Vredan tekst. Tu i tamo malo pojednostavljeno, ali u suštini tačno opisan mehanizam po kome su vodeći istočnoevropski naučnici postepeno i nesvesno, ili polusvesno, "mobilisani" za potrebe jedne strane u hladnom ratu. Čestitke autoru za veliki trud.
Preporuke:
65
6
2
subota, 07 april 2012 11:42
Varšava
Vasović prešao sa pljuvanje Kiša na pljuvanje Kolakovskog. A da je pritom bar probao da razume to što je pročitao, nego jok.
Preporuke:
10
49
3
subota, 07 april 2012 17:26
Per
Prešao čovjek na Zapad pa morao da to opravda kao Veliki Inkvizitor. Napisao sebi "Pohvalu ludosti".
Preporuke:
32
6
4
subota, 07 april 2012 18:04
seljak bezemljaš čitalac Glavnih tokova i Razgovori sa đavolom
Sdedamdesetih smo se "otvarali prema svetu."Ignorisali smo ono što je bilo očigledno.Da je i zapadno društvo građeno na ideologiji.Koja je samo veštije plasirana.Što je i razumljivo.ISTOK je branio zbrkanu ideologiju.ZAPAD novčanik.I sa njim povezan pljačkaški i kolonijalni refleks.Na našoj TV čitači ideoloških proglasa izvirivali su sa ekrana kao službenici iza šaltera.Sviđali su nam se novinari CNNa.Onako nasmejani veselo su skakutali i prosipali laži i poluistine.Pa smo od ljih saznali da su gazde globalnog sela naš zaseok proglasili zaraženim.Znali smo da smo bili protiv despota.A saznali smo da smo bili za razbojnike.Za gangstere.Čak su i naši ksenofobi bili u pravu.
Za ruske disidente objašnjenje je dao Zinovjev"Gađali smo komunizam a pogodili Rusiju".
Doprinos našoj zabludi dali su svi ti Kolakovski.Da ih ne nabrajam(Havel se naročito istakao)
Nismo znali da razlikujemo ono što je tačno od onog što je ideološko,uskogrudo,tuđ interes,vešta propaganda,versko..
Preporuke:
46
0
5
subota, 07 april 2012 18:18
Aleksandar
ikona poljske opozicije iz vremena „Solidarnosti“
Prodana dusa koja je podlegla toj CIA-vatikanskoj antisovjetskoj ujdurmni (koja nema veze sa interesima Poljaka, naprotiv) ne zasluzuje nikakvu paznju.
Preporuke:
34
6
6
subota, 07 april 2012 19:02
Turas
Nejasno zašto tolikog razvijanja autobiografije čoveka koji je bio intelektualni pečalbar.U njegovom filosofskom životu je više išao"niz dl aku"nego što je ukazivao na"greške"zapadne demokratije.Možda bi tada morao da se vrati u Poljsku ali tamo što sam profesor kaže, samo bi možda saznao ko je ali nebi uspeo.Navodno zato treba učiti istoriju.
Preporuke:
27
1
7
subota, 07 april 2012 19:45
peckaroš
@seljak bezemljaš
Koračali ste po njegovom tepihu a onda po stepenicama sopstvenih iluzija. I opet pravite iste budalaštine samo vas umišljena mudrost ne napušta. Nije stvar u onome što je van vas već ono što je u vama. Vi ste zli odakle dolazi i nesreća. Strašno je što ste ui druge unesrećili. Vrlo verovatno da sada tražite nekog novog Kolakovskog čitajući i dalje "Filosofiju pozitivizma".
Preporuke:
2
35
8
nedelja, 08 april 2012 00:23
Srđa
Baš dobar tekst. Moram da pročitam tog Kolakovskog, jer sudeći po opisu, svideće mi se. Uh, al' mrzim komuniste. Gotovo k'o naciste.
Preporuke:
6
34
9
nedelja, 08 april 2012 07:28
komunista
@Srđa
Zaboravio si da kažeš, i sovjete. A koga to, onda voliš? MOžda, fašiste ili demokrate koji su ti bombardovali zemlju ako je i zaslužuješ, zbunjena i nesrećna glavo.
Preporuke:
22
4
10
nedelja, 08 april 2012 10:22
stefan.borota@gmail.com
SA GRAFIČKIH MARGINA Samo dve godine od pojave izvornika objavljen je u Beogradu srpski prevod spisa L. Kolakowskog Glavni tokovi marksizma (Main Currents of Marxism). Sasvim uobičajeno se iznedrio u latiničnom izdanju BIGZ-a, 1980. pod uredništvom Dimitrija Tasića, u prevodu sa pogovorom Dr. Riste Tubića. Štaviše, BIGZ je u to izdanje uložio i znatna sredstva te sva tri toma odštampao na tzv. tradicionalan način iako je ofsetna tehnika već tada bila uveliko jeftinija od knjigoštampe. Napor je krunisao aljkavim tvrdim koricama u neuglednoj likovnoj opremi sa plastifikovanim omotom. Posmatrano sa skromnog grafičkog vidika naši "marksisti" očito nisu dopustili BIGZ-u da preterano zaostane za otmenim ostrvskim izdanjem tog u svemu odocnelog, preopširnog i nepotrebnog razglabanja "glavnih tokova" dogme na izdisaju. Dogodilo se to u godini Brozovog oproštaja, ali ne i brozovluka koji i dandanas vedri i oblači u ubogaljenoj Srbiji. [,]
Preporuke:
14
3
11
nedelja, 08 april 2012 11:14
Ala
Matrica od levicara,do anti-komuniste,skrusenog katolika,podanika Mamona-isto kao kod Tita...
Interesantan clanak-mozda bi mogao malo vise da uskladi kritike sa kontekstom vremena u kome su ideje nasatajale.
Solzenjicin je konacno nasao sebe u Matuski Rosiji, a Kolakovski u katolickom okrilju.
SAD samo "theatrical stage' za podobnog mislioca.
Preporuke:
14
3
12
nedelja, 08 april 2012 11:52
zabuna
@
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Oprostite na smetnji ali mi nije jasno kako je to marksizam na izdisaju u isto vreme kada i ljudi na Zapadu govore o Kapitalu i kapitalizmu kao i o građanskoj demokratiji na izdisaju. Ili su u pitanju istovrsni fenomeni ili je neka zabuna amoguće je i da sa vašim reskim zaključkom nešto nije u redu. Dobro, možete nešto da mrzite ili bar ne volite samo za to morate navesti i bar neko obrazloženje sem napred iznetog. Bio bih vam zahvalan na tome.
