Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Kraj turbo-folka

Komentari (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 16 novembar 2009 13:52
vlks
Ovo pranje biografija me strašno nervira. Sada mi kao nemamo pamćenje pa ne znamo šta je taj isti Popović puštao do pre mesec dana.
Šminkanje šunda.
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 16 novembar 2009 14:14
Jasna Simonović
Mene interesuje "koren" po kom licitacija na broj 3777 ima pravo da me non stop uznemirava mobilnim telefonom nudeći mi da licitiram za stan..."Silovanje Srbije?"
Mene interesuje izmirenje poreskih obaveza "muzičkih" državljana SRJ odnosno Srbije u protekle dve decenije, kao i da li je čist novac koji je u privrednom opticaju, ne samo muzičkom.....
A to da li se nekom više sviđa Stoja ili Pamela, to je stvar ukusa...
A to da je pesma, turbo ili straight, bila uteha ljudima u nekim najtežim trenucima i to je tačno..
A to da klavir mora da se dovoljno voli dsa bi svirao, i to je tačno...
A to da je svaki monopol štetan, i to je korisno...(vučem jednu prostu lekciju u sebi da čovek uvek treba da se "odrekne" polovine da ne bi bio sam u nečemu...narodna preteča zakona o monopolizmu?!!) ...
A to da je jedan od najpoznatijih stihova Tom Džonsa: "I felt the knife in my hand and she laughed no more" i to je tačno ...
Zato postoje odrasli da decu uče da je u rečima svašta, a u delu još više ako se dobro čini...

I sa "svilenim koncem" svašta se može uraditi...
Naravno ono lepo!
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 16 novembar 2009 15:02
Marko
Autorka na nekoliko mesta piše krajnje afirmativno o Saši Popoviću, ističući značaj, na nekim mestima čak i revoluconarnu ulogu ovog čoveka (kao npr. kad govori o famoznoj 2004.godini).
Pa svako ko malo poznaje njegovu biografiju, zna koliki je uticaj imao na kolaboriranje i totalnu propast narodne muzike još od Lepe Brene, preko onih travestija sa Zamom, pa sve do priče o Grand Prodakšnu i ovo sad sa zvezdama (a bile su i zvezdice granda!).
Naravno to autorka nigde ne spominje, nego ovde priča kako dotični čišćenjem nepodobnih i nekreativnih faktički spašava muzičku scenu u Srbiji i okreće je ka novom i modernom konceptu. Pritom sama ističe činjenicu da dotični ne lete iz Granda zbog neukusa i šunda, već zbog trendova i novih kretanja na novokomponovanoj muzičkoj sceni.
A sama konstrukcija da novi pravac u Grandu je po kvalitetu nešto sasvim novo i kvalitetnije i sa više ukusa uopšte nije za komentarisanje, samo bih posavetovao autorku članka da malo presluša te nove trendove.
Takođe otkud konstrukcija da je dotična muzika više slušana vani, nego ovde??? To što Mile Kitić nije anpunio Arenu nije nikakav pokazatelj, kad dotični se čuje u svakoj diskoteci ili splavu širom Srbije svakog vikenda, da ne pričam o radio stanicama.
A i čak da je to tačno to ne govori ništa o nama, nego o njima i njihovom odnosu prema pravim muzičkim i životnim vrednostima.
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 16 novembar 2009 15:47
Hegemonija rasističke ideologije Druge Srbije
Krstaški rat Druge Srbije protiv autentične domaće popularne kulture, tj. protiv turbo-folka, uzima nove žrtve. U svakom pristojnom, uređenom kapitalističkom društvu, samo bi tržište određivalo uslove uspeha i neuspeha nekog proizvoda. Međutim, totalitarna Druga Srbija vodi rat ne samo protiv slobode mišljenja i izražavanja, ona je objavila rat čak i slobodi tržišta!

Priznanje Saše Popovića najbolji je dokaz da Druga Srbija ne zazire od direktnog mešanja u poslovanje industrije zabave! Industrija zabave bila je jedna od retkih uspešnih grana domaće privrede, orijentisana dobrim delom na izvoz. Totalitarna Druga Srbija, kao što je poznato, mrzi sve što je slobodno, od slobodnog odevanja do slobodnog biznisa.

Druga Srbija u turbo-folku prepoznaje svog glavnog neprijatelja iz sledećih razloga:

1. emancipacija žena: činjenica je da je turbo-folk oslobodio srpske žene konzervativnog patrijarhalnog morala; sasvim je očigledno da nema razlike između emancipatorske uloga naše Cece i rušenja svih rodnih/seksualnih stereotipa kakvo personifikuje Madona;

2. rasizam: Druga Srbija pokušava da očisti srpski kulturni prostor od svih bliskoistočnih, islamskih i semitskih uticaja; iza kritike turbo-folka kriju se islamofobija i antisemitizam (treba samo baciti pogled na manifest kulturnog rasizma Druge Srbije, Šešićkinu knjigu Neofolk kultura - Fahreta Jahić je ultimativni objekt Šešićkine mržnje samo zbog toga što dolazi iz Bosne!); takođe, poznato je da je jedan od najznačajnijih promotera emancipacije Roma, Džej Ramadanovski, dugo bio najveći trn u oku Druge Srbije;
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 16 novembar 2009 15:53
Hegemonija rasističke ideologije Druge Srbije - 2.
3. turbo-folk je oličenje principa Francuske buržoaske revolucije, opšte emancipacije, slobode mišljenja, slobodnog tržišta, ravnopravnosti građana itd.

4. Turbo-folk predstavljao je medij sporazumevanja između balkanskih naroda čak i tokom krvavog građanskog rata! Ceca, Indira i Sinan bili su možda jedini pravi faktori mira na Balkanu tokom krvavih devedesetih. Zbog toga, napad na turbo-folk predstavlja pokušaj da se sruše svi mostovi između balkanskih naroda!

U svom krstaškom pohodu na sve moderno, emancipatorsko, kosmopolitsko, univerzalističko i građansko, Druga Srbija je sasvim ispravno prepoznala svog glavnog neprijatelja u emacipatorskoj ideologiji turbo-folka!

Zbog svega navedenog, mislim da je došlo krajnje vreme da kažemo NE kju-kluks-pohodima na turbo-folk!

Smrt fašizmu - sloboda folku!
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 16 novembar 2009 15:58
Simic Manojlo
Ovde se govori o godinama 1990. 2004. ili tako.
A istina je, da taj pravi teror neukusa, sunda i
kica, traje vec duze od 40 godina.
Kad na "zapadu" odete na kosarkasku ili hokejasku
utakmicu, one ceste a kratke pauze, ispunjene su
svima prepoznatljivom i opsteprihvacenom muzikom
iz Italije, Rusije, Spanije, Francuske, Njemacke.
Mi imamo svega nekoliko numera dobre narodne
muzike, koja bi mogla da podnese stroge
medjunarodne kriterije, ali je ona zatrpana i
preplavljena ovim uzasnim arabesknim zurlama i
tarabukama. Toliko da covjeka bude stid.
A postoji elegantan i efikasan nacin borbe protiv
neukusa: obeshrabrujuci porez.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 16 novembar 2009 16:07
hiperborejac
"činjenica je da „Grand" uspeva da nas oslobodi jedne od pošasti devedesetih, koja je sa ratovima, nemaštinom i sankcijama dotukla Srbiju"
AMAN gospođo Marija... šta vam bi?
Nemoguće je da ne znate da je taj Grand suizvršilac ( reč je baš popularna ovih dana )
Ili mislite da smo malo posenilili ...?
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 16 novembar 2009 16:14
Neofit77
Grand je i sad leglo neukusa i šunda, kao i većina emisija na TV Pinku. Da se razumemo, nisu samo oni promoteri zabave za one koji ne žele da opterećuju mozak gledajući TV, tu su i B92 sa Velikim bratom i druge TV sa svojim rijaliti emisijama. Uz to, pričamo o turbo-folku kao nečem lošem, a pri tome se zanemaruje kičeraj koji stiže sa zapadnim popom ili još gore sa tehno muzikom, koja po meni nije mnogo iznad turbo-folka, samo dolazi sa zapada, pa po difoltu to kod naših snobova odmah izaziva poštovanje.
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 16 novembar 2009 16:25
Robert Lee
Sta sad, mi kao treba da verujemo u "umetnicke" porive onog Popovica kada "ubiva svoje cedo"?
I jos ispira usta svojim mrtvim "ocem" Milosevicem!?
Da je pravde i pravne drzave Popovici, Mitrovici i ostali iz te bratije ne bi se svaki put presvlacili u novo odelo novih vlasti, vec bi odavno gulili krompir noseci ono prugasto odelo koje bi im savrseno stajalo.
Kad bi drzava bar ovlas zagrebala po toj estradi iskopala bi tu svakojakog mulja - droge, reketa, ucena, korupcije, utaje poreza...ali kad ne bi bila korumpirana.
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 16 novembar 2009 16:36
brm
jel autorka pi ar tog Saše?
kakav je ovo tekst?
otišo turbo folk a došlo još veće smeće - ima li šta gore od ove grandovske "zabavne" muzike?
"med ne bi bio med da ga pčela ne pravi
sneg ne bi bio sneg da ga vatra ne istopi"
nemojte ovo makar vratili "dvesta na sat"
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 16 novembar 2009 16:59
Nikola
Možda je kraj turbo-folka, ali poslije ovih ''zvezda Granda'' - pravićemo ga od blata.

Mislim da još nikome nije jasno kolika pošast je ovaj ''grand preokret'', i da je još i bolje bilo kada su pevaljke zavijale.

Čak i taj Saša Matić, ko misli da je to neki ''kvalitet'' u odnosu sa Zoricu Brunclik, tome mora da se nije dizala kosa od strave i užasa zvanog pjesma ''Niko i neko'' ili kako se već zove. Slika i prilika tog ''preokreta''. Jedino gore je ''Dođi i uzmi me'' od Seke Aleksić.

Pravićemo turbo-folk od blata. Paradoksalno, ali tako je.

Nadam se da će NSPM dati i neki svoj doprinos ovome, pošto ovaj članak i nije naučni rad već dio PR kampanje, neki čitaoci to zaboravljaju.

Sjećam se jednog vrlo zanimljivog članka Danijela Simića o narodnoj muzici na cumuh.org, ali sad vidim da sajt više ne postoji ili je premješten, eto, možda bi redakcija mogla da potraži taj članak.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 16 novembar 2009 17:14
Novosađanka
Mi u Novom Sadu najbolje znamo da je baš dotični rodonačelnik i muzičkog i estetskog šunda, tog gliba, kako sam reče, i to mnogo pre "devedestih".
Iz Vikipedije:
On je 1976. godine osnovao je šoumenski bend Lira šou koji je izvodio pop-folk pesme. Kada je Lepa Brena postala pevačica u ovom bedu, bend 1982. godine menja ime u Slatki greh.

U hotel "Park", gde su oni nastupali, nije ni išao uljudan svet, jer je glavna tačka bila jahačka - Saša Popović sa Brenom na ramenima…
To liči na ono kad se "radnica" pored železniĆke stanice na volšeban način dobro uda pa posle izigrava poštenu ženu.
Rečju, odvratno, iz mnogo razloga!
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 16 novembar 2009 18:06
Jovan Stojković Babunski - Zurlaš
Pošto tekst kao i komentari vrvi od stereotionih i netačnih tvrdnji izneću nekoliko činjenica koje takve tvrdnje na najdirektniji način potiru. Pre svega turbo folk nenastaje kao kolateralna šteta Miloševićevog režima 90ih iz više razloga. 1. Lepa Brena je nesumljivo pevala turbo folk a bila je izuzetno popularna osamdesetih(mile voli disko1982)2. Da li se Miloševićeva vlast dosezala do Bugarske, Grčke, ili daleke Jermenije u kojima se javljaju isti trendovi u istom vremenu, kao posledica susreta novih tehnologija, postojanja tradicionalnog muzičkog nasleđa i prodora zapadnih vrednosti.Dakle mi ovde imamo klasične b92 mantre koje su preko besomučnog emitovanja emisija sav taj folk itd. postale toliko uticajne da se čak i Saša uzjogunio. Uostalom sve ono nemoralno, plitko i odvratno u turbo folku jeste posledica imitiranja zapadnih pop zvezda čuvenih po svojim nastranostima upakovanim za tržište.Poenta je samo ponovo popljuvati domaće na korist stranog-zapadnjačkog.@ Simić Manojlo- Što se tiče zurli i tarabuka oni nisu ovde strano telo, bar ne zadnjih 500 godina, vrlo su prijatni instrumenti, iako dolaze sa istoka fuj fuj fuj, kao i gusle nešto ranije, Hrišćanstvo i još nekolicina za Srbe nebitnih stvari
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 16 novembar 2009 18:40
Violeta
Neverovatan bezobrazluk!Pa jel oni misle da nam je svima pamćenje kao u zlatne ribice?
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 16 novembar 2009 18:45
Dete noći
Autor teksta kaže:pevačice koje su naručivale svoje „spontane" gole fotografije od paparaca.! Ja imam pravo da smatram da je ovaj tekst nastao na isti način!Spontano,naravno!
Gospodin Popović pere ruke od narodne muzike!Što bi Srbski narod rekao:pljuje u bunar iz koga pije vodu!Zašto?Možda po nečijoj preporuci!Kao da hoće da "proširi koalicioni potencijal" po savetu g.Tome,velikog jevropejca? Teret prošlosti je ogroman,pa ga treba svaliti na nekog,a najlakše je na Miloševića.Njega su se i onako odrekli i žena(,a ćerka) i partija koju je osnovao. Dobro nije pomenuo Šešelja,ali i on se nada "Vojinom skorašnjem povratku"!
Gospodi Jakšiću( : ) ,znate na koga mislim) i Popovoviću se ne sviđaju novi tekstovi! Naročito ako pozivaju na polni odnos!Kao da gospoda nisu decenijama sa zadovoljstvom svirali slične ili još gore pesme!Pa su ničim izazvani našli inspiraciju u D.Maksimović, Preveru, Jesenjinu i Bajronu!Salto mortale,par ekselans!A podsetimo se albuma S.Popovića za ZAM!Užas!I tekstovi i pevanje,i skakutanje između reči-e to se kod nas zove"scenski nastup"!Crveni sako,na maljave grudi,neka oskudno odevena devojka u pozadini,VHS kamera snima- i to je spot,video zapis,SF-film!
A sad gazdarica Granda!Muško-ženski odnosi:"robinja sam tvoja ubi me".Šta,kao:"stavi mi, stavi mi,"Poruke omladini:"profe iritiraju svi me redom prozivaju mozak mi ispiraju","Na 100 fakulteta slao me je tata da mi budu veci i pamet, i plata i dok je zbog mene zaradio borena igranci ja sam ucila do zore"!O ljubavi:"Ni poljubac nije vise kao nekad dzabe".A Brena,umetničkog imena, u najkraćoj mogućoj suknji,sa celulitom u prvom planu,skakuće sa jednog na drugog člana orkestra,a najviše na omalenog klavijaturistu!Na čemu se vidi ta promena u Ganu!Komipa se scenografija RAI-ja,dovede se Đoša sa RTS da pričaviceve,i,....nešto sasvima novo...-takmičenje pevača amatera!Kakva genijalnost!!!Kakav napredak!Svaka čast!A onda,nešto,stvarno novo,"Grand šampioni",ljudi kojima je najmanje do pesme!!!
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 16 novembar 2009 21:29
milenko
Sto se tice muzike prisutne na prostorima bivse Jugoslavije i sire u vidu neke "novokomponovane muzike" za mene nije niti ce prestavljati bilo kakav dio kulture vec obratno.Da dijaspora guta neku turbo muziku nije tacno jer veoma mali broj ljudi posjecuje koncerte na kojima se izvodi.Zaista je smijesno da neki harmonikas u Srbiji odlucuje o vrsti muzike koja ce se pjevati kada se se radi o jednom slozenom problemu koji zahtijeva analizu strucnih ljudi od kulture i obrazovanja.
Preporuke:
0
0
17 utorak, 17 novembar 2009 02:17
student FPN
@Hegemonija rasističke ideologije Druge Srbije

1. emancipacija žena

- Predlazem Vam da odslusate pesme sa sledecim nazivima:

Gacice
Brushalter
Crne tange
Stavi mi stavi
Mozete da proverite i jos neke od kompozicija JK, Seke i ostalih, ima stvarno dosta varijacija na temu
...

Mislim da vam nece biti tesko da ih pronadjete, slusa ih 90 odsto danasnje ZENSKE omladine. Mogu da razumem da se vi protivite okovima patrijarhalnog morala u kojima je zena bila zarobljena jos od kad je navela Adama na greh, ali da se protivite svakom obliku morala, tacnije da otovreno zastupate nemoral to vec ne mogu da shvatim. Isticete ulogu Cece? Ceca se bori protiv patrijarhalnog morala? U neku ruku, zelite da kazete da Ceca daje dobar primer mladim devojkama. Pitanje za vas: Kako se zvao muz Svetlane Raznjatovic?

3. turbo-folk je oličenje principa Francuske buržoaske revolucije:
Jedno od glavnih odlika Francuske Revolucije to jest perioda koje je usledilo posle nje je pokusaj da se stvori savrseno moralno drustvo. Drustvo u kojem nece biti kradje, ubistava, nasilja. Prve zrtve Francuske revolucije bili su sitni dzeparosi. Nemojte pisati o stvarima u koje se ocito ne razumete. Mislim da ne moram da vam napominjem ulogu turbo folka u promociji svega sto ima veze sa kriminalom.

2. i 4. - A Baja Mali Knindza? I ostali umetnici poput njega? I jos jednom cu Vas podsetiti na najvecu grandfolkestradnu svadbu u galaksiji i na (ne)srecno vencane.

Nadam se da ste bili samo ironicni kad ste napisali sve ovo i da sam ispao glup sto sam uopste izdvojio 15 minuta da odgovrim na ovo. Moram reci da mi je bilo sumnjivo :)

A sada, rec-dve o tekstu. Cista propaganda. Vise od dve reci stvarno i nije potrebno. Ko razume shvatice, ko ne razume, nece mu pomoci ni 1000 strana.
Preporuke:
0
0
18 utorak, 17 novembar 2009 11:45
Besmisleno, besmisleno, sto je moje to je njeno
Ovaj tekst o plemenitim promenama doticnog je istog kalupa kao da neko sad kaze "S.M." je u stvari najvise voleo srpski narod, a ne samog sebe. Besmisleno od autorke, pa predlazem da tekst prekomponuje u deseterac i otpeva S.P. u nekoj od "Zvezda Granda". Ja to sigurno necu gledati, ali nemojte me opterecivati da ovakve kvazi/intelektualne besmislice citam na vasem sajtu...
Preporuke:
0
0
19 utorak, 17 novembar 2009 12:10
Vuk Matijasevic
Ova promena g-dina Popovica me podseca na oprobani recept iz zute kuhinje, prvo posejes zlo seme, gajis ga, koristis, a posle kad ti vise ne treba dojases na belom konju kao oslobodilac iz '45 na beogradsku kaldrmu, da nas oslobodi i prosvetls kao da nema nikakve veze sa tim, uz obavezno otkrivanje tople vode - naravno, i govoreci nam ovo sto smo mi besomucno ponavljali godinama. Kao sto Sale cisti svoje pulene tako je i Boris ocistio Djindjiceve najblize saradnike sve kunuci se u lik i delo pokojnog. Bravo Sale - Saper je za tebe nula!!!
Preporuke:
0
0
20 utorak, 17 novembar 2009 16:11
dada
Manje više svi se kako vidim zgražavaju nad turbo folkom,pljuju i proklinju kao da se radi o gatanju protiv uroka a ne o pojavi koja ima svoju sociološku i društvenu a bogami i političku pozadinu. Jednom prilikom je Nele Karajlić iliti N.Janković u originalu izrekao za naše pojmove vrlo jeretičku misao,a on kao roker u duši sigurno nema razlog da brani turbo folk.Naime, njegova teza je da se taj muzički pravac kod nas javio kao reakcija na globalizaciju i njen nemilosrdni učinak na male narode.Naravno,mladi ljudi koji vole tu vrstu muzike ne razmišljaju tako ali ta tvrdnja svakako ima smisla.Pitam vas, šta je alternativa, da li je rok, rep, hip hop, tehno ili disko zvuk u osnovi plemenitiji od folka.Šta to vredno slušanja nude naši stvaraoci pop i rok muzike.Kada se pojavio V.Georgijev i osvojio scenu,usledio je niz klonova, bez imalo originalnosti i samosvojnosti, tako da su ,,glazbeni uratci" M.Tucaković i Braje bili pravo osveženje u moru dosade.O roku ne vredi ni pričati, naš tzv. rep i hip hop je živa smejurija sa imitiranjem crnačkih muzičara, pri tom naši ,,buntovnici" udobno žive sa mamama i tatama, nedeljom jedu mamine sarme i vredno glasaju za neoliberale kojih bi se,po prirodi stvari morali gnušati.Naravno, usput pljuju po narodnjacima, ne mogu sebi da objasne kako neko može radije da sluša DŽeja nego Marčela maminog sina i pri tome ote im sve pare.Nije mi najjasnija ta histerija oko folka a pogotovo uvaljivanje priče o Miloševićevom vremenu, o Arkanu, ratovima i sl. Jasno je kao dan da se radi o opštenarodnim preferencama ka određenoj vrsti muzike a to nije ni M.Kitić ni A.Kovač ni pomenuti Marčelo već pop sa prizvukom etno muzike, to je ono čemu se Grand okreće.Uostalom,čuveni ,,tradicional" ,,Oj, Moravo" bi kao svoj prepoznalo barem pet srednjeazijskih naroda,kao što su i naše starogradske pesme prepevi ruskih i mađarskih romansi, nemačkih šlagera i sl. Tražiti originalnost u našoj izvornoj muzici možete samo u višeglasnom pevanju na selu.
Preporuke:
0
0
21 utorak, 17 novembar 2009 16:49
Sizif
Smešno mi je ovo deljenje "turbo-folkera" na "tvrde i meke", na one koji mogu i one koji ne mogu više da prođu. Kao Mile Kitić je "seljak", a Saša Matić "nije". Kao Seka Aleksić je "vulgarna", a Ana Bekuta "nije". Sinan Sakić "zavija", a Marinko Rokvić "ne". I u svemu tome Saša Popović je "nevinašce" koje samo sluša zahteve "naroda".
Valjalo bi da se zagovornici "teorije zavera", oni koji smatraju da su Bitlsi i "britanska invazija" stvorili savremenog američkog monstruma, malo pozabave Popovićem, Lepom Brenom, Južnim Vetrom i njihovim ulogama u raspadu moralnog i političkog sistema i autentične srpske kulture.
Preporuke:
0
0
22 utorak, 17 novembar 2009 17:10
Turbo Srbin
Ponosan sam na srpski turbo-folk. Turbo-folk je naš najbolji kulturni produkt u poslednjih dvadeset godina i svaki napad na turbo-folk, napad je na Srbiju. Nema nikakve razlike između onih koji proteruju Emira Kusturicu (Vesna Pešić) i onih koji zabranjuju turbo-folk.
Preporuke:
0
0
23 utorak, 17 novembar 2009 17:21
Muzikološkinja
Baš bih volela da vidim ko od ovih kritičara turbo-folka ima barem niže muzičko obrazovanje! Svakome ko je elementarno muzički obrazovan jasno je da je turbo-folk veoma važan muzički fenomen koji ima i svoje vrhunske predstavnike i one manje dobre, ali u celini predstavlja invenciju u svetu muzike.

Popularna muzika je veoma važna jer bez popularne muzike ne bi bilo ni one druge, tzv. ozbiljne muzike. Sve ozbiljne nacije neguju svoju popularnu kulturu, jedino u Srbiji ne samo što zapostavljaju, već i proganjaju sve što je novo, lokalno i autentično. Kada bi neko u današnjoj Americi vodio ovakvu hajku protiv hip hopa, smesta bi biuo optužen za rasizam a bio bi takođe i ismejan od akademske intelektualne javnosti.

Želim da obavestim naše elitiste da svi vrhunski oblici kulture, sve ono što danas smatramo ozbiljnom muzikom i uopšte visokom kulturom, vodi poreklo iz naroda. Ako zabranimo narodu da spontano stvara popularnu (=narodnu) kulturu, ostaćemo bez kulture uopšte!
Preporuke:
0
0
24 utorak, 17 novembar 2009 17:29
Narod najbolje zna!
Ja bih više voleo da živim u društvu u kome ću sam moći da izaberem koju ću muziku da slušam a ne da mi neka samoproklamovana elita kroji ukus. To se zove demokratija. Valjda je naše osnovno demokratsko pravo da sami izaberemo kako ćemo da se zabavljamo. Cenzura u sferi popularne kulture je prvi znak totalitarizma!
Preporuke:
0
0
25 utorak, 17 novembar 2009 18:04
vlks
@muzikološkinja
Turbo-folk nije stvorio narod već šačica osoba da bi zaradila velike pare na lak način.
Preporuke:
0
0
26 utorak, 17 novembar 2009 18:11
Šarlo Akrobata
Muzika se od svog postanka razvijala,doživljavala transformacije, širila se u razne pravce.Moderna muzika je od džeza preko ritam i bluza evoluirala u roken rol iz koga se izrodio pank i novi talas i sve tako do repa i tehna.Sasvim je prirodno da je i narodna muzika doživjela promjenu.Muzički pravac,koji se pojavio osamdesetih sa rodonačelnikom Lepom Brenom, a devedesetih dostigao
svoju kulminaciju, nazvan je turbo-folkom.O turbo-folku su napisane mnogobrojne studije,snimljeni kilometri trake. Koliko je,samo, bilo okruglih stolova na temu. Više,nego što ih fabrika namještaja proizvede u roku. Pisalo se svašta, govorilo jašta. Nisam primjetio, a možda je i bilo, ozbiljnih analiza koje turbo-folk objašnjavaju, isključivo, parametrima muzičke umjetnosti. Sve je prebačeno na teren politike. Turbo-folk je postao sinonim jedne epohe u kojoj se pijančevalo, ubijalo i silovalo s nogu.Kulturni milje koji je iznjedrio zločin i genocid.Pa, sve do toga, da je turbo-folk, specijalni rat koji se vodi protiv zemalja u regionu. Dosta je intelektualaca izgradilo karijere objašnjavajući veze između narodne muzike i bivšeg režima,koji je "vedrio i oblačio" na ovim prostorima.Okrivljujući narodne pjevače da su ratnohuškači, dokazujući vezu između " čaše lomim, ruke mi krvave" i surove realnosti na terenu. Fantastično može da bude stvarnije od same stvarnosti.Pogotovo ako to odgovara određenoj politici. Turbo-folk nema takvu,epsku širinu. Sve bilo je muzika.
Preporuke:
0
0
27 utorak, 17 novembar 2009 22:47
Radgost
Turbo folk:kič,šund,ratnohuškački,proizvod nekog
režima,eseji,karijere...
A ima dobru prođu u nekim krajevima i danas?
Ma nije se primio u Šumadiji i Pomoravlju!Baš tako.
Za Simić Manojla:Zdravlja ti,ali nemoj niti jednu
srpsku pesmu(numeru,kako ti reče)da sortiraš po
strogim međunarodnim kriterijumima!

PS
Što se tiče stagradskih pesama,možete ih čuti,
skoro sve,u bilo kojoj kafani u Tetovu.
Drze i turbo folk;moze na srpkom.
Preporuke:
0
0
28 sreda, 18 novembar 2009 02:50
Dijete u vremenu
Evo, vrhunski hrvatski pop autori već su shvatili kakvo blago predstavlja srpski turbo-folk:

http://www.youtube.com/watch?v=r31u3mrDogI

A mi hoćemo da se odreknemo onoga na čemu nam ceo Balkan zavidi... i ne samo Balkan...
Preporuke:
0
0
29 sreda, 18 novembar 2009 06:00
Simic Manojlo
za posp.Jovana Stojkovica Babunskog-Zurlasa

Razlog da sam ja naveo zurle i tarabuke, nije
nikakva predrasuda prema, kako Vi kazete
"istoku fuj, fuj, fuj".
Nego taj, sto nam dolaze iz kulture kojoj, do
relativno nedavno, nije bila poznata hromatska
ljestvica. I njihov zvuk, prethodio je prodoru.
Zvuk koji, ne samo da nije srpski, nego nije ni
balkanski, ni slovenski.
Vi cak pominjete da nam je i Hriscanstvo doslo sa istoka. Slazemo se. I istok je viseznacan.
Za mene je srpsko pravoslavlje osnov, esencija i
glavna odrednica citave nase kulture.
I tesko da moze da se dovede, u bilo kakvu vezu
sa zurlama i tarabukama.

za gosp. Radogosta

Moguce je, da sam nacinio pogresan izbor rijeci,
navodeci "stroge medjunarodne kriterije".
Pod tim podrazumijevam, da muzika nema nacije,
granice, politickih, vjerskih i bilo kakvih
drugih opredjeljenja. Ako je, kako ovde kazu
" catch'y ", odnosno da "ulazi" u uvo, nezavisno
od volje, svijesti, i svjesnog izbora, sto ce
reci, plijeni.
Vise puta, bio sam svjedok, kad gledaoci na
"zapadu", koji su 50-ak god. vaspitani u duhu
mrznje prema Rusima, napustajuci sportsku halu,
pjevuse "Kalinku" ili "Uralsku Rjabinusku".
Preporuke:
0
0
30 sreda, 18 novembar 2009 14:04
mima
Bogami se žučna rasprava vodi oko ove tema što znači da je autor teksta pogodila u metu izborom.Teze o nekoj ,,šačici ljudi" koji su stvorili ovaj muz, pravac su prilično smešne u svetlu činjenice da je narod, posebno omladina, prilično oduševljeno prigrlila novi pravac.Samo, zaboravlja se druga bitna stvar.Tzv. turbo folk je ipak iznikao iz tzv, novokomponovane muzike koja se vremenom sve više udaljavala od izvora a taj izvor nije samo šumadijska dvojka.Srpska muzika je inače vrlo malo originalna.Gosp. Simić stašno greši kada kaže da je nama stran zvuk zurli itd. Pa niti gusle niti tambure nisu naši instrumenti. Orijentalni zvuk Sred. Istoka je utkan u našu muziku,sviđalo se to nekome ili ne.Nakazno je bilo ubacivanje arapskih elemenata u folk kompozicije što je činjeno jedno vreme.Mene lično ljuti svođenje naše izvorne muzike na šumadijsku dvojku, kao da Srbi žive samo u središnjoj Srbiji,najlepše pesme su stvorene na Kosovu i juž. Srbiji a ako tu ne osećate orijent onda ste gluvi kod ušiju.Turbo folk više ne postoji i čemu žuč u raspravama.Ako su Grci od svoje folk muzike stvorili brend dozvolite ljudima da to pokušaju i ovde.Pa ako postoji folk muzika nećemo i dalje pevati o ovcama i tarabama ali nipošto ne i o gaćicama i drugom donjem vešu.
Preporuke:
0
0
31 subota, 21 novembar 2009 22:24
Mendelson
..."muzika 90-ih bila kolateralna šteta Miloševićevog režima." Ma da, baš je Sloba bio tip da peva na stolu i štipa pevačicu! Dajte molim vas.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner