И ја бих купио ролс-ројс на кредит, али треба то отплаћивати после ...
Ови наши властодршци управо то раде, купују скупе ствари на кредит, јер знају да неће то они отплаћивати. А, и ако хоће, у цену је урачуната довољна провизија да то могу лако да чине и они и њихови потомци.
Против сам тога да се мост назове по било којем политичару, а посебно по споменутим. Разлози се објективно наводе у тексту.
Препоруке:
99
1
2
среда, 10 август 2011 12:46
Samardza
Ima jedan Bulevar na Novom Beogradu koji je pok Nenad asfaltirao dva puta godisnje (po papirima), a treba samo jednom u deset godina.
Razlika u parama verovatno je otisla u neki most koji vodi na ovaj svet i u Evropi.
Препоруке:
93
1
3
среда, 10 август 2011 13:15
Нина
Није важно које ће бити званично име овог моста. У народу ће овај мост заувек да буде познат као Лоповски мост.
Препоруке:
122
2
4
среда, 10 август 2011 13:23
nataša
Zašto za nekoliko decenija, svi oni su već sada zaboravljeni. Đinđića se sete ponekad Čeda Jovanović i Boris Tadić, a Nenada, verovatno se misli na Bogdanovića se ne seća više niko.
Za vreme Drugog svetskog rata Nemci su postavili tzv "vladu Milana Nedića". Ko ih se sada seća? I po čemu. Ljudi se sećaju "specijalne policije" i Dragija Jovanovića po zlu i po transferu u Brozovu UDBU, i Toze Vujkovića po logoru Banjica, a kasnije logoru Kopački Rit.
Možda će se neko sećati "Sablje" kad su ljudi odvođeni u šumu i sa kesama na glavi davali novac da se izbave.
Čega drugo da se sete.
Kad je bilo ko i gde odlučio da se most na Adi gradi baš takav i ko je kad i gde to predložio?
"Oni" nemaju odgovor na to pitanje, ni Tadić ni Đilas.
U stvari imaju odgovor na pitanje "ko je i kad i na čiji predlog odlučio da se taj most baš takav baš tu gradi?".
Odgovor na to pitanje OTKUD TADIĆ i ĐILAS ZNAJU ko je i kad odlučio da se to gradi tu i tako.
Proverite, pitajte ih.
Препоруке:
70
2
5
среда, 10 август 2011 13:25
Митар
„Највише везујем овај мост за Ненада и Зорана и био бих најсрећнији када би се тако и звао, али морамо питати и грађане",
Питаће и грађани.
Шта??????
Колико је покрадено новца на рачун моста???
Препоруке:
88
1
6
среда, 10 август 2011 13:28
Bijek
Kada je građen Ajfelov toranj mnogi su tada bili protiv jer jednostavno nisu imali viziju šarmantnog Pariza s ovom kulom na čelu. Tako ni sad mnogi ne vide da je ovaj most nešto sveže i lepo što je sagradila Srbija. Takođe ne umemo više ničemu da se radujemo i rezervisali smo za sebe mesto večite žrtve i jadnika. Stalno nešto oplakujemo i tražimo skrivene krivce. Nadam se da će se jednog dana pokrenuti istraga o finansiranju ovom mosta, da bi projekat postao transparentniji i da bi bili uhvaćeni oni koji su ga eventualno zloupotrebili. Ali u stvari ne verujem u takvu istragu jer će ona biti svakako zloupotrebljena od ljudi kojima nije cilj istina već lična promocija. Zato je dobro što imamo ovaj most, jer kad svi mi prođemo, on će ipak ostati.
ps. a sad, komentatori, navalite!
Препоруке:
18
92
7
среда, 10 август 2011 13:32
Nikola
Projektno rešenje Građevinskog fakulteta u Beogradu iza koga je stajao i konzorcijum srpskih građevinskih firmi je bilo dva i po puta jeftinije još dok je usvojeno rešenje nominalno koštalo 118 mil. evra. Ali Zoranova i Nenadova vizija je bila sahraniti domaću industriju, i uz put koliko to okolnosti dozvoljavaju uzeti simboličnu proviziju. Neki milion, ništa značajno.
Препоруке:
125
2
8
среда, 10 август 2011 13:41
Nikola
Glavni argumenti su bili više nego banalni: rek'o čika Hajdin, a je l te, samo on zna, da je ovo najbolje rešenje. Inače profesor Dunjica i ostali iz našeg tima su sve sami nepismeni diletanti.
Najveći stepen potcenjivanja je iskazao Đilas kad je na pitanje zašto ovaj most košta više nego dva drugoplasirana mosta na tenderu, odgovorio da to i jesu dva mosta, zato što imaju po tri trake i tramvajsku prugu u oba smera. Kao da se tenderskim uslovima ne definišu zahtevi koje sva rešenja moraju da zadovolje, pa je valjda most Građevinskog fakulteta sastojao od jedne staze na kojoj dva pešaka nisu mogla da se mimoiđu, dok je ovaj imao čak šest traka. I takve umobolna objašnjenja prolaze kod našeg naroda i svi trčimo da glasamo za Đilasa jer on je sposoban i preduzimljiv, baš kao i Zoran nekada.
Препоруке:
108
2
9
среда, 10 август 2011 13:52
Nikola - za kraj
O estetici mosta i njegovom (ne)uklapanju u okolni ambijent se može raspravljati, naprosto što estetika nije egzaktna kategorija i tu se ne može doći do konačnog i ispravnog rešenja. Ali da će most biti čisto lokalnog značaja valjda je svima jasno. Ako krenete sa Banovog brda ili Žarkova pre ćete stići do Novog Beograda i to je to. Ništa spektakularno se neće rešiti u saobraćaju Beograda, za više nego spektakularnu cenu. Gde će dalje sav saobraćaj kad preko mosta stigne do Careve ćuprije? Da se parkira pored puta pa svi na Topčider u šetnju.
Препоруке:
89
2
10
среда, 10 август 2011 13:53
nataša @ Bijek
Hvala na šlagvortu, ali moram da primetim da vi ne znate baš mnogo o pariskom šarmu, ili niste bili tamo.
Ajfelova kula je sagrađena kao privremeni objekat, ulaz u područje Svestske izložbe 1898. godine da demonstrira građevinsku veštinu. Bila je dugo najveća građevina na svetu. Iz tog razloga nije demontirana posle Sajma. Međutim i dan danas postoji pokret u Parizu koji zahteva da se ta zgrada demontira. Ja sam proveo divne trenutke oko te kule i bilo bi mi žao da je demontiraju i verovatno neće, ali Pariz ima mnogo značajnijih i "šarmantnijih" objekata.
U svetu i građevinarstvu ima i lepših mostova od mosta na Adi, ali nijedan nije imao i nema funkciju da bude lep. Funkcija mosta je drugačija.
Mada, bilo je i ministara koji su davali sledeće izjave, na primer ministarka Rašeta: "Meni je Zoran rekao da budem ministarka i da mi je posao da dobro izgledam."
Vi podržavate politiku "Sve za lepotu".
To je vaše pravo, ali pitam se zašto vam je baš to važno?
Препоруке:
67
2
11
среда, 10 август 2011 13:59
КАКО ЈЕ ОДБИЈЕН РУСКИ ПОКЛОН
Vladislava Nemirovic, 27/03/2008, 13:21
Била сам део преводилачког тима приликом разговора Ј. Лушкова градонач. Москве и Н. Богдановића тадашњег председника ИО Скупштине Београда. Том састанку присусвовала је Р. Хрустановић, Љ. Анђелковић и вероватно цео ИО Скупштине града. Ј. Лушков је објаснио да је град Москва ... донела одлуку да Београду... поклони МОСТ НА САВИ И ТОРАЊ НА АВАЛИ! Кад сам то превела г. Богдановићу, одједном је настало комешање између њега, Љ. Анђелковића и Р. Хрустановић. После неколико тренутака Богдановић је одговорио да ,,БЕОГРАД НИЈЕ ЗАИНТЕРЕСОВАН НИ ЗА КАКВЕ ПОКЛОНЕ КОЈИ У СЕБИ НЕ САДРЖЕ КЕШ.“ Даље је истакао... ,,Београду су нужни новац и инвестиције таквог типа које ће, пре свега, оставити кеш у градском буџету...са жаљењем морам да Вам саопштим да ту понуду без кеша не моћемо да прихватимо“. Касније сам у неким новинама из Београда прочитала да су г.Богдановића ословили с НЕША КЕШ!
Препоруке:
130
2
12
среда, 10 август 2011 14:16
Marko Gay
Smatram da je most lep.
Uz to je i koristan, jer vam kasnije u svakom trenutku moze posluziti kao izgovor za sudenje (i eventualno streljanje, zavisno od toga koliko budete bili besni) osoba koje su bile na vlasti u vreme kad je graden.
Vracanje dugova od strane drzave je sasvim opciono, to sam vec objasnio, tako da o tome ne bih brinuo.
Препоруке:
9
62
13
среда, 10 август 2011 14:32
Perla
За Бијека
Да ли Ви стварно мислите да ми не правимо разлику између моста (у грађевинском смислу речи), његове функције и - цене? Хоће народ да каже да је овај мост добар, али је много скупљи него што вреди. Неко је разлику ставио себи у џеп. Алооо, јесте ли сад разумели о чему причамо? А о чему ви причате?!
Врло храбар текст, морам да признам. То је данас реткост...Свака част :)
Препоруке:
65
2
14
среда, 10 август 2011 14:34
rzbrzotrz
Наташи: Колико видим, огромна већина људи се не сећа да је постојао својевремено јавни конкурс за одабир идејног решења моста. Глас су давали наводно грађани, макар они који су пре 10-ак година имали интернет. Наравно, конкурс је формиран на подмукао начин, тако да је једини критеријум био изглед. И наравно да су (наводно) грађани одабрали баш овај, без сумње атрактиван изглед, мада нимало пристао окружењу. Нигде није била наведена ни оквирна цена моста, а далеко било приступних саобраћајница, сада испаде вероватно најкомпликованијег саобраћајног система на свету. Е сад, да мени неко објасни, како то да се за овако битне ствари питају и слушају грађани, без представљања потребних информација или са полуинформацијама?
Препоруке:
56
1
15
среда, 10 август 2011 14:43
Вујовић
Ове се демократе понашају као да су комунисти. Нека се зове Мост на Ади или Лепеза. Ни по коме се не мора звати. Мени је гадно и кад чујем за Булевар Зорана Ђинђића. Једноставно, одвратан ми је био. Не видим зашто би ми, својом смрћу, постао симпатичнији. Избрисао сам га из сећања и не желим да ме било ко подсећа на њега, његово дело и надалеко чувену визију. Срби и Београд имају много мудрије, паметније, српскије великане, великане који су нешто допринели својој земљи, граду, од поменуте двојице, који заслужују да се по њима назове мост, али ни за то нисам.
Ови данашњи властодршци преозбиљно себе схватају. Превише гледају филмове. Па зар мисле да је народ толико глуп, плитке памети и да не зна ко је какав био.
Тај мост ће повезивати две обале, а поменути покојници ничим нису допринели да се било шта споји. Допринели су подели народа. Дозволимо ли данас то, сутра ће нека нова власт имати легитимно право да крсти неке нове улице и мостове по неким својим идеолозима.
Препоруке:
78
5
16
среда, 10 август 2011 15:16
SM
Za ruske darove do sada nisam znao,steta da nismo darove primili.Rusi imaju malo danajskoga,ali nisu Danajci.Sto se imena tice,predlazem da se most nazove"BANKROT".Udjes u bankrot na Ban.Brdu izidjes sa bankrota u N.Beogradu i pravac EVROPSKA UNIJA.
