Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Karikatura protesta, ili Crveni univerzitet “Marks 21”

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 31 oktobar 2011 15:03
vlks
Dobar presek stanja, a iznad svega istinit.
Preporuke:
48
8
2 ponedeljak, 31 oktobar 2011 15:11
@@
"....da ne uspe".Trezvena pitanja .
Preporuke:
29
3
3 ponedeljak, 31 oktobar 2011 15:12
a kako bi bilo da mi vas ocenjujemo vašim kriterijumima?
Marksistička 'dogma', a anarhistička 'iluzija': a šta je onda ova neoliberalističa ideologija koja je svo ovo siromaštvo u kojem živimo i proizvela? Da li je ona možda 'realnost', jedina moguća, bezalternativna? Zašt bi dobri studenti bili kažnjeni novim zakonom o visokom školstvu? Zar ovom društvu nisu potrebni najbolji školovani ljudi? Kako da se inače izvučemo iz bede? I u nauci je ova vlada proizvela istu nepodnošljivu situaciju, gde permanentno i do besmisla pooštravaju rangiranje naučnih radnika, ne pružajući im istovremeno mogućnost za normalan naučni razvoj. Kada bi se naša vlada i parlament ocenjivali kriterijumim kojima oni ocenjuje (i ucenjuju) studente i naučne radnike – svi bi ostali bez posla. Do jednog.
Preporuke:
50
3
4 ponedeljak, 31 oktobar 2011 15:20
Miloš Sekulić
Pogodak u centar. Ključni uzrok za propast protesta i nepostojanje masovne studentske pobune, za koju ima više nego dovoljno razloga, jesu upravo ovi tragikomični pajaci koji protest predvode.Ovi "studenti" su po studentske interese pogubni iz sledećih razloga:Uvek mogu da okupe 30ak ljudi koji će kako svojim ponašanjem tako i svojim fizičkim izgledom predstavljati efikasan mehanizam odvraćanja svakog ko drži do sebe. Dakle uvek ih ima, a nikad ne može da ih bude.
Anarhisti u pokušaju, svojim delanjem sistematski brane svaku mogućnost studentskog organizovanja koje bi bilo svrsishodno. Čovek se tu mora zapitati da li su toliko neinteligentni da to ne vide. Međutim tu dolazimo do suštine. Ovim "korisnim idiotima" režima i nije cilj masovna studentska pobuna na bazi najmanjeg zajedničkog sadržioca svih studenata B.U. Cilj je samopromocija.
Oni su našli svoj okvir u kome su nešto, bar za desetak tinerdžejki, bar dok malo ne poodrastu, a tada će doći novih desetak, uostalom kome se žuri na biro.
Preporuke:
45
5
5 ponedeljak, 31 oktobar 2011 16:09
Srpkinja
g.Trifun Ristic, i sezdesetosmasi i devedesetsedmasi su od pocetka takozvane
"revolucije" bili samo jedno: KARIJERISTI!!!

Oni iz 1968 g, su plagiirali zapadno-evropske i americke HIPI-budale,ciji je glavni cilj bio: SLOBODAN SEX + DROGA i ROK END ROL!!!

Ovi iz 1997 g, e to je ipak nesto drugo!

Ti studenti, taj takozvani "OTPOR",su u Budimpesti trenirani kako se IZDAJE -
svoja zemlja,svoj narod za interese SAD + EU =NATO-a, i za to bili DEBELO PLACENI od George SOROSA, amerikanca,madjarsko Jevrejskog milijardera,i -
GLASNOG i SRBOMRSCA!!!!!

To je mlada Srbija iz 1997 g, a danas sebe nazivaju "gradjanskom elitom" jos
uvek na zadatku unistavanja Srbije!!!

Pa srpski narode,to su tvoji sinovi i kcerke,to je vasa slika i dika!!!

Dobili ste i dobicete jos puno toga "lepog" od te "gradjanske elite"!!!
Preporuke:
80
5
6 ponedeljak, 31 oktobar 2011 16:14
Zoran Đorđević
Ne razumem njihovu parolu: ZNANjE NIJE ROBA. Zašto su, recimo, studije na Zapadu toliko skupe? Upravo zato što se stečeno znanje može skupo prodavati.
Pre nešto više od deset godina studenti su tražili promene. Dobili su ono što su tražili - kapitalizam. Zar nisu znali kako on deluje?
Preporuke:
63
14
7 ponedeljak, 31 oktobar 2011 18:17
marko
Nek se obrate Djilasu , Djordjevicu, Cedi, otporasima da im pokazu kako se to radi!!
Preporuke:
45
3
8 ponedeljak, 31 oktobar 2011 19:46
ljatinic
Ne verujem studentima koji ne znaju srpski jezik - pišu parole latinicom. Nikada ne bih podržao takve, to mi mnogo liči na ove šuplje drugosrbijance. Liči na površnu i formalnu opasku, ali ima i mnogo suštine u njoj.
Preporuke:
41
12
9 ponedeljak, 31 oktobar 2011 19:48
Jasna*
Danas nema jedinstva ,ni solidarnosti ni medju narodom ,pa zasto bi je bilo medju studentima?Sto bi studenti bili drugaciji od ostatka naroda.Radnicka klasa takodje razbijena.Svuda vlada opsta apatija,i sebicluk.Bas i ne razumem ove kritike na racun ovih organizatora studentskog protesta.Pa nisu ti organizatori krivi ,vec studenti,odn opsta situacija u drustvu.Da nije bilo tih organizatora ,kakvi su da su ,ne bi bilo ni protesta,odn ne bi bilo nikakvih studentskih protesta,(ovde moze da postoji dilema jedino oko toga dal su bolji ovakvi ,il nikakvi).
Nisu ovo devedesete,nema vise vlasti koja nije po volji Zapada,nema vise finansiranja nezadovoljnika spolja,nema vise politicki aktivnih opozicionih studentskih vodja,pa ni valjanih protesta.A nezadovoljni Srbi se organizuju ,samo ako ih neko spolja dobro podmaze.Pitajte vodje otpora .
Preporuke:
32
5
10 ponedeljak, 31 oktobar 2011 19:49
Aca
Neki zanimljivi predlozi su stigli i od patriotske organizacije Srbski Poredak, koji je ovih dana napadan i sa leve i sa desne strane:

http://www.srb-akcija.org/komentar/542/studiranje/
Preporuke:
15
3
11 ponedeljak, 31 oktobar 2011 19:57
Zoran
Ja sam otac jednog deteta koji ima 52 boda na drugoj godini fakulteta.Meni nije jasno da na nekom fakultetu sa 48 bodova student bude na budžetu a na drugom i sa 52 nije na budžetu.Tu je problem i zbog toga se bore studenti ,to zna i Ministar prosvete ali on se pravi neobavešten ,kao i Predsednik Srbije,pa priča o nekim marksistima umesto da rešava očigledne probleme.
Što je još gore čak i Prorektor priziva policiju na studente ko da živimo u totalitarnom društvu,ili ipak živimo ,e tu sam sad ja neobavešten.
Ja znam da se približavaju izbori ali zar ne može da se deo novca koli se prikuplja za izbore preusmeri ka studentima koji to zaslužuju to je investicija u budućnost Srbije.
Preporuke:
34
2
12 ponedeljak, 31 oktobar 2011 20:02
Jasna*
"Pre nesto vise od deset godina studenti su trazili promene,zeleli su kapitalizam,zar nisu znali kako on deluje"?Ocigledno nisu znali ,iskorisceni su kao korisni idioti,od strane profesora (istih ovih danasnjih koji svoje zarade finansiraju iz enormnih ,za nase prilike, skolarina)i opozicionih studentskih vodja koji su svoje pozicije debelo unovcili kroz politiku(gde su tada bili Djilas i Ceda ,a gde su danas).
Kao zahvalnost naivnim studentima ,cim su se docepali vlasti odvalili su im takve skolarine,da usi bride.
Preporuke:
35
2
13 ponedeljak, 31 oktobar 2011 20:49
1968
Mora li svaka revolucija da"pojede svoju decu"?
Izgleda da mora, ne samo kod nas nego u svetu.
Možda je obrazloženje u jednoj od krilatica pobune 68."ne veruj onima koji su prešli 30-tu"jer mladi teško prave kompromise sa sistemom protiv koga ustaju,ali i sa samim sobom!
Prepoznajete li(vi vremešni posmatrači)sadašnje "revolucionare"iz te 68.na današnjoj domaćoj političkoj sceni i
ŠTA BI IM PORUČILI?
Preporuke:
18
6
14 utorak, 01 novembar 2011 08:18
kole 1
Kada nastavno osoblje za svojepotrebe koristi 97 odsto novca onda nije ni čudo što ima protesta, ma kakva bila pozadina.Oni su dali zeleno svetlo da se mladi bune.Posebno je strašno što se na fakultetima državnih fakulteta naučnom podmlatku ne poklanja pažnja-Pravi bunt bi tu trebalo da nastane i da se mnogi tzv. profesori koji decenijama drže katedre nzarad svojih plata i 30 odsto ne žele asistente, ne primaju mlade sa prosekom 10 jednostavno jer im rektor daje to pravo.KAda se razbije ta fama o nezamenljivosti i bar otškrinu vrata mladim naučnicima biće bolje na univerzitetu ali i u društvu koje defcenijama posruće, zahvaljujući znatno i ovoj svojevrsnoj intelektualnoj mafiji koja se ušančila i brine samo svoju briu, a sve nezadovoljne prema njima treba ''silom ili milom'' dovesti u red.
Preporuke:
5
1
15 utorak, 01 novembar 2011 10:30
exp@jasna
zaboravili ste cedomira antica (usred protesta se "udao" u DS), homena i one koji su vec prvih dana protesta uspostavili kontakte sa DB. ima ih jos, mozda ce neko da se seti, pa da svi zajedno napravimo jedan lep spisak studenata-profitera.uzgred, ni danas mi nije jasno kako je jedan - cedomir jovanovic - uopste mogao da postane vodja protesta. a kako je preko noci diplomirao, najbolje znaju njegovi profesori. ja znam kako su to radili pojedini partizani: izveceri, u tajnosti, ponekad s pistoljem za pojasom ili na stolu.
Preporuke:
12
1
16 utorak, 01 novembar 2011 10:45
SP
... za sve one koji bi jos uvek uprkos zdravom razumu da se evro-atlanski integrisu tj. za zaludjene studente koji sanjaju americki ili evropski san svejedno kao i za gomilu drustveno-politickih prevrtljivaca i (ne stidim se kazati) lopuza koje glume prosvetne radnike i za sve njih tako jadne zajedno u svadji kako bledo s' pomoc stapa i kanapa , jeftinim kamerama snimajuci lose ispisane njacke parole i uzvikujuci kojekakve fraze kopiraju Ameriku (ope')- OBRAZOVNI PROGRAM :
College Conspiracy :
http://www.youtube.com/watch?v=VpZtX32sKVE
Preporuke:
4
1
17 utorak, 01 novembar 2011 11:05
Mario Kalik
O spomenutim organizacijama, iako marksista, nemam posebno dobro mišljenje. Ovaj protest doduše nisam pratio, ali jesam onaj iz 2006/07. kada su u vođstvu protesta takođe bili neki od današnjih predvodnika. Slažem se da svojim stavom i ponašanjem znaju da odbojno utiču na neke ljude koji bi se aktivnije uključili u čitavu stvar; to sam osetio na svojoj koži.

Ali, uprkos tome, teško da je autorova poenta na mestu. Lako je kritizirati (možda i sa strane?), a nemati vlastitu ideju kako rešiti problem. "Marks 21" i slični su se nametnuli jer nijedna druga studentska organizacija ili samoorganizovana grupa očigledno nema snage ili volje da se stavi na čelo nezadovoljnih studenata. I to je prava tragedija koja pogađa studentsku populaciju u doba "tranzicije", odsustvo ozbiljnije klasne svesti i inicijative (da su studenti eksploatisana klasa notorna je činjenica). Zato se na prvom mestu moraju osmišljavati rešenja koja treba da što više razdrmaju i mobilišu studente...
Preporuke:
10
6
18 utorak, 01 novembar 2011 11:36
brm
@ Mario Kalik
studenti su postali klasa?
Preporuke:
13
3
19 utorak, 01 novembar 2011 14:14
vlks
@Kalik
Tragedija je što nema nikog da povede studente, a glavni zahtev(smanjenje školarina) se ne može dobiti bez dugih i radikalnih protesta. Promaklo vam da je ovo jedan od retkih autora koji je savršeno pogodio suštinu problema u visokom obrazovanju. Iako sam student, ne slažem se sa tvrdnjom da su studenti eksploatisana klasa. Oni zajedno sa roditeljima koji najčešće finansiraju njihove studije jesu pokradeni sloj društva!
Preporuke:
10
2
20 utorak, 01 novembar 2011 17:43
Tito
Puna podrška mladim studentima iz organizacije Marks21.
Preporuke:
5
11
21 utorak, 01 novembar 2011 17:47
Mario Kalik
...a ne da se jednostavno zanoveta kako eto stvari ne idu kako treba jer su se u organizaciju umešale "marksističke dogmate" i "anarhistički iluzionisti". Recimo da ove "dogme" i "iluzije" nisu rešenja. Ali, koja rešenja vi nudite gos-n autore?

Opasnost od ovakvog u suštini ležernog i neodgovornog stava koji inače odlikuje kritizerstvo kao takvo je što posredno jača poziciju nesumnjivih tlačitelja, a to je aktuelni državno-univerzitetski aparat. U nedostatku jasne i artikulisane alternative, ovakav potkazivački napad na vođstvo protesta (koji se uzgred ne razlikuje bitno od retorike univerzitetskih centara moći), ide objektivno i praktički samo u korist ovog aparata dominacije i eksploatacije. Ne ulazim u to da li je ovo možda i bio autorov (svesni) cilj...

Na kraju, jedna od tih marksističkih "dogmi" je pravo na besplatno školovanje, koje je bilo realizovano u sistemu za koji sam autor kaže da je daleko bolji od današnjeg. Niste li, autore, stoga malčice u koliziji sa samim sobom?
Preporuke:
7
2
22 utorak, 01 novembar 2011 19:01
Jasna*@Exp
Apsolutno ste u pravu,mnoge sam zaboravila da napomenem,ali ko ce ih sve popamtiti,da zaista bilo bi lepo kad bi neko objavio spisak studentskih profitera.Uzgred ako me secanje ne vara ,Ceda je, gle cuda, diplomirao cim se docepao vlasti,do tada je bio "veciti"student,covek nije imao vremena za ucenje ,posto je sa profesorima,i ostalim borcima za "demokratiju" (a kod tih osvedocenih boraca za "demokratiju" je i diplomirao cim se docepao vlasti),dizao studente na proteste,pa su istim tim studentima na zadovoljstvo njihovih profesora sa kojima su zajedno marsirali na protestima,Ceda i drustvo cim su se docepali vlasti,odvalili enormne skolarine,u odnosu na prosecna primanja roditelja(danas 37.000 din prosecna plata u Srbiji,kako su objavili pre neki dan,mada u to ne verujem,verovatno je mnogo manja),ako su srecni da uopste rade.
Preporuke:
4
1
23 utorak, 01 novembar 2011 20:29
danilo
Ono za šta se zalaže PLENUM je apsolutno legitimno!U Vašem tekstu ne vidim osnove za kritiku načina i ciljeva djelovanja. Njihove metode su nužne da bi ih mediji čuli a javnost podržala jer kako i sami kažete sa poligona partijskih podmladataka neće krenuti ni protesti ni inicijative vrijedne pažnje tako da nije u redu nazivati ih anarhistima. Problem je u tome što obaveze studentskih organizacija nisu regulisane zakonom tako da iskreni studenti nemaju snage za borbu sa vetrernjačama a studentski parlamenti su puni koristoljubljivih i poltronski orjentisanih a nada sve neodgovornih kadrova. Vrijeme će pokazati da su ove metode danas neophodne!!! A spominjati njihov fizički izgled zaista ne priliči jednom ovakvom tekstu i mediju koji ga prenosi.
Preporuke:
7
2
24 utorak, 01 novembar 2011 21:47
ludi skretničar
Protest sa vremenu i situaciji dostojnim ciljem - da!

Kvazilevičarenje za 48 bodova bolonjskih - ma `ajte, molim vas!
Preporuke:
7
3
25 utorak, 01 novembar 2011 22:45
Borku za profesorku!
Sasvim je opravdan zahtev studenata da prof. dr Borka Pavićević postane profesor etike na Filozofskom fakultetu. To bi bilo sasvim prirodno i to iz najmanje dva razloga: 1. Borka je osoba izuzetnih moralnih kvaliteta; 2. Borka je ćerka pokojnog profesora etike Vuka Pavićevića. Sprečimo odliv mozgova! Dajmo šansu mladim, obrazovanim i moralnim ljudima!
Preporuke:
5
11
26 utorak, 01 novembar 2011 23:29
Borkinja Borka
Mislis na mladu dramaturskinju ,ambicioznu,i nadasve moralnu Borku borkinju za ljudska prava i ostale ljudske kvalitete?
Preporuke:
9
2
27 sreda, 02 novembar 2011 10:03
Marko Gay
Nepotizam i mafijasenje na univerzitetima moze okoncati samo trziste.

Pod trzistem podrazumevam slobodnu konkurenciju medu univerzitetima, gde pare prate studente.

Odakle ce te pare doci, iz roditeljskih, studentskih, univerzitetskih, drzavnih, bankarskih ili nekih drugih izvora -- to je sasvim odvojeno pitanje, koje zavisi od vase ideoloske orijentacije i razvojnih potreba zemlje.

Ako mene licno pitate, najbolje je studentima dati kredit koji ce poceti da vracaju tek kad pocnu da zaraduju preko odredenog iznosa, u Srbiji ili inostranstvu.

Studenti bi trebalo da sami odluce koliko zele da se zaduze i ciju skolarinu tim svojim novcem zele da plate.

Kao i kod svih usluga (recimo opravke kola ili sisanja), treba uvesti zastitu potrosaca (studenata) u smislu da placena usluga (studije) mora da ispuni oderedene uslove u pogledu kvaliteta, vremena u kome se pruza i slicno.
Preporuke:
3
5
28 sreda, 02 novembar 2011 11:30
Vlajko
Da za nas i kod nas znanje nije i ne može biti roba. Zato što to podrazumeva tržište te iste robe. Koje kad se uvede znači propast našeg i primat tuđeg visoko razvijenog tržišta znanja(Amerika, Engleska, Nemačka, Kanada....).
Šta je kod nas znanje. Znanje kod nas(kad je već svet takav)je nacionalno dobro. Koje se mora pažljivo negovati i uzgajati i nije korov koji može rasti sam od sebe. A ono već i vrapci znaju znanje je preko potrebno da bi napredovali kao društvo u proizvodnji nauci itd. I takko treba prema njemu da se odnosimo.
To znači da NE SMEMO da dozvolimo da nam talenti propadaju , odlaze i ostanu recimo bez visokog obrazovanja jer nemaju para.Pri tome pošto tržište znanja postoji ono nam takve odnosi u inostranstvi ako pomenuti nekako skrpe pare za skolovanje.
A profesori se ponašaju gore nego "Seljaci" trgovci na pijaci. Mnogo gore čak i nemoralno, da samo vidite kako su svarili sirovi kapitalistički tržišni obrazac ponašanja. Pri tome ni prosečni studenti NISU NIŠTA MANjE BITNI
Preporuke:
5
0
29 četvrtak, 03 novembar 2011 21:27
54 boda...
Da li je moguce da je 90% ovih komentara zaokupljeno nekakvim marksizmom i glupostima na koje svakodnevno citate iz medija,da li je neko od vas licno otisao na njihov sastanak(plenum)koji je otvoren za sve,pa da se tamo uveri o kakvim ljudima je rec!!!???Zaboravljate njihove zahteve,niko na njih ne obraca paznju!!!!Ti studenti se bore za cilj koji je potpuno realan i nadasve u interesu svih nas,koji studiramo,koji cemo tek upisati fakultete,koji zavrsavamo ili smo na postdiplomskim studijma...od samog pocetka protesta ovu decu tuku,napadaju i maltretirajugadaju bakljama upravo oni koji nemaju veze sa obrazovanjem i skolstvom,a svedoci smo i napada profesora na njih poslednjih dana,nazivaju ih neradnicima i probisvetima kojima je,eto tako doslo da malo opstuiraju nastavu i ruse ugled fakulteta...ta deca se bore za svoje roditelje koji sa platama od po 30 hiljada placaju udzbenike,smestaj svoje dece u ovom gradu,hranu i previsoke skolarne...jednog dana ce i oni doci da postave pitanja.
Preporuke:
3
1
30 subota, 05 novembar 2011 23:40
zoransan
Intresantno je da se najviše protive "Marks 21" oni koji su svojevremeno bili na vrhu SKJ i koji su sada vodeći borci protiv ovih legalnih i opravdanih studentskih protesta.
Preporuke:
3
0
31 nedelja, 06 novembar 2011 03:58
iz ShVECQ ...
mnogo ste losi.svi vi desnichari, komentatori na nspmU.chim chujete da ima neshto levo-to odma nije dobro,ne valja. stvarno mi je nekad gadno kad chitam pisanja iz puke mrzhnje i ko zna josh chega...
Preporuke:
1
1

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner