Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zakon nov, ostalo po starom

Komentari (13) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 07 decembar 2009 15:03
brm
ko kaže da se stari nije sprovodio..mene su ekspresno, za sedam dana kaznili bez saslušanjnja, a policajca su navodno saslušali... vozio sam brzinom od 67 km na autoputu prema Pančevu, na kome je inače dozvoljeno čak 80 km, ali je na toj krivini koja uopšte nije krivina na nevidljivom mostu (tako mi je policajac objasnio razloge besmislenog ograničenja na ravnomm autoputu usred dana) u dužini od 300 m ograničenje 60...kazna je 2000 dinara a ako se žalim taksa je unapred 1000 dinara...kad sam pitao policajce zar nemaju neko pametnije mesto gde je stvarno ugrožena bezbednost, recimo neka puna linija ili nepregledna krivina na uzanom putu, oni su mi rekli da ih šef tu šalje svaki dan da pokupe pare na brzinu...

a "faktor put" koji u Srbiji nikada nije uzročnik nezgoda a u Nemačkoj čak u 25% slučajeva je posebna priča...imao sam saobraćajku po potpuno kliozavom putu vozeći 40 na sat...auto je bilo nemoguće konktrolisati..dva sata kasnije tri mladića su poginula na istom mestu (iza Nove Varoši ka Beogradu)...u zapisniku policajci ulje na putu nisu ni registrovali, mada su mi meštani pokazali na tipa koji prosipa ulje jer ima privatnu šlep službu i pokazali isečke iz novina koje su pisale o njemu..u prisustvu policajaca koji naravno za njega znaju...pogodite koga čeka kazna
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 07 decembar 2009 15:07
FORum LIvi
Uvek smo se trudili da budemo veci katolici i od Pape !Kao sto je u clanku ispravno primeceno , camo nesprovodjnenje z\akona nanosi vise stete i zrtava nego sto ce to biti ispravljeno novim zakonom ,Ali moramo priznati da novi zakon donosi korisna novine koje su ui skladu sa evropskim normama i koje su se pokazale delorvorne u smanjenju nesreca i povecanju bezbednosti .Samo sto su nasi tvorci zakona bili vise radikalniji valjda u saznanju da je nesprovodjenje zakona nasa velika boljka .Broj kaznenih poena u ostalim evropskim drzavama nije manji od 20 , tehnicki pregled se nigde ne radi krace od godinu dana , polaganje ispita i dokumenta vozila uredjuje Ministarstvo saosracaja a ne Policija koja samo to kontrolise , pise prijave a Sud kaznjava .itd .Pitam se , zasto smo mi uvek takvi da usvajamo norme koje su drugacije od ostalih razvijenih evropskih zemalja na koje se ugledamo i cijem drustvu tezimo !
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 07 decembar 2009 16:23
Vladimir
Ne moze svaka norma koja je "u skladu" sa ponekim EU normama da bude korisna.
Tu je razlika izmedju ekonomije i politicke ekonomije...zabe i konja.

Ako je "EU norma" da se konji potkivaju, cemu onda podizanje krakova...?

Kakve kazne, kakve norme, kakvi dnevni farovi i mnoge stupidarije.

Ako su hteli izbacivanje krseva(iluzorno je i smesno pominjati "bezbednost"), trebali su da podignu standard gradjana, da zabrane mafijasko-stihiski uvoz krseva "mladih godista" sa stotinama hiljada predjenih km u tockovima...

Ocigledno je auto lobi, uz autisticnu policijsku birokratiju, proizveo ovu stupidariju od "zakona o BEZBEDNOSTI", prepisujuci samo one norme koje potpomazu otimanje novca, i restriktivnom stezanju omce oko vrata gradjana.

Slazem se da neko ko se upusti u kolo auto industrije, treba da snosi troskove.
Ali posto nemamo sopstvenu auto industriju(od koje bi mnogi gradjani imali uvecan standard), samo manipulatore i prostu prodaju, a imamo jedino siromasan narod, trebalo je doneti prizemne norme, saglasne trenutnoj situaciji i okruzenju.

Ali, ovo sto zivimo je metoda socijalisticke internacionale...za koju smo glasali...zamalo vecinski..
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 07 decembar 2009 22:04
tva
Ko ce biti kriv ako se ne smanji broj nesreca i broj ljudi koji su stradali? Zasto drzava odredjuje cene tehnickih pregleda, neka propise i evropsku cenu nastavniku, hirurgu,....
Da li zakon vazi i za vozila i vozace drzave?
Zanimljiv je podatak da od Zlatibora do Beograda mozete voziti ukupno nekoliko km dozvoljenom brzinom od 80 km/h. Da li je to put u Evropu?
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 07 decembar 2009 23:12
Biljana
Ništa se neće promeniti na bolje, osim materijalne situacije saobraćajnih policajaca.
Preporuke:
0
0
6 utorak, 08 decembar 2009 00:44
hiperborejac
besmislene države dosnose besmislene zakone
ne vredi se sekirati , kad su mogli zakon o vojvodini.. ovo ostalo su sitnice
Preporuke:
0
0
7 utorak, 08 decembar 2009 02:01
Mišo
Drugar je to fino ilustrovao: "Ono za šta si morao panduru da daš 1000 din. sada ćeš morati 2000"
Šalu na stranu, mada ovo i nije šala ovaj zakon će morati da pretrpi balans.
Prije svega, ovaj kao i većina zakon je pisan za sirotinju.
Moraće doći do asimilacije i izjednačavanja mogućnosti i želja, jer želja zakonodavca jeste da što je moguće više sredstava ubere odo ovoga zakona. Međutim, mogućnosti nisu njihove želje.
Zamislite smrtnika koji vozi Zastavu od 300eura na plin i radi za 15000din mjesečno. I zaustavi ga predobri saobraćajac, a on naravno nema atest jer košta koliko i njegov auto, umoran od svega nije upalio svjetla i još se nije ni vezao. Kazna 40000 din.


Naravno, iskustva iz susjedne Bosne kažu da će naivna policija na samom početku misliti da svi moraju da plate za sve, ali kada svi odluče da idu u zatvor vidjeće da i njima ne ostaje ništa durgo nego kad god je to moguće zažmure na jedno oko. A onda im samo preostaje vrebanje stranaca.

Nisam primjetio da će neko brinuti o vozačima, da će ih upozoriti na rupu na putu ili na otisnuti kamen.

Ne zaboravite da kupita novu prvu pomoć ili pak dvije stare, jer je ova nova duplo veća od sare.
Preporuke:
0
0
8 utorak, 08 decembar 2009 03:15
Đole
Nije problem sa novim zakonom. Nema toliko velikih novina za odgovornog vozača u odnosu na stari, problem je jedino što ga policija i sudstvo nisu dosledno primenjivali.Kazneni poeni i predviđene zatvorske kazne su jedini način da se manji deo neodgovornih vozača dovede u red ili udalji iz saobraćaja. Vozačima sa puno para nije nikakav problem da plaćaju sitne prekršaje u nedogled (parkiraju gde god požele, ne vezuju se i sl).
Očigledno je da u obuci i polaganju ima dosta manjkavosti i nepravilnosti. Problem je samo kako to ispratiti finansijski (po procenama od 450 € pa nagore). Za mnoge će to biti nemoguća misija.
Smeta mi i kampanja koji se vodi pred stupanje na snagu novog zakona. Suviše je agresivna i neupućeni (većina običnih vozača)sa pravom zakon doživljavaju kao represivan.Takva se atmosfera napravila da će vozači sa dosta stresa ući u dugo najavljivani 10. decembar.
Plašim se samo da u startu ne bude "iživljavanja"od strane policije i da to ne postane najefikasniji način popunjavanja rupa u budžetu.
Preporuke:
0
0
9 utorak, 08 decembar 2009 04:43
Srboljub Savic
Ima zemalja gde nema obaveznog tehnickog pregleda
vozila, a znatno je manje nesreca.
Ima zemalja gde u sudarima, vozilima skoro da nije
nista (stara sasija), a vozacu i putnicima vise
nista ni ne treba.
Ima zemalja gde nema auto skola, gde se ne postuje
nijedno (bukvalno) saobracajno pravilo, gde je
policija prisutna samo na magistralnom putu, pa
ginu daleko manje nego u Srbiji.
Vozilo danas moze biti tehnicki ispravno, a vec
sutra ne.
Oni koji voze stare automobile, cuvaju ih, "kao
oci u glavi" jer do novog, mozda nikad, doci nece.
Oni koji voze preko 100 na sat (pa do "daske")
imaju daleko vise sanse da ostete vitalne delove-
upravljacki mehanizam, a kocnice se daleko brze
trose i lako postaju manje efikasne.
Zakon nista ne predvidja za "crne tacke" iako su
obelezene, a morale bi biti eliminisane (najcesce
ima nacina).
Kazne za prekrsaje, sa druge strane treba da budu
rigorozne. Siromastvo ne moze biti oparvdanje za
nepostovanje.
Uzgred, u SAD dva najteza prekrsaja su:
- obilazak i ne-zaustavljanje, kad skolski (zuti)
autobus stane, i
- potpuno ne-zaustavljanje pred znakom STOP.
[Sve raskrsnice -krst, u svakom pravcu, pred
ulazom znak STOP (prvenstvo-ko se prvi zaustavi)]
Ogranicenje brzine na autoputevima - 50 milja ili
Preporuke:
0
0
10 utorak, 08 decembar 2009 10:57
dragoslav pavkov
Kazne za prekrsaje, sa druge strane treba da budu
rigorozne. Siromastvo ne moze biti oparvdanje za
nepostovanje.


Tačno!Ali neka ne prejudiciraju da je svako ko vozi stari automobil automatski neodgovoran vozač koji će mrtav-ladan voziti i neispravno vozilo.To što neko ne može da kupi nov auto nikako ne znači da treba da se vozi taksijem,da citiram jednu evropsku facu:"Ako nemaju hleba-neka jedu kolače..."
Preporuke:
0
0
11 utorak, 08 decembar 2009 10:59
dragoslav pavkov
"Kazne za prekrsaje, sa druge strane treba da budu
rigorozne. Siromastvo ne moze biti oparvdanje za
nepostovanje."


Tačno!Ali neka ne prejudiciraju da je svako ko vozi stari automobil automatski neodgovoran vozač koji će mrtav-ladan voziti i neispravno vozilo.To što neko ne može da kupi nov auto nikako ne znači da treba da se vozi taksijem,da citiram jednu evropsku facu:"Ako nemaju hleba-neka jedu kolače..."
Preporuke:
0
0
12 sreda, 09 decembar 2009 02:53
Srboljub Savic
@ Pavkov
Ako pazljivije procitate moj komentar, videcete
upravo to-da ni stari automobil, ni stari vozaci,
ne znace, samo po sebi, povecanje rizika.
[U zemlji koja vrvi od najnovijih, naj... auto-mobila svakodnevno, vozim "krntiju" staru 15 godina, a sa 68 odavno nisam mlad.]
Predlagaci i "pisci" zakona rade ustvari za
bezbrojne prodavce automobila u Srbiji, vec u
nevolji, jer se, samo iz "leasing"-a preduzecima vraca 20% automobila.
U svetu, mnoge stvari u saobracaju su pod uticajem
institucije i logike osiguranja, pa nema mesta
mnogim rogobatnim a neefikasnim idejama.
Pored lose odrzavanih i neadekvatnih (nema zao-
bilaznica naseljenih mesta na magistralnim pravcima, mnoge krivine i nagibi u njima su za
zaperzna kola a ne automobile, osvetljenje, ...)
puteva imamo korupciju u sistemu obuke i nisku
saobracajnu kulturu.
Saobracajna kultura se stvara (ne preko noci)
i ucenjem i kaznama (dokazano sredstvo).
Retko novo a dobro je da saobracajna policija
nece naplacivati novcane kazne "na licu mesta".
[U zemlji bez najosnovnije saobracajne kulture,
gde vaze nepisana pravila-jaca od onih napisanih,
zna se ko kome placa (na mest i bez policije i
suda) i to ima vise uticaja nego bilo sta drugo.
Krivac -(ili "krivac") prevesce povredjenog do
bolnice, platiti troskove lecenja ili se odmah
nagoditi o isplati procenjene stete. ]
Kao i citav niz zakona, pripremanih i donetih,
i ovaj je radjen mimo ocekivane demokratske
procedure. Kad se na to doda gradjanska rezigna-
cija, rezultat je "zakon" koji ce svi zeleti da
"krse", a neki nece znati kako da sprovode.
[Novi-revidirani Zakon o informisanju ili Zakon
o planiranju i gradnji, su najbolji primeri.]
S. Savic
Preporuke:
0
0
13 sreda, 09 decembar 2009 10:53
Šumadinac
Još jedno nepotrebno breme teško za nošenje, koje nam tovare na leđa mimo naše volje.A tu su mediji, policija, političari, sluge raznih interesnih grupa, da nas ubeđuju da smo divljaci i da treba neko da nas "uvede u red". Između redova se može videti: pohlepa vlasti bez mere i osećaja za teško materijalno stanje naroda, želja za nadzorom ljudi, ograničavanje kretanja i slobode, još veća korupcija i brojne zloupotrebe usled "tumačenja" i "procene" od strane policije...
A šta je sa putevima? Kvalitet i cena goriva? Nizak standard građana? Selektivna primena zakona?
Kao što pesnik reče "od pandura načinismo velikaše", pa kao u američkim filmovima, svakodnevno defiluju i ubeđuju opljačkane građane koji su njihovi problemi, odvlačeći pažnju od onih ključnih...Naravno, pozivaju se na Evropu, ma šta to značilo. A evropski je ono što odgovara vlastodršcima.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner