Od skoro posećujem ovaj sajt.... mislio sam da se bavi ozbiljnim pitanjim.... kad ono i ovakvi tekstovi....
Jedna potpuno marginalna osoba u delu koji nosi naslov kulturna politika.... kakva kultura, kakva politika... Hej Dak ti si mrak....Ženu od 33 godine pisac članka naѕiva devojkom.... koja je mogla da uradi mnogo toga....
I za kraj svaka smrt,naročito nasilna je tragična, ali od nje ne treba praviti spektakal za premošćavanje do nove atrakcije....
Preporuke:
0
0
2
četvrtak, 18 mart 2010 19:46
paja patak
Ja razumem da se na takve događaje obraća maksimalna pažnja u nekom “Kuriru“ – ili štajaznam kakvom drugom žutom listiću. Ali ovde.... na ovom sajtu????? U ovom vremenu ?? Ne poričem, to je sigurno tragedija za one koji su žrtve i eventualno njihove bliske – ali, da su umesto te pevačice, igračice, šta li je bila... i tog momka – muškog manekena i učesnika u nekakvim farmama , velikoj braći ili opet štajaznam čemu još - recimo, ispod nekog beogradskog mosta nađene dve anonimne žrtve istog uzrasta – kakva bi medijska pažnja tome bila posvećena? Nije neophodno da odgovaram na to pitanje.
Preporuke:
0
0
3
četvrtak, 18 mart 2010 20:11
Igor
Dobar tekst, i ne vidim sta je lose sto je napisan jedan tekst o dogadjaju o kojem bruji citava javnost. Tim pre sto tekst jasno govori o medijskoj manipulacijii i spinovanju koji stvaraju pogešnu sliku o odredjenim osobama i dogadjajima. Na osnovu medijske slike koja se o njoj stvarala, mnogi su zakljucivali da se radi o običnoj prostituki, a u stvari Ksenija je, barem po meni, bila laf od devojke, dobra, vedra, pozitivna, duhovita i sustinski razlicita od raznih grandovki koje ne mogu samostalno da sastave dve reci i koje karjire prave zahvaljujući sponzorima koji ih guraju.
Preporuke:
0
0
4
četvrtak, 18 mart 2010 20:26
Darko Stanojević
Rubrika "kulturna politika"? Ovo je za "crnu hroniku"!
Na NSPM dosada nije bilo značajnijih reakcija na estradne brljotine i afere, ali su odskora počele da se probijaju sajt. Ne sviđa mi se to, nikako.
-----
Ako ste, kao ja, jedno vreme radili taj posao, tj. sa tim ljudima, bilo bi vam jasno da su ovakvi scenariji učestali potuno identično koliko i kod ostalih ljudi ("smrtnika" :) ), no medijsko lešinarenje čini svoje.
O mrtvima sve najbolje, ali... ta žena je preturila previše gadnog preko sebe (sic!) za tako malo godina.
Koliko vremena će proći dokle ne utihne nekrofilija?
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 18 mart 2010 21:07
The Tao of Groove
Za nesrecnu devojku nisam cuo nikada pre kao ni za decka. Zivim u inostranstvu pa je i razumljivo. Uz to nisam ljubitelj estrade i sund kulture. Tema je ipak znacajna sa socioloskog aspekta. Ono sto je bitno je to da su mediji vrlo brzo rekonstruisali celokupni dogadjaj koji se desio, kako je izgledalo i po samoj vesti, u potpunoj intimnosti dve zrtve nemilog dogadjaja. Senzacionalizam je nastavio da uvodi spektakl u novu fazu. Dani koji slede ce biti posveceni komentarima njihovih obozavatelja i kriticara. Ta strana price nije ona koja me interesuje. Ono sto me interesuje je uloga medija u stvaranju i unistavanju "zvezda". Ne mogu da razumem da auditorij sebi dopust takav luksuz da ih mediji izvestavaju o necemu sto ima kvazizabavan karakter. Voajerizam je postao opsteprihvacena drustvena pojava. Ukidanje granica nemoguceg i tabua uvodjenjem vulgarizma i nemorala je osnovna rabota medija. Mladi su zrtve spektakla koji ih melje i jede. Znacaj se daje nebitnom, "stajlingu" kako to danas svaka baba zove u Srbiji. Postenje i pamet su nepostojece kategorije. Dve mlade osobe su verovatno imale nesto vise od izgleda koji ih je ucinio "slavnim". Nosenje revolvera i pucanje u glavu je deo "stajlinga". Drustvo nemorala u kojem su ziveli im nije dalo nikakav podsticaj da svoje zivote urede kako treba. Branioci neoliberalizma ce dati odgovor objasnjenjem da svako ima svoj izbor. LAZ! U neoliberelnom svetu izbor je samo jedan : novac. Mladi su zatrovani i slepi pred zivotom. Ljubav je stvar intime a ne voajerskog spektakla koji im namece neoliberalizam.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 18 mart 2010 21:16
Krasunčica
Kurir pise u svom stilu, a NSPM u svom. Neka se nasao tekst ovde, ja ne vidim nista lose. Mozda to ''muskarcinama'' poput Ante i ostalih smeta sto neko toplo i sa postovanjem pise o nekoj zeni (ili devojci, svejedno).
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 18 mart 2010 21:28
Marko
Razumem da se o pokojnicima piše sve najbolje, ali ne treba lagati. Kao osobu ožaliće je porodica, kao "umetnika" bojim se niko osim pripadnika banalnog orijentalnog pravca srpske muzike vulgarne provicijenciue. A i ko zna šta se tu zapravo desilo.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 18 mart 2010 21:30
Dragana
Svaka čast na ovako odmerenom tekstu. Uopšte ne vidim šta je tu loše da se par stvari kaže i na sajtu NSPM-a o Kseniji Pajčin. Možda Ksenija nije poznati slikar, naučnik, političar,ali je barem mamila osmehe i uzdahe mnogih u Srbiji. Pa kad mogu razni hvalospevi i komentari da se pišu o ljudima iz političkog miljea, zašto nekada ne reći nešto o ovoj simpatičnoj devojci.
Iskreno,radije bih bila u društvu i vodila razgovor sa jednom Ksenijom Pajčin, nego sa brojnom dosadnim političarima.
Žao mi je što su dva mlada života doživela tragičnu sudbinu. A još više mi je žao što pojedini listovi izmišljaju razne gluposti povodom ovog tragičnog događaja.
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 18 mart 2010 21:38
mkm
Tekst je dobar.
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 18 mart 2010 21:39
@sramota,
Ja sigurno ne bih zelela da ovaj fini mladic bude uzor nasoj deci. O ovome treba pisati I treba razobliciti lazne idole nase dece. I ovo je sigurno vaznija tema od Tomickine kirije ili intelektualaca koji dolaze na ovaj sajt da bi se divili svojim visokoparnim komentarima sa puno stranih reci kako bi ubedili sebe da su mnogo obrazovani I nacitani.
P.S. Decko iz jedne beogradske skole je u besu isekao nozem tri ucenika. Vec sutradan su na Facebook-u osvanule salve podrske I divljenja njegovih vrsnjaka. E to je problem, a ne visokoparno filozofiranje.
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 18 mart 2010 22:16
Božo Bjelak
Ako uporedim ovaj tekst i mojih 4 neobjavljena, osjećam se jadno.
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 18 mart 2010 22:40
posetilac
nije ovo bio los sajt
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 18 mart 2010 22:46
Draga
Konacno jedan lep i pametan tekst o devojci koja jednostavno nikad nije imala srece, ni u profesionalnom ni u privatnom zivotu
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 18 mart 2010 22:49
brm
imala je bolji glas od madone..ma hajde...
a i ostatak teksta je u tom stilu..
osim dela o finom momku i uticaju na omladinu koji jedino valja... a njen uticaj na omladinu
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 18 mart 2010 23:35
Sizif
Ne mogu da se otmem utisku da je pisac malo previše subjektivno napisao ovo, iako je tekst lepo sročen i malo me je pokolebao u zaključku da je ovo što se desilo gđici Pajčin kao i ona sama, ništa drugo nego tipičan derivat 90ih, vremena kad se pevalo, igralo i ludovalo, a s druge strane se ginulo i rešavalo ono za šta smo mislili da je sudbinsko nacionalno pitanje.
Ali se svakako slažem da je ona bila osoba koja zaslužuje frazu "o mrtvima sve najbolje". Ne zato što sam pratio njene nastupe, naprotiv, ne bih je ni na ulici prepoznao da sam je sreo, nego zato što je ona samo jedna u nizu nesrećnih osoba koje su zalutale u lošem vremenu. Vremenu koje je zahtevalo kudikamo savesnije, hrabrije, moralnije i pametnije ljude da rešavaju nametnute nam zadatke kako bismo Srbiju poveli u neku drugačiju budućnost, u kojoj bi, kako autor kaže, Ksenija bila ozbiljnije shvaćena i u kojoj joj se ovo možda ne bi desilo.
Preporuke:
0
0
16
petak, 19 mart 2010 00:05
sweety
sa jedne strane po medijima razni dusebriznici koji su se fino njima,kako izgleda,trpali u zivot,dok su bili zivi,i da je toga bilo manje mozda se ovo ne bi desilo,a ti dusebriznici ostaju da glume idole mladim narastajima,i dalje se ponasaju kao da su im dvoje stradalih nekakvi rivali,u svom "objektivnom vidjenju" onoga sto se desilo,obavezno napljuju jednog ili drugog i grozno je kada u svom govoru jos istaknu frazu"o mrtvima sve najlepse"!Tu su jos i ljigavi mediji koji uporno pokusavaju da prodaju svoje stupce fantomskim detaljima,koji sve i da su tacni, ne bi nikome i nicemu znacili sada.
sa druge strane svako ima svoje mane i zalosno je sto treba da nestane sa ovog sveta da bi postao savrsenstvo,da bi ga svi hvalili,sto bi da se cini za zivota bilo od mnogo veceg znacaja i olaksavalo zivot svakoj osobi.
Ono sto je strasno u ovoj drzavi je zapravo cinjenica da se ne pridaje svakom tridesetogodisnjaku jednaka paznja ni sansa ni za zivota,ni posle,i to nigde.
Nazalost poznajem veliki broj njih koji vrlo tesko zive,nisu u materijalnoj mogucnosti da sebi obezbede stambeni prostor,a ne da jos i grade porodicu,nemaju posao jer su jos uvek studenti sa nekoliko najtezih ispita tvrdoglavih i jaaako vaznih profesora,poznajem i neke mame isto tako mlade i lepe sede kod kuce i gaje decu sa teskom mukom,bez posla, zatim neke tridesetogodisnjake koji se ubijaju od posla po 10-12 sati i dobijaju cir i druge gadosti i pored toga bedno zive...s obzirom na kolicinu rada,zasluzuju mnogo vise,a o zaradi koju ima jedna gogo igracica od 50-100 evra na vece,svi zajedno mogu samo da sanjaju..
Da to su mladi na ciji odlazak niko ne bi obratio paznju,retko ko ih i ovako primecuje,najcesce "posteni preduzetnici" koji ih tretiraju kao jeftinu radnu snagu,politicari kao biracko telo,to je problem koji je postojao devedesetih,a problem je i danas,to nikako nisu bili ni Ksenija ni ostali pevaci i muzika.Ali..
Preporuke:
0
0
17
petak, 19 mart 2010 00:16
Novosađanka
Ksenija je bila zrela žena koja se upustila u vezu s bitno mlađim momkom koji je pride bio i patološki ljubomoran. U takve veze zdrave ličnosti ne ulaze ili ih prekidaju na prvi znak te neizlečive bolesti (imala sam takvog u porodici, nažalost).
Ali, da, oh, nisam uzela u obzir "devedesete"!
Možda se momak razboleo baš tad, dok ga je majka po Cetinju još gurala u kolicima...
Ovoliko suza nije bio proliveno ni kad je sedmoro mladih onomad, u paklenim mukama, izgorelo u nekoj šupi od kafića u centru Novog Sada samo zato što državni činovnici nisu radili svoj posao kako valja.
Zato, molim vas, smanjite doživljaj.
Svačiji život je važan i dragocen.
Preporuke:
0
0
18
petak, 19 mart 2010 00:24
sweety
...Ali...ljudi su umesto raspravama o pravom problemu,svu paznju posvetili raspravama o Ksenijinom liku i delu i podelili u dve krajnosti.Pateticari koji je velicaju i namcori koji ignorisu ceo dogadjaj i nevole,svakako,svi koriste ovaj povod da se kritikuju medjusobno,za raspravu o vremenima devedesetih,raspravu o etnickim grupama,umesto o ne postovanju pravih vrednosti,truda i rada i pravim krivcima za nemile dogadjaje i lose uslove zivota,koji su obelezili njeno vreme,a traju nazalost i danas i pravi su uzrok gneva koji nastaje iz ovakvih rasprava ili ih prouzrokuje,a posledica je izostanak prave ljudske zajednicke sapatnje sa svakom dusom koja je deo ove nase (hteli mi to ili ne) zajednice.
Preporuke:
0
0
19
petak, 19 mart 2010 00:28
kolega Pantić
Ne znam čemu ovaj panegirik?
Ovo je dobar primer kako nacionalizam (mislim na ovaj sajt)neminovno završava u kiču (mislim na ovaj tekst)..
Preporuke:
0
0
20
petak, 19 mart 2010 00:30
Djordje Ceranic
Dajte bre NSPM. Mozete vi bolje od ovoga...
Preporuke:
0
0
21
petak, 19 mart 2010 00:48
Nikola
Ne razumem se mnogo u muziku, a prema ovoj vrsti kakvu je, valjda, upražnjavala dotična gospođica nisam imao baš nikakvog afiniteta. Takođe, mislim da je očigledna autorova simpatija prema pokojnici. Ali slažem se potpuno sa "Draganom" i "Krasunčicom" u stavu protiv kvaziintelektualnog elitizma. Na NSPM je do sada objavljeno na hiljade tekstova o svemu i svačemu, pa zašto da se ne piše i o ovim stvarima. A kome se ne sviđa ne mora da čita. Ali ne razumem zašto bismo se svi morali nedeljama baviti samo među-popovskom brukom i pesničenjem. A što se tiče komentara "posmatrača" da je "ovo nekada bio dobar sajt", verujem da njega ovaj sajt nervira iz nekih drugih razloga, on verovatno zna kojih.
Preporuke:
0
0
22
petak, 19 mart 2010 00:52
Paradigma
Sto ste, bre, tako "umudreni"? Ona "pevaljka", pa vama nije vazno da se o tome pise na ovom sajtu? A ja vam kazem - vise o nama, i nasoj braci Crnogorcima, govori ovaj opaki dogadjaj i reakcije na njega nego sve ona narucena istrazivanja i ankete sa sve grafikonima! Recimo: na Cetinju, odakle je mladic, niko ni ne spominje ubijenu devojku (sta da se spominje zene'tina!), a svi oplakuju tog "divnog" mladica i "komsiju", koji je - sto njima nije ni kraj pameti - po svoj prilici devojku ubio s predumisljajem, jer je doneo pistolj, kad je krenuo prema stanu, odlucan da u taj stan udje i izvrsi nedelo! A, ne, ne dirajte nam u junacku tradiciju, bio je junak i ljepotan!? U Beogradu, po obicaju, stavljaju jednakost izmedju zrtve, ove nesrecne devojke - hvala autoru sto je napisao lep, odgovarajuci tekst o njoj - i njenog ubice, pa se cuje samo: saucesce porodicama, zivot je bio pred njima itd! Naravno da je zivot bio pred njima - ali se momak-junacina nasao da taj zivot uzme prvo "svojoj" devojci, a onda i sebi. E, sad, zamislite u kakvom mi svetu zivimo, gde ljudi imaju takve vrednosti da nisu u stanju ni pocinioca nazvati tim imenom, nego imaju za njega isto toliko sazaljenja kao i za zrtvu! Koja je bezala - sto bi trebalo svakog normalnog coveka da ispuni saosecanjem! Ali ne, ona je bila "pevaljka", "izazivala" ga je?! Dakle, jos jednom - pogledajmo se u ogledalo, i ne dajmo vise ni u mislima popust okrutnim i glupim "muskarcinama", koji zeni dozvoljavaju da iz izdrzava, ali i ne da sama odlucuje o sebi! Nek ti je laka zemlja, Ksenija!
Preporuke:
0
0
23
petak, 19 mart 2010 00:58
Robert Lee
Kakvih cistunaca ovde ima?!
NSPM je otvoren medij i treba da isprati sva relevantna dogadjanja naravno na svoj analiticki i kriticki nacin kao sto i cini.
Estrada kao deo pop kulture je takodje deo kulture jednog naroda. Malo li je slucajeva da je bas estrada porodila neke od znacajnih ikona srpske ili balkanske etno muzicke kulture - Toma Zdravkovic, Saban Bajramovic, Esma Redzepova...
Pajcin je bila deo te pop kulture i kao pojava iz 90tih je bila prilicno originalna.
Licni ukusi ne mogu odredjivati da li nesto je ili nije, nego samo da li je to nesto dopadljivo ili nije.
Preporuke:
0
0
24
petak, 19 mart 2010 07:06
Charlie Parker
A stigla je i placenicka ekipica da posle teksta o pevacici i njenom nestabilnom i patoloski ljubomornom momku pise nekrologe NSPMu. Pa normalno, kad se na njkihovoj omiljenoj TV javlja ekipa koja samo pistoljem moze da ubedjuje. Njima je mozda zrtva kriva. Ma, njima je zrtva uvek kriva. Slazem se da je tekst 'lagan' ali ne laganiji od Cosicevog (Yu Cosic) novinarstva i ukljucivanja u naucno- istrazivacko novinarske (ha ha ha) emisije. Zato, e-ljubitelji analitike, smanjite dozivljaj!
Preporuke:
0
0
25
petak, 19 mart 2010 08:07
Darko Stanojević
Moralni čistunci? Potreban tekst na NSPM? Nisam baš shvatio...
Umetnost? Pokojnica je forsirala žanr turbo-porno-folk-disko, prepun lascivnih tekstova, aluzija i bila je autor video-spotova koji su daleko ispod granice dobrog ukusa, i većinom, za onu crvenu nalepnicu od "16" u gornjem ćošku.
Pevačica? Ona je sve drugo, gosn. Li, samo ne to! Ne poredite pevačke DŽINOVE kao što su Toma, Šaban ili Esma (ona je živa i zdrava, šta će u vašem spsiku?) sa zvezdicom, pukom igračicom kojoj se posrećilo da krene sa karijerom taman u vreme repovanja, falširanja i mjaukanja.
Opus? Možemo li bez gledanja na Jutjub da se setimo ijedne njene pesme ili nam je prva asocijacija na nju bila "dobre noge" ili "silikonska lepotica"?
-----
Krivulja kvaliteta njene krijere obrnuto je proporcionalna broju pojavljivanja u "tok-šouima" raznih estradnih televizija.
"Ksendža" je nažalost, sada na putu da postane nekakav ženski, srpski DŽems Din ("živi brzo, umri mlad i budi lep leš"), a to sigurno nije sudbina koju jednu mlađu ženu treba da zadesi.
-----
Zaista je ružno koliko je ovih dana taj ljubavni par raščerečen u medijima i kako dozirano, polako izlaze na površinu sve moguće teorije, gadosti, detalji iz veze, razlika u godinama, srpsko-crnogorski sukob, itd. "Crni" Romeo i Julija, rekao bih.
Estradi se ne prašta. To je cena slave.
-----
Finalno, čuo sam i ovo juče: "Kapisoda, crni sine majčin, zašto ubi našu Ksendžu Pajčin?"
Preporuke:
0
0
26
petak, 19 mart 2010 09:46
Mićko
Tekst ima svoje mesto na ovom sajtu, treba tu da bude. Popularna kultura je odličan predmet istraživanja, mnogo toga društvenog i polutičkog se može iz nje "pročitati".
Kseniji neka je laka crna zemlja, ali ne bih je baš nazivao kraljicom.I rekao bih da ipak jeste bila simbol devedesetih, na stranu da li je za to mogla zahvaliti sebi ili drugima.
Sviđa mi se zauzimanje "ženske linije" u tekstu. Lepo je izvedeno. Malo drugačiji pogled na ovakve teme. Bez mačizma, bez ignorisanja, bez histeričnog feminizma. Nego onako - ljudski.
Preporuke:
0
0
27
petak, 19 mart 2010 10:32
simonida
svi smo mi grešni i pohotljivi! neko manje neko više!jednoj zreloj ženi u najboljoj biološkoj dobi,nije trebala nikakva veza sa mladićem koji još nije odrastao!to je i uzrok cele priče jer cela priča nije imala budućnost, naravno, niko nije ni slutio da priča može da se tragično završi ali eto završila se, za roditelje jednaka smaku sveta!
Preporuke:
0
0
28
petak, 19 mart 2010 10:37
vlks
Možda je moj sistem vrednosti poremećen, ali fini momci ne provaljuju u tuđe stanove. Ne udaraju svoje devojke. Ne nose pištolj u džepu, naročito ne kad idu kod devojke. I ne uzimaju tuđ život svojom finom rukom.
Ovo je poenta celog teksta.
Preporuke:
0
0
29
petak, 19 mart 2010 11:29
Hunny
Gospodin pod naslovom "The Tao of Groove" je dao sustinsku prikaz celog dogadjaja a i stanja svesti ljudske populacije danas.
Ko razume razume a ko ne razume neka mu je Bog u pomoci!
Preporuke:
0
0
30
petak, 19 mart 2010 11:49
brm
@ Charlie Parker
hvala ti što si me obavestio da mi sleduje honorar...kome da se obratim?..
do sada sam mislio da je na ovom sajtu slobodno izražavanje mišljenja o tekstu - barem elementarno, sviđa mi se, ne sviđa mi se...i da se to radi za džabe..
ja lično sam na ovom sajtu najviše zbog toga što mogu slobodno da napišem i kad mi se tekst ne sviđa..kao što je u ovom slučaju..to nije nekrolog NSPM-u već dobornamerna kritika da oni mogu i bolje..kao što znamo..
ne vidim čemu želja da i ovo pretvoriš u sajt politike u kome ne objavljuju nijedan komentar koji nije panegirik..takvih bar ima
Preporuke:
0
0
31
petak, 19 mart 2010 12:28
VANJA
HMMMM......O MRTVIMA SVE NAJLJEPŠE!
Preporuke:
0
0
32
petak, 19 mart 2010 12:55
V.
Ne razumem zasto se o ovome ne bi pricalo (pisalo)? Ona je pre svega bila zivo bice kojoj niko nema prava da oduzme zivot. Ne pricam o njoj sada kao prema Bog zna kakvoj umetnici (ukusi su razliciti), nego kao o nekome od krvi i mesa, kao bice sa zeljama, strahovima, nadanjima, patnjama...
Slazem sa da ovo nije jedini slucaj kod nas ( nazalost) , i da se o ovome vise prica jer su "poznati", ali bas zbog toga i treba da se prica i da se osudi takvo (ne)delo...ali kako mozemo da osudimo nesto, kada se vec tri dana pisu neozbiljni clanci u kojima svega ima osim 'osude' jednog ubice i samoubice, sve zavijeno i prikazano kao tragicna ljubav, da ne spominjem morbidnost zvanu "reakcije prijatelja"...
Dok u CG pisu "Filip tragicno poginuo " ( sto nema veze s vezom), mi otvaramo grupe na FB
To dovoljno govori o nama, kako sve volimo da izvrnemo bezobrazluku i crnom humoru, prozurokovano nepostovanju bilo koga i nedostatku osnovne kulture. Mozda zato ovako i prolazimo...no, ne znam, meni je licno mnogo zao te devojke ( zene ) koja je pre svega zrtva u ovoj celoj prici, bila to Ksenija Pajcin ili neka druga zena, ili neki drugi muskarac, nije ni bitno, vazno je da je neko zeleo da zivi, dok je neko drugi uzeo sebi za pravo da nekome oduzme Zivot ( kakav god on bio za nekoga)...
Saucesce porodici Pajcin.
Preporuke:
0
0
33
petak, 19 mart 2010 13:50
ANjA
Ksenija Pajčin je bila javna ličnost i naravno da je njena tragična smrt privukla pažnju i medija i ,,običnog" puka i nije mi nenormalno da se tom događaju posveti i prostor na ovom sajttu. Samo, ja sam očekivala nešto drugo. Činjenica da je pokojna Ksenija bila zvezda u ovoj zemlji, pri tome, realno govoreći,malih glasovnih ali velikih fizičkih kvaliteta, uz sve propratne detalje koji prate takve karijere, može se obrađivati kao fenomen a ne kao posmrtno slovo u formi hvalospeva.Svaljivati sve na famozne ,,devedesete" je zaista neozbiljno i neistinito. Pok. Kapisoda je imao samo 23 god. i nikako ne može biti proizvod tih godina. Naprotiv, i on i Ksenija su proizvod opšteg stanja duha i duhovnog stanja u društvu ali vezano za to stanje generalno u većem delu sveta. Manekeni i gole pevačice su brend zapadne kulture. Nameću nam se vrednosti zasnovane samo na ogoljenom, vulgarnom poimanju i ljubavi i seksa i morala.Biti lep je dar od Boga ali lepota prva privuče pažnju đavola.Insistiranje na mladićevom crnogorskom poreklu je pucanj u prazno, ovakve stvari nisu specifične samo za naš mentalitet, razlozi su sasvim sigurno intimne naravi ali činjenica je da su vrednosti poremećene i promenjene. Nekada mi se čini da je vreme ugovorenih brakova bilo najbolje.
Preporuke:
0
0
34
petak, 19 mart 2010 15:07
rusty
masa prihvata ovaj"spektakl" oko dvoje poznatih ljudi,jer je lakse sazaljevati ih i upustati se u komentare i rasprave oko toga,nego sagledatii ogroman dug koji preti drzavi i gradjanima,i tezak zivot mladih o kojima novine nece pisati,ciji se posten rad ne ceni nikako,a jos manje placa,tako da je mnogo vise materijala u vidu raznih grozota koje se svakodnevno desavaju,nego lepih stvari,a i ne bi bilo zanimljivo citati o zivotima mladih mucenika koji i dalje pokusavaju da vode posten i normalan zivot,jer je to postalo nekako normalno,iako nepravedno i nesto sto se svakodnevno odvija pred nasim ocima,nazalost....Nekako iz svega izlazi da je mnogo veca tuga za dva zivota,nego tuga zbog svakodnevnog mucenickog zivota mora mladih ljudi oko nas,koji su uzgred i nasi prijatelji,rodjaci,kumovi...
Preporuke:
0
0
35
petak, 19 mart 2010 17:05
Mr RaDoVaN
sramota je za celu srbiju koja nije znala da vidi njene prave kvalitete tj. pravu Xeniju Pajcin!!! nju su totalno mediji ili ti ZUTA stampa unistili jer za nju nisu imali lepe natpise da pisu,a ne shvatam samo kako nisu imali srca valjda im je sad savest proradila sad kad je kasno...a mogla je mnogo toga da uradi,jer ona i sama sve sto je do sa radila je originalno i enkscentricno da ljudi nisu znali to prepoznati!!!!ljudi na YouTube su uglavnom komentarisali navodno "kakva je ona" a njen rad ljudi nikad nisu komentarisali... JA ZA SVE KRIVIM MEDIJE JER SU ONI UNISTILI JEDAN MLAD ZIVOT KOJI JE MOGAO MNOGO DA DOPRINESE A ONI SU JOJ TO USKRATILI!!!! Xenia Pocivaj U Miru.... :(
Preporuke:
0
0
36
petak, 19 mart 2010 17:08
bojan
bilo ko kada zavrsi na ovaj nacin je tragedija!ovde je neko napisao da je ksenija bila zrela zena ili da je u tim godinama to trebala biti! ako je istina to sto KURIR prenosi iz tog kratkog intervjua se vidi da je sve sem ZRELA zena,naprotiv recnik kojim se sluzi je za zaljenje...
Preporuke:
0
0
37
petak, 19 mart 2010 20:02
Marija
Nemam sta vise da kazem osim svaka cast na jedinom normalnom i realnom clanku koji sam procitala o njoj ikada...
Preporuke:
0
0
38
petak, 19 mart 2010 20:37
Šarlo Akrobata
Ovo me podseća na ono kako je Norman Majler svojevremeno pisao o Merlin Monro.Ne bih se baš složio da je Ksenije bila kraljica. Možda samo talentovana devojka. Ne razumem ove koji se protive ovakvom tekstu na NSPM. Ksenija je bila deo pop kulture, e sad, što je naša kultura takva kakva jeste, ni u svetu nije bolja.Tamo je glavni "kulturni" događaj Britni Spirs i njeni ispadi.Ksenija je bila potencijal i autor je dobro uočio da nije imala dobre saradnike i dobru przentaciju.Naravno da su je mediji stavili u negativan kontest,ako se složimo da su ekscentričnost i eksplicitna seksualnost negativnosti. Ruku na srce tome je i sama doprinela. Više sam pristalica Fromove teorije ličnosti, pa ne bih svu krivicu svalio na ovog nesrećnika.
Preporuke:
0
0
39
petak, 19 mart 2010 21:20
natasa
svaka cast na tekstu!napisali ste pravu istinu!lepe zene nisu srecne!
Preporuke:
0
0
40
subota, 20 mart 2010 10:45
A.
Dobar tekst.
Preporuke:
0
0
41
subota, 20 mart 2010 18:54
Jasna Simonović
Iskreno saučešće autoru ovog emotivnog teksta povodom gubitka drage osobe...
Pretpostavljam da će nadležni organi ispitati odakle jednom mladom čoveku pištolj, i to nelegalan...Pošto imaju uspeha sa narkoticima, verujem da bi i u pogledu nošenja oružja bili uspešni...
Takodje, nije mi jasno zašto policija ako je već ranije bila pozivana nije zadržala mladića u pritvoru barem na 24 h, izvršila detaljan stručan razgovor iz koga bi donela neki zaključak o njegovom psihološkom stanju, obavestila njegove bližnje da ga je neko zlo ophrvalo ili slično...
Čula sam da je i sama gdjica Pajčin izjavila da su džabe dolazili...
Biću slobodna, iako ne znam ništa o medijskoj pojavi mladića, a ne znam mnogo o muzičkoj karijeri devojke, ali mislim da se zbog ovako tragičnog završetka mlade pevačice ne treba i njen život koji je imao karijeru gledati kao neuspeh...
Iskreno saučešće svima...
Preporuke:
0
0
42
subota, 20 mart 2010 20:44
Zlata
Dobro je sto je sajt NSPM-a dao prostora ovakvom tekstu jer ne radi se ovde samo o tome da je ubijena poznata licnost.Radi se o tome da je opet jedan muskarac izvrsio nasilje nad zenom i da se opet cuju sulude izjave kako je ona to zasluzila i sl.Braco moja draga smrtna kazna je u ovoj zemlji ukinuta i za mnogo vece zlocince od nas gresnih zena.Ako mislite da vas nismo dostojne imate prava da nas ostavite ali nemate prava na nase zivote. Ksenija,pocivaj u miru,vise te niko ne moze povrediti.
Preporuke:
0
0
43
subota, 20 mart 2010 23:48
sramota
Da li je moguce da se na stranicama ovog sajta nadje mesta za zadnje dno koje najuspesnije satire Srbiju? Zao mi je svakog mladog coveka koji strada! Nikada se necu sloziti sa ''o pokojniku sve najbolje''! Ovoliko clanaka u svim mogucim medijima,ljudi osvestite se,da li ovako vaspitavate svoju decu? Da su i jedno i drugo bili zdravog razuma i psihicki stabilne licnosti,jake i svesne sebe do ovoga ne bi ni doslo! Kako su ziveli tako su i zavrsili! Boze oprosti mi na ruznim recima,ali se ovih dana stidim sto sam Srpkinja! Plesacica,nazovi pevacica,sa posedovanjem oruzja,kojoj su drugi pevali umesto nje dok je uzivala sa narko dilerom po Italiji treba da bude uzor nasoj deci? Ni jednog trena ne opravdavam mladica,ali je njegov otac rekao istinu ''postupio je casno i posteno'' videvsi sta je uradio ubio je i sebe! Svi koji smo poznavali doticnu pokojnicu,znamo da sve sto je imala je samo fizicki izgled i apsolutno nista vise! Ako je takvima mesto u NSPM,onda se Srbijo srami! Devojka koja je fizicki zlostavljala momka,psihicki takodje,koja je povremeno koristila razne opijate,ali knjigu ni jednu nije procitala,dobila je svoje mesto na stranicama NSPM! SRAMOTA
Preporuke:
0
0
44
nedelja, 21 mart 2010 00:56
Sasa
Priznajem da sam malo out. Čitam komentare na sve strane o Kseniji i ništa mi nije jasno pošto ženu ne znam. Te tako odlučih da razjasnim to na youtube. Slažem se sa autorom, Ksenija je bila lik, i radila je pošteno. I naravno, predivno je igrala. Stvarno nam je TV postala čudna, "57 channels and nothing on", da tamo ne mogu da se vide ovih dana njeni spotovi. Samo da se podmire političari, velike firme, marketinške kompanije, ostalo je nebitno.
Preporuke:
0
0
45
nedelja, 21 mart 2010 04:39
Branislav
Čitajući neke od komentara - hteo bih da isaknem vrlo dobar i primeren komentar "Paradigme". Slažem se u tome (potpuno) da ovaj događaj i reakcije na njega veoma veoma dobro odražavaju sliku stanja u Srbiji pa i malo dalje... Deo problema je u "mitovima" (iliti bajkama) koje još uvek opstojavaju i traju - mada im je vreme odavno isteklo. Kao "bajka" o finom mladiću koji se utopio u lagodnom životu ( ili bolje reći neradu) i svoju životnu energiju pogrešno usmerava u nekakvu "ludu zljubljenost". Od te lude zaljubljenosti jedino je očigledan pridev "luda" a da li se tu uopšte radilo o ljubavi - ili o nekim mračnijim strastima i patologiji - veliko je pitanje.
Dakle i ovaj tragičan rasplet (nekakve nazovi - lude ljubavi) je pokazatelj i podsetnik da je vreme da se od "epskih" preterivanja i bajki treba okrenuti humanijim vrednostima. U društvu sa istinskim humanim vrednostima - nema mesta ni patološkoj ljubavi ( ako se tako nešto uopšte može zvati ljubavlju?) niti njegovanju bolesnih ljubomaora u bilo kom obliku.
Preporuke:
0
0
46
nedelja, 21 mart 2010 13:19
sramora
Svaki čovek ima pravo na svoj iѕbor! Lično sam odlično poѕnavala preminule,sticaj oklnosti! Kao što sam već napisala nek počivaju u miru! Ovo su sami želeli i to su dobili! Saucesće porodicama obe strane!
Ali tragedija je da se o dva nikogovića,psihički poremećena lica, diže ovolika prašina svuda pa i na ovim stranicama! Čini mi se istog dana, ili već sutradan,u Beogradu se za malo desila otmica devojčice od 13.godina! A to nije izazvalo nikakav epilog kao ni najmanje da uzburka ovu javnost!
Istih dana se našao leš u kontejneru,drugi u reci i nikom nista?
Da li se iko pita koji je strah pretrpela ova trinaestogodišnja devojcica? Da li se osećate sigurno dok čekate svoje dete iz škole,koje se obzirom na događaje, koje pratite svakodno u štampi,možda nikada neće vratiti??????
Ovog trena na RTS u je objavljena kratka vest da je trogodišnja devojčica,koja je juče,za igračkom pala kroz prozor,preminula!
Dragi moji Srbi mene je ova vest pogodila i potresla,kao i lobanja koja je nađena juče ili danas u kontejneru,kao i dečko Romske nacionalnosti koji se ''navodno'',obesio! A Vas?
Preporuke:
0
0
47
ponedeljak, 22 mart 2010 02:03
ana
zar je moguce da je neko misljenja da je dvoje mladih ljudi zasluzilo takav kraj?kad neko tako razmislja onda se stvarno zapitam ima li ta osoba srce i dusu.na zalost nesrece i nasilja se desavaju svuda u svetu i hvala dragom bogu da nikada necu saznati koliko je samo u toku ovog dana stradalo ljudi ili dece na ovoj planeti.ipak nesrece su jedno a nasilje nesto sasvim drugo.ubiti jedno ljucko bice...to nema opravdanja.oba cina kao sto su ubistvo i samoubistvo su kukavicluk.deci treba to reci jer ce se za par meseci desiti da neki klinac ubije devojku jer mu ona nije uzvratila ljubav na primer.pominju se cak romeo i julija pa se zapitam citaju li nasa deca uopste knjige.ovaj tekst je zasluzio paznju ali misljenja sam da bi se moglo dodati jos po nesto.o ovom bi trebalo da se pise da nam se u buducnosti to isto ne bi desilo,sa nekom drugom decom.i zaista nije vazno da li su poznate osobe ili ne.dva zivota su nestala a roditeljska bol je naj teza.
Preporuke:
0
0
48
ponedeljak, 22 mart 2010 07:30
Zoran Grbić
Želeo bih da se zahvalim svima onima koji su umeli da pročitaju tekst i razumeju o čemu se ovde radi, zbog čega je napisan i videli razloge zbog kojih on ima svoje mesto na sajtu. One malobrojne druge bih da podsetim da je ovaj tekst Spomen Kseniji Pajčin, da ne kažem In memoriam (mada ,,skromno’’ tvrdim da je i više od toga), a ispod Spomena, ako nema šta lepo da se napiše, obično se ništa i ne piše. Pa i kad u nečijem komšiluku premine neomiljeni komšija, ljudi se barem prvih nekoliko dana strpe, ćute, i ne pominju loše stvari. Ako se tako ne radi privatno, ne razumem zbog čega bi neko smatrao da je u redu da ovde javno napiše svoje negativno mišljenje o nastradaloj osobi.
Vidim da neki najviše zameraju to što su korišćene ,,emocije’’ u tekstu. Nego šta nego da jesu. Postoje i razlozi za to. Ovog proleća Beograd je ostao manji za jednu divnu osobu, zbog bezumnika koji je svoj brdsko-planinski mentalitet odlučio da prenese u grad, a onda su mediji odlučili da ih izjednače. Shvatio sam da ovo društvo i dalje uglavnom zamenjuje muževnost sa vikanjem i udaranjem žene, da to podržava, što je u ovom slučaju došlo čak dotle da dželata izjednačavaju sa njegovom žrtvom, i još svemu tome daju neki romantični oreol.
Sasvim dovoljni razlozi da se racio dopuni emocijama.
Meni je i dalje jako žao zbog svega što se desilo, smatram da je ovo veliki gubitak, i nije mi problem da to javno priznam. Svestan sam toga da će mi razni dušebriznici u narednim godinama spočitavati ovaj tekst, kao što mi već nekoliko godina prebacuju ,,odbranu’’ jedne druge pevačice, ali to je već manje moj problem, a više problem tih drugih.
Ksenija, počivaj u miru.
Preporuke:
0
0
49
ponedeljak, 22 mart 2010 14:43
Srbin
Smatram das svako ima pravo da iznese svoj stav.
Mislim da je Ksenija bila dobra osoba, i da je postala žrtva vremena u kome je živela i medija koji uništavaju sve dobre ljudske osobine.
Mislim da se razlikovala od mnogih zvezda naše estrade, po čovečnosti, o kojoj bi mogli da više kažu ljudi koji su je bolje poznavali.
Neka joj Bog oprosti sve!
Preporuke:
0
0
50
ponedeljak, 22 mart 2010 18:00
sstojan
Filip Kapisoda nije primer brdsko-planinskog mentaliteta vec ubice i nasilnika. Ta opaska o mentalitetu i dolasku u grad... medju rodjenim beogradjanima nema ubica? Nijedan muskarac iz Vojvodine nikada nije ubio svoju zenu je li? To lupanje etikete Vam je suvisno i uvredljivo.
Zalosno je da je jedan mlad i lep zivot ugasen, zapravo dva ali istina je da se oni ne smeju izjednacavati. On je ubica a ona je zrtva.
Neka pociva u miru.
Izvinjavam se zbog latinice
Preporuke:
0
0
51
utorak, 23 mart 2010 01:44
Vladimir
Odličan tekst!
Preporuke:
0
0
52
utorak, 23 mart 2010 07:19
Zoran Grbić
@ sstojan
Naravno, nema veze sa b-p mentalitetom, moja greška, reči su me ponele.
Preporuke:
0
0
53
utorak, 23 mart 2010 10:24
Branislav - prvi deo
Za gospođicu Kseniju Pajčin sam čuo tek pre možda godinu dana, a događaj me svojim tužnim zapletom zaista zaintrigirao (inače pošto sam dugo živeo ranije u Srbiji užasavaju me ubistva koja su mnogo češća nego pre lomova u nekadašnjoj Jugoslaviji) pa sam članak gospodina Zorana Grbića pročitao još jednom. Kako i sam autor kaže – članak je in memoriam – pa je način pisanja sasvim u skladu sa namerom. Osim ovog članka pročitao sam skoro sve što se na Internetu moglo naći povodom ovog zaista žalosnog događaja u kojoj je mladić ( rekao bih potpuno nedozreo i sa neizgrađenom ličnošću ) rešio da presudi svojoj devojci zbog nekih njenih osobina koje nikako nije mogao da „uklopi“ u svoju mladu i sasvim neizgrađenu ličnost. Priča nije baš – kristalno jasna – pominje se afekat, i još neke okolnosti ali ostaje činjenica da je mladić naoružan pištoljem provalio u stan u kome je Ksenija živela, dakle to već jasno govori o planu i jasnim namerama da se prema Kseniji primene drastične mere. Teško je generalisati upletenost specifičnog mentaliteta – ali opet ne može se oteti utisku da je i mentalitet najverovatnije imao važnu ulogu – upravo zbog načina na koji je do zločina došlo jer bilo kako bilo, afekat ili ne, očigledno se radi o zločinu, i teško mogu da poverujem u nešto drugo. Tačno je da kako je neko primetio žene ubijaju muževi i u Vojvodini ( mada se ovde ne radi o bračnom paru ) ali čitav zaplet događaja koji je neposredno prethodio tragediji ipak dosta jasno ima pečat jednog specifičnog mentaliteta.
Preporuke:
0
0
54
utorak, 23 mart 2010 10:29
Branislav - drugi deo
(nastavak) Mislim da je gospspođica Ksenija suviše dugo i suviše tolerantno ( po izjavama koje sam čitao) održavala jednu vezu i u njoj najverovatnije videla nešto što uopšte ( nažalost ) nije ni postojalo – tu glamuroznu - veliku ljubav. Mada su protivrečnosti naravi izbijale u velikom broju – to i njeni prijatelji iznose, čudno je i gotovo neverovatno da niko nije slutio da nešto može tragično da se desi. Ima izjava prijatelja koji kažu da je Filip bio prosto opsednut njome i da je govorio da će se ubiti ako ga ona ostavi. I za čudo i neverovanje – to niko nije uzeo za ozbiljno! Jedini ne baš romantični ali sasvim koristan pokušaj da se prekine neka vrsta agonije u kojoj se ova veza nalazila – po onome što sam pričiato – potekla je od Ksenijinih komšija koji su pozvali polociju (pravi gest ) da bi prekinuli svađu. A kao rezultat – dolazi kobno pogrešna reakcija gospođice Ksenije – njen komentar da će oni to sami između sebe rešiti... I jesu razrešili ali tragično, jer da se to moglo nekao ( čarobnim štapićem ) razrešiti – to bi oni razrešili davno. Ali na žalost – zbog sklopa temperamenata – ta veza je bila osuđena na propast. A da je kojom srećom mladić mogao još tada da bude priveden u policiju – da su se njegovim ponašanjem tada pozabavio psiholog pa da je mogla da si donese sudsaka odluka ( kao što u nekim zemljama postoji zakonska mogućnost ) da Kseniji do daljeg ne sme da priđe na razdaljinu manju od 500 metara, možda bi ( hipotetično naravno ) oboje danas bili živi.
Ako ništa drugo – bez namere da o mrtvima govorim loše – treba iz ove tragedije izvući neke pouke. Time bi kratak život gospođice Ksenije Pajčin imao još jedan smisao.
Preporuke:
0
0
55
utorak, 23 mart 2010 12:19
Alex
Može se reći da danas postoje pevači i "pevači". Ksenija nije bila pevačica ali što neko reče nije ni Madonna. Kad čujete Madonnu uživo naježite se. Vreme tehnologije u kome živimo omogućava svakome da peva ako to želi, kao i da postane superstar. Ksenija je bila OK samo što jednostavno nije imala sreće i otišla je prerano. Mi koji imamo sreće otići ćemo na vreme.
Preporuke:
0
0
56
utorak, 23 mart 2010 16:22
Jasna Simonović
Branislav, Vi ste potpuno u pravu, gospodine...
Ne želim da bilo kojom suvišnom rečju povredim
ozalošćene ljude, pogotovo ne autora teksta, ali mislim da bi Ksenijin život dobio svoj vanserijski posthuman kvalitet kada bi se podnela krivična prijava protiv organa koji je nije zaštitio pri prethodnom dolasku kada je Filip provalio vrata...A nije time zaštitio ni nasilnog mladića u kakvom god da je bio stanju...
A život pok Filipa takođe bi dobio svoj posthumni kvalitet kada bi se podnela krivična prijava protiv "nn" lica koje ga je snabdelo pištoljem...
To bi bio početak života mnogih ljudi koji u nekoj budućnosti mogu da stradaju na isti način...
A ako shvatimo da smo svi u riziku i da budemo žrtve i da budemo nasilnici, onda možemo otići i dalje i zamoliti sami sebe da sve što je u našoj moći sprečavamo na vreme...To je za sve najbolje...
A vama sve najbolje...
Preporuke:
0
0
57
utorak, 23 mart 2010 17:35
Jasna
@Branislav
Vi niste bas najbolje obavesteni, zlocin se nije desio taj dan kad je on provalio vrata.Nakon provaljivanja vrata,i dolaska policije Ksenija je izjavila da nije trebala da dolazi policija,da ce to oni sami resiti.Kako onda policija da ga privodi i zadrzava?
Nakon tog dogadjaja,oni su "izgladili"odnose ,izasli zajedno u provod,nesreca se dogodila,kako sam procitala sutradan,(kad su se vratili iz nocnog zivota,prespavali ),u popodnevnim casovima.Izgleda da im je takva veza bila i inace,komsije su izjavile da se cesto iz njenog stana cula vika,tj kako ona vice "volim te ,ne volim te,izbacicu te iz stana",da bi posle pet minuta ,izasli zagrljeni da setaju psa ,kao da se nista nije desilo.
Verovatno zbog takve prirode te veze nikome nije ni bilo sumnjivo da su se ovog puta stvari otrgle kontroli.Ali nazalost ni Ksenija to nije umela da proceni,sto je kostalo zivota.
Medjutim svi mozemo samo da nagadjamo zasto je doslo do tragedije.
Sigurno se radi o mladom decku,nezrelom ,cija licnost jos nije bila formirana,a mislim da se ona,kao starija i iskusnija od njega, igrala sa njegovim osecanjima,i ovog puta preigrala.
Mene je slucaj zainteresovao sa psiholoskog stanovista,a i vidim sudeci po reakcijama ,kako su ljudi skloni da stvari sagledavaju crno belo,da krivicu svaljuju na jednu stranu,i da sve trpaju u kalupe tipa"patoloska ljubomora "i sl.Odnosi medju ljudima su uvek kompleksniji,sto mislim i da je ovde bio slucaj.U svakom slucaju meni ih je zao oboje.
Preporuke:
0
0
58
sreda, 24 mart 2010 08:56
Branislav
Draga Jasna,
hvala za napomenu.
U pravu ste da nisam najbolje obavešten - ja živim u inostranstvu godinama, a o tragediji sam se informisao iz štampe koja ima Internet izdanje. Jesam mislio da je ubistvo nastalo posle provale, međutim niste uočili da mi je jasno da je gospođica Ksenija rekla policiji da će to oni sami rešiti- i da je bila njena velika greška. Nisam siguran da i pored toga policija nije mogla da privede Filipa jer oni su ti koji treba da procene ozbiljnost situacije a ne gospođica Ksenija. Mislim da policija po prirodi svog posla može mnogo realnije da proceni ko je koliko ugrožen. Jasno mi je da je gospođica Ksenija bila komplikovane naravi - to je bio valjda i deo njenog šarma. No mislim da je kod mladića bilo previše strasti ( delom zbog njegove mladosti) - na kraju to je ubistvo iz strasti, jer ubistva iz ljubavi ne postoje. Čini mi se da se suviše često brka strast i ljubav a to je vrlo pogrešno, jer ljubv je daleko plemenitije osečanje od strasti... Strast komplikuje odnose a ne ljubav.
Gospođicu Kseniju je trebalo prihvatiti sa svim njenim vrlinama i nedostacima ili krenuti svojim putem. Poznanici govore o mladićevoj opsednutosti gopođicom Ksenijom - opsednutost nije ljubav, to je domen strasti. Svačiji život treba poštovati, bez obzira na moguće lične nedostatke. Ovde to očigledno nije bio slučaj.
Preporuke:
0
0
59
sreda, 24 mart 2010 09:44
Vuchica
Ja sam izuzetno zahvalna autoru na tekstu. Licno sam jako potresena Ksenijinom smrcu, jer mi je napojmljivo da je neko toliko lep i pun zivota tako iznenada nesto sa lica zemlje, i zbog kakvog uzasnog razloga! Licno mi je Ksenija, koliko sam je upoznala kroz medije bila simpaticna, iako po meni nije imala dovoljno stila u ophodjenju, bas ju je izdvajalo to sto je bila nekako jednostavna, nenadmena i detinjasta, uz sav neizmerni seksipil koji je posedovala.
Ujedno mi je zao sto je njen odlazak propracen tako bedno u medijima. Dva dana do sahrane i vise nema nijedne vesti o njoj, zivot ide dalje, a samo najblizima ostaje da tuguju. Ali ima i nas ostalih koji je nismo poznavali licno ali koji smo se na neki nacin vezali za nju kao sto se to obicno desava kada je neko javna licnost.
Pozdrav autoru i hvala na trudu i saosecajnosti.
Preporuke:
0
0
60
sreda, 24 mart 2010 10:53
Jasna Simonovic
Branislav, izvinite što se opet javljam, odgovorili ste mojoj imenjakinji "Jasni" upravo ono što sam i sama htela...
Kod nas je svakidašnje i normalno, pa tome podležu i najčestitiji ljudi, da se brka odgovornost...
Pa se tako od ljudi očekuje da i kad institucija preuzme neki slučaj oni treba da obavljaju njihov rad ili da im govore šta dalje da čine...
Milicija je bila obaveštena i imali su čak i dokaz - provaljena vrata...Mislim da su oni bili duzni da privedu mladica po sluzbenoj duznosti i svakako bi otkrili da je naoružan, da je psihološki labilan...Nebitna je u ovom slučaju psihologija ljubavi, strasti, opsesije...oni ne mogu biti pokriće niti za ubistno niti za samoubistvo...
Preporuke:
0
0
61
sreda, 24 mart 2010 20:12
Jasna
@Branislav,Jasna S.
Nisam bas sigurna da li policija u takvim slucajevima(bracne ,porodicne svadje) kod nas ima zakonska ovlascenja da privodi,pogotovo ako je jos i ona izjavila da nisu trebali da dolaze i da ce odnose resiti sami.Sigurno se on uljudno ponasao prilikom legitimisanja, nije bio pod uticajem alkohola i sl.u najgorem slucaju mogli su da mu napisu prekrsajnu prijavu zbog narusavanja javnog reda i mira,ali ni to ne bi spasilo jadnu devojku.
U svemu ostalom se slazem sa vama .
Mada eto pojavljuju se sada i neki novi momenti,sa uvidjaja,neke poruke koje je on dobio od neke devojke,tako da mi stvarno samo mozemo da nagadjamo sta se tu zapravo dogodilo i zbog cega je doslo do ovog apsurdnog i tragicnog ubistva i samoubistva.
Preporuke:
0
0
62
četvrtak, 25 mart 2010 10:32
Jasna Simonovic
Jasna, hvala na odgovoru, razumem vas cestit stav, tako vecina ljudi razmislja...Ali, komsije su pozvale policiju zato sto provaljuje vrata...Kakvo tu posebno zakonsko pravo uopste treba? Komsije nisu bezvazdusni prostor....
Potpuno su po meni kljucno nebitne sms poruke...sta god u njima pisalo nije razlog da se neko ubije i samoubije...Pistolj je bio okidac a ne sms poruka...Odakle mladicu pistolj i to nelegalan?...
Preporuke:
0
0
63
četvrtak, 25 mart 2010 10:38
realnost
madonna i ksenija pajcin u istom takstu?bolji glas?
kakvo glupo poredjenje.
Preporuke:
0
0
64
četvrtak, 25 mart 2010 15:02
Suzy
to nije VERONA, TO JE GNUSNO UBISTVO I ZLOCIN....ubiti partnera zato sto shvatas da si zalutao u tu pricu i da nisi taj svet, da si tradicionalista i da ne mozes da se nosis sa tim da je ovaj drugi excentrican, neobican i drugaciji je strasno....Mislim da je XeniA ZIVELA ZIVOT IZMEDJU KUCKE ne mislim tako naravno,sto je isforsirano u medijima, i JEDNOG DIVNOG EMOTIVNOG BICA izgubljenog u ovom sumanutom drustvu.... lako joj zemlja, neka pociva sa andjelima....
Preporuke:
0
0
65
subota, 27 mart 2010 07:41
Branislav
Jasna Simonović i Jasna,
danas sam na Internetu pronašao još jedan komentar u Nezavisnim novinama pod naslovom „Karleuša nazvala Kapisodu svirepim ubicom“. Naravno pod uslovom da su navodi u članku tačni. Data je izjava Filipove prijateljice Anemarije Kikoš, koja kaže (između ostalog): On je bio miran, dobar tip, patrijarhalno vaspitan, ali je bio labilan... Dalje se kaže da je otac Filipov Mirko izjavio da oni u kući nikada nisu ni pričali o njoj a Filip to nije ni smeo! „Ksenija nikada nije bila dobrodošla u dom na Cetinju. Moj nasljednik nikad se ne bi oženio djevojkom koju je 16. marta usmrtio i vjerovatno je bio iziritiran nečim kad je potegao pištolj na nju"
Pročitavši ovo (kažem pod uslovom da su navodi tačni a verujem da jesu) meni je još jasnije ono što sam još ranije napisao da je ova veza zbog njihove različitosti bila osuđena na propast. Tu si nikada ničime jaz između njih dvoje nije mogao premostiti. Mislim da je za razumevanje tog jaza veoma važna tvrdnja Filipovog oca, gospodina Mirka „vjerovatno je bio iziritiran nečim kad je potegao pištolj na nju". A problem je stvarao i to što je gospođica Ksenija kako je sama priznala bila preterano emotivna pa je tolerisala i onda kada se više to nikako nije smelo. Oni su po svemo ovome bili iz vrlo različitih „svetonazora“ a Filip je zbog svoje mladosti bio prosto okovan u svetu u kome je odrastao. Taj jaz je bio praktično nepremostiv. Ona žena mnogo širih pogleda i toleranta a on nedozreo mladić veoma uslovljen i na neki način vezan patrijalhalnim vaspitanjem...
Draga Jasna Simonović ( ne znam kako drugačije da vas oslovim – sa muškim rodom je jednostavnije) potpuno se slažem da je Filip morao biti priveden i zadržan a ako to nije bilo moguće – kako kaže vaša imenjakinja Jasna, onda treba ovu tragediju iskoristiti da se propisi promene u tom smislu. Da bi takvih tragedija bilo što manje.
Jedna potpuno marginalna osoba u delu koji nosi naslov kulturna politika.... kakva kultura, kakva politika... Hej Dak ti si mrak....Ženu od 33 godine pisac članka naѕiva devojkom.... koja je mogla da uradi mnogo toga....
I za kraj svaka smrt,naročito nasilna je tragična, ali od nje ne treba praviti spektakal za premošćavanje do nove atrakcije....
Na NSPM dosada nije bilo značajnijih reakcija na estradne brljotine i afere, ali su odskora počele da se probijaju sajt. Ne sviđa mi se to, nikako.
-----
Ako ste, kao ja, jedno vreme radili taj posao, tj. sa tim ljudima, bilo bi vam jasno da su ovakvi scenariji učestali potuno identično koliko i kod ostalih ljudi ("smrtnika" :) ), no medijsko lešinarenje čini svoje.
O mrtvima sve najbolje, ali... ta žena je preturila previše gadnog preko sebe (sic!) za tako malo godina.
Koliko vremena će proći dokle ne utihne nekrofilija?
Iskreno,radije bih bila u društvu i vodila razgovor sa jednom Ksenijom Pajčin, nego sa brojnom dosadnim političarima.
Žao mi je što su dva mlada života doživela tragičnu sudbinu. A još više mi je žao što pojedini listovi izmišljaju razne gluposti povodom ovog tragičnog događaja.
P.S. Decko iz jedne beogradske skole je u besu isekao nozem tri ucenika. Vec sutradan su na Facebook-u osvanule salve podrske I divljenja njegovih vrsnjaka. E to je problem, a ne visokoparno filozofiranje.
a i ostatak teksta je u tom stilu..
osim dela o finom momku i uticaju na omladinu koji jedino valja... a njen uticaj na omladinu
Ali se svakako slažem da je ona bila osoba koja zaslužuje frazu "o mrtvima sve najbolje". Ne zato što sam pratio njene nastupe, naprotiv, ne bih je ni na ulici prepoznao da sam je sreo, nego zato što je ona samo jedna u nizu nesrećnih osoba koje su zalutale u lošem vremenu. Vremenu koje je zahtevalo kudikamo savesnije, hrabrije, moralnije i pametnije ljude da rešavaju nametnute nam zadatke kako bismo Srbiju poveli u neku drugačiju budućnost, u kojoj bi, kako autor kaže, Ksenija bila ozbiljnije shvaćena i u kojoj joj se ovo možda ne bi desilo.
sa druge strane svako ima svoje mane i zalosno je sto treba da nestane sa ovog sveta da bi postao savrsenstvo,da bi ga svi hvalili,sto bi da se cini za zivota bilo od mnogo veceg znacaja i olaksavalo zivot svakoj osobi.
Ono sto je strasno u ovoj drzavi je zapravo cinjenica da se ne pridaje svakom tridesetogodisnjaku jednaka paznja ni sansa ni za zivota,ni posle,i to nigde.
Nazalost poznajem veliki broj njih koji vrlo tesko zive,nisu u materijalnoj mogucnosti da sebi obezbede stambeni prostor,a ne da jos i grade porodicu,nemaju posao jer su jos uvek studenti sa nekoliko najtezih ispita tvrdoglavih i jaaako vaznih profesora,poznajem i neke mame isto tako mlade i lepe sede kod kuce i gaje decu sa teskom mukom,bez posla, zatim neke tridesetogodisnjake koji se ubijaju od posla po 10-12 sati i dobijaju cir i druge gadosti i pored toga bedno zive...s obzirom na kolicinu rada,zasluzuju mnogo vise,a o zaradi koju ima jedna gogo igracica od 50-100 evra na vece,svi zajedno mogu samo da sanjaju..
Da to su mladi na ciji odlazak niko ne bi obratio paznju,retko ko ih i ovako primecuje,najcesce "posteni preduzetnici" koji ih tretiraju kao jeftinu radnu snagu,politicari kao biracko telo,to je problem koji je postojao devedesetih,a problem je i danas,to nikako nisu bili ni Ksenija ni ostali pevaci i muzika.Ali..
Ali, da, oh, nisam uzela u obzir "devedesete"!
Možda se momak razboleo baš tad, dok ga je majka po Cetinju još gurala u kolicima...
Ovoliko suza nije bio proliveno ni kad je sedmoro mladih onomad, u paklenim mukama, izgorelo u nekoj šupi od kafića u centru Novog Sada samo zato što državni činovnici nisu radili svoj posao kako valja.
Zato, molim vas, smanjite doživljaj.
Svačiji život je važan i dragocen.
Ovo je dobar primer kako nacionalizam (mislim na ovaj sajt)neminovno završava u kiču (mislim na ovaj tekst)..
NSPM je otvoren medij i treba da isprati sva relevantna dogadjanja naravno na svoj analiticki i kriticki nacin kao sto i cini.
Estrada kao deo pop kulture je takodje deo kulture jednog naroda. Malo li je slucajeva da je bas estrada porodila neke od znacajnih ikona srpske ili balkanske etno muzicke kulture - Toma Zdravkovic, Saban Bajramovic, Esma Redzepova...
Pajcin je bila deo te pop kulture i kao pojava iz 90tih je bila prilicno originalna.
Licni ukusi ne mogu odredjivati da li nesto je ili nije, nego samo da li je to nesto dopadljivo ili nije.
Umetnost? Pokojnica je forsirala žanr turbo-porno-folk-disko, prepun lascivnih tekstova, aluzija i bila je autor video-spotova koji su daleko ispod granice dobrog ukusa, i većinom, za onu crvenu nalepnicu od "16" u gornjem ćošku.
Pevačica? Ona je sve drugo, gosn. Li, samo ne to! Ne poredite pevačke DŽINOVE kao što su Toma, Šaban ili Esma (ona je živa i zdrava, šta će u vašem spsiku?) sa zvezdicom, pukom igračicom kojoj se posrećilo da krene sa karijerom taman u vreme repovanja, falširanja i mjaukanja.
Opus? Možemo li bez gledanja na Jutjub da se setimo ijedne njene pesme ili nam je prva asocijacija na nju bila "dobre noge" ili "silikonska lepotica"?
-----
Krivulja kvaliteta njene krijere obrnuto je proporcionalna broju pojavljivanja u "tok-šouima" raznih estradnih televizija.
"Ksendža" je nažalost, sada na putu da postane nekakav ženski, srpski DŽems Din ("živi brzo, umri mlad i budi lep leš"), a to sigurno nije sudbina koju jednu mlađu ženu treba da zadesi.
-----
Zaista je ružno koliko je ovih dana taj ljubavni par raščerečen u medijima i kako dozirano, polako izlaze na površinu sve moguće teorije, gadosti, detalji iz veze, razlika u godinama, srpsko-crnogorski sukob, itd. "Crni" Romeo i Julija, rekao bih.
Estradi se ne prašta. To je cena slave.
-----
Finalno, čuo sam i ovo juče: "Kapisoda, crni sine majčin, zašto ubi našu Ksendžu Pajčin?"
Kseniji neka je laka crna zemlja, ali ne bih je baš nazivao kraljicom.I rekao bih da ipak jeste bila simbol devedesetih, na stranu da li je za to mogla zahvaliti sebi ili drugima.
Sviđa mi se zauzimanje "ženske linije" u tekstu. Lepo je izvedeno. Malo drugačiji pogled na ovakve teme. Bez mačizma, bez ignorisanja, bez histeričnog feminizma. Nego onako - ljudski.
Ovo je poenta celog teksta.
Ko razume razume a ko ne razume neka mu je Bog u pomoci!
hvala ti što si me obavestio da mi sleduje honorar...kome da se obratim?..
do sada sam mislio da je na ovom sajtu slobodno izražavanje mišljenja o tekstu - barem elementarno, sviđa mi se, ne sviđa mi se...i da se to radi za džabe..
ja lično sam na ovom sajtu najviše zbog toga što mogu slobodno da napišem i kad mi se tekst ne sviđa..kao što je u ovom slučaju..to nije nekrolog NSPM-u već dobornamerna kritika da oni mogu i bolje..kao što znamo..
ne vidim čemu želja da i ovo pretvoriš u sajt politike u kome ne objavljuju nijedan komentar koji nije panegirik..takvih bar ima
Slazem sa da ovo nije jedini slucaj kod nas ( nazalost) , i da se o ovome vise prica jer su "poznati", ali bas zbog toga i treba da se prica i da se osudi takvo (ne)delo...ali kako mozemo da osudimo nesto, kada se vec tri dana pisu neozbiljni clanci u kojima svega ima osim 'osude' jednog ubice i samoubice, sve zavijeno i prikazano kao tragicna ljubav, da ne spominjem morbidnost zvanu "reakcije prijatelja"...
Dok u CG pisu "Filip tragicno poginuo " ( sto nema veze s vezom), mi otvaramo grupe na FB
To dovoljno govori o nama, kako sve volimo da izvrnemo bezobrazluku i crnom humoru, prozurokovano nepostovanju bilo koga i nedostatku osnovne kulture. Mozda zato ovako i prolazimo...no, ne znam, meni je licno mnogo zao te devojke ( zene ) koja je pre svega zrtva u ovoj celoj prici, bila to Ksenija Pajcin ili neka druga zena, ili neki drugi muskarac, nije ni bitno, vazno je da je neko zeleo da zivi, dok je neko drugi uzeo sebi za pravo da nekome oduzme Zivot ( kakav god on bio za nekoga)...
Saucesce porodici Pajcin.
Pretpostavljam da će nadležni organi ispitati odakle jednom mladom čoveku pištolj, i to nelegalan...Pošto imaju uspeha sa narkoticima, verujem da bi i u pogledu nošenja oružja bili uspešni...
Takodje, nije mi jasno zašto policija ako je već ranije bila pozivana nije zadržala mladića u pritvoru barem na 24 h, izvršila detaljan stručan razgovor iz koga bi donela neki zaključak o njegovom psihološkom stanju, obavestila njegove bližnje da ga je neko zlo ophrvalo ili slično...
Čula sam da je i sama gdjica Pajčin izjavila da su džabe dolazili...
Biću slobodna, iako ne znam ništa o medijskoj pojavi mladića, a ne znam mnogo o muzičkoj karijeri devojke, ali mislim da se zbog ovako tragičnog završetka mlade pevačice ne treba i njen život koji je imao karijeru gledati kao neuspeh...
Iskreno saučešće svima...
Dakle i ovaj tragičan rasplet (nekakve nazovi - lude ljubavi) je pokazatelj i podsetnik da je vreme da se od "epskih" preterivanja i bajki treba okrenuti humanijim vrednostima. U društvu sa istinskim humanim vrednostima - nema mesta ni patološkoj ljubavi ( ako se tako nešto uopšte može zvati ljubavlju?) niti njegovanju bolesnih ljubomaora u bilo kom obliku.
Ali tragedija je da se o dva nikogovića,psihički poremećena lica, diže ovolika prašina svuda pa i na ovim stranicama! Čini mi se istog dana, ili već sutradan,u Beogradu se za malo desila otmica devojčice od 13.godina! A to nije izazvalo nikakav epilog kao ni najmanje da uzburka ovu javnost!
Istih dana se našao leš u kontejneru,drugi u reci i nikom nista?
Da li se iko pita koji je strah pretrpela ova trinaestogodišnja devojcica? Da li se osećate sigurno dok čekate svoje dete iz škole,koje se obzirom na događaje, koje pratite svakodno u štampi,možda nikada neće vratiti??????
Ovog trena na RTS u je objavljena kratka vest da je trogodišnja devojčica,koja je juče,za igračkom pala kroz prozor,preminula!
Dragi moji Srbi mene je ova vest pogodila i potresla,kao i lobanja koja je nađena juče ili danas u kontejneru,kao i dečko Romske nacionalnosti koji se ''navodno'',obesio! A Vas?
Vidim da neki najviše zameraju to što su korišćene ,,emocije’’ u tekstu. Nego šta nego da jesu. Postoje i razlozi za to. Ovog proleća Beograd je ostao manji za jednu divnu osobu, zbog bezumnika koji je svoj brdsko-planinski mentalitet odlučio da prenese u grad, a onda su mediji odlučili da ih izjednače. Shvatio sam da ovo društvo i dalje uglavnom zamenjuje muževnost sa vikanjem i udaranjem žene, da to podržava, što je u ovom slučaju došlo čak dotle da dželata izjednačavaju sa njegovom žrtvom, i još svemu tome daju neki romantični oreol.
Sasvim dovoljni razlozi da se racio dopuni emocijama.
Meni je i dalje jako žao zbog svega što se desilo, smatram da je ovo veliki gubitak, i nije mi problem da to javno priznam. Svestan sam toga da će mi razni dušebriznici u narednim godinama spočitavati ovaj tekst, kao što mi već nekoliko godina prebacuju ,,odbranu’’ jedne druge pevačice, ali to je već manje moj problem, a više problem tih drugih.
Ksenija, počivaj u miru.
Mislim da je Ksenija bila dobra osoba, i da je postala žrtva vremena u kome je živela i medija koji uništavaju sve dobre ljudske osobine.
Mislim da se razlikovala od mnogih zvezda naše estrade, po čovečnosti, o kojoj bi mogli da više kažu ljudi koji su je bolje poznavali.
Neka joj Bog oprosti sve!
Zalosno je da je jedan mlad i lep zivot ugasen, zapravo dva ali istina je da se oni ne smeju izjednacavati. On je ubica a ona je zrtva.
Neka pociva u miru.
Izvinjavam se zbog latinice
Naravno, nema veze sa b-p mentalitetom, moja greška, reči su me ponele.
Ako ništa drugo – bez namere da o mrtvima govorim loše – treba iz ove tragedije izvući neke pouke. Time bi kratak život gospođice Ksenije Pajčin imao još jedan smisao.
Ne želim da bilo kojom suvišnom rečju povredim
ozalošćene ljude, pogotovo ne autora teksta, ali mislim da bi Ksenijin život dobio svoj vanserijski posthuman kvalitet kada bi se podnela krivična prijava protiv organa koji je nije zaštitio pri prethodnom dolasku kada je Filip provalio vrata...A nije time zaštitio ni nasilnog mladića u kakvom god da je bio stanju...
A život pok Filipa takođe bi dobio svoj posthumni kvalitet kada bi se podnela krivična prijava protiv "nn" lica koje ga je snabdelo pištoljem...
To bi bio početak života mnogih ljudi koji u nekoj budućnosti mogu da stradaju na isti način...
A ako shvatimo da smo svi u riziku i da budemo žrtve i da budemo nasilnici, onda možemo otići i dalje i zamoliti sami sebe da sve što je u našoj moći sprečavamo na vreme...To je za sve najbolje...
A vama sve najbolje...
Vi niste bas najbolje obavesteni, zlocin se nije desio taj dan kad je on provalio vrata.Nakon provaljivanja vrata,i dolaska policije Ksenija je izjavila da nije trebala da dolazi policija,da ce to oni sami resiti.Kako onda policija da ga privodi i zadrzava?
Nakon tog dogadjaja,oni su "izgladili"odnose ,izasli zajedno u provod,nesreca se dogodila,kako sam procitala sutradan,(kad su se vratili iz nocnog zivota,prespavali ),u popodnevnim casovima.Izgleda da im je takva veza bila i inace,komsije su izjavile da se cesto iz njenog stana cula vika,tj kako ona vice "volim te ,ne volim te,izbacicu te iz stana",da bi posle pet minuta ,izasli zagrljeni da setaju psa ,kao da se nista nije desilo.
Verovatno zbog takve prirode te veze nikome nije ni bilo sumnjivo da su se ovog puta stvari otrgle kontroli.Ali nazalost ni Ksenija to nije umela da proceni,sto je kostalo zivota.
Medjutim svi mozemo samo da nagadjamo zasto je doslo do tragedije.
Sigurno se radi o mladom decku,nezrelom ,cija licnost jos nije bila formirana,a mislim da se ona,kao starija i iskusnija od njega, igrala sa njegovim osecanjima,i ovog puta preigrala.
Mene je slucaj zainteresovao sa psiholoskog stanovista,a i vidim sudeci po reakcijama ,kako su ljudi skloni da stvari sagledavaju crno belo,da krivicu svaljuju na jednu stranu,i da sve trpaju u kalupe tipa"patoloska ljubomora "i sl.Odnosi medju ljudima su uvek kompleksniji,sto mislim i da je ovde bio slucaj.U svakom slucaju meni ih je zao oboje.
hvala za napomenu.
U pravu ste da nisam najbolje obavešten - ja živim u inostranstvu godinama, a o tragediji sam se informisao iz štampe koja ima Internet izdanje. Jesam mislio da je ubistvo nastalo posle provale, međutim niste uočili da mi je jasno da je gospođica Ksenija rekla policiji da će to oni sami rešiti- i da je bila njena velika greška. Nisam siguran da i pored toga policija nije mogla da privede Filipa jer oni su ti koji treba da procene ozbiljnost situacije a ne gospođica Ksenija. Mislim da policija po prirodi svog posla može mnogo realnije da proceni ko je koliko ugrožen. Jasno mi je da je gospođica Ksenija bila komplikovane naravi - to je bio valjda i deo njenog šarma. No mislim da je kod mladića bilo previše strasti ( delom zbog njegove mladosti) - na kraju to je ubistvo iz strasti, jer ubistva iz ljubavi ne postoje. Čini mi se da se suviše često brka strast i ljubav a to je vrlo pogrešno, jer ljubv je daleko plemenitije osečanje od strasti... Strast komplikuje odnose a ne ljubav.
Gospođicu Kseniju je trebalo prihvatiti sa svim njenim vrlinama i nedostacima ili krenuti svojim putem. Poznanici govore o mladićevoj opsednutosti gopođicom Ksenijom - opsednutost nije ljubav, to je domen strasti. Svačiji život treba poštovati, bez obzira na moguće lične nedostatke. Ovde to očigledno nije bio slučaj.
Ujedno mi je zao sto je njen odlazak propracen tako bedno u medijima. Dva dana do sahrane i vise nema nijedne vesti o njoj, zivot ide dalje, a samo najblizima ostaje da tuguju. Ali ima i nas ostalih koji je nismo poznavali licno ali koji smo se na neki nacin vezali za nju kao sto se to obicno desava kada je neko javna licnost.
Pozdrav autoru i hvala na trudu i saosecajnosti.
Kod nas je svakidašnje i normalno, pa tome podležu i najčestitiji ljudi, da se brka odgovornost...
Pa se tako od ljudi očekuje da i kad institucija preuzme neki slučaj oni treba da obavljaju njihov rad ili da im govore šta dalje da čine...
Milicija je bila obaveštena i imali su čak i dokaz - provaljena vrata...Mislim da su oni bili duzni da privedu mladica po sluzbenoj duznosti i svakako bi otkrili da je naoružan, da je psihološki labilan...Nebitna je u ovom slučaju psihologija ljubavi, strasti, opsesije...oni ne mogu biti pokriće niti za ubistno niti za samoubistvo...
Nisam bas sigurna da li policija u takvim slucajevima(bracne ,porodicne svadje) kod nas ima zakonska ovlascenja da privodi,pogotovo ako je jos i ona izjavila da nisu trebali da dolaze i da ce odnose resiti sami.Sigurno se on uljudno ponasao prilikom legitimisanja, nije bio pod uticajem alkohola i sl.u najgorem slucaju mogli su da mu napisu prekrsajnu prijavu zbog narusavanja javnog reda i mira,ali ni to ne bi spasilo jadnu devojku.
U svemu ostalom se slazem sa vama .
Mada eto pojavljuju se sada i neki novi momenti,sa uvidjaja,neke poruke koje je on dobio od neke devojke,tako da mi stvarno samo mozemo da nagadjamo sta se tu zapravo dogodilo i zbog cega je doslo do ovog apsurdnog i tragicnog ubistva i samoubistva.
Potpuno su po meni kljucno nebitne sms poruke...sta god u njima pisalo nije razlog da se neko ubije i samoubije...Pistolj je bio okidac a ne sms poruka...Odakle mladicu pistolj i to nelegalan?...
kakvo glupo poredjenje.
danas sam na Internetu pronašao još jedan komentar u Nezavisnim novinama pod naslovom „Karleuša nazvala Kapisodu svirepim ubicom“. Naravno pod uslovom da su navodi u članku tačni. Data je izjava Filipove prijateljice Anemarije Kikoš, koja kaže (između ostalog): On je bio miran, dobar tip, patrijarhalno vaspitan, ali je bio labilan... Dalje se kaže da je otac Filipov Mirko izjavio da oni u kući nikada nisu ni pričali o njoj a Filip to nije ni smeo! „Ksenija nikada nije bila dobrodošla u dom na Cetinju. Moj nasljednik nikad se ne bi oženio djevojkom koju je 16. marta usmrtio i vjerovatno je bio iziritiran nečim kad je potegao pištolj na nju"
Pročitavši ovo (kažem pod uslovom da su navodi tačni a verujem da jesu) meni je još jasnije ono što sam još ranije napisao da je ova veza zbog njihove različitosti bila osuđena na propast. Tu si nikada ničime jaz između njih dvoje nije mogao premostiti. Mislim da je za razumevanje tog jaza veoma važna tvrdnja Filipovog oca, gospodina Mirka „vjerovatno je bio iziritiran nečim kad je potegao pištolj na nju". A problem je stvarao i to što je gospođica Ksenija kako je sama priznala bila preterano emotivna pa je tolerisala i onda kada se više to nikako nije smelo. Oni su po svemo ovome bili iz vrlo različitih „svetonazora“ a Filip je zbog svoje mladosti bio prosto okovan u svetu u kome je odrastao. Taj jaz je bio praktično nepremostiv. Ona žena mnogo širih pogleda i toleranta a on nedozreo mladić veoma uslovljen i na neki način vezan patrijalhalnim vaspitanjem...
Draga Jasna Simonović ( ne znam kako drugačije da vas oslovim – sa muškim rodom je jednostavnije) potpuno se slažem da je Filip morao biti priveden i zadržan a ako to nije bilo moguće – kako kaže vaša imenjakinja Jasna, onda treba ovu tragediju iskoristiti da se propisi promene u tom smislu. Da bi takvih tragedija bilo što manje.