti niti metak!
Da nisu neki od njih pekršili naređenje, žrtava bi bilo mnogo više!
Toliko o slozi Srbalja! Zato neka ne čudi što nema zvaničnog pomena žrtvama.
Препоруке:
24
3
8
уторак, 01 мај 2012 11:30
bruka i sramota
Pola Srbije plaće za Titom,a pola za Antom Markovićem.Prekiniti sve odnose za HR do daljeg,sve dok oni slave zločine nad Srbima mi sa njima nemamo šta da pirčamo.Ne bi bilo loše zabraniti turističkim agencijama izdavanje aranžmana za HR,svaka agencija koja izda kazna od 500.000-1000.000 rsd,sledeći izdat anramžman zatvaranje turističke agencije do godinu dana,pa da vidimo.Verujte da bi ovakva odluka imala ogroman efekat pogotovo pred ovu novu sezonu,e tako to radi ozbiljna država.Zabraniti hrvatskim pevčima nastupe po Srbiji.Ukiniti 300 hrvatstih ulica u Beogradu.Nacionalizovati 30% hrvatskih firmi po Srbiji za početak.Podneti tužbu poritv te države za Jasenovac,Oluju,Bljesak uzeti najbolje svetske advokate dati im procenat od ratne odštete oko 5 %.Njihovim glumcima,voditeljima zabraniti snimanje filmova,igranje predstava po Srbiji.Ukinuti "Dane Hvara"JDP mora da pormeni naziv u Srpsko Dramsko Pozorište.JAT preimenovati u SAT.
Препоруке:
17
1
9
уторак, 01 мај 2012 11:47
Bijeljina
Naša braća prognani Iz Hrvatske , svoji na svome u Semberiji .
Препоруке:
13
0
10
уторак, 01 мај 2012 11:56
Niksa
Ništa tu nema, za šta nismo (delom) sami krivi!!!
Ima dva izlaza. Ili da zaboravimo (što je lošije) ili da izvučemo pouke. Jedno će se sigurno dogoditi, hteli mi to ili ne.
Kada je jedan srbin u Nišu 1990. rekao šta će biti ako izaberemo taj put, koji smo izabrali, onda smo ga kamenovali.
I sada kukamo, jedimo se, krivimo Vatikan, kominternu, NATO, mužahedine, amere, Evropu, Natašu Kandić, domaće izdajnike, strane plaćenike...
Čak i sebe, ali ne zato što smo loše izabrali, nego zato što nismo čvršće pohrlili u bezdan.
Što nismo više voleli Slobu, Šešelja i kompaniju.
Ono što sada treba da gledamo je život prognanih danas u Srbiji. Ko im pomaže? Niko.
Sravnjeni Nemci 1945. nisu kukali nad svojom sudbinom i vrteli se pitanjima: Gde smo pogrešili i kako da svetu objasnimo da nismo to zaslužili, već su zasukali rukave i sada se svet pita NISMO LI 1945. PRETERALI.
Poštovanje nije kategorija po sebi, več se zaslužuje teškom mukom.
Препоруке:
16
1
11
уторак, 01 мај 2012 12:29
alkar@filozofija
ostav te se nejači i vase nevinosti-imali ste vi vrhunsku i dobro naoruzanu vojsku-to sta ste dozivili poraz je nesto drugo-nasa nadmoć u motivu i hrabrosti.sve drugo je prazna velikosrpska priča.
Препоруке:
6
22
12
уторак, 01 мај 2012 12:48
Stanić Milan
Srbi iz Hrvatske - "poslednji Mohikanci"
O Srbima iz Hrvatske teško je govoriti,čije bi činjenice bile sasma tačne,jer su Srbi kroz svoju istoriju suviše oscilirali od najvećeg ushićenja i pregnuća - do potpunog pada i opšte nacionalne apatije.U građanskom ratu(1991.-95')pokazalo se,da su Srbi iz Hrvatske postali žrtve pogrešnog strateškog cilja i generalne srpske politike(u koliko je uopšte postojala).U multipolarnom sukobu na tlu ex Jugoslavije podelama između sebe,Srbi nisu imali nikakve šanse(Knin na jednu stranu,Istočna Slavonija na drugu,Zpadna Slavonija na treću,Kordun i Lika ni tamo,ni ovamo).U vreme dok se ovo dešavalo postoji otvoren antagonizam između Karadžića i Miloševića,definitivan rezultat(nažalost) je poznat 3 meseca kasnije.Ponašanje pol. i voj. rukovodstva RSK duboko je bilo protivno celokupnoj istoriji i mentalitetu srpskog naroda.Na koncu, odbiti Plan Z-4 bez sagledavanja svih dimenzija bio je akt samoubistva i ludost bez presedana u politici.
(nastavak)
Препоруке:
7
1
13
уторак, 01 мај 2012 13:04
Stanić Milan 2
(nastavak)
Sa druge strane Hrvatska je jedina zemlja u Evropi u kojoj je obnovljen kleronacionalizam i šovinizam,na onoj istoj matrici na kojoj su 1941.formirali NDH.Uostalom to Tuđman nije nikada krio što se vidi iz njegovih govora od osnivačke skupštine HDZ-ea,pa do smrti.I kad se sve stavi na svoje mesto,Srbi iz Hrvatske su postali narod bez identiteta,apatridi,bez domova iu domovine sa uništenih preko 30.000 kuća i imanja i oko 50.000 stamb.jedinica,bez prava na povratak stanova,penzija,imovinskih prava,prava iz radnog odnosa itd.Umesto toga procesuirano je 4.628 lica primenjujući srednjovekovni princip o krivnji"verovatne pretpostavke"kao što je radio Višinski za vreme Staljina u SSSR-u.Na kraju ti nesretni "srpski"državnici obećavaju i blago SPC samo da Hrvati povuku tužbu,što je opet dno-dna.Trebao je g.Boris videti u Jajacu 1995.(posle Oluje) jednu curicu iz Korenice(Đekić-ne sećam se imena) unakaženu od rakete Mig-21 u s.Bravnice,pa da bar na trenutak pomisli na svoju decu.
Препоруке:
10
3
14
уторак, 01 мај 2012 13:11
Tatomir
Alkare, znam da voliš da provociraš, ali podsmevati se ovakvim stvarima je jadno.
Ti si jadan, tako sakriven iza tastature i monitora u sobi...
Препоруке:
14
3
15
уторак, 01 мај 2012 13:12
Бранке
Сваког првог маја ме је срамота сопственог народа . . .
Срећа(ако се тако нешто може назвати срећом) па годишњица "Олује" не пада 1.5. иначе би и њу вајни Срби "прославили" уз алкохол и крканлук . . .
Препоруке:
10
1
16
уторак, 01 мај 2012 13:57
БЦ
Западна Славонија је била под заштитом снага УН. Срби разоружани, а српско наоружање под "двоструким кључем". Снаге УН су гарантовале Србима безбедност до политичког решења њиховог положаја. Срби нису предузимали било какве војне активности. Али, без обзира на гаранције тзв УН, и демобилизацију српских снага, усташка војска изненада нападна на ту зону (по наређењу Немачке, не заборавите да је енглески постао службени језик Америке уместо немачког само захваљујући једном гласу), побије Србе које су успели ухватити, а остале протера. Ово је истина, и истина је да су овакви методи били својствени нацистима и усташама.
Препоруке:
6
2
17
уторак, 01 мај 2012 14:04
Anka Krajina
@ Stanić Milan
odbiti Plan Z-4
Da li bi bilo šta drukčije da su ga prihvatili?
3. avgusta 1995. na HTV u 23. sata, u emisiji "Slikom na sliku", izjavljuju da će se pregovori nastaviti?! Pet sati kasnije napadaju sektor Sever i Jug!
Pa nije Zvonko Červenko mobilisao onoliku vojsku za dva sata!
Indikativno je da, niko nigde ne pominje događaje iz Petrinje u jesen 1990. godine, pre Martićevih balvana i pre Plitvica!
Tada je u petrinjsku kasarnu stigao prvi zbjeg srpskih žena i dece, uplašenih Šeksovim hapšenjem uglednijih članova stranke SDS.
I danas pamtim izjavu komandatna kasarne, Letića, nebrojeno puta ponavljanu na radiju, gde kaže "Ja ovaj narod noćas ne mogu ostaviti..."
Kakvu alternativu su imali Srbi u Hrvatskoj dolaskom Tuđmana, Šuška, Šeksa i Glavaša? Najbolji dokaz je Josip Kir!
Препоруке:
11
1
18
уторак, 01 мај 2012 14:08
Anka Krajina
@ Nikša
Sravnjeni Nemci 1945. nisu kukali nad svojom sudbinom...
Ali su dobili Marshallov plan! A šta smo dobili Srbi?
78 dana bombardovanja!
Препоруке:
8
2
19
уторак, 01 мај 2012 15:00
Niksa
@Anka Krajina
a šta su Srbi dobili?
Izgleda da si ti Anka na mnoga mesta stigla. I u Okučane i u Petrinju i u Berlin 45.
Ništa niko nikada nije dobio, što je lep i pametan.
Dobitak se ili zarađuje ili zaslužuje.
Препоруке:
1
9
20
уторак, 01 мај 2012 15:21
Stanić Milan
Stanić _ Anka K.
Datum koji vi spominjete je godinu dana kasnije,prije nego što je taj plan od strane trojice ambasadora uručen nesretnom Martiću.Piter Galbrajt nije bio privatna ličnost nego je predstavljao USA.Obzirom da sam bio i na tom terenu oni su taj plan zvali tri-četiri.Nije Tuđman u Maksimiru pekao vola kad je čuo da su u Kninu odbili plan.Na Vašem mestu ne bi bio 100%siguran jer sam bio upoznat sa glavnim odredbama Plana ,a iza njega je stajala i Rusija(ambasador Kozirjev).Prema suštini toga Plana RSK bi bila "država" u državi,čak je bilo i predviđeno da ima svoju monetu.Politika je veština mogućeg i to prevazilazi jednog narcisoidnog stomatologa i policajca.Na kraju,ne zaboravimo da je samostalnost Hrvatske overio Savet bezbednosti sa čime je priznao za legitimnu državu.I tu je glavni vic,odnosno polazna osnova za vođenje realne politike,a ne "šta radite bre MIlane - Rokamo po Zagrebu".
Препоруке:
8
2
21
уторак, 01 мај 2012 15:42
Anka Krajina
@ Nikša
»Ko pogibe – osta na megdanu,
ko se rani – dobio medalju,
ko uteče – i grb i medalju...«
Možda Vi možete vratiti vreme unatrag i ispraviti učinjene greške? Ali u Vašem komentaru ja ne videh nikakv predlog, nikakvu ideju osim prigovora.
Kome?
Препоруке:
4
2
22
уторак, 01 мај 2012 15:59
Ceca Lazinica
@Niksa
Oprostite što se mješam u vašu konverzaciju sa Ankom Krajina al moram da reagujem.Kako to mislite da se dobija što se zasluži?Jesu li Srbi to zaslužili?A šta se nudilo planom Z4.Kulturna i politička autonomija Srba u Hrvatskoj nije, a Srbi u Hrvatskoj su to tražili.Pravo na svoje poslanike na svoju kulturu i pismo.Odnosno da nam priznaju postojanje na tim prostorima u onoj količini kolika je tad bila. Još jedan 1.maj je bio koban 1991.kada su snage ZNG upale u Borovo selo tražeći da se lokalno stanovništvo razoruža i prihvati njihovo prisustvo.Tad ustvari počinje otvoreno neprijateljstvo Hrvata prema Srbima.Šta će u jednom selu oklopni transporteri i ZNG naoružani kalašnjikovim puškama?
Препоруке:
5
2
23
уторак, 01 мај 2012 16:01
Nikša
@Anka Krajina
"Kamenovani" iz 1990. je još tu i govori pametnije od mene.
Za 20 godima, opet ćemo shvatiti, da je trebalo da ga poslušamo.
To je taj predlog.
Препоруке:
1
5
24
уторак, 01 мај 2012 16:35
Anka Krajina
@ Stanić Milan
U pravu ste. Pomenula sam samo poslednje pregovore, uoči samog napada.
Premda i sad mislim, nakon ove vremenske distance i sleda događaja, da rezultat tih pregovora ne bi bio trajno rešenje za mir i suživot na tim prostorima.
Sudbina srpskog naroda u Hrvatskoj nije bila u njihovih rukama nego u rukama MIloševića i Tuđmana.
Uloge statista preuzimali su razni Milani i njima slični, platili danak za ono za šta su uistinu krivi i za ono za šta nisu a odlučivalo se daleko od Knina!
Otud i ona tišina na TV Srbije i floskule o premeštanju na rezervne položaje, sve do Sremske Rače!
Препоруке:
5
1
25
уторак, 01 мај 2012 16:47
трагач
Било би добро да, након што су се над нашом браћом иживљавали, убијали и прогнали већину, Србија смогне снаге да се према Хрватској држави постави адекватно њеној злочиначкој основи.
Слично као што би се појединац односио према некоме ко му је побио трећину породице, и то са страшћу, садистички монструозно, уживајући у свом злочиначком делу. Да ли би ико после тога са таквим касније сарађивао, улазио у заједничке послове и сл.?
А ми то чинимо, омогућавајући да после свог хрватског испољеног зла у односу на Србе, још на нама хрватске фирме и зарађују. Макар да нечим покажемо да поштујемо нашу страдалу браћу. Један конкретан потез би био да онемогућимо хрватским фирмама и туризму да профитирају од Срба.
Препоруке:
5
2
26
уторак, 01 мај 2012 16:55
Nikša
@Ceca Lazinica
Naravno, Ceco da ne mislim da je zlo, koje se 90-ih dogodilo iko zaslužio. Ali, kome je danas to bitno?
Oće li nam to popraviti život? Oće li to proteranima pomoći? Ne. Samo taština. A za nju nemam lepe reči.
Препоруке:
1
5
27
уторак, 01 мај 2012 17:27
ЗАМЕНА ЗА СТВАРНОСТ
Josipović: Srbi i Hrvati će jednog dana zajedno slaviti godišnjicu "Oluje" Jutarnji list | 07. 08. 2011. - 12:34h | Komentara: 353
- Verujem da će doći dan kada će i Hrvati i Srbi u Kninu obeležiti pobedu Hrvatske, kad ćemo zajedno položiti cveće na spomenik svim nevinim žrtvama rata, i Hrvatima i Srbima. Sigurno, treba još vremena da se to dogodi, ali dogodiće se - izjavio je Ivo Josipović, predsednik Hrvatske, u intervjuu "Jutarnjem listu".
Препоруке:
3
2
28
уторак, 01 мај 2012 18:50
каћа
Сваки коментар је сувишан. Остаје само БОЛ и НЕЗАБОРАВ !
Препоруке:
11
2
29
уторак, 01 мај 2012 19:50
alkar@tatomir
e moj su tu bilča samo srpska nejač nebi izginilo toliko hrvatskih vojnika u "BLJESKU",imali ste vi vojsku ali nistze znali ratovat pritiv jednako naoruzanog neprijatelja.pobijedili smo vas po svin vojnin pravilčin.ali niste nista naučili
Препоруке:
2
5
30
уторак, 01 мај 2012 20:25
Небојша
Ови коментари одлично приказују тзв. "Србе" типа Вука Драшковића, а ради се о најобичнијим хрватским или прохрватским манипулаторима.
О каквом плану З-4 или како га неки зову 3-4 (као израз спрдње са Србима, а овде се представљају као неки Срби) ви говорите? Па тим планом се ствара НДХ. Који би нормалан Србин прихатио стварање НДХ? Има их, али такви су тада били у мишјој рупи, а данас су хрватски Срби. То је јасно свакој будали. Они који су покушали наметнути тај План не поштују Резолуцију СБ 1244, а да би прихватили тамо неки амерички План З-4. Не будите смешни. Тај план би био основа за хапшења и труњења Срба по хрватским казаматима.
Друго, да ли су снаге УН дошле на ту територију до коначног политичког решења проблема? Јесу? Да ли се политичко решење постигло? Није? Ко је спречио политичко решавање проблема? Усташе. Ко их брани? Усташе. Ко су усташе? Нацисти! Ко их брани? Нацисти!
Ту је поента. Како се кипарско питање решава деценијама а ово компликованије не може ни год.
