Bravo što ste otvorili ovu temu...I zaista je lepo obradili...Mislim da vam ove ekonomske teme zaista leže...
Mene medjutim za sada interesuje da li pod Hemofarmom mislite samo na Hemofarm Vršac ili na Hemofarm Vršac + Hemofarm GmbH, Bad Homburg?
Ovih dana mnoge mi se kolege žale kako Srbija zadaje muke inostranim korporacijama...Pa razmišljam: možda oni knjiže podatke o jako velikom prometu u Srbiji preko drugih zemalja (odn. na crno), a kod nas se jedva krpi kraj s krajem preko lokalnih "predstavnika"...kako to?
ps Vidim da se niste mnogo osvrtali na Savet za borbu protiv korupcije...Koliko znam Savet već nekoliko godina priprema izveštaj o korupciji u zdravstvu...
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 28 oktobar 2010 13:38
pitam se , pitam
Pitam se ko li je ono smenio g. Pavlovića sa mesta direktora Agencije za privatizaciju?! Da nije to bio "najpošteniji", "najmoralniji", naj, naj... premijer Koštunica?
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 28 oktobar 2010 14:20
Veljko
Zahvalnost gospodinu Pavloviću za izvanredno preciznu, jasnu i ubedljivu analizu, koja jednovremeno kazuje i zašto odavno više nije na čelu Agencije za privatizaciju. A organ koji ga je na tu funkciju postavio, ubrajao je izbor tog retko poštenog stručnjaka među najbolje poteze tada aktuelne vlasti.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 28 oktobar 2010 16:06
Visarion
Komentari članka mi malo liče na ćaskanje u porodičnom krugu.Da de smalo ohrabrimo komplimentima.
Onaj, iz Kosjerića li beše, što je ponudio više sredstava za investicije, pa mu je predloženo od strane komisije za privatizaciju da ih smanji, odmah je razumeo u čemu je stvar .Šta njima smeta ako dam više? Što se brinu o mom džepu.Ili se iza toga nešto drugo krije.Što firmi ,kad ona može i bez toga , daj braco nama pa ne moraš da investiraš ni ono što si zapisao.Ko te šiša brija li se vldaika.Privatizacija je i onako definisana kao "burazerska".Ako jedna firma posle privatizacije propadne -to je slučaj ali ako sve ili većina ptropadnu - to je zakonitost.Tu krivice nema.A mi znamo da će većina skiknuti. I skiknula je.
Iza jedne ovakve logične pretpostavke o mogućim razmišljanjima kad se nekome savetuje da ne pretera sa investicijama, kao ne treba, neće firma izdržati, da se sirota ne preceni i ne uništi od ambicija- u toj logici krije se mnogio toga što je ovde samo natuknuto.Ne dao bog da se ide dalje.Možda nije mnogo hrabro čačkati mečku u ovom slučaju i u vezi s ovom temom.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 28 oktobar 2010 19:48
SRBIN
ja bih voleo da je gospodin B. Pavlovic,bio konkretniji u spominjanju domacih''zverki'',kad je spomenuo pranje novca od droge i analizu americke DEA-e sluzbe!ja razumem da spominjanje,takvih imena moze biti opasno u srbiji,ali ako postoji zvanicni izvestaj od DEA,onda bi ga trebalo objaviti na internetu!pa ko voli nek izvoli!
sto se tice tranzicije u srbiji i te kriminalne privatizacije,imam jedan komentar!!iako nisam ekonomista,bilo mi je jasno,po privatizaciji kakvu su poceli da sprovode,da cemo veoma lose da zavrsimo!
da su hteli da od srbije naprave bogatu i stabilnu drzavu,mogli su da privatizuju firme i fabrike po sistemu,da vecinski akcionari(recimo odnos55%-45%,u korist radnika)budu radnici iz tih firmi,tako da bi upravni odbor cinili ljudi kojima je stalo do poslovnog uspeha firme za koju rade!!!
MA SVE U SVEMU,JASNO NAM JE,DA SRBIJA NIJE NIKADA U SVOJOJ ISTORIJI IMALA GORU,NESPOSOBNIJU,NEKOMPETETNIJU I POKVARENIJU VLAST!!!
NE KAPIRAJU DA SU STVORILI BOGATU DRZAVU,DA BI I ONI PO SAMOJ LOGICI STVARI BILI BOGATIJI,JER OD SIROTINJE NE MOGU PUNO DA SE OVAJDE!!!PACOVSKI MENTALITET!!
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 28 oktobar 2010 19:50
O11
Hvala na korisnim podacima i jasnoj analizi. Ekonomske teme Vam leže bilo da ih obrađujete usko "ekonomistički" ili ekonomsko-politički. U javnosti, ili bar u mom okruženju, važite za iszuzetno časnog čoveka. Ne slažem(o) se sa Vašim viđenjem 5. oktobra ali - šta se tu može.
Preporuke:
0
0
7
petak, 29 oktobar 2010 01:54
rb
Autor je očito mnogo bolji u ekonomskoj problematici nego u žalopojkama o propuštenim šansama 5. oktobra. Ovaj tekst zaslužuje punu pažnju, iako se naravno može reći da je trebalo napisati još ponešto, da je u nečemu trebalo biti eksplicitniji itd. A što se tiče eksplicitnosti - pa zar nije nabrojano 30-ak ključnih mesta na koje bi trebalo dovesti one koji nisu kao OVI koji trenutno ta mesta zauzimaju. Ko zna da čita i da sabira, sve će mu biti jasno.
Preporuke:
0
0
8
petak, 29 oktobar 2010 07:47
Jasna Simonović
SRBINE ...E, gospodine, ili gospodjo, zbog tog većinskog odnosa za kojim patite (uslovno rečeno)pala je "Miloševićeva" ekonomska Jugoslavija! Zato su se "miševi" i rastrčali da iznose vani procente, da menjaju svoja državljanstva radi poslovnih vratolomija, da privatizuju firme (de "non"jure!), a radnici su se uglavnom "mastili" svojim crnkastim poslovima, svojim briljantno neuradjenim poslovima, "kokošijim slepilom" i umišljenom diktaturom...Bogu hvala, u svakoj grupaciji bilo je i normalnih ljudi...Čast mi je što sam se baš u takvoj našla...A vidim i gdin Pavlović i izgeda i mnogi komentatori...
Preporuke:
0
0
9
petak, 29 oktobar 2010 08:56
Mik
Predpostavka svih predpostavki je, prema tački 1, da se izvrši smena vlasti (institucionalna - bolje, ili vaninstitucionalna - znači revolucija). A koja je to politička snaga koja bi imala kapacitet da izvrši navedene promene. Baš bih voleo da nam autor da neku naznaku. Ili bar neko od komentatora. Ako takva grupacija ne postoji, a ne postoji, čemu cela ova priča. Da imamo sa čim da se zabavljamo dok se ne pojavi neka paranormalna sila i reši stvar. Sistem ipak ide za korak ispred nas. Obesmislili su ideju izbora sistematskim stavljanjem pod kontrolu svih politički bitnih aktera (izvinjavam se svima koji misle da je Toma opozicija) ili kompromitacijom (i pored nespornih ličnih kvaliteta Koštunica je izgubio najveći deo poverenja naroda boravkom na vlasti). Stvaranje apatije i osećaja bezizlaza je ključna pobeda sistema. Čuvena rečenica - Ma svi su isti, kupila je i poslednje i sigurno neke naredne izbore ovoj žutokratiji mnogo više nego svi Fiati i ssp-ovi.
Da, tu je i ta revolucija. Gospodin Pavlović je bio učesnik jedne (kao i ja, mlad i naivan). Da li se to danas podiže kuka i motika i ruši nenarodnu vlast sama od sebe, ili je možda za revoluciju potrebna i neka ozbiljna logistika. Možda baš ova poslednja revolucija može da nam da neke odgovore. Da li bi ikad Miloševićev režim bio srušen bez ključne uloge stranog faktora? Ceo taj strašni režim je kao branilo 50 policajaca u Skupštini. "Balkanski kasapin", a nigde tenkova sa Topčidera, nigde specijalnih jedinica, Hamera. Sve se nekako "spontano" desilo. Bih tamo i pomislih - Bože, baš je bilo lako, što ne uradismo ovo ranije. A šta vi mislite?
Preporuke:
0
0
10
petak, 29 oktobar 2010 10:29
Jasna Simonović
MIK....Sjajan komentar...samo bi umesto prizivanja "paranormalne pojave" ipak da mi "prizovemo" normalnu pojavu...I svakako bez revolucije...lepo ste nam rekli da se osvrnemo malo unazad...
Kažete: "da li bi ikada bio srušen Milošpevićev režim da nije bilo stranog faktora?"...I 100 miliona eura ili dolara (izvinjavam se nema vremena da tražim podtak koji je nedavno izneo bivši ambasador Montgomeri)!...
Danas ništa više nije strano, ali meni je strano kako je moguće uložiti toliki novac (gde se to legalno knjiži?!) a dobiti ništa....mislim na vlasnička prava...(ja bih sa milionom napravila Ameriku, a Milošević bi mi bio guverner američke banke za celu EU sa sve Rusijom-ha!)...
Preporuke:
0
0
11
petak, 29 oktobar 2010 10:55
@Mik
Da li bi ikad Miloševićev režim bio srušen bez ključne uloge stranog faktora? Ceo taj strašni režim je kao branilo 50 policajaca u Skupštini. "Balkanski kasapin", a nigde tenkova sa Topčidera, nigde specijalnih jedinica, Hamera. Sve se nekako "spontano" desilo. Bih tamo i pomislih - Bože, baš je bilo lako, što ne uradismo ovo ranije. A šta vi mislite?
Bilo je lako zato što su tu revoluciju pripremili drugi, zbog sebe, ne zbog vas! A vi to u revolucionarnom zanosu niste primećivali niti želeli da znate. Nije bilo poetično.
A evo šta o tome skoro reče general Krga.
