Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Varljivi mir Makedonije

Komentari (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 26 mart 2012 15:16
Sale
Ima li neko da nije pobedio Albance? I opet dobiju šta hoće...
Pa dokle?
Preporuke:
101
3
2 ponedeljak, 26 mart 2012 15:18
neka im je
Makedonija je priznala tzv.državu Kosovo,pa me njuhihov problem za Albacima uopšte ne opterećuje,što kažu "zaigrala mečka i pred njihovim vratima" plus su okipirali deo Grčke.Makedonija će skupo platiti odcepljenje iz Jugoslavije..
Preporuke:
136
12
3 ponedeljak, 26 mart 2012 15:30
Smiljanski
Potpuno smo zaboravili dugogodišnje maltretiranje ,šikaniranje,i prinudnu asimilaciju srpskog stanovništva u BJRM!Činjenica je da oni imaju problem sa Šiptarima,ali m moramo da zaštitimo srpski narod!Ne smemo da zaboravimo hapšenje naših Vladika, i zatirnjanja svega što je srpsko!Niko ne priča da je sve više državljana BJRM,koji kupuju stanove po Nišu, Beogradu,i Novom sadu!Svi ćute,i niko ne spominje iseljavanje!Svi koji se osećaju Srbima,širom su im otvorena vrata napaćene majke Srbije.Bez ozira na sve, mi imamo dušu,a oni kji su priznali terorističku tvorevinu "Kosovo",sami će da se sete, kad im bude došla kazna!!!
Preporuke:
147
26
4 ponedeljak, 26 mart 2012 15:44
neka im je 2
Imao sam prilike da poslom boravim na severu Makedonije. Poslovni partner mi je poverio da se iza njegovog imena i prezimena makedonskog krije srpsko ime i prezime, da je bio prinudjen da 50-ih to uradi.

Nakon toga od jednog drugog poznanika iz Makedonije na Svetog Iliju ili njihov Ilinden cujem prigovor kao sto nam ovi tvoji popovi opet prave probleme za Prohor Pcinjski.

Vrhunac kad dobijem SMS nakon svih ovih desavanja, gde ste braco pravoslavna Srbi uvek ste uz nas?!

Pre skoro tacno sto godina, ako ne gresim da ne googlam, srpska vojska je oslobodila Staru Srbiju. Mogli smo da budemo federacija. Mislim da im je cak i nudjeno. Nismo valjali.

Tmurni su oblaci nad Makedonijom iz Albanije, Grcke i Bugarske. Bojim se da ce svako uzeti po deo. Ja sad brinem za Kosovo. Lep je Ohrid, ali put do tamo izmedju ostalog vodi i kroz Strugu.
Preporuke:
102
5
5 ponedeljak, 26 mart 2012 15:59
Simić Manojlo
Kad se samo sjetim generala Apostoloskog,direktora
da li vojnog, ili istorijskog muzeja u Beogradu
(imao je ulogu slično ovoj koju igra Branka Prpa),
kad je na beogradskoj televiziji, sasvim u duhu
titoističkih mantri o "srpskom hegemonizmu,tumačio
da je srpska vojska u 2.balkanskom ratu,terajući
Turke prema jugu, morala da zastane na nepostojećoj
granici, i pita nepostojeću Vladu,sme li dalje, a
pošto to nije uradila, onda je došlo do agresije
i okupacije Makedonije. Prema Makedoniji su susedi
sa zapada(Albanci),istoka(Bugari)i juga(Grci),
imali teritorijalnih pretenzija,a jedino ih nisu
imali sa severa(od skopske Crne Gore), a za uzvrat
su horski napadali "srpski hegemonizam".A na kraju
balade, priznali su mafijašku NATO Državu Kosovo.
Što neko gore reče, zaigrala mečka i pred njihovim
vratima. Samo je pitanje vremena, kada će se raspasti sve veštačke titoističke tvorevine,BiH i
Makedonija, i veštačke Nacije, Bošnjaci i Crnogorci.
Preporuke:
97
15
6 ponedeljak, 26 mart 2012 16:07
Srđa
Van primedbi o odnosu bjrM i Srbije, moram da dodam:

OTKUD AUTOR ZNA DA JE VIŠE OD 1/3 STANOVNIŠTVA ALBANSKO?

Glupost. Da ih je toliko, učestvovali bi na popisu, ne bi se služili prevarama.

A da je ozbiljno, ozbiljno je.
Preporuke:
65
1
7 ponedeljak, 26 mart 2012 16:27
siniša
Makedonski titoisti zaista jesu mnogo nevolje i problema zadali Srbima i dan danas ih zadaju u Makedoniji, pogotovo Pravoslavnoj crkvi.


Međutim ovo su poslednja vremena i treba i mi oni da se odlučimo uz koga ćemo da stanemo uz Albance ili uz Makedonce, a oni uz Albance ili Srbe.

Ja smatram da treba da stanemo uz Makedonce i da im bratski pomognemo u svemu, a one naše međusobice da rešavamo bratski i drugarski.
Preporuke:
64
31
8 ponedeljak, 26 mart 2012 16:34
efendi Dragić
Makedonija liči na bolesnika koji boluje od mnogih bolesti i koji je živ zahvaljujući tome što bolesti ne mogu da se dogovore koja će da ga dokrajči.Raspad može da dovede do još većeg krvoprolića nego u Bosni.Postojaće sve dok je jednog dana albanci ne sruše i ostatak Makedonije gurnu Bugarskoj ili Srbiji u ruke.Tu je još jedan igrač koji može bitno da utiče na igru Grčka.Sasvim je logično da ostatak Makedonije ukoliko ne bude u mogućnosti da sačuva nazavisnost pripoji Srbija uz pomoć Grčke.Šta će na tako nešto ako bude uraditi Bugarska i Turska drugo je pitanje .Ipak je najlogičnije da Makedonija ostane cela, stim što onda postoji šansa da se cela u dgledno vreme pripoji Albaniji.Setimo se priraštaja Albanaca.
Preporuke:
41
12
9 ponedeljak, 26 mart 2012 16:38
neoebavesten
Prisetimo se uloge BJRM u NATO agresiji 1999. Zatim priznanje tzv. Kosova, kao i progon sveštenstva SPC. Možda narod u BJRM nije protiv Srbije ali njihova vlast jeste. To je njihov problem, neka ga sami rešavaju. Dosta je bilo praznog sentimentalizma i oživljavanja mrtvih projekata poput Jugoslavije.
Preporuke:
85
27
10 ponedeljak, 26 mart 2012 16:44
Aleksa
Granice današnje Makedonije je označilo srpsko oružje u prvom balkanskom ratu.Dobar deo prethodno nije ni bio predviđen da bude pod našom kontrolom,merkali smo Drač,ali su nas Austrijanci izbili sa te strane.I uzesmo parče (recimo pola današnje teritorije),o kojem ni mislili nismo.Taj deo Makedonije što je danas nezavisna država nije stvaran odozdo,bio je produžetak susedne države,mogao je da postoji kao osvojeni deo Južne Srbije ili kao republika u titovoj Jugoslaviji.Ali kad se šira država raspala,počinje agonija.Takva Makedonija mogla bi da se uporedi sa nekom afričkom oslobođenom od kolonijalizma zemljom,kojoj su Evropljani crtali granice.Eno ih,postoje i dalje,kao i Makedonija,povremeno se razdele...Makedonija takva kakva je opstaće dok god se Turci koliko toliko o tome pitaju.Albanci nam jesu protivnici i teško da će se to promeniti i teško je u toj temi apstrahovati od nacionalnih interesa,ali ako mi želimo da objedinimo srpske zemlje,šta je to neprirodno u njihovoj težnji.
Preporuke:
18
20
11 ponedeljak, 26 mart 2012 17:04
Branko011
Vidim komentare u kojima se likuje nad onim sto Makedonci trenutno dozivljavaju. Da objasnim tim komentatorima da makedonski narod uopste nije za priznavanje Kosova, kao i da su se tokom nato (namerno malim slovima)agresije na Srbiju nekoliko puta fizicki tukli sa nato (opet namerno) vojnicima, kao i da su u makedonskim gradovima bile svakodnevne demonstracije protiv nato agresije na Srbiju. Druga je stvar sto im je nametnuta kvinsliska vlada (kao i nama, uostalom), te je ista, po naredjenju onih koji su ih i postavili (citaj: nato drzave) priznala Kosovo. Znaci, Makedonci NISU priznali Kosovo. To je uradila njihova vlada. To vam je isti slucaj kao i u Poljskoj - vlada je priznala Kosovo, ali gradjani Poljske nisu
Preporuke:
83
19
12 ponedeljak, 26 mart 2012 17:23
Dimitrije
Postoji šansa da se u dogledno vreme ne graničimo sa Makedonijom.Preševska dolina i pokušaj albanaca da velikim prirodnim priraštajem izadju polako na ključnu tačku i prekinu vezu Srbija Grčka.O tome treba brinuti i voditi računa.Takodje treba paziti da olako data državnost Makedoniji se ne ponovi na slučaju Vojvodine.Od nas samo od nas zavisi da li ćemo uvoziti konflikte i nastaviti rasparčavanje Srbije.Pedeset je godina prošlo od kako je Makedonija postala republika znači u najboljem slučaju dve hiljade pedesete možemo dobiti Severnu Srbiju.Mapa Balkana biće tada kompletna .Na jugu Stara Srbija ili Makedonija polovina otišla albancima,centralna Srbija bez Kosova,Planinska Srbija (crna gora),Zapadna Srbija preko Drine (izgubljeno više od polovine)i najzad Severna Srbija preko Save i Dunava.Dovoljna je samo jedna ideja da to spoji ali i više budala da to definitivno razdvoji.Borićemo se pa da vidimo.
Preporuke:
48
2
13 ponedeljak, 26 mart 2012 17:25
bjrmitoligija
Filip Makedonski,Aleksandar Makedonski, Goce Delčev, Kiro Gligorov.... Menduh Tači.
Preporuke:
36
8
14 ponedeljak, 26 mart 2012 17:29
Aleksa
"Iako je promovisan kao rešenje za građanski rat,Ohridski sporazum je stvorio osnovu za trajnu nestabilnost u Makedoniji,narušio koncept građanskog društva,i omogućio brojne zloupotrebe etničkog principa u ostvarivanju prava".Da li bi autor tako pisao i u slučaju Bosne i Hercegovine?Koncept građanskog društva se koristi u Zagrebu jer im izgleda da su zauvek rešili srpsko pitanje u Hrvatskoj,Sarajevo ga koristi da dozove pomoć Zapada,da bi nadvladalo Srbe,u Beogradu se upotrebljava naopako,da se uništi sve što je narodno, a "prištinske institucije" su naročito prigrlile taj koncept,posebno sad kad jurišaju na preostali deo pokrajine pod srpskom kontrolom.Makedoncima takva retorika možda ne bi bila jalova da su na drugoj strani Srbi.Ovako,čini mi se da ne razumeju da taj koncept radi protiv njih,snaga Albanaca će sa vremenom biti sve veća i to će oni posle da imaju puna usta građanskog društva.Makedonci nit su svoji,nit su svesni da su na "pogrešnoj strani", slovenskoj strani.
Preporuke:
28
6
15 ponedeljak, 26 mart 2012 17:38
Beli Orao
""Branko011. Slažem se. ne treba se radovati tuđoj nesreći, nego svojoj sreći. Makdedonci su naša prsvoslavna braća (ili kako smo se nekad šalili Srbi sa golemata govornata mana). Severna Makedonija je srpsko stanovništvo i to se zna. Ustvari i oni priznaju da su ovi na "ski" naši odnosno Srbi, a oni na "ov" Bugari. Šta činiti? Za sada ništa, jer treba prvo o svome jadu da se zabavimo.
Preporuke:
45
3
16 ponedeljak, 26 mart 2012 17:54
Aleksa
podrška za Branka011.
Već smo daleko odmakli od 1912 godine i našeg osvajanja tih terena,mnogo štošta se dogodilo između nas od tog vremena,ali treba da postavimo pitanje - kako da se postavimo u odnosu prema Makedoncima? To nije stvar politike,već ljudsko pitanje.Odgovor je vrlo prost,verujem da je slično i sa njihove strane. Sa Albancima treba da oni iniciraju - ako mogu - razgraničenje,inače će sa vremenom da budu u sve goroj situaciji.Naše Kosovo je nešto drugo.
Preporuke:
22
5
17 ponedeljak, 26 mart 2012 18:10
besposleni politikolog
Tacno je da u Makedoniji vlada varljivi mir, to nije nista novo. Ali nazalost taj varljivi mir ne stanuje samo u Makedoniji, vec i na skoro celom Balkanu, a krize ce se otvarati po potrebi. Ja smatram da je Balkan tek danas postao ono 'bure baruta' u pravom smislu tih reci. A oni koji nas vode, kao nas predsednik, lupi na nekom samitu kako je ovo najduzi period mira i stabilnosti na zapadnom Balkanu, ma blagostanja za sve narode na ovim prostorima!? A mentori sa Zapada ga zdusno potapsase po ledjima.. Tako se vodi politika! To je covek mira!
Preporuke:
40
1
18 ponedeljak, 26 mart 2012 18:49
Beli Orao
@Aleksa. Nismo mi osvojili taj teren nego smo ga oslobodili od Turaka. Razlika je velika. Nije svejedno.
Preporuke:
42
2
19 ponedeljak, 26 mart 2012 18:57
Milorad Stanojlović
„...Ohridski sporazum nije zadovoljio mnoge Albance, iz čijih se redova često upućuju zahtevi za njegovim izmenama, odnosno redefinisanjem odnosa između Makedonaca i Albanaca, kao i samog uređenja Makedonije...“Tekstom se tvrdi da Albanci vode uspešne bitke na dva fronta. Prvo, nepoštovanjem sporazuma, a drugo, njima svojstvenim ritualnim plemenskim nasiljem...Logično pitanje glasi: zašto da ne?Ko će da ih spreči?Srbi su pričali da su Makedonci braća, a Albanci da su Makedonci rasisti. Makedonci i dalje pričaju da su Srbi imperijalisti i/ili rasisti.Zašto da ne? Ko će u tome da ih spreči?Odličan tekst.S poštovanjem i uvažavanjem, SRPSKI LIBERALNI SAVET
Preporuke:
19
3
20 ponedeljak, 26 mart 2012 19:29
Aleksa
za Belog Orla.
I Titova je vojska u saradnji sa Crvenom Armijom oslobodila Beograd od Nemaca,da li je usput i osvojila Srbiju? To je istina da smo oslobodili te terene od Turaka,ali nije li pre toga deo tih terena bio namenjen Bugarskoj?Da su bili etnički naši da li bismo ih prethodno prepustili Bugarima?Ne ocenjujem je ponašanje Srbije u tim ratovima s neke moralizatorske pozicije.Ponašali smo se kako je bilo karakteristično za to doba i borili za preživljavanje,tražili izlaz iz smrtnog zagrljaja Austrije.To ne smeta da vidimo da smo ušli na područje na kojemu je proces buđenja nacionalne svesti bio zakasneo i teško je reći da li bi pošao u smeru srpskih želja.Lakše je oceniti šta se događalo tada na primeru naših planova osvajanja severne Albanije (jeste i tamo smo mogli naći naš živalj).Nama je Austrija (Austro-Ugarska)zablokirala prirodan smer širenja na Bosnu i Hercegovinu,Južnu Dalmaciju, pa smo krenuli južnije u tom pravcu,preko terena koji nisu bili nastanjeni Srbima.
Preporuke:
8
22
21 ponedeljak, 26 mart 2012 19:47
Hrvoje @ Aleksa
"prirodan smer širenja"...Da,ono što se širi nakon nekog vremena počinje se i skupljati,smanjivati! Sada je to vrijeme stiglo.Zaboravite na "prirodan smer širenja" jer sada pored vas stoje samosvjesni narodi kojima ne možete nametnuti volju silom oružja(i odlukama svjetskih sila)!
Preporuke:
3
43
22 ponedeljak, 26 mart 2012 20:06
Mile Skopljanac
Srbi i Grci su dva susedna naroda. Rešenje problema BJRM bi trebalo tražiti u tom pravcu. Sva druga rešenjea biće privremena i nestabilna.
Preporuke:
32
0
23 ponedeljak, 26 mart 2012 20:24
Aleksa
za Hrvoja.
Slažem se sa vama da je za širenje potrebna sila,češće tuđa.Hrvatska je najbolji primjer za to. Od nevelike teritorije oko Zagreba,koja je uzela tuđ jezik za svoj,raširila je svoje granice na terene,gdje je hrvatsku narodnu svijest mogla naći samo u tragovima,raširila se na stanovništvo,koje je uveliko navezivalo do kosovske tradicije.Ko je širio tu svijest? - Štrosmajerova crkva.Kakva je bila politička sila Hrvata da oni to sami urade,i da li bi se to događalo da Austrija nije tako htela?Čitaste li možda fra Grgu Martića i njegove pjesme?Hrvatska je austrijsko-katolički projekat širenja na Balkan,trebalo je obuhvatiti u svoje granice i Srbe.Još 1782 je postojao dogovor između Austrije i Rusije o podjeli Turske.Da,uzeli jezik,nakon toga obuhvatili koliko se samo dalo i narod,koji sa davnom Hrvatskom ima toliko veze koliko i štokavski sa čakavskim.Naravno,trebalo je zagrabiti i kulturnu baštinu,pa od drugog rata i povijest Srba ste pisali.Ništa prirodnije od takve ekspanzije.
Preporuke:
34
1
24 ponedeljak, 26 mart 2012 20:57
Aleksa Valjevo
Zaključuje se iz svega navedenog kod mog imenjaka Alekse da je srpska vojska 1912. oslobodila neku stranu zemlju, neki drugi narod, a ne srbe. Za početak Aleksa, pronađi o Bugarskoj Egzarhiji iz 1870. Njenom širenju, asimilaciji srpskog i grčkog naroda na prostorima današnje Makedonije. Zatim, o srpskim zadužbinama u Makedoniji tokom Srednjeg veka a naročito u XIX veku. O srpskim saborima radi priključenja Srbiji Kralja Milana posle ratova 1876-78. O Kitanu Miloševiću iz Karbunice kod Kičeva, Jovanu Dolgaču, poukama Arčibalda Rajsa srbima u vezi Makedonije, o mnogim stvarima bih te još posavetovao a na kraju o Vojvodi Micku Krstiću iz sela Latova. Imam bliske rođake u Skoplju koji se prezivaju Risteski a nekada su bili Ristići. Naše poreklo je iz Vrutoka kod izvora Vardara. Tvrdnja da u Makedoniji nije bilo srba je vređanje svih nas srba iz Južne Srbije(Makedonija je grčka reč, toponim). Veliki Pozdrav za sve one koji se nisu predali, niti poklekli u borbi sa bugaraškom vlašću u Makedoniji-VMRO !
Preporuke:
35
0
25 ponedeljak, 26 mart 2012 21:05
VANCO
Cesto sam u Skoplju i ne mogu da se nacudim cinjenici da mi svaka druga osoba s kojom razgovaram kaze da su Srbi. Naravno to se govori u cetri oka. Neki su postali Makedonci posle rata...neki 1958. godine a neki kad je ta jugoslovenska republika posla stopama Hrvatske i Slovenije. Na televiziji stalno neke price da su ih Srbi porobili posle Bukurestanskog dogovora. A gde su bili pre toga?? Zaboravili da su bili deo Srbiije...deo Dusanovog carstva...Za Dusanov grad ne sme ni da se pomene a njegov most im je milije zvati Osmanlijskim. Pa eto dosli do duvara. Tamo su Srbi vrlo podmuklo i lukavo ugrozeni a ovde se cuti i ako je 60 posto gradjana tamo srpske krvi. Srbi tamo cute i sapucu nama koji dodjemo ko su.Ali od toga malo vajde. Inace ovo sto se gradi u Skoplju je cist kic. Dize se sve sto se videlo u svetu i u svim stilovima i epohama. Komicno i tuzno.
Preporuke:
37
3
26 ponedeljak, 26 mart 2012 21:17
Beli Orao
@Aleksa
za Belog Orla.
I Titova je vojska u saradnji sa Crvenom Armijom oslobodila Beograd od Nemaca,da li je usput i osvojila Srbiju?...

