Ima li neko da nije pobedio Albance? I opet dobiju šta hoće...
Pa dokle?
Препоруке:
101
3
2
понедељак, 26 март 2012 15:18
neka im je
Makedonija je priznala tzv.državu Kosovo,pa me njuhihov problem za Albacima uopšte ne opterećuje,što kažu "zaigrala mečka i pred njihovim vratima" plus su okipirali deo Grčke.Makedonija će skupo platiti odcepljenje iz Jugoslavije..
Препоруке:
136
12
3
понедељак, 26 март 2012 15:30
Смиљански
Потпуно смо заборавили дугогодишње малтретирање ,шиканирање,и принудну асимилацију српског становништва у БЈРМ!Чињеница је да они имају проблем са Шиптарима,али м морамо да заштитимо српски народ!Не смемо да заборавимо хапшење наших Владика, и затирњања свега што је српско!Нико не прича да је све више држављана БЈРМ,који купују станове по Нишу, Београду,и Новом саду!Сви ћуте,и нико не спомиње исељавање!Сви који се осећају Србима,широм су им отворена врата напаћене мајке Србије.Без озира на све, ми имамо душу,а они кји су признали терористичку творевину "Косово",сами ће да се сете, кад им буде дошла казна!!!
Препоруке:
147
26
4
понедељак, 26 март 2012 15:44
neka im je 2
Imao sam prilike da poslom boravim na severu Makedonije. Poslovni partner mi je poverio da se iza njegovog imena i prezimena makedonskog krije srpsko ime i prezime, da je bio prinudjen da 50-ih to uradi.
Nakon toga od jednog drugog poznanika iz Makedonije na Svetog Iliju ili njihov Ilinden cujem prigovor kao sto nam ovi tvoji popovi opet prave probleme za Prohor Pcinjski.
Vrhunac kad dobijem SMS nakon svih ovih desavanja, gde ste braco pravoslavna Srbi uvek ste uz nas?!
Pre skoro tacno sto godina, ako ne gresim da ne googlam, srpska vojska je oslobodila Staru Srbiju. Mogli smo da budemo federacija. Mislim da im je cak i nudjeno. Nismo valjali.
Tmurni su oblaci nad Makedonijom iz Albanije, Grcke i Bugarske. Bojim se da ce svako uzeti po deo. Ja sad brinem za Kosovo. Lep je Ohrid, ali put do tamo izmedju ostalog vodi i kroz Strugu.
Препоруке:
102
5
5
понедељак, 26 март 2012 15:59
Симић Манојло
Кад се само сјетим генерала Апостолоског,директора
да ли војног, или историјског музеја у Београду
(имао је улогу слично овој коју игра Бранка Прпа),
кад је на београдској телевизији, сасвим у духу
титоистичких мантри о "српском хегемонизму,тумачио
да је српска војска у 2.балканском рату,терајући
Турке према југу, морала да застане на непостојећој
граници, и пита непостојећу Владу,сме ли даље, а
пошто то није урадила, онда је дошло до агресије
и окупације Македоније. Према Македонији су суседи
са запада(Албанци),истока(Бугари)и југа(Грци),
имали територијалних претензија,а једино их нису
имали са севера(од скопске Црне Горе), а за узврат
су хорски нападали "српски хегемонизам".А на крају
баладе, признали су мафијашку НАТО Државу Косово.
Што неко горе рече, заиграла мечка и пред њиховим
вратима. Само је питање времена, када ће се распасти све вештачке титоистичке творевине,БиХ и
Македонија, и вештачке Нације, Бошњаци и Црногорци.
Препоруке:
97
15
6
понедељак, 26 март 2012 16:07
Srđa
Van primedbi o odnosu bjrM i Srbije, moram da dodam:
OTKUD AUTOR ZNA DA JE VIŠE OD 1/3 STANOVNIŠTVA ALBANSKO?
Glupost. Da ih je toliko, učestvovali bi na popisu, ne bi se služili prevarama.
A da je ozbiljno, ozbiljno je.
Препоруке:
65
1
7
понедељак, 26 март 2012 16:27
siniša
Makedonski titoisti zaista jesu mnogo nevolje i problema zadali Srbima i dan danas ih zadaju u Makedoniji, pogotovo Pravoslavnoj crkvi.
Međutim ovo su poslednja vremena i treba i mi oni da se odlučimo uz koga ćemo da stanemo uz Albance ili uz Makedonce, a oni uz Albance ili Srbe.
Ja smatram da treba da stanemo uz Makedonce i da im bratski pomognemo u svemu, a one naše međusobice da rešavamo bratski i drugarski.
Препоруке:
64
31
8
понедељак, 26 март 2012 16:34
efendi Dragić
Makedonija liči na bolesnika koji boluje od mnogih bolesti i koji je živ zahvaljujući tome što bolesti ne mogu da se dogovore koja će da ga dokrajči.Raspad može da dovede do još većeg krvoprolića nego u Bosni.Postojaće sve dok je jednog dana albanci ne sruše i ostatak Makedonije gurnu Bugarskoj ili Srbiji u ruke.Tu je još jedan igrač koji može bitno da utiče na igru Grčka.Sasvim je logično da ostatak Makedonije ukoliko ne bude u mogućnosti da sačuva nazavisnost pripoji Srbija uz pomoć Grčke.Šta će na tako nešto ako bude uraditi Bugarska i Turska drugo je pitanje .Ipak je najlogičnije da Makedonija ostane cela, stim što onda postoji šansa da se cela u dgledno vreme pripoji Albaniji.Setimo se priraštaja Albanaca.
Препоруке:
41
12
9
понедељак, 26 март 2012 16:38
neoebavesten
Prisetimo se uloge BJRM u NATO agresiji 1999. Zatim priznanje tzv. Kosova, kao i progon sveštenstva SPC. Možda narod u BJRM nije protiv Srbije ali njihova vlast jeste. To je njihov problem, neka ga sami rešavaju. Dosta je bilo praznog sentimentalizma i oživljavanja mrtvih projekata poput Jugoslavije.
Препоруке:
85
27
10
понедељак, 26 март 2012 16:44
Алекса
Границе данашње Македоније је означило српско оружје у првом балканском рату.Добар део претходно није ни био предвиђен да буде под нашом контролом,меркали смо Драч,али су нас Аустријанци избили са те стране.И узесмо парче (рецимо пола данашње територије),о којем ни мислили нисмо.Тај део Македоније што је данас независна држава није стваран одоздо,био је продужетак суседне државе,могао је да постоји као освојени део Јужне Србије или као република у титовој Југославији.Али кад се шира држава распала,почиње агонија.Таква Македонија могла би да се упореди са неком афричком ослобођеном од колонијализма земљом,којој су Европљани цртали границе.Ено их,постоје и даље,као и Македонија,повремено се разделе...Македонија таква каква је опстаће док год се Турци колико толико о томе питају.Албанци нам јесу противници и тешко да ће се то променити и тешко је у тој теми апстраховати од националних интереса,али ако ми желимо да објединимо српске земље,шта је то неприродно у њиховој тежњи.
Препоруке:
18
20
11
понедељак, 26 март 2012 17:04
Branko011
Vidim komentare u kojima se likuje nad onim sto Makedonci trenutno dozivljavaju. Da objasnim tim komentatorima da makedonski narod uopste nije za priznavanje Kosova, kao i da su se tokom nato (namerno malim slovima)agresije na Srbiju nekoliko puta fizicki tukli sa nato (opet namerno) vojnicima, kao i da su u makedonskim gradovima bile svakodnevne demonstracije protiv nato agresije na Srbiju. Druga je stvar sto im je nametnuta kvinsliska vlada (kao i nama, uostalom), te je ista, po naredjenju onih koji su ih i postavili (citaj: nato drzave) priznala Kosovo. Znaci, Makedonci NISU priznali Kosovo. To je uradila njihova vlada. To vam je isti slucaj kao i u Poljskoj - vlada je priznala Kosovo, ali gradjani Poljske nisu
Препоруке:
83
19
12
понедељак, 26 март 2012 17:23
Dimitrije
Postoji šansa da se u dogledno vreme ne graničimo sa Makedonijom.Preševska dolina i pokušaj albanaca da velikim prirodnim priraštajem izadju polako na ključnu tačku i prekinu vezu Srbija Grčka.O tome treba brinuti i voditi računa.Takodje treba paziti da olako data državnost Makedoniji se ne ponovi na slučaju Vojvodine.Od nas samo od nas zavisi da li ćemo uvoziti konflikte i nastaviti rasparčavanje Srbije.Pedeset je godina prošlo od kako je Makedonija postala republika znači u najboljem slučaju dve hiljade pedesete možemo dobiti Severnu Srbiju.Mapa Balkana biće tada kompletna .Na jugu Stara Srbija ili Makedonija polovina otišla albancima,centralna Srbija bez Kosova,Planinska Srbija (crna gora),Zapadna Srbija preko Drine (izgubljeno više od polovine)i najzad Severna Srbija preko Save i Dunava.Dovoljna je samo jedna ideja da to spoji ali i više budala da to definitivno razdvoji.Borićemo se pa da vidimo.
Препоруке:
48
2
13
понедељак, 26 март 2012 17:25
бјрмитолигија
Филип Македонски,Александар Македонски, Гоце Делчев, Киро Глигоров.... Мендух Тачи.
Препоруке:
36
8
14
понедељак, 26 март 2012 17:29
Алекса
"Иако је промовисан као решење за грађански рат,Охридски споразум је створио основу за трајну нестабилност у Македонији,нарушио концепт грађанског друштва,и омогућио бројне злоупотребе етничког принципа у остваривању права".Да ли би аутор тако писао и у случају Босне и Херцеговине?Концепт грађанског друштва се користи у Загребу јер им изгледа да су заувек решили српско питање у Хрватској,Сарајево га користи да дозове помоћ Запада,да би надвладало Србе,у Београду се употребљава наопако,да се уништи све што је народно, а "приштинске институције" су нарочито пригрлиле тај концепт,посебно сад кад јуришају на преостали део покрајине под српском контролом.Македонцима таква реторика можда не би била јалова да су на другој страни Срби.Овако,чини ми се да не разумеју да тај концепт ради против њих,снага Албанаца ће са временом бити све већа и то ће они после да имају пуна уста грађанског друштва.Македонци нит су своји,нит су свесни да су на "погрешној страни", словенској страни.
Препоруке:
28
6
15
понедељак, 26 март 2012 17:38
Бели Орао
""Бранко011. Слажем се. не треба се радовати туђој несрећи, него својој срећи. Макдедонци су наша прсвославна браћа (или како смо се некад шалили Срби са големата говорната мана). Северна Македонија је српско становништво и то се зна. Уствари и они признају да су ови на "ски" наши односно Срби, а они на "ов" Бугари. Шта чинити? За сада ништа, јер треба прво о своме јаду да се забавимо.
Препоруке:
45
3
16
понедељак, 26 март 2012 17:54
Алекса
подршка за Бранка011.
Већ смо далеко одмакли од 1912 године и нашег освајања тих терена,много штошта се догодило између нас од тог времена,али треба да поставимо питање - како да се поставимо у односу према Македонцима? То није ствар политике,већ људско питање.Одговор је врло прост,верујем да је слично и са њихове стране. Са Албанцима треба да они иницирају - ако могу - разграничење,иначе ће са временом да буду у све горој ситуацији.Наше Косово је нешто друго.
Препоруке:
22
5
17
понедељак, 26 март 2012 18:10
besposleni politikolog
Tacno je da u Makedoniji vlada varljivi mir, to nije nista novo. Ali nazalost taj varljivi mir ne stanuje samo u Makedoniji, vec i na skoro celom Balkanu, a krize ce se otvarati po potrebi. Ja smatram da je Balkan tek danas postao ono 'bure baruta' u pravom smislu tih reci. A oni koji nas vode, kao nas predsednik, lupi na nekom samitu kako je ovo najduzi period mira i stabilnosti na zapadnom Balkanu, ma blagostanja za sve narode na ovim prostorima!? A mentori sa Zapada ga zdusno potapsase po ledjima.. Tako se vodi politika! To je covek mira!
Препоруке:
40
1
18
понедељак, 26 март 2012 18:49
Бели Орао
@Алекса. Нисмо ми освојили тај терен него смо га ослободили од Турака. Разлика је велика. Није свеједно.
Препоруке:
42
2
19
понедељак, 26 март 2012 18:57
Милорад Станојловић
„...Охридски споразум није задовољио многе Албанце, из чијих се редова често упућују захтеви за његовим изменама, односно редефинисањем односа између Македонаца и Албанаца, као и самог уређења Македоније...“Текстом се тврди да Албанци воде успешне битке на два фронта. Прво, непоштовањем споразума, а друго, њима својственим ритуалним племенским насиљем...Логично питање гласи: зашто да не?Ко ће да их спречи?Срби су причали да су Македонци браћа, а Албанци да су Македонци расисти. Македонци и даље причају да су Срби империјалисти и/или расисти.Зашто да не? Ко ће у томе да их спречи?Одличан текст.С поштовањем и уважавањем, СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
19
3
20
понедељак, 26 март 2012 19:29
Алекса
за Белог Орла.
И Титова је војска у сарадњи са Црвеном Армијом ослободила Београд од Немаца,да ли је успут и освојила Србију? То је истина да смо ослободили те терене од Турака,али није ли пре тога део тих терена био намењен Бугарској?Да су били етнички наши да ли бисмо их претходно препустили Бугарима?Не оцењујем је понашање Србије у тим ратовима с неке морализаторске позиције.Понашали смо се како је било карактеристично за то доба и борили за преживљавање,тражили излаз из смртног загрљаја Аустрије.То не смета да видимо да смо ушли на подручје на којему је процес буђења националне свести био закаснео и тешко је рећи да ли би пошао у смеру српских жеља.Лакше је оценити шта се догађало тада на примеру наших планова освајања северне Албаније (јесте и тамо смо могли наћи наш живаљ).Нама је Аустрија (Аустро-Угарска)заблокирала природан смер ширења на Босну и Херцеговину,Јужну Далмацију, па смо кренули јужније у том правцу,преко терена који нису били настањени Србима.
Препоруке:
8
22
21
понедељак, 26 март 2012 19:47
Hrvoje @ Aleksa
"prirodan smer širenja"...Da,ono što se širi nakon nekog vremena počinje se i skupljati,smanjivati! Sada je to vrijeme stiglo.Zaboravite na "prirodan smer širenja" jer sada pored vas stoje samosvjesni narodi kojima ne možete nametnuti volju silom oružja(i odlukama svjetskih sila)!
Препоруке:
3
43
22
понедељак, 26 март 2012 20:06
Миле Скопљанац
Срби и Грци су два суседна народа. Решење проблема БЈРМ би требало тражити у том правцу. Сва друга решењеа биће привремена и нестабилна.
Препоруке:
32
0
23
понедељак, 26 март 2012 20:24
Алекса
за Хрвоја.
Слажем се са вама да је за ширење потребна сила,чешће туђа.Хрватска је најбољи примјер за то. Од невелике територије око Загреба,која је узела туђ језик за свој,раширила је своје границе на терене,гдје је хрватску народну свијест могла наћи само у траговима,раширила се на становништво,које је увелико навезивало до косовске традиције.Ко је ширио ту свијест? - Штросмајерова црква.Каква је била политичка сила Хрвата да они то сами ураде,и да ли би се то догађало да Аустрија није тако хтела?Читасте ли можда фра Гргу Мартића и његове пјесме?Хрватска је аустријско-католички пројекат ширења на Балкан,требало је обухватити у своје границе и Србе.Још 1782 је постојао договор између Аустрије и Русије о подјели Турске.Да,узели језик,након тога обухватили колико се само дало и народ,који са давном Хрватском има толико везе колико и штокавски са чакавским.Наравно,требало је заграбити и културну баштину,па од другог рата и повијест Срба сте писали.Ништа природније од такве експанзије.
Препоруке:
34
1
24
понедељак, 26 март 2012 20:57
Алекса Ваљево
Закључује се из свега наведеног код мог имењака Алексе да је српска војска 1912. ослободила неку страну земљу, неки други народ, а не србе. За почетак Алекса, пронађи о Бугарској Егзархији из 1870. Њеном ширењу, асимилацији српског и грчког народа на просторима данашње Македоније. Затим, о српским задужбинама у Македонији током Средњег века а нарочито у XIX веку. О српским саборима ради прикључења Србији Краља Милана после ратова 1876-78. О Китану Милошевићу из Карбунице код Кичева, Јовану Долгачу, поукама Арчибалда Рајса србима у вези Македоније, о многим стварима бих те још посаветовао а на крају о Војводи Мицку Крстићу из села Латова. Имам блиске рођаке у Скопљу који се презивају Ристески а некада су били Ристићи. Наше порекло је из Врутока код извора Вардара. Тврдња да у Македонији није било срба је вређање свих нас срба из Јужне Србије(Македонија је грчка реч, топоним). Велики Поздрав за све оне који се нису предали, нити поклекли у борби са бугарашком влашћу у Македонији-ВМРО !
Препоруке:
35
0
25
понедељак, 26 март 2012 21:05
VANCO
Cesto sam u Skoplju i ne mogu da se nacudim cinjenici da mi svaka druga osoba s kojom razgovaram kaze da su Srbi. Naravno to se govori u cetri oka. Neki su postali Makedonci posle rata...neki 1958. godine a neki kad je ta jugoslovenska republika posla stopama Hrvatske i Slovenije. Na televiziji stalno neke price da su ih Srbi porobili posle Bukurestanskog dogovora. A gde su bili pre toga?? Zaboravili da su bili deo Srbiije...deo Dusanovog carstva...Za Dusanov grad ne sme ni da se pomene a njegov most im je milije zvati Osmanlijskim. Pa eto dosli do duvara. Tamo su Srbi vrlo podmuklo i lukavo ugrozeni a ovde se cuti i ako je 60 posto gradjana tamo srpske krvi. Srbi tamo cute i sapucu nama koji dodjemo ko su.Ali od toga malo vajde. Inace ovo sto se gradi u Skoplju je cist kic. Dize se sve sto se videlo u svetu i u svim stilovima i epohama. Komicno i tuzno.
Препоруке:
37
3
26
понедељак, 26 март 2012 21:17
Бели Орао
@Алекса
за Белог Орла.
И Титова је војска у сарадњи са Црвеном Армијом ослободила Београд од Немаца,да ли је успут и освојила Србију?...
Добро питање. Шта Ви мислите?
Узгред Северна Албанија је одувек била Српска као и оне територије које спомињете. Наша једина грешка је што смо направили Југославију, накарадно творевину коју смо бранили до скоро. Хвала браћи Црногорцима што се одвојише од нас.
Са овим Хрвојима не треба расправљати јер сваких месец дана упадне по неки падобранац на обуку. Обука се не врши појединачно, скупо је.
Препоруке:
25
1
27
понедељак, 26 март 2012 21:21
Бојан Приштина
А шта ће Македонцим, није ни њима лако, прво су у заблуди идентитета, одбацили су свој Српски а овај новокомповани се није примио довољно добро па морају којекакве смешне ѕдраде да зидају.
Друго, јесте да смо и ми Срби тешки и чудни да кад ни своју браћу изгубљеног идентитета нисмо умели да симилујемо што рече Арчи Рајс, али ни Македонски народ никада није смео да прихвати ово што се ради Србима у Македонији, 50 година шиканирања на сваки начин. Ово са нашом Црквом и Манастирима наших Краљева и Царева у Македонији је само последња епизода тог серијала ...
Не ликујем ништа, али што су тражили то су и добили, ја сам се увек питао како су имали храбрости да се одвоје и шта ће без Србије када ће албанцима бити лак плен , али они су хтели исто као и Црногорци са Нато, са западом, да забоду који нож у леђа успут зарад своје задњице, и ево шта су добили, изгубили су част а изгубиће ускоро и више од 30% земље ... коју су Срби ослобађали ...
Препоруке:
35
1
28
понедељак, 26 март 2012 21:41
neka im je
Slušaj ove komenare,stav prema Kosovu nije stav makednosnog naroda,pa koje odna birao na izborima da ih predstavlja,što nisu birali neke makedonkse nacionaliste koji su protiv u EU?
Препоруке:
24
2
29
понедељак, 26 март 2012 21:47
Алекса
за Алексу из Ваљева
Уопште не спорим да је на деловима терена данашње Македоније (да,грчки назив) било и Срба,још мање постојање задужбина.Знам и о Егзархату и његовој улози у ширењу бугарске националне свести,као и шеговом сукобу са Патријархатом.Наглашавам процесе формирања националне свести,на њих ипак поприлично утиче политика.Ми Срби можемо да се позивамо на то да је нешто било наше,па да нам је отето,Срби прешли на ислам,на католицизам,ту их отео Егзархат...Никакве користи од тога немамо.Баш је ширење Хрвата од 19. века добар пример да етничка и културна припадност (какве везе има народ који је бипо под Турцима са давном Хрватском?)недовољна да неко остане или постане Србин (да буде свестан своје припадности),мора да се урачуна и политичко усмеравање тих процеса.Ако је народ који можемо да сматрамо за потенцијално наш и отишао у Бугаре,Албанце,Бошњаке...више ћемо користи имати од тога да разумемо како се то догодило,да бисмо се научили понашати тако да се то више не догађа
Препоруке:
14
2
30
понедељак, 26 март 2012 22:08
Бојан
"Македонци", као и "Србијанци", мораће прије или касније да размисле о разграничавању са Албанцима, и у оквиру тога вјероватно и да имају у виду и поједине територијалне уступке.
Моје мишљење је да Србија треба да покуша да буде спремна за моменат када се Македонија буде растакала. Американци и Нијемци ће покушати да онај други дио припоје Бугарској. Ако Србија буде неспремна, тако ће се и десити. Умјесто тога, Србија и Грчка треба да се договоре око тог преосталог дијела, и да те двије државе у будућности имају директну међусобну границу. Штавише, касније би Србија и Грчка требале да прошире сарадњу и на друге сегменте приближавања држава и народа.
Препоруке:
11
1
31
понедељак, 26 март 2012 22:11
Алекса
за Белог Орла.
у мом питању је садржан и одговор,може да се повуче паралела са Пољском коју је СССР ослободио од Немаца.
