I ja bih kupio rols-rojs na kredit, ali treba to otplaćivati posle ...
Ovi naši vlastodršci upravo to rade, kupuju skupe stvari na kredit, jer znaju da neće to oni otplaćivati. A, i ako hoće, u cenu je uračunata dovoljna provizija da to mogu lako da čine i oni i njihovi potomci.
Protiv sam toga da se most nazove po bilo kojem političaru, a posebno po spomenutim. Razlozi se objektivno navode u tekstu.
Preporuke:
99
1
2
sreda, 10 avgust 2011 12:46
Samardza
Ima jedan Bulevar na Novom Beogradu koji je pok Nenad asfaltirao dva puta godisnje (po papirima), a treba samo jednom u deset godina.
Razlika u parama verovatno je otisla u neki most koji vodi na ovaj svet i u Evropi.
Preporuke:
93
1
3
sreda, 10 avgust 2011 13:15
Nina
Nije važno koje će biti zvanično ime ovog mosta. U narodu će ovaj most zauvek da bude poznat kao Lopovski most.
Preporuke:
122
2
4
sreda, 10 avgust 2011 13:23
nataša
Zašto za nekoliko decenija, svi oni su već sada zaboravljeni. Đinđića se sete ponekad Čeda Jovanović i Boris Tadić, a Nenada, verovatno se misli na Bogdanovića se ne seća više niko.
Za vreme Drugog svetskog rata Nemci su postavili tzv "vladu Milana Nedića". Ko ih se sada seća? I po čemu. Ljudi se sećaju "specijalne policije" i Dragija Jovanovića po zlu i po transferu u Brozovu UDBU, i Toze Vujkovića po logoru Banjica, a kasnije logoru Kopački Rit.
Možda će se neko sećati "Sablje" kad su ljudi odvođeni u šumu i sa kesama na glavi davali novac da se izbave.
Čega drugo da se sete.
Kad je bilo ko i gde odlučio da se most na Adi gradi baš takav i ko je kad i gde to predložio?
"Oni" nemaju odgovor na to pitanje, ni Tadić ni Đilas.
U stvari imaju odgovor na pitanje "ko je i kad i na čiji predlog odlučio da se taj most baš takav baš tu gradi?".
Odgovor na to pitanje OTKUD TADIĆ i ĐILAS ZNAJU ko je i kad odlučio da se to gradi tu i tako.
Proverite, pitajte ih.
Preporuke:
70
2
5
sreda, 10 avgust 2011 13:25
Mitar
„Najviše vezujem ovaj most za Nenada i Zorana i bio bih najsrećniji kada bi se tako i zvao, ali moramo pitati i građane",
Pitaće i građani.
Šta??????
Koliko je pokradeno novca na račun mosta???
Preporuke:
88
1
6
sreda, 10 avgust 2011 13:28
Bijek
Kada je građen Ajfelov toranj mnogi su tada bili protiv jer jednostavno nisu imali viziju šarmantnog Pariza s ovom kulom na čelu. Tako ni sad mnogi ne vide da je ovaj most nešto sveže i lepo što je sagradila Srbija. Takođe ne umemo više ničemu da se radujemo i rezervisali smo za sebe mesto večite žrtve i jadnika. Stalno nešto oplakujemo i tražimo skrivene krivce. Nadam se da će se jednog dana pokrenuti istraga o finansiranju ovom mosta, da bi projekat postao transparentniji i da bi bili uhvaćeni oni koji su ga eventualno zloupotrebili. Ali u stvari ne verujem u takvu istragu jer će ona biti svakako zloupotrebljena od ljudi kojima nije cilj istina već lična promocija. Zato je dobro što imamo ovaj most, jer kad svi mi prođemo, on će ipak ostati.
ps. a sad, komentatori, navalite!
Preporuke:
18
92
7
sreda, 10 avgust 2011 13:32
Nikola
Projektno rešenje Građevinskog fakulteta u Beogradu iza koga je stajao i konzorcijum srpskih građevinskih firmi je bilo dva i po puta jeftinije još dok je usvojeno rešenje nominalno koštalo 118 mil. evra. Ali Zoranova i Nenadova vizija je bila sahraniti domaću industriju, i uz put koliko to okolnosti dozvoljavaju uzeti simboličnu proviziju. Neki milion, ništa značajno.
Preporuke:
125
2
8
sreda, 10 avgust 2011 13:41
Nikola
Glavni argumenti su bili više nego banalni: rek'o čika Hajdin, a je l te, samo on zna, da je ovo najbolje rešenje. Inače profesor Dunjica i ostali iz našeg tima su sve sami nepismeni diletanti.
Najveći stepen potcenjivanja je iskazao Đilas kad je na pitanje zašto ovaj most košta više nego dva drugoplasirana mosta na tenderu, odgovorio da to i jesu dva mosta, zato što imaju po tri trake i tramvajsku prugu u oba smera. Kao da se tenderskim uslovima ne definišu zahtevi koje sva rešenja moraju da zadovolje, pa je valjda most Građevinskog fakulteta sastojao od jedne staze na kojoj dva pešaka nisu mogla da se mimoiđu, dok je ovaj imao čak šest traka. I takve umobolna objašnjenja prolaze kod našeg naroda i svi trčimo da glasamo za Đilasa jer on je sposoban i preduzimljiv, baš kao i Zoran nekada.
Preporuke:
108
2
9
sreda, 10 avgust 2011 13:52
Nikola - za kraj
O estetici mosta i njegovom (ne)uklapanju u okolni ambijent se može raspravljati, naprosto što estetika nije egzaktna kategorija i tu se ne može doći do konačnog i ispravnog rešenja. Ali da će most biti čisto lokalnog značaja valjda je svima jasno. Ako krenete sa Banovog brda ili Žarkova pre ćete stići do Novog Beograda i to je to. Ništa spektakularno se neće rešiti u saobraćaju Beograda, za više nego spektakularnu cenu. Gde će dalje sav saobraćaj kad preko mosta stigne do Careve ćuprije? Da se parkira pored puta pa svi na Topčider u šetnju.
Preporuke:
89
2
10
sreda, 10 avgust 2011 13:53
nataša @ Bijek
Hvala na šlagvortu, ali moram da primetim da vi ne znate baš mnogo o pariskom šarmu, ili niste bili tamo.
Ajfelova kula je sagrađena kao privremeni objekat, ulaz u područje Svestske izložbe 1898. godine da demonstrira građevinsku veštinu. Bila je dugo najveća građevina na svetu. Iz tog razloga nije demontirana posle Sajma. Međutim i dan danas postoji pokret u Parizu koji zahteva da se ta zgrada demontira. Ja sam proveo divne trenutke oko te kule i bilo bi mi žao da je demontiraju i verovatno neće, ali Pariz ima mnogo značajnijih i "šarmantnijih" objekata.
U svetu i građevinarstvu ima i lepših mostova od mosta na Adi, ali nijedan nije imao i nema funkciju da bude lep. Funkcija mosta je drugačija.
Mada, bilo je i ministara koji su davali sledeće izjave, na primer ministarka Rašeta: "Meni je Zoran rekao da budem ministarka i da mi je posao da dobro izgledam."
Vi podržavate politiku "Sve za lepotu".
To je vaše pravo, ali pitam se zašto vam je baš to važno?
Preporuke:
67
2
11
sreda, 10 avgust 2011 13:59
KAKO JE ODBIJEN RUSKI POKLON
Vladislava Nemirovic, 27/03/2008, 13:21
Bila sam deo prevodilačkog tima prilikom razgovora J. Luškova gradonač. Moskve i N. Bogdanovića tadašnjeg predsednika IO Skupštine Beograda. Tom sastanku prisusvovala je R. Hrustanović, Lj. Anđelković i verovatno ceo IO Skupštine grada. J. Luškov je objasnio da je grad Moskva ... donela odluku da Beogradu... pokloni MOST NA SAVI I TORANj NA AVALI! Kad sam to prevela g. Bogdanoviću, odjednom je nastalo komešanje između njega, Lj. Anđelkovića i R. Hrustanović. Posle nekoliko trenutaka Bogdanović je odgovorio da ,,BEOGRAD NIJE ZAINTERESOVAN NI ZA KAKVE POKLONE KOJI U SEBI NE SADRŽE KEŠ.“ Dalje je istakao... ,,Beogradu su nužni novac i investicije takvog tipa koje će, pre svega, ostaviti keš u gradskom budžetu...sa žaljenjem moram da Vam saopštim da tu ponudu bez keša ne moćemo da prihvatimo“. Kasnije sam u nekim novinama iz Beograda pročitala da su g.Bogdanovića oslovili s NEŠA KEŠ!
Preporuke:
130
2
12
sreda, 10 avgust 2011 14:16
Marko Gay
Smatram da je most lep.
Uz to je i koristan, jer vam kasnije u svakom trenutku moze posluziti kao izgovor za sudenje (i eventualno streljanje, zavisno od toga koliko budete bili besni) osoba koje su bile na vlasti u vreme kad je graden.
Vracanje dugova od strane drzave je sasvim opciono, to sam vec objasnio, tako da o tome ne bih brinuo.
Preporuke:
9
62
13
sreda, 10 avgust 2011 14:32
Perla
Za Bijeka
Da li Vi stvarno mislite da mi ne pravimo razliku između mosta (u građevinskom smislu reči), njegove funkcije i - cene? Hoće narod da kaže da je ovaj most dobar, ali je mnogo skuplji nego što vredi. Neko je razliku stavio sebi u džep. Alooo, jeste li sad razumeli o čemu pričamo? A o čemu vi pričate?!
Vrlo hrabar tekst, moram da priznam. To je danas retkost...Svaka čast :)
Preporuke:
65
2
14
sreda, 10 avgust 2011 14:34
rzbrzotrz
Nataši: Koliko vidim, ogromna većina ljudi se ne seća da je postojao svojevremeno javni konkurs za odabir idejnog rešenja mosta. Glas su davali navodno građani, makar oni koji su pre 10-ak godina imali internet. Naravno, konkurs je formiran na podmukao način, tako da je jedini kriterijum bio izgled. I naravno da su (navodno) građani odabrali baš ovaj, bez sumnje atraktivan izgled, mada nimalo pristao okruženju. Nigde nije bila navedena ni okvirna cena mosta, a daleko bilo pristupnih saobraćajnica, sada ispade verovatno najkomplikovanijeg saobraćajnog sistema na svetu. E sad, da meni neko objasni, kako to da se za ovako bitne stvari pitaju i slušaju građani, bez predstavljanja potrebnih informacija ili sa poluinformacijama?
Preporuke:
56
1
15
sreda, 10 avgust 2011 14:43
Vujović
Ove se demokrate ponašaju kao da su komunisti. Neka se zove Most na Adi ili Lepeza. Ni po kome se ne mora zvati. Meni je gadno i kad čujem za Bulevar Zorana Đinđića. Jednostavno, odvratan mi je bio. Ne vidim zašto bi mi, svojom smrću, postao simpatičniji. Izbrisao sam ga iz sećanja i ne želim da me bilo ko podseća na njega, njegovo delo i nadaleko čuvenu viziju. Srbi i Beograd imaju mnogo mudrije, pametnije, srpskije velikane, velikane koji su nešto doprineli svojoj zemlji, gradu, od pomenute dvojice, koji zaslužuju da se po njima nazove most, ali ni za to nisam.
Ovi današnji vlastodršci preozbiljno sebe shvataju. Previše gledaju filmove. Pa zar misle da je narod toliko glup, plitke pameti i da ne zna ko je kakav bio.
Taj most će povezivati dve obale, a pomenuti pokojnici ničim nisu doprineli da se bilo šta spoji. Doprineli su podeli naroda. Dozvolimo li danas to, sutra će neka nova vlast imati legitimno pravo da krsti neke nove ulice i mostove po nekim svojim ideolozima.
Preporuke:
78
5
16
sreda, 10 avgust 2011 15:16
SM
Za ruske darove do sada nisam znao,steta da nismo darove primili.Rusi imaju malo danajskoga,ali nisu Danajci.Sto se imena tice,predlazem da se most nazove"BANKROT".Udjes u bankrot na Ban.Brdu izidjes sa bankrota u N.Beogradu i pravac EVROPSKA UNIJA.
Preporuke:
63
2
17
sreda, 10 avgust 2011 16:55
Anta
Dete se rodilo, valja ga ljuljati.... o besmislenosti mosta ne treba mnogo diskutovati jer je na prvi pogled jasno da je gradjevina potpuni promasaj,i u ekonomskom, i u konstruktivnom i u urbanistickom, i na ktaju iu estetskom pogledu....
No ono sto mora mnogo vise da brine je cinjenica da strucna javnost , tu pre svega mislim na gradjevinske inzenjere i arhitekte, kao ni inzenjerska komora nisu podigli svoj glas pre nego sto se uslo u realizaciju tako kolosalnog promasaja.... odjednom kad je kiklop( umesto jednog oka , sa jednim stubom) podignut moze se cuti po koja sporadicna kritika... i to mnogo vise zbog pokusaja dnevnopoliticke ekspoloatacije....
Preporuke:
40
3
18
sreda, 10 avgust 2011 17:17
Miloš Kikić
"Svi mi koji živimo u Srbiji dobro uviđamo dokle su nas dovele „Zoranove vizije“" piše autor, ali mislim da ovo nije korektno. Vrlo je verovatno da bi nas i "Zoranove vizije" dovele u isto ovakvo stanje u kome se i danas nalazimo ali to je samo verovatno a nije sigurno. Svi znamo da je on tek počeo "svoje vizije" da sprovodi u život i na koji način je sprečen da ih do kraja ostvari, pa se zato nikako ne može reći da su nas one dovde dovele. Da je most ostvarenje "Nenadove vizije" već je opravdanije reći, ali naravno da zbog toga ne treba da ponese i njegovo ime. Neke naše uvažene arhitekte dokazuju na primer da smo za iste pare mogli da imamo nekoliko mostova preko Save i Dunava ali u to nisu uspele da ubede Nenada a posle njega ni Dragana i tako im stvore drugačije vizije. Narod će sam vremenom sam naći odgovarajuće ime.
Preporuke:
9
38
19
sreda, 10 avgust 2011 18:20
nataša
Za: Kako je odbijen ruski poklon
I ja sam imao poslovni kontakt sa jednim Zapadnim privrednikom koji mi je isptričao kako je toj vladi i toj ekipi prodavao jedan tehnološki sistem čija je tržišna cena 300 000 dolara. Pošto je čuo kako posluju beogradski političari ponudio im je cenu od 600 000 hiljada dolara, cenu koju su tada strani partneri nazivali "beogradskom". Dobio je odgovor: " Šesto ne može, ali o milion i dvesta možemo razgovarati".
Za Marka Geja: Bilo je u istoriji pokušaja da se lepota definiše. Jerdna od tih definicija koja je najprihvaćenija je "jasnost, skladnost i konačnost". Mada su se toj antičkoj formuli nadrealisti suprostavili stavom "nejasnost, neskladnost i beskonačnost".
Ono sa čim se zaista svi slažu to je mera. Cipele ili odelo, a pogotovo most dva-tri ili osam brojeva veći ne može biti lepo nikako.
Prva nepotrebna posledica ovog mosta će biti problem sa konjima na hipodromu. Prvo, preselenje ili ukidanje hipodroma, i to u roku godinu dana.
Preporuke:
46
1
20
sreda, 10 avgust 2011 19:00
Veljko
Greše komentatori koji tvrde da se stručna javnost nije na vreme oglasila. Sasvim suprotno, brojni su i argumentovani bili razlozi koje su eminenntni stručnjaci i univerzitetski profesori iznosili u javnst protiv apriornog, od strane gradske vlasti forsiranog rešenja.
Sve je to i svi oni bili ignorisani, ili je, ređe, odgovarano paušalnim i neubedljivim golim tvrdnjama bez ikakvog pokrića.
Preporuke:
47
1
21
sreda, 10 avgust 2011 19:11
U IME ONIH KOJI NE PAMTE ALI ĆE SUDITI
Zahvalnost gospođi Vladislavi Nemirović za dragoceno svedočanstvo o štetočinskom i lopovskom vladanju partokratske nomenklature.
Preporuke:
59
1
22
sreda, 10 avgust 2011 19:33
Nada nas je održala
uz sve zaslužene hvale teksta Aleksandra Kostića, jedno neslaganje, za koje se nadam da mi neće zameriti.
Suprotno od autora, mislim da ni jedan zločin, niti bilo koje drugo zlodelo, kao ni njihove žrtve, ne smeju biti zaboravljeni da se nebi ponovili. Usrdno se zato nadam da će biti upamćeni i svi profiteri ove kolosalne korupcije i da će se i na njih jednom spustiti spora ali dostižna ruka pravde.
Preporuke:
35
1
23
sreda, 10 avgust 2011 20:36
el ninjo
bestraga vam ta lepota, umiraćemo mi od gladi a ne od lepote
Preporuke:
38
1
24
sreda, 10 avgust 2011 20:58
Milojko
Sto se naziva tice moglo bi po onoj narodnoj ,,idi mi dodji mi,,
Preporuke:
21
1
25
sreda, 10 avgust 2011 22:53
partijski čovek
G. Tadić ne propušta priliku da nastupi kao predsednik DS, a ne Srbije. Potpuno nedržavnički, i partijski pristrasno. Vidi se šta mu je važnije.
Njegov predlog za ime mosta je neobjektivan.
Preporuke:
38
2
26
sreda, 10 avgust 2011 22:58
Arf
Predlažem da se most narodski prozove LOPOV. Kratak je, lak za svakodnevnu upotrebu, odomaćen izraz.
P - Kako ćeš do Banovog?
O - Pa, preko "Lopova", naravno.
P - Gde si?
O - Evo baš prelazim "Lopova".
O - Na "Lopovu" sam.
Preporuke:
41
1
27
sreda, 10 avgust 2011 22:59
mreža za hvatanje
Al će na one žice da se pecaju helikopteri i oni aviončići za prskanje komaraca!
Preporuke:
27
3
28
sreda, 10 avgust 2011 23:19
McMurphy
A ovaj metro koji će sagraditi Francuzi da se nazove po Sarkoziju. Red je jer i Nikolas voli Srbiju kao što su je volili Zoki i Neša.
Preporuke:
40
2
29
četvrtak, 11 avgust 2011 01:01
Pavle Ćosić
Zvanično ime mosta potpuno je nebitno. I Brankov most se zove Most bratstva i jedinstva, ali to jedva da iko zna. Tako će se i ovom mostu prilepiti neko prigodno narodno ime, verovatno Đilasova opsesija ili tako nešto...
Preporuke:
22
2
30
četvrtak, 11 avgust 2011 01:02
mk
Netačno je i zlonamerno okrivljivati Nenada Bogdanovića za projekat ovog mosta. Da bi upravo izbegao ovu zamku za koju ga lažno optužuju, izabran je za predsednika komisije za dodelu projekta naš najveći autoritet za izgradnju mostova - akademik Nikola Hajdin. Dakle, čovek koji je odlučio da most izgleda ovako je predsednik SANU-Nikola Hajdin. Koji to političar onda treba da odbaci nalaz autoriteta i nametne neki svoj? Uostalom ako tako ne mislite, zašto onda uvek napadate političare, a ne baš te najveće autoritete koji i odredjuju mnoge stvari , a zatim političari kao dužnost imaju da obezbede novac. Prvo zaduženje za most od oko 118 miliona evra su zajedno u vreme N. Bogdanovića, ili u vreme kad je bio na samrti, zajedno glasali tada koalicioni parteneri i DS i DSS - čisto da se zna.Takodje , most i pristupnice odn. saoobraćajnice- nisu jedno te isto... Oni koji kritikuju, a navodno puno znaju, neka kažu koliko košta most , a koliko saobraćajnice,i da li prilazi mogu biti jeftiniji?
Preporuke:
7
31
31
četvrtak, 11 avgust 2011 02:50
Zuti mravi i stari Egipcani
Postena i tacna procena Zoranovih i Nenadovih i Borisovih "dostignuca", koja su nas dovela do ruba provalije! Jedino sto poredjenje sa egipatskim faraonima nije najumesnije. Mi danas ne znamo ko je zaista gradio piramide - postoji i "fantasticno" tumacenje da su ih gradili oni koji su napustili Atlantidu nakon njene propasti, i da je Egipat poceo ustvari kao "kolonija Atlantide". No, da se ostavimo toga - politicki je stari Egipat bio i ostao pojam stabilnosti! Civilizaciju koja je trajala tri hiljade godina zaista ne bi trebalo porediti sa ovim ljudskom, politickom i civilizacijskom bedom koja danas razriva Srbiju, poput zutih mrava!
Preporuke:
25
2
32
četvrtak, 11 avgust 2011 06:38
Miloš Kikić
@ mk: To što sam napisao da je most "ostvarenje Nenadove vizije" možda je netačno ali nije zlonamerno i ne predstavlja klevetanje Nenada Bogdanovića. Ja,naravno, nisam blizak vladajućim krugovima u Beogradu da bih kod njih direktno mogao da steknem nekakava saznanja, nego ta saznanja stičem iz sredstava informisanja. U više tih sredstava i u više navrata pročitao sam tekstove arhitekte Jovina(a bilo je i drugih), koji je pisao da je sa Zoranom Đinđićem već bio dogovorio da se oživi projekat podzemnog metroa sa mostom preko Save u produžetku Nemanjine,iza železničke stanice, a da je posle Đinđićevog ubistva taj projekat ponovo zaboravljen i usvojen projekat "lakog metroa", ustvari tramvaja i most preko Ade višestruko skuplji nego što je potrebno.
Preporuke:
9
2
33
četvrtak, 11 avgust 2011 07:17
Miloš Kikić
@ mk: P.S. Uostalom, o zasluzi Nenada Bogdanovića za ovaj most govori i predlog predsednika Tadića da se most zove "Zoranov i Nenadov". Ako je predlog u vezi Zorana shvatljiv jer se predsednikova stranka uvek i u svemu poziva na Zorana, zašto "Zoranov i Nenadov" a ne "Zoranov i akademika Hajdina" ako je Hajdinova reč bila odlučujuća?
Preporuke:
6
5
34
četvrtak, 11 avgust 2011 08:35
brm
@ većina koja patološki mrzi Zorana Đinđića
most nikako ne može biti "Zoranov"
Zoranov most i koncept je laki metro i most u produžetku Nemanjine koji košta neuporedivo manje a neuporedivo je savremeniji i efikasniji..NIJE SE NI OHLADIO A KO I SVE OSTALO i ovo SU OKRENULI NAOPAČKE...u čemu i vi saučestvujete...
ovaj most je most SANU.... i nastavak koncepta sa tramvajem u 21 vek...skup je jer je širok zbog tramvajskih šina..i moderan i svetski i služi srpskom narodu koliko ovakva SANU u koju se kunete
sve ovo vi dobro znate ali ste toliko licemerni da mi je muka po ko zna koji put ...
Preporuke:
17
7
35
četvrtak, 11 avgust 2011 09:05
Sajber Mileva
Otkazaću TV pretplatu.
A onda ću da sliku mosta prelepim preko ekrana.
I biću na istom. Jer, koju god TV stanicu da okreneš, vidiš most.
Ne smem ni frižider da otvorim, iskočiće srećna novinarka sa obaveštenjem da imamo najveći pilon.
A zašta će im uopšte pilon?
Šta fali Gazeli što uopšte nema pilon? Fali joj, raubovana je, ali to nije zato što nema pilon nego zato što preko nje prelazi 150 puta više vozila nego što je zamišljeno kada je građena.
Da konačno sastave Orlovaču sa Bubanj potokom i izmeste saobraćaj kroz grad, bolje bi bilo...
I srećan treba da budem što je trenutno najveće gradilište mosta u Evropi. Logično, ostali već imaju mostova koliko im treba. U Pragu most na svakim stotinak metara, i baš ih briga da li je neki od njih najveći.
Čak i "Diskaveri" snimao emisiju o mostu! Ala sam srećan!!! Oni svaki dan emituju neki program i snimaju nekakve reportaže i zbilja ne znam zašto treba da budem toliko srećan što snimaju emisiju o tom mostu.
Preporuke:
28
1
36
četvrtak, 11 avgust 2011 09:18
Sajber Mileva
Znate za onu "ćerku kara-snahi prigovara".
Tako je naš prešednik (nemam na tastaturi ono slovo koje uvede DPS, bratska stranka DS), kada je nametnuo dilemu Zoran ili Nenad, možda mislio na sebe.
Jer, jeste da su svi ostali zbilja doprineli blagostanju i prosperitetu Srbije i Beograda, ali sve je to pod mudrom dirigentskom palicom prešednikovom.
Znači,da sad ne diramo retroaktivno onaj Pajtićev most, ali, "od sada pa nadalje i ubuduće" sve ima da se zove po BT.
U svakoj od tih državica u koje će rasparčati Srbiju, treba da bude po jedan grad nazvan po Borisu.
Preporuke:
17
2
37
četvrtak, 11 avgust 2011 09:19
Patriota
Ja dajem predlog da se most zove "MOST JOSIPA BROZA TITA". zasto? pa zato sto ga poznao ceo svet i sto je jedan od najvecih politicara 20 veka. Zato sto je to ime brend hteo to neko ili ne. Ako je amerika kao kapitalisticka zemlja u nevolji pribjegla Marxovoj teoriji ne znam zasto srbija ne bi prihvatila ono sto je istina o Titu. Znam, znam, bicu nagradjen sa mnnogo minusa ali da na to mislim ne bi ovako ni pisao, jednostavno rekao sam ono sto mislim da je posteno i da bi bilo korisno za srbiju, a vi kako hocete nazovite most po Zoranu Djindjicu i budite sretni jer tadic se samo sa vama sali kad kaze neka narod odluci, mnogo puta je narod odlucio a tadic nije izvrsio.
Preporuke:
12
19
38
četvrtak, 11 avgust 2011 10:11
Beli Orao
@Arf. Prihvaćeno.
Da ne bih pisao isto, samo da podsetim. Sasvim tiho, mada je vest objavljivana, iznikao je most kod Beške. Bez ikakvih kerefeka ljudi pregradiše Dunav.
Preporuke:
13
1
39
četvrtak, 11 avgust 2011 13:06
Bijek
Poštovani nataša, bejah u Parizu dosta dugo. Svoje mišljenje o gradskom šarmu zadržavam za sebe ali ne mogu da osporim da je Ajfelova kula pariški zaštitni znak. Ne može se gradnja ovog mosta osporavati samo zato što se mrze političari ne vlasti. (Onaj pasus o istorijatu građevine ne želim da komentarišem jer je potpuno nebitan)
Ideju da most dobije ime Zoran ili Neša ili slično ne podržavam. Primitivizam je nazivati mostove po imenima političara. Isto tako se pribojavam da ga ne nazovu Tesla ili Novak, jer mi čega se uhvatimo, vrtimo to do iznemoglosti.
Veseljku Perli koji smatra da se ovde ne bavimo i estetikom bih kazao da mostovi ipak nisu samo funkcionalni već su obeležje jednog grada, a ovaj most je vrlo lep (uostalom nisam jedini koji se obazire na izgled ali sam izgleda jedan od retkih koji smatra da je most lep). Ako je neko “uzeo pare u svoj džep” nadam se da će o tome biti više reči u budućnosti. Problem je samo što se ovde sve koristi za lične obračune a na uštrb istini.
Preporuke:
4
14
40
četvrtak, 11 avgust 2011 14:41
skelar
Da su svi, koji su imali bilo kakve veze u izgradnji mosta,uzeli koji procenat para, to je svima jasno. Kakve veze Hajdin ima sa mostom i njegov sin? Ne razumem.
Preporuke:
9
1
41
četvrtak, 11 avgust 2011 14:59
mk odgovor Milošu Kikiću
Pitanje naziva mosta je nešto o čemu nema poente u mom tekstu.Suština je da je za odluku o tome kakav most treba da bude, konsultovan najvećei autoritet u Srbiji za tako nešto - akademik Nikola Hajdin. To mnogi kritičari - stručnjaci znaju, jer je isti bio predsednik komisije, ali nikako da udju u polemiku sa strukom, nego isključivo sa politikom. E pa ta ista politika se konsultovala sa najboljim u struci i rezultat je takav kakav upravo gledamo. Za cenu mosta tj. zaduživanje kod EBRD je takodje postojao konzenzus vladajućih struktura u vreme Bogdanovića. Ne znam iz kojih razloga se to namerno zaboravlja, nego se paušalno opaljuje po svakom (a to znači nikom), priča o svemu i svačemu (tj. ni o čemu). Koja je cena mosta je jedno pitanje, a pristupnih saobraćajnica drugo, pitanje metroa treće. Interesantno je da cenu izgradnje lakog metroa niko ne pominje, nije valjda besplatna (mi samo zamislimo i ono se samo po sebi izgradi).Na ove "sitne" primedbe nikako nešto ne vidim odgovore.
Preporuke:
2
9
42
četvrtak, 11 avgust 2011 16:06
Beli Orao
@Miloš Kikić i mk. Pre nego što nastavite da trošite tastaturu pročitajte KAKO JE ODBIJEN RUSKI POKLON, Vladislave Nemirović.
To je dvanaesti komentar, odozgore na dole.
Preporuke:
20
1
43
četvrtak, 11 avgust 2011 16:32
Milan
@ McMuphy
Bolje Karla Bruni
Preporuke:
9
1
44
četvrtak, 11 avgust 2011 23:36
Branislav Zekic Zeka
@Sajber Mileva
..."od sada pa nadalje i ubuduće" sve ima da se zove po BT.
Kad je vec rec o Zaludnom popu koji jarice krsti 'ajde da i ja dam svoj doprinos:
Da se pronadje, a ne oskudevamo, jedan onako bas bas reprezentativan coravi sokak kao sto je corava politika Zaludnog popa i da se nazove Tadicev Corsokak.
A sto ne bi moglo!
Preporuke:
17
1
45
petak, 12 avgust 2011 02:39
TrT
Most nije skup - rece akademik Hajdin. A meni rekose da je one sajle koje drze most isporucila firma njegovog sina iz Svajcarske!Jeste li to culi?
Preporuke:
16
1
46
petak, 12 avgust 2011 03:54
Boba
Politici sam poslao komentar da je u Americi, konkretno u Teksasu prosečna cena kvadratnog metra mosta (preračunato u evre) oko 500 evra. Za most širine 20 metara to znači da se za 100 miliona evra može izgraditi 10 kilometara mosta. Naravno komentar nisu objavili jer je cilj mosta dvojak, da se omaste brci i digne spomenik svojoj vlasti.
Preporuke:
13
1
47
petak, 12 avgust 2011 10:24
Beli Orao
@Branislav Zekić Zeka. Odmah se setih Čkalje koji je pričao da je živeo takvoj ulici u Kruševcu, ali iz koje se izlazilo na groblje. Jedini lek za to je bio smeh.
Preporuke:
2
0
48
petak, 12 avgust 2011 12:37
Sajber Mileva
Nisam građevinski znalac, ali pilon je nepotreban ukras. Samo ukras.
Sava nije duboka kao more, i mogli su, umesto pilona jedna potporni stub, za 30 puta manje pare.
Preporuke:
6
0
49
petak, 12 avgust 2011 14:02
Miloica Schwab
Nek se most zove "Adske Kapije". Sasvim adekvatno ime.
Preporuke:
5
4
50
petak, 12 avgust 2011 15:25
Dušan Ariljević
Ako je poenta u tekstu da most na Adi ne treba da bude imenovan po nekoj ličnosti, potpuno je razuem i slažem se sa g. Aleksandrom Kostićem. Međutim, autorovi stavovi izneti kroz pitanja, konstatcije: "Kakav je život u Srbiji posle Zorana... Svi mi koji živimo u Srbiji dobro uviđamo dokle su nas dovele „Zoranove vizije“" više govore o njemu samom, o njegovoj zluradosti i zavisti.Kao argumentaciju A. K. nudi "saznanje svih nas o životu u Srbiji danas" kao navodno lošu "zaostavštinu" Zorana Đinđića. Moglo bi se sve predstaviti i drugačije. Da nije postojao Zoran Đinđić, da nije došlo do petooktobarskih promena u Srbiji, mi bi danas živeli pod vlašću Slobodana Miloševića. Kako? Svi mi koji smo živeli u Srbiji devedesetih znamo kako! Onako kako su se ostvarivale vizije bračnog para Milošević-Marković.
Preporuke:
6
14
51
subota, 13 avgust 2011 08:20
Nikola Smolenski
@Bijek Kada je građen Ajfelov toranj, koštao je 25 miliona evra (preračunato u današnji novac), i već prve godine se 3/4 te cene isplatilo od ulaznica.
Preporuke:
3
0
52
subota, 13 avgust 2011 12:30
Ratko Tošić
Ako most baš mora da se nazove po nekom beograđaninu,
onda dolazi u obzir samo Ivo Andrić, koji je tako lepo pisao o mostovima (Na Drini ćuprija, Most na Žepi), mada ovaj Adski most nema onu eleganciju
kavu imaju mostovi iz naslova Andrićevih dela.
Preporuke:
7
0
53
subota, 13 avgust 2011 15:55
Petko
@Marko Gay
Mostovi ne sluze za streljanje. Streljani brzo popadaju sa mosta (kao oni sa mosta u Grdelickoj klisuri ili kod Varvarina) pa ih neki brzo zaborave.
Preporuke:
5
0
54
nedelja, 14 avgust 2011 11:10
Villenjak
Ime LASTAVICA,može Adska lastavica
Preporuke:
1
2
55
nedelja, 14 avgust 2011 20:45
zeljko
Za Miloicu
Ja smatram da imamo dovoljno turcizma u nasim gradovima.
onda ih je bolje nazvati dverima nego kapija
Preporuke:
2
0
56
ponedeljak, 15 avgust 2011 00:27
Fristajlo
Znam koje bi ime odgovaralo maltene svima...
Most Novaka Đokovića.
Preporuke:
0
5
57
utorak, 16 avgust 2011 16:42
kaktus
Da je ostao Zoran Djindjic ,vas ne bi bilo nigde na mapi.
Preporuke:
1
0
58
sreda, 17 avgust 2011 12:25
Čučuk Stana
Čula sam priču da je most prvobitno planiran preko Ade u visini Makiša, što ima logike jer se direktno povezuje na Ibarsku magistralu i Obrenovački put.Takođe tu su prostorne mogućnosti znatno povoljnije. Po toj priči N.Bogdanović je izričito tražio da se most spusti na donji špic Ade i tako se sada postavlja pitanje petlje sa čukaričke strane:
1. Šta sa Hipodromom, mada je Janjušević krenuo da to razreši!!!!!
2. Kuda posle Miloševog konaka? Tunel ispod Dedinja?
Pa tek će to da košta!
Rešenje saobraćajnice od Čukaričkog rukavca pa do Bogoslovije je naopako, neracionalno i nepotrebno.
Taj deo trase Unutrašnjeg magistralnog prstena treba ukinuti i dok još ima vremena pronaći celishodnije rešenje
Preporuke:
1
0
59
četvrtak, 18 avgust 2011 07:18
Marko Gay
Da Petko, bojim se da ste ipak u pravu. Jos od drugog svetskog rata imamo problem sa idolizovanjem pojedinaca, nije se to pokazalo kao dobro a trend se nastavlja i danas. Tako da ipak ova dvojica a mozda i treci otpadaju iz "naming" kombinacija. Poenta je da oni koji su zaista doprineli ovoj drzavi ne bi ni trebalo da se na sve nacine marketingom guraju u glave obicnih ljudi, za one koji nisu mnogo doprineli suvi marketing je nazalost jedina opcija.
Preporuke:
3
0
60
subota, 20 avgust 2011 14:28
uaaaaaa!
Blago nama, sad imamo najveći pilon! Košta koliko košta, al neka, mi volimo da nam je najveći! Ne mora ni da služi svrsi, evo otvoren je za . slikanje; ne mora ni da se prealazi preko njega, samo da je najveći!
Kako nas kradu i prave budalama! Kada ćemo se dosetiti da možemo da kupimo i napravimo sve, ako imamo novca! Možemo da lansiramo raketu na Mars, na primer. Ali, nemamo novca, a ovi na vlasti upravo to rade, naručuju preskupe stvari na naš račun.
Ovi naši vlastodršci upravo to rade, kupuju skupe stvari na kredit, jer znaju da neće to oni otplaćivati. A, i ako hoće, u cenu je uračunata dovoljna provizija da to mogu lako da čine i oni i njihovi potomci.
Protiv sam toga da se most nazove po bilo kojem političaru, a posebno po spomenutim. Razlozi se objektivno navode u tekstu.
Razlika u parama verovatno je otisla u neki most koji vodi na ovaj svet i u Evropi.
Za vreme Drugog svetskog rata Nemci su postavili tzv "vladu Milana Nedića". Ko ih se sada seća? I po čemu. Ljudi se sećaju "specijalne policije" i Dragija Jovanovića po zlu i po transferu u Brozovu UDBU, i Toze Vujkovića po logoru Banjica, a kasnije logoru Kopački Rit.
Možda će se neko sećati "Sablje" kad su ljudi odvođeni u šumu i sa kesama na glavi davali novac da se izbave.
Čega drugo da se sete.
Kad je bilo ko i gde odlučio da se most na Adi gradi baš takav i ko je kad i gde to predložio?
"Oni" nemaju odgovor na to pitanje, ni Tadić ni Đilas.
U stvari imaju odgovor na pitanje "ko je i kad i na čiji predlog odlučio da se taj most baš takav baš tu gradi?".
Odgovor na to pitanje OTKUD TADIĆ i ĐILAS ZNAJU ko je i kad odlučio da se to gradi tu i tako.
Proverite, pitajte ih.
Pitaće i građani.
Šta??????
Koliko je pokradeno novca na račun mosta???
ps. a sad, komentatori, navalite!
Najveći stepen potcenjivanja je iskazao Đilas kad je na pitanje zašto ovaj most košta više nego dva drugoplasirana mosta na tenderu, odgovorio da to i jesu dva mosta, zato što imaju po tri trake i tramvajsku prugu u oba smera. Kao da se tenderskim uslovima ne definišu zahtevi koje sva rešenja moraju da zadovolje, pa je valjda most Građevinskog fakulteta sastojao od jedne staze na kojoj dva pešaka nisu mogla da se mimoiđu, dok je ovaj imao čak šest traka. I takve umobolna objašnjenja prolaze kod našeg naroda i svi trčimo da glasamo za Đilasa jer on je sposoban i preduzimljiv, baš kao i Zoran nekada.
Ajfelova kula je sagrađena kao privremeni objekat, ulaz u područje Svestske izložbe 1898. godine da demonstrira građevinsku veštinu. Bila je dugo najveća građevina na svetu. Iz tog razloga nije demontirana posle Sajma. Međutim i dan danas postoji pokret u Parizu koji zahteva da se ta zgrada demontira. Ja sam proveo divne trenutke oko te kule i bilo bi mi žao da je demontiraju i verovatno neće, ali Pariz ima mnogo značajnijih i "šarmantnijih" objekata.
U svetu i građevinarstvu ima i lepših mostova od mosta na Adi, ali nijedan nije imao i nema funkciju da bude lep. Funkcija mosta je drugačija.
Mada, bilo je i ministara koji su davali sledeće izjave, na primer ministarka Rašeta: "Meni je Zoran rekao da budem ministarka i da mi je posao da dobro izgledam."
Vi podržavate politiku "Sve za lepotu".
To je vaše pravo, ali pitam se zašto vam je baš to važno?
Bila sam deo prevodilačkog tima prilikom razgovora J. Luškova gradonač. Moskve i N. Bogdanovića tadašnjeg predsednika IO Skupštine Beograda. Tom sastanku prisusvovala je R. Hrustanović, Lj. Anđelković i verovatno ceo IO Skupštine grada. J. Luškov je objasnio da je grad Moskva ... donela odluku da Beogradu... pokloni MOST NA SAVI I TORANj NA AVALI! Kad sam to prevela g. Bogdanoviću, odjednom je nastalo komešanje između njega, Lj. Anđelkovića i R. Hrustanović. Posle nekoliko trenutaka Bogdanović je odgovorio da ,,BEOGRAD NIJE ZAINTERESOVAN NI ZA KAKVE POKLONE KOJI U SEBI NE SADRŽE KEŠ.“ Dalje je istakao... ,,Beogradu su nužni novac i investicije takvog tipa koje će, pre svega, ostaviti keš u gradskom budžetu...sa žaljenjem moram da Vam saopštim da tu ponudu bez keša ne moćemo da prihvatimo“. Kasnije sam u nekim novinama iz Beograda pročitala da su g.Bogdanovića oslovili s NEŠA KEŠ!
Uz to je i koristan, jer vam kasnije u svakom trenutku moze posluziti kao izgovor za sudenje (i eventualno streljanje, zavisno od toga koliko budete bili besni) osoba koje su bile na vlasti u vreme kad je graden.
Vracanje dugova od strane drzave je sasvim opciono, to sam vec objasnio, tako da o tome ne bih brinuo.
Da li Vi stvarno mislite da mi ne pravimo razliku između mosta (u građevinskom smislu reči), njegove funkcije i - cene? Hoće narod da kaže da je ovaj most dobar, ali je mnogo skuplji nego što vredi. Neko je razliku stavio sebi u džep. Alooo, jeste li sad razumeli o čemu pričamo? A o čemu vi pričate?!
Vrlo hrabar tekst, moram da priznam. To je danas retkost...Svaka čast :)
Ovi današnji vlastodršci preozbiljno sebe shvataju. Previše gledaju filmove. Pa zar misle da je narod toliko glup, plitke pameti i da ne zna ko je kakav bio.
Taj most će povezivati dve obale, a pomenuti pokojnici ničim nisu doprineli da se bilo šta spoji. Doprineli su podeli naroda. Dozvolimo li danas to, sutra će neka nova vlast imati legitimno pravo da krsti neke nove ulice i mostove po nekim svojim ideolozima.
No ono sto mora mnogo vise da brine je cinjenica da strucna javnost , tu pre svega mislim na gradjevinske inzenjere i arhitekte, kao ni inzenjerska komora nisu podigli svoj glas pre nego sto se uslo u realizaciju tako kolosalnog promasaja.... odjednom kad je kiklop( umesto jednog oka , sa jednim stubom) podignut moze se cuti po koja sporadicna kritika... i to mnogo vise zbog pokusaja dnevnopoliticke ekspoloatacije....
I ja sam imao poslovni kontakt sa jednim Zapadnim privrednikom koji mi je isptričao kako je toj vladi i toj ekipi prodavao jedan tehnološki sistem čija je tržišna cena 300 000 dolara. Pošto je čuo kako posluju beogradski političari ponudio im je cenu od 600 000 hiljada dolara, cenu koju su tada strani partneri nazivali "beogradskom". Dobio je odgovor: " Šesto ne može, ali o milion i dvesta možemo razgovarati".
Za Marka Geja: Bilo je u istoriji pokušaja da se lepota definiše. Jerdna od tih definicija koja je najprihvaćenija je "jasnost, skladnost i konačnost". Mada su se toj antičkoj formuli nadrealisti suprostavili stavom "nejasnost, neskladnost i beskonačnost".
Ono sa čim se zaista svi slažu to je mera. Cipele ili odelo, a pogotovo most dva-tri ili osam brojeva veći ne može biti lepo nikako.
Prva nepotrebna posledica ovog mosta će biti problem sa konjima na hipodromu. Prvo, preselenje ili ukidanje hipodroma, i to u roku godinu dana.
Sve je to i svi oni bili ignorisani, ili je, ređe, odgovarano paušalnim i neubedljivim golim tvrdnjama bez ikakvog pokrića.
Suprotno od autora, mislim da ni jedan zločin, niti bilo koje drugo zlodelo, kao ni njihove žrtve, ne smeju biti zaboravljeni da se nebi ponovili. Usrdno se zato nadam da će biti upamćeni i svi profiteri ove kolosalne korupcije i da će se i na njih jednom spustiti spora ali dostižna ruka pravde.
Njegov predlog za ime mosta je neobjektivan.
P - Kako ćeš do Banovog?
O - Pa, preko "Lopova", naravno.
P - Gde si?
O - Evo baš prelazim "Lopova".
O - Na "Lopovu" sam.
most nikako ne može biti "Zoranov"
Zoranov most i koncept je laki metro i most u produžetku Nemanjine koji košta neuporedivo manje a neuporedivo je savremeniji i efikasniji..NIJE SE NI OHLADIO A KO I SVE OSTALO i ovo SU OKRENULI NAOPAČKE...u čemu i vi saučestvujete...
ovaj most je most SANU.... i nastavak koncepta sa tramvajem u 21 vek...skup je jer je širok zbog tramvajskih šina..i moderan i svetski i služi srpskom narodu koliko ovakva SANU u koju se kunete
sve ovo vi dobro znate ali ste toliko licemerni da mi je muka po ko zna koji put ...
A onda ću da sliku mosta prelepim preko ekrana.
I biću na istom. Jer, koju god TV stanicu da okreneš, vidiš most.
Ne smem ni frižider da otvorim, iskočiće srećna novinarka sa obaveštenjem da imamo najveći pilon.
A zašta će im uopšte pilon?
Šta fali Gazeli što uopšte nema pilon? Fali joj, raubovana je, ali to nije zato što nema pilon nego zato što preko nje prelazi 150 puta više vozila nego što je zamišljeno kada je građena.
Da konačno sastave Orlovaču sa Bubanj potokom i izmeste saobraćaj kroz grad, bolje bi bilo...
I srećan treba da budem što je trenutno najveće gradilište mosta u Evropi. Logično, ostali već imaju mostova koliko im treba. U Pragu most na svakim stotinak metara, i baš ih briga da li je neki od njih najveći.
Čak i "Diskaveri" snimao emisiju o mostu! Ala sam srećan!!! Oni svaki dan emituju neki program i snimaju nekakve reportaže i zbilja ne znam zašto treba da budem toliko srećan što snimaju emisiju o tom mostu.
Tako je naš prešednik (nemam na tastaturi ono slovo koje uvede DPS, bratska stranka DS), kada je nametnuo dilemu Zoran ili Nenad, možda mislio na sebe.
Jer, jeste da su svi ostali zbilja doprineli blagostanju i prosperitetu Srbije i Beograda, ali sve je to pod mudrom dirigentskom palicom prešednikovom.
Znači,da sad ne diramo retroaktivno onaj Pajtićev most, ali, "od sada pa nadalje i ubuduće" sve ima da se zove po BT.
U svakoj od tih državica u koje će rasparčati Srbiju, treba da bude po jedan grad nazvan po Borisu.
Da ne bih pisao isto, samo da podsetim. Sasvim tiho, mada je vest objavljivana, iznikao je most kod Beške. Bez ikakvih kerefeka ljudi pregradiše Dunav.
Ideju da most dobije ime Zoran ili Neša ili slično ne podržavam. Primitivizam je nazivati mostove po imenima političara. Isto tako se pribojavam da ga ne nazovu Tesla ili Novak, jer mi čega se uhvatimo, vrtimo to do iznemoglosti.
Veseljku Perli koji smatra da se ovde ne bavimo i estetikom bih kazao da mostovi ipak nisu samo funkcionalni već su obeležje jednog grada, a ovaj most je vrlo lep (uostalom nisam jedini koji se obazire na izgled ali sam izgleda jedan od retkih koji smatra da je most lep). Ako je neko “uzeo pare u svoj džep” nadam se da će o tome biti više reči u budućnosti. Problem je samo što se ovde sve koristi za lične obračune a na uštrb istini.
To je dvanaesti komentar, odozgore na dole.
Bolje Karla Bruni
Kad je vec rec o Zaludnom popu koji jarice krsti 'ajde da i ja dam svoj doprinos:
Da se pronadje, a ne oskudevamo, jedan onako bas bas reprezentativan coravi sokak kao sto je corava politika Zaludnog popa i da se nazove Tadicev Corsokak.
A sto ne bi moglo!
Sava nije duboka kao more, i mogli su, umesto pilona jedna potporni stub, za 30 puta manje pare.
onda dolazi u obzir samo Ivo Andrić, koji je tako lepo pisao o mostovima (Na Drini ćuprija, Most na Žepi), mada ovaj Adski most nema onu eleganciju
kavu imaju mostovi iz naslova Andrićevih dela.
Mostovi ne sluze za streljanje. Streljani brzo popadaju sa mosta (kao oni sa mosta u Grdelickoj klisuri ili kod Varvarina) pa ih neki brzo zaborave.
Ja smatram da imamo dovoljno turcizma u nasim gradovima.
onda ih je bolje nazvati dverima nego kapija
Most Novaka Đokovića.
1. Šta sa Hipodromom, mada je Janjušević krenuo da to razreši!!!!!
2. Kuda posle Miloševog konaka? Tunel ispod Dedinja?
Pa tek će to da košta!
Rešenje saobraćajnice od Čukaričkog rukavca pa do Bogoslovije je naopako, neracionalno i nepotrebno.
Taj deo trase Unutrašnjeg magistralnog prstena treba ukinuti i dok još ima vremena pronaći celishodnije rešenje
Kako nas kradu i prave budalama! Kada ćemo se dosetiti da možemo da kupimo i napravimo sve, ako imamo novca! Možemo da lansiramo raketu na Mars, na primer. Ali, nemamo novca, a ovi na vlasti upravo to rade, naručuju preskupe stvari na naš račun.