Kakva SANU, gospodine Karganoviću?! Pa zar niste videli da su ih korumpirali velikim prinadležnostima, sasma nezasluženim stručnim angažovanjem, a moralno da ne i pominjemo. SANU je sada izrazito nesrpska institucija – jalova i „proevropska“. Isto je urađeno i sa SPC, samo ne tako javno. Patrijarh, koji je godinu dana pre izbora davao zbilja zdravorazumske i otresite izjave o ekumenizmu i dolasku rimskog pontifeksa, sad je nešto utanjio i izbegava decidirano izjašnjavanje. Eh, kojih li vremena, kojih običaja, što bi rekli Latini.
Preporuke:
0
0
3
petak, 16 april 2010 18:35
sasa r.
Odličan tekst, svaka reč je na svom mestu. Jedino što je u praksi izostalo, to su gradjanske demonstracije po ovom pitanju, ne toliko zbog nas, već zbog onog naroda iz Republike Srpske. No, to je već stvar alavih vitezova srpske opozicije ( ima i koji nisu alavi, ali jednostavno "prespavaju" ključne dogadjaje, ili reaguju vrlo mlako ), koji treba da otvoreno pozovu narod na ulice.
Preporuke:
0
0
4
petak, 16 april 2010 18:57
hroničar
Gospodine Karganoviću, istina je na strani Vas i Vašeg udruženja, a to je mnogo jače od propagandnih resursa kojima raspolaže druga strana.
I moje je mišljenje da su se stvarni tvorci deje o srpskom priznanju zločina Silajdžić i Kacin zaigrali. Slučaj Srebrenica nije Damoklov mač nad glavom Srbije, nego upravo obrnuto, nad glavama tvoraca propagandnog mita o Srebrenici.
Svojevremeno je bila afera o šezdeset hiljada silovanih muslimanki. Sada to niko ne pominje. Za mene je to bila omiljena tema kad god bih bio u situaciji da polemišem sa muslimanskim propagandistima na Zapadu.
Dajte da vidimo podatke, dokaze. Naravno sve izmišljeno.
Verujte, uskoro će Srbi insistirati da se pričao Srebrenici, a oni koji su do sada pričali će najrađe da se o tome ne priča, poput Hrvatske koja jedva čeka da povuče optužbu. Pre svega u haškom tribunalu došlo do spoznaje da je Srebrenički mit ipak samo mit. Još kad im Karadžić izađe sa podacima, ako mu dozvole, neće od srebreničkog mita ostati ništa što bi opzbiljnije teretilo Srbiju. Još kad se odmota klupko ko je streljao zarobljenike i zašto. Vi ste svakako u tome isprednjačili, ali ima nas još koji smo voljni i rado bi pomogli i na svoj skromni način i pomaženo da se što reče jedan komentator na NSPM "kamen po kamen izgradi kula istine". Ništa ni Srbima ni muslimanima nije toliko potrebno kao istina. A Deklaravcija o Srebrenici je pacerski politički potez Kacina i Silajdžića uz pomoć ovdašnjih državničkih laika, lišena ikakvog sadržaja i potencije.
Preporuke:
0
0
5
petak, 16 april 2010 19:53
sava t.
Istina je najskrivenija pojava na Planeti, od kad je sveta i veka, a Stefan Karganović je među onim ljudima koji su dali najveći doprinos u otkrivanju mraka i zablude koja se širila oko Srebreničkih žrtava.
Evo i ja bih iskoristio priliku da (koju mediji kriju kao zmija noge) podsetim javnost da je danas tačno 66 godina kako je Američka avijacija, na Pravoslavni Uskras, 16. aprila počela sa bombardovanjem Srbije, koje je, u nekoliko navrata, trajalo sve do ulaska Crvene armije u istu.
Preporuke:
0
0
6
petak, 16 april 2010 20:08
Mile Bre
Svaka zahvalnost g.Karganoviću i g.Paviću, Srpskim Dverima, redakciji NSPM i svim drugima koji su se angažovali u obelodanjivanju istine o dešavanju u i oko Srebrenice. Iako nam nije pošlo za rukom da osujetimo deklaraciju o Srebrenici, postignut je značajan uspeh (125 poslanika glasalo za deklaraciju plus jedan "Jovanča"), koji nam daje moralno pravo da se ponosimo na dovođenje deklaracije ka ivicu kraha. Mojom procenom, većina javnosti koja je bila protiv deklaracije, rukovodila se štetnošću deklaracije za srpski narod, a manjina pravdom i istinom na prostorima Srebrenice. Za obelodanjivanje istine, daće značajan doprinos g.Dodik svojim zahtevom da se izvrši novi popis stanovništva u ovom kraju, što nailazi naravno na otpor muslimanskih vlasti u Sarajevu. G.Dodik želi dokazati da se mnogi, koji se smatraju žrtvama "masakra" nalaze među živima. Ova akcija bi kao i pokretanje nove ekshumacije leševa, te i (pre)ispitivanje učesnika "masakra", doveli do vidnog zaokreta u obelodanjivanju identiteta ZLOČINCA. U tom slučaju, jednog dana bi ta ista skupština Srbije, mogla naći načina da se skine "breme" sa pleća naroda, te da se deklaracija (infirmira)označi ništavnom. Ako pak pođemo od pretpostavke da je Srebrenica "produkt" osmišljen od strane zapadnih sila i Izetbegovića, biće nam jasno da bi ovakvi pokušaji naišli na otpor zapadnjaka i muslimanskih Bosanaca, a time i domaćih moćnika. Imajući podršku u Tadiću i Tadićevcima zapadnjaci i muslimani opravdavaju sve dosadašnje akcije protiv Srba, nastojeći da nastave zlodela nad srpskim narodom. Ugnjetavanjem na ovaj način srpski narod, te svođenjem Srbije na "Beogradski pašaluk", vraćaju istoriju Srbije za više od 200 godina u nazad, ostavljajući Srbima samo nadu u neku "novu" 1804 godinu.
Iz ovog načina sagledavanja situacije na dešavanja u Srbiji, smatram g.Karganoviću da nije završen posao našim člancima o Srebrenici. Moramo još toga mnogo da uradimo bar u medijima. Sa nadom u uspeh nastavljamo!
Preporuke:
0
0
7
petak, 16 april 2010 20:08
Nebojša Malić
Rezolucija o srebreničkom "genocidu" je bila zamišljena kao završni katanac za okove srpskog EUropstva, a ispala je jedan od najvećih poraza žutokratije, upravo zahvaljujući ovom gore opisanom otporu. Urušavanje legaliteta i legitimiteta ove vlasti time je skoro u potpunosti okončano. Dani su im odbrojani.
Preporuke:
0
0
8
petak, 16 april 2010 21:01
Vozi Miško
Vi i gops.Pavić ste uložili neverovatno pozitivnu energiju u ovaj projekat i uspeli ste da, najmanje kao "amateri neke tamo četvrte lige", ostvarite zapažen rezultat protiv "državnih profesionalaca vladajuće koalicije". Postignuti rezultat je tim više za divljenje, jer je medijska blokada bila gotovo totalna, čast NSPM! To je za svaku pohvalu i čestitke, uostalom, one nisu ni izostale. Međutim, sada ne treba stati i metanisati nad dobrim rezultatom, nego nastaviti nesmanjenom žestinom, koristeći "usput" najnovije zvanične podatke da se broj srebreničkih žrtva naglo i svakodnevno smanjuje.
Preporuke:
0
0
9
petak, 16 april 2010 22:56
Peter RV
Odlican tekst. Ocekujemo od dra Karganovica da nastavi da bude kljucna licnost za otkrivanje istine o Srebrenici.
Tuzno je medjutim konstatovati pasivnost SPC (od SANU kako jedan komentarista rece, nije se moglo nista drugo ni ocekivat). Nasa Crkva zna itekako da podbaci kad dodje stani-pani. Izkljucijuci se da donese jedan nedvomisleni stav pred jednom istorijskom klevetom Srpskoga Naroda, ce ostat kao
napomena da na nju ne mozemo racunat u kriticnim momentima.
Jedna prosta izjava, da nije konacno ustanovljeno sto se uistini dogodilo u Srebrenici, bi bila dovoljna da prevrgne ovu sramotnu operaciju.
Ne samo SANU i opozicija, nego u nasi popovi su bili uspavani. Bar sad znamo na koga ne mozemo da racunamo.
Preporuke:
0
0
10
petak, 16 april 2010 23:17
mačak, onaj pravi
Gospodine Karganoviću, hvala Vam na svemu što ste do sada uradili. Ovaj tekst je odličan, kao i komentari.
@hroničar
Pratim i uživam u Vašim, uvek lucidnim, argumentovanim i pametnim komentarima. Jasni su, snažni i spokojni. Zato što su istiniti.
Preporuke:
0
0
11
petak, 16 april 2010 23:53
opredeljen
uh sto vas volim neopredeljene!Procitajte sta Sveti Vladika Nikolaj Velimirovic misli o vama i vama slicnima-sramno!
Preporuke:
0
0
12
subota, 17 april 2010 01:12
Teofilo Stivenson
G. Karganoviću, sjajan citat Sinklera. Dopuniću ga Memetovom kratkom replikom iѕ drame Glengarry Glenn Ross: 'Always tell the truth [...] It's the easiest thing to remember.' To je zaista srž problema sa folirantskom, potkupljivom i lažljivom subelitom koju je porodila petooktobarska vlast. Kolaboracija je, samo da vas podsetim upravno proporcionalna stepenu okupacije.
Hvala Vam na svemu što činite da bi jedan narod napokon progledao. Ne bih se čudio da Vam revizionisti, protofašisti, rasisti koji mrze Aziju i kad spavaju i sva ta bulumenta negacionista Jasenovca, NDH i srpskih stradanja u Bosni, Hrvatskoj i na KiM nakači nekakvu etiketu smišljenu tokom vikenda na demo trenažeru na Balatonu. Pa šta?
Nastavite da koračate u istom pravcu, odlučno i bez osvrtanja. Broj Srba koji koračaju iza Vas se iz dana u dan povećava. Za razliku od onih na vlasti i njihovih istoričara punih džepova i debelih obraza, o Vašem radu će se daleko, daleko viče govoriti u budućnosti. U slobodnoj Srbiji.
Preporuke:
0
0
13
subota, 17 april 2010 02:20
jova
G.Karganovicu, tekst, kao i uvek, briljantno argumentovan.
Sve najbolje.
P.S.Istina je vazna nama zbog nas, a ne zbog drugih.Ako smo svoj na svome, mozemo se i braniti.
Preporuke:
0
0
14
subota, 17 april 2010 03:44
Neško
Camom tekstu nemam šta da dodam ili oduzmem osim što bih želio da naglasim jednu jako važnu stvar o kojoj sam prvi put čuo prije nekoliko semica kada sam gledao snimak autorovog gostovanja na nekoj lokalnoj televiziji:
Fatalizam u Srba odnosno važnost borbe čak i kada sve izgleda izgubljeno.
Ne znam koliko puta sam se, najčešće poslovno, ali i privatno, u životu susreo sa problemima koji na prvi pogled izgledaju nemoguće da se riješe. Ako me je iskustvo išta naučilo to je da ništa ne može biti nemoguće bar dok se ne uloži neki trud. U većini slučajeva dolazi ili do promjene situacije/okolnosti, čovjek analizom problema dolazi do novih informacija, nauče se nove stvari, sam problem se često pokaže kao nešto sasvim drugo ...
Kineska poslovica kaže da je najteži prvi korak, a onda korak po korak po korak i ... odjednom cilj se više ne čini tako daleko i nedostižan.
Nije danas vlast džabe promijenila taktiku. Sada kad više nema nikakve realne podrške osnovni "rad" odnosno propaganda je da su SVI isti. Svaki put kad se pojavi neka zdrava inicijativa odjednom se stvori mnoštvo ljudi koji počnu da pričaju kako nema vajde od toga, kako su svi isti, kako se ne vrijedi boriti ... kako recimo neće izaći na izbore (da "mislioče" na tebe ovde ciljam). Relativizatori koji što svjesno (po zadatku) što nesvjesno (zbog stvorene fatalističke svijesti) pokušavaju da sabotiraju svaku akciju.
Šta mislite kako su se Srbi osjećali tamo negdje krajem 1941-ve ili pogotovu srpska vojska na Krfu. Situacija je izgledala beznadežna i svaka akcija bez minimalnih šansi na uspjeh. Kad ono posle izuzetno krvi i znoja uspjeh nije izostao.
Za kraj želim istaći: Svi NISU sti! Kao i: MORATE/MORAMO se boriti ... pa makar to bilo i pisanje komentara jer neko to ipak čita i daje podsticaj i nadu da nisi sam. Potrebno je stvoriti kritičnu masu (mora se na tome raditi) da bi jednog dana stvari same od sebe počele da se razvijaju.
Preporuke:
0
0
15
subota, 17 april 2010 05:51
Sokenekos
Kako rece Oscar Wilde: "Ilusion is the first of all pleasures" (zabluda je prva medju zadovoljstvima). Jelkova i Harisova zabluda, tj., obmana, uz svesrdnu pomoc njihovih koalicijonih slugu u Srbiji (avaj!) eto nije proizvela zeljeni efekat. Sto narod rece, mozes kako hoces, ali ne dokle hoces. Naklon autoru i zahvalnost na borbi za istinu.
Preporuke:
0
0
16
subota, 17 april 2010 07:02
Kiza
Najveca ironija u istoriji covecanstva je da nacije koje su bile i jos uvek jesu najvece ubice i pljackasi, sada su najbogatije pa mogu da drze lekcije iz humanizma drugima, pa cak i da im sude i presudjuju.
Ko mi od Zapadnjaka pomene Srebrenicu, ja ga samo potsetim na sve kolonije koje je Srbija osvojila, drzala i pljackala u proslosti.
Obicno im treba nekoliko trenutaka da ukapiraju da ih zavitlavam obrtanjem njihove sopstvene istorije. Onda obicno ustvrde da je to daleka proslost i nije bitna, a ova skorasnja je bitna i tako u besmisao.
Hvala za ovako razuman clanak.
Preporuke:
0
0
17
subota, 17 april 2010 08:02
UUUAAAA CENZURA !!!
Da uaaa cenzura ! nisam rekao ništa nepristojno već samo malo istine .. i vi zabiste glavu u pesak . Ako ne objavite .. znači da ne postoji.. Blago vama braćo Srbi !
Preporuke:
0
0
18
subota, 17 april 2010 10:38
Dijasporac
Gospodine Karganoviću,Tadić je postigao sa deklaracijom takav autogol kod Srba u RS da mu više nikakva mimikrija ne može popraviti imidž ,njegov kredibilitet u RS je ispod nule.
Poseta manastiru Tvrdošu je pokušaj peglanja javnosti i "pranje fleka",nije smeo da prošeta Trebinjem(protokolom je bilo predviđeno),ustvari nije mu naravno pretila nikakva fizička opasnost ali bi ga doćekala masa ljudi sa povicima onako jednostavno,narodski LOPOVE,LOPOVE! Percepcija srpske javnosti Tadića je nivoa Mesića,Biserko...,
ili što bi narod rekao " Nije svako pop, ko nosi mantiju"...!!! Pozdravljam Vas i želim da se istina o "genocidu" dokaže.
Preporuke:
0
0
19
subota, 17 april 2010 16:22
Bojan Todorović
Zašto se pre samo par nedelja na nekoj od internet strana pojavi tekst o vom događaju, ali sasvim, sasvim drugačije sadržine i poruke?
Preporuke:
0
0
20
subota, 17 april 2010 16:23
Mirko Grbić, Banjaluka
Posjeta Trebinju je posjeta nesuđenom Patrijarhu SPC. Da li ste me razumjeli ? Ništa nije slučajno. pakleni plan i dalje je u opticaju !
Preporuke:
0
0
21
subota, 17 april 2010 16:24
Bojan Todorović
Onaj prvi ( od 1. aprila u tekstu : Posle priznavanja krivice....) očajnički, fatalističkim tonom najavljuje kataklizmu koja nas očekuje zbog poraznog i pogubnog usvajanja deklaracije, neumorno i sa gorčinom u glasu podsećajući da je na tu opasnost upozoravao.
Ovaj drugi međutim – slavodobitno objavljuje pobedu i propast štetne rezolucije?!
Onaj prvi ustvrdi da je „opasno ...donositi zaključke pretočene u međunarodnopravno obavezujuće deklaracije“, dok ovaj drugi zaključi da „rezolucija...nema nikakvu politički obavezujuću snagu i lišena je moralnog značaja“ ??!!
Za prvog deklaracija je „autogol“ i on se zabrinuto pita : „ Ko će plaćati nesagledive materijalne posledice ovog autogola“
Za drugog : „...rezolucija o Srebrenici samo uslovno ima političku funkciju. Njena prava svrha je edukativna...“„Deklaracija o Srebrenici je propala“, „Ona je mrtvorođena, i to je sada postala ireversibilna stvarnost (mada ja ne znam šta je to - prim. BT ) koju nikakve političke akrobacije više ne mogu da izmene.“
I napokon – onaj prvi se u komentaru vajkaše : „Plaćaće svi građani Srbije, uključujući i one kojima je 30 marta bilo bitnije da budu na utakmici umesto ispred Skupštine, gde se rešavala njihova moralna - a možda i materijalna – sudbina.“
Dok ovaj drugi tvrdi „...Sa druge strane , masovna (?) reakcija građana jeste bila jednoglasno negativna..“
Preporuke:
0
0
22
subota, 17 april 2010 16:27
Bojan Todorović
Iskren da budem – većinu nabrojanog ( praktično ništa od svega) nisam video. Najmanje sam video neku ozbiljnu debatu ( još manje stručnu i argumentovanu ) a najmanje navodnu „masovnu reakciju građana“.
Još jedna stvar mi prosto bode oči:
Vaš ton u objašnjavanju okolnosti i teškoća koje ste imali u radu na projektu. Iz tona kojim, čini se, objavljujete okončanje „projekta“ jasno izbija potreba da se naglase teški uslovi, nedostatak resursa, neravnopravni položaj, osiona nomenklatura, realni odnos političkih snaga, perfidne zaobilaznice, defetistički srpski refleks i ostale Scile i Haribde koje imadoste protiv sebe.
Poduže obrazlaganje koje treba da nas ( ili nekog drugog ) ubedi da se više nije moglo i da je posao odrađen najbolje moguće u ovakvim uslovima govori da taj neko ipak nije zadovoljan. Da li ste Vi obećali više - nije ni važno, ali nađoste za shodno da ( za svaki slučaj ) proglasite pobedu!
Preporuke:
0
0
23
subota, 17 april 2010 18:26
hroničar @ mačak, onaj pravi
Hvala na komlimentima gospodine mačak, ali nije sve baš tako.
Tačno je da ja ne lažem o događajima o kojima ponešto znam, tvrdim i to pismeno samo ono u što sam siguran. Poznato mi je da je snaga istine nenadoknadiva prednost u odnosu na onoga ko ne govori istinu, ali...
Spokojan nisam. Svako veče kad legnem da spavam iako nisam neki veliki vernik, čak su me nakon sloma komunizma proglasili i za komunistu, ja bih voleo da mi je vera jača, ali svako veče ili skoro se prekrstim i pomolim Bogu: Pomozi bože Rusiji i predsednicima Medvedevu i Putinu, pomozi Bože Srbiji i srpskom narodu, i pomozi Bože meni i mojoj porodici. Nekada se moj deda, i pradeda, i otac molio, pomozi Bože Rusiji i ruskom caru, Srbiji i srpskom kralju i meni i mojoj porodici.
Danas ja ne mogu i nemam za koga da se pomolim Bogu da čuva Srbiju, jer ovdašlje vlasti to ne rade, ne samo da su nas, srpski narod, prodale, nego se dodvoravaju svakojakoj svetskoj fukari tako što će ponižavati vlastiti narod.
Dakle, od naših vlasti i naše države nema ništa. Jedino se mogu pomoliti onako ljudski što bi pokojni Patrijarh rekao i za heprijatelje, a to su naše vlasti, Bože pomozi im i daj im makar malo bolju pamet. Ja jesam siguran u sebe i svoje stavove, istina i Bog, ali sam duboko zabrinut za sudbinu našeg naroda i stranputicu na kojoj se naša država našla. Nemoćan da uradim nešto korisnije pišem ove komentare, pomalo se ljutim na one koj bi trebali da brinu o Srbiji, pomalo se stidim što je naš narod politički razbijen i u rasulu, a ja ne mogu ništa. Izgleda da je sve u Božijim rukama.
Trenutno mi je glavna briga Konkordat, kojim je ozvaničena kao dtržavna religija katoličanstvo u Crnoj Giori, jer će vrlo skoro i u Srbiji ovo rukovodstvo potpisati isti takav Konkordat.
Nekad je Patrijarh Varnava izveo ljude na ulice da sruše Konkorda, i uspeo je.
A onda su ga otrovali. Vidite li vi to isto zlo očima. Kakav spokoj dobri moj mačak.
Preporuke:
0
0
24
subota, 17 april 2010 19:34
hroničar @ Bojan Todorović
Bojane, jeste li čuli za mišljenje na prvi pogled i mišljenje kad se prespava. I sam sam bio protiv te rezolucije jer se činilo da će pokrenuti čitav niz neugodnosti za naš narod i dovoljan razlog za svakovrsno maltretiranje Srba kao takvih, i ekonomsko, i političko, i moralno, a bogami i sadističko. Šta mislite ima li ih koji se sadistički iživljavaju nad srpskim narodom? Ko bi to mogao da bude?
Dakle na prvi pogled to je mogla da bude katasrofa za Srbe, kad tamo "ćorak" bez ikakve težine kojoj niko nije dao nikakav značaj niti može dati jednom bezsadržajnom papiru. Sad mislim da ih je trebalo ohrabriti da napišu "genocid" da se još više obrukaju.
Ni moja prababa nije videla da je Zemlja okrugla, a ipak jeste.
Suština je da svi, ali svi istražitelji u haškom tribunalu znaju da je priča o Srebrenici izmišljena. Ako ste razgovarali sa bilo kim onda i vi to znate. Stručnjaci od digniteta takođe, mnogi su to i rekli. Ostalo je mit. Mnogi ljudi nisu znali podatke i stručne nalaze dok gospodin Karganović to nije superiorno predočio.
Niko, ali niko relevantan, niko ko išta zna o Srebrenici nije imao primedbu na njegove tvrdnje. Osim vas Bojane Todoroviću, i vama sličnih replika.
Ali, vremena imamo, čitava je večnost špred nama, diskusija o Srebrenici je tek počela. Hajde Bojane, daj pokaži šta imaš. Znamo koga voliš, a koga ne volišp, uvažavamo sve tvoje političke simpatije i antipatije, ali daj šta znaš o Srebrenici. Ko je klao, ko je ubijao, ko je naređivao, gde se to desilo, koji si dokazi, koje izjave. Čuo sam da je Milošević lično naredio Mladiću da siluje šezdeset hiljada muslimanki najmanje i to po dva puta? Ima li kod vaših nekih podataka, pismenog naređenja ili snimka telefonskog razgovora o tome?
Preporuke:
0
0
25
subota, 17 april 2010 20:16
Kulturan do zuba
@ Bojan Todorovic
Bla bla, bla bla bla....
Preporuke:
0
0
26
subota, 17 april 2010 22:06
Bojan Todorović
Najpre da se požalim. Od komentara nije ostala ni polovina. Neprepoznatljiv je, izgubio je nit i teško je shvatiti smisao. Bolje da nije objavljen nego ovako. Ali dobro sad. Ja međutim nisam napisao ni jednu uvredljivu reč. Malo jača ironija se ipak smatra opasnom. Ok.
@hroničar
Potpuno se slažem sa Vama. U prvom pasusu – naravno –gde ste ozbiljni i neočekivano iskreni.
Upravo sam pomislio da ću morati da Vas ubeđujem u to i dokazujem Vama, Karganoviću i Stivensonu, ali poštedeli ste me truda.
Slažem se sa Vašom procenom da je Karganovićev tekst kako Vi rekoste – na prvu loptu, nije se prespavalo - tj. nepromišljena ishitrena navijačka reakcija bez razmišljanja i ozbiljne analize.
Verujem da ste zaista mislili da će usvajanje deklaracije „pokrenuti čitav niz neugodnosti za naš narod“.
„Na prvi pogled to je mogla da bude katastrofa za Srbe“ kako rekoste. Ne sumnjam da ste sami sebe ubedili u to bez obzira što su Vas sa strane uveravali u suprotno.
Naravno – sve što ste g. Karganović, Vi i Vaši saborci mislili „na prvi pogled“ pokazalo se – vidimo kako.
Šta mo Vam mi ( oponenti ) govorili o katastrofičnom predviđanju i procenama – ostalo je ( na sreću ) zapisano, pa će teško moći da se osporava ili gura pod tepih.
Ukratko – Vaše prognoze se po stepenu promašenosti mogu svrstati u Ginisovu knjigu rekorda.
To sam i apostrofirao u komentaru koji je obogaljen. Karikirajući govorio sam odva Karganovića – jednom katastrofičnom i drugom – euforičnom želeći da ilustrujem salto mortale.
Preporuke:
0
0
27
subota, 17 april 2010 23:09
hroničar @ Bojan Todorović
Promašili u čemu? Što smo smatrali da, pod uslovom da, neko ozbiljno shvati "deklaraciju" ona može imati loše posledice, loše, a nezaslužene. Bojazan, Bojane, bojazan, da će je neko shvatiti ozbiljno. Podnosioci zahteva za tu "deklaraciju" Silajdžić i Kacin, su mislili vrlo ozbiljno da nam sa tom deklaracijom osramote i kose na glavi. Domaći izvođači radova to ili nisu primećivali ili ih nije bilo briga, ili su neki razlog, interes, šta li da donersu tu rezoluciju.
Ja sam lično smatrao da je to loše i za naš narod i za istinu o onome šta se jeste, a šta se nije desilo u Srebrenici.
Kada je "deklaracija" donesena ispostavilo se da niko od predlagača nema ni jednu jedinu potvrdu da se tu desilo ubistvo 8ooo ljudi u tri dana, vezanih, i zatim zatrpanih bagerima. Osim izjave onako na mah nekih osoba. Došlo im da tako kažu. Šta više niko, ali baš niko, nema nikakav dokaz da je ubijeno, na bilo koji način više od dve hiljade ljudi. Kada je postalo jasno i vrapcima na grani da je "genocid" u Srebrenici mit ( ili laž, ako baš hoćete) ta deklaracija je ostala da visi u vazduhu kao sadistički pokušaj da se srpski narod osramoti i ponizi. Osramotili su se oni koji su takvu deklaraciju nametnuli i oni koji su je doneli.
Gde je naša greška: u tome što smo smatrali da ta "deklaracija" ima opasne namere, ili što se naknadno ispostavilo da oni koji su inicirali tu "deklaraciju" i njeni ovdašnji donosioci, nemaju kapacitet da te namere realizuju. Drugim rečima Kacin i Silajdžić bi popili svih deset milion Srba u kapi vode kad bi mogli, ali ne mogu.
Za neke od onih koji su sa njima na istoj liniji ovde, zaista ne znam motive, a za neke znam. ( pogledaj diskusiju mene i gorštaka u komentarima na tekst "Kompradori" gde pominjem političke propagandiste na "baterije" )
Dakle šta ste to pobedili?
Jeste li čuli za onog zavisnika koji je izjavio da uzima krek iz inata policiji i društvu, i svako njegovo "fiksanje" je pobeda. Ako ste o takvoj pobedi govorili, onda ste u pravu.
Preporuke:
0
0
28
subota, 17 april 2010 23:27
Zdravko
Vjerovatno smo mi svi u očima ovog Todorovića kao jedan veliku Ilija Čvorović iz legendarnog "Balkanskog špijuna". Gospodine Todoroviću usvajanje Rezolucije ili deklaracije o genocidu ili genocidnim namjerama srpskog naroda u Srpskoj skupštini u sred Beograda nije isto što i usvajanje Plana meliorizacije donjeg toka Morave. Ličite mi na mene samog, sad već davne 1991. godine. Rat je bjesnio svom žestinom u Hrvatskoj a mi u BiH, samo preko rijeke Save, smo se ponašali kao da se to zbiva u Zimbabveu. Kad su snage hrvatskih paravojnih formacija prešle tu rijeku Savu i zakucale u selu Sijekovac na srpska vrata i pobili srpske civile samo zato što su Srbi, kad je hrvatska soldateska pomorila Srbe u selima pored Kupresa, samo zato što su Srbi, počeli smo se prisjećati Jadovna, Garavica, Šušnjara, Jasenovca i odbrana je bila jedino riješenje. Ovakva politika odnosno zločin prema Srbima je od tada u svijetu (Evropskoj uniji i Americi) doživjela svoju punu afirmaciju. Krunisana je i otvorenom vojnom podrškom u vazdušno kopnenom napadu na Vojsku Republike Srpske 1995. kao i u zločinačkom bombardovanju Srbije 1999. U tim junačkim i slavnim akcijama protjerano je nekoliko stotina hiljada Srba i pobijeno na hiljade. I to iz istog razloga sa početka ove pisanije, samo zato što su Srbi. Dramatična događanja oko usvajanja sramne Deklaracije uslovnjavaju i dramatično ponašanje. Zato oprostite gospodinu Karganoviću što se malo uspaničio. Imao je debelih razloga za to. Radi se o nama a tu je najteže sačuvati hladnu glavu. Ili pak mislite da se ne radi o nama? Možda su tako razmišljali i oni paćenici iz Sijekovca i Malovana ali su ih ustaše razuvjerile. Razvoj događaja jasno ukazuje da se srpske žrtve ne računaju, da su nevidljive i da je nekažnjivo ubijati iste. Usvajanje Deklaracije daje dodatne razloge za to. Strepnja i olakšanje a ne salto mortale, gospodine Todoroviću! Iskrene čestitke i puna podrška gospodinu Karganoviću. Uvijek postoje neverne Tome!
Preporuke:
0
0
29
nedelja, 18 april 2010 12:46
Tatijana
Stigli smo do živog dokaza da pametniji ne sme da popušta, posebno kada je u pravu i ima obavezu prema istini za opšte dobro. I upornost se isplati uvek. Potrebno je samo postavljati pitanja, pa makar se do odgovora teško dolazi, pitanje stoji. I naša pitanja o Srebrenici i istini o tome, isto stoje, i na ovom sajtu i u glavama onih koji neće da odogovore na njih, a moraće jednog lepog dana, i kada se sve sabere, trud i vreme su bili pametno i korisno uloženi. A opet je bilo par nekih "navučenih" aferica, kako bi se pričalo o temama manje bitnim; ili bi opet nekome zasmetalo što ljudi vole da pišu komentare, posebno na ovom mestu, pa se povede opširna diskusija o svemu tome. Sa druge strane se dan-dva ozbiljno i tiho radi i korača na "pravom putu". Ali, kao i onim, čime je gospodin Karganović naslovio svoj tekst, evo, i ja ću da završim. Svođenje računa. To svakoga ko je pristao i bio za sve ono što su tako drsko i potcenjivački tražili od ovog naroda onom Rezolucijom, treba da dobro zabrine. Kome je milije da svodi račun ovde, među ljudima, neka mu bude; ko ima veće ambicije, neka i njemu bude. Ono što ovaj narod treba da traži je javno istupanje svojih zvaničnika kad god taj isti narod prepozna da ga je neko samo loše pogledao i imao nekih takvih namera. Samo namera, a nad nama se ovde dopušta da porolazi nekažnjena a otvorena i temeljna izdaja naših državnih interesa. Time što je to dopušteno, krši se ustav, a kako ustav može da se krši nekažnjeno jedino ako nema mehanizama za njegovu odbranu, dolazi se do toga da država u kojoj se sve to dešava, mora biti da je pod okupacijom, i nije slobodna. Inače ne bi ovako bitni momenti za srpski narod bili skrajnuti na margine i raznim "dežurnim" komentarima tipa - šta to vredi, jeste da je istina i šta onda, posle boja... itd. samo se umanjuje ono što je postignuto i stvara uvek isto osećanje da je sve unapred osuđeno na propast. E, pa nije.
Živeli!
Preporuke:
0
0
30
ponedeljak, 19 april 2010 00:56
Milodan
Deklaracija (bivša „rezolucija“, sasvim nebitno) o Srebrenici je propala.
Sa gornjom konstatacijom bih se složio ali delimično. U Deklaracije se ne pominje ta famozna reč na slovo "g" te iz tih razloga mislim da je ona propala. Zašto? Meni je to bilo jasno otkad'je počelo da se raspravlja o Deklaraciji - Rezoluciji imajući u vidu koalicioni kapacitet ZES-a gde su im glavni partner u vlasti SPS sa kojima su se kao pomirili. Dakle, morao je da se napravi izvestan ustupak zbog tereta prošlosti koji je kamen o vratu SPS-u. Negativnu ulogu je po meni u svemu tome odigrao SNS ne izjašnjavajući se u vezi sa Deklaracijom ni "za" ni "protiv" i pored toga što se Vučić u jednom javnom nastupu jasno odredio da je "u Srebrenici učinjen strašan zločin od strane naroda kome i sam pripada" (dozvoljavam da citat nije pravi - smisao jeste). Postavlja se pitanje: Zašto? Mislim da imam odgovor. SNS bi da do pola bude devojka a od pola zmija. Da zadrže svoje pristalice ali da malo štrpnu od SRS, DSS, NS pa i DS-a (slučaj Cvijan).. Za takav "neutralan" stav postoji jedna adekvatna narodna izreka koju ne bih navodio iz poštovanja prema ovom portalu, piscu, čitaocima i komentatorima. Zanimljivo je da je i ovako kilava Dekleracija naišla da dobar prijem izuzimajući (razumljivo) pripadnice pokreta Majke Srebrenice i Muarema Zukorlića. Svi ostali su je prihvatili sa oduševljenjem ili "oduševljenjem" razmišljajući i smislu: "Od koga je - dobra je".
Zato, bez mnogo šire podrške ta rezolucija, koju su izglasali, nema nikakvu politički obavezujuću snagu i ona je lišena moralnog značaja.
Slažemo se u potpunosti mada na ovaj slučaj gledamo sa različitih pozicija. Gospodine Karganoviću! Deklaracija o kojom govorimo je politička odluka, nju donose parlamentarne političke stranke koje su taj status stekle voljom svojih birača te svako pominjanje drugih institucija (SPC, SANU) u ovom kontekstu je politička manipulacija. Ne mislite valjda da je o ovome trebala da se vodi javna rasprava?
Preporuke:
0
0
31
ponedeljak, 19 april 2010 07:12
dragoslav pavkov
Ne mislite valjda da je o ovome trebala da se vodi javna rasprava?
Ne znam šta misli g.Karganović,ali iako ne pitate mene-Da o ovome je baš trebala da se vodi javna rasprava!
Kolika je vrednost deklaracije koja je izglasana većinom od dva poslanika?Šta sprečava novu većinu da je na prvoj sednici Skupštine u novom sazivu stavi van snage?Ili je baš to i bila intencija ZES-Mi ćemo doneti deklaraciju o Srebrenici,a oni koji dođu posle nas,neka je ponište ako smeju?
Bilo bi idealno kad bi svi predlozi zakona,rezolucija i deklaracija mogli biti podvrgnuti javnoj raspravi,ali pravoj.Na televiziji,uz učešće pravih autoriteta za svaku oblast života umesto nabeđenih "predstavnika naroda".Ja naprimer ne mogu da zamislim da Nada Kolundžija ili Zoran Ostojić predstavljaju bilo koga.Možda nisam u pravu,ali te dve osobe nikad kao takve nisu izašle na izbore,već su u parlament ušle sa izborne liste-što jeste po zakonu,ali nema veze sa narodnom voljom.Naravno da je javna rasprava o svim životnim pitanjima nemoguća,zbog toga i postoji Skupština gde bi predstavnici narodne volje trebali da u njegovo ime raspravljaju i donose odluke.
Da ti predstavnici nisu svi isti,prva odluka koju bi doneli da bi ispravili "srebreničku" grešku trebala bi da bude promena poslovnika u smislu da se deklaracije i rezolucije mogu izglasavati samo dvotrećinskom većinom.
Ovako će biti kao što rekoh na početku komentara:Ako ova sramna deklaracija ostane-šteta za državu i svojevoljno slabljenje sopstvene pozicije u bilo kakvim razgovorima o državnim interesima.
Ako je novi saziv Skupštine ukine-takođe šteta,jer ćemo se legitimisati kao društvo koje ne poštuje ni odluke svog parlamenta,dakle društvo zrelo za prinudnu upravu ili starateljstvo...
Ko od ove zbrke očekuje korist,tek ćemo videti.Zasad su to oni koji žive na jaslama raznih fondova,i oni koji hoće da pobede prelazeći na stranu neprijatelja.Nije bitno ko je izgubio-bitno je da su oni pobedili!
Preporuke:
0
0
32
ponedeljak, 19 april 2010 08:42
Legitimitet
Koja je bila predizborna politička platforma SPS...,toliko o legitimitetu!
Preporuke:
0
0
33
ponedeljak, 19 april 2010 11:21
Velja
Umesto učešća u ispraznim srpsko-srpskim sporenjima da li je sivo više crno ili belo, molim poštovanog i zaslužnog autora za informaciju o mogućnosti pristupa i doprinosa Projektu Srebrenica i Građani za istinu. Hvala i za to.
Preporuke:
0
0
34
ponedeljak, 19 april 2010 12:00
Stefan Karganović
@ Velja
Hvala čitaocu Velji na interesovanju za našu nevladinu organizaciju, Istorijski Projekat Srebrenica. Naša organizacija se sastoji iz stručnih saradnika i ona nema "članova" u strogom smislu te reči. Ali g. Velja i svi čitaoci koji podržavaju naš rad postaće naši "članovi" u mnogo važnijem moralnom smislu tako što će se truditi u svakoj prilici da budu požrtvovaniji i aktivniji kao građani i da ne propuštaju priliku da uzimaju odgovorno učešće u javnom životu u onoj meri u kojoj im mogućnosti to dozvoljavaju. Na taj način oni će doprineti stvaranju boljeg, otvorenijeg i tolerantnijeg društva za ovo i za buduća pokolenja.
Preporuke:
0
0
35
utorak, 20 april 2010 00:59
Milodan
@Dragoslav Pavkov! Mada me niste "prozvali" citirani tekst i vaš komentar me obavezujem na odgovor
Nisam imao prosotra-karaktera a u produžetku citirane rečenice je trebalo da piše: "...ili kojim slučajem da se po ovom pitanju izjasni narod na referendumu"? No, nema veze. Ja još nisam završio svoj komentar na ovaj tekst gospodina Karganovića. Imao sam još što šta da napišem ali, sinoć beše kasno, pa odustadoh, ko'velim danas ću kad ono uhvati me nekakav posao pa sam sebi velim: Sutra ću, ali malo pre videh novi njegov tekst, hiperaktivan je Stefan ne mogu da ga ispratim. Sa načinom na koji je izglasana Dekleracija ja bih se sa Vama složio, bio bih srećniji kada bi se po tom pitanju postigao politički konsenzus bez obzira na njen sadržaj ali, šta da se radi, raspolućeni smo definitivno. Možda vam je promakla činjenica da je veoma mali broj poslanika glasao "protiv" dok su mnogi bojkotovali glasanje izašavši iz sale. Da se ne zamere... ni jednima ni drugima, ko zna šta donosi dan a šta noć.. Slažem se sa Vama o načinu izbora narodnih poslanika. I ja sam da se glasa za ličnost a ne partiju-stranku. Pominje se neka kombinacija većinskog-proporcionalnog sistema izbora narodnih poslanika ali se plašim da od tog posla neće biti ništa jer će u tom slučaju svaki bolji srpski doaćin pobediti ove naše umišljene "spasioce" srpstva ma šta se pod tim podrazumevalo.
Pozdrav!
I moje je mišljenje da su se stvarni tvorci deje o srpskom priznanju zločina Silajdžić i Kacin zaigrali. Slučaj Srebrenica nije Damoklov mač nad glavom Srbije, nego upravo obrnuto, nad glavama tvoraca propagandnog mita o Srebrenici.
Svojevremeno je bila afera o šezdeset hiljada silovanih muslimanki. Sada to niko ne pominje. Za mene je to bila omiljena tema kad god bih bio u situaciji da polemišem sa muslimanskim propagandistima na Zapadu.
Dajte da vidimo podatke, dokaze. Naravno sve izmišljeno.
Verujte, uskoro će Srbi insistirati da se pričao Srebrenici, a oni koji su do sada pričali će najrađe da se o tome ne priča, poput Hrvatske koja jedva čeka da povuče optužbu. Pre svega u haškom tribunalu došlo do spoznaje da je Srebrenički mit ipak samo mit. Još kad im Karadžić izađe sa podacima, ako mu dozvole, neće od srebreničkog mita ostati ništa što bi opzbiljnije teretilo Srbiju. Još kad se odmota klupko ko je streljao zarobljenike i zašto. Vi ste svakako u tome isprednjačili, ali ima nas još koji smo voljni i rado bi pomogli i na svoj skromni način i pomaženo da se što reče jedan komentator na NSPM "kamen po kamen izgradi kula istine". Ništa ni Srbima ni muslimanima nije toliko potrebno kao istina. A Deklaravcija o Srebrenici je pacerski politički potez Kacina i Silajdžića uz pomoć ovdašnjih državničkih laika, lišena ikakvog sadržaja i potencije.
Evo i ja bih iskoristio priliku da (koju mediji kriju kao zmija noge) podsetim javnost da je danas tačno 66 godina kako je Američka avijacija, na Pravoslavni Uskras, 16. aprila počela sa bombardovanjem Srbije, koje je, u nekoliko navrata, trajalo sve do ulaska Crvene armije u istu.
Iz ovog načina sagledavanja situacije na dešavanja u Srbiji, smatram g.Karganoviću da nije završen posao našim člancima o Srebrenici. Moramo još toga mnogo da uradimo bar u medijima. Sa nadom u uspeh nastavljamo!
Tuzno je medjutim konstatovati pasivnost SPC (od SANU kako jedan komentarista rece, nije se moglo nista drugo ni ocekivat). Nasa Crkva zna itekako da podbaci kad dodje stani-pani. Izkljucijuci se da donese jedan nedvomisleni stav pred jednom istorijskom klevetom Srpskoga Naroda, ce ostat kao
napomena da na nju ne mozemo racunat u kriticnim momentima.
Jedna prosta izjava, da nije konacno ustanovljeno sto se uistini dogodilo u Srebrenici, bi bila dovoljna da prevrgne ovu sramotnu operaciju.
Ne samo SANU i opozicija, nego u nasi popovi su bili uspavani. Bar sad znamo na koga ne mozemo da racunamo.
@hroničar
Pratim i uživam u Vašim, uvek lucidnim, argumentovanim i pametnim komentarima. Jasni su, snažni i spokojni. Zato što su istiniti.
Hvala Vam na svemu što činite da bi jedan narod napokon progledao. Ne bih se čudio da Vam revizionisti, protofašisti, rasisti koji mrze Aziju i kad spavaju i sva ta bulumenta negacionista Jasenovca, NDH i srpskih stradanja u Bosni, Hrvatskoj i na KiM nakači nekakvu etiketu smišljenu tokom vikenda na demo trenažeru na Balatonu. Pa šta?
Nastavite da koračate u istom pravcu, odlučno i bez osvrtanja. Broj Srba koji koračaju iza Vas se iz dana u dan povećava. Za razliku od onih na vlasti i njihovih istoričara punih džepova i debelih obraza, o Vašem radu će se daleko, daleko viče govoriti u budućnosti. U slobodnoj Srbiji.
Sve najbolje.
P.S.Istina je vazna nama zbog nas, a ne zbog drugih.Ako smo svoj na svome, mozemo se i braniti.
Fatalizam u Srba odnosno važnost borbe čak i kada sve izgleda izgubljeno.
Ne znam koliko puta sam se, najčešće poslovno, ali i privatno, u životu susreo sa problemima koji na prvi pogled izgledaju nemoguće da se riješe. Ako me je iskustvo išta naučilo to je da ništa ne može biti nemoguće bar dok se ne uloži neki trud. U većini slučajeva dolazi ili do promjene situacije/okolnosti, čovjek analizom problema dolazi do novih informacija, nauče se nove stvari, sam problem se često pokaže kao nešto sasvim drugo ...
Kineska poslovica kaže da je najteži prvi korak, a onda korak po korak po korak i ... odjednom cilj se više ne čini tako daleko i nedostižan.
Nije danas vlast džabe promijenila taktiku. Sada kad više nema nikakve realne podrške osnovni "rad" odnosno propaganda je da su SVI isti. Svaki put kad se pojavi neka zdrava inicijativa odjednom se stvori mnoštvo ljudi koji počnu da pričaju kako nema vajde od toga, kako su svi isti, kako se ne vrijedi boriti ... kako recimo neće izaći na izbore (da "mislioče" na tebe ovde ciljam). Relativizatori koji što svjesno (po zadatku) što nesvjesno (zbog stvorene fatalističke svijesti) pokušavaju da sabotiraju svaku akciju.
Šta mislite kako su se Srbi osjećali tamo negdje krajem 1941-ve ili pogotovu srpska vojska na Krfu. Situacija je izgledala beznadežna i svaka akcija bez minimalnih šansi na uspjeh. Kad ono posle izuzetno krvi i znoja uspjeh nije izostao.
Za kraj želim istaći: Svi NISU sti! Kao i: MORATE/MORAMO se boriti ... pa makar to bilo i pisanje komentara jer neko to ipak čita i daje podsticaj i nadu da nisi sam. Potrebno je stvoriti kritičnu masu (mora se na tome raditi) da bi jednog dana stvari same od sebe počele da se razvijaju.
Ko mi od Zapadnjaka pomene Srebrenicu, ja ga samo potsetim na sve kolonije koje je Srbija osvojila, drzala i pljackala u proslosti.
Obicno im treba nekoliko trenutaka da ukapiraju da ih zavitlavam obrtanjem njihove sopstvene istorije. Onda obicno ustvrde da je to daleka proslost i nije bitna, a ova skorasnja je bitna i tako u besmisao.
Hvala za ovako razuman clanak.
Poseta manastiru Tvrdošu je pokušaj peglanja javnosti i "pranje fleka",nije smeo da prošeta Trebinjem(protokolom je bilo predviđeno),ustvari nije mu naravno pretila nikakva fizička opasnost ali bi ga doćekala masa ljudi sa povicima onako jednostavno,narodski LOPOVE,LOPOVE! Percepcija srpske javnosti Tadića je nivoa Mesića,Biserko...,
ili što bi narod rekao " Nije svako pop, ko nosi mantiju"...!!! Pozdravljam Vas i želim da se istina o "genocidu" dokaže.
Ovaj drugi međutim – slavodobitno objavljuje pobedu i propast štetne rezolucije?!
Onaj prvi ustvrdi da je „opasno ...donositi zaključke pretočene u međunarodnopravno obavezujuće deklaracije“, dok ovaj drugi zaključi da „rezolucija...nema nikakvu politički obavezujuću snagu i lišena je moralnog značaja“ ??!!
Za prvog deklaracija je „autogol“ i on se zabrinuto pita : „ Ko će plaćati nesagledive materijalne posledice ovog autogola“
Za drugog : „...rezolucija o Srebrenici samo uslovno ima političku funkciju. Njena prava svrha je edukativna...“„Deklaracija o Srebrenici je propala“, „Ona je mrtvorođena, i to je sada postala ireversibilna stvarnost (mada ja ne znam šta je to - prim. BT ) koju nikakve političke akrobacije više ne mogu da izmene.“
I napokon – onaj prvi se u komentaru vajkaše : „Plaćaće svi građani Srbije, uključujući i one kojima je 30 marta bilo bitnije da budu na utakmici umesto ispred Skupštine, gde se rešavala njihova moralna - a možda i materijalna – sudbina.“
Dok ovaj drugi tvrdi „...Sa druge strane , masovna (?) reakcija građana jeste bila jednoglasno negativna..“
Još jedna stvar mi prosto bode oči:
Vaš ton u objašnjavanju okolnosti i teškoća koje ste imali u radu na projektu. Iz tona kojim, čini se, objavljujete okončanje „projekta“ jasno izbija potreba da se naglase teški uslovi, nedostatak resursa, neravnopravni položaj, osiona nomenklatura, realni odnos političkih snaga, perfidne zaobilaznice, defetistički srpski refleks i ostale Scile i Haribde koje imadoste protiv sebe.
Poduže obrazlaganje koje treba da nas ( ili nekog drugog ) ubedi da se više nije moglo i da je posao odrađen najbolje moguće u ovakvim uslovima govori da taj neko ipak nije zadovoljan. Da li ste Vi obećali više - nije ni važno, ali nađoste za shodno da ( za svaki slučaj ) proglasite pobedu!
Tačno je da ja ne lažem o događajima o kojima ponešto znam, tvrdim i to pismeno samo ono u što sam siguran. Poznato mi je da je snaga istine nenadoknadiva prednost u odnosu na onoga ko ne govori istinu, ali...
Spokojan nisam. Svako veče kad legnem da spavam iako nisam neki veliki vernik, čak su me nakon sloma komunizma proglasili i za komunistu, ja bih voleo da mi je vera jača, ali svako veče ili skoro se prekrstim i pomolim Bogu: Pomozi bože Rusiji i predsednicima Medvedevu i Putinu, pomozi Bože Srbiji i srpskom narodu, i pomozi Bože meni i mojoj porodici. Nekada se moj deda, i pradeda, i otac molio, pomozi Bože Rusiji i ruskom caru, Srbiji i srpskom kralju i meni i mojoj porodici.
Danas ja ne mogu i nemam za koga da se pomolim Bogu da čuva Srbiju, jer ovdašlje vlasti to ne rade, ne samo da su nas, srpski narod, prodale, nego se dodvoravaju svakojakoj svetskoj fukari tako što će ponižavati vlastiti narod.
Dakle, od naših vlasti i naše države nema ništa. Jedino se mogu pomoliti onako ljudski što bi pokojni Patrijarh rekao i za heprijatelje, a to su naše vlasti, Bože pomozi im i daj im makar malo bolju pamet. Ja jesam siguran u sebe i svoje stavove, istina i Bog, ali sam duboko zabrinut za sudbinu našeg naroda i stranputicu na kojoj se naša država našla. Nemoćan da uradim nešto korisnije pišem ove komentare, pomalo se ljutim na one koj bi trebali da brinu o Srbiji, pomalo se stidim što je naš narod politički razbijen i u rasulu, a ja ne mogu ništa. Izgleda da je sve u Božijim rukama.
Trenutno mi je glavna briga Konkordat, kojim je ozvaničena kao dtržavna religija katoličanstvo u Crnoj Giori, jer će vrlo skoro i u Srbiji ovo rukovodstvo potpisati isti takav Konkordat.
Nekad je Patrijarh Varnava izveo ljude na ulice da sruše Konkorda, i uspeo je.
A onda su ga otrovali. Vidite li vi to isto zlo očima. Kakav spokoj dobri moj mačak.
Dakle na prvi pogled to je mogla da bude katasrofa za Srbe, kad tamo "ćorak" bez ikakve težine kojoj niko nije dao nikakav značaj niti može dati jednom bezsadržajnom papiru. Sad mislim da ih je trebalo ohrabriti da napišu "genocid" da se još više obrukaju.
Ni moja prababa nije videla da je Zemlja okrugla, a ipak jeste.
Suština je da svi, ali svi istražitelji u haškom tribunalu znaju da je priča o Srebrenici izmišljena. Ako ste razgovarali sa bilo kim onda i vi to znate. Stručnjaci od digniteta takođe, mnogi su to i rekli. Ostalo je mit. Mnogi ljudi nisu znali podatke i stručne nalaze dok gospodin Karganović to nije superiorno predočio.
Niko, ali niko relevantan, niko ko išta zna o Srebrenici nije imao primedbu na njegove tvrdnje. Osim vas Bojane Todoroviću, i vama sličnih replika.
Ali, vremena imamo, čitava je večnost špred nama, diskusija o Srebrenici je tek počela. Hajde Bojane, daj pokaži šta imaš. Znamo koga voliš, a koga ne volišp, uvažavamo sve tvoje političke simpatije i antipatije, ali daj šta znaš o Srebrenici. Ko je klao, ko je ubijao, ko je naređivao, gde se to desilo, koji si dokazi, koje izjave. Čuo sam da je Milošević lično naredio Mladiću da siluje šezdeset hiljada muslimanki najmanje i to po dva puta? Ima li kod vaših nekih podataka, pismenog naređenja ili snimka telefonskog razgovora o tome?
Bla bla, bla bla bla....
@hroničar
Potpuno se slažem sa Vama. U prvom pasusu – naravno –gde ste ozbiljni i neočekivano iskreni.
Upravo sam pomislio da ću morati da Vas ubeđujem u to i dokazujem Vama, Karganoviću i Stivensonu, ali poštedeli ste me truda.
Slažem se sa Vašom procenom da je Karganovićev tekst kako Vi rekoste – na prvu loptu, nije se prespavalo - tj. nepromišljena ishitrena navijačka reakcija bez razmišljanja i ozbiljne analize.
Verujem da ste zaista mislili da će usvajanje deklaracije „pokrenuti čitav niz neugodnosti za naš narod“.
„Na prvi pogled to je mogla da bude katastrofa za Srbe“ kako rekoste. Ne sumnjam da ste sami sebe ubedili u to bez obzira što su Vas sa strane uveravali u suprotno.
Naravno – sve što ste g. Karganović, Vi i Vaši saborci mislili „na prvi pogled“ pokazalo se – vidimo kako.
Šta mo Vam mi ( oponenti ) govorili o katastrofičnom predviđanju i procenama – ostalo je ( na sreću ) zapisano, pa će teško moći da se osporava ili gura pod tepih.
Ukratko – Vaše prognoze se po stepenu promašenosti mogu svrstati u Ginisovu knjigu rekorda.
To sam i apostrofirao u komentaru koji je obogaljen. Karikirajući govorio sam odva Karganovića – jednom katastrofičnom i drugom – euforičnom želeći da ilustrujem salto mortale.
Ja sam lično smatrao da je to loše i za naš narod i za istinu o onome šta se jeste, a šta se nije desilo u Srebrenici.
Kada je "deklaracija" donesena ispostavilo se da niko od predlagača nema ni jednu jedinu potvrdu da se tu desilo ubistvo 8ooo ljudi u tri dana, vezanih, i zatim zatrpanih bagerima. Osim izjave onako na mah nekih osoba. Došlo im da tako kažu. Šta više niko, ali baš niko, nema nikakav dokaz da je ubijeno, na bilo koji način više od dve hiljade ljudi. Kada je postalo jasno i vrapcima na grani da je "genocid" u Srebrenici mit ( ili laž, ako baš hoćete) ta deklaracija je ostala da visi u vazduhu kao sadistički pokušaj da se srpski narod osramoti i ponizi. Osramotili su se oni koji su takvu deklaraciju nametnuli i oni koji su je doneli.
Gde je naša greška: u tome što smo smatrali da ta "deklaracija" ima opasne namere, ili što se naknadno ispostavilo da oni koji su inicirali tu "deklaraciju" i njeni ovdašnji donosioci, nemaju kapacitet da te namere realizuju. Drugim rečima Kacin i Silajdžić bi popili svih deset milion Srba u kapi vode kad bi mogli, ali ne mogu.
Za neke od onih koji su sa njima na istoj liniji ovde, zaista ne znam motive, a za neke znam. ( pogledaj diskusiju mene i gorštaka u komentarima na tekst "Kompradori" gde pominjem političke propagandiste na "baterije" )
Dakle šta ste to pobedili?
Jeste li čuli za onog zavisnika koji je izjavio da uzima krek iz inata policiji i društvu, i svako njegovo "fiksanje" je pobeda. Ako ste o takvoj pobedi govorili, onda ste u pravu.
Živeli!
Sa gornjom konstatacijom bih se složio ali delimično. U Deklaracije se ne pominje ta famozna reč na slovo "g" te iz tih razloga mislim da je ona propala. Zašto? Meni je to bilo jasno otkad'je počelo da se raspravlja o Deklaraciji - Rezoluciji imajući u vidu koalicioni kapacitet ZES-a gde su im glavni partner u vlasti SPS sa kojima su se kao pomirili. Dakle, morao je da se napravi izvestan ustupak zbog tereta prošlosti koji je kamen o vratu SPS-u. Negativnu ulogu je po meni u svemu tome odigrao SNS ne izjašnjavajući se u vezi sa Deklaracijom ni "za" ni "protiv" i pored toga što se Vučić u jednom javnom nastupu jasno odredio da je "u Srebrenici učinjen strašan zločin od strane naroda kome i sam pripada" (dozvoljavam da citat nije pravi - smisao jeste). Postavlja se pitanje: Zašto? Mislim da imam odgovor. SNS bi da do pola bude devojka a od pola zmija. Da zadrže svoje pristalice ali da malo štrpnu od SRS, DSS, NS pa i DS-a (slučaj Cvijan).. Za takav "neutralan" stav postoji jedna adekvatna narodna izreka koju ne bih navodio iz poštovanja prema ovom portalu, piscu, čitaocima i komentatorima. Zanimljivo je da je i ovako kilava Dekleracija naišla da dobar prijem izuzimajući (razumljivo) pripadnice pokreta Majke Srebrenice i Muarema Zukorlića. Svi ostali su je prihvatili sa oduševljenjem ili "oduševljenjem" razmišljajući i smislu: "Od koga je - dobra je".
Ne znam šta misli g.Karganović,ali iako ne pitate mene-Da o ovome je baš trebala da se vodi javna rasprava!
Kolika je vrednost deklaracije koja je izglasana većinom od dva poslanika?Šta sprečava novu većinu da je na prvoj sednici Skupštine u novom sazivu stavi van snage?Ili je baš to i bila intencija ZES-Mi ćemo doneti deklaraciju o Srebrenici,a oni koji dođu posle nas,neka je ponište ako smeju?
Bilo bi idealno kad bi svi predlozi zakona,rezolucija i deklaracija mogli biti podvrgnuti javnoj raspravi,ali pravoj.Na televiziji,uz učešće pravih autoriteta za svaku oblast života umesto nabeđenih "predstavnika naroda".Ja naprimer ne mogu da zamislim da Nada Kolundžija ili Zoran Ostojić predstavljaju bilo koga.Možda nisam u pravu,ali te dve osobe nikad kao takve nisu izašle na izbore,već su u parlament ušle sa izborne liste-što jeste po zakonu,ali nema veze sa narodnom voljom.Naravno da je javna rasprava o svim životnim pitanjima nemoguća,zbog toga i postoji Skupština gde bi predstavnici narodne volje trebali da u njegovo ime raspravljaju i donose odluke.
Da ti predstavnici nisu svi isti,prva odluka koju bi doneli da bi ispravili "srebreničku" grešku trebala bi da bude promena poslovnika u smislu da se deklaracije i rezolucije mogu izglasavati samo dvotrećinskom većinom.
Ovako će biti kao što rekoh na početku komentara:Ako ova sramna deklaracija ostane-šteta za državu i svojevoljno slabljenje sopstvene pozicije u bilo kakvim razgovorima o državnim interesima.
Ako je novi saziv Skupštine ukine-takođe šteta,jer ćemo se legitimisati kao društvo koje ne poštuje ni odluke svog parlamenta,dakle društvo zrelo za prinudnu upravu ili starateljstvo...
Ko od ove zbrke očekuje korist,tek ćemo videti.Zasad su to oni koji žive na jaslama raznih fondova,i oni koji hoće da pobede prelazeći na stranu neprijatelja.Nije bitno ko je izgubio-bitno je da su oni pobedili!
Hvala čitaocu Velji na interesovanju za našu nevladinu organizaciju, Istorijski Projekat Srebrenica. Naša organizacija se sastoji iz stručnih saradnika i ona nema "članova" u strogom smislu te reči. Ali g. Velja i svi čitaoci koji podržavaju naš rad postaće naši "članovi" u mnogo važnijem moralnom smislu tako što će se truditi u svakoj prilici da budu požrtvovaniji i aktivniji kao građani i da ne propuštaju priliku da uzimaju odgovorno učešće u javnom životu u onoj meri u kojoj im mogućnosti to dozvoljavaju. Na taj način oni će doprineti stvaranju boljeg, otvorenijeg i tolerantnijeg društva za ovo i za buduća pokolenja.
Mada me niste "prozvali" citirani tekst i vaš komentar me obavezujem na odgovor
Nisam imao prosotra-karaktera a u produžetku citirane rečenice je trebalo da piše: "...ili kojim slučajem da se po ovom pitanju izjasni narod na referendumu"? No, nema veze. Ja još nisam završio svoj komentar na ovaj tekst gospodina Karganovića. Imao sam još što šta da napišem ali, sinoć beše kasno, pa odustadoh, ko'velim danas ću kad ono uhvati me nekakav posao pa sam sebi velim: Sutra ću, ali malo pre videh novi njegov tekst, hiperaktivan je Stefan ne mogu da ga ispratim. Sa načinom na koji je izglasana Dekleracija ja bih se sa Vama složio, bio bih srećniji kada bi se po tom pitanju postigao politički konsenzus bez obzira na njen sadržaj ali, šta da se radi, raspolućeni smo definitivno. Možda vam je promakla činjenica da je veoma mali broj poslanika glasao "protiv" dok su mnogi bojkotovali glasanje izašavši iz sale. Da se ne zamere... ni jednima ni drugima, ko zna šta donosi dan a šta noć.. Slažem se sa Vama o načinu izbora narodnih poslanika. I ja sam da se glasa za ličnost a ne partiju-stranku. Pominje se neka kombinacija većinskog-proporcionalnog sistema izbora narodnih poslanika ali se plašim da od tog posla neće biti ništa jer će u tom slučaju svaki bolji srpski doaćin pobediti ove naše umišljene "spasioce" srpstva ma šta se pod tim podrazumevalo.
Pozdrav!