Preporuke:
7
2
13
nedelja, 08 april 2012 13:30
Pavle / D
@stefan.borota
upravo tako nesto se i meni plelo u glavi
...
Naravno, Marx nije bio ni bog, ni polubog. Ali intereantno je na njemu i to, koliko tupoglavaca ga je samo u jednom jedinom stolecu posle njegove smrti "sahranjivalo", sad ga eto opet uveliko vaskrsavaju. Bice to kao kod Nietzschea:
"Marx je mrtav."
Kapitalizam
"Kapitalizam je mrtav."
Marx
Preporuke:
9
1
14
nedelja, 08 april 2012 14:24
Savet
@Pavle/D
nemojte stvarati od Marxa ono što nije. Prihvatite se njegovog Kapitala pa u njegovom duhu ga kritikujte, opovrgavajte ili afirmišite. Ovako, sa tom "dalekometnom atriljerijom", baš ste nemoćni.....
Preporuke:
8
0
15
nedelja, 08 april 2012 15:20
seljak bezemljaš
Kakvu je vezu imao Marks sa komunističkim društvima(socijalističkim)koje smo poznavali.Suština je bila u istorijskoj nužnosti da se industrijalizuju zemlje koje su zaostajale u razvoju. Ekonomski protekcionizam bez koga nema razvoja zahtevao je "zatvaranje granica",siromaštvo ljudi u "bogatoj državi"uslovljeno je velikim izdvajanjima za razvoj,što je moralo da se nadoknadi propagandom....Gde je tu Marks i njegova kritika kapitalizma.Slabi,mali,duhovi "drvili"su o Marksu i marksizmu.Svi bez razlike bili su inferiorni u odnosu Kolakovskog.(Poljaci su za komuniste govorili da su kao rotkvice.Spolja crveni iznutra beli,prikriveni katolici).Za sedamdeset godina marksisti nisu iznedrili ozbiljnog teoretičara.I na zapadu sve što valja u duhovnom pogledu nastalo je pre sto godina.
Novi svet koji će nastati sigurno neće nastati samo na osnovu Marksovih teorija.Marks će tu biti jedan od verovatno ne važnijih teoretičara.(Ima mesta i za Dostojevskog)."Marksisti" će morati da rade nešto ozbiljno.
Preporuke:
8
2
16
nedelja, 08 april 2012 15:46
stefan.borota@gmail.com
@zabuna
@Pavle/D
Hvala na replikama.
Propustili ste da uvažite epohalnu krizu koja je poodavno i bez izuzetka dovela u pitanje sve dogme koje sami pominjete. Uveren sam da među njima neće biti pobednika. Preostaje nam da o svemu promislimo i naravno, nešto preduzmemo. To bi od nas očekivali i Marks, i Niče.
Preporuke:
3
2
17
nedelja, 08 april 2012 18:49
gedža, off the record
@gedža bezemljaš
Sa kojom vi to pretencioznošću tako olako odbacujete jednog Lukača, Njemčinova ili Kantoroviča, pa ako hoćete, i jednog Milentija Popovića, ako već grebuckate po marksističkoj zaostavštini. POkažite šta to, na primer, u samom Kapitalu jeste tako neaktuelno ili "prevaziđeno" pa da nipodaštavate. Dajte malo pa citirajte Kolakovskog kako je eventualno "preskakao" Marksa. Glavni tokovi su takvim pasažima veoma bogati a nadam se da ne pričate napamet. Šta, na primer, imate da napišete o onome što je Marks napisao o bankarskoj delatnosti, o berzama, o finansijskom kapitalu a da ne ulazim u analizu robe i robne vrednosti. Onda, citirajte neku Marksovu dogmu pa da i mi s nama nepoznate strane, zahvaljujući vama, dospemo do još neotkrivenog Marksa. Te vaše paušalne ocene da su svi potonji marksisti bili slabi za jednog Kolakovskog deluju bez detaljnijih uvida i nalaza prilično površno. Pa, prozivate čak i ceo Zapad. Šta su za vas, na primer jedan Jozef Šumpeter, Kejns itd?
Preporuke:
6
1
18
nedelja, 08 april 2012 18:59
dogma i dogmatici
@
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
Gospodine, nisam ništa propustio. napravio sam samo kratak osvrt. O kakvoj to epohalnoj krizi govorite tako uopšteno. Prisustvujemo jednom i jedinom fenomenu. Urušavanju ultrafinansijskog sistema kapitalističke nemoći. Ali, da ne bi dužili decenijama se na zapadu strmoglavljuje profitna stopa/Marksov nalaz, on govori o njenom tendencijskom padu/, sada prisustvujemo tipičnoj krizi hiperprodukcije, u Japanu preko dve decenije caruje deflacija. I kažete sve dogme su pale na ispitu. Hajte, molim vas! Pala je samo i jedino dogma kapitalu i i njegovom večitom trajanju. Za druge dogme, sem religioznih, nisam znao.
Preporuke:
4
1
19
nedelja, 08 april 2012 20:32
seljak bezemljaš
&gedža off the rekords
Kada želite izvolite cititat iz Vikipedije(koju inače ne citiram ali nema drugih izvora za vašeg gorostasa) "Milentije Popović 1941 godine završio partijski kurs u Zagrebu i postao član AGITPROPA"
Preporuke:
4
4
20
nedelja, 08 april 2012 21:31
Travelyan
@gedža with no land
E, vidite, dragi proleteru, taj i takav Milentije Popović, završio je pre rata Građevinski fakultet sa najvišim ocenama a potom je u ondašnjoj državi bio začetnik dve privredne reforme, prve 1961/2 koja je bila ustavri mini reforma i one, iz 1965. godine, kojoj je Broz u jednom političkom viražu prvo dao zeleno svetlo da bi kasnije od nje odustao što je i doslovno psihički skrhalo Milentija Popovića. Taj i takav Milentije, veliki teoretičar ali i praktičar socijalizma, se uz to nosio i sa teškom ranom na lobanji iz NOR-a koja mu je zadavala stalne i nepodnošljive bolove. Umro je, shvativši da sa "onima na vrhu" više nije mogao naći išta zajedničko. Posle toga je došao Ustav iz 1974. pa Zakon o udruženom radu iz 1977. i tako dalje. NIje pomoglo ni što je bio oženjen Margom Broz. Jugoslavija je već tada bila osuđena na nestanak. Ali, kome ja pričam sve ovo kada me promovisaste vi i vaša družina ili kružok u jednog od glavnih staljinovih pristalica. To govori o vama.
Preporuke:
9
2
21
nedelja, 08 april 2012 21:40
Travelyan
@gedža....
A što se tiče kurseva i takvih repova ondašnji su bili na daleko višem teoretskom nivou od donedavnih koji se upražnjavahu u Budimpešti i sličnim NATO lokacijama. Takve, uostalom, poznaju i sve pravoslavne škole i bogoslovski univerziteti. Od kada znam za sebe protiv njih nikada nisam imao baš ništa. Štaviše, kao mlad želeo sam jedno vreme i sam da ih pohađam. Nisam se nekako snašao u vreme krajem šezdesetih godina kada sam redovno odlazio na službu u Sabornu crkvu i kada sam prisustvovao u masi naroda izlasku pred Patrijaršiju tek pristiglog Atenagore zajedno sa našim patrijarhom Germanom. Možda i po ovom detalju upotpunjujem vaše asocijacije koje se tiču često pominjanog "Kobe". Šta će te, životi nam se ponekada ukrštaju, rekao bi veleuvaženi "Tinkering maize".
Preporuke:
7
2
22
nedelja, 08 april 2012 21:57
Travelyan
@gedža.....
I posle svega mi podmetnuste jadnog KOlakovskog koji je za našeg velikog Milentija mogao biti samo jedna zvezda padalica i ništa više. Dok je Lešek muku mučio sa brojevima i ostalim matematičkim zavijucima MIlentije je inženjerskom ingenioznošću u ovoj seljačkoj Srbiji postavljao na noge sistem socijalističke robne proizvodnje. O tome, naravno, ništa ne možete naći u Wikipediji ali zato možete čitati literaturu koju iz ideoloških predubeđenja zaobilazite kao maca vučjaka. No, to su već vaše ideosinkrazije.
Preporuke:
4
2
23
nedelja, 08 april 2012 22:56
seljak bezemljaš
&stoimeniDa li je bio ili nije bio istaknuti član AGITPROPA.Ko vas je optužio ѕa staljinizam.Da li će i mene.Najbolji Staljinov biograf ISAK DOJČER piše"Nacija je ostvarila golem napredak na svim poljima..Rusija industrijska sila..U manje od deset godina udvostručio se broj gradova..cela nacija poslana u školu.Duh se nacije probudio da možemo biti sigurni da nikada neće zaspati.Staljinov je režim toliko stimulirao glad za znanjem i umjetnošću da je ona postala nezasita..Bolji dio Staljina će ga nadživet kao što je bolji deo nadživeo Kromvela i Napoleona."Tako piše Isak DOJČER u Londonu.(Za manje od trideset godina od drvenog rala do atomske bombe)Ne razumemo se .Laku noć
Preporuke:
3
1
24
ponedeljak, 09 april 2012 09:41
Pavle / D
Malo je neozbiljnoo uporedjivati jednog Kolakovskog, koji je nesto izmedju novinara i profesorcica, sa Marxom. Bez obzira sto Marx nije bio nepogresiv, Kolakovski sasvim sigurno nije bio na nivou, da otkrije ijednu njegovu grasku. Marxa treba sa drugima uporedjivati i tako shvatiti njegovu (ljudsko-naucnicku) velicinu.Racimo sta cemo dobiti ako uporedimo Marxa sa Hajekom i Fridmanom?Na jednoj strani naucnik sa svim ljudskim greskama, a na drugoj drekavci, sa nesnosljivim moralnim....
Preporuke:
4
1
25
ponedeljak, 09 april 2012 11:07
Travelyan
@Pavle/D
ne želim da seirim ni nad kim a pogotovo nad Miltonom Fridmenom. On je bio velika figura. jeste bio monetarista i jeste bio predvodnik Čiokaške monetarističke škole ali dao je i neka nezaobilazna dela. Na primer, Monetarna istorija SAD od 1864. fo 1960. zajedno sa suprugom, Anom Švarc. Naravno, jedva ga je moguće uporediti sa Karlom Marksom. ovo kada kažem sigurno će me koštati optužbi kod veleuvženog Tinkering maize-a da sam idolopoklonik mertvog Marksa. On sigurno jeste nestao, ne i njegovo delce.....a njemu se svakako klanjama jer sam iz njega mnogo šta ne samo naučio nego i shvatio šta se danas zbiva. Sve to za razliku od nekih......
Preporuke:
1
1
26
ponedeljak, 09 april 2012 12:40
Pavle / D
@Travelyan
Problem je u tome, sto smo mi - po strogim kriterijumima egzaktnih nauka - od Marxa jedva nesto naucili a od Friedmana bas nista. Njegova "analiza" Velike Depresije nevalja bas nista. Po njemu do nove ekonomske katastrofe nije moglo uopste doci i sve sto se od tada po njegovom savetu ucinilo nije bas nista pomoglo.
Friedman nema pojma - nikada nije imao pojma.
Preporuke:
2
1
27
ponedeljak, 09 april 2012 12:58
thinking maize o Kolakovskom, Marksu i njihovim fanovima, kao i još ponečemu...
Prilično dugačak pregled, sa mestimičnim PONAVLjANjIMA, ali i polemičkim nabojem, sad... da li prema MRTVOM Kolakovskom ili njegovim fanovima neznam, ali znam da bi sve bilo JEDNOSTAVNIJE da se autor ili neko od polemičara osvrnuo na poznatu misao Česlava Miloša (koga sam Kolakovski izgleda NIJE "mirisao"!) da su "od komunista GORI SAMO antikomunisti"! Miloš kao poznati pisac (znači i POZNAVALAC ljudskih karaktera!) i uvereni NEKOMUNISTA valjda je znao o čemu priča! A "lik i delo" samog Kolakovskog PERFEKTNO se uklapaju u navedenu Miloševu sentencu! Time bi bili izbegnuti brojni PRAZNI HODOVI u ovom ipak korisnom pregledu! S tim u vezi voleo bih da mi moj Uvaženi STROGI PRIJATELj "sajber marksista" da svoje viđenje DIFERENCIJE antikomunista i nekomunista! Nadam se da je IPAK nadvladao TIPIČNO STALjINSKO nerazlikovanje socijaldemokrata od fašista i konzervativaca od nacista!? Ako nije, želim mu da se i dalje trudi...
Preporuke:
2
2
28
ponedeljak, 09 april 2012 14:41
seljak bezemljaš
&THINKING MAIZE
Bio sam naivan(možda sam i dalje ali manje).Divio sam se Česlavu Milošu.Mislio sam da uz dobre pesme i vešto napisan ZAROBLjENI UM idu i najbolje ljudske vrline.(upozoravali su me skeptici da kroz pesnika progovara vera i nacija)Kako mi je bilo žao baltičkih naroda.Zbunjivala me je jedino njegova izjava o antikomunistima.Jer je to bio i on.Iznenada dođe razjašnjenje.Baltički narodići iskoristiše priliku.A mi između ostalog saznadosmo kako se odnose prema Rusima u svojim državicama.Miloš Časlav se ne oglasi.Valjda je smatrao da je to prirodno stanje.A meni se razjasni što se kaže i lik i delo.
Bernard Šo je jednu svoju komediju(LEKAR U NEDOUMICI) naslovio kao tragediju.Tragično je što čovek"genijalan ali ne i častan"zloupotrebljava svoj talenat.
Čitao sam intervju NINu pre mnogo godina.Novinarka se divila pesniku i nije pitala.Pesnik nije brinuo za stradanja onih koji mu nisu bliski.Da li je bio ravnodušan ili veseo,svejedno je.
Preporuke:
2
1
29
ponedeljak, 09 april 2012 15:08
thinking maize@ "seljaku bezemljašu" "glede" Kolakovskog, Miloša i inih Slovena-katolika, a sa osvrtom na NOVE slovenske konvertite...
Poštovani, ima negde kod Tojnbija jedna zanimljiva aproksimacija o JEDNOJ REČI, koja objašnjava SRŽ neke civilizacije. Po njemu, SRŽ Zapada sadržana je u reči: MEHANIZAM! Isti autor takođe u citatu poznatog engleskog 19-tovekovnog pesnika Meredita daje opis VESTERNIZOVANE elite istočnoevropskih naroda: "Njihovi mudrijaši dođoše na Zapad i pokloniše se PLINSKOJ SVETLOSTI!" U tom smislu tumačite ZAŠTO Sloveni-katolici i drugi istočnoevropski katolici rade, to što rade. A KAKO na to reaguju Rusi, pogledajte kratku knjigu "Muškarci", mislim da je autor Viktor Jerofejev. PREPUNA je zanimljivih zapažanja, između ostalog i o istočnim Evropljanima i njihovom antirusizmu i antipravoslavlju. Ruska reakcija slična je Hazjainovoj primedbi o papinim divizijama, pri čemu papa MNOOOGO bolje prolazi od istočnih Evropljana! U tom smislu ZANIMLjIVO je porediti ove Slovene-konvertite nešto dužeg staža (bar od srednjeg veka), sa ovim NOVIM slovenskim konvertitima! I ove potonje karakteriše PROZELITSKI i KRSTAŠKI ŽAR!
Preporuke:
2
1
30
ponedeljak, 09 april 2012 20:56
Dragojlo B.
Svaka čast, gospodine Vasoviću.
Hvala NSPM.
Vi niste samo demaskirali ovog bednog komformistu od "filozofa", već ste argumentovano doveli u pitanje mnoge doktore na BU, i na drugim svetskim univerzitetima.
Bože, ko je sve bio autoritet u oblasti velike, planetarne podvale od Karla Marksa?
I ko je sve raznosio tu "vatru", osim pripadnika uzurpatorskog trinaestog plemena!
Preporuke:
4
3
31
ponedeljak, 09 april 2012 21:14
seljak bezemljaš
&Thinking maize
Zahvaljujem na preporučenoj knjizi.Nadam se da ću imati priliku da je i pročitam.
Kada je Staljin 1935.g. pitao Lavala za papine divizije moguće da je hteo da bude sarkastičan.Znao je šta je stiglo do reke Njemen.(Koliko znam Čelični je na tom prostoru preduzimao drastične mere)Ili ga je zanelo ono što je plašilo velikog De Gola. Dvadeset godina posle Lavalovog razgovora sa Staljinom general se plašio da Rusi za 24 sata mogu tenkovima da stignu U Pariz.
Zanimljivo je da je Gruzin vodio ono što bi se zvalo velikoruska politika.
A socijalista Laval je bio premijer Petenove Francuske.Koju istoričari smatraju nekom vrstom katoličke diktature.
Preporuke:
4
1
32
utorak, 10 april 2012 17:42
crne brade i redenici
Pravo je zadovoljstvo posmatrati nadobudne pripadnike novopravoslavnog kružoka kako glume navodno neutralne komentatore koji, eto, nemaju drugog posla no da brane "ugroženo srpstvo". A, ako je ono ugroženo, a tako i jeste, onda može biti samo sa jedne i jedine strane. Od njih samih i njihovih bezglavih apela da svi stanemo pod jednu zastavu. Ali ta zastava, naravno, onda, više neće biti zastava srpstva već zastava nečijeg privatnog interesa, interesa onih koji drže kapital i koji će upravljati našim sudbinama. Zato uvek i svugde raspredaju samo o "nacionalnom interesu", nikada i nigde o interesu potlačenih, radnika, seljaka, siromašnih i nezaposlenih, socijalno ugroženih. Ne, njihova zastava je kralj, otadžbina, bog i kapital. Samo tako su u stanju da razmišljaju. Ne priznaju borbu klasa iako smo danas više nego ikada strpani u klase prvog, drugog i trećeg razreda. Ako se toliko zalažu za srpstvo da li to znači da drugi u Srbiji treba da se zalažu za hrvatstvo i ostale naci odrednice?
Preporuke:
1
2
33
utorak, 10 april 2012 20:23
dusan
Kad je rec o autoru, da li se radi o Nebojsi Vasovicu pesniku?
Preporuke:
1
0
34
sreda, 11 april 2012 09:12
thinking maize@ "seljaku bezemljašu", a i drugima, onako usput...
Neko je izgleda previše gledao filmove Veljka Bulajića... Nisu to loši filmovi, ali... malo su, pa... jednostrani! Ipak, DE GUSTIBUS NON DISPUTANDUM!PS. Šta mislite, dal je drug "sajber marksista" nešto Bati "Ž"!?
Preporuke:
0
0
35
sreda, 11 april 2012 10:07
za neobaveštene i Koštuničine ljubitelje
Po Tinkering maize/u je verovatno i klanje u vraniću, Drugovcu, ostalim selima i zaseocima bilo previše jednostrano. I, dakako, sasvim je u pravu. Šta mislite da li je ovo imalo neke veze sa Dražom mihajlovićem? Možda je preterao.....
Preporuke:
0
2
36
sreda, 11 april 2012 10:42
thinking maize@ "sajber marksisti"
Pročitajte ispovesti Ratka Dražovića o PARTIZANSKIM KOLJAČIMA, zabeležene od Milomira Marića, VRLO SU INSTRUKTIVNE! Ne zalažem se ni za četnike, ni za partizane, već za MEĐUSRPSKO POMIRENJE, ako Vi to uopšte možete da shvatite! Drugo, rasprava o srpskom građanskom ratu, a u tekstu o Kolakovskom, u najmanju ruku, NIJE PRIMERENA! ZBOGOM!
Preporuke:
2
0
37
sreda, 11 april 2012 11:44
Testis unus, testis nullus
Aha, pa shavtio sam vas konačno.Vi se zalažete za pomirenje među koljačima. I iz toga verovatno mislite da gradite novu srpsku državu tj. kraljevinu, verovatno po ugledu na susedne nam Hrvate. Tamo su, naime, već napravili takav "deal". Vrlo ste originalni i izrazito genijalni jer prvi put čuh i za partizanske koljače. Mada, jedan svedok ko nijedan....a možda su bili i preobučeni u partizanske uniforme, kako to sve češće, četničke zločine, tumače njihovi advokati.
Ali, čoveče, pobogu, odgovorite najzad na davno postavljeno pitanje. Ne bi bio više red da mi se javljate povodom svačega/dosadili ste već sa "Istraživanjem istorije" velečasnog Tojnbija a ako još jedanput isto učinite odgovoriću vas od toga pozivanjem upravo na njega/ a da konstantno izbegavate odgovor na pitanje svih pitanja. Kako se jednačina robne vrednosti pretvara u svojevrsnu nejednačinu?
Preporuke:
0
0
38
sreda, 11 april 2012 12:44
thinking maize ili o NEDOVOLjNO zasnovanoj filosofiji...
Da bi zaključak bio ISPRAVAN, premise moraju TAKOĐE biti ISPRAVNE! Ono jes da je početkom 20-tog veka pod uplivom istraživanja u matematičkoj statistici i logici Aristotelova dvovalentna logika PROŠIRENA uvođenjem VEROVATNOĆE kao TREĆIM POLOM logike pored ISPRAVNOG i POGREŠNOG! (Apsolvirano na kursu "Osnova marksističke filozofije" (KOJA je DRUGA postojala i bila predavana studentima u Srbiji početkom 80-tih, van Filozofskog) kod Tike Petrovića (pokoj mu duši) na PMF-u) U tom smislu, KAŽITE KAKO se MOŽE IMATI POVERENjA u filosofski pravac koji A PRIORI pretpostavlja da je ČOVEK DOBAR i da je CEO NjEGOV DRUŠTVENI ŽIVOT DETERMINISAN SAMO EKONOMIJOM!? Ogromna većina filosofskih pravaca, sve psihologije i religije smatraju čoveka U NAJBOLjEM SLUČAJU NEDOVRŠENIM i AMBIVALENTNIM BIĆEM! A o tome da je ekonomija SAMO JEDAN DEO (istina vrlo važan) čovekovog života, ne vredi više ni raspravljati! Zato, NEKE POSTAVKE marksizma smatram SAMO RELATIVNIM istinama zavisnim od vremena i okolnosti! Ajd zdravo!
Preporuke:
0
0
39
sreda, 11 april 2012 13:22
sajber marksista
Verujte mi, dragi Tinkering maize, da sam se posle poslednjeg vašeg dopisa toliko blagonaklono i sa simpatijom nasmejao, osmejak je bio nešto kao reakcija na novoprolečnu siluetu zgodnog beogradskog devojčeta povodom čega ste me tu skoro i "žacnuli", da nikada nisam osetio nedefinisanu simpatiju prema vašim /ne/uzaludnim naporima da mi pojasnite ljudsku prirodu.Pa da se radi o nekom mlađem, neučenijem ili nedobronamernom čoveku od vas još nekako bih i mogao prihvatiti njegovu zapitanost ili čak i tvrdnju kakvu ste vi izneli. Ali, prevaliste toliko intelektualno putešestvije i avanture da bi mi prizvali ovakvo poznanije? Moje čuđenje se graniči sa nevericom! Ja vas odistinski ne mogu dešifrovati. Iznesete silu argumenata sa svom silom zemljine teže, skriveno ili neskriveno, opovrgljivo ili neopovrgljivo, i na kraju ČORAK. Na vatrenoj liniji a pucanj u prazno! Sa komandom sve u redu a metak zaglavljen u cevčugi. Onda mora biti prazan magacin, ili je puška bez okidača, ili.....
Preporuke:
0
0
40
sreda, 11 april 2012 13:34
Brutto, sporco e cativo
Zašto ovako posmatrate stvari? Imam jednu ideju na umu. To mora biti tako jer celo vreme mene posmatrate, bolje reći fiksirate. I zaustavili ste se na liku koji ste ranije projektovali, još onda kada ste me oslovljavali kao Pavla Korčagina protiv koga ama baš ništa nikada nisam imao. Naprotiv, smatrao sam tog mladića idealnom ljudskom prirodom! Primer za ugled u najvišem stepenu razumevanja, ako baš hoćete. Ali, dozvolite da sam i od vas nešto naučio tokom pređašnjih nadgornjavanja. A vama je i dalje ostao onaj fiksirani lik. Dakle, promenio sam se, možda izobličio, ostareo, pognuo, pobuljičavio, spremniji postao i za onaj svet, ad, đavo bi ga znao. Ali, prešao sam i tu etapu koja nije kod vas registrovana, štiklirana...To sam ja, biće u permanentnoj promeni, traganju i neminovnom susretu sa svemogućim. Dakle, jesam i ambivalentan i neuobličen i nesavršen i pokvaren i provokantan i šta sve ne. Nisam dobar, svakako, ali nisam ni loš nego mirisav, smrdljiv, dirljiv, naopak i nikakav.
Preporuke:
0
0
41
sreda, 11 april 2012 13:48
Brutto, sporco e cativo...L' uomo
Eto, sve to sam Ja, un'uomo terribile! A o onom čoveku o kome vi i bogovi maštate, i to sa pravom, moći ćemo u jednoj drugoj dimenziji pripovedati samo i tada kada, po rečima Ernsta kasirera, "osnovne karakteristične momente vremenskoga ne apstrahujemo niti budemo isključivali iz kruga pažnje nego kada se ti momenti budu fiksirali i pozitivno budu mogli potvrđivati. Tada će razvitak svesti o vremenu i osećanje za vreme ući u novu fazu. Tada će početi odvajanje opažanja vremena i sudbine od njihove mitske osnove". Moram čak priznati i da ste me zavodljivim puteljcima odvukli od "onog" osnovnog pitanja u čemu je, priznajem, i draž druženja sa vašom "intelektualnom senkom". Ovde sam prinuđen da "spustim roletnu" ali vi za to snosite deo odgovornosti!
Preporuke:
0
0
42
sreda, 11 april 2012 13:51
thinking maize@ "sajber marksisti"
Kao i ja, ali da ne opterećujemo ostalo "slušateljstvo" našim nadgornjavanjem "letnji dan do podne"! Uzgred, znate li Vi da pišete I ĆIRILICOM ili ste i to poboravili tokom Vašeg "rintanja" na Marksovoj "njivi"!? I onako mimogred, da li Vam se čini da je naša diskusija MNOOOGO uljudnija, nego domišljanja ovde imenovanog pana Kolakovskog!? Ipak, razmislite o Vašem STILU, osmejak je neki put UBOJITIJI od ZLOBNOG PECKANjA! Manje jeda, to ne priliči ovom proleću! Svako Vam dobro u ovom lepom aprilskom danu!
Preporuke:
0
0
43
četvrtak, 12 april 2012 09:42
Janez Kopitar
@Tinkering maize
Toliko malo dobre volje pokazujete kada sam ja u pitanju da je to pravo malo čudo. A nije jer vam do nje i nije stalo kao što vam i nije stalo do nečije slobode da piše onako kako mu je lakše i adekvatnije. Zašto bih morao pisati ćirilicom a ne latinicom ili obrnuto ni do danas mi nije jasno. Vama, možda, jeste. Pa zato i pišete kako vam odgovara. I ja nemam protiv toga ništa. Ako vas zanima potpisujem se, od kada znam za sebe, ćirilicom jer sam tako sponatno navikao a, inače, latinicom jer mi odgovara zbog bržeg pisanja. dakle, apsolutno praktični razlozi. I vi bi ste sada da nasilno menjam takvu praksu. Evo, ali samo ovom prilikom da vam dokažem da mi ćirilica nije strana i da je jednako volim i poštujem. No, to nije dovoljan razlog u praktičnom delanju. To je, otprilike kao da bih vas pitao zašto koristite devize kada je u opticaju domaća valuta, dinar. čak, ovo pitanje nosi mnogo više dinamita od pređašnje zavrzlame, zar ne? A i pitanje moga stila vam je dozlaboga otužno.
Preporuke:
0
0
44
četvrtak, 12 april 2012 09:57
Janez Kopitar
@Tinkering maize
Osmejak je prispeo sasvim spontano. bezazleno sam se nasmejao a vi mu pridadoste atribut nečeg pernicioznog što me je zaprepastilo. To pokazuje da ste nedobronamerni. Pa i da vam nije verovati. Tako poobaraste i sve ono što prethodno saopštiste. Primetio sam da pravite karambole baš kada se ukazuje prilika za suprotan ishod. kada sam napisao da moram spustiti žaluzine i to dobrim delom i "vašom krivicom" onda sam nešto drugo imao na umu. A to je da tanjenjem konca do kraja nećemo moći pokrpati ni naše preostale nedorečenosti kojih još uvek ima mnogo. Zato je bolje i dalje na pristojnom odstojanju držati vašu argumentaciju. Premalo uverljivosti ima u vašim nalazima i oni pre liče na pomeranje figura nego na dobijenu partiju. Ako dozvolite, vaš stil je tvrd i isknjučiv a često i dogmatičan. Ja ne pripadam tom ešelonu. O "Marsovoj njivi" bi se dalo mnogo toga napisati no ja tu nisam nikakav pozvani faktor. Stvari ocenjujem iskosa. nekima se, otuda, čini da sam tzv. "marksista"....
Za ruske disidente objašnjenje je dao Zinovjev"Gađali smo komunizam a pogodili Rusiju".
Doprinos našoj zabludi dali su svi ti Kolakovski.Da ih ne nabrajam(Havel se naročito istakao)
Nismo znali da razlikujemo ono što je tačno od onog što je ideološko,uskogrudo,tuđ interes,vešta propaganda,versko..
Prodana dusa koja je podlegla toj CIA-vatikanskoj antisovjetskoj ujdurmni (koja nema veze sa interesima Poljaka, naprotiv) ne zasluzuje nikakvu paznju.
Koračali ste po njegovom tepihu a onda po stepenicama sopstvenih iluzija. I opet pravite iste budalaštine samo vas umišljena mudrost ne napušta. Nije stvar u onome što je van vas već ono što je u vama. Vi ste zli odakle dolazi i nesreća. Strašno je što ste ui druge unesrećili. Vrlo verovatno da sada tražite nekog novog Kolakovskog čitajući i dalje "Filosofiju pozitivizma".
Zaboravio si da kažeš, i sovjete. A koga to, onda voliš? MOžda, fašiste ili demokrate koji su ti bombardovali zemlju ako je i zaslužuješ, zbunjena i nesrećna glavo.
Samo dve godine od pojave izvornika objavljen je u Beogradu srpski prevod spisa L. Kolakowskog Glavni tokovi marksizma (Main Currents of Marxism). Sasvim uobičajeno se iznedrio u latiničnom izdanju BIGZ-a, 1980. pod uredništvom Dimitrija Tasića, u prevodu sa pogovorom Dr. Riste Tubića. Štaviše, BIGZ je u to izdanje uložio i znatna sredstva te sva tri toma odštampao na tzv. tradicionalan način iako je ofsetna tehnika već tada bila uveliko jeftinija od knjigoštampe. Napor je krunisao aljkavim tvrdim koricama u neuglednoj likovnoj opremi sa plastifikovanim omotom. Posmatrano sa skromnog grafičkog vidika naši "marksisti" očito nisu dopustili BIGZ-u da preterano zaostane za otmenim ostrvskim izdanjem tog u svemu odocnelog, preopširnog i nepotrebnog razglabanja "glavnih tokova" dogme na izdisaju. Dogodilo se to u godini Brozovog oproštaja, ali ne i brozovluka koji i dandanas vedri i oblači u ubogaljenoj Srbiji. [,]
Interesantan clanak-mozda bi mogao malo vise da uskladi kritike sa kontekstom vremena u kome su ideje nasatajale.
Solzenjicin je konacno nasao sebe u Matuski Rosiji, a Kolakovski u katolickom okrilju.
SAD samo "theatrical stage' za podobnog mislioca.
Oprostite na smetnji ali mi nije jasno kako je to marksizam na izdisaju u isto vreme kada i ljudi na Zapadu govore o Kapitalu i kapitalizmu kao i o građanskoj demokratiji na izdisaju. Ili su u pitanju istovrsni fenomeni ili je neka zabuna amoguće je i da sa vašim reskim zaključkom nešto nije u redu. Dobro, možete nešto da mrzite ili bar ne volite samo za to morate navesti i bar neko obrazloženje sem napred iznetog. Bio bih vam zahvalan na tome.
upravo tako nesto se i meni plelo u glavi
...
Naravno, Marx nije bio ni bog, ni polubog. Ali intereantno je na njemu i to, koliko tupoglavaca ga je samo u jednom jedinom stolecu posle njegove smrti "sahranjivalo", sad ga eto opet uveliko vaskrsavaju. Bice to kao kod Nietzschea:
"Marx je mrtav."
Kapitalizam
"Kapitalizam je mrtav."
Marx
nemojte stvarati od Marxa ono što nije. Prihvatite se njegovog Kapitala pa u njegovom duhu ga kritikujte, opovrgavajte ili afirmišite. Ovako, sa tom "dalekometnom atriljerijom", baš ste nemoćni.....
Novi svet koji će nastati sigurno neće nastati samo na osnovu Marksovih teorija.Marks će tu biti jedan od verovatno ne važnijih teoretičara.(Ima mesta i za Dostojevskog)."Marksisti" će morati da rade nešto ozbiljno.
@Pavle/D
Hvala na replikama.
Propustili ste da uvažite epohalnu krizu koja je poodavno i bez izuzetka dovela u pitanje sve dogme koje sami pominjete. Uveren sam da među njima neće biti pobednika. Preostaje nam da o svemu promislimo i naravno, nešto preduzmemo. To bi od nas očekivali i Marks, i Niče.
Sa kojom vi to pretencioznošću tako olako odbacujete jednog Lukača, Njemčinova ili Kantoroviča, pa ako hoćete, i jednog Milentija Popovića, ako već grebuckate po marksističkoj zaostavštini. POkažite šta to, na primer, u samom Kapitalu jeste tako neaktuelno ili "prevaziđeno" pa da nipodaštavate. Dajte malo pa citirajte Kolakovskog kako je eventualno "preskakao" Marksa. Glavni tokovi su takvim pasažima veoma bogati a nadam se da ne pričate napamet. Šta, na primer, imate da napišete o onome što je Marks napisao o bankarskoj delatnosti, o berzama, o finansijskom kapitalu a da ne ulazim u analizu robe i robne vrednosti. Onda, citirajte neku Marksovu dogmu pa da i mi s nama nepoznate strane, zahvaljujući vama, dospemo do još neotkrivenog Marksa. Te vaše paušalne ocene da su svi potonji marksisti bili slabi za jednog Kolakovskog deluju bez detaljnijih uvida i nalaza prilično površno. Pa, prozivate čak i ceo Zapad. Šta su za vas, na primer jedan Jozef Šumpeter, Kejns itd?
Gospodine, nisam ništa propustio. napravio sam samo kratak osvrt. O kakvoj to epohalnoj krizi govorite tako uopšteno. Prisustvujemo jednom i jedinom fenomenu. Urušavanju ultrafinansijskog sistema kapitalističke nemoći. Ali, da ne bi dužili decenijama se na zapadu strmoglavljuje profitna stopa/Marksov nalaz, on govori o njenom tendencijskom padu/, sada prisustvujemo tipičnoj krizi hiperprodukcije, u Japanu preko dve decenije caruje deflacija. I kažete sve dogme su pale na ispitu. Hajte, molim vas! Pala je samo i jedino dogma kapitalu i i njegovom večitom trajanju. Za druge dogme, sem religioznih, nisam znao.
Kada želite izvolite cititat iz Vikipedije(koju inače ne citiram ali nema drugih izvora za vašeg gorostasa) "Milentije Popović 1941 godine završio partijski kurs u Zagrebu i postao član AGITPROPA"
E, vidite, dragi proleteru, taj i takav Milentije Popović, završio je pre rata Građevinski fakultet sa najvišim ocenama a potom je u ondašnjoj državi bio začetnik dve privredne reforme, prve 1961/2 koja je bila ustavri mini reforma i one, iz 1965. godine, kojoj je Broz u jednom političkom viražu prvo dao zeleno svetlo da bi kasnije od nje odustao što je i doslovno psihički skrhalo Milentija Popovića. Taj i takav Milentije, veliki teoretičar ali i praktičar socijalizma, se uz to nosio i sa teškom ranom na lobanji iz NOR-a koja mu je zadavala stalne i nepodnošljive bolove. Umro je, shvativši da sa "onima na vrhu" više nije mogao naći išta zajedničko. Posle toga je došao Ustav iz 1974. pa Zakon o udruženom radu iz 1977. i tako dalje. NIje pomoglo ni što je bio oženjen Margom Broz. Jugoslavija je već tada bila osuđena na nestanak. Ali, kome ja pričam sve ovo kada me promovisaste vi i vaša družina ili kružok u jednog od glavnih staljinovih pristalica. To govori o vama.
A što se tiče kurseva i takvih repova ondašnji su bili na daleko višem teoretskom nivou od donedavnih koji se upražnjavahu u Budimpešti i sličnim NATO lokacijama. Takve, uostalom, poznaju i sve pravoslavne škole i bogoslovski univerziteti. Od kada znam za sebe protiv njih nikada nisam imao baš ništa. Štaviše, kao mlad želeo sam jedno vreme i sam da ih pohađam. Nisam se nekako snašao u vreme krajem šezdesetih godina kada sam redovno odlazio na službu u Sabornu crkvu i kada sam prisustvovao u masi naroda izlasku pred Patrijaršiju tek pristiglog Atenagore zajedno sa našim patrijarhom Germanom. Možda i po ovom detalju upotpunjujem vaše asocijacije koje se tiču često pominjanog "Kobe". Šta će te, životi nam se ponekada ukrštaju, rekao bi veleuvaženi "Tinkering maize".
I posle svega mi podmetnuste jadnog KOlakovskog koji je za našeg velikog Milentija mogao biti samo jedna zvezda padalica i ništa više. Dok je Lešek muku mučio sa brojevima i ostalim matematičkim zavijucima MIlentije je inženjerskom ingenioznošću u ovoj seljačkoj Srbiji postavljao na noge sistem socijalističke robne proizvodnje. O tome, naravno, ništa ne možete naći u Wikipediji ali zato možete čitati literaturu koju iz ideoloških predubeđenja zaobilazite kao maca vučjaka. No, to su već vaše ideosinkrazije.
ne želim da seirim ni nad kim a pogotovo nad Miltonom Fridmenom. On je bio velika figura. jeste bio monetarista i jeste bio predvodnik Čiokaške monetarističke škole ali dao je i neka nezaobilazna dela. Na primer, Monetarna istorija SAD od 1864. fo 1960. zajedno sa suprugom, Anom Švarc. Naravno, jedva ga je moguće uporediti sa Karlom Marksom. ovo kada kažem sigurno će me koštati optužbi kod veleuvženog Tinkering maize-a da sam idolopoklonik mertvog Marksa. On sigurno jeste nestao, ne i njegovo delce.....a njemu se svakako klanjama jer sam iz njega mnogo šta ne samo naučio nego i shvatio šta se danas zbiva. Sve to za razliku od nekih......
Problem je u tome, sto smo mi - po strogim kriterijumima egzaktnih nauka - od Marxa jedva nesto naucili a od Friedmana bas nista. Njegova "analiza" Velike Depresije nevalja bas nista. Po njemu do nove ekonomske katastrofe nije moglo uopste doci i sve sto se od tada po njegovom savetu ucinilo nije bas nista pomoglo.
Friedman nema pojma - nikada nije imao pojma.
Bio sam naivan(možda sam i dalje ali manje).Divio sam se Česlavu Milošu.Mislio sam da uz dobre pesme i vešto napisan ZAROBLjENI UM idu i najbolje ljudske vrline.(upozoravali su me skeptici da kroz pesnika progovara vera i nacija)Kako mi je bilo žao baltičkih naroda.Zbunjivala me je jedino njegova izjava o antikomunistima.Jer je to bio i on.Iznenada dođe razjašnjenje.Baltički narodići iskoristiše priliku.A mi između ostalog saznadosmo kako se odnose prema Rusima u svojim državicama.Miloš Časlav se ne oglasi.Valjda je smatrao da je to prirodno stanje.A meni se razjasni što se kaže i lik i delo.
Bernard Šo je jednu svoju komediju(LEKAR U NEDOUMICI) naslovio kao tragediju.Tragično je što čovek"genijalan ali ne i častan"zloupotrebljava svoj talenat.
Čitao sam intervju NINu pre mnogo godina.Novinarka se divila pesniku i nije pitala.Pesnik nije brinuo za stradanja onih koji mu nisu bliski.Da li je bio ravnodušan ili veseo,svejedno je.
Hvala NSPM.
Vi niste samo demaskirali ovog bednog komformistu od "filozofa", već ste argumentovano doveli u pitanje mnoge doktore na BU, i na drugim svetskim univerzitetima.
Bože, ko je sve bio autoritet u oblasti velike, planetarne podvale od Karla Marksa?
I ko je sve raznosio tu "vatru", osim pripadnika uzurpatorskog trinaestog plemena!
Zahvaljujem na preporučenoj knjizi.Nadam se da ću imati priliku da je i pročitam.
Kada je Staljin 1935.g. pitao Lavala za papine divizije moguće da je hteo da bude sarkastičan.Znao je šta je stiglo do reke Njemen.(Koliko znam Čelični je na tom prostoru preduzimao drastične mere)Ili ga je zanelo ono što je plašilo velikog De Gola. Dvadeset godina posle Lavalovog razgovora sa Staljinom general se plašio da Rusi za 24 sata mogu tenkovima da stignu U Pariz.
Zanimljivo je da je Gruzin vodio ono što bi se zvalo velikoruska politika.
A socijalista Laval je bio premijer Petenove Francuske.Koju istoričari smatraju nekom vrstom katoličke diktature.
Ali, čoveče, pobogu, odgovorite najzad na davno postavljeno pitanje. Ne bi bio više red da mi se javljate povodom svačega/dosadili ste već sa "Istraživanjem istorije" velečasnog Tojnbija a ako još jedanput isto učinite odgovoriću vas od toga pozivanjem upravo na njega/ a da konstantno izbegavate odgovor na pitanje svih pitanja. Kako se jednačina robne vrednosti pretvara u svojevrsnu nejednačinu?
Toliko malo dobre volje pokazujete kada sam ja u pitanju da je to pravo malo čudo. A nije jer vam do nje i nije stalo kao što vam i nije stalo do nečije slobode da piše onako kako mu je lakše i adekvatnije. Zašto bih morao pisati ćirilicom a ne latinicom ili obrnuto ni do danas mi nije jasno. Vama, možda, jeste. Pa zato i pišete kako vam odgovara. I ja nemam protiv toga ništa. Ako vas zanima potpisujem se, od kada znam za sebe, ćirilicom jer sam tako sponatno navikao a, inače, latinicom jer mi odgovara zbog bržeg pisanja. dakle, apsolutno praktični razlozi. I vi bi ste sada da nasilno menjam takvu praksu. Evo, ali samo ovom prilikom da vam dokažem da mi ćirilica nije strana i da je jednako volim i poštujem. No, to nije dovoljan razlog u praktičnom delanju. To je, otprilike kao da bih vas pitao zašto koristite devize kada je u opticaju domaća valuta, dinar. čak, ovo pitanje nosi mnogo više dinamita od pređašnje zavrzlame, zar ne? A i pitanje moga stila vam je dozlaboga otužno.
Osmejak je prispeo sasvim spontano. bezazleno sam se nasmejao a vi mu pridadoste atribut nečeg pernicioznog što me je zaprepastilo. To pokazuje da ste nedobronamerni. Pa i da vam nije verovati. Tako poobaraste i sve ono što prethodno saopštiste. Primetio sam da pravite karambole baš kada se ukazuje prilika za suprotan ishod. kada sam napisao da moram spustiti žaluzine i to dobrim delom i "vašom krivicom" onda sam nešto drugo imao na umu. A to je da tanjenjem konca do kraja nećemo moći pokrpati ni naše preostale nedorečenosti kojih još uvek ima mnogo. Zato je bolje i dalje na pristojnom odstojanju držati vašu argumentaciju. Premalo uverljivosti ima u vašim nalazima i oni pre liče na pomeranje figura nego na dobijenu partiju. Ako dozvolite, vaš stil je tvrd i isknjučiv a često i dogmatičan. Ja ne pripadam tom ešelonu. O "Marsovoj njivi" bi se dalo mnogo toga napisati no ja tu nisam nikakav pozvani faktor. Stvari ocenjujem iskosa. nekima se, otuda, čini da sam tzv. "marksista"....