Препоруке:
4
3
31
уторак, 01 мај 2012 20:55
Ceca Lazinica
@Niksa
Pa normalno da će pomoći prognanim i izbjeglim ako se promjeni sadašnji stav da su dobili šta su tražili.Ako se promjeni politika da je to država u regionu i blizak susjed.To je etnički čista država očišćena raznim akcijama od strane ustaša.Nema tu filozofije i izmišljanja tople vode nego čista i suva istina.Tražiti da se ispita i da se dobije tačan broj svih koji su tamo živjeli do 1991 bez obzira na imovinu.Dobili bi veliku cifru raseljenih i izbjeglih pa onda s tim podatkom mahati pred svijetom da vidi koga su podržavali.Ne trebaju nama ni ordenje ni medalje ni hvalospjevi već istina.To što nam pokušavaju uvaliti priču da su krivi Milošević i Tuđman a oni pomrli pa je puj pik ne važi a Srbi opet krivci i gubitnici.To nije taština to je prava istina zbog sledećih generacija da se ne ponovi nikada nikome.
Препоруке:
2
2
32
уторак, 01 мај 2012 20:57
Filosofija
@Alkar, hahahahahahahaha! Silno ste me nasmijali ovim da ste nas Srbe pobjedili svojim sredstvima! Kao prvo, i za provokaciju je previse. Danas je najbolje da odsutite kad se vec ne stidite. A sto se sile vojnicke i srca junackog tice, ma kod vas je junastvo najvece kad vas pokrivaju Nijemci a kolone izbjeglica bombarduju vasi junacki piloti pomognuti americkom logistikom! Recite kako ste etnicki ocistili Hrvatsku. To vam priznajem. Ali o herojstvu i sposobnosti hrvatske vojske mi nemojte pricati, jer je to smjesnije od Leteceg Cirkusa Montija Pajtona!
Препоруке:
3
2
33
уторак, 01 мај 2012 21:12
Stanić Milan
Stanić @ Nebojša
Ne znam po kojim kriterijumima određujete Srbe hrvatske kolaborante tipa"Vuka Draškovića"?Ne znam gde ste bili za vreme rata,ja sam kao starešina bio 4 godine na frontu + 6 meseci do rasformiranja jedinice.Za učešće u ratu od R. Srpske dobio sam ratno odlikovanje i jedan komplet uniforme.Inače takvi "žestoki momci"koji smatraju da su obrazac srpstva od busanja u prsa dobivali su serijsku frakturu rebara.Što se tiče plana Z-4 moguće da ste u pravu. A, šta ako niste?To ne možete znati jer je odmah odbačen,a da nije ni pročitan.
Препоруке:
3
0
34
уторак, 01 мај 2012 21:55
Небојша
Е, мој Милане, то чиме се Ви хвалите нема никакво право утемељење. Довољно познајем стање у Крајини да га могу темељито и непристрасно оценити. Тамо није било војске, тамо су главну реч водили мафијаши, и то је био један од проблема, а други је што сте "коцку" бацили на помоћ из Србије. А тада је сваком, иоле политички писменом човеку, било јасно да НАТО једва чека да има повод за рат против Србије. Дакле, стање у Србији је било немогуће, потпуна економска изолација, чекање повода да је нападне НАТО, а у Србији иза леђа ударају НАТО помагачи.
Знам једног команданта бригаде кога су испред јединице вукли за бркове, да би му дали до знања ко је главни шеф. Један је морао ићи код мафије на састанак, а не мафија код њега, један је имао више нафте него цела Војска РСК, једног су убили јер му је затворио брата, који је избегавао војну обавезу. (Ово ти наводим само из разлога да видиш да познајем стање тамо, вероватно, са више детаља него ти).
Препоруке:
3
3
35
уторак, 01 мај 2012 21:57
Небојша
А што се тиче критеријума за Вука Драшковића. Па он је једноставан: Вук је једини који је слао, мимо званичне ЈНА, своју војску у Крајину, а данас се прави много паметан, не сме то ни да помене, попут неких, и тера шегу са Србима у вези тога неког Плана, као да је тај План божје слово. За њега је и Тачи прихватљив, сви су прихватљиви који су против Срба. Какав је то Србин за кога су једини кривци за све Срби? Како то да су криви они који су протерани са својих огњишта, а прогониоци су невини? Када је Хрватска тако демократска за Србе, ето рат је прошао има скоро 20 година, сада су у пријатељским односима са Србијанцима, па што не врате те Србе и дају има та бајна права из З-4? На жалост, они су и даље криви. Неки дан убише једног од 75 година и као поруку му ставише на главу партизанску капу и југословенске динаре.
Препоруке:
3
3
36
уторак, 01 мај 2012 22:03
Небојша
Ако ти, као првоборац, из тога не можеш да изведеш валидан закључак, ја ту не могу ништа да помогнем. Не заборави да је и Анте Павелић имао "одличне србе". Он их је у своме Сабору имао више него што их данас има у овом назови "демократском". Чак је формирао и хрватску православну цркву за србе. По данашњим критеријумима, и на основу наведеног, може се закључити да је Павелић био демократскији од ове НДХ. Ова НДХ, једино што није успела, је да побије 1/3 јер су на време побегли. А да су допали руку Мерчепа или Главаша била би реприза. Ово што сам написао можда делује мало рогобатно, али је, сигурно веома истинито.
Препоруке:
3
3
37
среда, 02 мај 2012 00:38
Nikša
@Ceca Lazinica
Ceco, kažeš traba tražiti.., ali nema te adrese na koju se upućuju zahtevi za pravdom. Postoje pobede i porazi. Na žalost, 90-ih smo doživeli poraz. Na svim frontovima.
Zato što postoje novokomponovani Srbi, koji po nalogu UDBE dele Srbe na "prave" i tzv.Vuk Drašković-Srbe.
Malo malo, pa se jave.
Obično ništa ne znaju, ali sve komentarišu. Oni recimo, ne znaju da je u čitavom svetu najpoznatiji srpski nacionalista Vuk Drašković. Njegovo književno delo je najčitanije srpsko štivo na svetu. I kada ne bude više Srba ostaće njegovo delo, kao što će ostati delo Nikole Tesle.
Oni to ne znaju, jer se obrazuju od vrana, golubova, vrabaca...
Препоруке:
1
3
38
среда, 02 мај 2012 07:53
Воја
србине, Никша, нисам нешто приметио ни тебе ни великог мага Вука Драшковића, заједно са својим српским покретом обмане, да сте се огласили поводом поновног убијања "чиче" ових дана. Поново је "чичу" попљувао комплетан усташки естаблишмент, њихово цвеће "братских народа и народности", и комунистички антифашисти чије је највеће дело у време борбе против "фашиста" било извођење револуције. А ви, чичини браниоци лика и дела, ћутите као броназане статуе. Ја сам, одавно, научио да је "ћутање знак одобравања". А ви?
Ваша дела најбоље говоре о вама, а те лагарије којима се величате окачите мачку о реп.
Препоруке:
0
1
39
среда, 02 мај 2012 09:48
Stanić Milan
Stanić @ Nebojša
Da ne bi posle razmene misli ostalo nešto da "visi u vazduhu".Za vreme Otadžbinskog rata,(obzirom na poziciju) sretao sam puno gorih stvari"od povlačenja za brkove".Šta to govori?Srbima u Krajini nametnuta je "razblažena" varijanta ravnogorske ideologije,pri čemu ste dobili čudan amalgam-komunističke starešine i neku pročetničku ideologiju.Šta se od toga moglo očekivati?Zbog toga sam u svom komentarima odstupio od uobičajenog klišea,s namerom da nas buduće vreme više tera na zmišljanje,jer nije sve gotovo.Da se razumijemo.Politika vodi rat,a vojska vodi oružanu borbu.Ideološki primat u RSK i RS bio je suviše naglašen na nacionalnoim predzanku,pa je politika kreirala vojnu strategiju i odlučivala o načinu upotrebe vojske i vođenju operacija,bez saglasnosti vojnih stručnjaka.JNA je u RSK i RS u "miraz" ostavila formiranu vojnu organizaciju,sa svom tehnikom,što je anesteziralo političko i vojno ruk.koje u takvoj situaciji nije moglo shvatiti bit problema. Kraj.
Препоруке:
3
0
40
среда, 02 мај 2012 09:52
Ceca Lazinica
@Niksa
Kakve sad ima veze Vuk Drašković sa izbjeglim i raseljenim Srbima iz Hrvatske.On je političar i vodi neku politiku s kojom se mogu neki slagati a neki ne. Ovdje se radi o tome da su protjerani ljudi i da su pobjegli ljudi iz Hrvatske jer se nisu slagali s politikom Franje Tuđmana da su Srbi u Hrvatskoj hrvatski pravoslavci,da smo il građani Hrvati il ostali.Nije se smjelo jasno i glasno reći da si Srbin jer automatski si ćetnik,velikosrpski nacionalista i šovinista i ostale epitete su kačili na Srbe.Svi koji su se tamo rodili i živjeli do 1991.sad su postali građani nekih drugih država a nisu građani države u kojoj su se rodili.O tome se radi da su i sa akcijama i bez akcija proterali jako puno puno ljudi.Nema to veze sa obrazovanjem i sa školskom spremom ako negdje nemaš pravo na život.
Препоруке:
2
0
41
среда, 02 мај 2012 14:57
Nikša
@Ceca Lazinica
Ima Ceco. Ako nisi znala, sada ću ti reći. U Nišu 1990. godine Vuk Drašković je rekao šta će se desiti ako se izaberu oni i njihova politika povede. Komunistička, Kominternovska, antisrpska.
I izabrali smo tu politiku, a posle je sve bilo "dejavu".
I sad urliču ti "od sinoć" Srbi obesite Vuka. Da bi nas uverili da nije bilo alternative.
Videćeš ih uvek da ga pljuju i prozivaju, a čovek im nikad ništa nije nažao uradio, osim im rekao ko su i kakvi su.
Погледајмо око себе: како се обележава? За РС не знам, али у Србији се масовно пије и роштиља, ваљда је радницима добро.
Воли Србин лако да живи...
Они из 1915 били су достојни, биће даће Бог ови што стасавају, али ово данас је срамота. Барем свећу да им упале. Еј, авионима су сатирали избегличку колону!
http://www.nspm.rs/prenosimo/apel-vukadinovica-a-co-ne-dajte-sumsku.html
Pricao sam sa izbeglima iz Hrvatske, Bosne i Kosova. Najvise od svih metaka neprijatelja boli ravnodusnost "Beogradzana".
Zapamtio sam te reci: "Kao da nismo isti narod."
Srpska drzava preko Drine je najvise sto se moze uraditi za sve postradale u poslednjih sto godina. Zato je treba cuvati.
Kvazi eliti Beograda kojoj su drazi hrvatski pevaci i glumci treba tetovirati slike iz Jadovna i Jasenovca.
После 17 година, ми Срби у Србији, уместо да држимо парастосе нашој побијеној браћи у Западној Славонији и даље као добри Титови пионири славимо 1.Мај.
Али сада се још и питамо зашто нам је овако како нам је, зашто нам држава пуца по свим шавовима, зашто нас нико не поштује, зашто свака шуша са нама ради шта хоће и зашто нас је сваке године 30.000 мање.
У ПАМЕТ СЕ БРАЋО СРБИ ДОК ЈОШ НИЈЕ КАСНО!
ДАЈ НАМ БОЖЕ ПОКАЈАЊА!
Zato nijedna novinarska ekipa nije smela na mesto događaja. Jedino je HTV imao dozvolu da snima ali tek nakon pranja asfalta na autoputu kod Okučana!
A što je najgore, oni, koji su taj egzodus pratili sa desne obale Save, nisu smeli ispaliti niti metak!
Da nisu neki od njih pekršili naređenje, žrtava bi bilo mnogo više!
Toliko o slozi Srbalja! Zato neka ne čudi što nema zvaničnog pomena žrtvama.
Ima dva izlaza. Ili da zaboravimo (što je lošije) ili da izvučemo pouke. Jedno će se sigurno dogoditi, hteli mi to ili ne.
Kada je jedan srbin u Nišu 1990. rekao šta će biti ako izaberemo taj put, koji smo izabrali, onda smo ga kamenovali.
I sada kukamo, jedimo se, krivimo Vatikan, kominternu, NATO, mužahedine, amere, Evropu, Natašu Kandić, domaće izdajnike, strane plaćenike...
Čak i sebe, ali ne zato što smo loše izabrali, nego zato što nismo čvršće pohrlili u bezdan.
Što nismo više voleli Slobu, Šešelja i kompaniju.
Ono što sada treba da gledamo je život prognanih danas u Srbiji. Ko im pomaže? Niko.
Sravnjeni Nemci 1945. nisu kukali nad svojom sudbinom i vrteli se pitanjima: Gde smo pogrešili i kako da svetu objasnimo da nismo to zaslužili, već su zasukali rukave i sada se svet pita NISMO LI 1945. PRETERALI.
Poštovanje nije kategorija po sebi, več se zaslužuje teškom mukom.
O Srbima iz Hrvatske teško je govoriti,čije bi činjenice bile sasma tačne,jer su Srbi kroz svoju istoriju suviše oscilirali od najvećeg ushićenja i pregnuća - do potpunog pada i opšte nacionalne apatije.U građanskom ratu(1991.-95')pokazalo se,da su Srbi iz Hrvatske postali žrtve pogrešnog strateškog cilja i generalne srpske politike(u koliko je uopšte postojala).U multipolarnom sukobu na tlu ex Jugoslavije podelama između sebe,Srbi nisu imali nikakve šanse(Knin na jednu stranu,Istočna Slavonija na drugu,Zpadna Slavonija na treću,Kordun i Lika ni tamo,ni ovamo).U vreme dok se ovo dešavalo postoji otvoren antagonizam između Karadžića i Miloševića,definitivan rezultat(nažalost) je poznat 3 meseca kasnije.Ponašanje pol. i voj. rukovodstva RSK duboko je bilo protivno celokupnoj istoriji i mentalitetu srpskog naroda.Na koncu, odbiti Plan Z-4 bez sagledavanja svih dimenzija bio je akt samoubistva i ludost bez presedana u politici.
(nastavak)
Sa druge strane Hrvatska je jedina zemlja u Evropi u kojoj je obnovljen kleronacionalizam i šovinizam,na onoj istoj matrici na kojoj su 1941.formirali NDH.Uostalom to Tuđman nije nikada krio što se vidi iz njegovih govora od osnivačke skupštine HDZ-ea,pa do smrti.I kad se sve stavi na svoje mesto,Srbi iz Hrvatske su postali narod bez identiteta,apatridi,bez domova iu domovine sa uništenih preko 30.000 kuća i imanja i oko 50.000 stamb.jedinica,bez prava na povratak stanova,penzija,imovinskih prava,prava iz radnog odnosa itd.Umesto toga procesuirano je 4.628 lica primenjujući srednjovekovni princip o krivnji"verovatne pretpostavke"kao što je radio Višinski za vreme Staljina u SSSR-u.Na kraju ti nesretni "srpski"državnici obećavaju i blago SPC samo da Hrvati povuku tužbu,što je opet dno-dna.Trebao je g.Boris videti u Jajacu 1995.(posle Oluje) jednu curicu iz Korenice(Đekić-ne sećam se imena) unakaženu od rakete Mig-21 u s.Bravnice,pa da bar na trenutak pomisli na svoju decu.
Ti si jadan, tako sakriven iza tastature i monitora u sobi...
Срећа(ако се тако нешто може назвати срећом) па годишњица "Олује" не пада 1.5. иначе би и њу вајни Срби "прославили" уз алкохол и крканлук . . .
Da li bi bilo šta drukčije da su ga prihvatili?
3. avgusta 1995. na HTV u 23. sata, u emisiji "Slikom na sliku", izjavljuju da će se pregovori nastaviti?! Pet sati kasnije napadaju sektor Sever i Jug!
Pa nije Zvonko Červenko mobilisao onoliku vojsku za dva sata!
Indikativno je da, niko nigde ne pominje događaje iz Petrinje u jesen 1990. godine, pre Martićevih balvana i pre Plitvica!
Tada je u petrinjsku kasarnu stigao prvi zbjeg srpskih žena i dece, uplašenih Šeksovim hapšenjem uglednijih članova stranke SDS.
I danas pamtim izjavu komandatna kasarne, Letića, nebrojeno puta ponavljanu na radiju, gde kaže "Ja ovaj narod noćas ne mogu ostaviti..."
Kakvu alternativu su imali Srbi u Hrvatskoj dolaskom Tuđmana, Šuška, Šeksa i Glavaša? Najbolji dokaz je Josip Kir!
Ali su dobili Marshallov plan! A šta smo dobili Srbi?
78 dana bombardovanja!
a šta su Srbi dobili?
Izgleda da si ti Anka na mnoga mesta stigla. I u Okučane i u Petrinju i u Berlin 45.
Ništa niko nikada nije dobio, što je lep i pametan.
Dobitak se ili zarađuje ili zaslužuje.
Datum koji vi spominjete je godinu dana kasnije,prije nego što je taj plan od strane trojice ambasadora uručen nesretnom Martiću.Piter Galbrajt nije bio privatna ličnost nego je predstavljao USA.Obzirom da sam bio i na tom terenu oni su taj plan zvali tri-četiri.Nije Tuđman u Maksimiru pekao vola kad je čuo da su u Kninu odbili plan.Na Vašem mestu ne bi bio 100%siguran jer sam bio upoznat sa glavnim odredbama Plana ,a iza njega je stajala i Rusija(ambasador Kozirjev).Prema suštini toga Plana RSK bi bila "država" u državi,čak je bilo i predviđeno da ima svoju monetu.Politika je veština mogućeg i to prevazilazi jednog narcisoidnog stomatologa i policajca.Na kraju,ne zaboravimo da je samostalnost Hrvatske overio Savet bezbednosti sa čime je priznao za legitimnu državu.I tu je glavni vic,odnosno polazna osnova za vođenje realne politike,a ne "šta radite bre MIlane - Rokamo po Zagrebu".
»Ko pogibe – osta na megdanu,
ko se rani – dobio medalju,
ko uteče – i grb i medalju...«
Možda Vi možete vratiti vreme unatrag i ispraviti učinjene greške? Ali u Vašem komentaru ja ne videh nikakv predlog, nikakvu ideju osim prigovora.
Kome?
Oprostite što se mješam u vašu konverzaciju sa Ankom Krajina al moram da reagujem.Kako to mislite da se dobija što se zasluži?Jesu li Srbi to zaslužili?A šta se nudilo planom Z4.Kulturna i politička autonomija Srba u Hrvatskoj nije, a Srbi u Hrvatskoj su to tražili.Pravo na svoje poslanike na svoju kulturu i pismo.Odnosno da nam priznaju postojanje na tim prostorima u onoj količini kolika je tad bila. Još jedan 1.maj je bio koban 1991.kada su snage ZNG upale u Borovo selo tražeći da se lokalno stanovništvo razoruža i prihvati njihovo prisustvo.Tad ustvari počinje otvoreno neprijateljstvo Hrvata prema Srbima.Šta će u jednom selu oklopni transporteri i ZNG naoružani kalašnjikovim puškama?
"Kamenovani" iz 1990. je još tu i govori pametnije od mene.
Za 20 godima, opet ćemo shvatiti, da je trebalo da ga poslušamo.
To je taj predlog.
U pravu ste. Pomenula sam samo poslednje pregovore, uoči samog napada.
Premda i sad mislim, nakon ove vremenske distance i sleda događaja, da rezultat tih pregovora ne bi bio trajno rešenje za mir i suživot na tim prostorima.
Sudbina srpskog naroda u Hrvatskoj nije bila u njihovih rukama nego u rukama MIloševića i Tuđmana.
Uloge statista preuzimali su razni Milani i njima slični, platili danak za ono za šta su uistinu krivi i za ono za šta nisu a odlučivalo se daleko od Knina!
Otud i ona tišina na TV Srbije i floskule o premeštanju na rezervne položaje, sve do Sremske Rače!
Слично као што би се појединац односио према некоме ко му је побио трећину породице, и то са страшћу, садистички монструозно, уживајући у свом злочиначком делу. Да ли би ико после тога са таквим касније сарађивао, улазио у заједничке послове и сл.?
А ми то чинимо, омогућавајући да после свог хрватског испољеног зла у односу на Србе, још на нама хрватске фирме и зарађују. Макар да нечим покажемо да поштујемо нашу страдалу браћу. Један конкретан потез би био да онемогућимо хрватским фирмама и туризму да профитирају од Срба.
Naravno, Ceco da ne mislim da je zlo, koje se 90-ih dogodilo iko zaslužio. Ali, kome je danas to bitno?
Oće li nam to popraviti život? Oće li to proteranima pomoći? Ne. Samo taština. A za nju nemam lepe reči.
Jutarnji list | 07. 08. 2011. - 12:34h | Komentara: 353
- Verujem da će doći dan kada će i Hrvati i Srbi u Kninu obeležiti pobedu Hrvatske, kad ćemo zajedno položiti cveće na spomenik svim nevinim žrtvama rata, i Hrvatima i Srbima. Sigurno, treba još vremena da se to dogodi, ali dogodiće se - izjavio je Ivo Josipović, predsednik Hrvatske, u intervjuu "Jutarnjem listu".
О каквом плану З-4 или како га неки зову 3-4 (као израз спрдње са Србима, а овде се представљају као неки Срби) ви говорите? Па тим планом се ствара НДХ. Који би нормалан Србин прихатио стварање НДХ? Има их, али такви су тада били у мишјој рупи, а данас су хрватски Срби. То је јасно свакој будали. Они који су покушали наметнути тај План не поштују Резолуцију СБ 1244, а да би прихватили тамо неки амерички План З-4. Не будите смешни. Тај план би био основа за хапшења и труњења Срба по хрватским казаматима.
Друго, да ли су снаге УН дошле на ту територију до коначног политичког решења проблема? Јесу? Да ли се политичко решење постигло? Није? Ко је спречио политичко решавање проблема? Усташе. Ко их брани? Усташе. Ко су усташе? Нацисти! Ко их брани? Нацисти!
Ту је поента. Како се кипарско питање решава деценијама а ово компликованије не може ни год.
Pa normalno da će pomoći prognanim i izbjeglim ako se promjeni sadašnji stav da su dobili šta su tražili.Ako se promjeni politika da je to država u regionu i blizak susjed.To je etnički čista država očišćena raznim akcijama od strane ustaša.Nema tu filozofije i izmišljanja tople vode nego čista i suva istina.Tražiti da se ispita i da se dobije tačan broj svih koji su tamo živjeli do 1991 bez obzira na imovinu.Dobili bi veliku cifru raseljenih i izbjeglih pa onda s tim podatkom mahati pred svijetom da vidi koga su podržavali.Ne trebaju nama ni ordenje ni medalje ni hvalospjevi već istina.To što nam pokušavaju uvaliti priču da su krivi Milošević i Tuđman a oni pomrli pa je puj pik ne važi a Srbi opet krivci i gubitnici.To nije taština to je prava istina zbog sledećih generacija da se ne ponovi nikada nikome.
Ne znam po kojim kriterijumima određujete Srbe hrvatske kolaborante tipa"Vuka Draškovića"?Ne znam gde ste bili za vreme rata,ja sam kao starešina bio 4 godine na frontu + 6 meseci do rasformiranja jedinice.Za učešće u ratu od R. Srpske dobio sam ratno odlikovanje i jedan komplet uniforme.Inače takvi "žestoki momci"koji smatraju da su obrazac srpstva od busanja u prsa dobivali su serijsku frakturu rebara.Što se tiče plana Z-4 moguće da ste u pravu. A, šta ako niste?To ne možete znati jer je odmah odbačen,a da nije ni pročitan.
Знам једног команданта бригаде кога су испред јединице вукли за бркове, да би му дали до знања ко је главни шеф. Један је морао ићи код мафије на састанак, а не мафија код њега, један је имао више нафте него цела Војска РСК, једног су убили јер му је затворио брата, који је избегавао војну обавезу. (Ово ти наводим само из разлога да видиш да познајем стање тамо, вероватно, са више детаља него ти).
Ceco, kažeš traba tražiti.., ali nema te adrese na koju se upućuju zahtevi za pravdom. Postoje pobede i porazi. Na žalost, 90-ih smo doživeli poraz. Na svim frontovima.
Zato što postoje novokomponovani Srbi, koji po nalogu UDBE dele Srbe na "prave" i tzv.Vuk Drašković-Srbe.
Malo malo, pa se jave.
Obično ništa ne znaju, ali sve komentarišu. Oni recimo, ne znaju da je u čitavom svetu najpoznatiji srpski nacionalista Vuk Drašković. Njegovo književno delo je najčitanije srpsko štivo na svetu. I kada ne bude više Srba ostaće njegovo delo, kao što će ostati delo Nikole Tesle.
Oni to ne znaju, jer se obrazuju od vrana, golubova, vrabaca...
Ваша дела најбоље говоре о вама, а те лагарије којима се величате окачите мачку о реп.
Da ne bi posle razmene misli ostalo nešto da "visi u vazduhu".Za vreme Otadžbinskog rata,(obzirom na poziciju) sretao sam puno gorih stvari"od povlačenja za brkove".Šta to govori?Srbima u Krajini nametnuta je "razblažena" varijanta ravnogorske ideologije,pri čemu ste dobili čudan amalgam-komunističke starešine i neku pročetničku ideologiju.Šta se od toga moglo očekivati?Zbog toga sam u svom komentarima odstupio od uobičajenog klišea,s namerom da nas buduće vreme više tera na zmišljanje,jer nije sve gotovo.Da se razumijemo.Politika vodi rat,a vojska vodi oružanu borbu.Ideološki primat u RSK i RS bio je suviše naglašen na nacionalnoim predzanku,pa je politika kreirala vojnu strategiju i odlučivala o načinu upotrebe vojske i vođenju operacija,bez saglasnosti vojnih stručnjaka.JNA je u RSK i RS u "miraz" ostavila formiranu vojnu organizaciju,sa svom tehnikom,što je anesteziralo političko i vojno ruk.koje u takvoj situaciji nije moglo shvatiti bit problema. Kraj.
Kakve sad ima veze Vuk Drašković sa izbjeglim i raseljenim Srbima iz Hrvatske.On je političar i vodi neku politiku s kojom se mogu neki slagati a neki ne. Ovdje se radi o tome da su protjerani ljudi i da su pobjegli ljudi iz Hrvatske jer se nisu slagali s politikom Franje Tuđmana da su Srbi u Hrvatskoj hrvatski pravoslavci,da smo il građani Hrvati il ostali.Nije se smjelo jasno i glasno reći da si Srbin jer automatski si ćetnik,velikosrpski nacionalista i šovinista i ostale epitete su kačili na Srbe.Svi koji su se tamo rodili i živjeli do 1991.sad su postali građani nekih drugih država a nisu građani države u kojoj su se rodili.O tome se radi da su i sa akcijama i bez akcija proterali jako puno puno ljudi.Nema to veze sa obrazovanjem i sa školskom spremom ako negdje nemaš pravo na život.
Ima Ceco. Ako nisi znala, sada ću ti reći. U Nišu 1990. godine Vuk Drašković je rekao šta će se desiti ako se izaberu oni i njihova politika povede. Komunistička, Kominternovska, antisrpska.
I izabrali smo tu politiku, a posle je sve bilo "dejavu".
I sad urliču ti "od sinoć" Srbi obesite Vuka. Da bi nas uverili da nije bilo alternative.
Videćeš ih uvek da ga pljuju i prozivaju, a čovek im nikad ništa nije nažao uradio, osim im rekao ko su i kakvi su.