Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zašto se Nemačka odriče atomske energije

Komentari (43) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 20 jul 2011 18:46
Laskaris
Uopste ne treba smatrati Nemce bilo kakvim vizionarima. Oni iz nuklearnog biznisa izlaze zato sto u njemu nemaju zaista sta da traze pored prejake konkurencije. Areva i Siemens su se rastali i Siemens ne moze 8 godina ni da ucestvuje na nukl trzistu. Pokusavaju da organizuju saradnju sa Rusima ali ovi osim za pare nisu ni za sta drugo zainteresovani jer ove tehnologije cak i bolje od zapadnih imaju i sami. Pokusava se iznudjena odluka prikazati kao vizionarska sto je kranje neposteno mazanje ociju. Da, nove tehnologije treba razvijati i tacno je da je pojedinac energetski nezavisan slobodniji i da misli ali isti taj pojedinac zavisi i od svoje firme - solarni panel nece kupiti ako nema pare tj ne primi platu. Izuzeci su oni koji imaju male nezavisne pogone a takvih je u Nemackoj malo. U Nemackoj u kojoj zivim i radim bas u nukl. bransi vlada veliki skepticizam u vezi sa ovom odlukom. Alternativni izvori energije u ovoj fazi razvoja jednostavno ne mogu da pokriju energ.potrebe zemlje.
Preporuke:
27
9
2 sreda, 20 jul 2011 20:19
Nina
Koliko ja znam, niko nije niti će umreti od posledica te emisije radioaktivnog materijala sa Fukušime. S druge strane, ljudi i u Srbiji a i širom Evrope gde se ugalj koristi na termoleketranama umiru od posledica tih štetnih gasova i teških metala )živa, nikl, hrom, uranijum).

S moje tačke gledišta, to je povika na vuka dok lisice meso jedu.
Preporuke:
21
42
3 sreda, 20 jul 2011 20:56
Milan Nedic@nina
U velikoj ste zabludi.
Preporuke:
30
9
4 sreda, 20 jul 2011 21:18
Nina
@Milan Nedic

U čemu je moja zabluda? Dajte mi činjenice. Koliko je ljudi u Srbiji umrlo od posledica zračenja sa nuklearnih elektrana, a koliko je ljudi u Srbiji kodišnje umire od emisija sa termoelektrana? Koliko srčanih napada, koliko asmatičnih napada? Koliko dece u srbiji je zaostalo u razvoju od emisije žive sa termoelektrana koja se uopšte ne filtrira? Šta je sa ostalim teškim metalima? Šta je sa kisleim kišama? Sa udisanjem pepela? Znate koliko se emituje radioaktivnosti sa termoelektrana jer je ugalj prirodno radioaktivan?

Dakel, činjenice molim, gde su moje zablude?
Preporuke:
15
24
5 sreda, 20 jul 2011 22:55
Aleksandar
Da, da, Nina, i pusenje je opasnije od bacenog NATO uranijuma po Srbiji. Povecan broj umrlih od raka nije od uranijuma vec od pusenja i pepela iz elektrane Obrenovac. Da, Da!
Preporuke:
27
9
6 sreda, 20 jul 2011 22:58
boris65
Nina i lobisti slicni njoj su ocigledno zaostali u razvoju pa misle da su i svi ostali.Treba ih poslati u Fukusimu na odmor.Radioaktivna voda je stigla do Egejskog mora a nema nikakvih naznaka da tehnoloski savrsen Japan moze da bilo sta uradi da zaustavi proces topjlenja jezgara nuklearki.Od Fukusime je i Bog digao ruke.
Preporuke:
17
5
7 sreda, 20 jul 2011 23:03
Dijapazon
To sto Nemacka nagovestava odbacivanje dalje upotrebe nuklearne energije u sustini znaci da Nemacaka zeli da raskine brak sa US u koji je usla kao prebijena mlada posle II Sv. Rata. Nemacka nema svoju autohtonu nuklearnu tehnologiju, vec je u potpunosti pod patronatom US. To je mahom politicko pitanje, a znatno manje ekolosko, iako se ekoloskom aspektu daje veliki akcenat.
Preporuke:
28
1
8 sreda, 20 jul 2011 23:42
Nina
@ Aleksandar

Aleksandre, kakve veze ima osiromaseni uranijum sa mojom diskusijom? Napravite razliku između onoga što se koristi u ratne svrhe i onoga što se koristi u mirnodopske svrhe.

Pušenje ste vi pomenuli a ne ja. Naravno da od pušenja u Srbiji umire veliki broj ljudi. Da li se vi time ponosite?
Preporuke:
10
15
9 četvrtak, 21 jul 2011 00:21
Stane
Zbog sira i vojne muzike :P
Preporuke:
9
1
10 četvrtak, 21 jul 2011 00:50
Brane2
1. Nemačka ima veoma dobar razlog za forsiranje alternativnih energija- isti kao što je imala i Zastava za forsiranjem svoje proizvodnej u YU.

Daleko je lakše oslanjati se na "solar" ako imate recimo Siemens, koji je stekao reputaciju dugogodišnjom proiuzvodnjom solarnih ćelija, razvojem tehnologije i na kraju prodajom "know-howa". Isto to je daleko, daleko teže, ako tu tehnologiju kupujete i primorani ste da ju koristite.


2. Solarna energija je upotrebljiva samo u bajkama. To bi moralo da bude očigledno svakome, ko nije totalni glupan i zna da koristi kalkulator sa osnovnim računskim operacijama. Zabave radi, izračunajte onako preko palca, šta vam sve treba i koliko to košta kad bi hteli klasičnu elektranu snage 1GW ( NE Krško daje maltene stalnih 0,7GW) da zamenite solarnom. Padanje sa stolice je praktično garantovano.
Preporuke:
15
2
11 četvrtak, 21 jul 2011 00:51
Brane2
3. Pogledajte šta se povodome toga dešava u Sloveniji, koju već poodavno dave "zelenom energijom" i pozliće vam. ne dao bog da to doživite u Srbiji. Bilo bi odmah pucnjave na ulicama.

4. Govoriti na taj način o riziku NE je u najmanju ruku neupućeno. Ajde da za početak ocenimo na jednak način rizik i direktno zagađenje, koji stvaraju recimo termoelektrane ili ČAK PROIZVODNJA SOLARPANELA, i kompenzujemo ga odgovorajućim osiguranjem, pa da onda pričamo o adekvatnim cenama.

5. Niko iz zelenoh tabora ne govori o drugom riziku, MNOGO GOREM od rizika radiacije. To su gubici nastali zbog nekonkurentnosti. Zbog njih LJUDI GINU SVAKI DAN. Radi se o tome, da je "slobodno tržište" laž. Tržište nije otvoreno, nego poluotvoreno. Otvoreno je, kad vi treba da dobijete pare za svoj rad. Tad je tržište otvoreno. Ali kada treba vi kao stranka da uživate u blagodetima otvorenog tržišta, tad je odjednom zatvoreno.
Preporuke:
20
1
12 četvrtak, 21 jul 2011 00:52
Brane2
Šta to znači ? Pa to,d a vas država ( danas Srbija a sutra EU) tera, DA SE TAKMIČITE SA KINEZIMA ALI POD DOMAĆIM, ZA VAS NEPOVOLJNIM USLOVIMA.
Znači, vi možete da radite samo ono, što ne proizvode Kinezi/Korejci/Indijci, a država to oporezuje i SAMO DEO TOGA ZAVRŠI U SOCIALI.

Vi nemate šansi,d a napravite baterijsku svetiljku za pola evra, ne samo zato što ne možete da radite za šaku pirinča, nego i zato što je ovde sve daleko skuplje. A cena električne energije je, kao i cena naftnih derivata, UGRAĐENA U SVE OKO VAS. A Kinezi koriste jeftinu, "prljavu" struju.

Zamislite, da vam sad dignu cenu struje 3x. Šta bi po toj ceni mogli konkurentno da proizvedete ? Koji porez bi od toga ostao državi ? Odakle bi odvajali za penziju i zdravstveno osiguranje ?
Preporuke:
17
0
13 četvrtak, 21 jul 2011 01:03
iz Amerike@Nina
"Aleksandre, kakve veze ima osiromaseni uranijum sa mojom diskusijom? Napravite razliku između onoga što se koristi u ratne svrhe i onoga što se koristi u mirnodopske svrhe."

Neverovatno da neko moze ovako da razmislja?! Da li znate koliki je poluvek raspadanja radioaktivnog materijala DU (depleted Uranium) od kojih su napravljene bojeve glave koje su padale po Srbiji (posebno po KiiM) i R.Srpskoj, Iraku, Avganistanu i sada Libiji???? Da li znate sta to znaci za citav eko-sistem za podzemne vode, i za citav lanac proizvodnje hrane.? I kakve su posledice po zdravlje i zivote GENERACIJA-ne samo na zagadjenim prostorima vec svuda gde su radioaktivne cestice dostigle.One iz Fukosime su preletele Tihi okean i nadjene su u vazduhu na zapadu Americkog kontinenta i na citavoj severnoj hemisferi.Evrioa ne moze da se zastiti od radioaktivnosti kojom genocidno zasipa druge kad tad to ce se u ovom ili onom vidu vratiti.Pogledajte slike deformisane novorodjene dece u Iraku-mozda cete shvatiti
Preporuke:
18
4
14 četvrtak, 21 jul 2011 01:23
Meurglys
Tekst je sjajan. Ali, kako vidim po komentarima a i po delovanju politicara, Srbija ima ogroman problem zbog totalne sto politicke sto opste neobrazovanosti. Zalosno. To vam je kao kad pokusavate polupijanom tinejdzeru objasniti da ga alkohol nece odvesti daleko. Nema sanse da mu objasnite. Morace uciti na vlastitim greskama i platiti te greske stostruko. To sto cu i dalje citati nesuvisle komentare tipa "koliko je radijacija ubila ljudi" - me ne zabrinjava, ali nedostatak bilo kakve strategije i pogotovo domacinskog odnosa onih koji kroje sudbinu celoj zemlji Srbiji itekako brine.
Preporuke:
18
0
15 četvrtak, 21 jul 2011 03:33
Misa
@ iz amerke

Na Japan su bacene dvve atomske bombe ima 56 reaktora i kakve su posledice?

Broj obolelih od raka najnizi na svetu!
Zivotni vek najduzi nz svetu!

Alternativne energije su stahovito skupe, a beskorisne, stace mi solarni paneli nocu? sta da radim sa vetrenjacama kada nema vetra? Odakle cu tada dobijati struju?
Citav biznis se zasniva na sirenju straha kod ljudi da bi se prodala beskorisna tehnologija, a strah je odlican stimulans.
Seti se sta su farmaceuti uradili pre dve godine, uplasili svet svinjskim gripom, zaradili milijarde na vakcinama, a gde je grip?
Preporuke:
10
7
16 četvrtak, 21 jul 2011 07:34
Lola
Ufff , dobro je da se radi o ekologiji ,a ne kao što sam ja mislio da su se Nemci uplašili ....ono kao iznenada cunami ,pa iznenanda zemljotres i tome slično .
Od pre par godina , opšte je poznato da je planeti pomerena osa za par stepeni i da podzemne vode haraju planetom ...poplave , klizišta , zemljotresi i ostalo normalno da prave probleme običnim ljudima , a još više onim što odlučuju o državi .
Preporuke:
4
0
17 četvrtak, 21 jul 2011 07:59
MM
@Nina

"U čemu je moja zabluda? Dajte mi činjenice. Koliko je ljudi u Srbiji umrlo od posledica zračenja sa nuklearnih elektrana, a koliko je ljudi u Srbiji kodišnje umire od emisija sa termoelektrana? Koliko srčanih napada, koliko asmatičnih napada? Koliko dece u srbiji je zaostalo u razvoju od emisije žive sa termoelektrana koja se uopšte ne filtrira? Šta je sa ostalim teškim metalima? Šta je sa kisleim kišama? Sa udisanjem pepela?...."

Ajde da probam i ja da objasnim:
U Srbiji niko nije umro od posledica zračenja nuklearnih elektrana. To je činjenica. Ali razlog što niko nije umro je zbog toga što NEMAMO nuklearke, hvala bogu.
U Černobilju i Fukušimi nemaju broblem sa astmom ni kiselim kišama ali će unuci i praunuci imati problem sa malignim oboljenjima i deformitetima beba na porođaju.
A pošto se mi kao narod nemarno ponašamo prema okolini (lepo ste primetili da naše termoelektrane ne filtriraju gasove) šta mislite kakve posledice bi trpeli da imamo nuklearke?
Preporuke:
13
3
18 četvrtak, 21 jul 2011 11:33
boris65
Paneli sa foto celijama koji se danas prodaju su vec sada muzejski eksponati.NANOTEHNOLOGIJA je odvezala ruke naucnicima koji su hteli da naprave nesto sto u prirodi vec postoji u savrsenom obliku.Imitirali su lamelastu strukturu hlorofila.To savrsenstvo za koje neki kazu da je Bozje delo a mi sumnjicavi koji vise verujemo Darvinu kazemo da je to produkt evolucije.Bilo kako bilo to je nasa solarna buducnost.Plan Nemaca je da do 2050 snabdevaju strujom celu Evropu koristeci Sunce.Vec sada zakupljuju povrsine u pustinjama Afrike i ekvatorijalnim zemljama.Radi se ubrzano na bezicnom prenosu energije tako da po svemu sudeci Tesla nije pricao gluposti kao sto to danas rade neki ministri u srpskoj vladi.Nemcima se mora verovati jer su nam puno puta do sada pokazali da nista ne rade bez racunice.Vreme po planetu opasnih nuklearki se zavrsava i to je jedna lepa vest.
Preporuke:
7
4
19 četvrtak, 21 jul 2011 13:05
Nina
@MM

Niste mi dali nikakve činjenice. Koliko ja znam, NIKO u svetu nije umro od ozračavanja na nuklearnim elektranama pri normalnom radu. Niti radnici na elektranama niti stanovnici koji žive u okolini. Nuklearne elektrane NE EMITUJU gasove staklene bašte, NE EMITUJU teške metale, živu, a nivoi ozračavanja oko nuklearnih elektrana su MANjI od nivoa ozračavanja oko termoelektrana, jer ugalj prirodno sadrži uranijum i torijum. To se takođe ne filtrira na termoelektranama, nego se raznosi sa pepelom u vazduh i podzemne vode, i putem hrane i vode, u ljude.

U svetu postoji prko 400 nuklearnih reaktora koji proizvode struju. Za 60 godina rada desila su se samo 3 akcidenta!! U dva od ta tri akcidenta niko nije poginuo. Uporedimo to sa desetinama hiljada ljudi koji umiro od posledica emisija sa termoelektrama. Američka agencija za zaštitu okoline je nedavno objavila brojku da oko 17 hiljada Amerikanaca godišnje umire od posledica emisija sa termoelektrana!! A koliko u Srbiji?
Preporuke:
4
9
20 četvrtak, 21 jul 2011 13:14
Nina (nastavak)
Daleko najjeftinija struja se dobija sa hidroelektrana, nukelarnih elektrana i termoelektrana (tim redom). Takozvani obnovljivi izvori su bajka za malu decu. Prvo, izizetno su skupi, a nude se upravo u zamljama u razvoju koje to ne mogu da priušte. Drugo, izuzetno su neefikasni, kako jedan komentator lepo primeti, što ih čini nepogodnim za proizvodnju velikih količina struje. Na lokalnom nivou, ko hoće može da ih koristi. Ali jedna zemlja ne može svoj razvoj da zasniva samo na obnovljivim izvorima. Odluka u Nemačkoj je čisto politička odluka, što neće pomoći Merkel da ostane na vlasti, a dugoročno će da poremeti nemački ekonomski napredak. Ili će morati da se okrenu izgradnji novih termoleketrana (da vidimo Zelene šta će na to da kažu?) ili će veoma da zavise od uvoza gasaiz Rusije, i ”nuklearne” struje iz Francuske, Češke i Livanije.
Preporuke:
5
3
21 četvrtak, 21 jul 2011 13:19
Nina (nastavak)
Za mene je zaista interesantno kako su Srbi lako povodljivi i kako im je lako isprati mozak, i prodati sve što leti. Nadam se da će neko konačno shvatiti da je iza tkz. ”ekoloških pokreta”, koji su dobro finasirani i čiji je cilj konstantno zastrašivanje stanovništva, sto je mnogo ozbiljniji ѕiljevi. Jedan je kontrola rasta stanovništva na Zemlji. Ako većina stanovništva nema pristup jeftinim energetskim izvorima, šta se dešava sa cenom hrane, nivoom standarda, zdravljem stanovništva,..

Da li neko ovde može lokički da razmišlja ili se neprestano gutaju razne propagande? Da li je moguće da i ne shvatata kad vam se ispira mozak?
Preporuke:
5
4
22 četvrtak, 21 jul 2011 13:22
Nikola Smolenski
Nina, u pravu si. Međutim, ljudi više vole stalno prisutan mali rizik nego malu mogućnost velike katastrofe, čak i ako su štetne posledice katastrofe manje nego ovog stalno prisutnog rizika. Dalje, problem zagađenja koje stvaraju termoelektrane je u principu rešiv, dok problem potencijalne nuklearne katastrofe nije ni u principu rešiv.
Preporuke:
5
0
23 četvrtak, 21 jul 2011 13:51
bondžić
Većina (nemaca) nije svesna činjenice da šteker nije izvor već samo prenosnik električne energije. Zato su toliko protiv nuklearki, i toliko puštaju mašti na volju kada je reč o alternativnim (tj zelena, ekološka, obnovljiva itd.) izvorima energije koji su trenutno isplativi samo zbog donacije nemačke države. Kada se one ukinu (zajedno sa nuklearnim elektranama), el.energija će biti neuporedivo skuplja nego li danas, a troškovi će tada pasti na teret malih potrošača. Ako se neko tada i bude bunio dobiće odgovor: Tražili ste (zelenu umesto nuklearne struje), gledajte.
A na kraju krajeva, ako i postoji alternativni izvor energije dovoljno efikasan da zameni naftu i ugalj, nemci ga sigurno neće naći. Sistem (obrazovni, politički, ekonomski...) im je toliko rigidan da ne ostavlja mogučnost za inovacije.
Moraćemo izgleda da sačekamo da ameri potroše svu naftu sveta.
Preporuke:
5
3
24 četvrtak, 21 jul 2011 14:11
Marko Gay
Obozavam nuklearke.
Preporuke:
0
6
25 četvrtak, 21 jul 2011 14:40
MM
@Nina
"Niste mi dali nikakve činjenice"
Ali, gospođo, jesam, pročitajte ponovo tekst.

"Koliko ja znam, NIKO u svetu nije umro od ozračavanja na nuklearnim elektranama pri normalnom radu. Niti radnici na elektranama niti stanovnici koji žive u okolini"
Nije, ili ja barem mislim da nije. Međutim niko ne pravi problem zbog normalnog rada iako bi mogli sad širiti priču i na otpad. Problem je kad nastane nenormalan rad i šta se onda dešava. Ni jedna nacija nije disciplinovana, vredna i savesna kao Japanci, ali vidite šta sve može da se desi kad se umeša viša sila. Posledice su nesagledive. Elektrana u Fukušimi je radila 40 godina verovatno besprekorno, sada je napravila zagađenje što ne napravi TE za 400 godina.

"U dva od ta tri akcidenta niko nije poginuo"
Ovo je, blago rečeno, neistina. Ili ste neobavešteni ili namerno iskrivljujete činjenice.
Preporuke:
8
0
26 četvrtak, 21 jul 2011 14:50
MM
@Nina (nastavak)

"Takozvani obnovljivi izvori su bajka za malu decu. Prvo, izizetno su skupi, a nude se upravo u zamljama u razvoju koje to ne mogu da priušte. Drugo, izuzetno su neefikasni, kako jedan komentator lepo primeti, što ih čini nepogodnim za proizvodnju velikih količina struje‚"
Cena je relativna stvar. Tačno je da je danas cena visoka ako se uzme u obzir postojeći nivo tehnologije. To je, uostalom, važilo i za nuklearnu energiju kad je bila na svom početku.
Međutim, masovna proizvodnja spušta cenu, razvoj tehnologije povećava efikasnost.

Ovde je još neko rekao da može sve da se izračuna i vidi koliko su obnovljivi izvori nerealni. Ja kažem "Da, ali pod kojim uslovima?"
Svi računaju sa postojećim nivoom tehnologije kad su metode skladištenja energije strašno neefikasne. Kad tehnologija omogući efikasnije skladištenje energije i kalkulacija cene se značajno menja. Tada i argument "Šta će mi solarni paneli noću?" gubi na značaju.
Preporuke:
3
0
27 četvrtak, 21 jul 2011 14:56
MM
@Nina (nastavak, valjda zadnji)

Uostalom, živi bili pa videli. Ovaj potez Nemačke je svakako i politički. Nemci imaju dugu tradiciju korišćenja vodonika u različite svrhe a u zadnje vreme i kao sjajan vid skladištenja električne energije. Nedavno je Mercedes demontrirao tehnologiju gorivih vodoničnih ćelija spremnih za komercijalnu proizvodnju. Islanđani šire svoje geotermalne kapacitete i nameravaju da prodaju energiju Evropi upravo u obliku čistog vodonika.
Siguran sam da Nemci nisu nepromišljeno ušli u ovu priču.
Preporuke:
4
0
28 četvrtak, 21 jul 2011 14:58
Nina (nastavak)
@IzAmerike

Vi zaista mešate babe i žabe. Ja sam apsolutno protiv nuklearnog oružja, i smatram da je korišćenje osiromašenog uranijuma u bojevim glavama ratni zločin.

Što se tiče šta je od radioaktivnog materijala emitovano iz Fukušime, veoma grešite. Ni gram uranijuma ili plutonijuma nije emitovan. Ono što je iscurilo uglavnom se sastoji od joda 131 i cezijuma 137. Poluvreme raspada za jod je 8 dana te je to već davno otišlo. Poluvreme raspada ceѕijuma je oko 30 godina, te u tom slučaju moraju da izvrše čišćenje zagađenog tla (koje nije veliko!!)
Preporuke:
0
5
29 četvrtak, 21 jul 2011 15:18
Nina (nastavak)
@MM

Vodonična ekonomija? A na koji način planirate da da jeftino proizvodite vodonik? Elektrolizom vode? A odakle ćete dobiti jeftinu struju za to? Termohemijski proces zahteva visoke tempretature i do 100 C, dakle čime ćete zagrejati hemijsku smesu? I u tom slučaju se vraćamo na nuklearke koje mogu u isto vreme da proizvode jeftinu struju za elektrolizu vode, i kao bonus možete da koristite reaktore hladioce iz reaktora koji rade na visokim tempretarurama za jeftinu proizvodnju vodonika koristeći termohemijski proces.

Odgovor na drugo pitanje — da je tako lako i jeftino ugraditi filtere za sve štetne gasove i ostale materijale koje emituju termoelektrane, to bi već bilo urađeno. Ako se to uradi kako treba, termoelektrane gube veliku prednost – postaju jako skupe.
Preporuke:
2
7
30 četvrtak, 21 jul 2011 16:06
Fristajlo
Mislim da se ovde radi o prvim znacima nemačkog povezivanja sa zemljama BRIKS-a, i napuštanjem evroatlantskog broda koji se opasno naginje i sklon je tonjenju. Shvataju ko ima, a ko nema budućnost, i hvataju priključak sa onima koji će im sutra biti korisniji prijatelj.
Videćemo kako će to da se reflektuje na neke druge aspekte politike i biznisa; SAD to neće tek tako dozvoliti...
Preporuke:
8
0
31 četvrtak, 21 jul 2011 16:11
@ Nina
Poluvreme raspada ceѕijuma je oko 30 godina, te u tom slučaju moraju da izvrše čišćenje zagađenog tla (koje nije veliko!!)
Na 75 km. od Fukusime je na farmama pronadjeno radioaktivno mleko koje se nazalost naslo u prodaji.Ovaj beskrupulozni lobi je spreman na svakakve gadosti samo da se ne sazna prava istina o nepouzdanosti njihove antiljudske tehnologije.Jos vise ih plasi saznanje da ce svako domacinstvo u buducnosti biti nezavisno energetski.
Tragedija u Fukusimi se nije zavrsila ovo je tek pocetak.Proces koji je u toku u jezgru reaktora je NEMOGUCE zaustaviti.Zaustavice se sam za 10.000godina.Do tada srecno Fukusima sa ''nevelikom'' okolinom.
@ostali lobisti
Vi koji tvrdite da ste u Nemackoj i ne vidite nikakve pomake u koriscenju alternativnih izvora energije se sigurno nalazite na pogresnom mestu.
Preporuke:
8
0
32 četvrtak, 21 jul 2011 17:22
Dijapazon
Reci da niko nije umro od rezultata normalnog rada nukleranih postrojenja je isto sto i reci da niko nikada nije umro od normalnog letenja avionom! Ljudi u avionu umiru jedino tokom nesreca. Slicno je i sa nuklearnim postrojenjeima, ljudi umiru i razboljevaju sezbog incidenata i akcidenata.
Medjutim kada se govori o ceni elektricne energije iz nuklearnih postrojenja, niko ne govori o ceni lagerovanja ogromnih kolicina radioaktivnog otpada. U vecini zemalja koje koriste nuklearnu energiju taj problem uopste nije resen, vec se otpad privremeno skladisti u dvoristima nuklearnih postrojenja. Konkretno u Fukusimi je problem tog nukleranog otpada je mnogostruko veci od problema nastalih na samim reaktorima.
Jedan od nacina " ekonomski opravdanog skladistenja" nuklearnog otpada (prvenstveno uranijuma) je prcesovanje uranijuma do nivoa osiromasenja, te koristenje tako obradjenog uranijuma za oplatu balistickih i raketnih projektila.
Preporuke:
8
0
33 četvrtak, 21 jul 2011 18:21
Dijapazon
Nekoliko detalja u vezi Fukusime i Japana:

Sirina japana na poziciji Fukusime je nekih 100 milja ili oko 160 kilometara. Evakuisana zona je 50 km i ukljucuje glavne puteve i vodotokove koji povezuju jug i sver. Ta teritorija ce biti nepogodna za boravak ljudi i zivotinja bar desetak generacija, sto prakticno preseca ionako mali Japan na dva dela i oduzima mu 7% teritorije (Kosovo?).
Pocetak sanacije reaktora prema izjavi premijera ce biti moguc u narednih deset godina i to AKO BUDU RAZVIJENE TEHNOLOGIJE za taj poduhvat, jer to dosada niko nigde nije ni pokusao da uradi!
Sa druge strane treba reci da je u Japanu, (za razliku od svih ostalih razvijenih zemalja gde su srcana oboljenja primarna) glavni uzrok smrti upravo rak. Od '81 na ovamo u Japanu prosecno pola miliona ljudi godisnje umire od raka, sto je otprilike tri puta vise nego u Velikoj Britaniji oko 150,000.
Japan ima otprilike duplo vecu populaciju od Velike Britanije, a tri puta vecu smrtnost od raka!
Preporuke:
8
2
34 četvrtak, 21 jul 2011 21:09
Marko Gay
@ Dijapazon

Jedan od nacina " ekonomski opravdanog skladistenja" nuklearnog otpada (prvenstveno uranijuma) je prcesovanje uranijuma do nivoa osiromasenja, te koristenje tako obradjenog uranijuma za oplatu balistickih i raketnih projektila.


Now we are talking. :)
Preporuke:
3
3
35 četvrtak, 21 jul 2011 21:21
Beli Orao
Razlika između ljudi i konja je što konjima ljudi stavljaju amove pa gledaju samo napred.Gledajući samo napred obično naiđu na neku prepreku sa strane i polome se jer čovek ne zna da ih vodi kako treba.Slobodni konji kao i slobodni ljudi znaju slobodno da se ponašaju.Takvi su retki.
Pojedinci u svojoj diskusiji na atome gledaju kao što su kao mali gledali Atom Mrava pa im se to svidelo.Tačno je da je atomska energija najjača, ali i najopasnija i smanjila je Japan za 7%.Japanci nažalost nemaju reke,termoelektrane(postoje prečistači koji su skupi,ali ne toliko da se ne bi upotrebljavali,jer su u SAD otpadni gasovi lepo beličasti za razliku od istočno evropskih)pa su bili primorani na atomsku energiju,onu koja je na njima isprobana. Ta energija ih je koštala 1.000.000.000.000$(hiljadu milijardi dolara suficita koje su imali za one koji se ne razumeju u brojke i slova).
Da zaključim.Svaka atomska centrala je institut za pravljenje straha.Onaj ko ih ima poseduje moć.Japanu ta karta ne pripada,za sada.
Preporuke:
3
0
36 petak, 22 jul 2011 10:44
Nikola
ITER mega eksperiment (vrednost preko 10 milijardi dolara) je trenutno u toku u Francuskoj uz učešće praktično svih značajnih zemalja sveta, sa ciljem dokazivanja moguće upotrebe energije nuklearne fuzija u komercijalne svrhe. Gradi se 24 m visok fuzioni reaktor gde bi se pri temperaturi od 150.000.000 C odvijala fuzija deuterijuma i tricijuma (vodonikovi izotopi). Fuzijom 1 kg vodonika dobija se energija kao pri sagorevanju 8.000.000 kg uglja. Količina sirovine (vodonika) je praktično neiscrpna, nema radioaktivnog zračenja, niti nuklearnog otpada. Na ovaj način se problem energije rešava za sva vremena, odnosno bar dok traje postojeći Univerzum.
Preporuke:
1
0
37 petak, 22 jul 2011 12:12
MM
Ja lično tipujem da će Nemci proći sa ovom inicijativom i da će polako, vremenom, prelaziti na vodoničnu privredu.
Oni imaju tradiciju korišćenja vodonika u najrazličitije svrhe, nedavno sam čak video njihovu inicijativu u Erbus-u za konstrukciju prototipa aviona koji bi koristio vodonične gorive ćelije kao pogon. Pre izvesnog vremena sam video veliki pogon firme "Linde" za izdvajanje vodonika iz zemnog gasa (malo problematično politički zbog prevelikog oslanjanja na Ruse).

Uostalom, nebi im bilo prvi put da uporno guraju i izguraju tehnologiju za koju veruju da je ispravna. Pre II sv. rata, jedini putnički automobil na dizel je bio Mercedesov. Bio je lošiji u mnogim aspektima u odnosu na tadašnje benzince ali Mercedes je video perspektivu za taj pogon. Danas Mercedes nudi gorive ćelije kao opciju pogona za B klasu. Ići će sporo ali ne sumnjam da će biti uporni.
Preporuke:
3
2
38 petak, 22 jul 2011 13:03
Nina (nastavak)
@Dijapazon

Vi zaista pokazujete veliko neznanje. Na Japan su bačene dve atomske bombe. Zemljište je u tom slučaju bilo kontaminirano ne samo sa cezijumom, nego sa dugoživećim izotopima urana i raznim veoma radioaktivnim fisionim proizvodima. Prema Vama, Japan bi trebalo da bude totalno nepogodan za život za još 10 generacije!

Da li se to desilo? Nije. Niko nije napustio Japan, te teritorije su dekontaminirane i život se nastavio.

Drugo, fisioni procesi u reaktorima u Fukušimi su automatski zaustavljeni u momentu zemljotresa. Hlađenje je potrebno da bi se odvodila toplota koja nastaje radioaktivnim raspadaom a ne fisijom. Jedino što oni treba da urade za neko vreme, jeste da te reaktore zapakuju u betonske sarkofage.

Ispravka, temperatura za termohemijsku proizvodlju vodonike je 1000 Celzijusa a ne 100 što sam greškom napisala.
Preporuke:
3
5
39 petak, 22 jul 2011 13:20
Veljko
Otpočeo je svetski proces napuštanja nuklearne tehnologije u proizvodnji struje. Nemačka je povukla nogu, a slediće je drugi razvijeni. Ugrožen nuklearni lobi mora da pronađe nova tržišta među nerazvijenim i zemljama u razvoju, u koje svakako spada Srbija. Nuklearke će uskoro biti moguće prodati samo ovim zemljama s visokom stopom u sistem ugrađene korupcije. Otuda treba očekivati sve veći pritisak, kako na politički i strukovni establišment (stimulacijama), tako na javno mnjenje (putem takođe sponzorisanih i kontrolisanih medija) da i Srbija pristupi tom klubu ubica i samoubica.

Dosadašnji tok i karakter polemike to već jasno pokazuju i dokazuju.
Preporuke:
5
2
40 petak, 22 jul 2011 16:47
Beli Orao
@Dijapazon. Vi stvarno ne razumete. Potrebno je da i na nas bace par atomskih bombi, a onda ćemo mi da im se zahvalimo šro su nas tukli(Čvorović.), pa ćemo onda da krenemo ponovo u izgradnju na čelu sa carem Hajle Selasijem..
Preporuke:
4
0
41 subota, 23 jul 2011 17:57
Maratonac
ja se uzdam u ladnu fuziju, i naravno u stednju elektricne energije, znaci ne moraju svi aparati da stalno budu u pripravnosti, reklame ne moraju da svetle celu noc i nocna rasveta ne mora osvetljavati punom snagom nebo, beskorisno je a kosta.
Preporuke:
3
1
42 utorak, 26 jul 2011 08:02
Dijapazon
Toliko o cistoci:
http://www.bloomberg.com/news/2011-07-24/threat-to-japanese-food-chain-multiplies-as-cesium-contamination-spreads.html
Preporuke:
0
0
43 utorak, 26 jul 2011 21:15
Brane2
@Diapazon:

I šta s tim ? Da ti dam link na neku zanimljivu sličicu o kineskoj proizvodnji "čistih" materiala za solarpanele, baterije itd ?

Daj na vagu sve te pretnje sa koristima nuklearki na drugoj strani, pa da vidimo...

Koliko života su u tom tako industrializovanom Japanu nuklearke spasile ili opasno produžile ?
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner