Sjajno! Jezgrovito i posred srede. Eh, kad bi samo ovakvi članci bili dovoljni da ljudi prestanu da gledaju svet crno-belo i malo preispitaju svoja, ne tako davno stečena ubeđenja, umesto što kao papagaji ponavljaju marketinški dobro "progurane" floskule, koje su se nažalost, primile u jednom delu naroda.
(Imao sam zaista dugačkih diskusija sa ljudima koji su poistovećivali nacionalizam sa nacizmom. Da, ovo što napisah, nije greška - pretpostavljam da su, pošto im je termin "šovinizam" nepoznat (ili nisu sigurni u njegovo značenje), odmah "naskočili" na sledeći, koji je, eto, široko poznat i ima tačno onoliko negativnu konotaciju koja im je potrebna. Suvišno je reći da su njihovi odgovori na moje argumente bili:"E, nije tako!" i "Ti ne znaš o čemu pričaš!". Posle nekog vremena sam odustao...)
Preporuke:
0
0
3
nedelja, 03 januar 2010 20:06
Simić Manojlo
Kad je , u aprilu 1965.god.,obilježavana 20.
godišnjica prestanka " rada " Jasenovca , na prigovor nekog srpskog " delegata ", ѕašto je u
svom govoru , nabrajajući žrtve logora Srbe
pomenuo na 4. mjestu ( poslije Jevreja , Cigana i
naprednih Hrvata ), Ivan " Stevo " Krajačić ( ovo
" Stevo " mu je partiѕansko ime ) , udarna pesnica
Titinog " Bratstva i Jedinstva ", doslovno mu je
odgovorio : " šta se buniš , malo smo vas pobili".
Ovo navodim ѕbog toga što mislim da poѕitivni
srpski nacionaliѕam , tako podraѕumijevajući u
svim narodima duge demokratske tradicije , ne može
da se brani sa poѕicije sa koje je napadnut :
T I T O I Ѕ M O M .
Obi borci i borkinje , čiji se ukupan "intelektualni" angažman iscrpljuje u
groѕničavom iskopavanju srpskih grijeha , svoj
najveći ideološki oslonac , nalaѕe upravo u
nakaѕnom titoiѕmu . " Kuća Cveća ", grobno je
mjesto čitavog naroda .
Borci i borkinje , revnosno provodeći u praksu
Titinu mantru o srpskom nacionaliѕmu kao
" hegemonom " , a hrvatskom , muslimanskom ,
albanskom i drugima , kao " defanѕivnom ",
poštapajući se drugom Titinom mantrom o "čišćenju
u svom dvorištu" , nisu ni primijetili , da u
komšijska dvorišta , još od 1. Sv. rata ,ne može više ni
šibica da stane .
"Defanѕivni" su nacionaliѕmi u 20. vijeku ,umanjili
onaj "hegemoni" narod , ѕa više od 2 miliona
glava ( većinom žena , najviše onih u crnom ,
djece i nemoćnih ).
Ja iѕražavam potpunu spremnost , da prihvatim
tumačenja boraca i borkinja ,čim mi podastru
dokaѕ, da postoji još neki narod ( osim Jevreja ),
kojemu su " odbrambeni " nacionaliѕmi , bukvalno
i doslovno , poklali 23.000 " hegemonističke "
djece , sa imenom , preѕimenom , i selom iѕ
kojega su .
Sve dok to ne urade , ti " intelektualni krugovi "
boraca i borkinja , meni će i dalje da liče , na ono
pleme Aboriđina ( napadnuto " civiliѕacijom " i
" demokratijom " , skoro potpuno iskorijenjeno ),
koji su , naivno vjerujući da ljudsko biće,
Preporuke:
0
0
4
nedelja, 03 januar 2010 20:10
Simić Manojlo
nastavak;
da ljudsko biće, dakle , mora da se kreće ѕa
Suncem, do podne putovali na Istok , a od podne
na Ѕapad .
Da bi svoja putovanja , uvijek ѕavršavali u onoj
istoj peščaničkoj pustinji , iѕ koje su i krenuli .
A sutra , Jovo nanovo .
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 03 januar 2010 20:35
3milona 3333
Prirucnik za izme.Pa da li je moguce da neko kome je stalo do morala tek sada saznaje razliku nacionalizma i sovinizma?.
Mrznja medju nacijama?Hvala -ne.Mrznja medju srbima -ne
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 03 januar 2010 20:45
Mislilac
Gospodine Jevticu, pod recju nacionalizam moze da se podrazumeva dosta toga ali u sustini bih mogao da se slozim sa vama da ga treba razlikovati od sovinizma. Medjutim, problem sa srpskim nacionalistima nije to zato sto su oni ekstremniji nego hrvatski, albanski, bugarski, nemacki i drugi. Zapravo od nekih od njih su verovatno i umereniji. Problem je sto srpski nacionalisti, pre svega oni koji se tako deklarisu od pocetka 90ih pa do danas, imaju izuzeteno malo sluha za interese svoga naroda i svojoj zemlji uglavnom prave probleme. Medjutim ukoliko vi mislite da gresim ispravite me i recite mi ko je zaduzio Srbiju koliko npr. Tudjman Hrvatsku?
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 03 januar 2010 21:19
Ratibor
Lako je evrosrbima. Ništa im ne smeta da, posle svega što su nam činili i dalje čine, otvoreno ili prikriveno-diplomatski i civilizovano,vole sve neprijatelje Srba i srpstva, jer su u svom internacionalizmu, kako reče ruski filozof Ivan Iljin, jedno veliko duhovno ništa.A kad si ništa onda možeš da budeš svašta. Njinoj internacionalističkoj mržnji na srpstvo i ljubavi prema neprijateljima ništa ne smeta, jer njih "sve rane svoga roda uopštnje ne bole", te moraju mržljeti Srbe u kojima i dalje odjekuju eksplozije "malih" atomskih bombi prosutih po Srbiji, bole nevine pogibija frontu,kod kuće, na radnom mestu i peku razna "pravna i civilizacijska" poniženja i siledžijske ucene od strane onih koji bi da ovladaju celim svetom,tzv.globalista i evrounijata.
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 03 januar 2010 21:25
Duda
"Da pomenemo samo pojedince poput Nataše Kandić ili Sonje Biserko, a svakako ne treba zaboraviti ni Nenada Čanka, koji povremeno ne zaboravi da izgovori neku kritiku na račun srbo-četničke nacionalističke Srbije koja je zadojena idejom velikosrpstva. Tako tipično...."
Neverovatno!!!!Da li to znaci da je drzavna "ideologija"Srbije srbo-cetnicka i da "Biti zadojen idejom velikosrpstva"mora biti nase "Vjeruju", pa se zato ne sme kritikovati?Predlozite onda da se to dopise u Ustav, pa da znamo da se sa kritikom u tom pravcu ne igramo!!!!Vi bez pardona branite Milosevicevsku bitku za Veliku Srbiju i svakog ko to kritikuje i smatra pogubnim, svrstavate u red sovinista s druge strane.
Vas tekst ustvari vrlo precizno definise politiku Srbije u proteklih dvadeset godina kao pozitivnu!Tu pogubnu, agresivnu politiku!!!!!
Zaista neverovatno!
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 03 januar 2010 22:31
goran. slovenija
Nas većina ljudi iz dijaspore smo zaprepašteni ponašanjem kolovođa ove tzv. druge srbije, zaprepašteni smo nad njihovim odnosom do spc, do srpskih simbola,.... do svega što predstavlja srbiju i srpski narod.
nadam se da će se narod u srbiji uspeti odupreti tim zlotvorima.sa propašću zapadnjačkih sponzora nadam se da će i drugosrbi nestati.
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 03 januar 2010 23:40
PETI ELEMENT
Nacionalizam je plemeniti osećaj.
Problem je što ideološki šovinizam, isključivi pokušaj vladajuće oligarhije, potpomognute NVO-a, da ima monopol nad pretpostavkom i vizijom šta je najbolje za Srbiju, guši i raskorenjuje narod.
Ljudi ne samo da ne znaju da je nacionalizam pozitivan sociološki konstrukt, već ga se i boje.
Ali, ništa nije gotovo.
Tek počinje.
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 03 januar 2010 23:58
vlks
@Duda
Pođite od te same rečenice. Šta znači srbo-četnička Srbija? Šta znači velikosrpstvo? To su besmislene izjave.
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 04 januar 2010 01:16
Johnny the Beard
What's use of this text? Svi ovde na ovom sajtu znamo razliku! Ali izgleda da to ne znaju nasi pisci Recnika stranih reci i izraza. Pogledajte odrednicu nacionalizam kod Vujaklije i kod Klajna pa cete videti!
Al' aj' sad! Bolje da negde i ovo pise, nego da je Klajnova poslednja...
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 04 januar 2010 01:51
300 + 1
@ Duda
Ko je rekao da te ideje moraju biti nase 'Vjeruju'? Gde to u ovom tekstu pise? Zasto izvrcete reci autora?
Ako Vas boli prozivanje Natase Kandic, navedite bar jednu akciju pomenute gospodje ciji je rezultat bio poboljsanje zivota Srba u Srbiji (*sa Kosovom, naravno, sto je za Vas verovatno problem), BiH, Crnoj Gori i Hrvatskoj.NE POSTOJI. Zasto gdja Kandic ne sme da ode u Kravice ili u Kosovsku Mitrovicu (Mitrovicu prema RTV B92, na sramotu ove nacije i njenih zakonovdavaca)?
Inace, ovo 'Vjeruju' od kog se Vi 'branite' daleko mi je blize od samaranja izbeglica u Beogradu. Samo sto te izbeglice nisu samarali navijaci i huligani, vec neko drugi.
Preporuke:
0
0
14
ponedeljak, 04 januar 2010 02:25
Sarlo Akrobata
Duda@
Neverovatno!!!!....u tom pravcu ne igramo!!!!...Tu pogubnu, agresivnu politiku!!!!!
Sigurno ste culi za grafologiju,nauku koja na osnovu analize rukopisa saznaje i zakljucuje o osnovnim karakteristikama licnosti,o fizickom, mentalnom i emocionalnom stanju coveka..Ovo je jako agresivan komentar, a dokaz za to je ovo silno ponavljanje usklicnika. Na osnovu fiziologije vaseg rukopisa mogu da se izvedu odredjeni zakljucci..Sto se tice drzavne ideologije Srbi je u novijoj istoriji nisu ni imali. Jer da jesu ne bi bili tamo gde su.
Preporuke:
0
0
15
ponedeljak, 04 januar 2010 09:30
Milos@Mislilac
Cinjenica da srpski nacionalisti(oni koji se takvima predstavljaju) ne vode racuna o svom narodu bi se mogla pripisati svim srpskim politicarima, nezavisno od ideologije, cast izuzecima. Mislim da poredjenje sa Tudjmanom nije na mestu, jer on u Srbiji nema svog takmaca. Tudjman je resturisao hrvatski fasizam, verovatno jedan od najgorih rezima u istoriji covecanstva i sproveo u delo ono sto njegovom prethodniku za vreme Drugog svetskog rata nije do kraja poslo za rukom. Srbi treba da se bore protiv slike stvorene u svetskim medijima po kojoj je Milosevic reinkarnacija Adolfa Hitlera, a Srbi narod koji je u svojoj srzi sovinisticki nastrojen prema okolnim narodima, posto ni jedno ni drugo nema nikakve veze sa realnoscu i predstvlja deo ratne propagande usmerene protiv Srba, koja do dana danasnjeg traje nesmanjenom zestinom. Da nije bilo NDH Srbi bi cinili verovatno apsolutnu vecinu stanovnistva u Hrvatskoj i sigurno apslolutnu vecinu stanovnistva u BiH. Ja kao Srbin ne bih nikada voleo da moj narod ucini nekom drugom narodu ono sto su nama ucinili hrvatski nacionalisti/fasisti.
Preporuke:
0
0
16
ponedeljak, 04 januar 2010 10:09
PETI ELEMENT
@Sarlo Akrobata
Neutralan komentar.
O grafologiji.
Na osnovu analize samog rukopisa, dakle fizičkih karakteristika teksta u fenomenološkom smislu a ne sadržaja rukopisa.
Preporuke:
0
0
17
ponedeljak, 04 januar 2010 10:15
potencijalni clan NVO
Sve sto su zapoceli Broz i njegova bratija dovrsice njihovi naslednici zaogrnuti u plasteve nevladinih organizacija.Voleo je zapad Broza,ali jos vise voli NVO.
Preporuke:
0
0
18
ponedeljak, 04 januar 2010 10:38
Tester
Zaključak je: bliži nam se građanski rat između Prve i Druge Srbije do istrebljenja. Posle toga Srba ovde više biti neće. Da li to stvarno želimo?
Preporuke:
0
0
19
ponedeljak, 04 januar 2010 10:49
duda
300+1
SARLO AKROBATA
VLKS
Ne znam u kom pravcu treba da analiziram termine ili pojmove ili ideologiju "srbo-cetnicko" "velikosrpstvo", ali su nam godine iza nas u zivim slikama pokazale sta je to.A to u najvecem delu ove tragedije devedesetih jeste to.Sakrivati se iza "borbe za nacionalnu stvar i spas srpskog naroda", a onda brojati hiljade nestalih sa ovoga sveta,velika je manipulacija.Pa ako autor ovog teksta kaze da neko "ne propusta priliku da to kritikuje", sta je onda poruka te autorove izjave?Eto, tu sam to nasla posto me vec pitate gde sam nasla?A ako ova recenica u tekstu koja sledi ne nosi isti kontekst, onda morate pazljivije da citate:"Još uvek su aktuelne optužbe na račun Miloševićevog režima da je pokušavao da stvori “veliku Srbiju.” Sada je ta ideja dobila sasvim drugu formu u rečniku nevladinih organizacija, tako da je postala neka vrsta anateme i gnušanja prema svemu što predstavlja Srpstvo. O čemu se tu zapravo radi?" Tu se, dakle, radi o tome da je srpstvo dogma u koju se ne sme dirati.Zar Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju?Jeste!
Dakle,u komentarima na moj komentar nema osporavanja te istorijske cinjenice koja nas je dosla glave.U tim komentarima se ta cinjenica brani i njena sustina ne dovodi u pitanje.Dakle,srbo-cetnicko i velikosrpsko je "vjeruju" u ostvarivanju nacionalnog projekta.
Bravo!!!!!!!!!!!!
P.S.Da, u pravu ste oko mojih znakova uzvika.Da ih je vise bilo u Milosevicevo vreme, ne bi nas snaslo sto nas je snaslo.Od znakova uzvika niko nije poginuo....Od uzvika "Velika Srbija"jeste......!!!!!!!
Preporuke:
0
0
20
ponedeljak, 04 januar 2010 11:28
@Duda
Vas tekst ustvari vrlo precizno definise politiku Srbije u proteklih dvadeset godina kao pozitivnu!Tu pogubnu, agresivnu politiku!!!!!
Velika Srbija, fuj, bljak!
Sad znam zašto Neša Čanak voli Veliku Hrvatsku:
http://www.youtube.com/watch?v=0NQf9kiFbxU&feature=related
Preporuke:
0
0
21
ponedeljak, 04 januar 2010 11:31
Biljana@duda
Nazdravlje! A Hrvatska u odbrani od Srbije stvori državu, BiH stvori državu, Slovenija stvori državu, Kosovo i Metohija bez UN pokušavaju da stvore državu... I svi su divni, krasni, naivni, dobrodušni, ne daj bože da se napiše ustaško-domoljubiva Hrvatska, mudžahedinska bošnjaci, šiptarski teroristi, slovenačke ubice nenaoružanih vojnika JNA... Šta bi tek bilo da su ovi narodi imali "neke svoje ciljeve" da se nisu samo branile!!!!!?????? Sloba je malo dete za Tuđmana, Mesića, Izetbegovića, Janšu i ostalu kompaniju.
Preporuke:
0
0
22
ponedeljak, 04 januar 2010 11:38
Steva Nadrljanski
Šta reći... duda se u ovom tekstu bez problema prepoznala, a možemo je i mi lako prepoznati po tome što koristi u svojoj osudi sintagme nastale u Zagrebu početkom rata: "srbo-četničko" ovo i "srbo-četničko" ono... Mislim da smo odavno svi primetili da se naši dekontaminatori - očistitelji Srbije od fašizma - obilato koriste fašističkim dostignućima nama protivnih strana. Savezništvo, nego šta.
Preporuke:
0
0
23
ponedeljak, 04 januar 2010 12:05
Milos@Duda
Da, onaj ko misli da su Srbi krivi za ratove devedesetih je zaista na pozicijama hrvatskog sovinizma. Prica o Velikoj Srbiji je deo ratne propagande vodjene sa Zapada i to, ako mene neko pita, vrlo plitke. Pravo je cudo koliko se ljudi u Srbiji "lozi" na nesto tako. Sudjenje Milosevicu je verovatno najduze i najtemeljinije sudjenje sefu neke drzave pa nije dalo nikakve dokaze u prilog takvoj tezi. Setite se onog filma koji je snimila Vojna sluzba bezbednosti SFRJ u kojem je Spegelj do u detalje objasnjavao kako treba postupati sa vonjnicima JNA(pucajte im u stomak!). Kada budu otkriveni takvi snimci za nekog politicara ili vojnika na srpskoj strani, ja cu zaista verovati da je postojao plan za stvaranje Velike Srbije. Do tada, oprostite, ne verujem. Mozda Bogu nisu potrebni dokazi jer on sve vidi i sve zna, ali meni kao coveku jesu potrebni. Ispada da se rat desio tek onako, za mesec dana, skoro slucajno. Kao da se Hrvati nisu spremali godinama za njega. Zbog cega su "prosvercovali" nekoliko stotina hiljada automatskih pusaka? Pa, pobogu, oni se sami hvale da su to uradili da bi napravili nezavisnu Hrvatsku ociscenu od Srba!
Preporuke:
0
0
24
ponedeljak, 04 januar 2010 12:10
Miroslav Đukić
Mnogo šta je nestalo propašću SFRJ, izmenilo se, otišlo, umrlo, propalo...
Ostale su iste samo dve stvari:
1) Avnojevske granice ("crte na mermeru");
2) Borba protiv "srpskog nacionalizma" kao veoma konjukturan i dobro plaćen posao. Dok god neko (CK KP JU, "Međunarodna zajednica", ili ko god) daje (dobre) pare za lov na nacionalističke srpske veštice, naći će se neko da taj probitačni posao priželjno i savesno radi. Ko će radije da ide svaki dan na posao i radi kao pravnik, psiholog, profesor, za male i mizerne pare, kad može, umesto toga, da sedne i oplete saopštenjem po "aveti" srbo-nacionalizma? To što su u isti lonac smućkali i šovinizam i nacizam i fašizam, to je samo zato da čorbuljak "srpskog nacionalizma" ne bude bljutav.Uveren sam da ovde nema ničeg ličnog, ljudi samo rade svoj posao. Nije se džabe kazalo da će prostitucija postojati dok god muškarci budu nudili novac za "ono".
Preporuke:
0
0
25
ponedeljak, 04 januar 2010 13:04
posmatrac
duda Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju. To je deo antisrpske propagande. Na neki nacin srbi su morali da se demonizuju tako da gospodjo ili gospodjice dudo naucite neke osnovne stvari o istoriji srba ako uopste znate sta je to. Uostalom, objasnite sta je to Velika Srbija. Da li to znaci da postoji i mala srbija?A kako to Velika Srbija kada nikada nije bila manja?
Preporuke:
0
0
26
ponedeljak, 04 januar 2010 13:07
Jovisa Vidic
@Duda,
Dosta sa lazima, manipulacija i izvrtanjima cinjenica! U kom dokumentu, govoru ili na drugi nacin je Milosevic zagovarao Veliku Srbiju?
Molim, navedite: gde i kada.
Milosevic je zloupotrebljavao Srpstvo radi ocuvanja Jugoslovije i Jugoslovenstva, a i naravno svoje despotije. Kako jedno, tako drugo i trece (Jugoslavija, Jugoslovenstvo) su grobnica Srbije i Srpstva pa prema tome tu i lezi Miloseviceva krivica. Milosevic je bio tipican primer soviniste koga su slanjem u Hag spasili odgovornosti pred srpskim sudom i narodom. U clanku koji kritikujete, medju mnogima bi se i Milosevic prepoznao. Izvinjavam se citaocima sto pisem tudjim pismom jer mi je "virus" izbrisao cirilicne fajlove. Jovisa Vidic od Rudina.
Preporuke:
0
0
27
ponedeljak, 04 januar 2010 13:09
Munze Konza
Ja sam srpski nacionalista. Ne pljujem po ulici, ne bijem ženu i decu, ne kockam se, ne kradem, ne olajavam komšije, ne opijam se, ne drogiram se, imam odličan posao. Ne želim da moje sunarodnike Srbe iko napada, kolje, ubija, pali, siluje, ponižava i proteruje samo zato što su Srbi. To bi mi smetalo i da su Aboridžini, a kamoli pripadnici mog naroda. Spreman sam za nova prijateljstva, za upoznavanja, kulture, spreman da mojoj deci omogućim da vide, osete, nauče - po Srbiji i po Evropi. I još - spreman sam u svakom trenutku, bilo kada, da ratujem protiv bilo koga, ko mi dira Srbe, zvao se on Amerikanac, Hrvat, Turčin, Marsovac.... Potrebno je samo da me moja država pozove i u tome malo pomogne - oružjem i nekakvim planom. Biti normalan, pošten čovek, poštovati svakoga, živeti za svoju porodicu i biti spreman da umreš i za njih i za svoju državu i svoj narod - to je za mene nacionalizam.
Preporuke:
0
0
28
ponedeljak, 04 januar 2010 13:17
300 + 1
@ Duda
Zbog cega (uz znake uzvika ili bez njih) koristite hrvatski novogovor kada govorite (o) 'nama' u Srbiji? To je govor onih koji negiraju Jasenovac i odricu nam pravo na Kosovo. To je govor onih koji se ponose Pavelicem, Jasenovcem,rusenjem nekadasnje SFRJ (Mesic), prijateljstvom sa Tacijem. To je govor Tompsona. To je i nesrpski novogovor domacih NVO. To je govor srpskih neprijatelja i domace mediokritetske podelite; sramote ovoga naroda. To je govor koji valja 'prosecuirati' (i proterati) iz javne sfere u partijske celije doniranih 'oslobodilaca'. Zasto je Ante Markovic drzao mitinge podrske Jugoslaviji po lickim gradicima u kojima zive samo i iskljucivo 'srbocetnici', a ne u Zagrebu u kome su smisljene Vase sramotne sintagme?
Zar Vam ne bride obrazi?
Preporuke:
0
0
29
ponedeljak, 04 januar 2010 13:52
Starac Fočo
Tragom komentara DŽonija Brade (Johnny the Beard):
U trećem prosvetinom izdanju (iz 1980.) Vujaklijinog rečnika stoji sledeća definicija:
nacionalizam (fr. nationalisme) narodnjaštvo,
rodoljublje; društveno, političko i kulturno
delovanje sa nacionalnog stanovišta koje se
ispoljava u različitim oblicima: 1. kao
društveno-politički i kulturni pokret
grañanske klase u cilju buñenja nacionalne
svesti, osloboñenja, ujedinjenja i stvaranja nacionalne države; 2. kao ideološki i politički izraz zatvaranja, samodovoljnosti i kulta sopstvene nacije kojeg karakteriše šovinistički odnos (v. šovinizam) i potcenjivanje prava i vrednosti drugih nacija i nacionalnosti, narodni
egoizam.
U suštini ne menja mnogo stvar, jer se pokazuje da se značenje pod 1 (dakle ono češće, zaključio bih ja) potpuno povuklo pred značenjem pod 2, u kojem se, naravno, stavlja akcenat na "šovinizam".
Ovo je bila rečnička definicja, a u Autostoperskom vodiču korz galaksiju se verovatno nalazi definicija nalik na ovu datu u komentaru Munze Konza ;)
Preporuke:
0
0
30
ponedeljak, 04 januar 2010 14:08
Jasna Simonović
Duda,
"O čemu se tu zapravo radi?" Tu se, dakle, radi o tome da je srpstvo dogma u koju se ne sme dirati.Zar Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju?Jeste!"...
Šešelj je u Hagu objasnio da autorstvo na projekat "velike Srbije" on poseduje, a ne Milošević...
Iako je pitanje da li je nešto veliko ili malo relativno, svakako da je ambicija sa mesta predsednika "male" Srbije zaista dovela Miloševića na radno mesto predsednika "velike Jugoslavije" što već pokazuje da je precenio svoje i naše sposobnosti čak i da su bile iz najpozitivnije moguće namere...
Uostalom, već tada je to bio pohaban "tron", izderan sitnosopstveničkim manirima, pohlepnim novčanicima i zadrtim principima, ali je barem u tom momentu Srbija sa šupljim institucijskim skeletom ipak premostila svoje pravno nasleđe u pravcu prošlosti i budućnosti, to je već druga priča koja zadire u mađunarodno, ali i u narodno pravo...tako nekako...
Kao osoba koja identitet (lični, društveni, državni, kofederalni, federalni, globalni, planetarni, i sve što u tim duginim bojama dolazi)
poštujem kao svojevrsan Božji dar svakog pojedinca, a koji nam dolazi kroz život i saznanje i jača našu bespotrebnu brigu da ćemo nestati u nadolazećoj večnosti, umesto da jača našu volju da se o-svetimo svetelošću, ne mogu a da "srpstvo kao dogmu" ne uzmem u zaštitu...kao malo vode na dlanu...onda ima šanse da se poveže sa svim ostalim dogmama koje postoje od kad je veka i leka...a i na šta bi ličila globalna dogmatična slika bez "nas"?
Sve najbolje u 2010...
Preporuke:
0
0
31
ponedeljak, 04 januar 2010 14:27
brm
@ duda
Zar Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju?Jeste!
uvek se iznerviram kada neko povezuje tog nesrećnog Jugoslovena sa Srbijom i srpskim interesima...i zapitam se koje su granice delovanja psihoaktivnih supstanci i uticaj na srpski mentalitet i karakter?
morao sam da se oglasim iako je Jovan od Rudina već lepo i jasno odgovorio...
Preporuke:
0
0
32
ponedeljak, 04 januar 2010 14:32
Starac Fočo
(1/2)
Pravilno snalaženje mađu pojmovima kao što su: "nacionalnost", "narodnost", "etničnost", "poreklo", itd. je vrlo bitno, pogotov za nas u Srbiji.
Nama su ti pojmovi pobrkani, i jedan značajan deo prolema koje danas proživljavamo uzrokovan je upravo tom zbrkom. U tom smislu zaista pohvaljujem članak i autora, koji je uočio ozbiljnost te teme i posvetio joj pažnju.
Ja bih, eto, priložio na temu jedan eksperiment:
Aparatura:
- Jedna osoba koja nije srpskog porekla, a državljanin je Srbije, i samo Srbije.
- Pasoš pomenute osobe.
Pitajte osobu sledeća pitanja:
1. "Koje ste nacionalnosti?"
2. "Da li ste Srbin?"
(ako je odgovor pod 2 "ne") 3. "Nego šta ste?"
4. Na kraju otvorite pasoš osobe i pročitajte šta piše u polju: "Državljanstvo/Nationality/Nationalite"
Najčešće, po mojim "merenjima", na pitanje 2 ćete dobiti odgovor "ne", a na pitanja 1 i 3 identične odgovre. Naravno, pod 4 rezultat će uvek biti "SRPSKO".
Možemo se možda složiti da je u Srpskom definicija pojma "nacionalnost" drugačija nego u Francuskom i Engleskom (i još mnogim svetskim jezicima). Međutim, problem nastaje kada osoba iz ekeperimenta ode u instranstvo... i pitaju je negde, neformalno, ili, ne daj Bože, formalno, koje je nacionalnosti... belaj i po.
Bejah prisutan davne 90., kada je jedan Jugoloven (tad još beše Jugoslavija) albanskog porekla (on bi verovatno rekao da je Albanac koji živi u Jugoslaviji/na Kosovu) bio zaustavljen od strane Grčkog graničnog policajca. U jednom formularu putnik je u polje "Ιθαγένεια/Nationality" upisao "Albanska". Policajac je bio vidno besan i ljutito je objašnjavao putniku da nigde u njegovom pasošu ne piše "Albansko". Prstom je upirao u polje "Državljanstvo/Nationality/Nationalite", gde je pisalo "Jugoslovensko" (ili nešti slično) i prokometarisao da sa nama Jugoslovenima stalno ima te probleme.
Još malo o implikaciji ovog probelma napisaću u nastavku...
Preporuke:
0
0
33
ponedeljak, 04 januar 2010 14:40
Biljana@ Munze Konza
Svog sina sam vaspitavala upravo kao što ste Vi napisali u svom komentaru, suprug mi je bio najbolji primer za vaspitavanje. Ne moram reći da imamo i puno prijatelja koji nisu Srbi, to se podrazumeva kad poštuješ i sebe i druge.
Preporuke:
0
0
34
ponedeljak, 04 januar 2010 14:50
Starac Fočo
(2/2)
Iz mojih rezultata esperimenta iz prethodnog mog komentara, posebno iz odgovora na pitanje 3., jasno se vidi da većina državljanja Srbije, naših sunarodnika (kakva čuda upotreba reči "narod" !), koji nisu Srpskog porekla, sebe doživljava kao odvojenu strukturu unutar države. Ovakva postavka pojmova tome samo doprinosi, mehanizmima sličnim onima koji su opisani u članku Nikole Tanasića "Principi srpskog novogovora – od XXI veka do 1984." (http://www.nspm.rs/kulturna-politika/principi-srpskog-novogovora-od-xxi-veka-do-1984.html)
A kao posledicu imamo samo još veće podele i još zbunjeniji i deziorijetisaniji narod!
Ljudi koji nisu Srpskog porekla ovde se osećaju izgubljeni, ničiji, jer Srbi nisu, i ne mogu biti iz čistog jezičkog problema (kako čudno zvuči, ali tako je!), a za državu svog porekla naravno ni ne postoje, jer već n-tu generaciju žive van nje. Oni u stvari, podsvesno žele da budu deo Srba i Srbije, samo mi im to ne omogućavamo. Na protiv! Posredno ih teramo od sebe. Pogrešno postavljeni pojmovi vezali su nam ruke, i koliko god da se koprcamo tonućemo sve dublje, dok se ne oslobodimo i ne definišemo ponovo osnovne pojmove.
Preporuke:
0
0
35
ponedeljak, 04 januar 2010 15:13
Miroslav Svirčević
@Duda
Evo da Vam se i ja predstavim. Po političkom opredeljenju sam libertarijanac, ali mi to ne smeta da budem Srbin pa čak i "retrogradni" srpski nacionalista, naročito sada kada Srbiju svi napadaju, kada je peta kolona (pre svega na vlasti) razara iznutra i kada svaka neiživljena protuva može da se iživljava nad njom i da je nekažnjeno ponižava. E u takvoj situaciji ću uvek biti žestoki nacionalista bez obzira šta će na to reći CK KPJ, oličen u mnogim svojim derivatima na Balkanu koji i dalje slobodno rovare, ovoga puta pod firmom evropejstva ali opet uz podršku Zapada. Inače, ne pijem, ne pušim, doktor sam nauka, u prigodnim prilikama nosim frak, imam prijatelje širom sveta, proveo sam izvesno vreme u SAD i slušam klasičnu muziku. I da naravno, veliki sam poštovalac đenerala Draže Mihailovića i JVO. Takođe, veliki sam protivnik DS, LDP, LSV i naročito B92 i plejade antisrpskih NVO(inače tipičnih parapoltičkih organizacija). Nema potrebe da objašnjavam zašto. Pa Vi sad ocenite ko je pravi destruktivac: da li onaj ko vodi računa o interesima nacije i države ili onaj ko razara naciju i državu. Odgovor na pitanje sigurno nije težak.
Preporuke:
0
0
36
ponedeljak, 04 januar 2010 15:27
Steva Nadrljanski
A možda naš problem potiče od toga što svoju sopstvenu stvarnost pokušavamo na silu da uguramo u apriorno neupitne pojmove, kao što je npr. pojam nacije?! Nije li "neuspeh" i u tome što celokupnu istoriju i samorazumevanje nas koji smo istočno od Zapada na silu hoćemo da strpamo u Prokrustovu postelju ideja koje potiču iz drugačijeg istorijskog, političkog i kulturnog iskustva? Nije li, u stvari, "vizantijski komonvelt" odakle smo istorijski i kulturno potekli takođe neka vrsta nacije, i to možda ona koja je nama politički bliskija? Nije li i to razlog što već dva veka boravimo na razmeđu prema "modernom" evropskom shvatanju države/nacije, pa nit smo tamo, nit ovamo?
Preporuke:
0
0
37
ponedeljak, 04 januar 2010 16:05
Simić Manojlo
Vrlo je 3animljivo posmatrati kako otrcana
" drugosrbijanska " fra3eologija gore (pod "Duda"),
stavljena u " juxtaposition " ( u istu ravan ) sa
anali3om g. Jevtića , koja sa " hirurškom "
preci3nošću odvaja 3dravi nacionali3am ( prisutan
u svim narodima sa dugom demokratskom tradicijom i
demonstriran u ra3nim pojavnim oblicima ) , od
malignog šovini3ma , postiže nenamjeravane efekte:
uveseljava Srbe , rastužene vijekovnim krivokletstvom " defan3ivnih " nacionali3ama .
Preporuke:
0
0
38
ponedeljak, 04 januar 2010 17:05
Simić Manojlo
3a gosp. Stevu Nadrljanskog:
Vi ste gospodine , sa samo nekoliko rečenica
pogodili samu " srčiku "( riječ koju nedavno
upotrijebi gosp. Milovan Danojlić , i koja mi od
tada ne i3la3i i3 glave , u drugom kontekstu- o
blagopočivšem Patrijarhu Pavlu, toj jedinici
mjere ljudskosti ) problema .
Nebrojeni su doka3i odnosa " 3apada " prema , kako
Vi rekoste " vi3antijskom komonveltu ".
Jedan od njih , u mom je vidokrugu : 11 velikih
tomova " History of Civilization " ( uopšte , a ne
samo 3apadne ), u kojoj ni jedne jedine riječi nema
o vi3antijskoj kulturi , koja je tokom 1.200 godina
totalnog " 3apadnog " mraka , bila pravi fulkrum i
jedina nada čovječanstva .
Ne želim da insinuiram , ali kako reče naš
predsjednik Boris Tadić , postoji " neprekinuta nit" , samo ne do 1990 .god., nego do 1054 .
Preporuke:
0
0
39
ponedeljak, 04 januar 2010 17:16
brm
@ Steva Nadrljanski
moderno evropsko shvatanje nacije je isto ono koje je stotinama godina ranije važilo u "Vizantijskom komonveltu", samo je u Evropu stiglo, slično kulturi "izmišljenoj" za vreme humanizma i renesanse, koju su u "Vizantiji" živeli u kontinuitetu (pa kao Srbi nemaju renesansu - pa fala Bogu da nemaju kad nisu ni imali diskontinuitet), mnooooogo kasnije..zato je utoliko apsurdnije što savremeni Srbi ne shvataju šta je nacija... aman ljudi - svi koji su u jednoj državi "članovi" su iste nacije, kao što su to svi vernici pomesne crkve..vernici pomesne crkve su obrazac moderne nacije...zar je to teško da shvate Srbi koji se kunu u pravoslavlje
Preporuke:
0
0
40
ponedeljak, 04 januar 2010 17:18
Sarlo Akrobata
Neutralan komentar.
O grafologiji.
Na osnovu analize samog rukopisa, dakle fizičkih karakteristika teksta u fenomenološkom smislu a ne sadržaja rukopisa.
Pretpostavimo da su uzvici duboko utisnuti na " papir ".Uz ova cesta ponavljanja govori o tome da je osoba uznemirena i na momente agresivna.
Preporuke:
0
0
41
ponedeljak, 04 januar 2010 17:19
brm
uostalom starac Fočo je to lepše objasnio
Preporuke:
0
0
42
ponedeljak, 04 januar 2010 17:29
dragoslav pavkov
Kao prvo, Amerikance, koji drže zastavu svoje zemlje u sopstvenom dvorištu, nikome i ne pada na pamet da nazove nacionalistima. Naprotiv, takve osobe se klasifikuju kao rodoljubi i patriote.
Ovo su neka moja razmišljanja koja ranije nisu prošla filter moderacije;Da probam ponovo:
Ako ste kojim slučajem rođeni kao Amerikanac imate puno pravo da se ponosite svojom nacionalnošću i nacionalizmom,tj. Patriotizmom.
Vaši preci su izmislili vašu naciju,napravili joj mesto gde će se razvijati i uzdizati na štetu „primitivnih urođenika i bezbožnika“. A kada su im oteli sve što su hteli i genocidnim merama sveli ih na „broj koji je razuman“,onda su ih zatvorili u rezervate kako bi ih zaštitili da nesmetano neguju svoju tradiciju i kulturu. Znači,sve što je urađeno radi stvaranja prostora za život i prosperitet nove,američke nacije gleda se kroz prizmu svrsishodnosti; I genocid nad indijanskim narodima,i otimačina Teksasa,Novog Meksika,Kalifornije itd ,od Meksika,i kasniji ratovi širom sveta radi zaštite američkog nacionalnog interesa su opravdani jer su imali i imaju svoju svrhu,a to je dobrobit SAD i Amerikanaca. Neki bi to nazvali običnom pljačkom,ali ako to radi država kao što je SAD,svi su dužni da obrate pažnju na njen nacionalni interes. Jer osim nabrojanog,oni su izmislili i ljudska prava,pozitivnu diskriminaciju,političku korektnost... Nove jezičke konstrukcije tipa Afro-Amerikanac i Autohtoni Amerikanac da ne pominjemo.Ovo su kompenzacije za sve ono što su WASP Amerikanci u proteklih 400 godina radili starosedeocima i onima koje su doveli iz Afrike da im posluže kao tegleća marva.
Preporuke:
0
0
43
ponedeljak, 04 januar 2010 17:34
dragoslav pavkov
Nastavak;
Ali ono zbog čega je svaki Amerikanac ponosan i zbog čega se smatra posebnim je činjenica da iza njega stoji država koja je spremna da pošalje marince u bilo koju svetsku zabit koja ugrožava AMERICAN CITYZEN-a. Dali je to tačno u svakom slučaju zavisi od državne administracije,ali svaki Amerikanac u to veruje i to mu se dopada. Zato obavezu da plaća porez i ne doživljava kao kaznu već kao izdatak kojim KUPUJE pravo da posluje,razmnožava se,leči,kulturno se uzdiže,a kad bude ugrožen neki njegov interes-država će ga zaštititi,jer je za to plaćena.
Takođe,jedna od tekovina demokratije je jednakost,nešto što se nikako ne sviđa Amerikancima koji plaćaju porez,ali je vrlo upotrebljiva za izvoz i korisna za nametanje osećaja superiornosti ,pa je prihvatljiva .Sumnjam da je neki službenik koji zarađuje 100.000$ godišnje i na njih plaća porez srećan kad na biračkom mestu na predsedničkim izborima vidi gomilu Afro-Amerikanaca i Latinosa,korisnika socijalne pomoći koji su došli da iskoriste svije biračko pravo .Ali verujem da će sledeća novina koja će nam doći preko Atlantika biti glasanje uz davanje na uvid poreske kartice,pa će recimo onaj koji plaća veći porez moći da glasa više puta...
U Američkom Loncu su izmešani mnogi narodi iz celog sveta i niko ne vidi ništa loše u tome
Preporuke:
0
0
44
ponedeljak, 04 januar 2010 17:36
dragoslav pavkov
Sa druge strane imamo Srbiju i Srbe.
Svako ko se rodi od majke Srpkinje ili oca Srbina može biti nazvan Srbinom. Posle navršenih 18 godina starosti može da odluči hoće li da bude Srbin ili nešto drugo. Može na primer da odluči da postane Amerikanac,ali za to je potrebno da ispuni neke uslove. Da bi ostao Srbin-ne mora da ispunjava ništa,jedino da nema ništa protiv toga.
Mnogi Srbi kažu da nije važno šta je čovek po nacionalnosti,važno da je čovek. To je zbog toga što se oni za svoje Srpstvo nisu borili,već su ga dobili rođenjem,od predaka.Njih ne obavezuje što je pre mnogo godina ili vekova neki njihov predak odlučio da bude Srbin. Sa druge strane,da bi postao Amerikanac čovek mora zatražiti državljanstvo. Onda je besmisleno reći da nije važno šta ste po nacionalnosti,a postali ste Amerikanac jer vam se nije sviđalo da budete Srbin.
A kako je moguće da se nekom ne sviđa da bude Srbin?
Koje dobro vam može doneti pripadnost Srpskom Narodu?
Dali ćete u Srbiji lakše dobiti posao ako ste pripadnik većinskog naroda? Ne,lakše ćete ga dobiti ako ste pripadnik manjine,osobito neke „ugrožene“,a prema ljudima koji vladaju Srbijom ugrožene su sve.
Kakav je uopšte odnos države Srbije prema njenim građanima Srbima?Postoji li neka zemlja u svetu sa kojom se taj odnos može porediti?
Kada prognanik iz Hrvatske tražeći svoja prava u Hrvatskoj naiđe na nacionalni bedem,za njega je to shvatljivo i kaže:“Ovo više nije moja država,izgubio sam rat i ovde više nemam nikakva prava...“ Ali kad Srbin iz Srbije podnese zahtev za bespovratna sredstva za samozapošljavanje pa bude odbijen jer prednost „imaju pripadnici manjina“,kako on da shvati svoj položaj? Jer on nije tražio da bude favorizovan kao pripadnik većine,ali nije očekivao ni da će zbog toga biti diskriminisan,makar i „pozitivno“. Kako uostalom diskriminacija može da bude pozitivna? Postoji li u svetu zemlja u kojoj neko može biti favorizovan zato što je Srbin?
Preporuke:
0
0
45
ponedeljak, 04 januar 2010 19:14
@Jasna Simonović
...Miloševića na radno mesto predsednika "velike Jugoslavije"
Takva funkcija nije postojala. Postojao je predsednik Predsedništva, a Milošević to nikad nije bio.
Preporuke:
0
0
46
ponedeljak, 04 januar 2010 19:59
Duda
Zahvaljujem na komplimentima, na analizi moje licnosti, na preuzetom mi"hrvatskom novogovoru",na mom omiljenom kantautoru Tompsonu,na slicnost sa NVO u Srbiji...dakle, da ne bih nabrajala, izkreno zahvaljujem svima koji su u meni prepoznali mrzitelja Srba i Srpstva.Nemojte vise, molim vas,postidecu se....A inace sam skromna po prirodi.Malo sam doduse "uznemirena i agresivna", pa Vas, koji ste to primetili, savetujem da ne konsultujete grafologa, vec nekog drugog.A doktora nauka koji ponekad nosi i frak molim da to uvek cini u prigodnim prilikama i pokaze da i nasi Srbi znaju sta se u takvim prilikama nosi.A posto na takvim skupovima nemate uvek priliku da se bez pitanja izjasnite koje ste nacionalnosti, stavite zlatnu znacku na rever i to neka na njoj pise.
A to kad je i da li je Milosevic ikad izjavio da zeli Veliku Srbiju,slazem se sa svima vama.Nikad.On je covek vredno radio i o tome nije mnogo pricao.U tom cutanju je bio vrlo vest, pa su drugi govorili umesto njega. Vojska je ostvarivala "RAM", a Seselj je crtao granice Karlobag-Ogulin-Karlovac- Virovitica......
Od cele price, evo Srba u "maloj Srbiji, svi na jednom mestu ,u jednoj drzavi kojoj se jos ne znaju granice.Bas kao sto je Milosevic govorio.
Njegov koncept "srpskog nacionalnog programa"inicirao je promenu geografije Blakana.Eto...to je zasluga njegova i njemu bliskih sledbenika.Nazalost, njegova ostavstina je ostala svima nama....
Jos jednom zahvaljujem na razumevanju.Duda
Preporuke:
0
0
47
ponedeljak, 04 januar 2010 21:20
apriori
"Svakako da i među Srbima ima šovinista, koji a priori mrze druge nacije, ali takvi pojedinci jesu samo produkt jednog vremena koga su obeležili krvavi sukobi na prostorima bivše Jugoslavije." - Ne slažem se, jer to ne odgovara istini. Šovinista ima u svim zemljama, kako u Srbiji, tako i u Americi ili Nemačkoj, kao što ima i lopova, kriminalaca,ili talentovanih za ovo i ono ... Ne proizvode ratovi šoviniste, njih jednostavno ima. Da nema drugih nacija i država, oni bi mrzeli drugu vrstu drveća ili ptica ... MOgu da se složim da se postotak razlikuje od države do države, i da ih je u Srbiji manje u proseku nego drugde, jer Srbi, u proseku, "mrze" najviše na rečima, ali nisu skloni divljačkom ponašanju, terorizmu, bestijalnom ubijanju i mučenju ... Ja bar ne znam da su Srbi komadali tela, odrubljivali glave, silovali decu i starice, spaljivali žive ljude, ubijali ih maljevima i probadali kolcem ... a svega toga je bilo nad Srbima.
Preporuke:
0
0
48
ponedeljak, 04 januar 2010 23:37
vlks
@duda
Nešto se ne sećam da su svi vojno sposobni muškarci bili angažovani na tom stvaranju Velike Srbije... Ko što rekoh, šta je to Velika Srbija? Za muslimane i Hrvate to je svaka Srbija veća od ove današnje. I po toj definiciji svi Srbi ispadaju neki srbo-četnici koji teže Velikoj Srbiji čak i ako kažu da RS treba da bude nezavisna. Opet, šta znači srbo-četnici? Ko su ti ljudi? Svi četnici jesu Srbi čemu onda predlog srbo? Odbrana svoje zemlje se ne smatra agresijom.
Ko je dozvolio da Krajina padne i da Srbi budu istrebljeni u Hrvatakoj? Sloba. Ko je zaratio sa 10 država Nato pakta oko pokrajine u sastavu Srbije i na kraju dozvolio da Srbi budu primorani da napuste tu istu pokrajinu? Sloba. Ko je podržavao Vens-Ovenov plan po kom Srbi ne bi živeli u jednom teritorijalnom entitetu u BiH? Sloba. Ko je 1998. mirno reintegrisao Vukovar i Baranju? Sloba. I nakon svih tih činjenica vi njega optužujete u stilu Tuđmana dr Franje za Veliku Srbiju. Od tolike silne borbe(po vama) Slobe mi danas ne vidimo nikakav rezultat, a vidimo činjenicu da su se granice Srbije približno pretvorile zahvaljujući tom istom čoveku u one od 1941. do 1944. godine.
Preporuke:
0
0
49
ponedeljak, 04 januar 2010 23:50
@ Duda
Ponavljam pitanje: 'Zasto je Ante Markovic drzao mitinge podrske Jugoslaviji po lickim gradicima u kojima zive samo i iskljucivo 'srbocetnici', a ne u Zagrebu u kome su smisljene Vase sramotne sintagme?'
Preporuke:
0
0
50
utorak, 05 januar 2010 02:08
duda
Dakle, ima ipak puno komentara koji kritikuju Milosevicevu politiku kad je u pitanju srpsko nacionalno pitanje.Kao i ja.Ali razlika je ogromna:
jedni mu zameraju sto nije jos ratovao,drugi sto mu se taj rat definitivno nije isplatio onoliko koliko se cinilo da ce-nisu se ostvarile sanjane granice,Slavonija i Baranja su gde su i bile, Kosovo se osamostalilo,i treci-mrzitelji- gde je po ovim komentarima i moja malenkost-sto je uspesno zapoceo,sprovodio i konacno definitivno u odlicnoj koordinaciji sa njemu slicnima, srusio Jugoslaviju.
Mnogi su to zeleli, jer je ta zemlja bila-citiram-"tamnica srpskog naroda"...Sad ne znam koliko su Srbi zadovoljni....Tamnice vise nema.....
Je l sad bolje?Nema vise ko da nam bude kriv....I duzan....I ruzan.....I .....svasta jos...
Dovidjenja do sledece teme..........Duda
Preporuke:
0
0
51
utorak, 05 januar 2010 02:45
Siniša Stefanović
Nema nikakve sumnje da su pojmovi "nacionalizam" i "šovinizam" izjednačeni u novom politički korektnom srpskom jeziku koji se, ako niste primetili, skoro isključivo piše latinicom.
Tumačenje pojave smanjivanja broja reči i pojmova u svakodnevnoj uoptrebi je sa socilingvističkog stanovišta jednostavno: što je niže i površnije obrazovanje to je broj reči manji.
Problem je, međutim, što ovakva primitivizacija ima ideološko poreklo i motive te što nosioci ideje regresa na jezičkom i pojmovnom nivou sebe nazivaju politički "progresivnim".
U svetu takvih progresivizatora očigledno nema ni potrebe ni vremena da se pre upotrebe definiše sadržaj, opseg i doseg pojma ... ili da se pažnja uopšte posvećuje elementarnoj logici. One size fits all.
Sve je to, odmah se vidi, od posebne koristi za dovršenje tekućih reformi i na toj osnovi dalji razvoj našeg školstva i univerziteta. Pojmovi više neće biti potrebni: biće sasvim dovoljno da se govori.
Preporuke:
0
0
52
utorak, 05 januar 2010 10:00
Jasna Simonovic
Duda, razumem vaš bes, ali mislim da ipak nije lepo da sve komentatore koji su vam se obratili "stavite u isti koš", kao i da sve naše komentare generalizujete...Verujte, vaše komentare nisam proučavala, pozvala sam se na određenu rečenicu...
Kažete "Je l' sad bolje?Nema vise ko da nam bude kriv....I duzan....I ruzan.....I .....svasta jos..."...Na koga se to odnosi?
Što se mene tiče, osećam se veoma krivom...
Realna ideja da u bivšoj SFRJ stasa prva američka farmaceutska firma dovela je do najezde ekonomskih otimača i političkih epizodista...
Realna ideja da u SRJ stasa farmaceutska ltd kompanija najvećeg belgijskog hemijskog koncerna dovela je do najezde š-razrednih konsultanata i pakosnih lokalo-globalista...itd.
A osećam se krivom i što nekako nisam uspela da stignem npr. do Miloševića...
Možda bi barem on, ako ne jugoslovenski amnestirani osmodelni predsednici, batalio tu politiku i naplatio ulazak globalnih entiteta u našu zemlju na komercijalan način...
A da li bi tada Srbija i/ili Jugoslavija bila mala, malo veća, velika, veća ili najveća, sa Kosovom ili KiM, Hrvatskom ili Dalmacijom, Slovenijom ili Istrom, Makedonijom ili BR Makedonijom, Čikagom ili USA potpuno je nebitno...Kada se "ljudi nađu za životom", onda imena zrače lepotom budućnosti...
Pošto nisam pristalica nezavisnosti bilo koje od država ili parčića država sa teritorije bivše Jugoslavije (to košta, a i veoma je grešno, grehom smo zarazili EU, SSSR i dalje!), nemojte mi, molim vas, pripisivati ubeđenja bez podloge...
ps dodatno: Projekat "Velika Srbija" nije isto što i "Srbi ostaju u istoj državi" odnosno u državi u kojoj su već bili, voleo neko Miloševića ili ne...
Rest in peace!
Preporuke:
0
0
53
utorak, 05 januar 2010 10:04
Jasna Simonovic
@Jasna Simonović
Hvala, ali zar Milošević nije postao predsednik Jugoslavije (ostatka Jugoslavije, pravne sledbenice SFRJ)? Na tom radnom mestu "zamenio" ga ja Koštunica...koliko se sećam...
Preporuke:
0
0
54
utorak, 05 januar 2010 10:10
Jasna Simonovic
Duda, izvinite mala dopuna, nadam se da nećete zameriti...Imala sam slično iskustvo da želim da se obratim većem broju komentatora...Najbolje je imenovati i to jednoredno ako se odgovor onosi na sve, ili u vidu spiska ako su pojedinačni odgovori...Probajte, ovako dolazite u situaciju da se primite prevelik teret jer svi smo mi ponekad skloni da istresemo na nekoga reči više nego što treba...Sve najbolje u 2010.
Preporuke:
0
0
55
utorak, 05 januar 2010 10:46
brm
@duda
zaista sam fasciniran tvojim komentarima..zar baš nijedna misao da ti se omakne da je bar malo originalno tvoja?..koliko samo stereotipa, opštih mesta i propagandnih očiglednih gluposti...džabe su tu argumenti (vlks i ekipa)..tako je i tačka...verujem jer je apsurdno
Preporuke:
0
0
56
utorak, 05 januar 2010 12:54
Sympathy for the Devil
46 ponedeljak, 04 januar 2010 18:59 Duda
Njegov (Miloševićev) koncept "srpskog nacionalnog programa" inicirao je promenu geografije Blakana. - Sve vreme živim u Srbiji, (imam 50 godina, solidno obrazovanje, čitam izvore na engleskom), ali još nisam čuo za Miloševićev "srpski nacionalni program". Šešeljev (naivan, nacionalno-romantičarski) - da, ali, Miloševićev ... Hajte, molim Vas, citirajte nam nešto iz tog programa, navedite nam izvore, bilo šta, nije kasno ni posle 20 godina prvi put upoznati se s tako nečim. Milošević se dogovarao s Tuđmanom, koji jeste imao dosledan i potpun nacionalan program, s glavnim ciljem da opstane na vlasti, ali, da je imao program ... On je koristio Srbe van Srbije za potkusurivanje i žonglirao sve vreme da bi očuvao vlast u Srbiji. Čuješ, Slobodan Milošević imao nacionalni program, koji NIKO nikada nije video niti je čuo za njega!
Preporuke:
0
0
57
utorak, 05 januar 2010 13:32
Merriam-Webster
nation
1 a (1): nationality 5a b: a community of people composed of one or more nationalities and possessing a more or less defined territory and government
nationality
5 a : a people having a common origin, tradition, and language and capable of forming or actually constituting a nation-state b : an ethnic group constituting one element of a larger unit (as a nation)
http://www.merriam-webster.com/dictionary/nation
Preporuke:
0
0
58
utorak, 05 januar 2010 13:49
they rode with quantrill
the answer, my friend, is blowin' in the wind
Preporuke:
0
0
59
utorak, 05 januar 2010 14:45
milena ankic
Samo se srbi moraju neprestano pravdati ako vole
svoju zemlju i konstantno objasnjavati sta to znaci nacionalista u Srbiji.Naravno ovde imamo "dezurne tumace" srpskog nacionalizma koji su placeni za to i samo li otvore usta iz njih izlaze reci:fasisti,sovinisti,ultradesnicari.
Naravno muka mi je i od nacionalista i patriota koji su to po potrebi ,kada treba da sacuvaju svoj dzep i nezasluzeni polozaj.
Francuzi ne daju "ni krajcera"sto se neko ljuti da oni jednostavno govore samo francuski,ako im se obracas na nekom drugom jeziku oni te jednostavno ignorisu i odgovaraju ti na francuskom(licno sam to
dozivela).Ne rade to sto ne znaju drugi jezik vec jednostavno nece.
Znaci ako se neko oseca kao nacionalista(naravno ne mrzeci druge nacije i religije) jednostavno
ne bi trebalo bilo kome da se pravda.Tako rade evropski nacionalisti.Za njih je to jednostavno nacin zivljenja a ne samo misljenja.To je jednostavno deo njihove tradicije i najcesce se prenosi sa kolena na koleno bez bilo kakvog izvinjavanja.
Rec "nacija" potice od latinske reci NASCI sto znaci biti roden.Znaci sam koren ove reci uopste nema politicki prizvuk.Neka shvata kako ko hoce
a mi koji se tako osecamo uprkos svemu treba da budemo dostojanstveni i da to "nosimo" sa ponosom
ne stideci se ,a naravno dozvoliti i drugima da se osecaju kako oni zele.
Preporuke:
0
0
60
utorak, 05 januar 2010 15:41
dragoslav pavkov
Polemisati sa dudom bi mogao svako ko ima malu maturu,a pratio je štampu i TV poslednjih 20 godina.Pritom mislim na štampu svih glavnih aktera jugoslovenske krize i rasula.Međutim,duda kao i njeni ideolozi nije sposobna da odgovara na jednostavna pitanja koja joj se postave,već sipa napamet naučene frazetine i stereotipe.Zbog toga njene komentare treba ignorisati,jer sve dok ne postane državni sekretar ili savetnik u Vladi nije opasna.
Preporuke:
0
0
61
utorak, 05 januar 2010 17:21
Vladimir
Ovakvi tekstovi su možda mogli da budu zanimljivi u "Srpskoj reči", tamo negde 1990. ili 1991. Ali, ovo je 2010. i teme poput ove, a naročito ovakva obrada teza deluju kao iznošeni kaput. Dvadeset godina zamlaćivanja praznom slamom ipak je previše.
Preporuke:
0
0
62
utorak, 05 januar 2010 17:22
Eh,, Srbi
59 utorak, 05 januar 2010 13:45 milena ankic
"Samo se srbi moraju neprestano pravdati ako vole ..." - Eto, recimo, Srbi stalno pričaju kako je ćirilica najbolje i najlepše pismo na svetu, ali kad treba da pritisnu (samo) jedan taster i njome pišu, onda im je to teško. Ili se pravdaju ovim i onim što ne pišu njome ...
Preporuke:
0
0
63
utorak, 05 januar 2010 19:45
Dr Kadžija
Malo, malo kada se govori o nacionalizmu se spomene i reč šovinizam, tako je barem kod nas u Stradiji ili Jutututi.
Pregledajući strane časopise i knjige nisam naišao na dotičnu reč osim u par slučajeva.
Zaključak : dugogodišnje ispiranje mozga je povuklo znak jednakosti između značenja te dve reči za većinu ... sa ispranim mozgovima a to se nastavlja i dalje .
Pitanje : Kome to još odgovara, za vreme komunizma smo znali ali danas ... ?
Preporuke:
0
0
64
utorak, 05 januar 2010 22:20
Marina
@Miloš- Baš sam i ja to htela da kažem.
@Duda- Ne znam kako ste, iz navedenog teksta, uspeli da izvučete te zaključke, ali oni svakako govore o Vama. Mržnja i isključivost boje vaše komentare i sasvim je normalno da imate potrebu da "vičete" (!!!!!!, jer argumenata nemate.
Zaista neverovatno.
Preporuke:
0
0
65
utorak, 05 januar 2010 23:04
Dr Olja
@Dr Kadžija
Pregledajući strane časopise i knjige nisam naišao na dotičnu reč osim u par slučajeva.
Poštovani dr Kadžija, dotičnu reč ćete teško naći u TAKVIM "stranim časopisima" koji su u uskoj vezi sa Vašom "užom strukom".
Preporuke:
0
0
66
sreda, 06 januar 2010 11:54
aleksandar
Za gospođicu (ili gospođu) Dudu.
Pokušajte bar za trenutak da se isključite iz indoktrinacije ratne propagande naših neprijatelja, koja Vas je očigledno dobrano uzela pod svoje.
Pokušajte nekada i da posumnjate u bajke koje recitujete.
Uvažena naša, s obzirom da ste optužili pokojnog Miloševića (a posredno svoj narod) ni manje ni više nego za započinjanje raspada i raspad Jugoslavije, moram da Vas podsetim na nešto što možda Vi zbog Vaše mladosti (čini mi se da ste mladi jer ste i suviše žestoki)ne znate, a niste se potrudili da saznate.
Uvažena, Hrvati su još 1971. godine u događajima koji su se zvali "maspok" tražili nezavisnu državu i odvajanje od SFRJ. Šiptari odnosno Albanci su to isto tražili 1945. (podignuvši pravi ustanak), 1968. a zatim ponovo i 1981. godine. Ne treba da Vas podsećam da Slobodan Milošević, kada su svi ti događaji bili odigravani, nije bio ni "u naznakama".
Ne bi trebalo da Vas podsećamo ni na Ustav iz 1974. godine, koji je nastao na talasu hrvatskog i slovenačkog separatizma (poznat je stav Kardeljev o prolaznosti Jugoslavije sa stanovišta slovenačkih nacionalnih interesa), ili stav hrvatskih političara o daljem "federiranju federacije".
Na kraju, ali ne i najmanje bitno, ne treba zaboraviti ni priznanje današnjeg idola naših drugosrbijanaca (kojima, bez uvrede, po stavovima očigledno pripadate), Stipeta Mesića, koji je (moguće je da ste to iz nehata zaboravili), "priznao krivicu" i javno pred kamerama u tzv. hrvatskom "Saboru" izgovorio da je on "svoj zadatak ispunio - Jugoslavije više nema".
Uvažena, nije nečasno nekada i priznati svoju grešku, razmisliti, stati na loptu. Manje žestine.
Jasno je. Propaganda devedesetih (i sam sam bio njome jedno vreme indoktriniran) je bila žestoka, protiv naše zemlje i naroda je zaista vođen bespoštedan rat ne samo oružani, već i rat za duše.
Uvažena, postoje dve "istine".
Jedna je istina Vašeg naroda, a druga istina hrvatskog, albanskog, istina SAD.
Zašto prihvatate "istinu" naših očiglednih neprijatelja
Preporuke:
0
0
67
sreda, 06 januar 2010 19:06
Nimbus
Ja sam, u jednoj polemici u Novosadskom "Dnevniku" sa izvesnim historikom vojvođanerske provenijencije Z.P., a glede njegove argumentacije te elaboriranja iste, konstruisao formulaciju autošovinistički egzibicionizam, svestan da je isti rogobatan. Jednostavno, nisam mogao da smislim ništa bolje. Onda sam video da i drugi koriste slične formulacije za ovaj (ne)soj.
Posle sam naišao na izraz rodomrsci.Mnogo bolje.
Ali, ni to nije dovoljno.
"Drugosrbijanci" je politički korektno, elem, fuj.
Još nije nađena adekvatna definicija za toliku količinu prljavštine sabijenu u tako mali `prostorni volumen`(pleonazam), koji može da zauzme takozvano čovek.
A dok ne definišemo problem, ne možemo ni da ga (se) rešimo.
Preporuke:
0
0
68
sreda, 06 januar 2010 21:28
bezbožnici
Jadne ove dude, kada njihove privilegovane perjanice bupaju na televiziji, onda to zveči, jer ne može niko da im odgovori, ali kad one ponove to na ovakvim mestima,gde ima pametnih, obrazovanih i upućenih ljudi, onda tek može da se vidie kakvim neistinama i nelogičnim i nebuloznim konstrukcijama barataju. Puke gromopucatelne fraze, šuplje! Oni, baš kao komunističke perjanice i njihovi podrepci u svoje vreme, misle da što god oni da kažu, samo zato što to mogu da kažu u mikrofon, postaje neprikosnovena istina: "Srbi su hegemonisti", "Srbi su nacionalisti", "Srbi su krivi... ", "Srbe treba ...", nikakve razlike nema između onda i sada. I nema, jer su ovi preuzeli od onih. Samo što su oni verovali u komunizam, a ovi u ogoljeni materijalizam. Hm, ni tu nema baš neke razlike. Živeo internet, pa može da se čuje i ponešto istine!
Preporuke:
0
0
69
sreda, 06 januar 2010 21:40
beeee 92 puta
Dobro je da ovde mogu da se čuju različiti stavovi i mišnjenja. Samo jednom u životu sam bio na sajtu Be92, napisao sam komentar u vezi s netolerancijom prema ćirilici, pre više godina. Komentar napisan u svakom pogledu društveno prihvatljivo i ćirilicom, oni su mi automatski prebacili (demokratski i civilizovano, da, da!) i objavili na latinici, da bi usledio takav verbalni prostački huliganizam drugih komentatora da mi nije na pamet palo da se ikada više tamo vratim. Niti sam mogao da odgovorim na toliki broj komentara zadojenih mržnjom i natopljenih bljuvotinama i pljuvačkom, niti sam mogao da se spuštam na taj nivo. Takva je većina tih, kako se ovde nazivaju, drugosrbijanaca. Prepotentni i šuplji verbalni fašizam, neznanje, netrpeljivost, agresivnost i nedotupavnost. Eto zašto ja izbegavam mračne ulice i B92, naročito ovo drugo.
Preporuke:
0
0
70
četvrtak, 07 januar 2010 14:30
Danski Srbin
Za obradom pojma NACIONALIZAM-NACIONALIST je postojala potreba. Pre Drugog sv.rata u Srbiji je pojam NACIONALIST krasio coveka, ponosnog na svoju nacionalnost,svoje poreklo,svoju veru i svim sto je Srpsko a nije predpostavljalo mrznju prema drugima.Upravo kako i Vi, g.Vladimire, lepo definisete taj isti pojam.
Kako je nacionalizam stajao u direktnoj suprotnosti sa komunistickim INRERNACIONALIZMOM ,pojmu nacionalizam je dat negativan predznak u smislu neceg ruznog i primitivnog. Gebelsova teza, da uporno ponavljana laz vremenom postaje istina(ustvari surogat istine), ovde se pokazala kao tacna.
Tako sam ja ,krajem osamdesetih, na jednoj veceri u Jugoslovenskoj ambasadi u Kopenhagenu ,na uzas tadasnje ambasadorke ,jednoj gospodji Hrvatske nacionalnosti glasno rekao da sam ja Srpski nacionalista ali u pravom znacenju te reci: dakle ,volim svoj narod ali zbog toga ne mrzim druge narode.
Treba uprljanom pojmu NACIONALIZAM vratiti prvobitno znacenje.
Svi narodi u Evropi drze do svoje nacionalnosti.
Svaka kuca u Danskoj,Svedskoj,Norveskoj u dvoristu ima jarbol sa zastavom i da je srece tako bi trebalo biti i u Srbiji.
Ti koji se gade na pojam NACIONALIZAM su repa bez korena.Ili su zrtve manipulacija stranih propagandista ili je u pitanju licna slaba pamet.
Pa u Americi i cuvar javnog toaleta ima na nadlaktici Americku zastavu.
Kod njih postoji misljenje da je biti Srpski nacionalista znak primitivnosti.
Oni sebe dozivljavaju da su zrtve neke vaseljenske greske ,pa su se rodili/rodile u Srbiji ,inace je trebalo ,verovatno, da budu rodjeni bar u Engleskoj.
Kako svaka euforija ima svoju depresiju ,
tako ce i oni/one ovu antisrpsku euforiju platiti debelom depresijom ,na ovaj ili onaj nacin.
U duhu danasnjeg blagdana ponovio bih onu biblijsku:BLAGO SIROMASNIMA DUHOM NJIHOVO JE CARSTVO NEBESKO.
Kuku ako nesrecnjici/nesrecnice budu zaglavili u nebesku Srbiju.
Vi kao propagatori sekta; svetlost, sve valja, svi u pravu, a ovamo sebičnost i lični interesi iznad svega. Možda i jesu, možda ste u pravu, ali onda se ne povlađuje svakoj budaleštini. Nego se kaže "Moj interes je ...to i to...". Čovek može štititi lični interes i biti i čestit i korektan. ("Čestit", što bi rekao jedan moj poznanik, "Šta će biti sa njim" )
Stvarno mi idu na nerve ti kojima je "Zdravo čaršijo na sve četiri strane". To je najsigurniji dokaz o skrivenom, najčešće nelegalnom ličnom interesu koji se prikriva.
Preporuke:
0
0
73
petak, 08 januar 2010 16:59
definicija
Tzv. drugosrbijanci su prelazni oblik od komunista ka normalnim, prosvećenim i demokratski nastrojenim ljudima.
Preporuke:
0
0
74
subota, 09 januar 2010 13:25
Jasna Simonovic
@ Jasna Siminović, ne razumem vas komentar, molim pojasnite...
Generalno se slazem, ali nisam pristalica optuzbi bez pokrica, pa kada biste to eliminisali ja bih vam rado dopisala sta vas interesuje...generalno iza svake "budalastine", "sekte", "pseudonima" stoji necija potreba da "bude"!
Posebno se slazem sa va[im prijateljem da "Čovek može štititi lični interes i biti i čestiti i korektan"! Moje je mišljenje da čovek koji ne štiti lični interes nije čestit, ali lični interes svakako mora biti uklopljen u čestiti društveni interes...tako nekako...
"Zdravo čaršijo na sve četiri strane" ne treba da vam ide na nerve! "To je najsigurniji dokaz o skrivenom, najčešće nelegalnom ličnom interesu koji se prikriva"....
Sve najbolje, kolega komentatoru...
ps O mom ličnom interesu koji se uklapa baš u sve legalne časne interese na ovom svetu uključujući i Srbiju mogu podrobno napisati još tabaka, ali nisam ja urednik nijednog sajta!
Pa, dok vesti danas javljaju o istrazi mogućeg najvećeg skandalu WHO, internacionalnih farmaceutskih kuća i agencija za lekove, dotle "moj lični interes" čuči po redakcijama i institucijama, kao da baš ja sama treba da pokupim sve milijarde odštete! Tako nekako...
Preporuke:
0
0
75
ponedeljak, 11 januar 2010 09:41
Milutin Mladjenovic
Čekajte bre ljudi, da li je moguće da niko ne vidi, ne kapira, ne zapaža, da se Srbija nikada u svojoj istoriji nije ujedinjavala svoj teritorij i svoj narod i rukovodstvu za nešto dobro po nju, no uvek za nešto morbidno, neostvarivo i nešto opsenarsko.
Kako je moguće da niko ne vidi, da regionalizacija, totalno ekonomsko razdvajanje regiona koji bi imali pravo da donose svoje pre svega ekonomsko-zakonodavne ingerencije, nešto najbolje što Srbiju može da snadje u njenoj istoriji.
Tutumiši ili politički slepci su svi u Srbiji, koji ne vide da nije moguće da u krugo dvojke u Beogradu, egzistiraju ista poreska zahvatanja kao i ona u ataru Vladičinog Hana, Lebana i Vlasotinca recimo.
To je kriminalni status, to je status koji već tri decenije prazni jug Srbije i prigradska naselja, i koji svi do jednoga gravitiraju ka Beograskom pašaluku i periferiji tog istog glavnog grada.
Dobro, to se zna, niko ništa ne preduzima, ne menja zakonske regulative, a ovde već nekoliko meseci čitam takve anti-civilizacijske tekstove o propasti Srbije ako se ona decentralizuje i razdvoji u zakonsko privlačne različite regione.
Baš je obrnuto, nikad se Srbija nije lošije, gore, groznije osećala, živela, no kad je bila najjedinstvenija i najsložnija. Vreme je da se ne složimo, da se razjedinimo u regione koji znaju da rade radnju, posao, i na ove prodavce guste magle koji znaju samo da drobe, filosofiraju, vode abrove protivu navodne propasti Srbije ako bude podeljena u nezavisno zakonodavne regione.
Preporuke:
0
0
76
ponedeljak, 11 januar 2010 17:42
Jasna Simonović
Milutin Mladjenovic ...vi ste u pravu, ali zavisi na kom se pravno-ekonomskom nivou razjedinjuje, a na kom sastaje ... rasklapanje rasklopina ne vodi nicemu, a sklapanje sklopki dovodi produktima...
Držim palčeve da "zakonski privlačni različiti regioni" ne osvanu kao i do sada samo u nezakonske, neprivlačne i uniformne moralno i ekonomski opustele "mesne zajednice" ...Ali čarobni štapić ponekad nije dovoljan, jer internetom odavno sija i "naša svetlost"....
Sve najbolje, kolega komentatoru...
Preporuke:
0
0
77
utorak, 12 januar 2010 17:59
thinking maize
Glede Dude i njenih oponenata. Interesantno je primetiti da se "naši" "drugosrbijanci" stalno pominju, pri citiranju g-dina F. Tuđmana, "srbo-ćetnićke bande", a zaboravljaju i "komunistićke"! Možda taj skriveni propust otkriva njihov PRAVI DUHOVNI HABITUS! Jer, kako će KOMUNISTA KRITIKOVATI KOMUNIZAM?! Uzgred, da podsetim, Evropski parlament svojevremeno je doneo rezoluciju
ne samo o "zloćudnosti nacizma i fašizma", već i KOMUNIZMA! TEK DA SE ZNA!
(Imao sam zaista dugačkih diskusija sa ljudima koji su poistovećivali nacionalizam sa nacizmom. Da, ovo što napisah, nije greška - pretpostavljam da su, pošto im je termin "šovinizam" nepoznat (ili nisu sigurni u njegovo značenje), odmah "naskočili" na sledeći, koji je, eto, široko poznat i ima tačno onoliko negativnu konotaciju koja im je potrebna. Suvišno je reći da su njihovi odgovori na moje argumente bili:"E, nije tako!" i "Ti ne znaš o čemu pričaš!". Posle nekog vremena sam odustao...)
godišnjica prestanka " rada " Jasenovca , na prigovor nekog srpskog " delegata ", ѕašto je u
svom govoru , nabrajajući žrtve logora Srbe
pomenuo na 4. mjestu ( poslije Jevreja , Cigana i
naprednih Hrvata ), Ivan " Stevo " Krajačić ( ovo
" Stevo " mu je partiѕansko ime ) , udarna pesnica
Titinog " Bratstva i Jedinstva ", doslovno mu je
odgovorio : " šta se buniš , malo smo vas pobili".
Ovo navodim ѕbog toga što mislim da poѕitivni
srpski nacionaliѕam , tako podraѕumijevajući u
svim narodima duge demokratske tradicije , ne može
da se brani sa poѕicije sa koje je napadnut :
T I T O I Ѕ M O M .
Obi borci i borkinje , čiji se ukupan "intelektualni" angažman iscrpljuje u
groѕničavom iskopavanju srpskih grijeha , svoj
najveći ideološki oslonac , nalaѕe upravo u
nakaѕnom titoiѕmu . " Kuća Cveća ", grobno je
mjesto čitavog naroda .
Borci i borkinje , revnosno provodeći u praksu
Titinu mantru o srpskom nacionaliѕmu kao
" hegemonom " , a hrvatskom , muslimanskom ,
albanskom i drugima , kao " defanѕivnom ",
poštapajući se drugom Titinom mantrom o "čišćenju
u svom dvorištu" , nisu ni primijetili , da u
komšijska dvorišta , još od 1. Sv. rata ,ne može više ni
šibica da stane .
"Defanѕivni" su nacionaliѕmi u 20. vijeku ,umanjili
onaj "hegemoni" narod , ѕa više od 2 miliona
glava ( većinom žena , najviše onih u crnom ,
djece i nemoćnih ).
Ja iѕražavam potpunu spremnost , da prihvatim
tumačenja boraca i borkinja ,čim mi podastru
dokaѕ, da postoji još neki narod ( osim Jevreja ),
kojemu su " odbrambeni " nacionaliѕmi , bukvalno
i doslovno , poklali 23.000 " hegemonističke "
djece , sa imenom , preѕimenom , i selom iѕ
kojega su .
Sve dok to ne urade , ti " intelektualni krugovi "
boraca i borkinja , meni će i dalje da liče , na ono
pleme Aboriđina ( napadnuto " civiliѕacijom " i
" demokratijom " , skoro potpuno iskorijenjeno ),
koji su , naivno vjerujući da ljudsko biće,
da ljudsko biće, dakle , mora da se kreće ѕa
Suncem, do podne putovali na Istok , a od podne
na Ѕapad .
Da bi svoja putovanja , uvijek ѕavršavali u onoj
istoj peščaničkoj pustinji , iѕ koje su i krenuli .
A sutra , Jovo nanovo .
Mrznja medju nacijama?Hvala -ne.Mrznja medju srbima -ne
Neverovatno!!!!Da li to znaci da je drzavna "ideologija"Srbije srbo-cetnicka i da "Biti zadojen idejom velikosrpstva"mora biti nase "Vjeruju", pa se zato ne sme kritikovati?Predlozite onda da se to dopise u Ustav, pa da znamo da se sa kritikom u tom pravcu ne igramo!!!!Vi bez pardona branite Milosevicevsku bitku za Veliku Srbiju i svakog ko to kritikuje i smatra pogubnim, svrstavate u red sovinista s druge strane.
Vas tekst ustvari vrlo precizno definise politiku Srbije u proteklih dvadeset godina kao pozitivnu!Tu pogubnu, agresivnu politiku!!!!!
Zaista neverovatno!
nadam se da će se narod u srbiji uspeti odupreti tim zlotvorima.sa propašću zapadnjačkih sponzora nadam se da će i drugosrbi nestati.
Problem je što ideološki šovinizam, isključivi pokušaj vladajuće oligarhije, potpomognute NVO-a, da ima monopol nad pretpostavkom i vizijom šta je najbolje za Srbiju, guši i raskorenjuje narod.
Ljudi ne samo da ne znaju da je nacionalizam pozitivan sociološki konstrukt, već ga se i boje.
Ali, ništa nije gotovo.
Tek počinje.
Pođite od te same rečenice. Šta znači srbo-četnička Srbija? Šta znači velikosrpstvo? To su besmislene izjave.
Al' aj' sad! Bolje da negde i ovo pise, nego da je Klajnova poslednja...
Ko je rekao da te ideje moraju biti nase 'Vjeruju'? Gde to u ovom tekstu pise? Zasto izvrcete reci autora?
Ako Vas boli prozivanje Natase Kandic, navedite bar jednu akciju pomenute gospodje ciji je rezultat bio poboljsanje zivota Srba u Srbiji (*sa Kosovom, naravno, sto je za Vas verovatno problem), BiH, Crnoj Gori i Hrvatskoj.NE POSTOJI. Zasto gdja Kandic ne sme da ode u Kravice ili u Kosovsku Mitrovicu (Mitrovicu prema RTV B92, na sramotu ove nacije i njenih zakonovdavaca)?
Inace, ovo 'Vjeruju' od kog se Vi 'branite' daleko mi je blize od samaranja izbeglica u Beogradu. Samo sto te izbeglice nisu samarali navijaci i huligani, vec neko drugi.
Neverovatno!!!!....u tom pravcu ne igramo!!!!...Tu pogubnu, agresivnu politiku!!!!!
Sigurno ste culi za grafologiju,nauku koja na osnovu analize rukopisa saznaje i zakljucuje o osnovnim karakteristikama licnosti,o fizickom, mentalnom i emocionalnom stanju coveka..Ovo je jako agresivan komentar, a dokaz za to je ovo silno ponavljanje usklicnika. Na osnovu fiziologije vaseg rukopisa mogu da se izvedu odredjeni zakljucci..Sto se tice drzavne ideologije Srbi je u novijoj istoriji nisu ni imali. Jer da jesu ne bi bili tamo gde su.
Neutralan komentar.
O grafologiji.
Na osnovu analize samog rukopisa, dakle fizičkih karakteristika teksta u fenomenološkom smislu a ne sadržaja rukopisa.
SARLO AKROBATA
VLKS
Ne znam u kom pravcu treba da analiziram termine ili pojmove ili ideologiju "srbo-cetnicko" "velikosrpstvo", ali su nam godine iza nas u zivim slikama pokazale sta je to.A to u najvecem delu ove tragedije devedesetih jeste to.Sakrivati se iza "borbe za nacionalnu stvar i spas srpskog naroda", a onda brojati hiljade nestalih sa ovoga sveta,velika je manipulacija.Pa ako autor ovog teksta kaze da neko "ne propusta priliku da to kritikuje", sta je onda poruka te autorove izjave?Eto, tu sam to nasla posto me vec pitate gde sam nasla?A ako ova recenica u tekstu koja sledi ne nosi isti kontekst, onda morate pazljivije da citate:"Još uvek su aktuelne optužbe na račun Miloševićevog režima da je pokušavao da stvori “veliku Srbiju.” Sada je ta ideja dobila sasvim drugu formu u rečniku nevladinih organizacija, tako da je postala neka vrsta anateme i gnušanja prema svemu što predstavlja Srpstvo. O čemu se tu zapravo radi?" Tu se, dakle, radi o tome da je srpstvo dogma u koju se ne sme dirati.Zar Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju?Jeste!
Dakle,u komentarima na moj komentar nema osporavanja te istorijske cinjenice koja nas je dosla glave.U tim komentarima se ta cinjenica brani i njena sustina ne dovodi u pitanje.Dakle,srbo-cetnicko i velikosrpsko je "vjeruju" u ostvarivanju nacionalnog projekta.
Bravo!!!!!!!!!!!!
P.S.Da, u pravu ste oko mojih znakova uzvika.Da ih je vise bilo u Milosevicevo vreme, ne bi nas snaslo sto nas je snaslo.Od znakova uzvika niko nije poginuo....Od uzvika "Velika Srbija"jeste......!!!!!!!
Velika Srbija, fuj, bljak!
Sad znam zašto Neša Čanak voli Veliku Hrvatsku:
http://www.youtube.com/watch?v=0NQf9kiFbxU&feature=related
Ostale su iste samo dve stvari:
1) Avnojevske granice ("crte na mermeru");
2) Borba protiv "srpskog nacionalizma" kao veoma konjukturan i dobro plaćen posao. Dok god neko (CK KP JU, "Međunarodna zajednica", ili ko god) daje (dobre) pare za lov na nacionalističke srpske veštice, naći će se neko da taj probitačni posao priželjno i savesno radi. Ko će radije da ide svaki dan na posao i radi kao pravnik, psiholog, profesor, za male i mizerne pare, kad može, umesto toga, da sedne i oplete saopštenjem po "aveti" srbo-nacionalizma? To što su u isti lonac smućkali i šovinizam i nacizam i fašizam, to je samo zato da čorbuljak "srpskog nacionalizma" ne bude bljutav.Uveren sam da ovde nema ničeg ličnog, ljudi samo rade svoj posao. Nije se džabe kazalo da će prostitucija postojati dok god muškarci budu nudili novac za "ono".
Dosta sa lazima, manipulacija i izvrtanjima cinjenica! U kom dokumentu, govoru ili na drugi nacin je Milosevic zagovarao Veliku Srbiju?
Molim, navedite: gde i kada.
Milosevic je zloupotrebljavao Srpstvo radi ocuvanja Jugoslovije i Jugoslovenstva, a i naravno svoje despotije. Kako jedno, tako drugo i trece (Jugoslavija, Jugoslovenstvo) su grobnica Srbije i Srpstva pa prema tome tu i lezi Miloseviceva krivica. Milosevic je bio tipican primer soviniste koga su slanjem u Hag spasili odgovornosti pred srpskim sudom i narodom. U clanku koji kritikujete, medju mnogima bi se i Milosevic prepoznao. Izvinjavam se citaocima sto pisem tudjim pismom jer mi je "virus" izbrisao cirilicne fajlove. Jovisa Vidic od Rudina.
Zbog cega (uz znake uzvika ili bez njih) koristite hrvatski novogovor kada govorite (o) 'nama' u Srbiji? To je govor onih koji negiraju Jasenovac i odricu nam pravo na Kosovo. To je govor onih koji se ponose Pavelicem, Jasenovcem,rusenjem nekadasnje SFRJ (Mesic), prijateljstvom sa Tacijem. To je govor Tompsona. To je i nesrpski novogovor domacih NVO. To je govor srpskih neprijatelja i domace mediokritetske podelite; sramote ovoga naroda. To je govor koji valja 'prosecuirati' (i proterati) iz javne sfere u partijske celije doniranih 'oslobodilaca'. Zasto je Ante Markovic drzao mitinge podrske Jugoslaviji po lickim gradicima u kojima zive samo i iskljucivo 'srbocetnici', a ne u Zagrebu u kome su smisljene Vase sramotne sintagme?
Zar Vam ne bride obrazi?
U trećem prosvetinom izdanju (iz 1980.) Vujaklijinog rečnika stoji sledeća definicija:
nacionalizam (fr. nationalisme) narodnjaštvo,
rodoljublje; društveno, političko i kulturno
delovanje sa nacionalnog stanovišta koje se
ispoljava u različitim oblicima: 1. kao
društveno-politički i kulturni pokret
grañanske klase u cilju buñenja nacionalne
svesti, osloboñenja, ujedinjenja i stvaranja nacionalne države; 2. kao ideološki i politički izraz zatvaranja, samodovoljnosti i kulta sopstvene nacije kojeg karakteriše šovinistički odnos (v. šovinizam) i potcenjivanje prava i vrednosti drugih nacija i nacionalnosti, narodni
egoizam.
U suštini ne menja mnogo stvar, jer se pokazuje da se značenje pod 1 (dakle ono češće, zaključio bih ja) potpuno povuklo pred značenjem pod 2, u kojem se, naravno, stavlja akcenat na "šovinizam".
Ovo je bila rečnička definicja, a u Autostoperskom vodiču korz galaksiju se verovatno nalazi definicija nalik na ovu datu u komentaru Munze Konza ;)
"O čemu se tu zapravo radi?" Tu se, dakle, radi o tome da je srpstvo dogma u koju se ne sme dirati.Zar Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju?Jeste!"...
Šešelj je u Hagu objasnio da autorstvo na projekat "velike Srbije" on poseduje, a ne Milošević...
Iako je pitanje da li je nešto veliko ili malo relativno, svakako da je ambicija sa mesta predsednika "male" Srbije zaista dovela Miloševića na radno mesto predsednika "velike Jugoslavije" što već pokazuje da je precenio svoje i naše sposobnosti čak i da su bile iz najpozitivnije moguće namere...
Uostalom, već tada je to bio pohaban "tron", izderan sitnosopstveničkim manirima, pohlepnim novčanicima i zadrtim principima, ali je barem u tom momentu Srbija sa šupljim institucijskim skeletom ipak premostila svoje pravno nasleđe u pravcu prošlosti i budućnosti, to je već druga priča koja zadire u mađunarodno, ali i u narodno pravo...tako nekako...
Kao osoba koja identitet (lični, društveni, državni, kofederalni, federalni, globalni, planetarni, i sve što u tim duginim bojama dolazi)
poštujem kao svojevrsan Božji dar svakog pojedinca, a koji nam dolazi kroz život i saznanje i jača našu bespotrebnu brigu da ćemo nestati u nadolazećoj večnosti, umesto da jača našu volju da se o-svetimo svetelošću, ne mogu a da "srpstvo kao dogmu" ne uzmem u zaštitu...kao malo vode na dlanu...onda ima šanse da se poveže sa svim ostalim dogmama koje postoje od kad je veka i leka...a i na šta bi ličila globalna dogmatična slika bez "nas"?
Sve najbolje u 2010...
Zar Milosevic nije hteo da stvori Veliku Srbiju?Jeste!
uvek se iznerviram kada neko povezuje tog nesrećnog Jugoslovena sa Srbijom i srpskim interesima...i zapitam se koje su granice delovanja psihoaktivnih supstanci i uticaj na srpski mentalitet i karakter?
morao sam da se oglasim iako je Jovan od Rudina već lepo i jasno odgovorio...
Pravilno snalaženje mađu pojmovima kao što su: "nacionalnost", "narodnost", "etničnost", "poreklo", itd. je vrlo bitno, pogotov za nas u Srbiji.
Nama su ti pojmovi pobrkani, i jedan značajan deo prolema koje danas proživljavamo uzrokovan je upravo tom zbrkom. U tom smislu zaista pohvaljujem članak i autora, koji je uočio ozbiljnost te teme i posvetio joj pažnju.
Ja bih, eto, priložio na temu jedan eksperiment:
Aparatura:
- Jedna osoba koja nije srpskog porekla, a državljanin je Srbije, i samo Srbije.
- Pasoš pomenute osobe.
Pitajte osobu sledeća pitanja:
1. "Koje ste nacionalnosti?"
2. "Da li ste Srbin?"
(ako je odgovor pod 2 "ne") 3. "Nego šta ste?"
4. Na kraju otvorite pasoš osobe i pročitajte šta piše u polju: "Državljanstvo/Nationality/Nationalite"
Najčešće, po mojim "merenjima", na pitanje 2 ćete dobiti odgovor "ne", a na pitanja 1 i 3 identične odgovre. Naravno, pod 4 rezultat će uvek biti "SRPSKO".
Možemo se možda složiti da je u Srpskom definicija pojma "nacionalnost" drugačija nego u Francuskom i Engleskom (i još mnogim svetskim jezicima). Međutim, problem nastaje kada osoba iz ekeperimenta ode u instranstvo... i pitaju je negde, neformalno, ili, ne daj Bože, formalno, koje je nacionalnosti... belaj i po.
Bejah prisutan davne 90., kada je jedan Jugoloven (tad još beše Jugoslavija) albanskog porekla (on bi verovatno rekao da je Albanac koji živi u Jugoslaviji/na Kosovu) bio zaustavljen od strane Grčkog graničnog policajca. U jednom formularu putnik je u polje "Ιθαγένεια/Nationality" upisao "Albanska". Policajac je bio vidno besan i ljutito je objašnjavao putniku da nigde u njegovom pasošu ne piše "Albansko". Prstom je upirao u polje "Državljanstvo/Nationality/Nationalite", gde je pisalo "Jugoslovensko" (ili nešti slično) i prokometarisao da sa nama Jugoslovenima stalno ima te probleme.
Još malo o implikaciji ovog probelma napisaću u nastavku...
Iz mojih rezultata esperimenta iz prethodnog mog komentara, posebno iz odgovora na pitanje 3., jasno se vidi da većina državljanja Srbije, naših sunarodnika (kakva čuda upotreba reči "narod" !), koji nisu Srpskog porekla, sebe doživljava kao odvojenu strukturu unutar države. Ovakva postavka pojmova tome samo doprinosi, mehanizmima sličnim onima koji su opisani u članku Nikole Tanasića "Principi srpskog novogovora – od XXI veka do 1984." (http://www.nspm.rs/kulturna-politika/principi-srpskog-novogovora-od-xxi-veka-do-1984.html)
A kao posledicu imamo samo još veće podele i još zbunjeniji i deziorijetisaniji narod!
Ljudi koji nisu Srpskog porekla ovde se osećaju izgubljeni, ničiji, jer Srbi nisu, i ne mogu biti iz čistog jezičkog problema (kako čudno zvuči, ali tako je!), a za državu svog porekla naravno ni ne postoje, jer već n-tu generaciju žive van nje. Oni u stvari, podsvesno žele da budu deo Srba i Srbije, samo mi im to ne omogućavamo. Na protiv! Posredno ih teramo od sebe. Pogrešno postavljeni pojmovi vezali su nam ruke, i koliko god da se koprcamo tonućemo sve dublje, dok se ne oslobodimo i ne definišemo ponovo osnovne pojmove.
Evo da Vam se i ja predstavim. Po političkom opredeljenju sam libertarijanac, ali mi to ne smeta da budem Srbin pa čak i "retrogradni" srpski nacionalista, naročito sada kada Srbiju svi napadaju, kada je peta kolona (pre svega na vlasti) razara iznutra i kada svaka neiživljena protuva može da se iživljava nad njom i da je nekažnjeno ponižava. E u takvoj situaciji ću uvek biti žestoki nacionalista bez obzira šta će na to reći CK KPJ, oličen u mnogim svojim derivatima na Balkanu koji i dalje slobodno rovare, ovoga puta pod firmom evropejstva ali opet uz podršku Zapada. Inače, ne pijem, ne pušim, doktor sam nauka, u prigodnim prilikama nosim frak, imam prijatelje širom sveta, proveo sam izvesno vreme u SAD i slušam klasičnu muziku. I da naravno, veliki sam poštovalac đenerala Draže Mihailovića i JVO. Takođe, veliki sam protivnik DS, LDP, LSV i naročito B92 i plejade antisrpskih NVO(inače tipičnih parapoltičkih organizacija). Nema potrebe da objašnjavam zašto. Pa Vi sad ocenite ko je pravi destruktivac: da li onaj ko vodi računa o interesima nacije i države ili onaj ko razara naciju i državu. Odgovor na pitanje sigurno nije težak.
" drugosrbijanska " fra3eologija gore (pod "Duda"),
stavljena u " juxtaposition " ( u istu ravan ) sa
anali3om g. Jevtića , koja sa " hirurškom "
preci3nošću odvaja 3dravi nacionali3am ( prisutan
u svim narodima sa dugom demokratskom tradicijom i
demonstriran u ra3nim pojavnim oblicima ) , od
malignog šovini3ma , postiže nenamjeravane efekte:
uveseljava Srbe , rastužene vijekovnim krivokletstvom " defan3ivnih " nacionali3ama .
Vi ste gospodine , sa samo nekoliko rečenica
pogodili samu " srčiku "( riječ koju nedavno
upotrijebi gosp. Milovan Danojlić , i koja mi od
tada ne i3la3i i3 glave , u drugom kontekstu- o
blagopočivšem Patrijarhu Pavlu, toj jedinici
mjere ljudskosti ) problema .
Nebrojeni su doka3i odnosa " 3apada " prema , kako
Vi rekoste " vi3antijskom komonveltu ".
Jedan od njih , u mom je vidokrugu : 11 velikih
tomova " History of Civilization " ( uopšte , a ne
samo 3apadne ), u kojoj ni jedne jedine riječi nema
o vi3antijskoj kulturi , koja je tokom 1.200 godina
totalnog " 3apadnog " mraka , bila pravi fulkrum i
jedina nada čovječanstva .
Ne želim da insinuiram , ali kako reče naš
predsjednik Boris Tadić , postoji " neprekinuta nit" , samo ne do 1990 .god., nego do 1054 .
moderno evropsko shvatanje nacije je isto ono koje je stotinama godina ranije važilo u "Vizantijskom komonveltu", samo je u Evropu stiglo, slično kulturi "izmišljenoj" za vreme humanizma i renesanse, koju su u "Vizantiji" živeli u kontinuitetu (pa kao Srbi nemaju renesansu - pa fala Bogu da nemaju kad nisu ni imali diskontinuitet), mnooooogo kasnije..zato je utoliko apsurdnije što savremeni Srbi ne shvataju šta je nacija... aman ljudi - svi koji su u jednoj državi "članovi" su iste nacije, kao što su to svi vernici pomesne crkve..vernici pomesne crkve su obrazac moderne nacije...zar je to teško da shvate Srbi koji se kunu u pravoslavlje
O grafologiji.
Na osnovu analize samog rukopisa, dakle fizičkih karakteristika teksta u fenomenološkom smislu a ne sadržaja rukopisa.
Pretpostavimo da su uzvici duboko utisnuti na " papir ".Uz ova cesta ponavljanja govori o tome da je osoba uznemirena i na momente agresivna.
Ovo su neka moja razmišljanja koja ranije nisu prošla filter moderacije;Da probam ponovo:
Ako ste kojim slučajem rođeni kao Amerikanac imate puno pravo da se ponosite svojom nacionalnošću i nacionalizmom,tj. Patriotizmom.
Vaši preci su izmislili vašu naciju,napravili joj mesto gde će se razvijati i uzdizati na štetu „primitivnih urođenika i bezbožnika“. A kada su im oteli sve što su hteli i genocidnim merama sveli ih na „broj koji je razuman“,onda su ih zatvorili u rezervate kako bi ih zaštitili da nesmetano neguju svoju tradiciju i kulturu. Znači,sve što je urađeno radi stvaranja prostora za život i prosperitet nove,američke nacije gleda se kroz prizmu svrsishodnosti; I genocid nad indijanskim narodima,i otimačina Teksasa,Novog Meksika,Kalifornije itd ,od Meksika,i kasniji ratovi širom sveta radi zaštite američkog nacionalnog interesa su opravdani jer su imali i imaju svoju svrhu,a to je dobrobit SAD i Amerikanaca. Neki bi to nazvali običnom pljačkom,ali ako to radi država kao što je SAD,svi su dužni da obrate pažnju na njen nacionalni interes. Jer osim nabrojanog,oni su izmislili i ljudska prava,pozitivnu diskriminaciju,političku korektnost... Nove jezičke konstrukcije tipa Afro-Amerikanac i Autohtoni Amerikanac da ne pominjemo.Ovo su kompenzacije za sve ono što su WASP Amerikanci u proteklih 400 godina radili starosedeocima i onima koje su doveli iz Afrike da im posluže kao tegleća marva.
Ali ono zbog čega je svaki Amerikanac ponosan i zbog čega se smatra posebnim je činjenica da iza njega stoji država koja je spremna da pošalje marince u bilo koju svetsku zabit koja ugrožava AMERICAN CITYZEN-a. Dali je to tačno u svakom slučaju zavisi od državne administracije,ali svaki Amerikanac u to veruje i to mu se dopada. Zato obavezu da plaća porez i ne doživljava kao kaznu već kao izdatak kojim KUPUJE pravo da posluje,razmnožava se,leči,kulturno se uzdiže,a kad bude ugrožen neki njegov interes-država će ga zaštititi,jer je za to plaćena.
Takođe,jedna od tekovina demokratije je jednakost,nešto što se nikako ne sviđa Amerikancima koji plaćaju porez,ali je vrlo upotrebljiva za izvoz i korisna za nametanje osećaja superiornosti ,pa je prihvatljiva .Sumnjam da je neki službenik koji zarađuje 100.000$ godišnje i na njih plaća porez srećan kad na biračkom mestu na predsedničkim izborima vidi gomilu Afro-Amerikanaca i Latinosa,korisnika socijalne pomoći koji su došli da iskoriste svije biračko pravo .Ali verujem da će sledeća novina koja će nam doći preko Atlantika biti glasanje uz davanje na uvid poreske kartice,pa će recimo onaj koji plaća veći porez moći da glasa više puta...
U Američkom Loncu su izmešani mnogi narodi iz celog sveta i niko ne vidi ništa loše u tome
Svako ko se rodi od majke Srpkinje ili oca Srbina može biti nazvan Srbinom. Posle navršenih 18 godina starosti može da odluči hoće li da bude Srbin ili nešto drugo. Može na primer da odluči da postane Amerikanac,ali za to je potrebno da ispuni neke uslove. Da bi ostao Srbin-ne mora da ispunjava ništa,jedino da nema ništa protiv toga.
Mnogi Srbi kažu da nije važno šta je čovek po nacionalnosti,važno da je čovek. To je zbog toga što se oni za svoje Srpstvo nisu borili,već su ga dobili rođenjem,od predaka.Njih ne obavezuje što je pre mnogo godina ili vekova neki njihov predak odlučio da bude Srbin. Sa druge strane,da bi postao Amerikanac čovek mora zatražiti državljanstvo. Onda je besmisleno reći da nije važno šta ste po nacionalnosti,a postali ste Amerikanac jer vam se nije sviđalo da budete Srbin.
A kako je moguće da se nekom ne sviđa da bude Srbin?
Koje dobro vam može doneti pripadnost Srpskom Narodu?
Dali ćete u Srbiji lakše dobiti posao ako ste pripadnik većinskog naroda? Ne,lakše ćete ga dobiti ako ste pripadnik manjine,osobito neke „ugrožene“,a prema ljudima koji vladaju Srbijom ugrožene su sve.
Kakav je uopšte odnos države Srbije prema njenim građanima Srbima?Postoji li neka zemlja u svetu sa kojom se taj odnos može porediti?
Kada prognanik iz Hrvatske tražeći svoja prava u Hrvatskoj naiđe na nacionalni bedem,za njega je to shvatljivo i kaže:“Ovo više nije moja država,izgubio sam rat i ovde više nemam nikakva prava...“ Ali kad Srbin iz Srbije podnese zahtev za bespovratna sredstva za samozapošljavanje pa bude odbijen jer prednost „imaju pripadnici manjina“,kako on da shvati svoj položaj? Jer on nije tražio da bude favorizovan kao pripadnik većine,ali nije očekivao ni da će zbog toga biti diskriminisan,makar i „pozitivno“. Kako uostalom diskriminacija može da bude pozitivna? Postoji li u svetu zemlja u kojoj neko može biti favorizovan zato što je Srbin?
Takva funkcija nije postojala. Postojao je predsednik Predsedništva, a Milošević to nikad nije bio.
A to kad je i da li je Milosevic ikad izjavio da zeli Veliku Srbiju,slazem se sa svima vama.Nikad.On je covek vredno radio i o tome nije mnogo pricao.U tom cutanju je bio vrlo vest, pa su drugi govorili umesto njega. Vojska je ostvarivala "RAM", a Seselj je crtao granice Karlobag-Ogulin-Karlovac- Virovitica......
Od cele price, evo Srba u "maloj Srbiji, svi na jednom mestu ,u jednoj drzavi kojoj se jos ne znaju granice.Bas kao sto je Milosevic govorio.
Njegov koncept "srpskog nacionalnog programa"inicirao je promenu geografije Blakana.Eto...to je zasluga njegova i njemu bliskih sledbenika.Nazalost, njegova ostavstina je ostala svima nama....
Jos jednom zahvaljujem na razumevanju.Duda
Nešto se ne sećam da su svi vojno sposobni muškarci bili angažovani na tom stvaranju Velike Srbije... Ko što rekoh, šta je to Velika Srbija? Za muslimane i Hrvate to je svaka Srbija veća od ove današnje. I po toj definiciji svi Srbi ispadaju neki srbo-četnici koji teže Velikoj Srbiji čak i ako kažu da RS treba da bude nezavisna. Opet, šta znači srbo-četnici? Ko su ti ljudi? Svi četnici jesu Srbi čemu onda predlog srbo? Odbrana svoje zemlje se ne smatra agresijom.
Ko je dozvolio da Krajina padne i da Srbi budu istrebljeni u Hrvatakoj? Sloba. Ko je zaratio sa 10 država Nato pakta oko pokrajine u sastavu Srbije i na kraju dozvolio da Srbi budu primorani da napuste tu istu pokrajinu? Sloba. Ko je podržavao Vens-Ovenov plan po kom Srbi ne bi živeli u jednom teritorijalnom entitetu u BiH? Sloba. Ko je 1998. mirno reintegrisao Vukovar i Baranju? Sloba. I nakon svih tih činjenica vi njega optužujete u stilu Tuđmana dr Franje za Veliku Srbiju. Od tolike silne borbe(po vama) Slobe mi danas ne vidimo nikakav rezultat, a vidimo činjenicu da su se granice Srbije približno pretvorile zahvaljujući tom istom čoveku u one od 1941. do 1944. godine.
jedni mu zameraju sto nije jos ratovao,drugi sto mu se taj rat definitivno nije isplatio onoliko koliko se cinilo da ce-nisu se ostvarile sanjane granice,Slavonija i Baranja su gde su i bile, Kosovo se osamostalilo,i treci-mrzitelji- gde je po ovim komentarima i moja malenkost-sto je uspesno zapoceo,sprovodio i konacno definitivno u odlicnoj koordinaciji sa njemu slicnima, srusio Jugoslaviju.
Mnogi su to zeleli, jer je ta zemlja bila-citiram-"tamnica srpskog naroda"...Sad ne znam koliko su Srbi zadovoljni....Tamnice vise nema.....
Je l sad bolje?Nema vise ko da nam bude kriv....I duzan....I ruzan.....I .....svasta jos...
Dovidjenja do sledece teme..........Duda
Tumačenje pojave smanjivanja broja reči i pojmova u svakodnevnoj uoptrebi je sa socilingvističkog stanovišta jednostavno: što je niže i površnije obrazovanje to je broj reči manji.
Problem je, međutim, što ovakva primitivizacija ima ideološko poreklo i motive te što nosioci ideje regresa na jezičkom i pojmovnom nivou sebe nazivaju politički "progresivnim".
U svetu takvih progresivizatora očigledno nema ni potrebe ni vremena da se pre upotrebe definiše sadržaj, opseg i doseg pojma ... ili da se pažnja uopšte posvećuje elementarnoj logici. One size fits all.
Sve je to, odmah se vidi, od posebne koristi za dovršenje tekućih reformi i na toj osnovi dalji razvoj našeg školstva i univerziteta. Pojmovi više neće biti potrebni: biće sasvim dovoljno da se govori.
Kažete "Je l' sad bolje?Nema vise ko da nam bude kriv....I duzan....I ruzan.....I .....svasta jos..."...Na koga se to odnosi?
Što se mene tiče, osećam se veoma krivom...
Realna ideja da u bivšoj SFRJ stasa prva američka farmaceutska firma dovela je do najezde ekonomskih otimača i političkih epizodista...
Realna ideja da u SRJ stasa farmaceutska ltd kompanija najvećeg belgijskog hemijskog koncerna dovela je do najezde š-razrednih konsultanata i pakosnih lokalo-globalista...itd.
A osećam se krivom i što nekako nisam uspela da stignem npr. do Miloševića...
Možda bi barem on, ako ne jugoslovenski amnestirani osmodelni predsednici, batalio tu politiku i naplatio ulazak globalnih entiteta u našu zemlju na komercijalan način...
A da li bi tada Srbija i/ili Jugoslavija bila mala, malo veća, velika, veća ili najveća, sa Kosovom ili KiM, Hrvatskom ili Dalmacijom, Slovenijom ili Istrom, Makedonijom ili BR Makedonijom, Čikagom ili USA potpuno je nebitno...Kada se "ljudi nađu za životom", onda imena zrače lepotom budućnosti...
Pošto nisam pristalica nezavisnosti bilo koje od država ili parčića država sa teritorije bivše Jugoslavije (to košta, a i veoma je grešno, grehom smo zarazili EU, SSSR i dalje!), nemojte mi, molim vas, pripisivati ubeđenja bez podloge...
ps dodatno: Projekat "Velika Srbija" nije isto što i "Srbi ostaju u istoj državi" odnosno u državi u kojoj su već bili, voleo neko Miloševića ili ne...
Rest in peace!
Hvala, ali zar Milošević nije postao predsednik Jugoslavije (ostatka Jugoslavije, pravne sledbenice SFRJ)? Na tom radnom mestu "zamenio" ga ja Koštunica...koliko se sećam...
zaista sam fasciniran tvojim komentarima..zar baš nijedna misao da ti se omakne da je bar malo originalno tvoja?..koliko samo stereotipa, opštih mesta i propagandnih očiglednih gluposti...džabe su tu argumenti (vlks i ekipa)..tako je i tačka...verujem jer je apsurdno
Njegov (Miloševićev) koncept "srpskog nacionalnog programa" inicirao je promenu geografije Blakana. - Sve vreme živim u Srbiji, (imam 50 godina, solidno obrazovanje, čitam izvore na engleskom), ali još nisam čuo za Miloševićev "srpski nacionalni program". Šešeljev (naivan, nacionalno-romantičarski) - da, ali, Miloševićev ... Hajte, molim Vas, citirajte nam nešto iz tog programa, navedite nam izvore, bilo šta, nije kasno ni posle 20 godina prvi put upoznati se s tako nečim. Milošević se dogovarao s Tuđmanom, koji jeste imao dosledan i potpun nacionalan program, s glavnim ciljem da opstane na vlasti, ali, da je imao program ... On je koristio Srbe van Srbije za potkusurivanje i žonglirao sve vreme da bi očuvao vlast u Srbiji. Čuješ, Slobodan Milošević imao nacionalni program, koji NIKO nikada nije video niti je čuo za njega!
1 a (1): nationality 5a b: a community of people composed of one or more nationalities and possessing a more or less defined territory and government
nationality
5 a : a people having a common origin, tradition, and language and capable of forming or actually constituting a nation-state b : an ethnic group constituting one element of a larger unit (as a nation)
http://www.merriam-webster.com/dictionary/nation
svoju zemlju i konstantno objasnjavati sta to znaci nacionalista u Srbiji.Naravno ovde imamo "dezurne tumace" srpskog nacionalizma koji su placeni za to i samo li otvore usta iz njih izlaze reci:fasisti,sovinisti,ultradesnicari.
Naravno muka mi je i od nacionalista i patriota koji su to po potrebi ,kada treba da sacuvaju svoj dzep i nezasluzeni polozaj.
Francuzi ne daju "ni krajcera"sto se neko ljuti da oni jednostavno govore samo francuski,ako im se obracas na nekom drugom jeziku oni te jednostavno ignorisu i odgovaraju ti na francuskom(licno sam to
dozivela).Ne rade to sto ne znaju drugi jezik vec jednostavno nece.
Znaci ako se neko oseca kao nacionalista(naravno ne mrzeci druge nacije i religije) jednostavno
ne bi trebalo bilo kome da se pravda.Tako rade evropski nacionalisti.Za njih je to jednostavno nacin zivljenja a ne samo misljenja.To je jednostavno deo njihove tradicije i najcesce se prenosi sa kolena na koleno bez bilo kakvog izvinjavanja.
Rec "nacija" potice od latinske reci NASCI sto znaci biti roden.Znaci sam koren ove reci uopste nema politicki prizvuk.Neka shvata kako ko hoce
a mi koji se tako osecamo uprkos svemu treba da budemo dostojanstveni i da to "nosimo" sa ponosom
ne stideci se ,a naravno dozvoliti i drugima da se osecaju kako oni zele.
"Samo se srbi moraju neprestano pravdati ako vole ..." - Eto, recimo, Srbi stalno pričaju kako je ćirilica najbolje i najlepše pismo na svetu, ali kad treba da pritisnu (samo) jedan taster i njome pišu, onda im je to teško. Ili se pravdaju ovim i onim što ne pišu njome ...
Pregledajući strane časopise i knjige nisam naišao na dotičnu reč osim u par slučajeva.
Zaključak : dugogodišnje ispiranje mozga je povuklo znak jednakosti između značenja te dve reči za većinu ... sa ispranim mozgovima a to se nastavlja i dalje .
Pitanje : Kome to još odgovara, za vreme komunizma smo znali ali danas ... ?
@Duda- Ne znam kako ste, iz navedenog teksta, uspeli da izvučete te zaključke, ali oni svakako govore o Vama. Mržnja i isključivost boje vaše komentare i sasvim je normalno da imate potrebu da "vičete" (!!!!!!, jer argumenata nemate.
Zaista neverovatno.
Poštovani dr Kadžija, dotičnu reč ćete teško naći u TAKVIM "stranim časopisima" koji su u uskoj vezi sa Vašom "užom strukom".
Pokušajte bar za trenutak da se isključite iz indoktrinacije ratne propagande naših neprijatelja, koja Vas je očigledno dobrano uzela pod svoje.
Pokušajte nekada i da posumnjate u bajke koje recitujete.
Uvažena naša, s obzirom da ste optužili pokojnog Miloševića (a posredno svoj narod) ni manje ni više nego za započinjanje raspada i raspad Jugoslavije, moram da Vas podsetim na nešto što možda Vi zbog Vaše mladosti (čini mi se da ste mladi jer ste i suviše žestoki)ne znate, a niste se potrudili da saznate.
Uvažena, Hrvati su još 1971. godine u događajima koji su se zvali "maspok" tražili nezavisnu državu i odvajanje od SFRJ. Šiptari odnosno Albanci su to isto tražili 1945. (podignuvši pravi ustanak), 1968. a zatim ponovo i 1981. godine. Ne treba da Vas podsećam da Slobodan Milošević, kada su svi ti događaji bili odigravani, nije bio ni "u naznakama".
Ne bi trebalo da Vas podsećamo ni na Ustav iz 1974. godine, koji je nastao na talasu hrvatskog i slovenačkog separatizma (poznat je stav Kardeljev o prolaznosti Jugoslavije sa stanovišta slovenačkih nacionalnih interesa), ili stav hrvatskih političara o daljem "federiranju federacije".
Na kraju, ali ne i najmanje bitno, ne treba zaboraviti ni priznanje današnjeg idola naših drugosrbijanaca (kojima, bez uvrede, po stavovima očigledno pripadate), Stipeta Mesića, koji je (moguće je da ste to iz nehata zaboravili), "priznao krivicu" i javno pred kamerama u tzv. hrvatskom "Saboru" izgovorio da je on "svoj zadatak ispunio - Jugoslavije više nema".
Uvažena, nije nečasno nekada i priznati svoju grešku, razmisliti, stati na loptu. Manje žestine.
Jasno je. Propaganda devedesetih (i sam sam bio njome jedno vreme indoktriniran) je bila žestoka, protiv naše zemlje i naroda je zaista vođen bespoštedan rat ne samo oružani, već i rat za duše.
Uvažena, postoje dve "istine".
Jedna je istina Vašeg naroda, a druga istina hrvatskog, albanskog, istina SAD.
Zašto prihvatate "istinu" naših očiglednih neprijatelja
Posle sam naišao na izraz rodomrsci.Mnogo bolje.
Ali, ni to nije dovoljno.
"Drugosrbijanci" je politički korektno, elem, fuj.
Još nije nađena adekvatna definicija za toliku količinu prljavštine sabijenu u tako mali `prostorni volumen`(pleonazam), koji može da zauzme takozvano čovek.
A dok ne definišemo problem, ne možemo ni da ga (se) rešimo.
Kako je nacionalizam stajao u direktnoj suprotnosti sa komunistickim INRERNACIONALIZMOM ,pojmu nacionalizam je dat negativan predznak u smislu neceg ruznog i primitivnog. Gebelsova teza, da uporno ponavljana laz vremenom postaje istina(ustvari surogat istine), ovde se pokazala kao tacna.
Tako sam ja ,krajem osamdesetih, na jednoj veceri u Jugoslovenskoj ambasadi u Kopenhagenu ,na uzas tadasnje ambasadorke ,jednoj gospodji Hrvatske nacionalnosti glasno rekao da sam ja Srpski nacionalista ali u pravom znacenju te reci: dakle ,volim svoj narod ali zbog toga ne mrzim druge narode.
Treba uprljanom pojmu NACIONALIZAM vratiti prvobitno znacenje.
Svi narodi u Evropi drze do svoje nacionalnosti.
Svaka kuca u Danskoj,Svedskoj,Norveskoj u dvoristu ima jarbol sa zastavom i da je srece tako bi trebalo biti i u Srbiji.
Ti koji se gade na pojam NACIONALIZAM su repa bez korena.Ili su zrtve manipulacija stranih propagandista ili je u pitanju licna slaba pamet.
Pa u Americi i cuvar javnog toaleta ima na nadlaktici Americku zastavu.
Kod njih postoji misljenje da je biti Srpski nacionalista znak primitivnosti.
Oni sebe dozivljavaju da su zrtve neke vaseljenske greske ,pa su se rodili/rodile u Srbiji ,inace je trebalo ,verovatno, da budu rodjeni bar u Engleskoj.
Kako svaka euforija ima svoju depresiju ,
tako ce i oni/one ovu antisrpsku euforiju platiti debelom depresijom ,na ovaj ili onaj nacin.
U duhu danasnjeg blagdana ponovio bih onu biblijsku:BLAGO SIROMASNIMA DUHOM NJIHOVO JE CARSTVO NEBESKO.
Kuku ako nesrecnjici/nesrecnice budu zaglavili u nebesku Srbiju.
Sovinizam = politicki rasizam
Duda = Samosovinizam
treba jos neki prevod nekome?
Stvarno mi idu na nerve ti kojima je "Zdravo čaršijo na sve četiri strane". To je najsigurniji dokaz o skrivenom, najčešće nelegalnom ličnom interesu koji se prikriva.
Generalno se slazem, ali nisam pristalica optuzbi bez pokrica, pa kada biste to eliminisali ja bih vam rado dopisala sta vas interesuje...generalno iza svake "budalastine", "sekte", "pseudonima" stoji necija potreba da "bude"!
Posebno se slazem sa va[im prijateljem da "Čovek može štititi lični interes i biti i čestiti i korektan"! Moje je mišljenje da čovek koji ne štiti lični interes nije čestit, ali lični interes svakako mora biti uklopljen u čestiti društveni interes...tako nekako...
"Zdravo čaršijo na sve četiri strane" ne treba da vam ide na nerve! "To je najsigurniji dokaz o skrivenom, najčešće nelegalnom ličnom interesu koji se prikriva"....
Sve najbolje, kolega komentatoru...
ps O mom ličnom interesu koji se uklapa baš u sve legalne časne interese na ovom svetu uključujući i Srbiju mogu podrobno napisati još tabaka, ali nisam ja urednik nijednog sajta!
Pa, dok vesti danas javljaju o istrazi mogućeg najvećeg skandalu WHO, internacionalnih farmaceutskih kuća i agencija za lekove, dotle "moj lični interes" čuči po redakcijama i institucijama, kao da baš ja sama treba da pokupim sve milijarde odštete! Tako nekako...
Kako je moguće da niko ne vidi, da regionalizacija, totalno ekonomsko razdvajanje regiona koji bi imali pravo da donose svoje pre svega ekonomsko-zakonodavne ingerencije, nešto najbolje što Srbiju može da snadje u njenoj istoriji.
Tutumiši ili politički slepci su svi u Srbiji, koji ne vide da nije moguće da u krugo dvojke u Beogradu, egzistiraju ista poreska zahvatanja kao i ona u ataru Vladičinog Hana, Lebana i Vlasotinca recimo.
To je kriminalni status, to je status koji već tri decenije prazni jug Srbije i prigradska naselja, i koji svi do jednoga gravitiraju ka Beograskom pašaluku i periferiji tog istog glavnog grada.
Dobro, to se zna, niko ništa ne preduzima, ne menja zakonske regulative, a ovde već nekoliko meseci čitam takve anti-civilizacijske tekstove o propasti Srbije ako se ona decentralizuje i razdvoji u zakonsko privlačne različite regione.
Baš je obrnuto, nikad se Srbija nije lošije, gore, groznije osećala, živela, no kad je bila najjedinstvenija i najsložnija. Vreme je da se ne složimo, da se razjedinimo u regione koji znaju da rade radnju, posao, i na ove prodavce guste magle koji znaju samo da drobe, filosofiraju, vode abrove protivu navodne propasti Srbije ako bude podeljena u nezavisno zakonodavne regione.
Držim palčeve da "zakonski privlačni različiti regioni" ne osvanu kao i do sada samo u nezakonske, neprivlačne i uniformne moralno i ekonomski opustele "mesne zajednice" ...Ali čarobni štapić ponekad nije dovoljan, jer internetom odavno sija i "naša svetlost"....
Sve najbolje, kolega komentatoru...
ne samo o "zloćudnosti nacizma i fašizma", već i KOMUNIZMA! TEK DA SE ZNA!