Branko Krga: NATO 5. oktobra bio spreman da interveniše http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/136252/Branko+Krga:+NATO+5.+oktobra+bio+spreman+da+interveni%C5%A1e.html
Preporuke:
0
0
12
petak, 29 oktobar 2010 12:13
Tata-mata
Tekst je jako dobar. Hvala autoru. Naravno da jedan tekst nije dovoljan da se reši bilo koji ozbiljan društveni problem, ali su stručne i precizne analize, poput ove neophodne. Hoće li se stvoriti društveno-politička snaga koja bi postavila 33 pravih ljudi na ključna mesta, ostaje da vidimo. U postojećim političkim okvirima i miljeu, to deluje nemoguće. S druge strane, u Srbiji takvi ljudi postoje, i ima ih mnogo više od 33.
Preporuke:
0
0
13
petak, 29 oktobar 2010 12:16
Nikola Turajlić
Autor je bez sumnje jedan od malog broja poštenih političara (bivših), koji u sveoštem beznadju vidi
fatamorgane iliti po narodnoj: Što je babi milo, to se dedu snilo!
@ Mik
Po dužem vremenu se na NSPM saitu pojavio netko sa realnim odnosom prema katastrofalnoj srpskoj stvarnosti, a ovo se odnosi na tebe (ne da digneš slučajno nos zbog silnih pohvala).
U pravu si da ne postoji deux ex machina, kao poslednja alternativa za promene.
Medjutim ne slažem se sa tobom u toliko da je za kuku i motiku neophodna organizacija jer će ove preuzeti stvari pod svoje, kada se stvori kritična masa onih koji su pod granicom egzistencijalne izdržljivosti.
Postojeća vlast neće imati dovoljne resurse sile da brani svoju poziciju, pa će udariti u tutanj preko okeana, u skladu sa svojom izlaznom "puni kofer" strategijom, dok će Srbijom zavladati anarhija.
Ovo je po meni jedina realna i izvesna mogućnost promena, a samo je pitanje tajminga.
Preporuke:
0
0
14
petak, 29 oktobar 2010 13:25
Mik
@Nikola Turajlić
Postoje interesantne teorije da je 1997. procenjeno na zapadu da je Milošević zreo za pad posle priznavanja pobede opoziciji na lokalnim izborima. Međutim to im u tom trenutku nije odgovaralo jer im je Milošević bio idealan izgovor za okupaciju Kosova, pa je Z. Đinđiću povereno da omasovi ideju o bojkotu izbora, zbog navodnog odsustva demokratskih uslova za fer izbore. Kada se pogledaju rezultati tih izbora, a procenjuje se da je izbore bojkotovalo desetak procenata opoziciji naklonjenih birača dolazi se do računice da bi Milošević stvarno pao 97. I onda bi se Amerika našla u problemu, kako da opravda odcepljenje Kosova. Nikad kasnije nisam čuo suvislo objašnjenje zašto je 97. trebalo bojkotovati izbore, a 2000. nije, iako je represija režima bila čak i veća. Toliko o spontanosti ovdašnjih dešavanja.
Kritična masa nezadovoljnih (tj. gladnih) će se u Srbiji teško pojaviti zbog još uvek velikog oslonca stanovništva u selu i čuvene srpske sposobnosti snalaženja (setimo se 93.), a i ako se pojavi to će zančiti da je društvo urušeno do nivoa nemogućeg oporavka, pa će biti slaba uteha što će se "elita" u savršenom redu uputiti ka nekim srećnijim destinacijama, gde će u miru nastaviti da uživa u plodovima minulog rada. Pre mi se čini da sigurno i odlučno koračamo ka društvu tipa centralno američkih demokratija, gde 1 odsto stanovništva poseduje 99 odsto kapitala, a društvene slobode cvetaju poput lokalnih tropskih šuma.
Preporuke:
0
0
15
petak, 29 oktobar 2010 13:37
laza
Gospodin Pavlovic je sjajno uspeo da ukaze na probleme korupcije u Srbiji i jos sjajnije da sakrije njen sistemski - endemski - karakter. Covek se prijatno iznenadi kada vidi kako se doskorasnje perjanice neoliberalne dogme pretvaraju u sopstvenu suprotnost - preteci drazavnom represijom probisvetima i kriminalcima koje su sami stvorili. Pa zar isti ti neoliberalni dogmatici nisu govorili da je za njih opasna jaka drzava, zar se nisu eksponirali argumentima da je drzava jedini problem a ne resenje? Kako sad odjednom drzava postane za njih resenje a ne problem?
Zasto je za ovdasnju neoliberalnu vrhusku drzava najpre bila problem? Pa zato sto su se rukovodili cuvenom gluposcu da ce nevidljiva ruka sve sama od sebe da resi u Srbiji - pa cak i kriminal i korupciju. A Pavlovic, Vlahovic i ostali doktrinari iz Agencije za privatizaciju znali su da jedino slabljenjem drzavne regulative mogu obezbediti priliv kojekakvog investicionog novca, cije ih poreklo nije uopste zanimalo.
Nije vazno kakvog je porekla macka, vazno je da lovi miseve!
Ali krcag je isao po vodu dok se nije slomio na Jelasicu:
Gospoda "profesionalci" su jednostavno stvorili u Srbiji ambijent u kome se rast drustvenog proizvoda mogao da ostvari jedno - slabljenjem pravne drzave.
Sada Gdin Pavlovic kritikuje javne nabavke itd. za korupciju,a sam je radio na slabljenju pravnog sistema u kojoj je ona endemska.
Jedna stara poslovica veli da liberali kada dodju na vlast rade sve suprotno od onoga sto su pricali dok nisu bili na vlasti.
To je razlog sto su najpre totalno deindustrijalizovali Srbiju a sada su neki od njih prevrnuli curak - pa izigravaju nekakvog posleratnog Borisa Kidrica srpske industrijalizacije.
Ko im jos veruje, taj nista nije naucio od proslosti i zasluzuje goru.
Preporuke:
0
0
16
petak, 29 oktobar 2010 14:27
drabra
Tridesetak postenih sposobnih ljudi naci u Srbiji?
Ozbiljan posao, vredan angazovanja. Ima u Srbiji mnogo postenog, savesnog, strucnog i vrednog sveta ali ih je amerika sa NATO bombardovanjem i sok terapijom DOSovske vlasti ubila u pojam. Molim se Bogu da se konacno krene sa moralnom obnovom iz koje ce poteci sva ostala dobra. Sv. Nikolaj je jos davno porucio Srbima: "organizujte se, radite i....istrajte!"
Preporuke:
0
0
17
petak, 29 oktobar 2010 14:51
Branko Pavlović
Samo da se razumemo,ja nikada nisam zastupao neoliberalnu koncepciju.
Glasao sam protiv Zakona o privatizacji.
Prihvatio sam mesto direktora Agencije za privatizaciju da bih pokazao kako se i u postojećim zakonskim okvirima može raditi mnogo bolje.
Koncept je bio da se javna preduzeća reorganizuju i dovedu do visokog nivoa profitabilnosti na osnovu stručnosti i sposobnosti ljudi u samim tim sistemima, uz našu spoljnu pomoć. U tom cilju sam uspostavio posebno telo u NIS-u, dogovorio takvo telo u PTT-u i počeo pregovore sa EPS-om, koja bi se samo bavila razvojnim pitanjima, bez bilo kakvog upliva stranaca.
Prethodno sam, od aprila 2002.do februara 2003.godine u NIS-u, kao predsedavajući tima za reorganizaciju, na delu pokazao kako se sve može osmisliti uz punu saglasnost svih sindikata, u roku od 8 meseci. Aktiviranjem velikog znanja koje stručnjaci NIS-a imaju, samo te ljude niko ništa nije pitao. Da je ovaj koncept realizovan svi problemi o kojima danas govorimo vezano za naftnu i gasnu privredu bi bili rešeni do kraja 2006,godine, uključujući i Petrohemiju. I sve to na osnovu realnih izvora finansiranja.Uzgred, u Pančevu već od zime 2006.godine ne bi bilo nikakvog zagađenja.
Građani često nisu svesni da kada glasaju pogrešno, oni bukvalno glasaju da im deca nepotrebno udišu kancerogene materije.Recimo, u Pančevu nadprosečno glasaju za LDP i DS, a Jovanović je lično odgovoran za rušenje koncepta razvoja NIS-a.
Uz sva izvinjenja i bez želje da bilo koga uvredim, stvarno sam se nasmejao na ideju da Vlahović i ja imamo dodirnih tačaka.Nezavisno od toga, voleo bih da čujem, od bilo koga, koji to moj potez u prošlosti govori o tome da danas pokušavam da se prikažem drugačijim nego što jesam.
Preporuke:
0
0
18
petak, 29 oktobar 2010 18:29
Visarion
Kaže gospodin MIK da je 1997.g na zašpadu bilo pfrocenjeno da je Milošević zreo za pad ali im nije odgovaralo jer ako legalno padne nemaju alibi za uzimanje Kosova.Oni su tačno znali koliko i kome treba šta platiti da Milošević sazri.Njihovo iskustvo s obaranjem režima i diktatora kad im se suprostavljaju je ogromno.Oni su tačno znali kad će Čaušesku da padne jer je po cenu gladovanja nacije vraćao otrovne dugove MMFA.Oni su takođe procenili da nije moguće srušiti Putina koji je to isto činio mnogo godina posle i još tačnije izračunali da je skidanje Đinđića kad je udario čifte oko Kosova, sa vojnim petljnjavinama i narko mafijom isto tako lak posao.Mislite da se niko ne bi otkrio kao onaj ko to ubistvo naručuje da to nije CIA i mislite li da je CIA pravila sve ove partije i mutila njihovu kašu, kao vešt majstor karte, za masne kolače.Tu je uvek mogućnost da se sumnja na nekog drugog nabaci.
Ali što se tiče revolucije, da kažem jednu reč.Prvo revolucije nisu moguće bez idejnih vođa koji znaju da načine program koji nejveći deo mase ujedinjuje.Drugo revolucija je razaranje, veliko i neizvesno, često lov u mutnom i po pravilu posle izneveravanje ideala u čije ime je podignuta.Nije isto , nikad nije ista zamisao sa ostvarenjem.Mislim da za revoluciju nema tih idejnih uslova.Tačno je da Nikolić nije opozicija ili je tačno da je to prestao da bude.Tačno je da su i radikali, bez vođe slabi.Imaju onog mladog pametnog pravnika u skušpštini koji deluje i logično i pošteno i obavešteno ali to nije dovoljno.Sumnjam da je Šešelj čak i da se vrati sa vojom pameću i svojom prgavom naravi čovek kadar da stane na čelo revolucije.Možda bi na izlaz trebalo čekati.Mora neko da se javi, da se oglasi.Videste li kako neko ili nekolicina među nama počeše da mole da se NSPM pojavi kao partija spasa.Osećaju da je tu negde izlaz i u očajanju biraju kritičare.Oni koji ocenjuju i vide koje je jaje mućak obično nisu kadri da ga snedu.To je staro pravilo.Bolje dobro razmisliti .Najgore je revolucija.
Preporuke:
0
0
19
subota, 30 oktobar 2010 01:02
rb
@Visarion
"Njihovo iskustvo s obaranjem režima i diktatora kad im se suprostavljaju je ogromno.Oni su tačno znali kad će Čaušesku da padne jer je po cenu gladovanja nacije vraćao otrovne dugove MMFA.Oni su takođe procenili da nije moguće srušiti Putina koji je to isto činio mnogo godina posle i još tačnije izračunali da je skidanje Đinđića kad je udario čifte oko Kosova, sa vojnim petljnjavinama i narko mafijom isto tako lak posao.Mislite da se niko ne bi otkrio kao onaj ko to ubistvo naručuje da to nije CIA i mislite li da je CIA pravila sve ove partije i mutila njihovu kašu, kao vešt majstor karte, za masne kolače.Tu je uvek mogućnost da se sumnja na nekog drugog nabaci."
Ne smatram teorije zavere glupošću. Naprotiv. U pitanju su realne borbe za interese koje sprovode realne društvene snage, bez obzira da li te snage zovemo klasama, slojevima, društvenim grupama ili ne znam već kako. Naravno, situaciju uvek dodatno komplikuju strane agenture, što nije nikakav ekskluzivitet Srbije u ovo doba. Ali, ipak! Niste li možda malo pojednostavili ovu priču? Kako to da su Miloševića godinama "rušili" (i onda ga srušili pomoću 100 miliona dolara), a posle su tako lako i efikasno izveli atentat na Đinđića? A o Čaušeskuu i Putinu da i ne pričamo!
Teorije zavere zahtevaju ipak malo produbljeniji pristup, koji će događaje objasniti na koliko toliko realističan način. Nažalost, do prave istine se i tada teško može doći. Iako ne znači da to nije moguće. Uzmimo na primer ubistvo DŽona Kenedija. Tek kada nam je objašnjena veza između pokušaja DŽona Kenedija da emitovanje dolara vrati u nadležnost američke države (shodno Ustavu SAD) i monopola u štampanju novca koji je klika poznata pod imenom Federalne rezerve izdejstvovala 1913. (protivno Ustavu SAD) ovo ubistvo nam je bilo razjašnjeno.
Prema tome, i ubistvo Z. Đinđića će jednog dana biti razjašnjeno, u to uopšte ne treba sumnjati.
Preporuke:
0
0
20
subota, 30 oktobar 2010 01:17
Nikola Turajlić
@ Mik
Tvoja teza da je Imperija 1997 "podržala" Miloševića nije bez osnova, jer je on u Jugo krizi
pokazao veliku kooperativnost. Medjutim u slučaju KiM ova je izostala, pa su odlučili da ga uklone, kako bi mogli, uz pomoć demokrata, završili započeti posao.
Medjutim tvoj realizam ima odredjene granice, tj. nisi u stanju (ne želiš)prihvatiti i najgore mogućnosti.
Selo neće biti pojas za spasavanje od gladi, jer neće biti nafte zbog nedostatka deviza, a konja više nema kao i plugova preklapača. Vreme snalaženja ističe, a Srbija je već sada gotovo na nivou južnoameričkih država.
Dakle ti i sada imaš odredjene iluzije, što ti ne zameram, jer je to primereno tvojem veku.
Dakle još nisi zreo da udješ u klub defetista.
Mene medjutim za sada interesuje da li pod Hemofarmom mislite samo na Hemofarm Vršac ili na Hemofarm Vršac + Hemofarm GmbH, Bad Homburg?
Ovih dana mnoge mi se kolege žale kako Srbija zadaje muke inostranim korporacijama...Pa razmišljam: možda oni knjiže podatke o jako velikom prometu u Srbiji preko drugih zemalja (odn. na crno), a kod nas se jedva krpi kraj s krajem preko lokalnih "predstavnika"...kako to?
ps Vidim da se niste mnogo osvrtali na Savet za borbu protiv korupcije...Koliko znam Savet već nekoliko godina priprema izveštaj o korupciji u zdravstvu...
Onaj, iz Kosjerića li beše, što je ponudio više sredstava za investicije, pa mu je predloženo od strane komisije za privatizaciju da ih smanji, odmah je razumeo u čemu je stvar .Šta njima smeta ako dam više? Što se brinu o mom džepu.Ili se iza toga nešto drugo krije.Što firmi ,kad ona može i bez toga , daj braco nama pa ne moraš da investiraš ni ono što si zapisao.Ko te šiša brija li se vldaika.Privatizacija je i onako definisana kao "burazerska".Ako jedna firma posle privatizacije propadne -to je slučaj ali ako sve ili većina ptropadnu - to je zakonitost.Tu krivice nema.A mi znamo da će većina skiknuti. I skiknula je.
Iza jedne ovakve logične pretpostavke o mogućim razmišljanjima kad se nekome savetuje da ne pretera sa investicijama, kao ne treba, neće firma izdržati, da se sirota ne preceni i ne uništi od ambicija- u toj logici krije se mnogio toga što je ovde samo natuknuto.Ne dao bog da se ide dalje.Možda nije mnogo hrabro čačkati mečku u ovom slučaju i u vezi s ovom temom.
sto se tice tranzicije u srbiji i te kriminalne privatizacije,imam jedan komentar!!iako nisam ekonomista,bilo mi je jasno,po privatizaciji kakvu su poceli da sprovode,da cemo veoma lose da zavrsimo!
da su hteli da od srbije naprave bogatu i stabilnu drzavu,mogli su da privatizuju firme i fabrike po sistemu,da vecinski akcionari(recimo odnos55%-45%,u korist radnika)budu radnici iz tih firmi,tako da bi upravni odbor cinili ljudi kojima je stalo do poslovnog uspeha firme za koju rade!!!
MA SVE U SVEMU,JASNO NAM JE,DA SRBIJA NIJE NIKADA U SVOJOJ ISTORIJI IMALA GORU,NESPOSOBNIJU,NEKOMPETETNIJU I POKVARENIJU VLAST!!!
NE KAPIRAJU DA SU STVORILI BOGATU DRZAVU,DA BI I ONI PO SAMOJ LOGICI STVARI BILI BOGATIJI,JER OD SIROTINJE NE MOGU PUNO DA SE OVAJDE!!!PACOVSKI MENTALITET!!
Da, tu je i ta revolucija. Gospodin Pavlović je bio učesnik jedne (kao i ja, mlad i naivan). Da li se to danas podiže kuka i motika i ruši nenarodnu vlast sama od sebe, ili je možda za revoluciju potrebna i neka ozbiljna logistika. Možda baš ova poslednja revolucija može da nam da neke odgovore. Da li bi ikad Miloševićev režim bio srušen bez ključne uloge stranog faktora? Ceo taj strašni režim je kao branilo 50 policajaca u Skupštini. "Balkanski kasapin", a nigde tenkova sa Topčidera, nigde specijalnih jedinica, Hamera. Sve se nekako "spontano" desilo. Bih tamo i pomislih - Bože, baš je bilo lako, što ne uradismo ovo ranije. A šta vi mislite?
Kažete: "da li bi ikada bio srušen Milošpevićev režim da nije bilo stranog faktora?"...I 100 miliona eura ili dolara (izvinjavam se nema vremena da tražim podtak koji je nedavno izneo bivši ambasador Montgomeri)!...
Danas ništa više nije strano, ali meni je strano kako je moguće uložiti toliki novac (gde se to legalno knjiži?!) a dobiti ništa....mislim na vlasnička prava...(ja bih sa milionom napravila Ameriku, a Milošević bi mi bio guverner američke banke za celu EU sa sve Rusijom-ha!)...
A evo šta o tome skoro reče general Krga.
Branko Krga: NATO 5. oktobra bio spreman da interveniše http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/136252/Branko+Krga:+NATO+5.+oktobra+bio+spreman+da+interveni%C5%A1e.html
fatamorgane iliti po narodnoj: Što je babi milo, to se dedu snilo!
@ Mik
Po dužem vremenu se na NSPM saitu pojavio netko sa realnim odnosom prema katastrofalnoj srpskoj stvarnosti, a ovo se odnosi na tebe (ne da digneš slučajno nos zbog silnih pohvala).
U pravu si da ne postoji deux ex machina, kao poslednja alternativa za promene.
Medjutim ne slažem se sa tobom u toliko da je za kuku i motiku neophodna organizacija jer će ove preuzeti stvari pod svoje, kada se stvori kritična masa onih koji su pod granicom egzistencijalne izdržljivosti.
Postojeća vlast neće imati dovoljne resurse sile da brani svoju poziciju, pa će udariti u tutanj preko okeana, u skladu sa svojom izlaznom "puni kofer" strategijom, dok će Srbijom zavladati anarhija.
Ovo je po meni jedina realna i izvesna mogućnost promena, a samo je pitanje tajminga.
Postoje interesantne teorije da je 1997. procenjeno na zapadu da je Milošević zreo za pad posle priznavanja pobede opoziciji na lokalnim izborima. Međutim to im u tom trenutku nije odgovaralo jer im je Milošević bio idealan izgovor za okupaciju Kosova, pa je Z. Đinđiću povereno da omasovi ideju o bojkotu izbora, zbog navodnog odsustva demokratskih uslova za fer izbore. Kada se pogledaju rezultati tih izbora, a procenjuje se da je izbore bojkotovalo desetak procenata opoziciji naklonjenih birača dolazi se do računice da bi Milošević stvarno pao 97. I onda bi se Amerika našla u problemu, kako da opravda odcepljenje Kosova. Nikad kasnije nisam čuo suvislo objašnjenje zašto je 97. trebalo bojkotovati izbore, a 2000. nije, iako je represija režima bila čak i veća. Toliko o spontanosti ovdašnjih dešavanja.
Kritična masa nezadovoljnih (tj. gladnih) će se u Srbiji teško pojaviti zbog još uvek velikog oslonca stanovništva u selu i čuvene srpske sposobnosti snalaženja (setimo se 93.), a i ako se pojavi to će zančiti da je društvo urušeno do nivoa nemogućeg oporavka, pa će biti slaba uteha što će se "elita" u savršenom redu uputiti ka nekim srećnijim destinacijama, gde će u miru nastaviti da uživa u plodovima minulog rada. Pre mi se čini da sigurno i odlučno koračamo ka društvu tipa centralno američkih demokratija, gde 1 odsto stanovništva poseduje 99 odsto kapitala, a društvene slobode cvetaju poput lokalnih tropskih šuma.
Zasto je za ovdasnju neoliberalnu vrhusku drzava najpre bila problem? Pa zato sto su se rukovodili cuvenom gluposcu da ce nevidljiva ruka sve sama od sebe da resi u Srbiji - pa cak i kriminal i korupciju. A Pavlovic, Vlahovic i ostali doktrinari iz Agencije za privatizaciju znali su da jedino slabljenjem drzavne regulative mogu obezbediti priliv kojekakvog investicionog novca, cije ih poreklo nije uopste zanimalo.
Nije vazno kakvog je porekla macka, vazno je da lovi miseve!
Ali krcag je isao po vodu dok se nije slomio na Jelasicu:
Gospoda "profesionalci" su jednostavno stvorili u Srbiji ambijent u kome se rast drustvenog proizvoda mogao da ostvari jedno - slabljenjem pravne drzave.
Sada Gdin Pavlovic kritikuje javne nabavke itd. za korupciju,a sam je radio na slabljenju pravnog sistema u kojoj je ona endemska.
Jedna stara poslovica veli da liberali kada dodju na vlast rade sve suprotno od onoga sto su pricali dok nisu bili na vlasti.
To je razlog sto su najpre totalno deindustrijalizovali Srbiju a sada su neki od njih prevrnuli curak - pa izigravaju nekakvog posleratnog Borisa Kidrica srpske industrijalizacije.
Ko im jos veruje, taj nista nije naucio od proslosti i zasluzuje goru.
Ozbiljan posao, vredan angazovanja. Ima u Srbiji mnogo postenog, savesnog, strucnog i vrednog sveta ali ih je amerika sa NATO bombardovanjem i sok terapijom DOSovske vlasti ubila u pojam. Molim se Bogu da se konacno krene sa moralnom obnovom iz koje ce poteci sva ostala dobra. Sv. Nikolaj je jos davno porucio Srbima: "organizujte se, radite i....istrajte!"
Glasao sam protiv Zakona o privatizacji.
Prihvatio sam mesto direktora Agencije za privatizaciju da bih pokazao kako se i u postojećim zakonskim okvirima može raditi mnogo bolje.
Koncept je bio da se javna preduzeća reorganizuju i dovedu do visokog nivoa profitabilnosti na osnovu stručnosti i sposobnosti ljudi u samim tim sistemima, uz našu spoljnu pomoć. U tom cilju sam uspostavio posebno telo u NIS-u, dogovorio takvo telo u PTT-u i počeo pregovore sa EPS-om, koja bi se samo bavila razvojnim pitanjima, bez bilo kakvog upliva stranaca.
Prethodno sam, od aprila 2002.do februara 2003.godine u NIS-u, kao predsedavajući tima za reorganizaciju, na delu pokazao kako se sve može osmisliti uz punu saglasnost svih sindikata, u roku od 8 meseci. Aktiviranjem velikog znanja koje stručnjaci NIS-a imaju, samo te ljude niko ništa nije pitao. Da je ovaj koncept realizovan svi problemi o kojima danas govorimo vezano za naftnu i gasnu privredu bi bili rešeni do kraja 2006,godine, uključujući i Petrohemiju. I sve to na osnovu realnih izvora finansiranja.Uzgred, u Pančevu već od zime 2006.godine ne bi bilo nikakvog zagađenja.
Građani često nisu svesni da kada glasaju pogrešno, oni bukvalno glasaju da im deca nepotrebno udišu kancerogene materije.Recimo, u Pančevu nadprosečno glasaju za LDP i DS, a Jovanović je lično odgovoran za rušenje koncepta razvoja NIS-a.
Uz sva izvinjenja i bez želje da bilo koga uvredim, stvarno sam se nasmejao na ideju da Vlahović i ja imamo dodirnih tačaka.Nezavisno od toga, voleo bih da čujem, od bilo koga, koji to moj potez u prošlosti govori o tome da danas pokušavam da se prikažem drugačijim nego što jesam.
Ali što se tiče revolucije, da kažem jednu reč.Prvo revolucije nisu moguće bez idejnih vođa koji znaju da načine program koji nejveći deo mase ujedinjuje.Drugo revolucija je razaranje, veliko i neizvesno, često lov u mutnom i po pravilu posle izneveravanje ideala u čije ime je podignuta.Nije isto , nikad nije ista zamisao sa ostvarenjem.Mislim da za revoluciju nema tih idejnih uslova.Tačno je da Nikolić nije opozicija ili je tačno da je to prestao da bude.Tačno je da su i radikali, bez vođe slabi.Imaju onog mladog pametnog pravnika u skušpštini koji deluje i logično i pošteno i obavešteno ali to nije dovoljno.Sumnjam da je Šešelj čak i da se vrati sa vojom pameću i svojom prgavom naravi čovek kadar da stane na čelo revolucije.Možda bi na izlaz trebalo čekati.Mora neko da se javi, da se oglasi.Videste li kako neko ili nekolicina među nama počeše da mole da se NSPM pojavi kao partija spasa.Osećaju da je tu negde izlaz i u očajanju biraju kritičare.Oni koji ocenjuju i vide koje je jaje mućak obično nisu kadri da ga snedu.To je staro pravilo.Bolje dobro razmisliti .Najgore je revolucija.
"Njihovo iskustvo s obaranjem režima i diktatora kad im se suprostavljaju je ogromno.Oni su tačno znali kad će Čaušesku da padne jer je po cenu gladovanja nacije vraćao otrovne dugove MMFA.Oni su takođe procenili da nije moguće srušiti Putina koji je to isto činio mnogo godina posle i još tačnije izračunali da je skidanje Đinđića kad je udario čifte oko Kosova, sa vojnim petljnjavinama i narko mafijom isto tako lak posao.Mislite da se niko ne bi otkrio kao onaj ko to ubistvo naručuje da to nije CIA i mislite li da je CIA pravila sve ove partije i mutila njihovu kašu, kao vešt majstor karte, za masne kolače.Tu je uvek mogućnost da se sumnja na nekog drugog nabaci."
Ne smatram teorije zavere glupošću. Naprotiv. U pitanju su realne borbe za interese koje sprovode realne društvene snage, bez obzira da li te snage zovemo klasama, slojevima, društvenim grupama ili ne znam već kako. Naravno, situaciju uvek dodatno komplikuju strane agenture, što nije nikakav ekskluzivitet Srbije u ovo doba. Ali, ipak! Niste li možda malo pojednostavili ovu priču? Kako to da su Miloševića godinama "rušili" (i onda ga srušili pomoću 100 miliona dolara), a posle su tako lako i efikasno izveli atentat na Đinđića? A o Čaušeskuu i Putinu da i ne pričamo!
Teorije zavere zahtevaju ipak malo produbljeniji pristup, koji će događaje objasniti na koliko toliko realističan način. Nažalost, do prave istine se i tada teško može doći. Iako ne znači da to nije moguće. Uzmimo na primer ubistvo DŽona Kenedija. Tek kada nam je objašnjena veza između pokušaja DŽona Kenedija da emitovanje dolara vrati u nadležnost američke države (shodno Ustavu SAD) i monopola u štampanju novca koji je klika poznata pod imenom Federalne rezerve izdejstvovala 1913. (protivno Ustavu SAD) ovo ubistvo nam je bilo razjašnjeno.
Prema tome, i ubistvo Z. Đinđića će jednog dana biti razjašnjeno, u to uopšte ne treba sumnjati.
Tvoja teza da je Imperija 1997 "podržala" Miloševića nije bez osnova, jer je on u Jugo krizi
pokazao veliku kooperativnost. Medjutim u slučaju KiM ova je izostala, pa su odlučili da ga uklone, kako bi mogli, uz pomoć demokrata, završili započeti posao.
Medjutim tvoj realizam ima odredjene granice, tj. nisi u stanju (ne želiš)prihvatiti i najgore mogućnosti.
Selo neće biti pojas za spasavanje od gladi, jer neće biti nafte zbog nedostatka deviza, a konja više nema kao i plugova preklapača. Vreme snalaženja ističe, a Srbija je već sada gotovo na nivou južnoameričkih država.
Dakle ti i sada imaš odredjene iluzije, što ti ne zameram, jer je to primereno tvojem veku.
Dakle još nisi zreo da udješ u klub defetista.