Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Progres ili progresija?

Komentari (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 03 jun 2010 20:46
Jasna
Odlicno zapazanje Branka Pavlovica,o kakvoj se kompetenciji radi!
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 03 jun 2010 21:06
Branislav
Iz dobrog teksta sledi dobar zakljucak. Ovde je zakljucak perfektan.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 03 jun 2010 22:13
Neško
Posle ovakvog izuzetnog teksta stvarno je suvišno da ja bilo šta dodatno pametujem.
Šaljem ovaj komentar samo da bih pokazao poštovanje prema autoru i da ne bi zlonamjerni mogli protumačiti nedostatak komentara nezainteresovanošću ili još gore stavom da je tekst nekvalitetan.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 03 jun 2010 22:32
Plodovi gneva
Čovek je psiholog. Odnosno, prosvetni radnik. Obraća se javnosti Srbije onako kako je pričao svojim đacima na času. Ne ume on bolje, bolan. S obzirom da je dobio izbore, valjda smo tako i zaslužili. Uživam da ga slušam na nacionalnim televizijama. Kada moja žena, koja je glasala za njega, za razliku od mene, počne da se buni kada ga sluša, kažem: ''Ćuti, on je predsednik države!'' Sve što kaže, on i njegov nesretni ministar policije, svakodnevno na Javnom servisu (bokte), sjajan je humoristički govor. I, klasičan govor mržnje. Uživam da ih slušam, nadajući se i očekujući, da će, konačno otići.
Preporuke:
0
0
5 petak, 04 jun 2010 00:38
Goran Jevtović
Sjajan tekst. Kakva analiza predsedničih bisera. Njegovim savetnicima potreban je hitan odmor.
Preporuke:
0
0
6 petak, 04 jun 2010 07:42
thinking maize
Ajd da kažem ponešto uvijeno, da me ne "iseče" moderator. Lepom srpskom ćirilicom svečano obznanjujem Državnu "Tajnu": Predsednik je GLUP! Jedno je pitanje da li će "široke narodne mase" to i uvideti!
Preporuke:
0
0
7 petak, 04 jun 2010 08:20
Ljubiša Spasojević
Bravo!!! Bravo!!! Bravo!!! Ono sa gasom, baloonima i Bajatovićem je genijalno!!!
Preporuke:
0
0
8 petak, 04 jun 2010 08:26
hiperborejac
autoru
Dobro reprezentujete naš bes!
Da ... vi ste portparol našeg nemoćnog besa.
Preporuke:
0
0
9 petak, 04 jun 2010 09:10
zvezdarac
Boris Tadić je išao u Istanbul, Grac i Nikoziju da prima naređenja (malo od tamošnjih državnika, malo od bankara). U Trgovište je išao da vidi na šta mu zemlja liči, a šta je tražio u Azerbejdžanu to nikom nije jasno. Boris Tadić, sem od stranih, naređenja prima i od domaćih bankara i krupnih privrednika, a više ga niko ne sluša ni u samoj Demokratskoj stranci. Boris Tadić je veličina samo u novinama i na televiziji. Zato i daje takve preteće izjave da narod ima utisak da zemljom vlada predsednik. A to nema veze sa realnošću.

Inače, u Boru ima bakra. Ima ga dosta, ali sastav rude je takav da je za eksploataciju potrebna skupa tehnologija. Strani investitori neće da dođu jer u Bor treba mnogo uložiti da bi se dobit izvlačila dugoročno, a niko ne može da bude siguran kakva će politička i poslovna klima u Srbiji biti za par godina.
Preporuke:
0
0
10 petak, 04 jun 2010 09:13
Starac Fočo
Ovaj tekst je mogao da ide i u rubriku "Samo smeh Srbina spasava"
Jako britko i duhovito.
Duhovito, ali malo gorči... malo više...
Preporuke:
0
0
11 petak, 04 jun 2010 09:38
Emil
Nije ovo od pre deset dana. Progresira odavno ali niko do sada nije rekao da je car go.
Preporuke:
0
0
12 petak, 04 jun 2010 10:39
vranjanac
Svaka čast i veliki pozdrav autoru!
Preporuke:
0
0
13 petak, 04 jun 2010 10:43
Teofilo Stivenson
'Zajednički imenitelj u svim ovim izjavama Tadića je u tome što one bitno odstupaju od realnosti. Do mere da sa realnošću gotovo da nemaju dodirnih tačaka.'

Ovo nije tema ze ekonomistu, već za psihologa, gospodo. Ali, Tadić je psiholog.

Posloe ovog postoji samo jedna reč koja se odnosi na drugu Srbiju. Samouvid.
Preporuke:
0
0
14 petak, 04 jun 2010 10:52
hazar
@hiperborejac
Eh, hiperborejac pa nemoćan. Nemojte da vas čuje Herman Virt ili Aleksandar Dugin :)
Preporuke:
0
0
15 petak, 04 jun 2010 10:56
Mari
Bravo, najzad da neko kaže "car je go"!
A kad pročitate šta Velja Ilić govori o "carevom" razgovoru s Putinom, onda je to tačka na I!
U "duelu" s Nikolićem za predsednika Srbije, nije znao da sastavi dve originalne i smislene rečenice.
Pitam se samo zašto je toliko PAMETNIH ljudi glasalo za njega...
Preporuke:
0
0
16 petak, 04 jun 2010 11:43
@autoru, a od thinking maize-a
2002 g. otišao sam na skup na Borsko jezero. Pošto sam išao u svom aranžmanu, rešio sam da svratim u Bor kod prijatelja sa studija. Čoveka znam dobro, jedan od onih prijatelja koga ne vidite godinama, a kada se sretnete, nastavite kao da ste malopre popili kafu, prevrnuli šolje (da učinite damama na volju!), malo se prošetali , pa se vratili da vidite "da li imate put" (opet ženama na volju!) i nastavili, sad sa pivom! Sa takvim ljudima se možete i ne složiti, ali vas neće izdati! (Tako bar shvatam tradicionalno srpsko druženje, što je valjda i odlika nacionalnog mentaliteta!) Moj drug me sačeka sa službenim kolima. "Kako sad pa službena? Znaš, išao mi je Milošević na živce, pa sam se učlanio kod Mihajlovića i evo, posle 5-og oktobra, postavili me za potpredsednika opštine." Počeh sa kritikom Đinđića, prijatelj mi ne zameri (iako je bila 2002 g.!), ali reče da je stvarno teško i da i to uzmem u obzir! Odvede me do starog površinskog kopa kod Bora i reče da je tu rupa dublja od 600 metara ("Avala može da stane!"). Zatvorili je "zbog nerentabilnosti". Nastavi: "Znaš mnoge dobre inženjere postavili smo na rukovodeća mesta, ali ljudi kao da se izgube! Šta ćete sa Borom? Pravo da ti kažem, ne znam! Pričao nam je Šainović, pričaju nam i ovi sad, da je Borska ruda siromašna, da se ne isplati da se vadi, pa dovoze rudu iz Burme. Jedino što niko ne kaže koliko ima uranijuma u toj rudi! Znaš, išao sam ispred Opštine u Švedsku, u jednu njihovu kompaniju da "udomim" ovaj rudnik koji hrani Bor i pola Srbije! Znaš, glavna stvar oko Bora vrti se oko kopača, koji vrede više desetina miliona dolara svaki i onih ogromnih kipera koji voze rudu i vrede svaki više miliona dolara. Šainović je pare namenjene za nabavku tih mašina usmeravao u Slobin opstanak... Šveđani, šta ste se dogovorili sa njima? Znaš, oni vade rudu i sa manjim procentom metala od naše rude i to sa dna Severnog mora!" Nastavili smo na razne teme, ali utisak o "rudi sa dna mora, koju je isplativo vaditi je" ostao je do danas!
Preporuke:
0
0
17 petak, 04 jun 2010 11:58
neobavesten
Da nije ovakvih odlicnih tekstova, pomislio bih da s mojom percepcijom stvarnosti nesto nije u redu. Bas sam se pitao zasto je predsednik Srbije zasticen od kritika, cak i na NSPM, kao da je sveta krava. Ako misli da ce time sto luta svetom k`o muva bez glave nekoga pametnog fascinirati, vara se. Ili, ipak, ne?
Preporuke:
0
0
18 petak, 04 jun 2010 12:23
Nikola Turajlić
Poštovani g. Pavlović!
Šta ste raširili dijapaznon Vašeg analitičkog interesovanja.
Bojim se da Predsednik terapeut inklinira i prema statusu pacijenta.
On je još jedan primer, kako je put do pakla posut dobrim namerama.
Ne znam da li netko u Srbiji može biti normalan.
Ako to može nešto olakšati, ostatak sveta korača za Srbijom.
Preporuke:
0
0
19 petak, 04 jun 2010 13:39
DŽon Šepard
Ja mogu da razumem da nekoga ponese sujetno oduševljenje svojim ličnim uspehom, svojim dometima ili nečim sličnim, ali ne mogu da razumem da ono zaista misli da i mi treba da se tako osećamo ili se složimo sa njime.

Smatram da je Tadić POKLEKNUO pred ogromnom istorijskom odgovornošću i izazovima kojima je suočena Srbija u prvoj deceniji HHI. veka! Čak smatram da on nikako nije "štof" za lidera i samo je spletom nesrećnih okolnosti (za njega srećnih!) dospeo na poziciju da vlada gotovo kao despot. Mada, sam sebe ovom tvrdnjom demantujem... hmmmm.

Gledate li "jasera" ili TV uopšte? Kako počinje SVAKA emisija sa vestima? Da li se nesvesno i neželjeno vratite u detinjstvo ili barem devedesete? Koliko ste puta promenili kanal i zatekli istog čoveka, kako priča iste stvari, samo snimljenog različitom kamerom?

Za razliku od njegovih prethodnika, koji se "saginjali nisu" ili im/mu se saginjao ceo svet, ovaj se saginje kao, Božemeprosti, nekakav đeram. A vodu ne izvlači!

Smatram da nema opravdanja za takvo ponašanje i u članku je g.Pavlović jasno ukazao na svu "potemkinovštinu" (može li tako da se kaže?) koju Tadić nosi u sebi, ali s' tom razlikom što je on lično samoUVEREN da govori istinu.

Mi nismo.

I da, ovo je za "samo smeh Srbina spasava", ali na nekim "E-novinama". Nije smešno.
Preporuke:
0
0
20 petak, 04 jun 2010 13:40
DŽon Šepard
Ja mogu da razumem da nekoga ponese sujetno oduševljenje svojim ličnim uspehom, svojim dometima ili nečim sličnim, ali ne mogu da razumem da ono zaista misli da i mi treba da se tako osećamo ili se složimo sa njime.

Smatram da je Tadić POKLEKNUO pred ogromnom istorijskom odgovornošću i izazovima kojima je suočena Srbija u prvoj deceniji HHI. veka! Čak smatram da on nikako nije "štof" za lidera i samo je spletom nesrećnih okolnosti (za njega srećnih!) dospeo na poziciju da vlada gotovo kao despot. Mada, sam sebe ovom tvrdnjom demantujem... hmmmm.

Gledate li "jasera" ili TV uopšte? Kako počinje SVAKA emisija sa vestima? Da li se nesvesno i neželjeno vratite u detinjstvo ili barem devedesete? Koliko ste puta promenili kanal i zatekli istog čoveka, kako priča iste stvari, samo snimljenog različitom kamerom?

Za razliku od njegovih prethodnika, koji se "saginjali nisu" ili im/mu se saginjao ceo svet, ovaj se saginje kao, Božemeprosti, nekakav đeram. A vodu ne izvlači!

Smatram da nema opravdanja za takvo ponašanje i u članku je g.Pavlović jasno ukazao na svu "potemkinovštinu" (može li tako da se kaže?) koju Tadić nosi u sebi, ali s' tom razlikom što je on lično samoUVEREN da govori istinu.

Mi nismo.
Preporuke:
0
0
21 petak, 04 jun 2010 16:55
Neško
Za thinking maize

Nemam pojma o kvalitetu rude u Boru, a ni koji je kvalitet rude u Švedskoj. Ono što znam je da je LKAB http://www.lkab.com/ imao rekordne dobiti u zadnjih nekoliko godina i već više godina iseljavaju dio po dio Kirune najvećeg grada u tom dijelu Švedske i najvećeg grada po površini u svijetu zbog širenja rudnika. U dogledno vrijeme potpuno će izmjestiti centar grada.
Gradi se i proširuje pruga obalom do krajnjeg sjevera Švedske (bar 500-600 kilometara) baš radi transporta rude. To meni govori da je ruda dobrog kvaliteta inače bi svi ovi troškovi (a oni nisu baš mali jer zbog visokog standarda dršave) bukvalno upropastili firmu.
Takođe mogu da te obavijestim da Šveđani ni pod razno ne vade rudu ispod mora. Moguće da su uradili neke testove ali ja garantujem da ne postoji eksploatacija većeg obima.
Preporuke:
0
0
22 petak, 04 jun 2010 17:30
Scepan
Gospodin Pavlovic je popisao samo dio "bisera" ,gosn predsjednika!
Od sitnih , kicerajskih : vozi kami(j)on u Boru, nosi beli slem, na kom ,zamislite, cirilicom, pise KORIDOR, u majici, prima secernu vodicu u junacku desnicu ,(Fali jos, a docekacemo i to: vozi letece tanjire, etc.)
Pametni bi rekli da nije zalosno...
Do ozbiljnih: Deklaracija,( cime je postao dio Evrope, genocidan jakako, a posljedice ce tek doci, u vidu ratne odstete pajtasu Silajdzicu; pa sve do glavne role u smjeni vladike Artemija i iniciranju raskola u SPC sa nesagledivim posljedicama o kojima ne smijem ni razmisljati!
Negdje u sredini pomenutih "dragulja" je posjeta Grckoj i poziv snaznoj grckoj privredi da investirau BTinog lidera na Zapadnom Balkanu!
Ili konstatacija da "Regi(j)oni ISPRAZNJENI OD LJUDI, ne mogu napredovati!
Doduse trebalo bi povasdan, ljtnji, najduzi sjediti, i pratiti izjave, da bi se sve popisalo, a sumnjam da za to neko ima vremena i volje!
Elem:
Simptomi su nabrojani, pomalo i opisani!
Vec odavno , uporno pisem, a cenzor jos tvrdoglavije brise,da se konacno i javno, poslije simptoma napise i dijagnoza!
Cini mi se da situacija, ipak, na srecu, nije daleko!
Postaje ocito da car nije samo go nego jos mnogo gore!
Ali, da ustedim trud moderatoru, i da ne pisem dijagnozu, koju ce , kao i mnogo puta dosad,obrisati!
Preporuke:
0
0
23 petak, 04 jun 2010 20:32
Goran Jankovic
Odlicno g. Pavlovicu.
Preporuke:
0
0
24 petak, 04 jun 2010 21:34
PETI ELEMENT
Ovo nije progres. Ovo progresira.

Ili INKLINIRA?!
Preporuke:
0
0
25 subota, 05 jun 2010 11:36
Perla
Jednom sam glasala za gospodina Pavlovića. I ponovo bih. Pritom nisam mali akcionar. Domaćica sam.
Preporuke:
0
0
26 subota, 05 jun 2010 12:37
Neško
Dopuna mom prošlom komentaru pošto sam ja dao link i komentarisao LKAB koji je prvenstveno orjentisan na vađenje i obradu magnetita dok je ako se dobro sjećam Bor orijentisan na bakar i nusprodukte.
U svakom slučaju ovo je link na grafičku ilustraciju eksploatacije rude u Kiirunavara rudniku.

Druga velika švedska kompanija koja se bavi rudarstvom i preradom ruda je Buliden (Boliden) http://www.boliden.com/ koja je orijenisana na vađenje bakra (i ima rudnike i livnice cinka i bakra kao i drugih metala). Eksploatiše rudu iz jednog od najvećih rudnika bakra (površinski kop u centralnom dijelu sjevera zemlje) u Evropi u Aitik-i takođe na sjeveru Švedske (posjeduje i najveći rudnik cinka u Evropi Tara - Irska).
Prema dostupnim informacijama ruda bakra iz Atike je siromašna bakrom (mala koncentracija) što se kompenzira masovnom (površinski kop) i efikasnom eksploatacijom i obradom kao i ekstrakcijom biprodukata (srebra i zlata).

Jedino što sam mogao naći o podvodnom eksploatisanju odnosno nečemu što liči na to je ponovo aktiviran rudnik i Danemuri (Danemora) koji je bio zatvoren i poplavljen ali je posle dreniranja ponovo počela eksploatacija (2010) i isporučuje rudu svom bivšem vlasaniku SSAB (Švedski čelik AD).
SSAB je inače veliki svjetski proizvođač čelika i posjeduje nekoliko rudnika ali nisam mogao naći detaljnije informacije o to dijelu proizvodnje dočim ni jedan podvodni rudnik.
Preporuke:
0
0
27 subota, 05 jun 2010 14:29
Jasna Simonović
Azerbejdžan...“Nikad ne reci nikad“...Kad „ništa“ može da stane u balon, možda može i „gas“ na „naftu“...
Turska....Možda da Turci ponovo pročitaju hatišerif na licu beogradskog mesta,pa da tu budu prisutni i Vaseljenski Patrijarh, g Silajdžić, a što se mene tiče može i pevačica Emina Jahović koju narod voli i koja zna da je „dom tamo gde ti je srce“ pa da nauči i druge...
Trgovište....“Ovde je ustvari lepo“, pa to je istina! To izrekoše mnogi pre Borisa...Može li Farma sledeći put u taj kraj?...Šta je to za Pink? Kkad može na Dedinje, može i u Trgovište...Kad može narod da bira da li izbacuje Grand mlade pevače zbog primitivnog izražavanja, možda je u redu i da bira gde će milioni od gledanja Farme, što dane?
Kipar...Možda Boris „zna“ da je nama sve OFF Šor?!....Ali dobro je što o Kipru „brinu“ Nemci...I treba da su zabrinuli...(Da li i u svakoj američkoj banci Nemci imaju po nekog službenika?) ...Što se „ekonomskog patriotizma“ tiče, mislim da može da se „zavali“ u „rijaliti“ pod klauzulom promptne primopredaje pokradenih, otetih i dr. poslova, profita, itd...
Ne slažem se uopšte da je nama potrebno „osnivanje novih firmi“! Nama je potrebno rasčišćavanje „balon firmi“ i povratak firmi sa patentnim i drugim legalnim pravima...
Tužno je što očitavate državi šta treba da radi...ali nije na odmet...
I dobro je što je Tadić u Austriji očitao...ali zašto u Gracu, kad je trebalo u Beču?
I zaista treba EU da se suoči sa svojom suštinom, makar da samo Borisa kandiduju za članstvo u EU!
I zašto da samo Boris čita zakon, kad zakon ne čita Srbiju...
Kako „nema u Boru“!? E, to mi je najveće iznenađenje vašeg teksta...Kao da se obistinila ona narodna „da se i za zelenu granu uhvati, i ona bi se osušila“...Ali nema veze! Za farmaciju i suve grane nisu suve...Samo da još probudim Savet za borbu protiv korupcije da „moj farmaceutski lokalno i globalno dobrobitan predmet“ progresira u progres...
A vaš tekst gdine Pavlović „progresirao“ je do sasvim lepe satire...Hvala...
Preporuke:
0
0
28 subota, 05 jun 2010 15:54
Petrushin
Thinking maize,

Zamislite sledeci scenario:

Drzava kupi te skupe mashine za kopanje i prevoz rude. Izgradi nove puteve za krupna vozila; pruge takodje; plati obuku radnika na kopacima i transpoterima... Zapocne prozvodnja i ustanovi se da prizvodnja moze jedva da pokrije racune iskopavanja i odrzavanja, amortizacije i socijalnog...

U medjuvremenu radnici pokvare par skupih bagera, zbog ne znam cega (lose obuke, zenska posla, napili se na krstenju ili slavi...) a drzava nema para da ih popravi, jos manje da otplacuje vec uzete kredite na kupljenu opremu za ugljenokop.

Sve ide na prodaju i kupuje ga neko za 1 evro da bi preuzeo dugove i nastavio dalje kopanje rude.

U medjuvremenu u Africi, tacnije Mozambiku (Tete) ruda uglja se proizvodi na malim dubinama i u neverovatnim kolicinama, koje prevazilaze sva postojeca nalazista...


--------
*Mood upbeat in clamour for African coal
By Richard Lapper


http://www.ft.com/cms/s/0/44c8e1ee-6e5f-11df-ad16-00144feabdc0.html
Preporuke:
0
0
29 subota, 05 jun 2010 17:31
thinking maize
Poštovani Neško, hvala za podatke koje ste dostavili, meni i ostalim komentatorima i autorima tekstova na NSPM-u, jedinom slobodnom srpskom elelktronskom mediju! Informacije koje sam sa Vama i ostalima podelio potiču od mog kolege, koji je jedno vreme "obnašao" vlast u Boru. Čovek je molekularni biolog i specijalista medicinske biohemije i bio je tokom svog vršenja vlasti u Boru nadležan za poslove zdravstva. Opisao sam kako se desilo da dođe do informacija koje sam Vam preneo, a da li ih je on pravilno razumeo, pošto je laik za poslove rudarstva i metalurgije (iako živi u rudarskom i metalurškom gradu!) ne znam, sem što mogu da garantujem da je moj drugar vrlo bistar i pošten čovek! Pa ako njegova, ipak laička zapažanja, kao i Vaša, čini mi se dosta stručna zapažanja, mogu da doprinesu razjašnjenju problema Bora, najvećeg problema istočnog dela naše zemlje, biće dobro! No, Vi tokom Vašeg izlaganja rekoste VRLO BITNU STVAR! Čini mi se da ste pomenuli da na severu Švedske teče eksploatacija rudnika bakra, poznatog po velikim rezervama rude, koja sadrži nizak procenat metala!? A ja citirah prijatelja, koji reče: "Pare, koje su bile namenjene za nabavku velikih kopača za iskopavanje rude (svaki košta na desetine miliona dolara) i nabavku kamiona (svaki košta više miliona dolara), namenjenih za prevoženje tako iskopane rude, Šainović je usmeravao ne za obnavljanje te skupe, ali neophodne opreme, već za održanje Miloševića na vlasti!" Primećujem da moj drugar baš i nije Slobin fan, ali fakat je da je pored sankcija, na urušavanje srpske privrede tokom 90-tih dobrim delom uticao i nedomaćinski pristup Slobinih satrapa! Koji je, opet bio mnogo "domaćinskiji", nego pristup M. Dinkića, M. Labusa, B. Đelića, A. Vlahovića, G. Pitića, S. Milosavljevića, P. Bubala i ostalih petoktobarskih ekonomskih "korifeja"! No to je tema koju je dobro opisao g-din Pavlović, ali očigledno je da ne moramo BAŠ SVEMU DA VERUJEMO ŠTO NAM ZAPAD KAŽE O EKONOMIJI! Pitajte Lulu da Silvu i Kineze!
Preporuke:
0
0
30 subota, 05 jun 2010 19:12
Ljubiša Babić
I konačno: Car je go!
Puno pozdrava i hvala autoru teksta!
Glasaću za tebe na sledećim izborima.
Nadam se da će biti vanredni, ali pravovremeni i da će moći bar još nešto da se spase.
Preporuke:
0
0
31 subota, 05 jun 2010 20:47
Neško
Ne bih da previše davim (već sam dovoljno skretao sa osnovne teme) već bih sam da pojasnim nekoliko stvari:
- Moje prvo javljanje nije bilo da diskredituje neki treći izvor već da upozorim na (i ilustrujem) olako prihvatanje nekih neprovjerenih informacija pa makar dolazilo od ljudi koji su pošteni i dobronamjerni ali koji barataju poluinformacijama, a koje baš i ne razumiju. Nevjerovatno je kolike su predrasude i loše informacije prisutne u Srbiji o skoro bilo kojoj drugoj zemlji (i o samoj Srbiji i Srbima), posebno o zapadu/EU i zemljama bivšeg SSSR. Na žalost vaša informacija da je jedan molekularni biolog išao u Švedsku da predstavlja Rudarski kombinat i pregovara (spašava ...) u njegovo ime je samo po sebi van svake logike i pokazuje koliko su u Srbiji stvari okrenute na glavu.
- Rudnik Aitik je u nedođiji, kraju koji bi mogao da se uporedi sa Sibirom - ogromna nenaseljena prostranstva tako da nema potrebe da se previše brine o zaštiti životne okoline, ali se opet izuzetno detaljo brine. Recimo ostaci posle obrade kao i neproduktivna masa (većina otkopanog materijala) se sakuplja u ogromnim bazenima iz kojih se drenira industrijska voda, i koji se prekrivaju sa nekoliko decimetara dubokim slojem mase koja je sakupljena u kanalizacijskim deponijama/filterima iz Štokholma (transport od oko 1500 km) pa se pošumljava što vezuje masu i sprečava kontaminaciju i oticanje teških metala u okolne vodotoke.
- Prvodbitna ekspoloatacija je bila predviđena do 2016-te ali bi prema novim investicionim planovima sa potrebnim ulaganjima od 5,2 milijarde kruna (oko 500 miliona eura), čime bi se rezerve rude koje je moguće eksploatisati utrostručile, eksploatacija bila produžena do 2025-te. Ove investicije su potpuno vezane za rudnik i ne obuhvataju drugu infrastrukturu.
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 06 jun 2010 01:08
Jedan pažljivi čitalac
Neško
Posle ovakvog izuzetnog teksta stvarno je suvišno da ja bilo šta dodatno pametujem.
Šaljem ovaj komentar samo da bih pokazao poštovanje prema autoru i da ne bi zlonamjerni mogli protumačiti nedostatak komentara nezainteresovanošću ili još gore stavom da je tekst nekvalitetan.


- II -
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 06 jun 2010 22:33
Neško
Evo mene opet po četvrti put.
Nešto mi upravo pade na pamet jedna stvar u vezi podvodnog vađenja rude. Mislim da je kolega pogrešno razumjeo objašnjenje kako se izdvaja bakar (i ostali metali) iz siromašne rude.
Prva faza procesa obogaćivanja rude (okamenjene mase) se sastoji iz mljenja u sitna zrncad koja se potapaju u vodu i sedimentacijom dobija visokokoncenrisana ruda. Bjerovatno je to potapanje pogrešno protumačeno podvodnom eksploatacijom.
Kao što rekoh žalosna je ona zemlja u kojoj jedan molekularni biolog dobija zadatak da vrbuje poslovne partnere za jedan rudarski kombinat.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 07 jun 2010 09:48
@Nešku, pa Petrushinu, a od thinking maize-a
Poštovana g-do, slažem se da poslove u zemlji Srbiji treba da vode kompetentni ljudi, pre svega, ali... Šta je kompetencija? Da počnem sa onim pitanjem kineskog cara: "Da razmotrimo osnovne pojmove!" Elem, videsmo početkom 2000-tih pravu orgiju "kompetentnih eksperata", koji proglašavaše "neisplativim" maltene svaku ekonomsku aktivnost u zemlji Srbiji! Da ne bude kako, ovako "nekompetentan",
zalazim na "tuđi teren" ekonomije, da razmotrim jedan osnovni pojam. Jel hleb mora da se jede?! Mora, to je osnovna namirnica! A od čega se hleb pravi?! Od brašna! A brašno, od čega se ono pravi?! Mlevenjem zrna žita, pre svega pšenice! A jel se isplati gajiti pšenicu?! NE ISPLATI! Sada, da li će naša nauka i struka da izmišljaju "rupu u saksiji", tj. pronalaze "veštačko meso", kako našim naučnicima "visokoumno" sugerisa "DŽordž Kluni", na skupu "Naučna zajednica za budućnost Srbije" pre tri vikenda, u Centru "Sava"?! Uostalom, kako reče prof. Antonić: "Najlakše je delovati, treba prvo dobro razmisliti i smisliti kako treba!" Kao što treba razmisliti "glede" ogromnih naslaga uglja u Mozambiku, a "i šire", zašto se vrši devastacija nekih naših, na "prvi (i lažni!) pogled" "neisplativih" privrednih delatnosti?! Da pitam: zašto se studira rudarstvo i tropska poljoprivreda u npr. Engleskoj i Holandiji sa zanemarivim rudarskim (sem nafte i gasa sa dna Severnog mora) i potencijalima za tropsku poljoprivredu?! Da li bi "Naftagas" mogli početkom 80-tih mogao da počne eksploataciju nafte u Kabindi (enklava Angole), da nije imao školovanih stručnjaka sa iskustvom?! Ili da ne imasmo Institut za kukuruz i Institut za ratarstvo i povrtarstvo iz Novog Sada, da li bismo imali takav izvoz ne samo primarnih poljoprivrednih proizvoda, već i semenske robe, "softvera" naše poljoprivrede?! A izvoz oružja, sa našim ponosom, tenkom T-84, da li bi bio moguć bez mašinske industrije, industrije alatljika i školovanih stručnjaka sa iskustvom?! To se zove priprema za globalizaciju! A OVO OVDE JE SVE SUPROTNO OD TOGA!
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 07 jun 2010 17:08
Neško
Ne bih da ulazim u dublju polemiku o kompetenciji ali ... da je recimo taj molekularni biolog (samo primjer jer je ovdije naveden) radio 15 godina u nekom rudarskom kombinatu na rukovodećem položaju, da je recimo duže živo u Švedskoj, naučio jezik(e) i stekao jake poslovne/političke kontakte, da je imao dugo iskustvo rada u nekoj veliko internacionalnoj kompaniji na poslovima strateškog poslovanja, da je ... ali vjerujem da nije, tada biti molekularni biolog ne bi bila nikakva prepreka za vrbovanje poslovnih kontakata u Švedskoj.

Takođe ne bih da pogrešno miješamo "kompetentne", a samoproglašene "eksperte" (posebno ekonomske) sa minimalnim iskustvom i nikakvim prijašnjim rezultatima sa sposobnim ljudima.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 07 jun 2010 17:11
Neško
Trebao sam napisati "Da je ..., ILI da je ..., ILI da je itd. ..."
Da ne bude zabune :)
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 07 jun 2010 18:27
Petrushin
Da pitam: zašto se studira rudarstvo i tropska poljoprivreda u npr. Engleskoj i Holandiji sa zanemarivim rudarskim (sem nafte i gasa sa dna Severnog mora) i potencijalima za tropsku poljoprivredu?! Da li bi "Naftagas" mogli početkom 80-tih mogao da počne eksploataciju nafte u Kabindi, da nije imao školovanih stručnjaka sa iskustvom?! Ili da ne imasmo Institut za kukuruz i Institut za ratarstvo i povrtarstvo iz Novog Sada, da li bismo imali takav izvoz ne samo primarnih poljoprivrednih proizvoda, već i semenske robe, "softvera" naše poljoprivrede?! A izvoz oružja, sa našim ponosom, tenkom T-84, da li bi bio moguć bez mašinske industrije...



Postovani thinking maize,

Nigdje nije napisano da treba zapostavljati studije rudarstva, mashinstva ili poljoprivrede, ali da treba uraditi "cost-benefit" analize prije svakog planiranja, vise nego da je potrebno.

Vas prijatelj je sam mogao da izracuna koliko je to isplativo, samo da je izracunao koliki su troskovi obuke i mashina, infrastrukture za te masine, amortizacija, kamata na uzete kredite za sve gore pomenuto - posto je drzava vec u MINUSU, da moze bilo sta od svojih sredstava da planira i kupuje.
Zatim, sve to podijeliti sa prosjecnom vrijednoscu iskopane rude, puta (x) srednja trzisna cijena, minus (-) razni porezi i odmah znate na cemu ste!

Ovako samo idemo u krug: ima rude, nema rude, isplativo je, nije isplativo...?

Ono sto drzava treba da radi je da investira u nauku, a ne u drzavnu administraciju i birokratiju, kao sto to sada radi: broj sluzbenika je uvecan za 300%od cuvenog 5. Oktobra!

To neko mora da zaradi i istima na noge da pokloni. Jos im zdravstveno i penziono obezbijedi!

Ni najbogatija drzava ne moze takve namete da izdrzi a da ne propadne!

Ako vec nema rude, kao sto tvrdi g. Pavlovic, zar nije bolje sredstva i snage usmjeravati ka granama koje su profitabilne i za koje ima nade da mozemo u nekoj skoroj buducnosti da napredujemo i budemo konkurentni na trzistu...!?
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 07 jun 2010 20:12
Nikodije
Šta vredi istina kad se silni na nju ne obaziru. Silni i obesni, bahati i prepotentni koji misle da nas svaki dan usrećuju svojim pojavljivanjem, svojim glupim izjavama. Od ovog teksta Pavlovića od pre nekoliko dana Tadić je progresirao još većim stupidarijumom o nepristojno bogatim građanima. A pored njega su tada sedeli Šaper, Vlahović, Đilas, ljudi koji imaju desetine miliona zgrnutih evra! Da ga oni nisu inspirisali na ovu metaforu o nepristojnom bogatstvu, jer je ispred sebe upravo gledao stvarnost?
Lažnost i dvoličnost u zalaganju za boljitak građana lako se otkriva! U laži su kratke noge! Vidi li naš predsednik uvek uzdignute glave i čela svoje noge?!
Preporuke:
0
0
39 utorak, 08 jun 2010 07:16
@Petrushinu, od thinking maize-a, 3-ći (kraj!) deo
Poštovani g-dine, da Vas obavestim, moj drugar od 2003 g., a pre decembarskih izbora te godine, nije više u vlasti. Pričao mi je i o odnosu cost/benefit i o inženjerima i ekonomistima, koji su se ponašali gore od npr. "Pere ložača", kada su ih pripustili na odgovorna mesta, tamo gde se odlučuje o cost/benefit odnosu. Naravno, većina njih je cost prebacivala na državu ili firmu, a benefit je uzimala za sebe! Moj prijatelj se zbog takvih stvari i povukao! Što se tiče naše mini-polemike čini mi se da je moja osnovna teza da ne treba BAŠ TOLIKO da verujemo Zapadnim analizama. Kao što vidite, naveo sam da po trenutno vladajućoj ekonomskoj misli, a i tržišnim odnosima, NEISPLATIVO JE GAJITI PŠENICU! Sad mi Vi kažite, da li Srbi mora da prestanu da jedu hleb ili će po "preporuci" Zorana Drakulića (koji drži "Beogradsku pekarsku industriju" i ima brodarsku firmu za prevoz rasute robe Dunavom) da uvoze žito radi hleba, jer je to "jeftinije"?! Slažem se da treba poštovati odnos cost/benefit, ali treba da poštujemo i staru narodnu "TRI PUT MERI, JEDNOM SECI"! Barem tako mislim! Srdačan pozdrav i svako Vas dobro pratilo!
Preporuke:
0
0
40 utorak, 08 jun 2010 15:39
angelina
Da se malo vratimo na temu clanka.

Da, g. Pavlovicu, progresira, progresira, a kao ilustracija (o fotografijama i recima):

http://www.pressonline.rs/upload/boxImageData/2010/5/4/104554/0605-djordje-kojadinovic.jpg

Fotografija je snimljena na "promociji" Prostornog plana Srbije ("od sada do vecnosti")
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner