Ovaj tekst je vazan da bi se do kraja otkrile pozicije svih nasih vodecih predstavnika vlasti. Neverovatno je da unutar jedne stranke(a o vladi i da ne pisem)postoji toliko razlicitih gledista na kljucna pitanja nase buducnosti, od kojih je odnos prema NATO i vojnoj saradnji sa drzavama svakako jedan od vaznijih. Dakle, odgovor koji treba da dobije srpska javnost je zasto nije bilo ministra Sutanovca, tokom silnih susreta sa ruskim delegacijama i zasto nije potpisan nijedan ugovor u oblasti vojne industrije. Zbog stava Srbije?Zbog stava Sutanovca?Zbog stava Rusije?Zbog stava SAD i NATO?
Preporuke:
0
0
2
subota, 24 oktobar 2009 16:42
Milorad
Naravno da sam očekivao "prenosimo" i nisam hteo da trošim ni reči, a ni karaktere. Napisao sam, par rečenica, a i to je dovoljno za crno beli list, mada ni crveno beli nije ništa bolji, čak šta više, crveno beli je gori jer uopšte ne objavljuje komentare tako da im ljudi i ne pišu. Znam da je moguđe "kažnjavanje" u vidu neobjavljivanja, ali to i nije tako važno. Onog trenutka kada sloboda utihne čuće se krik porobljenih, a građani porobljenog Rima će biti slobodni. Naravno, parafraziram Ben Hura. Nepoštovanje svojih dedova donosi jednu opasnu kontru, pa čak i rekontru, po pitanju poštovanja samog sebe, jer jednog dana će da dođe neki "omladinac" i da kaže, slušaj čiča nije baš to tako. Da se to ne bi desilo, treba svoje, makar bili i najlošiji otpratiti kako valja. Pitajmo druga Putina kako je ispratio gospodina Jaljcina, a možemo i neke druge da pitamo kako su ispratili neke treće. E, tako se to radi, a ne da nas neki tamo @Nemiloši uče kako su oni sami krivi. P.S. Priča o mom ujaku i njegovom drugu je u crno-belom listu. P.S. Bilo je još hrabrih boraca, koji nisu krivi što se sada tako loše odnose prema njima, jer oni jednostavno nemaju,niti su imali uticaja.
Preporuke:
0
0
3
subota, 24 oktobar 2009 18:45
Brzić Milan
HIGIJENA SISTEMA - HIGIJENA U GLAVI POLITIČARA. Liberalizam rane faze (kakav je danas u Srbiji) je prljav sistem, gotovo vansistemsko stanje socijalne zajednice. Država figurira ali sistemski ne čuva vrednosti. Čistke, koje mi izgovaramo sa negativnom konotacijom, su nusproizvod očuvanja sistema. Američka briga za sistem se vodi i izvan granica SAD, pa je i Vuk Jeremić bio ''očišćen'' usred Beograda. Ko je očistio Šutanovca? Verovatno Rusi. Jer, postavlja se pitanje, šta bi NATO 'aparatčik' mogao da kaže Medvedevu, kada oni imaju neposredne kontakte sa vrhom istog saveza? Pogotovo što isti ministar (kod skupštinske rasprave o zakonima) nije izrazio ni minimum poštovanja prema Ustavu Srbije i njenoj neutralnosti, nego je sebe stavio iznad ministarske funkcije. Suština je u sledećem: Srbija će vremenom dobiti sistem, ali će čistke sprovoditi strani interesi. To je i logično. U siromašnoj državi 'đubre' prave samo stranci, jer oni koji ne proizvode nemaju ni otpad. A što se tiče naših ratnih veterana, godinama smo učili da je KPJ pozvala u rat onda kada je napadnut SSSR. Otuda bi se moglo zaključiti da su naši veterani, ruski veterani. Mi ionako nemamo sistem, pa i zahvalnost Srbije bez sistema bi ličila na zahvalnost kakve gomile koja ne služi ovima nego onima ili obrnuto, onima a ne ovima. Svejedno se oni 1941-45 nisu borili za ovu Srbiju, već za samostalnu i nezavisnu državu. Istina, u miru je njihova država izgubila samostalnost a ideali nadoknađeni penzijama i privilegijama. Kasnije su ostali i bez države i bez privilegija. Poseta Medvedeva je bila dobar povod da se prisete teških dana koje su sami izdali rađajući i vaspitavajući one koji su uklonili svaki autentični sistem sa ovih prostora. Bilo je za suze - njima i nama, koji sebe još smatramo patriotama, ili samo tako još fantaziramo. Zagađen sistem rodio je političku nehigijenu, a time i nazovi političare koje drugi definišu kao otpad a mi kao 'naše'. Da li sam bio jasan?
Preporuke:
0
0
4
subota, 24 oktobar 2009 18:53
Ala
G.Lazanski ima specifican ukus i standarde,koji ga dezavuisu, kada su dame u pitanju( od misica do miskovicevica)-De gustibus....
Inace,pitanje vojne saradnje Rusije i Srbije ima dva aspekta i od zivotne je vaznosti i za balans snaga u Evropi i za nejaku Srbiju i njenu unistenu vojnu industriju.Mi jos imamo savrsene strucnjake,balisticare,konstruktore,skolovane i na istoku i na zapadu.Jos postoji potreba za nasim proizvodima na B.Istoku i Africi.Kroz naucnu saradnju i podizvodjacke ugovore mozemo da imamo koristi(kako ono Sutanovac kaze"benefit").
Kada je 1871.ruski car izjavio je da" su samo Cernogorci prijatelji Rusima na Balkanu" nije mogao da predvidi Mila i sl.koji bi ga razuverili i casu, svojim unilateralnim odnosom sa SAD.
Zatim,da nije bilo ostre reakcije(uslovljavanja) ruskog cara ,zapadni saveznici ostavili bi Srbe na cedilu- tj.tek tada su Francuzi poslali brodove na Krf,u Solun,da spasu ono namucenih srpskih vojnika...
Zbog ekonomskih veza SAD i Nemacke (i dovodjenja Hitlera na vlast putem Krupp-a )od 1920. do 1943. SAD nisu aktivnije ucestvovale na evropskom frontu.Sta vise,saradnja u oblasti brodogradnje i metalurgije nije prestajala.Cekali su i da se Rusija iscrpe,Italija kapitulira, pa da krenu iskrcavanje na Siciliju i u Normandiju.
Najveci doprinos pobedi saveznika i zrtve u WWT dali su Rusi,Poljaci,Srbi...Zato je sramotna diskriminacija 26 miliona stradalih Rusa i deklaracija SE.
Danasnji ruski ciljevi,vracanje ugleda drzave,borba s korupcijom, osavremenjivanje jos glomaznog i zastarelog vojnog aparata,uspostavljanje saradnje s EU i Evropom u celini, kongruentni su s interesima Srbije.Potrebno je samo obavestiti nasu vladu i NVO-e o tome.
Red je bio da Sutanovac bude na doceku-mada bi savim svejedno bilo i da ga je zamenjivao tast.
Davno je Jerotic napisao da treba da budemo"pitomi kao golubovi a mudri kao zmije"...
Ide Sajam,mozda ce Tadic I Cvetkovic kupiti nesto knjiga-brzo ce Ocevi....
Preporuke:
0
0
5
subota, 24 oktobar 2009 19:01
Milan Kačarević
1.od 2 dela- Pa, o čemu je trebao da priča ministar Šutanovac sa svojim ruskim kolegom? O vežbanju strojevog koraka sa Nacionalnom gardom Ohaja? Ili kako se "razoružava" sopstvena vojska da bi, tako goloruka, bila "garant" mira na Balkanu, kako to rado kaže njegov kum? Možda je trebao da priča o tome, kako su on i ostali DOS-ovi ministri Vojske Srbije, najsposobnije ratne generale, po hitnom postupku, slali u penziju a neke od njih i u Hag. Ne verujem da bi to naši gosti iz Rusije, jedini koji su u zadnjih deset godina došli u Srbiju da bi pomogli koliko mogu a ne da zavrću ruke ili ucenjuju, hteli da slušaju. Ne zato što ih naša prošlost ne interesuje, nego zato što je oni bolje poznaju nego mi, koji tu istu prošlost svaki dan doživljavamo kao sadašnjost a možda ćemo je doživljavati i kao budućnost. Mislim da je on bio svestan svega toga, a znao je i da je teško pričati o takvim temama i gledati u oči ljudima koji su ne samo političari ili vojnici, nego su u istoj meri i patriote. Zato je i bolje što je "eskivirao" susret sa njima. Ovako se susret, do koga nije došlo, može "kreativno" protumačiti i reći, da je gospodina Šutanovca jednostavno bilo sramota zbog svega pomenutog što bi, u tom slučaju, moglo da znači da on - za razliku od većine svojih kolega - još uvek zna šta je stid.
Preporuke:
0
0
6
subota, 24 oktobar 2009 19:02
Milan Kačarević
2. deo- Kad već pomenuh stid pade mi na pamet, da sam, na moju sramotu, od gospodina Lazanskog prvi put čuo za Bitku kod Kurska, koja je značila prekretnicu u Drugom svetskom ratu. Ne znam da li sam ja prespavao tu lekciju na času istorije, ili se o takvim uspesima Crvene armije, u šesdesetim godinama prošlog veka, nije smelo ništa znati. Bilo kako bilo, taj propust sam, kao što rekoh, zahvaljujući gospodinu Lazanskom i Vikipediji, sada, pola veka kasnije, bar delimično nadoknadio. Zaista je to najveća - ne samo artiljerijska nego i pešadijska - bitka na ovoj planeti koju je dobila Crvena armija, ona ista koja nam je dve godine kasnije pomogla da oslobodimo Beograd a kojoj smo, u znak "zahvalnosti" oduzeli ulicu. I ne samo njoj nego i njenom komandantu, generalu Ždanovu. Da li nam se to posleratna istorija ponovo vraća, zato što iz nje nismo ništa naučili, ili su na delu neki novi "oslobodioci" koji, za razliku od crvenoarmejaca, treba da nas "oslobode" od nas samih. Ne znam, vreme će pokazati.
Preporuke:
0
0
7
subota, 24 oktobar 2009 19:03
Peter RV
Lazanski nas upozorava, na njegov vjesti nacin, sto nam se sprema iza kulisa. Zvanicna Srbija vise vjeruje u Ohio National Guard, nego u rusku vojnu podrsku. Nasi oficiri se treniraju u Natu umjesto Rusiji, sto je jedan zloslutan znak da nam se sprema ulazak u Nato -kroz mala vrata.( Oficiri koji su bili obuceni u Fort Benning- Geogiji, su bili najbolji pro-USA diktatori u Juznoj Americi. Skola je ustvari bila stvorena bas za to, da se izvrbuju pouzdani CIA agenti koji ce eventualno bit postavljeni na celu tih drzava. Za momenat ,ta je politika je tamo propala, ali Balkan joj daje mogucnost da se povampiri)
U zadnje vrijeme namjerno se proturaju vijesti o Natu da bi se srpske usi navikle na ideju da ta organizacija ne implicira nista anti-srpsko. (One bombe sto su padale je provocirao Milosevic, koji vise nije tu, i uostalom-treba mislit na buducnost.
U svakom slucaju ,Nato nam vise ne prigovara za nasu neposlusnost).
Opet kazem, zakulisnim igrama mora jednom doc kraj, kad ce se morat da izadje pred narodom, bas kako se to desilo 27og Marta 1941.
Treba se pripremit da Nato dobije isti odgovor kao sto je onda dobila Osovina Rim-Berlin.
Preporuke:
0
0
8
subota, 24 oktobar 2009 21:31
zoran
U Srbiji nebi trebalo da bude ni rusofila ne amerofila nego ljudi na vlasti koji će raditi u korist svih građana Srbije.
Tadić i DS se nisu smirili dok nisu pomerili sa vlasti Koštunicu baš zbog njegove politike prema Rusiji i Kini ,bio je vređan ,ismejavan od današnje vladajuće koalicije zbog politike koju sada vodi ova valst.
Verujem da je Koštunici sve jedno i da je oprostio današnjij vladajućoj koaliciji, ali je svestan da je njegova politika pobedila a lovorike i aplauze nema veze ko prima važno je da nama građanima bude bolje.
Samo nadam se da ova vlast neće preterati mada već jeste u kreditima i zaduživanja koja će vraćati čak i naša buduća pokolenja.
Preporuke:
0
0
9
subota, 24 oktobar 2009 22:38
Milorad
@Ala. Još je Petar Cetinjski rekao kontra. Ko nije za Rusiju...
Preporuke:
0
0
10
nedelja, 25 oktobar 2009 01:04
TOPOLj
Duže vrijeme tvrdim da je u Srbiji na djelu tihi sukob naroda i aktuelne vlasti.Kroz komentare korisnika,između ostalog i u tekstu gospodina Lazanskog,sa posebnim osvrtom na isti sa "Politikinog"sajta.Ne znam,čini li se to meni,tek,imam neki osjećaj da su se neki u "Politici" oteli kontroli.U pozitivnom smislu.Neka za primjer posluži i sve oštrije pero gospodina Lazanskog.Prije samo dva mjeseca nemoguće je bilo zamisliti da "Politika" objavi komentar u kome dolazi do direktne prozivke nekog od ministara.Ako i nešto objavi,strogo se selektiralo da se po dotičnoj "gospodi" neoplete žestoko.Od 78 komentara pristiglih na sajtu "Politike",jedan komentator je primjetio da ministri koji nisu bili na proslavi,bore se za one koji su im obezbjedili tamo nekakvu fotelju(vidjeti komentar pod pseudonimom Rajac).Potpisujem gospodinov komentar.Biće bure i oko kolumne Boška Jakšića-"Beograd između Brisela i Moskve".Neće se "kolumnista" dobro provesti,baš kao onomad uoči posjete gospodina Medvedeva,kada je u tekstu "Dva,tri pitanja Medvedevu",na sebe navukao bijes većine komentatora.Jedino ako Jakšić ne bude na svojoj strani imao moderatore.U tom slučaju se ograđujem,ali to je već neka druga priča.Međutim teško da ga i oni mogu spasiti.Ne vjerujem u sveopštu cenzuru.Prosto,nemoguće je sve cenzurisati.Pogubili su publiku.Publiku im obezbjeđuju gospoda Lazanski i Vukadinović.Za sada.Prije je to bio uvaženi profesor Antonić.Međutim njega su doživjeli kao subverzivnog.U svakom slučaju za pohvalu je što u "Politici" ima razumnih.A sa narodom se nije šaliti.Može sve donekle.Kad se pređe crvena linija onda ne pomažu nikakvi fondovi.
Preporuke:
0
0
11
nedelja, 25 oktobar 2009 11:20
Milorad
@Topolj. Slažem se prijatelju. U crno-belom listu se pojavim sada povremeno,čisto da sam sebe ne zaboravim( mala šala), jer što da im pišem pisma kad ih ne objavljuju. Na sajtu NSPM vidim one drage face, međutim žao mi je što nema i onih drugih, kako reče Lazanski. Ili su postali oštriji, pa ih naš moderator seče ili ne znaju za NSPM, pa im je igra u crno belom dresu dovoljna.
Preporuke:
0
0
12
nedelja, 25 oktobar 2009 17:23
DŽomba
Evo idu...
Preporuke:
0
0
13
nedelja, 25 oktobar 2009 17:36
Ljubiša Spasojević
Mene zanima onaj centar za krizne situacijije u Nišu koji se slučajno poklapa sa čvorištem Južnog toka koje će biti u istom gradu. Zna li Mirolsav Lazanski nešto više o toj podudarnosti? Zahvaljujem na eventualnom odgovoru.
Preporuke:
0
0
14
nedelja, 25 oktobar 2009 18:42
Milan Kačarević
@TOPOLj, nedelja, 25 oktobar 2009 00:04- Mislim da se mnogo varate što se tiče nekih novih „vetrova“ ili tolerancije u Redakciji Politike Onlajn. Moj komentar na kolumnu Lazanskog sam poslao verovatno 5-6 puta i nije prošao Politikinog cenzora. Za razliku od najstarije partijskog lista na Balkanu, NSPM ga je objavio odmah, bez ikakvih korektura. Toliko o Vašoj primedbi „da su se neki u "Politici" oteli kontroli.
Preporuke:
0
0
15
ponedeljak, 26 oktobar 2009 00:55
TOPOLj
@Milan Kačarević...Gospodine Milane,baš kao i vi osjetio sam njihovu cenzuru.Meni su se itekako zamjerili,mnogo više nego vama.Nisam mislio da kroz svoj komentar branim njih.Bože sačuvaj.Teško se mogu odbraniti oni koji na duši imaju intervju sa ratnim zločincem Hašimom Tačijem.Pročitajte intervju sa njim pod naslovom "I Rusija će priznati Kosovo".Pošto sam ja umrli rusofil,ne pada mi na pamet da branim nekog čiji rusofobični kolumnisti pišu tekstove koji odišu zluradošću,cinizmom i ironijom prema Rusiji.Jedan od njih je i Boško Jakšić.Slažem se to što kažete za NSPM.NSPM je jedino što danas valja u Srbiji od sedme sile.Zato i hoće da ga ugase.Samo u toj "Politici",ipak,nije doslovno sve isto kao što je bilo.Ako vi pažljivo pročitate komentar gospodina pod pseudonimom Rajac,kojeg sam naveo u prethodnom komentaru,vidjećete,onako između redova,da ima(ne znam da li je nekom od moderatora pukao film ili je nešto drugo u pitanju)onih koji se slažu da Dinkić i Šutanovac(aluzija je bila na njih) sjede u foteljama upravo onakvim kakvim ih doživljava pomenuti komentator.Gospodin kao da je pitao mene šta da napiše.Vjerujte Milane,ne gajim nikakvu iluziju oko "Politike".Samo mi se dopada što ne mogu da pobjegnu od bjesa naroda.Neće Sonja Liht do vjeka a sa njom ni Bujošević i ostali Bujoševići.Pozdrav gospodine Milane iz Republike Srpske!!
Inace,pitanje vojne saradnje Rusije i Srbije ima dva aspekta i od zivotne je vaznosti i za balans snaga u Evropi i za nejaku Srbiju i njenu unistenu vojnu industriju.Mi jos imamo savrsene strucnjake,balisticare,konstruktore,skolovane i na istoku i na zapadu.Jos postoji potreba za nasim proizvodima na B.Istoku i Africi.Kroz naucnu saradnju i podizvodjacke ugovore mozemo da imamo koristi(kako ono Sutanovac kaze"benefit").
Kada je 1871.ruski car izjavio je da" su samo Cernogorci prijatelji Rusima na Balkanu" nije mogao da predvidi Mila i sl.koji bi ga razuverili i casu, svojim unilateralnim odnosom sa SAD.
Zatim,da nije bilo ostre reakcije(uslovljavanja) ruskog cara ,zapadni saveznici ostavili bi Srbe na cedilu- tj.tek tada su Francuzi poslali brodove na Krf,u Solun,da spasu ono namucenih srpskih vojnika...
Zbog ekonomskih veza SAD i Nemacke (i dovodjenja Hitlera na vlast putem Krupp-a )od 1920. do 1943. SAD nisu aktivnije ucestvovale na evropskom frontu.Sta vise,saradnja u oblasti brodogradnje i metalurgije nije prestajala.Cekali su i da se Rusija iscrpe,Italija kapitulira, pa da krenu iskrcavanje na Siciliju i u Normandiju.
Najveci doprinos pobedi saveznika i zrtve u WWT dali su Rusi,Poljaci,Srbi...Zato je sramotna diskriminacija 26 miliona stradalih Rusa i deklaracija SE.
Danasnji ruski ciljevi,vracanje ugleda drzave,borba s korupcijom, osavremenjivanje jos glomaznog i zastarelog vojnog aparata,uspostavljanje saradnje s EU i Evropom u celini, kongruentni su s interesima Srbije.Potrebno je samo obavestiti nasu vladu i NVO-e o tome.
Red je bio da Sutanovac bude na doceku-mada bi savim svejedno bilo i da ga je zamenjivao tast.
Davno je Jerotic napisao da treba da budemo"pitomi kao golubovi a mudri kao zmije"...
Ide Sajam,mozda ce Tadic I Cvetkovic kupiti nesto knjiga-brzo ce Ocevi....
U zadnje vrijeme namjerno se proturaju vijesti o Natu da bi se srpske usi navikle na ideju da ta organizacija ne implicira nista anti-srpsko. (One bombe sto su padale je provocirao Milosevic, koji vise nije tu, i uostalom-treba mislit na buducnost.
U svakom slucaju ,Nato nam vise ne prigovara za nasu neposlusnost).
Opet kazem, zakulisnim igrama mora jednom doc kraj, kad ce se morat da izadje pred narodom, bas kako se to desilo 27og Marta 1941.
Treba se pripremit da Nato dobije isti odgovor kao sto je onda dobila Osovina Rim-Berlin.
Tadić i DS se nisu smirili dok nisu pomerili sa vlasti Koštunicu baš zbog njegove politike prema Rusiji i Kini ,bio je vređan ,ismejavan od današnje vladajuće koalicije zbog politike koju sada vodi ova valst.
Verujem da je Koštunici sve jedno i da je oprostio današnjij vladajućoj koaliciji, ali je svestan da je njegova politika pobedila a lovorike i aplauze nema veze ko prima važno je da nama građanima bude bolje.
Samo nadam se da ova vlast neće preterati mada već jeste u kreditima i zaduživanja koja će vraćati čak i naša buduća pokolenja.