Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O argumentima

Komentari (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 01 jul 2010 14:00
zvezdarac
Ja mislim da će podele biti. Jer mislim da podela odgovara svim stranama. Ne samo podela Kosova i Metohije, nego podela teritorije kao princip rešavanja sporova u svetu. Rusi žele da podele Gruziju, možda i Ukrajinu, Azerbejdžan. Amerikanci žele da podele i rasparčaju Srbiju, Irak, Avganistan, Indiju, Kinu. Evropska Unija želi da rasparča Srbiju, ali želi i dugotrajno održivo rešenje na Balkanu. Ceo muslimanski (i ne samo muslimanski) svet želi da stvori državu Palestinu. Srbi i Hrvati žele da se podeli BiH. Sudbina sirotinje u pomenutim državama za podelu nikoga od pomenutih delilaca ne zanima.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 01 jul 2010 14:42
Neofit77
Mislim da je prethodni tekst bio bez poente, barem je meni tako izgledao. Više kao kuknjava nad surovom svakodnevnicom. Ovo je možda i jedini tekst Ane Radmilović sa kojim se u potpunosti slažem.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 01 jul 2010 15:11
Nebojša Malić
Potpisujem. I zahvaljujem na pojašnjenju.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 01 jul 2010 15:24
Luka
Slažem se da podela Kosova i Metohije nije dobro rešenje. Ona je pre će biti kao mamac za priznavanje.
Zašto bi se plašili Albanaca koji su manje brojni od nas. Na kraju već smo jedanput doživeli da nam predsednik bude Albanac(S. Hasani 1986-1987) pa je besmisleno da nas plaše ulaskom Albanaca u naše državne institucije.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 01 jul 2010 16:15
Mile
Mislim da, pored toga što moramo naći nacionalnu platformu za budućnost, ne smemo ignorisati politiku koju naši vlastodršci sprovode u ovom trenutku, a to je politika dovođenja pred svršen čin. Ukoliko se taj kurs brzo ne promeni, svi zaključci će biti uzaludni, jer ćemo se zaista naći pred svršenim činom.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 01 jul 2010 17:24
Stanimir Trifunović, ranije, PETI ELEMENT
Njazad jasno i nedvosmisleno.
I opravdano, kako politički i istorijski, tako i intimno.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 01 jul 2010 17:43
Velibor
Zvezdarac slazem se u potpunosti s tobom,ali hajde onda da se razdele i SAD i EU,pa cemo i mi da sledimo taj trend.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 01 jul 2010 18:45
bojan
Vi ste nam dali filozofski esej o kosovskoj duši, o samoći,bedi ...odavno nisam pročitao bolje sagledavanje našeg matematičkom problema ili kvadrature kruga!Bravo!!!
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 01 jul 2010 19:04
Ilija
@Zvezdarac

Zamislite da ja dođem kod Vas i tražim podelu Vašeg stana, kuće ili njive. Na Vaše pitanje zašto, ja opušteno odgovorim: znate, pa ja živim na Vašoj njivi,a čije ovce njegova i livada. Pretpostavljam da biste tražili da Vam platim kiriju za vreme provedeno na Vašem imanju, možda čak i deo setve.
Jer ako mi date deo njive, šta me sprečava da sutra tražim kuću i stan?
Ne znam da li će podele biti. "Naši" u startu imaju mekan stav (setite se izjava tipa "samo demokratska sredstva, dobronamerna politika" itd), a sa takvima se ne pregovara, već im se uzima.
Bez obzira na sve, mi ih nikada ne smemo priznati. Ali moramo voditi interesa o narodu. Omogućiti im osnovne stvari. Lečenje, sigurnost, pravo na život. Ni ne znamo kako tamo žive, dok jednom godišnje ne odemo. I kako kaže Ana, ćutimo.
Jer ne možemo pomoći. Gadan osećaj.
I u pravu je Ana: to nije podela Kosova, to je podela Srbije!
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 01 jul 2010 19:23
podela (ni)je realna
"Zvezdarac" je u pravu naccelno. Ali u konkretnom sluccaju mislim da od podele nema nissta. Albanci zauzvrat trazze tzv. Pressevsku dolinu, a to im ipak bass niko ovde ne mozze dati. S druge strane, ni svet, tj. Zapad to ne odobrava da ne bi posluzzilo kao presedan za Republiku Srpsku.
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 01 jul 2010 20:13
Milo je
Da, ovo je mnogo bolje, ukoliko te uopšte interesuje moje mišljenje Ana. A znam da ti je i te kako stalo do mišljenja čitalaca.

Žao mi je što više nisi na Kosovu i nadam se da to što više nisi tamo ne znači da više nećeš pisati o njemu. Mislim da i nisi boravila predugo ali...živeti bez struje, vode, telefona uz strah i bedu koja te okružuje sigurno ne može nadoknaditi novac. To najbolje znaju oni koji ostaju dole, oni o kojima pišeš... srcem..
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 01 jul 2010 20:25
Zoran Živković
Hvala Vam Ana za ovaj članak. Iz njega se vidi da je vaše srce i duša sa napuštenim Srbima i da je svako Vaše pisanje ipak daleko od defetizma.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 01 jul 2010 20:32
Ljubitelj cirkusa
Ovim člankom, autorka (na najbolji način) potvrđuje da su primedbe u komentarima na njen prethodni tekst bile ispravne!
Preporuke:
0
0
14 petak, 02 jul 2010 08:37
Siniša Stefanović
Mislim da je način kojim Ana Radmilović piše o prilikama "dole" u "regionu" sasvim primeren, štaviše, daje da se nasluti njen književni dar. Neki nisu primetili da ona uvek piše o licemeru, siromaštvu, beznađu, strahu, izolovanosti, bodljikavoj žici, unezverenim stranim vojnicima i policajcima, drumovima i sokacima kojima srpska duša ne sme više da prolazi, krvolocima sa kravatama i zlotvorima u palatama, o običnim Srbima, manje o Arnautima, nekim ljudima koji žive bez gotovo ikakvog pravnog sistema jer imaju nekoliko pravnih sistema od kojih je onaj nepisan, ali realan, da se luda glava može očas izgubiti, možda bez ikakvog razloga, s nečijeg hira, s tim da taj neko hirovit ne mora nužno da bude onaj drugi, taj zakon vežeći i sveobuhvatan, dakle, da ti ljudi žive doslovce usred ludila u poređenju s kojim je 1993 u Beogradu tek blaga neuroza.

Pa kako da nam dočara konfuziju tamo "dole" u "regionu" nego utiskom koji nam ostaje kada pročitamo bilo koji od njenih tekstova. Ona ne piše analize. Ona piše neverovatan istorijski izvor o vremenu i prostoru, činjenice tako složene i utiske tako razbacane da dobronameran čovek može da uvidi da logike nema, da postoji samo neizvesnost, da se radi o krahu politike, morala, razuma, čoveka samog, izvor kojeg će bolji istoričari koristiti da prikažu kakav haos oni, eto, pokušavaju da na osnovu dostupne građe raspletu, razvrstaju, prikažu.

Pa ne mora baš sve da se nacrta, do đavola, uprite mi prstom u jedan internet tekst na srpskom jeziku i od domaćeg autora u kojem je sve to čemu ona piše rašlanjeno, analizirano i sistematski prikazano.

Za kraj: pogledajte unazad komentare uz njene tekstove. Mnogo je, previše, čitalaca NSPM koje sve to tamo "dole" u "regionu" frustrira toliko da, suočeni sa vlastitom nemoći da utiču, daju sebi oduška. Poput onih Travničana što umesto DŽelalije, koji jeste istina, nikad jasnije izrečena strašna i ponižavajuća istina o njihovom bivstvovanju u nemoći pred dalekom i teškom silom, truju njegovog fila.
Preporuke:
0
0
15 petak, 02 jul 2010 08:46
Velja
Koliko iskreno i toplo napisano,s toliko isto nerazumevanja istorijskih, međunarodno-političkih, demografskih, kulturoloških i drugih neumitnosti i tokova. Takođe i naivnosti, još više prisutne u dosadašnjim komentarima.

Da je pravičnosti, Kosovo i Metohija bi bili i ostali srpski. Ali pravičnosti na ovom svetu nije. Po pravdi (kednakoj krivdi) real-politike moćnih, Srbi mogu da biraju između sledećih opcija:

1) Nepriznavanje krivde rad obraza i simbolike, ali bez ikakvog praktičnog efekta, uz žrtvovanje preostalog srpskog življa, kome u tom slučaju preostaje: a) egzodus, b) pogibelj, ili v) asimilacija;

2) Puzajuće priznanje nametnutog fakticiteta, kuda vodi aktuelna vladajuća garnitura, uz iste posledice po kosovsko-metohijske Srbe;

3) Hrabra i odlučna amputacija ovog dragocenog dela Srbije, rad spasavanja još dragocenijih tamošnjih Srba i versko-istorijske i kulturne baštine kao esencije našeg identiteta.

Valja se prisetiti da se za ovo poslednje decenijama zdušno i više nego argumentovano zalagao najveći živi misleći Srbin i čovekoljubac, Dobrica Ćosić. Umesto još jedne srpsko-srpske podele, ovoga puta po pitanju Kosmeta, od srca savetujem podrobno razmatranje njegovih razloga pre otvaranja dijaloga i plebiscitnog opredeljivanja.
Preporuke:
0
0
16 petak, 02 jul 2010 09:01
DŽon Šepard
G-đo Radmilović, bolje da ovo "uputstvo za čitanje mog prethodnog teksta" niste nikada napisali.

Ko Vas mrzi, sada Vas mrzi još više, a ko Vas ceni, sada Vas ceni nešto manje.

Pozdrav.
Preporuke:
0
0
17 petak, 02 jul 2010 10:13
BF
Albancima, i što je najgore, uopšte o Kosovu sve se češće informišemo iz prištevskih listova.


Pretpostavljam da su u pitanju prištinski mediji. Mada možda i nemoramo da se informišemo iz prištinskih medija kad su tu domaći. Samo npr.sinoć u emisiji Metropolis Bekim Fehmiju je predstavljen kao albanski glumac. Mada neznam po kom osnovu. Naime rođen je u Sarajevu.

To je nama naša borba dala!
Lepo...!
Preporuke:
0
0
18 petak, 02 jul 2010 11:22
brm
@ BF
pogodio si u "sridu"
Kosovo smo izgubili zato što (i dalje još od 1918. A NE OD 45.)živimo u državi ustrojenoj po ideologiji po kojoj je Bekim Fehmiu, koji albaniju video nije, koji je sve filmove snimio na srpskom ili engleskom i u Srbiji ili Italiji i SAD -"albanski glumac"

da je bio "srpski glumac" KO ŠTO JE I BIO i ko što je Hana Šigula nemačka a ne poljska, Karl Malden, Lolita Davidović, Mila JOvović američki a ne srpski - ne bi ni ostali "Albanci" baš jurili iz Srbije...

spustite srpke noseve, skrenite pogled sa Vatikana i iz Rusije u svoje dvorište - ap ćemo opet biti "Srbi svi i svuda"
Preporuke:
0
0
19 petak, 02 jul 2010 11:25
brm
ZABORAVIH
ŠTO ANA OKSA (Hodža - Hoxha) nije albanska pevačica?
Preporuke:
0
0
20 petak, 02 jul 2010 11:35
brm
zaboravih i ovo (godine)
bio je SRPSKI GLUMAC (Bekim) ne manje od
Steve Žigopna (i Ivane)
Rahele Ferari
Predraga Ejdusa
Eve Ras
Burduša

bio je Srbin ne manje od Nađe Higl
a to znači MNOGO VIŠE od onih koji prebrojavaju ko se preziva na ić

prezime na ić je nametnula administracija Srbije na popisu u novooslobođenim (od Turske) zemmljama u kojima dotada nije postojala druga administracija krajem 19. veka.

kad su oslobođene i zemlje gde je postojala administracija (Austro Ugarska) prezimena koja nisu na ić nisu menjana

pa tako u Bosni.Crnoj Gori, Hrvatskoj, Vojvodini žive ljudi sa "nesrpskim" prezimenima

1
Preporuke:
0
0
21 petak, 02 jul 2010 12:07
Siniša Stefanović
@ Velja

Koliko iskreno i toplo napisano,s toliko isto nerazumevanja istorijskih, međunarodno-političkih, demografskih, kulturoloških i drugih neumitnosti i tokova. Takođe i naivnosti, još više prisutne u dosadašnjim komentarima.


Reče nama čovek od autoriteta, opšte mesto, kome je za razanavanje od prosta puka dovoljan nadimak.

Pa kad je tako, sedite za istu tu tastauru pred istim tim ekranom i razjasnite člankom, analizom, fusnotama, argumentima, nama niščima duhom i razumom o čemu se, tačno i neosporno, radi.

Možda je problem što ćete morati da se potpišete imenom i prezimenom?

Strpljivo iščekujušći,

Vaš
imenom i prezimenom
(potreban je, može biti, i JMBG?)
Preporuke:
0
0
22 petak, 02 jul 2010 15:49
@brm
brm opet po običaju (ne)namerno ili po zadatku izjavljuje sledeće:

pogodio si u "sridu"
Kosovo smo izgubili zato što (i dalje još od 1918. A NE OD 45.)živimo u državi ustrojenoj po ideologiji po kojoj je Bekim Fehmiu, koji albaniju video nije, koji je sve filmove snimio na srpskom ili engleskom i u Srbiji ili Italiji i SAD -"albanski glumac"


Pa moglo bi se kazati da ste upravu vi taj što pogađa u "sridu". Naime iz iznetog može se samo zaključiti da je Srbija tog razdoblja uistinu okupirana zemlja!
Inače, pomenuti događaj predstavlja ozbiljan ratlog i motiv za neplaćanje,zamislite - obavezne pretplate.
Kakva drskost i bezobrazluk!!!
Preporuke:
0
0
23 subota, 03 jul 2010 21:40
Dubravko
Šaljem ovaj komentar dana 4-og jula, dana kada je sahranjen covek koga je razorila bomba.Vi to niste mogli znati u momentu pisanja teksta ali sam vise nego siguran da ste barem jednom u toku vaseg boravka u Zvecanu culi za doktora Meska. Pitam vas da li je ijedna zrtva na Kosovu opravdana i ako vi mislite da jeste, u cije se ime podnosi? Podela ili ne? Pa niko je i ne nudi a mi je vec odbijamo! Sta Fejt ( citaj zapadni svet i EU minus nekoliko clanica) misli o tome pokazali su logistickom podrskom teroristi koji je bacio bombu.Da logistikom, ako se i dalje pitate zasto, dozvolicete da je nemoguce da Fejt nije mogao predvideti reakciju srba. Jeste i isplanirao je. A vi mozete nastaviti da branite njegove stavove direktno ili indirektno,profesionalno ili volonterski,sta god.
Potrudite se bar da budete malo objektivniji. Pozdrav!
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 04 jul 2010 13:19
Neofit77
Zapadni svet polago gubi moć i koga briga šta oni misle, mi imamo svoje interese i ne treba da branimo interese SAD i EU na račun interesa Srbije. Stanje u geopolitici se menja i mi trebamo da čekamo svoj trenutak kada ćemo krenuti u konačno oslobađanje okupiranog Kosova i Metohije.
A za one koji bi se odrekli Kosova i Metohije, pa kad su tako širokogrudi nek nude svoju imovinu na doboš, a ne imovinu Republike Srbije, ali uvek je lakše davati nešto što ti lično ne pripada.
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 08 jul 2010 18:41
Velja
Uvaženi gospodine Siniša Stefanoviću,

Nemam ni najmanju nameru da polemišem, a ne nalazeći se kompetentnim za više, zadovoljavam se apelom za čitanje svakako mudrijeg, akademika Dobrice Ćosića, kod koga ćete naći odgovore na sva pitanja koja Vas interesuju.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner