петак, 14. март 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О аргументима

Kоментари (25) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 01 јул 2010 14:00
звездарац
Ја мислим да ће поделе бити. Јер мислим да подела одговара свим странама. Не само подела Косова и Метохије, него подела територије као принцип решавања спорова у свету. Руси желе да поделе Грузију, можда и Украјину, Азербејџан. Американци желе да поделе и распарчају Србију, Ирак, Авганистан, Индију, Кину. Европска Унија жели да распарча Србију, али жели и дуготрајно одрживо решење на Балкану. Цео муслимански (и не само муслимански) свет жели да створи државу Палестину. Срби и Хрвати желе да се подели БиХ. Судбина сиротиње у поменутим државама за поделу никога од поменутих делилаца не занима.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 01 јул 2010 14:42
Неофит77
Мислим да је претходни текст био без поенте, барем је мени тако изгледао. Више као кукњава над суровом свакодневницом. Ово је можда и једини текст Ане Радмиловић са којим се у потпуности слажем.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 01 јул 2010 15:11
Небојша Малић
Потписујем. И захваљујем на појашњењу.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 01 јул 2010 15:24
Luka
Slažem se da podela Kosova i Metohije nije dobro rešenje. Ona je pre će biti kao mamac za priznavanje.
Zašto bi se plašili Albanaca koji su manje brojni od nas. Na kraju već smo jedanput doživeli da nam predsednik bude Albanac(S. Hasani 1986-1987) pa je besmisleno da nas plaše ulaskom Albanaca u naše državne institucije.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 01 јул 2010 16:15
Mile
Mislim da, pored toga što moramo naći nacionalnu platformu za budućnost, ne smemo ignorisati politiku koju naši vlastodršci sprovode u ovom trenutku, a to je politika dovođenja pred svršen čin. Ukoliko se taj kurs brzo ne promeni, svi zaključci će biti uzaludni, jer ćemo se zaista naći pred svršenim činom.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 01 јул 2010 17:24
Станимир Трифуновић, раније, ПЕТИ ЕЛЕМЕНТ
Нјазад јасно и недвосмислено.
И оправдано, како политички и историјски, тако и интимно.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 01 јул 2010 17:43
Velibor
Zvezdarac slazem se u potpunosti s tobom,ali hajde onda da se razdele i SAD i EU,pa cemo i mi da sledimo taj trend.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 01 јул 2010 18:45
бојан
Ви сте нам дали филозофски есеј о косовској души, о самоћи,беди ...одавно нисам прочитао боље сагледавање нашег математичком проблема или квадратуре круга!Браво!!!
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 01 јул 2010 19:04
Илија
@Звездарац

Замислите да ја дођем код Вас и тражим поделу Вашег стана, куће или њиве. На Ваше питање зашто, ја опуштено одговорим: знате, па ја живим на Вашој њиви,а чије овце његова и ливада. Претпостављам да бисте тражили да Вам платим кирију за време проведено на Вашем имању, можда чак и део сетве.
Јер ако ми дате део њиве, шта ме спречава да сутра тражим кућу и стан?
Не знам да ли ће поделе бити. "Наши" у старту имају мекан став (сетите се изјава типа "само демократска средства, добронамерна политика" итд), а са таквима се не преговара, већ им се узима.
Без обзира на све, ми их никада не смемо признати. Али морамо водити интереса о народу. Омогућити им основне ствари. Лечење, сигурност, право на живот. Ни не знамо како тамо живе, док једном годишње не одемо. И како каже Ана, ћутимо.
Јер не можемо помоћи. Гадан осећај.
И у праву је Ана: то није подела Косова, то је подела Србије!
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 01 јул 2010 19:23
podela (ni)je realna
"Zvezdarac" je u pravu naccelno. Ali u konkretnom sluccaju mislim da od podele nema nissta. Albanci zauzvrat trazze tzv. Pressevsku dolinu, a to im ipak bass niko ovde ne mozze dati. S druge strane, ni svet, tj. Zapad to ne odobrava da ne bi posluzzilo kao presedan za Republiku Srpsku.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 01 јул 2010 20:13
Мило је
Да, ово је много боље, уколико те уопште интересује моје мишљење Ана. А знам да ти је и те како стало до мишљења читалаца.

Жао ми је што више ниси на Косову и надам се да то што више ниси тамо не значи да више нећеш писати о њему. Мислим да и ниси боравила предуго али...живети без струје, воде, телефона уз страх и беду која те окружује сигурно не може надокнадити новац. То најбоље знају они који остају доле, они о којима пишеш... срцем..
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 01 јул 2010 20:25
Зоран Живковић
Хвала Вам Ана за овај чланак. Из њега се види да је ваше срце и душа са напуштеним Србима и да је свако Ваше писање ипак далеко од дефетизма.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 01 јул 2010 20:32
Љубитељ циркуса
Овим чланком, ауторка (на најбољи начин) потврђује да су примедбе у коментарима на њен претходни текст биле исправне!
Препоруке:
0
0
14 петак, 02 јул 2010 08:37
Синиша Стефановић
Мислим да је начин којим Ана Радмиловић пише о приликама "доле" у "региону" сасвим примерен, штавише, даје да се наслути њен књижевни дар. Неки нису приметили да она увек пише о лицемеру, сиромаштву, безнађу, страху, изолованости, бодљикавој жици, унезвереним страним војницима и полицајцима, друмовима и сокацима којима српска душа не сме више да пролази, крволоцима са краватама и злотворима у палатама, о обичним Србима, мање о Арнаутима, неким људима који живе без готово икаквог правног система јер имају неколико правних система од којих је онај неписан, али реалан, да се луда глава може очас изгубити, можда без икаквог разлога, с нечијег хира, с тим да тај неко хировит не мора нужно да буде онај други, тај закон вежећи и свеобухватан, дакле, да ти људи живе дословце усред лудила у поређењу с којим је 1993 у Београду тек блага неуроза.

Па како да нам дочара конфузију тамо "доле" у "региону" него утиском који нам остаје када прочитамо било који од њених текстова. Она не пише анализе. Она пише невероватан историјски извор о времену и простору, чињенице тако сложене и утиске тако разбацане да добронамеран човек може да увиди да логике нема, да постоји само неизвесност, да се ради о краху политике, морала, разума, човека самог, извор којег ће бољи историчари користити да прикажу какав хаос они, ето, покушавају да на основу доступне грађе расплету, разврстају, прикажу.

Па не мора баш све да се нацрта, до ђавола, уприте ми прстом у један интернет текст на српском језику и од домаћег аутора у којем је све то чему она пише рашлањено, анализирано и систематски приказано.

За крај: погледајте уназад коментаре уз њене текстове. Много је, превише, читалаца НСПМ које све то тамо "доле" у "региону" фрустрира толико да, суочени са властитом немоћи да утичу, дају себи одушка. Попут оних Травничана што уместо Џелалије, који јесте истина, никад јасније изречена страшна и понижавајућа истина о њиховом бивствовању у немоћи пред далеком и тешком силом, трују његовог фила.
Препоруке:
0
0
15 петак, 02 јул 2010 08:46
Веља
Колико искрено и топло написано,с толико исто неразумевања историјских, међународно-политичких, демографских, културолошких и других неумитности и токова. Такође и наивности, још више присутне у досадашњим коментарима.

Да је правичности, Косово и Метохија би били и остали српски. Али правичности на овом свету није. По правди (кеднакој кривди) реал-политике моћних, Срби могу да бирају између следећих опција:

1) Непризнавање кривде рад образа и симболике, али без икаквог практичног ефекта, уз жртвовање преосталог српског живља, коме у том случају преостаје: а) егзодус, б) погибељ, или в) асимилација;

2) Пузајуће признање наметнутог фактицитета, куда води актуелна владајућа гарнитура, уз исте последице по косовско-метохијске Србе;

3) Храбра и одлучна ампутација овог драгоценог дела Србије, рад спасавања још драгоценијих тамошњих Срба и верско-историјске и културне баштине као есенције нашег идентитета.

Ваља се присетити да се за ово последње деценијама здушно и више него аргументовано залагао највећи живи мислећи Србин и човекољубац, Добрица Ћосић. Уместо још једне српско-српске поделе, овога пута по питању Космета, од срца саветујем подробно разматрање његових разлога пре отварања дијалога и плебисцитног опредељивања.
Препоруке:
0
0
16 петак, 02 јул 2010 09:01
Џон Шепард
Г-ђо Радмиловић, боље да ово "упутство за читање мог претходног текста" нисте никада написали.

Ко Вас мрзи, сада Вас мрзи још више, а ко Вас цени, сада Вас цени нешто мање.

Поздрав.
Препоруке:
0
0
17 петак, 02 јул 2010 10:13
БФ
Албанцима, и што је најгоре, уопште о Косову све се чешће информишемо из приштевских листова.


Претпостављам да су у питању приштински медији. Мада можда и неморамо да се информишемо из приштинских медија кад су ту домаћи. Само нпр.синоћ у емисији Метрополис Беким Фехмију је представљен као албански глумац. Мада незнам по ком основу. Наиме рођен је у Сарајеву.

То је нама наша борба дала!
Лепо...!
Препоруке:
0
0
18 петак, 02 јул 2010 11:22
брм
@ БФ
погодио си у "сриду"
Косово смо изгубили зато што (и даље још од 1918. А НЕ ОД 45.)живимо у држави устројеној по идеологији по којој је Беким Фехмиу, који албанију видео није, који је све филмове снимио на српском или енглеском и у Србији или Италији и САД -"албански глумац"

да је био "српски глумац" КО ШТО ЈЕ И БИО и ко што је Хана Шигула немачка а не пољска, Карл Малден, Лолита Давидовић, Мила ЈОвовић амерички а не српски - не би ни остали "Албанци" баш јурили из Србије...

спустите српке носеве, скрените поглед са Ватикана и из Русије у своје двориште - ап ћемо опет бити "Срби сви и свуда"
Препоруке:
0
0
19 петак, 02 јул 2010 11:25
брм
ЗАБОРАВИХ
ШТО АНА ОКСА (Хоџа - Hoxha) није албанска певачица?
Препоруке:
0
0
20 петак, 02 јул 2010 11:35
брм
заборавих и ово (године)
био је СРПСКИ ГЛУМАЦ (Беким) не мање од
Стеве Жигопна (и Иване)
Рахеле Ферари
Предрага Ејдуса
Еве Рас
Бурдуша

био је Србин не мање од Нађе Хигл
а то значи МНОГО ВИШЕ од оних који пребројавају ко се презива на ић

презиме на ић је наметнула администрација Србије на попису у новоослобођеним (од Турске) земмљама у којима дотада није постојала друга администрација крајем 19. века.

кад су ослобођене и земље где је постојала администрација (Аустро Угарска) презимена која нису на ић нису мењана

па тако у Босни.Црној Гори, Хрватској, Војводини живе људи са "несрпским" презименима

1
Препоруке:
0
0
21 петак, 02 јул 2010 12:07
Синиша Стефановић
@ Веља

Колико искрено и топло написано,с толико исто неразумевања историјских, међународно-политичких, демографских, културолошких и других неумитности и токова. Такође и наивности, још више присутне у досадашњим коментарима.


Рече нама човек од ауторитета, опште место, коме је за разанавање од проста пука довољан надимак.

Па кад је тако, седите за исту ту тастауру пред истим тим екраном и разјасните чланком, анализом, фуснотама, аргументима, нама нишчима духом и разумом о чему се, тачно и неоспорно, ради.

Можда је проблем што ћете морати да сe потпишете именом и презименом?

Стрпљиво ишчекујушћи,

Ваш
именом и презименом
(потребан је, може бити, и ЈМБГ?)
Препоруке:
0
0
22 петак, 02 јул 2010 15:49
@брм
брм опет по обичају (не)намерно или по задатку изјављује следеће:

погодио си у "сриду"
Косово смо изгубили зато што (и даље још од 1918. А НЕ ОД 45.)живимо у држави устројеној по идеологији по којој је Беким Фехмиу, који албанију видео није, који је све филмове снимио на српском или енглеском и у Србији или Италији и САД -"албански глумац"


Па могло би се казати да сте управу ви тај што погађа у "сриду". Наиме из изнетог може се само закључити да је Србија тог раздобља уистину окупирана земља!
Иначе, поменути догађај представља озбиљан ратлог и мотив за неплаћање,замислите - обавезне претплате.
Каква дрскост и безобразлук!!!
Препоруке:
0
0
23 субота, 03 јул 2010 21:40
Dubravko
Šaljem ovaj komentar dana 4-og jula, dana kada je sahranjen covek koga je razorila bomba.Vi to niste mogli znati u momentu pisanja teksta ali sam vise nego siguran da ste barem jednom u toku vaseg boravka u Zvecanu culi za doktora Meska. Pitam vas da li je ijedna zrtva na Kosovu opravdana i ako vi mislite da jeste, u cije se ime podnosi? Podela ili ne? Pa niko je i ne nudi a mi je vec odbijamo! Sta Fejt ( citaj zapadni svet i EU minus nekoliko clanica) misli o tome pokazali su logistickom podrskom teroristi koji je bacio bombu.Da logistikom, ako se i dalje pitate zasto, dozvolicete da je nemoguce da Fejt nije mogao predvideti reakciju srba. Jeste i isplanirao je. A vi mozete nastaviti da branite njegove stavove direktno ili indirektno,profesionalno ili volonterski,sta god.
Potrudite se bar da budete malo objektivniji. Pozdrav!
Препоруке:
0
0
24 недеља, 04 јул 2010 13:19
Неофит77
Западни свет полаго губи моћ и кога брига шта они мисле, ми имамо своје интересе и не треба да бранимо интересе САД и ЕУ на рачун интереса Србије. Стање у геополитици се мења и ми требамо да чекамо свој тренутак када ћемо кренути у коначно ослобађање окупираног Косова и Метохије.
А за оне који би се одрекли Косова и Метохије, па кад су тако широкогруди нек нуде своју имовину на добош, а не имовину Републике Србије, али увек је лакше давати нешто што ти лично не припада.
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 08 јул 2010 18:41
Веља
Уважени господине Синиша Стефановићу,

Немам ни најмању намеру да полемишем, а не налазећи се компетентним за више, задовољавам се апелом за читање свакако мудријег, академика Добрице Ћосића, код кога ћете наћи одговоре на сва питања која Вас интересују.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер