Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Gej parada i ljudska prava

Komentari (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 23 septembar 2011 13:53
Atenagora
Istorijski, kulturni i tradicionalni milje Beograda je takav da se grad vise puta (1991, 1992, 1996/7, 2000) borio za pravo na slobodu izrazavanja i slobodu okupljanja. Ideja nekoliko politickih organizacija (npr. Dveri) da je stav vecine protiv odrzavanja ove parade, te da te organizacije predstavljaju taj stav, e sa tim se vec ne slazem. To vec jeste nametanje konkretnog kulturnog obrasca (patrijahalnog i klerikalnog) vecini. Parada ponosa afirmise razlicitost drustva Srbije, dok spomenute organizacije afirmisu samo uranilovku i to po patrijahalnom, klerikalnom i heteronormativnom (ako ne i homofobicnom) principu.

Uzgred i da dodam da iako se ne slazem, nemam nista protiv mirnog protesta odrzavanju parade, npr. "porodicne setnje" uostalom kao ni mirnog protesta protiv (ili za) nezavisnosti Kosova, itd. Sve dok je u okviru postovanja javnog reda i mira.
Preporuke:
36
73
2 petak, 23 septembar 2011 14:50
Jos jedan "tribalac"
Gej parada naravno ne predstavlja bilo kakvu afirmaciju razlicitosti. Afirmacija razlicitosti je svaka ona akcija kojom "razliciti" pokazuje da iako je razlicit moze i zeli da bude koristan cinilac drustva. Ukoliko pak "razliciti" svojim akcijama pokazuje da mu je drustvo kojem prihvata prepreka koju valja srusiti - tj promeniti vecinu onda je taj agresor.

Konkretno ako osoba koja npr ima sklonost ka istom polu kaze da shvata da drustvo to dozivljava kao problematicno i da ce se zato ili uzdrzati od takvih kontakata ili ih provoditi strogo privatno - afirmise razlicitost. Ukoliko ista osoba kaze da ce silom svoj stil zivota nametnuti drugacijoj vecini onda je takva osoba agresor.
Preporuke:
76
10
3 petak, 23 septembar 2011 17:12
A.Đ.
Samo me zanima kako neko može da nameće patrijarhalni kulturni obrazac srpskom društvu, kada su sve teze radikalnih feministkinja sa ovih prostora kao i homoseksulanih političkih aktivista da je u stvari srpsko društvo patrijarhalno pa da se upravo manifestacijama tipa gej parade i Žene u crnom taj obrazac može razbiti. Ja razumem dijalektički prizvuk poziva na različitost, kao "hajde da ne mislimo svi isto i hajde da se bunimo protiv kontrole misli", ali ne shvatam kako teza i antiteza mogu biti istorodne, jer na taj način bismo upali u svojevrsni Circulus vitiosus u kome bi sinteza bila nemoguća. Stoga izaberite jednu stranu, ili je naše društvo patrijarhalno i treba ga i na silu menjati, ili nije uopšte patrijarhalno nego je puno Volterovaca i Kantovaca zanesenih panetizmom neprikosnovenosti individue, u kojem slučaju nam gej parada nije potrebna pošto već udaramo o samu tavanicu prosvećenosti.
Preporuke:
30
4
4 petak, 23 septembar 2011 17:13
Filipika
@tribalac
Kakva je to nakaradna logika da se razlicitost afirmise ako se skriva ili se cak smatra pozeljnim izbegavanje bilo kakvog iskazivanja te razlicitosti.
Po meni, afirmisanje seksualne razlicitosti znaci da homoseksualni par moze slobodno da se drzi za ruke medju pedeset drugih parova koji su heteroseksualni. I kakvu to prinudu i agresiju oseca tih pedeset parova kada vidi dva muskarca koji su zajedno? Kako se menja njihov zivot?

Srbija je u bivsoj Jugoslaviji bila poslednja zemlja na Balkanu i medju poslednjim u Evropi koja je garantovala zenama pravo glasa (mogu da zamislim kako su i ondasnji dusebriznici promucurno govorili da su zenama vec garantovana sva prava prilikom obavljanja kucnih poslova ili nesto slicno).

Mozda cemo i slucaju homoseksualaca biti poslednja zemlja koja ce tim ljudima garantovati ravnopravnost, ali to ce se neminovno dogoditi. Imacemo i mi gej politicare, gej vojnike, gej sportiste itd. Mislim, imamo ih i sad, ali ce tad to moci da budu javno.
Preporuke:
15
52
5 petak, 23 septembar 2011 17:23
Marko Gay
Ovo sto autor (kao i komentator "tribalac" gore) isticu, vec je reseno presudom Vrhovnog suda u slucaju Skokie.

Skokie je krajem 1970-tih bilo jevrejsko predgrade Chicaga ciji su mnogi stanovnici bili zatvoreni u nemackim koncentracionim logorima tokom Drugog svetskog rata.

Nacisti su odlucili da malo promarsiraju bas u tom predgradu. Valjda ne treba da vam objasnjavam da je taj mars itekako narusavao "kulturno-religijski ambijent" Amerike, a pogotovu tog jevrejskog predgrada, kao i da je dozivljavan kao agresija i svojevrsno nasilje protiv vecine.

Uprkos pretnjama nasiljem i strasnoj histeriji koja se podigla zbog marsa, americki vrhovni sud je presudio da taj mars ne moze da se zabrani, jer je u pitanju sloboda govora.

Dakle, ta vrsta argumenta o pravima vecine i "kulturno-religijskom ambijentu" vec je detaljno pretresena i raspravljena. Vidi detaljnije: "When the Nazis Came to Skokie".

Ostaje samo da se raspravi je li Srbija slobodna zemlja ili nije. :)
Preporuke:
13
56
6 petak, 23 septembar 2011 17:34
Rajkom
''Razlike u shvatanju i doživljavanju problema homoseksualnosti leže upravo u dubokoj razlici između zapadne i istočne kulture, kao i ostalih svetskih kultura.''

Razlika u shvatanju homoseksualnosti ne leži u razlici između istočne i zapadne kulture, već u nametanju savremenih vrednosti zapadnog liberalnog kapitalizma u zadnjih nekoliko decenija, koje nisu bile imanentne zapadnoj kulturi kroz istoriju.
Da li je katolička crkva od svog nastajanja podržavala i opravdavala i da li danas podržava gej parade u bilo kojoj zapadnoj zemlji?
Da li su se u bilo kom glavnom gradu na Zapadu mogle održavati gej parade u prvoj polovini dvadesetog veka i pre toga?
Preporuke:
28
6
7 petak, 23 septembar 2011 17:43
mikan
baviti se ovom temom je za Srbiju i Srpski narod u cjelini-jedan luksuz.
nije mi poznato da su homoseksualci masovno protjerani sa svojih ognjista,takodje nevjerujem da su kidnepovani za monstruosno trgovajnje ljudskih organa.ali,jeste mi poznato da se "gej" lobisti i aktivisti-neprestano rugaju nasim mucenicima.
homoseksualnost je fetis-nista majnje i nista vise i uopce me neinteresuje sta ko radi iza zatvorenih vrata, ako je punoljetan.
kada ostvarimo prava prognanih,kada pronadjemo nestale,kada kaznimo kanibale koji trguju sa ljudskim organima,kada zaustavimo desintigraciju drzave,kada oslobodimo okupiranu teritoriju,kada uvedemo zakon- da nesmije nijedan gradjanin primati novac od neprijatelja.tek onda mozemo dozvoliti sebi da se bavimo ovom temom.
do tada, oni koji su skloni ovim fetisom-nek samo zatvore vrata.
Preporuke:
32
8
8 petak, 23 septembar 2011 17:53
Vladimir
Izvinite, potpuno mi neodgovara udbasko lepljenje etikete. Nikako nisam homofob, jednostavno sam homogadljiv.
Fobija je strah, od doticnog soja ljudi nemam nikakav strah, vec samo gadjenje, u vecoj ili manjoj meri, zavisno od nivoa ispoljene napadnosti.
Preporuke:
51
9
9 petak, 23 septembar 2011 17:55
David od Raške
"Demokratija" (štagod to bilo) predstavlja izraz volje većine narod, tj. ako se veći deo naroda izjašnjava za ili protiv nečega, to jeste "vladavina naroda". Shodno tome, manifestacije kao što su "Parada ponosa" i njoj slične su izraz volje manjeg dela ljudi. A nametanje volje manjine većini, šta je to? Tiranska oligarhija, razume se.

Pogrešno je pak razmišljanje da je izraz volje većine naroda nekakvo nametanje i "fašizam" nad manjinom, u ovom slučaju pojedinci sa "drugačijom" seksualnošću. Ako je tako, zašto se onda ne brane hrišćanske verske manjine od "fašističkog" ugnjetavanja u muslimanskim zemljama? Ili, pak, po Orvelu, "neke životinje su jednakije od drugih"?
Preporuke:
30
8
10 petak, 23 septembar 2011 18:24
Jos jedan "tribalac"
Filipika pita:

"Kakva je to nakaradna logika da se razlicitost afirmise ako se skriva ili se cak smatra pozeljnim izbegavanje bilo kakvog iskazivanja te razlicitosti."

Logika je vrlo jednostavna. Kanada je na primer zemlja koja se dici nacionalnom i religijskom sarolikoscu svog stanovnistva. Ipak ta zemlja nema nameru da drzi nastavu ili stampa obrasce ili obavestenja na svim mogucim jezicima tako vrseci tih pritisak na njih da se integrisu u to anglofrancusko drustvo. Na taj nacin "razliciti" pokazuje da namerava da bude koristan clan drustva a ne neko ko ce ga izokrenuti iz korena kako mu odgovara dovodeci u pitanju njegovo funkcionisanje. Isto tako gej koji diskretno zivi u skladu sa svojom prirodom a javno u skladu sa normama drustva biva koristan drustveni cinilac i nije prepreka ka normalnom funkcionisanju drustva.

Sto se tice zena i njihovog prava glasa, duzina komentara mi ne dozovoljava da ga sad obradim.
Preporuke:
29
6
11 petak, 23 septembar 2011 19:01
el ninjo
paraderi vrte gde burgija neće
Preporuke:
17
4
12 petak, 23 septembar 2011 20:07
Đokica
Korisnije za ovaj nesrećni Narod bi bilo da policija sačuva ono malo šahtova koji još nisu pokradeni po beogradskim ulicama, nego što ih teraju da čuvaju ove....
Preporuke:
23
6
13 petak, 23 septembar 2011 20:47
Starac Fočo
Interesantno gledište.
U svetlu takvog stava, jasno je da podržavanje ili protivljenje Paradi, nije povezano sa stavom o položaju homoseksualaca u srpskom društvu. Klasičan problem mutne vode.
Sa jedne strane imamo politikante-aktiviste, sa izrazito nepatriotskim, antinarodnim i antidržavnim delovanjem. Međutim, oni ističu u prvi plan svoje homoseksualne nagone, mešajući se tako sa svim homoseksulanim Srbima (koji možda i imaju svoje neke realne probleme, ali oni do glasa ne mogu doći) koristeći ih kao štit. Kada ih neko napadne, brane se da to radi zato što "mrzi" homoseksulace. Time je svaki vid konstruktivne rasprave sprečen, a napori da se u homoseksulacu vidi pre svega čovek, osuđeni na propast od strane upravo tih "aktivista".
Slično je i sa druge strane, gde su se izmešali oni koji zaista neracionalno mrze homoseksulace, sa onima koji samo ne vole izdajnike, lupeže, nemoralnike i lažne dušebrižnike. Homoseksualizam sa tim nema veze.
Preporuke:
29
4
14 petak, 23 septembar 2011 21:12
Denis
Slažem se sa Starcem Fočom. Čini mi se da se u Srbiji homoseksualci izjednačavaju sa ne-Srbima, dajući im tako izdajničku ulogu, što u principu nema veze sa homoseksualizmom.

Dio problema može biti i u tome da anti-srpske NVO i srodni političari i aktivisti zloupotrebljavaju GLBT populaciju za njihove vlastite sebične interese.

Autor teksta kaže "Ukoliko demokratska većina odluči da se gej parada održi". U vezi s tim, prava manjine nikad ne mogu biti predmet volje većine. Nažalost, to se još uvijek dešava i u državama koje sebe nazivaju naprednim i demokratskim.

Podržavam gej paradu u Beogradu, i molim protivnike da pokušaju shvatiti da nečije pravo na slobodu da živi svoj život kako hoće ne ugrožava druge ljude i njihova vjerska, kulturna i druga prava.
Preporuke:
11
28
15 petak, 23 septembar 2011 21:20
Sloba
Demokratija jeste vladavina vecine, ali da bi demokratija bila dobra, moraju ipak da postoje odredjena pravila pod kojima vecina vlada. Npr. ne bi bilo dobro kad bi vecina mogla da muci nevine ljude ako to pozeli.

Dakle, to sto je vecina protiv gej parade ne znaci da bi bilo demokratski kad bi ona bila zabranjena.
Preporuke:
10
21
16 petak, 23 septembar 2011 21:54
Starac Fočo
Autor teksta kaže "Ukoliko demokratska većina odluči da se gej parada održi". U vezi s tim, prava manjine nikad ne mogu biti predmet volje većine.


Nego predmet čije volje? Pazite, to što Vi ovde insinuirate je upravo fašistički stav, sa uvodom u diktaturu (koja je kod nas, po mom mišljenju, suštinski i zavedena).
Pa većina je izglasala ustav u kojem se garantuju mnoga manjinska prava. Dakle, većina pristaje na davanje nekih posebnih prava manjinama (u Srbiji su ta prava najveća u Evropi). Međutim, mora važiti da kako većina ima pravo da prava da, tako ima pravo i da ih uskrati.


Ja jesam za mnoga prava manjina, ujedno sam i za mnoga prava homoseksualaca, ali nikako nisam za Paradu, niti za sva "prava" za koja se pokret(i) koji stoje iza te parade zalažu. I šta sad to znači? Da sam fašista, šovinista, nasilnik, homofob...?

Stop paradi!
(A svi vi heterofobi me "konstruktivno" etiketirajte, baš me briga)
Preporuke:
27
7
17 petak, 23 septembar 2011 21:54
@@@
@A.Dj.

Uvek pre Kant nego "Dveri"

@david od Raške

demokratija nije volja proste većine, nego i poštovanje volje onih koji nisu u većini. Zato i postoji skupština gde i oni koji su osvojili manje od 51% dobijaju mesta.
A da, vi ste protiv parlamenta, nego da nam Dveri vladaju.
Preporuke:
9
31
18 petak, 23 septembar 2011 22:39
Nole
Nemam ništa protiv pripadnika LGBT populacije i mislim da trebaju da imaju sva građanska prava. Smatram da egzibicionističkim paradama oni traže ne samo ravnopravnost već i da budu "jednakiji" od ostalih. To se ogleda i u izboru mesta paradiranja. Svoju različitost mogu da pokažu i na drugim mestima ali oni žele baš centar grada, upravo da bi došlo do konflikta. Oni žele konflikt da bi proizveli što jači efekat u javnosti.

Skrenuću vašu pažnju na promovisanje seksualne izopačenosti kao normalne i prirodne. To je otvoreno ŠIRENJE LAŽI i osnovni je razlog zbog koga sam protiv njihovog paradiranja.
Preporuke:
25
7
19 petak, 23 septembar 2011 22:46
milena ankic
Predlazem da nakon parade ugrozenih homoseksualaca izade da prodefiluje preko milion nezaposleniih cije je osnovno pravo na rad uskraceno sto je gore od ugrozenog ,da povedu i clanove svojih porodica a i porodice sa vise dece ,ako budu taj dan imali sta da jedu ili obuku i smognu snage za tu nazovi setnju.
Preporuke:
22
3
20 petak, 23 septembar 2011 23:08
Branislav
Ako ćemo oko ženskog prava glasa, ono je u Švajcarskoj uvedeno negde 1974 ili 75 (nisam siguran). Ako ćemo po tome, iako možda na začelju, bar 30 godina smo ispred njih.

Svako ko se sada tako srčano bori za prava homoseksualaca, neka se stavi u situaciju roditelja jednog od njih. Svaki kojem u dubini duše ne bi bilo prijatno zbog ideje da mu je dete homseksualac je jednostavno licemer.

Mislite o tome.
Preporuke:
15
6
21 petak, 23 septembar 2011 23:49
Filipika
@tribalac
Seksualna orijentacija ne moze da se promeni, za razliku od nacionalnosti, i zato pametni Kanadjani zahtevaju lojalnost njihovoj drzavi, a istovremeno homoseksualcima posteno daju jednaka prava. Tako su i njih pretvorili u "korisne clanove drustva".
Preporuke:
11
4
22 subota, 24 septembar 2011 00:19
s.p.Lajković
Ne žele homići nikakva dodatna prava oni hoće samo DA IM SE DIVIMO
Preporuke:
15
5
23 subota, 24 septembar 2011 00:42
Milan, Novi Sad
Homoseksualcima su kao manjini zagarantovana sva građanska prava. Ko im ugrožava ta prava? Ako je neko otpustio, maltretirao, napao nekog geja, oštećeni ima policijsku i sudsku zaštitu. Koliko takvih slučajeva znate? Ja ne znam ni za jedan. Da li postoji sistemska diskriminacija? Ne postoji, ova siromašna država izdvaja milione za Azdejkovića i kompaniju ali zato odbija da ukine PDV na opremu za bebe. Dakle, problemi LGBT zajednice su umišljeni. To za držanje za ruke mi nije jasno, da li su se neki konkretni muškarci držali za ruke pa dobili batine? Opet rešenje: mediji i sud. Takvih slučajeva opet nema. Ili šta, ne drže se za ruke jer ih je sramota? Tu nikakva parada ne pomaže, čovek treba da živi sa svojim izborima a ne da tera druge da na silu njegove izbore smatraju lepim. Koliko vidim, jedini problem LGBT zajednice je kako da Azdejković i ostali napune džepove donacijama.
Preporuke:
29
5
24 subota, 24 septembar 2011 02:55
The Jack
1.Daj da spustimo loptu na zemlju. Citam analize volterovsko-kantovskih visina, problem individualizma, i tome slicno. Ti problemi su za filozofske katedre, a ne za opstu upotrebu. Problem koji mi imamo je striktno bezbedonosni, sto policija uporno naglasava. Inicijalna kapisla ovog problema je parada minorne grupe gradjana, koja je podignuta na nivo opsteg problema.
Zasto je problem opsti? Pa zato sto imate druge socijalno nedovoljno definisane i slabo homogene grupe, ali koje predstavljaju fenomen sa kojim se itekako treba racunati. Te grupe imaju zajednicki cinilac sa onima koji veruju da je paradiranje nacin za ostvarivanje prava seksualnih manjina, a toje uglavnom maglovita, iracionalna i slabo definisana ideja sta i kako. Jedni hoce da paradiraju, a drugi misle da su bas oni prozvani da to sprece. Vodje gej grupe imaju totalno drugaciji cilj od pripadnika iste,dok vodje ovih drugih ili nemaju jasan cilj, ili je cilj cist kriminal i otimacina, od trecih koji su inertna vecina.
Preporuke:
2
1
25 subota, 24 septembar 2011 03:11
The Jack
2. Ako proanaliziramo strukturu vodjstva gej gropacije, videcemo da imamo posla sa ljudima koji nisu ni malo naivni. Cak sta, imaju veoma jasan cilj, koji se samo ovlas dotice prava seksualnih manjina u Srbiji, a sustina je drugacija. Sustina je destabilizacja i dalje potapanje Srbije.
Sa druge strane imamo masu nedoraslih, ispranog mozga, vaspitanih na Pink "kulturi", jednu generaciju potpuno izgubljenu i izbezumljenu, spremnu za svakojaka nedela i ekcese, a zarad "morala" i "srpstva". Naravno izlisno je trositi reci da je izvor njhovog moralisanja i srbovanja hronicna zamena teza, gde jedan siledzija i razbojnik moze biti zvan Obilicem.
Dakle njih pet stotina, ili hiljadu, ili dve hiljade koji ce da masu zastavama duginih boja nisu ti koji su stvarno opasni. Desetine hiljada zaboravljene dece, koji zive u sumraku, a puni su negativne energije i neznanja, ti su opasni.
Smatram da smo veoma zadocnili i da je steta velika i na zalost nepopravljiva. Gej populacijo - otkazite paradu.
Preporuke:
13
2
26 subota, 24 septembar 2011 05:19
Dragoslav Jovanović
@Filipika
Srbija je u bivsoj Jugoslaviji bila poslednja zemlja na Balkanu i medju poslednjim u Evropi koja je garantovala zenama pravo glasa (mogu da zamislim kako su i ondasnji dusebriznici promucurno govorili da su zenama vec garantovana sva prava prilikom obavljanja kucnih poslova ili nesto slicno).

Ovo je čista laž. Za vašu informaciju: žene u Francuskoj dobijaju pravo glasa 1944., Italiji 1946., Japanu 1947., Belgiji 1948., Grčkoj 1952., San Marinu 1959., Monaku 1962., Andori 1970., Švajcarskoj 1971., Lihtenštajnu 1984. itd. Mnoge zemlje sveta ni danas ne daju ženama pravo glasa!
Preporuke:
22
2
27 subota, 24 septembar 2011 08:07
Jos jedan "tribalac"
Bas tako Milane
Preporuke:
7
1
28 subota, 24 septembar 2011 09:24
sima simic
A sto se prava na razlicitost tice najbolje je pridrzavati se nacela sa kaubojskog divljeg zapada. Kako rece jedan kauboj, mi smo prvi grad koji je zenama priznao ista prava kao i muskarcima, prvi smo imali zenu sudiju i prvi smo obesili zenu.
Preporuke:
2
1
29 subota, 24 septembar 2011 09:48
Starac Fočo
Za Filipiku je važno kad je koja država dala pravo glasa ženama. Za mene je važnije, na primer, ko je kada ukinuo rasnu dikriminaciju.
A najvažnije je pitanje dali je uskraćeno pravo glasa homoseksualcima? Koja su im prava uskraćena?
Pravo na brak?! Pa onda je to pravo uskraćeno i maloletnicima, samcima (zašto ne bi bio brak sam sa sobom), zoofilima... i tako kada bi sve gledali, gde bi smo sve otišli.

Nego, hajde da vidimo, koja prava su im uskraćena?
Preporuke:
12
8
30 subota, 24 septembar 2011 10:04
ludi skretničar
#Dragoslav Jovanović#

Bravo. Još jedno argumentovano raskrinkavanje drugosrbijanskih podmetanja i lažnih stereotipa.
Preporuke:
7
3
31 subota, 24 septembar 2011 10:26
Marko Gay
Ponosan sam kad citam komentare na ovu temu. Jer dokazuju da sam bio u pravu kad sam tvrdio da ce Srbi, za razliku od vecine ostalih evropskih naroda, tesko prevazici tradicionalnu kulturu. Licno sam se zalagao za to da glavni napori budu ulozeni u slabljenje srpske drzave, a ne u njeno preskupo i predugo reformisanje.

Takode, komentari pokazuju da ovo nije sporedna, nego centralna tema. Regulisanje seksualnog poretka to jeste u svakoj drzavi, zbog posledica po opstanak zajednice.

U pravu su komentatori koji ukazuju kako je lako deci nametnuti seksualnu orijentaciju. Heteroseksualna orijentacija se deci zaista namece i lako cemo je eliminisati kada to nametanje uklonimo.

Parada jeste sjajan nacin da se Srbi nauce da ne ubijaju homosekualce cim ih uoce. Ali ona nam pruza i priliku da se obracunamo sa onima koji bi nasiljem nametali heteroseksualnu orijentaciju. Lepo je gledati homofobicnu policiju i homofobicnu narodnu vecinu kako se medusobno satiru. :)
Preporuke:
4
17
32 subota, 24 septembar 2011 13:49
Danski Srbin
Dok sam citao kolumnu i komentare mislio sam da je g. Urosevic obradio temu, tako da se tome nije moglo mnogo dodati.
Onda sam ipak odlucio da dodam jos par slucajeva gde treba, po neoliberalnim kanonima, ispostovati ljudska prava.
Zamislite paradu ponosnih PEDOFILA,gde svako vodi po jedno dete.
Zamislite paradu ponosnih SODOMISTA, kako paradiraju sa magaricama, psima, kravama ...
Koja bi to javna tuca bila na paradi ponosnih SADO-MAZOHISTA, tu bi Dveri i policija bili izlisni.
Siroti VOAJERI nisu, iako tajno ponosni, za javne nastupe, jerbo im "lust" izcuri kad ih neko gleda.
TRANSVESTITI bi uneli kolorit na Beogratske ulice svojim ponosnim nastupom.
Svi oni imaju ista ljudska prava kao LBGT.
Na kraju, komentar Marka geja bi trebalo ignorisati i ne ulaziti u diskusije sa njim. On je tekstom presao granicu potrebnu za kulturni dijalog. Mislim, da ovako bezobrazne tvrdnje i misljenja imaju za cilj izazivanje na dalju "diskusiju problema". Ostavimo ga neka misli sta hoce.
Preporuke:
11
5
33 subota, 24 septembar 2011 15:44
Filipika
@Dragoslav Jovanović, ludi skretničar
Vi ste toliko zapenusali da ne mozete ni da razumete procitano. Navedene zemlje samo potvrdjuju ono sto sam ja rekao a to je da smo bili poslednja zemlja na Balkanu i medju poslednjima u Evropi po tom pitanju. Da ste mi spocitali Grcku koja je pre nas uvela samo ograniceno pravo, a potpuno posle nas, mozda bi imali o cemu da pricamo. Ali bi i taj razgovor bio kratak jer je jasno da zbog ogranicenja duzine komentara nemogu da nabrajam sve zemlje po godinama i da onako kako sam ja sazeo nije nikakva laz, cak i da se Grcka definitvno smatra balkanskom zemljom. Pravo glasa jos nemaju zene u Saudijskoj Arabiji.
Ja ne pripadam drugosrbijanskim rasistima.
Preporuke:
3
10
34 subota, 24 septembar 2011 16:33
Filipika
(1)@ Starac Fočo, Milan
Posto se svaka diskusija o homoseksualnosti na kraju svede na smesna poredjenja sa pedofilijom i zoofilijom i na negiranje ugrozenosti gej osoba u srpskom drustvu, tesko mi je da prihvatim da niste ranije culi argumente gejeva ili da cak i sami niste dosli do zakljucaka koje vam oni prenose, ali hajde da pokusam da vam ja to razjasnim.

Homoseksualnost je Seksualnost, bas kao sto je to i heteroseksualnost, samo je usmerena prema osobama istog pola. Osecanja ljubavi, zaljubljenosti, zudnje, itd. su potpuno ista izmedju dva muskarca ili dve zene ili muskarca i zene. Ista su jer su u sva tri slucaja to osecanja podjednako zrelih i svesnih Ljudi. I zato ce homoseksualcima uskoro da se daju jednaka prava, a pedofilija i zoofilija ce uvek biti kaznjavane jer je u pitanju nasilnicki i patoloski odnos agresora prema svojoj zrtvi.
Preporuke:
4
12
35 subota, 24 septembar 2011 17:00
Filipika
(2) @Starac Fočo, Milan
Homoseksualci se ne stide svoje seksualnosti, ako ni zbog cega drugog onda zbog toga sto ona ne moze da se promeni. Oni vam to pokazuju demonstracijama koje su (nesrecno) nazvali Parada ponosa. Nema masovnog prebijanja i ubijanja gejeva, jer ni jednom od njih ne pise na celu da je gej. Ali, kada se za nekog utvrdi da je gej, na primer odlaskom u gej klub, onda je on u fizickoj opasnosti. Policiji je prijavljeno vise slucajava napada na gejeve i na gej klubove, a ti slucajevi se procesuiraju kao i svi ostali u ovoj zemlji. Samo neki mediji su nasli za shodno da o tome izvestavaju.
Kada bi se drzali za ruke na ulici snasla bi ih ista sudbina. Dakle, nije ih stid, ali ih je strah. Oni se nadaju da demonstracijama i borbom za jednaka prava mogu da se izbore za slobodan zivot bez straha.
Jednaka prava se odnose naravno na brak i sve sto iz toga sledi: zajednicko uzimanje kredita za stan, penzije, tretiranje partnera kao clana porodice u raznim ustanovama...
Preporuke:
4
9
36 subota, 24 septembar 2011 18:07
gubernator
Poređenja pederastije kao kvalitativnog poremećaja seksualnog nagona tipa inverzije, nije ni najmanje smešno. Svi predstavljaju širu sliku istog kiničkog poremećaja.

Da podsetim: poremećaji seksualnog nagona mogu biti kvantitativni (nimfomanija i satirijaza) i kvalitativni, koji se dalje dele na inverzije (pederastija i tribidadizam) i perverzije (pedofilija, koprofilija, gerontofilija, zoofilija i dr.).

Dakle, homoseksualizam nije bolest, ali jeste poremećaj seksualnog nagona.

Prema tome, koliko su glupe ideje da "ih treba lečiti", toliko je glup i pokušaj dokazivanja da su kao i drugi "samo različiti" (samo po sebi je bez veze). Homoseksualizam je vid nastranosti koji nije sankcionisan, niti društveno opasan.

Paradiranje takvih lica je svojevrsna budalaština.
Preporuke:
11
8
37 subota, 24 septembar 2011 22:40
Istraživač
Homoseksualizam je svojevrsna promena duševnog polariteta, te stoga je i duševni poremećaj. Dešava se kod adolescenata kada ih obuzme nesigurnost u uspeh kod suprotnog pola. U jednom trenutku počne čudan osećaj i u narednih nekoliko sati adolescent shvata da ga privlači isti pol.

Smatram ga običnim duševnim poremećajem protiv kojeg se može boriti terapijom kod psihologa koji je upoznat sa problemom, a ne prihvata(pogrešan) zvanični stav medicine. Proces se može vratiti sopstvenom snagom i bez ikakvih lekova. Nažalost, o tome se malo zna i jako malo lekara ima predstavu o tome šta se dešava u glavi ljudi sa tim problemom. Gej osobe ne pričaju o tome jer ih je stid. Učaure se u novu "ulogu" i vremenom zaborave da nisu rođeni takvi. Dakle, to nije njihov "izbor". I sami govore da to nisu sami izabrali. Poremećaj je.

Moguće je vratiti se u normalno stanje na par minuta, sati ili čak par dana..Teško je "prevagnuti" i izdržati da se ne vrati. A vi se zapitajete kako sve to zn
Preporuke:
3
6
38 subota, 24 septembar 2011 23:34
Filipika
@gubernator
Teorije o homoseksualnosti kao poremecaju bilo cega su odbacene kao najobicnije devetnaestovekovne spekulacije zasnovane na srednjovekovnim predrasudama. Odbacene su jos pre vise decenija, otprilike u isto vreme kada su i averzivne "terapije" elektrosokovima, ciji je cilj bio promena seksualnog usmerenja, proglasene nehumanim i nedelotvornim. Savremeni naucnici gledaju na homoseksualnost kao na normalni oblik ljudske seksualnosti i fokusiraju svoja istrazivanja na bioloske uzroke te pojave (geni, hormoni, feromoni, uloga homoseksualnosti u evoluciji...)
Simpaticna mi je ta podela koju si citirao, prvo kvalitativno-kvantitativno, pa onda inverzno-perverzno, sve k'o pod konac... Izgleda da je taj udzbenik jos stariji od onih koji su opisani u ovom clanku: http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1000402
Meni samo nije jasno kako te nimalo ne pomete ocigledna cinjenica da niko vise ne koristi termine poput invertiti, pederasti i tribade, vec -hetero, homo, bi i aseksualne osobe
Preporuke:
5
7
39 nedelja, 25 septembar 2011 00:35
Filipika
@istrazivac
Sta je dusevni polaritet?
Ne znam odakle ti ideja da ljudi u Srbiji mogu uz pomoc psihijatra "izleciti" homoseksualnost. Nisam siguran da li psihijatri uopste smeju da se bave takvim stvarima posto je Srpsko lekarsko drustvo skinulo homoseksualnost sa liste psihickih poremecaja. Mozda neki koji je ucio o "kvalitativno-inverzivnom poremecaju nagona".
Nismo mi bas toliko zaostali. Koliko sam cuo, osobi koja ima problema sa prihvatanjem svoje seksualnosti psihijatar u Srbiji ce objasniti da homoseksualnost nije nista nenormalno i preporucice joj da njoj drage osobe upozna sa svojim seksualnim usmerenjem (racunajuci i tog adolescentskog prijatelja prema kome ima "cudna osecanja"), objasnjavajuci pritom kakve sve tipove reakcija ona moze da ocekuje i kako da se postavi prema njima, zapocinjuci tako nesto sto se zove, cini mi se, afirmativna terapija.
Cilj je da osoba prihvati sebe kakva jeste i da ne zavrsi u alkoholizmu, narkomaniji,ludilu ili suicidu. Jesi li me razumeo?
Preporuke:
3
8
40 nedelja, 25 septembar 2011 03:24
Istraživač
I dalje tvrdim, ljudi treba da znaju više o tome!

@Filipika Sve navedeno je nažalost iz ličnog iskustva. Mislio sam da ćeš shvatiti da se radi o meni. Tačno se sećam o čemu sam razmišljao tog hladnog dana krajem 1999.god. kada su počeli problemi. Sve se desilo brzo, baš sam izlazio iz autobusa.. Možda zvuči čudno, ali mogu da prepričam do detalja, iz minuta u minut.
I evo danas, posle toliko godina proklinjem taj dana i sebe što sam ustao tog jutra. Imao sam više devojaka i dve ozbiljne veze koje su propale, baš zbog nedostatka osećanja prema lepšem polu. Veruj mi, udarao sam sebe, psovao, čak i gladovao. Gladovanje je dalo rezultata. Zadao sam sebi da neću jesti dok se ne vratim u normalu. I uspeo sam na četiri dana. Osećao sam se kako treba. Pokreti ruku su mi dobili oštrinu, vratila se snaga u nogam, leptirići u stomaku kada vidim lepu devojku itd. Ali nisam puno izdržao. To o afirmaciji pričaj nekom drugom.
Preporuke:
3
1
41 nedelja, 25 septembar 2011 04:41
Denis
"Onda sam ipak odlucio da dodam jos par slucajeva gde treba, po neoliberalnim kanonima, ispostovati ljudska prava. "

Ovde se, vještački, insinuiraju stvari koje nisu tačne. Dok je ljubav i veza između dvije odrasle osobe koje svjesno ulaze u nju potpuno legitimna, pedofilija, i sodomija to sigurno nisu. Takva poređenja služe jedino da "ogade" homoseksualnost što većem broju ljudi i na taj način opravdaju njihovu diskriminaciju.
Preporuke:
4
2
42 nedelja, 25 septembar 2011 08:30
David od Raške
za @@@

Dragi @@@,

Drugačija vrsta "demokratije" i ne postoji osim one prostom većinom, kao što se čini Švajcarskoj, gde referendumom izglasava o svim važnim pitanjima. Ako ti se to ne dopada, ustanovi oligarhiju. Tvoje pominjanje parlamenta je sasvim besmisleno, zato što smo videli mnogo puta kako se izbori falsifikuju i na vlast dolaze stranke za koje niko nije glasao.

A ja Vas pitam: "Je li svrha demokratije da samo stranke i oni koji ih podržavaju zaposednu vlast, te da državom upravljaju kao da je njihova prćija, ili je svrha demokratije da se upravo suprotstavi takvom strančarenju i da se da izraz i smer narodnoj volji?" Daj mi svoj odgovor. Ako se zalažeš za to da se manjinski glasovi čuju jače od volje većinskog (srpskog) naroda, eto ti oligarhije. A sofizmi kojima se ti služiš su samo zamajavanja i zaobilaženje istine.
Preporuke:
2
1
43 nedelja, 25 septembar 2011 09:45
gubernator
He he, znao sam da će početi sa tim pričama o skidanju sa liste bolesti, a ja govorim o poremećajima seksualnih nagona.

Homoseksualna i heteroseksualna ljubav nisu i na mogu biti isto. Pročitajte istraživanja o broju partnera koje promeni prosečan homoseksualac i onaj koji to nije (višestruko više menjaju partnere homoseksualci), što govori u prilog tome da nije reč o ljubavi, već čistom poremećaju nagona, koji stalno traži nova zadovoljenja.
Preporuke:
9
4
44 nedelja, 25 septembar 2011 11:02
Radosav Stevanović
Slažem se sa svima koji homoseksualizam (čitaj: pederastiju) smatraju izopačenošću, nastranošću, poremećajem ... Da je to tako, dokazao je davno i slavni Knjaz Miloš.
Čitava haranga sa "paradom ponosa" ima za cilj da jednu odvratnu ljudsku izopačenost (koja je u čitavom živom svetu samo čoveku svojstvena) proglasi za slobodno, svojevoljno i normalno seksualno opredeljenje. Ona nema nikakve veze ni sa ljudskim pravima ni sa tradicionalnim vrednostima.
Ona je namenjena isključivo globalističkim ciljevima imperijalnog Zapada.
Kao što neko reče, ako se dozvoli ova bruka u Beogradu, danas će "paradirati" gejevi i lezbejke a sutra pedofili, sodomisti, sadomazohisti, nekrofili i ko zna ko još.
Preporuke:
7
7
45 nedelja, 25 septembar 2011 11:29
@david od raške
i šta sad pričati s nekim ko još nije shvatio šta je parlament i parlamentarni sistem........
Preporuke:
1
1
46 nedelja, 25 septembar 2011 12:15
Marko Bojković
@Filipika & Istraživač

1.

Koliko se ja razumem u medicinu, ovo o čemu je govorio Istraživač bi se moglo razumeti kao poremećaj seksualnog sazrevanja (F66.0):

F66.0 Sexual maturation disorder
The patient suffers from uncertainty about his or her gender identity or sexual orientation, which causes anxiety or depression. Most commonly this occurs in adolescents who are not certain whether they are homosexual, heterosexual or bisexual in orientation, or in individuals who, after a period of apparently stable sexual orientation (often within a longstanding relationship), find that their sexual orientation is changing.
(sa sajta Svetske zdravstvene organizacije)
Preporuke:
4
1
47 nedelja, 25 septembar 2011 12:17
Marko Bojković
2.

Inače, opet koliko se ja razumem u medicinu, homoseksualnost se ne smatra poremećajem. Međutim, ukoliko osoba pati od nekih psiholoških i poremećaja ponašanja, homoseksualnost se može, uslovno rečeno, lečiti, tj. može se medicinskim tretmanom vršiti promena seksualne orijentacije iz homoseksualne u heteroseksualnu, ukoliko osoba homoseksualne orijentacije od lekara traži takvu promenu. Takav medicinski tretman se onda valjda evidentira pod šifrom F66.1:

F66.1 Egodystonic sexual orientation
The gender identity or sexual preference (heterosexual, homosexual, bisexual, or prepubertal) is not in doubt, but the individual wishes it were different because of associated psychological and behavioural disorders, and may seek treatment in order to change it.
(sa sajta Svetske zdravstvene organizacije)
Preporuke:
1
2
48 nedelja, 25 septembar 2011 13:07
Marko Bojković
@Radosav Stevanović
Čitava haranga sa "paradom ponosa" ima za cilj da jednu odvratnu ljudsku izopačenost (koja je u čitavom živom svetu samo čoveku svojstvena) proglasi za slobodno, svojevoljno i normalno seksualno opredeljenje.

Negde pročitah da se za predstave ("parade") bečke Španske škole jahanja, u kojima konji, između ostalog, igraju bečki valcer, biraju samo homoseksualni konji. :)

Drugim rečima: Koliko je meni poznato, homoseksualno ponašanje uočeno je u blizu 1500 životinjskih vrsti, tako da mislim da se nikako ne može reći da je homoseksualnost "u čitavom živom svetu samo čoveku svojstvena"... (A da li homoseksualnost predstavlja odvratnu izopačenost ili ne, pretpostavljam da je pitanje ličnog ukusa i afiniteta...)
Preporuke:
3
5
49 nedelja, 25 septembar 2011 20:50
Istraživač
@Marko Bojković Drago mi je da čujem tako nešto. Mora postojati neko rešenje. Ja mogu da se vratim u normalno stanje na par minuta ili sati. Najviše četiri dana kada sam gladovao (pisao sam gore detaljno). Ne mogu vam opisati koliko snage uma je potrebno za prelaz. Ponekad počnem da se tresem i drhtim dok pokušavam da se vratim. I kad uspem, dovoljno je samo da pomislim na prethodno stanje, i odmah sam nazad. Bude isto kao pre..

Evo javno tražim pomoć.
Preporuke:
0
0
50 ponedeljak, 26 septembar 2011 09:33
Denis
@Gubernator

"višestruko više menjaju partnere homoseksualci"


Koliko često se mijenjaju partneri ne zavisi od seksualne orijenticije, nego isključivo od roda. Naime, mijenjanje partnera je najviše svojstveno muškom rodu, bez obzira na seksualnu orijentaciju. Statistički govoreći, najstabilnije veze su lezbejske jer u takvoj vezi nema pripadnika muškog roda.
Preporuke:
4
1
51 ponedeljak, 26 septembar 2011 10:28
Starac Fočo
Za Filipiku

A zašto se ne bi svela rasprava na pitanje pedofilije, zoofilije, a i na kraju krajeva narciszma? Ostavimo za trenutak životinje van rasprave, ali zašto je ljubav između četrnaestogodišnjakinje i dvadesetogodišnjaka veći problem od homoseksualnog braka? Ili zaljubljenost čoveka u samog sebe? Nasilnički i patološki? Ma nemojte. Sve te razlike koje Vi pravite su jako diskutabilnog karaktera.

Ja ne pokušavam da osudim homoseksualnu ljubav, već samo osporavam pravo na brak, ne uvođenjem negativne definiceje homsoeksualnog braka, već uvođenjem pozitivne definicije braka, koja jasno ne obuhvata ni homoseksualni "brak", ni samački "brak", ni maloletnički "brak"... To nije nikakvo uskraćivanje prava, to je važno da shvatite.

I zato ponovo pitam, koja prava su homoseksulacima uskraćena? Niste na to ogdovorili.

(Šta više, i Vi ste istakli da se napadi na homoseksualce procesuiraju kao i svaki drugi, što znači da su savršeno jednaki pred zakonom)
Preporuke:
5
1
52 ponedeljak, 26 septembar 2011 12:51
Beli Orao
@Filipika. Da li ste stavili kamen pod jezik. Čoveče krenite sa pisanjem knjiga. Nego evo jedan vicić za sve.

Pita perica dedu. Deda šta je najlepše na svetu Pa sine ono što žene imaju...Ode on kod babe i kaže joj šta deda kaže. Kaže baba, nema deda pojma on nije probao ono što muški imaju.
Kao što vidiš i baba i deda su u pravu. Ne treba mešati babe i žabe.
Preporuke:
5
1

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner