Bravo za NSPM!Ovakvim tekstovima otvaraju se mnoge oči u Srbiji.Bravo i za autora i sveobuhvatnost sagledavanja događanja u Brazilu.
Preporuke:
0
0
2
nedelja, 01 novembar 2009 09:33
Marko
Zanimljiva priča. Jedino ne znam koliko je Luli pametno vezati se za američkog vazala Sarkozija.
Preporuke:
0
0
3
nedelja, 01 novembar 2009 10:30
Milorad
Poštovani gospodine Kraguljac, čuo sam o ovoj problematici, ali mi je Vaš lepo napisani članak pomogao da saznam još mnogo dodatnih informacija. Narodu Brazila, našim prijateljima, želim da je Bog stvarno Brazilac, a on će se sigurno setiti da su Pele i DŽaja dobri drugovi. P.S. Prvi deo je super. Ko čita pažljivo shvatiće.
Preporuke:
0
0
4
nedelja, 01 novembar 2009 11:15
Vladimir 78
Poučno.
Sada je red, da i mi, Srbi, nešto, pa možda i po prvi put u istoriji, naučimo iz primera drugih i na lakši način.
Preporuke:
0
0
5
nedelja, 01 novembar 2009 11:50
Rikard Baric
Treba biti krajnje rezerviran prema ovom autoru, možda je terorist prečanin.
Preporuke:
0
0
6
nedelja, 01 novembar 2009 12:12
Posmatrač
Bojim se da će se na istoku Brazila uskoro "spontano" pojaviti snage koje se zalažu za regionalizaciju, najširu autonomiju, zatim razne nevladine organizacije koje se bore za prava starosedelaca, Indijanaca, LGBT populacije i slično.
Preporuke:
0
0
7
nedelja, 01 novembar 2009 15:01
Milena
Prelep tekst. Stvarno svaka čast.
Preporuke:
0
0
8
nedelja, 01 novembar 2009 15:46
Vladimir
Drago mi je da je jedna takva, bogom dana zemlja, otrgnuta iz srednjevekovnog ludila megakorporacija.
Nama ostaje da gledamo u Brazil kao zvezdu na kraju tunela.
Konacno je pobedila, i nastavlja pobede, "ruska" verzija nastanka nafte, i eksploatacija na velikim dubinama, a ismejana sebicna i katastroficna teorija o bioloskom poreklu i bogatstvima plitkih i "isplatljivih" izvora, nastala pod kapom USA korporacija.
Znaci, treba da sacekamo, jos pola decenije, pa da vidimo ledja neoliberalnim haraclijama i manipulatorima, koji nas uvode u duboko duznicko ropstvi MMF-a i da pocnemo da se nadamo prosperietu.
Preporuke:
0
0
9
nedelja, 01 novembar 2009 15:58
Milan Kačarević
Posle ovog ne samo interesantnog nego i poučnog članka, jedno pitanje se, samo po sebi, nameće: Šta smo mi, Srbi, Bogu zgrešili, pa da nas već nekoliko vekova stavlja pod patronat svakakvih (Probi)svetaca, još gorih i od u članku pomenutog Svetog Braza? Da nije možda Gospod Bog još davne 1371., pred početak Bitke na Marici, otišao na viševekovni odmor a Srbe izabrao da - kao Nebeski narod - budu poligon za vežbanje Svetačkih Pripravnika? Bilo kako bilo, mislim da je krajnje vreme da Gospod Bog počne ponovo da se meša u svoj posao, jer, ako je i od Boga, mnogo je. Znamo mi da je svakome ko je na važnom položaju teško da prizna svoju grešku a posebno Bogu koji je, kako se priča, bezgrešan. Zato i ne očekujemo od njega da nam, kao znak izvinjenja, pošalje Svetog Vladimira ili - posle isteka predsedničkog mandata i proglašenja za Sveca - Svetog Lulu. Ne, ne mora toliko da se muči. Za početak bilo bi dovoljno da nam samo pošalje Svete Izbore. A mi ćemo - obećavam u ime svih Srba - prvi put u svojoj istoriji sami tražiti i pronaći svog Svetog Srbina. A, ako, i pored mog optimizma, ne uspemo u tome, reći ćemo Bogu da digne ruke od nas a mi ćemo, onda, otići onome koji nas već vekovima željno iščekuje. Do Đavola.
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 01 novembar 2009 20:16
Jasna Simonović
Retko čitam ovako duge tekstove, ali kad su sveci u pitanju!? Pa kad je nacionalna neopredeljenost Svetoga Petra tako uočljiva, a mi ni pod sv. Braza nismo podpali (da nije Srbin kad samo naređuje?! Neka mi pravi Sveti Petar oprosti, please!)...
Pa još nacionalno svojatanje Boga koga smo mi ovde na nspm-u odavno ostavili "netaknutog"...Neka mi Bog i ovo oprosti, molim najlepše!
A kad je u pitanju "naftna bajka", pa multinacionalne kompanije, to već ne mogu tako ostaviti bez da nešto iskoristim za sve nas...(Bravo Lula, bravo Brazil)...Možemo li mi biti analogna "farmaceutska bajka"? Ner treba nam crno zlato, treba na "moje zlato"...
ps A i mi "Balkanci" imamo svoju “pré-sal” izreku (da treba dovoljno soli pojesti, kako ono beše?)...
Šalu na stranu...Za farmaceutsku pravu bajku mislim najozbiljnije...
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 01 novembar 2009 22:14
drabra
To sto je za Brazil sada nafta za nas je oduvek bila poljoprivreda. Mozemo da izvozimo hranu i da hranimo pola sveta i to sve bez stranog kapitala.
Preporuke:
0
0
12
ponedeljak, 02 novembar 2009 08:55
m. -ić
Lepo napisan članak. Izgleda da se ovo nalazište proteže podalje od kontinentalnog platoa, što će reći, ne može se svojatati kao isključiva suverena ekonomska zona. Koliko će Brazil to prihvatiti, možemo samo da pogađamo. Tek, čini se da su Brazilci izabrali svoga da ih vodi po svome. Ko zna, da je Srbija izabrala pametno, možda bi se i u Srbiji našla koja kap nafte. Tek, odgonetka na pitanje čiji je Hristos ima verovatno malo drugačije rešenje. Jer kakav je bio Hristos: Voleše svoje najbliže, iz svakog ih zla izbavljaše, a oni ga izdadoše, prodadoše, napustiše, omznuše, ismevaše, pokradoše, mučiše, bičevaše, raspeše, i još mrtvoga kopljem probodoše. A Hristos i raspet, moliše se za njih.
Preporuke:
0
0
13
ponedeljak, 02 novembar 2009 09:06
slobodan45
ali nama EU i MMF, propisuju da kilogram pšenice u otkupu, košta 8 dinara!?e, zato nema napretka!!!iznos od 8 dinara je udar na pokoljenja u srbiji.ropstvo.naša nafta je POLJOPRIVREDA.mnoge poljoprivredne kulture.kad bi smo imali vođe kao što je brazilski predsednik, tada bi i srbija krenula napred.
Preporuke:
0
0
14
utorak, 03 novembar 2009 10:42
Vuk
Vrlo slicna stvar se desila i u Maleziji, tako da i taj slucaj treba istraziti... Takodje treba biti otvoren i kod pregledavanja medjunarodne ekonomije Rumunije u zadnje 2 godine pred revoluciju. Ovo je stara prica... lepa... poucna... stara prica
Preporuke:
0
0
15
utorak, 03 novembar 2009 16:54
emma
Mirko, citala sam svojevremeno tvoje tekstove u Politici, izgleda da si jedini koji pise o Brazilu. Ja sam radila 3 meseca kao servente tercearizada, na plarformi u bacia dos Santos, vise sam zaradila nego za dve godine. Kada bi to moglo ostala bi stalno tamo. Pricali su mi da oni putuju po celom svetu i da je nafta tu najbilja, a sef je bio u africi. Stranaca nije bilo, sve brazilci i ja srpkinja. Tamo ima mnogo platformi i helikopteri stalno lete. Sada sam u Salvadoru i tu se prica da ce poceti istrazivanja vec sledece godine. pozdrav
Preporuke:
0
0
16
sreda, 04 novembar 2009 10:09
Branimir Nešić
Kvalitetan tekst, napisan dobrim stilom.
Vidi se da autor teksta živi van ovih već dosadnih novinarskih i intelektualnih šablona.
Brazilski primer feniksa treba da pruže optimizam i nadu da se, ukoliko u državnom aparatu imamo iskrene patriote, sposobne i pametne ljude, može obezbediti bolja budućnost za našu decu.
Zanimljivo je proučiti u kojoj meri naša Vlada (i sve druge od 2000. godine) sledi politiku uspešnog brazilskog kolege. Da li je Dinkićeva ekonomska politika sušta suprotnost od brazilske patriotske ili "domaćinske" ekonomske politike?
Preporuke:
0
0
17
sreda, 04 novembar 2009 10:59
slobodan45
živeo sam u brazilu i opet bih, kad bih imao šansu.brazilski narod je najsličniji srpskom, mereno onim malo starijim vrlinama, koje smo nekad imali...gostoljubivost, otvorenost, srdačnost itd.sve u svemu, RAJ NAZEMLJI, ako ga ima...
Preporuke:
0
0
18
sreda, 04 novembar 2009 14:22
Nikola
Dobar tekst! Trebalo je malo pisati i o problemima covekove okoline koji ce neminovno nastati sa tako ekstremnom eksploatacijom morskih dubina. Dalje, postoji velika i rekao bih interesantna protivurecnost izmedju velike proizvodnje biogoriva (mislim da je tu Brazil neprikosnoveno prvi u svetu) i ovih velikih kolicina nafte koje ce biti vadjene u bliskoj buducnosti. U svakom slucaju, autor se dotakao onog najbitnijeg i to veoma dobrim i "pitkim" stilom.
@slobodan45-Ja zivim u Brazilu i potvrdjujem, raj na zemlji!
Preporuke:
0
0
19
sreda, 04 novembar 2009 14:24
Nikola
Zaneo sam se i zaboravio zasto se javljam. Mirko, bio sam na ovdasnjoj CREA na jednoj palestri i covek je pricao o buducem velikom razvoju rafinerija, meni je zbog struke interesantno, mozda znas nesto vise o tom pitanju?
Preporuke:
0
0
20
sreda, 04 novembar 2009 16:26
Mirko Kraguljac
@emma:
Istraživanja u priobalnom delu Baije (Salvadora) su bila planirana od strane Petrobraza još za ovu godinu, ali se odustalo zbog visine ulaganja u eksploataciju već otkrivenih rezervi u blizini Santosa i Rija. Mislim da će se širenje istraživanja u pravcu severa malo usporiti, jer dosadašnji dobri rezultati omogućavaju eksploataciju i time delimično i povraćaj investicija.
@Branimir Nešić:
Nažalost, počev od 2000-te godine, sve naše vlade imaju istu ekonomsku politiku, koja se ogleda u veštački nametnutom neoliberalnom konceptu tranzicije, što se u praksi pokazalo pogubno jer je proizvodnja zamrla, uz tehnološko zaostajanje prvog reda. Naša ekonomija je, slobodno rečeno, uništena, otprilike kao u onoj čuvenoj izreci „pre rata nismo imali ništa, a onda su došli Nemci i uništili nam sve“. Skoro sam video podatak da je naš BDP na nivou 68% 89.godine! Ako je to i približno tačno, Srbija je pod „oktobarcima“ potpuno i definitivno propala.
@Nikola:
Problemi sa čovekovom okolinom, koji će nastati masovnom eksploatacijom nafte u širokom obalnom pojasu, su svakako veliki i možda ću o tome jednog dana pisati u nekom posebnom tekstu.
Sa tvoje strane je dobro primećena i velika kontradikcija u osvajanju jedinstvene tehnologije za masovnu proizvodnju biogoriva, uz istovremeni gigantski razvoj eksploatacije okeanske nafte, što takođe zaslužuje poseban osvrt.
Oko budućeg velikog razvoja rafinerija ću te, verovatno, razočarati. Ne slažem se sa tim stručnjakom koga si slušao. Nafta je jedna od retkih mineralnih sirovina čija se prodaja više isplati u sirovom, nego u prerađenom stanju. Rafinerije će se razvijati u skladu sa budućim potrebama Brazila i ostalih država zelenog kontineta.
Preporuke:
0
0
21
sreda, 04 novembar 2009 16:32
Mirko Kraguljac
Zahvaljujem se Redakciji NSPM, pre svih gospodi Vukadinoviću i Laziću, na ljubaznom i profesionalnom odnosu i, naravno, što su mi omogućili da na ovim stranicama objavim jedan ovakav tekst, koji se bavi tematikom gotovo nepoznatom u Srbiji.
Svestan sam da je tekst „podugačak“, da je morao biti skraćen i da je neko na to potrošio svoje dragoceno vreme. Mislim da čitaoci nisu ostali prikraćeni niti za jednu vitalnu informaciju.
Takođe, zahvaljujem se i svim čitaocima koji su tekstu poklonili pažnju, naročito u svojim, po mene, dragocenim komentarima.
Nadam se da sam na vaše dileme makar delimično odgovorio.
Poѕdrav!
Preporuke:
0
0
22
sreda, 04 novembar 2009 21:32
slobodan45
nikola!baš mi je drago!sedamdesetih godina, brazil je bio tek na početku svoje priče, teške priče, jer je bio 100% pod AMERIČKOM KAPOM.vojna hunta, ljudi siromašni...tada ih je bilo 90 miliona, a danas...baš mi je drago i za brasil i za tebe.
Sada je red, da i mi, Srbi, nešto, pa možda i po prvi put u istoriji, naučimo iz primera drugih i na lakši način.
Nama ostaje da gledamo u Brazil kao zvezdu na kraju tunela.
Konacno je pobedila, i nastavlja pobede, "ruska" verzija nastanka nafte, i eksploatacija na velikim dubinama, a ismejana sebicna i katastroficna teorija o bioloskom poreklu i bogatstvima plitkih i "isplatljivih" izvora, nastala pod kapom USA korporacija.
Znaci, treba da sacekamo, jos pola decenije, pa da vidimo ledja neoliberalnim haraclijama i manipulatorima, koji nas uvode u duboko duznicko ropstvi MMF-a i da pocnemo da se nadamo prosperietu.
Pa još nacionalno svojatanje Boga koga smo mi ovde na nspm-u odavno ostavili "netaknutog"...Neka mi Bog i ovo oprosti, molim najlepše!
A kad je u pitanju "naftna bajka", pa multinacionalne kompanije, to već ne mogu tako ostaviti bez da nešto iskoristim za sve nas...(Bravo Lula, bravo Brazil)...Možemo li mi biti analogna "farmaceutska bajka"? Ner treba nam crno zlato, treba na "moje zlato"...
ps A i mi "Balkanci" imamo svoju “pré-sal” izreku (da treba dovoljno soli pojesti, kako ono beše?)...
Šalu na stranu...Za farmaceutsku pravu bajku mislim najozbiljnije...
Vidi se da autor teksta živi van ovih već dosadnih novinarskih i intelektualnih šablona.
Brazilski primer feniksa treba da pruže optimizam i nadu da se, ukoliko u državnom aparatu imamo iskrene patriote, sposobne i pametne ljude, može obezbediti bolja budućnost za našu decu.
Zanimljivo je proučiti u kojoj meri naša Vlada (i sve druge od 2000. godine) sledi politiku uspešnog brazilskog kolege. Da li je Dinkićeva ekonomska politika sušta suprotnost od brazilske patriotske ili "domaćinske" ekonomske politike?
@slobodan45-Ja zivim u Brazilu i potvrdjujem, raj na zemlji!
Istraživanja u priobalnom delu Baije (Salvadora) su bila planirana od strane Petrobraza još za ovu godinu, ali se odustalo zbog visine ulaganja u eksploataciju već otkrivenih rezervi u blizini Santosa i Rija. Mislim da će se širenje istraživanja u pravcu severa malo usporiti, jer dosadašnji dobri rezultati omogućavaju eksploataciju i time delimično i povraćaj investicija.
@Branimir Nešić:
Nažalost, počev od 2000-te godine, sve naše vlade imaju istu ekonomsku politiku, koja se ogleda u veštački nametnutom neoliberalnom konceptu tranzicije, što se u praksi pokazalo pogubno jer je proizvodnja zamrla, uz tehnološko zaostajanje prvog reda. Naša ekonomija je, slobodno rečeno, uništena, otprilike kao u onoj čuvenoj izreci „pre rata nismo imali ništa, a onda su došli Nemci i uništili nam sve“. Skoro sam video podatak da je naš BDP na nivou 68% 89.godine! Ako je to i približno tačno, Srbija je pod „oktobarcima“ potpuno i definitivno propala.
@Nikola:
Problemi sa čovekovom okolinom, koji će nastati masovnom eksploatacijom nafte u širokom obalnom pojasu, su svakako veliki i možda ću o tome jednog dana pisati u nekom posebnom tekstu.
Sa tvoje strane je dobro primećena i velika kontradikcija u osvajanju jedinstvene tehnologije za masovnu proizvodnju biogoriva, uz istovremeni gigantski razvoj eksploatacije okeanske nafte, što takođe zaslužuje poseban osvrt.
Oko budućeg velikog razvoja rafinerija ću te, verovatno, razočarati. Ne slažem se sa tim stručnjakom koga si slušao. Nafta je jedna od retkih mineralnih sirovina čija se prodaja više isplati u sirovom, nego u prerađenom stanju. Rafinerije će se razvijati u skladu sa budućim potrebama Brazila i ostalih država zelenog kontineta.
Svestan sam da je tekst „podugačak“, da je morao biti skraćen i da je neko na to potrošio svoje dragoceno vreme. Mislim da čitaoci nisu ostali prikraćeni niti za jednu vitalnu informaciju.
Takođe, zahvaljujem se i svim čitaocima koji su tekstu poklonili pažnju, naročito u svojim, po mene, dragocenim komentarima.
Nadam se da sam na vaše dileme makar delimično odgovorio.
Poѕdrav!