Citao sam vise clanaka profesorke Popovic i u drugim listovima ali i pored pristojnog i neuvredljivog teksta komentari mi nisu objavljivani
verovatno sto sam imao suprotno misljenje u odnosu na njene clanke.Sto se tice njene analize siromastva u Americi ona kao uvazeni saradnik MMF i Svetske banke verovatno nije imala prilike da prodje i vidi siromastvo zauzetoscu na kongresima
koji se odrzavaju u prestiznim objektima.
Uperodu od 1975-1988 godine boravio sam svake godine od dve do cetiri nedelje godisnje u Americi
i video mnoge velelepne i impozantne objekte koji su
me fascinirali, ali vise od toga jad i beda u pojdinim krajevima(Harlem,Bronks u New Yorku,rezervati Indijanaca u Tusonu,delovi srednjeg zapada,itd.),pa bih pitao gospodju profesorku da li je i par miliona gladnih i beznadeznih malo za tako bogatu zemlju a to je veci
broj od ukupnog stanovnistva Srbije, pa neka mi ona sa ekonomskog aspekta objasni zasto oni toliko
pomazu druge a ne svoje stanovnike.
Zeleo bih ovom prilikom da Vasa cenjena redakcija
zamoli profesorku Popovic da da svoje makroekonmsko
vidjenje izlaska iz krize u nasim uslovima.
Preporuke:
0
0
4
ponedeljak, 30 novembar 2009 17:39
Baki
Vidi se (ne)ozbiljnost analitičarke CLDS prema kojoj u SAD praktično ne postoje siromašni.
Odličan potez autora gde se suprotstavljaju dva teksta na istu temu.
Preporuke:
0
0
5
ponedeljak, 30 novembar 2009 18:26
sava
Svaka cast NSPM-u na ovoj paraleli koja jasno pokazuje da je neo-liberalizam masinerija za osiromasivanje narodnih masa, a Danica Popovic se po ko zna koji put pokazuje kao neo-liberalni "zilot", a ne ekonomski strucnjak,koji bi trebao da se bavi analizom, a ne propagandom.
Zar stvarno mislite da Feeding America postji da bi se pomoglo onima koji zaradjuju samo 22000$ godisnje?
Preporuke:
0
0
6
ponedeljak, 30 novembar 2009 18:27
Slika
Zanimljiva su mi slike gđe Popović uz njene članke, naročito u Politici. Tamo je na slici bar 20 godina mlađa nego u stvarnosti, što sam ustanovio kad sam je jednom video na televiziji, i prilično se iznenadio time. Nikako ne mogu da povežem njenu visoku stručnost, nezavisne stavove i priličnu pismenost s potrebom da neobjektivno predstavlja sebe izgledom na fotografijama u novinama. Ona sasvim normalno i dobro izgleda za svoje godine, pa mi je to utoliko više neshvatljivo. Pisao sam više puta Politici o tome, kao o fenomenu, bez ikakve namere da bilo koga povredim, ali nijednom mi nisu objavili komentar.
Preporuke:
0
0
7
ponedeljak, 30 novembar 2009 18:50
Ljubiša Spasojević
E Dano, Dano
Lepo ti je sve strano
Ne veruješ američkoj gladi
Al' veruješ srpskoj žutoj vladi.
Preporuke:
0
0
8
ponedeljak, 30 novembar 2009 19:34
Petrovic
Problem gladi u svetu raste, moze se resiti preko ozbiljnije akcije vodecih zemalja u svetu ali se ne resava, malo znamo o tome. Najstrasnije je da deca umiru, surova stvarnost. Problem gladi u Americi bi takodje mogao da se resi za sada resavaju preko akcija besplatnih obroka ali nije dovoljno, to je tema za sebe. Demokrate pokusavaju da rese sa njima dostupnim merama ali bez ozbiljnijih efekata.
Profesorka Popovic se olako odlucila da komentarise americku bedu; ti komentari su cesto proizvoljni i povrsni i bez pravih efekata. Vise bih ocekivala od Univerzitetskog Profesora -- .Amerika nije najbogatija zemlja na svetu; po zvanicnim statistikama iz Svetske Banke ili MMF-a ona je na cetvrtom tj sestom mestu posle Norveske, Luksemburga, Singapura ...dzin na staklenim nogama.
Amerika je i zemlja velikih socijlalnih razlika pa tako imamo to ruzno lice americke bede nedostupnost lecenja, neadekvatna ishrana i nedostatak ishrane ...ljudi koji rade ali ne mogu da plate rastuce troskove zivota; beda ima razna lica i treba je dobro pogledati; podela na one koji imaju i one koji nemaju; komentarisnje na osnovu nekih emisija na RTS-u bez dobrog poznavanja americke stvarnosti nema smisla.
Preporuke:
0
0
9
ponedeljak, 30 novembar 2009 20:10
Ala
USA 22,000$ godisnje je minimalc kao i srpski minimalac.
Price prof.Popovic o petosobnim kucama (memla,nesigurni kvartovi,zardjala kanalizacija i vodovod),negiranje strasne sirotinje i armije beskucnika u SAD,deluju vise nego neumesno i neozbiljno.
Javne kuhinje i sklonista za beskucnike tuzan su prizor.
Ko nije video armiju beskucnika kako jutrom izlazi iz podzemnih prolaza u sred Nju Jorka,taj nije video jad i bedu.
I najsiromasniji srpski seljak ima svoju jabuku,sljivu,kozu i catrlju....
Nego,kako da prehranimo narod,"ekspertkinjo"Popovic?!
Preporuke:
0
0
10
ponedeljak, 30 novembar 2009 20:45
Nepristrasan
Da siromašni Amerikanci gladuju objavila je i „Politika“ 1. oktobra ove godine pod naslovom „Rekordan broj korisnika bonova za hranu u SAD“. U tekstu se prenose navodi iz SAOPŠTENjA VLADE SAD prema kome je broj Amerikanaca koji primaju bonove za hranu dostigao u julu ove godine rekordnih 35,9 miliona. Prosečna vrednost bonova po korisniku iznosi 130 dolara mesečno. U tekstu se navode i podaci američkog statističkog biroa prema kojima je broj stanovnika SAD koji su prošle godine živeli ispod linije siromaštva dostigao 39,8 miliona.
Smanjenje siromaštva u Americi je prioritetan cilj vlade Baraka Obame i sadašnja američka administracija ne krije taj problem. Zato je nejasno zašto se gospođa Popović našla pozvanom da negira činjenice koje objavljuje vlada SAD i zašto te podatke pripisuje „plitkoumnosti izveštača koji uz buđav lebac za večeru iskreno žale neki imućan svet koji prolazi kroz teška vremena“.
Preporuke:
0
0
11
ponedeljak, 30 novembar 2009 20:59
Sima
Profesorku Popović sam pre šest ili više meseci svojim ušima čuo kako u emisiji Studija B izjavljuje: "Priča sa "Fijatom" je završila posao pred i izbore i to je to. Pa šta?!"
Za mene se tu završila svaka priča o stručnosti, objektivnosti, pa ako hoćete, i dobronamernosti dotične gospođe.
Ovo je tipičan primer "slepila" ovdašnjih eksperata za ekonomsku i moralnu krizu koja žestoko drma same temelje neoliberalizma. Prema njima, Milošević je bio tek slabovid kad je prevideo pad Berlinskog zida ili kad je uputio čestitke pučistima u Ruskoj Dumi. Prema našim neoliberalnim ekonomskim ekspertima i Domanovićev vođa ima oko sokolovo.
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 30 novembar 2009 21:33
Prvo panika a onda pljačka!
Obamina administracija širi paniku da bi mogla da opravda veliku krađu. Situacija u današnjim SAD strašno podseća na Miloševićevu "socijalističku" politiku. Dok je Miloševićev RTS širio laži, predstavljajući Miloševića kao zaštitnika interesa obespravljenih socijalnih slojeva, elita Miloševićevog režima opljačkala je društvenu imovinu. Tako izgleda i Obamin socijalizam: njegovi tajkuni se bogate predstavljajući se kao zaštitinici siromašnih i gladnih.
Profesorka Danica Popović je sasvim u pravu!
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 30 novembar 2009 22:09
Nikola
a poenta rješenja problema gladnih u Americi je?
Stvarno bi me zanimalo da to čujem.
Uostalom, milion gladne američke dece je koliko?
0,3 ili 0,5% američkog stanovništva?
17 miliona navodno gladnih (a oni su gladni zbog nezaposlenosti u 2009. godini, a nisu gladni decenijama) je ispod 5% stanovništva SAD (308 miliona).
Stoga, koga briga? U Srbiji ima bar pet puta više gladnih.
Preporuke:
0
0
14
ponedeljak, 30 novembar 2009 22:22
uvek isto
Tipican NSPM pristup. Najgore zapadne novine se tretiraju kao neprikosnoveni autoritet ako potvrdjuju ukorenjene predrasude. Ipak je ovo ozbiljan clanak, baziran na ciframa. Otprilike kao i onaj o 500,000 Albanaca ubijenih na Kosovu.
Preporuke:
0
0
15
ponedeljak, 30 novembar 2009 22:32
mitar
Osnivam nevladinu milosrdnu organizaciju
ZA POMOĆ GLADNOM I JADNOM AMERIČKOM NARODU
Očekujem da se svi Srbi učlane i daju milosrdnu pomoć. Zadužili su nas.
Preporuke:
0
0
16
ponedeljak, 30 novembar 2009 22:40
Nepristrasan
Američki Census Bureau je odredio kao apsolutni prag siromaštva za jednočlano domaćinstvo godišnji iznos od 10.400 dolara ili 866 dolara mesečno. Ovaj iznos za određivanje siromaštva važi u 48 saveznih država dok je na Aljasci i Havajima nešto viši i iznosi 13.000 odnosno 11.960 dolara godišnje.
Poređenja između zemalja u tom pogledu su vrlo diskutabilna zbog velikih razlika u strukturi troškova i cenama. Primera radi,prosečna stanarina za trosoban stan u Njujorku iznosi 3.084 dolara mesečno.
Preporuke:
0
0
17
ponedeljak, 30 novembar 2009 23:24
Misa
Bitno je da je americka vlada kao i vlade EU svesne problema siromastva koje nastaje pre svega zbog neravnomernih primanja zaposlenih i neodgovarajuce poreske politike. Po nasim standardima u Srbiji ima 9% siromasnih sto je najniza stopa siromastva u Evropi, naravno mi siromastvo racunamo po nekim merilima koje niko u svetu ne koristi pa su podaci neuporedivi. Cak je i MMF rekao da nedovoljno izdvajamo za socijalnu politiku. Stvar je u tome dali si svestan problema i dali nesto radis da ih otklonis. Uostalom sta je zadatak bilo koje vlade u svetu ako ne da svom stanovnistvu obezbedi sto visi standard.
Preporuke:
0
0
18
ponedeljak, 30 novembar 2009 23:49
Nikola Turajlić
Autorski tekst Krisa Mek Grila je suha obrada statističkih podataka, koja ne zaslužuje posebni komentar.
Medjutim tekst uvažene profesorke Popović, zvezde na srpskom neoliberalnom nebu, koja stalno šalje zrake svetla na sumornu stvarnost, zaslužuje svaku pohvalu.
Nadam se da će mi čitaoci oprostiti moju drskost da dopunim umne misli uvažene profesorke.
Prvi dojam koji sam stekao po čitanju teksta je asocijacija na jednu damu iz historije, tj. da kobajagi siromašni Amerikanci (bogataši za srpsku sveučilišnu elitu) kada nemaju hleba jedu kolače, a uz to stanuju u vilama, voze se u više auta.Oni se samo zbog čiste obesti nastanjuju u vikend kućicama i šatorima (zbog zdravog života u prirodi) ili se spuštaju u kanalizaciju (zbog želje da budu bliže utrobi majčice zemlje).
Iako to nije u direktno vezano uz tekst, ističem da je uvažena profesorka bila jedan od kreatora srpskog puta u svetlu budućnost (šatori i vikend kućice su bliska perspektiva).
Garancija svetle budućnosti su bolonjski stručnjaci koje ona i njeni istomišljenici pripremaju za dokončenje projekta i nastavak upravljanja srpskim društvom.
Jedino što mi remeti miran san je to što Obama kasni sa traženjem pomoći od uvažene profesorke u objašnjavanju Amerikancima kako im je dobro.
Neki od komentatora bi joj mogli biti asistenti u ovom budućem poslu.
Preporuke:
0
0
19
utorak, 01 decembar 2009 00:36
Petrovic
Mislim da jos nemamo podatke koliko je siromasnih i gladnih u Americi u ovoj godini; bojim se nema ni jasnih podataka, nivo siromastva od 21 hiljade godisnje za porodicu od tri clana je bio odredjen 1960 i od tada se nije menjao; neke samohrane majke rade i po dva posla da bi prehranile svoju decu, a statisticki se ne obradjuje; prema tome nivo siromastva nije isti na severo istoku i na jugu Amerike, troskovi zivota se razlikuju od regiona do regiona. Siromastvo je najmanje na nivou od 20 % Posle svega sto je americka politika uradila u Srbiji niko u Srbiji ne mora da ima osecaj za nevolje siromasnih u Americi, ali je ovde veoma uociljivo da Profesor komentarise povrsno i netacno o siromastvu u USA.
U USA nema milosti u odnosima medju klasama,neka moderna verzija Dickensovu Engleske; kako su se odnosili prema nama devedesetih , isto se "privilegovani" odnose prema svojim sugradjanima. Takvi surovi medjusobni odnosi su koliko vidim preslikani i u Srbiji gde takodje o siromasnima i gladnima u Srbiji niko ne brine; Zato sto vrhuska u Srbiji voli da imitira Ameriku sa kojom neka ama bas nikakve veze ali preko noci posle otimacine postali surovi kapitalisti ...
Preporuke:
0
0
20
utorak, 01 decembar 2009 02:52
Petar
Ne razumem zasto je "Guardian Weekly Australian Edition" respektabilan izvor za bilo sta.
Tekst ne nudi nikakve kriterijume na osnovu kojih se definise "veoma slaba ishrana". No, u svakom slucaju 6.7 miliona je tek nesto vise od 2% americke populacije.
Tekst je takodje tendenciozan utoliko sto se po pravilu koristi primerima iz najsiromasnijih drzava, kao sto su Misisipi i Zapadna Virdzinija. Kud ne rekose kakvo je stanje u Konektikatu ili Vasingtonu?
Ako su vec u Zapadnoj Virdziniji i Misisipiju toliko siromasni, kako je moguce da su istovremeno i najdeblji? Naime, te dve drzave imaju najveci procenat gojaznih u SAD, a mnogobrojna istrazivanja pokazuju da je gojaznost u Americi pre svega problem siromasnih slojeva (sto se inace vidi i golim okom).
U Americi je strasno biti siromasan iz raznih razloga. Glad nije jedan od njih.
Preporuke:
0
0
21
utorak, 01 decembar 2009 03:06
ciha
u svakom drustvu ima oko 1% osoba sa psihickim tegobama koje ih onesposobljavaju u svakodnevnom zivotu i radu (pogledaj sliku u drugom tekstu) ili jednostavno nesposobnih da se brinu o sebi.Inace veliki procenat beskucnika je obolio od sizofrenije! I u zemlji sa razvijenim socijalnim programima poput Norveske, Belgije, Danske, Svajcarske itd... ima pojedinaca ili grupa koje jednostavno gladuju al ne iz razloga sto ne mogu da priuste ili sto drzava nije nasla nacina da im obezbjedi neki minimum uslova. Zasto u USA ima vise gladnih nego u gore navedenim drzavama? Zato sto drzavu to ne interesuje. Neoliberalizam, snadji se kako znas i umijes! Ko se ne uklapa u sistem propada! To je poenta sa siromastvom u USA. Sa druge strane u nerazvijenim zemljama su i "najnapredniji" u problemima, gladni, zedni, goli i bosi!
Preporuke:
0
0
22
utorak, 01 decembar 2009 05:34
Dana je super!
Samo napred, profesorka Dano, ima i nas koji Vas veoma, veoma dobro razumemo... I razumemo zbog čega neke stvari morate da kažete baš na taj način i zbog čega neke druge stvari ne možete (eksplicitno) da kažete... Ima i nas koji umemo da čitamo između redova! Ne dopustite da Vas obeshrabre!
Preporuke:
0
0
23
utorak, 01 decembar 2009 09:09
Jasna Simonović
O kvazi siromaštvu se može svuda govoriti... odnosno o ljudima koji ne mogu da "zadovolje" održavanje postignutog standarda života...
U svakom slučaju primer koji je profesorka navela je vrlo edukativan...
Kod nas je kvazi-siromaštvo izuzetno jako...ono podrazumeva one koji bogatstvo talože na drugim lokacijama, a siromaštvo u svojoj tkz. zemlji...pa još "biju" po njoj...da im ceni i "plaća dividendu" za ono što su mimo zakona i neprijavljeno radili...
Pravo siromaštvio ustvari i nije siromaštvo, "filozofski" govoreći...ono je pravi nedostatak života...kao rat, kao ubistvo, kao bez-kiseonično stanje, kao ugroženost bez prestanka...
Kod nas je i kvazi bogatstvo jako...Da bi ono preško u bogatstvo zaista je potrebno biti smart a ne samo "blunt" (kako "nas" lepo opisa Danka na protestu, a meni se svidelo)...
Preporuke:
0
0
24
utorak, 01 decembar 2009 09:20
Srboljub Savic
Konstaatcija o siromastvu u svetu je isto sto sla-
vodobitno reci da se zemlja okrece oko sunca.
Obecavanje (medju njima i Dzefri Saks) i rezolucija
UN, da se iskoreni siromastvo za 15 godina (vec 3-4
protekle) je licemerje bez trunke stida.
Siromastvo u Srbiji-tuzna stvarnost, sramota je,
koju samo pohlepna partiokratska oligarhija, pod-
nosi bec trunke crvenila.
Pisanje postovane g. profesor Popovic o SAD, samo
govori o karakteru "liberalnih deemokrata" uopste,
dok njeno pisanje, na nivou traca na zurci, govo-
ri kakve cemo strucnjake dobiti od njenog pisanja
(i potpisa u index-u).
[Dovoljno je sabrati sve njene napise u novinama
i malo zaviriti u njen "web site" pa zakljuciti.]
O SAD i siromastvu tamo, svojim pisanjem dokazuje,
da ne zna ni koliko za osnovnu skolu. Takodje,
bolje da se nije "latila kompjutera", kad u Srbiji
ljudi visokog obrazovanja u kontejnerima za djubre
traze spas i kad je nezaposlenost presla 30% (a 10%
je gornja granica prihvatljivog).
Desavanja u SAD i Srbiji nisu ni cudo ni tesko ob-
jasnjivi. Jedino se razlikujemo po brzini procesa i
pocetku.
U SAD je poodavno zapoceo proces smanjivanja idus-
trijske proizvodnje i zamene domaceg, uvoznim. Uvoz
je u rukama krupnih trgovacko-finansijskih korpo-
racija, pa otuda veliko bogacenje malog procenta
populacije, "zadovoljavajucih" cifara-opstih fi-nasijskih pokazatelja, a siromasenja sve veceg
procenta stanovnistva.
[Mere siromastva u SAD, kao ni (znacaj) petosobne
kuce(tamo, nista posebno) nisu mera za ostali
svet.]
Poljoprivreda (odavno subvencionisana) ionako zapo-
sljava vrlo mali procenat stanovnistva, pa ne moze da kompenzira, visak vrednosti koji se stvara u
proizvodnji, a smanjenoj "preseljenjem" van SAD.
Inrecija priliva nekvalifikovane radne snage nije
stala, omogucujuci poslodavcima dalje smanjenje
plata (vrlo ilustrativno u, do skoro, elitnoj vaz-
duhoplovnoj industriji)i sirenje siromastva.
U Srbiji je proces brzi.
S posovanjem,
S. Savic
Preporuke:
0
0
25
utorak, 01 decembar 2009 10:33
drasko
Gospodjo,pogledajte dobro svoju diplomu (ukoliko je imate) da na njoj ne stoji mozda neko drugo ime.
Preporuke:
0
0
26
utorak, 01 decembar 2009 11:29
Milutin
@Nepristrasan
Bilo bi dobro da napišete jedan tekst u kome biste naveli mnogo podataka koje ste delom naveli u svom komentaru...
Kada bismo to mogli da pročitamo, onda bismo i sami mogli da izvedemo zaključak o tome da li je problem sa siromaštvom u Americi stvaran i veliki ili je naduvan.
Iznenadio sam se da su neke stvari toliko skupe u Americi, ali isto tako ima sigurno i mnogo jeftinijih stvari.
Ako tu uzmemo primer Srbije i odnose cena u našoj državi onda možemo da primetimo jedan užasavajući podatak, a to je sledeće:
Roba široke potrošnje, hrana, benzin, kućna hemija i potrošna roba koja se koristi svakondnevno i time troši u velikim količinama mesečno u Srbiji je jako skupa.
Druga roba, bela tehnika, kompjuteri, i druga roba koja se kupuje jednom u nekoliko godina nije skupa.
A čini mi se da bi trebalo da bude obrnuto jer nam najviše novca odlazi na hranu, sapune, toaletni papir, kućnu hemiju, benzin... Neki statističari kažu da mesečno trošimo preko 60 % plate na hranu... da li je to mogućno i kuda to vodi?
Preporuke:
0
0
27
utorak, 01 decembar 2009 11:35
Nepristrasan
Ispravka:
Za jednočlano domaćinstvo prag siromaštva u SAD je u 48 saveznih država 10.830 dolara (na Aljasci $13.530, na Havajima $12.460).
Za četvoročlano domaćinstvo je u 48 država taj prag 22.050 dolara (na Aljasci $27.570, na Havajima $25.360)
Izvor: Federal Register, Vol. 74, No. 14, January 23, 2009, pp. 4199–4201
Preporuke:
0
0
28
utorak, 01 decembar 2009 14:39
Ala
@Nepristrasan
Ako se zivi u nekom sobicku u Bronksu,jede zamrznuta roba kojoj je istekao rok,oblaci u Vojsci
spasa,jede u nekoj crkvi ili sklonistu odakle se i dobiju lekovi,taj minimalac ponizva coveka i ukida mu sve slobode.
Nema sloboda bez ekonomske slobode svakog pojedinca.
Preporuke:
0
0
29
utorak, 01 decembar 2009 15:51
Nepristrasan
@Milutin
Navesti samo cene osnovnih namirnica, troškova stanovanja, prevoza, medicinskih usluga i sl, ne bi dalo pravu sliku imovnog stanja jednog Amerikanca. Postoje mnoge odbitne stavke, pre svega porezi, ali postoje i mnoge pogodnosti - novčane ili u naturi - na koje imaju pravo mnogi građani po raznim osnovama: subvencije za skupe stanarine u nekim slučajevima, oslobađanje od skupe školarine pod određenim uslovima, pravo na korišćenje raznih dotacija iz brojnih fondova i slično. Međutim, kada se uzmu u obzir svi ti elementi - i odbitni i dodatni - ostaje činjenica da je broj siromašnih Amerikanaca veliki.
Šta se konkretno podrazumeva pod siromaštvom u Americi? Od 60-ih godina kada je DŽonsonova administracija objavila rat siromaštvu ("war on poverty"), pod siromašnim se smatraju "porodice ili pojedinci koji nemaju sredstva da zadovolje osnovne potrebe za zdrav život jer nemaju dovoljne prihode da sebi priušte hranu, smeštaj i odelo neophodne da se sačuva zdravlje". ("below which families or individuals are considered to be lacking the resources to meet the basic needs for healthy living; having insufficient income to provide the food, shelter and clothing needed to preserve health".) To je tzv. apsolutna mera siromaštva ("absolute poverty line").
Preporuke:
0
0
30
utorak, 01 decembar 2009 15:55
Nepristrasan
@Milutin
Inače, u SAD je dugo negirano da siromaštvo može biti rezultat sistema. Tokom 50-ih godina se tvrdilo da je ono rezultat loše faze ekonomskog ciklusa i da automatski nestaje sa oživljavanjem ekonomske aktivnosti. Pošto se to očigledno nije dešavalo jer su kategorije siromašnih građana su opstajale i u fazi ekonomskog buma, onda se prešlo na psihološko objašnjenje. Uzrok siromaštva je, tvrdilo se, individualan. Njegovi uzroci ne leže ni u ekonomskom ni u društvenom sistemu. Siromašni su samo oni koji ne žele da rade - narkomani, alkoholočari, mentalno oboleli, otpadnici raznih vrsta. Ukratko, sistem je idealan a siromašni su sami krivi što su siromašni. Tek je DŽonsonova administracija, suočena sa realnošću - između ostalog i sa postojanjem siromašnih zaposlenih - objavila 1964. "rat siromaštvu".
Mada od kraja 80-ih broj apsolutno siromašnih u SAD neprekidno raste, "rat siromaštvu“ je relativno neuspešan jer u američkom društvu i dalje postoji otpor da se ono prihvati kao rezultat sistema. O tome najbolje svedoče otpori sa kojima se suočava Obama u sprovođenju zdravstvene reforme mada nije sporno da 39 miliona Amerikanaca, ili oko 14 odsto stanovnika SAD, nema nikakvo zdravstveno osiguranje.
P.S. Podatak o 22.050 dolara godišnjeg prihoda kao prag siromaštva koji navodi gospođa Popović se odnosi na četvoročlano domaćinstvo. Za jednočlano domaćinstvo prag siromaštva je, da ponovim, prihod od 10.830 dolara za godinu dana.
Preporuke:
0
0
31
utorak, 01 decembar 2009 16:01
Nepristrasan
@Ala
Potpuno se slažem sa Vama. Ali trudim se da iznosim samo činjenice i cifre, i to cifre koje daje Vlada SAD. I pored toga postoje ljudi koji jednostavno ne žele da vide neke istine.
Preporuke:
0
0
32
utorak, 01 decembar 2009 16:20
Zapadni Covek
Citajuci ove tekstove dolazim do spoznaje da je na srpskom nebu trenutno mesto zvezde Danice zauzela crna rupa.
Preporuke:
0
0
33
utorak, 01 decembar 2009 16:27
Milutin
Evo, kao što se iz priloženog može videti, komentatori ne moraju da se svađaju i bockaju, nego mogu i konstruktivni da budu... Hvala Nepristrasnom...
Preporuke:
0
0
34
utorak, 01 decembar 2009 17:42
Petrovic
@Nepristrasan; prema podacima iz wikipedije (najjednostavniji prikaz za siru publiku)
http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_States nivo apsolutnog siromastva je prihod oko 20 hiljada za troclanu porodicu; sa razlikama od drzave do drzave; mislim da je nivo od 20 hiljada mali za danasnje cene u USA i da ovaj nivo nije namerno ili slucajno menjan pa je tako niv siromastva od 13 procenata verovatno netacan. Zato procenjujem da je nivo apsolutno siromasnih oko 20%+; USA je mnogo poznatija po novou relativnog siromastva po kome je ona gora od mnogih industrijskih zemalja. USA je zemlja sa velikim socijalnim nejednakostima, gde se bilo kakva moc odlucivanja (moci) vrlo sporo premesta na nize slojeve i po toe su gori od vecine razvijenijih zemalja.
Zasto bi to bilo vazno za Srbiju i citaoce ovakvih blogova? Samo zato da ako vec zele da nesto nauce o sitomastvu o USA treba da znaju priblizno tacne dostpne podatke ali i njihova ogranicenja. Mislim da je tesko razumeti ako se ne zivi u toj zemlji i ne prati dostupna statistika. Slazem se sa vama da Amerika ne zeli da se bavi vecim promenama ovakvih odnosa,niti ce Obama moci da menja na bolje, njegova administracija je slaba, a nasledila je ogromne strukturne probleme. Naravoucenije za Srbiju je da ne bi trebali da se porede za USA sto cesto rade bas tamo gde su poredjenja besmislena. Kritikujemo politicku vrhusku koja je u srpsku stvarnost prenela po nesto od onoga sto su "naucili" u USA ili od njih indirektno, pa tako u Srbiji imamo danas jedno neprirodno i nepravedno polarizovano drustvo (da li znamo koliko je nivo apsolutnog i relativnog siromastva u Srbiji?) inase drustvo u Srbiji sa ovakvim kopiranjima i konfuzijama nece moci da se razvija i ide unapred.. Na zalost pisanje D. Popovic nece pomoci ni studentima, a ni Srbiji. BIlo bi zanimljivo naci sta je to sto Srbija korisno moze da nauci od Amerike a sto bi bilo od pomoci nasim stanovnicima. S postovanjem. Iz NY.
Znate u čemu je razlika između Amerike i Srbije? Samo u srednjem sloju. U Americi ga i te kako ima, ali ga u Srbiji takoreći nema. A gladnih u kapitalizmu uvek bilo i biće, nekad više, nekad manje. Pa vi vidite gde vam je srpski srednji sloj, među bogatima ili među gladnima. Isto vam je i sa Afrikancima kad ih poredite sa Amerima. Srednji sloj je u pitanju. Jedno društvo ne propada jer ima gladnih niti procveta jer ima bogatih. Jedno društvo leži na srednjem sloju. Od njega zavisi budućnost države.
Preporuke:
0
0
38
petak, 04 decembar 2009 03:55
Zoran
Samo još da vam kažem kako pratično izgleda život u SAD, pošto sam ja u SAD u mestu od 15.000 stanovnika. Stan od 120 kvadrata 500 dolara. Za hranu nam ide 500 dolara jer kuvamo. Osiguranje za kola 25 dolara mesečno jer su kola stara i nemamo prekršaje. Struja, voda i telefon je 120 dolara jer svake nedelje zovemo Srbiju po sat vremena. Pogledajte sad koliko je 20.000 dolara bruto u SAD kao granica siromaštva. Odbijte porez, ostaje oko 1500 dolara mesečno. Izvolite vidite bedu u SAD, gladnu i izmučenu. Vi se bavite terijom, a ja vam pričam praksu. To šta vam RTS pušta je smejurija, a i šta vam Politika piše. Gledam ja to svakog leta po Srbiji. Al dobro, mora nečim narod da se teši.
Preporuke:
0
0
39
nedelja, 06 decembar 2009 23:35
Nepristrasan
@Zoran
Da ponovim – prema saopštenju Vlade SAD (dakle ni Politike, ni RTS, ni NSPM, ni rekla kazala), broj Amerikanaca koji primaju bonove za hranu dostigao je u julu 2009. godine 35,9 miliona. Dakle, prema podacima američke vlade,10 odsto Amerikanaca živi od milostinje. Sumnjam da je američki Census Bureau izmislio te podatke a američka Vlada ih objavila da bi tešili Srbe. Nisam po profesiji ni filozof, ni sociolog, ni politikolog. Ne znam da li je važniji srednji, niži ili viši sloj. Bavim se jednom egzaktnom naukom i zato iznosim samo cifre i to sa referencom izvora iz koga su uzete.Ništa više i ništa manje. Inače, veoma mi je drago što Vi ne spadate u tih 10 odsto Amerikanaca i što se ne hranite pomoću bonova za hranu u iznosu od 130 dolara mesečno.
verovatno sto sam imao suprotno misljenje u odnosu na njene clanke.Sto se tice njene analize siromastva u Americi ona kao uvazeni saradnik MMF i Svetske banke verovatno nije imala prilike da prodje i vidi siromastvo zauzetoscu na kongresima
koji se odrzavaju u prestiznim objektima.
Uperodu od 1975-1988 godine boravio sam svake godine od dve do cetiri nedelje godisnje u Americi
i video mnoge velelepne i impozantne objekte koji su
me fascinirali, ali vise od toga jad i beda u pojdinim krajevima(Harlem,Bronks u New Yorku,rezervati Indijanaca u Tusonu,delovi srednjeg zapada,itd.),pa bih pitao gospodju profesorku da li je i par miliona gladnih i beznadeznih malo za tako bogatu zemlju a to je veci
broj od ukupnog stanovnistva Srbije, pa neka mi ona sa ekonomskog aspekta objasni zasto oni toliko
pomazu druge a ne svoje stanovnike.
Zeleo bih ovom prilikom da Vasa cenjena redakcija
zamoli profesorku Popovic da da svoje makroekonmsko
vidjenje izlaska iz krize u nasim uslovima.
Odličan potez autora gde se suprotstavljaju dva teksta na istu temu.
Zar stvarno mislite da Feeding America postji da bi se pomoglo onima koji zaradjuju samo 22000$ godisnje?
Lepo ti je sve strano
Ne veruješ američkoj gladi
Al' veruješ srpskoj žutoj vladi.
Profesorka Popovic se olako odlucila da komentarise americku bedu; ti komentari su cesto proizvoljni i povrsni i bez pravih efekata. Vise bih ocekivala od Univerzitetskog Profesora -- .Amerika nije najbogatija zemlja na svetu; po zvanicnim statistikama iz Svetske Banke ili MMF-a ona je na cetvrtom tj sestom mestu posle Norveske, Luksemburga, Singapura ...dzin na staklenim nogama.
Amerika je i zemlja velikih socijlalnih razlika pa tako imamo to ruzno lice americke bede nedostupnost lecenja, neadekvatna ishrana i nedostatak ishrane ...ljudi koji rade ali ne mogu da plate rastuce troskove zivota; beda ima razna lica i treba je dobro pogledati; podela na one koji imaju i one koji nemaju; komentarisnje na osnovu nekih emisija na RTS-u bez dobrog poznavanja americke stvarnosti nema smisla.
Price prof.Popovic o petosobnim kucama (memla,nesigurni kvartovi,zardjala kanalizacija i vodovod),negiranje strasne sirotinje i armije beskucnika u SAD,deluju vise nego neumesno i neozbiljno.
Javne kuhinje i sklonista za beskucnike tuzan su prizor.
Ko nije video armiju beskucnika kako jutrom izlazi iz podzemnih prolaza u sred Nju Jorka,taj nije video jad i bedu.
I najsiromasniji srpski seljak ima svoju jabuku,sljivu,kozu i catrlju....
Nego,kako da prehranimo narod,"ekspertkinjo"Popovic?!
Smanjenje siromaštva u Americi je prioritetan cilj vlade Baraka Obame i sadašnja američka administracija ne krije taj problem. Zato je nejasno zašto se gospođa Popović našla pozvanom da negira činjenice koje objavljuje vlada SAD i zašto te podatke pripisuje „plitkoumnosti izveštača koji uz buđav lebac za večeru iskreno žale neki imućan svet koji prolazi kroz teška vremena“.
Za mene se tu završila svaka priča o stručnosti, objektivnosti, pa ako hoćete, i dobronamernosti dotične gospođe.
Ovo je tipičan primer "slepila" ovdašnjih eksperata za ekonomsku i moralnu krizu koja žestoko drma same temelje neoliberalizma. Prema njima, Milošević je bio tek slabovid kad je prevideo pad Berlinskog zida ili kad je uputio čestitke pučistima u Ruskoj Dumi. Prema našim neoliberalnim ekonomskim ekspertima i Domanovićev vođa ima oko sokolovo.
Profesorka Danica Popović je sasvim u pravu!
Stvarno bi me zanimalo da to čujem.
Uostalom, milion gladne američke dece je koliko?
0,3 ili 0,5% američkog stanovništva?
17 miliona navodno gladnih (a oni su gladni zbog nezaposlenosti u 2009. godini, a nisu gladni decenijama) je ispod 5% stanovništva SAD (308 miliona).
Stoga, koga briga? U Srbiji ima bar pet puta više gladnih.
ZA POMOĆ GLADNOM I JADNOM AMERIČKOM NARODU
Očekujem da se svi Srbi učlane i daju milosrdnu pomoć. Zadužili su nas.
Poređenja između zemalja u tom pogledu su vrlo diskutabilna zbog velikih razlika u strukturi troškova i cenama. Primera radi,prosečna stanarina za trosoban stan u Njujorku iznosi 3.084 dolara mesečno.
Medjutim tekst uvažene profesorke Popović, zvezde na srpskom neoliberalnom nebu, koja stalno šalje zrake svetla na sumornu stvarnost, zaslužuje svaku pohvalu.
Nadam se da će mi čitaoci oprostiti moju drskost da dopunim umne misli uvažene profesorke.
Prvi dojam koji sam stekao po čitanju teksta je asocijacija na jednu damu iz historije, tj. da kobajagi siromašni Amerikanci (bogataši za srpsku sveučilišnu elitu) kada nemaju hleba jedu kolače, a uz to stanuju u vilama, voze se u više auta.Oni se samo zbog čiste obesti nastanjuju u vikend kućicama i šatorima (zbog zdravog života u prirodi) ili se spuštaju u kanalizaciju (zbog želje da budu bliže utrobi majčice zemlje).
Iako to nije u direktno vezano uz tekst, ističem da je uvažena profesorka bila jedan od kreatora srpskog puta u svetlu budućnost (šatori i vikend kućice su bliska perspektiva).
Garancija svetle budućnosti su bolonjski stručnjaci koje ona i njeni istomišljenici pripremaju za dokončenje projekta i nastavak upravljanja srpskim društvom.
Jedino što mi remeti miran san je to što Obama kasni sa traženjem pomoći od uvažene profesorke u objašnjavanju Amerikancima kako im je dobro.
Neki od komentatora bi joj mogli biti asistenti u ovom budućem poslu.
U USA nema milosti u odnosima medju klasama,neka moderna verzija Dickensovu Engleske; kako su se odnosili prema nama devedesetih , isto se "privilegovani" odnose prema svojim sugradjanima. Takvi surovi medjusobni odnosi su koliko vidim preslikani i u Srbiji gde takodje o siromasnima i gladnima u Srbiji niko ne brine; Zato sto vrhuska u Srbiji voli da imitira Ameriku sa kojom neka ama bas nikakve veze ali preko noci posle otimacine postali surovi kapitalisti ...
Tekst ne nudi nikakve kriterijume na osnovu kojih se definise "veoma slaba ishrana". No, u svakom slucaju 6.7 miliona je tek nesto vise od 2% americke populacije.
Tekst je takodje tendenciozan utoliko sto se po pravilu koristi primerima iz najsiromasnijih drzava, kao sto su Misisipi i Zapadna Virdzinija. Kud ne rekose kakvo je stanje u Konektikatu ili Vasingtonu?
Ako su vec u Zapadnoj Virdziniji i Misisipiju toliko siromasni, kako je moguce da su istovremeno i najdeblji? Naime, te dve drzave imaju najveci procenat gojaznih u SAD, a mnogobrojna istrazivanja pokazuju da je gojaznost u Americi pre svega problem siromasnih slojeva (sto se inace vidi i golim okom).
U Americi je strasno biti siromasan iz raznih razloga. Glad nije jedan od njih.
U svakom slučaju primer koji je profesorka navela je vrlo edukativan...
Kod nas je kvazi-siromaštvo izuzetno jako...ono podrazumeva one koji bogatstvo talože na drugim lokacijama, a siromaštvo u svojoj tkz. zemlji...pa još "biju" po njoj...da im ceni i "plaća dividendu" za ono što su mimo zakona i neprijavljeno radili...
Pravo siromaštvio ustvari i nije siromaštvo, "filozofski" govoreći...ono je pravi nedostatak života...kao rat, kao ubistvo, kao bez-kiseonično stanje, kao ugroženost bez prestanka...
Kod nas je i kvazi bogatstvo jako...Da bi ono preško u bogatstvo zaista je potrebno biti smart a ne samo "blunt" (kako "nas" lepo opisa Danka na protestu, a meni se svidelo)...
vodobitno reci da se zemlja okrece oko sunca.
Obecavanje (medju njima i Dzefri Saks) i rezolucija
UN, da se iskoreni siromastvo za 15 godina (vec 3-4
protekle) je licemerje bez trunke stida.
Siromastvo u Srbiji-tuzna stvarnost, sramota je,
koju samo pohlepna partiokratska oligarhija, pod-
nosi bec trunke crvenila.
Pisanje postovane g. profesor Popovic o SAD, samo
govori o karakteru "liberalnih deemokrata" uopste,
dok njeno pisanje, na nivou traca na zurci, govo-
ri kakve cemo strucnjake dobiti od njenog pisanja
(i potpisa u index-u).
[Dovoljno je sabrati sve njene napise u novinama
i malo zaviriti u njen "web site" pa zakljuciti.]
O SAD i siromastvu tamo, svojim pisanjem dokazuje,
da ne zna ni koliko za osnovnu skolu. Takodje,
bolje da se nije "latila kompjutera", kad u Srbiji
ljudi visokog obrazovanja u kontejnerima za djubre
traze spas i kad je nezaposlenost presla 30% (a 10%
je gornja granica prihvatljivog).
Desavanja u SAD i Srbiji nisu ni cudo ni tesko ob-
jasnjivi. Jedino se razlikujemo po brzini procesa i
pocetku.
U SAD je poodavno zapoceo proces smanjivanja idus-
trijske proizvodnje i zamene domaceg, uvoznim. Uvoz
je u rukama krupnih trgovacko-finansijskih korpo-
racija, pa otuda veliko bogacenje malog procenta
populacije, "zadovoljavajucih" cifara-opstih fi-nasijskih pokazatelja, a siromasenja sve veceg
procenta stanovnistva.
[Mere siromastva u SAD, kao ni (znacaj) petosobne
kuce(tamo, nista posebno) nisu mera za ostali
svet.]
Poljoprivreda (odavno subvencionisana) ionako zapo-
sljava vrlo mali procenat stanovnistva, pa ne moze da kompenzira, visak vrednosti koji se stvara u
proizvodnji, a smanjenoj "preseljenjem" van SAD.
Inrecija priliva nekvalifikovane radne snage nije
stala, omogucujuci poslodavcima dalje smanjenje
plata (vrlo ilustrativno u, do skoro, elitnoj vaz-
duhoplovnoj industriji)i sirenje siromastva.
U Srbiji je proces brzi.
S posovanjem,
S. Savic
Bilo bi dobro da napišete jedan tekst u kome biste naveli mnogo podataka koje ste delom naveli u svom komentaru...
Kada bismo to mogli da pročitamo, onda bismo i sami mogli da izvedemo zaključak o tome da li je problem sa siromaštvom u Americi stvaran i veliki ili je naduvan.
Iznenadio sam se da su neke stvari toliko skupe u Americi, ali isto tako ima sigurno i mnogo jeftinijih stvari.
Ako tu uzmemo primer Srbije i odnose cena u našoj državi onda možemo da primetimo jedan užasavajući podatak, a to je sledeće:
Roba široke potrošnje, hrana, benzin, kućna hemija i potrošna roba koja se koristi svakondnevno i time troši u velikim količinama mesečno u Srbiji je jako skupa.
Druga roba, bela tehnika, kompjuteri, i druga roba koja se kupuje jednom u nekoliko godina nije skupa.
A čini mi se da bi trebalo da bude obrnuto jer nam najviše novca odlazi na hranu, sapune, toaletni papir, kućnu hemiju, benzin... Neki statističari kažu da mesečno trošimo preko 60 % plate na hranu... da li je to mogućno i kuda to vodi?
Za jednočlano domaćinstvo prag siromaštva u SAD je u 48 saveznih država 10.830 dolara (na Aljasci $13.530, na Havajima $12.460).
Za četvoročlano domaćinstvo je u 48 država taj prag 22.050 dolara (na Aljasci $27.570, na Havajima $25.360)
Izvor: Federal Register, Vol. 74, No. 14, January 23, 2009, pp. 4199–4201
Ako se zivi u nekom sobicku u Bronksu,jede zamrznuta roba kojoj je istekao rok,oblaci u Vojsci
spasa,jede u nekoj crkvi ili sklonistu odakle se i dobiju lekovi,taj minimalac ponizva coveka i ukida mu sve slobode.
Nema sloboda bez ekonomske slobode svakog pojedinca.
Navesti samo cene osnovnih namirnica, troškova stanovanja, prevoza, medicinskih usluga i sl, ne bi dalo pravu sliku imovnog stanja jednog Amerikanca. Postoje mnoge odbitne stavke, pre svega porezi, ali postoje i mnoge pogodnosti - novčane ili u naturi - na koje imaju pravo mnogi građani po raznim osnovama: subvencije za skupe stanarine u nekim slučajevima, oslobađanje od skupe školarine pod određenim uslovima, pravo na korišćenje raznih dotacija iz brojnih fondova i slično. Međutim, kada se uzmu u obzir svi ti elementi - i odbitni i dodatni - ostaje činjenica da je broj siromašnih Amerikanaca veliki.
Šta se konkretno podrazumeva pod siromaštvom u Americi? Od 60-ih godina kada je DŽonsonova administracija objavila rat siromaštvu ("war on poverty"), pod siromašnim se smatraju "porodice ili pojedinci koji nemaju sredstva da zadovolje osnovne potrebe za zdrav život jer nemaju dovoljne prihode da sebi priušte hranu, smeštaj i odelo neophodne da se sačuva zdravlje". ("below which families or individuals are considered to be lacking the resources to meet the basic needs for healthy living; having insufficient income to provide the food, shelter and clothing needed to preserve health".) To je tzv. apsolutna mera siromaštva ("absolute poverty line").
Inače, u SAD je dugo negirano da siromaštvo može biti rezultat sistema. Tokom 50-ih godina se tvrdilo da je ono rezultat loše faze ekonomskog ciklusa i da automatski nestaje sa oživljavanjem ekonomske aktivnosti. Pošto se to očigledno nije dešavalo jer su kategorije siromašnih građana su opstajale i u fazi ekonomskog buma, onda se prešlo na psihološko objašnjenje. Uzrok siromaštva je, tvrdilo se, individualan. Njegovi uzroci ne leže ni u ekonomskom ni u društvenom sistemu. Siromašni su samo oni koji ne žele da rade - narkomani, alkoholočari, mentalno oboleli, otpadnici raznih vrsta. Ukratko, sistem je idealan a siromašni su sami krivi što su siromašni. Tek je DŽonsonova administracija, suočena sa realnošću - između ostalog i sa postojanjem siromašnih zaposlenih - objavila 1964. "rat siromaštvu".
Mada od kraja 80-ih broj apsolutno siromašnih u SAD neprekidno raste, "rat siromaštvu“ je relativno neuspešan jer u američkom društvu i dalje postoji otpor da se ono prihvati kao rezultat sistema. O tome najbolje svedoče otpori sa kojima se suočava Obama u sprovođenju zdravstvene reforme mada nije sporno da 39 miliona Amerikanaca, ili oko 14 odsto stanovnika SAD, nema nikakvo zdravstveno osiguranje.
P.S. Podatak o 22.050 dolara godišnjeg prihoda kao prag siromaštva koji navodi gospođa Popović se odnosi na četvoročlano domaćinstvo. Za jednočlano domaćinstvo prag siromaštva je, da ponovim, prihod od 10.830 dolara za godinu dana.
Potpuno se slažem sa Vama. Ali trudim se da iznosim samo činjenice i cifre, i to cifre koje daje Vlada SAD. I pored toga postoje ljudi koji jednostavno ne žele da vide neke istine.
http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_States nivo apsolutnog siromastva je prihod oko 20 hiljada za troclanu porodicu; sa razlikama od drzave do drzave; mislim da je nivo od 20 hiljada mali za danasnje cene u USA i da ovaj nivo nije namerno ili slucajno menjan pa je tako niv siromastva od 13 procenata verovatno netacan. Zato procenjujem da je nivo apsolutno siromasnih oko 20%+; USA je mnogo poznatija po novou relativnog siromastva po kome je ona gora od mnogih industrijskih zemalja. USA je zemlja sa velikim socijalnim nejednakostima, gde se bilo kakva moc odlucivanja (moci) vrlo sporo premesta na nize slojeve i po toe su gori od vecine razvijenijih zemalja.
Zasto bi to bilo vazno za Srbiju i citaoce ovakvih blogova? Samo zato da ako vec zele da nesto nauce o sitomastvu o USA treba da znaju priblizno tacne dostpne podatke ali i njihova ogranicenja. Mislim da je tesko razumeti ako se ne zivi u toj zemlji i ne prati dostupna statistika. Slazem se sa vama da Amerika ne zeli da se bavi vecim promenama ovakvih odnosa,niti ce Obama moci da menja na bolje, njegova administracija je slaba, a nasledila je ogromne strukturne probleme. Naravoucenije za Srbiju je da ne bi trebali da se porede za USA sto cesto rade bas tamo gde su poredjenja besmislena. Kritikujemo politicku vrhusku koja je u srpsku stvarnost prenela po nesto od onoga sto su "naucili" u USA ili od njih indirektno, pa tako u Srbiji imamo danas jedno neprirodno i nepravedno polarizovano drustvo (da li znamo koliko je nivo apsolutnog i relativnog siromastva u Srbiji?) inase drustvo u Srbiji sa ovakvim kopiranjima i konfuzijama nece moci da se razvija i ide unapred.. Na zalost pisanje D. Popovic nece pomoci ni studentima, a ni Srbiji. BIlo bi zanimljivo naci sta je to sto Srbija korisno moze da nauci od Amerike a sto bi bilo od pomoci nasim stanovnicima. S postovanjem. Iz NY.
Samo da postavim link s mapom na kojoj se vidi koliko procenata ljudi prima bonove za hranu
PERCENTAGE OF EACH GROUP THAT RECEIVES FOOD STAMPS
COUNTY STATE 2009 POP. ALL PEOPLE CHILDREN WHITES BLACKS CHANGE '07-'09
Wade Hampton Alaska 7,848 49% 62% 6% 19% -6%
Owsley Kentucky 4,667 49% 64% 49% >90% +5%
Shannon South Dakota 13,687 49% 60% 31% 1% +15%
Pemiscot Missouri 18,293 47% 73% 34% 86% +10%
Todd South Dakota 10,207 46% 60% 18% 10% +12%
Sioux North Dakota 4,267 45% 63% 7% 0% +12%
Dunklin Missouri 31,300 44% 73% 37% >90% +16%
East Carroll Louisiana 8,063 43% 74% 12% 57% -2%
Humphreys Mississippi 10,175 43% 65% 11% 55% +9%
Wolfe Kentucky 6,933 42% 56% 43% 14% +5%
Perry Alabama 10,550 41% 72% 7% 57% +7%
Phillips Arkansas 21,213 39% 62% 16% 54% -6%
Rolette North Dakota 13,697 39% 57% 9% 2% +12%
Ripley Missouri 13,446 39% 65% 39% 22% +22%
Ziebach South Dakota 2,470 39% 60% 10% None +14
Da ponovim – prema saopštenju Vlade SAD (dakle ni Politike, ni RTS, ni NSPM, ni rekla kazala), broj Amerikanaca koji primaju bonove za hranu dostigao je u julu 2009. godine 35,9 miliona. Dakle, prema podacima američke vlade,10 odsto Amerikanaca živi od milostinje. Sumnjam da je američki Census Bureau izmislio te podatke a američka Vlada ih objavila da bi tešili Srbe. Nisam po profesiji ni filozof, ni sociolog, ni politikolog. Ne znam da li je važniji srednji, niži ili viši sloj. Bavim se jednom egzaktnom naukom i zato iznosim samo cifre i to sa referencom izvora iz koga su uzete.Ništa više i ništa manje. Inače, veoma mi je drago što Vi ne spadate u tih 10 odsto Amerikanaca i što se ne hranite pomoću bonova za hranu u iznosu od 130 dolara mesečno.