Možda bi bilo dobro napraviti bazu podataka o redovnim čitaocima sajta kojima bi se slale opšte uplatnice na kućne adrese. Ja sam spreman da izdvojim barem onoliko koliko sam nekada mesečno davao za NIN.
Preporuke:
0
0
2
subota, 16 januar 2010 23:33
Nije važno
Nadam se da su ljudi svesni koliko svako od nas zaista MOŽE nešto da uradi i pomogne! I koliko je NSPM značajan za širenje i legitimizaciju nacionalnih interesa. Sa razlogom se žalimo na medijsku scenu. Učinimo sve da zajedno rasturimo taj medijski mrak, a to je najlakše jačanjem jednog od začetnika u toj borni.A to je NSPM. Ja ću u ponedeljak uplatiti 1000 dinara i to ću činiti na svake dve nedelje. Da sam u boljoj situaiciji uplaćivao bih više, ali kada bi većina od nas koji pišemo pomoglo, nakupila bi se lepa svota. Npr.500 ljudi mesečno po 1000 dinara i bila bi već značajna pomoć. Razumem one koji nemaju, razumem one kojima nije važno. NE RAZUMEM one koji imaju, žale se na medijsku scenu, a neće da pomognu!P.S.Iako se uvek potpisujem pravim imenom, sada to neću učiniti.
Preporuke:
0
0
3
subota, 16 januar 2010 23:41
Stalni čitalac, povremeni komentator
Malo je to, što se donacija tiče, za prethodni period. Stvarno bi trebalo da donacije budu brojnije pa makar one bile i simbolične. Na NSPM ima kvaletnih priloga i trebalo bi učiniti doprinos. Entuzijazam koji ispoljavate nije samo za pohvalu već je i za nagradu. Biće prijatelja, samo napred!
Preporuke:
0
0
4
nedelja, 17 januar 2010 00:39
BB jedan
Posle ovog teksta nameće se konkretno činjenje a ne komentarisanje.
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 17 januar 2010 01:05
Biljana
Setiću se ovog teksta i NSPMa u ponedeljak, do tada samo moralna podrška.
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 17 januar 2010 01:32
Konstantin P.
Iskreno, veoma sam razocaran ukupnom sumom. Podrazumeva se valjda, da pre svih mi iz dijaspore treba da doniramo. Ne znam o cemu se radi? Ljudi, i najmanja suma je ok, ima nas dovoljno. NSPM-u cestitke na sjajno uradjenom tehnickom poslu. Fenomenalno je lako odraditi donaciju npr. kreditnom karticom - svejedno da li si u Australiji, Americi, Evropi.... Kad se setim kako sam se onomad nervirao kada su pokrenuli Fond sa KiM, pozvali na donacije, a ja danima trazio racun na koji mogu uplatiti iz inostarnstava. Bruka!
Sada kada tehnicki uslovi za jednostavno, brzo i lako doniranje postoje, a popularnost site-a raste iz dana u dan, predlazem da NSPM cesce objavljuje eksplicite poziv na doniranje (pri tom malo marketinga sigurno ne bi skodilo)
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 17 januar 2010 02:40
BB jedan
Podržavam predlog Plodova gneva. U svakom slučaju trebalo bi naći neki način ORGANIZOVANOG I REDOVNOG učešća posetioca sajta u finansiranju NSPM. Čini mi se da bi sa relativno skromnim a redovnim doprinosom većeg broja čitaoca mogla svakog meseca da se obezbedi suma od bar 1000 evra.
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 17 januar 2010 05:02
Nekako nisam iznenađen
Ali ni razočaran ni malodušan, iako je suma mala u poređenju koliko ljudi čitaju NSPM. Verujem da smo iz inostranstva mogli dati mnogo više pošto znam koliko se NSPM ovde čita, i verujem da je u pitanju mnogo više inercija nego namera. Jednostavno, ono što je xitno uvek gurne u drugi plan ono što je bitno.
Hoćemo li dozvoliti da Srbija kakvu bi mi svi hteli da bude nestane zauvek i postane jedna bezlična, amorfna masa kojoj ćemo ići u posetu kao što idemo na Karibe, Vegas i ostala belosvetska mesta gde nit' nas ko poznaje, nit' nas čeka nit' ga je briga za nas koliko je crno ispod nokta? Uporedimo sa tim šta smo ipak dobili u Srbiji odgovorom na samo jedno pitanje: bi li iko do nas voleo da bude kao ovi ovdašnji kod kojih smo došli? Da upravu ste, materijalno u Srbiji nismo dobili puno, nije bilo baš ni pošteno, zato smo i otišli, ali to kakvi smo ljudi, što mislimo svojom glavom, to nema cenu. Kako to znam? Pa lako, čitamo NSPM.
Zate ne čekajmo na druge, drugog nema. Mi i sad.
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 17 januar 2010 08:38
Askurđel
Sutra ( ne malo sutra ) od mene 1000.
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 17 januar 2010 11:02
Milutin Mladjenovic
Trebao bi neko da objasni ovde, šta bi se ovde finansiralo, doniralo!?
Sudim da vam je pomoć potrebna za održavanje sajta, kao i za valjda vrlo malu i odabranu ekipu koja isti sajt pothranjuje tekstovima koje čitamo !? Neka me neko koriguje ako nisam u pravu.
Cenim da vam pomoć ne treba za eventualne honorare novinara, goste čije tekstove ovde čitamo !?
Sajt jeste slobodoUman, tu zbora nema, takodje i komenari nas posetilaca ovog sajta se redovno prenose, u ogromnom broju u autentično.
Piscu ovih redova se ovde najviše dopada to, što se ovde pojavljuje 90 % tekstova i autora sa kojima se uopšte ne slaže : politički, kulturološki i koncepciski. Da to nije tako, ne bih mogao svima njima da repliciram recimo.
Mislim da ovaj satt treba da ima dve koncepcije donacija, a to su:
-prva vrsta je po sistemu velikih brojeva, a to znači da se doniraju male sume na duži period u kontinuitetu, a da to bude prihvaćeno od velikog broja zainteresovanih čitalaca i komentatora.
-drugi koncept je najteži i najnesigurniji, da se pojave neki donatori, koji mogu da doniraju jednokratne veće sume, i da to čine kad baš imaju na raspolaganju sumu od koje neće osetiti izdvajanje tog i tolikog iznosa.
Eto moje razmišljanje o ovoj temi i problemu iste.
P.S. Uvek sam za to da pomoažemo neistomišljenike, a ne istomišljenike, da njih nema, svi bi mislili isto, a gde svi isto misle, niko ništa ne misli.
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 17 januar 2010 13:49
DHSS-ovac
Vrlo rado cu donirati.
Iako se ne slazem sa vecinom clanaka, smatram da je uz pescanik ovo najbolji politicki online portal u zemlji.
Sve najbolje u novoj godini.
Preporuke:
0
0
12
nedelja, 17 januar 2010 14:11
Milorad Đošić
@Milutin Mlađenović. Pomagati neistomišljenike da bi postali istomišljenici? Meni lično takva pomoć ne treba. Uvek sam bio da prijatelj pomogne prijatelju i da o tome ne priča. Od NATO-a mi pomoć ne treba biću mu dužan.
Preporuke:
0
0
13
nedelja, 17 januar 2010 14:45
predlagac
Pomoci cu,
jos jedna ideja: uvedite telefonski broj na placanje, cena poziva 100 ili 1000 din.
Preporuke:
0
0
14
nedelja, 17 januar 2010 16:21
jova.usa
Ovaj apel je napisan tipično Srpski, sa ponosom, ali mislim da je ponos ovde na pogrešnom mestu. Ne zato što ga ne treba imati, nego zato što apelovanje za donacije nema veze s tim. To je jednostavno posao, mnogo manje prijatan nego pisati ili komentarisati za NSPM, ali koji mora da se stalno odrađuje. Opstanak ovog sajta je mnogo važniji od zluradosti onih koji nas ne vole i koji hoće da se i mi osećamo kako se oni osećaju svaki dan, ili te male nelagodnosti koju osetimo kad prijatelje podsećamo da je red da nam pomognu u onom što i oni koriste.
A za nas ovde u Americi, kad pomislite da odete u Starbak na kafu, setite se da to bar jednom nedeljno preskočite i kafu popijete kod prijatelja, a tu bezznačajnu sumu donirajte. Osećate se mnogo bolje, i zbog donacije i zbog prijatelja.
Preporuke:
0
0
15
nedelja, 17 januar 2010 16:31
hazar
"Podrška je važna". Oraginuzujte neku akciju preko slanja SMS poruka. Jednostavnije i lakše je.
Preporuke:
0
0
16
nedelja, 17 januar 2010 16:57
Peter RV
Ne razumijem zasto se niko licno ne potpise u ovome 'apelu'. Iza 'Urednistva NSPM' moze da stoji bio ko, cak i neslavni 'moderator' koji se nikad ne usteze da ili izbrise, ili da prepravi moje komentare (Ponekad imam utisak da on operise iz Tel-Aviva).
Stavite se u moju poziciju. Moje financijske mogucnosti su ogranicene a mene se poziva da pomognem neku 'moderacijy korisničkih komentara' koja je do krajnjosti netrpeljiva prema mojemu misljenju.(Poziv na mazokizam, zar ne?) Dali bi vas ovo odusevilo da donirate?
Zeleo bih da uspostavim direktnu komunikaciju sa g.g. Vukadinovicem ili Antonicem prije nego sto se odlucim na taj korak. Prestao sam vec poodavno da vjerujem da oni znaju sto njihov 'moderator' radi.
Preporuke:
0
0
17
nedelja, 17 januar 2010 18:41
Milutin Mladjenovic
@ 12. nedelja, 17 januar 2010 13:11 Milorad Đošić @Milutin Mlađenović. Pomagati neistomišljenike da bi postali istomišljenici? Meni lično takva pomoć ne treba. Uvek sam bio da prijatelj pomogne prijatelju i da o tome ne priča. Od NATO-a mi pomoć ne treba biću mu dužan.
_____________________________________
A gde to nadjoste šta napisaste, komentarisaste ?
Dajte mi tu lupu, ili naprosto ste to videli medju redove od belila?
Ja sam poznat po tome gospodine, da moje tekstove, rečenice treba po 5 puta čitati, pa tek tada pokušati da vidite o čemu ja pišem, dakle, pročitajte me još koji put, pa javite gde ste to našli šta ste gore komentarisai ?
Retki su ljudi u Srbiji koju umeju, mogu, znaju nepristrasno da komentarišu politiku kao takvu.
Preporuke:
0
0
18
nedelja, 17 januar 2010 21:36
Marko
Očekivao sam mnogo više reakcija, ali se pokazalo kao tačno, da su ljudi jaki na rečima, ali kada se dođe do dela, onda ih uglavnom nigde nema. Očekivao sam 100 komentara, od kojih će makar pola ponuditi pomoc u donacijama. Ali ja ću sigurno pomoći, koliko mogu.
@Predlagac
Mislim da je predlog oko telefonskog broja, putem kojeg bi se sakupljala pomoc odlican,! Mnogo je jednostavnije od uplate,treba vam napor od bukvalno minut, ali bojim se koliko bi kostalo njegovo obezbedjivanje_
Preporuke:
0
0
19
nedelja, 17 januar 2010 22:19
drago.ca
Da budem iskren, malo sam iznenađen. Očekivao sam da je od onih skoro hiljadu čitalaca koji su se izjasnili u prilog finansijskoj pomoći NSPM, barem 500 nas iz dijaspore jer se čini da smo mi i najčešći posetioci sajta. Ako bi svako od nas izdvojio dva puta godišnje po 100 evra to bi bilo dovoljno da NSPM ostane nezavisan.
Sada malo primedbi:
Ja u principu ne dajem donacije organizacijama, čak sam alergičan na njih (od poziva preko TV pa do onih koji kucaju na vrata svaki dan). Svi se sećamo koncerta Boba Geldofa, ali mnogi ne znaju da su od silnih novaca skupljenih tom prilikom, u dobrotvorne svrhe otišle samo mrvice. Mene je život naučio da gde god postoji mogućnost zloupotrebe tu će biti zloupotrebe. Ja verujem da su svi ljudi pošteni ali nikoga ne treba dovoditi u iskušenje. Isto tako onaj ko barata novcima ne treba ѕahtev za proverom da shvata kao izraz nepoverenja nego kao normalan i ispravan poslovni proces. U to ime, ne sviđa mi se što imate posrednika: prvo, on uzima proviziju i drugo, postoji mogućnost zloupotrebe. (Pogodnosti izbegavanja plaćanja takse na ta sredstva mogu se uraditi i na drugi način.) Ako vam to zbog nečega ne odgovara onda treba da smislite neki drugi način koji će omogućiti da smo i mi i NSPM sigurni da nijedna doznaka nije zalutala. Jedan od načina je da otvorite internet stranicu sa spiskom donacija (pseudonim donatora bi bio dovoljan). Pristup ovoj stranici bi bio omogućen samo donatorima. Svestan sam da to ne sprečava zlonamerne da dođu do tih podataka, ali će barem morati dati donaciju da bi im pristupili.
Dok ovo ne rešite, ja ću umesto donacije da zakupim prostor za reklamu.
Preporuke:
0
0
20
nedelja, 17 januar 2010 22:46
Nenad
SMS uplata je sjajna ideja. Ja bih svakog meseca preko SMS-a uplaćivao novac, umesto da idem u banku i popunjavam uplatnice.
Preporuke:
0
0
21
nedelja, 17 januar 2010 23:24
drago.ca
NASTAVAK:
Ja sam isto tako protivnik mesečnih doznaka iz čisto praktičnih razloga: banke uzimaju bezobrazno velike provizije i one umesto jedne ili dve veće doznake, više vole 12 malih, jer će da uzmu mnogo veću proviziju. (Čitaoci spominju donacije od 10 evra a ja sam za transfer relativno male sume porodici u Beogradu platio bankarsku proviju 70 evra). Korišćenjem kreditnih kartica to se dovodi na razumnu meru ali opet, zašto preko PayPall-a a ne direktno. PejPal se koristi kod kupoprodaja kod kojih kupac može biti fiktivan i možete biti prevareni. Ovde takva mogućnost ne postoji jer su donacije dobrovoljne, a za uplatu ne dajete ništa materijano za uzvrat da biste bili zabrinuti da li je uplata stvarna ili fiktivna.
Ja sam svestan da vama treba neka sigurnost i da treba da planirate godišnji budžet. To bi moglo da se uradi tako što bi neko, u komunikaciji sa donatorima, dobio od njih obećanje o iznosu godišnje donacije i time ukupnu očekivanu sumu na koju bi NSPM mogao da računa. Povremena direktna podsećanja donatora na njihova obećanja nisu nikakva uvreda niti bi to vama trebalo da bude ispod časti. (Upoređenja radi: Moj sin je diplomirao na Prinstonu koji dobija ogromne godišnje donacije uglavnom od bivših studenata. Ja svake godine dobijam od njih ljubazna pisma, pa čak i telefonske pozive, sa podsećanjem da je došlo ono doba godine kada se sumiraju godišnje donacije i da će moj prilog biti prihvaćen sa zahvalnošću. Niti je njima to ispod časti, niti se ja osećam uvređenim. To je jednostavno dobra poslovna politika. I još nešto: svake godine pošalju godišnji izveštaj u formi časopisa u kome pohvale volontere koji su radili na sakupljanju donacija i naravno godišnji izveštaj uz spisak svih donatora. Tačne sume se navode samo za one koji su dali izuzetno velike sume dok su ostali svrstani po kategorijama, da se neko ne bi osećao postiđenim zbog toga što nije mogao da odvoji više, tako da je najniža kategorija "tigrovi" $1-$250).
Preporuke:
0
0
22
nedelja, 17 januar 2010 23:54
drago.ca
NASTAVAK:
Evo jedna ideja: Osnovati Klubove Prijatelja NSPM po svetu. Svaki klub otvori bankovni račun sa najmanje tri osnivača (potrebna tri potpisa na čeku da bi se mogao podići novac sa računa ili napraviti bilo kakva promena na računu). Ta tri osnivača da budu ljudi sa integritetom, iz različitih oblasti i imenom u srpskoj zajednici (recimo pop, profesionalni inženjer i uspešan privrednik koji nije vernik). Kartica za podizanje novca se da NSPM i oni sa tom karticom mogu da podižu novac u Beogradu (ovo spada u sivu zonu legalnosti ali dok god nema zloupotreba banka se neće buniti). Kada NSPM proveri da je sve u redu, onda može da stavi taj klub na listu kao njen legalan i priznat klub i donacije mogu da se uplaćuju direktno na račun u inostranstvu a podižu isto tako direkrno i sa minimalnom provizijom u Beogradu. Ono što treba proveriti je ko je tu u obavezi da plaća porez: Klub Prijatelja, NSPM ili i jedni i drugi.
Preporuke:
0
0
23
ponedeljak, 18 januar 2010 00:17
drago.ca
Milutin Mlađenović: Sudim da vam je pomoć potrebna za održavanje sajta, kao i za valjda vrlo malu i odabranu ekipu koja isti sajt pothranjuje tekstovima koje čitamo !? Neka me neko koriguje ako nisam u pravu.
Cenim da vam pomoć ne treba za eventualne honorare novinara, goste čije tekstove ovde čitamo !?
Pošto niko to nije uradio evo ja ću da te korigujem: Komunisti nisu voleli seljake zato što su bili ekonomski nezavisni i nisu imali instrumente (osim sile) kojima bi ih primorali da rade onako kako i šta su od njih (seljaka) tražili. Isto važi i za novinare: da bi ostao nezavisan i veran svojim principima, on mora da zna da će on i njegova porodica imati od čega da žive kada počne odmazda, a počela je davno. Ili ti misliš da je Antonić izgubio kolumnu u Politici sasvim slučajno? Ili možda ne vidiš koliko neistomišljenika Druge Srbije gubi posao po Srbiji. I ne samo to: siguran sam i da se onima koji bi da im pomognu preti da će proći isto tako ako im budu pomagali.
Moje je mišljenje da mi moramo biti spremni da svojim donacijama obezbedimo barem minimalne uslove za život 4-5 novinara koji se žrtvuju za opšte dobro i koji će (ili već jesu) ostati bez posla.
Preporuke:
0
0
24
ponedeljak, 18 januar 2010 00:22
iz NY
Svi mi iz rasejanja koji citamo ovaj sajt mozemo da uplatimo neki minimum.
Mi smo danas uplatili nas skromni deo. Zanima me da li NSPM ima uvid ko im uplacuje doprinos da ne koristim rec donacija. Ovom izuzetnom sajtu zelim mnogaja ljeta; umesto reci donirajte mozda je bolje reci "ovde mozete poslati vas novcani prilog". Hvala Gospodinu Vukadinovicu i Antonicu na odlicnim tekstovima.
Preporuke:
0
0
25
ponedeljak, 18 januar 2010 00:28
zaista nije važno
E, tako vas volim!
Sad ćete opet da dobijete moje pare.
Morate da se borite za sebe. Ko se ne bori da mu bude bolje, tome i ne treba pomagati...
A zaista, ovaj predlog sa telefonskim brojevima od po 100 i 1.000 dinara po pozivu! Jel to izvodljivo? To bi valjalo...
Svaki put kad mi se svidi nešto što ste objavili ja vama pošaljem 100 dinara... bez obzira koliko usput "pojeo" Telekom kao posrednik, vredelo bi...
Preporuke:
0
0
26
ponedeljak, 18 januar 2010 00:44
PA
Smatram da je predlog za SMS poruke najprihvatljiviji i najjednostavniji. Uostalom, ne bi svakog dana nicale nove nagradne igre i raznorazni šou programi koji se iz toga finansiraju, da to nije efikasan način za prikupljanje sredstava.
Ovaj sajt mi je važan, cenim napore urednika i SMS u ove svrhe bio bi novac uložen u pravu stvar (kao npr. za knjigu).
Dakle, iako spadam u gubitnike tranzicije (do guše u dugovima sa troje dece) rado ću poslati SMS - bar toliko mogu.
Preporuke:
0
0
27
ponedeljak, 18 januar 2010 00:51
I odozgo, i odozdo
Možda ne bi bilo loše da objavite strukturu troškova i da, eventualno, omogućite pomoć u vidu usluga i softvera. 150.000 dinara deluje kao cifra koju je moguće višestruko smanjiti.
Preporuke:
0
0
28
ponedeljak, 18 januar 2010 01:39
Ultravisitor
Moju podrsku imate bez obzira sto vasi moderatori cesto seku moje komentare.
Preporuke:
0
0
29
ponedeljak, 18 januar 2010 07:54
G Brizben
Ja upravo poslah 20AUD za ovaj mesec i osecam se bolje zbog toga... Provodim dnevno sat-dva na ovom sajtu i smatram da se vrhunski intelektualni rad mora podsticati i pomagati...
Preporuke:
0
0
30
ponedeljak, 18 januar 2010 13:53
Milorad Đošić
@Milutin Mlađenović. Prijatelju, možda sam Vas porešno razumeo, ali meni lično pomoć od onih drugih ne treba.
Preporuke:
0
0
31
ponedeljak, 18 januar 2010 14:27
Ala
Veoma postujem NSPM-idem da uplatim 2000 (umesto NIN-a,POlitike,Blica,Novosti,Danas-a,Press-a).
Sledeceg meseca ,slicna suma.Bar toliko mogu da biram.
Preporuke:
0
0
32
ponedeljak, 18 januar 2010 15:01
Bojan Todorović
Kad bih sad nekom prijatelju ispričao da NSPM ima problem sa finansiranjem a da ja imam dilemu da li i kako da pomognem – on bi prasnuo u smeh i divio se mojoj duhovitosti.
Ja bih onda imao još veći problem da mu objasnim da sam ozbiljan, jer to bi bila poduža priča i nisam siguran da bi razumeo.
Ja stvarno mislim da je korisno da NSPM postoji , iako se sa oko 90% njegovih autora i tekstova ne slažem. Ja zaista mislim da bi trebalo da iznađu način da opstanu, a takođe mislim da donacije nisu to. Nema lakih poena. Znam kuću koja je iz istih razloga pristala da emituju Velikog Brata ( nešto što kod njihove publike izaziva opšte gnušanje ) pa sad snosi posledice, ali kad bi čovek znao gde će pasti – on bi seo...
Nemojte se zavaravati da će ovaj metod biti trajno rešenje. Najpre zato što je većina onih koji se iz sve snage busaju pesnicama u grudi - jaka samo na rečima. Zatim – zato što zaista svako od nas ima mnogo stavki na čekanju. NSPM ( koliko god nekima prirastao za srce ) u konkurenciji sa decom nema nekih šansi, a posebno ne na duži period. Treći – ne manje važan : Ozbiljna i trajna donacija koja bi možda zaista rešila problem će doći tek kada Donator zaključi da je isplativa. Drugim rečima – dobićete je samo tako što ćete automatski postati dužnik. Čemu onda? Potražite nešto prizemnije, dostupnije, jednostavnije. E, da. Najpre morate sami da se prizemite. Dakle – prvi korak znate....
PS. Iako Vaš apel doživljavam kao iskren i ljudski ( ubeđen sam da niko ne traži ako baš ne mora ) – malo je verovatno da ću stajati u redu u pošti sa uplatnicom, pa potražite neki komforniji način. SMS ili nešto slično....
Preporuke:
0
0
33
ponedeljak, 18 januar 2010 20:49
Jasna Simonović
Bojan Todorović, Baš ste lepo, prijateljski, napisali....
Žao mi je što nisu bila puštena moja dva slična komentara (i jedan komentar mog "saborca")...Ali, ima dana, i "saboraca"...
Što se donatora sa velikim D tiče, oni su obično jako blizu, ponekad na "tom mestu", ali treba imati ako ne šlif za visoki biznis sa moralom, onda barem "lokator" - svakako prizemljen kako vi kažete...tako nekako
Preporuke:
0
0
34
ponedeljak, 18 januar 2010 21:58
Nije važno
Kao što sam i obećao danas sam uplatio 1.000 din i trudiću se da to činim svakog drugog ponedeljka. Nadam se da će i drugi kojima je stalo, uplatiti, makar 100 dinara, da pokažemop solidarnost i spremnost na rad i konkretno delovanje,a ne samo komentarisanje
Preporuke:
0
0
35
ponedeljak, 18 januar 2010 22:02
Srdjan
Ja nemam a i kada bih imao, ne bih dao novac.
NSPM je jedini list gde se moze naci objektivna rec,ali kapiram da to ne bi trebali da placamo.
Ziveli.
Preporuke:
0
0
36
ponedeljak, 18 januar 2010 23:32
Steva Nadrljanski
Pretpostavljam da većina nas ne plaća pretplatu RTS-u, pa eto... Može taj novac da se preusmeri ovamo, što bi rekli ekonomisti.
Preporuke:
0
0
37
ponedeljak, 18 januar 2010 23:59
Dejan
Ja sam u upitniku, koji ste svojevremeno uputili čitaocima, napisao da priloge za održanje sajta treba dati SMS-om. Ako to omogućite, neće biti problem da skupite 5-6000 Evra mesečno. Razumite, ljudima je muka uplatnica, brojeva računa, svrhe, poziva na broj i ostalog. Drugo, ja bih SMS-om uplatio 200-300 dinara mesečno. Uplatnica sama po sebi znači više para, sama provizija pošte ili banke je 20-30 dinara.
Preporuke:
0
0
38
utorak, 19 januar 2010 03:46
jova.usa
Samo da dodam da mi je jako drago da je NSPM upitio ovaj apel i nadam se da će ga upućivati redovno, recimo svaka tri meseca. Uz apel osvrnuti se šta je urađeno i šta se planira, pozivati ljude da i oni budu deo toga. Kako rekoh, to je posao, i ovde gde radim postoje zaposleni kojima je to sve što rade. Naravno to bi ovde bilo malo previše, ipak je NSPM mali, ali treba zadužiti nekoga (poverljivog volontera?) za odnose sa čitaocima, prijateljima, potencijalnim donatorima itd sa ciljem prikupljanja donacija, pa makar par dana mesečno. Jeste, i to je trošak, ali bez toga se ne može i verujem da donatori to shvataju.
Preporuke:
0
0
39
utorak, 19 januar 2010 04:47
KninjaNIN
Za mene lično,telefonska uplata je najbolje rješenje..Neko može da da 1000 evra a neko ne može ni 10,međutim većina mjesečno može da iѕdvoji onoliko koliko je koštao jedan NIN.Ja sam ga plaćao 2,5 evra(10 mjesečno) u inostranstvu.Neka se stavi jedan tel.za Srbiju a drugi za "van"...
Preporuke:
0
0
40
utorak, 19 januar 2010 08:16
Johnny
Ne mogu da verujem svima onima koji ovde komentarišu i kukumavče o porukama SMS ,bankama,uplatnicama i da bi sve to bilo lakše.Vi ljudi stvarno,aliiiii stvarno izvoljevate.Data Vam je na stranici lista koji čitate ,valjda na vašem računaru,tu pred Vašim nosem i (*¿*) celokupna informacija potrebna da date svoj prilog ,ako osećate da je to potrebno.A moralnog prava da to ne uradite zaista nemate!
NSPM Vam je praktično sve , ali SVE dala na tanjiru i preko Pej Pal-a ili kredit kartice možete da završite uplatu za minut!Halo minut,i Vi gunđate,raspravljate se , izvoljevate,kukate.Da Vas je sramota, ako uopšte znate šta ta reč znači!
Preporuke:
0
0
41
utorak, 19 januar 2010 13:03
prvi i poslednji komentar
Johnny, potpuno ste u pravu!Nije tesko razumeti da se danas vodi medijski rat, a u ratu, koliko god bilo vazno srce i motivacija,nije nebitno da imate i cime da ratujete.A gospoda komentatori bi da ratuju sa mekog duseka, i nece da zrtvuju svoju udobnost, da bi pomogli nekom ko,izmedju ostalog, bije i njihovu bitku.Meni je protekla godina, koliko pratim NSPM, bila laksa sa saznanjem da imam istomisljenike.Drago mi je da u nasoj sludjenoj zemlji postoje ljudi koji jasno razmisljaju, i koji se ne boje da kazu svoje misljenje.NSPM dozivljavam kao podrsku vrednostima koje zastupam.Zato nameravam da doprinesem u obliku u kome mi je predoceno da mogu,onoliko koliko mogu, jer sam nezaposlena.Necu se zaliti na neudobnost samog procesa.Kada vas neko zamoli za pomoc, viteski je ne unizavati ga gomilom uslova.
Srdacan pozdrav redakciji.
Preporuke:
0
0
42
utorak, 19 januar 2010 13:45
Bojan
Upravo sam poslao donaciju. Zamolio bih osoblje i ostale da uskoro objave informacije o posećenosti veb sajta.
NSPM je u ovom momentu postao jedan od projekata od sveukupnog srpskog nacionalnog značaja. Ovo je jedan od malobrojnih sajtova koje svakodnevno posećujem. Nemate velik broj dnevnih vesti, ali imate dobar izbor i kod mene ste stekli već rejting medija od poverenja.
Mišljenja sam da se ti projekti ne bi trebali (temeljno) oslanjati na donacije pojedinaca.. iako je to dobar način da se zadrži neutralnost itd, baziranje na donacijama ne omogućuje odgovarajuće finansijske tokove za dalju profesionalizaciju i širenje servisa/projekta, a bez agresivnog širenja i ulaska u sve pore teško da će se nešto promeniti u našem društvu. Značaj ovog projekta je i u tome što on spremnost i sposobnost naših ljudi iz "građanskog" (ne-državnog) sektora da rade na razvoju našeg društva i države. Ljudi koji rade na tome bi pak morali da budu angažovani u tom segmentu kao profesionalci, a to znači da od svog rada mogu pristojno da žive i izdržavaju svoje porodice. Treba se otarasiti iluzije da svaki nacionalno-patriotski rad treba da bude dobrovoljan jer na taj način nećemo ostvariti dovoljan kvalitet da se suprotstavimo onima koji žele da nas unište i porobe. Danas su vremena drugačija, globalizacija, tržišna ekonomija itd, i svoje razmišljanje i delanje moramo malo prilagoditi tom pravcu kako bismo mogli opstati na sceni.
Pogledajte samo koliko se para u državi troši na bezbezne troškove, korumpiranu i nesposobnu administraciju, bez pravih efekata. Svaki dinar koji date na NSPM će imati 20 do 50 puta veći efekt od dinara koji platite za porez lopovima, nesposobnjakovićima i stranim plaćenicima na vlasti!
Preporuke:
0
0
43
utorak, 19 januar 2010 13:53
Bojan
Samo osvrt za čitaoce koji žele uplate SMS-om.. taj način jeste efikasan, ali postoje tehničke poteškoće.
Prvo, u svakoj državi ili skupu država treba da se otvori poseban broj itd što povlači velike troškove. Može se ići i preko posrednika ali ni to nije efikasno.
Drugo, kod sms plaćanja ogroman procenat ide provajderu i na porez. Kod nas u Srpskoj taj procenat iznosi preko 40%. Ako se koriste posrednički servisi za plaćanje koji obezbjede sve infrastrukturu, podršku itd, kod njih se provizije isto tako kreću od 40% pa naviše. To nije efikasan način plaćanja i finansiranja sajta jer bi ogroman procenat uplaćenog išao trećim licima. Bolje vam je jednom u dva mjeseca poslati donaciju npr od 500 din uplatnicom nego 10 puta po 100 din (ukupno 1000, efektivno 500 din) preko sms-a, jer na ta dva načina ista količina novca će otići u ono što je usmjerena.
Preporuke:
0
0
44
utorak, 19 januar 2010 17:50
Sloboda
Ko želi da čita NSPM i u buduće zna šta mu je činiti. Pohvale su poželjne ali se ne mogu "sipati u traktor".
Ja sam uplatio sumu koja je prema mojim mogućnostima. Na žalost sitna suma. Ako se ikako može urediti sa posrednikom za plaćenje kreditnom karticom je da se cjelokupna suma vidi odmah (a posle se može naznačiti koliki iznos ide na porez). Meni se nije dopalo da sam tek posle uplate mogao vidjeti da mi je sa računa skunuto i dodatnih 25% na ime VAT (PDV). Zar se i na donacije plaća PDV i kojoj to zemlji ide?
Preporuke:
0
0
45
utorak, 19 januar 2010 18:12
Darko Stanojević
Ljudi, SMS-sistem je poskupa rabota i tehnički komplikovan za "dijasporu", koja je, izgleda, voljnija da donira NSPM od "matice". ;)
DŽoni, "Pejpal" ne funkcioniše još uvek u Srbiji, trebalo bi da se to desi na proleće, leto... rekli su tako. Mislim, postoje trikovi da se to zaobiđe preko susednih zemalja ali je to, zasad, neelegantno rešenje.
Dotada, ostaje prosta uplatica. U redu, ovih dana je navala na Dinkićevih 17 e, ali će i to proći. Poštin profit je 1%, ako se ne varam...
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
46
utorak, 19 januar 2010 21:38
Vlada Kanada
Pozivam sve Srbe iz dijaspore, kojima je stalo do NSPM i, uopšte slobode, da uplate manju sumu preko kreditne kartice, koja bi se naplaćivala svakog meseca. Ja sam odredio mesečno 100 evra. Toliko potrošimo na žvakaće gume i druge gluposti. Ovaj iznos pomnožen sa malo većim brojem može doneti mnogo dobrog. Hajde da pomognemo jedno drugom, radi se ipak o našoj koži.
Preporuke:
0
0
47
sreda, 20 januar 2010 00:32
Bivši Sarajlija
Nedugo "listam" veb stranicu NSPM, i zaključio sam da je NSPM ono što nedostaje srpskom političkom prostoru, da je NSPM način saznavanja i širenja istine, da se preko temeljnih tekstova koje NSPM objavljuje narod obrazuje, i to, uključujući objavljene komentare, obrazuju se svi nivoi velikog dela naroda: i oni sa srednjim obrazovanjem, i oni sa visokim, i oni koji koriste naučne metode u tumačenju društvenih pojava.
Tu su nama dobro poznati Slobodan Antonić i Đorđe Vukadinović, koji nam služe kao uzor kako se pamet stavlja u službu napaćenog srpskog naroda. Mnogo je onih koji preko NSPM doprinose obrazovanju i vaspitanju naroda: obrazuju i informišu, jer ga upoznaju sa istinama tako što se razmatrana pojava sagledava do kraja, a vaspitavaju tako što ukazuju i posredno i neposredno kako i šta treba činiti da se stanje menja.
Mi koji živimo u Srbiji i Republici Srpskoj možemo novac uplaćivati na poštama, jednostavno. Poštanska provizija ne može da bude problem. Ja sam danas uplatio 3000 (trihiljade) dinara i platio proviziju 30 dinara. To nije puno, a efekat je veliki.
Neka nas 100 uplati mesečno po 3000 dinara dobiće se suma koja,uz druge doplate i uplate, može omogućiti minimalno funkcionisanje lista. Oni koji mogu više davati neka daju kad god to mogu.
NIKO NAM NEĆE POMOĆI AKO MI SAMI SEBI NE POMOGNEMO!
Zato se pridružujem pozivu da svi Srbi, u srpskim zemljama i inostranstvu, koji to mogu, i u sebi nose brigu i zebnju za budućnost srpskoga roda, da daju svoje novčane podrške funkcionisanju i širenju uticaja NSPM.
Preporuke:
0
0
48
sreda, 20 januar 2010 01:58
drago.ca
@Darko Stanojević. PejPal je posrednik i kao takav nije neophodan. Dovoljno bi bilo da se NSPM registruje kod Vize ili Masterkarda kao "Merchant" i da može da prima uplate direktno. Nažalost na sajtu Masterkard Srbija takvih informacija nema (a trebalo bi) jer verovatno još nema interesovanja (svi vole gotovinu :) ). Ako bi malo pročačkali siguran sam da postoji mogućnost da se to sredi jer je to u interesu i Masterkarda i Vize. Postoje načini da se to pojednostavi ako se malo poradi.
Preporuke:
0
0
49
sreda, 20 januar 2010 18:40
Mladi DŽedaj
Da li Plimus uѕima proviziju, i koliko?
Preporuke:
0
0
50
sreda, 20 januar 2010 22:57
Danilo
Lepo je stajati iza svojih reči. Podržavam!
Preporuke:
0
0
51
četvrtak, 21 januar 2010 09:02
Nevena
Zaista je tužno što NSPM mora da se osloni na donacije posetilaca i čitalaca. Nisam sigurna da će ovo da uspe, ali realno moguće je da ne postoji ni jedan drugi način. Ne vidim kako bi nekome ceo ovaj "projekat" mogao da bude ekonomski isplativ.
Donirala sam koliko sam mogla.
Preporuke:
0
0
52
petak, 22 januar 2010 00:01
Tanin
NSPM je jedan od retkih, ako ne i jedini medij iz Srbije vredan citanja. Iz tih sam razloga danas donirao 500 dolara, pridruzujuci se mnogima koji su se odazvali ili ce se odazvati apelu NSPM za pomoc.
Krajnje je vreme da se srpski narod probudi iz duboke kome u koju je upao jos pre 60 godina. Mora se pronaci nacin da bar poejedini tekstovi stampani u NSPM budu dostupni siroj publici u Srbiji, kako bi se, koliko-toliko, suprostavili stravicnoj i nemilosrdnoj propagandi sadasnje vladajuce kaste. Izglasavanje Rezolucije o”genocidu” u Srebrenici, koja je smislenja od zapadnih phariseo-philistinaca, a velikodusno prihvacena od Predsednika i ostalih sycophanta Srbije, bit ce uzasan zlocin nad srpskim narodom. Cini mi se, da danasnja vladajuca klika, ukljucujuci i veci deo intelektualne elite Srbije, nije svesna, ili ne mari za kolosalne historijske posledice za srpaki narod ako bi se izglasala takva monstruozna rezolucija. Potrebna je intenzivna i masovna kontra-propaganda i poziv srpskom narodu da je krajnje vreme da uzme svoju sudbinu u svoje ruke i se suprostavi ovom teroru.
Preporuke:
0
0
53
petak, 22 januar 2010 13:57
Dejan
@Tanin
Kapa dole.
Zamolio bih NSPM da npr.svakog ponedeljka objavi koliko je prikupljeno donacija prethodne nedelje, kako bi proces bio transparentniji i kako bi znali koliki je efekat ovog apela.
Preporuke:
0
0
54
petak, 22 januar 2010 22:44
Milodan
Povremeno posećujem ovaj sajt, pišem komentare..te potpuno razumem vašu muku. To što nisam na liniji vaše uređivačke politike, odnosno što se ja sa njom ne slažem sa ovim nema nikakve veze. Zbog čega moramo svi da mislimo isto? Nisam u mogućnosti da ozbiljnije doniram ovaj sajt ali sam spreman, što je već neko pomenuo, da doniram sa nekoliko storina dinara mesečno putem SMS poruka. Ne znam koliko je to komplikovano za vas, osnivače ovog sajta, ali, brate, sada se namicanje (i ne tako malih para) uglavnom obavlja slanjem SMS poruka. Pozdravljam vas!
Preporuke:
0
0
55
subota, 23 januar 2010 07:51
Darth Vader
A zasto ne koristite reklamiranje na sajtu? Pretpostavljam da bi mogli tako zaraditi par stotina evra mjesecno.
Preporuke:
0
0
56
nedelja, 24 januar 2010 02:37
Istina je Bog
U Ministarstvu finansija na Banovom brdu kod hotela Šumadija izvršena je uplata za NSPM u iznosu od din 2000 dana 22. januara i naplaćena je provizija 8 0sam dinara. Pored ove lokacije može se koristiti i lokacija ćošak Zmaj Jovina i Obilićevpg venaca.
Mislim da redakcija NSPM treba da na svom sajtu o ovoj mogućnosti obavesti zainteresižovane, jer je provizija u Ministarstu finansija manja nego u pošti i bankama za sve vrste uplatnica. Uostalom proverite.
Preporuke:
0
0
57
nedelja, 24 januar 2010 22:26
drago.ca
@Mladi DŽedaj. "Da li Plimus uѕima proviziju, i koliko?"
Plimus uzima proviziju od 4.5% do 15% zavisno od veličine uplate (pogledaj njihov sajt). Na to treba dodati bankarske provizije za "wire transfer" (od Plimusa prema NSPM) tri banke (Plimusova banka u Kaliforniji, posrednička banka verovatno u Nemačkoj i domaća banka u Beogradu). Na ovo još treba dodati i verovatne troškove konverzije valuta po verovatno nepovoljnijem kursu od zvaničnog (pri tome ne mislim na razlike između kupovnog i prodajnog kursa koje se podrazumevaju). U najnepovoljnijem slučaju su moguće čak dve konverzije: ja uplatim dolare, Plimus sve konvertuje u evre i pošalje u Bgd, a tamo to konvertuju u dinare i uplate NSPM.
Preporuke:
0
0
58
ponedeljak, 25 januar 2010 13:33
Vera
Nisam se iznenadila kada sam ugledala ime BOJAN TODOROVIC,a jos manje procitavsi njegov CINICAN komentar!
Bojane Todorovicu,preuranili ste!
Bojan Todorovic je jedan od najostrascenijih "bez-alternativaca" i NVO-sledbenika kao i ideologije i placenicke politike LDP-a!
Njegovi komentari u listu "Politika" su uvek na strani NATOVACA!
Znaci,g.B.Todorovicu,kao sto sam cesto odgovarala na vase komentare,i ovoga puta kazem:CINIZAM vam je vazduh koji disete,anti-srpstvo dnevna hrana,pre podne mrzite sebe a po podne ceo svet!
Zelim vam sve najbolje!
Preporuke:
0
0
59
utorak, 26 januar 2010 04:18
Nemanja Chicago
poslao 50 usd ." moja zemlja propasti nece" !!!!!!!
Preporuke:
0
0
60
utorak, 26 januar 2010 09:20
Bojan Todorović
@Vera.
I ja Vama želim sve najbolje, ali najpre blago i postepeno opuštanje i snižavanje adrenalina. Koristilo bi Vam verujte. Pročitavši Vaš komentar – vratio sam se na svoj, da potražim gde nađoste sve ono.
Nisam našao i jedini zaključak je da ste promašili tekst. Da niste pisali komentar uz nešto drugo? Ili uz neki drugi sajt a greškom ga poslali ovde i uz ovaj tekst? Proverite pa javite. Dešava se, dešavalo se i meni kad na monitoru imam više prozora da odaberem pogrešan.
Ali verujem da ( bez obzira na mogućnost greške ) Vi ipak mislite o meni sve ono što napisaste, a to je važnije. Uz rizik da neka od reči u njemu eksplodira i nanese mi ozbiljne povrede ponovo pročitah Vaš .....pa.....komentar ....( nazovimo ga tako ).
Možete li mi pojasniti gde ste našli cinizam ? ( pod uslovom da niste promašili tekst )
Ko su NATOVCI, kako su predstavljeni i kako zaključiste da sam ja na njihovoj strani ( i to uvek!) ?
Pretposlednju rečenicu karakterišete kao „odgovor“, i tvrdite da ste mi često odgovarali na komentare.
Ja se toga zaista ne sećam, ali ovo što ste sročili svakako se teško može nazvati odgovorom.
Uzgred – niti sam postavio bilo kakvo pitanje, niti ono figuriše kao lajt-motiv diskusije, niti sam se i jednom rečiju obratio Vama niti sam ( uz dužno poštovanje ) znao da postojite, niti me ( uz jednako poštovanje ) to zanima.
Paušalno nabacane gnevne i ostrašćene kvalifikacije se u svakoj normalnoj komunikaciji tretiraju kao vređanje. Daleko sam od toga da me ovakve stvari i ovakvi komentatori vređaju, čega je savršeno svestan i moderator pa sasvim ispravno dopušta štampanje. Savetujem Vam da najpre udahnete duboko, izbrojite do deset, popijete neki napitak koji Vam prija, ili preparat – sami već znate bolje. Kada Vam se broj otkucaja srca spusti ispod sto pedeset – lagano odložite tastaturu, miša, monitor , onako kako stručnjaci demontiraju bombu koja može da eksplodira svakog časa. Biće Vam sigurno lakše.
PS. Prvo decu i civile udaljite!
Preporuke:
0
0
61
sreda, 27 januar 2010 00:41
drago.ca
@Bojan Todorović: "Ozbiljna i trajna donacija koja bi možda zaista rešila problem će doći tek kada Donator zaključi da je isplativa."
Nemam nameru da podržim bilo koga u raspravi sa Vama, ali mi se čini da (nekima) ne vredi polemisati sa Vama jer vam (nam) je sistem vrednosti toliko različit da se uopšte ne bi(smo) razumeli. Isto važi i za gore citiranu rečenicu: možda Vama to zvuči neverovatno, ali za pretpostaviti je da ima ljudi kojima novac nije najvažnija vrednosna kategorija u životu. Moguće je da još ima ljudi kojima su ideali pravde i jednakosti važniji od lične koristi, koji se raduju uspehu ljudi oko sebe, koji su spremni na lične žrtve za opšte dobro (ili im prosto čini zadovoljstvo da pomognu drugima bez nekog posebnog razloga), ... i da ne nabrajam. Ne govorim o novoj bajci DŽejmsa Kamerona :).
Preporuke:
0
0
62
sreda, 27 januar 2010 22:31
Jasna Simonović
Bojan Todorovic, "Ozbiljna i trajna donacija koja bi možda zaista rešila problem će doći tek kada Donator zaključi da je isplativa. Drugim rečima – dobićete je samo tako što ćete automatski postati dužnik. Čemu onda? Potražite nešto prizemnije, dostupnije, jednostavnije. E, da. Najpre morate sami da se prizemite. Dakle – prvi korak znate...."..
Savršeno! Pravilno "uzemljenje" i Donator koji je na "korporacijskom superhighway"... Samo postati "dužnik" ne mora da bude negativno ako se jednostavno svodi na zahvalnost...Pravi donatori ne ucenjuju, ne uslovljavaju, ne traže nedopustive stvari zauzvrat...Pravi donatori nisu tajkuni bez legalnog i ljudskog pokrića nad korporacijom...
tako nekako
Srećan Sv. Sava...
Preporuke:
0
0
63
sreda, 27 januar 2010 23:03
Donacije i masovnost
Jedna velika i trajna donacija kao dobitak na lutriji. Posle početne euforije život se vraća u normalu, pa i ispod. Donacije imaju mnogo veći značaj od samih para, pravi cilj donacija je okupljanje ljudi kojima je do NSPM stalo. Niko nikoga ovde ne tera da uplaćuje sume koje ne može podneti, sto dinara, sto dinara. Više ljudi treba pokaže na delu da im je do ovog sajta stalo (i ne samo ovog sajta, da im stalo do Srbije).
Preporuke:
0
0
64
četvrtak, 28 januar 2010 03:10
Biljana
Da li bi neko od nas želeo "prijatelja" koji će mu pomoći samo ako i kad pomoć ne ugrožava njegov komotitet? I da li je to prijatelj? Zamislite odgovor - Mogao bi,ne tražiš ništa veliko, ali mrzi me, baš se lepo odmaram.
Preporuke:
0
0
65
četvrtak, 28 januar 2010 11:22
Jasna Simonović
Biljana, Baš tako... Savršeno si opisala „kvazi prijatelja“...većina ljudi umišlja prijatelje ili da je prijatelj nekome!..(što naravno ne znači da prijateljski gestovi ne postoje kod svakog čoveka)...
Prijatelj je osoba koja ne čeka nalog (tvoj ili drugoga), koja ne kalkuliše da li u tome ima lični interes (mada je to već interes biti nekalkulator), koja ti podmeće ciglu da staneš na tvrdo tle (da ne stojiš na „bezvazdušnom prostoru“), koja ti ukazuje kad grešiš (a ne gleda kako nižeš grešku za greškom)...
Upravo to je preduslov „uzemljenja“ koje sam pomenula....(a i šta raditi sa „strujnim kolom“ bez uzemljenja!?)...
Preporuke:
0
0
66
četvrtak, 28 januar 2010 13:52
Student
Ako nemate para, zasto radite?? Strajkujte, kao i ostali ljudi!
Preporuke:
0
0
67
četvrtak, 28 januar 2010 17:56
Biljana@ Student
Podsmevate se i štrajkačima i NSPMu jer neće, ne mogu i nisu sposobni, da prodaju dušu za egzistenciju. Dobra karakteristika za budućeg novinara, mada mi se čini da ste pre NVO kursista naručenog novinarstva.
Sada kada tehnicki uslovi za jednostavno, brzo i lako doniranje postoje, a popularnost site-a raste iz dana u dan, predlazem da NSPM cesce objavljuje eksplicite poziv na doniranje (pri tom malo marketinga sigurno ne bi skodilo)
Hoćemo li dozvoliti da Srbija kakvu bi mi svi hteli da bude nestane zauvek i postane jedna bezlična, amorfna masa kojoj ćemo ići u posetu kao što idemo na Karibe, Vegas i ostala belosvetska mesta gde nit' nas ko poznaje, nit' nas čeka nit' ga je briga za nas koliko je crno ispod nokta? Uporedimo sa tim šta smo ipak dobili u Srbiji odgovorom na samo jedno pitanje: bi li iko do nas voleo da bude kao ovi ovdašnji kod kojih smo došli? Da upravu ste, materijalno u Srbiji nismo dobili puno, nije bilo baš ni pošteno, zato smo i otišli, ali to kakvi smo ljudi, što mislimo svojom glavom, to nema cenu. Kako to znam? Pa lako, čitamo NSPM.
Zate ne čekajmo na druge, drugog nema. Mi i sad.
Sudim da vam je pomoć potrebna za održavanje sajta, kao i za valjda vrlo malu i odabranu ekipu koja isti sajt pothranjuje tekstovima koje čitamo !? Neka me neko koriguje ako nisam u pravu.
Cenim da vam pomoć ne treba za eventualne honorare novinara, goste čije tekstove ovde čitamo !?
Sajt jeste slobodoUman, tu zbora nema, takodje i komenari nas posetilaca ovog sajta se redovno prenose, u ogromnom broju u autentično.
Piscu ovih redova se ovde najviše dopada to, što se ovde pojavljuje 90 % tekstova i autora sa kojima se uopšte ne slaže : politički, kulturološki i koncepciski. Da to nije tako, ne bih mogao svima njima da repliciram recimo.
Mislim da ovaj satt treba da ima dve koncepcije donacija, a to su:
-prva vrsta je po sistemu velikih brojeva, a to znači da se doniraju male sume na duži period u kontinuitetu, a da to bude prihvaćeno od velikog broja zainteresovanih čitalaca i komentatora.
-drugi koncept je najteži i najnesigurniji, da se pojave neki donatori, koji mogu da doniraju jednokratne veće sume, i da to čine kad baš imaju na raspolaganju sumu od koje neće osetiti izdvajanje tog i tolikog iznosa.
Eto moje razmišljanje o ovoj temi i problemu iste.
P.S. Uvek sam za to da pomoažemo neistomišljenike, a ne istomišljenike, da njih nema, svi bi mislili isto, a gde svi isto misle, niko ništa ne misli.
Iako se ne slazem sa vecinom clanaka, smatram da je uz pescanik ovo najbolji politicki online portal u zemlji.
Sve najbolje u novoj godini.
jos jedna ideja: uvedite telefonski broj na placanje, cena poziva 100 ili 1000 din.
A za nas ovde u Americi, kad pomislite da odete u Starbak na kafu, setite se da to bar jednom nedeljno preskočite i kafu popijete kod prijatelja, a tu bezznačajnu sumu donirajte. Osećate se mnogo bolje, i zbog donacije i zbog prijatelja.
Stavite se u moju poziciju. Moje financijske mogucnosti su ogranicene a mene se poziva da pomognem neku 'moderacijy korisničkih komentara' koja je do krajnjosti netrpeljiva prema mojemu misljenju.(Poziv na mazokizam, zar ne?) Dali bi vas ovo odusevilo da donirate?
Zeleo bih da uspostavim direktnu komunikaciju sa g.g. Vukadinovicem ili Antonicem prije nego sto se odlucim na taj korak. Prestao sam vec poodavno da vjerujem da oni znaju sto njihov 'moderator' radi.
_____________________________________
A gde to nadjoste šta napisaste, komentarisaste ?
Dajte mi tu lupu, ili naprosto ste to videli medju redove od belila?
Ja sam poznat po tome gospodine, da moje tekstove, rečenice treba po 5 puta čitati, pa tek tada pokušati da vidite o čemu ja pišem, dakle, pročitajte me još koji put, pa javite gde ste to našli šta ste gore komentarisai ?
Retki su ljudi u Srbiji koju umeju, mogu, znaju nepristrasno da komentarišu politiku kao takvu.
@Predlagac
Mislim da je predlog oko telefonskog broja, putem kojeg bi se sakupljala pomoc odlican,! Mnogo je jednostavnije od uplate,treba vam napor od bukvalno minut, ali bojim se koliko bi kostalo njegovo obezbedjivanje_
Sada malo primedbi:
Ja u principu ne dajem donacije organizacijama, čak sam alergičan na njih (od poziva preko TV pa do onih koji kucaju na vrata svaki dan). Svi se sećamo koncerta Boba Geldofa, ali mnogi ne znaju da su od silnih novaca skupljenih tom prilikom, u dobrotvorne svrhe otišle samo mrvice. Mene je život naučio da gde god postoji mogućnost zloupotrebe tu će biti zloupotrebe. Ja verujem da su svi ljudi pošteni ali nikoga ne treba dovoditi u iskušenje. Isto tako onaj ko barata novcima ne treba ѕahtev za proverom da shvata kao izraz nepoverenja nego kao normalan i ispravan poslovni proces. U to ime, ne sviđa mi se što imate posrednika: prvo, on uzima proviziju i drugo, postoji mogućnost zloupotrebe. (Pogodnosti izbegavanja plaćanja takse na ta sredstva mogu se uraditi i na drugi način.) Ako vam to zbog nečega ne odgovara onda treba da smislite neki drugi način koji će omogućiti da smo i mi i NSPM sigurni da nijedna doznaka nije zalutala. Jedan od načina je da otvorite internet stranicu sa spiskom donacija (pseudonim donatora bi bio dovoljan). Pristup ovoj stranici bi bio omogućen samo donatorima. Svestan sam da to ne sprečava zlonamerne da dođu do tih podataka, ali će barem morati dati donaciju da bi im pristupili.
Dok ovo ne rešite, ja ću umesto donacije da zakupim prostor za reklamu.
Ja sam isto tako protivnik mesečnih doznaka iz čisto praktičnih razloga: banke uzimaju bezobrazno velike provizije i one umesto jedne ili dve veće doznake, više vole 12 malih, jer će da uzmu mnogo veću proviziju. (Čitaoci spominju donacije od 10 evra a ja sam za transfer relativno male sume porodici u Beogradu platio bankarsku proviju 70 evra). Korišćenjem kreditnih kartica to se dovodi na razumnu meru ali opet, zašto preko PayPall-a a ne direktno. PejPal se koristi kod kupoprodaja kod kojih kupac može biti fiktivan i možete biti prevareni. Ovde takva mogućnost ne postoji jer su donacije dobrovoljne, a za uplatu ne dajete ništa materijano za uzvrat da biste bili zabrinuti da li je uplata stvarna ili fiktivna.
Ja sam svestan da vama treba neka sigurnost i da treba da planirate godišnji budžet. To bi moglo da se uradi tako što bi neko, u komunikaciji sa donatorima, dobio od njih obećanje o iznosu godišnje donacije i time ukupnu očekivanu sumu na koju bi NSPM mogao da računa. Povremena direktna podsećanja donatora na njihova obećanja nisu nikakva uvreda niti bi to vama trebalo da bude ispod časti. (Upoređenja radi: Moj sin je diplomirao na Prinstonu koji dobija ogromne godišnje donacije uglavnom od bivših studenata. Ja svake godine dobijam od njih ljubazna pisma, pa čak i telefonske pozive, sa podsećanjem da je došlo ono doba godine kada se sumiraju godišnje donacije i da će moj prilog biti prihvaćen sa zahvalnošću. Niti je njima to ispod časti, niti se ja osećam uvređenim. To je jednostavno dobra poslovna politika. I još nešto: svake godine pošalju godišnji izveštaj u formi časopisa u kome pohvale volontere koji su radili na sakupljanju donacija i naravno godišnji izveštaj uz spisak svih donatora. Tačne sume se navode samo za one koji su dali izuzetno velike sume dok su ostali svrstani po kategorijama, da se neko ne bi osećao postiđenim zbog toga što nije mogao da odvoji više, tako da je najniža kategorija "tigrovi" $1-$250).
Evo jedna ideja: Osnovati Klubove Prijatelja NSPM po svetu. Svaki klub otvori bankovni račun sa najmanje tri osnivača (potrebna tri potpisa na čeku da bi se mogao podići novac sa računa ili napraviti bilo kakva promena na računu). Ta tri osnivača da budu ljudi sa integritetom, iz različitih oblasti i imenom u srpskoj zajednici (recimo pop, profesionalni inženjer i uspešan privrednik koji nije vernik). Kartica za podizanje novca se da NSPM i oni sa tom karticom mogu da podižu novac u Beogradu (ovo spada u sivu zonu legalnosti ali dok god nema zloupotreba banka se neće buniti). Kada NSPM proveri da je sve u redu, onda može da stavi taj klub na listu kao njen legalan i priznat klub i donacije mogu da se uplaćuju direktno na račun u inostranstvu a podižu isto tako direkrno i sa minimalnom provizijom u Beogradu. Ono što treba proveriti je ko je tu u obavezi da plaća porez: Klub Prijatelja, NSPM ili i jedni i drugi.
Cenim da vam pomoć ne treba za eventualne honorare novinara, goste čije tekstove ovde čitamo !?
Pošto niko to nije uradio evo ja ću da te korigujem: Komunisti nisu voleli seljake zato što su bili ekonomski nezavisni i nisu imali instrumente (osim sile) kojima bi ih primorali da rade onako kako i šta su od njih (seljaka) tražili. Isto važi i za novinare: da bi ostao nezavisan i veran svojim principima, on mora da zna da će on i njegova porodica imati od čega da žive kada počne odmazda, a počela je davno. Ili ti misliš da je Antonić izgubio kolumnu u Politici sasvim slučajno? Ili možda ne vidiš koliko neistomišljenika Druge Srbije gubi posao po Srbiji. I ne samo to: siguran sam i da se onima koji bi da im pomognu preti da će proći isto tako ako im budu pomagali.
Moje je mišljenje da mi moramo biti spremni da svojim donacijama obezbedimo barem minimalne uslove za život 4-5 novinara koji se žrtvuju za opšte dobro i koji će (ili već jesu) ostati bez posla.
Mi smo danas uplatili nas skromni deo. Zanima me da li NSPM ima uvid ko im uplacuje doprinos da ne koristim rec donacija. Ovom izuzetnom sajtu zelim mnogaja ljeta; umesto reci donirajte mozda je bolje reci "ovde mozete poslati vas novcani prilog". Hvala Gospodinu Vukadinovicu i Antonicu na odlicnim tekstovima.
Sad ćete opet da dobijete moje pare.
Morate da se borite za sebe. Ko se ne bori da mu bude bolje, tome i ne treba pomagati...
A zaista, ovaj predlog sa telefonskim brojevima od po 100 i 1.000 dinara po pozivu! Jel to izvodljivo? To bi valjalo...
Svaki put kad mi se svidi nešto što ste objavili ja vama pošaljem 100 dinara... bez obzira koliko usput "pojeo" Telekom kao posrednik, vredelo bi...
Ovaj sajt mi je važan, cenim napore urednika i SMS u ove svrhe bio bi novac uložen u pravu stvar (kao npr. za knjigu).
Dakle, iako spadam u gubitnike tranzicije (do guše u dugovima sa troje dece) rado ću poslati SMS - bar toliko mogu.
Sledeceg meseca ,slicna suma.Bar toliko mogu da biram.
Ja bih onda imao još veći problem da mu objasnim da sam ozbiljan, jer to bi bila poduža priča i nisam siguran da bi razumeo.
Ja stvarno mislim da je korisno da NSPM postoji , iako se sa oko 90% njegovih autora i tekstova ne slažem. Ja zaista mislim da bi trebalo da iznađu način da opstanu, a takođe mislim da donacije nisu to. Nema lakih poena. Znam kuću koja je iz istih razloga pristala da emituju Velikog Brata ( nešto što kod njihove publike izaziva opšte gnušanje ) pa sad snosi posledice, ali kad bi čovek znao gde će pasti – on bi seo...
Nemojte se zavaravati da će ovaj metod biti trajno rešenje. Najpre zato što je većina onih koji se iz sve snage busaju pesnicama u grudi - jaka samo na rečima. Zatim – zato što zaista svako od nas ima mnogo stavki na čekanju. NSPM ( koliko god nekima prirastao za srce ) u konkurenciji sa decom nema nekih šansi, a posebno ne na duži period. Treći – ne manje važan : Ozbiljna i trajna donacija koja bi možda zaista rešila problem će doći tek kada Donator zaključi da je isplativa. Drugim rečima – dobićete je samo tako što ćete automatski postati dužnik. Čemu onda? Potražite nešto prizemnije, dostupnije, jednostavnije. E, da. Najpre morate sami da se prizemite. Dakle – prvi korak znate....
PS. Iako Vaš apel doživljavam kao iskren i ljudski ( ubeđen sam da niko ne traži ako baš ne mora ) – malo je verovatno da ću stajati u redu u pošti sa uplatnicom, pa potražite neki komforniji način. SMS ili nešto slično....
Žao mi je što nisu bila puštena moja dva slična komentara (i jedan komentar mog "saborca")...Ali, ima dana, i "saboraca"...
Što se donatora sa velikim D tiče, oni su obično jako blizu, ponekad na "tom mestu", ali treba imati ako ne šlif za visoki biznis sa moralom, onda barem "lokator" - svakako prizemljen kako vi kažete...tako nekako
NSPM je jedini list gde se moze naci objektivna rec,ali kapiram da to ne bi trebali da placamo.
Ziveli.
NSPM Vam je praktično sve , ali SVE dala na tanjiru i preko Pej Pal-a ili kredit kartice možete da završite uplatu za minut!Halo minut,i Vi gunđate,raspravljate se , izvoljevate,kukate.Da Vas je sramota, ako uopšte znate šta ta reč znači!
Srdacan pozdrav redakciji.
NSPM je u ovom momentu postao jedan od projekata od sveukupnog srpskog nacionalnog značaja. Ovo je jedan od malobrojnih sajtova koje svakodnevno posećujem. Nemate velik broj dnevnih vesti, ali imate dobar izbor i kod mene ste stekli već rejting medija od poverenja.
Mišljenja sam da se ti projekti ne bi trebali (temeljno) oslanjati na donacije pojedinaca.. iako je to dobar način da se zadrži neutralnost itd, baziranje na donacijama ne omogućuje odgovarajuće finansijske tokove za dalju profesionalizaciju i širenje servisa/projekta, a bez agresivnog širenja i ulaska u sve pore teško da će se nešto promeniti u našem društvu. Značaj ovog projekta je i u tome što on spremnost i sposobnost naših ljudi iz "građanskog" (ne-državnog) sektora da rade na razvoju našeg društva i države. Ljudi koji rade na tome bi pak morali da budu angažovani u tom segmentu kao profesionalci, a to znači da od svog rada mogu pristojno da žive i izdržavaju svoje porodice. Treba se otarasiti iluzije da svaki nacionalno-patriotski rad treba da bude dobrovoljan jer na taj način nećemo ostvariti dovoljan kvalitet da se suprotstavimo onima koji žele da nas unište i porobe. Danas su vremena drugačija, globalizacija, tržišna ekonomija itd, i svoje razmišljanje i delanje moramo malo prilagoditi tom pravcu kako bismo mogli opstati na sceni.
Pogledajte samo koliko se para u državi troši na bezbezne troškove, korumpiranu i nesposobnu administraciju, bez pravih efekata. Svaki dinar koji date na NSPM će imati 20 do 50 puta veći efekt od dinara koji platite za porez lopovima, nesposobnjakovićima i stranim plaćenicima na vlasti!
Prvo, u svakoj državi ili skupu država treba da se otvori poseban broj itd što povlači velike troškove. Može se ići i preko posrednika ali ni to nije efikasno.
Drugo, kod sms plaćanja ogroman procenat ide provajderu i na porez. Kod nas u Srpskoj taj procenat iznosi preko 40%. Ako se koriste posrednički servisi za plaćanje koji obezbjede sve infrastrukturu, podršku itd, kod njih se provizije isto tako kreću od 40% pa naviše. To nije efikasan način plaćanja i finansiranja sajta jer bi ogroman procenat uplaćenog išao trećim licima. Bolje vam je jednom u dva mjeseca poslati donaciju npr od 500 din uplatnicom nego 10 puta po 100 din (ukupno 1000, efektivno 500 din) preko sms-a, jer na ta dva načina ista količina novca će otići u ono što je usmjerena.
Ja sam uplatio sumu koja je prema mojim mogućnostima. Na žalost sitna suma. Ako se ikako može urediti sa posrednikom za plaćenje kreditnom karticom je da se cjelokupna suma vidi odmah (a posle se može naznačiti koliki iznos ide na porez). Meni se nije dopalo da sam tek posle uplate mogao vidjeti da mi je sa računa skunuto i dodatnih 25% na ime VAT (PDV). Zar se i na donacije plaća PDV i kojoj to zemlji ide?
DŽoni, "Pejpal" ne funkcioniše još uvek u Srbiji, trebalo bi da se to desi na proleće, leto... rekli su tako. Mislim, postoje trikovi da se to zaobiđe preko susednih zemalja ali je to, zasad, neelegantno rešenje.
Dotada, ostaje prosta uplatica. U redu, ovih dana je navala na Dinkićevih 17 e, ali će i to proći. Poštin profit je 1%, ako se ne varam...
Pozdrav!
Tu su nama dobro poznati Slobodan Antonić i Đorđe Vukadinović, koji nam služe kao uzor kako se pamet stavlja u službu napaćenog srpskog naroda. Mnogo je onih koji preko NSPM doprinose obrazovanju i vaspitanju naroda: obrazuju i informišu, jer ga upoznaju sa istinama tako što se razmatrana pojava sagledava do kraja, a vaspitavaju tako što ukazuju i posredno i neposredno kako i šta treba činiti da se stanje menja.
Mi koji živimo u Srbiji i Republici Srpskoj možemo novac uplaćivati na poštama, jednostavno. Poštanska provizija ne može da bude problem. Ja sam danas uplatio 3000 (trihiljade) dinara i platio proviziju 30 dinara. To nije puno, a efekat je veliki.
Neka nas 100 uplati mesečno po 3000 dinara dobiće se suma koja,uz druge doplate i uplate, može omogućiti minimalno funkcionisanje lista. Oni koji mogu više davati neka daju kad god to mogu.
NIKO NAM NEĆE POMOĆI AKO MI SAMI SEBI NE POMOGNEMO!
Zato se pridružujem pozivu da svi Srbi, u srpskim zemljama i inostranstvu, koji to mogu, i u sebi nose brigu i zebnju za budućnost srpskoga roda, da daju svoje novčane podrške funkcionisanju i širenju uticaja NSPM.
Donirala sam koliko sam mogla.
Krajnje je vreme da se srpski narod probudi iz duboke kome u koju je upao jos pre 60 godina. Mora se pronaci nacin da bar poejedini tekstovi stampani u NSPM budu dostupni siroj publici u Srbiji, kako bi se, koliko-toliko, suprostavili stravicnoj i nemilosrdnoj propagandi sadasnje vladajuce kaste. Izglasavanje Rezolucije o”genocidu” u Srebrenici, koja je smislenja od zapadnih phariseo-philistinaca, a velikodusno prihvacena od Predsednika i ostalih sycophanta Srbije, bit ce uzasan zlocin nad srpskim narodom. Cini mi se, da danasnja vladajuca klika, ukljucujuci i veci deo intelektualne elite Srbije, nije svesna, ili ne mari za kolosalne historijske posledice za srpaki narod ako bi se izglasala takva monstruozna rezolucija. Potrebna je intenzivna i masovna kontra-propaganda i poziv srpskom narodu da je krajnje vreme da uzme svoju sudbinu u svoje ruke i se suprostavi ovom teroru.
Kapa dole.
Zamolio bih NSPM da npr.svakog ponedeljka objavi koliko je prikupljeno donacija prethodne nedelje, kako bi proces bio transparentniji i kako bi znali koliki je efekat ovog apela.
Mislim da redakcija NSPM treba da na svom sajtu o ovoj mogućnosti obavesti zainteresižovane, jer je provizija u Ministarstu finansija manja nego u pošti i bankama za sve vrste uplatnica. Uostalom proverite.
Plimus uzima proviziju od 4.5% do 15% zavisno od veličine uplate (pogledaj njihov sajt). Na to treba dodati bankarske provizije za "wire transfer" (od Plimusa prema NSPM) tri banke (Plimusova banka u Kaliforniji, posrednička banka verovatno u Nemačkoj i domaća banka u Beogradu). Na ovo još treba dodati i verovatne troškove konverzije valuta po verovatno nepovoljnijem kursu od zvaničnog (pri tome ne mislim na razlike između kupovnog i prodajnog kursa koje se podrazumevaju). U najnepovoljnijem slučaju su moguće čak dve konverzije: ja uplatim dolare, Plimus sve konvertuje u evre i pošalje u Bgd, a tamo to konvertuju u dinare i uplate NSPM.
Bojane Todorovicu,preuranili ste!
Bojan Todorovic je jedan od najostrascenijih "bez-alternativaca" i NVO-sledbenika kao i ideologije i placenicke politike LDP-a!
Njegovi komentari u listu "Politika" su uvek na strani NATOVACA!
Znaci,g.B.Todorovicu,kao sto sam cesto odgovarala na vase komentare,i ovoga puta kazem:CINIZAM vam je vazduh koji disete,anti-srpstvo dnevna hrana,pre podne mrzite sebe a po podne ceo svet!
Zelim vam sve najbolje!
I ja Vama želim sve najbolje, ali najpre blago i postepeno opuštanje i snižavanje adrenalina. Koristilo bi Vam verujte. Pročitavši Vaš komentar – vratio sam se na svoj, da potražim gde nađoste sve ono.
Nisam našao i jedini zaključak je da ste promašili tekst. Da niste pisali komentar uz nešto drugo? Ili uz neki drugi sajt a greškom ga poslali ovde i uz ovaj tekst? Proverite pa javite. Dešava se, dešavalo se i meni kad na monitoru imam više prozora da odaberem pogrešan.
Ali verujem da ( bez obzira na mogućnost greške ) Vi ipak mislite o meni sve ono što napisaste, a to je važnije. Uz rizik da neka od reči u njemu eksplodira i nanese mi ozbiljne povrede ponovo pročitah Vaš .....pa.....komentar ....( nazovimo ga tako ).
Možete li mi pojasniti gde ste našli cinizam ? ( pod uslovom da niste promašili tekst )
Ko su NATOVCI, kako su predstavljeni i kako zaključiste da sam ja na njihovoj strani ( i to uvek!) ?
Pretposlednju rečenicu karakterišete kao „odgovor“, i tvrdite da ste mi često odgovarali na komentare.
Ja se toga zaista ne sećam, ali ovo što ste sročili svakako se teško može nazvati odgovorom.
Uzgred – niti sam postavio bilo kakvo pitanje, niti ono figuriše kao lajt-motiv diskusije, niti sam se i jednom rečiju obratio Vama niti sam ( uz dužno poštovanje ) znao da postojite, niti me ( uz jednako poštovanje ) to zanima.
Paušalno nabacane gnevne i ostrašćene kvalifikacije se u svakoj normalnoj komunikaciji tretiraju kao vređanje. Daleko sam od toga da me ovakve stvari i ovakvi komentatori vređaju, čega je savršeno svestan i moderator pa sasvim ispravno dopušta štampanje. Savetujem Vam da najpre udahnete duboko, izbrojite do deset, popijete neki napitak koji Vam prija, ili preparat – sami već znate bolje. Kada Vam se broj otkucaja srca spusti ispod sto pedeset – lagano odložite tastaturu, miša, monitor , onako kako stručnjaci demontiraju bombu koja može da eksplodira svakog časa. Biće Vam sigurno lakše.
PS. Prvo decu i civile udaljite!
Nemam nameru da podržim bilo koga u raspravi sa Vama, ali mi se čini da (nekima) ne vredi polemisati sa Vama jer vam (nam) je sistem vrednosti toliko različit da se uopšte ne bi(smo) razumeli. Isto važi i za gore citiranu rečenicu: možda Vama to zvuči neverovatno, ali za pretpostaviti je da ima ljudi kojima novac nije najvažnija vrednosna kategorija u životu. Moguće je da još ima ljudi kojima su ideali pravde i jednakosti važniji od lične koristi, koji se raduju uspehu ljudi oko sebe, koji su spremni na lične žrtve za opšte dobro (ili im prosto čini zadovoljstvo da pomognu drugima bez nekog posebnog razloga), ... i da ne nabrajam. Ne govorim o novoj bajci DŽejmsa Kamerona :).
Savršeno! Pravilno "uzemljenje" i Donator koji je na "korporacijskom superhighway"... Samo postati "dužnik" ne mora da bude negativno ako se jednostavno svodi na zahvalnost...Pravi donatori ne ucenjuju, ne uslovljavaju, ne traže nedopustive stvari zauzvrat...Pravi donatori nisu tajkuni bez legalnog i ljudskog pokrića nad korporacijom...
tako nekako
Srećan Sv. Sava...
Prijatelj je osoba koja ne čeka nalog (tvoj ili drugoga), koja ne kalkuliše da li u tome ima lični interes (mada je to već interes biti nekalkulator), koja ti podmeće ciglu da staneš na tvrdo tle (da ne stojiš na „bezvazdušnom prostoru“), koja ti ukazuje kad grešiš (a ne gleda kako nižeš grešku za greškom)...
Upravo to je preduslov „uzemljenja“ koje sam pomenula....(a i šta raditi sa „strujnim kolom“ bez uzemljenja!?)...