да,југословенску је идеју пропагирао Штросмајер,то је аустријско-ќатоличка идеја уније,којом би обухватили народ српског језика на Балкану према плановима који су постојали још под крај 18.века. Једина "словенска" идеја која је успела у политици то је било стварање савременог хрватског "илирског" народа,зато што су тиме управљали Аустријанци.Недовољно политичко знање наших политичких и интелектуалних елита у време стварања прве Југославије нам је припремило катастрофу у двадесетом веку.Примили смо тројанског коња југословенства у себе.
хвала на савету.
Препоруке:
10
0
32
понедељак, 26 март 2012 22:18
Marko Gay
Istina boli -- preci su vam bili jako smotani, nisu uspeli da posrbe Bugare u Makedoniji ni posle toliko godina vladanja nad njima.
Kad su sve vozove ispustili, ostavili su Titu da vadi kestenje iz vatre. On se trudio -- ne zbog vas Srba naravno, nego da spreci prikljucenje Makedonije matici Bugarskoj.
Ali cak ni covek prilicno vest manipulaciji nije mogao tako istorijski kasno da ubedi Bugare u Makedoniji da su Srbi. Kad ih niste asimilovali kad i Grcka, posle je bilo kasno.
Tito je izvukao maksimum: ubedio je makedonske Bugare da su neka posebna i cak drevna nacija -- Makedonci.
Da sam Srbin, dao bih konacno Makedoniju Bugarskoj.
To sto ste njome vladali nema veze: i Engleska je vladala Amerikom.
Zasto hocete to slepo crevo: siromasno, naseljeno Bugarima, a ne vodi nikud gde treba da stignete.
Da je u pitanju Crna Gora koja bar vodi na more, pa da covek i razume neki puc koji tamo organizujete, ali ovako...
Препоруке:
4
27
33
понедељак, 26 март 2012 22:27
Турас
Македонија је по налогу запада као и Србија у растурању.Србија са својом издајничком влашћу није у стању себе да спасе као сувер ену државу.БЈРМ је вештачка и за време.Сигурно ће нестати.Срби који се нису (као у рватској)"престројили",побећи ће у Србију.Знате ону формулу НДХ 1/3 постаће бугари 1/3 шипци а трећа трећина вратиће се матици.Тај циљ важи и данас.Немојте мислити да србске власти то не знају.Оне на томе и раде.Према томе,историска разглабања на НСПМ немају сврхе.
Препоруке:
9
0
34
понедељак, 26 март 2012 22:56
Jovan Petrovic
http://www.napredniklub.org/index.php?subaction=showfull&id=1332437256&archive&start_from&ucat=35
Iz intervjua Ivana Stoilkovica...............
Šta je uzrok incidentima u Makedoniji?
Koncept građanskog društva u Makedoniji narušen je promovisanjem Ohridskog Sporazuma. Od prvog dana primene ovog akta Makedonija se suočava sa gramzivošću u njegovom tumačenju, neodgovornim odnosom prema pravnoj državi i legalnim procedurama, kao i izrazitoj sklonosti ka zloupotrebi nacionalnog odnosno etničkog principa u ostvarivanju prava. Budući da su sve makedonske vlade od Ohridskog Sporazuma do danas pokazivale fleksibilnost i razumevanje za zahteve Albanaca, ne postoji kritična tačka niti crvena linija koja bi akumulirala uslove za otvoren sukob većeg intenziteta.
Препоруке:
9
1
35
понедељак, 26 март 2012 23:17
Иван К.
Колико видим, овде би свако би да морални товар свали на *оног другог*. На пример:
Што су гласали за злочинце и издајнике! ("Ми" нисмо!)
Што су се тукли, или што се нису у рату бранили,
Зашто су се цепали од федерације, или зашто су стварали и бранили ту несрећу...
Па, онда, овај драгуљ глупости и злоће:
- Шта то, чујем, урадисте над туђим живљем на вашој територији! Ма, лажно се представљате као фини!!
А иза свега тога - свако изнутра пропада ако није већ пропао. Издају људи и сами себе, а камоли суседе.
Препоруке:
6
3
36
понедељак, 26 март 2012 23:25
Иван К.
П.С. Наравно, те оптужбе су понекад оправдане.
Хтео сам истаћи да има свакаквих људи у свакој групацији, па су изјаве о односима између народа често пута бесмислене.
Препоруке:
3
2
37
понедељак, 26 март 2012 23:33
Др Василије
За Македонију тј.народ који "воли" Србију а сматра да има квислинге на власти постоји решење да се спасу тзв.велике албаније :
браћо македонци, тражите референдум и изјасните се за повратак у матичну земљу Србију (и овако вам је право име Стара Србија), скините квислинге са власти па заједно да тепаме по шиптарите.
Другачије ако буде оде вам "држава" на добош .
Препоруке:
19
1
38
понедељак, 26 март 2012 23:48
Srbin
Na Balkanu treba Pravoslavna struja koja ce ujediniti nas Pravoslavce oko zajednickog cilja tj suprostavljanja albanskom separatizmu i terorizmu....Cisto sumljam da bi amerikanci izlazili u susret svim albanskim zahtevima da se np digne 2 miliona Balkanskih Pravoslavaca...A ovako svi mi mirno posmatramo kako velika albanija polako ali sigurna postaje realnost.Oni svoje ciljeve ne kriju,polako ih ostvaruju a sta mi radimo? Povlacimo se i mislimo da ce se njihovi apetiti zasititi posle otimanja Kosmeta...Nece se oni smiriti dok ne dobiju ono sto zele tj veliku albaniju ili dok ne budu porazeni...Dace Bog da bude ovo drugo!
Препоруке:
17
0
39
уторак, 27 март 2012 01:08
Kiza
Nikad ne bih nazvao BJRM Juznom Srbijom. Niko u Srbiji nema prava na takve nazive, bez obzira ko je koga oslobadjao i od koga. U interesu je Srbije da Makedonija opstane kao funkcionalna drzava.
Medjutim problem Srbije je saradnja Makedonije sa srpskim neprijateljima, kao sto to cini Crna Gora. To pokazuje koliko su obe drzave nezrele, jer kupuju sebi vreme praveci pakt sa djavolom. Kao da gledam film u kome kraj vec znam.
Препоруке:
22
6
40
уторак, 27 март 2012 01:09
Kiza
Nikad ne bih nazvao BJRM Juznom Srbijom. Niko u Srbiji nema prava na takve nazive, bez obzira ko je koga oslobadjao i od koga. U interesu je Srbije da Makedonija opstane kao funkcionalna drzava.
Medjutim problem Srbije je saradnja Makedonije sa srpskim neprijateljima, kao sto to cini Crna Gora. To pokazuje koliko su obe drzave nezrele, jer kupuju sebi vreme praveci pakt sa djavolom. Kao da gledam film u kome kraj vec znam.
Препоруке:
4
5
41
уторак, 27 март 2012 07:19
Vuk
28. понедељак, 26 март 2012 22:41 neka im je Slušaj ove komenare,stav prema Kosovu nije stav makednosnog naroda,pa koje odna birao na izborima da ih predstavlja,što nisu birali neke makedonkse nacionaliste koji su protiv u EU?
Prijatelju razumem ja da nas noz u ledja od brace boli ali nije bas da su mogli birati bolje kao sto ti kazes jer da ti odgovorim pitanjem:
Koga Srbi biraju i ko im je na vlasti evo vec 12 godina a ni ovi sto se sad izaberu nece bas za Srbiju biti puno bolji od ovih dosadasnjih.
Valjda toliko znamo da postoje partije koje mogu doci na vlast a i one druge koje mogu.....
Izbori se vrse po ambasadama duz Kneza Milosa a u Skoplju imaju i oni ambasade koje odlucuju ko ce doci na vlast.
Препоруке:
12
0
42
уторак, 27 март 2012 07:55
Тореадор
Слажем се са Алексом.
Мислим да је одличан коментатор и да одудара од уобичајених усијаних коментара који ствари сагледавају црно-бијело категоријама.
Право је питање и прави ће бити одговори на питање како је дошло до десрбизације толиког броја људи нашег народа и како је вршена србизација или како би требало да се иста врши, односно асимилација других народа који су нам више или мање етнички слични.
Оног тренутка кад научимо да чувамо свој идентитет и да другим "намећемо" свој можемо рећи да смо се уздигли као нација и да нам је будућност загарантована, а да је само питање кад ће се експанзија догодити.
Испоставило се да су и Бугари и Грци наметнули свој идентитет "македонцима" а да су само Македонци под српском "влашћу" формирали националну свијест и чак асимилирали дио Срба који су "владали" њима. Ми смо риједак народ који није ријешио проблем свог непријатеља Албанаца у властотој држави, него је тај непријатељ доживио експанзију под српским крилом.
Треба учити.
Препоруке:
10
0
43
уторак, 27 март 2012 08:42
сељак беземљаш
$Хрвоје
Молим те мало више детаља о скупљању.Ширење знамо.Укратко.1918.г троједница Хрватска+Славонија+Дслмација уз помоћ Срба би сашивена у једно.1945.г уз исту помоћ стигоше Истра+ријека+ острва.Србе протерасте уз помоћ...
Шта се дешава у Истри.Откуда да средњошколци целе Италије 2010.г имају за матурски рад бацање Италијана у јаме и протеривање из Далмације и Истре.Вежбају деца писменост шта ли.О Роберту Менију и Ђанфранку Финију немораш.Шта то Славонци причају о заостајању и шта оно траже.Који тип регионализације је на делу Италијански или немачки.Или оба.Па неће ваљда опет као 1969 после разних нагодби део у Мађарској,део у Аустрији а остатак у Италији.Пиши драги Хрвоје.Недај се Инес испод педесет еура.Недај се да то пада шапатом.
Препоруке:
12
0
44
уторак, 27 март 2012 10:39
Јовиша Видић од Рудина
Срби не треба да воде туђе бриге. Србији је у интересу - да подмазује "машинерију", како Македонцима, тако и Шиптарима, како би се процес разградње убрзао. А онда? Онда, - Цару царево, Богу Божије.
Препоруке:
6
0
45
уторак, 27 март 2012 13:21
Александар Големи
Ко неће брата за брата - каже народна пословица - хоће туђина за господара! Али, има таквих широм Балкан, наше браће Јужних Словена.
Препоруке:
10
0
46
уторак, 27 март 2012 15:41
Mira
Makedonske diplomate u cetiri oka priznaju da Schipetara ima oko 27%.Broj nelegalnih imigranata ni Grcka ni Makedonija ne mogu da kontrolisu
Makedonija/vlada/je kupila mir i vreme ustupajuci celu zemlju NATO-u za bazu.Bilo je slucajeva suprotstavljanja NATO kada je bombardovan Beograd.
Realno je da Rusija pomeri svoju sferu interesa na Grcku,koju EU sada ucenjuje.
Rusi sa Turskom balansiraju vekovima.
Onda bi,u dogledno vreme mogli i da se zastite Juzni Srbi,Makedonci/ovi sto prave one kic skulpture po Skoplju/.
Komunizam je isprao mozgove Makedoncima:Dusanov most zovu:Stari most!
Mozda se zato sve tako i desava.
Препоруке:
11
2
47
уторак, 27 март 2012 17:02
Auu bice uskoro kraj, Srbi poceli da misle:)
Citam ove komentare i ne mogu da verujem... Zar je moguce, srbi konacno poceli da shvataju ko su oni odrodi(od srpskog i bugarskog naroda) njihovu podlost i pokvarenost, cak neki pominju i izivljavanje nad srbima... aferim, bravo.:) Inace djavo se sprema da dodje po svoje, a i sulejman je tu, u jacem izdanju nego prosli put. Sta velis more? Nema aljbanaca? hehe zna se ko je izbegavao popis, oni koji imaju po 1,3 dece ili oni koji imaju po 3 i vise:) Presli su sipci trecinu stanovnistva tamo ihaa, a to za zapadnu bjrm zaboravite, veliki igraci igraju velike igre, ima da ode i skoplje i jos mnogo toga, sa kompletnim ciscenjem, nece ostati ni jednog bugarcica tamo, onaj bedan ostatak ce kod bugara, dok ne zbrisu i vecinu bugarske jednog dana ovi iz serije na prvoj:) A to da su se sad setili neki od njih da su srbi, odgovor je: vojsku i zandarme na granicu kad nagrnu da beze ovamo i bojeva municija, okreci to prema bugarskoj, pustaj one na ic, ostali neka plate za sve zlo naneto srbima..
Препоруке:
8
12
48
уторак, 27 март 2012 17:19
Auu bice uskoro kraj, Srbi poceli da misle:)
Citate li? Citajte, citajte...:) Lepo sam vam govorio okanite se Nisha, ne pljujte i ne rusite srpske grobove,ne proganjajte loklane srbe, ne kradite istoriju... a vi jok, makedoncko(citaj bugarsko) sve da bidne hehe. Sta kazete? Isto ovako losi bili i nekada srpski zandarmi? Greska, sada ce biti mnogo gori :))) A gde su vam ,,sojuznicite,, iz nato-a i republike turske, oce vas brane sada?:)Ili vec spremaju centre za prikupljanje organa i zena za belo roblje kad vas zarobe masovno u skopskoj kotlini?
A da, a 9 oklopnu brigadu iz lerina (florine) ste zaboravili? Imaju i oni nerasciscenih racuna sa vama, a mnogo su gori od srba...:) znate vi vec eliniki stratos jos iz 1948 i 49:)
Za sever bjrm se ne sekirajte, kad srbi rese u paketu veliku albaniju, opet ce beli orao biti nad dusanovim gradom...:)
Bas tako, mili nasi ,,pravoslavni,,... m...e vam p......, jos niste platili za vranje i surdulici 1915, dolazi i to vreme...
Препоруке:
11
6
49
уторак, 27 март 2012 20:26
сељак беземљаш
Да, македонски народ је у тешком положају.Срушио се њихов старатељ.Комунизам.Када се 1989.г срушио берлински зид буквално се срушио и потпорни македонски зид.Године 1928 у Бечу на трећем конгресу КПЈ говори се македонској нацији АЛИ НА ОСНОВАМА ВМРО.ОВА ОРГАНИЗАЦИЈА,СТВОРЕНА НА ИНИЦИЈАТИВУ БАЛКАНСКЕ КОМУНИСТИЧКЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ.ОКУПЉАЛА ЈЕ ПОРЕД КОМУНИСТА И БОРБЕНИХ МАКЕДОНСКИХ НАЦИОНАЛИСТА И ВЕЛИКОБУГАРСКЕ ЕЛЕМЕНТЕ.(лепо друштво)то је део програма КПЈ ДА ЗАЈЕДНИЧКОМ БОРБОМ СЛОМИ ВЕЛИКОСРПСКУ ХЕГЕМОНИЈУ(великим словима писани цитати из званичне историје СКЈ)(српски народ је због великих губитака и других разлога од 1918.г само покушавао да брани стечено али ако противници и конкуренти кажу великосрпска хегемонија и разваљуј онда разваљуј има та сцена сећате се)И БИ РАЗВАЉЕНО.али ето синтетичке нације имају грдне проблеме.Веће него други. Да ЈЕ 1945 спроведен референдум можда се могло стићи и до стабилнијег решења.Али није. наставак
Препоруке:
4
0
50
уторак, 27 март 2012 21:00
сељак беземљаш
Пад комунизма је само мања половина македонске муке.Комунисти су стајали и иза Македонаца и Албанаца.Глобализам држи страну Албанцима.(ми ту дођемо као сироче коме грамзиви рођаци,комшије,и белосветски хохштаплери отимају стечевину порашћемо и ојачати)Два утиска из Македоније.
Деведесетих година Македонци су ми у(Тетову,Охриду,Велесу)говорили као у неком заносу причали да ће добити Солун.Потписивали су неку петицију да је шаљу УЈЕДИЊЕНИМ НАЦИЈАМА.
Тих година одлазио сам у Старо Нагоричано да видим манастир СВЕТОГ ЂОРЂА задужбину краља Милутина почетком четрнаестог века.У селу људи веома сиромашни.Сећам се презимена Алексић и Цветиновић.Манастир запуштен,полупани прозори,нема монаха,закључано.Једва сам трећи пута нашао човека који има кључ да бих видео прелепе фреске. Украјинскои аутора коме нисам запамтио име у свом избору најлепших фрески у православним манастирима сврстава их у најлепше.
И ДА ДОДАМ ПРОТЕСТВУЈЕМ ПРОТИВ КОМЕНТАРА АУ САД ЈЕ КРАЈ...
Препоруке:
6
0
51
среда, 28 март 2012 16:17
Samo protestuj:)
I protestuj i suze roni nad ,,bracom,,:)) I podji sa njima da osvajas solun, tamo cete dobiti docek po zasluzi:) A jesi li protestovao zbog alekica i cvetkovica iz milutinovog starog nagoricana, koje tvoja nebraca i ismevaju i ponizavaju kad kazu da su srbi? Jesi li protestovao kad pisu oni i bugari knjige po kojima otimaju celu moravski srbiju? Jesi li procitao ko je klao po juznoj srbiji 1915, dali bas bugari, ili ovi olosi u bugarskim uniformama? Jesi li protestovao sto oni i decu instruiraju da negiraju svako postojanje srba? Jesi li protestovao kad su pluvali i pi... po grobovima srpskih vojnika? Jesi li protestovao izrode, kad su stavljali ploce na srpskim vojnim grobljima da su u njima poginuli ,,makedonci,,?:) Protestovaces i ti i oni i blgarite kad se srbin dovati kuke, motike i puske pa podje da osveti svoje stare i da vrati stare zemlje dusanove, ali ociscene od nesoja. Dolazi vreme za proteste, Srbi nemaju vise gde, a ko se ne osveti, taj se ne posveti
Препоруке:
5
1
52
среда, 28 март 2012 16:28
Jos protesta:)
Inace ne uzdaj se ti ni u sulejmana previse, oce i sulja solun, ali ceka na taj korak i persijski lav i morskij pehotnik iz chernomorskoga flota:) Sta cete bez sulje posle, kad ono dodje vreme na konstantinopolj opet bude helenski?:) kako ce proci tvoja ,,braca,, u bjrm? Presesce i tebi i njima protestantu, i kumanovo i tetovo, i dusanovo skoplje sto ste oteli, nisu srbi koji ce doci one iste budale iz proslih ratova... tek cete vi ,,protestovati,, i boga moliti da vam muke skrati. Vreme je da se upoznate sa SRBIMA :)
Ajde protestuj, pa da ti kazem jos koju o srbima iz juzne srbije i njihovoj zemlji sto sada olos bugarski i siptarski pogani, o zegligovu i skopskoj crnoj gori, maloj svetoj gori, da ti kazem ili kad dodje vreme ,,pokazem,,, kolko kosta zemlja srbinova nesoju...
Препоруке:
3
1
53
четвртак, 29 март 2012 01:00
PASULJAS
SRBI,nemojte da se zanimavate 'sa nekim bugarima;, ;bjrmovcima,;jednostavno, MAKEDONCI su starosrbi i Makedonski jezik je starosrbski zato "govorete MAKEDONSKI",vratete se na starite koreni.Izvornoto ime na Balkanskiot poluostrov e MAKEDONSKI poluostrov.
Препоруке:
6
6
54
понедељак, 02 април 2012 17:33
huskyjerk
PASULJAS
SRBI,nemojte da se zanimavate 'sa nekim bugarima;, ;bjrmovcima,;jednostavno, MAKEDONCI su starosrbi i Makedonski jezik je starosrbski zato "govorete MAKEDONSKI",vratete se na starite koreni.Izvornoto ime na Balkanskiot poluostrov e MAKEDONSKI poluostrov.
Reče Pasuljas, a nije ni svestan da mu je nick nastao od grčke reči "FASOLIA"
I zastava mu je "Sunce iz Vergine". Nije lako biti neko.
Препоруке:
2
0
55
недеља, 08 април 2012 12:23
makedonac
Pozdrav svim citaocima ovog ozbiljnog i uglednog casopisa, koji ga sa velikim zadovoljstvom citam, iako se cesto i ne slazem sa iskazanim stavovima iznetim na ovaj sajt, narocito od stavova iznetih od strane nekih komentatora. Moram da iskoristim ovu priliku da mi jedan od vasih komentatora pojasni kako i kada je Makedonija okupirala deo Grcke? Kako je moguce da su Srbi u Makedoniji 60 godina diskriminirani, kada su uvek bili na rukovodecim pozicijama na univerzitetima, preduzecima, sportskim klubovima itd. a velika vecina od njih i pored toga sto su ceo zivot ziveli i radili u Makedoniji nisu se ni potrudili da nauce makedonski? Samo da napomenem da u mojoj gimnaziji (elitna skopska gimnazija) radila je profesorica iz biologije, koja je nastavu suprotno Ustavom i zakonskom regulativom, drzava iskljucivo na srpskom.Tada je SFRJ vec godinama bila mrtva,a nepostovanje ustava i zakona je u svakoj zemlji krivicno delo, zar ne? Ovo nije bio jedini slucaj kod "ugrozenih" Srba u Makedoniji.
Pa dokle?
Nakon toga od jednog drugog poznanika iz Makedonije na Svetog Iliju ili njihov Ilinden cujem prigovor kao sto nam ovi tvoji popovi opet prave probleme za Prohor Pcinjski.
Vrhunac kad dobijem SMS nakon svih ovih desavanja, gde ste braco pravoslavna Srbi uvek ste uz nas?!
Pre skoro tacno sto godina, ako ne gresim da ne googlam, srpska vojska je oslobodila Staru Srbiju. Mogli smo da budemo federacija. Mislim da im je cak i nudjeno. Nismo valjali.
Tmurni su oblaci nad Makedonijom iz Albanije, Grcke i Bugarske. Bojim se da ce svako uzeti po deo. Ja sad brinem za Kosovo. Lep je Ohrid, ali put do tamo izmedju ostalog vodi i kroz Strugu.
да ли војног, или историјског музеја у Београду
(имао је улогу слично овој коју игра Бранка Прпа),
кад је на београдској телевизији, сасвим у духу
титоистичких мантри о "српском хегемонизму,тумачио
да је српска војска у 2.балканском рату,терајући
Турке према југу, морала да застане на непостојећој
граници, и пита непостојећу Владу,сме ли даље, а
пошто то није урадила, онда је дошло до агресије
и окупације Македоније. Према Македонији су суседи
са запада(Албанци),истока(Бугари)и југа(Грци),
имали територијалних претензија,а једино их нису
имали са севера(од скопске Црне Горе), а за узврат
су хорски нападали "српски хегемонизам".А на крају
баладе, признали су мафијашку НАТО Државу Косово.
Што неко горе рече, заиграла мечка и пред њиховим
вратима. Само је питање времена, када ће се распасти све вештачке титоистичке творевине,БиХ и
Македонија, и вештачке Нације, Бошњаци и Црногорци.
OTKUD AUTOR ZNA DA JE VIŠE OD 1/3 STANOVNIŠTVA ALBANSKO?
Glupost. Da ih je toliko, učestvovali bi na popisu, ne bi se služili prevarama.
A da je ozbiljno, ozbiljno je.
Međutim ovo su poslednja vremena i treba i mi oni da se odlučimo uz koga ćemo da stanemo uz Albance ili uz Makedonce, a oni uz Albance ili Srbe.
Ja smatram da treba da stanemo uz Makedonce i da im bratski pomognemo u svemu, a one naše međusobice da rešavamo bratski i drugarski.
Већ смо далеко одмакли од 1912 године и нашег освајања тих терена,много штошта се догодило између нас од тог времена,али треба да поставимо питање - како да се поставимо у односу према Македонцима? То није ствар политике,већ људско питање.Одговор је врло прост,верујем да је слично и са њихове стране. Са Албанцима треба да они иницирају - ако могу - разграничење,иначе ће са временом да буду у све горој ситуацији.Наше Косово је нешто друго.
И Титова је војска у сарадњи са Црвеном Армијом ослободила Београд од Немаца,да ли је успут и освојила Србију? То је истина да смо ослободили те терене од Турака,али није ли пре тога део тих терена био намењен Бугарској?Да су били етнички наши да ли бисмо их претходно препустили Бугарима?Не оцењујем је понашање Србије у тим ратовима с неке морализаторске позиције.Понашали смо се како је било карактеристично за то доба и борили за преживљавање,тражили излаз из смртног загрљаја Аустрије.То не смета да видимо да смо ушли на подручје на којему је процес буђења националне свести био закаснео и тешко је рећи да ли би пошао у смеру српских жеља.Лакше је оценити шта се догађало тада на примеру наших планова освајања северне Албаније (јесте и тамо смо могли наћи наш живаљ).Нама је Аустрија (Аустро-Угарска)заблокирала природан смер ширења на Босну и Херцеговину,Јужну Далмацију, па смо кренули јужније у том правцу,преко терена који нису били настањени Србима.
Слажем се са вама да је за ширење потребна сила,чешће туђа.Хрватска је најбољи примјер за то. Од невелике територије око Загреба,која је узела туђ језик за свој,раширила је своје границе на терене,гдје је хрватску народну свијест могла наћи само у траговима,раширила се на становништво,које је увелико навезивало до косовске традиције.Ко је ширио ту свијест? - Штросмајерова црква.Каква је била политичка сила Хрвата да они то сами ураде,и да ли би се то догађало да Аустрија није тако хтела?Читасте ли можда фра Гргу Мартића и његове пјесме?Хрватска је аустријско-католички пројекат ширења на Балкан,требало је обухватити у своје границе и Србе.Још 1782 је постојао договор између Аустрије и Русије о подјели Турске.Да,узели језик,након тога обухватили колико се само дало и народ,који са давном Хрватском има толико везе колико и штокавски са чакавским.Наравно,требало је заграбити и културну баштину,па од другог рата и повијест Срба сте писали.Ништа природније од такве експанзије.
за Белог Орла.
И Титова је војска у сарадњи са Црвеном Армијом ослободила Београд од Немаца,да ли је успут и освојила Србију?...
Добро питање. Шта Ви мислите?
Узгред Северна Албанија је одувек била Српска као и оне територије које спомињете. Наша једина грешка је што смо направили Југославију, накарадно творевину коју смо бранили до скоро. Хвала браћи Црногорцима што се одвојише од нас.
Са овим Хрвојима не треба расправљати јер сваких месец дана упадне по неки падобранац на обуку. Обука се не врши појединачно, скупо је.
Друго, јесте да смо и ми Срби тешки и чудни да кад ни своју браћу изгубљеног идентитета нисмо умели да симилујемо што рече Арчи Рајс, али ни Македонски народ никада није смео да прихвати ово што се ради Србима у Македонији, 50 година шиканирања на сваки начин. Ово са нашом Црквом и Манастирима наших Краљева и Царева у Македонији је само последња епизода тог серијала ...
Не ликујем ништа, али што су тражили то су и добили, ја сам се увек питао како су имали храбрости да се одвоје и шта ће без Србије када ће албанцима бити лак плен , али они су хтели исто као и Црногорци са Нато, са западом, да забоду који нож у леђа успут зарад своје задњице, и ево шта су добили, изгубили су част а изгубиће ускоро и више од 30% земље ... коју су Срби ослобађали ...
Уопште не спорим да је на деловима терена данашње Македоније (да,грчки назив) било и Срба,још мање постојање задужбина.Знам и о Егзархату и његовој улози у ширењу бугарске националне свести,као и шеговом сукобу са Патријархатом.Наглашавам процесе формирања националне свести,на њих ипак поприлично утиче политика.Ми Срби можемо да се позивамо на то да је нешто било наше,па да нам је отето,Срби прешли на ислам,на католицизам,ту их отео Егзархат...Никакве користи од тога немамо.Баш је ширење Хрвата од 19. века добар пример да етничка и културна припадност (какве везе има народ који је бипо под Турцима са давном Хрватском?)недовољна да неко остане или постане Србин (да буде свестан своје припадности),мора да се урачуна и политичко усмеравање тих процеса.Ако је народ који можемо да сматрамо за потенцијално наш и отишао у Бугаре,Албанце,Бошњаке...више ћемо користи имати од тога да разумемо како се то догодило,да бисмо се научили понашати тако да се то више не догађа
Моје мишљење је да Србија треба да покуша да буде спремна за моменат када се Македонија буде растакала. Американци и Нијемци ће покушати да онај други дио припоје Бугарској. Ако Србија буде неспремна, тако ће се и десити. Умјесто тога, Србија и Грчка треба да се договоре око тог преосталог дијела, и да те двије државе у будућности имају директну међусобну границу. Штавише, касније би Србија и Грчка требале да прошире сарадњу и на друге сегменте приближавања држава и народа.
у мом питању је садржан и одговор,може да се повуче паралела са Пољском коју је СССР ослободио од Немаца.
да,југословенску је идеју пропагирао Штросмајер,то је аустријско-ќатоличка идеја уније,којом би обухватили народ српског језика на Балкану према плановима који су постојали још под крај 18.века. Једина "словенска" идеја која је успела у политици то је било стварање савременог хрватског "илирског" народа,зато што су тиме управљали Аустријанци.Недовољно политичко знање наших политичких и интелектуалних елита у време стварања прве Југославије нам је припремило катастрофу у двадесетом веку.Примили смо тројанског коња југословенства у себе.
хвала на савету.
Kad su sve vozove ispustili, ostavili su Titu da vadi kestenje iz vatre. On se trudio -- ne zbog vas Srba naravno, nego da spreci prikljucenje Makedonije matici Bugarskoj.
Ali cak ni covek prilicno vest manipulaciji nije mogao tako istorijski kasno da ubedi Bugare u Makedoniji da su Srbi. Kad ih niste asimilovali kad i Grcka, posle je bilo kasno.
Tito je izvukao maksimum: ubedio je makedonske Bugare da su neka posebna i cak drevna nacija -- Makedonci.
Da sam Srbin, dao bih konacno Makedoniju Bugarskoj.
To sto ste njome vladali nema veze: i Engleska je vladala Amerikom.
Zasto hocete to slepo crevo: siromasno, naseljeno Bugarima, a ne vodi nikud gde treba da stignete.
Da je u pitanju Crna Gora koja bar vodi na more, pa da covek i razume neki puc koji tamo organizujete, ali ovako...
Iz intervjua Ivana Stoilkovica...............
Šta je uzrok incidentima u Makedoniji?
Koncept građanskog društva u Makedoniji narušen je promovisanjem Ohridskog Sporazuma. Od prvog dana primene ovog akta Makedonija se suočava sa gramzivošću u njegovom tumačenju, neodgovornim odnosom prema pravnoj državi i legalnim procedurama, kao i izrazitoj sklonosti ka zloupotrebi nacionalnog odnosno etničkog principa u ostvarivanju prava. Budući da su sve makedonske vlade od Ohridskog Sporazuma do danas pokazivale fleksibilnost i razumevanje za zahteve Albanaca, ne postoji kritična tačka niti crvena linija koja bi akumulirala uslove za otvoren sukob većeg intenziteta.
Што су гласали за злочинце и издајнике! ("Ми" нисмо!)
Што су се тукли, или што се нису у рату бранили,
Зашто су се цепали од федерације, или зашто су стварали и бранили ту несрећу...
Па, онда, овај драгуљ глупости и злоће:
- Шта то, чујем, урадисте над туђим живљем на вашој територији! Ма, лажно се представљате као фини!!
А иза свега тога - свако изнутра пропада ако није већ пропао. Издају људи и сами себе, а камоли суседе.
Хтео сам истаћи да има свакаквих људи у свакој групацији, па су изјаве о односима између народа често пута бесмислене.
браћо македонци, тражите референдум и изјасните се за повратак у матичну земљу Србију (и овако вам је право име Стара Србија), скините квислинге са власти па заједно да тепаме по шиптарите.
Другачије ако буде оде вам "држава" на добош .
Medjutim problem Srbije je saradnja Makedonije sa srpskim neprijateljima, kao sto to cini Crna Gora. To pokazuje koliko su obe drzave nezrele, jer kupuju sebi vreme praveci pakt sa djavolom. Kao da gledam film u kome kraj vec znam.
Medjutim problem Srbije je saradnja Makedonije sa srpskim neprijateljima, kao sto to cini Crna Gora. To pokazuje koliko su obe drzave nezrele, jer kupuju sebi vreme praveci pakt sa djavolom. Kao da gledam film u kome kraj vec znam.
Prijatelju razumem ja da nas noz u ledja od brace boli ali nije bas da su mogli birati bolje kao sto ti kazes jer da ti odgovorim pitanjem:
Koga Srbi biraju i ko im je na vlasti evo vec 12 godina a ni ovi sto se sad izaberu nece bas za Srbiju biti puno bolji od ovih dosadasnjih.
Valjda toliko znamo da postoje partije koje mogu doci na vlast a i one druge koje mogu.....
Izbori se vrse po ambasadama duz Kneza Milosa a u Skoplju imaju i oni ambasade koje odlucuju ko ce doci na vlast.
Мислим да је одличан коментатор и да одудара од уобичајених усијаних коментара који ствари сагледавају црно-бијело категоријама.
Право је питање и прави ће бити одговори на питање како је дошло до десрбизације толиког броја људи нашег народа и како је вршена србизација или како би требало да се иста врши, односно асимилација других народа који су нам више или мање етнички слични.
Оног тренутка кад научимо да чувамо свој идентитет и да другим "намећемо" свој можемо рећи да смо се уздигли као нација и да нам је будућност загарантована, а да је само питање кад ће се експанзија догодити.
Испоставило се да су и Бугари и Грци наметнули свој идентитет "македонцима" а да су само Македонци под српском "влашћу" формирали националну свијест и чак асимилирали дио Срба који су "владали" њима. Ми смо риједак народ који није ријешио проблем свог непријатеља Албанаца у властотој држави, него је тај непријатељ доживио експанзију под српским крилом.
Треба учити.
Молим те мало више детаља о скупљању.Ширење знамо.Укратко.1918.г троједница Хрватска+Славонија+Дслмација уз помоћ Срба би сашивена у једно.1945.г уз исту помоћ стигоше Истра+ријека+ острва.Србе протерасте уз помоћ...
Шта се дешава у Истри.Откуда да средњошколци целе Италије 2010.г имају за матурски рад бацање Италијана у јаме и протеривање из Далмације и Истре.Вежбају деца писменост шта ли.О Роберту Менију и Ђанфранку Финију немораш.Шта то Славонци причају о заостајању и шта оно траже.Који тип регионализације је на делу Италијански или немачки.Или оба.Па неће ваљда опет као 1969 после разних нагодби део у Мађарској,део у Аустрији а остатак у Италији.Пиши драги Хрвоје.Недај се Инес испод педесет еура.Недај се да то пада шапатом.
Makedonija/vlada/je kupila mir i vreme ustupajuci celu zemlju NATO-u za bazu.Bilo je slucajeva suprotstavljanja NATO kada je bombardovan Beograd.
Realno je da Rusija pomeri svoju sferu interesa na Grcku,koju EU sada ucenjuje.
Rusi sa Turskom balansiraju vekovima.
Onda bi,u dogledno vreme mogli i da se zastite Juzni Srbi,Makedonci/ovi sto prave one kic skulpture po Skoplju/.
Komunizam je isprao mozgove Makedoncima:Dusanov most zovu:Stari most!
Mozda se zato sve tako i desava.
A da, a 9 oklopnu brigadu iz lerina (florine) ste zaboravili? Imaju i oni nerasciscenih racuna sa vama, a mnogo su gori od srba...:) znate vi vec eliniki stratos jos iz 1948 i 49:)
Za sever bjrm se ne sekirajte, kad srbi rese u paketu veliku albaniju, opet ce beli orao biti nad dusanovim gradom...:)
Bas tako, mili nasi ,,pravoslavni,,... m...e vam p......, jos niste platili za vranje i surdulici 1915, dolazi i to vreme...
Деведесетих година Македонци су ми у(Тетову,Охриду,Велесу)говорили као у неком заносу причали да ће добити Солун.Потписивали су неку петицију да је шаљу УЈЕДИЊЕНИМ НАЦИЈАМА.
Тих година одлазио сам у Старо Нагоричано да видим манастир СВЕТОГ ЂОРЂА задужбину краља Милутина почетком четрнаестог века.У селу људи веома сиромашни.Сећам се презимена Алексић и Цветиновић.Манастир запуштен,полупани прозори,нема монаха,закључано.Једва сам трећи пута нашао човека који има кључ да бих видео прелепе фреске. Украјинскои аутора коме нисам запамтио име у свом избору најлепших фрески у православним манастирима сврстава их у најлепше.
И ДА ДОДАМ ПРОТЕСТВУЈЕМ ПРОТИВ КОМЕНТАРА АУ САД ЈЕ КРАЈ...
Ajde protestuj, pa da ti kazem jos koju o srbima iz juzne srbije i njihovoj zemlji sto sada olos bugarski i siptarski pogani, o zegligovu i skopskoj crnoj gori, maloj svetoj gori, da ti kazem ili kad dodje vreme ,,pokazem,,, kolko kosta zemlja srbinova nesoju...
SRBI,nemojte da se zanimavate 'sa nekim bugarima;, ;bjrmovcima,;jednostavno, MAKEDONCI su starosrbi i Makedonski jezik je starosrbski zato "govorete MAKEDONSKI",vratete se na starite koreni.Izvornoto ime na Balkanskiot poluostrov e MAKEDONSKI poluostrov.
Reče Pasuljas, a nije ni svestan da mu je nick nastao od grčke reči "FASOLIA"
I zastava mu je "Sunce iz Vergine". Nije lako biti neko.