Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Porez na silikone

Komentari (60) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 29 jul 2010 23:06
Dragan
Mislim da je ideja odlična, iako je činjenica da njenu realizaciju prate mnoge opasnosti od arbitrarnosti i pretvaranja u lov na veštice. Ali mislim da vredi pokušati i to prvo od tv forme rijaliti šou. Svaki takav šou treba da bude dodatno oporezovan, jer emiterima donosi profite i popunjavanje programa(Farma na Pinku se emitovala i do 7 sati?!)takvim banalnim, pa i vulgarnim sadržajima. Treba nešto uraditi i to što pre, jer ih imaju gotovo sve TV kuće i prete da potpuno prekriju sve druge sadržaje
Preporuke:
0
0
2 petak, 30 jul 2010 00:24
gorštak
Ovaj tekst me podsetio na jednu davnu minijaturu pisca Dušana Savkovića iz knjige ''Mamuzanje Evrope'', koju ću s dopuštenjem moderacije preneti u celini.

''Svi se užasavaju novokomponovane pesme ''Otišo si sarmu probo nisi''. Ja ne. Ja nisam fini. Ja nisam da se menja narod. Ja u toj pesmi, prvo i prvo, vidim jad egzistencije, vidim kaljugu. Vidim ženu, mladu ali ostavljenu, napuštenu i zapuštenu, razvedenu i zabrađenu. Baš sad je otpratila decu u školu i čeka švalera. Namešta protezu, stavlja svečane zube. Koža na licu joj je uštavljena od vetra, sunca, kiše i sekiracije. Dlanovi su joj tvrdi i oštri kao rende za kupus. Na sirotinjskom šporetiću ''trojka'', u sirotinjskoj kuhinji, krčka sarma. Zapržena je, dakle gotova. Čeka se samo švaler i njegova muška milost. Na klimavom stolu dva tanjira, jedan porcelanski beli, jedan plehani beli. I hleb u peškiru. Slanik. Dolazi švaler. Narogušen. Nisu mu sve koze na broju. Ćuti. Ko zna šta ga muči. Ne pomažu njeni svečani zubi. Neka druga žena? Možda. Švaler kaže da nema vremena ni da sedne a kamoli ljubav. Zar ni sarmu? pita ona. On kaže: ostavi sad sarmu, j.... sarmu. Švaler odlazi. Žena ostaje i shvata da se ljubav ugasila ili da će se ugasiti. Turi u šporet šipuru od kukuruza da se bar vatra ne ugasi kad se ljubav gasi. Onda vadi protezu i počinje da peva: otišo si sarmu probo nisi... Otvara svoje srce. Peva iskreno, peva o onome što oseća. Ne peva o Revoluciji. Otvara srce i pušta goluba. U srcu ostaje istinska, opustošena pustoš, slomljena nada. Suza. La paloma. Žena najzad odlazi u štalu da pred kravu baci naviljak sena.''

Dakle, slažem se s autorkom. Svaljivati priču o šundu samo na turbo-folk, uz istovremeno blagosiljanje kojekavih performans-idiotarija, sterilnih umetničkih projekata, rokersko-pankerskih poza i prenemaganja i licemerno je i kontraproduktivno. Puno je nekakvog tuđinskog duha i intelektualnog snobizma kod domaćih kulturnjaka, koji se rugaju narodu bez pravog razumevanja za njegovu dušu i realne okolnosti u kojima živi.
Preporuke:
0
0
3 petak, 30 jul 2010 01:00
PA
I šta proizilazi kao zaključak iz ovoga teksta? Da neko hoće jadne Dare, Mare i ostale Šare da ostavi bez teškom mukom stečenog imetka, kuća, haljina ili ne daj Bože silikona? I nekad se oporezivao šund, i nije to bilo nimalo loše.Bar smo imali za državne muzičke škole, pa su deca učeći da sviraju poneki od instrumenata podsticala svoj opšti intelektualni razvoj. Tako bar misle u Kini!
I molim vas, nemojte misliti da tri dopadljiva akorda koje ponavljaju Bitlsi imaju bog zna kako veliku umetničku vredinost.
A o Madoni ne vredi trošiti reči ?
Činjenica je da u istoriji umetnost nije bila na ceni. Pa dovoljno je dokaza da je upravo tako. Zar i Mocart i Bah nisu umrli kao puki siromasi?
Udovoljite samo masama i tako ćete lakše vladati njima! To je osnovni cilj. Još je Platon rekao:"Kakva muzika onakva i država". A ja bih sebi dala slobodu da nastavim: kakva muzika onakav i narod!
I ne samo muzika, ali je izdvajam kao najprisutniju!
Preporuke:
0
0
4 petak, 30 jul 2010 02:49
Cvijanović
Tekst naprosto buja od ideologije političke korektnosti i sličnih zapadnih diskursa "uvređenje mlade". Neverovatno je izjednačavati strane i nezavisne produkte zapadne muzike i kulture s domaćim đubretom poput turbofolka koje ne zaglupljuje englesku publiku, i englesku muziku i kulturu već ovu domaću, i od mladih ljudi i 12-ogodišnjih devojčica stvara društvene bogalje bez ikakvih vrednosti.
Preporuke:
0
0
5 petak, 30 jul 2010 03:10
Igor
Genijalan tekst. Slazem se sa svakom recju. Elitizam je najprisutniji kada se govori o muzici (i kulturi uopste) jer se tu ukusi najdirektnije ispoljavaju. Ne verujem da bi se Sinisa Kovacevic i Teofil Pancic mogli tako lako sloziti oko bilo cega, kao oko ovakvog predloga. Doduse, verovatno bi se u pocetku posvadjali oko toga da li su Pistolsi sund, ali ljudi su, dogovorili bi se... A kad covek malo razmisli, pa moraju se nekako skupiti pare za te hiljade galerija i pozorista u koje niko ziv ne ulazi, nadobudne pesnicke veceri, "domove kulture" u svakom selu itd. Pa jelda?
Preporuke:
0
0
6 petak, 30 jul 2010 05:53
Ultravisitor
Odlicno!
Preporuke:
0
0
7 petak, 30 jul 2010 08:47
Branko
Više od turbofolk muzike (koji očigledno jedan deo našeg naroda obožava bez obzira šta drugi deo misli o njoj) problem predstavljaju RIALITI zabave u kojoj dokoni ljudi vide savršenu ѕabavu i naslađuju se glupostima i tuđim prostaklucima bez straha da će ih neko uhvatiti kako vire kroz ključaonicu.Većina nema hleba na stolu ali može da odvoji 100 din za besmislenu i navodno bitnu SMS poruku.Jeste li,takođe,primetili poplavu pljačakaških telefonskih KVIZOVA na regionalnim i lokalnim televizijama u kojima se gledaoci navodno muče i neće da pogode reč u kome su slova ispreturana recimo "metrijageo". Verovatno samo idiot ne može da pogodi reč ali nije reč o znanju već o debelom naplaćivanju svakog započetog minuta dok navodno čekate da vas uključe u program (da se Vlasi ne dosete,na kajronu koji prolazi ekranom ne stoji cena minuta od 100 din, već
50 din za 30 sekundi).
Dakle,sa obe ruke glasam (ukoliko ih neko broji) za uvođenje rigorozne kontrole i momentalnog finansijskog kažnjavanja (a tu njih najviše boli ) zarad medijskog/pseudokulturnog javašluka.
P.S.Mislim da bi Pink (Farma,Grand parada), B92 (Veliki brat) sigurno 24 sata prenosili golf turnire, utakmice hokeja na travi, bilo šta drugo ako bi bili sigurni da će time maznuti mnogo para od gledalaca.
Preporuke:
0
0
8 petak, 30 jul 2010 09:14
Vidoje
Ideja je odlicna i prisutna je dugo godina, ali nikako da se primeni.
Postoji jedan vrlo jednostavan recept. U svim sredjenijim drzavama se kategorisu proizvodi (ne samo TV programi, jer se ljudi bave i drugim stvarima) na PG (roditelj odlucuje), M (do 15 god), MA (16-18), R (preko 18, u srbiji normala) X (nije dostupno ispod 21 god, i zasticeno je da se ne vidi spolja). Alhohol i cigarete ne mogu kupiti mladji od 18 godina.
Sund nisu samo pesme, nego i recnik koje koriste javne licnosti,nacin oblacenja, ponasanje koje sluzi deci da se identifikuju sa pogresnim vrednostima.
Sloboda se ne moze zameniti anarhijom.
Jednom ce valjda doci vreme kada ce bitange i drogasi prestati da nam budu uzori
Farmu ne moze da uredi stanovnik farme (svinja, konj ovca...). Nju uredjuje farmer (vlasnik) i odredjuje pravila.
Preporuke:
0
0
9 petak, 30 jul 2010 09:22
nenovinar
Koliko god mislim da smo potonuli u kulturno beznađe, ipak mislim da ovakav porez nije potreban, baš zbog subjektivnosti koja se u ovom slučaju ne može izbeći. Jovana je opisala kako je to bilo za vreme SFRJ! Ko bi bio kompetentan da oceni šta jeste a šta nije šund? Možda još jedna agencija sa 300 sveže zaposlenih partijskih vojnika?
I da, nije problem samo u Pinku i malim Pinkovima i njihovim lokalnim derivatima, već i u RTS-u, koji kao televizija koja ne bi trebala da ima komercijalne interese, i koju ja plaćam, snosi mnogo veću odgovornost od Pinka.
PGP je glavni izdavač poslednjih nekoliko albuma Nedeljka Bajića Baje. To je za neupućene onaj što peva "Mini, mini, mini suknja, lepo ti stoji nosi je stalno...Mini, mini, mini suknja, stoji ti maksimalno". Da li je to podrška PGP-a autentičnom srpskom etno zvuku? Naravno da nije!
I onda najvežiji primer koji me je jako iznervirao.
Nagradna igra Bingo. Počeo je sasvim standardno, sa Dejanom Pantelićem i Marijom Kilibardom i trajao je neko vreme. Onda se neki "princ intelekta" setio da bi mogao iz to da progiura i muzičku emisiju, pa je zbog iskustva u kulturnom radu doveo bivšu loto devoju, bivšu voditeljku Granda i neuspešnu glumicu Suzanu Mančić. Najnovije što izvodi bratija uredništva RTS-a su muzički Bingo karavani po gradovima Srbije. Iako je u pitanju samo nagradna igra...
Ne znam, nekako im ne verujem, nikome! Ni vlasti ni opoziciji!
Gospodinu Kovačeviću svaka čast, ali setimo se Vladine Srpske Nove Godine sa, kako to jedan smederevski umetnik poetično kaže "udovicom od ubice". Koštunica, Velja i Dodik zagrljeni uz "Moj Beograde" u transu, a meni na očima mrak!
Ista ta udovica na Slavi prima ministra policije i jednog višestrukog funkcionera, saborca njenog ubijenog muža.
I šta onda možemo sa ovakvim stranačkim prvacima? Lex specialis za Cecu, Brenu, Seku a porez na, recimo mlade smederevske pank nade "Gavrilo Princip", čiji se album zove "Naj**ali", samo zato što psuju?
Preporuke:
0
0
10 petak, 30 jul 2010 10:09
Sizif
Bez obzira na to što će se narod i dalje proveseljavati šundom, mislim da takvim stvarima nije mesto, ako već ne uopšte u medijima, onda bar ne u onima sa nacionalnom frekvencijom ili značajem. Jer mnoge stvari koje su dostupne našoj deci na TVu, daleko su van zabavnog, a još dalje od obrazovnog karaktera.
Svaki narod je podložan manipulaciji i to je prirodna stvar, jer država ne može da opstane ako ne manipuliše narodom. Naša je nesreća što mi u stvari ne manipulišemo svojim narodom u cilju ostvarivanja vitalnih nacionalnih interesa, nego to radi neko treći u cilju ostvarivanja njegovih.
Preporuke:
0
0
11 petak, 30 jul 2010 10:28
b.s.
U hotelu, prošle godine, gledajući danima TV kaže moja prijateljica: !Jao ljudi, 60 programa a nema šta da se vidi!"
Eto dolazim do istog zaključka: Nije problem u Pink kulturi kao takvoj, problem je kad ona postane jedini izbor.
A mi smo u našoj sivoj, napornoj i jadnoj svakodnevici došli nekako do toga da ne možemo da svarimo lako ništa osim šunda, sve drugo se ofucalo, postalo isto: I politika i vesti i filmovi, serije, reklame, kulturni pregledi, pevanja, sviranja, razgovori...sve je postalo ROBA!
Nekako smo provalili klišee i obrasce svega, znamo kako će se film odvijati, serije nam ionako puštaju kao da Tito uopšte nije umro, kao da se Juga nije raspala. Naši nas drže za budale!
Dok sam gledala farmu, shvatila sam da je Đus bio u pravu. Rekao je: "Ako narod stvarno toliko glasa za ovog ratnog profitera, onda je to dijagnoza!"
A mi, prijatelji gledajmo kako da se odviknemo od televizije kao takve.jer je bezvredna.
Preporuke:
0
0
12 petak, 30 jul 2010 10:49
Vladimir
Nije muzika sund, nisu tekstovi sund. Nacin izvodjenja i muzike i teksta i pozorisne predstave moze da bude sund ili umetnost.

I nije bitna sarma, bitnije je da su note majstorski odsvirane i pevanje uradjeno zanatski, bez falsiranja.

To je kreacija.

A silikoni, plagijati, falsiranje, povracanje po bini, sviranje i pevanje sa nekim nasnimljenim matricama, nezno nazvanim komercijala, to je za oporezivanje, i za finansiranje mladih umetnika, koji sami kreiraju, izvode i ulazu napor..pa makar pevali o kiselom kupusu, ili pravili predstavu o zavicaju..

Muzika mora da bude i zabava i kultura i sund, ali ne mora da bude svo troje odjednom
Preporuke:
0
0
13 petak, 30 jul 2010 10:50
Askurđel
Meni su hvala Bogu deca porasla pa silikonke neće, niti su ih vaspitavale.
Nego stvarno je pitanje šta je ustvari šund? Kao što vidimo Lepa i Silvana, koja je nažalost pokojna, su ostale legende. Cune i Toza takođe. Cune sa Vasilisom i Borom Dugićem pokušava da dečiji glas digne u nebesa obilazeći Srbiju u potrazi za talentima. Nasuprot njemu Saša Popović uporno ismejava taj isti narod, koji to trpi i trunke stida nema. Nema stida zato što sa Brenom nikad nije spomenuo Minimaksa koji ih je bukvalno doveo na televiziju. Baš doveo.
Nego da se vratim na komisiju. Pošto je sad sve naopako, verovatno će neko da formira komisiju sa Sašom Popovićem na čelu kako bi on određivao šta je šund.
Pitanje je šta činiti? Sačekati zimu i pojesti sarmu. Obožavam je.
Preporuke:
0
0
14 petak, 30 jul 2010 11:48
Marko
Puna podrška inicijativi DSS i mislim da treba pomoći predlozima kako da se ona realizuje. Pre svega u odnosu na rijaliti šou programe, koji okupiraju medijski prostor i odvajaju gledaoce od kulturnih, naučnih, obrazovnih, ali i informativnih i debatnih političkih emisija. A vlast dok narod gleda Farmu i Velikog brata može da radi šta god hoće i u tome je pored zaglupljivanja i podilaženja voajerstvu, najveći problem sa ovakvim sadržajima...
Preporuke:
0
0
15 petak, 30 jul 2010 12:09
SSS
Fenomenalno!
Preporuke:
0
0
16 petak, 30 jul 2010 12:30
Darko
Razlog zbog kog POTPUNO podržava inicijativu Siniše Kovačevića i DSS, uprkos kritikama!

Ako pažnju usmerimo na udarne informativne emisije većine nacionalnih komercijalnih televizija primetićemo da se događaji koje ne afrimišu vladajuću strukturu ili prećutkuju ili nedovoljno opširno s obzirom na značaj pominju u drugom delu vesti (statut Vojvodine, radnički protesti, pokušaj uvođenja carina na kosovskom administrativnom prelazu, hapšenje vlasnika medija). Ne postoji niti jedna društveno ili politički problematična tema koja bi bila otvorena po uzoru na najbolje tradicije istraživačkog novinarstva. Kao da je Srbija zemlja u kojoj su sva krucijalna državna i društvena pitanja povoljno rešena te građanstvu ostaje da se bavi temama, primerice, ko je šta kome rekao u različitim rijaliti šou programima. Možda su “Veliki Brat“ ili “Farma“ najbolje svedočanstvo medijskog prihvatanja principa apolitičnosti na nečiju “toplu“ preporuku. Kada su u pitanju tzv. političke tok-šou emisije, sledeće televizijske kuće nemaju sadržaj ovoga tipa: TV Pink, TV Fox i TV Avala (od kojih su prve dve u vrhu gledanosti), tako da se glas opozicije i produktivna politička rasprava, van skupštinskih prenosa, retko i teško može čuti. Izuzetak je TV B92 sa nekoliko relevantnih emisija u pomenutom smislu. Ipak, problem koji demokratija ima sa ovom kućom je činjenica da se njeni voditelji čak i ne trude da sakriju svoju pristrasnost i naklonost pojedinom učesniku rasprave i njegovim stavovima.
Preporuke:
0
0
17 petak, 30 jul 2010 12:31
gorštak
@Cvijanović

Neverovatno je izjednačavati strane i nezavisne produkte zapadne muzike i kulture s domaćim đubretom poput turbofolka koje ne zaglupljuje englesku publiku, i englesku muziku i kulturu već ovu domaću, i od mladih ljudi i 12-ogodišnjih devojčica stvara društvene bogalje bez ikakvih vrednosti.

A zašto je neverovatno?
Vi ste u pravu što se tiče destruktivnog uticaja turbo-folka na omladinu, ali ''nezavisni produkti zapadne muzike'' u tom smislu daleko prevazilaze i turbo-folk.
Čemu smo se to imali naučiti od onih koji su ''živi brzo, umri mlad i postani lep leš'' ( Rolingstonsi ) promovisali kao glavni životni moto; koji su osnivača satanizma Alistera Kroulija poštovali kao gurua; koji su otvoreno propovedali satanizam, razvrat, narkomaniju, čak nekrofiliju.
Čemu se to dvanaestogodišnje devojčice imaju naučiti na primer od Madone, koja je promenila stotine muškaraca ( i žena ) i o tome otvoreno priča, peva i piše. Ako se Sarama i Darama zamera na golotinji, šta im onda poručuje Madona svojim izgledom, odevanjem i ponašanjem?
Ko je zaslužniji za širenje narkomanije među omladinom - Sare, Dare i Mare ili DŽegeri, Morisoni, Kobejni?
Ko je promovisao ''keš, kolica i laganica'' kao životni stil - Sare i Dare ili domaći reperi po ugledu na američke.
I rokenrol i hevi-metal i svi pravci zapadne muzike mnogo su više razorili psihu i moral mladih generacija od turbo-folka ( koji takođe snosi svoj deo odgovornosti ). Pored svega navedenog, oni su duh mladih zatrovali engleštinom, tuđinštinom, mržnjom prema roditeljima, poreklu, otadžbini, mržnjom prema hrišćanstvu i hrišćanskim svetinjama.
A što se nezavisnosti tiče, zapadni muzički pravci su ''nezavisni'' taman koliko je i B-92 ''nezavisna televizija''. Rokenrol nije samo muzika, nego i oruđe globalizacije na polju duha, i sam svojevrsna ideologija koja promoviše ideale ''Nju ejdža'' odvajajući generacije od sopstvenih korena i mentalno ih pripremajući za buduće podanike ''svetske države''.
Preporuke:
0
0
18 petak, 30 jul 2010 12:54
Mićko
Bravo, Jovana. Kao metak. Zbog ovakvih napisa i volim ovaj sajt ( živo je! ).
Siniša bi mogao da počna od svoje serije "Gorki plodovi". Koliko treba platiti za ono maltretiranje u udarnom terminu? On inače nije loš lik, ima dosta toga pametnog da kaže, ali tamo je baš promašio. Ne znam ni sam u čemu je greška. Možda najmanje u tekstu. Možda su glumci, možda je režija. Valjda treba biti teoretičar umetnosti da se tačno provali u čemu je stvar, a ne samo običan gledalac. Ali da je bilo gnječenje - bilo je.
Dobro, što se tiče tog kiča, tema je složena. Ne vrede simplifikacije. Ni tržište ni planiranje, uzeti izolovano, nisu adekvatni institucionalni okviri za kulturu. Pa onda, nije stvar samo u kulturi u užem smislu. Mora se razmotriti i svet rada, pa onda vezano za njega i sitem obrazovanja plus socijalizacija uopšte. Mislim - društvena struktura - ovo, ono...
Zatim, ne treba mešati babe i žabe. Mada slično zvuči, pa je teško razabrati šta je šta. Ima u masovnoj kulturi i emancipacije, i vitalizma, i kreativnosti. I to na strani korisnika. Ali, isto tako, ona znači i ispiranje mozga, sklerozu, loše uzore (i sve ostalo iz revolucionarno - moralističkog repertoara). Nemo'š se otresti dijalektike, pa to ti je.
Pitanje je, znači, komplikovano. Međutim, ako se želi raspravljati o njemu, odnekud se mora početi, odnekud se mora ući u raspravu. Ne može sve odjednom. Štos je u tome što ima "ulazaka" i ulazaka. Nekad se samo mlati prazna slama, nekad se obavlja samo nekakvo ideološko iskrivaljavanje i ništa drugo. Izvođači radova. A nekad se zaista ima šta reći. Jovana ima šta da kaže.
Preporuke:
0
0
19 petak, 30 jul 2010 13:33
Nebojša
Oni koji prizivaju stara dobra vremena zaboravljaju (ili ne znaju) da su famozni porez na šund plaćali i Azra, Prljavo Kazalište, Buldožer, Idoli, i mnogi drugi novotalasni i pank bendovi (Paraf, Pankrte), a od stranih izdanja su kao šund bili oporezovani i Bitlsi.


Šta autorka hoće da kaže? Da su navedeni oličenje kulture i da im je učinjena nepravda?
Preporuke:
0
0
20 petak, 30 jul 2010 14:14
Milko
U vezi šunda:njime je proglašavano sve što je na bazi srpskog folklora.
Pečat su dobile "Devojka iz grada"Dobrice Erića, ploče sa narodnim kolima,a i neke pesme Dragiše Nedovića.

Pa sam se u Studenjaku objašnjavao sa cimerom koji nije dao da slušam Kvakinu "Tajnu" jer je šund, nego je puštao Jasnu Gospić:
Jedno pače odrpanće
muhu jednu lovilo
pa se je umorilo

A pesma "Otišo si sarmu probo nisi" ne postoji. Neko je smislio kao sprdnju.

Da je neki rok-pank bend snimio "Otišo si, džoint probo nisi" to bi bila umetnost.
a ne srpdnja.

Podržavam svaku akciju, ali je na žalost svaka unapred osuđena na neuspeh.

Prvo,problem je dublji, radi se o raspadu svih društvenih merila vrednosti.

A drugo,ko bi bilo ovlašćen da presudi šta je dobro? Da li su to Slađana i Siniša?
Možda da "Seksi damu" i "Miki ludi" stavimo u čitanke?
Sinišu da pitam da li je šund ona predstava o Svetom Savi.

Jedan primer: Pred kraj života Mike Antića, objavljena sabrana dela.Na promociji ga pitam zašto poema "Roždestvo tvoje" nije cela.A on kaže da se je odrekao,ali je,eto, deo stavljen u taj zbornik.
Reč je o predivnoj,potresnoj poemi o tragici paorskog života. O iskorišćavanju od strane gazda, države itd.
Neke delove su recitatori uzimali kao obavezan deo repertoara.
Toliko divnih metafora.Kad kaže:
jedino su psi u selu
nebo plačem razderali..

ili za ždralove, koji lete u klinastoj povorci kao latinično V,Mika kaže:
"dok su guske klinovima
zakivale nebo s juga."
I sad, zašto se Mika odrekao? Koliko sam shvatio, zato što ponegde,taj njegov paor huli Boga zbog nepravdi zemnih.Recimo,za krstače kaže:
"Kao da su to mrtvaci prema nebu digli ruke
da zagrle dobrog Boga, da zagrle i udave..."

Mika se odrekao poeme gde je bgohulnst izraz očaja nesrećnika.
A SK se nije odrekao "drame" kojoj je bogohulnsot, na priliku glavna poenta,sama sebi cilj. Ili, barem ja nisam upoznat.
Preporuke:
0
0
21 petak, 30 jul 2010 14:15
Milko
nastavak:
Kada je, 50-ih, neko u Evropi pravio antologiju kiča, tražili su od nadležnih u SFRJ da pošalju nešto. I, naši su poslali sliku Uroša Predića „Dečak na majčinom grobu“. To je za njih kič. A nije kič kad „slikar“ ima patka, koji umrlja kandže bojom i prešeta preko platna a ovaj to okači kao umetničko delo.

Ako danas neko bude radio antologju šunda, neće se tamo naći razne bljuzge pank i sl, nego će neko poslati recimo „Zarasle su staze moje“, „Teče reka teče Gruža“ ili „Svi pljevaljski tamburaši“.
A od slikara, u antologiju kiča poslaće recimo Milića ili S Stojkova.
Mada, i ona „Seoba Srbalja“ ima baš dobre šanse da bude šund. Za početak, politički nekorektna, pdogrejava mit i nervira ambasadore nama prijateljskih zemalja.
Preporuke:
0
0
22 petak, 30 jul 2010 14:18
Milko
Gorštak, skidam kapu!
Ne videh tvj komentar ranije.

Samo da dodam: Izraz turbo folk je teška podvala.
Nema veze sa folkom. TO je turbo dens.

Čak ni morbidna pesma "Čaše lomim ruke mi krvave" nije destruktivna kao taj "nju ejdž".
Preporuke:
0
0
23 petak, 30 jul 2010 15:02
"Ognjena Marija"
Da, "porez na silikone" zaista treba da se plati, počev od proizvođača i predstavnika, ugrađivača i lekara, a ne preko "poreza na šund"...

A Dara, Mara i Sara, (ako sam pravilno zapamtila imena) treba da plate porez na 3.000 ne znam čega iako su ga "krvavo stekle" po kafanama...A ako ga na vrme niu plaćale, treba sada da ga plate sa kamatom...

Askurđel, ne znam da li "Minimaksu", odnosno RTS-u, neko duguje, lepo ste to pomenuli, ali svakako znam da je pokušaj Saše Popovića da upristoji estradu barem do nivoa ugovornih pravila za pohvalu...(A da l je nešto šund ili nije, to je već stvar ukusa, mode i stanja u društvu)...

Dopada mi se pominjanje Slađane Milošević u kontekstu nekakve ravnoteže "razularenog trenda" prema "verifikovanim notama"...Koliko se sećam tog "tv duela" ostala su otvorena vrata i čini mi se dogovor da Slađana Milošević "peva kod Saše"...
Preporuke:
0
0
24 petak, 30 jul 2010 15:39
brm
zamene teza do totalnog izvrtanja

osnovna teza je da narod sluša to što sluša ZATO ŠTO BAŠ TO VOLI..
a šta se drugo pruža besplatno tim nesrećnicima?

druga je poređenje dva tako dijametralno suprotna fenomena kao što su Pinka i Grand - i Ibarskom..kao da su isto

Ibarska je srpski andergraund koji je poslovao striktno po zakonima tržišta i na principu top lista... kako funkcionišu prave top liste?
sve američke stanice sabiraju glasove svojih slušalaca - pa tako u ovoj vukoj... pobedi ovajj kantri idiot, u onoj onaj rok kamiondžija, u ovom gradu ova disko limunada...ali kad ss sve sabere na nacionalnom novou - prvak bude Arita Frenklin (zato što je u svakom mestu bila bar deseta, a ovi su bili prvi samo u ponekoj zabiti i nigde ih više nije bilo), Ert vind end fajr, DŽejms Braun, Otis Reding..zar oni nisu pravi kvalitet?
e onda je uveden MTV princip - nema top lista (čitaj demokratije) već danonoćno maltretiramo gledaoce monopolizovanog etra sa kreaturama tipa Britni kako se već preziva, Majklom DŽeksonom i ostalim bedastoćama JER TO "NAROD VOLI".. ne znaju da pevaju, ali ćemo snimiti apskrt slike bez gaćica, par puta mesečno tek DA bi se NAROD držao u ljubavi sa njima
Zameni MTV sa Pink i to tii je to... zato NIKAD na Grandu neće pobediti neka Silvana ili Bora Kvaka, uvek će biti same Karleuše, Cece i ostali likovi karikature onih iz Vorholovih žurki sa travestitima... I POSLE TO NEKO PROGUTA KAO SRPSKU kulturu I JOŠ BUDE PONOSAN ŠTO SE PRODAJE U HRVATSKOJ...
Preporuke:
0
0
25 petak, 30 jul 2010 15:42
brm part tu
naravno da treba da se lupe po ušima i džepu..
naravno da na TV treba da budu i opere i džez i balet, A NE SAMO FARME I BRATOVI..etar nije privatno vlasništvo, već nacionalno kao reke npr.
ne može neki Željko i Veran da rade šta hoće...

naravno da treba da se finansiraju i nekomunikativnija umetnička dela i eksponati za Venecijanski bijenale i filharmonija Tasovčeva i muzičke škole i...

a zar ne bi bilo slatko da ih Željko, Veram, Ceca i Kerleuša finansiraju? katolici to zovu otkup grehova..
Preporuke:
0
0
26 petak, 30 jul 2010 15:56
brm
za gorštaka i milka

slažem se uglavnom..
samo "najnjuejdž" muzika današnjice nije ni davno izumrli rok ni tehno ni pop već upravo planetarni turbo folk..prošvrljajte malo ju tjubom - isti lažni etno melos - ustvari miks najprostije elktronske muzike i lokalnih zavijanja - hara Arapskim zemljama - na arapskom, Turskom, Grčkom, ESEFERJOTOM, kavakskim i ostali m tamo..IDENTIČNA MUZIKA ... a posle neki pričaju da je to moderna srpska muzika..običan licencni format - na istu matricu se u svakoj zemlji doda lokalno arlaukanje..
prvo što je uništio turbo folk je NARODNA MUZIKA u svakoj od tih zemalja
Preporuke:
0
0
27 petak, 30 jul 2010 16:16
BB jedan
Kulturna politika predstavlja srž nacionalne politike jedne zemlje jer je kultura, prema definiciji koju daje UNESKO „skup specifičnih odlika - duhovnih, materijalnih, intelektualnih i afektivnih koje karakterišu jedno društvo ili jednu socijalnu grupu“. Pored umetnosti i književnosti, kultura obuhvata način života, tradiciju, verovanja, sisteme vrednosti, norme ali i institucije preko kojih se prenose i neguju norme i sistemi vrednosti date grupe. Zato svaka zemlja koja drži do svog nacionalnog identiteta mora imati kulturnu politiku kojom štiti i neguje taj „zajednički rezervoar“ vrednosti. Ukratko, kulturna politika je jedna vrlo ozbiljna stvar a S. Kovačević je problem uprostio i vulgarizovao, bar prema tekstu koji prenosi J. Papan koja je i sama nastavila u tom stilu.
Preporuke:
0
0
28 petak, 30 jul 2010 16:48
Nebojša
Kada već olako uzimaš u usta današnji težak praznik, možeš li "ognjena" da nam pojasniš te "verifikovane note" Slađane M?
Preporuke:
0
0
29 petak, 30 jul 2010 17:49
"Ognjena Marija"
Nebojša, izvinjavam se i Ognjenoj Mariji, a i vama ako vas je pseudonim uvredio, nije mi to bila namera...već da se zapitamo kome nanosimo nepravdu licitacijom imena i uterivanjem u kalupe...

"Verifikovane note" Sladjane Milošević podrazumevaju da se kantautorka bavi zaštitom autorskih prava muzičara, a ima "verifikaciju" i u narodu, odnosno uspeh...
Preporuke:
0
0
30 petak, 30 jul 2010 18:11
Milko
Izvinjavam se što se javljam opet.
Već sam pisao na ovom sajtu,ne sećam se na čijoj temi.Pa ću ponoviti.

Ne nudimo masi ono što ona voli.
Nego masa voli ono što joj nudimo.
Naravno,pre toga tu rulju „obradimo“.

Tako je u pogledu mode-odevanja, muzike, svega.

Jedna marketing agencija u USA htela da ispita dokle može da se narodu nešto nametne.
I urade ovako: Izmisle neku pevaljku, daju joj neko lako pamtljivo ime,Lola,Lejla ili kako već beše.
Onda nepostojeću pesmu,da li „Večna ljubav“ ili Nesrećna ljubav“.

I onda krene mašina.U jednom tabloidu napišu kako pevaljka ima piskav glas.
U drugom je pravdaju,pa mlada je, još mutira.
U trećem kažu da je ta pesma kopija nekog dvanog hita.
U četvrtom odgovore da to nije tačno, jer imaju 3 vezana tona, a za plagijat je potrebno 4.
Itd,
I, posle par meseci, nepostojeća pesma nepostojeće pevačice dolazi na 49 mesto USA top liste, koja broji 100 pesama.

Zsmislite, u nekoj firmi čitaju novine, i neko pita „Ko je bre, ta Lejla“. A neko odvrati „Jao, pa gde ti živiš, kad nisu čuo-čula za nju?!“

Zato, ćuti i glasaj za Lejlu.

Taj eksperiment je urađen pre interneta. Zamislite kako bi to išlo danas.
*
Do 83-e, Šaban Bajramović je imao tretman kao šundaći.Sprdali ti se ljudi ako ga slušaš. Onda snimi 3 albuma za godinu i po, malo ga marketinški „poguraju“ i postane institucija. Isti onaj Šaban od ranije.

Sećamo se statusa Brene dok je Minimaks ubacivao u emisije.Posle postala isntutucija.

Kad se narodu nametne neki utoritet, treba imati hrabrosti pa iskočiti iz „mejnstrima“.

Kao gimnazijalac,„prošvercovao“ sam se,nisam pročitao ništa od Krleže,ali niko nije otkrio tu „jeres“. Počeo sa par knjiga i zaključio da je čovek naduvan.
Posle sam saznao da je bio školski drug JBT, ako se tako zvao.I,hajde,majčin sine,ne priznaj da je genije!
A onda mi je,krajem 80-ih, Igor Mandić dao za pravo, izjavom: „Decenijama smo u Krleži gledali književnog Mocarta. A on je zapravo literarni Salijeri!"
Preporuke:
0
0
31 petak, 30 jul 2010 19:31
Simić Manojlo
Ja mislim da je analiza ove autorke vrlo uspješna,
ponajvviše zbog toga što razara široko raširene
zablude, da je nešto, po kriteriju "umjetničkog"i
"stvaralačkog", vrijedno (ili bezvrijedno)samim
tim, što pripada nekom " žanru ".Pa i u klasičnoj
muzici, ako nju uzmemo kao paradigmu "stvaralačkog",
izuzimajući onu kojoj ni vrijeme ništa moglo nije,
naročito u " savremenoj klasičnoj ",ima dosta šunda
i kiča .
Prvo bi trebalo definisati pojam " kulture "na
način sasvim različit od socioloških definicija iz
vremenakomunističkog mraka( koje kod nas još važe,
a nemaju nikakvog utemeljenja).
U Americi npr. " kultura " je samo religija ,neki
specifičan način narodne nošnje (što je posledica
činjenice da su u Ameriku svi odnekud došli u svojim
narodnim nošnjama-i danas svi iz Azije ili Afrike
dolaze tako obučeni) specifičan, autohton zvuk
narodnog melosa određenog područja, i neka
specifična kuhinja nekog Naroda .
Kada nekom Amerikancu kažete za nekoga da je
" kulturan ",prvo što će da pomisli je, da je
dotična osoba vrlo religiozna .
Sve ostalo podpada pod pojam " Entertainment ",
Zabava ,bez obzira koji su joj umjetnički dometi,
i strogo je podložna Zakonima tržišta, a posebno,
stravičnim porezima. Tržište određuje i da li je
nešto kič i šund , što naravno nije idealno
rješenje (svuda je onih sa prosječnim ukusom najviše
a u Americi su oni još prosječniji), ali se sve
drugo smatra " elitizmom ", potpuno neprihvatljivim
sa stanovišta jednakosti svih.
Kod nas je pravi užas od neukusa u toj tzv.narodnoj
ili Folk , ali i u Rok muzici (i svim njegovim
podžanrovima), koji su samo bedna 10-ta, bleda
kopija, inače vrlo sumnjivog originala, osim onih
dokazanih vrednosti, da ih ne nabrajam, ali kojima
takođe vreme nije moglo da naudi , pa su postali
" klasika ". U ovom smislu simptomatično je da
npr. Šopena, kao virtuoza inovatora svoga doba
(185o-ih), upoređuju sa Bitlsima na vrhuncu 1970-ih
Ja mislim, da bi kod nas najveći doprinos izgrađivanju uu
Preporuke:
0
0
32 petak, 30 jul 2010 21:57
Nebojša
„Ognjena“, nije mene uvredio pseudonim. Nema razloga. Nego, piše u Bibliji „Ne uzimaj olako ime Bžije u usta“.
Zamislite da se neko ovde pojavi sa pseudonimom „Sveti Ilija“..

A što se tiče vaših reči da Slađana „ima "verifikaciju" i u narodu, odnosno uspeh...“ da vas pitam: Da li „Južni vetar" ima uspeh?
Više je prodala ploča Šemsa Suljaković nego što oh je SM videla. I to bez reklame.
Pa, i taj Saša ima verifikaciju, a zašto je onda penila SM na njega?
Znači, kad se treba pohvaliti nekakvim uspehom, onda nam je merilo uspeh. A kada je neko uspešniji, onda ne pričamo o uspehu, nego potežemo kvalitet.
*
U vreme vladavine stranke kojoj pripadaju Siniša i Slađana, ugašene su neke radio stanice koje su negovale našu muziku. Kako su samo umeli da „olade“ kad bi neko tražio neku bljuzgu.
Radio Hit, Vidovdan itd.

Takođe je ugašena BK TV. Ne ulazeći u to šta je radio BK, ostaje činjenica da je to bila naša najkvalitetnija TV stanica. Mogli su je uzeti od Bogoljuba, sprečiti ga da promoviše svju politiku, ali ostaviti TV.
Na toj TV je, između ostalog, bila i emisija "Tiho noći" sa lepom muzikom..
Kažem, nikada nisam bio pristalica BK, ali to jeste bila najbolja TV u Srbiji..
*
Takođe, u vreme vladavine DSS, sa inače pristojne emisije „Jedna pesma-jedna želja“ je skinut Radiša Urošević, jer je hteo da otpeva „Živela Srbija.“. Pisalo je da je to zabranila urednica.
Ali zato je u toj emisiji, pored Merima, Marinka, Raše Pavlovića,Nedeljka,Đerdana, često nastupala Mina, potonja zvezda „Farme“.

Naravno, nemam ništa protiv ni jedne od gore pomenutih ličnosti. Samo, hajde da se ne pravimo nevešti.
Preporuke:
0
0
33 petak, 30 jul 2010 23:58
Branko Tasic
Slazem se da se sund oporezuje , ali sta sa misljenjima gospode koja tvrdi da se na trzistu iskazuju stvarne vrednosti.(Vidic zaradjuje 100.00EUR
nedeljno,itd.itd.itd)
Preporuke:
0
0
34 subota, 31 jul 2010 00:10
XY
Poenta teksta J. Papan je u pitanju „...ko bi bio taj ko bi danas u Srbiji odvajao ’žito od kukolja’?“ Ceo tekst je zatim varijacija na temu kako je teško odvojiti prave vrednosti od šunda. Pa dobro, to je svima jasno, i šta onda? Isto pitanje se može postaviti povodom bilo koje politike u bilo kojoj oblasti društvenog života. Ko je taj ko bi danas u Srbiji odredio koji autori treba da uđu u školsku lektiru? Ko je taj ko bi danas u Srbiji odredio koje ličnosti treba da uđu u udžbenike istorije? Ko je taj ko bi danas u Srbiji odredio koje ličnosti treba da dobiju ulicu ili spomenik u srpskim gradovima? Uzgred, Svetlana Velmar-Janković je htela da se jedna ulica u Beogradu nazove po njenom tati u vreme kada je bila član nekakve gradske komisije. Ne znam kakav književnik je bio tata, ali je ona u svakom slučaju pokazala da je osoba bez osećaja za meru. I šta onda? Da li to znači da takve komisije ne treba da postoje, da ulice u Beogradu treba da budu bez imena ili da svaki građanin može na svoju kuću da okači tablu sa nazivom koji se njemu dopada? Teškoće da se odredi ko, šta, i kako, ne znači da kulturna, prosvetna, nacionalna politika ne treba da postoji. Čak i činjenica da u nekom trenutku neka politika može biti nakaradna, nije razlog da se negira sam pojam politike.
Preporuke:
0
0
35 subota, 31 jul 2010 00:48
Dovitljivac Munjarstva
brm part tu
naravno da treba da se lupe po ušima i džepu..
naravno da na TV treba da budu i opere i džez i balet, A NE SAMO FARME I BRATOVI..etar nije privatno vlasništvo, već nacionalno kao reke npr.
ne može neki Željko i Veran da rade šta hoće...

a)Eter ne postoji (James Clerk Maxwell)
b) šta treba biti na kom TV određuje urednik i gledaoci ,a sud treba da se meša samo u slučaju postaojanja krivičnog dela ( a evociranje uspomena na odlazak bez degustacije sarme to nije)
c) Željkoi i Veran plačaju koncesije. ( mada u veranovom slučaju ima više zla od šunda)
Sramota je za DSS da prodaje levičarske demagogije
Preporuke:
0
0
36 subota, 31 jul 2010 06:52
BB jedan @Dovitljivac Munjarstva
Razume se da etar kao prostor u kome se prostiru elektromagnetni talasi, pre svega nosači elektronskih medija – postoji. Ne samo da postoji već spada (u svim zakonodavstvima) u javna dobra koja se kao takva mogu koristiti SAMO NA NAČIN koji je u skladu sa JAVNIM INTERESOM. Baš kao reka Sava. To što je neki splavadžija ili kafedžija dobio dozvolu da otvori lokal na obali i što plaća porez, uopšte ne znači da na tom splavu ili u toj kafani on i njegovi gosti, koji su, jel’te izabrali njegovu kafanu, mogu da rade šta hoće. Društvo mu daje dozvolu da radi SAMO pod određenim uslovima. Isto važi za vlasnike i direktore raznih TV i radio stanica. Ukratko, dobijati dozvolu za rad i biti vlasnik nečega, su dve sasvim, sasvim različite stvari. A vlasnik etra i vlasnik reke Save još uvek ne postoji, hvala Bogu.Tako je to u svim zemljama i u svim zakonodavstvima, levičarskim, desničarskim, centrističkim.Zato je potpuno nejasna primedba o levičarskoj demagogiji DSS-a.

Nije jasno šta u celoj priči traži ni pozivanje na James Clerk Maxwella, fizičara i matematičara s početka 19.og veka. Ako je Dovitljivac Munjarstva to zamislio kao neki argument, onda baš i nije dovitljiv.
Preporuke:
0
0
37 subota, 31 jul 2010 07:41
Ni levičar ni desničar@Dovitljivac munjarstva
Poštovani Dovitljivče munjarstva, živim u Parizu gde sam kupio stan, tačnije stančić u 16.om arondismanu. Stan ima balkon, tačnije balkončić, na kome, zamislite, ne smem da sušim veš. Gradska inspekcija me je obavestila da ću platiti debelu kaznu ako pokušam još jednom da stavim svoju trenerku i čarape na konopac na tom balkončiću, jer kažu, stan jeste moj, balkon jeste moj, ali vidik i pejzaž Pariza nisu moji. A veš koji se suši na mom privatnom balkončiću ne uklapa se u pariski pejzaž koji je kažu, javno dobro. Što je još gore, ne smem da zakačim ni klima uređaj na fasadi pored mog prozora. Ista priča. Gradski oci smatraju da se klima uređaji ne uklapaju u pariski pejzaž, a taj pejzaž je, stalno mi ponavljaju, javno dobro. I tako, Parižani mogu da koriste samo mobilne sobne klima uređaje. Mogu Vam reći da po ovim vrućinčinama to uopšte nije zabavno. Možda je taj Vaš James Clerk Maxwell imao neke ideje u vezi s tim, pa biste učinili ogromnu uslugu i meni i milionima stanovnika Pariza ako biste preneli te njegove ideje gradonačelniku Pariza i predsednici opštine 16-og arondismana. Gradonačelnik, Bertran Delanoe je levičar a predsednica opštine u 16.om je desničarka, Rašida Dati. I pored ideološke nepomirljivosti oni se, zamislite, slažu kad je u pitanju sušenje veša po balkonima i kačenje klima uređaja po fasadama. Ipak, ako im napišete tako kratko, jasno i ubojito pismo kao što je Vaš komentar u NSPM, ima mnogo izgleda da ćete ih ubediti. U stvari, za sušenje veša manje, više. Ali pokušajte da isposlujete bar dozvolu za klima uređaje. Unapred Vam zahvaljujem u ime miliona stanovnika Pariza.
Preporuke:
0
0
38 subota, 31 jul 2010 09:32
Anta
Zapravo , najveća koska koja je ubačena , kad se govori o kulturi u našoj sredini, je termin TURBO FOLK , koji zapravo ne definiše neki određeni muzički pravac, već se koristi kao sinonim kad se želi da kaže da je nešto jako, jako loše... Taj termin je lansirao pre dvadesetak godina iѕvesni Pušić poznatiji kao Rambo Amadeus, čije stvaralaštvo vrvi od kiča i budalaština...on sam u našoj urbanoj populaciji važi ѕa kul tipa, koji je super, ma genije...
Preporuke:
0
0
39 subota, 31 jul 2010 09:59
"Ognjena Marija"
Nebojša, hvala na iscrpnom komentaru...
U pravu ste za pseudonim, bez obzira što je pod navodnicama i ima razlog što se juče pojavio...mada neuzimanje Boga, ne samo u usta, već u sve što radimo, mnogo je gore od “olakog uzimanja Boga u usta” (mada nije isto što i uzimanje Ognjene Marije, Svetog iIlije, itd.)...Taj fenomen se najbolje odslikava na Madoni, ali nije mi cilj da kudim ili hvalim...Mnoga deca su krštena imenima svetaca, svetica, pa zašto pseudonim da bude izuzetak? Razmislite, ali kažem nije mi konačno mišljenje, to treba strulniji da prouče)..
Moj cilj nije zaštita Sladjane niti poredjenje sa pevačima već “spoj” sa Sašom koji sam gledala i koji je najavio saradnju, tako sam shvatila...
Mislim da svi “umetnici i sportisti” koji su nelegalno radili do sada treba da plate, poreske, devizne ili ine prekršaje...
Da, Južni vetar svakako ima uspeh i imaće...Samo, čije je to vlasništvo, uključujući i pesmu?...Društveno vlasništvo se OLAKO razgrabilo, kao i tv frekvence, serije, pesme...
Eto, moj dragi rodjak Radoslav Graić, komponovao je pesmu Mito Bekrijo..na njoj su mnogi stekli kapital...
Mene ustvari ne interesuje ko koga voli i pozadina smicalica, da l je šund ili nije, već proizvod koji treba da ima državnu verifikaciju, poresku obavezu, itd, (pravila za falsifikate copyright-a još nisu doneta...
A zašto je BK ugašen ili ga je Karić ugasio reći će nam verovatno sam Bogoljub kad se vrati jednog dana kao čovek...Nadam se sa dobro uvećanim “našim” novcem...
Zašto su gašene stanice koje pominjete, pojma nemam...
A za “Živela Srbija” slažem se...Kkoja je to urednica?...Evo ja sad kažem ŽIVELA SRBIJA, samo da se još setim melodije...
A za TIHO NOĆI, e tu ste me kupili sa dve reči...jedna od mojih omiljenih balada (mada mi se svidja i Brenina roditeljska)...
Bezbrižan san koji ta pesma donosi želim svakom čedu, ne samo u Srbiji kolika god bila, već na celom svetu!....
(O Ognjena Marijo, pomozi, šta ja sve napisah, što ne valja Ti otpiši)...
Preporuke:
0
0
40 subota, 31 jul 2010 12:25
Keša
@Nebojša 32. petak, 30 jul 2010 22:57 Spominjete automehanicara Radisu,do juce prodavca auto delova za traktore, vlasnika cvecare u sred grada Kragujevca,gazdu radio stanice,potparolu jednog kapitalca-Palme i "produzenoj ruci do (dzepa) kupca" kragujevackog fakulteta ....
Kad sve ovo znam,kome moze biti do pesme?Meni se place,i tebi je muka,majko Srbijo?Dal' da povratim prvo ili da izbljujem sve ono sto mi se odavno kuva u stomaku....I za vas i za mene bolje je da cutim (u svom bolu),a vi se veselite....
Preporuke:
0
0
41 subota, 31 jul 2010 13:13
Radosav Stevanović
Tekst ovog članka je očajan, neuk i štetočinski.
Podržavam predlog gospodina Siniše Kovačevića.
Kritizeri ideje Gospodina Kovačevića, imaju pljosnat, a iskrivljnjen pogled na svet. Oni u svojoj narcisoidnoj umišljenosti proglašavaju elementarnu glupost i nevaspitanje, razvratničko orgijanje i bašibozučke bahanalije za kulturno dobro jednog naroda (našeg, srpskog). Svoju tezu potkrepljuju time što "narod to voli". Oni su zabrinuti da te "svetionike" kulture ne ugroze neke "Kovačevićeve komisije".
Narod, kažu oni, voli da gleda Pink (u članku se uglevnom govori "sluša"), narod voli da gleda silikone i golotinju, pornografiju - zašto da ne, voli da sluša Micu Trofrtaljku ("Jeremiji kunac do kolena"), voli da sluša Radio-Milevu (onu narodnu "Trt Milojka") ... Narod, narod, narod. A kad je u pitanju narod, ko sme da mu zabrani nešto što on voli !
Pa, "volim i ja nerandže, no trpim"!
U ovoj našoj kulturnoj kaljugi, nažalost, svakojake baklibunde uspevaju da realizuju svoje sumanute ideje. Čemu diskusija da li takav glib treba proglašavati za kulturno dobro? Naravno da ne treba, već treba ošinuti bičem poreza od kojeg će im pucati i koža i silikoni!
Preporuke:
0
0
42 subota, 31 jul 2010 15:44
DŽon Šepard
Tekst je dobar, ali SVAKI porez na intelektualnu delatnost (zovite je umetnost ili šund) je obična budalaština.

Podjednako cenim Daru Bubamaru i Marinu Abramović. Tačnije, obe su podjednako degutantne, što se mene tiče. Ako će da cepnu Darinku, nek cepnu i Marinu. Sa zadovoljstvom ću, svejedno, da nastavim da ih ignorišem.

Bojim se da je ovo još jedna podmetačina neoliberalnih ministara, obud... ombud... (štagod) i ostalih euro-birokrata. A ujedno i sjajan način da se ćapi lova za RTS, SOKOJ, Egzit, Guču i ostale moralne mizerije i političke kiklope.

Ignorisati. Neće to proći.
Preporuke:
0
0
43 subota, 31 jul 2010 15:58
"Ognjena Marija"
Nebojša, hvala na iscrpnom komentaru...
U pravu ste za pseudonim, bez obzira što je pod navodnicama i ima razlog što se juče pojavio...mada neuzimanje Boga, ne samo u usta, već u sve što radimo, mnogo je gore od “olakog uzimanja Boga u usta” (mada nije isto što i uzimanje Ognjene Marije, Svetog iIlije, itd.)...Taj fenomen se najbolje odslikava na Madoni, ali nije mi cilj da kudim ili hvalim...Mnoga deca su krštena imenima svetaca, svetica, pa zašto pseudonim da bude izuzetak? Razmislite, ali kažem nije mi konačno mišljenje, to treba strulniji da prouče)..
Moj cilj nije zaštita Sladjane niti poredjenje sa pevačima već “spoj” sa Sašom koji sam gledala i koji je najavio saradnju, tako sam shvatila...
Mislim da svi “umetnici i sportisti” koji su nelegalno radili do sada treba da plate, poreske, devizne ili ine prekršaje...
Da, Južni vetar svakako ima uspeh i imaće...Samo, čije je to vlasništvo, uključujući i pesmu?...Društveno vlasništvo se OLAKO razgrabilo, kao i tv frekvence, serije, pesme...
Eto, moj dragi rodjak Radoslav Graić, komponovao je pesmu Mito Bekrijo..na njoj su mnogi stekli kapital...
Mene ustvari ne interesuje ko koga voli i pozadina smicalica, da l je šund ili nije, već proizvod koji treba da ima državnu verifikaciju, poresku obavezu, itd, (pravila za falsifikate copyright-a još nisu doneta...
A zašto je BK ugašen ili ga je Karić ugasio reći će nam verovatno sam Bogoljub kad se vrati jednog dana kao čovek...Nadam se sa dobro uvećanim “našim” novcem...
Zašto su gašene stanice koje pominjete, pojma nemam...
A za “Živela Srbija” slažem se...Kkoja je to urednica?...Evo ja sad kažem ŽIVELA SRBIJA, samo da se još setim melodije...
A za TIHO NOĆI, e tu ste me kupili sa dve reči...jedna od mojih omiljenih balada (mada mi se svidja i Brenina roditeljska)...
Bezbrižan san koji ta pesma donosi želim svakom čedu, ne samo u Srbiji kolika god bila, već na celom svetu!....
(O Ognjena Marijo, pomozi, šta ja sve napisah, što ne valja Ti otpiši).
Preporuke:
0
0
44 subota, 31 jul 2010 16:11
nenovinar
@Anta
Tebi je verovatno Rambo Amadeus na istom nivou kao Dj Krmak, pošto oboica imaju, kako bih to najbolje rekao, neozbiljne tekstove.
Ako je tvoje mišljenje ovakvo ili ovome slično onda stvarno nemaš šta da radiš u odeljku "Kultura".
Rambo daleko od toga da je sjajan i savršen, ali njegov izraz i njegov kič su parodija kulturi i društvu kakve opisuje Jovana Papan u ovom tekstu.

@Nebojša
Paraf, Idoli, Azra jesu oličenje kulture i učinjena im je nepravda.
Da znaš malo više o njima i njihovom radu verovatno se ne bi ni javio. Novi talas u Jugoslaviji bio je od jedan od najkvalitetnijih u Evropi.
A zašto su oporezovani?
Na primer, jedan od razloga oporezivanja Idola, onih istih Vlade Divljana, Šapera i Krstića, su bili pravoslavni motivi u muzici?! Odbrana i Poslednji dani su bili najkontroverzniji album u Srbiji tada.
Riječki Paraf? Bend čiji su članovi i zatvarani zbog prkošenja komunističkom režimu. Pesme "Narodna" o policiji u SFRJ, "Željko" o Željku Milivojeviću, srpskom studentu koji je ubijen 1973. u pokušaju da zaustavi Jermene koji su ubili ambasadora Turske. Ne bih sada ovde da ti spominjem ceo opus benda, ali to je bio vrhunski umetnički bunt, kako kod Parafa tako i kod Idola i ostalih pomenutih u tekstu.
Ti očito imaš strah od subverzije, ali je subverzija osamdesetih ono što smo mi danas. Ne boj se!

Inače, načuo sam, ali ne mogu nigde da proverim, da je jedan od insporatora tog zakona u SFRJ bila i Latinka Perović. To bi bilo jako zanimljivo, ukoliko je istina:)
Preporuke:
0
0
45 subota, 31 jul 2010 16:17
Jasna Simonović
Relaksirajući tekst ...dovoljan da odagnam nadolazeću pomisao da se prosto uvredim (to je u modi u Srbiji)na jednolične "msp" nspm teme ovih dana...Kako je lepo čitati sva ta "laka" imena umesto "teških" političara i magnata koji onako lebde bez "magneta" za Srbiju...hvala Jovana...

Kažete "Dobro, sve i da je tako, ko bi bio taj ko bi danas u Srbiji odvajao „žito od kukolja“?"...
Možda je bolje pristupiti obrnuto, baš ono što je mislim Saša P. počeo da radi...odvajati kukolj od žita...A kad se stigne do žita, mislim onog umetničkog, svakako žito podleže dobroj klasifikaciji i dažbinama koje idu uz zaradu zaradu...
Slažem se sa mišljenjem Siniše Kovačeviće, ali presipanje iz "poreza na šund" u "silikone klasičnih umetnika" je uvreda ne samo inteligencije publike, već i emocija publike koja voli na svoj način i bira šta voli...to je pravo svakog čoveka, kao što je pravo svakog profesionalca da svoju profesiju drži u limitima profesije i rasteže dokle hoće...do silikonskih grudi ili do...silikonske doline...

tako nekako...
ps Ne bih tako olako karakterisala učesnike Farme...odigrati maestralno ulogu, a pogotovo ulogu samog sebe je umeće koje ne može svako...
Preporuke:
0
0
46 subota, 31 jul 2010 16:39
Nebojša
"Ognjena", mi se zapravo, slažemo u dosta toga. Opet kažem, nemoj pomisliti da sam od onih koji su juče kršteni a danas su već ziloti, pa lupaju packe onima koji nisu na njihovom duhovnom novou.

Urednik sajta je izbacio moj deo komentara o tome ko je izbacio pesmu "Živela Srbija", pa da ne pokušavam pet da se "prošvercujem".
*
Anto, kad ga pomenu, budi siguran da će Antonije Pušić biti priznat od komisije koju osnuju Siniša i Slađana.
*
Kešo, nije bila reč o Radiši, nego o nečijoj averziji prema Srbiji.
Znam ja to o Radiši.
Nego, i ne zanima me mnogo njegova školska sprema, ni imanje.
Moram da ti priznam da u svojoj kolekciji imam njegovu pesmu "TI me ne voliš više":

Kada ti slučajno pogled ukradem
u tvome oku procevta badem
gorak je pogled tvoj
na prevaru ti osmeh izvučem
ti radost svoju držiš pod ključem
a mene nema u njoj.

Blistava kao šero žar-ptice
doleti suza niz tvoje lice
ni u njoj nisam znam,
odeš daleko, ne znam koliko
zažmuriš da te ne vidi niko
a ja ostanem sam

Korektne su pesme "Padaju rani snegovi", "Ružo moja kraj mene uveni".
Znači, nemojmo brkati babe i žabe.
Preporuke:
0
0
47 subota, 31 jul 2010 22:44
Dovitljivac Munjarstva
@Džon Šepard
Bojim se da je ovo još jedna podmetačina neoliberalnih ministara
,
Vi očito nemate pojma što je neoliberalizam, oni se glože bilo kakve preraspodele dohodka i ograničavanja slobode a kamoli ideje uzmi onima sa bine i daj onima na stejđu. Socijalni inženjering i "kaljenje čelika" je ipak osobina komunista i kriptokomunista . tako da ova priča sledi nit Moša Pijade,Krleža,Marko Ristić ----Šuvar,Mira Marković,Praxsisovci... Teofob Pančić,Jergoviće .Ja ne mogu zamislit Fridmana da se zalaže uzmite Doli Parton i dajde za Brodvej.
@BB jedan
Razume se da etar kao prostor u kome se prostiru elektromagnetni talasi, pre svega nosači elektronskih medija – postoji

U povesti nauke (fizike) eter je uveden kao vrsta materije koja prenosi el.mag. talas. Maksvel je dokazao da eter ne postoji i da za prostiranje em talasa nije potrebno ništa ( sa stanovišta EM vala upitno je i postojanje prostora jer se širi brzinom svetlosti) dakle vaše vlasništvo nad eterom je vlasništvo nad ničim ( koncesije za ferekvencije su nešto drugo)
Država može nešto da sprečava ako postoji zločin , a zločin postoji ako postokji žrtva . Konstrukcije tipa devojčice će postat kurvice ako slušaju Cecu je bizarna da će bit melankolično suicidalne lezbe ako čitaju Virđinijku Wulf.
Nije meni do cece , sutra če zabrane liturgiju ili će u ime političke korektnosti dovest nekog ajvana da ilače sa amvona.
zamislite koalicisko sklepanu "kongregaciju za nauk kulture i civilizaciskih vrednosti u sastavu"
Pera Praziluković
Jasna Alahojević al talibani
Živica Smlatić
neko od preživelih članova AVNOJA
Jadmila Bakračević
i primabalerina Leskovačkog teatra
Preporuke:
0
0
48 subota, 31 jul 2010 23:00
Dovitljivac Munjarstva
Osim toga porez "na što" nosači zvuka se ne prodaju nego se "piratišu" .Tad bi "silicone sister" sa punim pravom tražile od države sprečavanje piraterije i povećale prihod.Da li bi naplaćivali klik na YouTube. a zbog cenzorske politike u Hr razni MagaCini i druge video/audio performerice su preko Pinka ( i njegove izdavačke kuće) izbegavale porez u Hr za promet u inozemstvu

Evo jednog šund teksta
Kad fazani lete

Zasto trazis karizmu u sebi punjena ptico
Mogucnost prosvjecenosti razdvaja te od
Beskrajne zudnje za misijom,
Miris zemlje, koncentricni krugovi gluposti
I neznanja kao prstenje, ono dalje

Ne razumijem, izgleda mi da je mrtva straza

Oooooooooo

Rekoh sebi: "Moj Boze", koliko demagogije sustavno poredane
U Artiljerijske salve
Koliko pokradenih misli iza kojih ne stoji
Nista osim mrznje, sujete, vlasti
I koliko pokvarenosti treba da se
Izlije pred nase noge

I kako je do neprepoznavanja dovedena

Sustina prevare

Oooooooooooooo

I rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
I nije nuzno da ne bude
Ponornica do kraja
Sto se dogadja kad mrtvi fazani lete iznad nasih glava
Kad mrtvi fazani lete, a ni jedan ne pada

Oooooooooooooo

Sto se dogadja kad ocajanje zahvati ljude
Kad ocajanje neumitno prelazi u kajanje
Gledajuci iz daljine konture na sceni
Padaju mi na pamet vodene boje
Umazane ruke brzo se peru
Preporuke:
0
0
49 subota, 31 jul 2010 23:55
Munze Konza
Neki koji se kunu u narod očigledno nisu čitali Pekića i njegove (rekao bih gorke, verovatno i autobiografske) reči o političkim robijašima koji nisu razumevali narod za koji se bore. Ista priča i sa nama - mi bi da naredimo narodu šta da sluša, što je potpuno nemoguće.

Ekrem Jevrić, autor "hita" "Pos'o - kuća, kuća - pos'o" klasičan je primer - čovek je (da budem krajnje blag) polupismeni radnik, postavlja izolaciju na vodovodne cevi u Njujorku, a onda je, po sopstvenim rečima, "izmislio pjesmu" i na Jutjubu ga je gledalo skoro 4.5 miliona ljudi! Čovek snimio reklamu za Dolče i Gabana, doček na podgoričkom aerodromu, ulazak na "Farmu"! Kuda ide ovaj svet? Tamo gde običan narod hoće. Mene "farma" nervira, i ne gledam je. Neki je vole i gledaju je, šta sad ja da radim?

S druge strane, odnarođena elita može da priča šta god hoće - zar nije Dejvid Bekam obična seljačina iz dela države gde živi "white thrash", kako ih tamo zovu? I zar nije taj isti čovek milioner, idol masa širom sveta? Ronaldo je glup, ali zgodan, Vejn Runi čak ni zgodan, samo glup, ali mlate milione. Teško će se narod ugledati na Betovena (koji Palmi nije svirao kad je bio mali), pre će da se ugleda na pomenutu dvojicu. Narod voli nešto drugo, a ne nabeđene umetnike koje treba da plaća po nečijem dekretu. Ko će da odredi šta je šund, a šta nije? Marko Karadžić? Lejdi Gaga onda nije šund, jer je "in" i "koketira sa svojom seksualnošću", a Ceca je "udovica od ubice", pa onda jeste šund i ne sme da nam pokaže silikone? E pa, da vam kažem, bolje Ceca nego beogradska izložba o albanskom ratnom zločincu, bolje "sestre iz Drvara" nego Marko Karadžić i gej parada.

Tekstovi pesama Zuhre Ramizaj, alijas Seke Aleksić, nisu problem, problem je što nam elita gura Srpčad da razgovaraju samo preko "Fejsa" i da koriste w i tj umesto v i ć... To je opasno, a silikonke nisu.

P.S. kad se setim kakvu je harangu Slađana Milošević povela protiv "mizoginije" Laneta Gutovića, ne verujem joj ni kad kaže "dobro veče"...
Preporuke:
0
0
50 nedelja, 01 avgust 2010 14:34
BB jedan @Dovitljivac Munjarstva
Ako razmišljate o tome šta bi Fridman rekao i za šta bi se on zalagao; ako ne znate da pravo vlasništva može postojati i nad nematerijalnim stvarima (kako Vi kažete „nad ničim“); ako ne znate da u svim zapadnoevropskim zakonodavstvima postoji pojam JAVNI INTERES i da je država ta koja preko odgovarajućih tela definiše i brani taj interes svim raspoloživim sredstvima (stimulacijama, subvencijama, oslobađanjem od poreza.... ili, kad proceni da je nešto u suprotnosti sa javnim interesom onda oporezivanjem, zabranama, cenzurom... ); ako možete da napišete rečenicu „Država može nešto da sprečava ako postoji zločin , a zločin postoji ako postokji žrtva“ - e, onda ja smatram da je diskusija sa Vama bespredmetna. Ipak, iskreno Vam želim sve najbolje. Uzgred, ni tekst J. Papan nije baš mnogo „predmetan“.
Preporuke:
0
0
51 ponedeljak, 02 avgust 2010 01:30
Dovitljivac munjarstva @BB jedan
pravo vlasništva može postojati i nad nematerijalnim stvarima (kako Vi kažete „nad ničim“)

Autorska i nematerijalna prava su jedno a vaše pravo ne eter nešto sasvim drugo ( navedite primer vlasništva nad eterom). Koncesije na frekvenciju su nešto drugo.
JAVNI INTERES i da je država ta koja preko odgovarajućih tela definiše i brani taj interes

muzički ukus kao ni umetničko izražavanje ne spada pod javni interes ( utoliko Pikaso nije bio u nikakovom interesu frankove Španije po vama dakle ne INTERESantan)Niti mogu smisliti podanike Njenog Veličanstva kako ubiru porez ne bi li poslali Oskaru Vajldu neku crkavicu . Dakle između umetnosti i javnog interesa u realnom trenutku ne postoji jasna veza.A zabrane radi prosvetljenja su bliske Staljinu , Hitleru i Srbiji dok je njome vladala Latinka i Stambolići , pa se zbog "vuneni vremena" i " Mjedeni glava išlo u apsanu.
„Država može nešto da sprečava ako postoji zločin , a zločin postoji ako postokji žrtva“ - e, onda ja smatram da je diskusija sa Vama bespredmetna.

Osnovni postulat anglosaksonskog prava je da ne postoji krivica bez žrtve
NO VICTIM NO CRIME
Preporuke:
0
0
52 ponedeljak, 02 avgust 2010 09:05
Aleksandar Kuzmanovic
Standardno odlicna g-dja Papan...
Preporuke:
0
0
53 ponedeljak, 02 avgust 2010 10:09
brm
@ Dovitljivac munjarstva

moram i ja da uputim izraze dubokog poštovanja tvojoj stručnosti i pronicljivosti - razbio si mi mnoge zablude
- shvatio sam da su Države EU ustvari komunističke a ova Srbija kapitalistička, jer SVE imaju u svojim medijskim zakonima (da u pravu si i mediji ne postoje - jer ćeš ti odmah da pomisliš na vračare koje razgovaraju sa mrtvacima, kao ni etar po shvatanju naučnika iz 18. veka - ja sam "baš na to" mislio kad sam upotrebio taj izraz..)niz "restriktivnih odredbi" poput obavezne kvote domaće muzike, obavezne kvote evropskih programa i uslove za smanjenje koncesije ako imaju više kulturno obrazovnog, dečijeg i sličnih progarma i sl.... Zaostala i komunistička Hrvtaska npr. ZBOG TAKVOG ZAKONA a ne zato što mrze Srbe, ne pušta srpsku muziku, jer mora da ispuni kvotu domaće i kvotu evropske muzike...e blago nama Srbima u ovom raju slobode i kapitalizma predvođeni ovakvim stručnjacima...možemo da slušamo ŠTA NAROD VOLI
Preporuke:
0
0
54 ponedeljak, 02 avgust 2010 16:48
BB jedan@Dovitljivac munjarstva
1.
Mislio sam da Vam više ne odgovaram ali evo, pokušaću još jednom.Pošto ovo ipak nije sajt za teorijske rasprave čitalaca, pokušaću da pojednostavim stvari.

Dakle, vlasništvo ima tri atributa, usus, usus fructus i abusus. Abusus je vrhovni svojinski atribut i daje onome ko ga poseduje pravo da predmet uništi ili proda. Narodski bi se reklo – on je gazda. Razume se da ne postoji gazda etra, ni gazda reke Save, ni gazda Atlantskog okeana. Međutim, stvar stoji drukčije sa druga dva svojinska ovlašćenja. Usus i usus fructus nad etrom (i nad rekom Savom) mogu imati pojedinci, grupe, država. Kad se neko kupa na Adi onda on ima usus (koristi reku Savu). Kad neko peca ribu u Savi pa tu ribu prodaje, onda on ima usus fructus (stiče imovinsku korist od Save tj. ima plodouživanje). Usus i usus fructus ima i grad Beograd, odnosno njegova nadležna administracija, koja utvrđuje pravila korišćenja prostora na Adi, početak i kraj sezone, naplaćuje takse od kafana i slično.
Isto je sa etrom. Podrazumeva se da niko nije gazda etra. Ali sve države imaju odgovarajuća svojinska ovlašćenja koja im daju pravo da uređuju pravila ponašanja u etru, baš kao što to čini grad Beograd na Adi. Ta pravila moraju biti u skladu sa JAVNIM INTERESOM jer je etar JAVNO DOBRO, baš kao što su to reka Sava i Ada Ciganlija. Ukratko, dozvola za pecanje na Savi je otprilike isto što i dodela frekvencija za radio ili TV stanicu.
Preporuke:
0
0
55 ponedeljak, 02 avgust 2010 16:50
BB jedan@Dovitljivac munjarstva
2.
Drugi problem koji se postavlja je kako definisati JAVNI INTERES i ko je ovlašćen da to učini. I pored teškoća koje pokreće to pitanje, i pored manjkavosti postojećih definicija - ne samo kod nas nego i u svetu - sve civilizovane zemlje u svojim zakonodavstvima sadrže taj pojam. Pri tom se pridržavaju nekih opštih načela. Pre svega, javni interes treba da bude prihvatljiv kao zajednički imenitelj za većinu aktera u jednoj zemlji a to znači da postigne maksimalnu ravnotežu između parcijalnih/individualnih interesa, i kolektivnih/zajedničkih interesa. Postoji uverenje da se to postiže maksimalnim uključivanjem javnosti, kontrole od strane javnosti, što podrazumeva da u tome moraju imati veliku ulogu tzv. obični građani.

Komentari na tekst J. Papan su dokaz postojanja mnoštva različitih individualnih ukusa i pogleda na poželjan sadržaj TV programa. Ništa čudno. Međutim, ono što je opasno, to je dovesti u pitanje pravo države da formuliše program koji bi bio uravnotežen odraz tog mnoštva individualnih pogleda s jedne strane i kolektivnog interesa s druge strane. Pitanje J. Papan „... ko bi bio taj ko bi danas u Srbiji odvajao „žito od kukolja“? upravo dovodi u pitanje to pravo države i zato je ono i opako i opasno. Jer, ako se već tako rezonuje, onda se kao prethodno može postaviti pitanje - a ko određuje šta država uopšte treba da reguliše a šta ne treba. I ne samo to, nego ko određuje da država uopšte treba nešto da reguliše? A takva pitanja nas vode direktno u zakon džungle.

Konačno, Vi ste u pravu, zabrane radi prosvetljenja mogu biti opasne, ali dozvole radi prosvetljenja mogu biti još opasnije i odvratnije. I drugo, anglosaksonsko pravo je samo jedno od mnoštva pravnih sistema. U Evropi (ako je to uopšte važno) dominira kontinentalno pravo.
Preporuke:
0
0
56 ponedeljak, 02 avgust 2010 21:09
Dovitljivac munjarstva @BB jedan
I drugo, anglosaksonsko pravo je samo jedno od mnoštva pravnih sistema. U Evropi (ako je to uopšte važno) dominira kontinentalno pravo.

eto al ja sam jedan od retkih Srba pravoslavaca ( u praktičnom smislu) koji ipak više voli Medisona i Američke očeve ustavopisce. Ali za razliku od muzike samatram korektim da mi država nametne pravni poredak mimo simpatija.
-
shvatio sam da su Države EU ustvari komunističke a ova Srbija kapitalistička, jer SVE imaju u svojim medijskim zakonima

Pa bogami Italija je poprilično "pinkizirana" a izraz "ke kazzo voi " se ne označava samo slobodu izbora nego se koristi i u političkim debatama . U Britaniji privatni mediji imaju prilične slobode. Ostaju francuski etatisti ( a mjerilo "pameti" te politike vidljivo je u prisustvu fr kulture na globalnom tržištu i rastu BDP u ekonomiji u zadnjih 3o godina) . DA EU klizi prema kolektivizumu , etatizmu birokratiji , ne efikasnosti a bogami i korupciji (Nikad u DE nije bilo toliko muljanja sa podizvođačima i vraćanja keša kao sad).Pošto vidim da verujete u birokratsku inicijativu za javni interes i opšte dobro ja vam preporučam da pogledate Lisabonske strategije EU , pa usporedite sa SAD bez "strategije"
Mnogi se danas kunu u "Novi talas" ali on je nastao mimo i uprkos komisije za šund , kulturnih radnika i etabliranih kritičara .
Samo sloboda izbora donosi na kraju trajne vrednosti , za sve potrošno tu je mastercard
Preporuke:
0
0
57 ponedeljak, 02 avgust 2010 21:13
Dovitljivac munjarstva @BB jedan
sve civilizovane zemlje u svojim zakonodavstvima sadrže taj pojam.

iz ovog sledi da SAD nisu civilizovana zemlja ali S.Korea,Kuba ,Iran i onaj Čavezov feud kako se već zove svakako jesu
Preporuke:
0
0
58 utorak, 03 avgust 2010 12:12
BB jedan @Dovitljivac Munjarstva
Delimično ću odgovoriti na Vaš poslednji komentar.

Vaša rečenica „za razliku od muzike smatram korektnim da mi država nametne pravni poredak mimo simpatija“, je tipična za poklonike liberalne ideologije. Po njima, država određuje samo pravni okvir, sve ostalo je stvar tržišta. To je, razume se, jedno od mogućih mišljenja i kao takvo je legitimno. Ali problem sa liberalima je što oni svoja mišljenja doživljavaju kao prirodne zakone ili Sveto pismo, i u skladu sa tim terorišu sve koji misle drukčije ne birajući sredstva da nametnu svoje viđenje države i društva. Pri tom sebe doživljavaju - neverovatno ali istinito - kao vrlo slobodoumne i tolerantne. Što se mene tiče, za razliku od Vas, smatram da država treba da nametne i muziku i programe koje će građani slušati i gledati. Ti programi treba da budu u skladu sa vrednosnim sistemom većinskog naroda i da promovišu vrednosti koje su mu svojstvene, a to su, između ostalog – osećaj za pravdu, solidarnost, privrženost porodici, tolerantnost. A da li će prevagnuti Vaše ili moje mišljenje o tome treba da odluči nadležno državno telo u skladu sa svojom procenom javnog interesa.

I tako se opet vraćamo na ono što je, rekao bih, poenta teksta J. Papan - ko je taj ko ima pravo da odluči šta narod treba da sluša i gleda - a implicitan odgovor je ( dopuštam sebi da nagađam) –da to pravo nema niko. Ili preciznije, da je svaki pokušaj borbe protiv šunda uzaludan pa se kao ilustracija daje primer Kongresa kulturne akcije sedamdesetih godina posle koga se šund još bolje prodavao. To je savršeno tačno. I šta onda? Ni zakoni kojima se penalizuju krađa, ubistvo, silovanje, korupcija, dilovanje droge nisu iskorenili ni ubistva, ni krađe, ni silovanja, ni korupciju ni narkomaniju. Naprotiv. Stopa kriminala se povećava u svim zemljama, o narkomaniji da ne govorim. Da li to onda znači da zakone kojima se te pojave penalizuju treba ukinuti jer njihovo donošenje očigledno nije dalo rezultate, kriminal buja a zatvori su puni kriminalaca?
Preporuke:
0
0
59 utorak, 03 avgust 2010 18:43
Dovitljivac munjarstva @BB jedan
Dakle ako između mene i azre postoji jasna volja da meni g.Štulić proda album a pri trome smo oboje odrastle osobe, vi smatrate da nama treba opaliti poseban porez da bi se finansirao samoupravljački oratorij " deset godina našeg kombinata" dok Pera kupi album Pnonskog mornara to ne plaća jerbo je mornar jedan od največih režimskih pesnika svih naših naroda i narodnosti Niste li malo preterali kad zaštitu svojih sloboda zovete nametanjem mišljenja drugim . dok otimanje tuđeg dohotka zovete
a to su, između ostalog – osećaj za pravdu, solidarnost, privrženost porodici, tolerantnost.
Zaboga prodaju gudre i slušanje sare dare i mare smatrate ekvivalentnim činom.
Dragi gospodine šund nije zločin to je pitanje neukusa i odgoja a to je stvar odgoja . Klinci neće glumiti "vanabi" krimose ako budu imali druge uspešne uzore.
i na kraju sadašnje jadno stanje društva nije posledica loše muzike i falš sviranja . Nego truda leve inteligencija (Moša,Đilas,Ristić, Popović.....Perovićaka,Stambolić...) da društvenim inženjeringom naprave "civilizaciske vrednosti", "opšte dobro","kulturni napredak"...... i naravno raskrste sa kulacima , crkvom,dekadentnom inteligenciom i kojejkakvim klasno nesvesnim klikama
Preporuke:
0
0
60 utorak, 03 avgust 2010 21:38
BB jedan@Dovitljivac Munjarstva
Nije red da više zauzimamo prostor na ovom sajtu mada je uvek inspirativno razmeniti mišljenje i argumente sa osobom različitog ideološkog opredeljenja. Jer, čini mi se da je to u pitanju. Vi ste liberal, ja sam konzervativac. Inače delim Vaše mišljenje o pogubnom uticaju Moše, Đilasa, Latinke...
U svakom slučaju želim Vam sve najbolje.BB
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner