Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Zakon o Zabrani diskriminacije“ je zakon protiv vladavine prava

Komentari (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 14 maj 2024 02:31
Ah
Izgleda da je ovo sasvim "normalno" u zemlji koju političko mafijaška kvazielita gura u EU gde isto tako vladaju menadžeri iz Evropske Komisije koje niko nije birao na izborima a koje kontrolišu hazarski globalisti da se ne lažemo. Isti kroje kapu i nama uz pomoć Vučić Oskara.
Preporuke:
24
1
2 utorak, 14 maj 2024 04:58
Svaka na mestu
Potpisujem!
Preporuke:
37
1
3 utorak, 14 maj 2024 05:03
Poštovalac
Zapažanja na mestu. Samo se nadam da će nešto biti učinjeno i po ovom pitanju!
Preporuke:
35
1
4 utorak, 14 maj 2024 05:09
Vladavina prava
VRH VRHOVA!
Preporuke:
35
1
5 utorak, 14 maj 2024 07:52
Axios
Dostojan.
Preporuke:
34
1
6 utorak, 14 maj 2024 09:47
dux
Istina. Nasa sadasnja vlast sve cini da dokaze da je nesposobna i da se ingerencije za razne stvari daju nekakvim strucnim menadzerima koje niko nije izabrao niti kada proverio njihove kvalifikacije.

Banalniji primer su razni analiticari i vojni strucnjaci na pinku i hepiju koji lupaju ko maksim po divizijama i nikom nista. Ne mozes verovati neznanju i kolicini gluposti koja se servira.

Ko im je dao mandat i ko je proveravao kvalifikacije. zar mi moramo da progutamo sve sto nam ovi razni idioti serviraju. Treba nauciti reci NE, zeni, deci, shefu na poslu, pa i drzavi.

Kad bi svi mi stisnuli da kazemo NE na pravom mestu i u pravom trenutku ne bi bilo toliko lose. Nas je vise nego njih, cega se plasimo?
Preporuke:
21
0
7 utorak, 14 maj 2024 09:57
Libertarijanac
Etos „menadžerizma“ je zamenio vladavinu prava. Umesto vladavine zakona, na delu je vladanje zakonom, što znači da je zakon sada sredstvo koje se koristi za prevaspitavanje društva prema nečijem kalupu.

Ta tzv. "vladavina prava" je, pogotovo na nivou visoke politike (što je ovde slučaj), oduvek bila manje-više samo još jedan u nizu državnih mitova i šarena laža koja je stigla sa Zapada u 19. veku kako bi se narodnim masama što lakše manipulisalo bez otvorene primene fizičke sile.

Dakle uprošćeno objašnjeno... Ako ti državni mafijaš koga je glasačka stoka aminovala na čelo državne bande naredi nešto - ti se toj naredbi (poučava vladajuća državna dogma) ne povinuješ bespogovorno zato što su taj mafiozo i njegovi činovničići naoružani i što ćeš ići u zatvor (ili na giljotinu) ako ne ga poslušaš, nego izvršavaš šta ti se naredi zato što je to u skladu "pravnom državom" i "vladavinom prava". Nije nego.
Preporuke:
14
2
8 utorak, 14 maj 2024 10:07
Libertarijanac
A što se tiče takozvane "diskriminacije" - svako bi trebalo da ima neprikosnoveno pravo na diskriminaciju.

Recimo, ako se nekoj devojci ne sviđa određeni momak - ona ima puno pravo da ga odbije ("diskriminiše"). Ako se vama kao piscu ovog teksta ne sviđa hrana u određenom privatnom restoranu jer je odvratnog ukusa - imate puno pravo da taj restoran u širokom luku zaobilazite ("diskriminišete"). Ako neko ne voli, na primer, Rome ili žene, njihov izgled, ponašanje i/ili način života - taj neko ima puno pravo da njihova naselja ili zabave zaobilazi u punom luku ili da u svojoj, recimo, prodavnici ne usluži nekog od njih (tj. da ih "diskriminiše").

Diskriminacija je lični izbor i pravo svakog pojedinca. I tu država i inače nema šta da se meša.

Druga je stvar agresivnost prema objektu diskriminacije. To je već kršenje ličnih prava tog pojedinca ili skupine i ne bi smelo biti tolerisano u bilo kom vidu izuzev gole fizičke samoodbranu.
Preporuke:
8
4
9 utorak, 14 maj 2024 10:19
Libertarijanac
Kada je u pitanju ona čuvena "sloboda govora" - nje ionako već odavno nema. Izuzev u tragovima, tamo gde je potpuno bezopasna po državni (tj. mafijaški) režim.

Punu "slobodu govora i izražavanja" smo izgubili još sa donošenjem zakona o zabrani "uvrede časti i dostojanstva" kojim se uvode pravne kategorije uvrede i klevete.

Tim zakonom je na mala vrata zadržan komunistički "verbalni delikt" kao sredstvo ućutkivanja pojedinaca koji kritikuju lopove i ubice koji su na vlasti u ovoj našoj dičnoj rajetinskoj "demokratiji".

Da smo zaista slobodno društvo onda bi svako imao puno i neprikosnoveno pravo da, ako hoće, javno i vređa i kleveta svakog drugog jer se i "čast" i "dostojanstvo" nalaze u oku posmatrača i nisu nikakva lična svojina tog nekog drugog pa da nemaju pravo da budu narušeni bez dozvole.

Ako ste zaista pošten, čestit čovek onda vam ne bi nimalo smetalo ako bi neka budala pokušala da vas javno vređa ili ponižava jer ona time zapravo pokazuje i ko je i šta.
Preporuke:
8
3
10 utorak, 14 maj 2024 10:28
Libertarijanac
Ali ako biste zaista bili lopov, lažov i/ili ubica - onda vam nikako nije u interesu (pogotovo političkom) da se to bez ikakvih posledica javno obelodanjuje. Zato taj zakon i postoji. I otuda i postoji podela na "dobru" i "lošu" diskriminaciju kao i blebetanje (između ostalog, i vaše u ovom tekstu) o toj nekakvoj čarobnoj "pravnoj državi" i "vladavini prava".

A ove nove mere državne represije koje sprovodi ova nekakva Brankica Janković i ostalim komesari genocidnog cionizma - to je samo puko "zatezanje omče" koja se već uveliko nalazi oko narodnog vrata. A omča je tu zbog svih tih pogubnih državnih laži kojima se podjarmljuje običan narod i koje se neprekidno ponavljaju radi što boljeg "utuvljivanja" istih u glavu pokorenim masama. A vaš tekst ih je prepun.

Dakle...

Svako bi trebalo da ima pravo na "diskriminaciju" i država nema tu šta da se meša. Nema "pravne države/vladavine prava" - to su šarene laže smišljene radi lakšeg vladanja narodom. I da, sloboda govora je odavno mrtva.
Preporuke:
7
1
11 utorak, 14 maj 2024 10:48
Libertarijanac
Još samo da prokomentarišem dve tvrdnje iz ovog vašeg teksta. I ova čuvena "podela vlasti na sudsku, zakonovdavnu i izvršnu" koju spominjete je, praktično i objektivno posmatrano, takođe obična budalaština koju država i intelektualci u njenoj službi neprekidno zagovaruju kako bi legitimizovali svoju vladavinu nad narodom.

Izvorno gledano, Šarl Monteskje je u Francuskoj u 18. veku prilikom zagovaranja te političke zamisli obavezno dodavao da bi sudsku vlast trebalo da vrši sveštenički stalež rimokatoličke crkve, zakonodavnu vlast bi trebalo da vrši običan narod ("treći stalež") a izvršnu vlast bi trebalo da vrši plemstvo. Poenta je bila da svaki od ta tri staleža ima suprotstavljene interese i da će kontrolisati jedni druge i udarati "kočnice" međusobno ako se neko od njih ne pridržava zakonskih propisa.
Preporuke:
6
0
12 utorak, 14 maj 2024 10:59
Libertarijanac
A u savremeno doba imamo jednog državnog vladara i njegovu svitu (uključujući tu tajne službe) koji (svima nam je to dobro poznato) postavljaju ne samo sudije svih viših državnih sudova nego i sve skupštinske poslanike.

A koja je sada svrha te političke zamisli? Pa nikakva druga nego da legitimizuje državno, mahom poresko i inlfatorno, nasilje nad narodom prividom i maskom te nekakve "pravnosti".

Ista je stvar i sa državnim Ustavom. Manje-više svi vi učeniji stalno u ovakvim tekstićima trubite o tom nekakvom "kršenju ustava od strane diktatora Vučića/poverenika za ravnopravnost" a niko od vas ne pominje da je izvorno zamisao ustavnosti u SAD (gde je i nastala u poslednjoj četvrtini 18. veka) zapravo neraskidivo povezana sa pravom na slobodno nošenje i posedovanje vatrenog oružja.

Odnosno, Ustav je samo opštepriznati pravni dokument kojim se legitimizuje oružana pobuna protiv odmetnutog vladara koji se ne pridržava onoga što piše u tom dokumentu.
Preporuke:
7
1
13 utorak, 14 maj 2024 11:08
Ana
"Zakon o zabrani diskriminacije" nije ništa drugo nego zapadni instrument za razbijanje države. Produkt toga je anarhija. Na nama je da se ili vratimo klasičnoj državi u skladu sa tehničko-tehnološkim rešenjima u kojima živimo ili da prihvatimo anarhiju pa kako nam bude. Dobro neće biti, verovali ili ne.
Preporuke:
21
0
14 utorak, 14 maj 2024 11:09
Libertarijanac
I samo još (ako mi bude dozvoljeno, već sam ionako prekardašio svaku meru u komentarisanju) da zaključim ovu svoju malu dijatribu o toj čuvenoj "ustavnosti".

Žaliti se kao onaj crtani junak Kalimero (u stilu "to je nepravda") na kršenje tog nekakvog državnog Ustava od strane diktatora - uz istovremeni izostanak pozivanja na sveopšte naoružavanje naroda - predstavlja potpunu smejuriju.

Ali papir, kako neko reče, trpi sve. Pa čak - između ostalog - i ovu "kastriranu" teoriju o državnoj ustavnosti koja se podučava na državnim pravnim, filosofskim, sociološkim i politikološkim fakultetima a da niko uopšte ni ne uočava potpunu praktičnu besmislenost iste.

Toliko od mene. Nisam mogao kraće jer ovaj vaš tekst je školski primer šta nastane kao krajnji proizvod kada jednog (pretpostaljam) sasvim pristojnog i bistrog čoveka ubacite u državno školstvo i u toku dva desetleća mu potpuno properete mozak državnim lažima.
Preporuke:
7
4
15 utorak, 14 maj 2024 12:50
Dragan R
@Libertarijanac
1.
Načelno ste u pravu. Diskriminacija jeste lični izbor svakog pojedinca, ali i osnova vladavine prava. Gotovo svaki zakon je u osnovi diskriminacija. Ili drugačije rečeno, da ne postoji diskriminacija ne bi bilo ni zakona. Na primer krivično zakonodavstvo. Ono važi (ili bi trebalo da važi) za sve podjenako, ali se njime diskriminišu oni koji su kriminalci u odnosu na one koji nisu. Ili na primer zakoni o zabrani pušenja, ili zabrani lova. Važe za sve, ali se njime diskriminišu pušači (u odnosu na nepušače) i lovci (u odnosu na one koji se ne bave lovom). Isto važi i za sve druge oblasti života. Na primer, banke diskriminišu klijente, jer nekima daju bolje uslove nego drugima. Naravno, u svakom društvu postoje kategorije čija je diskriminacija zabranjena. Tako je i kod nas, definisano je Ustavom i odraz je vrednosti koje naše društvo baštini vekovima. Naravno, društvo se menja, menjaju se i neke vrednosti pa to pravo treba i da prati, ali na zakonom propisani način.
Preporuke:
4
0
16 utorak, 14 maj 2024 13:25
Dragan R
@Libertarijanac
2.
Kao što sam već napisao, načelno jeste u pravu, ali na žalost, pogrešno shvatate pravo na diskriminaciju. Da, vaše je pravo da pripadnike određenih grupa (da li su to Romi, koje ste naveli kao primer, ili Srbi, homoseksualci, marsovci, svejedno) ignorišete i izbegavate u svom privatnom životu, ali na primer "u svojoj prodavnici" ste u obavezi da sve, pa i one koje lično diskriminišete, uslužite. Inače, stvarni život i pravo su nebo i zemlja. Čak i ona diskriminacija koja je Ustavom zabranjena u stvarnom životu itekako postoji i apsolutno je nemoguće izbeći je. Na primer, zabranjena je diskriminacija na osnovu imovnog stanja a svi smo svesni da je siromašan čovek apsolutno diskriminisan u odnosu na bogatog. Ili još gore. Mogu li, na primer, invalidi, čija je diskriminacija takođe zabranjena, da postanu piloti? Naravno da ne. I u obrnutom slučaju je isto. Ne može se nikakvim zakonima zabraniti diskriminacija onoga što je priroda već diskriminisala (na primer dva pola).
Preporuke:
7
0
17 utorak, 14 maj 2024 14:14
andronikus
Došli smo u situaciju, što je više pravnih normi to je više i sve više nepravde. Svaki odnos između dva učesnika je pravni odnos. Dokle se došlo u tim pravima je činjenica da bez advokata ne možete ući u katastar. Zašto kad se u socijalizmu moglo ući i izaći kad hoćete bez advokata. Da ne dužim, ako se ovako nastavi, bez advokata nećemo moći ući ni u javni wc. Nikad se ne zna kada i gde može nastati pravni odnos. Dakle po sadašnjim normama, na frekventnim toaletima bilo na javnom mestu ili restoranu, moraće dežurati advokati, specijalisti za rešavanje pravnog odnosa između dve stranke u toaletu? Što je previše, previše je.
Preporuke:
18
0
18 utorak, 14 maj 2024 16:00
Pravnik
Za Libertarijanac-a

Poštovani, autor ovoga teksta očigledno polazi od iste ideje Libertarijanstva koju Vi zastupate. Osim što negirate postojanje svih pravila, molim Vas, pojasnite šta je po Vama Libertariajanstvo kao ideja (filosofija)?
Preporuke:
17
0
19 utorak, 14 maj 2024 16:10
Pravnik
Za Dragan R. 2

Sve u redu, samo mala ispravka. U slobodnoj državi sa slobodnim marketom, u Vašoj prodavnici Vi bi trebalo da možete da diskriminišete. Vi možete da kažete, samo oni koji su pristojno odeveni biće usluženi. Država ne bi trebalo da ima ništa sa time. Dakle, Vi imate pravo da uslužite koga želite. Vaša je stvar što bi potencijalno posao trpeo zbog Vaših izbora, ali ne bi smeo da postoji sila zakona koja Vas sprečava da Vaš posao organizujete kako želite.
Preporuke:
8
0
20 utorak, 14 maj 2024 16:19
Vladavina prava
Dragi Libertarijanac,

Koja pravna ideja je bolja od tzv. vladavine prava o kojoj govori autor? Unapred hvala?
Preporuke:
16
0
21 utorak, 14 maj 2024 16:41
Pravnik
Libertarijanac, Vi očigledno imate dobru nameru, ali malo brzeljate u proceni i konfuzno pišete, prema onoj narodnoj: Što na umu to na drumu. Ukoliko ste zaista Libertarijanac ne bi trebalo da previdite da tekst koji kritikujete govori o dve međusobno suprotstavljene ideje. Prva je, i to je polazna tačka, da je Zakon o zabrani diskriminacije donesen i da pojedinac (Poverenik, birokrate) IMA ZAKONSKO PRAVO da donese određene mere i kazni silom državnog zakona svakoga po slobodnom nahođenju.

Druga ideja je da je to pogubno za društvo. Autor teksta koji kritikujete zastupa ovu drugu pravnu ideju.
Koju od ove dve ideje, po Vama, treba da podrži jedan klasični Libertarijanac?
Preporuke:
16
0
22 utorak, 14 maj 2024 20:23
Milica Djukic
Odlican, a jednostavan tekst. Ne mogu da verujem da ovakvi zakoni uopste dodju do Skupstine! Ko uopste predlaze skupstini ovakve zakone???!!!
Preporuke:
18
0
23 utorak, 14 maj 2024 23:09
PRAVO U CENTAR
Svaka na mestu!
Preporuke:
16
0
24 sreda, 15 maj 2024 13:24
Libertarijanac@Pravnik
Vidim da je ova moja serija komentara na ovaj tekst izazvala određene reakcije. Nažalost, trenutno nemam vremena da odgovorima na sve primedbe po pitanju mojih političkih i pravnih gledišta jer sam i ove komentare koji su očigledno podstakli sva ova vaša pitanja napisao u trenucima odmora pošto sam trenutno veoma poslovno zauzet.

Samo ću kratko razjasniti da nemam ništa protiv zapažanja autora ovog teksta da uvođenje ovog zakona predstavlja očigledno kršenje te nekakve "pravne države" i uvođenje potpunog, sasvim arbitrarnog diskrecionizma isturenog agenta od uticaja u vidu ove Brankice i sličnih. Dakle, sve što je napisano o tome u ovom tekstu je, što se kaže, sasvim na mestu. Ono što mi je zasmetalo je uobičajena, lažna i pogubna terminologija koja se promoviše na državnim fakultetima i koje je ovaj tekst prepun. Zato sam, u trenutku predaha, ukratko hteo i da je raskrinkam, bez ikakve lične zamerke autoru koji je samo dobar đak loših teorija. Kao i toliki drugi, uostalom.
Preporuke:
3
9
25 sreda, 15 maj 2024 13:33
Libertarijanac
A ako vas zanima šta je to uopšte libertarijanizam kao politička ideologija, na koji način i zašto se pokušava zlonamerno ocrnjivanje istog, na koji način bi mogao da presudno popravi naše društvo kao i ako imate neka posebna pitanja lično za mene po pitanju kritike pravno-političkog koncepta "pravne države/vladavine prava" evo vam moje elektronske adrese ( Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli ) na koju mi ta pitanja možete poslati. A ja bih vam, ako pitanja pristignu i ukoliko vas zanima ova tematika mogao, kada budem imao vremena, potpuno razjasniti sve što bi vas eventualno zanimalo po tom pitanju i uputiti vas na odgovarajuću literaturu u kojoj biste mogli saznati još i mnogo više.

Eto, to bi zaista mogla biti osnova nove srpske političke misli za 21. vek.
Možda su moji komentari bili pomalo neprijatni za autora ovog teksta ali to je neizbežno kada se pomene bilo koja tema koja ne spada u političko glavnostrujaštvo, odnosno koja se nalazi daleko izvan tzv. "Overtonovog prozora".

Pozdrav
Preporuke:
2
9
26 sreda, 15 maj 2024 21:05
Pravnik
Za Libertarijanac-a

Poštovani, hvala Vam što ste podelili Vašu el. adresu, ali poenta tekstova i mogućnosti komentarisanja i jeste da potstaknu i druge na razmišljanje, a ovo je skoro pa jedinstveno mesto gde je to moguće. Zato veliko hvala NSPM!!!

E, sad, dobro sam upoznat sa idejom Libertarijanstva, a klasično Libertarijanstvo je ideja koju potpuno podržavam. Sebe smatram klasičnim Libertarijancem, ali ja izgleda ne vidim ono što Vi vidite. Vi kritikujete terminologiju teksta, ali ne kažete jasno koju terminologiju i zbog čega. Vi kao da tvrdite da postoji neka posebna Libertarijanska pravna terminologija.

Konačno, smatram da je dobro da javno objanite Vaše razumevanje Libertarijanstva iz dva razloga: 1) oni koji možda nisu upoznati sa idejom Libertarijanstva mogu nešto da saznaju iz prepiske i 2) kad krenete pismeno da objašnjavate, bolje ćete shvatiti mane Vaših kritika.
Preporuke:
14
0
27 petak, 17 maj 2024 07:50
J.
- Svaki nacrt zakona, pre slanja u Skupštinu, mora da prođe odobrenje ministarstava, u ovom slučaju min. pravde. Kako je moguće da ga je to min. propustilo do Skupštine ako i kada njegovi članovi krše Ustav!?
Tražim odgovornost tog ministarstva. Čak i samog ministra pored koga je nacrt takav prošao na Vladi;
- ovaj ovde opisani i analizirani slučaj pokazuje da poverenika treba ukinuti, jer deluje izvan pravnog okvira a unosi pometnju u funkcionisanje države;
- iako je Narodna skupština na vrhu piramide u oblasti zakonodavstva, njen neškolovani a stranački uštrojeni režimski sastav ne daje veru u oslonac, zato je prethodno filtriranje nacrta zakona u Vladi i ministarstvima utoliko odgovornije.
Preporuke:
9
0
28 petak, 17 maj 2024 15:38
J.
I u ovom nesrećnom slučaju vidimo kako se u porobljenoj Srbiji nesmetano proguravaju zakoni tokom vlada u ostavci.
To se mora ispraviti, sprečiti!
Preporuke:
8
0
29 subota, 18 maj 2024 03:34
Deda Pera
Odlican tekst!
Preporuke:
5
0
30 subota, 18 maj 2024 03:37
S. S.
Stvarno dobar tekst...
Preporuke:
5
0
31 subota, 18 maj 2024 03:48
Libertarian
Čovek objasnio. Ali, ima li ko da čuje?
Preporuke:
6
0
32 ponedeljak, 20 maj 2024 21:49
sloboda misli i govora
Kako li se provuče"govor mržnje'što je nasleđe titoizma(čl 145krivičnog zakona sfrj)?
U narodu"delikt mišljenja".
Preporuke:
1
0
33 utorak, 21 maj 2024 15:50
Miloš O.
Katastrofalan zakon po društvo.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner