Ponekad kad država zakaže, pre nego stupe na scenu "7 samuraja" neko uspe da primeti da će zakazati pa "zakaže" državu tamo gde treba koja neće zakazati...A sve iz poštovanja prema sebi, porodici, domovini, prijateljima, životu, itd i svakako Bogu...
Pa tako ima nas koji nismo prizivali paraživot, već život sa legalnim parama, dostojan seljaka i biznismena koji ne čekaju da padne s neba profit bez poreza, niti šargarepe bez motike...
Život jeste i biti gledalac i glumac, ali u pozorištu...Ali biti gledalac i glumac u sopstvenom životu, pa samo posmatrati ili lagati samog sebe...ma to ne rade ni najveći glumci, jer onda ne bi imali život da ga usijaju do "laži"...
Mnogo lepo Ana, samo tako...
ps Mislim da je gadno što nema popisa ljudi na Kosovu, kako to? U amoupravljanju u peći su e mogle čak i firme registrovati, šta to sad bi il ne bi?
Препоруке:
0
0
2
уторак, 07 децембар 2010 13:59
@@
Макар "апарат" неће морати да демонтирају , јер су као у оној народној о два брата који се довикују са суседних брда:комунисто - фашисто , а брда јече : исто , исто , исто.
Препоруке:
0
0
3
уторак, 07 децембар 2010 14:03
SLOBODAN
Kao i uvek, genijalno, ali...
Nista nije dovoljno dobro ako nema " ali " jednostavno ideja je fantasticna ali u tzv drzavi Srbiji neizvodljiva. Zasto? Pa iz poznatih razloga, bismo trebali prvo da se dogovorimo do kuda se prostire nasa drzava a dok se to ne dogovorimo mi smo igraci u politici koja ima deo igre koji se zove " izbori ". Hlebe i igara, narod to voli, NAZALOST.
Препоруке:
0
0
4
уторак, 07 децембар 2010 14:37
Мик 1
Прилично је утопистичка идеја да ће маса незадовољника достићи неку критичну вредност, па да их неко озбиљно узме у разматрање. Једном приликом сам и сам тврдио нешто слично идејама изнесеним у чланку, али и да број (проценат) неважећих листића (то је била моја идеја, изаћи и прецртати) однесе победу (буде већи од броја гласова било ког учесника избора), само ћемо имати нешто огољенију констатацију летаргије и резигнираности гласача. И ту се опет враћамо на почетак петље, ако желимо промену на боље морамо се определити за неке идеје и људе који би такве промене требало да изнесу. Уколико, пак, тих људи нема опет смо на почетку. Неко ће власт вршити, те вршити, без обзира што имају мањи легитимитет, ако су изабрани са рецимо 10% уписаних бирача, али зар неко још гаји илузију да се наши врли представници потресају што немају легитимитет. Важно је да се дође на позицију, па ко шта уграби док траје мандат.
Препоруке:
0
0
5
уторак, 07 децембар 2010 16:57
shumadija
Dole okupacija! I Kosmeta i Srbije...!
Препоруке:
0
0
6
уторак, 07 децембар 2010 17:08
shumadija
Nije nam potreban Wikileaks da skontamo to! ;)
Препоруке:
0
0
7
уторак, 07 децембар 2010 17:08
Shadow
Шта рећи...Анчи, ти си једина жена која размишља...као ја.
Било би лепо али, као и у сваком решенију,увек постоји неко али. И бантиди и разбојници долазе из народа, тј. део су народа, тј. нас, са многобројном родбином, пријатељима, познаницима, швалерима/кама, ПЛУС буџетским институцијама. Када се то све лепо сабере, биће таман довољно за изгласавање нове/старе гарнитуре бандита и разбојника док ће остатак нас, сељана морати то да трпи ад инфинитум.
И да се поновим још једаред, Анчи, свака част ;)
Препоруке:
0
0
8
уторак, 07 децембар 2010 17:52
Веселин Пољанчић
Браво Ана! Само, буди директнија и слободно реци да Ни Тадић и његови сателити као и Тома и његови сателити нису будућност ове Србије! Ови други много тактизирају, ослушкују европске глобалистичке бубњеве, вагају, отежу. Ови први нису важни помена, папагајишу једно те исто у стилу: "Европа нема алтернативу". Хало, бре! Само ЖИВОТ нема алтернативу!
Препоруке:
0
0
9
уторак, 07 децембар 2010 18:04
драгослав павков
Мада волим Анине текстове морам признати да не видим шта ју је (осим резигнације) навело да напише овај. Ако је хтела да стане на страну једног од аналитичара у полемици која се води на другом месту, зашто то није јасно рекла? Свако има право да гласа за овог или оног кандидата или да не гласа... Не видим колико је умесно позивати на бојкот избора у држави где је власт баш брига колико грађана изађе на гласање. Шта ако изађе само 40-50% бирача и то оних који гласају по "партијском" задатку, за џак брашна и "црвену". Мисли ли ауторка да ће се председник и његови потрести и признати да немају легитимитет, или ће наздравити једни другима и апстинентима? Није време за комоцију и надмудривање већ за борбу. Колико год то чудно и невероватно изгледало, ипак постоји могућност да се ова власт смени на изборима. Али на њих морају да изађу СВИ којима се не свиђа да живе у оваквој спрдњи од државе... А пре тога морали бисмо да се некако договоримо ко су ти које ћемо подржати, да занемаримо личне интересе и анимозитете, да пишемо и објављујемо ствари које ће људе натерати да поверују да смо јаки и да можемо променити не власт него систем по коме се штеточине смењују на власти... Да уместо о фудбалу и тенису са пријатељима расправљамо о "курви политици" јер нам животе последњих 20 година нису обележили неуспеси фудбалера и успеси тенисера већ политика од које су неки покварењаци направили задње уточиште ниткова. А када довољан број грађана схвати да су избори и јефтиније и праведније решење од револуције (коју неки заборавни заговарају)- сваки своју бабу под руку и на бирачко место... А ти Ана, не збуњуј људе.Мене си збунила.
Препоруке:
0
0
10
уторак, 07 децембар 2010 18:09
Vukasin
Iluzija je da cete ti stavom postici nesto. On bi bio efektan kada bi kriticna masa gradjana tako postupila, sto oni nece, svako iz svog razumnjivog razloga.
Jednako bi efektan bio plan za postizanje svetskog mira, kada bi svi ljudi resili da bace sve svoje duge cevi, tacno u podne po Grinicu. Ali ni to se nece desiti, iz opet, manje ili vise, razumnjivih razloga.
Tako da se u najboljem slucaju, mozemo nadati polovicnom rezultatu takvog apela. A polovican rezultat po ovim pitanjima znaci katastrofu. Nevazeci listici u slucaju da ih nema dovoljno za ono sto bi vi definisali kao "uspeh akcije", bi samo predstavljali olaksanje i pomoc aktuelnim razbojnicima da nastave svoju pljacku nesmetano. Ili bi u slucaju svetskih ratova, od one strane koja u vecoj meri polozi oruzje, napravila pokojnike.
Nemojmo se folirati kako je nekad bilo bolje, kad nije bilo "lazne demokratije". Nekada su ljudi kmetovski radili za svoje gospodare, i legalno su bili ugnjetavani. Danas je situacija u mnogo cemu bolja, cak i ako je daleko od onoga sto mejnstrim iluzija pokusava da nam predstavi. A mi, kao ljudsko drustvo, smo jos daleko od onoga sto vi, ja, ili neko treci nazire kao cilj. I za nasih kratkih zivota ga najverovatnije necemo dostici. Ti procesi su previse veliki, a mi smo kao ljudi (pogotovo mi kao Srbi) previse nestrpljivi.
Manite se idelistickih, utopistickih mantri. Ne shvatajte svoj glas previse emotivno, korigujte ocekivanja, i glasajte po svojoj savesti.
Препоруке:
0
0
11
уторак, 07 децембар 2010 20:00
Одбрана и последњи дани
Тачно је да немамо избора, али негирати државу каква год она била и поред тога што је врло мало има као ове наше није баш најбоље решење.То само иде на руку онима који копају темеље светске државе и светске владе.
Препоруке:
0
0
12
уторак, 07 децембар 2010 21:13
Урош
Не волим ширење безнађа. Треба искористити свој глас на изборима ма како лоши глумци били на сцени. Само не треба се на томе све завршавати. Чим постане јасно да неко ко је дошао на власт ради супротно од онога што је обећао треба се дићи против њега. Само овде је проблем што царују апатија и себичност, док је солидарност на нули. Нема ко да се буни и зато власти могзу да раде шта хоће. Тако је могуће да 50 студената штрајкује глађу због школарина док све остале није брига. Госпођа Радмиловић би уместо што позива на бојкот требала да позива на мирне демонстрације до оставке ове владе.
Препоруке:
0
0
13
уторак, 07 децембар 2010 21:20
šala (uz izvinjenje zbunjenima)
u danima bezvlađča koji su usledili nakon proraza trećeg rajha 1944 - 1945, rivalske oružane bande pohitale su da preuzmu kontrolu nad tek oslobođenim nacijama
šta bi bilo da se te 1944 našao iko da kaže francuzima: "razmislite, povlačenje nemačkih šizerena znači da na jedan kratak trenutak nismo ni pod čijom vlašću. želimo li da okončamo taj trenutak ili možd aželimo da se on nastavi u nedogled - da postanemo prvi narod u modernim vremenima koji je naterao državu na povlačenje? dajte da mi, kao francuski narod, iskoristimo ovu novu i neočekivanu slobodu..."
ana r.
Препоруке:
0
0
14
уторак, 07 децембар 2010 21:31
Обсервантес
Г. Радмиловић овде уопште не збуњује. Напротив, говори о апсурду и неким реалним животним механизмима (потпомогнутим пропагандом) који нуде само један избор: увек лоше! Ауторка хоће добро! Овде провејава и једно питање: како је могуће да лажови имају толико енергије за сталну лаж и при том те увек гледају у (кроз телевизијске) очи? Дакле, телееее -визија гледа нас а не ми њу. „Седам самураја“ је можда чак и вредност али „Рашомон“ је ипак дијагностичкији.
Препоруке:
0
0
15
уторак, 07 децембар 2010 21:54
mile
Budi Bog s nama.
Препоруке:
0
0
16
уторак, 07 децембар 2010 23:02
Горан Станковић
Хвала Ана,
у једном даху сам прочитао текст. И могу га поново читати са било ког места, на коју год страну. Провејава Ваш оптимизам, као бића које све разуме, које види све координате простора и времена у којима може деловати-поигравати се апсурдима савременог света: што више приче о демократији, ње све мање... .
Препоруке:
0
0
17
среда, 08 децембар 2010 08:33
Станимир Трифуновић, раније ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Само одсуство елементарног осећаја за СЛОБОДУ и пледирање за прихватање СУЖСЊСТВА могу да генеришу идеју о бојкоту.
Препоруке:
0
0
18
среда, 08 децембар 2010 09:21
Mик 2
Једноставно решење не постоји. Можда је најбољу алтернативу дао С. Антонић у тексту "Шта даље":
{Ето зашто је важно имати на уму Сун Јат Сенову изреку да је „лако делати, али тешко разумети“. То не значи одбијање сваке акције, то не значи да ништа не треба радити све док се не изгради потпуно јасна теорија. Не. Читање, писање, разговор, у овом тренутку су можда најважнија акција. Јер, тек ако добро разумемо, моћи ћемо и другима добро да објаснимо, тек када добро објаснимо, моћи ћемо друге ваљано да покренемо. И само ако у српској интелигенцији победи слободна мисао, моћи ћемо да „закорачимо ка слободи“. Зато се, као и седамдесетих или деведесетих година, најважнија битка не води у Скупштини, већ на Универзитету, у научним часописима, у културним институцијама, у новинама и, данас, на интернету... Они који су, раних деведесетих година, успели да придобију душу српске интелигенције, српске омладине, српске грађанске класе, почетком двехиљадитих су преузели ово друштво, његову политику и економију. Зато и данас, они који сањају да ослободе ово друштво, морају најпре да добију културни рат са „компрадорима“ – и у новинама, и у култури, и на Универзитету, и у музици...}
А у међувремену, док се такви услови створе, ако се икад створе, могу се бојкотовати избори и на тај начин помагати актуелни политичари да задрже своје позиције, или се бирати најмање зло од понуђених. Немојте рећи да је баш свеједно да ли ће сутра Чеда или Чанак формирати своју владу.
Тако да не видим шта је сврха овог текста. Такмичење у дефетизму? Помало делује тривијална прича ради приче, без понуђеног решења.
Препоруке:
0
0
19
среда, 08 децембар 2010 09:35
Димитрије Логданов
Продајем глас на изборима. Молим заинтересоване странке да ми се јаве. Цена - све већа што смо ближи затварању биралишта.
Препоруке:
0
0
20
среда, 08 децембар 2010 11:59
prevareni glasac
Lepo zvuci, ali hajde da vidimo sta bi bilo u praksi!
Koja bi prakticna korist od bojkota izbora bila? To sto niko ili jako malo ljudi glasa za tebe, moze imati uticaje na moralne i postene ljude. Bilo bi lepo da ih Ana, ako znas takve medju nasim politicarima, predstavis javnosti!
U nasem slucaju, siguran sam da nasa vlast (okupatorske sluge) ne bi imala nikakvih problema da ostane tu gde jesu, makar niko ne izasao na izbore. Zato smo, na zalost, prinudjeni da biramo manje zlo, i tako, sve dok se dovoljno ne prosvetlimo, dok ne pocnemo da cenimo i promovisemo moralnost, cestitost, postenje, strucnost,..., i tako omogucimo formiranje prave elite, ljudi koji ce stvari sustinski menjati na bolje, koji ce se obracunati sa reketasima i banditima!
Dok ne budemo sami bolji, smenjivace nam se spomenuti, i tu lezi odgovor na pitanje sta raditi!
Препоруке:
0
0
21
среда, 08 децембар 2010 13:31
slbr
Ne trebamo da izadjemo na izbore. Ako ih izadje 5% bice legalna ali ne i legitimna vlast. Tesko da ce gazde da im veruju ili ce bar poceti da sumnjaju u njihov nacin vladavine.
Препоруке:
0
0
22
среда, 08 децембар 2010 13:35
брм
не ради се овде само о бојкоту избора..то је најнебитнији део..
ради се о свести да немамо државу, да ово није демократија ни по старим Атињанима, ни по либералима ни по Карлу Шмиту (аристократија изабраних..аристократе ? Палма, Кркобабић, Триванка , Тома, чеда..), да ово није капитализам....
та свест је први корак, а наредни самоорганизација..почев од најједноставнијих области - рецимо како заобићи мишкове ланце и купити млеко директно до оног сељака коме мишковић не дају ни 30 динара за лизтру..по цени наравно од 31 динар...
а гледе бојклота - како бојкотовати грејање и инфистан кад су лихварски нпр. ..здравствено осигурање кад мораш све да плаћаш итд..
па све компликованије и комликованије...тако се стиче грађанска светс (не по Дерети него права)..до нове праве државе.
Препоруке:
0
0
23
среда, 08 децембар 2010 15:03
луди скретничар
Мој скромни предлог:
Изборе не бојкотовати - све остало бојкотовати.
Остало су: режимски медији, свечаности, семинари, cro&slo маркети и производи, као и Чика Мишкетови...знам да није лако, често ни могуће (окупација, па то ти је), али бар пробати вреди колико год се може. Као што неко овде рече, почети са куповином млека од директно од сељака, поврћа на пијаци и сл. Бар у мањим градовима и местима је ово сасвим изводљиво. А за медије да не причам, то је заиста лако. Увек ме обрадује када увече видим гомиле непродатог Blitza на трафикама, а "Време" може да се нађе чак и уторком. Знам, штампају их на велико, али ипак можда и то нешто значи што их више не продају на велико.
Препоруке:
0
0
24
среда, 08 децембар 2010 18:12
Иван К
Схватио сам предлог да се мало одмори мисао од државе и државности, да се на њих заборави, и освеженим умом погледа куда даље.
Али овај предлог (Анин) је предлог особе које је о држави и државности нашој раѕмишљала и професионално и интимно, много више од већине грађана. Бојим се да је наш проблем што ми о нашем самоорганизовању те политичком животу пуно не размишљамо. Само је илузија да је супротно јер много више говоримо него што мислимо. Народ није довољно луцидан да би рекао - једном сам веровао а сада ево дижем руке, па шта буде да буде. Јер, он није заиста пуно веровао. Није веровао јер није мислио као политичко биће, и није имао идеале.
Од кад су иѕбацили Ђиласа 1954, ми више нисмо друштво базирано на вери (било којој) и принципима (било који они били). Превиеше има хаоса. а хаос (немогућност предвиђања) је непријатељ анархије (ситуације где свако ради оно шта хоће).
Препоруке:
0
0
25
среда, 08 децембар 2010 18:51
Jovo
Nikad nije moguce bojkotovati izbore,jer zakonski prag izlaska se stalno smanjuje.U nekim zapadnim drzavama izbori vaze i sa 35 posto izlaska,znaci prave vladu i sa 18 posto podrske.Naprotiv treba se boriti za slobodu ona nikad nije poklon,recima,demonstracijama ,pravljenjem novih partija i udruzivanja i nevladinim svojim organizacijama.Seljaci nisu mogli da se odupru razbojnicima jer nisu bili organizovani ,kad su ih samuraju organizovali seljaci su pobedili ,ne samuraji.
Препоруке:
0
0
26
среда, 08 децембар 2010 19:05
deratizacija mozga
Izbori su demokratska tekovina mozda nesavrsena ali su svakako bolji od robovlasnickog ili feudalnog sistema.Nije problem u izborima vec u izbornom sistemu koji je los nepravedan i ogranicavajuci.Proporcijalni izborni sistem je imitacija demokratije on pruza mogucnosti ogranicenoj politickoj eliti da stalno bude u centru paznje a izbor izmedju ideja ideologija i stranaka je sveden na minimum.U Srbiji ko nema milion evra nema sta da trazi na politickoj sceni elektronski i stampani mediji su potpuno ograniceni i pod kontrolom raznih interesnih grupa.Cinjenica je da u Srbiji nekoliko mocnih tajkuna finansira sve parlamentarne stranke bez obzira da li su opozicija ili pozicija.Vecinski izborni sistem pruza mogucnost da se opredeljujete za ideje ali i za ljude bas me zanima da li bi Canak Dinkic Ceda Jovanovic i slicni sedeli u skupstinskim klupama kada bi vecinski izborni sistem bio na snazi.Netvrdim da je taj sistem najbolji ali je sigurno bolji od postojeceg monopolistickog gde kako god da glasate u sustini ste glasali za isto.Ako nista drugo bar bi ste znali za koga glasate i niko vam ne bi bio kriv za los izbor.Ja sam za aktivan bojkot to znaci da svi mi razocarani apstinenti izadjemo i precrtamo glasacki listic pa kad budu imali bar 500 000 nevazecih listica ako nista drugo stavice prst na celo i ozbiljno razmisliti o svojim potezima.
Препоруке:
0
0
27
четвртак, 09 децембар 2010 05:14
Гиљам Даде Тудуресте
Сваки пут кад посетим Србију чујем много тешких речи на рачун власти и опозиције. Народу, просто речено, нико не ваља. Лично, ову групу грађана на власти у Србији ни мало не волим (погледати мој коментар на текст о грешкама Бориса Тадића), а опозицију сматрам непостојећим фактором. Па шта онда да се ради?
Моја нада после октобарског преврата је била да ће Срби, поучени горким искуством тоталитарног (титовског) и квазидемократског (милошевићевског) режима схватити да је демократија прилика да се ствари мењају како народу одговара, а не више како им политичке структуре из Београда скроје. И након првог таласа демократских промена, на власт су засели ови које ни багери из Скупштине не померише, тефлонци које подупире ничим изазвана народна воља на изборима. Ко за њих гласа? Зашто се просечан Србин и Српкиња са оловком и гласачким листићем у руци не упитају "па можда и овима да дамо шансу?", и тек тако, да проба, гласа за неког другог? И, што је још важније, зашто огромна већина Срба не гласа, а жали се како ништа не ваља?
Ја лично познајем неке најистакнутије представнике и челнике ове власти, и иако сам напустио отаџбину доста давно, враћам се редовно на изборе или гласам у амбасади, да бих допринео бар у својој глави да ти пробисвети, пијанице и друмски разбојници не дођу поново на власт, али авај, ето их опет, као зли духови које ни тамјан не може да истера. А гласам пажљиво, пратим ко би можда могао да их угрози, често се и не слажем са ставовима и начелима тих партија, надајући се да ће се скупити довољно оваквих идиота као што сам ја да победимо.
Опет понављам у нади да ће неко да ме чује: желим да верујем да заслужујемо много, много боље, али ме чињенице увек поразе и по хиљадити пут се упитам КОЈЕКУДЕ, СРБИЈО?
Препоруке:
0
0
28
четвртак, 09 децембар 2010 09:41
@@
Уништити(прецртати,бацити итд)листић или не изаћи на гласање ,може урадити само неко ко нема ни трун морала према држави , народу ,деци , претцима , самом себи .То је оно што и желе , апатију и осећај безнађа , а они ће се већ снаћи за квоту која задовољава критеријум за вечити останак на власти.Друго је тек питање за кога гласати.
Препоруке:
0
0
29
четвртак, 09 децембар 2010 10:43
velja
ovo je tekst koji je mogao da bude objavljen bilo kada,i pre deset i pre sto godina i uvek bio bio na isti nacin dozivljen ,malodusnost i nepostojanje osnovnog impulsa za bolje sutra ako zahvati veci deo polulacije je vrlo ozbiljan problem,ali ne vlasti vec narodu.Verujem da je zdravije i glasati za jedno od nekoliko zala,i tako u krug nego dici ruke ,naljutiti se i otici je nezrelo,a alternativni nacini su uvek dostupni , angazovati se na taj nacin trazi mnogo vise od odustajanja navijanja na utakmici gde su oba tima losa
Препоруке:
0
0
30
четвртак, 09 децембар 2010 10:48
thinking maize
Мало да зачиним! У време лудих 90-тих (али НЕ ЗБОГ РАЗЛОГА Наташе Кандић, Вука Драшковића и иних "ослободитеља", већ зато што је СТВАРНО БИЛО НАДРЕАЛНО! Ако се неко не сећа, да ПОДСЕТИМ: Гомила људи сатима чекају у реду код трафика на новембарској кишици, чекајући долазак "LeMa" и "Bonda" (иако је бар половина била непушачка! Шта ћете, ОД НЕЧЕГА СЕ МОРАЛО ЖИВЕТИ у јесен 1993!), док трамваји тутње "Славијом" носећи ЏАКОВЕ кромпира лоциране поред трамвајџије...) говорило се међу амбициознијом студентаријом: "Само да докторирам, па да емигрирам!" После је "летвица" била спуштена: "Само да дипломирам, па да емигрирама!" Такође се говорило и о "сиромашним инжењерима електротехнике" (што је био главни разлог да моја рођака електро-инжењер са породицом емигрира у Канаду и тамо, између осталог, напише и књигу "Земља БЕЗ ПАМЕТИ")... Све то заврших, али не емигрирах... само задобих астму, развод и КАЗНУ од 5-то октобарских "револуционара". Шта ћете, мом колеги, који је са ПОЛА Кнез Михаилове викао "уа Милошевић" "западе" да буде директор, а ја, који сам се гужвао на степеницама Скупштине тог истог 5-ог октобра, "допаде" да будем КАЖЊЕН са -30% од плате 22 месеца УЗАСТОПНО, од стране горепоменутог "колеге"! И ДОООБРО сам прошао! Тај ЗНА свој "ПОСАО"! Тако драга Ана, нису проблем ОНИ, ПРОБЛЕМ СМО МИ, што смо БЕЗ ПАМЕТИ и ПАМЋЕЊА! А и КУРАЖИ! Јер, шта је кураж, ако "ПОПУ КАЖЕТЕ ПОП, А БОБУ БОБ"! И још БОЉЕ, ако ПРИЗНАТЕ И СЕБИ И ДРУГИМА, да је ПОНЕКИ ПУТ и "БАТИНА ИЗ РАЈА ИЗАШЛА"! Не због ОВИХ, већ због БУДУЋИХ НАРАШТАЈА СРПСКИХ МУФЉУЗА и МУТИВОДА! Неће се ти ОПАМЕТИТИ, ако на НЕКОМЕ, "ЗА ПРИМЕР КОМШИЛУКУ", упркос свим "Стразбурима", НЕ ПОКАЖЕТЕ ДА СЕ ЗЛОЧИН НЕ ИСПЛАТИ! И да подсетим, НАСУПРОТ Балзаку, није злочин ако украдете векну хлеба да преживите, ЗЛОЧИН ЈЕ АКО ХИЉАДЕ ЉУДИ, ЖЕНА и ДЕЦЕ ЛИШИТЕ ТОГ ХЛЕБА НАСУШНОГ! Или помогнете ТАКВИМ ЗЛОЧИНЦИМА! Једном речју ОРГАНИЗАТОРИ УДРУЖЕНОГ ЗЛОЧИНАЧКОГ ПОДУХВАТА СЛУЂИВАЊА И ПЉАЧКАЊА СРБА МОРАЈУ БИТИ КАЖЊЕНИ! Или, ИМА ДА НАС НЕМА!
Препоруке:
0
0
31
четвртак, 09 децембар 2010 10:50
velja
zapazio sam komentar ludog skretnicara i slazem se sa njim,ali kao predlogom koji je neodrziv sem u pojedinacnim slucajevima,da bi skrenuo tok necijih misli,navike,potrebe,granice,obzire,bezobzire...potrebno je mnogo vise od jednostavnih resenja jer ona su uvek ocgledna,ali mogucnosti pojedinca da ih (ne) prihvati su ogranicene
Препоруке:
0
0
32
четвртак, 09 децембар 2010 21:37
drabra
Hajde Ana, daj malo optimizma. Pa nismo mi Srbi od juce....i gorima od ovih smo nogom stali zavrat....i ovima cemo!
Препоруке:
0
0
33
петак, 10 децембар 2010 00:21
SARAKOCEN
@brm
@ludi skretnčar
Rešenje o tome da eskiviramo monopoliste postoji i zove se USLUŽNO POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO,e sad ukoliko ste bili iskreni u pogledu toga ja vam predlažem da stupimo u kontakt u vezi toga, pošto sam trenutno na čelu jedne takve zadruge (jedne od retkih trenutno aktivnih u Srba), pa da udruženim snagama poradimo na tome da na principima solidarnosti i samo-pomoći pomognemo i sebi samima a i našim sunarodnicima-prozvođačima raznih pooljoprivrednih proizvoda da dobijamo robu koja će biti najmanje 8-10% jeftinija nego na tržištu a da opet ti naši poljoprivrednivci dobiju mnogo više nego što bi dobili od Miškovića i drugih mega-trgovaca.
Međutim da ne bi sve izgledalo tako idilično kao što na prvi pogled izgleda postarao se srbski mentalitet (inače ovo funkcioniše na zapadu,pomenuo bih sisteme PRICE CUTTERS i BIG CARROT u Škotskoj i Kanadi kao i zadružni MONDRAGON u Španiji)jer Srbi izgleda do imbecilnosti vole monopoliste i zato se suočavam se velikim preprekama kako na strani potrošača tako i na strani dobavljača jer sve ono što ne mogu dobiti kod Miškovića i DELTE hoće da kompenzuju u trgovini samnom (iako ovde dobijaju keš i to odmah pri preuzimanju robe).Inače što se tiče POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO funkcioniše na principima solidarnosti i samopomoći zatim da roba bude barem 10% jeftinija od tržišne,nabavka robe direktno od proizvođača (čime se izbegavaju veletrgovci) i naravno da zadovoljava ekološke standarde tj. da se hranimo zdravo.Dakle svako ko želi da sarađuje na ovim principima je dobrodošao i moja vrata su mu otvorena, a da bismo mogli kontaktirati ostaviću ovde i svoj e-mail da mi možete pisati.
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Препоруке:
0
0
34
понедељак, 13 децембар 2010 11:56
Лаповац
Е сада сте ме испровоцирали да и ја нешто додам на ову тему о којој размишљам па ево и више од само десет задњих година. За почетак слажем се у великој мери са овим текстом, али Ви сте само дали манифестације болести друштва, а где су узроци болести или лекови за њено лечење ако већ не постоји (свестан сам и ја тога) лек за брзо излечење. И ја сам решио још пре неколико година да више нема смисла да излазим на гласање јер тиме само храним паразите које је излегао овај вишепартијски систем (како нас убеђују, замислите и неки велики интелектуалци, највеће достигнуће људског друштва), а паразити се што се више хране и више размножавају и тиме још више угрожавају организам на коме живе, у неким случајевима до његове смрти (ако паразити нису еволуирали до високог нивоа свести). Али то што ми нећемо да изађемо на гласање и дамо им легимитет неће у тренутној констелацији напредне демократије и остатка света много да помогне, јер је напредна европска и светска демократија смислила да није битно колико гласача изађе на гласање, јер је тобоже наше демократско право и да не гласамо (замислите само свест интелектуалаца који то сматрају за нормално).
Дакле, по мени узроци за ову нашу ситуацију о којој Ви пишете су много дубљи и корени јој нису у нашом друштву, већ нам је наметнута и слично је у скоро целом свету, само о томе неће да нас информишу, јер би било у корист њихове штете. Где је данас у свету она добра наука СОЦИОЛОГИЈА коју сам ја давних седамдесетих година признао као једину исправну неегзактну науку. Да ли се још изучава и да ли има савремених сазнања која би оправдавала савремено понашање људског друштва (не би ме изненадило да се у садашњој ери општих злоупотреба информисања злоупотреби и социологија).
И да на крају додам још једно размишљање. Седамдесет и неке године изашла је у Политици Кардељева критика вишепартијских система а ми тадашњи студенти смо правили поспрдне коментаре на то његово писаније. Сада бих волео да могу поново да прочитам тај текст
Препоруке:
0
0
35
петак, 17 децембар 2010 16:33
Славољуб
Основана је странка Ниједан од понуђених одговора. НОПО није ни просто ни сигурно решење, али јесте начин да се казне паразити кад већ немамо понављање избора ако не изађе 50 посто бирача. На последњој трибини су најавили нешто слично директној демократији, преко њиховог сајта који је сад у припреми. Видећемо шта ће бити... Знам једну ствар. Знам да бојкот нама не доноси никакву корист. Све и да гласају само Тадић, Тома, Коштуница, Дачић, Јовановић и дружина, избори би "успели". Према томе, ја ћу да гласам за НОПО. Ако не ваља, после ћу да гласам за неке друге. Нећу да се мој глас "раздели" провереним паразитима. Боље је и да ризикујем него да бојкотом практично подржавам доказане преваранте.
Pa tako ima nas koji nismo prizivali paraživot, već život sa legalnim parama, dostojan seljaka i biznismena koji ne čekaju da padne s neba profit bez poreza, niti šargarepe bez motike...
Život jeste i biti gledalac i glumac, ali u pozorištu...Ali biti gledalac i glumac u sopstvenom životu, pa samo posmatrati ili lagati samog sebe...ma to ne rade ni najveći glumci, jer onda ne bi imali život da ga usijaju do "laži"...
Mnogo lepo Ana, samo tako...
ps Mislim da je gadno što nema popisa ljudi na Kosovu, kako to? U amoupravljanju u peći su e mogle čak i firme registrovati, šta to sad bi il ne bi?
Nista nije dovoljno dobro ako nema " ali " jednostavno ideja je fantasticna ali u tzv drzavi Srbiji neizvodljiva. Zasto? Pa iz poznatih razloga, bismo trebali prvo da se dogovorimo do kuda se prostire nasa drzava a dok se to ne dogovorimo mi smo igraci u politici koja ima deo igre koji se zove " izbori ". Hlebe i igara, narod to voli, NAZALOST.
Било би лепо али, као и у сваком решенију,увек постоји неко али. И бантиди и разбојници долазе из народа, тј. део су народа, тј. нас, са многобројном родбином, пријатељима, познаницима, швалерима/кама, ПЛУС буџетским институцијама. Када се то све лепо сабере, биће таман довољно за изгласавање нове/старе гарнитуре бандита и разбојника док ће остатак нас, сељана морати то да трпи ад инфинитум.
И да се поновим још једаред, Анчи, свака част ;)
Jednako bi efektan bio plan za postizanje svetskog mira, kada bi svi ljudi resili da bace sve svoje duge cevi, tacno u podne po Grinicu. Ali ni to se nece desiti, iz opet, manje ili vise, razumnjivih razloga.
Tako da se u najboljem slucaju, mozemo nadati polovicnom rezultatu takvog apela. A polovican rezultat po ovim pitanjima znaci katastrofu. Nevazeci listici u slucaju da ih nema dovoljno za ono sto bi vi definisali kao "uspeh akcije", bi samo predstavljali olaksanje i pomoc aktuelnim razbojnicima da nastave svoju pljacku nesmetano. Ili bi u slucaju svetskih ratova, od one strane koja u vecoj meri polozi oruzje, napravila pokojnike.
Nemojmo se folirati kako je nekad bilo bolje, kad nije bilo "lazne demokratije". Nekada su ljudi kmetovski radili za svoje gospodare, i legalno su bili ugnjetavani. Danas je situacija u mnogo cemu bolja, cak i ako je daleko od onoga sto mejnstrim iluzija pokusava da nam predstavi. A mi, kao ljudsko drustvo, smo jos daleko od onoga sto vi, ja, ili neko treci nazire kao cilj. I za nasih kratkih zivota ga najverovatnije necemo dostici. Ti procesi su previse veliki, a mi smo kao ljudi (pogotovo mi kao Srbi) previse nestrpljivi.
Manite se idelistickih, utopistickih mantri. Ne shvatajte svoj glas previse emotivno, korigujte ocekivanja, i glasajte po svojoj savesti.
šta bi bilo da se te 1944 našao iko da kaže francuzima: "razmislite, povlačenje nemačkih šizerena znači da na jedan kratak trenutak nismo ni pod čijom vlašću. želimo li da okončamo taj trenutak ili možd aželimo da se on nastavi u nedogled - da postanemo prvi narod u modernim vremenima koji je naterao državu na povlačenje? dajte da mi, kao francuski narod, iskoristimo ovu novu i neočekivanu slobodu..."
ana r.
у једном даху сам прочитао текст. И могу га поново читати са било ког места, на коју год страну. Провејава Ваш оптимизам, као бића које све разуме, које види све координате простора и времена у којима може деловати-поигравати се апсурдима савременог света: што више приче о демократији, ње све мање... .
А у међувремену, док се такви услови створе, ако се икад створе, могу се бојкотовати избори и на тај начин помагати актуелни политичари да задрже своје позиције, или се бирати најмање зло од понуђених. Немојте рећи да је баш свеједно да ли ће сутра Чеда или Чанак формирати своју владу.
Тако да не видим шта је сврха овог текста. Такмичење у дефетизму? Помало делује тривијална прича ради приче, без понуђеног решења.
Koja bi prakticna korist od bojkota izbora bila? To sto niko ili jako malo ljudi glasa za tebe, moze imati uticaje na moralne i postene ljude. Bilo bi lepo da ih Ana, ako znas takve medju nasim politicarima, predstavis javnosti!
U nasem slucaju, siguran sam da nasa vlast (okupatorske sluge) ne bi imala nikakvih problema da ostane tu gde jesu, makar niko ne izasao na izbore. Zato smo, na zalost, prinudjeni da biramo manje zlo, i tako, sve dok se dovoljno ne prosvetlimo, dok ne pocnemo da cenimo i promovisemo moralnost, cestitost, postenje, strucnost,..., i tako omogucimo formiranje prave elite, ljudi koji ce stvari sustinski menjati na bolje, koji ce se obracunati sa reketasima i banditima!
Dok ne budemo sami bolji, smenjivace nam se spomenuti, i tu lezi odgovor na pitanje sta raditi!
ради се о свести да немамо државу, да ово није демократија ни по старим Атињанима, ни по либералима ни по Карлу Шмиту (аристократија изабраних..аристократе ? Палма, Кркобабић, Триванка , Тома, чеда..), да ово није капитализам....
та свест је први корак, а наредни самоорганизација..почев од најједноставнијих области - рецимо како заобићи мишкове ланце и купити млеко директно до оног сељака коме мишковић не дају ни 30 динара за лизтру..по цени наравно од 31 динар...
а гледе бојклота - како бојкотовати грејање и инфистан кад су лихварски нпр. ..здравствено осигурање кад мораш све да плаћаш итд..
па све компликованије и комликованије...тако се стиче грађанска светс (не по Дерети него права)..до нове праве државе.
Изборе не бојкотовати - све остало бојкотовати.
Остало су: режимски медији, свечаности, семинари, cro&slo маркети и производи, као и Чика Мишкетови...знам да није лако, често ни могуће (окупација, па то ти је), али бар пробати вреди колико год се може. Као што неко овде рече, почети са куповином млека од директно од сељака, поврћа на пијаци и сл. Бар у мањим градовима и местима је ово сасвим изводљиво. А за медије да не причам, то је заиста лако. Увек ме обрадује када увече видим гомиле непродатог Blitza на трафикама, а "Време" може да се нађе чак и уторком. Знам, штампају их на велико, али ипак можда и то нешто значи што их више не продају на велико.
Али овај предлог (Анин) је предлог особе које је о држави и државности нашој раѕмишљала и професионално и интимно, много више од већине грађана. Бојим се да је наш проблем што ми о нашем самоорганизовању те политичком животу пуно не размишљамо. Само је илузија да је супротно јер много више говоримо него што мислимо. Народ није довољно луцидан да би рекао - једном сам веровао а сада ево дижем руке, па шта буде да буде. Јер, он није заиста пуно веровао. Није веровао јер није мислио као политичко биће, и није имао идеале.
Од кад су иѕбацили Ђиласа 1954, ми више нисмо друштво базирано на вери (било којој) и принципима (било који они били). Превиеше има хаоса. а хаос (немогућност предвиђања) је непријатељ анархије (ситуације где свако ради оно шта хоће).
Моја нада после октобарског преврата је била да ће Срби, поучени горким искуством тоталитарног (титовског) и квазидемократског (милошевићевског) режима схватити да је демократија прилика да се ствари мењају како народу одговара, а не више како им политичке структуре из Београда скроје. И након првог таласа демократских промена, на власт су засели ови које ни багери из Скупштине не померише, тефлонци које подупире ничим изазвана народна воља на изборима. Ко за њих гласа? Зашто се просечан Србин и Српкиња са оловком и гласачким листићем у руци не упитају "па можда и овима да дамо шансу?", и тек тако, да проба, гласа за неког другог? И, што је још важније, зашто огромна већина Срба не гласа, а жали се како ништа не ваља?
Ја лично познајем неке најистакнутије представнике и челнике ове власти, и иако сам напустио отаџбину доста давно, враћам се редовно на изборе или гласам у амбасади, да бих допринео бар у својој глави да ти пробисвети, пијанице и друмски разбојници не дођу поново на власт, али авај, ето их опет, као зли духови које ни тамјан не може да истера. А гласам пажљиво, пратим ко би можда могао да их угрози, често се и не слажем са ставовима и начелима тих партија, надајући се да ће се скупити довољно оваквих идиота као што сам ја да победимо.
Опет понављам у нади да ће неко да ме чује: желим да верујем да заслужујемо много, много боље, али ме чињенице увек поразе и по хиљадити пут се упитам КОЈЕКУДЕ, СРБИЈО?
@ludi skretnčar
Rešenje o tome da eskiviramo monopoliste postoji i zove se USLUŽNO POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO,e sad ukoliko ste bili iskreni u pogledu toga ja vam predlažem da stupimo u kontakt u vezi toga, pošto sam trenutno na čelu jedne takve zadruge (jedne od retkih trenutno aktivnih u Srba), pa da udruženim snagama poradimo na tome da na principima solidarnosti i samo-pomoći pomognemo i sebi samima a i našim sunarodnicima-prozvođačima raznih pooljoprivrednih proizvoda da dobijamo robu koja će biti najmanje 8-10% jeftinija nego na tržištu a da opet ti naši poljoprivrednivci dobiju mnogo više nego što bi dobili od Miškovića i drugih mega-trgovaca.
Međutim da ne bi sve izgledalo tako idilično kao što na prvi pogled izgleda postarao se srbski mentalitet (inače ovo funkcioniše na zapadu,pomenuo bih sisteme PRICE CUTTERS i BIG CARROT u Škotskoj i Kanadi kao i zadružni MONDRAGON u Španiji)jer Srbi izgleda do imbecilnosti vole monopoliste i zato se suočavam se velikim preprekama kako na strani potrošača tako i na strani dobavljača jer sve ono što ne mogu dobiti kod Miškovića i DELTE hoće da kompenzuju u trgovini samnom (iako ovde dobijaju keš i to odmah pri preuzimanju robe).Inače što se tiče POTROŠAČKO ZADRUGARSTVO funkcioniše na principima solidarnosti i samopomoći zatim da roba bude barem 10% jeftinija od tržišne,nabavka robe direktno od proizvođača (čime se izbegavaju veletrgovci) i naravno da zadovoljava ekološke standarde tj. da se hranimo zdravo.Dakle svako ko želi da sarađuje na ovim principima je dobrodošao i moja vrata su mu otvorena, a da bismo mogli kontaktirati ostaviću ovde i svoj e-mail da mi možete pisati.
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Дакле, по мени узроци за ову нашу ситуацију о којој Ви пишете су много дубљи и корени јој нису у нашом друштву, већ нам је наметнута и слично је у скоро целом свету, само о томе неће да нас информишу, јер би било у корист њихове штете. Где је данас у свету она добра наука СОЦИОЛОГИЈА коју сам ја давних седамдесетих година признао као једину исправну неегзактну науку. Да ли се још изучава и да ли има савремених сазнања која би оправдавала савремено понашање људског друштва (не би ме изненадило да се у садашњој ери општих злоупотреба информисања злоупотреби и социологија).
И да на крају додам још једно размишљање. Седамдесет и неке године изашла је у Политици Кардељева критика вишепартијских система а ми тадашњи студенти смо правили поспрдне коментаре на то његово писаније. Сада бих волео да могу поново да прочитам тај текст