Препоруке:
63
2
17
среда, 10 август 2011 16:55
Anta
Dete se rodilo, valja ga ljuljati.... o besmislenosti mosta ne treba mnogo diskutovati jer je na prvi pogled jasno da je gradjevina potpuni promasaj,i u ekonomskom, i u konstruktivnom i u urbanistickom, i na ktaju iu estetskom pogledu....
No ono sto mora mnogo vise da brine je cinjenica da strucna javnost , tu pre svega mislim na gradjevinske inzenjere i arhitekte, kao ni inzenjerska komora nisu podigli svoj glas pre nego sto se uslo u realizaciju tako kolosalnog promasaja.... odjednom kad je kiklop( umesto jednog oka , sa jednim stubom) podignut moze se cuti po koja sporadicna kritika... i to mnogo vise zbog pokusaja dnevnopoliticke ekspoloatacije....
Препоруке:
40
3
18
среда, 10 август 2011 17:17
Miloš Kikić
"Сви ми који живимо у Србији добро увиђамо докле су нас довеле „Зоранове визије“" piše autor, ali mislim da ovo nije korektno. Vrlo je verovatno da bi nas i "Zoranove vizije" dovele u isto ovakvo stanje u kome se i danas nalazimo ali to je samo verovatno a nije sigurno. Svi znamo da je on tek počeo "svoje vizije" da sprovodi u život i na koji način je sprečen da ih do kraja ostvari, pa se zato nikako ne može reći da su nas one dovde dovele. Da je most ostvarenje "Nenadove vizije" već je opravdanije reći, ali naravno da zbog toga ne treba da ponese i njegovo ime. Neke naše uvažene arhitekte dokazuju na primer da smo za iste pare mogli da imamo nekoliko mostova preko Save i Dunava ali u to nisu uspele da ubede Nenada a posle njega ni Dragana i tako im stvore drugačije vizije. Narod će sam vremenom sam naći odgovarajuće ime.
Препоруке:
9
38
19
среда, 10 август 2011 18:20
наташа
За: Како је одбијен руски поклон
И ја сам имао пословни контакт са једним Западним привредником који ми је исптричао како је тој влади и тој екипи продавао један технолошки систем чија је тржишна цена 300 000 долара. Пошто је чуо како послују београдски политичари понудио им је цену од 600 000 хиљада долара, цену коју су тада страни партнери називали "београдском". Добио је одговор: " Шесто не може, али о милион и двеста можемо разговарати".
За Марка Геја: Било је у историји покушаја да се лепота дефинише. Јердна од тих дефиниција која је најприхваћенија је "јасност, складност и коначност". Мада су се тој античкој формули надреалисти супроставили ставом "нејасност, нескладност и бесконачност".
Оно са чим се заиста сви слажу то је мера. Ципеле или одело, а поготово мост два-три или осам бројева већи не може бити лепо никако.
Прва непотребна последица овог моста ће бити проблем са коњима на хиподрому. Прво, преселење или укидање хиподрома, и то у року годину дана.
Препоруке:
46
1
20
среда, 10 август 2011 19:00
Вељко
Греше коментатори који тврде да се стручна јавност није на време огласила. Сасвим супротно, бројни су и аргументовани били разлози које су еминеннтни стручњаци и универзитетски професори износили у јавнст против априорног, од стране градске власти форсираног решења.
Све је то и сви они били игнорисани, или је, ређе, одговарано паушалним и неубедљивим голим тврдњама без икаквог покрића.
Препоруке:
47
1
21
среда, 10 август 2011 19:11
У ИМЕ ОНИХ КОЈИ НЕ ПАМТЕ АЛИ ЋЕ СУДИТИ
Захвалност госпођи Владислави Немировић за драгоцено сведочанство о штеточинском и лоповском владању партократске номенклатуре.
Препоруке:
59
1
22
среда, 10 август 2011 19:33
Нада нас је одржала
уз све заслужене хвале текста Александра Костића, једно неслагање, за које се надам да ми неће замерити.
Супротно од аутора, мислим да ни један злочин, нити било које друго злодело, као ни њихове жртве, не смеју бити заборављени да се неби поновили. Усрдно се зато надам да ће бити упамћени и сви профитери ове колосалне корупције и да ће се и на њих једном спустити спора али достижна рука правде.
Препоруке:
35
1
23
среда, 10 август 2011 20:36
ел нињо
бестрага вам та лепота, умираћемо ми од глади а не од лепоте
Препоруке:
38
1
24
среда, 10 август 2011 20:58
Milojko
Sto se naziva tice moglo bi po onoj narodnoj ,,idi mi dodji mi,,
Препоруке:
21
1
25
среда, 10 август 2011 22:53
партијски човек
Г. Тадић не пропушта прилику да наступи као председник ДС, а не Србије. Потпуно недржавнички, и партијски пристрасно. Види се шта му је важније.
Његов предлог за име моста је необјективан.
Препоруке:
38
2
26
среда, 10 август 2011 22:58
Арф
Предлажем да се мост народски прозове ЛОПОВ. Кратак је, лак за свакодневну употребу, одомаћен израз.
П - Како ћеш до Бановог?
О - Па, преко "Лопова", наравно.
П - Где си?
О - Ево баш прелазим "Лопова".
О - На "Лопову" сам.
Препоруке:
41
1
27
среда, 10 август 2011 22:59
мрежа за хватање
Ал ће на оне жице да се пецају хеликоптери и они авиончићи за прскање комараца!
Препоруке:
27
3
28
среда, 10 август 2011 23:19
McMurphy
A ovaj metro koji će sagraditi Francuzi da se nazove po Sarkoziju. Red je jer i Nikolas voli Srbiju kao što su je volili Zoki i Neša.
Препоруке:
40
2
29
четвртак, 11 август 2011 01:01
Pavle Ćosić
Zvanično ime mosta potpuno je nebitno. I Brankov most se zove Most bratstva i jedinstva, ali to jedva da iko zna. Tako će se i ovom mostu prilepiti neko prigodno narodno ime, verovatno Đilasova opsesija ili tako nešto...
Препоруке:
22
2
30
четвртак, 11 август 2011 01:02
mk
Netačno je i zlonamerno okrivljivati Nenada Bogdanovića za projekat ovog mosta. Da bi upravo izbegao ovu zamku za koju ga lažno optužuju, izabran je za predsednika komisije za dodelu projekta naš najveći autoritet za izgradnju mostova - akademik Nikola Hajdin. Dakle, čovek koji je odlučio da most izgleda ovako je predsednik SANU-Nikola Hajdin. Koji to političar onda treba da odbaci nalaz autoriteta i nametne neki svoj? Uostalom ako tako ne mislite, zašto onda uvek napadate političare, a ne baš te najveće autoritete koji i odredjuju mnoge stvari , a zatim političari kao dužnost imaju da obezbede novac. Prvo zaduženje za most od oko 118 miliona evra su zajedno u vreme N. Bogdanovića, ili u vreme kad je bio na samrti, zajedno glasali tada koalicioni parteneri i DS i DSS - čisto da se zna.Takodje , most i pristupnice odn. saoobraćajnice- nisu jedno te isto... Oni koji kritikuju, a navodno puno znaju, neka kažu koliko košta most , a koliko saobraćajnice,i da li prilazi mogu biti jeftiniji?
Препоруке:
7
31
31
четвртак, 11 август 2011 02:50
Zuti mravi i stari Egipcani
Postena i tacna procena Zoranovih i Nenadovih i Borisovih "dostignuca", koja su nas dovela do ruba provalije! Jedino sto poredjenje sa egipatskim faraonima nije najumesnije. Mi danas ne znamo ko je zaista gradio piramide - postoji i "fantasticno" tumacenje da su ih gradili oni koji su napustili Atlantidu nakon njene propasti, i da je Egipat poceo ustvari kao "kolonija Atlantide". No, da se ostavimo toga - politicki je stari Egipat bio i ostao pojam stabilnosti! Civilizaciju koja je trajala tri hiljade godina zaista ne bi trebalo porediti sa ovim ljudskom, politickom i civilizacijskom bedom koja danas razriva Srbiju, poput zutih mrava!
Препоруке:
25
2
32
четвртак, 11 август 2011 06:38
Miloš Kikić
@ mk: To što sam napisao da je most "ostvarenje Nenadove vizije" možda je netačno ali nije zlonamerno i ne predstavlja klevetanje Nenada Bogdanovića. Ja,naravno, nisam blizak vladajućim krugovima u Beogradu da bih kod njih direktno mogao da steknem nekakava saznanja, nego ta saznanja stičem iz sredstava informisanja. U više tih sredstava i u više navrata pročitao sam tekstove arhitekte Jovina(a bilo je i drugih), koji je pisao da je sa Zoranom Đinđićem već bio dogovorio da se oživi projekat podzemnog metroa sa mostom preko Save u produžetku Nemanjine,iza železničke stanice, a da je posle Đinđićevog ubistva taj projekat ponovo zaboravljen i usvojen projekat "lakog metroa", ustvari tramvaja i most preko Ade višestruko skuplji nego što je potrebno.
Препоруке:
9
2
33
четвртак, 11 август 2011 07:17
Miloš Kikić
@ mk: P.S. Uostalom, o zasluzi Nenada Bogdanovića za ovaj most govori i predlog predsednika Tadića da se most zove "Zoranov i Nenadov". Ako je predlog u vezi Zorana shvatljiv jer se predsednikova stranka uvek i u svemu poziva na Zorana, zašto "Zoranov i Nenadov" a ne "Zoranov i akademika Hajdina" ako je Hajdinova reč bila odlučujuća?
Препоруке:
6
5
34
четвртак, 11 август 2011 08:35
брм
@ већина која патолошки мрзи Зорана Ђинђића
мост никако не може бити "Зоранов"
Зоранов мост и концепт је лаки метро и мост у продужетку Немањине који кошта неупоредиво мање а неупоредиво је савременији и ефикаснији..НИЈЕ СЕ НИ ОХЛАДИО А КО И СВЕ ОСТАЛО и ово СУ ОКРЕНУЛИ НАОПАЧКЕ...у чему и ви саучествујете...
овај мост је мост САНУ.... и наставак концепта са трамвајем у 21 век...скуп је јер је широк због трамвајских шина..и модеран и светски и служи српском народу колико оваква САНУ у коју се кунете
све ово ви добро знате али сте толико лицемерни да ми је мука по ко зна који пут ...
Препоруке:
17
7
35
четвртак, 11 август 2011 09:05
Sajber Mileva
Отказаћу ТВ претплату.
А онда ћу да слику моста прелепим преко екрана.
И бићу на истом. Јер, коју год ТВ станицу да окренеш, видиш мост.
Не смем ни фрижидер да отворим, искочиће срећна новинарка са обавештењем да имамо највећи пилон.
А зашта ће им уопште пилон?
Шта фали Газели што уопште нема пилон? Фали јој, раубована је, али то није зато што нема пилон него зато што преко ње прелази 150 пута више возила него што је замишљено када је грађена.
Да коначно саставе Орловачу са Бубањ потоком и изместе саобраћај кроз град, боље би било...
И срећан треба да будем што је тренутно највеће градилиште моста у Европи. Логично, остали већ имају мостова колико им треба. У Прагу мост на сваким стотинак метара, и баш их брига да ли је неки од њих највећи.
Чак и "Дискавери" снимао емисију о мосту! Ала сам срећан!!! Они сваки дан емитују неки програм и снимају некакве репортаже и збиља не знам зашто треба да будем толико срећан што снимају емисију о том мосту.
Препоруке:
28
1
36
четвртак, 11 август 2011 09:18
Sajber Mileva
Знате за ону "ћерку кара-снахи приговара".
Тако је наш прешедник (немам на тастатури оно слово које уведе ДПС, братска странка ДС), када је наметнуо дилему Зоран или Ненад, можда мислио на себе.
Јер, јесте да су сви остали збиља допринели благостању и просперитету Србије и Београда, али све је то под мудром диригентском палицом прешедниковом.
Значи,да сад не дирамо ретроактивно онај Пајтићев мост, али, "од сада па надаље и убудуће" све има да се зове по БТ.
У свакој од тих државица у које ће распарчати Србију, треба да буде по један град назван по Борису.
Препоруке:
17
2
37
четвртак, 11 август 2011 09:19
Patriota
Ja dajem predlog da se most zove "MOST JOSIPA BROZA TITA". zasto? pa zato sto ga poznao ceo svet i sto je jedan od najvecih politicara 20 veka. Zato sto je to ime brend hteo to neko ili ne. Ako је amerika kao kapitalisticka zemlja u nevolji pribjeglа Marxovoj teoriji ne znam zasto srbija ne bi prihvatila ono sto je istina o Titu. Znam, znam, bicu nagradjen sa mnnogo minusa ali da na to mislim ne bi ovako ni pisao, jednostavno rekao sam ono sto mislim da je posteno i da bi bilo korisno za srbiju, a vi kako hocete nazovite most po Zoranu Djindjicu i budite sretni jer tadic se samo sa vama sali kad kaze neka narod odluci, mnogo puta je narod odlucio a tadic nije izvrsio.
Препоруке:
12
19
38
четвртак, 11 август 2011 10:11
Бели Орао
@Арф. Прихваћено.
Да не бих писао исто, само да подсетим. Сасвим тихо, мада је вест објављивана, изникао је мост код Бешке. Без икаквих керефека људи преградише Дунав.
Препоруке:
13
1
39
четвртак, 11 август 2011 13:06
Bijek
Poštovani наташа, bejah u Parizu dosta dugo. Svoje mišljenje o gradskom šarmu zadržavam za sebe ali ne mogu da osporim da je Ajfelova kula pariški zaštitni znak. Ne može se gradnja ovog mosta osporavati samo zato što se mrze političari ne vlasti. (Onaj pasus o istorijatu građevine ne želim da komentarišem jer je potpuno nebitan)
Ideju da most dobije ime Zoran ili Neša ili slično ne podržavam. Primitivizam je nazivati mostove po imenima političara. Isto tako se pribojavam da ga ne nazovu Tesla ili Novak, jer mi čega se uhvatimo, vrtimo to do iznemoglosti.
Veseljku Perli koji smatra da se ovde ne bavimo i estetikom bih kazao da mostovi ipak nisu samo funkcionalni već su obeležje jednog grada, a ovaj most je vrlo lep (uostalom nisam jedini koji se obazire na izgled ali sam izgleda jedan od retkih koji smatra da je most lep). Ako je neko “uzeo pare u svoj džep” nadam se da će o tome biti više reči u budućnosti. Problem je samo što se ovde sve koristi za lične obračune a na uštrb istini.
Препоруке:
4
14
40
четвртак, 11 август 2011 14:41
skelar
Da su svi, koji su imali bilo kakve veze u izgradnji mosta,uzeli koji procenat para, to je svima jasno. Kakve veze Hajdin ima sa mostom i njegov sin? Ne razumem.
Препоруке:
9
1
41
четвртак, 11 август 2011 14:59
mk odgovor Milošu Kikiću
Pitanje naziva mosta je nešto o čemu nema poente u mom tekstu.Suština je da je za odluku o tome kakav most treba da bude, konsultovan najvećei autoritet u Srbiji za tako nešto - akademik Nikola Hajdin. To mnogi kritičari - stručnjaci znaju, jer je isti bio predsednik komisije, ali nikako da udju u polemiku sa strukom, nego isključivo sa politikom. E pa ta ista politika se konsultovala sa najboljim u struci i rezultat je takav kakav upravo gledamo. Za cenu mosta tj. zaduživanje kod EBRD je takodje postojao konzenzus vladajućih struktura u vreme Bogdanovića. Ne znam iz kojih razloga se to namerno zaboravlja, nego se paušalno opaljuje po svakom (a to znači nikom), priča o svemu i svačemu (tj. ni o čemu). Koja je cena mosta je jedno pitanje, a pristupnih saobraćajnica drugo, pitanje metroa treće. Interesantno je da cenu izgradnje lakog metroa niko ne pominje, nije valjda besplatna (mi samo zamislimo i ono se samo po sebi izgradi).Na ove "sitne" primedbe nikako nešto ne vidim odgovore.
Препоруке:
2
9
42
четвртак, 11 август 2011 16:06
Бели Орао
@Милош Кикић и мк. Пре него што наставите да трошите тастатуру прочитајте КАКО ЈЕ ОДБИЈЕН РУСКИ ПОКЛОН, Владиславе Немировић.
То је дванаести коментар, одозгоре на доле.
Препоруке:
20
1
43
четвртак, 11 август 2011 16:32
Милан
@ McMuphy
Боље Карла Бруни
Препоруке:
9
1
44
четвртак, 11 август 2011 23:36
Branislav Zekic Zeka
@Sajber Mileva
..."od sada pa nadalje i ubuduće" sve ima da se zove po BT.
Kad je vec rec o Zaludnom popu koji jarice krsti 'ajde da i ja dam svoj doprinos:
Da se pronadje, a ne oskudevamo, jedan onako bas bas reprezentativan coravi sokak kao sto je corava politika Zaludnog popa i da se nazove Tadicev Corsokak.
A sto ne bi moglo!
Препоруке:
17
1
45
петак, 12 август 2011 02:39
TrT
Most nije skup - rece akademik Hajdin. A meni rekose da je one sajle koje drze most isporucila firma njegovog sina iz Svajcarske!Jeste li to culi?
Препоруке:
16
1
46
петак, 12 август 2011 03:54
Боба
Политици сам послао коментар да је у Америци, конкретно у Тексасу просечна цена квадратног метра моста (прерачунато у евре) око 500 евра. За мост ширине 20 метара то значи да се за 100 милиона евра може изградити 10 километара моста. Наравно коментар нису објавили јер је циљ моста двојак, да се омасте брци и дигне споменик својој власти.
Препоруке:
13
1
47
петак, 12 август 2011 10:24
Бели Орао
@Бранислав Зекић Зека. Одмах се сетих Чкаље који је причао да је живео таквој улици у Крушевцу, али из које се излазило на гробље. Једини лек за то је био смех.
Препоруке:
2
0
48
петак, 12 август 2011 12:37
Сајбер Милева
Нисам грађевински зналац, али пилон је непотребан украс. Само украс.
Сава није дубока као море, и могли су, уместо пилона једна потпорни стуб, за 30 пута мање паре.
Препоруке:
6
0
49
петак, 12 август 2011 14:02
Miloica Schwab
Nek se most zove "Adske Kapije". Sasvim adekvatno ime.
Препоруке:
5
4
50
петак, 12 август 2011 15:25
Душан Ариљевић
Aко је поента у тексту да мост на Ади не треба да буде именован по некој личности, потпуно је разуем и слажем се са г. Александром Костићем. Међутим, ауторови ставови изнети кроз питања, констатције: "Какав је живот у Србији после Зорана... Сви ми који живимо у Србији добро увиђамо докле су нас довеле „Зоранове визије“" више говоре о њему самом, о његовој злурадости и зависти.Као аргументацију А. К. нуди "сазнање свих нас о животу у Србији данас" као наводно лошу "заоставштину" Зорана Ђинђића. Могло би се све представити и другачије. Да није постојао Зоран Ђинђић, да није дошло до петооктобарских промена у Србији, ми би данас живели под влашћу Слободана Милошевића. Како? Сви ми који смо живели у Србији деведесетих знамо како! Онако како су се остваривале визије брачног пара Милошевић-Марковић.
Препоруке:
6
14
51
субота, 13 август 2011 08:20
Никола Смоленски
@Bijek Када је грађен Ајфелов торањ, коштао је 25 милиона евра (прерачунато у данашњи новац), и већ прве године се 3/4 те цене исплатило од улазница.
Препоруке:
3
0
52
субота, 13 август 2011 12:30
Ратко Тошић
Ако мост баш мора да се назове по неком београђанину,
онда долази у обзир само Иво Андрић, који је тако лепо писао о мостовима (На Дрини ћуприја, Мост на Жепи), мада овај Адски мост нема ону елеганцију
каву имају мостови из наслова Андрићевих дела.
Препоруке:
7
0
53
субота, 13 август 2011 15:55
Petko
@Marko Gay
Mostovi ne sluze za streljanje. Streljani brzo popadaju sa mosta (kao oni sa mosta u Grdelickoj klisuri ili kod Varvarina) pa ih neki brzo zaborave.
Препоруке:
5
0
54
недеља, 14 август 2011 11:10
Виллењак
Име ЛАСТАВИЦА,може Адска ластавица
Препоруке:
1
2
55
недеља, 14 август 2011 20:45
zeljko
Za Miloicu
Ja smatram da imamo dovoljno turcizma u nasim gradovima.
onda ih je bolje nazvati dverima nego kapija
Препоруке:
2
0
56
понедељак, 15 август 2011 00:27
Fristajlo
Znam koje bi ime odgovaralo maltene svima...
Most Novaka Đokovića.
Препоруке:
0
5
57
уторак, 16 август 2011 16:42
kaktus
Da je ostao Zoran Djindjic ,vas ne bi bilo nigde na mapi.
Препоруке:
1
0
58
среда, 17 август 2011 12:25
Чучук Стана
Чула сам причу да је мост првобитно планиран преко Аде у висини Макиша, што има логике јер се директно повезује на Ибарску магистралу и Обреновачки пут.Такође ту су просторне могућности знатно повољније. По тој причи Н.Богдановић је изричито тражио да се мост спусти на доњи шпиц Аде и тако се сада поставља питање петље са чукаричке стране:
1. Шта са Хиподромом, мада је Јањушевић кренуо да то разреши!!!!!
2. Куда после Милошевог конака? Тунел испод Дедиња?
Па тек ће то да кошта!
Решење саобраћајнице од Чукаричког рукавца па до Богословије је наопако, нерационално и непотребно.
Тај део трасе Унутрашњег магистралног прстена треба укинути и док још има времена пронаћи целисходније решење
Препоруке:
1
0
59
четвртак, 18 август 2011 07:18
Marko Gay
Da Petko, bojim se da ste ipak u pravu. Jos od drugog svetskog rata imamo problem sa idolizovanjem pojedinaca, nije se to pokazalo kao dobro a trend se nastavlja i danas. Tako da ipak ova dvojica a mozda i treci otpadaju iz "naming" kombinacija. Poenta je da oni koji su zaista doprineli ovoj drzavi ne bi ni trebalo da se na sve nacine marketingom guraju u glave obicnih ljudi, za one koji nisu mnogo doprineli suvi marketing je nazalost jedina opcija.
Препоруке:
3
0
60
субота, 20 август 2011 14:28
уаааааа!
Благо нама, сад имамо највећи пилон! Кошта колико кошта, ал нека, ми волимо да нам је највећи! Не мора ни да служи сврси, ево отворен је за . сликање; не мора ни да се преалази преко њега, само да је највећи!
Како нас краду и праве будалама! Када ћемо се досетити да можемо да купимо и направимо све, ако имамо новца! Можемо да лансирамо ракету на Марс, на пример. Али, немамо новца, а ови на власти управо то раде, наручују прескупе ствари на наш рачун.
Ови наши властодршци управо то раде, купују скупе ствари на кредит, јер знају да неће то они отплаћивати. А, и ако хоће, у цену је урачуната довољна провизија да то могу лако да чине и они и њихови потомци.
Против сам тога да се мост назове по било којем политичару, а посебно по споменутим. Разлози се објективно наводе у тексту.
Razlika u parama verovatno je otisla u neki most koji vodi na ovaj svet i u Evropi.
Za vreme Drugog svetskog rata Nemci su postavili tzv "vladu Milana Nedića". Ko ih se sada seća? I po čemu. Ljudi se sećaju "specijalne policije" i Dragija Jovanovića po zlu i po transferu u Brozovu UDBU, i Toze Vujkovića po logoru Banjica, a kasnije logoru Kopački Rit.
Možda će se neko sećati "Sablje" kad su ljudi odvođeni u šumu i sa kesama na glavi davali novac da se izbave.
Čega drugo da se sete.
Kad je bilo ko i gde odlučio da se most na Adi gradi baš takav i ko je kad i gde to predložio?
"Oni" nemaju odgovor na to pitanje, ni Tadić ni Đilas.
U stvari imaju odgovor na pitanje "ko je i kad i na čiji predlog odlučio da se taj most baš takav baš tu gradi?".
Odgovor na to pitanje OTKUD TADIĆ i ĐILAS ZNAJU ko je i kad odlučio da se to gradi tu i tako.
Proverite, pitajte ih.
Питаће и грађани.
Шта??????
Колико је покрадено новца на рачун моста???
ps. a sad, komentatori, navalite!
Najveći stepen potcenjivanja je iskazao Đilas kad je na pitanje zašto ovaj most košta više nego dva drugoplasirana mosta na tenderu, odgovorio da to i jesu dva mosta, zato što imaju po tri trake i tramvajsku prugu u oba smera. Kao da se tenderskim uslovima ne definišu zahtevi koje sva rešenja moraju da zadovolje, pa je valjda most Građevinskog fakulteta sastojao od jedne staze na kojoj dva pešaka nisu mogla da se mimoiđu, dok je ovaj imao čak šest traka. I takve umobolna objašnjenja prolaze kod našeg naroda i svi trčimo da glasamo za Đilasa jer on je sposoban i preduzimljiv, baš kao i Zoran nekada.
Ajfelova kula je sagrađena kao privremeni objekat, ulaz u područje Svestske izložbe 1898. godine da demonstrira građevinsku veštinu. Bila je dugo najveća građevina na svetu. Iz tog razloga nije demontirana posle Sajma. Međutim i dan danas postoji pokret u Parizu koji zahteva da se ta zgrada demontira. Ja sam proveo divne trenutke oko te kule i bilo bi mi žao da je demontiraju i verovatno neće, ali Pariz ima mnogo značajnijih i "šarmantnijih" objekata.
U svetu i građevinarstvu ima i lepših mostova od mosta na Adi, ali nijedan nije imao i nema funkciju da bude lep. Funkcija mosta je drugačija.
Mada, bilo je i ministara koji su davali sledeće izjave, na primer ministarka Rašeta: "Meni je Zoran rekao da budem ministarka i da mi je posao da dobro izgledam."
Vi podržavate politiku "Sve za lepotu".
To je vaše pravo, ali pitam se zašto vam je baš to važno?
Била сам део преводилачког тима приликом разговора Ј. Лушкова градонач. Москве и Н. Богдановића тадашњег председника ИО Скупштине Београда. Том састанку присусвовала је Р. Хрустановић, Љ. Анђелковић и вероватно цео ИО Скупштине града. Ј. Лушков је објаснио да је град Москва ... донела одлуку да Београду... поклони МОСТ НА САВИ И ТОРАЊ НА АВАЛИ! Кад сам то превела г. Богдановићу, одједном је настало комешање између њега, Љ. Анђелковића и Р. Хрустановић. После неколико тренутака Богдановић је одговорио да ,,БЕОГРАД НИЈЕ ЗАИНТЕРЕСОВАН НИ ЗА КАКВЕ ПОКЛОНЕ КОЈИ У СЕБИ НЕ САДРЖЕ КЕШ.“ Даље је истакао... ,,Београду су нужни новац и инвестиције таквог типа које ће, пре свега, оставити кеш у градском буџету...са жаљењем морам да Вам саопштим да ту понуду без кеша не моћемо да прихватимо“. Касније сам у неким новинама из Београда прочитала да су г.Богдановића ословили с НЕША КЕШ!
Uz to je i koristan, jer vam kasnije u svakom trenutku moze posluziti kao izgovor za sudenje (i eventualno streljanje, zavisno od toga koliko budete bili besni) osoba koje su bile na vlasti u vreme kad je graden.
Vracanje dugova od strane drzave je sasvim opciono, to sam vec objasnio, tako da o tome ne bih brinuo.
Да ли Ви стварно мислите да ми не правимо разлику између моста (у грађевинском смислу речи), његове функције и - цене? Хоће народ да каже да је овај мост добар, али је много скупљи него што вреди. Неко је разлику ставио себи у џеп. Алооо, јесте ли сад разумели о чему причамо? А о чему ви причате?!
Врло храбар текст, морам да признам. То је данас реткост...Свака част :)
Ови данашњи властодршци преозбиљно себе схватају. Превише гледају филмове. Па зар мисле да је народ толико глуп, плитке памети и да не зна ко је какав био.
Тај мост ће повезивати две обале, а поменути покојници ничим нису допринели да се било шта споји. Допринели су подели народа. Дозволимо ли данас то, сутра ће нека нова власт имати легитимно право да крсти неке нове улице и мостове по неким својим идеолозима.
No ono sto mora mnogo vise da brine je cinjenica da strucna javnost , tu pre svega mislim na gradjevinske inzenjere i arhitekte, kao ni inzenjerska komora nisu podigli svoj glas pre nego sto se uslo u realizaciju tako kolosalnog promasaja.... odjednom kad je kiklop( umesto jednog oka , sa jednim stubom) podignut moze se cuti po koja sporadicna kritika... i to mnogo vise zbog pokusaja dnevnopoliticke ekspoloatacije....
И ја сам имао пословни контакт са једним Западним привредником који ми је исптричао како је тој влади и тој екипи продавао један технолошки систем чија је тржишна цена 300 000 долара. Пошто је чуо како послују београдски политичари понудио им је цену од 600 000 хиљада долара, цену коју су тада страни партнери називали "београдском". Добио је одговор: " Шесто не може, али о милион и двеста можемо разговарати".
За Марка Геја: Било је у историји покушаја да се лепота дефинише. Јердна од тих дефиниција која је најприхваћенија је "јасност, складност и коначност". Мада су се тој античкој формули надреалисти супроставили ставом "нејасност, нескладност и бесконачност".
Оно са чим се заиста сви слажу то је мера. Ципеле или одело, а поготово мост два-три или осам бројева већи не може бити лепо никако.
Прва непотребна последица овог моста ће бити проблем са коњима на хиподрому. Прво, преселење или укидање хиподрома, и то у року годину дана.
Све је то и сви они били игнорисани, или је, ређе, одговарано паушалним и неубедљивим голим тврдњама без икаквог покрића.
Супротно од аутора, мислим да ни један злочин, нити било које друго злодело, као ни њихове жртве, не смеју бити заборављени да се неби поновили. Усрдно се зато надам да ће бити упамћени и сви профитери ове колосалне корупције и да ће се и на њих једном спустити спора али достижна рука правде.
Његов предлог за име моста је необјективан.
П - Како ћеш до Бановог?
О - Па, преко "Лопова", наравно.
П - Где си?
О - Ево баш прелазим "Лопова".
О - На "Лопову" сам.
мост никако не може бити "Зоранов"
Зоранов мост и концепт је лаки метро и мост у продужетку Немањине који кошта неупоредиво мање а неупоредиво је савременији и ефикаснији..НИЈЕ СЕ НИ ОХЛАДИО А КО И СВЕ ОСТАЛО и ово СУ ОКРЕНУЛИ НАОПАЧКЕ...у чему и ви саучествујете...
овај мост је мост САНУ.... и наставак концепта са трамвајем у 21 век...скуп је јер је широк због трамвајских шина..и модеран и светски и служи српском народу колико оваква САНУ у коју се кунете
све ово ви добро знате али сте толико лицемерни да ми је мука по ко зна који пут ...
А онда ћу да слику моста прелепим преко екрана.
И бићу на истом. Јер, коју год ТВ станицу да окренеш, видиш мост.
Не смем ни фрижидер да отворим, искочиће срећна новинарка са обавештењем да имамо највећи пилон.
А зашта ће им уопште пилон?
Шта фали Газели што уопште нема пилон? Фали јој, раубована је, али то није зато што нема пилон него зато што преко ње прелази 150 пута више возила него што је замишљено када је грађена.
Да коначно саставе Орловачу са Бубањ потоком и изместе саобраћај кроз град, боље би било...
И срећан треба да будем што је тренутно највеће градилиште моста у Европи. Логично, остали већ имају мостова колико им треба. У Прагу мост на сваким стотинак метара, и баш их брига да ли је неки од њих највећи.
Чак и "Дискавери" снимао емисију о мосту! Ала сам срећан!!! Они сваки дан емитују неки програм и снимају некакве репортаже и збиља не знам зашто треба да будем толико срећан што снимају емисију о том мосту.
Тако је наш прешедник (немам на тастатури оно слово које уведе ДПС, братска странка ДС), када је наметнуо дилему Зоран или Ненад, можда мислио на себе.
Јер, јесте да су сви остали збиља допринели благостању и просперитету Србије и Београда, али све је то под мудром диригентском палицом прешедниковом.
Значи,да сад не дирамо ретроактивно онај Пајтићев мост, али, "од сада па надаље и убудуће" све има да се зове по БТ.
У свакој од тих државица у које ће распарчати Србију, треба да буде по један град назван по Борису.
Да не бих писао исто, само да подсетим. Сасвим тихо, мада је вест објављивана, изникао је мост код Бешке. Без икаквих керефека људи преградише Дунав.
Ideju da most dobije ime Zoran ili Neša ili slično ne podržavam. Primitivizam je nazivati mostove po imenima političara. Isto tako se pribojavam da ga ne nazovu Tesla ili Novak, jer mi čega se uhvatimo, vrtimo to do iznemoglosti.
Veseljku Perli koji smatra da se ovde ne bavimo i estetikom bih kazao da mostovi ipak nisu samo funkcionalni već su obeležje jednog grada, a ovaj most je vrlo lep (uostalom nisam jedini koji se obazire na izgled ali sam izgleda jedan od retkih koji smatra da je most lep). Ako je neko “uzeo pare u svoj džep” nadam se da će o tome biti više reči u budućnosti. Problem je samo što se ovde sve koristi za lične obračune a na uštrb istini.
То је дванаести коментар, одозгоре на доле.
Боље Карла Бруни
Kad je vec rec o Zaludnom popu koji jarice krsti 'ajde da i ja dam svoj doprinos:
Da se pronadje, a ne oskudevamo, jedan onako bas bas reprezentativan coravi sokak kao sto je corava politika Zaludnog popa i da se nazove Tadicev Corsokak.
A sto ne bi moglo!
Сава није дубока као море, и могли су, уместо пилона једна потпорни стуб, за 30 пута мање паре.
онда долази у обзир само Иво Андрић, који је тако лепо писао о мостовима (На Дрини ћуприја, Мост на Жепи), мада овај Адски мост нема ону елеганцију
каву имају мостови из наслова Андрићевих дела.
Mostovi ne sluze za streljanje. Streljani brzo popadaju sa mosta (kao oni sa mosta u Grdelickoj klisuri ili kod Varvarina) pa ih neki brzo zaborave.
Ja smatram da imamo dovoljno turcizma u nasim gradovima.
onda ih je bolje nazvati dverima nego kapija
Most Novaka Đokovića.
1. Шта са Хиподромом, мада је Јањушевић кренуо да то разреши!!!!!
2. Куда после Милошевог конака? Тунел испод Дедиња?
Па тек ће то да кошта!
Решење саобраћајнице од Чукаричког рукавца па до Богословије је наопако, нерационално и непотребно.
Тај део трасе Унутрашњег магистралног прстена треба укинути и док још има времена пронаћи целисходније решење
Како нас краду и праве будалама! Када ћемо се досетити да можемо да купимо и направимо све, ако имамо новца! Можемо да лансирамо ракету на Марс, на пример. Али, немамо новца, а ови на власти управо то раде, наручују прескупе ствари на наш рачун.