недеља, 20. април 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Карикатура протеста, или Црвени универзитет “Маркс 21”

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 31 октобар 2011 15:03
влкс
Добар пресек стања, а изнад свега истинит.
Препоруке:
48
8
2 понедељак, 31 октобар 2011 15:11
@@
"....да не успе".Трезвена питања .
Препоруке:
29
3
3 понедељак, 31 октобар 2011 15:12
a kako bi bilo da mi vas ocenjujemo vašim kriterijumima?
Марксистичка 'догма', а анархистичка 'илузија': а шта је онда ова неолибералистича идеологија која је сво ово сиромаштво у којем живимо и произвела? Да ли је она можда 'реалност', једина могућа, безалтернативна? Зашт би добри студенти били кажњени новим законом о високом школству? Зар овом друштву нису потребни најбољи школовани људи? Како да се иначе извучемо из беде? И у науци је ова влада произвела исту неподношљиву ситуацију, где перманентно и до бесмисла пооштравају рангирање научних радника, не пружајући им истовремено могућност за нормалан научни развој. Када би се наша влада и парламент оцењивали критеријумим којима они оцењује (и уцењују) студенте и научне раднике – сви би остали без посла. До једног.
Препоруке:
50
3
4 понедељак, 31 октобар 2011 15:20
Милош Секулић
Погодак у центар. Кључни узрок за пропаст протеста и непостојање масовне студентске побуне, за коју има више него довољно разлога, јесу управо ови трагикомични пајаци који протест предводе.Ови "студенти" су по студентске интересе погубни из следећих разлога:Увек могу да окупе 30ак људи који ће како својим понашањем тако и својим физичким изгледом представљати ефикасан механизам одвраћања сваког ко држи до себе. Дакле увек их има, а никад не може да их буде.
Анархисти у покушају, својим делањем систематски бране сваку могућност студентског организовања које би било сврсисходно. Човек се ту мора запитати да ли су толико неинтелигентни да то не виде. Међутим ту долазимо до суштине. Овим "корисним идиотима" режима и није циљ масовна студентска побуна на бази најмањег заједничког садржиоца свих студената Б.У. Циљ је самопромоција.
Они су нашли свој оквир у коме су нешто, бар за десетак тинерџејки, бар док мало не поодрасту, а тада ће доћи нових десетак, уосталом коме се жури на биро.
Препоруке:
45
5
5 понедељак, 31 октобар 2011 16:09
Srpkinja
g.Trifun Ristic, i sezdesetosmasi i devedesetsedmasi su od pocetka takozvane
"revolucije" bili samo jedno: KARIJERISTI!!!

Oni iz 1968 g, su plagiirali zapadno-evropske i americke HIPI-budale,ciji je glavni cilj bio: SLOBODAN SEX + DROGA i ROK END ROL!!!

Ovi iz 1997 g, e to je ipak nesto drugo!

Ti studenti, taj takozvani "OTPOR",su u Budimpesti trenirani kako se IZDAJE -
svoja zemlja,svoj narod za interese SAD + EU =NATO-a, i za to bili DEBELO PLACENI od George SOROSA, amerikanca,madjarsko Jevrejskog milijardera,i -
GLASNOG i SRBOMRSCA!!!!!

To je mlada Srbija iz 1997 g, a danas sebe nazivaju "gradjanskom elitom" jos
uvek na zadatku unistavanja Srbije!!!

Pa srpski narode,to su tvoji sinovi i kcerke,to je vasa slika i dika!!!

Dobili ste i dobicete jos puno toga "lepog" od te "gradjanske elite"!!!
Препоруке:
80
5
6 понедељак, 31 октобар 2011 16:14
Зоран Ђорђевић
Не разумем њихову паролу: ЗНАЊЕ НИЈЕ РОБА. Зашто су, рецимо, студије на Западу толико скупе? Управо зато што се стечено знање може скупо продавати.
Пре нешто више од десет година студенти су тражили промене. Добили су оно што су тражили - капитализам. Зар нису знали како он делује?
Препоруке:
63
14
7 понедељак, 31 октобар 2011 18:17
marko
Nek se obrate Djilasu , Djordjevicu, Cedi, otporasima da im pokazu kako se to radi!!
Препоруке:
45
3
8 понедељак, 31 октобар 2011 19:46
љатиниц
Не верујем студентима који не знају српски језик - пишу пароле латиницом. Никада не бих подржао такве, то ми много личи на ове шупље другосрбијанце. Личи на површну и формалну опаску, али има и много суштине у њој.
Препоруке:
41
12
9 понедељак, 31 октобар 2011 19:48
Jasna*
Danas nema jedinstva ,ni solidarnosti ni medju narodom ,pa zasto bi je bilo medju studentima?Sto bi studenti bili drugaciji od ostatka naroda.Radnicka klasa takodje razbijena.Svuda vlada opsta apatija,i sebicluk.Bas i ne razumem ove kritike na racun ovih organizatora studentskog protesta.Pa nisu ti organizatori krivi ,vec studenti,odn opsta situacija u drustvu.Da nije bilo tih organizatora ,kakvi su da su ,ne bi bilo ni protesta,odn ne bi bilo nikakvih studentskih protesta,(ovde moze da postoji dilema jedino oko toga dal su bolji ovakvi ,il nikakvi).
Nisu ovo devedesete,nema vise vlasti koja nije po volji Zapada,nema vise finansiranja nezadovoljnika spolja,nema vise politicki aktivnih opozicionih studentskih vodja,pa ni valjanih protesta.A nezadovoljni Srbi se organizuju ,samo ako ih neko spolja dobro podmaze.Pitajte vodje otpora .
Препоруке:
32
5
10 понедељак, 31 октобар 2011 19:49
Аца
Неки занимљиви предлози су стигли и од патриотске организације Србски Поредак, који је ових дана нападан и са леве и са десне стране:

http://www.srb-akcija.org/komentar/542/studiranje/
Препоруке:
15
3
11 понедељак, 31 октобар 2011 19:57
Zoran
Ja sam otac jednog deteta koji ima 52 boda na drugoj godini fakulteta.Meni nije jasno da na nekom fakultetu sa 48 bodova student bude na budžetu a na drugom i sa 52 nije na budžetu.Tu je problem i zbog toga se bore studenti ,to zna i Ministar prosvete ali on se pravi neobavešten ,kao i Predsednik Srbije,pa priča o nekim marksistima umesto da rešava očigledne probleme.
Što je još gore čak i Prorektor priziva policiju na studente ko da živimo u totalitarnom društvu,ili ipak živimo ,e tu sam sad ja neobavešten.
Ja znam da se približavaju izbori ali zar ne može da se deo novca koli se prikuplja za izbore preusmeri ka studentima koji to zaslužuju to je investicija u budućnost Srbije.
Препоруке:
34
2
12 понедељак, 31 октобар 2011 20:02
Jasna*
"Pre nesto vise od deset godina studenti su trazili promene,zeleli su kapitalizam,zar nisu znali kako on deluje"?Ocigledno nisu znali ,iskorisceni su kao korisni idioti,od strane profesora (istih ovih danasnjih koji svoje zarade finansiraju iz enormnih ,za nase prilike, skolarina)i opozicionih studentskih vodja koji su svoje pozicije debelo unovcili kroz politiku(gde su tada bili Djilas i Ceda ,a gde su danas).
Kao zahvalnost naivnim studentima ,cim su se docepali vlasti odvalili su im takve skolarine,da usi bride.
Препоруке:
35
2
13 понедељак, 31 октобар 2011 20:49
1968
Мора ли свака револуција да"поједе своју децу"?
Изгледа да мора, не само код нас него у свету.
Можда је образложење у једној од крилатица побуне 68."не веруј онима који су прешли 30-ту"јер млади тешко праве компромисе са системом против кога устају,али и са самим собом!
Препознајете ли(ви времешни посматрачи)садашње "револуционаре"из те 68.на данашњој домаћој политичкој сцени и
ШТА БИ ИМ ПОРУЧИЛИ?
Препоруке:
18
6
14 уторак, 01 новембар 2011 08:18
kole 1
Када наставно особље за својепотребе користи 97 одсто новца онда није ни чудо што има протеста, ма каква била позадина.Они су дали зелено светло да се млади буне.Посебно је страшно што се на факултетима државних факултета научном подмлатку не поклања пажња-Прави бунт би ту требало да настане и да се многи тзв. професори који деценијама држе катедре нзарад својих плата и 30 одсто не желе асистенте, не примају младе са просеком 10 једноставно јер им ректор даје то право.КАда се разбије та фама о незаменљивости и бар отшкрину врата младим научницима биће боље на универзитету али и у друштву које дефценијама посруће, захваљујући знатно и овој својеврсној интелектуалној мафији која се ушанчила и брине само своју бриу, а све незадовољне према њима треба ''силом или милом'' довести у ред.
Препоруке:
5
1
15 уторак, 01 новембар 2011 10:30
exp@jasna
zaboravili ste cedomira antica (usred protesta se "udao" u DS), homena i one koji su vec prvih dana protesta uspostavili kontakte sa DB. ima ih jos, mozda ce neko da se seti, pa da svi zajedno napravimo jedan lep spisak studenata-profitera.uzgred, ni danas mi nije jasno kako je jedan - cedomir jovanovic - uopste mogao da postane vodja protesta. a kako je preko noci diplomirao, najbolje znaju njegovi profesori. ja znam kako su to radili pojedini partizani: izveceri, u tajnosti, ponekad s pistoljem za pojasom ili na stolu.
Препоруке:
12
1
16 уторак, 01 новембар 2011 10:45
SP
... za sve one koji bi jos uvek uprkos zdravom razumu da se evro-atlanski integrisu tj. za zaludjene studente koji sanjaju americki ili evropski san svejedno kao i za gomilu drustveno-politickih prevrtljivaca i (ne stidim se kazati) lopuza koje glume prosvetne radnike i za sve njih tako jadne zajedno u svadji kako bledo s' pomoc stapa i kanapa , jeftinim kamerama snimajuci lose ispisane njacke parole i uzvikujuci kojekakve fraze kopiraju Ameriku (ope')- OBRAZOVNI PROGRAM :
College Conspiracy :
http://www.youtube.com/watch?v=VpZtX32sKVE
Препоруке:
4
1
17 уторак, 01 новембар 2011 11:05
Mарио Калик
О споменутим организацијама, иако марксиста, немам посебно добро мишљење. Овај протест додуше нисам пратио, али јесам онај из 2006/07. када су у вођству протеста такође били неки од данашњих предводника. Слажем се да својим ставом и понашањем знају да одбојно утичу на неке људе који би се активније укључили у читаву ствар; то сам осетио на својој кожи.

Али, упркос томе, тешко да је ауторова поента на месту. Лако је критизирати (можда и са стране?), а немати властиту идеју како решити проблем. "Маркс 21" и слични су се наметнули јер ниједна друга студентска организација или самоорганизована група очигледно нема снаге или воље да се стави на чело незадовољних студената. И то је права трагедија која погађа студентску популацију у доба "транзиције", одсуство озбиљније класне свести и иницијативе (да су студенти експлоатисана класа ноторна је чињеница). Зато се на првом месту морају осмишљавати решења која треба да што више раздрмају и мобилишу студенте...
Препоруке:
10
6
18 уторак, 01 новембар 2011 11:36
брм
@ Mарио Калик
студенти су постали класа?
Препоруке:
13
3
19 уторак, 01 новембар 2011 14:14
влкс
@Kalik
Трагедија је што нема никог да поведе студенте, а главни захтев(смањење школарина) се не може добити без дугих и радикалних протеста. Промакло вам да је ово један од ретких аутора који је савршено погодио суштину проблема у високом образовању. Иако сам студент, не слажем се са тврдњом да су студенти експлоатисана класа. Они заједно са родитељима који најчешће финансирају њихове студије јесу покрадени слој друштва!
Препоруке:
10
2
20 уторак, 01 новембар 2011 17:43
Тито
Пуна подршка младим студентима из организације Маркс21.
Препоруке:
5
11
21 уторак, 01 новембар 2011 17:47
Марио Калик
...а не да се једноставно зановета како ето ствари не иду како треба јер су се у организацију умешале "марксистичке догмате" и "анархистички илузионисти". Рецимо да ове "догме" и "илузије" нису решења. Али, која решења ви нудите гос-н ауторе?

Опасност од оваквог у суштини лежерног и неодговорног става који иначе одликује критизерство као такво је што посредно јача позицију несумњивих тлачитеља, а то је актуелни државно-универзитетски апарат. У недостатку јасне и артикулисане алтернативе, овакав потказивачки напад на вођство протеста (који се узгред не разликује битно од реторике универзитетских центара моћи), иде објективно и практички само у корист овог апарата доминације и експлоатације. Не улазим у то да ли је ово можда и био ауторов (свесни) циљ...

На крају, једна од тих марксистичких "догми" је право на бесплатно школовање, које је било реализовано у систему за који сам аутор каже да је далеко бољи од данашњег. Нисте ли, ауторе, стога малчице у колизији са самим собом?
Препоруке:
7
2
22 уторак, 01 новембар 2011 19:01
Jasna*@Exp
Apsolutno ste u pravu,mnoge sam zaboravila da napomenem,ali ko ce ih sve popamtiti,da zaista bilo bi lepo kad bi neko objavio spisak studentskih profitera.Uzgred ako me secanje ne vara ,Ceda je, gle cuda, diplomirao cim se docepao vlasti,do tada je bio "veciti"student,covek nije imao vremena za ucenje ,posto je sa profesorima,i ostalim borcima za "demokratiju" (a kod tih osvedocenih boraca za "demokratiju" je i diplomirao cim se docepao vlasti),dizao studente na proteste,pa su istim tim studentima na zadovoljstvo njihovih profesora sa kojima su zajedno marsirali na protestima,Ceda i drustvo cim su se docepali vlasti,odvalili enormne skolarine,u odnosu na prosecna primanja roditelja(danas 37.000 din prosecna plata u Srbiji,kako su objavili pre neki dan,mada u to ne verujem,verovatno je mnogo manja),ako su srecni da uopste rade.
Препоруке:
4
1
23 уторак, 01 новембар 2011 20:29
danilo
Ono za šta se zalaže PLENUM je apsolutno legitimno!U Vašem tekstu ne vidim osnove za kritiku načina i ciljeva djelovanja. Njihove metode su nužne da bi ih mediji čuli a javnost podržala jer kako i sami kažete sa poligona partijskih podmladataka neće krenuti ni protesti ni inicijative vrijedne pažnje tako da nije u redu nazivati ih anarhistima. Problem je u tome što obaveze studentskih organizacija nisu regulisane zakonom tako da iskreni studenti nemaju snage za borbu sa vetrernjačama a studentski parlamenti su puni koristoljubljivih i poltronski orjentisanih a nada sve neodgovornih kadrova. Vrijeme će pokazati da su ove metode danas neophodne!!! A spominjati njihov fizički izgled zaista ne priliči jednom ovakvom tekstu i mediju koji ga prenosi.
Препоруке:
7
2
24 уторак, 01 новембар 2011 21:47
луди скретничар
Протест са времену и ситуацији достојним циљем - да!

Квазилевичарење за 48 бодова болоњских - ма `ајте, молим вас!
Препоруке:
7
3
25 уторак, 01 новембар 2011 22:45
Борку за професорку!
Сасвим је оправдан захтев студената да проф. др Борка Павићевић постане професор етике на Филозофском факултету. То би било сасвим природно и то из најмање два разлога: 1. Борка је особа изузетних моралних квалитета; 2. Борка је ћерка покојног професора етике Вука Павићевића. Спречимо одлив мозгова! Дајмо шансу младим, образованим и моралним људима!
Препоруке:
5
11
26 уторак, 01 новембар 2011 23:29
Borkinja Borka
Mislis na mladu dramaturskinju ,ambicioznu,i nadasve moralnu Borku borkinju za ljudska prava i ostale ljudske kvalitete?
Препоруке:
9
2
27 среда, 02 новембар 2011 10:03
Marko Gay
Nepotizam i mafijasenje na univerzitetima moze okoncati samo trziste.

Pod trzistem podrazumevam slobodnu konkurenciju medu univerzitetima, gde pare prate studente.

Odakle ce te pare doci, iz roditeljskih, studentskih, univerzitetskih, drzavnih, bankarskih ili nekih drugih izvora -- to je sasvim odvojeno pitanje, koje zavisi od vase ideoloske orijentacije i razvojnih potreba zemlje.

Ako mene licno pitate, najbolje je studentima dati kredit koji ce poceti da vracaju tek kad pocnu da zaraduju preko odredenog iznosa, u Srbiji ili inostranstvu.

Studenti bi trebalo da sami odluce koliko zele da se zaduze i ciju skolarinu tim svojim novcem zele da plate.

Kao i kod svih usluga (recimo opravke kola ili sisanja), treba uvesti zastitu potrosaca (studenata) u smislu da placena usluga (studije) mora da ispuni oderedene uslove u pogledu kvaliteta, vremena u kome se pruza i slicno.
Препоруке:
3
5
28 среда, 02 новембар 2011 11:30
Влајко
Да за нас и код нас знање није и не може бити роба. Зато што то подразумева тржиште те исте робе. Које кад се уведе значи пропаст нашег и примат туђег високо развијеног тржишта знања(Америка, Енглеска, Немачка, Канада....).
Шта је код нас знање. Знање код нас(кад је већ свет такав)је национално добро. Које се мора пажљиво неговати и узгајати и није коров који може расти сам од себе. А оно већ и врапци знају знање је преко потребно да би напредовали као друштво у производњи науци итд. И такко треба према њему да се односимо.
То значи да НЕ СМЕМО да дозволимо да нам таленти пропадају , одлазе и остану рецимо без високог образовања јер немају пара.При томе пошто тржиште знања постоји оно нам такве односи у иностранстви ако поменути некако скрпе паре за сколовање.
А професори се понашају горе него "Сељаци" трговци на пијаци. Много горе чак и неморално, да само видите како су сварили сирови капиталистички тржишни образац понашања. При томе ни просечни студенти НИСУ НИШТА МАЊЕ БИТНИ
Препоруке:
5
0
29 четвртак, 03 новембар 2011 21:27
54 boda...
Da li je moguce da je 90% ovih komentara zaokupljeno nekakvim marksizmom i glupostima na koje svakodnevno citate iz medija,da li je neko od vas licno otisao na njihov sastanak(plenum)koji je otvoren za sve,pa da se tamo uveri o kakvim ljudima je rec!!!???Zaboravljate njihove zahteve,niko na njih ne obraca paznju!!!!Ti studenti se bore za cilj koji je potpuno realan i nadasve u interesu svih nas,koji studiramo,koji cemo tek upisati fakultete,koji zavrsavamo ili smo na postdiplomskim studijma...od samog pocetka protesta ovu decu tuku,napadaju i maltretirajugadaju bakljama upravo oni koji nemaju veze sa obrazovanjem i skolstvom,a svedoci smo i napada profesora na njih poslednjih dana,nazivaju ih neradnicima i probisvetima kojima je,eto tako doslo da malo opstuiraju nastavu i ruse ugled fakulteta...ta deca se bore za svoje roditelje koji sa platama od po 30 hiljada placaju udzbenike,smestaj svoje dece u ovom gradu,hranu i previsoke skolarne...jednog dana ce i oni doci da postave pitanja.
Препоруке:
3
1
30 субота, 05 новембар 2011 23:40
zoransan
Intresantno je da se najviše protive "Marks 21" oni koji su svojevremeno bili na vrhu SKJ i koji su sada vodeći borci protiv ovih legalnih i opravdanih studentskih protesta.
Препоруке:
3
0
31 недеља, 06 новембар 2011 03:58
iz ShVECQ ...
mnogo ste losi.svi vi desnichari, komentatori na nspmU.chim chujete da ima neshto levo-to odma nije dobro,ne valja. stvarno mi je nekad gadno kad chitam pisanja iz puke mrzhnje i ko zna josh chega...
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер