"Jasenovac, pa Niš" je nedovoljan uslov! Poseta Jasenovcu i, čak, priznanje učešća vrha katoličke crkve u prisilnom prevođelju u katoličku veru, genocidu i etničkom čišćenju Srba iz Krajine i BiH je reč, koja traje trenutak, ali proizvođenje Stepinca u svece je trajno (ne)delo.
Prilikom moje druge posete Hilandaru, kupio sam jednu interesantnu knjigu od naslovom ''Papa u Srbiji - da ili ne''.
Čitam redove ove kolumne i pred očima mi igra zavet Sv. Marka Efeskog, koji je, na samrtnoj postelji, zakleo sve pravoslavne vernike i njihove poglavare da NIKADA ne odu papi na poklonjenje.
Razmišljam o tom zavetu i pitam se da li su ovi koji zagovaraju ''pomirenje'' dve religije, čuli za Sv-Marka Efeskog i njegov zavet, koji su do sada poštovali SVI (izuzev rumunskog patrijarha koji je, čini mi se 2003 godine otišao u vatikan, na papin poziv.)
Preporuke:
5
0
4
četvrtak, 28 april 2011 18:32
nataša
Što je SPC bliža Papi to sam ja dalji od SPC.
Mislim da je to pozicija ogromne većine pravoslavnih Srba.
Sa druge strane ateisti i dojučerašnji komunisti su što je Papa bliži SPC-u, oni bliži SPC-u.
Znači li to da mi opolako ostajemo, prvo bez Jugoslavije, zatim bez vojske, zatim bez Akademije, zatim bez Srbije i konačno bez Crkve?
Kažu da nada umire poslednja. Ima li nade da će Srpstvo opstati?
Slično je bilo 1941. godine i tada je Dučić rekao "Verujem u Boga i Srpstvo", šta bi danas rekao?
Preporuke:
5
0
5
četvrtak, 28 april 2011 18:37
Vlada Kanada
Ovo je drugi čin konkordatske krize ili borbe iz 1937. godine, samo su igrači-glumci promenjeni. Tada su konkordat pokušala da proguraju naša zapadna "braća", a cela SPC (čitaj kao verni Srpski Narod) i sve srpske vladike bili protiv, čak je i Patrijarh platio glavom. Sada konkordat pokušavaju da proguraju deca bivših komunista, izgubljena u svom samo-uništavajućem ateizmu i mržnji prema Srbima i svemu što je Srpsko i Pravoslavno, i, na žalost, jedan deo srpskih vladika. Ni ovoga puta konkrodat neće proći, jer je i danas cela SPC (čitaj kao verni Srpski Narod)protiv njega i dolaska rimskog biskupa u Svetosavsku Srbiju. Oni, koji sebe ne vide među verni Srpski Narod, mogu da odu u Rim i tamo vide rimskog biskupa uživo. Za neverni "srpski" narod, Rim je i onako mnogo "lepši" nego Niš.
Preporuke:
5
0
6
četvrtak, 28 april 2011 18:39
MP
Zašto je Tadić danima pre iz izbora za patrijarha obilazio, do degutantnosti, patrijaršiju?
Preporuke:
1
0
7
četvrtak, 28 april 2011 18:51
Novosađanka M.
Ma otići će papa i u Jasenovac samo ako u Nišu bude podignut katolički krst, za šta su idejni tvoci i finansijeri već dobili blagoslov partijarha Irineja!
Inicijativu za podizanje najvećeg krsta na Balkanu pokrenuo je Nišlija Dragan Milošević, vlasnik preduzeća “Master sekjuriti”.
– Moja ideja bila je da Niš, rodno mesto cara Konstantina, dobije najveći krst na Balkanu koji bi dominirao gradom. Tu ideju predstavio sam tada vladiki niškom Irineju (sada patrijarhu) i dobio blagoslov da pokrenem inicijativu. Posle sam ideju izneo gradonačelniku Milošu Simonoviću, koji je odmah podržao inicijativu.
Kad raščistimo Stepinca, raščistili smo ulogu RKC u NDH, pa time i Jasenovac.
Jel` to toliki problem za vrh SPC?
Preporuke:
3
0
9
četvrtak, 28 april 2011 19:22
Željko Strelarac
Dobro nam ne došao
Preporuke:
1
0
10
četvrtak, 28 april 2011 19:59
Sajber Mileva
Ponavljaću kao papagaj, dok mi neko ne objasni taj redosled iz novembra
1 dan Tompson kod pape
2 dan Mesić kod pape
3 dan tadić kod pape
4 dan upokojio se Patrijarh Pavle
Slučajnost?
Preporuke:
4
0
11
četvrtak, 28 april 2011 20:36
Petar
Ja nisam ni bio niti sam komunista a nisam ni vernik. Ali jesam Srbin zato sto govorim Srpski i zato sto ne volim nepravdu i zato sto necu da placam kamate i zato sto WASP imperija hoce da me unisti. Moj stav je ni Jasenovac ni Nis. Ni na ovom ni na onom svetu. Ni popovi ni partijski sekretari. Sa to malo mozga sto mi je neko na rodjenju dao probijacu se kroz ovih nekoliko decenija zivota sto imam - nemam vremena da slusam savete neradnika.
Preporuke:
1
0
12
četvrtak, 28 april 2011 20:47
Jasna Simonović
Dobar članak...Posebno završetak...
Nije mi jasno zašto SPC ne može da prenese poruke o uslovima...kao da ne žele da se breme starog greha skine sa leđa rimokatoličkog sveštenstva koje je sada i koje će biti...Strah je težak...
A teško je i pogađati koji su uslovi potrebni!
Čak i ovovremenskom Papi...
A možda bi se On uputio iz Jasenovca i preko još neke putanje ako bi razmotrio te uslove...Step bz step...
(Postoji li Svetac koga su izabrale sve religije sveta?)
Nataša..lep komentar...Ne znam šta bi danas Dučić rekao, ali meni su najviše ostale urezane njegove reči da "stvari imaju izgled kakav im dadne naša duša"...Baš kao lepota "srpstva" u Bogu...
Neka mi Bog oprosti na ovako trapavo sklopljenoj rečenici...Prvi koraci nikada nisu baš laki...
Preporuke:
1
0
13
četvrtak, 28 april 2011 21:40
seb
koliko se meni cini ucerace nas ovaj NOVI da se molimo svetcu STEPINCU!!!
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 28 april 2011 22:33
Dr Filip Levi
Jasnoi se vidi da vas zdrav razum i dobra volja vodi da se što jasnije i zdravije po naciju postavite prema ovom problemu. Takođe, trudite se da i narodu, koji je žedan prave reči, razjasnite stvari koje neko namerno zamagljuje. I na tome svaka čast.
No, kada ste se već opravdano zapitali nad mnogim tendencijama "novomislećih" arhijereja o pitanju željnog dolaska pape u Srbiju čini se da bi trebalo jasno da vidite hendikep vašeg zaključka: "Zato naša poruka arhijerejima koji prizivaju papu treba da glasi: Jasenovac pa Niš!" - kada ga postavite pored izjave Patrijarha Germana koju ste naveli. Zapravo, suprotno se može zaključiti: Papa nikada neće moći da "preskoči" Jasenovac, jer se smatra bezgrešnim po pitanju učenja vere, a delo Ustaša je direktno proizašlo iz jezuitske zakletve.
Mi se varamo opasno ukoliko ikako, ma i preko Jasenovca pozivamo tog arhišejtana da poseti našu svetih mučenika zalivenu zemlju!
I nema tu mnogo šta više da se racionalizuje
Preporuke:
3
0
15
četvrtak, 28 april 2011 22:38
VP 6143/5
@ Jasna Simonović
Ne vidim zašto bi SPC trebala da brine o skidanju starog greha sa leđa rimokatoličkog klira, kada taj isti klir takvo breme uopšte ne oseća. Da nije tako, ne bi bilo beatifikacije i predstojeće kaknonizacije Alojzija Stepinca, niti bi se sve do danas RKC opirala pokušajima da se na ispravan način istorijski vrednuje uloga pape Pija XII u Drugom svetskom ratu i holokaustu Jevreja (a o Srbima da i ne govorimo).
Takođe, g-đo Zagorac-Simonović, malkice bodu oči Vaši navodni znaci oko reči "srpstvo", dok istovremeno častite papu zamenicom On - sa velikim "O".
Lično mislim da ekskulpativni turizam pontifex maximus-a po stratištima srpskog naroda ne bi vodio ničemu. Posle svega što se dešavalo pre sedamdeset godina, RKC bi trebala da preduzme džinovsku lustraciju. Ono što bi morali da priznaju i da se za to javno pokaju toliko je strašno, da je takav korak praktično nemoguć - maltene kao da objave da Boga nema.
Preporuke:
2
0
16
četvrtak, 28 april 2011 23:04
Turas
"Jasenovac pa Niš"To papa neće da uradi:Toliki revolt među hrvatskim pučanstvom za rimokatoličku crkvu,sav vekovni trud pokrštavanja bio bi uzaludan.Iako bi to bilo pozitivno za srpsko-hrvatske odnose.
Preporuke:
1
0
17
četvrtak, 28 april 2011 23:19
Aleksa Đurić
Ma ne može ni pod uslovom prvo Jasenovac pa Niš. On je JERETIK i zato ne može u Srbiju !!!
Preporuke:
2
0
18
četvrtak, 28 april 2011 23:40
Zoran.M.
Najveći pravoslavni prorok 19 veka Dostojevski, koji je po mišljenju Ave Justina sačuvao pravoslavlje u najtežem vremenu, kroz usta kneza Miškina kaže:
...Papa je zauzeo zemlje, zemaljsko carstvo, i uzeo je mač. I od tog doba neprestano sve tako ide, samo su maču dodali još i laž, podmuklost, prevaru, fanatizam, praznovericu, zločin;
titraju se najsvetijim, pravednim, prostodušnim, plamenim osećanjima narodnim!.
Sve, sve su za novac prodali, za nisko zemaljsko carstvo!....
(Prevod je Jovana Maksimovića).
Ne vidim razlog da mi ne sledimo misao Dostojevskog, pogotovu da klonemo duhom.
Ko istraje u veri, trajaće, a ko ne istraje nestaće.
Ko će se poput Jude Iskariotskog poneti videćemo.
A sudbina Jude je poznata i ponavlja se kroz vekove.
Preporuke:
4
0
19
četvrtak, 28 april 2011 23:49
aleksandar
Evo, slušamo svašta, čitamo svašta, ali nam još niko nije objasnio kakve veze ima Milanski edikt sa gradom Nišom i sa Srbijom, i zašto bi to trebalo da se obeležava u Nišu.
Dobro, znamo da je Konstantin rođen na tom području, ali zašto bi to trebalo da bude baš takav razlog za ovu "grandioznu" predstavu. Pa još da to bude "centralna proslava".
Ono razumem da bi naši "državnici" iznad svega voleli da Srbiju predstave kao "kooperativnu, promenjenu, reformisanu, umivenu, politički korektnu" tvorevinu, i da bi im ovo bila idealna prilika.
Ali naša crkva bi morala da bude mnogo mudrija, dalekovidija, sa mnogo više dostojanstva i osećanja za pravdu. Vekovi stoje iza nje, zar da se na ovom "kamenu" spotakne.
Neka se patrijarh Irinej pre svega podseti šta je njegov prethodnik, blaženo upokojeni Pavle pisao u svom nezaboravnom pismu katoličkom poglavaru.
Poučno je, odmereno i nadasve mudro.
Da li iko razuman može da poveruje da su se Papini interesi na ovom prostoru promenili.
Preporuke:
6
0
20
četvrtak, 28 april 2011 23:49
MS
Zašto da ne dođe papa? Kada nam dolazi turski predsednik i odlučuje kako da se ponašamo prema Srbima u Bosni i o mnogo čemu drugom. Zar nam već jedanaest godina ne dolaze razni izaslanici u formi ambasadora, savetnika, pripadnika stranih službi i diktiraju šta će i kako da radi naša "vlast".
Preporuke:
0
2
21
četvrtak, 28 april 2011 23:54
VP 6143/5 --- (Deo 1 od 3)
Sve ovo o dolasku pape i velikom krstu na brdu neodoljivo me podseća na treći deo tajne „proročanstva iz Fátime (Fátima, gradić u Portugaliji). Ovo proročanstvo je, navodno, 13. jula 1917. god. primilo troje maloletnih pastira od Bogorodice koja im se šest puta prikazala. To troje pastira bili su desetogodišnja Lusija Santos (Lúcia Santos, 1907–2005) i njeno dvoje bratučeda.
Prva dva dela tajne objavljena su još 1941. god. i nisu zanimljiva u ovom kontekstu. Međutim, treći deo — i najkontroverzniji — objaviila je vatikanska Kongregacija za doktrinu vere (pod upravom tadašnjeg kardinala Jozefa Racingera) tek 26. juna 2000., mada je Lusija Santos tražila da ne bude objavljen pre 1960. godine. Tekst treće tajne, u mom prevodu sa Vikipedije („Three Secrets of Fatima“), glasi:
(nastavak sledi...)
Preporuke:
0
0
22
četvrtak, 28 april 2011 23:55
Dragoljub
Na stranu to što je veoma teško objasniti kakve veze ima Srpska pravoslavna crkva sa Milanskim ediktom.
Ovakvu nebulozu sebi ne bi smeo da priušti ni jedan iole obrazovani pojedinac, a kamoli čovek koji se predstavlja kao istoričar i koji pretenduje na autoritativno tumačenje i analizu delatnosti Srpske pravoslavne crkve!
Naime, savremena Srpska pravoslavna crkva, kao sukcesivni naslednik i baštinik vekovnog predanja Crkve Hrišćanske, Pravoslavne, koja svoje poreklo i identitet upravo crpe iz učenja, predanja, života i rada rane Crkve, koja je bila progonjena u vreme Rimske imperije i koja je Milanskim ediktom 313. dobila slobodu javnog delovanja ravnopravno sa ostalim religijama toga doba, ima itekako veze sa Ediktom objavljenim u gradu Milanu od strane Konstantina i Licinija, jer se upravo sa ostalim pomesnim Pravoslavnim Crkvama pokazuje kao naslednik vekovnog i drevnog Hrišćanstva koje je Milanskim Ediktom steklo slobodu!
Preporuke:
0
2
23
četvrtak, 28 april 2011 23:56
VP 6143/5 --- (Deo 2 od 3)
„Pišem pokoravajući se Tebi, Bogu mome, koji mi zapoveda da tako učinim putem Njegove ekselencije biskupa od Leirije i kroz Tvoju, i moju, najsvetiju Majku.
Posle dva dela koja sam već objasnila, sa leve strane Naše Gospe i malo poviše, videsmo anđela sa gorućim mačem u levici; bleskajući, iz njega izlažahu plamenovi koji kao da će da zapale svet; ali oni su gasnuli u dodiru sa sjajem što ga je Naša Gospa zračila prema njemu iz svoje desne ruke; pokazujući prema zemlji desnom rukom, anđeo viknu snažnim glasom: „Pokajanje, pokajanje, pokajanje!“. I mi videsmo neizmernu svetlost, koja je Bog: ‘nešto slično onome kako ljudi izgledaju u ogledalu kada prolaze ispred njega’ biskupa odevenog u belo ‘imadosmo utisak da to beše Sveti Otac’.
(nastavak sledi...)
Preporuke:
1
0
24
četvrtak, 28 april 2011 23:58
VP 6143/5 --- (Deo 3 od 3)
„Drugi biskupi, sveštenici, muškarci i žene vernici koji se penju uza strmo brdo, na vrhu kojeg beše velik krst od grubo tesanih balvana, kao od plutovine sa korom; pre no što stiže onamo, Sveti Otac je prolažaše oklevajućim korakom kroz velik grad, napola razrušen a napola se tresući, ispunjen bolom i tugom, on moljaše za duše leševa na koje putem nailažaše; kada stiže na vrh brda, na kolenima, u podnožju krsta ubi ga grupa vojnika koji na njega ispaljivahu tanad i odapinjahu strele, a na isti način pomreše jedan za drugim i ostali biskupi, sveštenici, muškarci i žene vernici i drugi mirjani različitog čina i položaja. Ispod dva kraka krsta stajahu dva anđela, svaki sa kristalnim škropilom [prskalicom za svetu vodu] u ruci, u koje sakupljahu krv Mučenika i njome prskahu duše koje odlažahu prema Bogu.“
(Kraj)
Preporuke:
1
0
25
petak, 29 april 2011 00:00
Jasna Simonović
VP 6143/5 Hvala
Smatram da je obaveza svih veroispovesti da pomažu skidanju greha, pa i drugih veroispovesti...
U pravu ste za navodnice ...znače da u Bogu nema limitiranih pojmova...
Ne brinite, Srpstvo je sigurno i u mojoj, verujem neomeđijanoj duši...
Veliko slovo On(a) napisala bih svakom poglavaru veroispovesti, to što Oni milijarde ljudi čuvaju na Pravom putu...Čak i onda kad prave trenutno ili trajnije neoprostive greške, a često i grehe kada mi obični ratujemo zbog grumena zemlje koja svakome sleduje...
Mislim da grešite što unapred sumnjate u “džinovski korak” po stratištima “srpskog” naroda..(navodnice jer verujem da je ispod genetske površine skriveno mnogo različitog, odn istog iako je površina razlog zlodela...
Grešite i za nemogućnost pokajanja, pa duša je posle toga toliko laka...I niste u pravu da je nemoguće objaviti “da Boga nema”, mnogi su već objavljivali!
Ne znam da li se baš svi i pokajaše u sudnjem času, ali beše uzalud! Ima Ga i kad Ga nema...
Preporuke:
0
1
26
petak, 29 april 2011 01:42
Senka
Zasto autor teksta nije spomenuo klasnu akciju protiv katolicke crkve u Kaliforniji koju je podneo Dr Johnatan Levi a radi se o zlatu koji se ustase pootimali od jasenovackih zrtava a posle rata prebacile u Vatikansku banku.A do sada su i prosli papa i ovaj sadasnji igrali na kartu imuniteta pred ovosvjetskim sudom?
Valjda bi bilo logicno da ovaj papa prvo vrati oteto pa onda da se sastaje sa srpskim klerom na srpskom tlu .Eto , cak i kad izbacimo emocionalni srpski koncensus opet ostaju neemocionalne prepreke za takav susret.
Preporuke:
1
0
27
petak, 29 april 2011 03:43
Observantes
Nijedan papa nikada ne treba da dođe u Srbiju i među Srbe! Ovi EU utopisti i ekumenisti („iz opraštajućih dobrih namera“) moraju da znaju da će jedan od mnogih uslova (za kobajagi „člansku kartu“) biti i poseta pape Srbiji(ali taj uslov sledi na kraju kao, to bože, beznačajna i inauguraciona forma za ulazak u bezizlaz). Da li su Srbi ostali dosledni i trezni Srbi i po tome će se videti, imajući u vidu ko je inicijator vasionskog zla koje im je naneto u HH veku. Ako se kojim slučajem nekada desi ova poseta onda Srbi više neće biti Srbi nego papani. Po sadašnjem stanju duha mnogi su već papani (rekao bi beogradski sleng: 'de si papane?). A onaj ko od Srba eventualno potpiše „nezavisnost Kosova“ (i pristane na otimanje Metohije i Kosova)i dovede papu ovde biće direktan prikaz đavolskog primerka koji je ugasio duh Rastka Nemanjića. Da su vadili vitalne organe živim Srbima, jesu a poseta pape i prihvatanje otimanja Metohije i Kosova biće dokaz da su Srbima kolektivno i „in vivo“ oteli i mozak.
Preporuke:
4
0
28
petak, 29 april 2011 04:07
Karan
"Nas" patrijarh vrlo dobro zna da ce doci do raskola u crkvi ako dozvoli papi da dodje u Srbiju,a sta znas, mozda ga je "duh sveti" i izabrao da odradi ovo "veliko djelo"!
Preporuke:
2
0
29
petak, 29 april 2011 08:11
Vide Daničić
Sveti Sava je govorio:"Srbi, moj narod, Hristovi su, a ne papini". Sv. ava Justin: "U njemu su srcem svojim svi evropski humanizmi, sa papizmom na čelu. A sva ta psevdohrišćanstva, sve te psevdocrkve nisu drugo već jeres do jeresi. Njima je zajedničko evanđelsko ime: svejeres. Zašto? Zato što su u toku istorije razne jeresi negirale ili unakažavale pojedine osobine Bogočoveka, Gospoda Hrista, a ove evropske jeresi odstranjuju vascelog Bogočoveka i na Njegovo mesto stavljaju evropskog čoveka. Tu nema bitne razlike između papizma, protestantizma, ekumenizma, i ostalih sekti, čije je ime legeon." Tako je mislio i govorio i sveti vladika Nikolaj. Nažalost, sadašnji srbski patrijarh misli potpuno drukčije. Prema srbskim svetim ocima vatikansko katoličanstvo i papizam jesu svejeres. Nikada do sada nije bilo da duhovni vrh SPC zabludi u jeresi. Ova jeres i novotarstvo očituje se i u odnosu prema papi. Nema nikakvog uslova za papu radi dolaska u SPC. Papa je jeretik i sve dok se ne odrekne jeresi...
Preporuke:
7
0
30
petak, 29 april 2011 08:54
Ja
He,He,He!!
Preporuke:
1
0
31
petak, 29 april 2011 09:33
b.s.
"Ono što bi morali da priznaju i da se za to javno pokaju toliko je strašno, da je takav korak praktično nemoguć - maltene kao da objave da Boga nema." Veoma ste u pravu! Pokajanje je pred Bogom veliki čin. Ono ujedno znači da se prestaje sa "činjenjem" greha. A ja nešto nisam sigurna da oni stvarno žele da prestanu da pokrštavaju i ubijaju nas Srbe. Hrvati su i dalje udarna pesnica Vatikana i Germana protiv Srba i Srbije! Pošto nas još uvek ima dosta na ovom malom, ali dovoljnom prostoru između Hrvatske i Bugarske, mislim da Vatikan neće stati. Užasna mržnja protiv nas Srba koja se decenijama neguje kod Hrvata, njihova izmaštana istorija, laži o jeziku, nepristajanje na činjenicu da su derivat srpskog naroda, sve to nam obećava užasne sukobe u budućnosti. U ime odbrane naše dece i njihove budućnosti, sloga i jedinstvo su nam neophodni. Zapitajte se koliko košta srpski život?
Ono užasno vađenje organa živim ljudima nam sve kaže!
Najgori su napujdani na nas, kao kerovi!
Preporuke:
3
0
32
petak, 29 april 2011 10:23
brm
"veoma teško objasniti kakve veze ima Srpska pravoslavna crkva sa Milanskim ediktom."
dalje nisam čitao
mislio sam da je MIrko Đorđević dno..ali..
Preporuke:
1
2
33
petak, 29 april 2011 10:42
Sveta Blazenovic
Jasenovac pa Nis nije dovoljno.
Prvo, Vatikan mora da objavi svoju aktivnu ulogu u genocidu nad Srbima 1941-1945, i u genocidu 1991- i do dana danasnjeg. Drugo, moraju da se pokaju za svoja nedela. Uradili su to s juznom amerikom, jeste s jedno 300-400 godina zakasnjenja, ali ne bi im bio prvi put. Trece, sve te njihove blazene i svete koji su kopali oci kasikama, morace da premeste u pakao. I cetvrto, moraju da otvore arhive za pravoslavne istoricare, da se vidi tacno ko je, sta je, s kim je i kada je radio. Bez toga papu ne treba pustiti ni u Jasenovac da dodje. A u Nisu, papa svakako nije pozeljan va vjeki vjekov.
Preporuke:
3
0
34
petak, 29 april 2011 11:35
Bijek
Ako stav glasi da praštamo ali da ne zaboravljamo, ne vidim zašto rimski papa ne bi došao u posetu Srbiji.
Preporuke:
0
4
35
petak, 29 april 2011 12:38
prezime veroljub
Moze da dodje,- pod jednim uslovom:da na kolenima stigne do Nisa!
Preporuke:
2
0
36
petak, 29 april 2011 13:20
Veljko
Ima ih koji ne vide ni zašto Tačija ne, kada su već zvali njegovog sponzora Bajdena. Ni zašto ćirilicu ne zameniti latinicom, ne pounijatiti se, ne izbaciti Sv. Savu iz sećanja i srpsko ime iz upotrebe. Pa da nam se država naziva kratko - Republika, a mi prosto - podanici.
Za njih nema alternative. Ni predaji t.zv. sudu u Hagu, ni rasprodaji resursa, a urušavanju vrednosti, ni priznanju nepostojećeg genocida, ni evroatlantskim integracijama. Niti našem zatiranju.
Preporuke:
2
0
37
petak, 29 april 2011 13:30
Pavle
Papa, sadašnji ili budući, muški, ženski, a i ženskih je bilo, u Jasenovac NE MOŽE da dođe. Takvim činom on bi poljuljao ustrojstvo Rimske crkve o NEPOGREŠIVOSTI PAPE tj. dezavuisao bi svoje predhodnike. Čak i da se nađe takav, kao čovek, ne verujem da bi preživeo sledeća 24 časa od trenutka kad bi svojim saradnicima saopštio takvu nameru.
Preporuke:
2
0
38
petak, 29 april 2011 13:39
Beli Orao
@Prezime Veroljub. To sam isto rekao u svoje vreme, ali da prvo svrati u Jasenovac, pa da sa rekom Hrvata krene prema nama.
Muka mi je od presije da se pomirim i izvinem zato što me Đura tukao.
Preporuke:
1
0
39
petak, 29 april 2011 14:24
Tanja
On dolazi, ali sta uraditi da se to spreci????!!!!!!!!!!!!
Preporuke:
0
0
40
petak, 29 april 2011 14:46
Jasna Simonović
Senka....Nemojte odmah optuživati, molim vas, možda autor nije imao informaciju o toj sudskoj parnici...
Pošto dobijam obaveštenja direktno od gdina Levija, imala sam priliku da saznam mnoge detalje i razmenim mišljenja (a ponekad i da dam neku svoju skromnu sugestiju, kao na pr. da se Orthodox treba zameniti sa Serbs u konkretnom slučaju)...
Na našu žalost, gdin Levy ne nalazi dovoljnu sistemsku podršku kod nas, pa tako ne znam zašto potomci jasenovačkih žrtava sa naših prostora nisu umešači na strani tužilaca iz SAD!? Novci se rasipaju na neplodno umesto na plodno tle...Izvinite što solim pamet, ne mislim na ljude kao vi..
JRI u Njujorku je toliko toga dobrog uradio,a eto knjiga o ispovestima preživelih logoraša nije još objavljena na srpskom, iako je gdin Lituchy direktor JRI spremio prevod (jedan sam od dva prevodioca te knjige) i zakonski ima na to pravo...
Preporuke:
0
0
41
petak, 29 april 2011 15:32
Marko Gay
A koliko divizija ima taj Vatikan?
Ovo je primer zasto Zapad na Srbe gleda kao na sujeverni, zaludeni i iracionalni narod, s kojim se mora razgovarati kao s nerazumnim detetom.
Naime, nije Vatikan klao u Jasenovcu, niti rasturio Jugoslaviju, niti bombardovao Srbiju.
Stalna projekcija krivice za sve te dogadaje bas na Vatikan je glupa i suluda.
Vatikan eventualno moze pruziti malo obavestajne i logisticke podrske, recimo prikupljati informacije tamo gde sluzbe drugih zemalja nemaju pristup ili prokrijumcariti ponesto i ponekog.
Ali niti odlucuje o bilo cemu, niti se pita o bilu cemu, niti svoje planove moze da ostvari i sprovede, pogotovu ne vojnom silom.
Vatikan je kriv za srpske nesrece otprilike koliko i Madagaskar.
Preporuke:
1
6
42
petak, 29 april 2011 15:41
Dragan Đorđević
Kao razumnom čoveku koji pomalo poznaje istoriju jasno mi je da je zapadna Crkva krvnik pravoslavnim Srbima (ili Slovenima)oduvek. Do danas se nisu stekli materijalni(istorijski) uslovi da rimokatolici promene taj svoj stav. Još je manje iskrenog pokajanja među njima za sve zločine koje su nad nama počinili. Prihvatanje dušmana u zagrljaj može da dovede samo do toga da nam zabije nož u leđa, kao što su činili mnogo puta dosad.
Na svakoj liturgiji mi Hrišćani molimo se Bogu ,između ostalog, i za jedinstvo bratskih Crkava. Kad se prekrstim posle te molitve ja to iskreno poželim. Mržnja opterećuje. Ali kako da im oprostim u ime žrtava? Kako kad krvnici još uvek likuju? Ne mogu. Još nije vreme.
Preporuke:
2
0
43
petak, 29 april 2011 16:19
Dragoslav Pakić
Tako je: Jasenovac pa Niš.
Preporuke:
0
0
44
petak, 29 april 2011 16:32
brm
@Dragan Đorđević
"Kao razumnom čoveku koji pomalo poznaje istoriju jasno mi je da je zapadna Crkva krvnik pravoslavnim Srbima (ili Slovenima)oduvek."
kao razuman čovek raspitajte se s kim je i pod čijim uticajem Garašanin napisao Načertanije, kome je Njegoš ostavio u amanet borbu za narodno oslobođenje..(ako ste sa jezuitskog Banovog brda biće vam lakše da se setite)
ko je napisao prve nacionalne i sveslovenske programe...ko su bili najveći protivnici jugoslovenstva u kraljevini..a ranije najveće pristalice narodnogf jedinstva..
a kao navijač pridružite se ostalim komentatorima i autoru stručnjaku za religiju kome nije jasno da SPC nije nastala iz njičega..
Preporuke:
1
3
45
petak, 29 april 2011 16:48
Ceca Lazinica
Da papa dođe u Jasenovac pa da kaže kako nas je malo tamo pobijeno i pokatoličeno a da na sve to kaže još izvinite.Koji je stvarni cilj papinog dolaska u Niš? Što nije papa digao glas kad su nas bombardovali ili protjerivali iz naših domova, tad se držao po strani pa nek se i sad tako drži.
Preporuke:
1
0
46
petak, 29 april 2011 16:49
Zoran
"Na stranu to što je veoma teško objasniti kakve veze ima Srpska pravoslavna crkva sa Milanskim ediktom".. Pa evo, da pokusam: SPC je potekla od jedne jedine zajednicke hriscanske crkve zacete pre dve hiljade godina i i dalje je On, Hrist Spasitelj centar i osnova njenog ucenja i ustrojstva.
Ako se obelezava praznik te jedne jedinstvene crkve (u to vreme jos se ni Jermeni nisu izdvojili) iz koje je SPC potekla i cije ucenje i dan danas pravoverno (ortodoksno) nastavlja, sasvim je logicno da i SPC kao crkva Hristova, obelezava godisnjicu donosenja edikta kojim se prestalo sa progonom Hriscana i Hriscanstva u rimskoj imperiji. Da taj edikt nije donet, pitanje je da li bi Sloveni koji su kasnije naselili delove rimskog carstva uopste prihvatili Hriscanstvo sest i vise vekova nakon donosenja Edikta. Sa istom logikom mozemo se zapitati kakve veze ima SPC sa proslavom Bozica jer je i on uveden kao praznik nekih 300 godina nakon Hristovog rodjenja, u toj jedinstvenoj Hriscanskoj crkvi.
Preporuke:
1
1
47
petak, 29 april 2011 16:53
Zoran
Uzgred, Vatikan je jedna od retkih drzava Evrope koja nije priznala samoproglasenu nezavisnost Kosova a cini se da bar u skorije vreme to ni ne namerava da ucini, dakle po Vatikanu, Kosovo i Methojiha je deo Srbije!
Preporuke:
1
1
48
petak, 29 april 2011 21:12
Smiljanski
Vatikan je prva drž
ava koja je priznala Sloveniju,i Hrvatsku!Nije priznala "Kosovo",ali nikad nije osudila bombardovanje,i ubijanje Srba.Nikada nisu osudili svoje sveštenike koi su izmislili "Srbosjek",i njime klali srpsku decu!!!
Preporuke:
4
0
49
petak, 29 april 2011 21:34
posmatrač
Neverovatno koja mržnja provejava prema različitom. Zato sam za to da patriarh dođe u Hrvatsku i da se pomoli zajedno sa nama za sve ovakve sa komentarima.
Srbin
Preporuke:
1
5
50
petak, 29 april 2011 22:15
@Zoran@...Gay
Upravo je WikiLeaks demantovao ulogu Vatikana tokom nasilnog osvajanja KiM ,a protivno medjunarodnom pravu.Vatikan jedno govori,drugo radi a trece saostava u zvanicnim biltenima.
Pa,ko poveruje...!
@..Gay- Toliko neznanje o ulozi Vatikana u obnovi Svetog Rimskog carstva ,fasizmu tokom WWII i NATO agresiji na Jugoslaviju, diskredituje vas kao ucesnika rasprave na ovom blogu.
Nekako vise spadate u klub T.Pancica,Basare,Lukovica i slicnih ...
Adieu!
Preporuke:
1
1
51
petak, 29 april 2011 22:57
Turas
"Zoran"Vatikan nije priznao kosovo(Kosmet)zato što voli Slovene,koji su u doba Rima već bili na Balkanu,u komadu.Neki vole da nas komadaju,ukusi su različiti.
Preporuke:
2
0
52
petak, 29 april 2011 23:38
Senka
@ Jasna Simonovic
Ja ne optuzujem nego postavljam pitanje. Osim toga znam da je Dr Levi posjetio Srbiju bas u vezi trazenja podrske i da su o tome pisale srpske novine. Znaci, nije bio inkognito u Srbiji i autor teksta bi mogao pisati o tome u ovom clanku . Zato sam postavila pitanje a nisam optuzivala.
Preporuke:
1
0
53
subota, 30 april 2011 00:02
Marko Gay
Posto ne iznosite ni jedan racionalni argument za toliki otpor prema Vatikanu, ispada da ga mrzite jer je jedina drzava na svetu na cijem je celu gay par. Po meni, oni su za primer jer se dobro medusobno slazu i pametno upravljaju, zive zajedno u sreci i miru bez javnih skandala, a licno su prosveceni i misleci intelektualci s kojima se zaista ima o cemu razgovarati. Za razliku od s-brda-sisavseg prethodnika, tzv. "besnog psa Apenina", koji je vise voleo zene i fudbal od knjiga.
Preporuke:
1
4
54
subota, 30 april 2011 05:41
Nervozan na obaraču
Samo neka papo izvoli, biće upriličen kako mu sleduje za takovu priliku. Široko.
Preporuke:
0
0
55
subota, 30 april 2011 07:41
Blazenko Svetic
Hej, Gej,
Radi se o komandnoj odgovornosti. Nisu to Srbi izmislili, nego su to pravila medjunarodne zajednice i u skladu s europskim vrednostima. Ovi svi generali, predsednici, ministri sto ih isporucise Hagu nisu ubili nikoga licno, ali su krivi sto su naredjenja izdavali, i sto zlocine nisu sprecavali. Vidis, Gej, tako je i Vatikan kriv za genocid nad Srbima u Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Hercegovini, Dalmaciji, i Bosni.
Preporuke:
3
0
56
subota, 30 april 2011 12:35
Sergej
Zašto ne dozvoliti Papi da uputi molitvu Svevišnjem da srpski narod izađe iz kaljuže nemorala??
Pa to je poželjno.Pustimo čoveka da pokuša!
Preporuke:
2
5
57
subota, 30 april 2011 13:22
Marko Gay
O tome se i radi. Da bi ste komandovali svetom, morate imati izvesne kvalitete, kapacitete i mehanizme uticaja. Koje vlade Madagaskara, Vatikana i Srbije jednostavno ne poseduju. Gadafiju se nista lose ne bi desilo da je odbio poslusnost Vatikanu. Uporno praznoverje medu Srbima da Vatikan nekako moze da upravlja njihovim neprijateljima je opasno za same Srbe.
Vatikan je sjajno mesto koje prsti od homoerotizma i testosterona i ima sta da ponudi ako volite umetnost, filozofiju, istoriju, obavestajne intrige, zurke izmedu kardinala i svajcarskih gardista i gay provod. Ako trazite vise od toga, zaista trazite na pogresnom mestu.
Preporuke:
1
7
58
subota, 30 april 2011 14:48
Sergej
@Marko
Da, vi ste u potpunosti u pravu.
Na kraju krajeva, zar naziv SERV ne znači sluga??
Zašto se ne vratiti izvornosti??
Preporuke:
0
2
59
subota, 30 april 2011 15:30
Beli Orao
Teško mi je @Gaju replicirati, ali nažalost moram, jer nekad sam Vuk Karadžić učitelj, a nekad Vučina. Koliko Vatikan ima divizija? Samo pitanje daje odgovor. Naravno za one koji shvataju.
Preporuke:
2
0
60
subota, 30 april 2011 19:05
Jasna Simonović
Senka...Da, potpuno vas shvatam...U pravu ste...Nije optuživanje, ali se stiče utisak, a sada ste i ponovili da se od gdina autora očekuje da to sve zna...Ne može jedan čovek imati sve informacije, ali ja sam sigurna da će ovi komentari biti dragoceni ako se dalje bude bavio ovom temom...
Da, znam da je gdin dr Levy bio u Srbiji tj Jugoslaviji, ali to je bilo davno...Radujem se njegovom eventualnom ponovnom dolasku...
Samo da mi nekako saberemo da dva i dva jeste četiri, ali da u kontrekstu vremena može biti i manje i više...Čista genetika...
Aja, ja se Senka radujem svakom razgovoru sa vama kroz komentare, nekako uvek kao da komentare podignete za stupanj više...Naravno ne samo vi...Ima na nspm-u sjajnih komentatora...
Preporuke:
0
0
61
utorak, 03 maj 2011 11:36
Stanković Leskovac
Zašto prvo Jasenovac pa Niš? Zato što je to stvar politike, a ne spasenja. U pravu su oni koji tvrde da sa pozicije nebeske pravde, dakle pravoslavlja, ne dolaze u obzir niti Jasenovac niti Niš. Međutim, u političkom smislu, pošto se njegova svetost, naš, patrijarh Irinej, više bavi politikom nego spasom duše svoje i naše, punog smisla ima taj predlog: Jasenovac pa Niš. To je jedini način da tu gospodu odvratimo od dolaska arhijeretika (ovo vele Avva Justin i Sv. Nikolaj Žički za papu) u Niš, odnosno Srbiju.
Preporuke:
4
0
62
utorak, 03 maj 2011 23:59
Senka
Jasna, hvala na komplimentu.
Iako moram priznati da sto se tice komentiranja na ovim stranicama- postala sam ovisnik.
Naime, ove tehnicke poteskoce u zadnjih par dana su me vidno uzdrmale.
Bila sam, nazalost, pomislila da ce biti zabranjena srpska misao , cak ne samo misao nego i sam proces razmisljanja....Drago mi je da se moja paranoja nije ostvarila. Pozdrav
Preporuke:
1
0
63
sreda, 04 maj 2011 21:04
Citalac NSPM - a
Izgleda da je "nekima " zaista potrebno mesto u Istoriji SPC , ali , da li ce im to cinjenje , pa i ne cinjenje za neke od kojih se ocekuje , bar , da ne cute , dakle , da li ce "onima koji znaju sta rade i za koga" , da li ce im to "cinjenje biti na korist" ?
A "korist " ne mora , nuzno , da bude "samo i iskljucivo , materijalna ...
Jos se vasionom prolama onaj krik Apostola sa "Tajne vecere" :
- Zar ja ?!!!
A kako je prosao Juda nakon "isplate " i mnogobrojne "Jude" nakon njega , poznato je .
"Zlo, izgleda , mora da se projavi , al` jao si ga onom kroz koga se to desi ..." .
Preporuke:
3
0
64
četvrtak, 05 maj 2011 18:12
Gordana Sandalj
Ne jos jednom nego jos mnogo puta o dolasku pape,sve dok se stvar ne iskristalise.
Preporuke:
3
0
65
petak, 06 maj 2011 08:35
Gordana Sandalj
Volela bih da "narodu" neko objasni kako su Oto III i papa Silvester II zeleli da ujedine Istocne i Zapadne
hriscane jer mnogi na Zapadu misle bi njihovo ujedinjenje,pokusano na pocetku drugog milenijuma,bilo veoma mudar potez.("The Far-farers,A Journey from Viking Iceland to Crusader Jerusalem"-Victoria Clark).
Isticem da je,za mene,od posebne vaznosti da to ucine kako predstavnici drzavne,tako i predstavnici crkvene vlasti.
Preporuke:
0
4
66
petak, 06 maj 2011 10:49
Gordana Sandalj
Ako ljubav ne osecamo,niti duhovnu solidarnost trebalo bi da pokazemo da imamo manire.
Arogantno je odbiti posetu pape jer je za nas od vitalne vaznosti da stalno pokazujemo da smo otvoreni prema ljudima svih vera,cak i prema ateistima.To je hriscanski nacin definisanja slobode i ljubavi.
Crkva je jedna i ne znaci potcinjenje papi!
Preporuke:
1
9
67
petak, 06 maj 2011 21:22
Stanković Leskovac
Uvaženoj Gordani Sandalj
Kada pravoslavni hrišćanin pokazuje ''manire'' on pokazuje ljubav. A voleti neprijatelja svog, podrazumeva moliti se za njega. Dakle, biti otvoren prema ljudima svih vera, čak i ateistima (makar biti ateistom nije vera), znači moliti se za njih, ali i ne osuđivati ih (ogovarati), već im stalno ukazivati kako greše. To su hrišćanska načela i zato ne može biti arogancije u tome što mi pokušavamo ukazati na neprihvatljivost posete pape, sve dok kao Vi ne prizna: ''Crkva je jedna, sveta, saborna i apostolska!''
Preporuke:
4
0
68
petak, 06 maj 2011 21:49
Gordana Sandalj
Blago onima koji znaju unapred kako bi se papa ponasao kad bi posetio Srbiju.Indikativno je da niko ne ocekuje da taj covek moze ispravno da postupi u nasem slucaju.Ali,ne zaboravite da onaj ko drugoga kritikuje sebe definise a ne onog drugog.
Preporuke:
0
5
69
petak, 06 maj 2011 23:10
Gordana Sandalj
Gospodine Stankovicu,za mene su maniri samo civilizovan nacin da komuniciramo sa nasim neprijateljima i da pokusamo da ih pobedimo tako sto cemo od njih napraviti prijatelje.Ako ne komuniciramo ne stvaramo sebi priliku ni da pobedimo.Drugim recima,mi smo sada gubitnici jer napadamo a on je otvoren za kriticizam i fleksibilan,Uostalom veoma daleko je 2013.god. i niko ne moze da predvidi sta ce se dotle dogoditi.
Ja cu Vam rado priznati to sto trazite,pa da sada stvarno krenemo od pocetka u konstruktivan razgovor.
Preporuke:
0
5
70
subota, 07 maj 2011 05:08
prioriteti i 'sveci'
Ne, sad posebno ne. Ja sam pravoslavni vernik, i upoznat sa delima Vatikana, institucije meni nimalo mile, ali ja se nebih u normalnim okolnostima usprotivio, cisto iz kulture. Ali, ovo nisu normalne okolnosti. Ovo je vreme kad Vatikan razmatra da li da Stepaneca proglasi svetiteljem! CAK I AKO ne misli da je doticni kriv, sama cinjenica da bi on u isti mah njega proglasio za sveca, i dosao u nasu zemlju, poznavajuci nas stav po tom pitanju, predstavlja uvredu. Valjda je logicno da ako cu vec uciniti nestosto te vredja, to ucinim malo diskretnije.
I, cisto savetujem okupatora 'svete stolice' da se malo pozabavi svojom pastvom u katolickim zemljama. Dok se ovde razmatra da li da dodje u zemlju vecinski pravoslavnu, njegova pastva se osipa na sve strane.
Zaista zapanjujuce lose spoznavanje sopstvenih prioriteta...
Preporuke:
3
0
71
subota, 07 maj 2011 20:38
Jasna Simonović
Gordana Sandalj...
Meni uopšte nije jasno šta je to ujedinjenje hrišćana i zašto se uopšte o tome govori...
Uopšte ne vidim ko to treba da se ujedinjuje i zašto...Hrišćani su odavno ujedinjeni kroz hrišćanstvo, a u svakodnevnom životu mnogi niti znaju u kom su procentu ovi ili oni...Ovo mislim i o drugim religijama...A svi ljudi su ujedinjeni u veri...
Mislim da je zaista glupo očekivati da će sve države ovog sveta biti pod državotvornim "nalogom" da tako laički pokušam da objasnim, države Vatikan...A najlepše spajanje je upravo u prepoznavanju različitosti...
Naravno, to sve ne znači da se gresi ne treba da sagledaju, ne zaborave, okaju , oproste i najviše od svega: nikada, nikada ne ponove...
Možda se Papa plaši nas da krene putem pokajanja u ime crkve...Kako ko nešto uradi, mi dreknemo da nije dovoljno...A nema velikog koraka ako mu ne prethodi mali korak...tako nekako
Preporuke:
1
0
72
subota, 07 maj 2011 23:22
Gordana Sandalj
Vreme je da uvedemo pravilo da PREKRSIMO PRAVILA ako hocemo nesto korisno da uradimo za sebe.
Kako detetu da objasnimo realne stvari koje postoje a ne mogu se niti videti niti opipati?
Imala sam nameru da govorim o dogadjajima iz 1054 ,1099,1208,1268 god...
Ako i bude druge prilike,ne znaci da cu je iskoristiti,ali se nadam da neko hoce.
Preporuke:
1
3
73
nedelja, 08 maj 2011 00:35
Senka
Jeste li znali da je ovaj Papa prije mjesec dana doneo istorijski dekret koji kaze da se Jevreji vise ne smatraju za krivca Isusove smrti?
Vatikanu je trebalo 2011 godina da ispravi nepravdu nanesenu jevrejskom narodu ali je to konacno dozivljeno.
Zasto bi Srbi trebali biti zadovoljni sa bilo kojom manjom gestom od ove?
Cinjenica je da je katolicki kler na Balkanu strasno okrvavio ruke srpskom krvlju.
Postavlja se opravdano pitanje da li Srbi isto treba da cekaju dve hiljade godina ili vise da Vatikan jasno i glasno prizna zlocine katolickog klera nad Srbima.Ili treba uzeti ovaj pragmatizam Gordane Sandalj kao ideju vodilju pa da zlocincima dokazujemo da imamo manire? Nasim precima koji su stradali od katolickog klera - maniri bas i nisu pomogli, jel tako?
Preporuke:
5
0
74
nedelja, 08 maj 2011 07:48
Jasna Simonović
Gordana Sandalj...Razumem šta hoćete da kažete, ali nisam za kršenje pravila...za njhovu dalju ugradnju da...ali ne u pravljenje ruševina, čak i kad se one ne vide golim okom...
Kada je nedavno predsednik SAD istupio sa nespretno sročenom rečenicom (nemam sad vremena da tražim) moglo se bilo shvatiti da SAD treba da napusti svoje temelje hrišćanstva...a da treba onda sve veroispovesti da budu u tim temeljima...
da ne pričam sada na sumanutu potrebu da se sa novčanice dolara izbriše In God we trust...
To medjutim nije lepo, i sama sam napisala...Ne može se prošlost promeniti i stalno rušiti, bilo da je pravilo ili zidana gradjevina...Nove činjenice ili pravila mogu se dodati na principu inkorporiranja, obogaćenja, modifikacije...
Kršenje pravila, kao i zakona, za mene je protivno veri i zakonu, ali je radjanje novih oblika pravi Božji dar...Bog nam je dao sposobnost da i mi kreiramo...i da ličimo na Njega...Ali ne da kršimo...već da stvaramo..
Preporuke:
0
0
75
nedelja, 08 maj 2011 08:04
Jasna Simonović
Senka...
Nisam znala..hvala...
Koliko god bio veliki greh jevreja prema Hristu, zaista mislim da je to trebalo biti "urađeno" mnogo pre...možda niti II sv. ne bi bilo, ko zna!? Zamislite kolike su generacije Jevreja, i naravno svih veroispovesti koje su inkorporirane u jevrejstvu, plaćale naš nerad na duhovnosti...(Da smo svi Papi pomagali više možda bi se to i ranije desilo?!)...
Mi danas srećom imamo mnogo brže komunikacije, a srećom imamo i Papu koji je Svetac...
Pa verujem da je Njemu duhovni prolaz kroz nezapamćene grehe prema Srpskom narodu (ovde nemojte zameriti mislim i na sve ostale koji se sa "nama" našli!)lakši...Samo ga nemojmo mi "gađati", pa još unapred, kao što je naš Patrijarh Gavrilo bio "gađan" u II sv. ratu...
Aman, dovoljno je anatema bačeno iz Rima, a mnogo novčića nije još ubačeno u Fontanu di trevi...
ps Znate li, Senka, da li se "radi" i na skidanju greha sa "Pontije Pilata"?...
Preporuke:
0
1
76
nedelja, 08 maj 2011 08:24
Jasna Simonović
Gordana, izvinjavam se, mali dodatak...
Setila sam se, Obama je rekao da SAD nisu više hrišćanska zemlja, umesto da nisu više samo hrišćanska zemlja...
Vaše pitanje "Kako detetu da objasnimo realne stvari koje postoje a ne mogu se niti videti niti opipati?" je pravo pitanje, ali zaista u odnosu na pravu decu...Mislim da je najbolje ne čekati da dete postane odrastao čovek...a kako zaista bih volela i sama da naučim jer to radim prilično trapavo...
Preporuke:
0
0
77
nedelja, 08 maj 2011 08:50
Jasna Simonović
Gordana i Senka,
Izvinjavam se i vama i npsm-u zahvaljujem na ovolikom prostoru koji mi nesebično daju, kad već pomenuh dolar htela bih da dodam da možda ne bi bilo zgoreg da uz "In God We trust" dodaju "and Honesty"...jer i oni koji veruju u Boga i oni koji "misle da ne veruju" napravili zloupotrebu "dolar et al." odnosno Luft ili nazovi-finansijski balon, pa kad "tresne po Zemlji" da ne pada radioaktivna, sirotinjska ili virusna, već prava, čista, kiša koja će da hrani i biljke i životinje i ljude da mogu da ne osvajaju već da posete odn. "dodju, vide i pobede" i druge planete...
Preporuke:
0
0
78
nedelja, 08 maj 2011 19:50
Gordana Sandalj
Jasna…ja ne govorim o rusevinama nego o tome da se pojavilo nesto novo sto vecina ljudi nije u stanju da vidi ili vidi da se to ne podudara sa nasom starijom percepcijom pa se osecaju pozvanim da to napadnu.Dakle,radi se o OTPORU PREMA PROMENAMA a on nastaje ako stvari posmatramo kroz prizmu nasih postojecih percepcija,koncepata,modela..Drugi tip otpora prema promenama je u stilu”to je isto kao…”(Tako sam ja shvatila Edwarda de Bono-a I njegov lateral thinking.Njegove skole su otvorene u mnogim zemljama sveta,Rusiji,Japanu…Ranije,u nekim komentarima,pominjala sam kreativno razmisljanje,water logic I rock logic ).Mene zanimaju PROMENE NA BOLJE.To je to.
Preporuke:
1
3
79
nedelja, 08 maj 2011 19:51
Gordana Sandalj
Dalje,tranzicijski koraci su mnogo vazniji nego krajnja destinacija,ma kako izvanredna ona bila ili drugim recima,sledeci korak je u velikoj meri odredjen nasim trenutnim polozajem a ne time gde bi trebalo da budemo ili gde zelimo da idemo.Radi toga rekoh da uvedemo pravilo da prekrsimo pravila,a to izmedju ostalog znaci da menjamo sebe na bolje,u smislu da budemo bolji roditelji,bolji supruznici,bolja deca svojih roditelja I na kraju bolji gradjani ove zemlje.
A sada o tome zasto postoji zelja da se ujedine Istocno I Zapadno hriscanstvo I od kada ona datira ili kako su,pre hiljadu godina, propali prvi pokusaji ujedinjenja dve hriscanske crkve.
Preporuke:
0
4
80
nedelja, 08 maj 2011 22:44
Jasna Simonović
Gordana, da razumem vas...To je već bolje, otpor prema promenama je katastrofa za životni tok...
Rušenje pravila je goropadan tremin, i svi rušilački nagoni mislim da su takođe katastrofa i životni tok okreću unazad umesto unapred...
Stvar je samo u pravilnoj terminologiji..
Preporuke:
0
0
81
nedelja, 08 maj 2011 22:49
Gordana Sandalj
Mladi Viking Thorvald pokusao je,pre oko hiljadu godina, da propoveda jevandjelje svojim zemljcima,paganima.Oni su ga kamenovali I stavili van zakona pa je napustio Island(986.god.) I krenuo za Jerusalem.Medjutim,oko 1000-e god.na Islandu je prihvacen hriscanski bog,ali su zadrzani paganski obicaji jer ljudi nisu mogli da prihvate “radi drugome ono sto bi zeleo da oni tebi rade” nego su radili ono sto su njima drugi radili(valjda je to ono sto mi znamo”oko za oko,zub za zub”),jer nisu smatrali da mogu pravilno da vaspitavaju svoju decu iduci okolo I prastajuci sve sto oni pogresno rade.
Nakon prihvatanja hriscanstva,na Islandu je zavladalo 150 god.mira.Prema autorki knjige koju sam pomenula,V.Clark,hriscanstvo je stiglo iz vizantijskog Konstantinopolja,”via the Russian Varangian route”,a do pocetka 20.veka,ljudi su se krstili “levo rame-desno rame”.Ona napominje da su katolicki hronicari imali drugaciju verziju.
Preporuke:
0
0
82
nedelja, 08 maj 2011 22:50
Gordana Sandalj
U to vreme je Otto III bio decak,pa je umesto njega vladala njegova majka Teophano,vizantijska hriscanka.Otto III “svetsko cudo”,podrzavan od majke Teophano,bake Adelheid I tetke Matilde,zeleo je da udje u novi milenijum donoseci promene na bolje.Zeleo je da vlada u harmoniji sa poglavarom crkve,u cilju realizacije vizije Isusa Hrista da na Zemlji vlada mir.Na zalost,zelja mu se nije ostvarila,umro je mlad a isprosena vizantijska princeza Zoe je posle toga dugo cekala da sklopi prvi brak…..Da je uspeo da ostvari labavu federaciju Istocnih I Zapadnih hriscana,verovatno bi istorija zabelezila mnogo manje religioznih,krvavih ratnih sukoba.
Papa Jovan Pavle II,isto kao Otto III,sanjao je o ujedinjenoj hriscanskoj Evropi,mnogo vecoj nego sto je danas EU.On je napisao da ultimativna istina mora da vodi politicke aktivnosti da ne bi ideje I uverenja bili izmanipulisani.On nije mislio na ekonomsku istinu I na ljudska prava nego na religiju(za Evropu)i to hriscansku jer je ona nasa istorija.
Preporuke:
0
1
83
nedelja, 08 maj 2011 23:02
Gordana Sandalj
Zanimljivo je da su Ottovo doba iz Italije krenula dva monaha,da sire hriscansku veru.Jedan od njih se zvao Jovan a drugi…molim prelistajte malo knjige pa cete naci I shvatiti sta zelim da vam kazem.
I ja kao i svi ocekujem papino izvinjenje i verujem da cemo ga dobiti,ali se nikako ne bih mesala u poslove naseg Patrijarha,kao sto to ovde mnogi rade!
U najmanju ruku je neumesno pokazivati toliko nepostovanje prema Njegovoj Svetosti Patrijarhu srpskom.
Preporuke:
0
0
84
ponedeljak, 09 maj 2011 01:13
Senka
@ Gordana Sandalj
Moram priznati da mi tvoje filozofiranje( i Edwarda de Bonea-za kojeg priznajem nisam nikada cula ali ga eto upoznajem kroz tvoje predstavljanje) jako lici na izmisljanje tople vode i da se u osnovi tog pravca nalazi pretpostavka da je covjek inertan na promjene i da ga treba maltene silovati da bi poceo da se mijenja.
Proces promjene na bolje je postajao jos od neadertalaca i danas postoji i postojat ce sutra i bez mene , tebe i De Bonea .
Ja nalazim da se covjek treba stalno osvrtati i uporedjivati promjene kroz koje je prolazio ako zbog niceg drugog a ono da zna u kojem se pravcu mijenja.Kako ce inace znati da li se radi o promjeni na gore ili bolje?
Konkretno , u ovom slucaju ako uzmemo iz proslosti detalj da je katolicki kler na Balkanu podrzavao i radio zlocine protiv covjecanstva , sto nikada nije bilo priznato od strane Vatikana – nije dobar pravac promjene da se ugoscava sadasnjeg Papu u Nisu. To bi definitivno bila promjena ali ne na bolje.
Preporuke:
2
0
85
ponedeljak, 09 maj 2011 01:20
Senka
Isto tako, zamisli samo koliko bi svijet bio bolje mjesto za sve nas i za buduce generacije da Vatikan konacno pogleda u skoru proslost na Balkanu i prizna svijetu da je to sto su radili bilo zlo i lose i da obeca da se to nece vise ponoviti nikada i nigde dalje na svijetu.
E , to bi vec bila promjena na bolje i generacije posle nas bi zaista uzivale dobrobiti takve promjene.
Preporuke:
2
0
86
ponedeljak, 09 maj 2011 06:10
Jasna Simonović
Gordana Sandalj...Hvala na lepim informacijama...
Ustvari, strah od promena je poražavajući, on se možda ukorenjuje u strahu od Boga (strahopoštovanje)...
Čovek je zgrešio, "ukrao" Božji patent rađanja... plod znanja na Božjem Svevišnjem rodoslovniku gde smo svi mi...ne samo jabuka kao plod sa drveta...plod života....tako ja to skromno razmišljam...Pa, evo, ako je i malčice to u pitanju, greh čoveka prema Bogu, ja molim u ovom malom mejlu vama u ime čovečanstva da nam Bog oprosti...
Biti Božji zastupnik, a ne Bog je sjajno, onda ideje i ljudi ne ostaju na marginama započetog...
Očigledno ne treba ići dalje nego što se može...
Sada je sve mnogo lakše zasaditi, ali da nikne, što rekao naš počivši Patrijarh Pavle (koji verujem da će postati i zvanični svetac!) to je Božja volja...
Preporuke:
1
0
87
ponedeljak, 09 maj 2011 11:08
Gordana Sandalj
Edward bi vam posvetio mnogo vise vremena nego ja,a bogami bi mmmmnogo vise od njega naucila.Mogu da ti pozajmim njegovu knjigu "I AM RIGHT YOU ARE WRONG".Verujem da bi ti ona otvorila jedan cudesan svet i otopila led koji je tako cvrsto stegao tvoje srce.
Sto se tice izmisljanja tople vode ili rupe na saksiji,sto je jedno te isto,spremila sam za tebe,Senka,jedan veoma inspirativan citat(Anna Lee Skarin):
"If one use his power of thought to become tranquil,he will began to be instructed by God."
Jasna...pogledajte Putinov poziv ruskom narodu,jer u osnovi je Russian Varangian route
GMO-pogledajte sta se radi na Havajima,B.Lipton i Biologija verovanja vam nisu nepoznati,nadam se a ako jesu poslacu vam mailom,samo recite.
Preporuke:
0
2
88
ponedeljak, 09 maj 2011 22:43
Gordana Sandalj
Tema je bila vrlo zanimljiva ali sve ima svoj kraj
Preporuke:
1
0
89
sreda, 11 maj 2011 03:12
Senka
@ Gordana Sandalj
U ovoj temi smo razgovarali o dolasku ili nedolasku sadasnjeg Pape u Nis i nadam se da smo zakljucili da bi bilo nepozeljno da taj najvisi predstavnik Vatikana dodje iz razloga sto je Vatikan radio zlo na Balkanu u ne tako davnoj proslosti a nisu priznali da su to radili i jos uvijek se “prave ludi” a srpski narod ce ispasti lud ako ga bude primio bez priznanja zlocina i bez izvinjenja.
Tvoje insinuacije da je “ oko moga srca led “nemaju ama bas nikakve veze sa navedenim cinjenicnim stanjem a jos manje sa tim sta neki filozofi o tome misle i zato naravno nemam namjeru citati literaturu koju ti preporucujes .
Isto tako tvoje preporuke za “ tranquillity as guided by God” nisu na mjestu – bar ne u ovom slucaju .I sto je jos gore, tvoje preporuke za tranquility mene jako asociraju na rijeci " Samo ti , sinko, radi svoj posao."Srpski narod ne treba okretati i drugo uvo da mu odrezu.Dosta vise sa tim nametanjem traquility-a.Zasluzujemo bolji tretman.Sada i odmah.
Preporuke:
1
0
90
četvrtak, 12 maj 2011 00:12
Gordana Sandalj
Dugujem ipak neka objasnjenja Senki koja "Ne razume filozofiranje" i ne razume zasto papa mora da dodje u posetu Srbiji.Odmah da kazem da sam uvek smatrala da on ovde ne bi ni dosao a da predhodno ne obavi sve sto je potrebno.
Otkrivanje lazne filozofije ili moderne nauke
Senka…Filozofija nije mrtva a odnos fizike prema realnosti je isti kao odnos konvencionalne medicine prema lecenju.Moderna fizika je igra brojeva u raznim matematickim operacijama,koja do sada nije objasnila sta se krije iza te igre.
Prema definiciji, fizika je ona grana nauke koja se bavi proucavanjem svojstava materije I energije I odnosima medju njima.Ona je bazirana na matematici I tradicionalno ukljucuje mehaniku,optiku,elektricitet I magnetizam,zvuk I toplotu.
Lord Kelvin je 1893.g. napisao da se vise nista novo ne moze otkriti u fizici I da sve sto je preostalo da se uradi predstavlja merenje.
Sta je svest?Da li postoji Bog?Sta se desava posle smrti?Kako mi znamo to sto znamo?Sta je smisao zivota?
Preporuke:
0
0
91
četvrtak, 12 maj 2011 00:13
Gordana Sandalj
Moze li ljubav da se meri?U kakvoj interakciji su materija I energija?Koja je svrha naseg bitisanja na Zemlji,ako postoji?Sva ova pitanja ne resave konvencionalna fizika,odbacuje ih.
Svest je fizika.Energija je materija.Naucnik Stephen Hawkins ne veruje u svest!
Bozja iskra nije bog. niti je cestica,a silni tuneli ce se prokopati da bi se ta budalasta tvrdnja(Junk-science-a)dokazala.
Fizika cestice se ne bavi cesticama.Gde god traze cesticu,fizicari nadju talase energije.Nalaze najmisteriozniju stvar-svest,bez koje nijedan fizicar ne moze da interpretira nalaze eksperimenta koji je obavio.Svest je fizika!
Slicno Ajnstajnovoj formuli,e =mc2 ,energija je drugi oblik materije(sta bI sad rekla Mileva Maric?-salim se).Fizika ne moze biti potpuno objasnjena bez uvodjenja svesti u razmatranje.Akademski fizicari to ne eksploatisu zbog svoje akademske reputacije.Oni kazu da smo svi mi roboti!Stephen Hawking takodje ne veruje niti u svest niti u slobodnu volju. On negira
Preporuke:
0
0
92
četvrtak, 12 maj 2011 00:14
Gordana Sandalj
On negira um,svest,povezanost sa dusom…Bizarno verovanje-mi nismo bio-hemijski roboti,kako kaze vecina naucnika I fizicara.
Mi,nase radosti I tuge,nase radosti I ambicije,nas osecaj personalnog identiteta I slobodna volja su u stvari ne vise nego ponasanje velikog broja nervnih celija I njima prisajedinjenih molekula-kazu nam naucnici,sto znaci da smo biohemijski roboti bez duse,slobodne volje…
Studija ponasanja pacijenata,podvrgnutih operacijama mozga u budnom stanju,pokazala je da elektricnim stimulisanjem odredjenih regija u mozgu,moze da se kreira kod pacijenta zelja da pomera ruku ili stopalo,da pomera usne I govori.
Mi nismo bioloske masine I slobodna volja nije iluzija!Filozofija determinizma ima vrlo nisku vrednost jer nas oslobadja ODGOVORNOSTI za ono sto cinimo nama samima I celoj planeti.Juce sam dobila kesu u Maksiju na kojoj je pisalo Volim svoju Zemlju.To je to.
Preporuke:
0
0
93
četvrtak, 12 maj 2011 00:15
Gordana Sandalj
Ko veruje u determinizam,taj veruje I u criminalne predispozicije coveka na osnovu cega ga moze uhapsiti ili strpati u ludnicu.Tome fantasticno sluzi CT glave!Jedan americki psihijatar je napisao knjigu o tome das u mnoge psihijatrijske bolesti izmisljene kako bi se ljudi kljukali lekovima.Pogledajte samo koliko se kod nas koriste lekovi protiv depresije koja se moze leciti prirodnim putem.
Isto tako,advokat ce osloboditi kriminalca pravdajuci to da je covek bio-robot I da nije imao svest u trenutku kada je pocinio krivicno delo.A u buducnosti…Ujedinjene Nacije ce odobriti sva sredstva za smanjenje populacije,ukljucujuci genocide sto se danas desava u Libiji!Da ne nabrajam vaccine koje izazivaju autizam,smrt..GMO…
Probudili su se ljudi sirom planete I cekaju da I Srbija uradi to isto!
SRBIJI SU POTREBNE PROMENE!
Preporuke:
0
0
94
petak, 13 maj 2011 00:15
Senka
Kao prvo :Papa ne mora da dodje u Srbiju . Zasto uopste nameces moranje kao nezaobilaznu opciju ?( ako cemo vec o determinizmu)
A kao drugo: Ja tvrdim da se ne smije prelaziti olako preko pozadine i eventualnim posljedicama Papine posjete ( a za koju si se ti osvrnula samo jednom recenicom u tvojih 3500 rijeci)-“da on ovde ne bi ni dosao a da prethodno ne obavi sta je potrebno”
Znamo da to sto je potrebno u ovom slucaju “ pape i srpskog naroda” bi bilo jako skupo za Vatikan- pa nece ni biti obavljeno.Znaci , nema veze sa fizikom i ljubavlju nego s parama (a tu vec mozemo govoriti o matematici)
Ostatak tvog teksta ima istu vrednost za ovu raspravu kao i ta tvoja plasticna kesa iz Maksija- samo sto ne pise : “Volim svoju Zemlju”. Nego pise :”Srbiji su potrebne promjene”
Drugim rijecima , spremna si da potezes i Ajnstajna i Hawking –a da bi maskirala pravu prirodu problema u ovoj raspravi.
Preporuke:
0
1
95
petak, 13 maj 2011 07:50
Gordana Sandalj
Ako vi bolje od mene znate sta pise na mojoj PLATNENOJ(vi pominjete plasticnu),to znaci da gledate kroz carobnu kuglu koja je,izgleda,negde zamrljana.
Čitam redove ove kolumne i pred očima mi igra zavet Sv. Marka Efeskog, koji je, na samrtnoj postelji, zakleo sve pravoslavne vernike i njihove poglavare da NIKADA ne odu papi na poklonjenje.
Razmišljam o tom zavetu i pitam se da li su ovi koji zagovaraju ''pomirenje'' dve religije, čuli za Sv-Marka Efeskog i njegov zavet, koji su do sada poštovali SVI (izuzev rumunskog patrijarha koji je, čini mi se 2003 godine otišao u vatikan, na papin poziv.)
Mislim da je to pozicija ogromne većine pravoslavnih Srba.
Sa druge strane ateisti i dojučerašnji komunisti su što je Papa bliži SPC-u, oni bliži SPC-u.
Znači li to da mi opolako ostajemo, prvo bez Jugoslavije, zatim bez vojske, zatim bez Akademije, zatim bez Srbije i konačno bez Crkve?
Kažu da nada umire poslednja. Ima li nade da će Srpstvo opstati?
Slično je bilo 1941. godine i tada je Dučić rekao "Verujem u Boga i Srpstvo", šta bi danas rekao?
– Moja ideja bila je da Niš, rodno mesto cara Konstantina, dobije najveći krst na Balkanu koji bi dominirao gradom. Tu ideju predstavio sam tada vladiki niškom Irineju (sada patrijarhu) i dobio blagoslov da pokrenem inicijativu. Posle sam ideju izneo gradonačelniku Milošu Simonoviću, koji je odmah podržao inicijativu.
http://www.nspm.rs/hronika/autor-dragan-stojanovic-potvrdio-da-ce-iznad-nisa-biti-sagradjen-katolicki-krst.html
Jel` to toliki problem za vrh SPC?
1 dan Tompson kod pape
2 dan Mesić kod pape
3 dan tadić kod pape
4 dan upokojio se Patrijarh Pavle
Slučajnost?
Nije mi jasno zašto SPC ne može da prenese poruke o uslovima...kao da ne žele da se breme starog greha skine sa leđa rimokatoličkog sveštenstva koje je sada i koje će biti...Strah je težak...
A teško je i pogađati koji su uslovi potrebni!
Čak i ovovremenskom Papi...
A možda bi se On uputio iz Jasenovca i preko još neke putanje ako bi razmotrio te uslove...Step bz step...
(Postoji li Svetac koga su izabrale sve religije sveta?)
Nataša..lep komentar...Ne znam šta bi danas Dučić rekao, ali meni su najviše ostale urezane njegove reči da "stvari imaju izgled kakav im dadne naša duša"...Baš kao lepota "srpstva" u Bogu...
Neka mi Bog oprosti na ovako trapavo sklopljenoj rečenici...Prvi koraci nikada nisu baš laki...
No, kada ste se već opravdano zapitali nad mnogim tendencijama "novomislećih" arhijereja o pitanju željnog dolaska pape u Srbiju čini se da bi trebalo jasno da vidite hendikep vašeg zaključka: "Zato naša poruka arhijerejima koji prizivaju papu treba da glasi: Jasenovac pa Niš!" - kada ga postavite pored izjave Patrijarha Germana koju ste naveli. Zapravo, suprotno se može zaključiti: Papa nikada neće moći da "preskoči" Jasenovac, jer se smatra bezgrešnim po pitanju učenja vere, a delo Ustaša je direktno proizašlo iz jezuitske zakletve.
Mi se varamo opasno ukoliko ikako, ma i preko Jasenovca pozivamo tog arhišejtana da poseti našu svetih mučenika zalivenu zemlju!
I nema tu mnogo šta više da se racionalizuje
Ne vidim zašto bi SPC trebala da brine o skidanju starog greha sa leđa rimokatoličkog klira, kada taj isti klir takvo breme uopšte ne oseća. Da nije tako, ne bi bilo beatifikacije i predstojeće kaknonizacije Alojzija Stepinca, niti bi se sve do danas RKC opirala pokušajima da se na ispravan način istorijski vrednuje uloga pape Pija XII u Drugom svetskom ratu i holokaustu Jevreja (a o Srbima da i ne govorimo).
Takođe, g-đo Zagorac-Simonović, malkice bodu oči Vaši navodni znaci oko reči "srpstvo", dok istovremeno častite papu zamenicom On - sa velikim "O".
Lično mislim da ekskulpativni turizam pontifex maximus-a po stratištima srpskog naroda ne bi vodio ničemu. Posle svega što se dešavalo pre sedamdeset godina, RKC bi trebala da preduzme džinovsku lustraciju. Ono što bi morali da priznaju i da se za to javno pokaju toliko je strašno, da je takav korak praktično nemoguć - maltene kao da objave da Boga nema.
...Papa je zauzeo zemlje, zemaljsko carstvo, i uzeo je mač. I od tog doba neprestano sve tako ide, samo su maču dodali još i laž, podmuklost, prevaru, fanatizam, praznovericu, zločin;
titraju se najsvetijim, pravednim, prostodušnim, plamenim osećanjima narodnim!.
Sve, sve su za novac prodali, za nisko zemaljsko carstvo!....
(Prevod je Jovana Maksimovića).
Ne vidim razlog da mi ne sledimo misao Dostojevskog, pogotovu da klonemo duhom.
Ko istraje u veri, trajaće, a ko ne istraje nestaće.
Ko će se poput Jude Iskariotskog poneti videćemo.
A sudbina Jude je poznata i ponavlja se kroz vekove.
Dobro, znamo da je Konstantin rođen na tom području, ali zašto bi to trebalo da bude baš takav razlog za ovu "grandioznu" predstavu. Pa još da to bude "centralna proslava".
Ono razumem da bi naši "državnici" iznad svega voleli da Srbiju predstave kao "kooperativnu, promenjenu, reformisanu, umivenu, politički korektnu" tvorevinu, i da bi im ovo bila idealna prilika.
Ali naša crkva bi morala da bude mnogo mudrija, dalekovidija, sa mnogo više dostojanstva i osećanja za pravdu. Vekovi stoje iza nje, zar da se na ovom "kamenu" spotakne.
Neka se patrijarh Irinej pre svega podseti šta je njegov prethodnik, blaženo upokojeni Pavle pisao u svom nezaboravnom pismu katoličkom poglavaru.
Poučno je, odmereno i nadasve mudro.
Da li iko razuman može da poveruje da su se Papini interesi na ovom prostoru promenili.
Prva dva dela tajne objavljena su još 1941. god. i nisu zanimljiva u ovom kontekstu. Međutim, treći deo — i najkontroverzniji — objaviila je vatikanska Kongregacija za doktrinu vere (pod upravom tadašnjeg kardinala Jozefa Racingera) tek 26. juna 2000., mada je Lusija Santos tražila da ne bude objavljen pre 1960. godine. Tekst treće tajne, u mom prevodu sa Vikipedije („Three Secrets of Fatima“), glasi:
(nastavak sledi...)
Ovakvu nebulozu sebi ne bi smeo da priušti ni jedan iole obrazovani pojedinac, a kamoli čovek koji se predstavlja kao istoričar i koji pretenduje na autoritativno tumačenje i analizu delatnosti Srpske pravoslavne crkve!
Naime, savremena Srpska pravoslavna crkva, kao sukcesivni naslednik i baštinik vekovnog predanja Crkve Hrišćanske, Pravoslavne, koja svoje poreklo i identitet upravo crpe iz učenja, predanja, života i rada rane Crkve, koja je bila progonjena u vreme Rimske imperije i koja je Milanskim ediktom 313. dobila slobodu javnog delovanja ravnopravno sa ostalim religijama toga doba, ima itekako veze sa Ediktom objavljenim u gradu Milanu od strane Konstantina i Licinija, jer se upravo sa ostalim pomesnim Pravoslavnim Crkvama pokazuje kao naslednik vekovnog i drevnog Hrišćanstva koje je Milanskim Ediktom steklo slobodu!
Posle dva dela koja sam već objasnila, sa leve strane Naše Gospe i malo poviše, videsmo anđela sa gorućim mačem u levici; bleskajući, iz njega izlažahu plamenovi koji kao da će da zapale svet; ali oni su gasnuli u dodiru sa sjajem što ga je Naša Gospa zračila prema njemu iz svoje desne ruke; pokazujući prema zemlji desnom rukom, anđeo viknu snažnim glasom: „Pokajanje, pokajanje, pokajanje!“. I mi videsmo neizmernu svetlost, koja je Bog: ‘nešto slično onome kako ljudi izgledaju u ogledalu kada prolaze ispred njega’ biskupa odevenog u belo ‘imadosmo utisak da to beše Sveti Otac’.
(nastavak sledi...)
(Kraj)
Smatram da je obaveza svih veroispovesti da pomažu skidanju greha, pa i drugih veroispovesti...
U pravu ste za navodnice ...znače da u Bogu nema limitiranih pojmova...
Ne brinite, Srpstvo je sigurno i u mojoj, verujem neomeđijanoj duši...
Veliko slovo On(a) napisala bih svakom poglavaru veroispovesti, to što Oni milijarde ljudi čuvaju na Pravom putu...Čak i onda kad prave trenutno ili trajnije neoprostive greške, a često i grehe kada mi obični ratujemo zbog grumena zemlje koja svakome sleduje...
Mislim da grešite što unapred sumnjate u “džinovski korak” po stratištima “srpskog” naroda..(navodnice jer verujem da je ispod genetske površine skriveno mnogo različitog, odn istog iako je površina razlog zlodela...
Grešite i za nemogućnost pokajanja, pa duša je posle toga toliko laka...I niste u pravu da je nemoguće objaviti “da Boga nema”, mnogi su već objavljivali!
Ne znam da li se baš svi i pokajaše u sudnjem času, ali beše uzalud! Ima Ga i kad Ga nema...
Valjda bi bilo logicno da ovaj papa prvo vrati oteto pa onda da se sastaje sa srpskim klerom na srpskom tlu .Eto , cak i kad izbacimo emocionalni srpski koncensus opet ostaju neemocionalne prepreke za takav susret.
Veoma ste u pravu! Pokajanje je pred Bogom veliki čin. Ono ujedno znači da se prestaje sa "činjenjem" greha. A ja nešto nisam sigurna da oni stvarno žele da prestanu da pokrštavaju i ubijaju nas Srbe. Hrvati su i dalje udarna pesnica Vatikana i Germana protiv Srba i Srbije! Pošto nas još uvek ima dosta na ovom malom, ali dovoljnom prostoru između Hrvatske i Bugarske, mislim da Vatikan neće stati. Užasna mržnja protiv nas Srba koja se decenijama neguje kod Hrvata, njihova izmaštana istorija, laži o jeziku, nepristajanje na činjenicu da su derivat srpskog naroda, sve to nam obećava užasne sukobe u budućnosti. U ime odbrane naše dece i njihove budućnosti, sloga i jedinstvo su nam neophodni. Zapitajte se koliko košta srpski život?
Ono užasno vađenje organa živim ljudima nam sve kaže!
Najgori su napujdani na nas, kao kerovi!
dalje nisam čitao
mislio sam da je MIrko Đorđević dno..ali..
Prvo, Vatikan mora da objavi svoju aktivnu ulogu u genocidu nad Srbima 1941-1945, i u genocidu 1991- i do dana danasnjeg. Drugo, moraju da se pokaju za svoja nedela. Uradili su to s juznom amerikom, jeste s jedno 300-400 godina zakasnjenja, ali ne bi im bio prvi put. Trece, sve te njihove blazene i svete koji su kopali oci kasikama, morace da premeste u pakao. I cetvrto, moraju da otvore arhive za pravoslavne istoricare, da se vidi tacno ko je, sta je, s kim je i kada je radio. Bez toga papu ne treba pustiti ni u Jasenovac da dodje. A u Nisu, papa svakako nije pozeljan va vjeki vjekov.
Za njih nema alternative. Ni predaji t.zv. sudu u Hagu, ni rasprodaji resursa, a urušavanju vrednosti, ni priznanju nepostojećeg genocida, ni evroatlantskim integracijama. Niti našem zatiranju.
Muka mi je od presije da se pomirim i izvinem zato što me Đura tukao.
Pošto dobijam obaveštenja direktno od gdina Levija, imala sam priliku da saznam mnoge detalje i razmenim mišljenja (a ponekad i da dam neku svoju skromnu sugestiju, kao na pr. da se Orthodox treba zameniti sa Serbs u konkretnom slučaju)...
Na našu žalost, gdin Levy ne nalazi dovoljnu sistemsku podršku kod nas, pa tako ne znam zašto potomci jasenovačkih žrtava sa naših prostora nisu umešači na strani tužilaca iz SAD!? Novci se rasipaju na neplodno umesto na plodno tle...Izvinite što solim pamet, ne mislim na ljude kao vi..
JRI u Njujorku je toliko toga dobrog uradio,a eto knjiga o ispovestima preživelih logoraša nije još objavljena na srpskom, iako je gdin Lituchy direktor JRI spremio prevod (jedan sam od dva prevodioca te knjige) i zakonski ima na to pravo...
Ovo je primer zasto Zapad na Srbe gleda kao na sujeverni, zaludeni i iracionalni narod, s kojim se mora razgovarati kao s nerazumnim detetom.
Naime, nije Vatikan klao u Jasenovcu, niti rasturio Jugoslaviju, niti bombardovao Srbiju.
Stalna projekcija krivice za sve te dogadaje bas na Vatikan je glupa i suluda.
Vatikan eventualno moze pruziti malo obavestajne i logisticke podrske, recimo prikupljati informacije tamo gde sluzbe drugih zemalja nemaju pristup ili prokrijumcariti ponesto i ponekog.
Ali niti odlucuje o bilo cemu, niti se pita o bilu cemu, niti svoje planove moze da ostvari i sprovede, pogotovu ne vojnom silom.
Vatikan je kriv za srpske nesrece otprilike koliko i Madagaskar.
Na svakoj liturgiji mi Hrišćani molimo se Bogu ,između ostalog, i za jedinstvo bratskih Crkava. Kad se prekrstim posle te molitve ja to iskreno poželim. Mržnja opterećuje. Ali kako da im oprostim u ime žrtava? Kako kad krvnici još uvek likuju? Ne mogu. Još nije vreme.
"Kao razumnom čoveku koji pomalo poznaje istoriju jasno mi je da je zapadna Crkva krvnik pravoslavnim Srbima (ili Slovenima)oduvek."
kao razuman čovek raspitajte se s kim je i pod čijim uticajem Garašanin napisao Načertanije, kome je Njegoš ostavio u amanet borbu za narodno oslobođenje..(ako ste sa jezuitskog Banovog brda biće vam lakše da se setite)
ko je napisao prve nacionalne i sveslovenske programe...ko su bili najveći protivnici jugoslovenstva u kraljevini..a ranije najveće pristalice narodnogf jedinstva..
a kao navijač pridružite se ostalim komentatorima i autoru stručnjaku za religiju kome nije jasno da SPC nije nastala iz njičega..
Ako se obelezava praznik te jedne jedinstvene crkve (u to vreme jos se ni Jermeni nisu izdvojili) iz koje je SPC potekla i cije ucenje i dan danas pravoverno (ortodoksno) nastavlja, sasvim je logicno da i SPC kao crkva Hristova, obelezava godisnjicu donosenja edikta kojim se prestalo sa progonom Hriscana i Hriscanstva u rimskoj imperiji. Da taj edikt nije donet, pitanje je da li bi Sloveni koji su kasnije naselili delove rimskog carstva uopste prihvatili Hriscanstvo sest i vise vekova nakon donosenja Edikta. Sa istom logikom mozemo se zapitati kakve veze ima SPC sa proslavom Bozica jer je i on uveden kao praznik nekih 300 godina nakon Hristovog rodjenja, u toj jedinstvenoj Hriscanskoj crkvi.
ava koja je priznala Sloveniju,i Hrvatsku!Nije priznala "Kosovo",ali nikad nije osudila bombardovanje,i ubijanje Srba.Nikada nisu osudili svoje sveštenike koi su izmislili "Srbosjek",i njime klali srpsku decu!!!
Srbin
Pa,ko poveruje...!
@..Gay- Toliko neznanje o ulozi Vatikana u obnovi Svetog Rimskog carstva ,fasizmu tokom WWII i NATO agresiji na Jugoslaviju, diskredituje vas kao ucesnika rasprave na ovom blogu.
Nekako vise spadate u klub T.Pancica,Basare,Lukovica i slicnih ...
Adieu!
Ja ne optuzujem nego postavljam pitanje. Osim toga znam da je Dr Levi posjetio Srbiju bas u vezi trazenja podrske i da su o tome pisale srpske novine. Znaci, nije bio inkognito u Srbiji i autor teksta bi mogao pisati o tome u ovom clanku . Zato sam postavila pitanje a nisam optuzivala.
Radi se o komandnoj odgovornosti. Nisu to Srbi izmislili, nego su to pravila medjunarodne zajednice i u skladu s europskim vrednostima. Ovi svi generali, predsednici, ministri sto ih isporucise Hagu nisu ubili nikoga licno, ali su krivi sto su naredjenja izdavali, i sto zlocine nisu sprecavali. Vidis, Gej, tako je i Vatikan kriv za genocid nad Srbima u Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Hercegovini, Dalmaciji, i Bosni.
Pa to je poželjno.Pustimo čoveka da pokuša!
Vatikan je sjajno mesto koje prsti od homoerotizma i testosterona i ima sta da ponudi ako volite umetnost, filozofiju, istoriju, obavestajne intrige, zurke izmedu kardinala i svajcarskih gardista i gay provod. Ako trazite vise od toga, zaista trazite na pogresnom mestu.
Da, vi ste u potpunosti u pravu.
Na kraju krajeva, zar naziv SERV ne znači sluga??
Zašto se ne vratiti izvornosti??
Da, znam da je gdin dr Levy bio u Srbiji tj Jugoslaviji, ali to je bilo davno...Radujem se njegovom eventualnom ponovnom dolasku...
Samo da mi nekako saberemo da dva i dva jeste četiri, ali da u kontrekstu vremena može biti i manje i više...Čista genetika...
Aja, ja se Senka radujem svakom razgovoru sa vama kroz komentare, nekako uvek kao da komentare podignete za stupanj više...Naravno ne samo vi...Ima na nspm-u sjajnih komentatora...
Iako moram priznati da sto se tice komentiranja na ovim stranicama- postala sam ovisnik.
Naime, ove tehnicke poteskoce u zadnjih par dana su me vidno uzdrmale.
Bila sam, nazalost, pomislila da ce biti zabranjena srpska misao , cak ne samo misao nego i sam proces razmisljanja....Drago mi je da se moja paranoja nije ostvarila. Pozdrav
A "korist " ne mora , nuzno , da bude "samo i iskljucivo , materijalna ...
Jos se vasionom prolama onaj krik Apostola sa "Tajne vecere" :
- Zar ja ?!!!
A kako je prosao Juda nakon "isplate " i mnogobrojne "Jude" nakon njega , poznato je .
"Zlo, izgleda , mora da se projavi , al` jao si ga onom kroz koga se to desi ..." .
hriscane jer mnogi na Zapadu misle bi njihovo ujedinjenje,pokusano na pocetku drugog milenijuma,bilo veoma mudar potez.("The Far-farers,A Journey from Viking Iceland to Crusader Jerusalem"-Victoria Clark).
Isticem da je,za mene,od posebne vaznosti da to ucine kako predstavnici drzavne,tako i predstavnici crkvene vlasti.
Arogantno je odbiti posetu pape jer je za nas od vitalne vaznosti da stalno pokazujemo da smo otvoreni prema ljudima svih vera,cak i prema ateistima.To je hriscanski nacin definisanja slobode i ljubavi.
Crkva je jedna i ne znaci potcinjenje papi!
Kada pravoslavni hrišćanin pokazuje ''manire'' on pokazuje ljubav. A voleti neprijatelja svog, podrazumeva moliti se za njega. Dakle, biti otvoren prema ljudima svih vera, čak i ateistima (makar biti ateistom nije vera), znači moliti se za njih, ali i ne osuđivati ih (ogovarati), već im stalno ukazivati kako greše. To su hrišćanska načela i zato ne može biti arogancije u tome što mi pokušavamo ukazati na neprihvatljivost posete pape, sve dok kao Vi ne prizna: ''Crkva je jedna, sveta, saborna i apostolska!''
Ja cu Vam rado priznati to sto trazite,pa da sada stvarno krenemo od pocetka u konstruktivan razgovor.
I, cisto savetujem okupatora 'svete stolice' da se malo pozabavi svojom pastvom u katolickim zemljama. Dok se ovde razmatra da li da dodje u zemlju vecinski pravoslavnu, njegova pastva se osipa na sve strane.
Zaista zapanjujuce lose spoznavanje sopstvenih prioriteta...
Meni uopšte nije jasno šta je to ujedinjenje hrišćana i zašto se uopšte o tome govori...
Uopšte ne vidim ko to treba da se ujedinjuje i zašto...Hrišćani su odavno ujedinjeni kroz hrišćanstvo, a u svakodnevnom životu mnogi niti znaju u kom su procentu ovi ili oni...Ovo mislim i o drugim religijama...A svi ljudi su ujedinjeni u veri...
Mislim da je zaista glupo očekivati da će sve države ovog sveta biti pod državotvornim "nalogom" da tako laički pokušam da objasnim, države Vatikan...A najlepše spajanje je upravo u prepoznavanju različitosti...
Naravno, to sve ne znači da se gresi ne treba da sagledaju, ne zaborave, okaju , oproste i najviše od svega: nikada, nikada ne ponove...
Možda se Papa plaši nas da krene putem pokajanja u ime crkve...Kako ko nešto uradi, mi dreknemo da nije dovoljno...A nema velikog koraka ako mu ne prethodi mali korak...tako nekako
Kako detetu da objasnimo realne stvari koje postoje a ne mogu se niti videti niti opipati?
Imala sam nameru da govorim o dogadjajima iz 1054 ,1099,1208,1268 god...
Ako i bude druge prilike,ne znaci da cu je iskoristiti,ali se nadam da neko hoce.
Vatikanu je trebalo 2011 godina da ispravi nepravdu nanesenu jevrejskom narodu ali je to konacno dozivljeno.
Zasto bi Srbi trebali biti zadovoljni sa bilo kojom manjom gestom od ove?
Cinjenica je da je katolicki kler na Balkanu strasno okrvavio ruke srpskom krvlju.
Postavlja se opravdano pitanje da li Srbi isto treba da cekaju dve hiljade godina ili vise da Vatikan jasno i glasno prizna zlocine katolickog klera nad Srbima.Ili treba uzeti ovaj pragmatizam Gordane Sandalj kao ideju vodilju pa da zlocincima dokazujemo da imamo manire? Nasim precima koji su stradali od katolickog klera - maniri bas i nisu pomogli, jel tako?
Kada je nedavno predsednik SAD istupio sa nespretno sročenom rečenicom (nemam sad vremena da tražim) moglo se bilo shvatiti da SAD treba da napusti svoje temelje hrišćanstva...a da treba onda sve veroispovesti da budu u tim temeljima...
da ne pričam sada na sumanutu potrebu da se sa novčanice dolara izbriše In God we trust...
To medjutim nije lepo, i sama sam napisala...Ne može se prošlost promeniti i stalno rušiti, bilo da je pravilo ili zidana gradjevina...Nove činjenice ili pravila mogu se dodati na principu inkorporiranja, obogaćenja, modifikacije...
Kršenje pravila, kao i zakona, za mene je protivno veri i zakonu, ali je radjanje novih oblika pravi Božji dar...Bog nam je dao sposobnost da i mi kreiramo...i da ličimo na Njega...Ali ne da kršimo...već da stvaramo..
Nisam znala..hvala...
Koliko god bio veliki greh jevreja prema Hristu, zaista mislim da je to trebalo biti "urađeno" mnogo pre...možda niti II sv. ne bi bilo, ko zna!? Zamislite kolike su generacije Jevreja, i naravno svih veroispovesti koje su inkorporirane u jevrejstvu, plaćale naš nerad na duhovnosti...(Da smo svi Papi pomagali više možda bi se to i ranije desilo?!)...
Mi danas srećom imamo mnogo brže komunikacije, a srećom imamo i Papu koji je Svetac...
Pa verujem da je Njemu duhovni prolaz kroz nezapamćene grehe prema Srpskom narodu (ovde nemojte zameriti mislim i na sve ostale koji se sa "nama" našli!)lakši...Samo ga nemojmo mi "gađati", pa još unapred, kao što je naš Patrijarh Gavrilo bio "gađan" u II sv. ratu...
Aman, dovoljno je anatema bačeno iz Rima, a mnogo novčića nije još ubačeno u Fontanu di trevi...
ps Znate li, Senka, da li se "radi" i na skidanju greha sa "Pontije Pilata"?...
Setila sam se, Obama je rekao da SAD nisu više hrišćanska zemlja, umesto da nisu više samo hrišćanska zemlja...
Vaše pitanje "Kako detetu da objasnimo realne stvari koje postoje a ne mogu se niti videti niti opipati?" je pravo pitanje, ali zaista u odnosu na pravu decu...Mislim da je najbolje ne čekati da dete postane odrastao čovek...a kako zaista bih volela i sama da naučim jer to radim prilično trapavo...
Izvinjavam se i vama i npsm-u zahvaljujem na ovolikom prostoru koji mi nesebično daju, kad već pomenuh dolar htela bih da dodam da možda ne bi bilo zgoreg da uz "In God We trust" dodaju "and Honesty"...jer i oni koji veruju u Boga i oni koji "misle da ne veruju" napravili zloupotrebu "dolar et al." odnosno Luft ili nazovi-finansijski balon, pa kad "tresne po Zemlji" da ne pada radioaktivna, sirotinjska ili virusna, već prava, čista, kiša koja će da hrani i biljke i životinje i ljude da mogu da ne osvajaju već da posete odn. "dodju, vide i pobede" i druge planete...
A sada o tome zasto postoji zelja da se ujedine Istocno I Zapadno hriscanstvo I od kada ona datira ili kako su,pre hiljadu godina, propali prvi pokusaji ujedinjenja dve hriscanske crkve.
Rušenje pravila je goropadan tremin, i svi rušilački nagoni mislim da su takođe katastrofa i životni tok okreću unazad umesto unapred...
Stvar je samo u pravilnoj terminologiji..
Nakon prihvatanja hriscanstva,na Islandu je zavladalo 150 god.mira.Prema autorki knjige koju sam pomenula,V.Clark,hriscanstvo je stiglo iz vizantijskog Konstantinopolja,”via the Russian Varangian route”,a do pocetka 20.veka,ljudi su se krstili “levo rame-desno rame”.Ona napominje da su katolicki hronicari imali drugaciju verziju.
Papa Jovan Pavle II,isto kao Otto III,sanjao je o ujedinjenoj hriscanskoj Evropi,mnogo vecoj nego sto je danas EU.On je napisao da ultimativna istina mora da vodi politicke aktivnosti da ne bi ideje I uverenja bili izmanipulisani.On nije mislio na ekonomsku istinu I na ljudska prava nego na religiju(za Evropu)i to hriscansku jer je ona nasa istorija.
I ja kao i svi ocekujem papino izvinjenje i verujem da cemo ga dobiti,ali se nikako ne bih mesala u poslove naseg Patrijarha,kao sto to ovde mnogi rade!
U najmanju ruku je neumesno pokazivati toliko nepostovanje prema Njegovoj Svetosti Patrijarhu srpskom.
Moram priznati da mi tvoje filozofiranje( i Edwarda de Bonea-za kojeg priznajem nisam nikada cula ali ga eto upoznajem kroz tvoje predstavljanje) jako lici na izmisljanje tople vode i da se u osnovi tog pravca nalazi pretpostavka da je covjek inertan na promjene i da ga treba maltene silovati da bi poceo da se mijenja.
Proces promjene na bolje je postajao jos od neadertalaca i danas postoji i postojat ce sutra i bez mene , tebe i De Bonea .
Ja nalazim da se covjek treba stalno osvrtati i uporedjivati promjene kroz koje je prolazio ako zbog niceg drugog a ono da zna u kojem se pravcu mijenja.Kako ce inace znati da li se radi o promjeni na gore ili bolje?
Konkretno , u ovom slucaju ako uzmemo iz proslosti detalj da je katolicki kler na Balkanu podrzavao i radio zlocine protiv covjecanstva , sto nikada nije bilo priznato od strane Vatikana – nije dobar pravac promjene da se ugoscava sadasnjeg Papu u Nisu. To bi definitivno bila promjena ali ne na bolje.
E , to bi vec bila promjena na bolje i generacije posle nas bi zaista uzivale dobrobiti takve promjene.
Ustvari, strah od promena je poražavajući, on se možda ukorenjuje u strahu od Boga (strahopoštovanje)...
Čovek je zgrešio, "ukrao" Božji patent rađanja... plod znanja na Božjem Svevišnjem rodoslovniku gde smo svi mi...ne samo jabuka kao plod sa drveta...plod života....tako ja to skromno razmišljam...Pa, evo, ako je i malčice to u pitanju, greh čoveka prema Bogu, ja molim u ovom malom mejlu vama u ime čovečanstva da nam Bog oprosti...
Biti Božji zastupnik, a ne Bog je sjajno, onda ideje i ljudi ne ostaju na marginama započetog...
Očigledno ne treba ići dalje nego što se može...
Sada je sve mnogo lakše zasaditi, ali da nikne, što rekao naš počivši Patrijarh Pavle (koji verujem da će postati i zvanični svetac!) to je Božja volja...
Sto se tice izmisljanja tople vode ili rupe na saksiji,sto je jedno te isto,spremila sam za tebe,Senka,jedan veoma inspirativan citat(Anna Lee Skarin):
"If one use his power of thought to become tranquil,he will began to be instructed by God."
Jasna...pogledajte Putinov poziv ruskom narodu,jer u osnovi je Russian Varangian route
GMO-pogledajte sta se radi na Havajima,B.Lipton i Biologija verovanja vam nisu nepoznati,nadam se a ako jesu poslacu vam mailom,samo recite.
U ovoj temi smo razgovarali o dolasku ili nedolasku sadasnjeg Pape u Nis i nadam se da smo zakljucili da bi bilo nepozeljno da taj najvisi predstavnik Vatikana dodje iz razloga sto je Vatikan radio zlo na Balkanu u ne tako davnoj proslosti a nisu priznali da su to radili i jos uvijek se “prave ludi” a srpski narod ce ispasti lud ako ga bude primio bez priznanja zlocina i bez izvinjenja.
Tvoje insinuacije da je “ oko moga srca led “nemaju ama bas nikakve veze sa navedenim cinjenicnim stanjem a jos manje sa tim sta neki filozofi o tome misle i zato naravno nemam namjeru citati literaturu koju ti preporucujes .
Isto tako tvoje preporuke za “ tranquillity as guided by God” nisu na mjestu – bar ne u ovom slucaju .I sto je jos gore, tvoje preporuke za tranquility mene jako asociraju na rijeci " Samo ti , sinko, radi svoj posao."Srpski narod ne treba okretati i drugo uvo da mu odrezu.Dosta vise sa tim nametanjem traquility-a.Zasluzujemo bolji tretman.Sada i odmah.
Otkrivanje lazne filozofije ili moderne nauke
Senka…Filozofija nije mrtva a odnos fizike prema realnosti je isti kao odnos konvencionalne medicine prema lecenju.Moderna fizika je igra brojeva u raznim matematickim operacijama,koja do sada nije objasnila sta se krije iza te igre.
Prema definiciji, fizika je ona grana nauke koja se bavi proucavanjem svojstava materije I energije I odnosima medju njima.Ona je bazirana na matematici I tradicionalno ukljucuje mehaniku,optiku,elektricitet I magnetizam,zvuk I toplotu.
Lord Kelvin je 1893.g. napisao da se vise nista novo ne moze otkriti u fizici I da sve sto je preostalo da se uradi predstavlja merenje.
Sta je svest?Da li postoji Bog?Sta se desava posle smrti?Kako mi znamo to sto znamo?Sta je smisao zivota?
Svest je fizika.Energija je materija.Naucnik Stephen Hawkins ne veruje u svest!
Bozja iskra nije bog. niti je cestica,a silni tuneli ce se prokopati da bi se ta budalasta tvrdnja(Junk-science-a)dokazala.
Fizika cestice se ne bavi cesticama.Gde god traze cesticu,fizicari nadju talase energije.Nalaze najmisteriozniju stvar-svest,bez koje nijedan fizicar ne moze da interpretira nalaze eksperimenta koji je obavio.Svest je fizika!
Slicno Ajnstajnovoj formuli,e =mc2 ,energija je drugi oblik materije(sta bI sad rekla Mileva Maric?-salim se).Fizika ne moze biti potpuno objasnjena bez uvodjenja svesti u razmatranje.Akademski fizicari to ne eksploatisu zbog svoje akademske reputacije.Oni kazu da smo svi mi roboti!Stephen Hawking takodje ne veruje niti u svest niti u slobodnu volju. On negira
Mi,nase radosti I tuge,nase radosti I ambicije,nas osecaj personalnog identiteta I slobodna volja su u stvari ne vise nego ponasanje velikog broja nervnih celija I njima prisajedinjenih molekula-kazu nam naucnici,sto znaci da smo biohemijski roboti bez duse,slobodne volje…
Studija ponasanja pacijenata,podvrgnutih operacijama mozga u budnom stanju,pokazala je da elektricnim stimulisanjem odredjenih regija u mozgu,moze da se kreira kod pacijenta zelja da pomera ruku ili stopalo,da pomera usne I govori.
Mi nismo bioloske masine I slobodna volja nije iluzija!Filozofija determinizma ima vrlo nisku vrednost jer nas oslobadja ODGOVORNOSTI za ono sto cinimo nama samima I celoj planeti.Juce sam dobila kesu u Maksiju na kojoj je pisalo Volim svoju Zemlju.To je to.
Isto tako,advokat ce osloboditi kriminalca pravdajuci to da je covek bio-robot I da nije imao svest u trenutku kada je pocinio krivicno delo.A u buducnosti…Ujedinjene Nacije ce odobriti sva sredstva za smanjenje populacije,ukljucujuci genocide sto se danas desava u Libiji!Da ne nabrajam vaccine koje izazivaju autizam,smrt..GMO…
Probudili su se ljudi sirom planete I cekaju da I Srbija uradi to isto!
SRBIJI SU POTREBNE PROMENE!
A kao drugo: Ja tvrdim da se ne smije prelaziti olako preko pozadine i eventualnim posljedicama Papine posjete ( a za koju si se ti osvrnula samo jednom recenicom u tvojih 3500 rijeci)-“da on ovde ne bi ni dosao a da prethodno ne obavi sta je potrebno”
Znamo da to sto je potrebno u ovom slucaju “ pape i srpskog naroda” bi bilo jako skupo za Vatikan- pa nece ni biti obavljeno.Znaci , nema veze sa fizikom i ljubavlju nego s parama (a tu vec mozemo govoriti o matematici)
Ostatak tvog teksta ima istu vrednost za ovu raspravu kao i ta tvoja plasticna kesa iz Maksija- samo sto ne pise : “Volim svoju Zemlju”. Nego pise :”Srbiji su potrebne promjene”
Drugim rijecima , spremna si da potezes i Ajnstajna i Hawking –a da bi maskirala pravu prirodu problema u ovoj raspravi.