I ovaj događaj je pokazao koliko smo "pukli" kao narod i država. Do dna.
Preporuke:
0
0
2
utorak, 11 maj 2010 21:32
au mile
Sve ovo što se događalo u vezi sa obeležavanjem godišnjice zločina u Dobrovoljačkoj ulici, kao i potpuna tišina kada se treba osvrnuti i sa dužnim poštovanjem prikloniti srpskim žrtvvama, najbolje govori o mneformalnoj moći koju imaju instalirane NVO sa ciljem da denacifikuju i defašizuju Srbe. Svako ko se usudi da prikaže sveouhvatnu, realnu sliku građanskog rata, biva ućutkan i marginalizovan kao nacionalista, fašista i primitivac. Kao da sam spomen na srpske žrtve nekulturno podseća sve one koji su učestvovali u zločinu razbijanja jedne zemlje i zločinu satanizovanja čitavog jednog naroda. Nažalost, politički stavovi iz 90-ih (nastali u propagandnim štabovima neprijateljaskih zemalja) su još uvek dominantno političko polazište. Po tome, Srbija i Srbi su najveći krivci za rat i razaranja.Od nas se ne očekuje ništa manje od potpunog priznavanja propagandne slike Zapada. To je ono što Zapad očekuje kao osnov za pomirenje naroda na Balkanu . Pa prema tome, srpske žrtve se stavljaju u isti rang kao žrtve nacista u drugom svetskom ratu i kao takve nisu vredne pomena. Zato su ove godišnjice nekako neprijatne, jer barem delimično krnje i razbijaju sliku o Srbima kao osvajačima i ostalima kao nevinim žrtvama.
Preporuke:
0
0
3
utorak, 11 maj 2010 22:38
Jedan pažljivi čitalac
Zastupnici mišljenja da svako mora pre svega da se suoči sa zločincima u svojim redovima ()
Ko je uopšte mogao imati takvo mišljenje?
Ne pričajte nam o odglumljenim izgovorima kao o nečijim (slobodnim) mišljenjima! Nepotrebno im dajete kakav-takav alibi!
Preporuke:
0
0
4
utorak, 11 maj 2010 22:50
Jututunac
Najgore ce tek doci. Ovaj pomen, koji je dozvoljen od BiH vlasti je ometan od strane zlikovaca a najveci medju njima, Ganic ce se jednostavno vratiti u Sarajevo da mu se tamo "sudi" jer je po svemu sudeci to bila moneta za razmenu u ovom slucaju - mi vama pomen (sa ometanjem), vi nama Ganica. Tuzno...
Preporuke:
0
0
5
utorak, 11 maj 2010 23:32
Sanja BL
Za par dana je obilježavanje stradanja u Tuzanskoj koloni. Prvi put nakon zločina, prije nekoliko godina predstavnici porodica poginulih su položli cvijeće na mjesto ubijanja, procjenjuje se oko 200 vojnika JNA. Postoje snmci na kojima se vide Tuzlaci koji šutiraju cvijeće. Ovo neki dan u Dobrovoljačkoj specijalci su morali da čuvaju od šutiranja. Prije 2 dana uhapšena su dvojica vehabija pod optužbom da su planirali da izvrše teroristički napad na ove porodice stradalih i preživjele koji će 18 god. kasnije konačno moći da zapale svijeće na mjestu stradanja. Skup će vjerovatno biti odobren, specijalci će opet da budu na sve strane, a preko puta će građani Tuzle da slave "Dan oslobođenja". Prije nekoliko dana Hrvati na čelu sa "miroljubivim" Josipovićem su proslavili dan "velike pobjede u domovinskom ratu". Ne samo dakle da oni nemaju ama baš nikakvu namjeru da se suoče sa zločinima, da osude zločince ili da donesu neku Deklaraciju nego slave dan ubijanja, protjerivanja Srba sa svojih vijekovnih ognjišta. I nisu oni krivi, mi smo krivi, posebno vlasti u Srbiji, mi u RS ipak u mnogo manjoj mjeri. Odbrana Sarajeva prije neki dan slavila se, poručivalo se da su se "zločinci vratili na mjesto zločina" i mislili su da su ti zločinci vjerovatno ove majke i sestre. I ja kažem da su se zločinci vratili na mjesto zločina, ali su oni bili sa druge strane ograde u zelenim kapicama, zločinci koji nikada i nisu otišli sa mjesta zločina, naprotiv. Branili su Sarajevo, od koga, ne zna se! Regularne vojske? Grupice golobradih mladića? Ko ih je napao, ko je poginuo u njihovim redovima? Zločinci ne samo da ne odgovaraju za zločine nego su na vlasti! Ganić, nosilac diplomatskog pasoša, uzurpator srpske kuće u Sarajevu, on i njegova ćerkica, direktorka Sarajevo Film Festivala na kojem se isti taj grad svake godine predstavlja kao žrtva, a mjesto je najvećeg etničkog čišćenja u Evropi poslije 2. rata. Zaim Backović, čiji nas je sinčić predstavljao na Evroviziji par godina ranije, je poslanik u Parlamentu.
Preporuke:
0
0
6
utorak, 11 maj 2010 23:45
... Sanja BL
Ministra odbrane BiH Selma Cikotića Sud upozorava prije neki dan da pazi šta svjedoči jer sve može da bude upotrijebljeno protiv njega! Zna i ovaj i ovakav "Sud" BiH da je Selmo umiješan u sve i svašta. Sefer Halilović takođe...... i još čitav niz onih koji su imali i te kakve veze sa zločinima, a danas su umjesto u zatvoru, nosioci vlasti u BiH. Sa jednim se Tadić neki dan susreo i čak razgovarao o miru i čak potpisao miroljubivu deklaraciju sa ponavljam simbolom rata na ovim prostorima! Da li je Tadić neki dan tražio od Harija da se donese Deklaracija o osudi zločina nad Srbima ili nije smio da pisne? Mislim ipak ovo drugo! Jednom sam pisala o tome, ali svaki dan se sve više pokazuje kao istinito to da je potrebno samo da Silajdžić zagalami i da mu Boris Tadić ispuni sve želje. Ponavljao je simbol rata, viđan, svakodnevno, po logorima za Srbe širom BiH, da Srbija "treba da ispuni obaveze iz presude" MSP i BT ga je poslušao, deklaracijom. Ponavljao je Hari da Srbija ne smije da sudi Jurišićma, Ganićima pa je BT odmah, izgovorio da zapravo nije ni važno gdje će se kome suditi. Zahtijevao je Hari još štošta i BT je potpisao svašta u Istambulu... Svi ovi Ganići, Backovići, Silajdžići, Halilovići, su potomci nekih Ganića, Backovića, Silajdžića, Halilovića od prije par decenija i kao i njihovi preci nikada neće odgovarati za svoje zločine. Srbi su ih amnestirali tada, Srbi su ih amnestirali i sada, samo su ovaj put napravili još katastrofalniju grešku i za sve optužili sebe. Sami smo krivi, jer biramo Tadiće i sl. i jer ih posmatramo šta rade. Dok oni rade i rade, mi pričamo u prazno! Žao mi je samo onih koji su stradali i onih koji ni krivi ni dužni služe kazne po Britanijama... i čekaju kada će koji kriminalac da ih zakolje žiletom na spavanju!
Preporuke:
0
0
7
sreda, 12 maj 2010 01:10
Milodan
Kao što je poznato MSP je dešavanje u Srebrenici okarakterisao kao genocid i to je jedini takav zločin počinjen na prostorima bivše SFRJ u ratovima 90-tih. Zbog toga je MZ insistirala da Srbija usvoji Dekleraciju o genocidu u Srebrenici što je ona delimično učinila izbegavajući da u njoj pomene reč genocid iz poznatih razloga o čemu sam pisao na ovom portalu. Ako bi svi počinitelji ratnih zločina za svaki ratni zločin posebno usvajali Dekleracije onda bi samo na tome bilo potrošeno nekoliko godina poslaničkog rada ovde u Srbiji, Hrvatskoj, BiH i na Kosovu. Naravno da mora svako da počisti ispred svog dvorišta a pod tim se podrazumeva da se svi zločini istraže (zna se šta se pod tim podrazumeva), identifikuju i pohapse ideolozi, nalogodavci, organizatori i počinioci te da im sud odmeri zasluženu kaznu, naravno pod uslovom da se krivica dokaže. Izvinjenja su postala deplasirana. To lideri moraju učiniti spontano, iz duše, sa namerom da se time izražava iskreno kajanje za zločine počinjene u ime nekog naroda. Boris Tadić je 12. jula 2005. godine to učinio u Potočarima. Tada sam mislio da je to učinjeno iskreno ali me je vreme demantovalo. Potom smo se izvinili Hrvatima, Mesić nama tako da je to dovedeno do besmisla. Najnovije izvinjenje Ive Josipovića Bošnjacima za zločin u Ahmićima, čini mi se, je taj čin izvinjenja podigao na nivo svakog poštovanja.
Pomen nastradalima u Dobrovoljačkoj 3. maja 1992. godine koji je ove godine, nakon 18 godina, obeležen prvi put je korak napred na uspostavljanju tradicije sećanja na žrtve tog tragičnog događaja. Bol i patnju za izgubljenim životima njihovih najrođenijih, posebno majki za izgubljenim sinovima, ne bi trebalo politizovati. To vređe žrtve i njihove najbliže i nikakvi politički poeni sa bilo koje strane nisu vredni toga. Ako u svemu tome nešto treba da raduje onda je to činjenica da i pored velikih tenzija nije došlo da incidenata. Istina je, niko nije do sada odgovarao za počinjen zločin u Dobrovoljačkoj ali su vođene istrage... sledi nastavak...
Preporuke:
0
0
8
sreda, 12 maj 2010 01:51
Milodan
..nastavak.. istrage su vođene u Tužilaštvu haškog Tribunala, ovde u Srbiji i u BiH. Hag se izjasnio da nema elemenata za proces u Tribunalu, Srbija je izdala poternice na osnovu koje je Ganić priveden u Londonu gde se i sada nalazi. U Sarajevu tvrde da su i oni obavili istragu te da mogu suditi optuženima. Vreme će pokazati da li je to tačno. Iskazana osećanja jedne majke i jedne sestre ne bih komentarisao, mogu samo da zamislim kolika je tuga za izgubljenim sinom i bratom i da izrazim svoja iskrena saosećanja.
U našoj javnosti se nije moglo čuti nijedno reagovanje organizacija za odbranu ljudskih prava i uterivanje istine o zločinima počinjenim u naše ime.
Ne slažem se sa gore navedenim tekstom, mislim da je tendeciozan, Ova opaska, pod uslovom da je misao korektnije napisana pre bi mogla da se uputi pandanu u FBiH kojima je bila dužnost da se nađu u Dobrovoljačkoj i stave ne raspolaganje ucveljenim rođacima poginulih. Bio bih neiskren ako ne bih konstatovao da je ovaj događaj u Srbiji medijski prikazan vrlo stidljivo tako da ko pomno ne prati dnevne događaje skoro da ne bi ni znao za ovaj pomen. Za gospodina Vučinića je ova opšta indolentnost dobra prilika da "oplete" NVO u Srbiji. Da li je za to imao razloga ili ne on to najbolje zna. Upotrebljen termin "verovatno" potvrđuje ovu moju tezu. Od strane rođaka stradalih u Dobrovoljačkoj nije sigurno bilo pokušaja provokacije i politizacije. Ako je neko drugi ovu priliku htao da iskoristi u te svrhe, bez obzira sa koje strane, neka mu je na čast. Da, tačno. NVO se u Srbiji bore protiv nacionalizma, antisemitizma i fašizma.. I treba, jer to u Srbiji još uvek nije iskorenjeno niti ima izgleda uskoro da bude i pored njihove borbe. Suočavanje sa prošlošću i pravo na pomen ne bi trebalo dovoditi u vezu. To su dve međusobno nezavisne aktivnosti.
Mi u Srbiji moramo se iskreno suočiti sa sopstvenom prošlošću, pa kada taj cilj dostignemo onda stičemo moralni kredibilitet da to zahtevamo od drugih. To važi i za ostale.
Preporuke:
0
0
9
sreda, 12 maj 2010 03:24
Sokenekos
Kakvi su to dani očaja u Sarajevu bili pred sami rat... Na sve strane nezvanične zelene beretke terorišu narod po gradskom prevozu i prozivaju Srbe u stilu: "ako nisi za SDA zaklaću te;" kako reče pesma, "rahitični starci pevaju kanibalističke pesme iz prošlih ratova." Situacija se naročito pogoršala za nas nakon referenduma za nezavisnost, a i pred sami referendum osećaj njihove nadmoći je lebdeo u vazduhu. A bivša JNA se ponašala kao da su na Halkidikiju. Kukanjac navukao maskirnu uniformu pa zaseo pod Bistrik (oko njega sve zelene beretke a prvo srpsko naselje najmanje 5 KM daleko) u komandu druge vojne oblasti i glumi neutralca -- odakle je ovaj nesretni konvij sa njime na čelu i krenuo. Prosto je neobjašnjivo uopšte ponašanje vojske tada. Svesni su bili da su skoro sve kasarne bile okružene sa svih strana neprijateljskim stanovništvom koje se naoružavalo intezivno mesecima -- bila je to javna tajna -- i dalje su ostajali tamo čekajući ne znam šta. I eto, dogodilo se da nevina deca stradaše. A o još nesretnijim srpskim civilima na koje je praktično otpočeo love bez reda i zakona da i ne govorimo. I patološka mržnja tog Sarajeva prema Srbima koja je odjednom odnekud proključala -- toga ću se sećati dok sam živ. Jednostavno, naizgled pitomi ljudi od juče se nisu mogli prepoznati. Jezivo... I danas je tako. Tokom onog nesretnog rata sačuvasmo svaki pedalj grada gde smo bili većina do zadnjeg dana i na kraju ga 'mirotvorac' pokloni na tacni drugoj strani. Ah, gradi se pomalo sada sve iz početka u srpskom Sarajevu. Neka, bar smo svoji na svom.
A politika kojoj su svi nacionalisti bili uredu osim srpskih traje od 45te pa naovamo, i ovo je manj-više logičan nastavak iste. Bili bi neozbiljni kada bi drugačije očekivali. Sami smo krivi. Na svim stratištima iz drugog svetskog rata stoje petokrake i natpisi sa: "jugoslovenske žrtve fašizma." Niko ih nije delio po nacionalnosti iako znamo da su to uglavnom bili Srbi. Dobro nas ima i živih nakon što amnestirasmo dželate.
Preporuke:
0
0
10
sreda, 12 maj 2010 08:48
@Goran Jevtović, a i ostali, a od thinking maize-a
Poštovani, što ste tako klonuli duhom?! Uostalom, kad već ta kompradorska gomila urla: "Počistiti, denacifikovati" itd., ZAŠTO DA IM NE UČINIMO[/b He, he, "KO SE ZADNjI SMEJE NAJSLAĐE SE SMEJE!" A Zapad neće smeti išta da kaže, pošto je SRBIJA NAŠA ZEMLjA, koju, jelte, MORAMO DA ZAŠTITIMO! Sve najbolje i ne zaboravite: NEMAMO REZERVNU DOMOVINU!
Preporuke:
0
0
11
sreda, 12 maj 2010 09:04
Stefan
@Milodan: "NVO se u Srbiji bori protiv nacionalizma, antisemizna i fasizma..." onda ste dzaba radite. Srbi su u ogromnom broju, hvala bogu, patriote i realno najmanji nacionalisti na Balkanu. Bili i ostali. To se jednostavno vidi po sastavu stanovnistva zemlje. Srbi nikad nisu bili antisemisti, pa ne znam zasto bi to sada bili? A o fasizmu - obratite se zapadnim komsijama a mozete i Bugarima. Sve u svemu - vi kao predstavnik NVO-a u Srbiji mogli bi kudikamo mnogo vise posla imati u komsijskim zemljama - ako ne bar da svojim "sestrinskim" NVO-ima iz susednih, komsijskih zemalja pomognete u doslednosti i upornosti
Realno, njihovi NVO, svoju nedoslednost i "lenjost" redovno pokazuju i zadnjim primerom - ne izlazenja na pomen neduznim srpskim mladicima, ubijenim od "heroja" njihovog rata koji su u Dobrovoljackoj Ulici tako hladnokrvno poubijali nenaoruzane, golobrade regrute koji su sasvim slucajno sluzili vojni rok bas u Sarajevu, i od njih tako NAMERNO napravili ucesnike tog nesrecnog rata jer oni s tim ratom nista nisu imali.
Pokoj im dusi. Neka pocivaju u miru.
Pravda mora stici njihove zlocince. Ovaj gnusan, kukavicki izveden zlocin se nece i ne sme zaboraviti.
Preporuke:
0
0
12
sreda, 12 maj 2010 09:18
Saša
Mi nismo smeli 40 godina pominjati žrtve ustaškog (hrvatskog i muslimanskog) pogroma (genocida) postradale što u Jasenovcu, što po drugim manjim ili većim stratištima NDH (Avtovac, Prebilovci, Grude, Korita...). S obzirom na kvantitet, ovi zločini se nisu mogli strpati pod tepih, ali su majstorski minimizirani, pa je čak bilo s vremena na vreme i kažnjivo pominjati ih. JAvna je tajna čak i da su ustaški zločinci angažovani od strane Titovog režima za razne policijske potrebe, kao na primer na Golom Otoku.
Potomci tih zlikovaca su danas na vlasti u bivšoj(sic!) NDH. Pošto to nije na vreme rašćišćeno, moralo se ponoviti. Šta je ovde veće zlo, nego 1945? Veće zlo je to što generatori zatiranja zločina nad Srbima se sada nalaze sa ove strane Drine. Oni će revnosno žigosati ili u najmanju ruku ismejati, svakoga ko kaže da je srebrenička akcija bila isprovocirana napadima na srpske civile i vojnike iz zaštićene zone.
Gde su kamere Javnog servisa u Dobrovoljačkoj?
Gde će biti srpski novinari u Tuzli za koji dan? Koga će izveštavati? Hoće li svoje izveštaje čuvati za ``bolja vremena``, kada budu vredni samo kao arhivska građa? Kako to da se samo mi suočavamo sa nekakvom prošlošću, a oni koji su učinili pravi genocid i etničko čišćenje- ne? Kako to da samo nama mogu da se prodaju neke stvari za bubrege? Ako je svaka žrtva tragedija bez obzira na broj, kako se nama podmeće, kako to da su Nemci u Kragujevcu streljali 100 Srba za jednog Nemca. Oni su barem kulturni pa što nisu 100 Nemaca za jednog Srbina, ako broj nije bitan?
Kako baš mi da budemo najveći kosmopoliti i lideri u nekakvom moralu. Pre neki dan u Raškoj Vukčević pronađe nekakvu potencijalnu masovnu grobnicu, i to ispod temelj nekakve zgrade. Znači Srbi su prvo kopali grobnicu, pa su je prekopali i na nečijim kostima pravili zgradu. Oprostite, ali to je previše.
Ovih dana teče suđenje Radovanu Karadžiću. Čovek ih razvali i oko Markala i oko Srebrenice i oko svega. Na RTSu ni glasa!
Preporuke:
0
0
13
sreda, 12 maj 2010 11:15
Goran Jevtović
@ thinking maize
Opisao sam realno stanje u srpskom korpusu i na to se odnosio onaj izraz "pukli smo". A zašto? Zato što politička manjina koja je u ulozi kvinslinga sprovodi projekat globalizacije na najgori mogući način po nas Srbe. I čini skoro nepopravivu štetu. Sve ostalo je inzvaredno opisao Saša. Da se ne ponavljam.
Srdačan pozdrav.
Preporuke:
0
0
14
sreda, 12 maj 2010 12:13
Saša
@ Milodan
Boris Tadić je 12. jula 2005. godine to učinio u Potočarima. Tada sam mislio da je to učinjeno iskreno ali me je vreme demantovalo.
Sasvim ste u pravu. To Tadićevo izvinjenje je bilo iznuđeno i naivno. Ne zato što je on loš čovek, ili da mu iskreno nije žao muslimanskih žrtava. Pa svakome bi bilo žao (mislim na normalne ljude). Propust Borisa Tadića toga dana je bio taj što je zanemario kontekst. Što je uradio utopijsku stvar. Želim da verujem da je imao pogrešnu procenu. Hteo je da pokaže da ako njegov postupak slede i drugi lideri (Muslimani, Šiptari i Hrvati)mi možemo funkcionisati na ovom prostoru, lepo živeti i zalečiti rane. E tu se javlja problem što osim Tadića, niko nije preduzeo sličan ljudski i državnički postupak, a koliko pratim politička kretanja, i neće. Bukvalno mu se svi smeju, uključujući nekakvog zagrebačkog novinara, koji mu postavlja pitanja za koja bi na primer od mene dobio batine pred kamerama.
I dalje se pobijena deca u Dobrovoljačkoj, Tuzli, pa zašto ne reći i u Sloveniji smatraju agresorima, zlikovcima . Pa zamislite dragi Milodane, kako je tada bio srećan neki sarajevski dečak od 19 godina kada je saznao da će vojni rok služiti u Lukavici, blizu oca, majke, brata, sestre, a izgubi glavu u Dobrovoljačkoj na osnovu Ganićeve naredbe. Barem ste njegov glas i naredbu mogli jasno čuti na snimku.
Naravno da mora svako da počisti ispred svog dvorišta a pod tim se podrazumeva da se svi zločini istraže
Mi ne da smo počistili ispred dvorišta, nego počinjemo polako da čistimo i drvorište, dok naši susedi još raspravljaju da li da kupe metlu.
Preporuke:
0
0
15
sreda, 12 maj 2010 12:49
Vukadin
Sve je to više puta rečeno. To ne znači da ne treba govoriti ponovo, ali gde? Ovde, gde svi to dobor znamo. Ili ajde da vidim da je neko branio "humanitarce" da mi pruži zadovoljstvo... rasprave. Na drugim mestima, pre svega mislim na internet, je već slično. Već je dosadila simulacija dijaloga koja se svodi na kombinaciju monologa, provokacija i nadmudrivanja. Tako da "izdajnici" ili "evropejci" (percepcija) nemaju šta reći više "patriotama" ili "nacošima" (opet percepcija) i obrnuto.
Jedino vredi komentarisati ono da RTS nije preneo. Iskreno, nisam ni znao. Zašto? Pa ne gledam Dnevnik Bast... ovaj "javnog servisa". Gledam Monitor BN-a koji je mnogo objaktivniji. I može se gledati na kablovskoj. Kao što svako ko je čitao NIN može sad čitati/kupovati "Pečat", ako to već ne radi. Tržište je ipak zakon za neke stvari.
Naravno, znam da "svi mi" finansiramo tu javnu kuću, mislim medijsku. E, to je pitanje za parlementarne stranke. Pozdravio bih da od NSPM dođe inicijativa koja bi pobrojala narušavanje prava "da znate sve" (kako se oni u reklamama hvale) i da to neka od opozicionih stranaka pokrene u Skupštini. Posebno zato što dolazi vreme reizbora direktora javne kuće... ovaj servisa.
Preporuke:
0
0
16
sreda, 12 maj 2010 12:52
Pavle
Mučno je to što se desilo '95, a još gore ovo od pre par dana.
"Pružena ruka pomirenja ne može da dolazi samo iz Srbije jer se tako ne otvara prostor za celovito sprovođenje teškog procesa suočavanja sa zločinima. Ako se i dalje bude insistiriralo na jednostranom pristupu, ostaćemo zaglibljeni u nemogućoj poziciji neprestanog oživljavanja starih sukoba. Treba pomenuti da Radio-televizija Srbije, javni servis građana, nije našao za shodno da proprati ovaj pomen. Ova činjenica dovoljno govori o neodgovornom odnosu prema srpskim žrtvama."
Ipak smatram da je ta ruka pomirenja iz Srbije mnogo više govori o srbiji. Da li će neko biti toliko civilizovan i suočiti se sa prošlošću to je nebitno.
Nažalost RTS je obavio svoj zadatak i "zaboravio" na tu veoma važnu vest. Ali što bi rekao pokojini patrijarh: "Budimo ljudi iako smo Srbi". Učimo potomstvo kako se treba ponašati. Šta Srbiji znače oni na čelu BIH. Okrenimo se nama. Mi smo bitni u ovoj situaciji. Ponovo ći hrišćanski "ko tebe kamenom..." ili "Kada dobiješ šamar okreni i drugi obraz".
Kada je nama zbog Dobrovoljačke i pomena tako teško, zapitajte se kao je onima čiji su stradali u Srebrenici...
Bog sve vidi.
PS. Zanimljivo ja uopšte nisam vernik.
Preporuke:
0
0
17
sreda, 12 maj 2010 13:01
Vukadin
(nastavak)
Ipak sam dobio zadovoljstvo rasprave
@ Milodan
Da li si tako odmeren u izjavama i kada je reč o zločinima koje su počinili (tačnije za koje su okrivljeni) Srbi?! Recimo, poznato (ti) je da je još Miloševićeva vlast* uhapsila Erdemovića i osudila neke ratne zločince. Možda si onda, pre deset godina, zastupao stav da je svejedno da li se Mladiću sudi u Srbiji ili Hagu. Da je kojim slučajem porenut postupak u Srbiji (a po našem sudskom sistemu može i da se sudi u bekstvu), i da je rečeno kako neće biti izručenja, da li bi onda rekao kako je to dobar korak i kako će vreme pokazati?
Najzad, da li smatraš da je loša politizacija žrtava Srebrenice i da je to nemoralno, a vidimo da tu politizaciju sprovode "Srebreničke Majke" (ima u tu i članova muškaraca), NVO-i u Srbiji, zemlje članice Evropske Unije, posebno Holandija, kao i ostala EU-birokratija!?
* striktno gledano nije Miloševićeva vlast sudila ratnim zločincima, jer je sudstvo u Srbiji definisano kao nezavisno. Baš kao i sudstvo Haškog tribunala.
Preporuke:
0
0
18
sreda, 12 maj 2010 13:46
Goran Jevtović
@ Saša
To Tadićevo izvinjenje je bilo iznuđeno i naivno. Ne zato što je on loš čovek, ili da mu iskreno nije žao muslimanskih žrtava.
Na žalost Saša, on je prvo loš čovek, a onda ide sve ostalo! Ovo ne govorim napamet. Imao sam prilike da ga mnogo, mnogo puta lično "upoznajem" kao "čoveka" na funkciji Ministra odbrane, a zatim i kao "Vrhovnog komandanta".
Neposredno. Izvorno, ne izvodno! Oči u oči. I, zaključak je strašan!
Mnogo toga bih imao da napišem, ali naravno da nebi prošlo, ako i ovaj komentar prođe. Ključ problema je u njegovim osobinama, predrasudama, gordosti, vlastoljublju, slvoljublju, sujeti, osvetoljubivosti i sličnom.
Da nije tako, verujte, sve bi bilo drugačije.
Preporuke:
0
0
19
sreda, 12 maj 2010 16:16
hoću da znam
12 sreda, 12 maj 2010 08:18 Saša
"Ovih dana teče suđenje Radovanu Karadžiću. Čovek ih razvali i oko Markala i oko Srebrenice i oko svega. Na RTSu ni glasa!"
Da li ima snimaka suđenja negde na internetu? Dajte nam neku vezu do njih, ako ih ima. U Srbiji vlada mrak, programi se emituju s dva minuta zadrške radi kontrole ...
Preporuke:
0
0
20
sreda, 12 maj 2010 18:00
vlaja
Vječn pomen našoj izginuloj đeci. Slava im!
Preporuke:
0
0
21
sreda, 12 maj 2010 19:34
PETI ELEMENT
Tišina nevladinog sektora je ustvari lakmus za utvrđivanje stepena raskorenjenja nacije.
GRAĐANISTIČKI projekat kulminira u Srbiji KAO NIGDE DO DANAS I NIGDE U SVETU.
Ali... Ništa nije gotovo! Tek počinje!
Preporuke:
0
0
22
sreda, 12 maj 2010 19:39
vanja
I pore toga što se holivudska romantična priča kovana od 92'95 uz pomoć najmoćnijih zap.medija, zvijezda CNN, BBC,iz Sarajeva uživo(Amampur), a plaćena arapskim miliardama.Priča o ugroženom bosanskom narodu, koji u BiH brani vrednosti zap.demokratije, toleranciju, suživot,od zlih Srba i delimično Hrvata, pada u vodu i puca kao balon od sapunice.Desetine hiljada srpskih i hrvatskih žrtava koje su pale pod mačem alahovih ratnika,i Al Kaide, kojima je BiH bila samo poligon za dalji prodor na neverničku Evropu.Nada zapadnih vlada da će se Jihad zaustaviti na granicama BiH je pala u vodu.Islamski pokolji u Moskvi, Beslanu, Londonu,Španiji,Njujorku, Mumbaijui itd, su definitvno pokazali da je Islam iskopao ratne sekire i silom pokušava stvoriti svetski kalifat. hiljade mudžahedina pobijenih Iraku, Avganistanu, Čečeniji su imali pasoše te iste BiH, poklonjene zbog pokolja nad nedužnim hrišćanima.Šta se dešava? U trenutku kada Švicarska, Francuska, Nemačka, Engleska, donose zabrane zarova. minareta, i priznaju laži oko BiH rata.Američki pisac Džon Šindler u svojoj knjizi NESVETI TEROR opisuje falsifikate oko sarajevskog reda za hleb, Markalaq, Serebrenice,opisuje iz prve ruke zločin u Dobrovoljačkoj, Kazane, gde razotkriva samu suštinu LAŽI koju su islamisti uz pomoć zapada plasirali u svet.Razotkriva direktnu vezu SDA i Al Kaide, Cia-e tvrdi da danas 45 terorističkih organizacija postoji u BiH, a za 1250 islamista je izdata zabrana ulaska u zapadni svet. Srbiji, koju tek očekuje novi rat u Raškoj, sve to nije dovoljno da shvati da izuzev pojedinačnih zločina, sve ostalo je iskonstruisano u Alijinom kabinetu i vrhu SDA uz pomoć stotina islamskih špijuna, Irana, Iraka itd.Srbija donosi glupu i kratkovidu deklaraciju u predvečerje, kada se ta LAŽ više ne može braniti.Zabija nož u leđa RS.Zašto??Da li je i to plaćeno arapskim petrodolarima?Da li je dio ucene?Ako jeste od koga? Sada je i sudbina Srbije u pitanju.Ne verujem da su u DS tako kratkovidi, ili su ZLONAMERNI.Ko, zna?
Preporuke:
0
0
23
sreda, 12 maj 2010 20:24
Saša
@hoću da znam
Imate odloženi prenos iz HAga na BN televiziji, a povremeno i snimak na RTRS. Danas je na primer naterao nekog nadobudnog špijuna koji je pisao 1994. izveštaj za Markale,da prizna da ne zna ko je ispalio granatu. Na to mu Rašo kaže: ``Ali jedan moj general je dobio doživotnu robiju na osnovu Vašeg izveštaja da su Srbi to uradili``! Dobro je što daju odloženi prenos, jer se time izbegavaju gubljenja vremena na ona smorna pitanja tužilaca tipa: Da li četnici nose šubare i zašto?
@Goran Jeftović
Ne znam čoveka, samo pretpostavljam. Nekako mi je lakše da verujem da je dobar. Doduše rezultati rada su mu malo diskutabilni. Ako ste u pravu za Broja 1, onda kukala nam majka.
Preporuke:
0
0
24
sreda, 12 maj 2010 21:27
Goran Jevtović
@ Saša
Pa zar bi smeo ovako javno, imenom i prezimenom, da pišem o takvim stvarima.
Od njega je "nastradalo" mnogo ljudi. Ovo nastradalo pod navodima, znači, penzionisano, sklonjeno sa visokih dužnosti, oterano u Hag, u naše zatvore i tsl. Direktnim ili indirektnim angažovanjem!
I sam sam to osetio na svojoj koži i to u par navrata!
A o njegovim rezultatima govore dela. Pustite moju i priče ostalih komentatora. Izvršite malu analizu svega onoga što je radio i uradio i na jednoj i na drugoj funkciji, i biće vam još jasnije.
Takozvana reforma Vojske, koja je inače izvedena protivustavno i protivzakonito i to u više faza, bila je plansko, organizovano i ciljano razbijanje iste. Vidimo rezultate. Jednostavno, nema je.
Treba li da vas podsećam ko je sprečavao i sprečio povratak čuvenog "Kosmetskog odreda" Vojske i policije koji je bio spreman (odlično obučen i opremeljen) za povratak na Kosovo i Metohiju uskladu sa Rezolucijom 1244.
Činio je to vodeći žestoku medijsku i svaku drugu kampanju koja je prošla ne samo u narodu, nego i kod ministara i poslanika u svim tadašnjim vladama i skupštinama.
To je bila ključna aktivnost koja će proizvesti u konačnom, nezavisnost Kosova.
Da smo uputili taj Odred dole, vratilo bi se bar još 50.000 Srba (a bila je procena daleko više u nekoliko faza) i stvari bi se izmenile u našu korist nepovratno!
Naravno, u tom projektu nije bio usamljen i ne manju odgovornost snose svi vodeći političari u periodu od 2003. do danas. On je bio samo ključna figura i izvršilac tog prljavog posla!
Na kraju, a pro po onog vašeg "kukala nam majka", žalosno je, mnogi se još zanose, ali nama je majka odavno zakukala i tek će kukati!
Srdačan poudrav i svako dobro.
Preporuke:
0
0
25
sreda, 12 maj 2010 21:32
Milodan
@Stefan! Ja napisao:
NVO se u Srbiji bore protiv nacionalizma, antisemitizma i fašizma.. I treba, jer to u Srbiji još uvek nije iskorenjeno niti ima izgleda uskoro da bude i pored njihove borbe
Vi napisali:
"NVO se u Srbiji bori protiv nacionalizma, antisemizna i fasizma..." onda ste dzaba radite.
Po ovom pitanju nećemo približiti stavove da se nadgornjavamo letnji dan do podne.
Pravda mora stici njihove zlocince. Ovaj gnusan, kukavicki izveden zlocin se nece i ne sme zaboraviti
Potpuno se slažem sa Vama.
Srbi su u ogromnom broju, hvala bogu, patriote
Ova boldovana reč je jedna od najsvetijih reči u našem rečniku. Ja je nikada nisam nikada izgovorio u prvom licu jednine a ni uopšte. Ova reč se ne izgovara, ona se nosi u srcu i duši, određuje kakav odnos treba da ima pojedinac ili kolektiv prema svojoj domovini i narodu kome pripada. Da se razumemo, ništa na Vašu adresu. Ali, hoću da iskoristim priliku da je preterano korišćenje ove reči njenu ogromnu važnost dovela do besmisla. Koristili su je, malte'ne kao poštapalicu i u nedostatku argumenata čime je njeno značenje devalvirano do samog dna. Lično mi to mnogo smeta.
vi kao predstavnik NVO-a
Nisam aktivista ni jedne NVO niti sam član bilo koje stranke. Toliko.
Pozdrav!
@Saša! Nemam nikakvih zamerki na Vaš komentar. Potpune se slažem sa Vama osim:
Mi ne da smo počistili ispred dvorišta, nego počinjemo polako da čistimo i dvorište,
Nismo još, poštovani Saša. Ima dosta toga što nismo uradili i pitanje je da li ćemo i kada uraditi.
Svako dobro!
@Vukadin!
Da li si tako odmeren u izjavama i kada je reč o zločinima koje su počinili (tačnije za koje su okrivljeni) Srbi?!
Svoje stavove na gornju temu izneo sam na ovom portalu bezbroj puta, ne bih da se ponavljam, ako Vas zanimaju možete ih videti u mojim komentarima, uglavnom, u tekstovima Stefana Karganovića.
Pozdrav i Vama!
Preporuke:
0
0
26
sreda, 12 maj 2010 23:04
Saša
@Milodan
Nismo još, poštovani Saša. Ima dosta toga što nismo uradili i pitanje je da li ćemo i kada uraditi.
Odgovor na to pitanje je lak. Onoga trenutka kada i komšijska dvorišta krenu da se čiste, i ovo naše će dobiti smisao. Ovo sada je više mazohističko dodvoravanje nego raščišćavanje. Da li će komšije da se pokrenu zavisi od njihovih sponzora. Kako se sada čini, ne pada im na pamet. I ja ih razumem. Izvršili su etnička čišćenja, genocidne operacije, a niko ih ne tereti. Pa zašto bi oni to činili, da Srbi budu zadovoljni? Ko god ne veruje neka pozove u pomoć matematiku, pa neka izračuna koliko je Srba ostalo u Krajini, Slavoniji,Kosovu, Metohiji...A nisu otišli ``od besa``.
Preporuke:
0
0
27
četvrtak, 13 maj 2010 00:58
aleksandar
Milodane.
Kada sam pročitao Vaš humani, humanistički, skrušeni, moralni, katarzični, samopročišćavajući, uzvišeni, i nadasve, nemojte mi zameriti, patetični komentar, shvatio sam jednu stvar.
Spasa nam nema, ali propasti ne možemo.
Bez ljutnje, uvaženi, ali ovo malo nas što je ostalo od ponosnog naroda Srba je tokom istorije izdržalo i mnogo teže borbe, sa mnogo moćnijim protivnicima, pa će izdržati i ovu krajnje apsurdnu "borbu" Vaših istomišljenika protiv srpskog "nacionalizma, fašizma i antisemitizma".
Uzgred, gde nađoste "fašizam i antisemitizam" u Srbiji, pa čak da ga ima u "količinama" da to zahteva i "borbu". Zaista sam impresioniran. Za nacionalizam znam, ima nas, posebno na ovom sajtu, evo ja sam nacionalista i patriJota, priznajem kriv sam. DŽaba da nas "korenite", uvaženi, jer, da se malo našalim, i "kada nam muške uzmete živote i grobovi naši boriće se s vama".
Posebno su ganutljivi Vaši naivni "izlivi nježnosti" spram hrvatskih predsednika Mesića i Josipovića i njihovih "skrušenih, nadasve iskrenih izvinjenja".
Evo da Vam u tom smislu postavim pitanje, a šta mislite Milodane, da li će hrvatski Sabor IKADA doneti deklaraciju o NDH i Jasenovcu, odnosno o tzv. "Oluji" i izviniti se za genocid nad STOTINAMA HILjADA SRBA, ljudi, žena, dece. Hoće li to predložiti Mesić,Čičak, Puhovski i Vesna Pusić. Hoće li se boriti za to.
Hoće li vrli gospodin, pristojni, "kulturni" i uglađeni Josipović inicirati takav jedan akt čišćenja sopstvenog dvorišta, ili će se za svog mandata, svakog petog kolovoza i on kao i svi njegovi prethodnici naći u Kninu, da sa ponosom odaje počast tome što su Srbi nestali iz onoga što se danas naziva Hrvatskom, i što su odneli svoje opanke bez pedlja "hrvatske" zemlje.
Znate Vi odgovor, kao što ga znam i ja.
U svom tom Vašem humanizmu i antinacionalizmu, nedostaje osećaj za elementarnu pravdu. Osećaj za strahovitu nesreću i bol svoga roda koji je jedini zaista doživeo pravi genocid. A nikoga nije briga pa ni nas same.
Preporuke:
0
0
28
četvrtak, 13 maj 2010 09:28
PETI ELEMENT
@Milodan
"NVO se u Srbiji bore protiv nacionalizma, antisemitizma i fašizma.. I treba, jer to u Srbiji još uvek nije iskorenjeno niti ima izgleda uskoro da bude i pored njihove borbe"
1. Robustno i sistematsko investiranje NVO sektora u denacifikaciju(ISKLjUČIVO)srpskog nacionalnog korpusa izaziva prirodnu i opravdanu reakciju mislećih POJEDINACA (na žalost, ne, društva u celini, ne, krucijalnih institucija poput SANU i UNIVERZITETA)čiji se odmereni i odgovorni stavovi potom tendenciozno interpretiraju kao ultranacionalizam a zapravo predstavljaju stabilnu, konstruktivnu i kontrolisanu refleksnu reakciju na ugrožavanje nacionalne samobitnosti.
2. Nacionalizam je pozitivno i plemenito osećanje koje NVO sektor, ali ne i samo on, pokušava da poistoveti sa nacizmom i fašizmom jer jedino tako opravdava smisao svoh postojanja i obezbeđuje izvore finansiranja.
3. Nijedan srpski intelektualac angažovan na terenu nacionalnog pitanja, nijedno udruženje takvog karaktera ne naglašava ni približno pitanje nacionalne samosvesti i brige za isto, koliko to čine Merkelova, Sarkozi, odlazeći Braun ili Obama koji svoje nacionalne intrese "štiti" čak i u Avganistanu.
4. Sporadične antisemitske i fašističke incidente, kakvih NA ŽALOST ima, premda ni više ni manje nego u ostalim razvijenim evropskim demokratijama, mora da tretira DRŽAVA a ne da preimućstvo ima NVO sektor
Preporuke:
0
0
29
četvrtak, 13 maj 2010 15:46
Vladimir NS
@Goran Jevtović (18 sreda, 12 maj 2010 12:46)
Na žalost Saša, on je prvo loš čovek, a onda ide sve ostalo! Ovo ne govorim napamet. Imao sam prilike da ga mnogo, mnogo puta lično "upoznajem" kao "čoveka" na funkciji Ministra odbrane, a zatim i kao "Vrhovnog komandanta".
Neposredno. Izvorno, ne izvodno! Oči u oči. I, zaključak je strašan!
Poštovani g. Jevtović, ja Vam verujem a mnogo puta sam i ovde pisao da niti tadić niti ostala klika oko njega ne pravi slučajne greške niti su pogrešni politički potezi plod njihove naivnosti. Naprotiv, svi oni pre svega imaju loše namere. Dokaza ima na pretek a u njihova obrazloženja (opravdanja) može da poveruje samo onaj čija je elementarna zdravorazumska logika narušena. Verujem da su i branioci njihovih "ideja" čak i na ovom portalu "po zadatku" a ne zato što u to veruju, jer koliko god naivno izgledalo naš narod je od raspada SFRJ pod permanentnim pritiskom i neprestano se vrši medijsko nasilje i "ispiranje mozgova". Po onoj Gebelsovoj: "1000 puta ponovljena laž postaje istina".
Još bih dodao da je najveća đavolova prevara što je ubedio ljude da ne postoji.
Preporuke:
0
0
30
četvrtak, 13 maj 2010 19:37
Goran Jevtović
@ Vladimir NS
Baš tako. Na žalost mnogima će trebati još mnogo vremena da shvate šta nas je snašlo sa njim. Ubi nas neznanje i naivnost, a sve činjenice su na dohvat ruke, tu pored nas.
Da, i onaj Vaš zaključak o đavolu je inzvaredan. I kada bi sada neko ko iz teološkog ugla posmatra čitav problem, napisao nešto na tu temu, a očigledno je da imamo ljude ophrvane đavolom, pa i njega samog na delu, ispao bi, u namanju ruku, lud.
Srdačan poudrav.
Preporuke:
0
0
31
četvrtak, 13 maj 2010 21:26
Milodan
@Saša! Činjenica je da je došlo do etničkog čišćenja Srba iz Hrvatske, Federacije BiH i sa Kosova. Da li je politička elita Srbije u to vreme tome doprinela može se zaključiti iz tekstova koji slede:
"Slušaj Boro, ovdje se radi o politici koja može imati katastrofalne posljedice. Vi naoružavate Srbe, a Srbi ako krenu u masovnu pobunu, mogu biti samo gubitnici." On je rekao da oni ne naoružavaju Srbe i da oni nemaju ništa sa Srbima u Hrvatskoj. Mi smo taj razgovor nekoliko puta započinjali, ali sa istim rezultatom. Kada su početkom 1991. godine k njemu počeli da dolaze predstavnici Srba iz Knina, posebno onaj poznati Milan Babić, koji nije priznavao nikakve hrvatske institucije, ja sam rekao Bori: "Vi svoje sunarodnjake u Hrvatskoj tjerate u suicid. Jer, ako se 10 posto stanovništva sukobi sa ostatkom od 90 posto, to može biti samo na štetu Srba. Oni će izgubiti sve, izgubit će imovinu, izgubit će živote." Bora Jović mi je rekao: "Srbi u Hrvatskoj su vaši građani, radite s njima šta god hoćete. Ako hoćete, nabijte ih na kolac." Ja sam poslije dešifrirao zašto je on tako govorio. Njima su Srbi u Hrvatskoj ustvari trebali kao inicijalno paljenje da se rat prebaci u Bosnu i Hercegovinu. I oni su Srbe u Hrvatskoj namjerno žrtvovali. Niti je njih zanimao srpski položaj u Hrvatskoj, niti Srbi kao takvi. Ti Srbi su im trebali, ako odu iz Hrvatske, da ih nasele na Kosovo, nakon što po planu potjeraju Albance sa Kosova u Makedoniju i u Albaniju.
SRBIJA: NOVA OTKRICA O SPALJIVANJU LESEVA U MACKATICI
Svedocenja ocevidaca koje je pribavio IWPR sadrze dramaticne nove dokaze o tome kako je policija Slobodana Milosevica spaljivala leseve etnickih Albanaca iz prepunih kamiona u jednoj fabrici u juznoj Srbiji za vreme sukoba sa NATO-om 1999. godine.
"Kamioni sa misterioznim tovarom su pristizali u fabricki krug sa ugasenim svetlima. Radnici trece smene, medju kojima sam bio i ja, vracani su kucama sa ulaza u fabriku", rekao je ovaj izvor.
Preporuke:
0
0
32
četvrtak, 13 maj 2010 21:43
Milodan
@Saša!
Ovaj izvor dodaje da su lesevi dopremani iz Metohije, uglavnom iz Prizrena, Djakovice i Peci, kao i okolnih sela.
"Kada bi kamion otisao, na scenu su stupali takozvani "cistaci" koji su proveravali da neki deo tela ili licne stvari nastradalih ne ostanu slucajno na asfaltu ispred ulaza u topionicu", kaze on.
"Danima posle toga u Surdulici se osecao karakteristican miris spaljenog ljudskog mesa. Ja znam tacno taj miris, prosao sam sva ratista u [bivsoj] Jugoslaviji".
Ovaj drugi izvor dodaje da je izbor pao na Mackaticu zbog njene blizine Kosovu jer je udaljena oko 170 kilometara od Prizrena kao i zbog relativne anonimnosti – malo kome izvan fabrike je uopste bilo poznato da u njoj postoje visoke peci.
otom se kaze da je tadasnji komandant Jedinice za specijalne operacije Milorad Ulemek "Legija",
prvooptuzeni za ubistvo srpskog premijera Zorana Djindjica 2003. godine, dopratio jedan konvoj sa lesevima i bio prisutan kad su oni spaljivani "poljskim visokim pecima broj cetiri i pet".
Prema navodima FHP-a, prihvat leseva i organizovanje spaljivanja su tada organizovali najvisi celnici lokalne policije – od kojih su mnogi jos uvek na svojim polozajima, dok su takozvanu "asanaciju terena" organizovali zvanicnici od najveceg poverenja Slobodana Milosevica, tadasnjeg predsednika SRJ.
Matematika je nauka koja se bavi egzaktnim brojčanim podacima. Oni su, kada se radi o etničkom čišćenju poznati. Niko tu nije čist a mi Srbi ponajmanje. Da li da čekamo na druge ili da nastavimo da čistimo ispred ili u našem dvorištu stvar je stvar je ličnog stava. Moj stav je, što sam već napomenuo, da trebamo očistiti ispred svoje kuće pa onda a punim pravom zahtevati od drugih da to učine.
Ko god ne veruje neka pozove u pomoć matematiku, pa neka izračuna koliko je Srba ostalo u Krajini, Slavoniji,Kosovu, Metohiji...A nisu otišli ``od besa``.
Koga za ovo što ste napisali okrivimo? Ima li tu i krivice i naših velmoža?
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
33
četvrtak, 13 maj 2010 22:20
Milodan
@aleksandar!
Spasa nam nema, ali propasti ne možemo.
Čuvena izreka Nikole Pašića koju i sam često koristim. I ima smisla, mada bih više voleo da nikada ne dođemo u takvu situaciju.
Uzgred, gde nađoste "fašizam i antisemitizam"
Ja zaista o ovome ne bih pisao da mi gospodin Vučinić nije nametnuo ovu temu, citat:
Oni su i dalje zauzeti borbom protiv nacionalizma, antisemitizma i fašizma u Srbiji,
evo ja sam nacionalista i patriJota,
I jedno i drugo se ne dokazuje rečima nego delom. Ova reč sa velikim "J" je upravo ide u prilog mojoj teoriji krajnje izanđalosti ove lepe reči, bez obzira u kom kontekstu i kojim povodom (slutim) ste je napisali.
izlivi nježnosti" spram hrvatskih predsednika Mesića i Josipovića
Mesić i Josipović nisu pomenuti u istom kontekstu. Istina, Josipović je osveženje na političkoj sceni Hrvatske ali kada pomislim koja je vodeća stranka tamo na vlasti i kako je reagovala na njegove istupe u BiH obuzima me skepticizam.
da li će hrvatski Sabor IKADA doneti deklaraciju o NDH i Jasenovcu, odnosno o tzv. "Oluji"
Možda da, možda ne, ne znam. Ali ima izvesnih pomaka. Primer je genocid nad Jermenima u Turskoj 1915. godine. Kada u Hrvatskoj bude na vlasti partija-stranka koja će pratiti ideologiju Ive Josipovića verujem da će do toga doći.
Ne znam da li vam je poznato da su Bljesak i Oluja posledica dogovora Miloševića i Tuđmana. Ni ja ne bih verovao u tu "priču" da nisam nekoliko meseci ranije saznao za scenario koji se 100% ostvario o čemu sam opširno svojevremeno pisao na ovom portalu. Da skratim: Sloba i Franjo su se dogovorili da se Srbi u RSK "puste niz vodu" zbog podele BiH i iseljavanja Hrvata iz Bosanske Posavine. Dokaz: Smena Čeleketića Mrkšićem, nikakav vojnički otpor VRSK u Bljesku i Oluji, organizovano iseljavanje Srba, vest u padu Knina na režimskim medijima u Srbiji i odnos srpskih vlasti prema izbeglicama na prelazu Rača.
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
34
četvrtak, 13 maj 2010 22:59
Milodan!
@PETI ELEMENT!
"NVO se u Srbiji bore protiv nacionalizma, antisemitizma i fašizma.. I treba, jer to u Srbiji još uvek nije iskorenjeno niti ima izgleda uskoro da bude i pored njihove borbe"
Citirali ste moj tekst, pa da pojasnim, ali, iskren da budem, "visim" na ovom portalu dobrih par sati pa sam pomalo i umoran, ali evo:
Da ne bih ovde koristio tehniku Copy/Paste imate moućnosti da dođete do potrebnih saznanja na dva načina:
1. Ukucate na Google "Antisemitizam u Srbiji" ili "Fašizam u Srbiji" (latiničnim pismom)i doći ćete do potrebnih informacija, ili...
2. http://www.hereticus.org/arhiva/antisemitizam-u-srbiji.html, odnosno http://www.kuda.org/neonacizam-fasizam-i-desni-ekstremizam-u-nemackoj-i-srbiji-slicnosti-i-razlike
opravdanu reakciju mislećih POJEDINACA
krucijalnih institucija poput SANU i UNIVERZITETA
Na koje pojedince mislite imajući u vidu da se mišljenja pojedinaca u pomenutim (a i drugim) institucijama dijametralno razlikuju?
ultranacionalizam a zapravo predstavljaju stabilnu, konstruktivnu i kontrolisanu refleksnu reakciju na ugrožavanje nacionalne samobitnosti.
Aha! Sad'sam shvatio. Kako su oni reagovali tako smo i prošli.
Nacionalizam je pozitivno i plemenito osećanje[/quote]
Baš tako, potpuno se slažem sa Vama. Ali! Dali je po vama ovo samo osećanje ili busanje u junačke grudi. Busanje u grudi ne znači i pozitivno i plemenito osećanje, barem, ja tako mislim.
Nisam baš razumeo deo teksta gde se naši nacionalni radenici ne mogu upoređivati sa brigom poznatih svetskih lidera za "tamo njihove" nacionalne interese, ali nije ni bitno.
Sporadične antisemitske i fašističke incidente,..
...mora da tretira DRŽAVA a ne da preimućstvo ima NVO sektor
Da, to bi trebalo da rešava država, ali ga ne rešava ili ga rešava traljavo da ne napišem nešto drugo, pa je, eto, to preuzele NVO. Da li zbog toga treba da osuđujemo državu ili NVO? Pa, državu, narvno.
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
35
petak, 14 maj 2010 00:01
aleksandar
Milodane.
Patriota nije izanđala reč. Izanđale reči su "čišćenje svog dvorišta", "katarza", "suočavanje sa prošlošću", "denacifikacija i dekontaminacija" te slične antisrpske fraze nametnute od onih koji su rešili da nas pored agresije i duhovno unište. Najizanđalija i najbesmilenija reč i teorija je ona o navodnom srpskom "fašizmu i antisemitizmu". Pa gde će Vam duša Milodane, imputirati "fašizam" narodu koji je od istog razoren i koji je izgubio preko milion ljudi od onog istinskog nacizma kakav je bio hrvatski ustaški pokret.
Tako je uvaženi, patriotizam se dokazuje delima, mada nije nikakva sramota javno reći ono što ja sa ponosom uvek ističem, da sam nacionalista i patriota. Uzgred, branio sam zemlju 1999.
Dela, kažete.
Za Vas je patriotsko delo borba protiv imaginarnog srpskog "fašizma, antisemitizma i nacionalizma", a za mene je patriotizam borba protiv zabluda ljudi Vašeg kova, borba protiv antisrpske politike koju vode NVO,Hrvatska, Duklja, te muslimanski i albanski nacionalni pokreti podržani od strane SAD. Za Vas je patriotizam plakanje za "Srebrenicom" a za mene borba da se nepojmljivo teži zločin Jasenovac i genocid u Hrvatskoj otrgnu od zaborava.
Neko od nas nije pravi patriota. Ne kažem, moguće je da se radi o meni.
Nepopravljivo ste naivni sa tom tipično srpskom nebuloznom fascinacijom "uglađenim" Hrvatima.
Politika prema Srbima i Srbiji, je bila oduvek surovo dosledna počevši od Starčevića, Radića, Pavelića, Bakarića, pa do Tuđmana, Mesića, i ovog "finog" sadašnjeg vrhovnika.
Samo taj sada, kada Srba više nema u Hrvatskoj može sebi da dozvoli luksuz da kaže i neku manje ružnu reč o tih 4% preostalih "kućnih ljubimaca".
Sada kada je remetilački faktor rešen konačno genocidom i proterivanjem, likovi kao što su Mesić i Josipović mogu da izigravaju "humane demokrate" a naivni Srbi kao što ste Vi da im veruju i dive im se.
Uzgred, taj "uglađeni" je pisao bestidnu odurnu lažnu tužbu protiv Vaše zemlje, a Vi se kunete u njega.
Intelektualno uvredljivo
Preporuke:
0
0
36
petak, 14 maj 2010 00:29
Saša
@Milodan
Prema navodima FHP-a,
Čim budete citirali ovaj isti izvor povodom Klečke, Glođana, Đakovice,Orahovca, Kuksa, Tropoje,Belaćevca, Opteruše, možda i možemo prodiskutovati. Ovako, samo im omogućavamo da pune svoje godišnje budžete, a ja u tome ne želim da učestvujem. Jako ih dobro znam. FHP je prebogata antisrpska organizacija par excellence. Natašina sekretarica ima mesečnu platu 1500 evra. Lično poznajem čoveka koji je pandan Nataši KAndić u Prištini. Ne pada mu na pamet da istraži bilo šta vezano za stradanja Srba. Budžet mu je takođe milionski. Šta tek reći za Žarka Puhovskog, hrvatsku Natašu? Taj čovek može da kaže da su Srbi stradali, ali kao oparen skače kad mu se sugeriše da je hrvatska država odgovorna. Verovali ili ne, ja to poštujem. Uz NAtašu citirate i neku izjavu Stjepana Mesića datu crnogorskoj televiziji u proleće 2000. Nemojte se ljutiti ali ni FHP ni Mesića ne smatram dobronamernim. Naprotiv. Da li je bilo krivice naše politike i političara? Verovatno je bilo. Bila su i teška vremena. Sadašnja politika samo udara pečat i to u znatno boljim uslovima.
Matematika je nauka koja se bavi egzaktnim brojčanim podacima. Oni su, kada se radi o etničkom čišćenju poznati. Niko tu nije čist a mi Srbi ponajmanje...
...kad su oni spaljivani "poljskim visokim pecima broj cetiri i pet".
Vi ste očigledno jedan fini gospodin, pa eto mogu ja umesto Vas da tražim od Vašeg profesora matematike da Vam vrati pare. Provizija 10%. Pošteno. Kada to obavimo možemo isto ponoviti i sa profesorom hemije. Visoke peći se koriste u železarama i pripadaju visoko sofisticiranoj tehnologiji (Westinghouse, Krupp)..U Smederevu ih ima 2 (dve), To da ih u u nekakvoj zabiti ima čak 5 i to ``poljskih``, je stvarno vrh! Na leto idem u Esen, pa ako imate nacrt,voleo bih da ga predočim Krupovim inženjerima. Ako se ne bi obradovali, barem bi se nasmejali. A možda im i uvalimo patent. Provizija 10%. Pošteno!
Preporuke:
0
0
37
petak, 14 maj 2010 15:01
Milodan
@aleksandar! To što za sebe kažete je ljudska osobina koja se stiče rođenjem. Naravno, ne kod svih jer u svakom žitu ima kukolja. To je urođen način ponašanja i to se podrazumeva i nije dobro, barem tako mislim, insistirati na tome ali se treba ponašati u skladu sa tom predivnom rečju.
"čišćenje svog dvorišta", "katarza", "suočavanje sa prošlošću", "
A ovo je već nešto drugo. Zbog čega nam je ovo potrebno? Tu mislim na sve nacije sa prostora bivše SFRJ. Ovo se nije desilo nakon Drugog svetskog rata. Svi zločini ustaša, četnika, partizana i okupatora su "gurnuti pod tepih", nije došlo do suočavanja sa prošlošću, katarze, "čišćenja sopstevnog dvorišta" što podrazumeva potpunu istragu o broju stradalih i suđenje zločincima, za razliku od pripadnika nemačkog naroda, i zbog toga su nam se ovo desilo 90-tih'. E, da se to ne bi ponovilo mojim i Vašim potomcima potrebno je da se (svi u regionu) suočimo sa nedavnom prošlošću, osudimo zločince i tek tada nam se neće desiti repriza.
Vas je patriotizam plakanje za "Srebrenicom" a za mene borba da se nepojmljivo teži zločin Jasenovac i genocid u Hrvatskoj otrgnu od zaborava.
I jedno i drugo (a ima toga još) je strašno. Znate šta? Od kako znam za sebe ja sam pacifista. Nedavno sam ovde napisao da nijedna ideologija nije vredna jednog ljudskog života. Ne delim zločine na "naše" i "njihove", sve ih osuđujem sa podjednakom srdžbom. Ali! Ne mogu da nađem nikakvo opravdanje da je neko počinio zločin u moje i Vaše ime. I nisam jedini koji tako misli. Jednostavno to je jače od mene. Takođe, mislim da u Hrvatskoj, BiH, Kosovu... ima takvih (a ima ih) koji će poput mene reći-napisati ovo što sam upravo napisao. Mnoge poznajem lično a još više onih koje znam "virtuelno", preko interneta. I na kraju, po mom skromnom mišljenju, sada to mislim, Ivo Josipović je istinsko osveženje na ovim prostorima. Iskreno žalim što u Srbiji nemamo političara tog profila. Moguće je da se varam u svojoj proceni.
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
38
petak, 14 maj 2010 15:30
Milodan
@Saša!
Povodom Međunarodnog dana nestalih, Fond za humanitarno pravo (FHP) predstavio je 30.08.2009. u Media centru u Beogradu popis ubijenih, stradalih i nestalih Srba, Roma, Bošnjaka, Crnogoraca i drugih nealbanaca na Kosovu u periodu od 1. januara 1998. do 31. decembra 2000. Tom prilikom prisutnima je prikazan i TV spot Da ljudi pamte ljude, koji će biti emitovan u medijima u Srbiji i na Kosovu kao poziv porodicama ubijenih, stradalih i nestalih da se jave FHP-u i provere podatke o njihovim najbližim i o drugim žrtvama o kojima imaju saznanja. Izvršna direktorka FHP-a, Nataša Kandić, rekla je da je svrha TV spota da privuče pažnju javnosti i političara, i da ih ohrabri da pomognu u rešavanju slučajeva nestalih osoba, tako da njihovi najbliži konačno mogu pronaći smiraj.
Jeste li sada zadovoljni? Nema razloga
prvi deo Vašeg teksta komentarisati.
"Licno sam video, doduse, samo na nekoliko minuta, ali i sa samo desetak metara udaljenosti, kako iz jednog kamiona istovaruju leseve i kako ih velikim fabrickim kolicima voze u deo fabrike gde se takozvane "poljske peci" nalaze".
Mi smo se i ovako udaljili od teme koju obrađuje uvodni tekst još treba da raspravljamo o tehničkim karakteristikama peći u Surdulici.
.kad su oni spaljivani "poljskim visokim pecima broj cetiri i pet".
Ovo je citirani deo teksta koji, mojom greškom, nije zatamnjen. Uostalom napisano je latinicom dok je moj komentar pisan ćirilicom. Termin "poljski" može da znači da su peći iz Poljske (poznati su po proizvodnji) ili je to lokalni naziv jer se Mačkatica nalazi u delu koji se zove Veliko Polje. Lično mislim da je ovo drugo u pitanju. Ne bih o sofisticiranoj tehnologiji govorio za peći u Surdulici koje su, možda, izgrađene pre Drugog rata. Nisam mlad, nešto se ne sećam takvih investicija u Surdulici.
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
39
petak, 14 maj 2010 20:49
aleksandar
Milodanu.
Taj unutrašnji svet, u kome Vi živite, mora da je zaista predivan. Voleo bih kada bi i ja mogao da ga duhovno dosegnem.
U njemu je sve lepo, u njemu je sve divno, u njemu se sve raduje. A takođe u njemu caruje drugarstvo.
Svi će se narodi na Balkanu "suočiti sa sopstvenom prošlošću", svi će doživeti "katarzu" (logično, prvo zli "fašistički i antisemitski" Srbi, zbog "nas samih"), i na kraju balade, svi će zaigrati kozaračko kolo. Sa Vašim idolom Josipovićem na čelu. Mesić će da tercira.
Tamo gde je bilo srce stajaće sunce, a poeziju će svi pisati.
Cvetaće hiljadu cvetova.
Preporuke:
0
0
40
petak, 14 maj 2010 21:06
Saša
Milodane brate moj,
FHP je prebogata antisrpska organizacija par excellence. To je sigurno 100%. Slobodno se može reći da su ratni profiteri. Vi ih možete braniti i to je Vaš izbor, ali ih ne možete odbraniti, i to niko ne može. KAd tad će im taj novac na uši izaći, jer ga stiču na ljudskoj nesreći.
Povodom Međunarodnog dana nestalih, Fond za humanitarno pravo (FHP) predstavio je 30.08.2009. u Media centru u Beogradu popis ubijenih, stradalih i nestalih Srba, Roma, Bošnjaka, Crnogoraca i drugih nealbanaca na Kosovu u periodu od 1. januara 1998. do 31. decembra 2000.
Tu istu publikaciju prežvakavaju već 10 godina, koliko ja znam. Kod kuće imam tri takve (2001,2002, i 2004) jer puno mojih prijatelja i rođaka je masakrirano od strane Šiptara, pa eto skupljam sve što o njima nađem. Jednom godišnje to rade u Medija centru, nekada i Međunarodnom pres centru, jer im to treba radi mazanja očiju javnosti, kako bi svoju pravu delatnost ``legalizovali`` i obezbedili finansije za dalje delovanje. Da li hoćete komentarisati ili ne, to je na Vama, ali manite se FHP, osim ako Vas ne plaćaju. Ako imate kakvu materijalnu korist onda u redu, ali nemojte se molim Vas moralno onečišćavati za džabe, pogotovu jer kažete da niste mladi.
Termin "poljski" može da znači da su peći iz Poljske (poznati su po proizvodnji)
U Svetu postoje 3 (tri) firme koje prave visoke peći: Westinghouse, Krupp i Siemens. Ni jedna nije poljska, i neće skoro ni biti. NAtaša KAndić je još 1998. nekažnjeno izjavljivala da Srbi spaljuju Šiptare u reaktorima u Obiliću, kao da se tamo ugalj ubacuje lopatama.To je takođe tehnološki nemoguće, a neću Vas zamarati zašto.
Proputovao sam svet. Nigde, ali nigde organizacije poput FHP ne postoje. Postojale su jedino u Rusiji pre Putina, i nigde više.
NA žalost mnogo smo toga progutali, tako da svakojake podmetačine FHP i njenih sestrinskih organizacija prolaze neprimetno i nekažnjeno, jer su njihovi sponzori daleko jači od naše države.
Preporuke:
0
0
41
subota, 15 maj 2010 00:33
Milodan!
@Saša!
Termin "poljski" može da znači da su peći iz Poljske (poznati su po proizvodnji)
Greška, priznajem, mislio sam na kotlove.
kao da se tamo ugalj ubacuje lopatama.
Ja jesam (bivši) železničar ali znam kako funkcionišu termoelektrane. Transportni sistem "beskonačnih" traka, bunkeri, dodavači, mlinovi, preko ventilatora se samleveni ugalj ubacuje u ložište a odatle (sagoreli ostaci) u dimnjak ili preko rostova na deponiju pepela...
To je takođe tehnološki nemoguće,
Nisam siguran u ovu vašu tvrdnju, ali dobro...
Ako već znamo za Batajnicu, Petrovo selo, Perućac i evo sada, izgleda, i Rašku zbog čega sa nipodoštavanjem odbacivati i ovakvu mogućnost. Uostalo, svedoci su rekli svoje. Preostaje da istraga potvrdi ili demantuje ove tvrdnje. I na kraju evo šta je rečeno povodom otkrivanja masovne grobnice u okolini Raške:
„Neki, nažalost, nikad neće biti pronađeni. Jer, postoje sumnje da su uništavani u Mačkatici, spaljivani u Obiliću, Železari Smederevo, u Nišu, u krematorijumu“,
Oko FHP smo završili priču. Svako ostaje na svojim pozicijama.
Pozdravljam Vas, brate moj!
@aleksandar!
Vi rekoste šta imadoste da kažete, ja takođe, držim da je dijalog bio korektan bez obzira na dijametralno suprostavnjene i nimalo približene stavove. Još samo jedan detalj:
Taj unutrašnji svet, u kome Vi živite, mora da je zaista predivan.
Vole bih da je tako, ali nije. Evo zašto:
YouTubehalid beslic djeco bosanska Pa kamen da zaplače. I ima toga jooooš. Pokojna Milica Rajić, naprimer.
Pozdrav od mene i svako dobro Vam želim!
Preporuke:
0
0
42
subota, 15 maj 2010 08:36
Saša
@Milodan
Greška, priznajem, mislio sam na kotlove.
A jesu li kotladžije imali rogove i repove ili samo trozupce? To Vi i Nataša morate znati.
Ja jesam (bivši) železničar ali znam kako funkcionišu termoelektrane. Transportni sistem "beskonačnih" traka, bunkeri, dodavači, mlinovi, preko ventilatora se samleveni ugalj ubacuje u ložište a odatle (sagoreli ostaci) u dimnjak ili preko rostova na deponiju pepela...
Savršeno! Znači, Srbi su Šiptare: sušili, mleli, ubacivali u ventilatore... Samo što ne usavršiste ideju, da su pepeo koristili za pravljenje mađija, ili pravili blokove, od kojih su gradili bunkere, ili... Šteta što ste bili železničar, u Holivudu bi ste baš dobro prošli.
Uostalo, svedoci su rekli svoje. Preostaje da istraga potvrdi ili demantuje ove tvrdnje.
Svedoka ima raznih i znaju svašta da kažu. Mnogo je nevinih postradalo od svedoka. Kažete da istraga tek treba da demantuje iili potvrdi. Da istraga i mediji to nisu već``potvrdili``, ne bi se ja i Vi dopisivali oko ovoga.
Oko FHP smo završili priču. Svako ostaje na svojim pozicijama.
Ja se protiv svog stradalog naroda ne okrećem pa makar imao i nešto manju penziju. To je moja pozicija.
Pokojna Milica Rajić, naprimer.
Kad se već toliko trudite oko dokazivanja nedokazivog, što se brate ne potrudiste još samo gram, pa da saznate da se sirota devojčica prezivala Rakić!
Preporuke:
0
0
43
subota, 15 maj 2010 13:02
Milodan
@Saša!
A jesu li kotladžije imali rogove i repove ili samo trozupce? To Vi i Nataša morate znati.
Nemate potrebe biti cinični. Sto puta smo videli kako se u ložište ubacuje droga. Osim toga znam za slučaj kada je u "Kolubari" čuvar na presipnom mestu transportnog sistema upao u ugalj i od njega nisu našli ništa. Sve je moguće. Nikada nisam tvrdio da se ovo u Mačkatici desilo ali ni apriori odbacivao takvu mogućnost.
Ja se protiv svog stradalog naroda ne okrećem pa makar imao i nešto manju penziju. To je moja pozicija.
Mnogo je stradalih naroda. Držim da mislite na Srbe. U redu je, ali znam neke Srbe koji su to po zanimanju baš u cilju da imaju veće (plate i) penzije. Hvala Bogu da Vi to niste.
sirota devojčica prezivala Rakić!
Ispade veliki problem samo zato što je na tastaturi "j" pored "k".
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
44
subota, 15 maj 2010 14:52
aleksandar
Milodanu.
Nemojte da se ljutite uvaženi, podsećate me na ludo zaljubljenog momka koji trči za devojkom koja ga je ostavila i koja ga u svakoj prilici hladno i oholo odbija, a on i dalje trči li trči.
Tako i Vi. Uvek ćete naći predmet fascinacije u nekom "uglađenom i slatkorečivom" Hrvatu.
Prava istina je da ne mogu hrvatski političari da nas toliko mrze, koliko mi možemo da se samoponižavamo i da ih volimo, da trčimo za njima i upućujemo im hvalospeve.
Sa druge strane ljudi Vašeg kova jednog sasvim umerenog, uglađenog i kulturnog srpskog političara kakav je recimo Koštunica nazivaju "fašistom". O tempora o mores.
Bez uvrede, uvaženi, Vi ste živi dokaz kakav nam je amanet ostavilo 35 godina Titove vladavine.
Pečat "večite" krivice za "hegemonizam i velikosrpski nacionalizam" se toliko oseća u redovima koje ispisujete, da je to pomalo već i monotono.
Sad, šta je tu je.
Puno uspeha u Vašim nadanjima povodom Josipovićeve "politike" Vam želim.
Nadam se da ćete se setiti ovoga što sam Vam pisao kada dotičnog "uglađenog" budete gledali na proslavama "domovinskog rata" u Kninu, "Blajburga" i sličnim manifestacijama na kojima će upućivati neskrivene otrovne poruke i strelice prema Vašoj zemlji i narodu.
Kao i na mestima na kojima će se lažno kititi "antifašističkom borbom" u Drugom svetskom ratu, koju su radi prave istine vodili gotovo isključivo Srbi (jer hrvatski narod osim revolucionara, sve do 1943. godine nije imao nikakvog racionalnog razloga da se bori protiv svoje nacionalne "neovisne države").
A poziv na pomirenje dotičnog će glasiti: Priznajte vi da ste izvršili velikosrpsku agresiju, a mi ćemo onda da razmislimo da li da vam oprostimo.
Pozdravljam Vas uvaženi.
Ako ništa, makar smo "uglađeno" razmenili stavove.
Nema sumnje da ste dobar čovek, ali nepopravljivo naivan.
Ko zna zašto je to dobro.
Preporuke:
0
0
45
nedelja, 16 maj 2010 01:02
...
Samo da podijelim sa vama svoj šok povodom saznanja da se u Sarajevu organizuje koncert podrške Ejupu Ganiću pod pokroviteljstvom ni manje ni više bivšeg visokog predstavnika Kristijana Švarc Šilinga! Svaka čast Republici Srpskoj, svaki dan nam se sve više divim!
Preporuke:
0
0
46
sreda, 26 maj 2010 02:33
Mirko
Tako ti je to moj srpki narode. Jedino sto mozete i trebate da uradite je da na sledecim izborima izbacite te "demokratske" demagoske zmije na smetljiste istorije zajedno sa celnikom.
Ko je uopšte mogao imati takvo mišljenje?
Ne pričajte nam o odglumljenim izgovorima kao o nečijim (slobodnim) mišljenjima! Nepotrebno im dajete kakav-takav alibi!
Pomen nastradalima u Dobrovoljačkoj 3. maja 1992. godine koji je ove godine, nakon 18 godina, obeležen prvi put je korak napred na uspostavljanju tradicije sećanja na žrtve tog tragičnog događaja. Bol i patnju za izgubljenim životima njihovih najrođenijih, posebno majki za izgubljenim sinovima, ne bi trebalo politizovati. To vređe žrtve i njihove najbliže i nikakvi politički poeni sa bilo koje strane nisu vredni toga. Ako u svemu tome nešto treba da raduje onda je to činjenica da i pored velikih tenzija nije došlo da incidenata. Istina je, niko nije do sada odgovarao za počinjen zločin u Dobrovoljačkoj ali su vođene istrage... sledi nastavak...
Ne slažem se sa gore navedenim tekstom, mislim da je tendeciozan, Ova opaska, pod uslovom da je misao korektnije napisana pre bi mogla da se uputi pandanu u FBiH kojima je bila dužnost da se nađu u Dobrovoljačkoj i stave ne raspolaganje ucveljenim rođacima poginulih. Bio bih neiskren ako ne bih konstatovao da je ovaj događaj u Srbiji medijski prikazan vrlo stidljivo tako da ko pomno ne prati dnevne događaje skoro da ne bi ni znao za ovaj pomen. Za gospodina Vučinića je ova opšta indolentnost dobra prilika da "oplete" NVO u Srbiji. Da li je za to imao razloga ili ne on to najbolje zna. Upotrebljen termin "verovatno" potvrđuje ovu moju tezu. Od strane rođaka stradalih u Dobrovoljačkoj nije sigurno bilo pokušaja provokacije i politizacije. Ako je neko drugi ovu priliku htao da iskoristi u te svrhe, bez obzira sa koje strane, neka mu je na čast. Da, tačno. NVO se u Srbiji bore protiv nacionalizma, antisemitizma i fašizma.. I treba, jer to u Srbiji još uvek nije iskorenjeno niti ima izgleda uskoro da bude i pored njihove borbe. Suočavanje sa prošlošću i pravo na pomen ne bi trebalo dovoditi u vezu. To su dve međusobno nezavisne aktivnosti.
Mi u Srbiji moramo se iskreno suočiti sa sopstvenom prošlošću, pa kada taj cilj dostignemo onda stičemo moralni kredibilitet da to zahtevamo od drugih. To važi i za ostale.
A politika kojoj su svi nacionalisti bili uredu osim srpskih traje od 45te pa naovamo, i ovo je manj-više logičan nastavak iste. Bili bi neozbiljni kada bi drugačije očekivali. Sami smo krivi. Na svim stratištima iz drugog svetskog rata stoje petokrake i natpisi sa: "jugoslovenske žrtve fašizma." Niko ih nije delio po nacionalnosti iako znamo da su to uglavnom bili Srbi. Dobro nas ima i živih nakon što amnestirasmo dželate.
Realno, njihovi NVO, svoju nedoslednost i "lenjost" redovno pokazuju i zadnjim primerom - ne izlazenja na pomen neduznim srpskim mladicima, ubijenim od "heroja" njihovog rata koji su u Dobrovoljackoj Ulici tako hladnokrvno poubijali nenaoruzane, golobrade regrute koji su sasvim slucajno sluzili vojni rok bas u Sarajevu, i od njih tako NAMERNO napravili ucesnike tog nesrecnog rata jer oni s tim ratom nista nisu imali.
Pokoj im dusi. Neka pocivaju u miru.
Pravda mora stici njihove zlocince. Ovaj gnusan, kukavicki izveden zlocin se nece i ne sme zaboraviti.
Potomci tih zlikovaca su danas na vlasti u bivšoj(sic!) NDH. Pošto to nije na vreme rašćišćeno, moralo se ponoviti. Šta je ovde veće zlo, nego 1945? Veće zlo je to što generatori zatiranja zločina nad Srbima se sada nalaze sa ove strane Drine. Oni će revnosno žigosati ili u najmanju ruku ismejati, svakoga ko kaže da je srebrenička akcija bila isprovocirana napadima na srpske civile i vojnike iz zaštićene zone.
Gde su kamere Javnog servisa u Dobrovoljačkoj?
Gde će biti srpski novinari u Tuzli za koji dan? Koga će izveštavati? Hoće li svoje izveštaje čuvati za ``bolja vremena``, kada budu vredni samo kao arhivska građa? Kako to da se samo mi suočavamo sa nekakvom prošlošću, a oni koji su učinili pravi genocid i etničko čišćenje- ne? Kako to da samo nama mogu da se prodaju neke stvari za bubrege? Ako je svaka žrtva tragedija bez obzira na broj, kako se nama podmeće, kako to da su Nemci u Kragujevcu streljali 100 Srba za jednog Nemca. Oni su barem kulturni pa što nisu 100 Nemaca za jednog Srbina, ako broj nije bitan?
Kako baš mi da budemo najveći kosmopoliti i lideri u nekakvom moralu. Pre neki dan u Raškoj Vukčević pronađe nekakvu potencijalnu masovnu grobnicu, i to ispod temelj nekakve zgrade. Znači Srbi su prvo kopali grobnicu, pa su je prekopali i na nečijim kostima pravili zgradu. Oprostite, ali to je previše.
Ovih dana teče suđenje Radovanu Karadžiću. Čovek ih razvali i oko Markala i oko Srebrenice i oko svega. Na RTSu ni glasa!
Opisao sam realno stanje u srpskom korpusu i na to se odnosio onaj izraz "pukli smo". A zašto? Zato što politička manjina koja je u ulozi kvinslinga sprovodi projekat globalizacije na najgori mogući način po nas Srbe. I čini skoro nepopravivu štetu. Sve ostalo je inzvaredno opisao Saša. Da se ne ponavljam.
Srdačan pozdrav.
I dalje se pobijena deca u Dobrovoljačkoj, Tuzli, pa zašto ne reći i u Sloveniji smatraju agresorima, zlikovcima . Pa zamislite dragi Milodane, kako je tada bio srećan neki sarajevski dečak od 19 godina kada je saznao da će vojni rok služiti u Lukavici, blizu oca, majke, brata, sestre, a izgubi glavu u Dobrovoljačkoj na osnovu Ganićeve naredbe. Barem ste njegov glas i naredbu mogli jasno čuti na snimku.
Jedino vredi komentarisati ono da RTS nije preneo. Iskreno, nisam ni znao. Zašto? Pa ne gledam Dnevnik Bast... ovaj "javnog servisa". Gledam Monitor BN-a koji je mnogo objaktivniji. I može se gledati na kablovskoj. Kao što svako ko je čitao NIN može sad čitati/kupovati "Pečat", ako to već ne radi. Tržište je ipak zakon za neke stvari.
Naravno, znam da "svi mi" finansiramo tu javnu kuću, mislim medijsku. E, to je pitanje za parlementarne stranke. Pozdravio bih da od NSPM dođe inicijativa koja bi pobrojala narušavanje prava "da znate sve" (kako se oni u reklamama hvale) i da to neka od opozicionih stranaka pokrene u Skupštini. Posebno zato što dolazi vreme reizbora direktora javne kuće... ovaj servisa.
"Pružena ruka pomirenja ne može da dolazi samo iz Srbije jer se tako ne otvara prostor za celovito sprovođenje teškog procesa suočavanja sa zločinima. Ako se i dalje bude insistiriralo na jednostranom pristupu, ostaćemo zaglibljeni u nemogućoj poziciji neprestanog oživljavanja starih sukoba. Treba pomenuti da Radio-televizija Srbije, javni servis građana, nije našao za shodno da proprati ovaj pomen. Ova činjenica dovoljno govori o neodgovornom odnosu prema srpskim žrtvama."
Ipak smatram da je ta ruka pomirenja iz Srbije mnogo više govori o srbiji. Da li će neko biti toliko civilizovan i suočiti se sa prošlošću to je nebitno.
Nažalost RTS je obavio svoj zadatak i "zaboravio" na tu veoma važnu vest. Ali što bi rekao pokojini patrijarh: "Budimo ljudi iako smo Srbi". Učimo potomstvo kako se treba ponašati. Šta Srbiji znače oni na čelu BIH. Okrenimo se nama. Mi smo bitni u ovoj situaciji. Ponovo ći hrišćanski "ko tebe kamenom..." ili "Kada dobiješ šamar okreni i drugi obraz".
Kada je nama zbog Dobrovoljačke i pomena tako teško, zapitajte se kao je onima čiji su stradali u Srebrenici...
Bog sve vidi.
PS. Zanimljivo ja uopšte nisam vernik.
Ipak sam dobio zadovoljstvo rasprave
@ Milodan
Da li si tako odmeren u izjavama i kada je reč o zločinima koje su počinili (tačnije za koje su okrivljeni) Srbi?! Recimo, poznato (ti) je da je još Miloševićeva vlast* uhapsila Erdemovića i osudila neke ratne zločince. Možda si onda, pre deset godina, zastupao stav da je svejedno da li se Mladiću sudi u Srbiji ili Hagu. Da je kojim slučajem porenut postupak u Srbiji (a po našem sudskom sistemu može i da se sudi u bekstvu), i da je rečeno kako neće biti izručenja, da li bi onda rekao kako je to dobar korak i kako će vreme pokazati?
Najzad, da li smatraš da je loša politizacija žrtava Srebrenice i da je to nemoralno, a vidimo da tu politizaciju sprovode "Srebreničke Majke" (ima u tu i članova muškaraca), NVO-i u Srbiji, zemlje članice Evropske Unije, posebno Holandija, kao i ostala EU-birokratija!?
* striktno gledano nije Miloševićeva vlast sudila ratnim zločincima, jer je sudstvo u Srbiji definisano kao nezavisno. Baš kao i sudstvo Haškog tribunala.
Na žalost Saša, on je prvo loš čovek, a onda ide sve ostalo! Ovo ne govorim napamet. Imao sam prilike da ga mnogo, mnogo puta lično "upoznajem" kao "čoveka" na funkciji Ministra odbrane, a zatim i kao "Vrhovnog komandanta".
Neposredno. Izvorno, ne izvodno! Oči u oči. I, zaključak je strašan!
Mnogo toga bih imao da napišem, ali naravno da nebi prošlo, ako i ovaj komentar prođe. Ključ problema je u njegovim osobinama, predrasudama, gordosti, vlastoljublju, slvoljublju, sujeti, osvetoljubivosti i sličnom.
Da nije tako, verujte, sve bi bilo drugačije.
"Ovih dana teče suđenje Radovanu Karadžiću. Čovek ih razvali i oko Markala i oko Srebrenice i oko svega. Na RTSu ni glasa!"
Da li ima snimaka suđenja negde na internetu? Dajte nam neku vezu do njih, ako ih ima. U Srbiji vlada mrak, programi se emituju s dva minuta zadrške radi kontrole ...
GRAĐANISTIČKI projekat kulminira u Srbiji KAO NIGDE DO DANAS I NIGDE U SVETU.
Ali... Ništa nije gotovo! Tek počinje!
Imate odloženi prenos iz HAga na BN televiziji, a povremeno i snimak na RTRS. Danas je na primer naterao nekog nadobudnog špijuna koji je pisao 1994. izveštaj za Markale,da prizna da ne zna ko je ispalio granatu. Na to mu Rašo kaže: ``Ali jedan moj general je dobio doživotnu robiju na osnovu Vašeg izveštaja da su Srbi to uradili``! Dobro je što daju odloženi prenos, jer se time izbegavaju gubljenja vremena na ona smorna pitanja tužilaca tipa: Da li četnici nose šubare i zašto?
@Goran Jeftović
Ne znam čoveka, samo pretpostavljam. Nekako mi je lakše da verujem da je dobar. Doduše rezultati rada su mu malo diskutabilni. Ako ste u pravu za Broja 1, onda kukala nam majka.
Pa zar bi smeo ovako javno, imenom i prezimenom, da pišem o takvim stvarima.
Od njega je "nastradalo" mnogo ljudi. Ovo nastradalo pod navodima, znači, penzionisano, sklonjeno sa visokih dužnosti, oterano u Hag, u naše zatvore i tsl. Direktnim ili indirektnim angažovanjem!
I sam sam to osetio na svojoj koži i to u par navrata!
A o njegovim rezultatima govore dela. Pustite moju i priče ostalih komentatora. Izvršite malu analizu svega onoga što je radio i uradio i na jednoj i na drugoj funkciji, i biće vam još jasnije.
Takozvana reforma Vojske, koja je inače izvedena protivustavno i protivzakonito i to u više faza, bila je plansko, organizovano i ciljano razbijanje iste. Vidimo rezultate. Jednostavno, nema je.
Treba li da vas podsećam ko je sprečavao i sprečio povratak čuvenog "Kosmetskog odreda" Vojske i policije koji je bio spreman (odlično obučen i opremeljen) za povratak na Kosovo i Metohiju uskladu sa Rezolucijom 1244.
Činio je to vodeći žestoku medijsku i svaku drugu kampanju koja je prošla ne samo u narodu, nego i kod ministara i poslanika u svim tadašnjim vladama i skupštinama.
To je bila ključna aktivnost koja će proizvesti u konačnom, nezavisnost Kosova.
Da smo uputili taj Odred dole, vratilo bi se bar još 50.000 Srba (a bila je procena daleko više u nekoliko faza) i stvari bi se izmenile u našu korist nepovratno!
Naravno, u tom projektu nije bio usamljen i ne manju odgovornost snose svi vodeći političari u periodu od 2003. do danas. On je bio samo ključna figura i izvršilac tog prljavog posla!
Na kraju, a pro po onog vašeg "kukala nam majka", žalosno je, mnogi se još zanose, ali nama je majka odavno zakukala i tek će kukati!
Srdačan poudrav i svako dobro.
Ja napisao:
Vi napisali:
Po ovom pitanju nećemo približiti stavove da se nadgornjavamo letnji dan do podne.
Potpuno se slažem sa Vama.
Ova boldovana reč je jedna od najsvetijih reči u našem rečniku. Ja je nikada nisam nikada izgovorio u prvom licu jednine a ni uopšte. Ova reč se ne izgovara, ona se nosi u srcu i duši, određuje kakav odnos treba da ima pojedinac ili kolektiv prema svojoj domovini i narodu kome pripada. Da se razumemo, ništa na Vašu adresu. Ali, hoću da iskoristim priliku da je preterano korišćenje ove reči njenu ogromnu važnost dovela do besmisla. Koristili su je, malte'ne kao poštapalicu i u nedostatku argumenata čime je njeno značenje devalvirano do samog dna. Lično mi to mnogo smeta.
Nisam aktivista ni jedne NVO niti sam član bilo koje stranke. Toliko.
Pozdrav!
@Saša!
Nemam nikakvih zamerki na Vaš komentar. Potpune se slažem sa Vama osim:
Nismo još, poštovani Saša. Ima dosta toga što nismo uradili i pitanje je da li ćemo i kada uraditi.
Svako dobro!
@Vukadin!
Svoje stavove na gornju temu izneo sam na ovom portalu bezbroj puta, ne bih da se ponavljam, ako Vas zanimaju možete ih videti u mojim komentarima, uglavnom, u tekstovima Stefana Karganovića.
Pozdrav i Vama!
Kada sam pročitao Vaš humani, humanistički, skrušeni, moralni, katarzični, samopročišćavajući, uzvišeni, i nadasve, nemojte mi zameriti, patetični komentar, shvatio sam jednu stvar.
Spasa nam nema, ali propasti ne možemo.
Bez ljutnje, uvaženi, ali ovo malo nas što je ostalo od ponosnog naroda Srba je tokom istorije izdržalo i mnogo teže borbe, sa mnogo moćnijim protivnicima, pa će izdržati i ovu krajnje apsurdnu "borbu" Vaših istomišljenika protiv srpskog "nacionalizma, fašizma i antisemitizma".
Uzgred, gde nađoste "fašizam i antisemitizam" u Srbiji, pa čak da ga ima u "količinama" da to zahteva i "borbu". Zaista sam impresioniran. Za nacionalizam znam, ima nas, posebno na ovom sajtu, evo ja sam nacionalista i patriJota, priznajem kriv sam. DŽaba da nas "korenite", uvaženi, jer, da se malo našalim, i "kada nam muške uzmete živote i grobovi naši boriće se s vama".
Posebno su ganutljivi Vaši naivni "izlivi nježnosti" spram hrvatskih predsednika Mesića i Josipovića i njihovih "skrušenih, nadasve iskrenih izvinjenja".
Evo da Vam u tom smislu postavim pitanje, a šta mislite Milodane, da li će hrvatski Sabor IKADA doneti deklaraciju o NDH i Jasenovcu, odnosno o tzv. "Oluji" i izviniti se za genocid nad STOTINAMA HILjADA SRBA, ljudi, žena, dece. Hoće li to predložiti Mesić,Čičak, Puhovski i Vesna Pusić. Hoće li se boriti za to.
Hoće li vrli gospodin, pristojni, "kulturni" i uglađeni Josipović inicirati takav jedan akt čišćenja sopstvenog dvorišta, ili će se za svog mandata, svakog petog kolovoza i on kao i svi njegovi prethodnici naći u Kninu, da sa ponosom odaje počast tome što su Srbi nestali iz onoga što se danas naziva Hrvatskom, i što su odneli svoje opanke bez pedlja "hrvatske" zemlje.
Znate Vi odgovor, kao što ga znam i ja.
U svom tom Vašem humanizmu i antinacionalizmu, nedostaje osećaj za elementarnu pravdu. Osećaj za strahovitu nesreću i bol svoga roda koji je jedini zaista doživeo pravi genocid. A nikoga nije briga pa ni nas same.
1. Robustno i sistematsko investiranje NVO sektora u denacifikaciju(ISKLjUČIVO)srpskog nacionalnog korpusa izaziva prirodnu i opravdanu reakciju mislećih POJEDINACA (na žalost, ne, društva u celini, ne, krucijalnih institucija poput SANU i UNIVERZITETA)čiji se odmereni i odgovorni stavovi potom tendenciozno interpretiraju kao ultranacionalizam a zapravo predstavljaju stabilnu, konstruktivnu i kontrolisanu refleksnu reakciju na ugrožavanje nacionalne samobitnosti.
2. Nacionalizam je pozitivno i plemenito osećanje koje NVO sektor, ali ne i samo on, pokušava da poistoveti sa nacizmom i fašizmom jer jedino tako opravdava smisao svoh postojanja i obezbeđuje izvore finansiranja.
3. Nijedan srpski intelektualac angažovan na terenu nacionalnog pitanja, nijedno udruženje takvog karaktera ne naglašava ni približno pitanje nacionalne samosvesti i brige za isto, koliko to čine Merkelova, Sarkozi, odlazeći Braun ili Obama koji svoje nacionalne intrese "štiti" čak i u Avganistanu.
4. Sporadične antisemitske i fašističke incidente, kakvih NA ŽALOST ima, premda ni više ni manje nego u ostalim razvijenim evropskim demokratijama, mora da tretira DRŽAVA a ne da preimućstvo ima NVO sektor
Neposredno. Izvorno, ne izvodno! Oči u oči. I, zaključak je strašan!
Poštovani g. Jevtović, ja Vam verujem a mnogo puta sam i ovde pisao da niti tadić niti ostala klika oko njega ne pravi slučajne greške niti su pogrešni politički potezi plod njihove naivnosti. Naprotiv, svi oni pre svega imaju loše namere. Dokaza ima na pretek a u njihova obrazloženja (opravdanja) može da poveruje samo onaj čija je elementarna zdravorazumska logika narušena. Verujem da su i branioci njihovih "ideja" čak i na ovom portalu "po zadatku" a ne zato što u to veruju, jer koliko god naivno izgledalo naš narod je od raspada SFRJ pod permanentnim pritiskom i neprestano se vrši medijsko nasilje i "ispiranje mozgova". Po onoj Gebelsovoj: "1000 puta ponovljena laž postaje istina".
Još bih dodao da je najveća đavolova prevara što je ubedio ljude da ne postoji.
Baš tako. Na žalost mnogima će trebati još mnogo vremena da shvate šta nas je snašlo sa njim. Ubi nas neznanje i naivnost, a sve činjenice su na dohvat ruke, tu pored nas.
Da, i onaj Vaš zaključak o đavolu je inzvaredan. I kada bi sada neko ko iz teološkog ugla posmatra čitav problem, napisao nešto na tu temu, a očigledno je da imamo ljude ophrvane đavolom, pa i njega samog na delu, ispao bi, u namanju ruku, lud.
Srdačan poudrav.
Činjenica je da je došlo do etničkog čišćenja Srba iz Hrvatske, Federacije BiH i sa Kosova. Da li je politička elita Srbije u to vreme tome doprinela može se zaključiti iz tekstova koji slede:
Svedocenja ocevidaca koje je pribavio IWPR sadrze dramaticne nove dokaze o tome kako je policija Slobodana Milosevica spaljivala leseve etnickih Albanaca iz prepunih kamiona u jednoj fabrici u juznoj Srbiji za vreme sukoba sa NATO-om 1999. godine.
"Kamioni sa misterioznim tovarom su pristizali u fabricki krug sa ugasenim svetlima. Radnici trece smene, medju kojima sam bio i ja, vracani su kucama sa ulaza u fabriku", rekao je ovaj izvor.
"Kada bi kamion otisao, na scenu su stupali takozvani "cistaci" koji su proveravali da neki deo tela ili licne stvari nastradalih ne ostanu slucajno na asfaltu ispred ulaza u topionicu", kaze on.
"Danima posle toga u Surdulici se osecao karakteristican miris spaljenog ljudskog mesa. Ja znam tacno taj miris, prosao sam sva ratista u [bivsoj] Jugoslaviji".
Ovaj drugi izvor dodaje da je izbor pao na Mackaticu zbog njene blizine Kosovu jer je udaljena oko 170 kilometara od Prizrena kao i zbog relativne anonimnosti – malo kome izvan fabrike je uopste bilo poznato da u njoj postoje visoke peci.
otom se kaze da je tadasnji komandant Jedinice za specijalne operacije Milorad Ulemek "Legija",
Prema navodima FHP-a, prihvat leseva i organizovanje spaljivanja su tada organizovali najvisi celnici lokalne policije – od kojih su mnogi jos uvek na svojim polozajima, dok su takozvanu "asanaciju terena" organizovali zvanicnici od najveceg poverenja Slobodana Milosevica, tadasnjeg predsednika SRJ.
Matematika je nauka koja se bavi egzaktnim brojčanim podacima. Oni su, kada se radi o etničkom čišćenju poznati. Niko tu nije čist a mi Srbi ponajmanje. Da li da čekamo na druge ili da nastavimo da čistimo ispred ili u našem dvorištu stvar je stvar je ličnog stava. Moj stav je, što sam već napomenuo, da trebamo očistiti ispred svoje kuće pa onda a punim pravom zahtevati od drugih da to učine.
Koga za ovo što ste napisali okrivimo? Ima li tu i krivice i naših velmoža?
Pozdrav!
Čuvena izreka Nikole Pašića koju i sam često koristim. I ima smisla, mada bih više voleo da nikada ne dođemo u takvu situaciju.
Ja zaista o ovome ne bih pisao da mi gospodin Vučinić nije nametnuo ovu temu, citat:
I jedno i drugo se ne dokazuje rečima nego delom. Ova reč sa velikim "J" je upravo ide u prilog mojoj teoriji krajnje izanđalosti ove lepe reči, bez obzira u kom kontekstu i kojim povodom (slutim) ste je napisali.
Možda da, možda ne, ne znam. Ali ima izvesnih pomaka. Primer je genocid nad Jermenima u Turskoj 1915. godine. Kada u Hrvatskoj bude na vlasti partija-stranka koja će pratiti ideologiju Ive Josipovića verujem da će do toga doći.
Ne znam da li vam je poznato da su Bljesak i Oluja posledica dogovora Miloševića i Tuđmana. Ni ja ne bih verovao u tu "priču" da nisam nekoliko meseci ranije saznao za scenario koji se 100% ostvario o čemu sam opširno svojevremeno pisao na ovom portalu. Da skratim: Sloba i Franjo su se dogovorili da se Srbi u RSK "puste niz vodu" zbog podele BiH i iseljavanja Hrvata iz Bosanske Posavine. Dokaz: Smena Čeleketića Mrkšićem, nikakav vojnički otpor VRSK u Bljesku i Oluji, organizovano iseljavanje Srba, vest u padu Knina na režimskim medijima u Srbiji i odnos srpskih vlasti prema izbeglicama na prelazu Rača.
Pozdrav!
Citirali ste moj tekst, pa da pojasnim, ali, iskren da budem, "visim" na ovom portalu dobrih par sati pa sam pomalo i umoran, ali evo:
Da ne bih ovde koristio tehniku Copy/Paste imate moućnosti da dođete do potrebnih saznanja na dva načina:
1. Ukucate na Google "Antisemitizam u Srbiji" ili "Fašizam u Srbiji" (latiničnim pismom)i doći ćete do potrebnih informacija, ili...
2. http://www.hereticus.org/arhiva/antisemitizam-u-srbiji.html, odnosno http://www.kuda.org/neonacizam-fasizam-i-desni-ekstremizam-u-nemackoj-i-srbiji-slicnosti-i-razlike
krucijalnih institucija poput SANU i UNIVERZITETA
Na koje pojedince mislite imajući u vidu da se mišljenja pojedinaca u pomenutim (a i drugim) institucijama dijametralno razlikuju?
Aha! Sad'sam shvatio. Kako su oni reagovali tako smo i prošli.
Baš tako, potpuno se slažem sa Vama. Ali! Dali je po vama ovo samo osećanje ili busanje u junačke grudi. Busanje u grudi ne znači i pozitivno i plemenito osećanje, barem, ja tako mislim.
Nisam baš razumeo deo teksta gde se naši nacionalni radenici ne mogu upoređivati sa brigom poznatih svetskih lidera za "tamo njihove" nacionalne interese, ali nije ni bitno.
...mora da tretira DRŽAVA a ne da preimućstvo ima NVO sektor
Da, to bi trebalo da rešava država, ali ga ne rešava ili ga rešava traljavo da ne napišem nešto drugo, pa je, eto, to preuzele NVO. Da li zbog toga treba da osuđujemo državu ili NVO? Pa, državu, narvno.
Pozdrav!
Patriota nije izanđala reč. Izanđale reči su "čišćenje svog dvorišta", "katarza", "suočavanje sa prošlošću", "denacifikacija i dekontaminacija" te slične antisrpske fraze nametnute od onih koji su rešili da nas pored agresije i duhovno unište. Najizanđalija i najbesmilenija reč i teorija je ona o navodnom srpskom "fašizmu i antisemitizmu". Pa gde će Vam duša Milodane, imputirati "fašizam" narodu koji je od istog razoren i koji je izgubio preko milion ljudi od onog istinskog nacizma kakav je bio hrvatski ustaški pokret.
Tako je uvaženi, patriotizam se dokazuje delima, mada nije nikakva sramota javno reći ono što ja sa ponosom uvek ističem, da sam nacionalista i patriota. Uzgred, branio sam zemlju 1999.
Dela, kažete.
Za Vas je patriotsko delo borba protiv imaginarnog srpskog "fašizma, antisemitizma i nacionalizma", a za mene je patriotizam borba protiv zabluda ljudi Vašeg kova, borba protiv antisrpske politike koju vode NVO,Hrvatska, Duklja, te muslimanski i albanski nacionalni pokreti podržani od strane SAD. Za Vas je patriotizam plakanje za "Srebrenicom" a za mene borba da se nepojmljivo teži zločin Jasenovac i genocid u Hrvatskoj otrgnu od zaborava.
Neko od nas nije pravi patriota. Ne kažem, moguće je da se radi o meni.
Nepopravljivo ste naivni sa tom tipično srpskom nebuloznom fascinacijom "uglađenim" Hrvatima.
Politika prema Srbima i Srbiji, je bila oduvek surovo dosledna počevši od Starčevića, Radića, Pavelića, Bakarića, pa do Tuđmana, Mesića, i ovog "finog" sadašnjeg vrhovnika.
Samo taj sada, kada Srba više nema u Hrvatskoj može sebi da dozvoli luksuz da kaže i neku manje ružnu reč o tih 4% preostalih "kućnih ljubimaca".
Sada kada je remetilački faktor rešen konačno genocidom i proterivanjem, likovi kao što su Mesić i Josipović mogu da izigravaju "humane demokrate" a naivni Srbi kao što ste Vi da im veruju i dive im se.
Uzgred, taj "uglađeni" je pisao bestidnu odurnu lažnu tužbu protiv Vaše zemlje, a Vi se kunete u njega.
Intelektualno uvredljivo
Čim budete citirali ovaj isti izvor povodom Klečke, Glođana, Đakovice,Orahovca, Kuksa, Tropoje,Belaćevca, Opteruše, možda i možemo prodiskutovati. Ovako, samo im omogućavamo da pune svoje godišnje budžete, a ja u tome ne želim da učestvujem. Jako ih dobro znam. FHP je prebogata antisrpska organizacija par excellence. Natašina sekretarica ima mesečnu platu 1500 evra. Lično poznajem čoveka koji je pandan Nataši KAndić u Prištini. Ne pada mu na pamet da istraži bilo šta vezano za stradanja Srba. Budžet mu je takođe milionski. Šta tek reći za Žarka Puhovskog, hrvatsku Natašu? Taj čovek može da kaže da su Srbi stradali, ali kao oparen skače kad mu se sugeriše da je hrvatska država odgovorna. Verovali ili ne, ja to poštujem. Uz NAtašu citirate i neku izjavu Stjepana Mesića datu crnogorskoj televiziji u proleće 2000. Nemojte se ljutiti ali ni FHP ni Mesića ne smatram dobronamernim. Naprotiv. Da li je bilo krivice naše politike i političara? Verovatno je bilo. Bila su i teška vremena. Sadašnja politika samo udara pečat i to u znatno boljim uslovima.
...kad su oni spaljivani "poljskim visokim pecima broj cetiri i pet".
To što za sebe kažete je ljudska osobina koja se stiče rođenjem. Naravno, ne kod svih jer u svakom žitu ima kukolja. To je urođen način ponašanja i to se podrazumeva i nije dobro, barem tako mislim, insistirati na tome ali se treba ponašati u skladu sa tom predivnom rečju.
A ovo je već nešto drugo. Zbog čega nam je ovo potrebno? Tu mislim na sve nacije sa prostora bivše SFRJ. Ovo se nije desilo nakon Drugog svetskog rata. Svi zločini ustaša, četnika, partizana i okupatora su "gurnuti pod tepih", nije došlo do suočavanja sa prošlošću, katarze, "čišćenja sopstevnog dvorišta" što podrazumeva potpunu istragu o broju stradalih i suđenje zločincima, za razliku od pripadnika nemačkog naroda, i zbog toga su nam se ovo desilo 90-tih'. E, da se to ne bi ponovilo mojim i Vašim potomcima potrebno je da se (svi u regionu) suočimo sa nedavnom prošlošću, osudimo zločince i tek tada nam se neće desiti repriza.
I jedno i drugo (a ima toga još) je strašno. Znate šta? Od kako znam za sebe ja sam pacifista. Nedavno sam ovde napisao da nijedna ideologija nije vredna jednog ljudskog života. Ne delim zločine na "naše" i "njihove", sve ih osuđujem sa podjednakom srdžbom. Ali! Ne mogu da nađem nikakvo opravdanje da je neko počinio zločin u moje i Vaše ime. I nisam jedini koji tako misli. Jednostavno to je jače od mene. Takođe, mislim da u Hrvatskoj, BiH, Kosovu... ima takvih (a ima ih) koji će poput mene reći-napisati ovo što sam upravo napisao. Mnoge poznajem lično a još više onih koje znam "virtuelno", preko interneta. I na kraju, po mom skromnom mišljenju, sada to mislim, Ivo Josipović je istinsko osveženje na ovim prostorima. Iskreno žalim što u Srbiji nemamo političara tog profila. Moguće je da se varam u svojoj proceni.
Pozdrav!
Jeste li sada zadovoljni? Nema razloga
prvi deo Vašeg teksta komentarisati.
Mi smo se i ovako udaljili od teme koju obrađuje uvodni tekst još treba da raspravljamo o tehničkim karakteristikama peći u Surdulici.
Ovo je citirani deo teksta koji, mojom greškom, nije zatamnjen. Uostalom napisano je latinicom dok je moj komentar pisan ćirilicom. Termin "poljski" može da znači da su peći iz Poljske (poznati su po proizvodnji) ili je to lokalni naziv jer se Mačkatica nalazi u delu koji se zove Veliko Polje. Lično mislim da je ovo drugo u pitanju. Ne bih o sofisticiranoj tehnologiji govorio za peći u Surdulici koje su, možda, izgrađene pre Drugog rata. Nisam mlad, nešto se ne sećam takvih investicija u Surdulici.
Pozdrav!
Taj unutrašnji svet, u kome Vi živite, mora da je zaista predivan. Voleo bih kada bi i ja mogao da ga duhovno dosegnem.
U njemu je sve lepo, u njemu je sve divno, u njemu se sve raduje. A takođe u njemu caruje drugarstvo.
Svi će se narodi na Balkanu "suočiti sa sopstvenom prošlošću", svi će doživeti "katarzu" (logično, prvo zli "fašistički i antisemitski" Srbi, zbog "nas samih"), i na kraju balade, svi će zaigrati kozaračko kolo. Sa Vašim idolom Josipovićem na čelu. Mesić će da tercira.
Tamo gde je bilo srce stajaće sunce, a poeziju će svi pisati.
Cvetaće hiljadu cvetova.
FHP je prebogata antisrpska organizacija par excellence. To je sigurno 100%. Slobodno se može reći da su ratni profiteri. Vi ih možete braniti i to je Vaš izbor, ali ih ne možete odbraniti, i to niko ne može. KAd tad će im taj novac na uši izaći, jer ga stiču na ljudskoj nesreći.
Proputovao sam svet. Nigde, ali nigde organizacije poput FHP ne postoje. Postojale su jedino u Rusiji pre Putina, i nigde više.
NA žalost mnogo smo toga progutali, tako da svakojake podmetačine FHP i njenih sestrinskih organizacija prolaze neprimetno i nekažnjeno, jer su njihovi sponzori daleko jači od naše države.
Greška, priznajem, mislio sam na kotlove.
Ja jesam (bivši) železničar ali znam kako funkcionišu termoelektrane. Transportni sistem "beskonačnih" traka, bunkeri, dodavači, mlinovi, preko ventilatora se samleveni ugalj ubacuje u ložište a odatle (sagoreli ostaci) u dimnjak ili preko rostova na deponiju pepela...
Nisam siguran u ovu vašu tvrdnju, ali dobro...
Ako već znamo za Batajnicu, Petrovo selo, Perućac i evo sada, izgleda, i Rašku zbog čega sa nipodoštavanjem odbacivati i ovakvu mogućnost. Uostalo, svedoci su rekli svoje. Preostaje da istraga potvrdi ili demantuje ove tvrdnje. I na kraju evo šta je rečeno povodom otkrivanja masovne grobnice u okolini Raške:
Oko FHP smo završili priču. Svako ostaje na svojim pozicijama.
Pozdravljam Vas, brate moj!
Vi rekoste šta imadoste da kažete, ja takođe, držim da je dijalog bio korektan bez obzira na dijametralno suprostavnjene i nimalo približene stavove. Još samo jedan detalj:
Vole bih da je tako, ali nije. Evo zašto:
YouTubehalid beslic djeco bosanska
Pa kamen da zaplače. I ima toga jooooš. Pokojna Milica Rajić, naprimer.
Pozdrav od mene i svako dobro Vam želim!
Nemate potrebe biti cinični. Sto puta smo videli kako se u ložište ubacuje droga. Osim toga znam za slučaj kada je u "Kolubari" čuvar na presipnom mestu transportnog sistema upao u ugalj i od njega nisu našli ništa. Sve je moguće. Nikada nisam tvrdio da se ovo u Mačkatici desilo ali ni apriori odbacivao takvu mogućnost.
Mnogo je stradalih naroda. Držim da mislite na Srbe. U redu je, ali znam neke Srbe koji su to po zanimanju baš u cilju da imaju veće (plate i) penzije. Hvala Bogu da Vi to niste.
Ispade veliki problem samo zato što je na tastaturi "j" pored "k".
Pozdrav!
Nemojte da se ljutite uvaženi, podsećate me na ludo zaljubljenog momka koji trči za devojkom koja ga je ostavila i koja ga u svakoj prilici hladno i oholo odbija, a on i dalje trči li trči.
Tako i Vi. Uvek ćete naći predmet fascinacije u nekom "uglađenom i slatkorečivom" Hrvatu.
Prava istina je da ne mogu hrvatski političari da nas toliko mrze, koliko mi možemo da se samoponižavamo i da ih volimo, da trčimo za njima i upućujemo im hvalospeve.
Sa druge strane ljudi Vašeg kova jednog sasvim umerenog, uglađenog i kulturnog srpskog političara kakav je recimo Koštunica nazivaju "fašistom". O tempora o mores.
Bez uvrede, uvaženi, Vi ste živi dokaz kakav nam je amanet ostavilo 35 godina Titove vladavine.
Pečat "večite" krivice za "hegemonizam i velikosrpski nacionalizam" se toliko oseća u redovima koje ispisujete, da je to pomalo već i monotono.
Sad, šta je tu je.
Puno uspeha u Vašim nadanjima povodom Josipovićeve "politike" Vam želim.
Nadam se da ćete se setiti ovoga što sam Vam pisao kada dotičnog "uglađenog" budete gledali na proslavama "domovinskog rata" u Kninu, "Blajburga" i sličnim manifestacijama na kojima će upućivati neskrivene otrovne poruke i strelice prema Vašoj zemlji i narodu.
Kao i na mestima na kojima će se lažno kititi "antifašističkom borbom" u Drugom svetskom ratu, koju su radi prave istine vodili gotovo isključivo Srbi (jer hrvatski narod osim revolucionara, sve do 1943. godine nije imao nikakvog racionalnog razloga da se bori protiv svoje nacionalne "neovisne države").
A poziv na pomirenje dotičnog će glasiti: Priznajte vi da ste izvršili velikosrpsku agresiju, a mi ćemo onda da razmislimo da li da vam oprostimo.
Pozdravljam Vas uvaženi.
Ako ništa, makar smo "uglađeno" razmenili stavove.
Nema sumnje da ste dobar čovek, ali nepopravljivo naivan.
Ko zna zašto je to dobro.