Naivno zvuci cudjenje da se ekonomska transformacija Kine ne odrazava na njenu demokratizaciju.Kina ce kao dobar ucenik nauciti od svog ucitelja kako da se nametne ostatku sveta.Ima pred sobom lekcije iz otvorenog krsenja medjunarodnog prava,otimacine prirodnih resursa,preventivnih ratova i svega drugog sto cine SAD.To sto politicko,ekonomsko i vojno nasilje vise nece imati prefiks"demokratsko"ne menja sustinu.
Preporuke:
0
0
2
nedelja, 28 mart 2010 14:20
M P
Nova geopolitička situacija vidi se iz više uglova,i postala je multi isto kao što je multipolaran i svet.Sama pojava BRIK-a dovela je do evidento istih postupaka širom sveta prema politici Amerike.EU,Brazil,Indija,JAR,Turska,ponašaju se prema SAD na vrlo sličan način.Amerikanci odlično razumeju procese koji se dešavaju ,no ne žele da se to medijski raširi po svetu.Osnovna snaga Kine nije samo njen vojno-ekonomski rast već činjenica da nije sama.
Preporuke:
0
0
3
nedelja, 28 mart 2010 15:37
Vozi Miško
Odgovor je veoma jednostavan, da!
I nisu potrebne ni neke velike analize, a još manje pamet za takav zaključak. Samo, kasno je!
Kina je zauzela veoma komotnu poziciju i tu zapad nema mnogo prostora za reakciju. Na Kini je da izabere kome će se ubuduće približavati, "azijskim tigrovima", Japanu, Rusiji, Indiji, Brazilu, Africi, Evropi ili Americi. "Ostatak" sveta može samo da gleda i navija.
Preporuke:
0
0
4
nedelja, 28 mart 2010 16:17
Trkulja Tomislav
Već tristotine godina vrhuške anglosaksonskog sveta imaju lavovski deo moći na planeti. Tako, po njih poželjno stanje, žele da nastave u nedogled, ali usled lošeg upravljanja i dekadencije dolazi do njihovog neumitnog padanja. Kako nevolja nikada ne dolazi sama tako sada imamo i staro-mlade izđikale sile, Kinu i Indiju koje željno teže svetskom gospodstvu.
Nama u Srbiji ne treba objašnjavati koliko pokvarena politika anglosaksonskog sveta može biti. Zato pozivanje plaćenih telala američko-britanske plutokratije kako,eto, Kina ne želi da se povinuje visoko moralnim ciljevima američke spoljne politike(obuzdavanje Irana, Severne Koreje itd.) je potpuno besmislena jer te akcije se svakako i vode ,dobrim delom, da bi se Kina oslabila.
Amerika i Engleska, na njihovu sreću, nikada neće biti zemlja proleterska ali druge gluposti ih nisu mimoišle. Vreme im ubrzano curi i oni to znaju. Kada je krvoločna zver ranjena i dolazi joj vreme kraja ona je i najopasnija. Bojim se da smo ušli u izuzetno opasan istorijski period gde, usled evidentnog ludila naznačene elite, može doći i do raspaljivanje ogromnog svetskog sukoba po principu "posle nas potop". Samo, bilo bi dobro da mi ostanemo po strani te čitave gungule, a propovednicima moralnosti 27. marta i razbijačima zabluda vezano za istu istorijsku simboliku, preporučiti da stanu u prve borbene redove (zajedno sa svojim porodicama, molim) protiv svetske nepravde.
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 28 mart 2010 17:43
Dejan P.
Ovo je tekst pun licemerja! I to pisu oni koji su u svetu godinama unazad pravili probleme i ratove.Naravno,Kina im je problem jer ne pristaje na americke diktate i uslovljavanja kao i na njihov propali model neoliberalnog kapitalizma.Smeta im,a i boje se,kineske politike naoruzavanja koja je usmerena na odvracanje od njihove(zapadnjacke) agresivne i totalitarne politike osvajanja.Samo neka se NADAJU da ce Kina propasti.To je njihova utopija.Boli ih sto u narednom periodu nece moci samostalno da kroje svetsku politiku i vrse stravicne zlocine po svetu.Koliko ja znam Kina nema izmestene trupe i vojne baze po celom svetu;Kina NIJE BOMBARDOVALA americku ambasadu u Beogradu 1999.godine i na taj nacin vrsila provokaciju,u Kini nije pocela hipotekarna i finansijska kriza vec su od te iste Kine trazili ruku spasa americki nitkovi.O kakvoj kineskoj aroganciji i pretnji pricaju ti bolesni americki umovi??? Prava i JEDINA pretnja su oni sa svojom drskom i totalitarnom politikom i sirenjem svake vrste nasilja i nemorala po svetu. Kina ce im biti" pretnja" u slucaju da se drznu da je napadnu.Ali to nece smeti da urade ni takvi poremeceni umovi u SAD-u.U suprotnom,konacno ce doci do sumraka zapadne civilizacije.
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 28 mart 2010 17:56
Dragan M.
Moj utisak je da ovi nemaju pojma o Kini.
Zapad Kinu meri svojim arsinima: da je ona sebicna, pohlepna, agresivna, zedna krvi(resursa) ostatka sveta i da sanja svetsku dominaciju.
Da je samo pitanje vremena kada ce krenuti u ofanzivu...
Nista od toga.
Kinezi su neka druga dimenzija.
Ako svet (ikada) padne pod kinesku kontrolu to ce se desiti sapatom, tiho i neprimetno.
Kao sto se danas desava u stotinama kompanija po Americi i Kanadi; dodjete na posao jedno jutro i oko vas vecina caska na kineskom...a direktor Kinez firme vam na tecnom engleskom izlaze planove za narednu godinu...
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 28 mart 2010 18:07
Aleksandar
@Trkulja
Van konteksta i potpuno nepotrebno delite "moralne" packe hrabrim ljudima koji su opravdano izasli na ulice 27. marta 1941. Lepo je videti da postoje realisti kao vi koji preziru moral, pa bi sa sve svojim porodicama 27. marta stali u red da prime blagoslov od Hitlera u sred beograda. Na srecu takvih nije bilo puno.
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 28 mart 2010 19:21
Milorad
Pomalo groteskno deluje ovaj članak i razmišljanje američkih geostratega i ekonomista. Ne bi bilo zgoreg podsetiti ih da je do pre nekih 70 godina Kina bila feudalna zemlja. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da je u to vreme glavni kineski uvozni proizvod bio opijum. Koji su im prodavali predstavnici u to vreme britanske imperije. Koji su zbog kontrole prodaje opijuma kinezima sa Kinom čak vodili i rat. Treba li ih podsećati da su tada na teritoriji Kine uspotavljene kolonije pod britansko portugalskom kontrolom. Kina je u to vreme imala desetine miliona gladnih. Danas je Kina najveća svetska ekonomska sila. Veoma će brzo biti i najveća politička sila a zatim i vojna. Amerikanci imaju problem sa Kinom jer ono što se danas dešava oni su planirali da će da im se dešava tek 2020 godine. Iz te svoje nespremnosti oni povlače poteze koji bukvalno nemaju blage veze sa životom. Gugle postaje beznačajni politički šraf stejta koji kada je Kina u pitanju prosto ne zna odakle bi počeo, osim one već pomalo dosadne priče o ljudskim pravima. Tačno je da Kinom vlada komunistička partija ali zar interna previranja unutar kineskog državnog aparata ne pokazuju razvoj i demokratizaciju zemlje? Amerikancima smeta što više ne mogu baš šta hoće i kako hoće kada je Kina u pitanju. Moraju da poštuju kineska pravila i to boli. Ali neka se ne brinu previše. Ovo je tek malecki uvid u ono što ih čeka u odnosima sa Kinom. Jednostavno treba da shvate da oni više nisu u prilici da kinezima postavljaju bilo kakve uslove. Vreme im je da umuknu i da krenu malo više da slušaju. Jedina stvar koji kinezi treba da urade je da se pojave u Beloj Kući i da traže izmirenje dugovanja. Ono što amerikance još više boli je činjenica koju dobro, veoma dobro znaju. Sve ovo što im se danas dešava sa Kinom uskoro će da krene da im se dešava i sa gomilom drugih zemalja. A na tu činjenicu treba što pre da krenu da se navikavaju. Biće bolje i bezbednije za svet koji se sa evro-atlantskih voda seli na vode indo-pacifika.
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 28 mart 2010 19:26
Šarlo Akrobata
Ako ovako rezonuje intelektualna elita i vrhunski politički analitičari, šta onda očekivati od primitivaca iz vrha američke vlasti.Kina je arogantna,agresivna,opasna,kavgadžija.Pa, zar to nije Amerika svih ovih godina, a u budućnosti sigurno još gora..Povećanje kineske vojne sile je destabilizujuće. Neverovatan zaključak obzirom da dolazi iz zemlje koja u vojne svrhe svake godine izdvaja sve veća sredstva.A šlag na torti je ono da će se kineska hegemonija zasnivati na, pazi sad ovo,pretećoj rasističko-nacionalističkoj ideologiji.Bolesno je ovako poverenje u američki humanizam, koji i ne postoji, nego je obična izmišljotina ovakve kvazielite koja nam godinama prodaje ono za bubrege.
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 28 mart 2010 20:56
Trkulja Tomislav
Nemam ja ništa protiv poštenih ali zavedenih ljudi koji nisu mogli usled uskovitlalih strasti sagledati gde taj 27.mart 1941 vodi. Šta su Srbija i Srbi sa ove vremenske distance dobili tim 27. martom? NDH, aprilski rat, ustav iz 74 a posledično i sve poraze 90-tih.
Ja sam protiv onih koji su sebi obezbedili dobro zaleđe u Londonu (i drugde) a zloupotrebili ispravno prepoznavanje srpskog naroda najvećeg zla u istoriji, te ga podboli i bez milosti ga bacili u krvoločnu arenu istorije. Jedna digresija. Čovek koji je osmislio kamikaze je preživeo rat. Eee tako je to Aleksandre. Oni su bili "mudri stratezi" a ko zna koliko Srba načiniše kamikazama.
To, da bi ja i meni slični primali blagosiljanje od Hitlera, nemam nameru da komentarišem.
Aleksandre, molim Vas, svoja stanovišta potpisujem svojim imenom i prezimenom. A Vi Aleksandre? Toliko o moralu!
Unapred se odričem bilo kakvog daljnjeg reagovanja na Vaše poruke jer ono ne bi dovelo do pozitivne razmene mišljenje nego bi ponavljali već iznete teze.
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 28 mart 2010 22:08
paja patak
Dakle, stvarno ti Kinezi su bezgranično bzobrazni i agresivni. Eto, i danas je opet javljeno da je kineski producent automobila “Gili“ kupio švedski “Volvo“ za 1,8 milijardu američkih dolara od američkog “Forda“, koji je taj isti “Volvo“ pre 11 godina platio čak 6.5 milijardi američkih dolara. I tako, zbog tih agresivnih Kineza, ostade siroti američki “Ford“ ucveljen i osiromašen. Pa, dokle tako...? Jao, jao!
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 29 mart 2010 02:25
Aleksandar
@Trkulja
Dobro je sto ste resili da se uzdrzite bilo kakvog daljnjeg komentara jer je vasa ideja da su dogadjaji od 27. marta 1941 godine uzrok poraza iz 90ih godina i ustava iz 1974. van svake pameti. Valjda znamo do cega je doveo 27. mart 1941: do poraza fasizma. E ako je to nesto zbog cega treba zaliti, onda zaista imate silan problem s osnovnim ljudskim vrednostima.
Drugo, vasa lekcija da je nemoralno ne potpisivati se punim imenom i prezimenom je takodje kompletan promasaj. Da li ste primetili da ovde ima komentatora koji se potpisuju kao likovi iz crtaca? Po vasem vi ste najmoralniji jer pisete i ime i prezime (sto ne mora da znaci da je istima), a ja sam manje moralan jer dajem samo ime (sto opet mozda i nije moje ime), dok su ovi sto smisljaju razne zanimljive imenicke formulacije najzadnji nemoralni sljam. Vidite, nista od toga ne stoji.
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 29 mart 2010 11:57
thinking maize
Srbi, ko Srbi, podževeljaše se oko 27-og marta, a propustiše da poentiraju jednu floskulu autora na samom kraju teksta. Da ponovim:
"Možda je bilo potrebno da sa scene prvo odu Buš i Čejni, toliko nepopularni kod [američke] elite, pa da ovi autori počnu da gledaju Kinu onakvom kakvom američki narod zna da ona jeste: rastućom opasnošću po SAD."
Znači, setili su se "američkog naroda", tek kad je postalo "gusto"! A ko ono pričaše o: "pretećoj rasističko-nacionalističkoj ideologiji"? Treba neki put biti "picajzla" i tražiti "dlaku u jajetu"! Nađe se puno zanimljivog! I da parafraziram
besmrtnog Efraima Kišona: "Ne pričajte mi o američkom humanizmu!" Bar mi Srbi znamo šta je
"Milosrdni Anđeo"!
Preporuke:
0
0
14
ponedeljak, 29 mart 2010 17:02
simonida
prosto je neshvatljivo koliko su ameri bolestan narod! pun kompleksa! a KINA?nekada su kinezi mislili da iza njenih granica se završava svet. dugo je vremena trebalo da se Kina ponovo sebi vrati. naučila je lekcije iz prošlosti sada je vreme da drugi drhte, oni kojima niko nije dobar ako ih ne sluša!ako je demokratija to što rade Ameri onda ako mogu da biram uzimam kineski internacionalizam i kinesku opasnost!
I nisu potrebne ni neke velike analize, a još manje pamet za takav zaključak. Samo, kasno je!
Kina je zauzela veoma komotnu poziciju i tu zapad nema mnogo prostora za reakciju. Na Kini je da izabere kome će se ubuduće približavati, "azijskim tigrovima", Japanu, Rusiji, Indiji, Brazilu, Africi, Evropi ili Americi. "Ostatak" sveta može samo da gleda i navija.
Nama u Srbiji ne treba objašnjavati koliko pokvarena politika anglosaksonskog sveta može biti. Zato pozivanje plaćenih telala američko-britanske plutokratije kako,eto, Kina ne želi da se povinuje visoko moralnim ciljevima američke spoljne politike(obuzdavanje Irana, Severne Koreje itd.) je potpuno besmislena jer te akcije se svakako i vode ,dobrim delom, da bi se Kina oslabila.
Amerika i Engleska, na njihovu sreću, nikada neće biti zemlja proleterska ali druge gluposti ih nisu mimoišle. Vreme im ubrzano curi i oni to znaju. Kada je krvoločna zver ranjena i dolazi joj vreme kraja ona je i najopasnija. Bojim se da smo ušli u izuzetno opasan istorijski period gde, usled evidentnog ludila naznačene elite, može doći i do raspaljivanje ogromnog svetskog sukoba po principu "posle nas potop". Samo, bilo bi dobro da mi ostanemo po strani te čitave gungule, a propovednicima moralnosti 27. marta i razbijačima zabluda vezano za istu istorijsku simboliku, preporučiti da stanu u prve borbene redove (zajedno sa svojim porodicama, molim) protiv svetske nepravde.
Zapad Kinu meri svojim arsinima: da je ona sebicna, pohlepna, agresivna, zedna krvi(resursa) ostatka sveta i da sanja svetsku dominaciju.
Da je samo pitanje vremena kada ce krenuti u ofanzivu...
Nista od toga.
Kinezi su neka druga dimenzija.
Ako svet (ikada) padne pod kinesku kontrolu to ce se desiti sapatom, tiho i neprimetno.
Kao sto se danas desava u stotinama kompanija po Americi i Kanadi; dodjete na posao jedno jutro i oko vas vecina caska na kineskom...a direktor Kinez firme vam na tecnom engleskom izlaze planove za narednu godinu...
Van konteksta i potpuno nepotrebno delite "moralne" packe hrabrim ljudima koji su opravdano izasli na ulice 27. marta 1941. Lepo je videti da postoje realisti kao vi koji preziru moral, pa bi sa sve svojim porodicama 27. marta stali u red da prime blagoslov od Hitlera u sred beograda. Na srecu takvih nije bilo puno.
Ja sam protiv onih koji su sebi obezbedili dobro zaleđe u Londonu (i drugde) a zloupotrebili ispravno prepoznavanje srpskog naroda najvećeg zla u istoriji, te ga podboli i bez milosti ga bacili u krvoločnu arenu istorije. Jedna digresija. Čovek koji je osmislio kamikaze je preživeo rat. Eee tako je to Aleksandre. Oni su bili "mudri stratezi" a ko zna koliko Srba načiniše kamikazama.
To, da bi ja i meni slični primali blagosiljanje od Hitlera, nemam nameru da komentarišem.
Aleksandre, molim Vas, svoja stanovišta potpisujem svojim imenom i prezimenom. A Vi Aleksandre? Toliko o moralu!
Unapred se odričem bilo kakvog daljnjeg reagovanja na Vaše poruke jer ono ne bi dovelo do pozitivne razmene mišljenje nego bi ponavljali već iznete teze.
Dobro je sto ste resili da se uzdrzite bilo kakvog daljnjeg komentara jer je vasa ideja da su dogadjaji od 27. marta 1941 godine uzrok poraza iz 90ih godina i ustava iz 1974. van svake pameti. Valjda znamo do cega je doveo 27. mart 1941: do poraza fasizma. E ako je to nesto zbog cega treba zaliti, onda zaista imate silan problem s osnovnim ljudskim vrednostima.
Drugo, vasa lekcija da je nemoralno ne potpisivati se punim imenom i prezimenom je takodje kompletan promasaj. Da li ste primetili da ovde ima komentatora koji se potpisuju kao likovi iz crtaca? Po vasem vi ste najmoralniji jer pisete i ime i prezime (sto ne mora da znaci da je istima), a ja sam manje moralan jer dajem samo ime (sto opet mozda i nije moje ime), dok su ovi sto smisljaju razne zanimljive imenicke formulacije najzadnji nemoralni sljam. Vidite, nista od toga ne stoji.
"Možda je bilo potrebno da sa scene prvo odu Buš i Čejni, toliko nepopularni kod [američke] elite, pa da ovi autori počnu da gledaju Kinu onakvom kakvom američki narod zna da ona jeste: rastućom opasnošću po SAD."
Znači, setili su se "američkog naroda", tek kad je postalo "gusto"! A ko ono pričaše o: "pretećoj rasističko-nacionalističkoj ideologiji"? Treba neki put biti "picajzla" i tražiti "dlaku u jajetu"! Nađe se puno zanimljivog! I da parafraziram
besmrtnog Efraima Kišona: "Ne pričajte mi o američkom humanizmu!" Bar mi Srbi znamo šta je
"Milosrdni Anđeo"!