Dobro pitanje. Šta Vi mislite?

Uzgred Severna Albanija je oduvek bila Srpska kao i one teritorije koje spominjete. Naša jedina greška je što smo napravili Jugoslaviju, nakaradno tvorevinu koju smo branili do skoro. Hvala braći Crnogorcima što se odvojiše od nas.
Sa ovim Hrvojima ne treba raspravljati jer svakih mesec dana upadne po neki padobranac na obuku. Obuka se ne vrši pojedinačno, skupo je.
Preporuke:
25
1
27 ponedeljak, 26 mart 2012 21:21
Bojan Priština
A šta će Makedoncim, nije ni njima lako, prvo su u zabludi identiteta, odbacili su svoj Srpski a ovaj novokompovani se nije primio dovoljno dobro pa moraju kojekakve smešne ѕdrade da zidaju.
Drugo, jeste da smo i mi Srbi teški i čudni da kad ni svoju braću izgubljenog identiteta nismo umeli da similujemo što reče Arči Rajs, ali ni Makedonski narod nikada nije smeo da prihvati ovo što se radi Srbima u Makedoniji, 50 godina šikaniranja na svaki način. Ovo sa našom Crkvom i Manastirima naših Kraljeva i Careva u Makedoniji je samo poslednja epizoda tog serijala ...

Ne likujem ništa, ali što su tražili to su i dobili, ja sam se uvek pitao kako su imali hrabrosti da se odvoje i šta će bez Srbije kada će albancima biti lak plen , ali oni su hteli isto kao i Crnogorci sa Nato, sa zapadom, da zabodu koji nož u leđa usput zarad svoje zadnjice, i evo šta su dobili, izgubili su čast a izgubiće uskoro i više od 30% zemlje ... koju su Srbi oslobađali ...
Preporuke:
35
1
28 ponedeljak, 26 mart 2012 21:41
neka im je
Slušaj ove komenare,stav prema Kosovu nije stav makednosnog naroda,pa koje odna birao na izborima da ih predstavlja,što nisu birali neke makedonkse nacionaliste koji su protiv u EU?
Preporuke:
24
2
29 ponedeljak, 26 mart 2012 21:47
Aleksa
za Aleksu iz Valjeva
Uopšte ne sporim da je na delovima terena današnje Makedonije (da,grčki naziv) bilo i Srba,još manje postojanje zadužbina.Znam i o Egzarhatu i njegovoj ulozi u širenju bugarske nacionalne svesti,kao i šegovom sukobu sa Patrijarhatom.Naglašavam procese formiranja nacionalne svesti,na njih ipak poprilično utiče politika.Mi Srbi možemo da se pozivamo na to da je nešto bilo naše,pa da nam je oteto,Srbi prešli na islam,na katolicizam,tu ih oteo Egzarhat...Nikakve koristi od toga nemamo.Baš je širenje Hrvata od 19. veka dobar primer da etnička i kulturna pripadnost (kakve veze ima narod koji je bipo pod Turcima sa davnom Hrvatskom?)nedovoljna da neko ostane ili postane Srbin (da bude svestan svoje pripadnosti),mora da se uračuna i političko usmeravanje tih procesa.Ako je narod koji možemo da smatramo za potencijalno naš i otišao u Bugare,Albance,Bošnjake...više ćemo koristi imati od toga da razumemo kako se to dogodilo,da bismo se naučili ponašati tako da se to više ne događa
Preporuke:
14
2
30 ponedeljak, 26 mart 2012 22:08
Bojan
"Makedonci", kao i "Srbijanci", moraće prije ili kasnije da razmisle o razgraničavanju sa Albancima, i u okviru toga vjerovatno i da imaju u vidu i pojedine teritorijalne ustupke.
Moje mišljenje je da Srbija treba da pokuša da bude spremna za momenat kada se Makedonija bude rastakala. Amerikanci i Nijemci će pokušati da onaj drugi dio pripoje Bugarskoj. Ako Srbija bude nespremna, tako će se i desiti. Umjesto toga, Srbija i Grčka treba da se dogovore oko tog preostalog dijela, i da te dvije države u budućnosti imaju direktnu međusobnu granicu. Štaviše, kasnije bi Srbija i Grčka trebale da prošire saradnju i na druge segmente približavanja država i naroda.
Preporuke:
11
1
31 ponedeljak, 26 mart 2012 22:11
Aleksa
za Belog Orla.
u mom pitanju je sadržan i odgovor,može da se povuče paralela sa Poljskom koju je SSSR oslobodio od Nemaca.
da,jugoslovensku je ideju propagirao Štrosmajer,to je austrijsko-ќatolička ideja unije,kojom bi obuhvatili narod srpskog jezika na Balkanu prema planovima koji su postojali još pod kraj 18.veka. Jedina "slovenska" ideja koja je uspela u politici to je bilo stvaranje savremenog hrvatskog "ilirskog" naroda,zato što su time upravljali Austrijanci.Nedovoljno političko znanje naših političkih i intelektualnih elita u vreme stvaranja prve Jugoslavije nam je pripremilo katastrofu u dvadesetom veku.Primili smo trojanskog konja jugoslovenstva u sebe.
hvala na savetu.
Preporuke:
10
0
32 ponedeljak, 26 mart 2012 22:18
Marko Gay
Istina boli -- preci su vam bili jako smotani, nisu uspeli da posrbe Bugare u Makedoniji ni posle toliko godina vladanja nad njima.

Kad su sve vozove ispustili, ostavili su Titu da vadi kestenje iz vatre. On se trudio -- ne zbog vas Srba naravno, nego da spreci prikljucenje Makedonije matici Bugarskoj.

Ali cak ni covek prilicno vest manipulaciji nije mogao tako istorijski kasno da ubedi Bugare u Makedoniji da su Srbi. Kad ih niste asimilovali kad i Grcka, posle je bilo kasno.

Tito je izvukao maksimum: ubedio je makedonske Bugare da su neka posebna i cak drevna nacija -- Makedonci.

Da sam Srbin, dao bih konacno Makedoniju Bugarskoj.

To sto ste njome vladali nema veze: i Engleska je vladala Amerikom.

Zasto hocete to slepo crevo: siromasno, naseljeno Bugarima, a ne vodi nikud gde treba da stignete.

Da je u pitanju Crna Gora koja bar vodi na more, pa da covek i razume neki puc koji tamo organizujete, ali ovako...
Preporuke:
4
27
33 ponedeljak, 26 mart 2012 22:27
Turas
Makedonija je po nalogu zapada kao i Srbija u rasturanju.Srbija sa svojom izdajničkom vlašću nije u stanju sebe da spase kao suver enu državu.BJRM je veštačka i za vreme.Sigurno će nestati.Srbi koji se nisu (kao u rvatskoj)"prestrojili",pobeći će u Srbiju.Znate onu formulu NDH 1/3 postaće bugari 1/3 šipci a treća trećina vratiće se matici.Taj cilj važi i danas.Nemojte misliti da srbske vlasti to ne znaju.One na tome i rade.Prema tome,istoriska razglabanja na NSPM nemaju svrhe.
Preporuke:
9
0
34 ponedeljak, 26 mart 2012 22:56
Jovan Petrovic
http://www.napredniklub.org/index.php?subaction=showfull&id=1332437256&archive&start_from&ucat=35
Iz intervjua Ivana Stoilkovica...............
Šta je uzrok incidentima u Makedoniji?
Koncept građanskog društva u Makedoniji narušen je promovisanjem Ohridskog Sporazuma. Od prvog dana primene ovog akta Makedonija se suočava sa gramzivošću u njegovom tumačenju, neodgovornim odnosom prema pravnoj državi i legalnim procedurama, kao i izrazitoj sklonosti ka zloupotrebi nacionalnog odnosno etničkog principa u ostvarivanju prava. Budući da su sve makedonske vlade od Ohridskog Sporazuma do danas pokazivale fleksibilnost i razumevanje za zahteve Albanaca, ne postoji kritična tačka niti crvena linija koja bi akumulirala uslove za otvoren sukob većeg intenziteta.
Preporuke:
9
1
35 ponedeljak, 26 mart 2012 23:17
Ivan K.
Koliko vidim, ovde bi svako bi da moralni tovar svali na *onog drugog*. Na primer:

Što su glasali za zločince i izdajnike! ("Mi" nismo!)

Što su se tukli, ili što se nisu u ratu branili,

Zašto su se cepali od federacije, ili zašto su stvarali i branili tu nesreću...

Pa, onda, ovaj dragulj gluposti i zloće:

- Šta to, čujem, uradiste nad tuđim življem na vašoj teritoriji! Ma, lažno se predstavljate kao fini!!

A iza svega toga - svako iznutra propada ako nije već propao. Izdaju ljudi i sami sebe, a kamoli susede.
Preporuke:
6
3
36 ponedeljak, 26 mart 2012 23:25
Ivan K.
P.S. Naravno, te optužbe su ponekad opravdane.

Hteo sam istaći da ima svakakvih ljudi u svakoj grupaciji, pa su izjave o odnosima između naroda često puta besmislene.
Preporuke:
3
2
37 ponedeljak, 26 mart 2012 23:33
Dr Vasilije
Za Makedoniju tj.narod koji "voli" Srbiju a smatra da ima kvislinge na vlasti postoji rešenje da se spasu tzv.velike albanije :
braćo makedonci, tražite referendum i izjasnite se za povratak u matičnu zemlju Srbiju (i ovako vam je pravo ime Stara Srbija), skinite kvislinge sa vlasti pa zajedno da tepame po šiptarite.
Drugačije ako bude ode vam "država" na doboš .
Preporuke:
19
1
38 ponedeljak, 26 mart 2012 23:48
Srbin
Na Balkanu treba Pravoslavna struja koja ce ujediniti nas Pravoslavce oko zajednickog cilja tj suprostavljanja albanskom separatizmu i terorizmu....Cisto sumljam da bi amerikanci izlazili u susret svim albanskim zahtevima da se np digne 2 miliona Balkanskih Pravoslavaca...A ovako svi mi mirno posmatramo kako velika albanija polako ali sigurna postaje realnost.Oni svoje ciljeve ne kriju,polako ih ostvaruju a sta mi radimo? Povlacimo se i mislimo da ce se njihovi apetiti zasititi posle otimanja Kosmeta...Nece se oni smiriti dok ne dobiju ono sto zele tj veliku albaniju ili dok ne budu porazeni...Dace Bog da bude ovo drugo!
Preporuke:
17
0
39 utorak, 27 mart 2012 01:08
Kiza
Nikad ne bih nazvao BJRM Juznom Srbijom. Niko u Srbiji nema prava na takve nazive, bez obzira ko je koga oslobadjao i od koga. U interesu je Srbije da Makedonija opstane kao funkcionalna drzava.

Medjutim problem Srbije je saradnja Makedonije sa srpskim neprijateljima, kao sto to cini Crna Gora. To pokazuje koliko su obe drzave nezrele, jer kupuju sebi vreme praveci pakt sa djavolom. Kao da gledam film u kome kraj vec znam.
Preporuke:
22
6
40 utorak, 27 mart 2012 01:09
Kiza
Nikad ne bih nazvao BJRM Juznom Srbijom. Niko u Srbiji nema prava na takve nazive, bez obzira ko je koga oslobadjao i od koga. U interesu je Srbije da Makedonija opstane kao funkcionalna drzava.

Medjutim problem Srbije je saradnja Makedonije sa srpskim neprijateljima, kao sto to cini Crna Gora. To pokazuje koliko su obe drzave nezrele, jer kupuju sebi vreme praveci pakt sa djavolom. Kao da gledam film u kome kraj vec znam.
Preporuke:
4
5
41 utorak, 27 mart 2012 07:19
Vuk
28. ponedeljak, 26 mart 2012 22:41 neka im je Slušaj ove komenare,stav prema Kosovu nije stav makednosnog naroda,pa koje odna birao na izborima da ih predstavlja,što nisu birali neke makedonkse nacionaliste koji su protiv u EU?

Prijatelju razumem ja da nas noz u ledja od brace boli ali nije bas da su mogli birati bolje kao sto ti kazes jer da ti odgovorim pitanjem:
Koga Srbi biraju i ko im je na vlasti evo vec 12 godina a ni ovi sto se sad izaberu nece bas za Srbiju biti puno bolji od ovih dosadasnjih.
Valjda toliko znamo da postoje partije koje mogu doci na vlast a i one druge koje mogu.....
Izbori se vrse po ambasadama duz Kneza Milosa a u Skoplju imaju i oni ambasade koje odlucuju ko ce doci na vlast.
Preporuke:
12
0
42 utorak, 27 mart 2012 07:55
Toreador
Slažem se sa Aleksom.

Mislim da je odličan komentator i da odudara od uobičajenih usijanih komentara koji stvari sagledavaju crno-bijelo kategorijama.

Pravo je pitanje i pravi će biti odgovori na pitanje kako je došlo do desrbizacije tolikog broja ljudi našeg naroda i kako je vršena srbizacija ili kako bi trebalo da se ista vrši, odnosno asimilacija drugih naroda koji su nam više ili manje etnički slični.

Onog trenutka kad naučimo da čuvamo svoj identitet i da drugim "namećemo" svoj možemo reći da smo se uzdigli kao nacija i da nam je budućnost zagarantovana, a da je samo pitanje kad će se ekspanzija dogoditi.

Ispostavilo se da su i Bugari i Grci nametnuli svoj identitet "makedoncima" a da su samo Makedonci pod srpskom "vlašću" formirali nacionalnu svijest i čak asimilirali dio Srba koji su "vladali" njima. Mi smo rijedak narod koji nije riješio problem svog neprijatelja Albanaca u vlastotoj državi, nego je taj neprijatelj doživio ekspanziju pod srpskim krilom.

Treba učiti.
Preporuke:
10
0
43 utorak, 27 mart 2012 08:42
seljak bezemljaš
$Hrvoje
Molim te malo više detalja o skupljanju.Širenje znamo.Ukratko.1918.g trojednica Hrvatska+Slavonija+Dslmacija uz pomoć Srba bi sašivena u jedno.1945.g uz istu pomoć stigoše Istra+rijeka+ ostrva.Srbe proteraste uz pomoć...
Šta se dešava u Istri.Otkuda da srednjoškolci cele Italije 2010.g imaju za maturski rad bacanje Italijana u jame i proterivanje iz Dalmacije i Istre.Vežbaju deca pismenost šta li.O Robertu Meniju i Đanfranku Finiju nemoraš.Šta to Slavonci pričaju o zaostajanju i šta ono traže.Koji tip regionalizacije je na delu Italijanski ili nemački.Ili oba.Pa neće valjda opet kao 1969 posle raznih nagodbi deo u Mađarskoj,deo u Austriji a ostatak u Italiji.Piši dragi Hrvoje.Nedaj se Ines ispod pedeset eura.Nedaj se da to pada šapatom.
Preporuke:
12
0
44 utorak, 27 mart 2012 10:39
Joviša Vidić od Rudina
Srbi ne treba da vode tuđe brige. Srbiji je u interesu - da podmazuje "mašineriju", kako Makedoncima, tako i Šiptarima, kako bi se proces razgradnje ubrzao. A onda? Onda, - Caru carevo, Bogu Božije.
Preporuke:
6
0
45 utorak, 27 mart 2012 13:21
Aleksandar Golemi
Ko neće brata za brata - kaže narodna poslovica - hoće tuđina za gospodara! Ali, ima takvih širom Balkan, naše braće Južnih Slovena.
Preporuke:
10
0
46 utorak, 27 mart 2012 15:41
Mira
Makedonske diplomate u cetiri oka priznaju da Schipetara ima oko 27%.Broj nelegalnih imigranata ni Grcka ni Makedonija ne mogu da kontrolisu
Makedonija/vlada/je kupila mir i vreme ustupajuci celu zemlju NATO-u za bazu.Bilo je slucajeva suprotstavljanja NATO kada je bombardovan Beograd.
Realno je da Rusija pomeri svoju sferu interesa na Grcku,koju EU sada ucenjuje.
Rusi sa Turskom balansiraju vekovima.
Onda bi,u dogledno vreme mogli i da se zastite Juzni Srbi,Makedonci/ovi sto prave one kic skulpture po Skoplju/.
Komunizam je isprao mozgove Makedoncima:Dusanov most zovu:Stari most!
Mozda se zato sve tako i desava.
Preporuke:
11
2
47 utorak, 27 mart 2012 17:02
Auu bice uskoro kraj, Srbi poceli da misle:)
Citam ove komentare i ne mogu da verujem... Zar je moguce, srbi konacno poceli da shvataju ko su oni odrodi(od srpskog i bugarskog naroda) njihovu podlost i pokvarenost, cak neki pominju i izivljavanje nad srbima... aferim, bravo.:) Inace djavo se sprema da dodje po svoje, a i sulejman je tu, u jacem izdanju nego prosli put. Sta velis more? Nema aljbanaca? hehe zna se ko je izbegavao popis, oni koji imaju po 1,3 dece ili oni koji imaju po 3 i vise:) Presli su sipci trecinu stanovnistva tamo ihaa, a to za zapadnu bjrm zaboravite, veliki igraci igraju velike igre, ima da ode i skoplje i jos mnogo toga, sa kompletnim ciscenjem, nece ostati ni jednog bugarcica tamo, onaj bedan ostatak ce kod bugara, dok ne zbrisu i vecinu bugarske jednog dana ovi iz serije na prvoj:) A to da su se sad setili neki od njih da su srbi, odgovor je: vojsku i zandarme na granicu kad nagrnu da beze ovamo i bojeva municija, okreci to prema bugarskoj, pustaj one na ic, ostali neka plate za sve zlo naneto srbima..
Preporuke:
8
12
48 utorak, 27 mart 2012 17:19
Auu bice uskoro kraj, Srbi poceli da misle:)
Citate li? Citajte, citajte...:) Lepo sam vam govorio okanite se Nisha, ne pljujte i ne rusite srpske grobove,ne proganjajte loklane srbe, ne kradite istoriju... a vi jok, makedoncko(citaj bugarsko) sve da bidne hehe. Sta kazete? Isto ovako losi bili i nekada srpski zandarmi? Greska, sada ce biti mnogo gori :))) A gde su vam ,,sojuznicite,, iz nato-a i republike turske, oce vas brane sada?:)Ili vec spremaju centre za prikupljanje organa i zena za belo roblje kad vas zarobe masovno u skopskoj kotlini?
A da, a 9 oklopnu brigadu iz lerina (florine) ste zaboravili? Imaju i oni nerasciscenih racuna sa vama, a mnogo su gori od srba...:) znate vi vec eliniki stratos jos iz 1948 i 49:)
Za sever bjrm se ne sekirajte, kad srbi rese u paketu veliku albaniju, opet ce beli orao biti nad dusanovim gradom...:)
Bas tako, mili nasi ,,pravoslavni,,... m...e vam p......, jos niste platili za vranje i surdulici 1915, dolazi i to vreme...
Preporuke:
11
6
49 utorak, 27 mart 2012 20:26
seljak bezemljaš
Da, makedonski narod je u teškom položaju.Srušio se njihov staratelj.Komunizam.Kada se 1989.g srušio berlinski zid bukvalno se srušio i potporni makedonski zid.Godine 1928 u Beču na trećem kongresu KPJ govori se makedonskoj naciji ALI NA OSNOVAMA VMRO.OVA ORGANIZACIJA,STVORENA NA INICIJATIVU BALKANSKE KOMUNISTIČKE ORGANIZACIJE.OKUPLjALA JE PORED KOMUNISTA I BORBENIH MAKEDONSKIH NACIONALISTA I VELIKOBUGARSKE ELEMENTE.(lepo društvo)to je deo programa KPJ DA ZAJEDNIČKOM BORBOM SLOMI VELIKOSRPSKU HEGEMONIJU(velikim slovima pisani citati iz zvanične istorije SKJ)(srpski narod je zbog velikih gubitaka i drugih razloga od 1918.g samo pokušavao da brani stečeno ali ako protivnici i konkurenti kažu velikosrpska hegemonija i razvaljuj onda razvaljuj ima ta scena sećate se)I BI RAZVALjENO.ali eto sintetičke nacije imaju grdne probleme.Veće nego drugi. Da JE 1945 sproveden referendum možda se moglo stići i do stabilnijeg rešenja.Ali nije. nastavak
Preporuke:
4
0
50 utorak, 27 mart 2012 21:00
seljak bezemljaš
Pad komunizma je samo manja polovina makedonske muke.Komunisti su stajali i iza Makedonaca i Albanaca.Globalizam drži stranu Albancima.(mi tu dođemo kao siroče kome gramzivi rođaci,komšije,i belosvetski hohštapleri otimaju stečevinu porašćemo i ojačati)Dva utiska iz Makedonije.
Devedesetih godina Makedonci su mi u(Tetovu,Ohridu,Velesu)govorili kao u nekom zanosu pričali da će dobiti Solun.Potpisivali su neku peticiju da je šalju UJEDINjENIM NACIJAMA.
Tih godina odlazio sam u Staro Nagoričano da vidim manastir SVETOG ĐORĐA zadužbinu kralja Milutina početkom četrnaestog veka.U selu ljudi veoma siromašni.Sećam se prezimena Aleksić i Cvetinović.Manastir zapušten,polupani prozori,nema monaha,zaključano.Jedva sam treći puta našao čoveka koji ima ključ da bih video prelepe freske. Ukrajinskoi autora kome nisam zapamtio ime u svom izboru najlepših freski u pravoslavnim manastirima svrstava ih u najlepše.
I DA DODAM PROTESTVUJEM PROTIV KOMENTARA AU SAD JE KRAJ...
Preporuke:
6
0
51 sreda, 28 mart 2012 16:17
Samo protestuj:)
I protestuj i suze roni nad ,,bracom,,:)) I podji sa njima da osvajas solun, tamo cete dobiti docek po zasluzi:) A jesi li protestovao zbog alekica i cvetkovica iz milutinovog starog nagoricana, koje tvoja nebraca i ismevaju i ponizavaju kad kazu da su srbi? Jesi li protestovao kad pisu oni i bugari knjige po kojima otimaju celu moravski srbiju? Jesi li procitao ko je klao po juznoj srbiji 1915, dali bas bugari, ili ovi olosi u bugarskim uniformama? Jesi li protestovao sto oni i decu instruiraju da negiraju svako postojanje srba? Jesi li protestovao kad su pluvali i pi... po grobovima srpskih vojnika? Jesi li protestovao izrode, kad su stavljali ploce na srpskim vojnim grobljima da su u njima poginuli ,,makedonci,,?:) Protestovaces i ti i oni i blgarite kad se srbin dovati kuke, motike i puske pa podje da osveti svoje stare i da vrati stare zemlje dusanove, ali ociscene od nesoja. Dolazi vreme za proteste, Srbi nemaju vise gde, a ko se ne osveti, taj se ne posveti
Preporuke:
5
1
52 sreda, 28 mart 2012 16:28
Jos protesta:)
Inace ne uzdaj se ti ni u sulejmana previse, oce i sulja solun, ali ceka na taj korak i persijski lav i morskij pehotnik iz chernomorskoga flota:) Sta cete bez sulje posle, kad ono dodje vreme na konstantinopolj opet bude helenski?:) kako ce proci tvoja ,,braca,, u bjrm? Presesce i tebi i njima protestantu, i kumanovo i tetovo, i dusanovo skoplje sto ste oteli, nisu srbi koji ce doci one iste budale iz proslih ratova... tek cete vi ,,protestovati,, i boga moliti da vam muke skrati. Vreme je da se upoznate sa SRBIMA :)
Ajde protestuj, pa da ti kazem jos koju o srbima iz juzne srbije i njihovoj zemlji sto sada olos bugarski i siptarski pogani, o zegligovu i skopskoj crnoj gori, maloj svetoj gori, da ti kazem ili kad dodje vreme ,,pokazem,,, kolko kosta zemlja srbinova nesoju...
Preporuke:
3
1
53 četvrtak, 29 mart 2012 01:00
PASULJAS
SRBI,nemojte da se zanimavate 'sa nekim bugarima;, ;bjrmovcima,;jednostavno, MAKEDONCI su starosrbi i Makedonski jezik je starosrbski zato "govorete MAKEDONSKI",vratete se na starite koreni.Izvornoto ime na Balkanskiot poluostrov e MAKEDONSKI poluostrov.
Preporuke:
6
6
54 ponedeljak, 02 april 2012 17:33
huskyjerk
PASULJAS
SRBI,nemojte da se zanimavate 'sa nekim bugarima;, ;bjrmovcima,;jednostavno, MAKEDONCI su starosrbi i Makedonski jezik je starosrbski zato "govorete MAKEDONSKI",vratete se na starite koreni.Izvornoto ime na Balkanskiot poluostrov e MAKEDONSKI poluostrov.

Reče Pasuljas, a nije ni svestan da mu je nick nastao od grčke reči "FASOLIA"
I zastava mu je "Sunce iz Vergine". Nije lako biti neko.
Preporuke:
2
0
55 nedelja, 08 april 2012 12:23
makedonac
Pozdrav svim citaocima ovog ozbiljnog i uglednog casopisa, koji ga sa velikim zadovoljstvom citam, iako se cesto i ne slazem sa iskazanim stavovima iznetim na ovaj sajt, narocito od stavova iznetih od strane nekih komentatora. Moram da iskoristim ovu priliku da mi jedan od vasih komentatora pojasni kako i kada je Makedonija okupirala deo Grcke? Kako je moguce da su Srbi u Makedoniji 60 godina diskriminirani, kada su uvek bili na rukovodecim pozicijama na univerzitetima, preduzecima, sportskim klubovima itd. a velika vecina od njih i pored toga sto su ceo zivot ziveli i radili u Makedoniji nisu se ni potrudili da nauce makedonski? Samo da napomenem da u mojoj gimnaziji (elitna skopska gimnazija) radila je profesorica iz biologije, koja je nastavu suprotno Ustavom i zakonskom regulativom, drzava iskljucivo na srpskom.Tada je SFRJ vec godinama bila mrtva,a nepostovanje ustava i zakona je u svakoj zemlji krivicno delo, zar ne? Ovo nije bio jedini slucaj kod "ugrozenih" Srba u Makedoniji.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner