Jedina prednost evropske unije u odnosu na Tursku je bila za mene ta, što je Turska islamska zemlja a EU navodno hrišćanska. Kako se stvari odvijaju Evropa se prema našoj crkvi odnosi znatno gore nego Turska u svoje vreme. Međutim današnja Turska nije Osmanska. Dinastiju Osmana prvog, srušio je Ataturk, po zapadnom diktatu. Stoga ova dilema Evopa ili Osmanska unija ne postoji, jer Osmansko carstvo ne postoji. Postoji samo Turska, kao marioneta SAD i Nemačke (doduše moćna).
Preporuke:
0
0
2
petak, 09 jul 2010 13:21
Milicic Nenad
Turska,EU(Nemacka),Rusija,USA........ Nego sta vi mislite na onu nasu staru poslovicu"Use i u svoje kljuse"???
Preporuke:
0
0
3
petak, 09 jul 2010 13:28
Duki
Posto mi ne mozemo da vodimo racuna sami o sebi, i moramo da budemo deo neke unije, meni je potpuno sve jedno koja ce to unija da buda. U nekim aspektima nama su turci i blizi od nemaca i fancuza, da ne nabrajam.
Preporuke:
0
0
4
petak, 09 jul 2010 14:04
Bojan
Mislim da ne se iz onog što je pomenuto u članku ne može direktno zaključiti da je Rusija riješila da ovaj region prepusti Turskoj. Pretpostavio bih da ni oni sami još ne znaju šta hoće, da imaju više struja i neiskristalisan stav na koji mi vjerovatno u određenoj mjeri možemo uticati.
Preporuke:
0
0
5
petak, 09 jul 2010 14:22
Radojica
E moj brale Nemacka ili Turska isto ti je to ? Proci ce oni opet ovde kao sto su i do sada.
Grcka, Srbija i Rusija treba da budu u cvrstom vojnom savezu i to ce se desiti jos u ovoj deceniji.
Ni jedan osvajac nikada nije uspeo recima da postigne svoje ciljeve a kad prestanu reci pocinje da se peva druga pesma.
Nekade ih da vidimo sta ce !!
Preporuke:
0
0
6
petak, 09 jul 2010 14:36
brm
autor je odlično opisao ponašanje prijateljske i bratske Rusije i bezalternativne Evrope...posle tog opisa nije mi jasno zašto ne deli utusak da su odnosi sa Turskom prijateljski... šta je drugo ružno uradila Turska što drugi već nisu i gore?... i šta je lođe u tomešto se Turska jedina nudi da investira i izgradi autoputeve, kad smo već mi nesposobni..pa Srbi će manje da ginu na putevima a ..i povezaće se sa svojom braćom na primorju..jadni Hrvati su morali samo da prave Dalamatinu da bi integrisale Dalamatince, nama će Crnogorce da vrate Turci... i Angela Merkel koja ih odcepila od EU Hrvatske..
ne vidim da je ovo nešto loše
Preporuke:
0
0
7
petak, 09 jul 2010 15:37
Sale
Sto mi je merak : )
http://www.youtube.com/watch?v=nVujing9YY4
Preporuke:
0
0
8
petak, 09 jul 2010 15:53
Zdraqvko D.
Morali bi ste znati samo jednu činjenicu da vam odmah sve bude mnogo, mnogo jasnije. Turska je nedavno potpisala sporazum sa Rusijom po kome se pridružuje Južnom toku. Time je strateški zahvatila ceo region bivše Jugoslavije. A, još pre toga je sa Italijom ušla u strateški dogovor oko isporuke gasa istim pravcem. Tako, dragi Srbi, rade velike sile.......
Preporuke:
0
0
9
petak, 09 jul 2010 15:58
MIlko G
Ko zna zašto je to dobro.. Mislim, s obzirom da, zahvaljujući energetici, Turska se približava Rusiji,znači da srpski rusofili dobijaju kakvu-takvu satisfakciju, da se približavaju Rusiji, makar naokolo,preko Bosfora.
Dok se Srbija približava EU. Ili se samo zavarava da se približava?
I ne znam čemu kritika našim vezirima za neiskrenu politiku prema Rusiji. Po čemu je neiskren, recimo jedan Šutanovac? Sa njim znaš na čemu si..
A to što su pričali o 4 stuba spoljne politike?
Pa dajte, nemojte da vas ja kao ekonomista učim statici: Za stabilnost nisu potrebna 4 oslonca, dovoljna su 3. Ukoliko su pouzdani.
A Đelić kaže da jesu.
Tadić kaže da jesu.
Šutanovac kaže da jesu.
Eto mi tri oslonca, koji s pouzdaju u 3 njihova oslonca.
*
Kada sam, 2005-e objavio pesmu „Petoletka“, zapitao sam se, ko nas je više duhovno rasturio:
a. Turci za 5 vekova
b. komunizam za 5 decenija
v. DOS za 5 godina
Ali, brzo sam odustao od traženja odgovora. Plašio sam se da me egzaktni pokazatelji realnosti ne navedu na jedan odgovor, znate koji..
Pa sam dosta poznanika pitao..
Niko mi nije „potegao“ odgovore pod a. ili b. Nešto su svi ćutali.
Nemam pojma zašto. Možda i oni zaziru od onog trećeg.
A tek ovih 5 godina, od petoletke do desetoletke...
Preporuke:
0
0
10
petak, 09 jul 2010 16:44
au mile
Izuzetno korektna i tačna analiza!
Preporuke:
0
0
11
petak, 09 jul 2010 17:58
Cernisevski
@Milicic Nenad
Nego sta vi mislite na onu nasu staru poslovicu"Use i u svoje kljuse"???
- Iskreno, sve najgore.
Ne zato sto je to samo po sebi losa ideja, nego je u celokupnom konktekstu sasvim neostvariva. Bili smo bez ijednog mocnog saveznika i devedesetih, i eto kako smo zavrsili.
Jer, zapitajmo se sta ce biti kada neki buduci siledzija odluci da bi mu zbog geo-strateskih ciljeva taman dobro dosao jos jedan komad srpke teritorije, a mi i dalje sami ?
Prema tome - ne, u relaciji "u se i svoje kljuse" moze da se razmislja u smislu zavrtanja rukava pa na posao, ali ostati posle sevga ovoga i dalje sam - pa to je jos opasnija ideja od toa da EU/NATO nemaju alternativu. Opasnija jer neminovno vodi do neke sledece bez-alternativnosti, iste ovakve kakvu sada imamo.
Preporuke:
0
0
12
petak, 09 jul 2010 20:20
Troglavski
Pozvati turke na obiljezavanje bitke na Cegru je kao pozvati njemce u Kragujevac i onda jos da ti njemacki ambasador objasni kako se to moralo dogoditi.
A to sto turci oce da obnove istorijska utvrdjenja na Balkanu, neka krenu od Bugarske i Grcke prvo
A sta je sa Ajom Sofijom? Oni crkvu pretvorili u dzamiju a zatim u muzej.
Preporuke:
0
0
13
petak, 09 jul 2010 20:24
Dimitrije
Autor lepo sklapa kockice. Jedna od najvaznijih kockica je nerezonsko sklapanje zone slobodne trgovine sa Turskom, iako iz Turske uvozimo 10 puta vise nego sto u nju izvozimo. Do ovoga je doslo odmah nakon Bajdenove turneje.
Preporuke:
0
0
14
petak, 09 jul 2010 20:39
Svetislav Kostić
I pravo da vam se u Srbiji dešavaju stvari kakve bile nezamislive još u doba Slobodana Miloševića. I namjesto "ruske gubernije" kojom vas drugosrbijanski odnarođeni tipovi plašili, sada vam se priprema beogradski pašaluk sa Erdoganom kao vrhovnim vezirom i Tadićem Borisom njegovim poslušnim namjesnikom, ili kako se takva "funkcija" već naziva na turskom.
I takve ljude birate da nad vama vladaju.
Preporuke:
0
0
15
petak, 09 jul 2010 20:39
Nemanja
Pre 5 godina, je sveštenik koji nas je učio veronauku rekao citiram: "Sada se svi zalažu za EU jer su plaćeni za to, kada bi im platili oni bi se zalagali i za Islamsku Evropu. Mislim da će se EU transformisati na četiri bloka, gde će prvi biti stare članice plus razvijenije nove, drugi ostatak novih članica, treći Rumunija, Bugarska i Hrvatska i četvrti Zapadni balkan sa Turskom.Jedan čovek je to znao i zato je želeo što pre da se priključimo, da budemo sa Hrvatima i Rumunima, ali su ga ubili"
Evo posle 5 godina, polako se kreću stvari u tom smeru, a mislim da je i jasno zašto je Đinđić ubijen i ko ga je ubio. U svakom slučaju, Srbi smo na prekretnici. Moramo pažljivo da vodimo politiku da opet ne ostanemo sami.
Možda jesu Britanci odugovlačili raspad Osmanskog carstva, ali nikad neću zaboraviti San stefan i 1878, gde su nam se rusi pokazali kao "veliki prijatelji". Zato političari, pošte ste debelo plaćeni, spašavajte ovaj narod
Preporuke:
0
0
16
petak, 09 jul 2010 22:05
Slavomir MMM
Bas divno!
Sad oni sto nece da budu ruska gubernija treba da objasne zasto hoce da budu turska kasaba. A mi jos da sve to progutamo. Moze voda i ratluk?
Preporuke:
0
0
17
petak, 09 jul 2010 22:13
Nemanja
Živimo u užasnom vremenu i više nego ikad nam je potrebno nacionalno jedinstvo i jak saveznik čiji su interesi kompatibilni sa srpskim nacionalnim interesima! Čini mi se da nam jedino Rusi mogu pomoći, da li su oni toga svesni i da li su Srbi toga svesni? Pokrenimo se Srbi, ne posmatrajmo nemo rasturanje srpske države, zar ćemo ostati upamćeni u istoriji kao nemi posmatrači propasti vlastite države? Ja to ne želim!
Preporuke:
0
0
18
petak, 09 jul 2010 23:23
roadrunner
Za Nemanju-
Nadam se da znate engleski-veoma detaljan i ozbiljan tekst o Rusko-Turskom ratu 1877-88 ai o tom SanStefanu gde nas Rusi"izdadose"(ps.da je na vlasti u Srbiji bio Austrijski covek,kralj Milan, kao sto jeste,a ja Ruski car,pa mnogo bih manje imao obzira prema Srbiji)
Neki zanimljivi citati,da te zainteresuju
"In July-August, the ill-prepared and poorly equipped Serbian army helped by Russian volunteers failed to achieve offensive objectives but did manage to repulse the Ottoman offensive into Serbia, and on August 26,Serbia pleaded European powers to mediate in ending the warA joint ultimatum by the European powers forced the Porte to give Serbia a one month truce and start peace negotiations.Turkish peace conditions however were refused by European powers as too harsh.
In early October,after the truce expired, the Turkish army resumed its offensive and the Serbian position quickly became desperate.As a result, on October 31,1876 Russia issued an ultimatum requiring Turkey to stop the hostilities and sign a new truce with Serbia within 48 hours. This was supported by the partial mobilization of the Russian army (up to 20 divisions).The Sultan accepted the conditions of the ultimatum."
Kao sto vidite,samo nas je Ruski ultimatum spasio da ne prodjemo kao bosi po trnju.
A zatim posto je Turska odugovlacila da prihvati automiju BiH i Bugaraske kao i poboljsanje polozaja hriscana u zemlji
"on April 24,1877,after nearly two years of futile negotiations,Russia declared war upon Turkey."
A po San Stefanu, bi smo izbubli Vranje i Pirot,ali bi smo dobili celu Rasku, osim grada Novom Pazara,Kosovo do Mitrovice i samim tim bi se molgi ujediniti sa CG. Autonomija BiH dovela do nekog nobog ustanka/nemira,,pa bi se ujedninila sa Srbijom,na slicnom principu kao Rumelija sa Bugaraskom.Daleko bolja opcija odAH okupacie
Preporuke:
0
0
19
nedelja, 11 jul 2010 11:25
Sofija
Srbija, unazad, može se već reći vekovima, ima lošu elitu.
Elitu potpuno otuđenu od naroda, otuđenu od države, interesa i potreba i naroda i države.
I onda se nađe neko da napada Ruse zbog SanStefanske Bugarske. Naravno, to rade bez kritičkog osvrta na tu istu elitu.
Jer kad bi stvari kritički analizirali, shvatili bi da su nam Rusi uvek bili veći prijatelji od domaće elite.
Iskreno, pitam se kako to da još uvek postojimo kao država i kao narod?
Što se teksta tiče, mislim da je potpuno jasno da je SAD, baš zbog krize rešila da prepusti Balkan Turcima.
S obzirom da znamo ko je najiše uložio novca u razvoj Turske, a posebno njene vojske, sasvim je logično da Turci bez amina zapada ne bi ovde mogli ni da primirišu.
Zapadna politika, kao i uvek, perfidna.
Ko je čitao dela ''Politički napisi'' 1. i 2. deo od F.M. Dostojevskog, zna šta će se sledeće zbiti.
Ne postoji džabe, izreka, istorija se ponavlja...ali ni ona ''Historia magistra vitae est!''. Ove druge se naročito drže pametni narodi, što se za nas ne bi moglo reći.
Dakle, šta je sledeće?
Pa opet rat i ''rat'' Rusa i Turaka...ali ovog puta će ići, bojim se, do potpunog uništenja.
To što su postali strateški partneri u ovom i onom, okačite mačku o rep.;)
Pa i SAD I Engleska su bili tobože srpski saveznici u Drugom sv. ratu, pa su nas častili redovno porcijama bombi sve vreme rata.
Preporuke:
0
0
20
nedelja, 11 jul 2010 14:12
Nebojša Prpić
Slažem se sa Sofijom, posebno
Jer kad bi stvari kritički analizirali, shvatili bi da su nam Rusi uvek bili veći prijatelji od domaće elite.
Samo, ne treba zaboraviti da je Srbija ipak mala dobrog vladara, Evropejca u pravom smislu te reči.
Knjaza Mihajla.
To što je on poleo, ratsolili su nedorasli Milan i Aleksandar, da bi nas Petar "oslobodilac" zavio u crno.
Preporuke:
0
0
21
nedelja, 11 jul 2010 14:18
Aleksandar
Na stranu priča o tome da smo, silom prilika, gurnuti pod ovu, ili onu, sferu uticaja (u ovom slučaju turskog). Ono što mi se nameće kao pitanje jeste: šta smo mi uradili da do toga ne dođe? Naravno, odgovori će se svesti na to da smo mi suviše "sitna riba", nebitni igrači, i sl. Ali i "sitna riba" ume da pliva, ako ne može da proguta krupnu, bar može vešto da manevriše i da se sklanja od nje. Ono što mi je mnogo strašnije od guranja naše države i nacije bilo kome u "naručje", jeste činjenica, da se mi, kao država i nacija, nikada nismo okrenuli sami sebi i tražili sopstveni interes u datoj situaciji. Konkretno, od cele ove "turske priče", korist će imati samo Turska, kao i samo deo naših građana koji, zbog istorijskih okolnosti, gravitiraju ka toj zemlji. A ostali?
Jedini koji je ikada imao dovoljno mudrosti da sagleda nacionalni interes, i to baš tokom konflikta sa našim novim "prijateljima", beše knez Miloš Obrenović, ali takvog danas nemamo, ovi današnji političari mu nisu ni do kolena, bez izuzetka. I tako, bez i jedne mudre glave, mi padamo u zagrljaj državi koja vodi neootomansku politiku, vrlo vešto koristeći nacionalne manjine islamske veroispovesti, u državama koje su u turskoj interesnoj sferi, pa i kod nas. Neka nam je Bog u pomoći.
Preporuke:
0
0
22
nedelja, 11 jul 2010 16:29
MIlko Grbović
Za one koji ne znaju, da ispričam nešto o Milošu: Kada je trebalo da šalje ambasadoa u Stambol, izabrao Ička.
Naravno, najdelikatnije od svih ambasadorskih mesta, u ržavu od koje si se oslobodio, i od koje kaniš štrpnuti još neko parče slobode.
I pita Ičko: "Čestiti knjaže, kako da se ponašam tamo, kdo Porte?"
Kako da se ponašaš?! Ima da se k.čiš, ti predstavljaš kneževinu Srbiju!
Dobro, čestiti knjaže, ali so ini još uvek sila, šta ako se i oni stanu k.rčiti?
E, pa ti se onda malo odk.rči, ali ne mnogo, nego samo toliko koliko se oni budu k.rčili!
Kada bi naši današnji vladari nešto učili od Miloša, a ne od Solane...
Preporuke:
0
0
23
ponedeljak, 12 jul 2010 21:12
Condor
U prevodu: ovi sto bi da nas usrece Rusima - takodje bi da nas malo plase Turcima? Najstetnije u ovim stratforskim sigranjima geo-politike je sto medj' prostim svetom stvara utisak o toboznjim zakulisnim, tajnim, tesko shvatljivim konspiracijama "na visokom nivou". Nista lakse nego Srbima prodavati paranoju - na zalost, nista ni stetnije.
Preporuke:
0
0
24
ponedeljak, 12 jul 2010 23:47
Pera
Kako ono bese braco Srbi"Kome drugi kapu kroji ostaje i bez kape ibez glave" Zar ne smatrate vase komentare neozbiljnim sada kada nam se stvarno radi o glavi.NasSrbe moze izgleda da spase neki novi potop.
Preporuke:
0
0
25
utorak, 13 jul 2010 22:54
Molder
Ovo pitanje treba sagledati iz verske perspektive, isto tako kao i iz politicke. I vrapcima na grani je jasno da Turska stvara jako uporiste u Evropi, otvarajuci tako mogucnost dalje ekspanzije Islama. Jer, kao sto sam rekao, turski politicki uticaj na Balkanu ce sigurno pratiti i verski. Dovoljno je bilo videti da na skupu u Sandzaku kojem je prisustvovao i predsednik Tadic, nije bilo nijedne zastave nase republike, vec iskljucivo obelezija Turske. Problem je u tome, sto ne postoji jaka volja u odbrani vere i kulture. Srbija je veoma oslabljena ( da ne kazem ruinirana ) raznim kulturnim uticajima spolja. U Srbiji se gase tradicionalne vrednosti, koje su okarakterisane kao "staromodne" i "nazadne'. Zapadna Evropa je samo na papiru hriscanska, i verujem da je njihovoj politickoj eliti sasvim svejedno da li ce sutra u EU biti i jednog hriscanina. Takodje verujem da je Rusiji politicki interes ispred verskog ( nadam se da gresim ). Grcka je pod uticajem teske krize i nije u mogucnosti da se ozbiljnije pozabavi pitanjem odbrane vere. Pravoslavlje je u krizi vecoj nego sto mnogi mogu da pretpostave. Sama ideologija Islama je takva da vera i njeno sirenje moraju biti iznad svega. Plasim se da oslabljene pravoslavne zemlje nece imati snage da se odupru islamskom uticaju. Nadam se da gresim...
Preporuke:
0
0
26
sreda, 14 jul 2010 09:24
Sokenekos
@Sofija – odličan komentar osim što se nebi složio o skorom ratu između Rusije i Turske iz prostog razloga što bi isti bio baš ono što treba posrnulom zapadu kao instrument slabljenja probuđene Rusije. Možda grešim, ali mislim da bi se tu ponovila neka vrsta Krimskog rata. Na duže staze je inače taj rat neizbežan.
Još da vas pitam u vezi «Političkih Napisa»: da li je reč o «Piščevom Dnevniku»? Mislim da se radi o istom delu, samo je drugačiji prevod u pitanju pošto mislim da sam pročitao sve od F.M. Dostojevskog. Inače, tu knjigu je veoma teško (ako ne i nemoguće) naći bilo u nekoj biblioteci, bilo da se kupi. Ko pročita, shvatiće zašto.
Da, politika udaljavanja Srba od uticaja Rusije i dalje se sprovodi nesmanjenom žestinom
Preporuke:
0
0
27
sreda, 14 jul 2010 09:46
Zoran
Alah egber !
Novi pozdrav evropske Srbije!
Preporuke:
0
0
28
četvrtak, 15 jul 2010 20:14
Sofija
Condor U prevodu: ovi sto bi da nas usrece Rusima - takodje bi da nas malo plase Turcima? Najstetnije u ovim stratforskim sigranjima geo-politike je sto medj' prostim svetom stvara utisak o toboznjim zakulisnim, tajnim, tesko shvatljivim konspiracijama "na visokom nivou". Nista lakse nego Srbima prodavati paranoju - na zalost, nista ni stetnije.
Grešite Gospodine!
Niko više ne misli da zakulisne igre postoje.(osim onih koji prirodno pate od toga)
Odavno se sve servira na tacni.
To je novi trend na svim nivoima politike, geopolitike, strategije.
Ko nije shvatio da se počelo sa transparentnom igrom, taj je uveliko deo političkog i svakog drugog aorista.
Zato sam potpuno sigurna da će i ovoj vlasti doći kraj za vek vekova, jer oni ovo o čemu sam pisala nisu shvatili.;)
Grcka, Srbija i Rusija treba da budu u cvrstom vojnom savezu i to ce se desiti jos u ovoj deceniji.
Ni jedan osvajac nikada nije uspeo recima da postigne svoje ciljeve a kad prestanu reci pocinje da se peva druga pesma.
Nekade ih da vidimo sta ce !!
ne vidim da je ovo nešto loše
http://www.youtube.com/watch?v=nVujing9YY4
Dok se Srbija približava EU. Ili se samo zavarava da se približava?
I ne znam čemu kritika našim vezirima za neiskrenu politiku prema Rusiji. Po čemu je neiskren, recimo jedan Šutanovac? Sa njim znaš na čemu si..
A to što su pričali o 4 stuba spoljne politike?
Pa dajte, nemojte da vas ja kao ekonomista učim statici: Za stabilnost nisu potrebna 4 oslonca, dovoljna su 3. Ukoliko su pouzdani.
A Đelić kaže da jesu.
Tadić kaže da jesu.
Šutanovac kaže da jesu.
Eto mi tri oslonca, koji s pouzdaju u 3 njihova oslonca.
*
Kada sam, 2005-e objavio pesmu „Petoletka“, zapitao sam se, ko nas je više duhovno rasturio:
a. Turci za 5 vekova
b. komunizam za 5 decenija
v. DOS za 5 godina
Ali, brzo sam odustao od traženja odgovora. Plašio sam se da me egzaktni pokazatelji realnosti ne navedu na jedan odgovor, znate koji..
Pa sam dosta poznanika pitao..
Niko mi nije „potegao“ odgovore pod a. ili b. Nešto su svi ćutali.
Nemam pojma zašto. Možda i oni zaziru od onog trećeg.
A tek ovih 5 godina, od petoletke do desetoletke...
Nego sta vi mislite na onu nasu staru poslovicu"Use i u svoje kljuse"???
- Iskreno, sve najgore.
Ne zato sto je to samo po sebi losa ideja, nego je u celokupnom konktekstu sasvim neostvariva. Bili smo bez ijednog mocnog saveznika i devedesetih, i eto kako smo zavrsili.
Jer, zapitajmo se sta ce biti kada neki buduci siledzija odluci da bi mu zbog geo-strateskih ciljeva taman dobro dosao jos jedan komad srpke teritorije, a mi i dalje sami ?
Prema tome - ne, u relaciji "u se i svoje kljuse" moze da se razmislja u smislu zavrtanja rukava pa na posao, ali ostati posle sevga ovoga i dalje sam - pa to je jos opasnija ideja od toa da EU/NATO nemaju alternativu. Opasnija jer neminovno vodi do neke sledece bez-alternativnosti, iste ovakve kakvu sada imamo.
A to sto turci oce da obnove istorijska utvrdjenja na Balkanu, neka krenu od Bugarske i Grcke prvo
A sta je sa Ajom Sofijom? Oni crkvu pretvorili u dzamiju a zatim u muzej.
I takve ljude birate da nad vama vladaju.
Evo posle 5 godina, polako se kreću stvari u tom smeru, a mislim da je i jasno zašto je Đinđić ubijen i ko ga je ubio. U svakom slučaju, Srbi smo na prekretnici. Moramo pažljivo da vodimo politiku da opet ne ostanemo sami.
Možda jesu Britanci odugovlačili raspad Osmanskog carstva, ali nikad neću zaboraviti San stefan i 1878, gde su nam se rusi pokazali kao "veliki prijatelji". Zato političari, pošte ste debelo plaćeni, spašavajte ovaj narod
Sad oni sto nece da budu ruska gubernija treba da objasne zasto hoce da budu turska kasaba. A mi jos da sve to progutamo. Moze voda i ratluk?
Nadam se da znate engleski-veoma detaljan i ozbiljan tekst o Rusko-Turskom ratu 1877-88 ai o tom SanStefanu gde nas Rusi"izdadose"(ps.da je na vlasti u Srbiji bio Austrijski covek,kralj Milan, kao sto jeste,a ja Ruski car,pa mnogo bih manje imao obzira prema Srbiji)
http://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Turkish_War_(1877–1878)
Neki zanimljivi citati,da te zainteresuju
"In July-August, the ill-prepared and poorly equipped Serbian army helped by Russian volunteers failed to achieve offensive objectives but did manage to repulse the Ottoman offensive into Serbia, and on August 26,Serbia pleaded European powers to mediate in ending the warA joint ultimatum by the European powers forced the Porte to give Serbia a one month truce and start peace negotiations.Turkish peace conditions however were refused by European powers as too harsh.
In early October,after the truce expired, the Turkish army resumed its offensive and the Serbian position quickly became desperate.As a result, on October 31,1876 Russia issued an ultimatum requiring Turkey to stop the hostilities and sign a new truce with Serbia within 48 hours. This was supported by the partial mobilization of the Russian army (up to 20 divisions).The Sultan accepted the conditions of the ultimatum."
Kao sto vidite,samo nas je Ruski ultimatum spasio da ne prodjemo kao bosi po trnju.
A zatim posto je Turska odugovlacila da prihvati automiju BiH i Bugaraske kao i poboljsanje polozaja hriscana u zemlji
"on April 24,1877,after nearly two years of futile negotiations,Russia declared war upon Turkey."
A po San Stefanu, bi smo izbubli Vranje i Pirot,ali bi smo dobili celu Rasku, osim grada Novom Pazara,Kosovo do Mitrovice i samim tim bi se molgi ujediniti sa CG. Autonomija BiH dovela do nekog nobog ustanka/nemira,,pa bi se ujedninila sa Srbijom,na slicnom principu kao Rumelija sa Bugaraskom.Daleko bolja opcija odAH okupacie
Elitu potpuno otuđenu od naroda, otuđenu od države, interesa i potreba i naroda i države.
I onda se nađe neko da napada Ruse zbog SanStefanske Bugarske. Naravno, to rade bez kritičkog osvrta na tu istu elitu.
Jer kad bi stvari kritički analizirali, shvatili bi da su nam Rusi uvek bili veći prijatelji od domaće elite.
Iskreno, pitam se kako to da još uvek postojimo kao država i kao narod?
Što se teksta tiče, mislim da je potpuno jasno da je SAD, baš zbog krize rešila da prepusti Balkan Turcima.
S obzirom da znamo ko je najiše uložio novca u razvoj Turske, a posebno njene vojske, sasvim je logično da Turci bez amina zapada ne bi ovde mogli ni da primirišu.
Zapadna politika, kao i uvek, perfidna.
Ko je čitao dela ''Politički napisi'' 1. i 2. deo od F.M. Dostojevskog, zna šta će se sledeće zbiti.
Ne postoji džabe, izreka, istorija se ponavlja...ali ni ona ''Historia magistra vitae est!''. Ove druge se naročito drže pametni narodi, što se za nas ne bi moglo reći.
Dakle, šta je sledeće?
Pa opet rat i ''rat'' Rusa i Turaka...ali ovog puta će ići, bojim se, do potpunog uništenja.
To što su postali strateški partneri u ovom i onom, okačite mačku o rep.;)
Pa i SAD I Engleska su bili tobože srpski saveznici u Drugom sv. ratu, pa su nas častili redovno porcijama bombi sve vreme rata.
Samo, ne treba zaboraviti da je Srbija ipak mala dobrog vladara, Evropejca u pravom smislu te reči.
Knjaza Mihajla.
To što je on poleo, ratsolili su nedorasli Milan i Aleksandar, da bi nas Petar "oslobodilac" zavio u crno.
Jedini koji je ikada imao dovoljno mudrosti da sagleda nacionalni interes, i to baš tokom konflikta sa našim novim "prijateljima", beše knez Miloš Obrenović, ali takvog danas nemamo, ovi današnji političari mu nisu ni do kolena, bez izuzetka. I tako, bez i jedne mudre glave, mi padamo u zagrljaj državi koja vodi neootomansku politiku, vrlo vešto koristeći nacionalne manjine islamske veroispovesti, u državama koje su u turskoj interesnoj sferi, pa i kod nas. Neka nam je Bog u pomoći.
Naravno, najdelikatnije od svih ambasadorskih mesta, u ržavu od koje si se oslobodio, i od koje kaniš štrpnuti još neko parče slobode.
I pita Ičko: "Čestiti knjaže, kako da se ponašam tamo, kdo Porte?"
Kako da se ponašaš?! Ima da se k.čiš, ti predstavljaš kneževinu Srbiju!
Dobro, čestiti knjaže, ali so ini još uvek sila, šta ako se i oni stanu k.rčiti?
E, pa ti se onda malo odk.rči, ali ne mnogo, nego samo toliko koliko se oni budu k.rčili!
Kada bi naši današnji vladari nešto učili od Miloša, a ne od Solane...
Još da vas pitam u vezi «Političkih Napisa»: da li je reč o «Piščevom Dnevniku»? Mislim da se radi o istom delu, samo je drugačiji prevod u pitanju pošto mislim da sam pročitao sve od F.M. Dostojevskog. Inače, tu knjigu je veoma teško (ako ne i nemoguće) naći bilo u nekoj biblioteci, bilo da se kupi. Ko pročita, shvatiće zašto.
Da, politika udaljavanja Srba od uticaja Rusije i dalje se sprovodi nesmanjenom žestinom
Novi pozdrav evropske Srbije!
Condor
U prevodu: ovi sto bi da nas usrece Rusima - takodje bi da nas malo plase Turcima? Najstetnije u ovim stratforskim sigranjima geo-politike je sto medj' prostim svetom stvara utisak o toboznjim zakulisnim, tajnim, tesko shvatljivim konspiracijama "na visokom nivou". Nista lakse nego Srbima prodavati paranoju - na zalost, nista ni stetnije.
Grešite Gospodine!
Niko više ne misli da zakulisne igre postoje.(osim onih koji prirodno pate od toga)
Odavno se sve servira na tacni.
To je novi trend na svim nivoima politike, geopolitike, strategije.
Ko nije shvatio da se počelo sa transparentnom igrom, taj je uveliko deo političkog i svakog drugog aorista.
Zato sam potpuno sigurna da će i ovoj vlasti doći kraj za vek vekova, jer oni ovo o čemu sam pisala nisu shvatili.;)