Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Srpska da uči na greškama Srbije

Komentari (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 10 mart 2012 20:14
Čas anatomije
Odlično rečeno da Srpska mora da uči na greškama Srbije i da se ne sme dozvoliti NIŠTA što nije na našu korist, tj. da nema dobrovoljnih ustupaka.

I u pravu ste da je jedna od ključnih grešaka parola EU NEMA ALTERNATIVU!
Preporuke:
98
7
2 subota, 10 mart 2012 20:34
Saša
U slučaju Srbije, nije sigurno da se radi o greškama. Pre će biti o namerama, tj. o izdaji.
Preporuke:
86
7
3 subota, 10 mart 2012 21:20
Biljana Nikolić
Samo još da Srbija ispravi svoje greške i oslobodi se svojih zabluda.
Preporuke:
61
6
4 subota, 10 mart 2012 21:22
Filozofija
Odlično, jasno da jasnije ne može. Zaista je lijep osjećaj vidjeti da postoji jedan solidan kontinuitet razvoja u Republici Srpskoj i da su odnosi sa Srbijom dobri. Ništa više nismo ni tražili. Bosna i Hercegovina je zemlja srpskih korijena i jezika. Srbi su za svoja stradanja oprostili Hrvatima i muslimanima 2.Svjetskog rata zarad mira i napretka. To su naši susjedi naravno zaboravili i tu se više ne može ništa učiniti. Sada gradimo svoj put i imamo pravo na njega.
Preporuke:
55
5
5 subota, 10 mart 2012 21:46
Beograđanka
Ja mislim da RS predstavlja ozbiljan teret i to iz više razloga. Prvi razlog su suviše srdačni odnosi Banjaluke i Tel Aviva. Sonja Liht je lepo rekla da nama na prvom mestu treba da bude saradnja sa Nemačkom a ja nisam baš sigurna koliko će Nemačka blagonaklono gledati na uticaj Izraela na ovim prostorima. Drugo, postoji jedan razlog kulturološke prirode. Svima je jasno da kulturni model koji je oličen u Emiru Kusturici nema evropsku perspektivu a RS širom otvara vrata Kusturicinim umetničkim vizijama. Ako hoćemo u Evropu, moramo da damo primat evropskoj estetici - Goranu Markoviću, Srđanu Dragojeviću ili Goranu Paskaljeviću - a Kusturicu i sve ono što on oličava treba da prepustimo zaboravu.
Preporuke:
7
150
6 subota, 10 mart 2012 22:21
Sale
@Beograđanka
Gospođo držite se svog pašaluka i ostavite teške teme Srbima.
Preporuke:
104
5
7 subota, 10 mart 2012 22:28
Srpkinja iz Beograda za beograđanku
NEĆEMO U EVROPU, IMAMO PRAVO DA NEĆEMO U EVROPU. Ne govorite u ime nas koji ne želimo u EU. Oslobodite se starih navika, ništa više nije moranje.
Preporuke:
90
2
8 subota, 10 mart 2012 22:38
burjanac
Bosanski Srbi moraju da shvate da BiH nema alternativu.
Preporuke:
10
100
9 subota, 10 mart 2012 22:39
Peter RV
Sto me je odusevilo u ovom Vukadinovicevom tekstu je,
"I, što je najvažnije, ne treba dobrovoljno činiti ustupke, to jest, ne treba prihvatati ništa sem onog što je u našem interesu"
Ovdje je Dodikova RS najvise zgrijesila.
Zasto je bilo potrebno ici protiv ruske politike u Srednjem Istoku, i dat podrsku Izraelu u S.B-UN protiv priznanja Palestine?
Sto su Srbi iz RS-a dobili za taj 'dobrovoljni ustupak' drugo, nego sto su i Srbi iz Srbije dobili sa virtualnim priznanjem secesije Kosova ?
Jedini inteligentni odgovor (za obadvije strane Drine) na ovo pitanje je -nista.
Ko je ,i te kako dobio euro-poene, su politicari iz Bgda i Banja Luke, kojima je pala sjekira u med, sto se tice njihovih licnih promocija i ambicija.
Vukadinovic je potpuno u pravu, kad kaze da
sva ova degeneracija srpskog politickog zivota potice od slijepog klanjanja Evropi- cemu se ni jedan od nasih politicara nije suprostavio.
Osim Seselja ,cija ce glava (zbog toga?) uskoro bit-odsjecena.
Preporuke:
27
15
10 subota, 10 mart 2012 22:50
Rio Lobo
Rekoste da nećemo u EU. Kažu oni iz Niš da i ćuran neće na Slavu pa...
Preporuke:
10
34
11 subota, 10 mart 2012 23:16
Marko Gay
Srbija i ovako devastirana, skraćena, ugrožena i ponižena još uvek je najznačajniji politički faktor na području Balkana.


Ovo je zaista zabrinjavajuce.

Ako postoji jedan razlog koji nas opredeljuje da se zalazemo za potpuni nestanak Srbije, onda je to upravo njena privlacna moc.

Koja je sada smanjena, jer su i Hrvati i bosanski muslimani besni na Srbe zbog proslog rata i mrze ih iz dna duse.

Cinimo sta mozemo da Srbiju uvek drzimo za korak siromasnijom od suseda, mada nas to mnogo kosta: pogledajte samo dug Hrvatske i Crne Gore -- ti ljudi prosto prozdiru nase pare!

Ali veoma se brinemo sta ce biti kad ratne generacije pomru, kreditni baloni puknu, "novogovor" po Crnoj Gori, Bosni i Hrvatskoj se zamori, a jezicka i kulturna slicnost Juznih Slovena postane ocigledna.

Hoce li onda Srbija ujediniti i privuci sve stokavske Juzne Slovene na rusku stranu?

Eto, zato nam je neophodno da unistimo Srbiju. Prica o bgd pasaluku je samo za vasu utehu.
Preporuke:
16
32
12 nedelja, 11 mart 2012 00:00
Milan Stanić
Obzirom da sam upoznat sa problemima RS,smatram da sam kompetentan da dam skroman doprinos diskusiji povodm intervjua g.Vukadinovića.Političke garniture RS od njenog postojanja davale su i dale različit doprinos u (de) stabilizaciji pol.i ekonomskih prilika,koje su uglavnom išle na štetu RS.O razlozima treba jedna iscrpna analiza.Dolaskom g.Dodika,odnosno promenom njegovog kursa oslanjajući se više na Rus.federaciju,Izrael,naklonjene zemlje EU,pa i SAD stvoren je vanjski ambijent za njenu pol.egzistencije u BiH.Ono što ostaje glavna opasnost su unutrašnji problemi nastali raslojavanjem društva,teška ekonomska situacija,nepotizam,formiranje političke klase sa centrima otuđene moći,nestanak neposredne demokratije i nikakav utjecaj građanina na funkcionisanje pravne države,kako u lokalu tako i na nivou rep.Prvorazredni zadatak svake vlasti je formiranje homogenog društva,ne samo na nacionalnoj matrici već otvaranjem perspektive, pogotovo mladim ljudima.Sve ostalo vodi u slepu ulicu.
Preporuke:
36
0
13 nedelja, 11 mart 2012 00:07
Rin o-o to
Ni malo defetističkog po nacionalni korpus nije bilo u mojim prethodnim komenatarima po ovom pitanju (od pre nekoliko dana). Bio je samo red stvari. U dahu sam ih pisao i hvala gospodi (mislim da je @ g. Stanić…) koja je prepoznala suštinu. Srbi bi trebalo da vode računa o načinu na koji ih „prevode žedne preko vode“. Republika Srpska je „sigurna kuća srpstva“ i kao takva, postojanjem, najbolje govori o intenzitetu ukupne i organizovane antisrpske histerije. Zato i postoji. „Sigurna kuća“ je, po definiciji, dokaz postojanja zla ali je više dokaz odbrane od zla. Ima tu i nešto važnije što bi se moglo nazvati „ustaški odobren tajm aut". Zašto bi inače bila „zidana i potom isprljana Srebrenicom“ (Jasenovac ovime propagandom bledi)? Lateralizacija pažnje od strateškog urušavanja države Srbije dozvoljava sve pa i strateški tajm aut ...
Preporuke:
22
0
14 nedelja, 11 mart 2012 00:08
Rin o-o to
... „Sigurna kuća“ ne može biti jedina pobeda Srba u poslednjih 90 godina, po ćosićevskoj definiciji, jer joj konačan status nije određen i jer ne može biti instucionalizovana danas (biti država).„Sigurna kuća“, dakle, nije institucija. Više je sadašnjim statusom manipulativni i pragmatični projekat visoke politike od spolja i one "kompromisne" (a nemoralne) odavde. Ona je stacionaran ventil koga je zlo smislilo u strategiji konačnog obračuna sa Srbima, srpskim korpusom. Srpska je maloletno dete koje nikada ne sme da poraste, kažu zlikovci . Obračun (od spolja) sa Srbijom traje. Srpska će postojati ako Srbija odoli zlu!
Preporuke:
20
1
15 nedelja, 11 mart 2012 00:12
Pitalica @ Beograđanka
Da li možete da nabrojite bar tri sela u okolini Beograda? Da li znate naziv prvog sledećeg grada južno od Beograda? Vidim da "izuzetno dobro poznajete" geopolitičke prilike u svetu pa vas to neću pitati.

Ako uspešno odgovorite na ova pitanja molim vas da mi kažete da li je po vašem mišljenju Beograd srce Srbije?

Eh, da. Zašto vama smeta saradnja sa Izraelom, a veličate Nemačku?
Preporuke:
49
1
16 nedelja, 11 mart 2012 00:16
Irena @Beograđanka
Kolko znaš, tolko i zjaš!

Od mene toliko.
Preporuke:
42
3
17 nedelja, 11 mart 2012 00:51
Lav@ Milan Stanić
Potpisujem vašu svaku reč i da dodam ,ekonomska situacija je užasna a Vi ste razloge naveli, partijske parazitske oligarhije piju krv koje će brzo nestati...!
Preporuke:
11
1
18 nedelja, 11 mart 2012 02:22
@ Marko gey
Nastavak oksimorona, daće babo, baš si pun fantazija, dobar ti afrodizijak¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨!
Preporuke:
7
2
19 nedelja, 11 mart 2012 02:31
Nenad Pivaš
@Peter RV

Ko je za RS bitniji, Rusija ili Izrael? Svakako Rusija! Međutim, pitanje Palestine je za Izrael od odgromnog značaja dok je za Rusiju i njene interese manje-više nebitno. Zato je izbor Republike Srpske bio ispravan.
Preporuke:
21
4
20 nedelja, 11 mart 2012 03:39
Svetislav Kostić
@ Rin o-o to, Niste shvatili, gospodine! Ćosić je imao na umu pobjede na bojnom polju, što je podiglo ugled cijelog srpskog naroda neposreno na zapadnoj strani Drine. I to je bila baza na kojoj se podizala dejtonska Republika Srpska.

A ona je mogla da bude i kompletnija, nije li Slobodan Milošević da se uliže Vašingtonu podario muslimanskoj strani široki koridor do Goražda i srpsko Istočno Sarajevo. Pa ipak, Milošević nije zaslužio da ga petooktobarske hulje izruće u Hag. Ali makar jedan od lopuža nije doživio Miloševićek kraj.
Preporuke:
12
2
21 nedelja, 11 mart 2012 06:01
Tuljanin@Marko Gej
Ovaj Vam je zaista odličan.
Preporuke:
4
5
22 nedelja, 11 mart 2012 09:05
jedinstvo
Da su se pitali zapadni centri moci Srpska bi nestala jos 2006. Ulazak Dodika u aranzman sa Ruskom federacijom i Putinom je umnogome promenio situaciju, zagarantovan je ruski VETO u svim institucijama od SB UN do PIC, i to je blokiralo planove mocnicima.No ruska podrska nije dovoljna za opstanak Srpske, potreban je 100% konsenzus i jedinstvo Srba u Srpskoj, svaku slabost i nejedinstvo medju Srbima bice iskoristeno u napadima na Srpsku i toga treba biti svestan.Sada nije vreme za filozofiranje i nejedinstvo, mozda ekonomska situacija nije najbolja ali treba izdrzati napore jer je krajnji rezultat druga srpska drzava na balkanu.
Preporuke:
24
0
23 nedelja, 11 mart 2012 09:48
Kosovka
Nije to Beograđanka, piše latinicom.
Preporuke:
20
0
24 nedelja, 11 mart 2012 11:35
Susific!
srpska je genocidna, a nad Kosovom se vrsio genocid!
Preporuke:
1
38
25 nedelja, 11 mart 2012 11:40
Filozofija
Ne razumijem pojedine komentatore, kojima smeta saradnja Srpske sa Izraelom. Zajedničko nam je to što imamo zajednička stratišta širom Bosne i Hrvatske, što se borimo za ospatank i pored očiglednog favorizovanja vatikanskih pulena i islamista, što nismo zaboravili Jasenovac i Gradišku. Zašto da se okrenemo Njemačkoj, kada nam je ona već pokazala svoju naklonost. Cijenim Izrael jer ne zaboravlja svoje stradale, što ima politiku jedinstva i nacionalni program. Svakako se ne slažem sa politikom prema Palestini, ali se još više gnušam zalaganja Turske za Palestinu.
Preporuke:
14
2
26 nedelja, 11 mart 2012 15:20
Srbija, ni na Istoku ni na Bliskom Istoku
Postoje samo dva puta: jedan je oličen u Đinđiću a drugi u Dodiku. Đinđić je trasirao srpski put u Evropu koji podrazumeva zbližavanje sa Nemačkom. Dodikova opcija nastavlja tradiciju partizana i germanofoba okupljenih oko generala Dušana Simovića. Dodik hoće čvrste veze sa Izraelom mada zna da se to mnogima u Evropi neće dopasti. Da li ćemo pasti i na ovom istorijskom testu kao što smo pali pre sedamdeset godina kada nismo razumeli mudrog kneza Pavla i požrtvovanog Milana Nedića? Da li ćemo ponovo okrenuti leđa Evropi ili će ovoga puta možda pobediti mudrija opcija koju personifikuje Zoran Đinđić?
Preporuke:
1
31
27 nedelja, 11 mart 2012 18:13
Umesto komentara - prvi deo
Molitveni šapat pred ćivotom
Sveštenoispovednika Dositeja
Zagrebačkog i Vavedenjskog

Rode srpski, rode hrabri i mnogostradalni, znaš li da svi sveti tvoji neprestano, tiho i usrdno prinose tople, zastupničke molitve pred prestolom Hrista Spasitelja, za tvoje pokajanje, spasenje i vaskrsenje.
Znaš li kakvom ljubavlju, brigom i odanošću gore njihova srca, dok ti spavaš i zanosiš se sobom i tuđinom ?
Zašto tako lako odbacuješ i zaboravljaljš tvoje najvernije, najbolje sinove i kćeri. Nedaj da tuđe zaseni i pogazi tvoje. Pogledaj rođeni, koliko vekova, duša prohujaše nad tvojom osvećenom zemljom i u večnost se uznesoše zbog svetih vrlina i bogoljublja i bratoljublja.
O, kakvi biseri sijaju tvome imenu, raduj se rode moj pravoslavni!
Raduj se Beograde, prestoni grade, pohvalo svetoga despota Stefana, evo zasija i kivot Svetog ispovednka Dositeja u tebi!
Grade moj, vladika sveti je čedo tvoje, rođeno i opojeno u tebi.
Preporuke:
8
0
28 nedelja, 11 mart 2012 18:13
Umesto komentara drugi deo
Srbijo, Vidiš li da su bolovi i stradanje svih srpskih mučenika i novomučenika i svetog vladike Dositeja, zapravo krila da kao golub Hristu u naručje poletiš ?
Njihove svete rane duše i tela, splele su vence oko tvoga bića i imena !
Uveličaj ih, spomen velikim učini i ne zaboravi svoje najodanije sinove i kćeri. Svojim svetim šapatom i suznim molitvama, oni razbijaju tamu što ti drugi oblače kao potvrdu za predaju i prodaju. Oni te vide bolje no što sebe ti vidiš, i vole više nego što ti umeš da voliš sebe.
Rode moj čudesni, njihove su suze i uzdasi – rosa i sunce tvojoj zori i jorgovani tvom proleću.
Vladiko sveti, preblaženi, mnogonamučeni Dositeje, Bogom proslavljeni, slavom uvenčani, veliki sine svoje Srpske crkve i svoga roda viteškoga, prineo si sebe kao blagoprijatnu žrtvu za veru.
Pastiru dobri! Ljubav je tvoja prema Bogu i rodu zapečaćena, tvojim stradanjima, bolom i ispovedništvom !
Preporuke:
7
0
29 nedelja, 11 mart 2012 18:15
Umesto komentara - treći deo
Neka se tvojim molitvama svetim razveju i razbeže neprijatelji naši i tvoji ! Neka u grudima svakog Srbina i Srpkinje zasija bogoljublje, neprocenjivi biser-dar Hrista Boga.
Da nam se u vene, um i dane naše vrate najsvetije vrline i darovi kojima ste vi sveti blistali i disali, a mi ih se vremenom odrekosmo i izgubismo među narodima.
Ne ostavljaj nas vladiko sveti, prinosi svoje molbe i uzdahe sa Presvetom Majkom, sa svetim Srbima i svima svetima, da se spasemo, da ne iščeznemo, na putu Božijem da ostanemo, veru održimo i nepostiđena lica pred Sina Božijeg stanemo.
Primi Arhijereju Božiji, naše iskrene molitve i poklone pred svetim kivotom tvojim i obasjaj naše duše da stignemo tamo gde su sveti roda našega.
Znaj rode srpski, rode viteški, i kad uz tuđe uspavanke spavaš,.svi sveti tvoji, neprestano, tiho i usrdno prinose zastupničke, tople molitve pred prestolom Hrista Spasitelja, za tvoje pokajanje, spasenje i vaskrsenje.
Preporuke:
8
0
30 nedelja, 11 mart 2012 19:06
Ivan
unatoc ocitim i neprikrivenim ciljevima da se ostvari 'Mala Velika Srbija' pripojenjem RS-a Srbiji to ce ici vrlo tesko zbog niza prepreka. Prvenstveno tu je cinjenica nastanak RS-a na protjerivanju nesrba sto taj proizvoljno odredjeni teritorij cini pravno nelegalnim.

Drugi problem je Brcko distrikt koji ce vrlo tesko pripasti RS-u. Treci problem je nesrazmjer dobivenih teritorija u odnosu na broj Srba u BiH, teritorij je uvijek u politici kljucni kriterij kao i novac.

I cetvrti ujedno najveci problem je da teritorija RS a pogotovo njen zapadni dio ulazi duboko u zapadnu sferu uticaja. Okruzena Bosnjacima i Hrvatskom te germansko/zapadnim uticajem tesko da ce docekati mirno prikljucenje Srbiji na ocigled svih nezadovoljnih sto im u 'trbuh' ulazi Srbija i ruski uticaj.
Preporuke:
2
18
31 nedelja, 11 mart 2012 19:39
Nislija@Rio Lobo
Kažu oni iz Niš
Ja imam dosta godina i zivim u Nisu. Ovakvo lupetanje padezima u Nisu nikad nisam cuo osim ako to Rio Lobo pokusava da bi navodno ispao duhovit.Boze sacuvaj me, molim te, ovakve prznice.
Preporuke:
8
2
32 nedelja, 11 mart 2012 22:58
Peter RV@ Filozofija
Vrlo lako za razumjet. Izrael i Amerika su grlo i dusa. Izmedju njih ne postoji nikakvi prostor za Srbe. Ni za one u RS-u, ni one u Srbiji. Nama je jedino mjesto sa Rusijom i bolje da se ne suprostavljamo njenoj spoljnoj politici. Dodikova politika je domen fantazije.
Preporuke:
6
7
33 ponedeljak, 12 mart 2012 03:15
Drago - Ja
Da, potpuno su tačne Vaše analize Đorđe, međutim čini mi se da ste ispustili samo jedan veoma važan detalj a vezan pre svega na veoma velik uticaj g-dina Dodika na politička zbivanja u Srbiji i njegovu neskriveno mešenje u bar poslednja dva izborna procesa. Mišljenja sam da mu je samo to bila izvesna politička greška ali koja mu nimalo ne oduzima primat najveštijeg srpskog političara. Mislim da mu se upravo ukazuje prilika da svojim nemešanjem i nepodržavajući nikog na predstojećim izborima u Srbiji dodatno daje šanse i da postane najmudriji srpski državnik.
Preporuke:
3
1
34 ponedeljak, 12 mart 2012 04:05
Beograđanka
@Peter RV

Nemam ja ništa protiv saradnje sa Rusijom. I Rusi su evropski narod. Nemačka i Rusija veoma dobro sarađuju a Zbignjev Bžežinski predlaže da se Rusija i formalno uključi u evroatlantske strukture. Inače, mogla bih da potpišem 99% onoga što je na ovom sajtu u mnogobrojnim komentarima napisao Peter RV. Tako razmišlja evropska Srbija!
Preporuke:
3
8
35 ponedeljak, 12 mart 2012 07:04
Nenad Pivaš
@Ivan

Ne idu vam termini baš najbolje, mešate legalno i legitimno. Naime, RS je Dejtonskim sporazumom međunarodno priznata tako da se o njenoj "pravnoj nelegalnosti" ne može govoriti sve i da je nastala tako kako vi tvrdite da jeste. Drugo, ona je nastala pre nego što je rat počeo i njeno stanovništvo je i pre rata želelo odvajanje od BiH i to u većem procentu od onoga koji je Crnoj Gori doneo nezavisnost! A da ne govorimo o preglasavanju Srba i o proterivanju istih sa teritorije Federacije. Dakle nije joj sporan ni legitimitet.

Republici Srpskoj će pripasti onaj deo Distrikta Brčko koji joj je pripao Dejtonom, ostatak nas ne zanima. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Brcko_1995_2000.png

Ovo o nesrazmeru broja Srba i teritorije je glupost. Srbi su većina na više od 49% teritorije tako da to što ih je 37% nema nikakve veze sa pravednom raspodelom.

Što se tiče četvrtog... čuli ste za Severni Tok?
Preporuke:
9
1
36 ponedeljak, 12 mart 2012 08:46
Lav
Republika Srpska neće nikada voditi jugoslovensku politiku koja podrazumeva apriori antiizraleski stav ili proarapski.Naša iskustva devedestih , pragmatičnost, naklonost jevrejskog lobija u svetu i sporazumevanje, kompatibilnost sa egzistencijalnim potrebama Izraela nailazi na odobravanje Dodikove politike kod građana Srpske.

Antisemitizam nema korijena u srpskom narodu, mada nam " kreativnim" insinuacijama proustaški lobisti pokušavaju imputirati mržnju prema Jevrejima. Stav političkog Sarajeva u vezi Palestine je etabliran u rečima Komšića " da se mi sami pitamo odgovor bi bio poznat".

Šta je Republika Srpska dobila saradnjom sa Izraelom, e vidite gospodo, Dodik bi trebao sa putovanja da raportira vama pod hitno..., RS je trebala da podrži stvaranje terorističke države, gde bi komšije iz Hezbolaha , Hamasa bacali igračke ... preko zida na mig mentora u Izrael, svi koji preferiraju islamski fašizam, neka skoknu do Bejruta...!
Preporuke:
6
2
37 ponedeljak, 12 mart 2012 12:22
Zoran Stankovic
Lav@
Svaka cast. Naprosto me cudi odakle ovoliki antisemitizam u Srba? Verovatno jer poistovecuju uvek Izrael sa USA a nevode racuna o tome zasto je jevrejska zajednica okrenuta USA. Takva kratkovidost je noz u ledja srpskim interesima jer je drzava Izrael u ovom slucaju od strateske vaznosti za Srpsku i po pitanju boljeg polozaja za nase stavove u USA i po pitanju savexnistva prema muslimanskom faktoru a i zbog eventualnog razvoja ekonomskih odnosa. Rusija nema razloga da Dodiku zamera podrzavanje Izraela, kad je upoznata sa razlozima saradnje. A i kakvi smo mi to hriscani i u cemu bolji od Vatikana, ako nipodastavamo Avramovo, Mojsijevo i Isakovo stado. Na kraju kakav normalan covek posle tolikih stradanja ovog "metafizickog" naroda moze da bude rezervisan prema njima. Bolje bi bilo da se ugledamo na njih i da ne zaboravljamo.
Preporuke:
5
2
38 ponedeljak, 12 mart 2012 19:42
Hercegovac
Samo bih nešto dodao...čitajući prethodne komentare,ispade opet da je Dodik nacionalista,mudri državnik,branilac Republike Srpske i tako dalje...donekle je tačno samo ovo zadnje,jer u stvari narod brani Republiku Srpsku,i Dodik bi,da i najmanjim gestom pokuša da naškodi interesima Republike Srpske,ili da učini išta slično nekom "Tadićevskom" potezu,već na sledećim izborima sletio s vlasti.U RS nema stranaka ni političkih struja,koji su slični LDP-u,Čankovoj stranci itd...narod je složan kad je u pitanju nacionalni interes,vjerovatno zbog toga što je već tri puta u zadnjih 100 godina bio izložen pokušajima komšija da ga potpuno unište.U stvari, jedina stranka koja je ličila na gorepomenute antisrpske pojave je bila Dodikova stranka,SNSD,međutim s promjenom politike i bar retoričkom zaokretu ka nacionalizmu,SNSD je počeo rasti...do tada je imao 2 poslanika.A da su se Dodik i takvi kao on pitali,Republika Srpska ne bi bila ni stvorena.
Preporuke:
5
0
39 ponedeljak, 12 mart 2012 21:13
@ Hercegovac
Da, jedinstvo naroda je snaga RS a ekonomija najveća slabost.
Preporuke:
4
0
40 utorak, 13 mart 2012 01:31
Milodan 1
Ali se vrlo lako može dogoditi u narednom periodu da to težište bude na RS.

Da ne bi ubuduće bilo manipulacija se uslovljavanjima Srbiji glede ulaska u EU Evropski parlament je usvojio Rezoluciju u kojoj piše: Razrešiti probleme na severu Kosova, nastavak dijaloga sa Prištinom, sprečavanje ulaska lažnih azilanata u zemlje Šengena, onemogućiti uticaj izvršnih vlasti na nezavisne institucije, sprečavanja korupcije, javne nabavke, nepravilnosti kod privatizacije (posebno Sartid, Jugoremedija, C market, Mobtel, ATP Vojvodina), pravosuđe i sprovedene reforme u toj grani vlasti, zaštita svedoka ratnih zločina, pravna i materijalna rehabilitacija progonjenih po raznim osnovama, reforma bezbednosnih službi i stavljanje istih pod civilnu kontrolu, otvaranje tajnih dosijea - države i DB-a, zastupljenost nacionalnih manjina u javnom sektoru, usvajanje zakona o Centralnoj izbornoj komisiji, obezbeđenje uslova za rad nezavisnih regulatornih tela-prostorije, nezavisnost medija.
Sledi nastavak.
Preporuke:
2
0
41 utorak, 13 mart 2012 02:07
Milodan 2
Prava manjina - posebno Albanaca na jugu Srbije i Bošnjaka u Sandžaku, zapaljivi govori političkih i verskih vođa, konstituisanje BNV, neophodna neutralnost Srbije povodom verskih podela u Sandžaku, bojkot Albanaca (PBM) kod popisa stanovništva u Srbiji, poštovanje ljudskih i manjinskih prava, ekstremističke organizacije, usvajanje zakona o zaštiti dece, učešće žena u političkom životu, radna i sindikalna prava, regionalna saradnja i podrška RS u skladu sa javno iznetom podrškom o celovitosti BiH, donošenje zakona o finansiranju Vojvodine, finansiranje obrazovanja i sprečavanja "odliva mozgova", obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina, akreditacija Internacionalnog unirveziteta u Novom Pazaru, postojanja monopola koji sprečavaju razvoj tržišne privrede i vladavina prava kako bi se omogućilo strano investiranje u Srbiji.
Ovo su samo teze koje su u pomenutoj Rezoluciji znatno šire obrazložene u nema više nikakvog smisla stalno govoriti o nekim novim uslovljavanjima.
Preporuke:
1
0
42 utorak, 13 mart 2012 10:15
seljak bezemljaš
&MILODAN
Molim te Milodane da mi kažeš kako ti u vremenima"humanitarnih intervencija i brige za ljudska prava"svih ovih gpdina sačuva verovanje da se ovo što ti zoveš EU drži pravila Vuka Karaѕića.Čitaj kako je napisano.
Preporuke:
2
1
43 utorak, 13 mart 2012 11:29
Hercegovac
"Da, jedinstvo naroda je snaga RS a ekonomija najveća slabost." U potpunosti se slažem s vama,a svu "blagotvornost" Dodikove ekonomske politike najbolje osjeti istočni dio republike Srpske,naročito Hercegovina,gdje ja živim.A imao je Dodik veliku šansu,od Rusa je dobio velike pare za Rafineriju,a od Srbije(Koštunica je bio premijer)još veće pare za telekom.I šta je uradio?Umjesto da pokuša oživjeti privredu on je izabrao da napuni sopstvene džepove,džepove svoje porodice,svojih saradnika i stranačkih kolega.Kupovao je socijalni mir,povećavao penzije(sad ih smanjuje)započinjao autoputeve i mostove,koje će ko zna ko i ko zna kad dovršiti.Sada je ponestalo para,ali narod živi dosta lošije nego u momentu njegovog dolaska na vlast pa ga je lakše "kupiti".Dovoljno je obećati kilometar asfalta,ili krpljenje postojećeg i već cijelo selo glasa za njega.U gradovima su obećanja malo maštovitija,od zaposlenja u "državnim" firmama do kapitalnih investicija tipa "Aerodrom u Trebinju".Za sad mu to uspijeva...
Preporuke:
3
2
44 utorak, 13 mart 2012 12:17
Nažalost...
...ovo što je napisao @ Hercegovac je istina. Vukadinović koga inače uvažavam kao analitičara, previđa da su međunarodne okolnosti danas drugačije. Veliko je pitanje šta bi Dodik radio da ima Jelcina i Kozirjeva za saveznike, ako znamo kao se ponašao i u toku rata i posle rata, šta je sve činio i uz čiju podršku dok se nije dokopao vlasti.
Preporuke:
3
0
45 utorak, 13 mart 2012 17:21
Peter RV@Nenad Pivas
" Međutim, pitanje Palestine je za Izrael od odgromnog značaja dok je za Rusiju i njene interese manje-više nebitno".

U nedostatku argumenata, postali ste sad portparol ruske vlade?
Ili vam je Lavrov nesto sapnuo na uho?
Preporuke:
0
1
46 utorak, 13 mart 2012 19:28
Stavarnost @ Nažalost
Nije g-din Vukadinović vrač , nego analitičar , šta bi-bilo - da je bilo, on se bavi stvarnošču RS, polaziti od početne premise šta bi bilo... je više psihološke prirode glavnog aktera , igrač koji daje golove je u prvom timu...! Hipotetički da je na sceni Jelcin, zaista bi se morala voditi neka druga politika ali!!!
Preporuke:
0
0
47 utorak, 13 mart 2012 21:26
Milodan @seljak bezemljaš
Moguće je da nisam bio jasan kod prenetog citata Vukadinovićevog teksta, koji me je podstakao da napišem prethodna dva komentara.
Naime, u medijima se sporadično može naslutiti da EU nama stalno ispostavlja nekakve nove zahteve-uslove. Saradnja sa Hagom je bio prioritet, sada je Kosovo a ko zna šta nas sve još čeka. Ponukan tom medijskom manipulacijom izneo sam u kratkim crtama šta od Srbije Evropski parlament očekuje odnosno zahteva. Bilo je u toj Rezoluciji i pohvala (19) i kritika-zahteva (41). Ja sam te zahteve, smatrajući da je to potrebno da se zna, izneo u svojim komentarima bez ikakvih (navijačkih) pretenzija. Samo sam ih, u sraćenom obliku, naveo.
Poslednja je moja pomisao, a ovde sam o tome bezbroj puta pisao, da je ovaj svet pravedan. Međutim, isto tako mislim da Srbija nije u poziciji da tu nepravdu ispravlja te u tom smislu treba da se tako i ponaša.
A da li će se Srbija opredeliti za EU ili ne na biračima je da o tome odluče a izabrana vlast tu volju da sprovede.
Preporuke:
0
0
48 utorak, 13 mart 2012 21:46
Marko
vecina u svojoj zelji da opravda postojanje RS zaboravlja da pogleda osnovne cinjenice, npr. geopoliticku kartu ovog regiona. I najvecem amateru postaje jasno da je citav region u sferi uticaja zemalja nato pakta. Pa i Rumunija i Bugarska su ocito primljene kako bi se napravila tampon zona od ruskog uticaja u ovom prostoru.Misliti da ce mala i slaba RS koja je usred tog podrucja uspjeti da postane srpsko-ruska enklava je u najmanju ruku krajnje naivno gledanje. Dovoljno je pogledati naoko sitne izmjene Dejtona narocito vezane uz status Brckog, pa da se vidi da je ovom regionu buducnost odredjena. To zna i Dodik ali naravno suti...
Preporuke:
1
0
49 utorak, 13 mart 2012 22:57
Brčko@ Marko
Ma šta si ti navalio potencirati Brčko, to je kondominijum ali ti misliš ako je kondominijum možeš da oružanom silom sprečiš komunikaciju između istoka i zapada RS, ti ustvari pozivaš na rat.
Preporuke:
0
1
50 sreda, 14 mart 2012 00:58
Nenad Pivaš
@Peter RV

Nema razloga za cinizmom. Isto kao što verujem da nema razloga da vam ovde obrazlažem zašto je pitanje Palestine daleko važnije za Izrael nego za Rusiju. Verujem da ste dovoljno inteligentni da to shvatite.
Preporuke:
0
2
51 sreda, 14 mart 2012 03:45
Senad
Srbija je trenutno ogromna drzava,kolika ce tek da bude u buducnosti,ne tako dalekoj ,za 10 ili 15 godina,a Bosne se necete okaniti dok ne budete potuceni do nogu ,kao u susjednoj Hrvatskoj,a što se tice mojih sunarodnjaka,i njihove BiH,odnosno naše BiH,sjvjesni smo historijskog procesa ka Bošnjačkoj nacionalnoj drzavi,vaš entitet nema šanse za ocjepljenjem,bilo bih dobro da vam vaše vodje tu bolnu cinjenicu obznane,nemoram vas napominjat da smo mi Bošnjaci temeljni narod Bosne i Hercegovine,jer postoji zbog naše zrtve,a ostalo su sve podstanari!!!
Preporuke:
3
3
52 sreda, 14 mart 2012 10:43
@ Senad
Crven fesić nano... doneli vi na turskim fesovima suverenitet BiH, svoju autentičnost i sintetičnost " nacije" , mašala, neda ga babo pametnog, indoktriniranog, scenario u Hrvatskoj... Hrvati su istorijski narod... kako se vi zovete od poslednjeg popisa, puno menjate ime nacije, Njegoš je svoje rekao !
Preporuke:
3
1
53 sreda, 14 mart 2012 18:01
Hercegovac
@Senad Vjeruj mi Senade,da od toga nema ništa.BiH nikad neće biti unitarna ni cjelovita država,ko ti je to rekao taj te je slagao.Imate svoj dio federacije,koji je etnički očišćen od Srba,pa se tu zabavljajte sa vašom braćom hrvatima.Možete i zastave vezati,kao nekad,nemam ništa protiv.Mi imamo Republiku Srpsku,svoje organe vlasti,i zanimate nas k'o lanjski snijeg.Sa federacijom ćemo sarađivati koliko je nužno,i ništa više.To je stav SVIH Srba iz Republike Srpske,i ništa ga neće promijeniti.Ne postoji ta stranka ili pojedinac,koji će doći na vlast u RS a da će imati drugačiji stav.Što se prije sa tim pomirite biće vam lakše.I ne spominji samo istoriju Bosne,molim te,ne ide vam u prilog nikako.Sam bih sebi bio smiješan da vam pričam o istoriji,znate vi vrlo dobro sve,samo se pravite naivni.
Preporuke:
2
1
54 sreda, 14 mart 2012 22:30
Senad
šta pišeš,mi smo autohtoni narod u Bosni,nismo doselili iz Turske,kao vi iz Ruskog kavkaza,mi smo potomci ilira,poslije Bošnjana bogumila,danas Bošnjaci muslimani,e sad što vi pišete historiju u političke svrhe ,i s ciljem neke asimilacije,da od svijuh napravite Srbe,to je prica za sebe,samo jedan mali primjer,jer nemam namjeru polemisati,procitaj pjesmicu" BOŠNJAK" od Safveta bega Bašagića,koja je napisana 1891,svi stanovnicii Bosne su se izjašnjavali kao Bošnjaci,a danas to cini samo jedan narod,mi Islamske vjeroispovjesti,ali nije bitno,najbitnije je da je ima vraceno,jer je bilo zabranjeno 70 godina!!!
Preporuke:
1
3
55 četvrtak, 15 mart 2012 15:30
Nenad Pivaš
@Senad

Da li znate da je to što govorite samo po sebi nemoguće? Potomci Ilira koji govore Slovenskim jezikom? Bogumili nisu bili nacionalna već verska grupacija koja u Bosni nije postojala sve dok nisu došli iz Raške odakle ih je proterao Stefan Nemanja. Ako ste vi njihovi potomci to bi onda značilo da su bosanski Srbi izvorni Bosanci a vi Srbijanci poreklom.

Što se tiče "zabranjivanja" imena Bošnjak da vam pomenem samo da je Muhamed Filipović, danas jedan od glavnih bošnjačkih intelektualaca, 1973. za bošnjaštvo govorio da je "prevaziđena i poražena ideja". Kao i to da je druga polovina 1991. i prvi meseci 1992. prošla u svađi Alije Izetbegovića i Adila Zulfikarpašića oko toga koji je naziv bolji, Bošnjak ili Musliman.
Preporuke:
2
2
56 četvrtak, 15 mart 2012 19:04
Hercegovac
@Senad Kao što sam već rekao,ne pada mi na pamet da s tobom i sličnima raspravljam o istoriji,baš zato što vi sve znate,ko ste i šta ste,samo se pravite naivni.Počeli ste umjesto istorije pisati bajke,u koje pokušavate ubijediti,ne druge ljude,nego sami sebe.Ako ti neko istorijsko poglavlje stvarno nije jasno,slobodno pitaj,razjasniću ti.Na primer,ubijeđen sam da znaš koju su slavu slavili tvoji preci prije nego što su se poturčili,ali ako slučajno ne znaš,pitaj mene,naravno prvo mi reci svoje porodične podatke i rodoslov,onoliko koliko znaš,pa ću ti pomoći.Ali,na kraju krajeva,jedino je bitno da ja uživam u Republici Srpskoj,takvoj kakva je,a vi i hrvati nastavljate druženje u vašoj federaciji.Prošetaj malo do Lištice,Ljubuškog,Gruda,i Zapadnog Mostara,vjerujem da si dobrodošao.
Preporuke:
1
1
57 četvrtak, 15 mart 2012 20:11
Senad
Bošnjak je modifikovano ime od Bošnjanin,odnosi se na srednjovjekovne stanovnike Bosne,bez obzira kojeg vjerovanja bili bogumili,katolici ili pravoslavci,što znaci da su Bosanskohercegovački katolici i pravoslavci odrekli se svoje nacije Bošnjačke,a prihvatili Srpstvo i Hrvatstvo,dok su bogumili kompletnno prešli na Islam,ovo je nešto o cemu ima mnogo zapisa historijskih u beču,a i crkvama širom Evrope.Što se tice Hercegovine,ili bilo kojeg djela Bosne,,ja se bez problema krecem i osjecam u svojoj drzavi,od Gorazda do Bihaća,od Brčkog do mora!!!
Preporuke:
1
2
58 četvrtak, 15 mart 2012 20:30
Senad
savjetujem procitajte "Historiju Bošnjaka"od Muhameda hadzijahića napisana daleke 1973g,ali je svjetlo dana dozivjela tek 1990 g.
Preporuke:
2
2
59 četvrtak, 15 mart 2012 21:41
Hercegovac
Znam ja da je vama teško,i razumijem to,ali zaista ne želim sa vam da ulazim u bilo kakve istorijske rasprave.To je kao da vam dokazujem da je zemlja okrugla...vi vjerujete da je zemlja ravna ploča i to je to.Vjerovatno možete navoditi i neke izvore koji tvrde da je zemlja ravna ploča ali to me ne zanima.Udaljavate se od teme i od suštine,tema je Republika Srpska a suština je da je to trajna kategorija.Ovim završavam ovu nepotrebnu raspravu,u koju vi uorno pokušavate ubaciti istoriju.Kad budete obilazili "svoju"državu, "uzduž i poprijeko",pogledajte one table na kojima piše DOBRODOŠLI U REPUBLIKU SRPSKU,kraj kojih stoje Srpske trobojke i sve će vam biti jasno.
Preporuke:
2
1
60 petak, 16 mart 2012 23:50
Senad
necu ni ja da polemišem,nego pogledaj dobro dokumenta,piše BiH na mjima haha
Preporuke:
0
2
61 nedelja, 18 mart 2012 02:35
Hercegovac
A Sarajevo ima istu moć odlučivanja u Republici Srpskoj,ili na primer Norveškoj...
Preporuke:
1
0
62 ponedeljak, 19 mart 2012 22:46
Ivan K.
Čini mi se da primećujem jednu predrasudu, koja stvara zabunu i nama je dobro znana. Svi znamo reći da u međunarodnim odnosima nema prijateljstava, da je svet postao surov megdan gde je snaga odlučujuća, a ostalo je mazanje očiju. A onda dođe 90-ogodišnji Izraelac sa ponudom diplomatskih usluga, i mi odmah medeno o prijateljstvu između srpskog i jevrejskog naroda. WHAT?! Kako se to prijateljstvo izražavalo? Kako ne razumete da Izrael traži diplomatsku overu stanja jer vojnom snagom već dominira na tom terenu. A mi nemamo snage, i oni nam je ne mogu pružiti. Oni mogu povući njihovu podršku čim dobiju ono što traže od nas. Avigdor Liberman je prošlog Vidovdana u Tirani rekao da Izrael može priznati "Kosovo" kada to urade Španija i Grčka (Srbiju i Rusiju nije pomenuo). (To je isti Liberman koji je ovih dana zabrinut zbog Iranskih nuklearnih bombi, dokaz da su to ljudi kojima se ne može verovati.) Kao što znate, NATO dominira Balkanom, Srpska je na staklenim nogama.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner