Ovaj tekst na NSPM, nažalost, nisam uspeo da pronađem. Molim da se niko ne uvredi: smatram da su u pravu učesnici ankete koji tvrde da je potrebno da se nešto uradi sa preglednošću arhive.
u pravu Ste. Tražio sam ga u menijima levo i priznajem da sam smetnuo s uma da je tekst bio na engleskom jeziku.
Izvinjavam se još jednom ako sam Vas uvredio: nije mala ... kako reče Štulić ... održavazi ovu Internet adresu što, budući da živim od sličnog posla, razumem. Ne primajte ovu neprijatnost, koju sam nepomišljeno učino javnom, molim Vas, lično: pišući tu napomenu nisam imao nikakve zle namere, samo sam rečeni tekst tražio i tražio i na kraju odustao. To ne podrazumeva da na bilo koji način omalovažavam Vaš rad i molim Vas da primite iskreno ivinjenje.
S druge strane, siguran sam da će mogućnost da do ovakvih nesporazuma i u buduće dolazi biti svedena na najmanju moguću meru.
Sa zahvalnošću na Vašem trudu da tekst kojeg sam pisao bude postavljen na ovako respektabilnoj strani
Vaš, Siniša Stefanović
Preporuke:
0
0
3
petak, 25 decembar 2009 18:36
zvezdarac
Tekst je sjajan, slažem se sa svakim slovom.
Preporuke:
0
0
4
petak, 25 decembar 2009 20:14
Slole
Postoji još jedan longitudinalan pravac, ne tako čuven od davnine, ali za Srbiju izvanredno značajan: od Niša Zapadnom Moravom prema Užicu.
Velika istina!
Medjutim, dok god Beograd bude prvo i jedino slovo u Srbiji bice nam sve gore i gore (svim Srbima, kako u samoj Srbiji tako i van nje) a Srbija sve manja i manja.
Da se razumijemo, ja protiv istog nemam zaista nista protiv, ali je vise nego ocigledno da mnogi ne vide dalje od Novog Beograda, u stvari, tek dokle baca pogled s Kalemegdana.
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 27 decembar 2009 21:05
Smit
Vidim komentatori ćute. Neka samo ćute. Tako oni reaguju na istinu.
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 27 decembar 2009 23:07
Jasna Simonovic
Slole, "Da se razumijemo, ja protiv istog nemam zaista nista protiv, ali je vise nego ocigledno da mnogi ne vide dalje od Novog Beograda, u stvari, tek dokle baca pogled s Kalemegdana."...
Potpuno ste u pravu...Ti "mnogi" uglavnom su ljudi koji su došli u Beograd, pa zavoleli taj pogled sa Kalemagdana, kao da u svom kraju nema lepih vidika...
A Beograd, kao u onoj pesmi "ruke pruža svima", a nikako da nauči da uruči i "račun": za besplatne studije, za "imaš kuću, vrati stan", za "žičana radna mesta", itd. ...A i brate da vrati već jednom prvo Beogradjanima svoje...Da bismo i mi mogli po neki stan u unutrašnjosti da kupimo, pa da dovedemo i biznis!
Preporuke:
0
0
7
ponedeljak, 28 decembar 2009 00:59
Branka Uzelac
Napokon da neko materijalizira nemoguće snagom poruke... Bravo!
Preporuke:
0
0
8
ponedeljak, 28 decembar 2009 13:29
brm
bravo za tekst..neverovatno je koliko ovo NISU TEME u srpskoj javnosti...
nisam nikakav stručnjak, ali dovoljno je da prošetam dunavskim kejom pa da vidim nedokučivu istinu da Srbija leži na Dunavu..kojim jure isključivo novi novcijati rumunski brodovi...preko koga NIsMO iizgradili mostove..a hoćemo Vojvodinu.
dovoljno je da preletim JATovim avionom do CG i da shvatim da između Srbije i CG postoji PRIRODNA PREPREKA u vidu neprohodnog planinskog lanca..zato je toolika mentalitetska razlika unutar istog naroda...
valda je onda nešto i stručnjacima jasno
Preporuke:
0
0
9
ponedeljak, 28 decembar 2009 18:37
thinking maize
Što se tiče "Užičke veze", tj. puta/pruge do Užica,
pa jal na kanjon Drine, jal preko Zlatibora, Zlatara
i na sever Crne Gore, a sve prema južnom Jadranu, podsetio bih cenjene čitaoce NSPM-ovih priloga da je Kraljevina Jugoslavija izgradila prugu uskog koloseka Beograd-Užice-kanjon Drine-Sarajevo-Gacko- Trebinje-Gruž, tj. Dubrovačka luka! I ta pruga je bila u funkciji do 60-tih godina prošlog veka! Zamislite kome je bilo u interesu da taj stari Dubrovački drum ukine i liši Srbiju njene prirodne luke na južnom Jadranu-DUBROVNIKA?! Onome koji se prvi provozao prugom Beograd-Bar! A trebalo je uski zameniti normalnim kolosekom!? Naravno, nije se moglo, jer situacija u Srbiji tada nije bila normalna! A ni sada! A kada jednog lepog dana dođe do SRPSKO-HRVATSKOG RASKUSURAVANjA (a doći će!), MI SRBI BISMO MORALI DA BUDEMO VRLO RACIONALNI, PA KAO "NADOKNADU" ZA KRAJINU TRAŽIMO SVU OBALU JADRANA JUŽNO OD DELTE NERETVE,UKLjUČUJUĆI I OTOKE! Jer, glavna luka srednjovekovne Srbije bio je DUBROVNIK! Tek da se zna!
Preporuke:
0
0
10
ponedeljak, 28 decembar 2009 20:10
Tačer
Ovaj rad je zaslužio minimalno 100 komentara.Sve pohvale autoru.
Preporuke:
0
0
11
utorak, 29 decembar 2009 10:45
brm
@ thinking maze
...je u pravu
Srbi su se "prostrli" u pravcu zapad-istok u kom nemamo nikakve komunikacije među sobom (Šumadija je odeljena od Bosne, Bosna od Liike, CG od Hercegovine, Srem od Slavonije, Niš od Užica, itd.), a "seckaju" nas pravcem sever jug...skupe investicije na našoj teritoriji stranci ne ulažu zbog nas već iz svojih interesa, tako da su uvek "znakovite"...pa je ta linija trase Bg-Bar verovatno linija budućeg seckanja srpske teritorije linijom ekavskog (Šumadija do Vasojevića u koje će nagurati svu srpsku "manjinu" iz CG)i ijekavskog (zapadna Srbija - Užice, Valjevo...)izgovora...nemaju razloga da grade trasom do Dubrovnika jer je ta teritorija već "secnuta"..ne grade ovu trasu zbog nas, kao ni autoput do Subotice
Preporuke:
0
0
12
utorak, 29 decembar 2009 15:11
Jasna Simonović
Thinking maize...."A kada jednog lepog dana dođe do SRPSKO-HRVATSKOG RASKUSURAVANjA (a doći će!), MI SRBI BISMO MORALI DA BUDEMO VRLO RACIONALNI, PA KAO "NADOKNADU" ZA KRAJINU TRAŽIMO SVU OBALU JADRANA JUŽNO OD DELTE NERETVE,UKLjUČUJUĆI I OTOKE! Jer, glavna luka srednjovekovne Srbije bio je DUBROVNIK! Tek da se zna!"..
Ma ajte molim vas, kolega, raskusuravanje je cist baksis kada se vodi velika globalna raspodela kolača...
Mislim da najpre treba da tražimo "Deltu" i "otoke po nadlakticama", pa onda možda da ja još malo pogackam duž jadranske i sačekam negde u Sloveniji privatizovane Transjug brodove, i to ne da piratišem, već da autoratišem svoju imovinu koju su mojim precima ćapili u saradnji sa lokalnim reizbornim gradskim "đilkošima"...
Da, znam "sve o Dubrovniku", samo mi nikada neće biti jasno kako je jedan jedini Nemac mogao da pojede tih tridesetak kugli sladoleda na Stradunu (bez podrigivanja) pre nekih dvadeset i kusur godina!!!
Kad smo kod "kusura", pada mi na pamet Belupo Koprivnica...Ne znam kako da ih dovedem u zonu zajedničkog interesa na mom prekookeanskom farmaceutskom brodu, kad još niti do savesti nisu stigli, ali ih svakako ne bih bacila u koprive...
Gvožđe je tu, a anemije nisu za šalu...
Preporuke:
0
0
13
utorak, 29 decembar 2009 21:53
Slučajni Prolaznik
Dobar članak. Neko je primetio da ovo nisu teme u srpskoj javnosti... Logično, neće ni biti, dok ne postanu davna prošlost. Toliko o slobodi medija, etabliranoj pameti i autonomnosti srpske politike. Ali, nezavisno od svega što je autor lucidno primetio i smelo pokazao, možemo se zapitati i o tome kakvim snagama Srbija raspolaže da utiče na eventualno modifikovanje skiciranog scenarija obnove turske moći? Kakvom međunarodnom podrškom? Je li to ovo rusko tapšanje po ramenu? Kakvom fizičkom silom? Je li to ona bazica na jugu? Kakvom ekonomijom? Je li to ona kragujevačka trgovina talijanskim autima „staro za novo“? Kojim intelektualnim kapacitetima? Pa u Srbiji je ministarstvo nauke samo privezak kabineta za evropske integracije (koje, jelte, nemaju alternativu, kao ni one atlantske). Ako se Turska uvećava i ojačava kao prepreka obnovljenoj ruskoj moći, onda ćemo mi u toj gigantskoj „zajednici“ imati značaj koji je Crna Gora imala u Jugoslaviji. Ili manji. A uticaj nikakav. Ako, pak, pokušamo odaberemo suprotan smer – tek će tada da nas unakaze. Ko? Pa naši „tradicionalni saveznici“. I sve to više zbog geografije nego zbog istorije. Ipak, kakva god budućnost da nam predstoji – više volim da joj gledam u lice nego u zadnjicu... Hvala g-dinu Stefanoviću za upaljenu šibicu.
Preporuke:
0
0
14
sreda, 30 decembar 2009 01:46
Živadinka i Živadin
Mislim da ovaj rad zaslužuje ozbiljnu pažnju. Čestitam autoru.
Preporuke:
0
0
15
sreda, 30 decembar 2009 13:05
thinking maize
Da li neko zna za sledeću priču. Dešava se u Crnoj Gori (tada srpskoj Zeti), sredinom 14-tog veka. Saznali neki momci da su "neki tamo Turci" prešli iz Azije u Evropu (Dardaneli) i zauzeli jedan grčki grad (Galipolje), pa će potom krenuti na Srbe". Reše oni da se pridruže Grcima, eda bi "Agarene" oterali natrag u Aziju. Saznao to njihov otac, pa ih ustavlja: "Stanite sinovi! Ima dosta od Grka do nas! Biće prilike za junaštvo!" A u novo doba, mnogi su podsmešljivo gledali 1974 g. na tursku invaziju na Kipar! Isto tako je kralj Aleksandar odbio grčku molbu za pomoć u maloazijskoj kampanji početkom 20-tih godina prošlog veka. Pa sada, braćo Srbi kusajte što ste zakuvali svojom neaktivnošću! "Ko to kaže, ko to kaže, Srbija je mala! Nije mala, nije mala..." DOSTA SA SAMOZADOVOLjSTVOM! Ako se baš desilo što se desilo, red bi bio da upoznamo naše pravoslavne susede na Balkanu i vidimo kako oni reaguju na OVU SITUACIJU!? Možda nije loše za početak, da se ugledamo na braću Bugare?! Možda nije loše, da prestanemo da pričamo samo o "zapadnom Balkanu", da pričamo malo o BALKANU! Tu su Bugari, Grci i Rumuni! ŠTA STVARNO ZNAMO O TIM NARODIMA?! Da li znamo istorije tih naroda?! Kakvi su politički sistemi i situacija u tim zemljama?! Ekonomija?! Šta da uradimo?! Da podsetim: 2014 g. NAVRŠAVA SE 1000 GODINA OD BITKE NA BELASICI IZMEĐU VIZANTIJSKE I SAMUILOVE VOJSKE! Po A. Tojnbiju PRESUDNOG DOGAĐAJA ISTOČNOPRAVOSLAVNE CIVILIZACIJE! Mislim da pored proslave 100-godišnjice Cerske i Kolubarske bitke iniciramo i proslavu 1000-godišnjice bitke na Belasici, kao POČETAK PROCESA MEĐUPRAVOSLAVNOG POMIRENjA! Tim pre, što Srbi nemaju poseban interes u tom (pretpostavljenom) događaju!? Zgodno je biti mirotvorac, kada vas to ne košta!? Šta mislite o slici Tadić, Prvanov, Basesku, Crvenkovski, Papandreu, Medvedev i Putin smerno stoje, zaupokojenu liturgiju vode vaseljenski patrijarh i
arhijereji pomesnih crkava. Atmosfera toržestvena.
Kristijana Amanpur pokušava da pronikne o čemu se radi... Nervozna je...
Poštovani g. Stefanoviću,
Nije običaj da sa autorima komuniciramo putem komentara - a što se tiče problema sa pretragom niste li (neuspešno) tražili ovaj tekst http://www.nspm.rs/nspm-in-english/montenegros-membership-in-nato-and-serbias-position.html?
Taj tekst postoji samo na engleskom, možda je to bio problem?
Aleksandar Lazić
u pravu Ste. Tražio sam ga u menijima levo i priznajem da sam smetnuo s uma da je tekst bio na engleskom jeziku.
Izvinjavam se još jednom ako sam Vas uvredio: nije mala ... kako reče Štulić ... održavazi ovu Internet adresu što, budući da živim od sličnog posla, razumem. Ne primajte ovu neprijatnost, koju sam nepomišljeno učino javnom, molim Vas, lično: pišući tu napomenu nisam imao nikakve zle namere, samo sam rečeni tekst tražio i tražio i na kraju odustao. To ne podrazumeva da na bilo koji način omalovažavam Vaš rad i molim Vas da primite iskreno ivinjenje.
S druge strane, siguran sam da će mogućnost da do ovakvih nesporazuma i u buduće dolazi biti svedena na najmanju moguću meru.
Sa zahvalnošću na Vašem trudu da tekst kojeg sam pisao bude postavljen na ovako respektabilnoj strani
Vaš, Siniša Stefanović
Velika istina!
Medjutim, dok god Beograd bude prvo i jedino slovo u Srbiji bice nam sve gore i gore (svim Srbima, kako u samoj Srbiji tako i van nje) a Srbija sve manja i manja.
Da se razumijemo, ja protiv istog nemam zaista nista protiv, ali je vise nego ocigledno da mnogi ne vide dalje od Novog Beograda, u stvari, tek dokle baca pogled s Kalemegdana.
Potpuno ste u pravu...Ti "mnogi" uglavnom su ljudi koji su došli u Beograd, pa zavoleli taj pogled sa Kalemagdana, kao da u svom kraju nema lepih vidika...
A Beograd, kao u onoj pesmi "ruke pruža svima", a nikako da nauči da uruči i "račun": za besplatne studije, za "imaš kuću, vrati stan", za "žičana radna mesta", itd. ...A i brate da vrati već jednom prvo Beogradjanima svoje...Da bismo i mi mogli po neki stan u unutrašnjosti da kupimo, pa da dovedemo i biznis!
nisam nikakav stručnjak, ali dovoljno je da prošetam dunavskim kejom pa da vidim nedokučivu istinu da Srbija leži na Dunavu..kojim jure isključivo novi novcijati rumunski brodovi...preko koga NIsMO iizgradili mostove..a hoćemo Vojvodinu.
dovoljno je da preletim JATovim avionom do CG i da shvatim da između Srbije i CG postoji PRIRODNA PREPREKA u vidu neprohodnog planinskog lanca..zato je toolika mentalitetska razlika unutar istog naroda...
valda je onda nešto i stručnjacima jasno
pa jal na kanjon Drine, jal preko Zlatibora, Zlatara
i na sever Crne Gore, a sve prema južnom Jadranu, podsetio bih cenjene čitaoce NSPM-ovih priloga da je Kraljevina Jugoslavija izgradila prugu uskog koloseka Beograd-Užice-kanjon Drine-Sarajevo-Gacko- Trebinje-Gruž, tj. Dubrovačka luka! I ta pruga je bila u funkciji do 60-tih godina prošlog veka! Zamislite kome je bilo u interesu da taj stari Dubrovački drum ukine i liši Srbiju njene prirodne luke na južnom Jadranu-DUBROVNIKA?! Onome koji se prvi provozao prugom Beograd-Bar! A trebalo je uski zameniti normalnim kolosekom!? Naravno, nije se moglo, jer situacija u Srbiji tada nije bila normalna! A ni sada! A kada jednog lepog dana dođe do SRPSKO-HRVATSKOG RASKUSURAVANjA (a doći će!), MI SRBI BISMO MORALI DA BUDEMO VRLO RACIONALNI, PA KAO "NADOKNADU" ZA KRAJINU TRAŽIMO SVU OBALU JADRANA JUŽNO OD DELTE NERETVE,UKLjUČUJUĆI I OTOKE! Jer, glavna luka srednjovekovne Srbije bio je DUBROVNIK! Tek da se zna!
...je u pravu
Srbi su se "prostrli" u pravcu zapad-istok u kom nemamo nikakve komunikacije među sobom (Šumadija je odeljena od Bosne, Bosna od Liike, CG od Hercegovine, Srem od Slavonije, Niš od Užica, itd.), a "seckaju" nas pravcem sever jug...skupe investicije na našoj teritoriji stranci ne ulažu zbog nas već iz svojih interesa, tako da su uvek "znakovite"...pa je ta linija trase Bg-Bar verovatno linija budućeg seckanja srpske teritorije linijom ekavskog (Šumadija do Vasojevića u koje će nagurati svu srpsku "manjinu" iz CG)i ijekavskog (zapadna Srbija - Užice, Valjevo...)izgovora...nemaju razloga da grade trasom do Dubrovnika jer je ta teritorija već "secnuta"..ne grade ovu trasu zbog nas, kao ni autoput do Subotice
Ma ajte molim vas, kolega, raskusuravanje je cist baksis kada se vodi velika globalna raspodela kolača...
Mislim da najpre treba da tražimo "Deltu" i "otoke po nadlakticama", pa onda možda da ja još malo pogackam duž jadranske i sačekam negde u Sloveniji privatizovane Transjug brodove, i to ne da piratišem, već da autoratišem svoju imovinu koju su mojim precima ćapili u saradnji sa lokalnim reizbornim gradskim "đilkošima"...
Da, znam "sve o Dubrovniku", samo mi nikada neće biti jasno kako je jedan jedini Nemac mogao da pojede tih tridesetak kugli sladoleda na Stradunu (bez podrigivanja) pre nekih dvadeset i kusur godina!!!
Kad smo kod "kusura", pada mi na pamet Belupo Koprivnica...Ne znam kako da ih dovedem u zonu zajedničkog interesa na mom prekookeanskom farmaceutskom brodu, kad još niti do savesti nisu stigli, ali ih svakako ne bih bacila u koprive...
Gvožđe je tu, a anemije nisu za šalu...
arhijereji pomesnih crkava. Atmosfera toržestvena.
Kristijana Amanpur pokušava da pronikne o čemu se radi... Nervozna je...