Srbi niti mogu da budu japanci niti treba da budu ,ttreba da budu ono što jesu -srbi.Bitka je izgubljena ali da bi se dobio rat treba menjati generale a to je sada naša Vlada i Tadić.Tim kada gubi određen broj utakmica prvo menja vođuodnosno trenera .Umesto da je Vlada podnela ostavku ili vratila mandat narodu ona je izglasava novu Rezoluciju kojom je došla u sukob čak i sa EU.To je još jedan auto-gol,zar su fotelje toliko važne gde je briga za narod valja i mi treba da imamo neku budućnost a ne da budemo svedeni na Beogradski pašaluk ako ova vlast produži ovako da se ponaša.
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 29 jul 2010 16:54
MP
"Onaj ko dobije poverenje naroda" kaže autor i tu se potpuno slažem.Znači novi izbori.Da li je blizu pameti da bi i oni predstavljali mediski rat protiv istine kako ju je autor tačno opisao?Pa naravno!A tek sva sredstva koja se koriste od držaoca vlasti zarad golog opstanka na njoj!Knjiga(podebela) o tome da se napiše sa primerima .I zašto se toliko bore sadašnji držaoci vlasti?Zar im nije dovoljno svih privilegija,materijalnih dobara i pogotovo novca koji su "stekli"?Možda i jeste, al se postavlja pitanje tragova koji ostaju za njima.Kad bi znali da vreme briše tragove(a ne briše)i odgovornost,oni bi sutra otišli na "rajska ostrva" širom sveta.
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 29 jul 2010 17:22
Miloje
Ovaj tekst sam čitao do dela, na početku, gde pisac kaže ("otkriva" nam) da se "popustljivijom politikom u Rambujeu moglo postići više", i tu prekinuo čitanje, uveren da ništa pametno neću pročitati.
Pisac kao da je "pao s Marsa", odnosno ne zna koje uslove je Amerika postavila Srbiji u Rambujeu.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 29 jul 2010 17:50
Zoran Tucaković
Osim velikog broja slovnih grešaka u prilično konfuznom tekstu, nema nečeg posebnog što zaslužuje komentar. Ipak, zarad istine i ostalih koji učestvuju aktivno ili pasivno:
Da li se može primer Japana preslikati na sadašnju Srbiju? Ne može, ali se može učiti na tuđim primerima i izvlačiti sopstvene pouke.
Valjalo bi da autor argumentuje svoju tvrdnju, da se može učiti na tuđim primerima uz izvlačenje "sopstvenih pouka". Dovoljno je da navede jedan jedini primer za to.
Srbija je u ozbiljnom problemu: od pasa lutalica, preko ekonomije, učlanjenja u EU, Kosova pa sve do međunarodnog položaja.
'Ajde? Da li su ovi problemi dati 'nako po gradaciji, ili su nasumično navedeni? Čudi da među probleme (uzmimo čak i da su nasumično pobrojani) nije uvršćen problem siromaštva velikog broja građana, problem korupcije na svim nivoima, problem "vrhovne" mafije, problem "bele kuge", problem iskorenjivanja onoga što se naziva javnim interesom...
Iscrpljivanje na parcijalnim pitanjima, pa makar to bilo i Kosovo, neće nas odvesti dalje od stanja u kome smo danas. Lažni su nekakvi “stubovi”, strateški partneri i liderska pozicija u regionu.
Problem jeste što se niko ne "iscrpljuje" povodom bilo kakvih pitanja, "pa makar to bilo i Kosovo", nego sprovodi direktive dobijene "sa strane", ili guta sve što drugi sažvaće, bez naprezanja vlastitih moždanih vijuga, bez učešća duše i srca. Nismo mi ni u kakvom stanju, nego u onome što se tako dobro rimuje sa tim "stanjem". Pouzdani "strateški partneri" su jedino strani i domaći tajkuni.
Ostale marksističko-novogovorno-globalističke odrednice, poput "respektabilnog faktora", "zajednice evropskih naroda", "sopstvene pameti uz tuđa iskustva", "konsenzualnog formulisanja", "sopstvenih resursa i kapaciteta" ovde navodim samo zbog njihove jezičke pitoresknosti, bez ikakvog komentara.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 29 jul 2010 18:32
zvezdarac
Simpatično je pominjanje japanskog iskustva. Svaki optimistički osvrt je dobrodošao.
Ipak, potpuno bih se složio samo sa prvom rečenicom u kojoj autor poredi poraze Srbije 1389 i 1999. Nije Srbija zvanično postala deo Otomanske imperije 1389. Još neko vreme (preko 50 godina!) je postojala kao nazivno nezavisna država. Isto tako je i sad Srbija nazivno nezavisna zemlja sa svojom deklaracijom o vojnoj neutralnosti. Otomanska imperija je dugi niz vekova posle prve kosovske bitke lomila volju srpskom narodu i vladala njime. Trebalo je da prođe 400 godina da bi se rodio Karađorđe. Danas, 10 godina posle druge kosovske bitke (koju je neprijatelj dobio iz vazduha sa minimalnim gubicima) NATO imperija uzima dušu srpskom narodu i vlada njime. Koliko će proći pre nego što se pojavi novi Karađorđe?
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 29 jul 2010 19:04
Gerber Anker
rpska nacija će se u narednih 10 godina naći u egzistencijalnoj krizi u pravom smislu te riječi, dakle prijeti nam nestanak. prezaduženost, odliv mozgova, nedostatak strategije, poseljačenje upravnih i vladajućih struktura (naročito izraženo u Republici Srpskoj), gubitak sposobnosti da realno sagledamo vrijeme i situaciju u kojoj se nalazimo su samo neki od faktora koji su stalan dio naše svakodnevice. mislim nemoguće je da ratko mladić cijedi čibe pred američkim pukovnicima na sastanku ili da ih pušta da ga čekaju satima dok on igra šah,nemoguće je da se bahato otkazuju posjete inostranim političkim strukturama dan prije dogovorene posjete (ne bih da navodim primjere koji nisu ni dospjeli do naših medija), nemoguće je da se pojedinci bez ikakve naknade trude da nam koliko toliko na zapadu sačuvaju obraz a da matica pojma nema o kome se zapravo radi, i kako izgleda (jedini) prazan sto sa RS zastavom na gala večeri najvećih političkih i industrijskih bosova današnjice-naravno bez otkazivanja posjete ili kakvog telegrama izvinjenja koji su za naše "visokoobrazovane" izgleda viša matematika...itd.
Omladina bez cilja, bez znanja, ohlađena, nezainteresovana, naviknuta da im se sve servira, fakultetlije koje ne znaju da sroče CV na maternjem jeziku, privatni fakulteti koji ne vrijede ni u gradu u kom se nalaze (Banjaluka npr.)...hvala vam dragi političari, u istoriji se nije desilo da se bez rata i borbe izgube generacije, teritorija, granice, i sve ono sto po definiciji čini jednu državu uključujući ponos i ljubav prema njoj. sramota nas je reći odakle dolazimo tako da nam veoma imponuju strana državljanstva. hvala vam! rat je već davno izgubljen
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 29 jul 2010 19:21
rambo
Pa zar niste shvatili da oni rade to sto im ameri naredjuju prosto.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 29 jul 2010 19:51
@Radoman Jović
Bilo bi dobro da nam kažete kako bi se "popustljivijom politikom u Rambujeu moglo postići više", to jest: šta biste vi uradili da ste mogli?
Navedite neke primere za popuštanje i šta bi se time dobilo?
Unapred hvala!
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 29 jul 2010 19:56
Pavle
@Miloje
Ovaj tekst sam čitao do dela, na početku, gde pisac kaže ("otkriva" nam) da se "popustljivijom politikom u Rambujeu moglo postići više", i tu prekinuo čitanje, uveren da ništa pametno neću pročitati.
Pisac kao da je "pao s Marsa", odnosno ne zna koje uslove je Amerika postavila Srbiji u Rambujeu.
Alo Miloje i svi koji razmišljaju kao što je Miloje.
Baš me briga koje je, mada je važnije zašto baš takve, uslove postavila Amerika.
Ja nemam od čega da živim, a to je "zbog Kosova". Nemam krov nad glavom (i to je "zbog Kosova").
Nemam mogućnosti da se lečim (i to je "zbog Kosova").
Sve je "zbog Kosova".
E pa nije!!!
Sve zbog političara koji su svi isti.
Čemu izbori kada su sve partije (svojevremeno) bile na vlasti i pokazale enementarnu nesposobnost u svemu, osim da njima bude dobro. E to znači da je dr rašković bio promućuran kada je rekao da su Srbi lud narod.
Pa oguli nas ovolika administracija (koju mi plaćamo).
To svi znaju i ništa ne preduzimaju. naravno da ne možemo da budemo Japanci, jer oni nisu pokvareni, a mi?
Uzalud su svi komentari. Mora da se digner kuka i motika. Muka je samo što niko nije kadar da bude Karađorđe, ili još bolje lukavi Miloš.
Izgubićemo mi još mnogo više od Kosova dok se Vlasi ne sete. Zato "'rani sina pa šalji na vojsku..."
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 29 jul 2010 20:13
Svetislav Kostić
Sporazum u Rambojeu predvidio okupaciju citave Jugoslavije. Appendix B, "Status Multi-Nacionalnih Izvršnih Vojnih Snaga, dozvoljava NATO slobodno kretanje po čitavoj Jugoslaviji, tj., Srbiji, Crnoj Gori.
Tekst Člana 8 ovog Appendixa piše: "NATO-vo osoblje će uživati, skupa sa svojim vozilima, brodovima, avionima i opremom, pravo na slobodno i neograničeno kretanje i nesmetani prolaz kroz čitavu FRJ [Federativnu Republiku Jugoslaviju] uračunavajući zračni prostor i teritorijalne vode.
Ovo treba da obuhvati, ali ne i da bude ograničeno na, pravo na noćenje na otvorenom, manevrisanje, odredišta i upotrebu svih područja ili objekata koji budu potrebni za potporu, vježbe i operacije. "Član 6 garantira okupacionim snagama potpuni imunitet: "NATO-vo osoblje, pod svim okolnostima i u svako vrijeme, treba da bude imuno od sudova Jugoslavije u pogledu svih civilnih, administrativnih, kriminalnih, ili disciplinskih prekršaja koji bi mogli biti počinjeni od njih u FRJ. "Član 10 osigurava NATO-ou besplatnu upotrebu svih cesta, aerodroma i luka Jugoslavije.
Da je vlada Jugoslavije potpisala ugovor, ona bi se odrekla svih prava suvereniteta nad svojom teritorijom. "Prihvaćanje ovoga plana izgleda kao potpisivanje predaje poslije kapitulacije u ratu. Činjenica da predsedjnik Jugoslavije Milošević nije htio potpisati takav ugovor je razumljiva", rezonuje Berliner Cajtung 14. aprila 1999.
Sporazum kao što je ovaj ne može potpisati ni jedan vladar suverene države," objašnjavaju liberalno orijentisane novine Tagescajtung, prve njemačke novine koje su štampale odlomak iz ovog sporazuma. Orginalni prijedlog Kontakt Grupe, koji je služio kao temelj za konferenciju u Rambojeu, nije sadržavao te spomenute stranice.
Tokom pregovora, koji su trajali od 6. do 23. februara, pet članica Kontakt Grupe, SAD, Britanija, Nijemačka, Francuska i Italija, su otvoreno počele da prihvataju stanovište kosovskih Albanca.
Mislim da je autoru Sporazum poznat i u cjelosti.
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 29 jul 2010 20:17
gorštak
Miloje
Ovaj tekst sam čitao do dela, na početku, gde pisac kaže ("otkriva" nam) da se "popustljivijom politikom u Rambujeu moglo postići više", i tu prekinuo čitanje, uveren da ništa pametno neću pročitati.
Pisac kao da je "pao s Marsa", odnosno ne zna koje uslove je Amerika postavila Srbiji u Rambujeu.
Zaista je tako. A za neobaveštene, evo samo nekoliko zahteva koji su traženi od nas u Rambujeu:
1. Da pripadnici NATO-a uživaju imunitet od građanske, upravne, krivične i prekršajne jurisdikcije Jugoslavije i od svake vrste hapšenja i istražnog postupka od strane jugoslovenskih vlasti ( što jasno znači da bi vojnicima alijanse bilo dozvoljeno da rade šta hoće odnosno da se ponašaju kao prava okupaciopa vojska, a da za kršenje zakona ne odgovaraju )
2. Da pripadnici NATO-a imaju punu slobodu neometanog i neograničenog kretanja svojim vozilima, brodovima i avionima u Saveznoj Republici Jugoslaviji (dakle, na celoj teritoriji SRJ a ne samo na Kosmetu), uključujući pravo na postavljanje logora, održavanje manevara i pravo na upotrebu čitavih regiona ili instalacija za potrebe snabdevanja, vežbi ili operacija;
3. Da je Jugoslavija dužna da kretanju osoblja, vozila, brodova i aviona NATO-a da prioritet i da za to ne zahteva od alijanse nikakvu odštetu, u vidu carina, taksi i dr.
Ovo su dakle samo neki od mnogih zahteva, kojima se od Srba tražilo da se bukvalno odreknu svog suvereniteta i predaju na milost i nemilost silnicima, ne samo na Kosmetu nego na prostoru čitave države. Da smo pristali na takve uslove, NATO-vski vojnici bi, na primer, mogli da se napiju u Beogradu, da ti upadnu u kuću, naprave ršum, tebe premlate na mrtvo ime ako im se suprotstaviš i da nikome za to ne odgovaraju. Mogli su da rade i gore stvari i da opet nikome ne odgovaraju ( pogotovo što se nalaze među Srbima koji su dokazano ''fašistički ološ'' i legitimna meta za slobodan odstrel, što je odobreno onako između redova takozvanog ''međunarodnog prava'' ).
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 29 jul 2010 21:07
gorštak
Japanci su to sve poslušno i kooperativno prihvatili kao nešto što se mora, ali su imali viziju kako iz toga da izađu.
Poređenje naše situacije sa japanskom je neadekvatno, čega je na sreću svestan i sam autor kada kaže:
Srbija nije Japan niti Srbi mogu postati Japanci. Druge su i međunarodne okolnosti i raspored snaga u svetu. Drugačiji je i karakter ugroženosti bio tada Japana, a danas Srbije.
Srbi se nalaze u neuporedivo težoj situaciji od tadašnjeg Japana. Japanci jesu bili i pokoreni i poniženi, ali ih silnici nisu u ovolikoj meri nipodaštavali kao narod i kulturu niti im je nabijan kompleks genocidnosti ( iako je za tako nešto u japanskoj istoriji postojalo neuporedivo više razloga negu u srpskoj ). I kod samih silnika je postojalo čak izvesno divljenje za zen-budizam, samurajsku tradiciju, bušido-kodeks.
Takvog divljenja prema pravoslavlju, svetosavskom nasleđu, kosovskom zavetu, hajdučko-uskočko-komitskoj ratničkoj tradiciji, međutim, nema ( osim kod retkih Zapadnjaka poput spisateljice Rebeke Vest, Rajsa i drugih ). Štaviše, zbog svojih izvornih vrednosti Srbi su u kolektivnoj svesti Zapadnjaka prepoznati kao arhetipsko zlo, baš zato što su poslednji evropski narod u kome još uvek žive viteške i hrišćanske vrednosti stare Evrope, od koje se sam Zapad tako beznadežno udaljio u poslednjih nekoliko vekova. Zato ''srpski virus'' i ''treba izbrisati'' kako reče Dejvid Gompert, da u liku jednog plemenitog, hrabrog i muževnog naroda Zapad ne bi gledao onaj ideal kome je nekada i sam bio blizak, a više nije. Razlozi mržnje prema Srbima mnogo su više antropološki nego (geo)politički i ekonomski i mi zbog toga ne treba da kinjimo sami sebe niti da se ( kao Japanci ) prilagođavamo nametnutim ''euroatlantskim vrednostima'', već da tražimo sebe u liku svojih predaka i koliko-toliko sačuvamo izvorni junačko-hrišćanski etos koji su nam predali u nasleđe, koji nas je jedini čuvao kroz istoriju i koji će nas, ako Bog da, čuvati i u buduće.
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 29 jul 2010 21:09
Sokenekos
Opet G. Tucaković. Bravo!
Možda je ovo rešenje:
http://counterpunch.org/roberts07262010.html
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 29 jul 2010 22:43
Neško
I ja samo da dodam: Komentaru Tucakovića nema šta da se doda niti oduzme.
A da, još jedna stvar ... pišem ćirilicom.
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 29 jul 2010 23:17
gorštak
Da ne bude zabune, ja veoma poštujem japanski narod, koji smatram za jedan od najvitalnijih i najautentičnijih na planeti. Kao klinac sam dugo trenirao karate i čitao sve u vezi s japanskom istorijom i tradicijom. Samuraji poput Mijamoto Musašija, ali i veliki majstori karatea poput Gogen Jamagučija i Masutatsu Ojame, predstavljali su mi uzor za dostizanje discipline tela i duha. Njihovog pisca Jukia Mišimu smatram za jednog od najvećih u HH veku.
Pored svih razlika, Srbima i Japancima je zajednički jedan specifičan idealizam, koji podrazumeva dobrovoljnu žrtvu i samopregor zarad vrednosti koje nisu ''od ovoga sveta''. Način na koji su se Japanci oslobodili okupacije dostojan je poštovanja, iako smatram da ta metodologija više nije delotvorna. Jer uprkos svim političkim i ekonomskim uspesima, ona je i same Japance puno koštala na polju duha i morala. Neoliberalne ''vrednosti'' poput recimo ''gej-parade'' i sličnog danas se nameću i njima ništa slabije nego nama. Svakovrsno pomodarstvo, kriminal, razvrat, narkomanija, potrošački individualizam i druge bolesti postmodernog sveta satiru Japance ništa manje nego Srbe.
Nakon neuspelog državnog udara koji je pokušao da izvede sa učenicima svoje samurajske škole, pisac Jukio Mišima je 1970. godine izvršio harakiri, na očigled čitavog zabezeknutog sveta, želeći time da pokaže svoje nemirenje sa amerikanizacijom i evropeizacijom Japana, koji su ga udaljili od njegove suštine. Dve godine kasnije to je iz istih razloga učinio i nobelovac Jasunari Kavabata. U njegovom romanu ''Velemajstor'' kroz igru dvojice majstora drevne igre go, prikazan je sudar autentičnog i modernog ( evropeizovanog ) Japana, gde lepotu, dostojanstvo i rafiniranu umetnost igre smenjuje beskrupuloznost, nasrtljivost i podlost u taktici i potezima, usled želje za pobedom po svaku cenu.
Kada se uzme u obzir ta evidentna hipokrizija, pitanje je koliko je Japan dobio a koliko izgubio prilagođavanjem neprijateljima i preuzimanjem njihove metodologije osvajanja moći.
Preporuke:
0
0
16
četvrtak, 29 jul 2010 23:37
M
Hm, ovo već postaje zabrinjavajuće... Još jedan konfuzan i ničim potkrepljen tekst o "vrućoj temi"?!
„…Kumanovskim sporazumom izgubila više kontrole nad Kosovom nego što je mogla dobiti pametnijim, tolerantnijim i kooperativnijim razgovorima u Rambujeu.“
Nije nego! Autor bi morao da "zasuče rukave" i pročita dokument.
„…pravnu bitku, izgubila je pogrešnom legalističkom platformom u Međunarodnom sudu pravde u Hagu…“.
Ova fraza asocira na naše jedine "legaliste", koji su predlagali nešto sasvim drugo.
„Ko to može da ostvari? Onaj ko dobije novo poverenje naroda.“
Opet, nije nego! U Srbiji nema stranke koja ima iole "podesan program za oporavak nacije" (ovo sam sročio da se ne rasplinjujem).
Preporuke:
0
0
17
četvrtak, 29 jul 2010 23:45
Mile Bre 1
Umalo da shvatim da bi trebalo da Srbija dotakne dno kao Japan nekada. Imamo već suđenja našim ratnim "zločincima", kao što su imali i Japanci. Nama uopšte nije potrbno da nam okupatori uvode ustav, jer se sprovode već sad vanustavni propisi EU. A od "nacionalnog jedinstva", u Srbiji je to tabu tema.
Svakako se slažem sa autorom da bi svi u Srbiji trebali se prihvatiti posla, a ne čekati bolji život od EU.No oni koji se osećaju "prozvani", zasigurno se neće složiti sa ovom opaskom.Tim ČEKAROŠIMA treba jasno ukazati, da EU nije na vidiku. Naš predsednik je onomad u skupštini izneo svoju viziju, obzirom da EU nema alternativu, misli da će Srbija biti sprovedena u EU 2020-te godine. O, o ...srpski čekaroši. A BOLjITAK života? To je već problem, sa više nepoznatih. Naš dirigent se nada da će do tog vremenskog termina, završiti sve svoje zadatke. Ako pak iskrsne ... e, onda još NE. Nezamislivo je da u tom periodu NEĆE biti novih uslovljavanja ni pritisaka na Srbiju. Novih šteta, sramota i blaćenja kao: gubljenja i još drugih teritorija Srbije, pritisaka na SPC da kontinuirano odstupa od svog učenja i tradicije, uvođenje latinskog pisma kao službeno, odustajanja od mnogih nacionalnih obeležja i sl.
Autor se pita ko bi mogao ostvariti, da se Srbija izdigne iznad mulja u kojem se nalazi, pa sam odgovara: "onaj ko dobije novo poverenje naroda".Pun pogodak. Taj bi MOGAO, a hoće li? Ako se misli na koaliciju DS i SNS, nemam poverenja. A autor je potpuno u pravu da bi bila potrebna potpuno nova garnitura, a uz to i nacionalno svesna. Ako bi se sada zaustavio proces nazadovanja Srbije, a uz to dobilo vođstvo koje bi nastojalo svim silama da radi u interesu Srbije i njenog naroda, otvorila bi nam se zaista perspektiva sa izlaskom iz krize. Svakako da to nebi odgovaralo EU, pa bi kompas morao da pokazuje korektno pravac po kome bi se morala usmeriti Srbija. Ako bi se privreda usmerila prema:Rusiji, Belorusiji, Kini i drugim zemljama, koliko bi dugo trajala kriza u Srbiji?
Preporuke:
0
0
18
četvrtak, 29 jul 2010 23:45
Mile Bre 2
Podizanje privrede, preusmeravanje tržišta, zasigurno bi potrajalo i do pet godina. Ali ne deset godina pritisaka i rastakanja teritorija i svih dobara. Za to vreme bi bilo dosta samodricanja, kojih ima kod mnogih i danas. Proevropejci smatraju da će moći opstati, a svojim zalaganjem i propagiranjem lažirane istine i stvarnosti, doći do položaja, sa ciljem da vladaju neistomišljenicima. Obzirom da vladajući imaju vojsku i policiju u svojim rukama, misle da će otpor "protivnika" jenjavati. Opasnost od ovih glasnogovornika je utoliko veća, ako vreme odmiče. Zato bi sada trebalo ipak nešto učiniti kako bi se posledice umanjile. Oni što sada imaju neprirodno privilegovane položaje, morali bi ustupiti mesto drugima, koji bi to zasluživali bilo stručnošću bilo zalaganjima. Takve rotacije bi kompenzovale krizu, koja se ne bi bitno razlikovala od današnje. Razvojem sopstvene privrede, došlo bi se do jačanja i same Srbije. To bi značilo NEZAVISNOST i stabilnost. Takve bi nas poželeli i u EU, ali neverujem da bi za to bilo još ikakvih interesa.
Nas plaše novim bombardovanjem i sankcijama. A svima nam je poznato, da se odnos sila u svetu menja i nema osnove za ovakve tvrdnje. Pored toga treba imati na umu da ekonomija BRIK-a enormo raste, pa se treba tamo orijentisati.
Preporuke:
0
0
19
petak, 30 jul 2010 00:47
Dejan
Ako sam autor kaže da poređenje Japana i Srbije nije adekvatno, onda ne treba ni da se analizira.
Osvrnuo bih se na jednu misao Mile bre:
Nas plaše novim bombardovanjem i sankcijama. A svima nam je poznato, da se odnos sila u svetu menja i nema osnove za ovakve tvrdnje. Pored toga treba imati na umu da ekonomija BRIK-a enormo raste, pa se treba tamo orijentisati.
Mile, BRIK je prazna priča. Brazil je poljoprivredna velesila, kojoj objektivno nemamo šta da ponudimo. Kina ima sve, ne treba joj ništa od drugih. Indija ima pola milijarde ljudi spremnih da rade za siću.
Jedino ostaje Rusija, gde treba da izvezemo milijarde samo da platimo naftu i gas.
Nemam ja ništa protiv BRIK-a, samo ne smatram da je onaj koji nas nije bombardovao automatski naš brat.
Kina neće da prizna Kosovo zbog Tibeta i Đinjanga, ne zato što nas vole, a veto ulažu samo u odbrani kineskog nacionalnog interesa. To je zvanična državna politika.
Preporuke:
0
0
20
petak, 30 jul 2010 01:34
Peter RV
Nevjerovatno je (pored Rambujea,ciji tekst on ignorise) da se autor usudjuje da uporedi Japan sa Srbijom.
Japan je bio jedna mocna carevina koja je napala Ameriku,a Srbija jedna mala zemlja koja nije napravila nikakvu agresiju prema Americi, niti bilo kojoj Nato-zemlji.
Ovdje je Jovic potpuno promasio sa ovakvim apsurdnim uporedjenjem.
Preporuke:
0
0
21
petak, 30 jul 2010 03:54
Teofilo Stivenson
Nemoguće je u državi jednopartizma i zatvorenih medija steći novo poverenje naroda. Srbija je diktatura mekog tipa, odnosno istog kakva je i okupacija. A pošto nema meke okupacije... novo poverenje naroda će steći stranke tzv opozicije koje će niz vodu pustiti RS, Vojvodinu, Rašku i Preševsku dolinu, bez razmene. Nije bitno da li su u pitanju Nikolić i društvo ili Jovanović. Što se mene tiče, oni su isti kao Kandić i druge perjanice NVO sektora. Ili će Tadić, što je verovatnije, ostati na vlasti.
Ništa se neće promeniti da potpune promene političke mape Srbije, utvrđivanja sistema finansiranja stranaka i zabrane delovanja, a i ukidanja građanskih prava, praćeno procesima za veleizdaju zemlje. Pošto do toga neće doći, Srbima i priliči kukumavčenje. Nemojte da nas uništavate, mi smo tako dobri. Pretpostavljam da je bilo takvih koji su stajali pred Nemcima i ustašama, ali ne verujem da su preživeli rat.
Inače, DS nije izborima došla na vlast, a kada je bilo prilike da je izborima izgubi, Tadić je između redova pretio silom. Zar mislite da mu pada na pamet da daje ostavku? Vidi sa kakvim narodom ima posla i želi da Srbiju, na državnom, nacionalnom i verskom planu potpuno dotuče. Čak i da to ne želi, žele oni kojima se, kao prijateljima, hvali, koje je u Srbiji dočekivao.
Najvažnije, pitanje svih pitanja je ko je inspirator i egzekutor ovakvog poraza Srbije. To je strani faktor. Ne znam da je u istoriji medicine osoba koja je nanela teške telesne povrede drugoj osobi, sa namerom, uspela da je posle toga i izleči. Da li ste čuli za silovatelja ili ubicu koji je žrtvi pomogao? To što će Srbima biti teško da progutaju činjenicu da su SPS i Milošević bili pošteniji od DSa i njegovih bivših i sadašnjih vođa, je problem inteligencije, poštenja i samouvida. Naša nacija je psihički teško bolesna. Jugosloveni, komunisti i evrounijati i njihova deca i unuci i dalje vladaju Srbijom. U ovoj zemlji građanski rat nije završen 1945. godine. I neće biti, do potpunog sloma Srbije.
Preporuke:
0
0
22
petak, 30 jul 2010 08:08
g.loci!
da bi se doslo do preporoda, prva osnova je "otreznenje", a nakon toga dolaze placanje racuna i tako redom!!! ...i sve na kraju diciplinaro na svaku produzece na ulazu stoji"da radimo dan i noc jer smo najsiromasnija nacija na svijetu".... ovo je japanska formula motivacije,a ne ona poznata "prazna" mismo najbolji,najsposobni samo sto drugi to ne vide ili nam se zavidjaju.....!!!
.....
tako je to bilo u proslosti nakon svake oluje, sa sa sadasnjim mocnim zemljama pout japana,njemacke,...(put uspeha je 90% steil!)
Preporuke:
0
0
23
petak, 30 jul 2010 08:44
Drago Sten
Gebner Anker.
Šta vi to pričate.Za čim tragate.Naši matematičari, naši fizičari osvajaju zlatne, hajde da kažem vašu reč, "kolajne", upisuju masovno Hrvarde,, dobijaju međunarodne stipendije,a vi mladi neznaju, oni ovako oni onako.
Nije u tome problem.Problem je u tome što su nas pritisli sa svih strana.Kad ne smete da napišete rezolucuiju o svojoj teritoriji koji vam uzimaju a da nekog ne pitate.Problem je u osećju da ste pod tutorstvom.Ima naroda koji su na to navikli, Hrvati, Slovenci i Šiptari ali mi nismo.Ni pod Turcima nismo bili u ropstvu.Ćutali smo ali smo otpor pružali.Nećemo ni sada.
Jači su .Neka biju ali ćemo ih preživeti.A "ničija nije do zore gorela", gospodine Gebner.
Preporuke:
0
0
24
petak, 30 jul 2010 10:41
igor
Nisam baš primetio da je tekst baš "prepun grešaka" (barem ne u poređenju sa izgledom većine tekstova koji se mogu pronaći na "netu", pa čak i na sajtovima "velikih" medija) i više mi se čini da je reč o zloj volji pojedinih komentatora i njihovom neslaganju sa osnovnom tezom. E, sad, stil i jezik su uvek pomalo subjektivna stvar. A ko nama komentatorima brani da sami napišemo tekst i pokažemo "kako to treba da se radi"? Meni je, recimo, problematična samo ona sintagma na kraju o "zajednici evropskih naroda". A što se tiče ključne analogije sa Japanom, ona jeste važna i potencijalno podsticajna. Naravno da situacija nikada nije ista, ali trebalo bi izvući ono što može biti poučno i primenjivo. Čestitke autoru što nas je na to podsetio.
Preporuke:
0
0
25
petak, 30 jul 2010 10:46
a šta sada
Kroz celo svoje postojanje Srbija je bila brana za strateške ciljeve Zla. Prvo je zaustavila Islamizaciju Evrope, ali je platila ceh. Drugo je zaustavila hegemoniju Austrougarske nad Evropom i dolazak tamnih vremena, ali i za to plati gubitkom samostalnosti. Treće zaustavi germanizaciju Evrope pa i sveta, ali i tada plati početkom sveopšteg nestajanja. Na kraju zaustavi demonkratsku USA sa vođstvom gordog albiona u pohodu na Rusiju. Jeljcin postavljen u Kremlju a generalna proba spremna za Srbiju koja je trebalo da traje nedelju dana. Koliko da se provere u praksi strategije. Zatim okupacija Srbije, regrutacija topovskog mesa i zverinji skok na Rusiju. Ali ne bi tako. Zadržaše se u kampanji predugo, dovoljno da se Rusija opameti i stisne redove. Ali opet povukosmo mačka za rep. U konačnom saldiranju ako prevagne zlo - neće nas biti. Ako prevagne dobro - eto nama budućnosti, naravno ko preživi.
Preporuke:
0
0
26
petak, 30 jul 2010 11:16
Bas tako
@Teofilo Stivenson
U cetiri kratka i jasna pasusa rekli ste celu istinu.
Preporuke:
0
0
27
petak, 30 jul 2010 13:33
Mile Bre 1
@ g.Dejan
Poštovani gospodine Dejane! Neobično mi je milo da Vam je moj komentar dao povoda za diskusiju, pa makar i da se neslažete sa mojim mišljenjem. Polazeći od pretpostavke da je Vaš stav: slaganje sa ostatkom mog komentara izuzimajući deo koji govori o BRIK-u. U tom slučaju, bio bih veoma zadovoljan imajući (u buduće) na umu da postoje istomišljenici koji me podržavaju.
Nemajući u vidu pravdanje mojih pogleda, želim Vam dati za pravo da za sada BRIK i nije neka snažna organizacija. Prvi put sam saznao 1995. godine iz sveta Finansijera i njihavih stručnih časopisa za njihove prognaze o snazi privrede u svetu. Još tada se predviđalo da će vodeća privredna sila početkom 21.veka biti Kina, na zaprepašćenje običnih građana. Na drugom mestu je bila Indija, pa Rusija, EU, pa tek onda SAD. Ne sećam se šta je bilo sa Indokinom, Južnom Amerikom, Japanom, Afrikom i drugima. No danas se vidi da obrisi prognoze postaju jasniji. Svakako da mnogima ne odgovaraju pozicije pa pokušavaju da osujete dalja napredovanja, a u nemoći, pokušavaju da participiraju na dobiti. Jedan od važnih faktora koji utiče na uspešnost privrede je kretanje (dovoljno posla) te mogućnost finansiranja tog kretanja u privredi. Uređenost i lepota gradova i zemalja (pogotovo zapadnih) ne znači bezuslovno i jačina privrede. Osvedočio sam se da napr. Nemačka, ublažava nezaposlenost, prividno je smanjuje nekom vrstom socijalnog zapošljavanja. Zatim iz budžeta finansira radove (puteva, fasada zgrada, podvožnjaka i sl.) koji često nisu neophodni, ne toliko da bi se dovelo u funkciju, nego da bi se pružio posao, koji povlači za sobom ne samo građevinarska nego i propratna poslovanja. Proizvodnje nekada industiske Nemačke više neema. Veliki koncerni kao simens, mercedes, bmv idr. izmestili su svoju proizvodnju (ili bar deo) u zemlje, gde mogu ostvarivati profit.
No vratimo se mnogoljudskoj Kini. Kao zemlja, potpuno je svesna svog položaja. Svakako da zapad želi na svaki način da osujeti ili bar uspori razvoj te zemlje.
Preporuke:
0
0
28
petak, 30 jul 2010 13:33
Mile Bre 2
Možemo li reći, da je NATO greškom bombardovao Kinesku ambasadu? Ili raznim zahtevima zapada za ispunjavanje nekih normi svetskih normi (plagijat majkrosofta, zagađenje atmosfere i sl.). Sa druge strane Kina je već po ko zna koji put upućivala notu Nemačkoj zbog promovisanja Dalaj Lame u javnosti, te time i mešanje Nemačke u "unutrašnje stvari" Kine. I koliko još toga nenavedenog. Dakle, Kina je potpuno svesna svog položaja i sasvim je normalno da će se udruživanjem, stvarati balans i time ublažiti napadi sa "zapada". Mnogi ugovori regiona Rusije-Kine-Indije već postoje. Ideja BRIK-a je došla do izražaja sa svtkom krizom. Kako znamo, Brazil nije ni imao krizu, a Kina već odavno beleži rast privrede. BRIK se želi odupreti jednostranom uticaju zapada na svetsku privredu.
Nemislim da se nebi našlo posla, za potrebe ovog ogromnog tržišta, tako male Srbije.
Preporuke:
0
0
29
petak, 30 jul 2010 13:37
@Drago Sten
Gospodine Drago,
slazem se sa vama da mladi studiraju na elitnim univerzitetima, i dobijaju nagrade ali je pitanje kakva je konkretno nacionalna korist od tih pojedinaca. Ja licno znam djavojku koja je zavrsila hemiju na berkeley-u (inace najjaca katedra hemije na svijetu), doktorat na istom, sada radi biomedicinski inzinjering u san francisku, uskospecijalizovan za razvoj CT i MRT aparata. zna li ko da jedna takva osoba postoji na ovoj planeti koja je srpkinja i izbjeglica iz sarajeva, ima li je i u jednom registru, da li se neko zapitao koliko ima takvih ljudi i kako bi oni svojim vezama i mrezama mogli da nam unaprijede drzavu i drzave. Nama su vjecito izgovori bili strani faktor, jeste pritisli su sa svih strana i ne znam kako da se toga rijesimo, ali ima stvari koje itekako mogu da se jednostavno rijese a na koje niko ne misli. Gospodine Drago, velika vecina omladine koja je u srbiji ne zna da napise tabelarni CV ( a nemaju sta da stave u njega sem licnih podataka) ili popuni aplikaciju za posao. Govorim vam iz prve ruke jer mi je kolega radio ocjenu istih, od 18 prijavljenih 3 osobe koje su se prijavile na mjesto pripravnika su prilozili potrebnu dokumentaciju, i to je nasa realnost. znaju li ti ljudi kako izgleda pravi interview za posao?mislim da malo ko zna! oni koji znaju odavno vise nisu u drzavi, a rezultate nase diplomatije vidi se u svim novinama i internet portalima. kuca se gradi odozdo prema gore, cigla po cigla. Za to je po obicaju potreban majstor koji zna kako da ih veze jednu za drugu. nasi kvalitetni majstori i dalje grade tudje kuce dok nam djilkosi,nistarije i diplomate 7 klase upravljaju zivotima.
Preporuke:
0
0
30
petak, 30 jul 2010 13:55
M
Bitke koje Srbija sada vodi su, nažalost, one bitke koje vodiš iako već znaš da si odavno izgubio rat! Zapravo, mi smo već odavno kapitulirali! Nalazimo se u paradoksalnoj situaciji, kada neprijatelj očekuje bezuslovnu kapitulaciju čak i od marionetske vlade koju je sam postavio posle naše kapitulacije. Međutim, sve je to ipak logično i na mestu, kada se uzme u obzir da se ništa i ne radi zbog nas, nego zbog drugih zabrinutih država i sila, kao što su Španija i Kina, na primer. Mi samo igramu ulogu koja nam je dodeljena za još jedan rijaliti šou, koji režira Imperija Velikog Brata.
Preporuke:
0
0
31
petak, 30 jul 2010 16:19
Marko Bojković
Po mom mišljenju jedini realističan odgovor na ta pitanja "Šta dalje?" - koja se tako često postavljaju u tekstovima na ovom sajtu - dao je Nebojša Katić, i to još pre godinu dana:
"Kada se bude prenula iz sna, Srbija će se suočiti sa novom situacijom u kojoj će morati da stimuliše, ili bar prihvati imigraciju, koja će po logici migracionih tokova dolaziti sa Kosova i iz Azije. Ovo nije katastrofična, već realistična projekcija Srbije u naredne dve ili tri decenije. Za taj socijalni i kulturni šok, Srbija se mora pripremiti."
( Nebojša Katić: "Šok budućnosti" )
Mišljenja sam da zamlaćivanje sa nekakvim "nacionalnim preporodom" po nemačkom, japanskom, korejskom itd. modelu, i slična zaluđivanja, predstavljaju čisto gubljenje vremena i energije. Činjenicama treba pogledati u oči. Onako kako to čini i govori Čedomir Jovanović. Otvoreno, bez Tadićeve demagogije. I bez zatvaranja očiju pred činjenicama - što nažalost čini većina autora i komentatora na ovom sajtu.
Čedomir Jovanović otvoreno gleda činjenicama u oči i priprema Srbiju za socijalni i kulturni šok koji je neminovno očekuje. Ja ga na izborima 2008. godine još uvek nisam razumevao. Ali sada vidim da je od početka bio u pravu.
Preporuke:
0
0
32
subota, 31 jul 2010 13:15
300 + 1
G. Bojkovicu,
Jovanovic trazi nove moralne norme; tj. da prihvatimo da onaj koji nas bombarduju, truje zemlju i otima teritorije, koristi dvostruke standarde i radi nam o glavi, stiti ratne zlocince, stalno se zaklinjuci da nam je prijatelj, bude prihvacen kao 'avangarda' novih drustvenih vrednosti. Ako ga niste razumeli 2008, po svoj prilici se niste mirili sa tom kontradikcijom. A ta kontradikcija se prihvata daleko teze ako znate (a evo, saznajte i to, kad nam govorite o migracionim tokovima sa Kosova i iz Azije) da je americka fiskalna politika gora od Grcke. Ukratko, ako zelite da se pripremite za kulturni sok, ucite (i VBi i Vasa deca) Potonghua (mandarinski), a strah oz azijatskih hordi ostavite gdji Perovic, Otporu, Jovanovicu i LDPu.
Inace, interesantno je da je konsenzus kompletne srpske vlasti i onoga sto neki u bunilu jos uvek nazivaju opozicijom da Srbija nije deo Azije. U isto vrme, Turska postaje glavni igrac u srpskom dvoristu. Pa, ako smo neoosmanizam prihvatili oberucke, kako se onda nismo setili i to da su Turci....koja rasa? Vreme je da decaci iz Otpora prestanu da uce Photoshop,i da predju na Wikipediju...
Preporuke:
0
0
33
sreda, 04 avgust 2010 17:56
srdjan ivosevic
Teske greske u poimanju problema
(izvinjavam se za cirilicu - na poslu sam u tudjini)
Japan je pod okupacijom. 65 godina
pijani marinci malo malo siluju decu na okinavi (to ste valjda citali)
otkud vam to da Japan nije pod okupacijom???
za vasu informaciju - Nemacka je jos pod americkom okupacijom!
japan krvari poodavno - izgubili su dushu...
pogledajte zasto im se jedan od najboljih pesnika/umetnika ubio 1970 - nije hteo da gleda propast nacije
http://en.wikipedia.org/wiki/Yukio_Mishima
Koji su pojavni oblici? opsednutost tehnologijom, tzv "izgubljena generacija" , noav opsednutost sexualnim sadizmom (u kontri prema ranijem socijalno-vojnim sadizmom)
pogledajte bilo koji japanski crtani film - pa se javite
Pisac kao da je "pao s Marsa", odnosno ne zna koje uslove je Amerika postavila Srbiji u Rambujeu.
Valjalo bi da autor argumentuje svoju tvrdnju, da se može učiti na tuđim primerima uz izvlačenje "sopstvenih pouka". Dovoljno je da navede jedan jedini primer za to.
'Ajde? Da li su ovi problemi dati 'nako po gradaciji, ili su nasumično navedeni? Čudi da među probleme (uzmimo čak i da su nasumično pobrojani) nije uvršćen problem siromaštva velikog broja građana, problem korupcije na svim nivoima, problem "vrhovne" mafije, problem "bele kuge", problem iskorenjivanja onoga što se naziva javnim interesom...
Problem jeste što se niko ne "iscrpljuje" povodom bilo kakvih pitanja, "pa makar to bilo i Kosovo", nego sprovodi direktive dobijene "sa strane", ili guta sve što drugi sažvaće, bez naprezanja vlastitih moždanih vijuga, bez učešća duše i srca. Nismo mi ni u kakvom stanju, nego u onome što se tako dobro rimuje sa tim "stanjem". Pouzdani "strateški partneri" su jedino strani i domaći tajkuni.
Ostale marksističko-novogovorno-globalističke odrednice, poput "respektabilnog faktora", "zajednice evropskih naroda", "sopstvene pameti uz tuđa iskustva", "konsenzualnog formulisanja", "sopstvenih resursa i kapaciteta" ovde navodim samo zbog njihove jezičke pitoresknosti, bez ikakvog komentara.
Ipak, potpuno bih se složio samo sa prvom rečenicom u kojoj autor poredi poraze Srbije 1389 i 1999. Nije Srbija zvanično postala deo Otomanske imperije 1389. Još neko vreme (preko 50 godina!) je postojala kao nazivno nezavisna država. Isto tako je i sad Srbija nazivno nezavisna zemlja sa svojom deklaracijom o vojnoj neutralnosti. Otomanska imperija je dugi niz vekova posle prve kosovske bitke lomila volju srpskom narodu i vladala njime. Trebalo je da prođe 400 godina da bi se rodio Karađorđe. Danas, 10 godina posle druge kosovske bitke (koju je neprijatelj dobio iz vazduha sa minimalnim gubicima) NATO imperija uzima dušu srpskom narodu i vlada njime. Koliko će proći pre nego što se pojavi novi Karađorđe?
Omladina bez cilja, bez znanja, ohlađena, nezainteresovana, naviknuta da im se sve servira, fakultetlije koje ne znaju da sroče CV na maternjem jeziku, privatni fakulteti koji ne vrijede ni u gradu u kom se nalaze (Banjaluka npr.)...hvala vam dragi političari, u istoriji se nije desilo da se bez rata i borbe izgube generacije, teritorija, granice, i sve ono sto po definiciji čini jednu državu uključujući ponos i ljubav prema njoj. sramota nas je reći odakle dolazimo tako da nam veoma imponuju strana državljanstva. hvala vam! rat je već davno izgubljen
Navedite neke primere za popuštanje i šta bi se time dobilo?
Unapred hvala!
Pisac kao da je "pao s Marsa", odnosno ne zna koje uslove je Amerika postavila Srbiji u Rambujeu.
Alo Miloje i svi koji razmišljaju kao što je Miloje.
Baš me briga koje je, mada je važnije zašto baš takve, uslove postavila Amerika.
Ja nemam od čega da živim, a to je "zbog Kosova". Nemam krov nad glavom (i to je "zbog Kosova").
Nemam mogućnosti da se lečim (i to je "zbog Kosova").
Sve je "zbog Kosova".
E pa nije!!!
Sve zbog političara koji su svi isti.
Čemu izbori kada su sve partije (svojevremeno) bile na vlasti i pokazale enementarnu nesposobnost u svemu, osim da njima bude dobro.
E to znači da je dr rašković bio promućuran kada je rekao da su Srbi lud narod.
Pa oguli nas ovolika administracija (koju mi plaćamo).
To svi znaju i ništa ne preduzimaju. naravno da ne možemo da budemo Japanci, jer oni nisu pokvareni, a mi?
Uzalud su svi komentari. Mora da se digner kuka i motika. Muka je samo što niko nije kadar da bude Karađorđe, ili još bolje lukavi Miloš.
Izgubićemo mi još mnogo više od Kosova dok se Vlasi ne sete. Zato "'rani sina pa šalji na vojsku..."
Tekst Člana 8 ovog Appendixa piše: "NATO-vo osoblje će uživati, skupa sa svojim vozilima, brodovima, avionima i opremom, pravo na slobodno i neograničeno kretanje i nesmetani prolaz kroz čitavu FRJ [Federativnu Republiku Jugoslaviju] uračunavajući zračni prostor i teritorijalne vode.
Ovo treba da obuhvati, ali ne i da bude ograničeno na, pravo na noćenje na otvorenom, manevrisanje, odredišta i upotrebu svih područja ili objekata koji budu potrebni za potporu, vježbe i operacije. "Član 6 garantira okupacionim snagama potpuni imunitet: "NATO-vo osoblje, pod svim okolnostima i u svako vrijeme, treba da bude imuno od sudova Jugoslavije u pogledu svih civilnih, administrativnih, kriminalnih, ili disciplinskih prekršaja koji bi mogli biti počinjeni od njih u FRJ. "Član 10 osigurava NATO-ou besplatnu upotrebu svih cesta, aerodroma i luka Jugoslavije.
Da je vlada Jugoslavije potpisala ugovor, ona bi se odrekla svih prava suvereniteta nad svojom teritorijom. "Prihvaćanje ovoga plana izgleda kao potpisivanje predaje poslije kapitulacije u ratu. Činjenica da predsedjnik Jugoslavije Milošević nije htio potpisati takav ugovor je razumljiva", rezonuje Berliner Cajtung 14. aprila 1999.
Sporazum kao što je ovaj ne može potpisati ni jedan vladar suverene države," objašnjavaju liberalno orijentisane novine Tagescajtung, prve njemačke novine koje su štampale odlomak iz ovog sporazuma. Orginalni prijedlog Kontakt Grupe, koji je služio kao temelj za konferenciju u Rambojeu, nije sadržavao te spomenute stranice.
Tokom pregovora, koji su trajali od 6. do 23. februara, pet članica Kontakt Grupe, SAD, Britanija, Nijemačka, Francuska i Italija, su otvoreno počele da prihvataju stanovište kosovskih Albanca.
Mislim da je autoru Sporazum poznat i u cjelosti.
Ovaj tekst sam čitao do dela, na početku, gde pisac kaže ("otkriva" nam) da se "popustljivijom politikom u Rambujeu moglo postići više", i tu prekinuo čitanje, uveren da ništa pametno neću pročitati.
Pisac kao da je "pao s Marsa", odnosno ne zna koje uslove je Amerika postavila Srbiji u Rambujeu.
Zaista je tako. A za neobaveštene, evo samo nekoliko zahteva koji su traženi od nas u Rambujeu:
1. Da pripadnici NATO-a uživaju imunitet od građanske, upravne, krivične i prekršajne jurisdikcije Jugoslavije i od svake vrste hapšenja i istražnog postupka od strane jugoslovenskih vlasti ( što jasno znači da bi vojnicima alijanse bilo dozvoljeno da rade šta hoće odnosno da se ponašaju kao prava okupaciopa vojska, a da za kršenje zakona ne odgovaraju )
2. Da pripadnici NATO-a imaju punu slobodu neometanog i neograničenog kretanja svojim vozilima, brodovima i avionima u Saveznoj Republici Jugoslaviji (dakle, na celoj teritoriji SRJ a ne samo na Kosmetu), uključujući pravo na postavljanje logora, održavanje manevara i pravo na upotrebu čitavih regiona ili instalacija za potrebe snabdevanja, vežbi ili operacija;
3. Da je Jugoslavija dužna da kretanju osoblja, vozila, brodova i aviona NATO-a da prioritet i da za to ne zahteva od alijanse nikakvu odštetu, u vidu carina, taksi i dr.
Ovo su dakle samo neki od mnogih zahteva, kojima se od Srba tražilo da se bukvalno odreknu svog suvereniteta i predaju na milost i nemilost silnicima, ne samo na Kosmetu nego na prostoru čitave države. Da smo pristali na takve uslove, NATO-vski vojnici bi, na primer, mogli da se napiju u Beogradu, da ti upadnu u kuću, naprave ršum, tebe premlate na mrtvo ime ako im se suprotstaviš i da nikome za to ne odgovaraju. Mogli su da rade i gore stvari i da opet nikome ne odgovaraju ( pogotovo što se nalaze među Srbima koji su dokazano ''fašistički ološ'' i legitimna meta za slobodan odstrel, što je odobreno onako između redova takozvanog ''međunarodnog prava'' ).
Poređenje naše situacije sa japanskom je neadekvatno, čega je na sreću svestan i sam autor kada kaže:
Srbi se nalaze u neuporedivo težoj situaciji od tadašnjeg Japana. Japanci jesu bili i pokoreni i poniženi, ali ih silnici nisu u ovolikoj meri nipodaštavali kao narod i kulturu niti im je nabijan kompleks genocidnosti ( iako je za tako nešto u japanskoj istoriji postojalo neuporedivo više razloga negu u srpskoj ). I kod samih silnika je postojalo čak izvesno divljenje za zen-budizam, samurajsku tradiciju, bušido-kodeks.
Takvog divljenja prema pravoslavlju, svetosavskom nasleđu, kosovskom zavetu, hajdučko-uskočko-komitskoj ratničkoj tradiciji, međutim, nema ( osim kod retkih Zapadnjaka poput spisateljice Rebeke Vest, Rajsa i drugih ). Štaviše, zbog svojih izvornih vrednosti Srbi su u kolektivnoj svesti Zapadnjaka prepoznati kao arhetipsko zlo, baš zato što su poslednji evropski narod u kome još uvek žive viteške i hrišćanske vrednosti stare Evrope, od koje se sam Zapad tako beznadežno udaljio u poslednjih nekoliko vekova. Zato ''srpski virus'' i ''treba izbrisati'' kako reče Dejvid Gompert, da u liku jednog plemenitog, hrabrog i muževnog naroda Zapad ne bi gledao onaj ideal kome je nekada i sam bio blizak, a više nije. Razlozi mržnje prema Srbima mnogo su više antropološki nego (geo)politički i ekonomski i mi zbog toga ne treba da kinjimo sami sebe niti da se ( kao Japanci ) prilagođavamo nametnutim ''euroatlantskim vrednostima'', već da tražimo sebe u liku svojih predaka i koliko-toliko sačuvamo izvorni junačko-hrišćanski etos koji su nam predali u nasleđe, koji nas je jedini čuvao kroz istoriju i koji će nas, ako Bog da, čuvati i u buduće.
Možda je ovo rešenje:
http://counterpunch.org/roberts07262010.html
A da, još jedna stvar ... pišem ćirilicom.
Pored svih razlika, Srbima i Japancima je zajednički jedan specifičan idealizam, koji podrazumeva dobrovoljnu žrtvu i samopregor zarad vrednosti koje nisu ''od ovoga sveta''. Način na koji su se Japanci oslobodili okupacije dostojan je poštovanja, iako smatram da ta metodologija više nije delotvorna. Jer uprkos svim političkim i ekonomskim uspesima, ona je i same Japance puno koštala na polju duha i morala. Neoliberalne ''vrednosti'' poput recimo ''gej-parade'' i sličnog danas se nameću i njima ništa slabije nego nama. Svakovrsno pomodarstvo, kriminal, razvrat, narkomanija, potrošački individualizam i druge bolesti postmodernog sveta satiru Japance ništa manje nego Srbe.
Nakon neuspelog državnog udara koji je pokušao da izvede sa učenicima svoje samurajske škole, pisac Jukio Mišima je 1970. godine izvršio harakiri, na očigled čitavog zabezeknutog sveta, želeći time da pokaže svoje nemirenje sa amerikanizacijom i evropeizacijom Japana, koji su ga udaljili od njegove suštine. Dve godine kasnije to je iz istih razloga učinio i nobelovac Jasunari Kavabata. U njegovom romanu ''Velemajstor'' kroz igru dvojice majstora drevne igre go, prikazan je sudar autentičnog i modernog ( evropeizovanog ) Japana, gde lepotu, dostojanstvo i rafiniranu umetnost igre smenjuje beskrupuloznost, nasrtljivost i podlost u taktici i potezima, usled želje za pobedom po svaku cenu.
Kada se uzme u obzir ta evidentna hipokrizija, pitanje je koliko je Japan dobio a koliko izgubio prilagođavanjem neprijateljima i preuzimanjem njihove metodologije osvajanja moći.
„…Kumanovskim sporazumom izgubila više kontrole nad Kosovom nego što je mogla dobiti pametnijim, tolerantnijim i kooperativnijim razgovorima u Rambujeu.“
Nije nego! Autor bi morao da "zasuče rukave" i pročita dokument.
„…pravnu bitku, izgubila je pogrešnom legalističkom platformom u Međunarodnom sudu pravde u Hagu…“.
Ova fraza asocira na naše jedine "legaliste", koji su predlagali nešto sasvim drugo.
„Ko to može da ostvari? Onaj ko dobije novo poverenje naroda.“
Opet, nije nego! U Srbiji nema stranke koja ima iole "podesan program za oporavak nacije" (ovo sam sročio da se ne rasplinjujem).
Svakako se slažem sa autorom da bi svi u Srbiji trebali se prihvatiti posla, a ne čekati bolji život od EU.No oni koji se osećaju "prozvani", zasigurno se neće složiti sa ovom opaskom.Tim ČEKAROŠIMA treba jasno ukazati, da EU nije na vidiku. Naš predsednik je onomad u skupštini izneo svoju viziju, obzirom da EU nema alternativu, misli da će Srbija biti sprovedena u EU 2020-te godine. O, o ...srpski čekaroši. A BOLjITAK života? To je već problem, sa više nepoznatih. Naš dirigent se nada da će do tog vremenskog termina, završiti sve svoje zadatke. Ako pak iskrsne ... e, onda još NE. Nezamislivo je da u tom periodu NEĆE biti novih uslovljavanja ni pritisaka na Srbiju. Novih šteta, sramota i blaćenja kao: gubljenja i još drugih teritorija Srbije, pritisaka na SPC da kontinuirano odstupa od svog učenja i tradicije, uvođenje latinskog pisma kao službeno, odustajanja od mnogih nacionalnih obeležja i sl.
Autor se pita ko bi mogao ostvariti, da se Srbija izdigne iznad mulja u kojem se nalazi, pa sam odgovara: "onaj ko dobije novo poverenje naroda".Pun pogodak. Taj bi MOGAO, a hoće li? Ako se misli na koaliciju DS i SNS, nemam poverenja. A autor je potpuno u pravu da bi bila potrebna potpuno nova garnitura, a uz to i nacionalno svesna. Ako bi se sada zaustavio proces nazadovanja Srbije, a uz to dobilo vođstvo koje bi nastojalo svim silama da radi u interesu Srbije i njenog naroda, otvorila bi nam se zaista perspektiva sa izlaskom iz krize. Svakako da to nebi odgovaralo EU, pa bi kompas morao da pokazuje korektno pravac po kome bi se morala usmeriti Srbija. Ako bi se privreda usmerila prema:Rusiji, Belorusiji, Kini i drugim zemljama, koliko bi dugo trajala kriza u Srbiji?
Nas plaše novim bombardovanjem i sankcijama. A svima nam je poznato, da se odnos sila u svetu menja i nema osnove za ovakve tvrdnje. Pored toga treba imati na umu da ekonomija BRIK-a enormo raste, pa se treba tamo orijentisati.
Osvrnuo bih se na jednu misao Mile bre:
Mile, BRIK je prazna priča. Brazil je poljoprivredna velesila, kojoj objektivno nemamo šta da ponudimo. Kina ima sve, ne treba joj ništa od drugih. Indija ima pola milijarde ljudi spremnih da rade za siću.
Jedino ostaje Rusija, gde treba da izvezemo milijarde samo da platimo naftu i gas.
Nemam ja ništa protiv BRIK-a, samo ne smatram da je onaj koji nas nije bombardovao automatski naš brat.
Kina neće da prizna Kosovo zbog Tibeta i Đinjanga, ne zato što nas vole, a veto ulažu samo u odbrani kineskog nacionalnog interesa. To je zvanična državna politika.
Japan je bio jedna mocna carevina koja je napala Ameriku,a Srbija jedna mala zemlja koja nije napravila nikakvu agresiju prema Americi, niti bilo kojoj Nato-zemlji.
Ovdje je Jovic potpuno promasio sa ovakvim apsurdnim uporedjenjem.
Ništa se neće promeniti da potpune promene političke mape Srbije, utvrđivanja sistema finansiranja stranaka i zabrane delovanja, a i ukidanja građanskih prava, praćeno procesima za veleizdaju zemlje. Pošto do toga neće doći, Srbima i priliči kukumavčenje. Nemojte da nas uništavate, mi smo tako dobri. Pretpostavljam da je bilo takvih koji su stajali pred Nemcima i ustašama, ali ne verujem da su preživeli rat.
Inače, DS nije izborima došla na vlast, a kada je bilo prilike da je izborima izgubi, Tadić je između redova pretio silom. Zar mislite da mu pada na pamet da daje ostavku? Vidi sa kakvim narodom ima posla i želi da Srbiju, na državnom, nacionalnom i verskom planu potpuno dotuče. Čak i da to ne želi, žele oni kojima se, kao prijateljima, hvali, koje je u Srbiji dočekivao.
Najvažnije, pitanje svih pitanja je ko je inspirator i egzekutor ovakvog poraza Srbije. To je strani faktor. Ne znam da je u istoriji medicine osoba koja je nanela teške telesne povrede drugoj osobi, sa namerom, uspela da je posle toga i izleči. Da li ste čuli za silovatelja ili ubicu koji je žrtvi pomogao? To što će Srbima biti teško da progutaju činjenicu da su SPS i Milošević bili pošteniji od DSa i njegovih bivših i sadašnjih vođa, je problem inteligencije, poštenja i samouvida. Naša nacija je psihički teško bolesna. Jugosloveni, komunisti i evrounijati i njihova deca i unuci i dalje vladaju Srbijom. U ovoj zemlji građanski rat nije završen 1945. godine. I neće biti, do potpunog sloma Srbije.
.....
tako je to bilo u proslosti nakon svake oluje, sa sa sadasnjim mocnim zemljama pout japana,njemacke,...(put uspeha je 90% steil!)
Šta vi to pričate.Za čim tragate.Naši matematičari, naši fizičari osvajaju zlatne, hajde da kažem vašu reč, "kolajne", upisuju masovno Hrvarde,, dobijaju međunarodne stipendije,a vi mladi neznaju, oni ovako oni onako.
Nije u tome problem.Problem je u tome što su nas pritisli sa svih strana.Kad ne smete da napišete rezolucuiju o svojoj teritoriji koji vam uzimaju a da nekog ne pitate.Problem je u osećju da ste pod tutorstvom.Ima naroda koji su na to navikli, Hrvati, Slovenci i Šiptari ali mi nismo.Ni pod Turcima nismo bili u ropstvu.Ćutali smo ali smo otpor pružali.Nećemo ni sada.
Jači su .Neka biju ali ćemo ih preživeti.A "ničija nije do zore gorela", gospodine Gebner.
U cetiri kratka i jasna pasusa rekli ste celu istinu.
Poštovani gospodine Dejane! Neobično mi je milo da Vam je moj komentar dao povoda za diskusiju, pa makar i da se neslažete sa mojim mišljenjem. Polazeći od pretpostavke da je Vaš stav: slaganje sa ostatkom mog komentara izuzimajući deo koji govori o BRIK-u. U tom slučaju, bio bih veoma zadovoljan imajući (u buduće) na umu da postoje istomišljenici koji me podržavaju.
Nemajući u vidu pravdanje mojih pogleda, želim Vam dati za pravo da za sada BRIK i nije neka snažna organizacija. Prvi put sam saznao 1995. godine iz sveta Finansijera i njihavih stručnih časopisa za njihove prognaze o snazi privrede u svetu. Još tada se predviđalo da će vodeća privredna sila početkom 21.veka biti Kina, na zaprepašćenje običnih građana. Na drugom mestu je bila Indija, pa Rusija, EU, pa tek onda SAD. Ne sećam se šta je bilo sa Indokinom, Južnom Amerikom, Japanom, Afrikom i drugima. No danas se vidi da obrisi prognoze postaju jasniji. Svakako da mnogima ne odgovaraju pozicije pa pokušavaju da osujete dalja napredovanja, a u nemoći, pokušavaju da participiraju na dobiti. Jedan od važnih faktora koji utiče na uspešnost privrede je kretanje (dovoljno posla) te mogućnost finansiranja tog kretanja u privredi. Uređenost i lepota gradova i zemalja (pogotovo zapadnih) ne znači bezuslovno i jačina privrede. Osvedočio sam se da napr. Nemačka, ublažava nezaposlenost, prividno je smanjuje nekom vrstom socijalnog zapošljavanja. Zatim iz budžeta finansira radove (puteva, fasada zgrada, podvožnjaka i sl.) koji često nisu neophodni, ne toliko da bi se dovelo u funkciju, nego da bi se pružio posao, koji povlači za sobom ne samo građevinarska nego i propratna poslovanja. Proizvodnje nekada industiske Nemačke više neema. Veliki koncerni kao simens, mercedes, bmv idr. izmestili su svoju proizvodnju (ili bar deo) u zemlje, gde mogu ostvarivati profit.
No vratimo se mnogoljudskoj Kini. Kao zemlja, potpuno je svesna svog položaja. Svakako da zapad želi na svaki način da osujeti ili bar uspori razvoj te zemlje.
Nemislim da se nebi našlo posla, za potrebe ovog ogromnog tržišta, tako male Srbije.
slazem se sa vama da mladi studiraju na elitnim univerzitetima, i dobijaju nagrade ali je pitanje kakva je konkretno nacionalna korist od tih pojedinaca. Ja licno znam djavojku koja je zavrsila hemiju na berkeley-u (inace najjaca katedra hemije na svijetu), doktorat na istom, sada radi biomedicinski inzinjering u san francisku, uskospecijalizovan za razvoj CT i MRT aparata. zna li ko da jedna takva osoba postoji na ovoj planeti koja je srpkinja i izbjeglica iz sarajeva, ima li je i u jednom registru, da li se neko zapitao koliko ima takvih ljudi i kako bi oni svojim vezama i mrezama mogli da nam unaprijede drzavu i drzave. Nama su vjecito izgovori bili strani faktor, jeste pritisli su sa svih strana i ne znam kako da se toga rijesimo, ali ima stvari koje itekako mogu da se jednostavno rijese a na koje niko ne misli. Gospodine Drago, velika vecina omladine koja je u srbiji ne zna da napise tabelarni CV ( a nemaju sta da stave u njega sem licnih podataka) ili popuni aplikaciju za posao. Govorim vam iz prve ruke jer mi je kolega radio ocjenu istih, od 18 prijavljenih 3 osobe koje su se prijavile na mjesto pripravnika su prilozili potrebnu dokumentaciju, i to je nasa realnost. znaju li ti ljudi kako izgleda pravi interview za posao?mislim da malo ko zna! oni koji znaju odavno vise nisu u drzavi, a rezultate nase diplomatije vidi se u svim novinama i internet portalima. kuca se gradi odozdo prema gore, cigla po cigla. Za to je po obicaju potreban majstor koji zna kako da ih veze jednu za drugu. nasi kvalitetni majstori i dalje grade tudje kuce dok nam djilkosi,nistarije i diplomate 7 klase upravljaju zivotima.
"Kada se bude prenula iz sna, Srbija će se suočiti sa novom situacijom u kojoj će morati da stimuliše, ili bar prihvati imigraciju, koja će po logici migracionih tokova dolaziti sa Kosova i iz Azije. Ovo nije katastrofična, već realistična projekcija Srbije u naredne dve ili tri decenije. Za taj socijalni i kulturni šok, Srbija se mora pripremiti."
( Nebojša Katić: "Šok budućnosti" )
Mišljenja sam da zamlaćivanje sa nekakvim "nacionalnim preporodom" po nemačkom, japanskom, korejskom itd. modelu, i slična zaluđivanja, predstavljaju čisto gubljenje vremena i energije. Činjenicama treba pogledati u oči. Onako kako to čini i govori Čedomir Jovanović. Otvoreno, bez Tadićeve demagogije. I bez zatvaranja očiju pred činjenicama - što nažalost čini većina autora i komentatora na ovom sajtu.
Čedomir Jovanović otvoreno gleda činjenicama u oči i priprema Srbiju za socijalni i kulturni šok koji je neminovno očekuje. Ja ga na izborima 2008. godine još uvek nisam razumevao. Ali sada vidim da je od početka bio u pravu.
Jovanovic trazi nove moralne norme; tj. da prihvatimo da onaj koji nas bombarduju, truje zemlju i otima teritorije, koristi dvostruke standarde i radi nam o glavi, stiti ratne zlocince, stalno se zaklinjuci da nam je prijatelj, bude prihvacen kao 'avangarda' novih drustvenih vrednosti. Ako ga niste razumeli 2008, po svoj prilici se niste mirili sa tom kontradikcijom. A ta kontradikcija se prihvata daleko teze ako znate (a evo, saznajte i to, kad nam govorite o migracionim tokovima sa Kosova i iz Azije) da je americka fiskalna politika gora od Grcke. Ukratko, ako zelite da se pripremite za kulturni sok, ucite (i VBi i Vasa deca) Potonghua (mandarinski), a strah oz azijatskih hordi ostavite gdji Perovic, Otporu, Jovanovicu i LDPu.
Inace, interesantno je da je konsenzus kompletne srpske vlasti i onoga sto neki u bunilu jos uvek nazivaju opozicijom da Srbija nije deo Azije. U isto vrme, Turska postaje glavni igrac u srpskom dvoristu. Pa, ako smo neoosmanizam prihvatili oberucke, kako se onda nismo setili i to da su Turci....koja rasa? Vreme je da decaci iz Otpora prestanu da uce Photoshop,i da predju na Wikipediju...
(izvinjavam se za cirilicu - na poslu sam u tudjini)
Japan je pod okupacijom. 65 godina
pijani marinci malo malo siluju decu na okinavi (to ste valjda citali)
otkud vam to da Japan nije pod okupacijom???
za vasu informaciju - Nemacka je jos pod americkom okupacijom!
japan krvari poodavno - izgubili su dushu...
pogledajte zasto im se jedan od najboljih pesnika/umetnika ubio 1970 - nije hteo da gleda propast nacije
http://en.wikipedia.org/wiki/Yukio_Mishima
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B0_%D0%AE%D0%BA%D0%B8%D0%BE
Koji su pojavni oblici? opsednutost tehnologijom, tzv "izgubljena generacija" , noav opsednutost sexualnim sadizmom (u kontri prema ranijem socijalno-vojnim sadizmom)
pogledajte bilo koji japanski crtani film - pa se javite