среда, 12. март 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Јат ервејз, или све ће то народ финансирати

Kоментари (17) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 23 јануар 2012 12:48
Jasna Simonović
Samo da podsetim na Dragana Marića, privatnog biznismena koga je, kako tvrdi, JAT upropastio:

http://www.nspm.rs/komentar-dana/na-rubu-pameti.html
Препоруке:
18
0
2 понедељак, 23 јануар 2012 13:19
Луди Ванко
Од како су Вукови, једном после петог октобра, засели у ЈАТу све је кренуло низбрдо.У Даниним трезорима могло би се ући у траг свим тим парама које је Вук, без зазора, где год је био у прилици да омасти брке, дизао и капом и шаком.То је требало одавно да напипа бајбокану.За њега народно благо није ништа друго него алајбегова слама.Кад он вели "Власт то је сласт", он то буквално схвата.Народ треба лагати и паре му мажњавати кад је блесав.И сада кад се све зна и све види, тај Вук би морао да плати све што је од станова разделио по Београду или распродао какао коме и како због чега за мале паре.Време је да се све то истражи и охрабре ови његови који појкушавајку да дигну џевап прптиву његове лопушеничке нарави и дела и да га коначно стигне народна клетва,
Препоруке:
41
0
3 понедељак, 23 јануар 2012 13:50
Давид Новаковић
Аерофлот је такође једини могао да реши проблем веома неповољног уговора о куповини авиона са француским „Ербасом“, али могућност да Руси уђу на тржиште ЕУ изазвала је реакцију Европске комисије, која је 2007. тадашњој српској влади препоручила да Јат ервејз прода неком европском превознику.


Још један доказ да су интереси Србије и ЕУ различити. Због полтронске политике стотине породица су остале, а многе ће остати, без посла!
Препоруке:
45
0
4 понедељак, 23 јануар 2012 14:31
Srđa
Komunistički pljačkaši i ubice, i dalje insistiraju na svom nasilju, pa im nije dovoljno što su narod doveli do prosjačkog štapa, već im ni nečija smrt od gladi ništa ne znači, samo da uživaju u blagodetima višedecenijske pljačke.

Dakle, da je u Srbiji KAPITALIZAM, JAT bi davno bankrotirao, te bi ga otkupio neko odavde, Rus, Turčin ili evropljanin, ili bi ta crna rupa nestala, ali se ne bi firma dotirala parama poreskih obveznika.
Препоруке:
14
15
5 понедељак, 23 јануар 2012 16:05
саша р.
@Srđa

1. део

Нису у питању комунистички, већ глобалистички пљачкаши. У време комунизма ЈАТ је био добра компанија, а авиони су били препуни, посебно на интерконтиненталним линијама. Долазе санкције, затим и заплена ЈАТ-ових авиона на неким аеродромима. Нико није смео да ЈАТ-у продаје делове, тако да је техничко особље морало да се сналази, и то су радили добро. Десетка је летела за Кину, авиони су били пуни путника и терета. После 2000-е године почиње завршно разбијање ЈАТ-а које траје и данас. Прво су приземљени Б727 и ДЦ9, јер наводно имају застареле моторе који производе буку. Мотори се шаљу у иностранство да би их прекројили по ЕУ стандардима. Када је и то урађено, опет им нису дали да лете на међународним линијама, иако су, примера ради, "дуге деветке" Ал Италије најслободније крстариле међународним небом. И тако су Б727, ДЦ9 и ДЦ10 продати (вероватно будзашто).
Препоруке:
29
2
6 понедељак, 23 јануар 2012 16:07
саша р.
2. део

Даље, врши се отимачина најрентабилнијих линија, преузимају их друге компаније.
Треће, у време комунизма, а и касније код Милошевића, ЈАТ је имао фантастичну храну у својим авионима. Последњих пар година, ЈАТ има наредбу да даје оброке по ЕУ стандардима, а то су неке шугаве кајзерице и слично.
Према томе, неко врло темељно ради да растури ЈАТ на атоме, а у томе му нажалост свесрдно помажу домаћи извршитељи.
И на крају оно што је најважније, безбедност авиона. ЈАТ-Техника и данас, уз све недаће, врхунски одржава авионе, тако да мало која светска компанија може да стане раме уз раме са ЈАТ-ом, о лоу-кост компанијама да не говорим, јер их сматрам прилично небезбедним.
Препоруке:
33
2
7 понедељак, 23 јануар 2012 16:28
Srđa
Saša,
da li je JAT bio izložen konkurenciji ranije?
Može se reći da je konkurencija i danas limitirana, ali ako uzmemo u obzir eu propise (iako sam protivnik eu, ti propisi su bliži kapitalizmu od ovoga šta PARTIJE rade), ceo taj postupak je protivan praksi u većini zemalja. Da je JAT privatna firma, ne bi je PARTIJSKI APARATČICI tako razvlačili, i na kriminalan način punili svoje džepove i fondove svojih PARTIJA. Ideja da je JAT nekad bio uspešna i samostalna firma, dok su investicije bile uglavnom pokrivene iz javnih rashoda, naprosto je smešna. Jedan gore napisa da će ljudi ostati bez posla. ŠOKANTNO! Kol'ke su im plate?
Препоруке:
9
6
8 понедељак, 23 јануар 2012 16:35
Регир екс Јат
за Луди Ванко
Јат је уништаван деценију пре "промена" - након њих се само наставило.

Сада какво је, Јат је непотребно предузеће у којем је вишедеценијска катастрофална селекција кадрова, менаџмента и стратешких одлука, довела до тога да је неспособно да буде конкурентно (чак и сада када му је још увек делимично заштићено тржиште).

Јат никада није била компанија за пример.Никада!
Мешавина непотизма, партијских веза, неизмерне лењости, још веће нестручности и све то увек вођено од стране државе. Формула смрти.
Препоруке:
18
3
9 понедељак, 23 јануар 2012 16:55
саша р.
@Srđa

Не можемо да говоримо о конкуренцији, кад је нелојална, зато сам Вам све ово и написао. Како ћете да будете курентни на "слободном" тржишту, кад се неко својски труди да све загорча једнима, а заслади другима. Какви су то заједнички европски стандарди, када се ЈАТ-у намеће да даје путницима сиротињске оброке, док у исто време остале компаније имају оброке какве је ЈАТ имао некада? Е сад, друга је прича зашто је руководство ЈАТ-а увек пристајало на такве уступке. Вероватно зато што имају домаћи задатак да то ураде, или их можда ништа сем сопственог џепа не интересује. Приватизација би, како и сами примећујете, била одлична ствар, али видите и сами како иде са приватизацијама у Србији. Прво се све потпуно обезвреди, а онда купи од џепарца.
Препоруке:
16
1
10 понедељак, 23 јануар 2012 17:28
Srđa
Saša,
Vi lepo primećujete da su na vlasti okupatori i uzurpatori. Otkada su tu, i da li su u pitanju komunisti ili nacisti, rad sam da razgovaram :) Kao i o tome koji je najdelotvorniji način borbe protiv totalitaraca, bilo da su pod okriljem partije, medija ili nvo.
Što se JAT-a tiče, taj će proces trajati dok cela država ne bankrotira, jer se kao i u slučaju železnica i puteva pokazalo da su ta "preduzeća" idealna za ispumpavanje sredstava, te da je završetak procesa u vezi sa celim sistemom javnih finansija (skrivena zaduženja).
Препоруке:
6
2
11 понедељак, 23 јануар 2012 18:10
Гастербајтерски блуз
Ја се пуно у авио приверду не разумем, али могу да саберем 2 и 2: са аеродрома у Торонту свакодневно одлазе и стижу на десетине, па у неким периодима и по стотинак и више путника за/из Београда. Мађарски Малев је постао "свестко име" захваљујући нашим несретним путницима у време најстрожих санкција. Емотивне Србе који гиљају целе године да би преко лета отишли кући да виде своје хоће да услуже и Немци, и Аустријанци и Мађари, и боре се за то тржиште јер су им Срби добра муштерија. Да је памети, Јат би "жарио и палио" са редовним директним летовима између Београда и Торонта, Чикага и Њујорка: сести на авион у Торонту и изаћи у Београду без јурњаве у Минхену или малтретирања са мађарским таксистима-криминалцима, или бриге да ли ће ти се мајка/отац снаћи на неком белосветском аеродрому где треба да преседну, је гастербајтерски сан! Плаћали би те летове таман и да су скупљи од других са преседањем. Једини разлог зашто то није остварено је зато што народни непријатељи воде Јат.
Препоруке:
23
0
12 понедељак, 23 јануар 2012 19:17
Srđa
Državne "firme" ne postoje niti zbog profita, niti zbog tržišta, korisnika, nego zbog minusa i partije.
Препоруке:
7
3
13 понедељак, 23 јануар 2012 23:50
фристајло
ЈАТ је Србији непотребан.
Лоу-кост компаније су уништиле и моћније фирме од ЈАТ-а, а с обзиром колико се крало, добро је да још нису очерупали ове шклопоције од авиона...
Са гледишта обичног света- та компанија је потпуно непотребна. Коме треба, нека крпи и финансира; народу то није потребно.
Препоруке:
2
9
14 уторак, 24 јануар 2012 12:39
Jasna Simonović
Da, sve narod tj. pravi privatnici finansirati..

Odakle pravo političarima da obećavaju besplatne komunalne usluge propalim i očerupanim fabrikama? Upravo su na Tv javili da se Beograd sprema da diže
9 fabrika na plećima najslabijih!

Umesto da traže "lešinare i krvopije"?
Препоруке:
3
0
15 среда, 25 јануар 2012 01:47
mp
Mi imamo mnogo besmislenih praksi koje su nas uz opste poznate politicke probleme odvele na dno Evropskih zemalja; gde smo u drustvu najsiromasnijih i najgorih Praksa oko jata i odnosa prema nasem avio prevozniku je deo takve lose i neodgovorne politike za koju treba prozvati ministarstvo ekonomije i infrastrukture --stoga nuzne su ostavke pa i krivicni postupci. Ako sve prodje neopazeno, ispaa da smo drzava u vlasnistvu novokomponovanih tajkuna i njihovih ljudi u vladi.
POtrebno je otvoriti raspravu u javnosti oko jat-a i njegove privatizacije. Srbija treba da ima svog avio prevoznika, zbog potrebe za avio prevozom u zemlji, zbog velikog rasejanja, zbog radnih mesta, tradicije; CUdno je da neko uopste misli da nam ne treba prevonzik; Za autora teksta ostaju pitanja, kako to da se drzavni revizor oglasio tek posle deset godina? Meni je tesko da poverujem da nema unutrasnje kontrole? sto niste pitali jatove racunovodje? Drugo pitanje je Deloitte; pre drzavnog revizora bio je Deloitte.
Препоруке:
5
0
16 среда, 25 јануар 2012 01:59
mp (nastavak)
Takodje je poznata praksa da gde se u Srbiji pojavi Deloitte kao revizor i savetnik, informacije koje Deloitte skupi se kasnije koriste za spustanje cene i vrednosti firme pa onda ljudi bliski Djunicu ili on sam tako dolaze do vlasnistva preduzeca jednom kriminalnom poslovnom praksom; Kako to da je pronadjeno resenje da se osnuje nova kompanija a da dugovi predju na staru? cija je to ideja? Deloittova tj Djuniceva? Deloitte je smao ime iza kojeg stoji citav niz skandala zloupotrebe informacija u srpskoj privatizaciji I otkud to da domaci tajkuni budu ti koji ce privatizovati jat, zar nije onda bolje izaci sa akcijama novog preduzeca na berzu nego dovlaciti "privrednike specijaliste za lov u mutnom? " Stoga ima tu mnogo nejasnih stvari koje niko ne istrazuje niti o tome pise, a prica o kradjama u jatu je samo manji deo jatovog gordijevog cvora;
Препоруке:
5
0
17 четвртак, 26 јануар 2012 00:53
vojvoda
Gospodin koji je ovde dao komentar(mislim da je u pitanju nas gastarbajer)je sasvim u pravu.Nas covek preko placa usluge letenja papreno(taksa na zakazivanje leta,osiguranje,aerodromska taksa,put do aerodroma,karta...)tako da takozvane JEFTINE-Aero-kompanije i neizadju bas puno jeftinije(koristim ih ponekad)a i cena karte nije ista iz Amsterdama kao i iz Beograda.Da ne govorim da moras da uzmes povratnu kartu i sl.ogranicenja kojima si automatski osakacen jer moj je problem kad cu se vracati i da li cu zavrsiti pre ili kasnije posetu zbog koje idem tamo!JAT moze lepo da radi pa makar i samo teret transportovao ali ovima ovde to nije cilj,a i brate niko nece puno da radi ovde kod nas.Svi su u nekim KOMBINACIJAMA!Treba to dzabe dati nekim nasim privrednicima nebili oni obrnuli te pare za 6 meseci i tako to funcionise vec 20 g.Pa koje lud da kupi nesto od cega nema koristi bas bi voleo da ga vidim...
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер