Живела независна Калифорнија.
Живео савез Русије и Калифорније.
Ако бог да биће и независног Тексаса, независне Пенсилваније, независне Монтане, итд. А богме биће и савеза ових нових независних држава са Русијом.
Све су то јединствени случајеви а процес стицања независности Калифорније, Тексаса, Пенсилваније, Монтане, итд. је неповратан (како рече пре неки дан један страни дипломата).
П.С.
Како је кренуло повећи број држава САД ће пожелети да буду Руске губерније.
Препоруке:
0
0
2
петак, 25 јун 2010 20:21
Пера
Колико сам ја схватио изгледа да је Калифорнија у Руској интересној сфери или барем грађани Калифорније посвећено раде на томе.
Препоруке:
0
0
3
петак, 25 јун 2010 20:51
Момчило
Пусте жеље. Распад, или одвајање једне или више држава САД, од Вашингтона не може да се деси. Нити је САД бивша Југославија, нити је Калифорнија Хрватска или Словенија.
Шварценегер и свита око њега одлучује о Калифорнији исто као и ја. Тако и "народ Калифорније". Пуцање САД по етничким, вјерским, или расним основама исто је немогуће, јер Американци су толико испраних мозгова, и толико су амалгамирани међусобно да је немогуће повести једну групацију против друге. Код њих једино постоје гета, а никако региони или одређене територије или државе које желе одвајање од САД, или које воде своју политику, било да је вјерска, етничка или расна. Нема тога, није то хиљадугодишња Европа са јасним аутохтоним народима и разним етносима на одређеним територијама. Народ САД је апсолутно неспособан за икакву револуцију јер је тотално зомбиран, заморче над којим се врши такозвани "social engineering" свакодневно.
А тек тајне службе које знају и шта сваки Американац мисли, не би дозволиле тако нешто ни изблиза.
Такав сценарио је једино могућ ако сами "владари из сјенке" одлуче да заврше са Америком какву знамо. Једино тако. Вољом неког тамо "народа", економском кризом и "бунтом против Вашингтона", никако.
Препоруке:
0
0
4
петак, 25 јун 2010 20:56
NB
Hahaha! Nezavisna Kalifornija? Kakav zakljucak! Bice, ali malo morgen, sanjajte jos!
Препоруке:
0
0
5
петак, 25 јун 2010 21:00
Сокенекос
Како оно рече Толстој: «Од узвишености до понижења само је један корак.»
Калифорнија је иначе била осма (или чак можда седма) највећа економија у свету сама за себе. Али то је било у време док су производили уместо Кинеза и извозили своје производе широм света.
Занимљиво је такође да је Шварценегер у изборној трци понављао како је «побегао из Аустрије 1968 од Совјета.» Наравно да се нико није ни потрудио да то оповргне јер је америчка јавност под анестезијом медија и уче историју од Холивуда; Совјети су напустили Аустрију одмах након завршетка другог светског рата. Свачега ћемо ми још да се ту нагледамо.
Препоруке:
0
0
6
петак, 25 јун 2010 21:24
ББ један
Збигњев Бжежински, велики русофоб и један од најмоћнијих креатора политике Новог светског поретка, анализирао је у "Великој шаховској табли" збивања на евроазијском простору и предвидео ширење ЕУ и НАТО према Русији. Заборавио је један детаљ - да су Руси врхунски шахисти.
Препоруке:
0
0
7
петак, 25 јун 2010 21:57
Драган
Па нација која се у локалу ослања на полицију,а сада
због буџета мора у Окланд-Ситију да од неких 780,
отпусти 80 полицајаца,одлуком Градског Већа,не слути
на неко благостање.
http://abclocal.go.com/kgo/video?id=7519653
Oakland City Council votes to cut 80 police officers
Препоруке:
0
0
8
петак, 25 јун 2010 22:42
Драган
Покушај продаје 6-месечне бебе (цена 25$)!?!?
A couple faces child endangerment charges after they tried to sell their 6-month-old baby for $25 outside a Walmart.
Comment Now Share GET MORE: California News
Дно дна!!!
Препоруке:
0
0
9
петак, 25 јун 2010 23:17
Милодан
Наслов текста који коментаришем ме асоцира на ону народну: Што је баби мило то јој се и снило. Из текста се може закључити да у наредном периоду предстоји распад САД-а. Не рече цењени Каргановић да ли ће то бити по сценарију распада СФРЈ (крвави) или како су се као људи растали Чеси и Словаци. Одиста нисам знао да је интерес Русије зашао тако дубоко на територије Калифорније, да постоји туга и неопрост неком руском цару који за јефтине паре продаде Аљаску, то ми је и познато и логично. Значи Медведев је отишао код Обаме и лепо му рекао: Хеј, Барак, размисли о томе, овај народ овде, у Сан Франциску и северно одавде који гравитирају Пацифику вековима пати што нису неке од руских губернија и према нашим обавештајним изворима по подрумима, испод угља и одложених непотребних ствари налазе се портрети Лењина, Стаљина, Хрушчова, Брежњева, за Андропова и Червенка не знамо али за Горбачова, Јељцина и Путина сигурно знамо да их има на стотине те да се увелико копирају и увеличавају моји портрети. Према томе, имајући у виду ове чињенице вама ништа друго не преостаје него да полако своју политику коригујете у складу са новим околностима. Знам да вам није право, ја сам се са Шварценегером већ договрио да се формално обави референдум на коме ће се несумњива воља народа званично потврдити. Волео бих да се овај трансфер обави на цивилизован начин, знамо да су ови простори осиромашени, нема везе, исправићемо ми ту неправду коју сте им ви вољно или невољно нанели што за нас Русе, у крајњем случају, није толико битно. Нису они једини, у Србији постоје проруске снаге које вапе за уједињењем са нама, Чеченија и северни Кавказ смо коначно убедили да им је без нас живот немогућ, Грузија инсистира на поновном уједињењу, Украјина, Молдавија, балтичке земље, Азербејџан, Казахстан, Јерменија и остале бивше совјетске републике па чак и афрички Тутси су званично изразили жељу да се уједине са Русијом, јер једино тако уједињени можемо више него што можемо, рече Медведев, устаде и оде.
Препоруке:
0
0
10
петак, 25 јун 2010 23:54
Petar
"Они који су се до недавно ругали професору Игору Панарину, сада ће се уозбиљити." Ne g. Karganoviću, nećemo se uozbiljiti. Nesrećni Panarin je i dalje smešan kao crtani film. Pa, čovek je mrtav-'ladan govorio o kraju dolara: "Америка сада има проблем да одлучи како даље. Њихов први покушај ће бити да преваре цео свет. То треба да уради Обама и ја мислим да ће 1. јула 2009. покушати да укину долар и да уведу амер." U međuvremenu je dolar ojačao, i sad se priča o kraju evra. Toliko o ozbiljnosti njegovih prognoza.
Ali moram da priznam da je Panarin ipak manje smešan od Vašeg teksta. Panarin se bavi priželjkivanjem nemogućeg, a Vi se bavite priželjkivanjem nemogućeg na kvadrat.
"Баш тако. Једна од до недавно најразвијенијих и најдинамичнијих држава САД почиње да солира у својим спољноекономским односима, а до вођења самосталне политике од тога је дели само један мали корак."
Pre svega, Kalifornija je i dalje jedna od najrazvijenijih američkih država, koja, uprkos budžetskoj krizi, beleži ekonomski rast, i u kojoj svoje sedište imaju mnogobrojne kompanije koje se, da izvinete, razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa...
Drugo, zaista je urnebesno zabavna vaša konstatacija da Kalifornija počinje da solira u ekonomskim odnosima. Znači fenomenalno - Rusi doniraju pare da se sačuva jedan lokalitet koji je od istorijskog značaja za Rusiju, a Švarceneger kaže da će da otvore trgovinsko predstavništvo u Moskvi i to je "soliranje u ekonomskim odnosima". Nije nego.
Podsećam Vas da Srbija ima poseban sporazum sa Nacionalnom gardom Ohaja - jel treba da pretpostavimo da je Ohajo počeo da "solira u vojnim odnosima" i da možda hoće da se priključi Srbiji?
Ali dobro, dok je Panarina i njegovih sledbenika, bar će biti dosta zabavnog štiva za čitanje!
Препоруке:
0
0
11
субота, 26 јун 2010 00:02
Aleksandar
све формалне претпоставке за раздруживање америчког Савеза присутне су, као што је пре двадесет година то несумњиво био случај са југословенском Федерацијом.
Formalne pretpostavke su mozda tu za ovo poredjenje, ali prakticne ne. Razlika je u tome sto SAD imaju vojnu strukturu koja je sposobna i voljna da istog casa ugusi svaku secesiju u jugo-stilu; za te svrhe imaju spremne i koncentracione logore i stotine hiljada plasticnih sanduka za sahranjivanje.
Препоруке:
0
0
12
субота, 26 јун 2010 01:39
Aна
Нема Србина који не би болео да се распадну САД.Искрено и ја бих волела,можда сам зла, ал бих!Ал мислим да се то неће десити,бар не за нашег живота.
Препоруке:
0
0
13
субота, 26 јун 2010 03:20
iz Amerike @Aleksandar i ostali sumnjicavi
Ovde u USA sve se vise prica o rasturanju federacije. Neko je pomenuo USA vojsku - ali ta vojska je angazovana van Amerike. Koja ce to vojska da gusi gradjanski rat i vodi neprekidne ratove po svetu? To nije mogla ni jedan imperija da postigne a americka je na IZDISAJU. Ako se vojska vrati u USA ko ce da je izdrzava??? Zato se treniraju strani placenici izmedu ostalih i sa nasih prostora koji nece imati nikakvih problema da guse brutalno pobune. Ako se USA vojska ne place redovno za koga i protiv koga ce da ratuje? Svi ste culi za busotinu u Meksickom zalivu i za katastrofalne posledice. Obamina administracija je znala za potencijanu katastrofu ali je htela da reskira i obezbedi rezerbe za nasrtavak ratova= vojska je najveci potrosac i zagadjivac. U medjuvremenu sve vise ljudi gubi posao, kuce i zivotnu egzistenciju-SITUACIJA JE VEOMA OZBILJNA!!! Ali posto se za svetsku politiku ne pitaju politicari jer oni su samo izvrsioci naloga - svetska oligarhija nema domovinu i uopste ih se ne tice sta ce biti sa USA. Uostalom USA je svoju ulogu obavila. $ je fantomska valuta koja nema nikakvo pokrice - a to znaci i sve sto se zasniva na $$$ - citav finansijski sistem je fantomski!! Medvedova poseta ima veze sa katastrofom u zlivu jer Rusi jedini znaju o cemu se radi i kako problem moze da se resi - i to je to-Amerika je nedaavno kupila oruzje od Rusije.
Препоруке:
0
0
14
субота, 26 јун 2010 05:34
Troglavski
U citavoj posjeti meni je ovaj moment najvazniji:
govor predsjednika Medvedeva na Standford univerzitetu.
I to ova recenica:
Nazalost, rekao je, venture kapitalizam nije bas najbolje, niko ne zeli da rizikuje, to je postalo problem kulture, tako mi je rekao Stiv Jobs. Moramo da se promijenimo
--------------------------------
"Unfortunately for us," he said, "venture capitalism is not going so well so far. No one wants to take the risk. It's a problem of culture, Steve Jobs told me today. We need to change the mentality."
--------------------------
Unfortunately for us, venture capitalism is not going so well so far," Medvedev said in a meeting with Provost John Etchemendy and other Stanford officials before his speech. "No one wants to run the risk,
Препоруке:
0
0
15
субота, 26 јун 2010 06:17
ББ један@Petar
У међувремену је ојачало ЗЛАТО а ни долар ни евро не могу РЕАЛНО ојачати јер иза тих валута стоје презадужене земље. Међутим, због статуса долара као резервне валуте на САД се не примењују правила која важе за све остале земље. Ако би се та правила применила настао би планетарни хаос. САД то користе а докле ће трајати та асиметрична ситуација зависи пре свега од Кине и процене трезвених политичких структура „остатка света“ да ли је САД довољно неодговорна да изазове светски рат да би решила свој проблем.
Да ли је Панарин у праву? Оно што је извесно то је да је Америка најзадуженија земља света и да њена економија није у стању да створи средства неопходна да се земља раздужи. Узгред, кад кажете да је Калифорнија једна од најразвијенијих америчких држава и као доказ наводите компаније „ koje se razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa“, Ви не разликујете богатство државе и снагу (приватних) компанија које имају седиште на њеној територији. Уопште, дискусије о реалној моћи америчке привреде могу трајати бесконачно. Оно, међутим, што је ван дискусије, то је да америчка привреда не ствара средства за животни стандард који имају Американци и да читава земља већ деценијама живи на дуг.
Шта ће се даље дешавати зависи од поверилаца и од реакције америчких власти на њихове ставове. А ту су, као и у приватном животу кад је неко презадужен, могући сви сценарији. Да дужник прогласи банкрот, у овом случају да САД буде стављена под понижавајуће туторство ММФ-а; да распрода све што има, у овом случају Калифорнију, Аљаску... као што су Немци предлагали Грцима да продају острва; да објасни укућанима да нису угледни и моћни већ да су сиротиња и беда, у овом случају да САД реално припада земљама Трећег света па да се Американци прилагоде тој реалности; да убије повериоца, у овом случају да покрене своју ратну машинерију и провоцира трећи светски рат; и коначно, да изврши самоубиство – то је оно што предвиђа Панарин –да САД престану да постоје као државни ентитет.
Препоруке:
0
0
16
субота, 26 јун 2010 08:18
Јовица
@Петар
сагласан сам са вашим коментаром. Тако некако.
@Александар
Ради прецизности, али и суштинске тачности није реч о војној структури која је вољна и способна да се одупре сецесији у САД него о безбедносној структури. Није војска у Америци неприкосновен фактор, и она је ипак само средство. Али ви сте опште узев у праву, ја само хоћу да нагласим ту малу разлику, мада у крајњем случају своди се на исто.
Препоруке:
0
0
17
субота, 26 јун 2010 08:28
bojan
voleo bih da dozivim da igramo fudbal protiv KALIFORNIJE!
Препоруке:
0
0
18
субота, 26 јун 2010 10:02
ТОПОЉ
Ово је изванредан текст господина Каргановића.Само постоје интернет дивизије(другосрбијанска кухиња и НАТОфили)које покушавају господину Стефану да оспоре његово писање.Управо на страницама овог сајта,неки су коментатори бијеснили на г.Каргановића зато што је заједно са колегом Павићем писао о догађајима у Сребреници.У очи упада нешто веома занимљиво кад је политиличка сцена Србије у питању али и геополитика.Наиме,постоје у Србији одређени кругови који би сахранили сваку другу верзију догађаја осим оне коју они желе да чују.Типични Титин синдром.За њих је нпр.мјеродавно оно што каже такозвани МСП у Страсбуру или хашки трибунал.По оној народној,јел Лале,јест капетане.И нема више разговора.Каква друга истина.Само та и ниједна друга.Надаље,ти исти острашћени,увјераваће све и свакога да су Руси пијанице,да је у Русији на снази демографски минус,да је то нула од државе и још много тога ће рећи ружног о Русији.А замислите,њихов извор на чему граде такву причу су америчке НВО,амерички и западни институти.Исти они који спонзоришу отпораше и праве обојене револуције.Овдје треба додати као разлог таквог огавног наступа и покварену машту тих "експерата" и цензуру у окупираној Србији.За њих никаква друга истина не постоји.Мора бити како Америка каже и тачка.Мора мало сутра.Не мора.Треба једну ствар примити к знању за вијек вијекова.Никада,запамтите никада Руси неће заборавити Јељцинову епоху и турање америчког носа у руско двориште.Никада им неће заборавити сва она понижења која су им приоредили прозападни политичари у Кремљу.У Америци,уопште на Западу су вјеровали да руска ФСБ нема контролу над Русијом.31-ви децембар 1999-те их је демантовао.Руси ће Америци вратити мило за драго.Кад тад али ће вратити.Па не може бити да један Вајнштајн-Каспаров,"демократа" којег Америка спнзорише заједно са Њемцовом и осталим њима сличним може да ровари по Русији и да прича о Путину у негативном контексту а да се то исто Америци не врати.Вратиће се,још како ће се вратити.Све у своје вријеме.
Препоруке:
0
0
19
субота, 26 јун 2010 10:06
Џон од Калифорније
Сва та размишљања о цепању САД нису без основа када се посматрају из перспективе вишедеценијског стратешког промишљања. Панарин је привукао пажњу и унео је у јавну сферу једну опцију (алтернативу) за решавање будућих проблема на простору САД. Циљ је био да се о тој алтернативи размишља па макар и са подсмехом јер је то најбржи и најбезболнији начин да уђе у колективну свест. Видимо да је успео.
Уколико се околности буду склопиле и та алтернатива може да постане предмет озбиљних разматрања (тада већ нико неће да се смеје) и чак најприродније решење будућих проблема САД о којима засада не можемо да јасно заузмемо ставове.
Сетите се подсмеха онима који су пре 30 година говорили да ће се СФРЈ распасти. Мислим да су догађаји показали да су ти ставови били добро фундирани.
Можда неће проћи ни деценија а ставовима Панарина нико неће да се смеје.
П.С.
Мислим да је Панарин врло промишљено, уз консултацију са безбедносним структурама Русије, изнео своје ставове управо да би "просуо перје" односно да би "дух изашао из боце" или да би отворио "Пандорину кутију".
Ништа чудно јер то безбедносне структуре САД стално раде на просторима који су им од интереса.
Верујем да безбедносним структурама САД уопште није до смеха када прочитају таква размишљања која привлаче пажњу а на која не могу да утичу. Не смеју се јер имају искуства са таквим "случајевима" које су сами стварали.
Као што народ каже "клин се клином избија".
Асиметрични одговори могу да буду веома болни поготово ако се користе инструменти супарника.
Препоруке:
0
0
20
субота, 26 јун 2010 10:25
Hegel@petar i milodan
Gospodo, petar and Milodan, na Vasu zalost, logican tok stvari je jaci od vasih mastarija.Dijalektika je nauka iznd svih nauka.Generalno, nista nije vjecno, nista nije zauvjek dano, sve se mjenja, sve tece i okrece.Ko se ne uklopi u tim tekovima sam sebe izbaci iz igre.Na vasu zalost, vi ne pripadate u one koji se uklapaju u tok stvari.
Препоруке:
0
0
21
субота, 26 јун 2010 13:02
Y. D.
Pa, ako je tako sa Amerikom šta čekamo ovde? Rešimo se njihovih eksponenata i domaćih izdajnika! Kucnuo je čas.
Препоруке:
0
0
22
субота, 26 јун 2010 13:45
komentator
Pogledajte kako izgleda Detroit,Klivlend,Majami...pa cete videti da je u SAD-u sve moguce,od sjaja do bede mali je korak.Americka moc opada,i sada odredjene drzave procenjuju da je bolje da samostalno vode svoju politiku,i zato se o ovim stvarima sve vise i vise govori u svetu.Ovakvi tekstovi nisu nista cudno u zapadnom svetu i o tome se prica,kod nas je drugacije jer se kod nas stvara pogresna slika o vecnom blagostanju na Zapadu.Ako mi ne verujete idite na Google maps i videcete pogotovo u oblast velikih jezera opstu propast industrijskih gradova.Citavi stambeni kvartovi i industrijske zone u Detroitu i Klivlendu stoje napustene,slike su toliko porazavajuce da je to neverovatno,pogledajte pa cete se uveriti.
Препоруке:
0
0
23
субота, 26 јун 2010 14:07
Момчило
од Другог свјетског рата Америка контролише у потпуности државе као што су Јапан и Њемачка, и те државе не могу да се ишчупају из њихових канџи, а камоли ће једна Калифорнија.
Ја бих највише волио да се САД распадну, али то нажалост је тешко оствариво. Бжежински у својој књизи "Велика шаховска табла", каже да је Америка прва глобална сила, и да ће бити последња. Мислио је наравно да после доминације САД, неће више бити националних држава, већ се иде ка глобалној влади. Један свијет, једна влада. Стварањем разних унија, глобална власт се централизовала, данас имамо ЕУ, Афричку унију, Јужно америчку унију, Сјеврено Америчку, кроз НАФТА организацију..итд.
Следећи корак је само да ове уније буду одговорне једној глобалној влади, и то је то. Наравно, за сада постоје "мале" сметње у облику Ирана,Сјеверне Кореје, Русије..и донекле Кине, мада је Кина лојалан саучесник у тој игри. Индија такође.
Ако дође до одвајања Калифорније, то ће бити у ери, када државе какве данас знамо неће више да постоје, већ само регије и региони, што се донекле већ ствара, што видимо на примјеру Србије, али и неких других држава Европе. Али то нас Србе не смије да весели, јер то уједно значи и крај суверенитета и националних држава, а уласком у ЕУ се управо све то губи.
У таквој ситуацији, када се развојем технологије, свијет сужава и постаје једно глобално село, а власт све више и више централизује, постаје беспредметно говорити о одвајању једне Калифорније.
Препоруке:
0
0
24
субота, 26 јун 2010 16:17
летееее силиконииии ! :-)
Ко први баци иоле већу бомбу на Калифорнију, избациће из строја пола становништва - због наглог ваздушног удара би им попуцали шавови од пластичних операција, ха, ха, ха!
Црнци и Мексиканци би се онда борили између себе за власт над земљом.
Препоруке:
0
0
25
субота, 26 јун 2010 16:59
Kiza
Vecina komentara je: hoce-li, nece-li (propasti).
Cudi me da niko ne pominje sustinu problema. Problem Amerike je sistemski. Onaj isti sistem koji je Ameriku vodio u uspon, sada je vodi u propast (Niceovski). Americke elite, jednostavno, ne mogu da se dogovore ko ce se zrtvovati i koliko i smanjiti/prestati pljacku svoje nacije, kroz finasije, ratove, zaraze itd.
A onda, i nije toliko bitna propast Amerike ili Evrope. Zar ne vidite jedan drugi bitni trend - stvorena je nad-nacionalna elita. Amerikanci, Evropljani, Kinezi koji pripadaju toj eliti nece propasti, oni ce nastaviti da zive u oazama blagostanja, u Americi, u Kini, ili cak na usamljenim ostrvima Pacifika. Tu imaju sve - od odlicnih skola, preko cistih ulica, do visoko funkcionalnog sistema usluga. Telekomunikacije i avio-transport im obezbedjuju potrebnu kontrolu nad poslovima u zonama krize. A na kraju dana, natrag u oazu.
Elita ce nastaviti da zivi lepo bas zato sto ce Evropa i Amerika tavoriti u konstantnoj krizi promenljivog intenziteta. Jer takva kriza je sansa za konstantne profite - oduzimanje viska vrednosti od masa.
Препоруке:
0
0
26
субота, 26 јун 2010 18:10
Obican covek
Pa oni pobiju 100 ljudi samo zato sto drugacije veruju ( setite se Vacoa u Teksasu ) a nece one koji ruse drzavu. Kojesta.
Препоруке:
0
0
27
субота, 26 јун 2010 21:57
Џон Шепард
Ако је већ кренуо да "разбије" САД, Медведев је требало онда да оде прво у Тексас, тамо је сепаратистички покрет много јачи:
Razlika izmedju USA i SFRJ koja je mozda i krucijalna je nepostojanje homogenih nacionalnih grupacija u sjedinjenim drzavama.
Препоруке:
0
0
29
субота, 26 јун 2010 22:24
Ban Mirko
Pitanje za one koji likuju nad nevoljama amerike i prizeljkuju propast iste- Zasto mislite da je pozitivno propadanje amerike? Da li u njoj vidite samo negativne stvari koje su posledica spoljne politike kao i unipolarnosti sveta? Pogledajte koliko pozitivnih stvari je Amerika donela covecanstvu...Samo malo realnijih stavova ne bi skodilo...
Препоруке:
0
0
30
недеља, 27 јун 2010 01:19
Сања БЛ
Текст г. Каргановића је сјајан. Амерички проблем треба посматрати од почетка. Захваљујући чему је настала САД, на који начин је донесен Устав, жеља за чим их повезује??? Новац, новац и само новац је једино важан. Брига њих за све остало. Чим брод почне да тоне, сви са брода бјеже, а амерички брод тоне већ одавно. Све ове америчке земље су веома независне, имају своју власт, имају јасно разграничену територију са уцртаним границама ( сви знамо да полиција не може да пређе из једне у другу државу без претходног одобрења...), имају народ. Имају дакле све елементе државности. Шта је америчка војска на чије реаговање се неки овде позивају? Ништа! Америчка војска пролази како пролази широм свијета и ти робијаши који су у њој да би се ослободили робије ратујући по свијету ће се разбјежати чим им се за то пружи прилика. Није Калифорнија једини примјер соло политике, има их још колико хоћете и нико нема баш никакву намјеру да тражи дозволу од Вашингтона. Амерички утицај одавно слаби и то је јасно свима који желе да виде! Пропадају и њени пројекти попут ЕУ нпр. Русија води сјајну спољну политику кокетирајући са Венецуелом и латинским земљама, дружећи се са Калифорнијом. С друге стране НАТО је стао ту гдје је стао и нема шансе да се помјери више. Врло ускоро ћемо имати разне сепаратистичке покрете по Тексасу, Новом Мексику, Калифорнији... Разлика у односу на нас није етничке, него економске прилике прије свега, али има и тога посебно у прве двије државе нпр. Схватили су и они да им је лакше соло него под нечијом палицом. Ја сам оптимиста и више се, да будем искрена плашим Турске, њене растуће економије, осокољеног Ирана... САД ставимо по страни, њено вријеме је прошло, позабавиће се она собом, ако се већ и не бави!
Препоруке:
0
0
31
недеља, 27 јун 2010 16:24
Џон Шепард
Мало сам, понукан текстом, попричао данас са пријатељем из Калифорније (СФ) и сазнао да су Совјети/Руси тамо поприлично честа појава, али су и потпуно холивудски клишеизирани код Амера, "у локалу".
Значи, просечан Совјет/Рус тамо је возач крупних, црних кола или СУВ-а, бахат у саобраћају, спреман да се побије, галамџија, специфичног акцента, итд. Од једног таквог се, природно, очекује да буде и члан неке организације која се бави нечасним пословима и шта рећи - људи их се боје.
Превише асоцијација које подсећају на наше "тајкунске" насилнике и криминалце, којима је Србија ПРЕПЛАВЉЕНА.
Е, сад, каже пријатељ, пречесто се наши људи (Срби) тамо због имена и/или акцента бркају са њима, што није добро по нас. Има још таквих прича, али нису за НСПМ, тј. да не давим.
Елем, прошле године у Грчкој сам имао чудно искуство, јер сам у месту у коме сам одсео у почетку и увек у пар радњи и места за излазак дочекиван са одређеним подозрењем и зашто не рећи - страхом. Моја појава и говор су изазивали превелику промену расположења код домаћина или радника, за мој укус. То је трајало све дотле док нисам открио да они мисле да сам "Рус"! За то сам и крив: имам лош енглески акценат, грчки ми је далеко бољи. :)
Када су сазнали да сам Србин, лакнуло им је и одтада су ме дочекивали далеко другачије. Нисам то причао досада, али, ево да испричам вама овде.
Препоруке:
0
0
32
недеља, 27 јун 2010 17:49
Мексиканац
Можда се још неко сећа оног додатка "Le Monde diplomatique" што је излазио у тадашњем НИН-у. Наиме тамо је било говора о етничкој "офанзифи" баш у Калифорнији, Аризону итд. овде не помињем. Наиме, на основу многих претпшоставки и чињеница дошло се до закључка да ће шпански језик постати за веома кратко време секундаран у САД.
Препоруке:
0
0
33
недеља, 27 јун 2010 19:34
Лаза
@Милодан
Стварно сте патетични! Па, зар не видите и не чујете како ствари стоје у Авганистану. Да ли је Панарин у праву, да ли Каргановић нешто прижељкује, не знам, али знам да треба водити уравнотежену политику што значи заузимање подједнаке дистанце према свима.Тешко ће то ићи са онима који су навили да служе не би ли тако сачували све оно што су опљачкали!
Препоруке:
0
0
34
недеља, 27 јун 2010 23:12
Милодан!
@Хегел!
@Лаза! Видим имате замерке на мој коментар. У реду је, коментар није заснован на чињеницама којима се на овом порталу углавном служим. Поштено речено, знао сам за посету Медведева САД-у, из медија се могло закључити да се ради о економским споразумима који су тада постигнути, била је то охрабрујућа вест за мене, Медведев је, за разлику од његових претходника, политичар који обећава што ме искрено радује и мислим да ће, под условом да се отме од свог ментора у лику Владимира Путина, донети просперитет пре свега Русији а потом и свима осталима. Медведев је човек договора, спреман на компромис те у том смислу схватам његову посету Обами и другима. Међутим, прочитавши текст господина Каргановића "схватио" сам да се "нешто иза брда ваља" те се одлучих да напишем коментар. Поново прочитах први пар пасуса, препустих се машти (а машта ради свашта), пустих мисли на вољу и онда су прсти те моје спонтане асоцијације откуцали на тастатури коментар овакав какав је. Признајем, био сам доста циничан због тога што смо ми увек склони да закључујемо нешто између редова, да се од једне званичне посете извлаче одређене конструкције е, да би се овај народ нечему радовао или макар понадао. Познат ми је (оправдани) антагонизам према политици еСАДеа али сам Каргановићев текст схватио као популистички и реаговао сам како сам реаговао. Немам никакав проблем, нити сам се фокусирао на проблеме у земљи која изиграва светског полицајца, више ме брине стање у Србији, које је стигло до безнађа. За мене је, у овом тренутку, већи проблем одлазак ВАЦ-а из Србије не због тога што ми је стало до Бода Хомбаха већ што се тиме свету шаље једна лоша порука, чиме се потврђује моја претпоставка да је бивша, садашња и будућа власт у овој земљи Србији толико огрезла у корупцији да нам нема спаса али, ваљда, пропасти нећемо. И што је највећи парадокс медији у Србији, међу које спада и овај портал, о томе "мудро" ћуте. Дакле, то ме брине а не Калифорнија и Тексас. Не замерите ми.
Поздрав вама!
Препоруке:
0
0
35
недеља, 27 јун 2010 23:31
Драго Стен
Разговори су свакакао занимљиви.Могућности могу да заведу нас који овај пад прижељкујемо.Панарин није глуп.Забо бубу у уши.
Истина је да пре 40 година никоме ниси смео да зуцнеш да ће се Југославија распасти.А распала се.Ништа у овом свету није искључено.Сумрак великих познат је још од рапада моћне Римске империје.Била је то цивилизација чије неке преднпости поједини народи на некада њиховој територији још нису достигли.Па су се стрмекнули.Умиру народи, умиру нације и читаве цивилизације.Да ли је то овде случај.Треба сачекати.Али да је ЕУ једина алтернатива то је превид који ће неко овде код нас засигурно платити а можда и цео народ.Сумњам да Шиптари немају резервни план и да баца Клинтон у Приштини тајно није миниран.Они имају бољи њух од нас, свеједно што бих све дао да нисам у праву.А можда ће, ако се превише уздају у продају дрога и они једном да промаше, па их догађаји изненаде.Дај боже.А ми ? Ми ћемо увек имати различита мишљења а опет смо понешто учинили.Храм Светог саве снмо направили или ћемо направити и мост преко Саве али добру се можемо надати тек кад Београђанску офармамо у бело и онај споменик катастрофи на Ади, који је линија зла са том црном зградом уништимо.Па ви видите ко је наш Панарин.А кад загусти и такве слутњље могу да буду путоказ за излаз.
Препоруке:
0
0
36
понедељак, 28 јун 2010 07:01
Kiza
@ Sanja BL
Obicno se slazem s Sanjom. Medjutim, ne slazem se da je Amerika osnovana samo na novcu. Ideja Amerike je bila svetla jer je dolazila od pravih prosvetitelja (Vasingtona, Faradeja itd). Medjutim, kao i mnoge duge (sve) dobre ideje (hriscanstvo, komunizam ...) i ona je pala u ruke olosa. Zato je danasnja Amerika susta suprotnost svojih osnivackih ideja, postala kancer covecanstva.
Cak je i trener Rajevic u intervjuu u Politici ponosan sto je poslao Americke fudbalere kuci - mali doprinos, ali lep.
Niko ne voli siledziju!
Препоруке:
0
0
37
понедељак, 28 јун 2010 20:34
Лаза
@Милодан
Лепо од вас што сте разјаснили неке ствари.Делим вашу забринутост по питању WAZ-a,нарочито у делу који се односи на општу распојаност и корупцију која се увукла у све поре нашег друштва.Шта само рећи о статусу пензионера М.В који својим поступцима уопште није заинтересовао надлежне органе да макa обаве разговор са њим !?!
Препоруке:
0
0
38
уторак, 29 јун 2010 08:14
Cernisevski
- Kakav sjajan pocetak dana.
Препоруке:
0
0
39
уторак, 29 јун 2010 10:05
Кризимир Рецесионовић
Свако ко је учио друштвене науке у некој америчкој гимназији зна да се амерички Савез (тренутно) састоји од педесет „суверених“ држава. Када је Устав био усвојен, формално државе које су се придружиле том Савезу нису тиме жртвовале свој суверенитет.
Питање: коме припада суверенитет у САД, да ли савезним државама или федерацији решено је давно, у америчком грађанском рату 1861.-1865. и то не у корист права савезних држава. Ономад, јужњаци су веровали да су се приступањем Унији одрекли дела својих надлежности али не и суверенитета, јербо се овај не може делити нити преносити на федерацију. Но, исход грађанског рата напросто је силом оружја наметнуо другачије решење овог питања. Према томе, ко жели да оспори овај став, може то слободно и учинити, али на исти начин како је овај став и наметнут.
Права опасност за САД наравно не долази од идеје да би се неке држава могле сепаратисати, него од навале Мексиканаца на њихове југозападне границе. Баш Калифорнија је ту најизложенија; уколико се постојећи трендови наставе, Латиноси ће постати апсолутна већина на подручју неколико југозападних држава. Последице ових кретања данас је веома тешко предвидети, али су оне већ данас видљиве.
PS. Стварно мислим да оваквим текстовима рушите сопствени кредибилитет, што ме је разочарало будући да сам Ваше прилоге до сада читао са великим задовољством. Оваквим текстовима само дајете повод јуришницима Друге Србије да вас исмевају.
Препоруке:
0
0
40
уторак, 29 јун 2010 21:52
Џон Шепард
Пошто ме је модератор мало исекао у једном у прошлих постова, а писало је:
Рано да се кружно лети изнад САД, још увек имају пушку у рукама и флашу воде у руци.
... ето нама одмах доказа да се САД сагињати неће:
Укратко, исти механизми стоје на располагању у обе ситуације, само треба да се појави неко са политичком вољом да их искористи.
Па зар нису то покушали јужњаци-конфедералци. Зна се колико су имали обзира према њиховим правима. Моралистичко-емотивна прича о ослобађању робова је само добро дошла да се спречи дисолуција Уније, што је био главни Линколнов ратни циљ (а не ослобађање робова). Уосталом, црнци су ефективно добили право гласа тек 100 година кансије.
Сада се сваки покушај отцепљења сече у корену. Уосталом, не постоји релеватна политичка снага ван двопартијског система, не постоје значајне "локалне" партије, које би е бориле за власт у појединачним државама. У време једнопартијског монопола распад СФРЈ је ипак био незамислив, а питање како би се догодио да су вишестраначки избори прво били спроводени на савезном нивоу.
Препоруке:
0
0
42
четвртак, 01 јул 2010 13:13
dika
primer jedne male sfrj pokazuje koliko rascep moze da bude razoran po region eventualni rascep amerike bio bi razoran po ceo svet jer raspad velike sile sa sobom povlaci niz posledica za okruzenje bio bi opsti haos ja sam licno za to da oni nestaju polako prvo ekonomski pa onda i teritorijalno kao stari rim proces bimogao da traje nekoliko decenija ali bi se izbegle drasticne posledice po ostatak planete
Препоруке:
0
0
43
четвртак, 01 јул 2010 15:23
Miladin
Boze, koliko vas ostavlja komentare za ovaj tekst! Da se Amerika raspadne? Pa ako se Amerika raspadne, Rusije nigde nece biti, a Srbije ni od korova!
Препоруке:
0
0
44
уторак, 06 јул 2010 08:44
alan ford
@ Miladin
Sto se tice USA cinjenica je da su propali, samo je pitanje kako ce se sve ocitovati.
Desi im se nevreme u New Orleansu i crnoputi decko pajserom kuca navrata prodavnice.
Niste u prilici da gledate njihovu televiziju, a da jeste bilo bi vam jasno da su vec poodavno u stanju latentnog gradjanskog rata, ili to kako vole da kazu u stanju sukaob niskog inteziteta.
Amerika je drzava bogatih pojedinaca, kojih je budi receno sve manje.
Dolar je klimav i pitanje je dana kada ce ti isti bogati potraziti utociste u novoj ekspresiji svoga bogatstva.
Zapitajte se moji dragi Srbi zasto toliko horora u aktuelnoj holivudskoj produkciji. Nisu americki reditelji neke velike pameti i umetnickih dometa.
Vecina njihovih filmova je "dokumentarnog" karaktera i kako pomenu neko od komentatora, jel' neko od vas video Detroit....??!!!!
Mnogo mi je zao Motown-a i Stax-a, al' sve se krece hvala bogu!!!
Живео савез Русије и Калифорније.
Ако бог да биће и независног Тексаса, независне Пенсилваније, независне Монтане, итд. А богме биће и савеза ових нових независних држава са Русијом.
Све су то јединствени случајеви а процес стицања независности Калифорније, Тексаса, Пенсилваније, Монтане, итд. је неповратан (како рече пре неки дан један страни дипломата).
П.С.
Како је кренуло повећи број држава САД ће пожелети да буду Руске губерније.
Шварценегер и свита око њега одлучује о Калифорнији исто као и ја. Тако и "народ Калифорније". Пуцање САД по етничким, вјерским, или расним основама исто је немогуће, јер Американци су толико испраних мозгова, и толико су амалгамирани међусобно да је немогуће повести једну групацију против друге. Код њих једино постоје гета, а никако региони или одређене територије или државе које желе одвајање од САД, или које воде своју политику, било да је вјерска, етничка или расна. Нема тога, није то хиљадугодишња Европа са јасним аутохтоним народима и разним етносима на одређеним територијама. Народ САД је апсолутно неспособан за икакву револуцију јер је тотално зомбиран, заморче над којим се врши такозвани "social engineering" свакодневно.
А тек тајне службе које знају и шта сваки Американац мисли, не би дозволиле тако нешто ни изблиза.
Такав сценарио је једино могућ ако сами "владари из сјенке" одлуче да заврше са Америком какву знамо. Једино тако. Вољом неког тамо "народа", економском кризом и "бунтом против Вашингтона", никако.
Калифорнија је иначе била осма (или чак можда седма) највећа економија у свету сама за себе. Али то је било у време док су производили уместо Кинеза и извозили своје производе широм света.
Занимљиво је такође да је Шварценегер у изборној трци понављао како је «побегао из Аустрије 1968 од Совјета.» Наравно да се нико није ни потрудио да то оповргне јер је америчка јавност под анестезијом медија и уче историју од Холивуда; Совјети су напустили Аустрију одмах након завршетка другог светског рата. Свачега ћемо ми још да се ту нагледамо.
због буџета мора у Окланд-Ситију да од неких 780,
отпусти 80 полицајаца,одлуком Градског Већа,не слути
на неко благостање.
http://abclocal.go.com/kgo/video?id=7519653
Oakland City Council votes to cut 80 police officers
A couple faces child endangerment charges after they tried to sell their 6-month-old baby for $25 outside a Walmart.
Comment Now Share GET MORE: California News
Дно дна!!!
Ali moram da priznam da je Panarin ipak manje smešan od Vašeg teksta. Panarin se bavi priželjkivanjem nemogućeg, a Vi se bavite priželjkivanjem nemogućeg na kvadrat.
"Баш тако. Једна од до недавно најразвијенијих и најдинамичнијих држава САД почиње да солира у својим спољноекономским односима, а до вођења самосталне политике од тога је дели само један мали корак."
Pre svega, Kalifornija je i dalje jedna od najrazvijenijih američkih država, koja, uprkos budžetskoj krizi, beleži ekonomski rast, i u kojoj svoje sedište imaju mnogobrojne kompanije koje se, da izvinete, razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa...
Drugo, zaista je urnebesno zabavna vaša konstatacija da Kalifornija počinje da solira u ekonomskim odnosima. Znači fenomenalno - Rusi doniraju pare da se sačuva jedan lokalitet koji je od istorijskog značaja za Rusiju, a Švarceneger kaže da će da otvore trgovinsko predstavništvo u Moskvi i to je "soliranje u ekonomskim odnosima". Nije nego.
Podsećam Vas da Srbija ima poseban sporazum sa Nacionalnom gardom Ohaja - jel treba da pretpostavimo da je Ohajo počeo da "solira u vojnim odnosima" i da možda hoće da se priključi Srbiji?
Ali dobro, dok je Panarina i njegovih sledbenika, bar će biti dosta zabavnog štiva za čitanje!
Formalne pretpostavke su mozda tu za ovo poredjenje, ali prakticne ne. Razlika je u tome sto SAD imaju vojnu strukturu koja je sposobna i voljna da istog casa ugusi svaku secesiju u jugo-stilu; za te svrhe imaju spremne i koncentracione logore i stotine hiljada plasticnih sanduka za sahranjivanje.
govor predsjednika Medvedeva na Standford univerzitetu.
I to ova recenica:
Nazalost, rekao je, venture kapitalizam nije bas najbolje, niko ne zeli da rizikuje, to je postalo problem kulture, tako mi je rekao Stiv Jobs. Moramo da se promijenimo
--------------------------------
"Unfortunately for us," he said, "venture capitalism is not going so well so far. No one wants to take the risk. It's a problem of culture, Steve Jobs told me today. We need to change the mentality."
--------------------------
Unfortunately for us, venture capitalism is not going so well so far," Medvedev said in a meeting with Provost John Etchemendy and other Stanford officials before his speech. "No one wants to run the risk,
Да ли је Панарин у праву? Оно што је извесно то је да је Америка најзадуженија земља света и да њена економија није у стању да створи средства неопходна да се земља раздужи. Узгред, кад кажете да је Калифорнија једна од најразвијенијих америчких држава и као доказ наводите компаније „ koje se razbijaju od para - Apple, Intel, Google, Visa“, Ви не разликујете богатство државе и снагу (приватних) компанија које имају седиште на њеној територији. Уопште, дискусије о реалној моћи америчке привреде могу трајати бесконачно. Оно, међутим, што је ван дискусије, то је да америчка привреда не ствара средства за животни стандард који имају Американци и да читава земља већ деценијама живи на дуг.
Шта ће се даље дешавати зависи од поверилаца и од реакције америчких власти на њихове ставове. А ту су, као и у приватном животу кад је неко презадужен, могући сви сценарији. Да дужник прогласи банкрот, у овом случају да САД буде стављена под понижавајуће туторство ММФ-а; да распрода све што има, у овом случају Калифорнију, Аљаску... као што су Немци предлагали Грцима да продају острва; да објасни укућанима да нису угледни и моћни већ да су сиротиња и беда, у овом случају да САД реално припада земљама Трећег света па да се Американци прилагоде тој реалности; да убије повериоца, у овом случају да покрене своју ратну машинерију и провоцира трећи светски рат; и коначно, да изврши самоубиство – то је оно што предвиђа Панарин –да САД престану да постоје као државни ентитет.
сагласан сам са вашим коментаром. Тако некако.
@Александар
Ради прецизности, али и суштинске тачности није реч о војној структури која је вољна и способна да се одупре сецесији у САД него о безбедносној структури. Није војска у Америци неприкосновен фактор, и она је ипак само средство. Али ви сте опште узев у праву, ја само хоћу да нагласим ту малу разлику, мада у крајњем случају своди се на исто.
Уколико се околности буду склопиле и та алтернатива може да постане предмет озбиљних разматрања (тада већ нико неће да се смеје) и чак најприродније решење будућих проблема САД о којима засада не можемо да јасно заузмемо ставове.
Сетите се подсмеха онима који су пре 30 година говорили да ће се СФРЈ распасти. Мислим да су догађаји показали да су ти ставови били добро фундирани.
Можда неће проћи ни деценија а ставовима Панарина нико неће да се смеје.
П.С.
Мислим да је Панарин врло промишљено, уз консултацију са безбедносним структурама Русије, изнео своје ставове управо да би "просуо перје" односно да би "дух изашао из боце" или да би отворио "Пандорину кутију".
Ништа чудно јер то безбедносне структуре САД стално раде на просторима који су им од интереса.
Верујем да безбедносним структурама САД уопште није до смеха када прочитају таква размишљања која привлаче пажњу а на која не могу да утичу. Не смеју се јер имају искуства са таквим "случајевима" које су сами стварали.
Као што народ каже "клин се клином избија".
Асиметрични одговори могу да буду веома болни поготово ако се користе инструменти супарника.
Ја бих највише волио да се САД распадну, али то нажалост је тешко оствариво. Бжежински у својој књизи "Велика шаховска табла", каже да је Америка прва глобална сила, и да ће бити последња. Мислио је наравно да после доминације САД, неће више бити националних држава, већ се иде ка глобалној влади. Један свијет, једна влада. Стварањем разних унија, глобална власт се централизовала, данас имамо ЕУ, Афричку унију, Јужно америчку унију, Сјеврено Америчку, кроз НАФТА организацију..итд.
Следећи корак је само да ове уније буду одговорне једној глобалној влади, и то је то. Наравно, за сада постоје "мале" сметње у облику Ирана,Сјеверне Кореје, Русије..и донекле Кине, мада је Кина лојалан саучесник у тој игри. Индија такође.
Ако дође до одвајања Калифорније, то ће бити у ери, када државе какве данас знамо неће више да постоје, већ само регије и региони, што се донекле већ ствара, што видимо на примјеру Србије, али и неких других држава Европе. Али то нас Србе не смије да весели, јер то уједно значи и крај суверенитета и националних држава, а уласком у ЕУ се управо све то губи.
У таквој ситуацији, када се развојем технологије, свијет сужава и постаје једно глобално село, а власт све више и више централизује, постаје беспредметно говорити о одвајању једне Калифорније.
Црнци и Мексиканци би се онда борили између себе за власт над земљом.
Cudi me da niko ne pominje sustinu problema. Problem Amerike je sistemski. Onaj isti sistem koji je Ameriku vodio u uspon, sada je vodi u propast (Niceovski). Americke elite, jednostavno, ne mogu da se dogovore ko ce se zrtvovati i koliko i smanjiti/prestati pljacku svoje nacije, kroz finasije, ratove, zaraze itd.
A onda, i nije toliko bitna propast Amerike ili Evrope. Zar ne vidite jedan drugi bitni trend - stvorena je nad-nacionalna elita. Amerikanci, Evropljani, Kinezi koji pripadaju toj eliti nece propasti, oni ce nastaviti da zive u oazama blagostanja, u Americi, u Kini, ili cak na usamljenim ostrvima Pacifika. Tu imaju sve - od odlicnih skola, preko cistih ulica, do visoko funkcionalnog sistema usluga. Telekomunikacije i avio-transport im obezbedjuju potrebnu kontrolu nad poslovima u zonama krize. A na kraju dana, natrag u oazu.
Elita ce nastaviti da zivi lepo bas zato sto ce Evropa i Amerika tavoriti u konstantnoj krizi promenljivog intenziteta. Jer takva kriza je sansa za konstantne profite - oduzimanje viska vrednosti od masa.
http://www.texasnationalist.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Texas_%28group%29
http://www.texassecede.com
http://texas.freecountries.org
Значи, просечан Совјет/Рус тамо је возач крупних, црних кола или СУВ-а, бахат у саобраћају, спреман да се побије, галамџија, специфичног акцента, итд. Од једног таквог се, природно, очекује да буде и члан неке организације која се бави нечасним пословима и шта рећи - људи их се боје.
Превише асоцијација које подсећају на наше "тајкунске" насилнике и криминалце, којима је Србија ПРЕПЛАВЉЕНА.
Е, сад, каже пријатељ, пречесто се наши људи (Срби) тамо због имена и/или акцента бркају са њима, што није добро по нас. Има још таквих прича, али нису за НСПМ, тј. да не давим.
Елем, прошле године у Грчкој сам имао чудно искуство, јер сам у месту у коме сам одсео у почетку и увек у пар радњи и места за излазак дочекиван са одређеним подозрењем и зашто не рећи - страхом. Моја појава и говор су изазивали превелику промену расположења код домаћина или радника, за мој укус. То је трајало све дотле док нисам открио да они мисле да сам "Рус"! За то сам и крив: имам лош енглески акценат, грчки ми је далеко бољи. :)
Када су сазнали да сам Србин, лакнуло им је и одтада су ме дочекивали далеко другачије. Нисам то причао досада, али, ево да испричам вама овде.
Стварно сте патетични! Па, зар не видите и не чујете како ствари стоје у Авганистану. Да ли је Панарин у праву, да ли Каргановић нешто прижељкује, не знам, али знам да треба водити уравнотежену политику што значи заузимање подједнаке дистанце према свима.Тешко ће то ићи са онима који су навили да служе не би ли тако сачували све оно што су опљачкали!
@Лаза!
Видим имате замерке на мој коментар. У реду је, коментар није заснован на чињеницама којима се на овом порталу углавном служим. Поштено речено, знао сам за посету Медведева САД-у, из медија се могло закључити да се ради о економским споразумима који су тада постигнути, била је то охрабрујућа вест за мене, Медведев је, за разлику од његових претходника, политичар који обећава што ме искрено радује и мислим да ће, под условом да се отме од свог ментора у лику Владимира Путина, донети просперитет пре свега Русији а потом и свима осталима. Медведев је човек договора, спреман на компромис те у том смислу схватам његову посету Обами и другима. Међутим, прочитавши текст господина Каргановића "схватио" сам да се "нешто иза брда ваља" те се одлучих да напишем коментар. Поново прочитах први пар пасуса, препустих се машти (а машта ради свашта), пустих мисли на вољу и онда су прсти те моје спонтане асоцијације откуцали на тастатури коментар овакав какав је. Признајем, био сам доста циничан због тога што смо ми увек склони да закључујемо нешто између редова, да се од једне званичне посете извлаче одређене конструкције е, да би се овај народ нечему радовао или макар понадао. Познат ми је (оправдани) антагонизам према политици еСАДеа али сам Каргановићев текст схватио као популистички и реаговао сам како сам реаговао. Немам никакав проблем, нити сам се фокусирао на проблеме у земљи која изиграва светског полицајца, више ме брине стање у Србији, које је стигло до безнађа. За мене је, у овом тренутку, већи проблем одлазак ВАЦ-а из Србије не због тога што ми је стало до Бода Хомбаха већ што се тиме свету шаље једна лоша порука, чиме се потврђује моја претпоставка да је бивша, садашња и будућа власт у овој земљи Србији толико огрезла у корупцији да нам нема спаса али, ваљда, пропасти нећемо. И што је највећи парадокс медији у Србији, међу које спада и овај портал, о томе "мудро" ћуте. Дакле, то ме брине а не Калифорнија и Тексас. Не замерите ми.
Поздрав вама!
Истина је да пре 40 година никоме ниси смео да зуцнеш да ће се Југославија распасти.А распала се.Ништа у овом свету није искључено.Сумрак великих познат је још од рапада моћне Римске империје.Била је то цивилизација чије неке преднпости поједини народи на некада њиховој територији још нису достигли.Па су се стрмекнули.Умиру народи, умиру нације и читаве цивилизације.Да ли је то овде случај.Треба сачекати.Али да је ЕУ једина алтернатива то је превид који ће неко овде код нас засигурно платити а можда и цео народ.Сумњам да Шиптари немају резервни план и да баца Клинтон у Приштини тајно није миниран.Они имају бољи њух од нас, свеједно што бих све дао да нисам у праву.А можда ће, ако се превише уздају у продају дрога и они једном да промаше, па их догађаји изненаде.Дај боже.А ми ? Ми ћемо увек имати различита мишљења а опет смо понешто учинили.Храм Светог саве снмо направили или ћемо направити и мост преко Саве али добру се можемо надати тек кад Београђанску офармамо у бело и онај споменик катастрофи на Ади, који је линија зла са том црном зградом уништимо.Па ви видите ко је наш Панарин.А кад загусти и такве слутњље могу да буду путоказ за излаз.
Obicno se slazem s Sanjom. Medjutim, ne slazem se da je Amerika osnovana samo na novcu. Ideja Amerike je bila svetla jer je dolazila od pravih prosvetitelja (Vasingtona, Faradeja itd). Medjutim, kao i mnoge duge (sve) dobre ideje (hriscanstvo, komunizam ...) i ona je pala u ruke olosa. Zato je danasnja Amerika susta suprotnost svojih osnivackih ideja, postala kancer covecanstva.
Cak je i trener Rajevic u intervjuu u Politici ponosan sto je poslao Americke fudbalere kuci - mali doprinos, ali lep.
Niko ne voli siledziju!
Лепо од вас што сте разјаснили неке ствари.Делим вашу забринутост по питању WAZ-a,нарочито у делу који се односи на општу распојаност и корупцију која се увукла у све поре нашег друштва.Шта само рећи о статусу пензионера М.В који својим поступцима уопште није заинтересовао надлежне органе да макa обаве разговор са њим !?!
Питање: коме припада суверенитет у САД, да ли савезним државама или федерацији решено је давно, у америчком грађанском рату 1861.-1865. и то не у корист права савезних држава. Ономад, јужњаци су веровали да су се приступањем Унији одрекли дела својих надлежности али не и суверенитета, јербо се овај не може делити нити преносити на федерацију. Но, исход грађанског рата напросто је силом оружја наметнуо другачије решење овог питања. Према томе, ко жели да оспори овај став, може то слободно и учинити, али на исти начин како је овај став и наметнут.
Права опасност за САД наравно не долази од идеје да би се неке држава могле сепаратисати, него од навале Мексиканаца на њихове југозападне границе. Баш Калифорнија је ту најизложенија; уколико се постојећи трендови наставе, Латиноси ће постати апсолутна већина на подручју неколико југозападних држава. Последице ових кретања данас је веома тешко предвидети, али су оне већ данас видљиве.
PS. Стварно мислим да оваквим текстовима рушите сопствени кредибилитет, што ме је разочарало будући да сам Ваше прилоге до сада читао са великим задовољством. Оваквим текстовима само дајете повод јуришницима Друге Србије да вас исмевају.
Рано да се кружно лети изнад САД, још увек имају пушку у рукама и флашу воде у руци.
... ето нама одмах доказа да се САД сагињати неће:
http://www.glassrpske.com/vijest/12/svijet/41811/cir/Uhapseni-ruski-spijuni.html
Па зар нису то покушали јужњаци-конфедералци. Зна се колико су имали обзира према њиховим правима. Моралистичко-емотивна прича о ослобађању робова је само добро дошла да се спречи дисолуција Уније, што је био главни Линколнов ратни циљ (а не ослобађање робова). Уосталом, црнци су ефективно добили право гласа тек 100 година кансије.
Сада се сваки покушај отцепљења сече у корену. Уосталом, не постоји релеватна политичка снага ван двопартијског система, не постоје значајне "локалне" партије, које би е бориле за власт у појединачним државама. У време једнопартијског монопола распад СФРЈ је ипак био незамислив, а питање како би се догодио да су вишестраначки избори прво били спроводени на савезном нивоу.
Sto se tice USA cinjenica je da su propali, samo je pitanje kako ce se sve ocitovati.
Desi im se nevreme u New Orleansu i crnoputi decko pajserom kuca navrata prodavnice.
Niste u prilici da gledate njihovu televiziju, a da jeste bilo bi vam jasno da su vec poodavno u stanju latentnog gradjanskog rata, ili to kako vole da kazu u stanju sukaob niskog inteziteta.
Amerika je drzava bogatih pojedinaca, kojih je budi receno sve manje.
Dolar je klimav i pitanje je dana kada ce ti isti bogati potraziti utociste u novoj ekspresiji svoga bogatstva.
Zapitajte se moji dragi Srbi zasto toliko horora u aktuelnoj holivudskoj produkciji. Nisu americki reditelji neke velike pameti i umetnickih dometa.
Vecina njihovih filmova je "dokumentarnog" karaktera i kako pomenu neko od komentatora, jel' neko od vas video Detroit....??!!!!
Mnogo mi je zao Motown-a i Stax-a, al' sve se krece hvala bogu!!!