Živela nezavisna Kalifornija.
Živeo savez Rusije i Kalifornije.
Ako bog da biće i nezavisnog Teksasa, nezavisne Pensilvanije, nezavisne Montane, itd. A bogme biće i saveza ovih novih nezavisnih država sa Rusijom.
Sve su to jedinstveni slučajevi a proces sticanja nezavisnosti Kalifornije, Teksasa, Pensilvanije, Montane, itd. je nepovratan (kako reče pre neki dan jedan strani diplomata).
P.S.
Kako je krenulo poveći broj država SAD će poželeti da budu Ruske gubernije.
Preporuke:
0
0
2
petak, 25 jun 2010 20:21
Pera
Koliko sam ja shvatio izgleda da je Kalifornija u Ruskoj interesnoj sferi ili barem građani Kalifornije posvećeno rade na tome.
Preporuke:
0
0
3
petak, 25 jun 2010 20:51
Momčilo
Puste želje. Raspad, ili odvajanje jedne ili više država SAD, od Vašingtona ne može da se desi. Niti je SAD bivša Jugoslavija, niti je Kalifornija Hrvatska ili Slovenija.
Švarceneger i svita oko njega odlučuje o Kaliforniji isto kao i ja. Tako i "narod Kalifornije". Pucanje SAD po etničkim, vjerskim, ili rasnim osnovama isto je nemoguće, jer Amerikanci su toliko ispranih mozgova, i toliko su amalgamirani međusobno da je nemoguće povesti jednu grupaciju protiv druge. Kod njih jedino postoje geta, a nikako regioni ili određene teritorije ili države koje žele odvajanje od SAD, ili koje vode svoju politiku, bilo da je vjerska, etnička ili rasna. Nema toga, nije to hiljadugodišnja Evropa sa jasnim autohtonim narodima i raznim etnosima na određenim teritorijama. Narod SAD je apsolutno nesposoban za ikakvu revoluciju jer je totalno zombiran, zamorče nad kojim se vrši takozvani "social engineering" svakodnevno.
A tek tajne službe koje znaju i šta svaki Amerikanac misli, ne bi dozvolile tako nešto ni izbliza.
Takav scenario je jedino moguć ako sami "vladari iz sjenke" odluče da završe sa Amerikom kakvu znamo. Jedino tako. Voljom nekog tamo "naroda", ekonomskom krizom i "buntom protiv Vašingtona", nikako.
Preporuke:
0
0
4
petak, 25 jun 2010 20:56
NB
Hahaha! Nezavisna Kalifornija? Kakav zakljucak! Bice, ali malo morgen, sanjajte jos!
Preporuke:
0
0
5
petak, 25 jun 2010 21:00
Sokenekos
Kako ono reče Tolstoj: «Od uzvišenosti do poniženja samo je jedan korak.»
Kalifornija je inače bila osma (ili čak možda sedma) najveća ekonomija u svetu sama za sebe. Ali to je bilo u vreme dok su proizvodili umesto Kineza i izvozili svoje proizvode širom sveta.
Zanimljivo je takođe da je Švarceneger u izbornoj trci ponavljao kako je «pobegao iz Austrije 1968 od Sovjeta.» Naravno da se niko nije ni potrudio da to opovrgne jer je američka javnost pod anestezijom medija i uče istoriju od Holivuda; Sovjeti su napustili Austriju odmah nakon završetka drugog svetskog rata. Svačega ćemo mi još da se tu nagledamo.
Preporuke:
0
0
6
petak, 25 jun 2010 21:24
BB jedan
Zbignjev Bžežinski, veliki rusofob i jedan od najmoćnijih kreatora politike Novog svetskog poretka, analizirao je u "Velikoj šahovskoj tabli" zbivanja na evroazijskom prostoru i predvideo širenje EU i NATO prema Rusiji. Zaboravio je jedan detalj - da su Rusi vrhunski šahisti.
Preporuke:
0
0
7
petak, 25 jun 2010 21:57
Dragan
Pa nacija koja se u lokalu oslanja na policiju,a sada
zbog budžeta mora u Okland-Sitiju da od nekih 780,
otpusti 80 policajaca,odlukom Gradskog Veća,ne sluti
na neko blagostanje.
http://abclocal.go.com/kgo/video?id=7519653
Oakland City Council votes to cut 80 police officers
Preporuke:
0
0
8
petak, 25 jun 2010 22:42
Dragan
Pokušaj prodaje 6-mesečne bebe (cena 25$)!?!?
A couple faces child endangerment charges after they tried to sell their 6-month-old baby for $25 outside a Walmart.
Comment Now Share GET MORE: California News
Dno dna!!!
Preporuke:
0
0
9
petak, 25 jun 2010 23:17
Milodan
Naslov teksta koji komentarišem me asocira na onu narodnu: Što je babi milo to joj se i snilo. Iz teksta se može zaključiti da u narednom periodu predstoji raspad SAD-a. Ne reče cenjeni Karganović da li će to biti po scenariju raspada SFRJ (krvavi) ili kako su se kao ljudi rastali Česi i Slovaci. Odista nisam znao da je interes Rusije zašao tako duboko na teritorije Kalifornije, da postoji tuga i neoprost nekom ruskom caru koji za jeftine pare prodade Aljasku, to mi je i poznato i logično. Znači Medvedev je otišao kod Obame i lepo mu rekao: Hej, Barak, razmisli o tome, ovaj narod ovde, u San Francisku i severno odavde koji gravitiraju Pacifiku vekovima pati što nisu neke od ruskih gubernija i prema našim obaveštajnim izvorima po podrumima, ispod uglja i odloženih nepotrebnih stvari nalaze se portreti Lenjina, Staljina, Hruščova, Brežnjeva, za Andropova i Červenka ne znamo ali za Gorbačova, Jeljcina i Putina sigurno znamo da ih ima na stotine te da se uveliko kopiraju i uveličavaju moji portreti. Prema tome, imajući u vidu ove činjenice vama ništa drugo ne preostaje nego da polako svoju politiku korigujete u skladu sa novim okolnostima. Znam da vam nije pravo, ja sam se sa Švarcenegerom već dogovrio da se formalno obavi referendum na kome će se nesumnjiva volja naroda zvanično potvrditi. Voleo bih da se ovaj transfer obavi na civilizovan način, znamo da su ovi prostori osiromašeni, nema veze, ispravićemo mi tu nepravdu koju ste im vi voljno ili nevoljno naneli što za nas Ruse, u krajnjem slučaju, nije toliko bitno. Nisu oni jedini, u Srbiji postoje proruske snage koje vape za ujedinjenjem sa nama, Čečenija i severni Kavkaz smo konačno ubedili da im je bez nas život nemoguć, Gruzija insistira na ponovnom ujedinjenju, Ukrajina, Moldavija, baltičke zemlje, Azerbejdžan, Kazahstan, Jermenija i ostale bivše sovjetske republike pa čak i afrički Tutsi su zvanično izrazili želju da se ujedine sa Rusijom, jer jedino tako ujedinjeni možemo više nego što možemo, reče Medvedev, ustade i ode.
Preporuke:
0
0
10
petak, 25 jun 2010 23:54
Petar
"Oni koji su se do nedavno rugali profesoru Igoru Panarinu, sada će se uozbiljiti." Ne g. Karganoviću, nećemo se uozbiljiti. Nesrećni Panarin je i dalje smešan kao crtani film. Pa, čovek je mrtav-'ladan govorio o kraju dolara: "Amerika sada ima problem da odluči kako dalje. Njihov prvi pokušaj će biti da prevare ceo svet. To treba da uradi Obama i ja mislim da će 1. jula 2009. pokušati da ukinu dolar i da uvedu amer." U međuvremenu je dolar ojačao, i sad se priča o kraju evra. Toliko o ozbiljnosti njegovih prognoza.
Ali moram da priznam da je Panarin ipak manje smešan od Vašeg teksta. Panarin se bavi priželjkivanjem nemogućeg, a Vi se bavite priželjkivanjem nemogućeg na kvadrat.
"Baš tako. Jedna od do nedavno najrazvijenijih i najdinamičnijih država SAD počinje da solira u svojim spoljnoekonomskim odnosima, a do vođenja samostalne politike od toga je deli samo jedan mali korak."
Pre svega, Kalifornija je i dalje jedna od najrazvijenijih američkih država, koja, uprkos budžetskoj krizi, beleži ekonomski rast, i u kojoj svoje sedište imaju mnogobrojne kompanije koje se, da izvinete, razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa...
Drugo, zaista je urnebesno zabavna vaša konstatacija da Kalifornija počinje da solira u ekonomskim odnosima. Znači fenomenalno - Rusi doniraju pare da se sačuva jedan lokalitet koji je od istorijskog značaja za Rusiju, a Švarceneger kaže da će da otvore trgovinsko predstavništvo u Moskvi i to je "soliranje u ekonomskim odnosima". Nije nego.
Podsećam Vas da Srbija ima poseban sporazum sa Nacionalnom gardom Ohaja - jel treba da pretpostavimo da je Ohajo počeo da "solira u vojnim odnosima" i da možda hoće da se priključi Srbiji?
Ali dobro, dok je Panarina i njegovih sledbenika, bar će biti dosta zabavnog štiva za čitanje!
Preporuke:
0
0
11
subota, 26 jun 2010 00:02
Aleksandar
sve formalne pretpostavke za razdruživanje američkog Saveza prisutne su, kao što je pre dvadeset godina to nesumnjivo bio slučaj sa jugoslovenskom Federacijom.
Formalne pretpostavke su mozda tu za ovo poredjenje, ali prakticne ne. Razlika je u tome sto SAD imaju vojnu strukturu koja je sposobna i voljna da istog casa ugusi svaku secesiju u jugo-stilu; za te svrhe imaju spremne i koncentracione logore i stotine hiljada plasticnih sanduka za sahranjivanje.
Preporuke:
0
0
12
subota, 26 jun 2010 01:39
Ana
Nema Srbina koji ne bi boleo da se raspadnu SAD.Iskreno i ja bih volela,možda sam zla, al bih!Al mislim da se to neće desiti,bar ne za našeg života.
Preporuke:
0
0
13
subota, 26 jun 2010 03:20
iz Amerike @Aleksandar i ostali sumnjicavi
Ovde u USA sve se vise prica o rasturanju federacije. Neko je pomenuo USA vojsku - ali ta vojska je angazovana van Amerike. Koja ce to vojska da gusi gradjanski rat i vodi neprekidne ratove po svetu? To nije mogla ni jedan imperija da postigne a americka je na IZDISAJU. Ako se vojska vrati u USA ko ce da je izdrzava??? Zato se treniraju strani placenici izmedu ostalih i sa nasih prostora koji nece imati nikakvih problema da guse brutalno pobune. Ako se USA vojska ne place redovno za koga i protiv koga ce da ratuje? Svi ste culi za busotinu u Meksickom zalivu i za katastrofalne posledice. Obamina administracija je znala za potencijanu katastrofu ali je htela da reskira i obezbedi rezerbe za nasrtavak ratova= vojska je najveci potrosac i zagadjivac. U medjuvremenu sve vise ljudi gubi posao, kuce i zivotnu egzistenciju-SITUACIJA JE VEOMA OZBILJNA!!! Ali posto se za svetsku politiku ne pitaju politicari jer oni su samo izvrsioci naloga - svetska oligarhija nema domovinu i uopste ih se ne tice sta ce biti sa USA. Uostalom USA je svoju ulogu obavila. $ je fantomska valuta koja nema nikakvo pokrice - a to znaci i sve sto se zasniva na $$$ - citav finansijski sistem je fantomski!! Medvedova poseta ima veze sa katastrofom u zlivu jer Rusi jedini znaju o cemu se radi i kako problem moze da se resi - i to je to-Amerika je nedaavno kupila oruzje od Rusije.
Preporuke:
0
0
14
subota, 26 jun 2010 05:34
Troglavski
U citavoj posjeti meni je ovaj moment najvazniji:
govor predsjednika Medvedeva na Standford univerzitetu.
I to ova recenica:
Nazalost, rekao je, venture kapitalizam nije bas najbolje, niko ne zeli da rizikuje, to je postalo problem kulture, tako mi je rekao Stiv Jobs. Moramo da se promijenimo
--------------------------------
"Unfortunately for us," he said, "venture capitalism is not going so well so far. No one wants to take the risk. It's a problem of culture, Steve Jobs told me today. We need to change the mentality."
--------------------------
Unfortunately for us, venture capitalism is not going so well so far," Medvedev said in a meeting with Provost John Etchemendy and other Stanford officials before his speech. "No one wants to run the risk,
Preporuke:
0
0
15
subota, 26 jun 2010 06:17
BB jedan@Petar
U međuvremenu je ojačalo ZLATO a ni dolar ni evro ne mogu REALNO ojačati jer iza tih valuta stoje prezadužene zemlje. Međutim, zbog statusa dolara kao rezervne valute na SAD se ne primenjuju pravila koja važe za sve ostale zemlje. Ako bi se ta pravila primenila nastao bi planetarni haos. SAD to koriste a dokle će trajati ta asimetrična situacija zavisi pre svega od Kine i procene trezvenih političkih struktura „ostatka sveta“ da li je SAD dovoljno neodgovorna da izazove svetski rat da bi rešila svoj problem.
Da li je Panarin u pravu? Ono što je izvesno to je da je Amerika najzaduženija zemlja sveta i da njena ekonomija nije u stanju da stvori sredstva neophodna da se zemlja razduži. Uzgred, kad kažete da je Kalifornija jedna od najrazvijenijih američkih država i kao dokaz navodite kompanije „ koje se razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa“, Vi ne razlikujete bogatstvo države i snagu (privatnih) kompanija koje imaju sedište na njenoj teritoriji. Uopšte, diskusije o realnoj moći američke privrede mogu trajati beskonačno. Ono, međutim, što je van diskusije, to je da američka privreda ne stvara sredstva za životni standard koji imaju Amerikanci i da čitava zemlja već decenijama živi na dug.
Šta će se dalje dešavati zavisi od poverilaca i od reakcije američkih vlasti na njihove stavove. A tu su, kao i u privatnom životu kad je neko prezadužen, mogući svi scenariji. Da dužnik proglasi bankrot, u ovom slučaju da SAD bude stavljena pod ponižavajuće tutorstvo MMF-a; da rasproda sve što ima, u ovom slučaju Kaliforniju, Aljasku... kao što su Nemci predlagali Grcima da prodaju ostrva; da objasni ukućanima da nisu ugledni i moćni već da su sirotinja i beda, u ovom slučaju da SAD realno pripada zemljama Trećeg sveta pa da se Amerikanci prilagode toj realnosti; da ubije poverioca, u ovom slučaju da pokrene svoju ratnu mašineriju i provocira treći svetski rat; i konačno, da izvrši samoubistvo – to je ono što predviđa Panarin –da SAD prestanu da postoje kao državni entitet.
Preporuke:
0
0
16
subota, 26 jun 2010 08:18
Jovica
@Petar
saglasan sam sa vašim komentarom. Tako nekako.
@Aleksandar
Radi preciznosti, ali i suštinske tačnosti nije reč o vojnoj strukturi koja je voljna i sposobna da se odupre secesiji u SAD nego o bezbednosnoj strukturi. Nije vojska u Americi neprikosnoven faktor, i ona je ipak samo sredstvo. Ali vi ste opšte uzev u pravu, ja samo hoću da naglasim tu malu razliku, mada u krajnjem slučaju svodi se na isto.
Preporuke:
0
0
17
subota, 26 jun 2010 08:28
bojan
voleo bih da dozivim da igramo fudbal protiv KALIFORNIJE!
Preporuke:
0
0
18
subota, 26 jun 2010 10:02
TOPOLj
Ovo je izvanredan tekst gospodina Karganovića.Samo postoje internet divizije(drugosrbijanska kuhinja i NATOfili)koje pokušavaju gospodinu Stefanu da ospore njegovo pisanje.Upravo na stranicama ovog sajta,neki su komentatori bijesnili na g.Karganovića zato što je zajedno sa kolegom Pavićem pisao o događajima u Srebrenici.U oči upada nešto veoma zanimljivo kad je politilička scena Srbije u pitanju ali i geopolitika.Naime,postoje u Srbiji određeni krugovi koji bi sahranili svaku drugu verziju događaja osim one koju oni žele da čuju.Tipični Titin sindrom.Za njih je npr.mjerodavno ono što kaže takozvani MSP u Strasburu ili haški tribunal.Po onoj narodnoj,jel Lale,jest kapetane.I nema više razgovora.Kakva druga istina.Samo ta i nijedna druga.Nadalje,ti isti ostrašćeni,uvjeravaće sve i svakoga da su Rusi pijanice,da je u Rusiji na snazi demografski minus,da je to nula od države i još mnogo toga će reći ružnog o Rusiji.A zamislite,njihov izvor na čemu grade takvu priču su američke NVO,američki i zapadni instituti.Isti oni koji sponzorišu otporaše i prave obojene revolucije.Ovdje treba dodati kao razlog takvog ogavnog nastupa i pokvarenu maštu tih "eksperata" i cenzuru u okupiranoj Srbiji.Za njih nikakva druga istina ne postoji.Mora biti kako Amerika kaže i tačka.Mora malo sutra.Ne mora.Treba jednu stvar primiti k znanju za vijek vijekova.Nikada,zapamtite nikada Rusi neće zaboraviti Jeljcinovu epohu i turanje američkog nosa u rusko dvorište.Nikada im neće zaboraviti sva ona poniženja koja su im prioredili prozapadni političari u Kremlju.U Americi,uopšte na Zapadu su vjerovali da ruska FSB nema kontrolu nad Rusijom.31-vi decembar 1999-te ih je demantovao.Rusi će Americi vratiti milo za drago.Kad tad ali će vratiti.Pa ne može biti da jedan Vajnštajn-Kasparov,"demokrata" kojeg Amerika spnzoriše zajedno sa Njemcovom i ostalim njima sličnim može da rovari po Rusiji i da priča o Putinu u negativnom kontekstu a da se to isto Americi ne vrati.Vratiće se,još kako će se vratiti.Sve u svoje vrijeme.
Preporuke:
0
0
19
subota, 26 jun 2010 10:06
DŽon od Kalifornije
Sva ta razmišljanja o cepanju SAD nisu bez osnova kada se posmatraju iz perspektive višedecenijskog strateškog promišljanja. Panarin je privukao pažnju i uneo je u javnu sferu jednu opciju (alternativu) za rešavanje budućih problema na prostoru SAD. Cilj je bio da se o toj alternativi razmišlja pa makar i sa podsmehom jer je to najbrži i najbezbolniji način da uđe u kolektivnu svest. Vidimo da je uspeo.
Ukoliko se okolnosti budu sklopile i ta alternativa može da postane predmet ozbiljnih razmatranja (tada već niko neće da se smeje) i čak najprirodnije rešenje budućih problema SAD o kojima zasada ne možemo da jasno zauzmemo stavove.
Setite se podsmeha onima koji su pre 30 godina govorili da će se SFRJ raspasti. Mislim da su događaji pokazali da su ti stavovi bili dobro fundirani.
Možda neće proći ni decenija a stavovima Panarina niko neće da se smeje.
P.S.
Mislim da je Panarin vrlo promišljeno, uz konsultaciju sa bezbednosnim strukturama Rusije, izneo svoje stavove upravo da bi "prosuo perje" odnosno da bi "duh izašao iz boce" ili da bi otvorio "Pandorinu kutiju".
Ništa čudno jer to bezbednosne strukture SAD stalno rade na prostorima koji su im od interesa.
Verujem da bezbednosnim strukturama SAD uopšte nije do smeha kada pročitaju takva razmišljanja koja privlače pažnju a na koja ne mogu da utiču. Ne smeju se jer imaju iskustva sa takvim "slučajevima" koje su sami stvarali.
Kao što narod kaže "klin se klinom izbija".
Asimetrični odgovori mogu da budu veoma bolni pogotovo ako se koriste instrumenti suparnika.
Preporuke:
0
0
20
subota, 26 jun 2010 10:25
Hegel@petar i milodan
Gospodo, petar and Milodan, na Vasu zalost, logican tok stvari je jaci od vasih mastarija.Dijalektika je nauka iznd svih nauka.Generalno, nista nije vjecno, nista nije zauvjek dano, sve se mjenja, sve tece i okrece.Ko se ne uklopi u tim tekovima sam sebe izbaci iz igre.Na vasu zalost, vi ne pripadate u one koji se uklapaju u tok stvari.
Preporuke:
0
0
21
subota, 26 jun 2010 13:02
Y. D.
Pa, ako je tako sa Amerikom šta čekamo ovde? Rešimo se njihovih eksponenata i domaćih izdajnika! Kucnuo je čas.
Preporuke:
0
0
22
subota, 26 jun 2010 13:45
komentator
Pogledajte kako izgleda Detroit,Klivlend,Majami...pa cete videti da je u SAD-u sve moguce,od sjaja do bede mali je korak.Americka moc opada,i sada odredjene drzave procenjuju da je bolje da samostalno vode svoju politiku,i zato se o ovim stvarima sve vise i vise govori u svetu.Ovakvi tekstovi nisu nista cudno u zapadnom svetu i o tome se prica,kod nas je drugacije jer se kod nas stvara pogresna slika o vecnom blagostanju na Zapadu.Ako mi ne verujete idite na Google maps i videcete pogotovo u oblast velikih jezera opstu propast industrijskih gradova.Citavi stambeni kvartovi i industrijske zone u Detroitu i Klivlendu stoje napustene,slike su toliko porazavajuce da je to neverovatno,pogledajte pa cete se uveriti.
Preporuke:
0
0
23
subota, 26 jun 2010 14:07
Momčilo
od Drugog svjetskog rata Amerika kontroliše u potpunosti države kao što su Japan i Njemačka, i te države ne mogu da se iščupaju iz njihovih kandži, a kamoli će jedna Kalifornija.
Ja bih najviše volio da se SAD raspadnu, ali to nažalost je teško ostvarivo. Bžežinski u svojoj knjizi "Velika šahovska tabla", kaže da je Amerika prva globalna sila, i da će biti poslednja. Mislio je naravno da posle dominacije SAD, neće više biti nacionalnih država, već se ide ka globalnoj vladi. Jedan svijet, jedna vlada. Stvaranjem raznih unija, globalna vlast se centralizovala, danas imamo EU, Afričku uniju, Južno američku uniju, Sjevreno Američku, kroz NAFTA organizaciju..itd.
Sledeći korak je samo da ove unije budu odgovorne jednoj globalnoj vladi, i to je to. Naravno, za sada postoje "male" smetnje u obliku Irana,Sjeverne Koreje, Rusije..i donekle Kine, mada je Kina lojalan saučesnik u toj igri. Indija takođe.
Ako dođe do odvajanja Kalifornije, to će biti u eri, kada države kakve danas znamo neće više da postoje, već samo regije i regioni, što se donekle već stvara, što vidimo na primjeru Srbije, ali i nekih drugih država Evrope. Ali to nas Srbe ne smije da veseli, jer to ujedno znači i kraj suvereniteta i nacionalnih država, a ulaskom u EU se upravo sve to gubi.
U takvoj situaciji, kada se razvojem tehnologije, svijet sužava i postaje jedno globalno selo, a vlast sve više i više centralizuje, postaje bespredmetno govoriti o odvajanju jedne Kalifornije.
Preporuke:
0
0
24
subota, 26 jun 2010 16:17
leteeee silikoniiii ! :-)
Ko prvi baci iole veću bombu na Kaliforniju, izbaciće iz stroja pola stanovništva - zbog naglog vazdušnog udara bi im popucali šavovi od plastičnih operacija, ha, ha, ha!
Crnci i Meksikanci bi se onda borili između sebe za vlast nad zemljom.
Preporuke:
0
0
25
subota, 26 jun 2010 16:59
Kiza
Vecina komentara je: hoce-li, nece-li (propasti).
Cudi me da niko ne pominje sustinu problema. Problem Amerike je sistemski. Onaj isti sistem koji je Ameriku vodio u uspon, sada je vodi u propast (Niceovski). Americke elite, jednostavno, ne mogu da se dogovore ko ce se zrtvovati i koliko i smanjiti/prestati pljacku svoje nacije, kroz finasije, ratove, zaraze itd.
A onda, i nije toliko bitna propast Amerike ili Evrope. Zar ne vidite jedan drugi bitni trend - stvorena je nad-nacionalna elita. Amerikanci, Evropljani, Kinezi koji pripadaju toj eliti nece propasti, oni ce nastaviti da zive u oazama blagostanja, u Americi, u Kini, ili cak na usamljenim ostrvima Pacifika. Tu imaju sve - od odlicnih skola, preko cistih ulica, do visoko funkcionalnog sistema usluga. Telekomunikacije i avio-transport im obezbedjuju potrebnu kontrolu nad poslovima u zonama krize. A na kraju dana, natrag u oazu.
Elita ce nastaviti da zivi lepo bas zato sto ce Evropa i Amerika tavoriti u konstantnoj krizi promenljivog intenziteta. Jer takva kriza je sansa za konstantne profite - oduzimanje viska vrednosti od masa.
Preporuke:
0
0
26
subota, 26 jun 2010 18:10
Obican covek
Pa oni pobiju 100 ljudi samo zato sto drugacije veruju ( setite se Vacoa u Teksasu ) a nece one koji ruse drzavu. Kojesta.
Preporuke:
0
0
27
subota, 26 jun 2010 21:57
DŽon Šepard
Ako je već krenuo da "razbije" SAD, Medvedev je trebalo onda da ode prvo u Teksas, tamo je separatistički pokret mnogo jači:
Razlika izmedju USA i SFRJ koja je mozda i krucijalna je nepostojanje homogenih nacionalnih grupacija u sjedinjenim drzavama.
Preporuke:
0
0
29
subota, 26 jun 2010 22:24
Ban Mirko
Pitanje za one koji likuju nad nevoljama amerike i prizeljkuju propast iste- Zasto mislite da je pozitivno propadanje amerike? Da li u njoj vidite samo negativne stvari koje su posledica spoljne politike kao i unipolarnosti sveta? Pogledajte koliko pozitivnih stvari je Amerika donela covecanstvu...Samo malo realnijih stavova ne bi skodilo...
Preporuke:
0
0
30
nedelja, 27 jun 2010 01:19
Sanja BL
Tekst g. Karganovića je sjajan. Američki problem treba posmatrati od početka. Zahvaljujući čemu je nastala SAD, na koji način je donesen Ustav, želja za čim ih povezuje??? Novac, novac i samo novac je jedino važan. Briga njih za sve ostalo. Čim brod počne da tone, svi sa broda bježe, a američki brod tone već odavno. Sve ove američke zemlje su veoma nezavisne, imaju svoju vlast, imaju jasno razgraničenu teritoriju sa ucrtanim granicama ( svi znamo da policija ne može da pređe iz jedne u drugu državu bez prethodnog odobrenja...), imaju narod. Imaju dakle sve elemente državnosti. Šta je američka vojska na čije reagovanje se neki ovde pozivaju? Ništa! Američka vojska prolazi kako prolazi širom svijeta i ti robijaši koji su u njoj da bi se oslobodili robije ratujući po svijetu će se razbježati čim im se za to pruži prilika. Nije Kalifornija jedini primjer solo politike, ima ih još koliko hoćete i niko nema baš nikakvu namjeru da traži dozvolu od Vašingtona. Američki uticaj odavno slabi i to je jasno svima koji žele da vide! Propadaju i njeni projekti poput EU npr. Rusija vodi sjajnu spoljnu politiku koketirajući sa Venecuelom i latinskim zemljama, družeći se sa Kalifornijom. S druge strane NATO je stao tu gdje je stao i nema šanse da se pomjeri više. Vrlo uskoro ćemo imati razne separatističke pokrete po Teksasu, Novom Meksiku, Kaliforniji... Razlika u odnosu na nas nije etničke, nego ekonomske prilike prije svega, ali ima i toga posebno u prve dvije države npr. Shvatili su i oni da im je lakše solo nego pod nečijom palicom. Ja sam optimista i više se, da budem iskrena plašim Turske, njene rastuće ekonomije, osokoljenog Irana... SAD stavimo po strani, njeno vrijeme je prošlo, pozabaviće se ona sobom, ako se već i ne bavi!
Preporuke:
0
0
31
nedelja, 27 jun 2010 16:24
DŽon Šepard
Malo sam, ponukan tekstom, popričao danas sa prijateljem iz Kalifornije (SF) i saznao da su Sovjeti/Rusi tamo poprilično česta pojava, ali su i potpuno holivudski klišeizirani kod Amera, "u lokalu".
Znači, prosečan Sovjet/Rus tamo je vozač krupnih, crnih kola ili SUV-a, bahat u saobraćaju, spreman da se pobije, galamdžija, specifičnog akcenta, itd. Od jednog takvog se, prirodno, očekuje da bude i član neke organizacije koja se bavi nečasnim poslovima i šta reći - ljudi ih se boje.
Previše asocijacija koje podsećaju na naše "tajkunske" nasilnike i kriminalce, kojima je Srbija PREPLAVLjENA.
E, sad, kaže prijatelj, prečesto se naši ljudi (Srbi) tamo zbog imena i/ili akcenta brkaju sa njima, što nije dobro po nas. Ima još takvih priča, ali nisu za NSPM, tj. da ne davim.
Elem, prošle godine u Grčkoj sam imao čudno iskustvo, jer sam u mestu u kome sam odseo u početku i uvek u par radnji i mesta za izlazak dočekivan sa određenim podozrenjem i zašto ne reći - strahom. Moja pojava i govor su izazivali preveliku promenu raspoloženja kod domaćina ili radnika, za moj ukus. To je trajalo sve dotle dok nisam otkrio da oni misle da sam "Rus"! Za to sam i kriv: imam loš engleski akcenat, grčki mi je daleko bolji. :)
Kada su saznali da sam Srbin, laknulo im je i odtada su me dočekivali daleko drugačije. Nisam to pričao dosada, ali, evo da ispričam vama ovde.
Preporuke:
0
0
32
nedelja, 27 jun 2010 17:49
Meksikanac
Možda se još neko seća onog dodatka "Le Monde diplomatique" što je izlazio u tadašnjem NIN-u. Naime tamo je bilo govora o etničkoj "ofanzifi" baš u Kaliforniji, Arizonu itd. ovde ne pominjem. Naime, na osnovu mnogih pretpšostavki i činjenica došlo se do zaključka da će španski jezik postati za veoma kratko vreme sekundaran u SAD.
Preporuke:
0
0
33
nedelja, 27 jun 2010 19:34
Laza
@Milodan
Stvarno ste patetični! Pa, zar ne vidite i ne čujete kako stvari stoje u Avganistanu. Da li je Panarin u pravu, da li Karganović nešto priželjkuje, ne znam, ali znam da treba voditi uravnoteženu politiku što znači zauzimanje podjednake distance prema svima.Teško će to ići sa onima koji su navili da služe ne bi li tako sačuvali sve ono što su opljačkali!
Preporuke:
0
0
34
nedelja, 27 jun 2010 23:12
Milodan!
@Hegel!
@Laza! Vidim imate zamerke na moj komentar. U redu je, komentar nije zasnovan na činjenicama kojima se na ovom portalu uglavnom služim. Pošteno rečeno, znao sam za posetu Medvedeva SAD-u, iz medija se moglo zaključiti da se radi o ekonomskim sporazumima koji su tada postignuti, bila je to ohrabrujuća vest za mene, Medvedev je, za razliku od njegovih prethodnika, političar koji obećava što me iskreno raduje i mislim da će, pod uslovom da se otme od svog mentora u liku Vladimira Putina, doneti prosperitet pre svega Rusiji a potom i svima ostalima. Medvedev je čovek dogovora, spreman na kompromis te u tom smislu shvatam njegovu posetu Obami i drugima. Međutim, pročitavši tekst gospodina Karganovića "shvatio" sam da se "nešto iza brda valja" te se odlučih da napišem komentar. Ponovo pročitah prvi par pasusa, prepustih se mašti (a mašta radi svašta), pustih misli na volju i onda su prsti te moje spontane asocijacije otkucali na tastaturi komentar ovakav kakav je. Priznajem, bio sam dosta ciničan zbog toga što smo mi uvek skloni da zaključujemo nešto između redova, da se od jedne zvanične posete izvlače određene konstrukcije e, da bi se ovaj narod nečemu radovao ili makar ponadao. Poznat mi je (opravdani) antagonizam prema politici eSADea ali sam Karganovićev tekst shvatio kao populistički i reagovao sam kako sam reagovao. Nemam nikakav problem, niti sam se fokusirao na probleme u zemlji koja izigrava svetskog policajca, više me brine stanje u Srbiji, koje je stiglo do beznađa. Za mene je, u ovom trenutku, veći problem odlazak VAC-a iz Srbije ne zbog toga što mi je stalo do Boda Hombaha već što se time svetu šalje jedna loša poruka, čime se potvrđuje moja pretpostavka da je bivša, sadašnja i buduća vlast u ovoj zemlji Srbiji toliko ogrezla u korupciji da nam nema spasa ali, valjda, propasti nećemo. I što je najveći paradoks mediji u Srbiji, među koje spada i ovaj portal, o tome "mudro" ćute. Dakle, to me brine a ne Kalifornija i Teksas. Ne zamerite mi.
Pozdrav vama!
Preporuke:
0
0
35
nedelja, 27 jun 2010 23:31
Drago Sten
Razgovori su svakakao zanimljivi.Mogućnosti mogu da zavedu nas koji ovaj pad priželjkujemo.Panarin nije glup.Zabo bubu u uši.
Istina je da pre 40 godina nikome nisi smeo da zucneš da će se Jugoslavija raspasti.A raspala se.Ništa u ovom svetu nije isključeno.Sumrak velikih poznat je još od rapada moćne Rimske imperije.Bila je to civilizacija čije neke prednposti pojedini narodi na nekada njihovoj teritoriji još nisu dostigli.Pa su se strmeknuli.Umiru narodi, umiru nacije i čitave civilizacije.Da li je to ovde slučaj.Treba sačekati.Ali da je EU jedina alternativa to je previd koji će neko ovde kod nas zasigurno platiti a možda i ceo narod.Sumnjam da Šiptari nemaju rezervni plan i da baca Klinton u Prištini tajno nije miniran.Oni imaju bolji njuh od nas, svejedno što bih sve dao da nisam u pravu.A možda će, ako se previše uzdaju u prodaju droga i oni jednom da promaše, pa ih događaji iznenade.Daj bože.A mi ? Mi ćemo uvek imati različita mišljenja a opet smo ponešto učinili.Hram Svetog save snmo napravili ili ćemo napraviti i most preko Save ali dobru se možemo nadati tek kad Beograđansku ofarmamo u belo i onaj spomenik katastrofi na Adi, koji je linija zla sa tom crnom zgradom uništimo.Pa vi vidite ko je naš Panarin.A kad zagusti i takve slutnjlje mogu da budu putokaz za izlaz.
Preporuke:
0
0
36
ponedeljak, 28 jun 2010 07:01
Kiza
@ Sanja BL
Obicno se slazem s Sanjom. Medjutim, ne slazem se da je Amerika osnovana samo na novcu. Ideja Amerike je bila svetla jer je dolazila od pravih prosvetitelja (Vasingtona, Faradeja itd). Medjutim, kao i mnoge duge (sve) dobre ideje (hriscanstvo, komunizam ...) i ona je pala u ruke olosa. Zato je danasnja Amerika susta suprotnost svojih osnivackih ideja, postala kancer covecanstva.
Cak je i trener Rajevic u intervjuu u Politici ponosan sto je poslao Americke fudbalere kuci - mali doprinos, ali lep.
Niko ne voli siledziju!
Preporuke:
0
0
37
ponedeljak, 28 jun 2010 20:34
Laza
@Milodan
Lepo od vas što ste razjasnili neke stvari.Delim vašu zabrinutost po pitanju WAZ-a,naročito u delu koji se odnosi na opštu raspojanost i korupciju koja se uvukla u sve pore našeg društva.Šta samo reći o statusu penzionera M.V koji svojim postupcima uopšte nije zainteresovao nadležne organe da maka obave razgovor sa njim !?!
Preporuke:
0
0
38
utorak, 29 jun 2010 08:14
Cernisevski
- Kakav sjajan pocetak dana.
Preporuke:
0
0
39
utorak, 29 jun 2010 10:05
Krizimir Recesionović
Svako ko je učio društvene nauke u nekoj američkoj gimnaziji zna da se američki Savez (trenutno) sastoji od pedeset „suverenih“ država. Kada je Ustav bio usvojen, formalno države koje su se pridružile tom Savezu nisu time žrtvovale svoj suverenitet.
Pitanje: kome pripada suverenitet u SAD, da li saveznim državama ili federaciji rešeno je davno, u američkom građanskom ratu 1861.-1865. i to ne u korist prava saveznih država. Onomad, južnjaci su verovali da su se pristupanjem Uniji odrekli dela svojih nadležnosti ali ne i suvereniteta, jerbo se ovaj ne može deliti niti prenositi na federaciju. No, ishod građanskog rata naprosto je silom oružja nametnuo drugačije rešenje ovog pitanja. Prema tome, ko želi da ospori ovaj stav, može to slobodno i učiniti, ali na isti način kako je ovaj stav i nametnut.
Prava opasnost za SAD naravno ne dolazi od ideje da bi se neke država mogle separatisati, nego od navale Meksikanaca na njihove jugozapadne granice. Baš Kalifornija je tu najizloženija; ukoliko se postojeći trendovi nastave, Latinosi će postati apsolutna većina na području nekoliko jugozapadnih država. Posledice ovih kretanja danas je veoma teško predvideti, ali su one već danas vidljive.
PS. Stvarno mislim da ovakvim tekstovima rušite sopstveni kredibilitet, što me je razočaralo budući da sam Vaše priloge do sada čitao sa velikim zadovoljstvom. Ovakvim tekstovima samo dajete povod jurišnicima Druge Srbije da vas ismevaju.
Preporuke:
0
0
40
utorak, 29 jun 2010 21:52
DŽon Šepard
Pošto me je moderator malo isekao u jednom u prošlih postova, a pisalo je:
Rano da se kružno leti iznad SAD, još uvek imaju pušku u rukama i flašu vode u ruci.
... eto nama odmah dokaza da se SAD saginjati neće:
Ukratko, isti mehanizmi stoje na raspolaganju u obe situacije, samo treba da se pojavi neko sa političkom voljom da ih iskoristi.
Pa zar nisu to pokušali južnjaci-konfederalci. Zna se koliko su imali obzira prema njihovim pravima. Moralističko-emotivna priča o oslobađanju robova je samo dobro došla da se spreči disolucija Unije, što je bio glavni Linkolnov ratni cilj (a ne oslobađanje robova). Uostalom, crnci su efektivno dobili pravo glasa tek 100 godina kansije.
Sada se svaki pokušaj otcepljenja seče u korenu. Uostalom, ne postoji relevatna politička snaga van dvopartijskog sistema, ne postoje značajne "lokalne" partije, koje bi e borile za vlast u pojedinačnim državama. U vreme jednopartijskog monopola raspad SFRJ je ipak bio nezamisliv, a pitanje kako bi se dogodio da su višestranački izbori prvo bili sprovodeni na saveznom nivou.
Preporuke:
0
0
42
četvrtak, 01 jul 2010 13:13
dika
primer jedne male sfrj pokazuje koliko rascep moze da bude razoran po region eventualni rascep amerike bio bi razoran po ceo svet jer raspad velike sile sa sobom povlaci niz posledica za okruzenje bio bi opsti haos ja sam licno za to da oni nestaju polako prvo ekonomski pa onda i teritorijalno kao stari rim proces bimogao da traje nekoliko decenija ali bi se izbegle drasticne posledice po ostatak planete
Preporuke:
0
0
43
četvrtak, 01 jul 2010 15:23
Miladin
Boze, koliko vas ostavlja komentare za ovaj tekst! Da se Amerika raspadne? Pa ako se Amerika raspadne, Rusije nigde nece biti, a Srbije ni od korova!
Preporuke:
0
0
44
utorak, 06 jul 2010 08:44
alan ford
@ Miladin
Sto se tice USA cinjenica je da su propali, samo je pitanje kako ce se sve ocitovati.
Desi im se nevreme u New Orleansu i crnoputi decko pajserom kuca navrata prodavnice.
Niste u prilici da gledate njihovu televiziju, a da jeste bilo bi vam jasno da su vec poodavno u stanju latentnog gradjanskog rata, ili to kako vole da kazu u stanju sukaob niskog inteziteta.
Amerika je drzava bogatih pojedinaca, kojih je budi receno sve manje.
Dolar je klimav i pitanje je dana kada ce ti isti bogati potraziti utociste u novoj ekspresiji svoga bogatstva.
Zapitajte se moji dragi Srbi zasto toliko horora u aktuelnoj holivudskoj produkciji. Nisu americki reditelji neke velike pameti i umetnickih dometa.
Vecina njihovih filmova je "dokumentarnog" karaktera i kako pomenu neko od komentatora, jel' neko od vas video Detroit....??!!!!
Mnogo mi je zao Motown-a i Stax-a, al' sve se krece hvala bogu!!!
Živeo savez Rusije i Kalifornije.
Ako bog da biće i nezavisnog Teksasa, nezavisne Pensilvanije, nezavisne Montane, itd. A bogme biće i saveza ovih novih nezavisnih država sa Rusijom.
Sve su to jedinstveni slučajevi a proces sticanja nezavisnosti Kalifornije, Teksasa, Pensilvanije, Montane, itd. je nepovratan (kako reče pre neki dan jedan strani diplomata).
P.S.
Kako je krenulo poveći broj država SAD će poželeti da budu Ruske gubernije.
Švarceneger i svita oko njega odlučuje o Kaliforniji isto kao i ja. Tako i "narod Kalifornije". Pucanje SAD po etničkim, vjerskim, ili rasnim osnovama isto je nemoguće, jer Amerikanci su toliko ispranih mozgova, i toliko su amalgamirani međusobno da je nemoguće povesti jednu grupaciju protiv druge. Kod njih jedino postoje geta, a nikako regioni ili određene teritorije ili države koje žele odvajanje od SAD, ili koje vode svoju politiku, bilo da je vjerska, etnička ili rasna. Nema toga, nije to hiljadugodišnja Evropa sa jasnim autohtonim narodima i raznim etnosima na određenim teritorijama. Narod SAD je apsolutno nesposoban za ikakvu revoluciju jer je totalno zombiran, zamorče nad kojim se vrši takozvani "social engineering" svakodnevno.
A tek tajne službe koje znaju i šta svaki Amerikanac misli, ne bi dozvolile tako nešto ni izbliza.
Takav scenario je jedino moguć ako sami "vladari iz sjenke" odluče da završe sa Amerikom kakvu znamo. Jedino tako. Voljom nekog tamo "naroda", ekonomskom krizom i "buntom protiv Vašingtona", nikako.
Kalifornija je inače bila osma (ili čak možda sedma) najveća ekonomija u svetu sama za sebe. Ali to je bilo u vreme dok su proizvodili umesto Kineza i izvozili svoje proizvode širom sveta.
Zanimljivo je takođe da je Švarceneger u izbornoj trci ponavljao kako je «pobegao iz Austrije 1968 od Sovjeta.» Naravno da se niko nije ni potrudio da to opovrgne jer je američka javnost pod anestezijom medija i uče istoriju od Holivuda; Sovjeti su napustili Austriju odmah nakon završetka drugog svetskog rata. Svačega ćemo mi još da se tu nagledamo.
zbog budžeta mora u Okland-Sitiju da od nekih 780,
otpusti 80 policajaca,odlukom Gradskog Veća,ne sluti
na neko blagostanje.
http://abclocal.go.com/kgo/video?id=7519653
Oakland City Council votes to cut 80 police officers
A couple faces child endangerment charges after they tried to sell their 6-month-old baby for $25 outside a Walmart.
Comment Now Share GET MORE: California News
Dno dna!!!
Ali moram da priznam da je Panarin ipak manje smešan od Vašeg teksta. Panarin se bavi priželjkivanjem nemogućeg, a Vi se bavite priželjkivanjem nemogućeg na kvadrat.
"Baš tako. Jedna od do nedavno najrazvijenijih i najdinamičnijih država SAD počinje da solira u svojim spoljnoekonomskim odnosima, a do vođenja samostalne politike od toga je deli samo jedan mali korak."
Pre svega, Kalifornija je i dalje jedna od najrazvijenijih američkih država, koja, uprkos budžetskoj krizi, beleži ekonomski rast, i u kojoj svoje sedište imaju mnogobrojne kompanije koje se, da izvinete, razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa...
Drugo, zaista je urnebesno zabavna vaša konstatacija da Kalifornija počinje da solira u ekonomskim odnosima. Znači fenomenalno - Rusi doniraju pare da se sačuva jedan lokalitet koji je od istorijskog značaja za Rusiju, a Švarceneger kaže da će da otvore trgovinsko predstavništvo u Moskvi i to je "soliranje u ekonomskim odnosima". Nije nego.
Podsećam Vas da Srbija ima poseban sporazum sa Nacionalnom gardom Ohaja - jel treba da pretpostavimo da je Ohajo počeo da "solira u vojnim odnosima" i da možda hoće da se priključi Srbiji?
Ali dobro, dok je Panarina i njegovih sledbenika, bar će biti dosta zabavnog štiva za čitanje!
Formalne pretpostavke su mozda tu za ovo poredjenje, ali prakticne ne. Razlika je u tome sto SAD imaju vojnu strukturu koja je sposobna i voljna da istog casa ugusi svaku secesiju u jugo-stilu; za te svrhe imaju spremne i koncentracione logore i stotine hiljada plasticnih sanduka za sahranjivanje.
govor predsjednika Medvedeva na Standford univerzitetu.
I to ova recenica:
Nazalost, rekao je, venture kapitalizam nije bas najbolje, niko ne zeli da rizikuje, to je postalo problem kulture, tako mi je rekao Stiv Jobs. Moramo da se promijenimo
--------------------------------
"Unfortunately for us," he said, "venture capitalism is not going so well so far. No one wants to take the risk. It's a problem of culture, Steve Jobs told me today. We need to change the mentality."
--------------------------
Unfortunately for us, venture capitalism is not going so well so far," Medvedev said in a meeting with Provost John Etchemendy and other Stanford officials before his speech. "No one wants to run the risk,
Da li je Panarin u pravu? Ono što je izvesno to je da je Amerika najzaduženija zemlja sveta i da njena ekonomija nije u stanju da stvori sredstva neophodna da se zemlja razduži. Uzgred, kad kažete da je Kalifornija jedna od najrazvijenijih američkih država i kao dokaz navodite kompanije „ koje se razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa“, Vi ne razlikujete bogatstvo države i snagu (privatnih) kompanija koje imaju sedište na njenoj teritoriji. Uopšte, diskusije o realnoj moći američke privrede mogu trajati beskonačno. Ono, međutim, što je van diskusije, to je da američka privreda ne stvara sredstva za životni standard koji imaju Amerikanci i da čitava zemlja već decenijama živi na dug.
Šta će se dalje dešavati zavisi od poverilaca i od reakcije američkih vlasti na njihove stavove. A tu su, kao i u privatnom životu kad je neko prezadužen, mogući svi scenariji. Da dužnik proglasi bankrot, u ovom slučaju da SAD bude stavljena pod ponižavajuće tutorstvo MMF-a; da rasproda sve što ima, u ovom slučaju Kaliforniju, Aljasku... kao što su Nemci predlagali Grcima da prodaju ostrva; da objasni ukućanima da nisu ugledni i moćni već da su sirotinja i beda, u ovom slučaju da SAD realno pripada zemljama Trećeg sveta pa da se Amerikanci prilagode toj realnosti; da ubije poverioca, u ovom slučaju da pokrene svoju ratnu mašineriju i provocira treći svetski rat; i konačno, da izvrši samoubistvo – to je ono što predviđa Panarin –da SAD prestanu da postoje kao državni entitet.
saglasan sam sa vašim komentarom. Tako nekako.
@Aleksandar
Radi preciznosti, ali i suštinske tačnosti nije reč o vojnoj strukturi koja je voljna i sposobna da se odupre secesiji u SAD nego o bezbednosnoj strukturi. Nije vojska u Americi neprikosnoven faktor, i ona je ipak samo sredstvo. Ali vi ste opšte uzev u pravu, ja samo hoću da naglasim tu malu razliku, mada u krajnjem slučaju svodi se na isto.
Ukoliko se okolnosti budu sklopile i ta alternativa može da postane predmet ozbiljnih razmatranja (tada već niko neće da se smeje) i čak najprirodnije rešenje budućih problema SAD o kojima zasada ne možemo da jasno zauzmemo stavove.
Setite se podsmeha onima koji su pre 30 godina govorili da će se SFRJ raspasti. Mislim da su događaji pokazali da su ti stavovi bili dobro fundirani.
Možda neće proći ni decenija a stavovima Panarina niko neće da se smeje.
P.S.
Mislim da je Panarin vrlo promišljeno, uz konsultaciju sa bezbednosnim strukturama Rusije, izneo svoje stavove upravo da bi "prosuo perje" odnosno da bi "duh izašao iz boce" ili da bi otvorio "Pandorinu kutiju".
Ništa čudno jer to bezbednosne strukture SAD stalno rade na prostorima koji su im od interesa.
Verujem da bezbednosnim strukturama SAD uopšte nije do smeha kada pročitaju takva razmišljanja koja privlače pažnju a na koja ne mogu da utiču. Ne smeju se jer imaju iskustva sa takvim "slučajevima" koje su sami stvarali.
Kao što narod kaže "klin se klinom izbija".
Asimetrični odgovori mogu da budu veoma bolni pogotovo ako se koriste instrumenti suparnika.
Ja bih najviše volio da se SAD raspadnu, ali to nažalost je teško ostvarivo. Bžežinski u svojoj knjizi "Velika šahovska tabla", kaže da je Amerika prva globalna sila, i da će biti poslednja. Mislio je naravno da posle dominacije SAD, neće više biti nacionalnih država, već se ide ka globalnoj vladi. Jedan svijet, jedna vlada. Stvaranjem raznih unija, globalna vlast se centralizovala, danas imamo EU, Afričku uniju, Južno američku uniju, Sjevreno Američku, kroz NAFTA organizaciju..itd.
Sledeći korak je samo da ove unije budu odgovorne jednoj globalnoj vladi, i to je to. Naravno, za sada postoje "male" smetnje u obliku Irana,Sjeverne Koreje, Rusije..i donekle Kine, mada je Kina lojalan saučesnik u toj igri. Indija takođe.
Ako dođe do odvajanja Kalifornije, to će biti u eri, kada države kakve danas znamo neće više da postoje, već samo regije i regioni, što se donekle već stvara, što vidimo na primjeru Srbije, ali i nekih drugih država Evrope. Ali to nas Srbe ne smije da veseli, jer to ujedno znači i kraj suvereniteta i nacionalnih država, a ulaskom u EU se upravo sve to gubi.
U takvoj situaciji, kada se razvojem tehnologije, svijet sužava i postaje jedno globalno selo, a vlast sve više i više centralizuje, postaje bespredmetno govoriti o odvajanju jedne Kalifornije.
Crnci i Meksikanci bi se onda borili između sebe za vlast nad zemljom.
Cudi me da niko ne pominje sustinu problema. Problem Amerike je sistemski. Onaj isti sistem koji je Ameriku vodio u uspon, sada je vodi u propast (Niceovski). Americke elite, jednostavno, ne mogu da se dogovore ko ce se zrtvovati i koliko i smanjiti/prestati pljacku svoje nacije, kroz finasije, ratove, zaraze itd.
A onda, i nije toliko bitna propast Amerike ili Evrope. Zar ne vidite jedan drugi bitni trend - stvorena je nad-nacionalna elita. Amerikanci, Evropljani, Kinezi koji pripadaju toj eliti nece propasti, oni ce nastaviti da zive u oazama blagostanja, u Americi, u Kini, ili cak na usamljenim ostrvima Pacifika. Tu imaju sve - od odlicnih skola, preko cistih ulica, do visoko funkcionalnog sistema usluga. Telekomunikacije i avio-transport im obezbedjuju potrebnu kontrolu nad poslovima u zonama krize. A na kraju dana, natrag u oazu.
Elita ce nastaviti da zivi lepo bas zato sto ce Evropa i Amerika tavoriti u konstantnoj krizi promenljivog intenziteta. Jer takva kriza je sansa za konstantne profite - oduzimanje viska vrednosti od masa.
http://www.texasnationalist.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Texas_%28group%29
http://www.texassecede.com
http://texas.freecountries.org
Znači, prosečan Sovjet/Rus tamo je vozač krupnih, crnih kola ili SUV-a, bahat u saobraćaju, spreman da se pobije, galamdžija, specifičnog akcenta, itd. Od jednog takvog se, prirodno, očekuje da bude i član neke organizacije koja se bavi nečasnim poslovima i šta reći - ljudi ih se boje.
Previše asocijacija koje podsećaju na naše "tajkunske" nasilnike i kriminalce, kojima je Srbija PREPLAVLjENA.
E, sad, kaže prijatelj, prečesto se naši ljudi (Srbi) tamo zbog imena i/ili akcenta brkaju sa njima, što nije dobro po nas. Ima još takvih priča, ali nisu za NSPM, tj. da ne davim.
Elem, prošle godine u Grčkoj sam imao čudno iskustvo, jer sam u mestu u kome sam odseo u početku i uvek u par radnji i mesta za izlazak dočekivan sa određenim podozrenjem i zašto ne reći - strahom. Moja pojava i govor su izazivali preveliku promenu raspoloženja kod domaćina ili radnika, za moj ukus. To je trajalo sve dotle dok nisam otkrio da oni misle da sam "Rus"! Za to sam i kriv: imam loš engleski akcenat, grčki mi je daleko bolji. :)
Kada su saznali da sam Srbin, laknulo im je i odtada su me dočekivali daleko drugačije. Nisam to pričao dosada, ali, evo da ispričam vama ovde.
Stvarno ste patetični! Pa, zar ne vidite i ne čujete kako stvari stoje u Avganistanu. Da li je Panarin u pravu, da li Karganović nešto priželjkuje, ne znam, ali znam da treba voditi uravnoteženu politiku što znači zauzimanje podjednake distance prema svima.Teško će to ići sa onima koji su navili da služe ne bi li tako sačuvali sve ono što su opljačkali!
@Laza!
Vidim imate zamerke na moj komentar. U redu je, komentar nije zasnovan na činjenicama kojima se na ovom portalu uglavnom služim. Pošteno rečeno, znao sam za posetu Medvedeva SAD-u, iz medija se moglo zaključiti da se radi o ekonomskim sporazumima koji su tada postignuti, bila je to ohrabrujuća vest za mene, Medvedev je, za razliku od njegovih prethodnika, političar koji obećava što me iskreno raduje i mislim da će, pod uslovom da se otme od svog mentora u liku Vladimira Putina, doneti prosperitet pre svega Rusiji a potom i svima ostalima. Medvedev je čovek dogovora, spreman na kompromis te u tom smislu shvatam njegovu posetu Obami i drugima. Međutim, pročitavši tekst gospodina Karganovića "shvatio" sam da se "nešto iza brda valja" te se odlučih da napišem komentar. Ponovo pročitah prvi par pasusa, prepustih se mašti (a mašta radi svašta), pustih misli na volju i onda su prsti te moje spontane asocijacije otkucali na tastaturi komentar ovakav kakav je. Priznajem, bio sam dosta ciničan zbog toga što smo mi uvek skloni da zaključujemo nešto između redova, da se od jedne zvanične posete izvlače određene konstrukcije e, da bi se ovaj narod nečemu radovao ili makar ponadao. Poznat mi je (opravdani) antagonizam prema politici eSADea ali sam Karganovićev tekst shvatio kao populistički i reagovao sam kako sam reagovao. Nemam nikakav problem, niti sam se fokusirao na probleme u zemlji koja izigrava svetskog policajca, više me brine stanje u Srbiji, koje je stiglo do beznađa. Za mene je, u ovom trenutku, veći problem odlazak VAC-a iz Srbije ne zbog toga što mi je stalo do Boda Hombaha već što se time svetu šalje jedna loša poruka, čime se potvrđuje moja pretpostavka da je bivša, sadašnja i buduća vlast u ovoj zemlji Srbiji toliko ogrezla u korupciji da nam nema spasa ali, valjda, propasti nećemo. I što je najveći paradoks mediji u Srbiji, među koje spada i ovaj portal, o tome "mudro" ćute. Dakle, to me brine a ne Kalifornija i Teksas. Ne zamerite mi.
Pozdrav vama!
Istina je da pre 40 godina nikome nisi smeo da zucneš da će se Jugoslavija raspasti.A raspala se.Ništa u ovom svetu nije isključeno.Sumrak velikih poznat je još od rapada moćne Rimske imperije.Bila je to civilizacija čije neke prednposti pojedini narodi na nekada njihovoj teritoriji još nisu dostigli.Pa su se strmeknuli.Umiru narodi, umiru nacije i čitave civilizacije.Da li je to ovde slučaj.Treba sačekati.Ali da je EU jedina alternativa to je previd koji će neko ovde kod nas zasigurno platiti a možda i ceo narod.Sumnjam da Šiptari nemaju rezervni plan i da baca Klinton u Prištini tajno nije miniran.Oni imaju bolji njuh od nas, svejedno što bih sve dao da nisam u pravu.A možda će, ako se previše uzdaju u prodaju droga i oni jednom da promaše, pa ih događaji iznenade.Daj bože.A mi ? Mi ćemo uvek imati različita mišljenja a opet smo ponešto učinili.Hram Svetog save snmo napravili ili ćemo napraviti i most preko Save ali dobru se možemo nadati tek kad Beograđansku ofarmamo u belo i onaj spomenik katastrofi na Adi, koji je linija zla sa tom crnom zgradom uništimo.Pa vi vidite ko je naš Panarin.A kad zagusti i takve slutnjlje mogu da budu putokaz za izlaz.
Obicno se slazem s Sanjom. Medjutim, ne slazem se da je Amerika osnovana samo na novcu. Ideja Amerike je bila svetla jer je dolazila od pravih prosvetitelja (Vasingtona, Faradeja itd). Medjutim, kao i mnoge duge (sve) dobre ideje (hriscanstvo, komunizam ...) i ona je pala u ruke olosa. Zato je danasnja Amerika susta suprotnost svojih osnivackih ideja, postala kancer covecanstva.
Cak je i trener Rajevic u intervjuu u Politici ponosan sto je poslao Americke fudbalere kuci - mali doprinos, ali lep.
Niko ne voli siledziju!
Lepo od vas što ste razjasnili neke stvari.Delim vašu zabrinutost po pitanju WAZ-a,naročito u delu koji se odnosi na opštu raspojanost i korupciju koja se uvukla u sve pore našeg društva.Šta samo reći o statusu penzionera M.V koji svojim postupcima uopšte nije zainteresovao nadležne organe da maka obave razgovor sa njim !?!
Pitanje: kome pripada suverenitet u SAD, da li saveznim državama ili federaciji rešeno je davno, u američkom građanskom ratu 1861.-1865. i to ne u korist prava saveznih država. Onomad, južnjaci su verovali da su se pristupanjem Uniji odrekli dela svojih nadležnosti ali ne i suvereniteta, jerbo se ovaj ne može deliti niti prenositi na federaciju. No, ishod građanskog rata naprosto je silom oružja nametnuo drugačije rešenje ovog pitanja. Prema tome, ko želi da ospori ovaj stav, može to slobodno i učiniti, ali na isti način kako je ovaj stav i nametnut.
Prava opasnost za SAD naravno ne dolazi od ideje da bi se neke država mogle separatisati, nego od navale Meksikanaca na njihove jugozapadne granice. Baš Kalifornija je tu najizloženija; ukoliko se postojeći trendovi nastave, Latinosi će postati apsolutna većina na području nekoliko jugozapadnih država. Posledice ovih kretanja danas je veoma teško predvideti, ali su one već danas vidljive.
PS. Stvarno mislim da ovakvim tekstovima rušite sopstveni kredibilitet, što me je razočaralo budući da sam Vaše priloge do sada čitao sa velikim zadovoljstvom. Ovakvim tekstovima samo dajete povod jurišnicima Druge Srbije da vas ismevaju.
Rano da se kružno leti iznad SAD, još uvek imaju pušku u rukama i flašu vode u ruci.
... eto nama odmah dokaza da se SAD saginjati neće:
http://www.glassrpske.com/vijest/12/svijet/41811/cir/Uhapseni-ruski-spijuni.html
Pa zar nisu to pokušali južnjaci-konfederalci. Zna se koliko su imali obzira prema njihovim pravima. Moralističko-emotivna priča o oslobađanju robova je samo dobro došla da se spreči disolucija Unije, što je bio glavni Linkolnov ratni cilj (a ne oslobađanje robova). Uostalom, crnci su efektivno dobili pravo glasa tek 100 godina kansije.
Sada se svaki pokušaj otcepljenja seče u korenu. Uostalom, ne postoji relevatna politička snaga van dvopartijskog sistema, ne postoje značajne "lokalne" partije, koje bi e borile za vlast u pojedinačnim državama. U vreme jednopartijskog monopola raspad SFRJ je ipak bio nezamisliv, a pitanje kako bi se dogodio da su višestranački izbori prvo bili sprovodeni na saveznom nivou.
Sto se tice USA cinjenica je da su propali, samo je pitanje kako ce se sve ocitovati.
Desi im se nevreme u New Orleansu i crnoputi decko pajserom kuca navrata prodavnice.
Niste u prilici da gledate njihovu televiziju, a da jeste bilo bi vam jasno da su vec poodavno u stanju latentnog gradjanskog rata, ili to kako vole da kazu u stanju sukaob niskog inteziteta.
Amerika je drzava bogatih pojedinaca, kojih je budi receno sve manje.
Dolar je klimav i pitanje je dana kada ce ti isti bogati potraziti utociste u novoj ekspresiji svoga bogatstva.
Zapitajte se moji dragi Srbi zasto toliko horora u aktuelnoj holivudskoj produkciji. Nisu americki reditelji neke velike pameti i umetnickih dometa.
Vecina njihovih filmova je "dokumentarnog" karaktera i kako pomenu neko od komentatora, jel' neko od vas video Detroit....??!!!!
Mnogo mi je zao Motown-a i Stax-a, al' sve se krece hvala bogu!!!