Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Na današnji dan: Umro Josip Broz Tito; Margaret Tačer postala premijer Velike Britanije; Poginuo Goce Delčev; Bugarski parlament odobrio NATO avionima korišćenje vazdušnog prostora u agresiji na SRJ

Komentari (113) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 04 maj 2019 07:53
yu intelektualac
Na danasnji dan umro Tito. Bilo je casno i dostojanstveno ziveti s Titom. Imao sam tu privilegiju. Zao mi je sto vecina gradjana danas nezna kako se zivi u uredjenoj, nezavisnoj, uglednoj i jakoj drzavi? Crveni YU pasos bio je najcenjeniji i sa njime se moglo svuda. Neka mu je vecna slava i hvala.
Preporuke:
133
44
2 subota, 04 maj 2019 07:54
Perkoni
Budimo realni Tito je kriv sto smo mogli od plata i penzija normalno da zivimo...Tito je kriv sto smo imali besplatno skolstvo i zdravstvo...Tito je kriv sto smo bili uticajni i postovani u SVIJETU...Tito je kriv sto su nam sve fabrike radile...Danas nam je mnogo bolje...Niko ne radi..Nema se para..Jedva sastavljamo kraj sa krajem...placamo i skolovanje i lijecenje...Ma zivi se boli glava...
Preporuke:
127
37
3 subota, 04 maj 2019 07:55
Vratnik
Tito je, izgleda, dobro znao koja smo mi stoka, pa nas je uredno vezao - kako stoki i dolikuje. Kada su dosli, poslije njega, Amerikanci, Rusija, Eu... i odvezali nas radi "demokratije" tada je i proradilo ono zivotinjsko u nama. Sada su u pitanju samo nijanse. Tita nema, krvi i mesa je bilo za izvoz, Ameri ce nam palamuditi o demokratiji... a mi cemo se samo sjecati vremena kada je Pape zavalio het- trik Argentini. Postovanje za gos. J. B. Tita.
Preporuke:
122
33
4 subota, 04 maj 2019 07:57
Beast trom the East
TITO. Niste se bunili dok ste besplatno studirali, dok ste svake godine isli na more. Kada ste sa licnom kartom po svetu putovali. Tad vam je odgovarao? A sada spominjete neku tamnicu i katastrofu, koje je pripadnosti bio, dal je komunista. Sta god da je bio, nikoga nisu docekivali kao njega, gde god da je isao. Greska je stosu dozvolili da nacionalisti kao vi, koji su hteli da rade sta hoce, da imaju apsolutnu slobodu, uzeli stvar u svoje ruke posle njegove smrti. Spominje se goli otok, sloboda govora. Umeo je da ucutka tada rezim nacionalne porive, i danas toga fali. Sta su trebali? Da puste ustas i cetnike da idu ulicama kao danas? Jel to donelo stabilnost? Lako je pljuvati u proslost, a nista nste uradili za buducnost, niti na neki nacin pokazali da je ovo vreme bolje. Prijatno
Preporuke:
109
33
5 subota, 04 maj 2019 07:59
sreća beše nekad davno
E moj Tito nisam bio ni rodjen dok si bio na celu drzave, ali svako ko mi je pricao o tom vremenu video sam neki mir,spokoj iz ociju,neznost iz price o tom srecnom vremenu,letovalo se,radilo se za dobre plate,ugled drzave i nasih ljudi je bio na visokom nivou. Moji letuju u Hrvatskoj kao da su kod svoje kuce. Nikad se to vreme nece vratiti i zao mi je sto nisam bar malo mogao da dozivim te trenutke,nego sam doziveo 5.oktobar,bombardovanje,sankcije,zute.....i ko zna sta cu jos docekati.Mozda beogradski pasaluk koji ce se formalno zvati Srbija.
Preporuke:
108
30
6 subota, 04 maj 2019 08:00
Tony
želim Drugu Titu kao čoveku da zahvalim za sledeće stvari.

Hvala ti što Srbija nije ostala turski kazamat neasfaltiranih ulica i rikši, hvala ti što si izgradio naše gradove, hvala ti što si podigao radničku klasu i što je u tvoje vreme postojala socijalna pravda, hvala ti što je naše školstvo bilo cenjeno svugde u svijetu, hvala ti što je zdravstvo bilo besplatno i kvalitetno, hvala ti što si Jugoslaviju približio svijetu, hvala ti što je u tvoje vrijeme čovek bio čovek, heroj bio heroj, danas je moj dragi Tito sasvim obratno, danas su zločinci junaci a čovek i ne postoji u ovoj zemlji, ali najviše ti hvala što rusima nisi dao da njihova pogana čizma kroči na naše tlo i od nas da naprave logor kakav su napravili od Istočnog bloka.

Žao mi je što nisi rođen malo kasnije pa da si s nama proživeo poslednjih 20 godina i sprečio budale koji su uništavali sve što smo sticali poslije drugog svetstkog rata i za sve što smo se borili.
Preporuke:
99
29
7 subota, 04 maj 2019 08:01
Kefa
Tito, mogu ti historičari da pišu šta žele,ja znam da nikad nismo živeli bolje,niko nije bio gladan,svi smo imali posla a pre svega poštovanja jedni prema drugima,u mojoj ulici živeli su mađari,hrvati,romi,albanci i niko nikada nije pitao odakle si,ali smo uvek pomagali jedni drugima i živeli srećno u tom bratstvu i jedinstvu,imao je tito svojih pluseva i mana ali smo ga svi voleli i poštivali,za razliku od ove bagre danas,zato druže tito vječna tebi slava bila i još uvek ćes živeti u našim srcima.
Preporuke:
97
30
8 subota, 04 maj 2019 08:02
Major JNA
Slava nasem jedinom i pravom predsedniku drugu Titu.Hvala ti sto si mi omogucio da odem sa sela u vojnu skolu i da dobijem stan,da zivim u 9 najvecih jugoslovenskih gradova,sto sam isao sa porodicom na more u vojna odmaralista,hvala ti na svemu!
Preporuke:
94
31
9 subota, 04 maj 2019 08:04
Danko
Tito je stvorio je domace fabrike i domacu proizvodnju, imali smo svoje proivodne brendove koje smo voleli, Borovo, Kostana, EI Nis, Ficu, Keca i Jugo, Prvi Maj, Kluz, UTVA, YASSA, Startas, ... a sada nemamo nista od toga, sve pare zgrce stranac, a nama mrvice. Jos se u svoj svojoj gluposti hvalimo kad nam dodje stranac sa svojom fabrikom i tehnologijom pa stane ekspolatisati Srbe i zemlju Srbiju uzduz i popreko.
Preporuke:
89
27
10 subota, 04 maj 2019 08:05
Jovanovic
Proslo su 38 godine... Od zemlje koja je bila pobednig u oba svetks rata, osnicac UN i Pokreta nesvrstanih, svetskog ugleda... Imali smo najlepsu zemlju na svetu a da toga nismo bili svesni (mislim na sve narode SFRJ) Rasturili su nas da bi nas sada primoravali da se opet sastanemo, da bi opstali... koja ironija zivota. A valjda ce nekad nekome doci u glavu da smo prosto vezane jedni za druge i da samo ujedinjeni mozemo da opstanemo!
Preporuke:
84
26
11 subota, 04 maj 2019 08:06
Borislav
mozete da pljujete Tita na ovim stranicama i u svom drustvu kolko god hocete ali samo jedno je dovoljno reci: kad smo bili zajedno imali smo sest republika. bili smo priznati a bogami i veliki. kad je neko krenuo na nas imali smo moc da stisnemo saku udarimo o sto i progovorimo TOLKO GLASNO DA NAS JE CITAV SVIJET POSTOVAO I RAZUMIO. sad smo jad. pljujemo jedni na druge a oni sto nam nisu bili ni do koljena diktiraju nam uslove. bili sno nesto a sad smo nista!!!! pricajte sad sto ocete....
Preporuke:
81
29
12 subota, 04 maj 2019 08:08
Gevara
Koliko je Tito izgradio za 35 godina ovi nisu mogli da ruse za 35 godina uprkos 4 rata i NATO raketiranja, ili kako je jedan makedonac rekao koliko je on puteva i zgrada gradio ovi ne mogu ni da farbaju.Svaku mu cast drzao je tolike nacije zajedno koji su cvrsto verovali u njega.A ovi posle njega odmah u rat i doveli su narod u prosjacki stap.
Preporuke:
79
25
13 subota, 04 maj 2019 08:10
Miroljub
Godišnjica Tita.Kako vreme odmiče, u poređenju sa njegovim naslednicima se sve više vidi veličina Josipa Broza. Stvorio je razvijenu, međunarodno priznatu i socijalno pravednu državu državu od ratom razorene zemlje razjedinjenih i zavađenih plemena. Ta država je imala 20 miliona stanovnika koji su govorili srpski(i hrvatski) jezik a njen glavni grad je bio Beograd. Možda se to neće svideti "patrijotskim ušima" ali tako nešto Srbija nikada nije imala pre niti će više imati u budućnosti, to je bio istorijski vrhunac našeg uticaja u regionu. Na žalost taj uticaj nismo znali iskoristiti, prevagnuo je nerazum i interesi kriminalnih krugova koji su jedini istinski profitirali od krvavog raspada SFRJ. Realno, Tito i njegova ideja su poranili na ovim ukletim prostorima najmanje 50 do 100 godina.
Preporuke:
76
27
14 subota, 04 maj 2019 08:11
Randjelovic
Slava mu. Rodjen sam dvije godine nakon njegove smrti i poslednja sam generacija Titovih pionira. Ne pamtim mnogo iz tog vremena ali dovoljno je samo pogledati danasnju politicku elitu, danasnjeg predsjednika Srbije da bi sve postalo kristalno jasno. Sve silne fabrike izgradjene u vrijeme SFRJ danas su ili u stecaju (citaj, opljackane) ili privatizovane (citaj, poklonjene) stranim "investitorima" koji izrabljuju jeftinu radnu snagu. Imali smo drzavu, jaku srednju klasu, imali smo vojsku, najbolji tenk na svijetu u to vrijeme, imali smo fabrike, proizvodnju i izvoz, imali smo postovanje svih i svuda. Danas imamo ponizenje. Od svih i svuda.
Preporuke:
75
27
15 subota, 04 maj 2019 08:12
Ogorčeni vojvođanski penzioner
Na današnji dan pre 39 godina umro je Tito. One silne kolone Srba koji su plakali kao da su potsvesno osećali kakva im se katastrofa sprema nakon smrti tog velikog čoveka. I ispostavilo se da su bili u pravu jer se može reći da "Ode Tito - ode i Srbija". U vreme tog velikog čoveka svi su nas poštovali, a Srbe niko nije smeo da dira, a onda je došao Milošević, upropastio našu ekonomiju (Vojvodina pre Jogurt revolucije imala 40% veću platu od Beograda i 60% veću platu od Srbije) a Jugoslavija se raspala. Koliko je vreme Tita i vreme dok se nije pojavio Milošević bilo dobro, najbolje pokazuje to koliko je bila jaka srednja klasa, jer sam ja kao radnik u Naftagasu uspeo da izgradim vikendice u Budvi i kod Splita. Danas je to misaona imenica. Tako je bilo zato što Tito i njegovi naslednici nisu dozvoljavali korupciju. Da nisam među prvima uložio novac u Dafiment banku, naprosto bih propao 90ih jer sam zbog Miloševića ostao bez posla.
Preporuke:
23
69
16 subota, 04 maj 2019 08:12
Đorđe
Koliko god Tito bio omrazen medju mnogima, jedna cinjenica je istinita: Srbija (kao jedna od 6 republika) nikada nije bila bolja, stabilnija i prosperitetnija nego u doba Titove Jugoslavije. Sve sto je u Srbiji ikada izgradjeno, sto je ikada funkcionisalo je iz doba Jugoslavije. Tito jeste bio klasicni diktator, i slobode su bile ogranicene, ali Jugoslavija je bila ozbiljna zemlja koju su svi ozbiljno shvatali. Ljudi su mogli zivjeti kao ljudi. Postojale su neke ljudske vrijednosti. Danas se mrznja prema drugacijima medju nama i poziv na nasilje protiv istih naziva ljudskim vrijednostima, zastitom "tradicionalnoh porodicnih vrijednosti." Postojala je nada. Jedina nada medju mladima u Srbiji koja postoji danas je da ce pobjeci na zapad.
Preporuke:
75
27
17 subota, 04 maj 2019 08:14
Buca
O ljudima dela govore.
Za vreme Tita imali smo pasos sa kojim smo mogli da odemo prakticno svuda /za SAD i Grcku su trebale vize ali su se lako dobijale/.
Sve smo pravili /avione, tenkove, kamione, autobuse, televizore.../, sagradili smo puteve, bolnice, skole /crkve nismo dirali/, nase firme gradile su sirom sveta brane, centrale, autoputeve, aerodrome...
Sve kljucne knjige bile su prevedene, sve kljucne predstave, svi vrhunski umetnici, filosofi, naucnici bili su gosti te zemlje.
Skole su bile besplatne i obavavezne. Popovi se nisu pitali.
Opismenjavanje je bilo obavezno.
Tito je skolovao ljude u inostranstvu, pa su se vracali u zemlju.
Ko je bio corkiran - zasluzio je: npr. tudjman, izmetbegovc, seseljetu,
Naravno ne postoji nista savrseno, ali...
Cim smo se dokopali ove vajne demokratije poklali smo se kao najveci olos... sve smo porusili, upropastili, oterali smo najbolje, mlade i obrazovane... pop..sali smo se na jezik, dobrotu, rad, postenje, moral.
Preporuke:
70
24
18 subota, 04 maj 2019 08:20
Tamara
Bila sam mala kada je Tito umro i nisam najpozvanija da komentarisem njegov lik i delo ali znam da sam imala sretno detinjstvo. Mnogi kazu da su to vec ispricane price, kako smo isli na letovanja, kupovali automobile, gradili kuce i sl. Ali zar to nije najvaznije za jednog obicnog "malog" coveka. Ne zeli svako da bude estradna zvezda, biznismen ili politicar, zelimo samo dostojanstven zivot i nista vise od toga, a u Titovo vreme smo to i imali. Takodje, neki komentarisu, vladalo je jednoumlje, jednopartijski sistem, nije li sad isto?! Jedne te iste ljude gledamo vec 20. godina kako se smenjuju na vlasti pri cemu je iz godine u godinu sve gore i kako prelaze iz partije u partiju opet, zarad te iste vlasti. Drugi, pak, komentarisu kako tada nisi smeo javno da ispoljis svoje misljenje, ubedjenja koja su drugacija od "pozeljnog".
Preporuke:
65
23
19 subota, 04 maj 2019 08:22
Pera
Kada je Tito umro imao sam 22 godine i nije me intersovala politika. I dan danas ne znam da li je bio protiv srba, za srbe, protiv... Bilo je najverovatnije svačega. I taj Goli otok i Ranković, Jovanka... Kakvih li sve knjiga nisam čitao. Ali najviše mi nije jasno kako je moj otac s jednom učiteljskom platom, koja je uzgred rečeno bila manja od plata nekih običnih radnika u fabrikama, uspeo da napravi kuču od 80 kvadrata i plus toga mene školuje. Nikakvih vanrednih prihoda nije imao. I on i majka su mi bili iz seljačke porodice i nije mu niko pomagao. A ja sada ne mogu tu istu kuću da održavam, da zakrpim, nešto sitno popravim. Žalosno se osećam kada pomislim da sam ja imao više džeparca od moje dece.
Preporuke:
67
22
20 subota, 04 maj 2019 08:23
ĆirićJ.
Neko je Tita voleo,neko nije...nebitno.

Ostaje jedino realnost da u njegovo vreme nije bilo gladnih,nije bilo toliko krađa,ubistava,drogiranih,
nasilja na ulicama(propratne pojave siromašnih društava).

Od jedne plate,jer često je u porodici samo otac radio a majka bila domaćica i vaspitavala decu,moglo se pristojno živeti,čak i da se uštedi za letovanje.
Dve plate u kući su već značile udoban život.

A danas?
Ko može da se pohvali da živi životom dostojnim čoveka,osim šačice veoma bogatih ljudi,kojima je rat bio odskočna daska za bogaćenje?

Ko to može biti danas srećan
među gomilom nesrećnih ljudi,osiromašenih,poniženih i bezdušno eksploatisanih??
Preporuke:
64
21
21 subota, 04 maj 2019 08:24
Vecko
Bilo je to vreme prosperiteta,socijalne pravde,bezbednosti i kada se sa pasošem SFRJ putovalo bez viza. Razbojnici su bili u zatvoru. Tačno, nismo baš smeli da "lajemo".Danas nazadujemo, živimo u bedi a razbojnici su na vlasti. Jedino možemo do mile volje da "lajemo" ali su i tu počeli sa restrikcijama . E to je razlika u vremenu Tita i današnjice.
Preporuke:
62
23
22 subota, 04 maj 2019 08:25
bivsi PIONIR
Hteo sam da napisem komentar ali mozak se blokirao, ruke mi drhte i ne mogu da nadjem reci da opisem
ljubav i postovanje prema velikanu 20- veka,vecnog Druga Tita. Jos se secam neizmerne srece i radosti koje sam doziveo, kada sam trcao tristotinak metara sa stafetom mladosti u rukama uz freneticne aplauze mase ljudi okupljene na obe strane ulicama grada.
" Shoku TITO ne te betohemi, se nga rruga
jote, nuk do te largohemi.
Neka mu je vecna slava.
Preporuke:
57
29
23 subota, 04 maj 2019 08:26
vlada-so
Možemo mi biti i za i protiv Tita, međutim činjenice govore dok je on bio na vlasti postojao je srednji sloj što je temelj svake države. Besplatno zdravstvo, besplatno studiranje nadarene dece sa brda, radnici u pravom smislu te reči, bezbednost na ulicama...Ovako sa distance ipak je imao više pozitivnih nego negativnih osobina.
Preporuke:
52
24
24 subota, 04 maj 2019 08:26
Boske
Poludeli Miki je baš podivljao jutros, čak ni za događaje vezane za Miloševića nije uspeo da napiše ovoliko komentara postavljajući lažna imena. Jasno pokazuje da su bili u pravu oni koji su govorili "Drug je Tito ustao iz groba - ime mu je Milošević Sloba"
Preporuke:
21
45
25 subota, 04 maj 2019 08:27
Zare
Ako celokupnu istoriju SFRJ gledamo kao "lik i delo druga Tita" onda dolazimo do jednog modela sličnog SAD-u. Generalna razlika je u vladavini jedne partije, jednog čovekakao i tzv. društvenoj svojini (spram dominantno privatne u SADu). Ipak koncepcija multi-nacionalne, multi-kulturne i multi-konfesionalne državne organizacije je ista. Centralna država je bila jaka oslonjena na jaku vojnu silu (tako je u SAD-u već decenijama) i moguće je ostvarivati visoke slobode u svim sverama života ali pod jednim važnim uslovom, da to ne vrši neki uticaj na vlast tj. hleba i igara DA ali vlast NE. Naravno, najsporniji deo biografije svakog političara-revolucionara jeste onaj deo kad je dolazio na vlast kao i oni delovi gde se "obračunava" sa svojim eventualnim protivnicima ili konkurentima. Tako postoje brojni pojedinci i grupe koji će izrazito negativno svedočiti o vremenu pod Titom i to istorijski mora biti zabeleženo.
Preporuke:
45
13
26 subota, 04 maj 2019 08:29
Urbaniak
Tito ne samo sto je voleo zivot i uzivao u njemu, vec je stvarao uslove da i obican covek moze da uziva u zivotu.
Setite se radnickih odmaralista, rekreativnih nastava, letovanja i zimovanja preko skole, crvenog pasosa...
Imali smo ono sto obican mali covek na zapadu ni dan danas nema.
Da mogu da biram, opet bih se rodio i odrastao u "Titovoj" Jugoslaviji.
Sve bih dao da se reformise u modernu zajednicu naroda i nikad ne raspadne, posebno ne u krvi.
Preporuke:
41
23
27 subota, 04 maj 2019 08:29
Nikola
Meni su fascinantne te price o dugu zbog kojeg se kao lepo zivelo u SFRJ i bas bih voleo da znam iz cije kuhinje dolaze i ciji je interes da tako prica.
Dug 22 milijarde $ a izvoz 29 milijardi tj izvoz veci od duga, danas Srbija dug 23 milijarde eura a izvoz 6 milijardi tj dug veci 4 puta od izvoza i opet neki ovde u ovoj zemlji pricaju o zaduzenoj SFRJ kojoj su takodje i mnogo zemlje dugovale (ova vlada otpisa 2.5 milijardi dolara duga iraku iz srfj) a ko danas duguje srbiji bilo sta,mi vise ni most ne znamo sami da napravimo a ni da popravimo.
Preporuke:
37
25
28 subota, 04 maj 2019 08:31
NikolaK.
TITO .Danas nemaju snage ni da realno analiziraju ekonomska dostignuca SFRJ a jos uvek se prodaje ono sto se napravilo tada i vecina zivi od penzija zaradjenih u to vreme. Nije odgovarao fashistima, nije odgovarao klericima, aristokratiji i kapitalistima. Posle surove chistke od '48-'53 koja je bila neophodna sa njegove pozicije da ne bi postali Ruska kolonija, nastalo je vreme u kome je za svakog postenog radnika bilo mesta za dostojanstven zivot i vise od toga. Poznavao je kapitalizam i komunizam, poznavao je vojsku i finansije, znao je da uziva privatno i podeli balkanskim narodima malo lepog zivota. Opasan svetski igrac ko god bio u poredjenju sa danasnjim pacerima.
Preporuke:
39
24
29 subota, 04 maj 2019 08:32
crni 5 oktobar
Boske

Poludeli Miki je baš podivljao jutros, čak ni za događaje vezane za Miloševića nije uspeo da napiše ovoliko komentara postavljajući lažna imena. Jasno pokazuje da su bili u pravu oni koji su govorili "Drug je Tito ustao iz groba - ime mu je Milošević Sloba"

Širiš običnu LAŽ, Miki nije napisao ni jedan komentar. Ako ti se ne sviđa Miki sasvim je dovoljno da to kažeš na pristojan način jer primitivizmom samo sramotiš sebe i svoje "argumenti". Srbi treba više da uče u Školu da bi im bilo bolje i više da rade a Miki vredno radi.
Preporuke:
25
15
30 subota, 04 maj 2019 08:55
Mafija, gangsteri, krimosi...
... u Titovo vreme ovde nisu postojali.

A sada - ta gamad osvojila vlast i drži vlast.

A gangsterski bos i njegova familija - na čelu države.

Aferim!
Preporuke:
19
20
31 subota, 04 maj 2019 09:05
KIKI
Boske

Ti si ljubomoran na Mikija, ti nemaš stan.
Preporuke:
19
9
32 subota, 04 maj 2019 09:37
KDB Srbija
Vidimo botovanje od ranog jutra u slavu i čast jednog prevaranta. Tito je je jedna od najvećih podvala u istoriji Srba. Opšte poznata stvar je, da je bio Austro-ugarski kaplar, i kao takav mrzitelj Srba. Čovek koji je zataškavao ustaške zločine, i na tako trulim temeljima gradio SFRJ. Iscrtane granice koje je pripremio, sprovedene su, a Srbi proterani sa vekovnih ognjišta. Baranja koja je bila deo Srpskog vojvodstva u 19. veku kao nagrada predata Hrvatima posle pokolja u Jasenovcu i drugim stratištima, neznanim i znanim. Dalmacija, Kordun, Banija, Slavonija, Gorski Kotar, Bosna, Hercegovina, Crna Gora, Kosovo i Metohija. Sve su to delovi gde su živeli Srbi u velikom broju, a odakle su prognani ili i dalje trpe progon.
Opet imam pitanje za komuniste. Zašto vam je trebalo 20 godina nakon rata da oformite komisiju za utvrđivanje zločina u Jasenovcu?
Preporuke:
40
39
33 subota, 04 maj 2019 10:07
Miki
KDB Srbija
Vidimo botovanje od ranog jutra u slavu i čast jednog prevaranta. Tito je je jedna od najvećih podvala u istoriji Srba. Opet imam pitanje za komuniste. Zašto vam je trebalo 20 godina nakon rata da oformite komisiju za utvrđivanje zločina u Jasenovcu?


A ja imam pitanje za četnike i ljotićevce. RATKO MLADIĆ je komunista i nosi petokraku. Pa dali je RATKO MLADIĆ kao komunista i neprijatelj Srba ili je davao svoj život za Srbe i Republiku Srpsku. RATKO MLADIĆ se Savezu komunista Jugoslavije pridružuje 12. februara 1964.god.Šta je pisalo na kravati koju je Srpski heroj Ratko Mladić nosio u Hagu.
Prilikom izricanja presude Ratko Mladić nosio je crvenu kravatu sa logom Komunističke partije Ruske Federacije i komunističkim simbolom komunističke partije - srp i čekić.
Još jedno pitanje četnicima i ljotićevcima. Zašto Draža Mihajlović ili Milan Nedić nisu prisvojili Knin ?
Preporuke:
35
25
34 subota, 04 maj 2019 10:28
Nenad Pivaš
Nisam očekivao botovanje i za takvog unesrećitelja Srba kakav je bio Tito. Ali žalosno je što se taj mit o "dobrom životu i "velikom ekonomskom napretku za vreme Tita" raširio čak u kod veliki broj ljudi koji su srpski rodoljubi i nisu zagriženi komunisti. To je daleko od istine. Decenije nakon Drugog svetskog rata su bile period velikog ekonomskog, i pre svega, tehnološkog napretka, širom sveta. Prosečan život čoveka 60-ih u Jugoslaviji jeste bio kvalitetniji nego 30-ih. Recimo, pronalazak veš mašine je u mnogome olakšao život žena, ali kakve to veze ima sa Titom?! Da bi se stvar realno sagledala treba pogledati koju je to državu Jugoslavija za vreme "velikog napretka pod Titom" prestigla? E tu stvari stoje bitno drugačiji jer vidimo da je jedina država u Evropi koja je pre rata bila razvijenija od Jugoslavije, a posle Titovog perioda više nije bila - Rumunija! Sa druge strane kraljevina je bila razvijenija od Španije i Grčke, koje su baš nakon Tita postale misaona imenica za nas.
Preporuke:
40
33
35 subota, 04 maj 2019 10:28
Partizan
Po šumama i gorama
naše zemlje ponosne
idu čete partizana,
Slavu borbe pronose!

Neka znade dušman kleti
Da će kod nas slomit' vrat,
Prije ćemo mi umrijeti
Nego svoje zemlje dat'!

Kaznićemo izdajice,
Oslobodit narod svoj,
Kazaćemo cijelom svijetu
Da se bije ljuti boj!

Crne horde nas ne plaše,
Krv herojska u nas vri,
Mi ne damo zemlje naše
Da je gaze fašisti!
Preporuke:
43
27
36 subota, 04 maj 2019 10:32
Ršum
Nije Tito predsednik, već projekat. Ceh došao na naplatu. Simbol najsocijalističkije zemlje na svetu, tada najsrećnije. Nisu nas dirali dok Englezi nisu rekli: sad je vreme, udri. Uspavali nas i uspavane pobili. Da smo shvatili na vreme, bar bismo spavali sa jednim okom otvorenim. Lenj i utopijski smo narod ako se opet vraćamo na bajku umesto na realnost. To nas je koštalo najviše, dok su se drugi brzo osvestiki i uhvatili si posla. Tito se neće vratiti, pomirite sa tim i ajde branite svoju zemlju više, ne čekajte Prleta i Tihog.
Preporuke:
32
24
37 subota, 04 maj 2019 10:41
211.okopna brigada
Ko god hoće da bombarduje Bugarsku i ostale zemlje koje su učestvovale u prljavom ratu 1999. ima naše odobrenje unapred.
Preporuke:
19
12
38 subota, 04 maj 2019 10:49
Nenad Pivaš
Međutim, po istoj "logici" je i današnja Vučićeva Sprdija "napredna država", jer dok za vreme Tita ni fiksni telefon nije postojao u svakoj kući, danas mobilni telefon sebi može da priušti svako o četvoro članova siromašne porodice. Pa opet se ne nađe niko normalan da tvrdi kako smo mnogo napredovali. Međutim, takvu argumentaciju koriste kada tvrde da je SFRJ bila bolja od Kraljevine Jugoslavije.

Postoji nešto što se zove "filozofija svinje" i što čoveka pokušava da svede na biće stomaka i genitalija. Takvima nije bitno to što su nacrtane AVNOJ-evske granice, čiji vrhunac zločina se ogleda u stvaranju Bosne i Hercegovine. Ali, to što je nekome bitno samo punjenje stomaka ne znači ni najmanje da je takva osoba racionalna čak i na tom polju kada treba obezbediti golu egzistenciju. Takvi dugoročno gledano ne obezbede čak ni životni standard. Dobro kaže indijska poslovica da ko se odrekne večnog zarad prolaznog gubi i jedno i drugo.
Preporuke:
34
25
39 subota, 04 maj 2019 10:54
gavrilo
ko li nam je JB Tita samo podmetnuo???opio nas da smo zaboravili sopstveni narod, tradiciju i kulturu!
Preporuke:
28
20
40 subota, 04 maj 2019 10:55
KDB Srbija
Miki, nisam spominjao Mladića nego Tita. Nisi odgovorio na pitanje. Previše gledaš Vučića na tv-u i čitaš Informer. Pa na argumente koje sam naveo počinješ da izvrćeš priču na svoju vodenicu. Lično imam poštovanje za sve iskrene borce protiv fašizma, bili oni komunisti ili četnici. Ali Tito to nije bio. Da li je i Ivo Andrić ljotićevac pošto se sastajao sa Hitlerom dok službovao u Berlinu? Zašto je Titu utekao Pavelić, pa ga je morao Blagoje Jovović ganjati po J.Americi svojevoljno?
Preporuke:
22
18
41 subota, 04 maj 2019 11:30
Prepodnevna idolatrija - ekstaza nebuloza!
I.dioti, titići, verovatno njih nekoliko, možda iz jedne komunj.arske porodice, ovde širi laži o nekom dobru. Blagostanju. Za vreme josipa oroza i bulumente. Njima i njihovim je bilo mnogo bolje nego većini poljoprivrednika a koji nisu imali: ni zdravstveno ni penziono osiguranje. O oko 2 miliona oteranih da rade u inostranstvu, gastarbajtera, teško je i pisati o nekom dobru. Nekakvi ekesperimentatori, neobrazovani pogonski filosofi, komunisti, su svođenjem zemljišnog poseda na 10 Ha oterali pre svega srpskog seljaka, državotvornog svečoveka, u gradove da postane proleter. Zbog takve zločinačke politike uništeno je srpsko selo. Sela su ostala prazna a gradovi pretrpani nezaposlenim. Srbija je namerno urušena! Što tako lako propade "hvaljena kuća jugovića"? Nisu joj valjali temelji kao biblijskom Golemu. Sve što je na lošim temeljima, istorija pokazuje, nema perspektivu! Operacija nije uspela! Pocijenti su podlegli! Ostale su teške posledice po srpski narod!
Preporuke:
38
24
42 subota, 04 maj 2019 11:32
Dragan
Jedan deo naše istorije su Jugoslavija i Tito. Bilo je dosta dobrog, ali i lošeg.

Mi moramo napraviti ispravan put što pre, inače ćemo nazadovati i dalje!

P. S. Jugoslavija je imala 24 milijarde $ duga kada se raspala, od toga recimo da je Srbiji pripadalo 7-9 milijardi...a samo je AV od 2013-te zadužio Srbiju za 14-15 milijardi.
Preporuke:
16
9
43 subota, 04 maj 2019 11:35
KOMUNIST.
" U MARŠALA TITA,JUNAČKOGA SINA NAS NEĆE NI PAKAO SMEST...".
VEČNA MU SLAVA I HVALA.
Preporuke:
28
38
44 subota, 04 maj 2019 11:37
@ Nenad Pivaš
Ti "komentari" su internet teroristički napad na NSPM i šalju ih isti oni koji su sa Brozom i njegovim zlikovcima ubijali izdavali i pljačkali Srbe od 1941-2000 2008-do danas.

Što se tiče upoređenja 60tih sam živo u Banatu
- svi komšije radnici su išli vikendom po jeftniu hranu u Rumuniju
- niko sem nas u celom bloku zgrada nije imao televizor a kamoli veš mašinu Indesit nabavljenu 1963 i još uvek radi.

Moj otac je na kraju kupio još jedan TV i napravio "kibic fenster" da deca iz kraja i komšije mogu da gledaju TV ceo dan dok traje program, i sve to na 16 kilometara od Beograda. A kakav život je stvarno bio je iseljavanje miliona nezaposlenih zbog propale lažne industrijalizacije da bi onda počela propast "sečom finansijskih direktora" i izjednačavanja školske i stručne spreme te smo izbubili radnike a "dobili" "zaposlene" jer je 400 hiljada novih janjičara primljeno 70tih koji su sa porodicama jezgro današnje izdaje i uništelja.
Preporuke:
31
19
45 subota, 04 maj 2019 11:46
ubistvo sa predumišljajem
1999 - U vazdušnoj bici protiv četiri NATO aviona na nebu iznad Valjeva u avionu "Mig 29" poginuo je pilot potpukovnik Milenko Pavlović, komandant 204. lovačkog avijacijskog puka u Batajnici. Na radio vezi zabeležene su njegove poslednje reči u neravnopravnoj borbi: "Imam ih, imaju i oni mene"... Posmrtno je unapređen u čin pukovnika.
Jedan od pilota koji je videvši da su žrtvovani od ludačkog rukovodstva, poleteo sam na zadatak spasivši život mlađim pilotima.

Samo poremećeni idiot preti celom svetu

"da u svaku bitku ulazimo i pobedićemo"

a onda šalje pilote na 15 godina zastarelim i pokvarenim avionima da izginu,

što je ubistvo sa predumišljajem

za koje nije odgovarao ni predsednik SRJ Milošević ni njegova luđakiljnja Mira ni Bulatović predsednik vlade, ni misnistar vojske SRJ ni predsednik Srbije Milutinović, predsednik vlade Marjanović, potpredsednici vlade Šešelj i Nikolić ni ministar vojni Srbije a kamoli čelnici VJ

nego izdaji i dalje...
Preporuke:
24
64
46 subota, 04 maj 2019 11:51
Mario Kalik
Neka mu je večna slava i hvala. Pod njegovim vođstvom, naša zemlja je oslobođena od fašizma, izgrađena i razvijena, zauzela mesto u svetu kakvo nije imala nikada u istoriji, a teško da će imati ikada u budućnosti, postala ozbiljan faktor svetske politike kojeg su svi morali da uvažavaju i poštuju, što se vidi i po veličanstvenosti njegove sahrane. Običan narod, radnici i seljaci doživeli su socijalno oslobođenje i uzdizanje kao nikada pre i posle. Za 45 godina ostvario je mir na ovim prostorima prožetim nacionalnim i verskim razlikama i istorijskim sukobima, što je najduži period mira i stabilnosti u novijoj istoriji. Slike Titove Jugoslavije i života u njoj mogu da nam izgledaju danas samo kao nedostižan san.

Takođe večna slava i hvala pukovniku Milenku Pavlovića koji je na današnji dan žrtvovao život za odbranu otadžbine.
Preporuke:
20
32
47 subota, 04 maj 2019 11:54
umro Broz
ostala degenerisana i kriminalizovana fukara da uništi Srbe da ne odgovaraju za zločine protiv Srpskog naroda koje su napravili sa brozom i njegovim janjičarima od 1941-do danas.

Nema ništa odvratnije nego kad se Brozovi zločinci janjičari i profiteri pojavljuju kao "patrijote" a ne samo da su se odrekli Srpstva nego su direktno učestvovali u uništelju Srpskog naroda,

što samo pokazuje stepen degenerisanosti celog društva, da zločinci slave svoje zločine javno se hvaleći
Preporuke:
31
27
48 subota, 04 maj 2019 12:08
crni 5 oktobar
ubistvo sa predumišljajem
što je ubistvo sa predumišljajem
za koje nije odgovarao ni predsednik SRJ Milošević ni njegova luđakiljnja Mira .


Večna slava srpskom heroju Slobodanu Miloševiću.
Preporuke:
51
30
49 subota, 04 maj 2019 12:11
Društvena svojina - 1
Od brojnih gluposti na kojima je počivala "hvaljeno - omražena juga" najveća se odnosila na vlasnika sredstava za proizvodnju. Titulara svojine. Po elementarnoj ekonomskoj logici taj vlasnik mora imati konkretno prezime i ime. Društvena svojina, brozov-kardeljov, kaplarsko-učiteljski, izum u suštini nije značio ništa. Bio je alajbegova slama. Svačija i ničija svojina. Kada se narodu, pogotovo srpskom seljaku, uz pomoć Crvene armije, nasilu nametnu vlastodršci, predvođeni crvenim faraonom i komp., onda državotvornog, ponosnog srpskog seljaka, koji je još od vremena Kneza Miloša imao pristojan zemljišni posed od koga su imali koristi on i država, može snaći teško zlo. Da ostane kako bez slobode odlučivanja, tako i bez zemlje, stoke, ali i bez države! Najgore je što su posledice po srpskog seljaka, jer je on jedini, od eks-ju poljoprivrednika, imao pristojan zemljišni posed, neispravljive. Krivci su otišli u pakao. Ne može im se suditi za teška nedela.
Preporuke:
36
18
50 subota, 04 maj 2019 12:12
NSPM Web
Moli se komentator Miki da ne preti redakciji i ne spamuje sajt. Nemamo običaj banovanja, ali ćemo zaista biti primorani da to učinimo ukoliko se ovakvo ponašanje nastavi.
Preporuke:
34
32
51 subota, 04 maj 2019 12:15
Aleksa
tito je bio veći lažljivac od vučića, za razliku od njegovog bednog epigona krvi ima do lakata, stotina hiljada lakata.
spasio je hrvatsku posle ustaškog hrvatskog genocida i postao saučesnik pokrivajući pokolje nad Srbima nesiljem "bratstva i jedinstva". pogledajte i poslušajte posebno završetak filma Zafranovića o Jasenovcu pa ćete da razumete zašto svet ne zna o Jadovnu, Jasenovcu...
U tandemu sa Kraljem Ujebiniteljem je najviše doprineo tome gde se Srbi i Srbija danas nalaze.
Da ne zaboravimo njegove i vučićeve prijatelje iz Londona. Njima je u interesu da laž o titu i dalje traje.
šta je ostavio bratstvenim i jedinstvenim Srbima u amanet? ustav iz 1974. to mu je životno delo ili nedelo, kako ko gleda.
Preporuke:
32
26
52 subota, 04 maj 2019 12:26
Društvena svojina - 2
Ne može im se suditi za teška nedela. Srbija je urušena faraonskim zahvatima! Srpski seljak je ostao u tragovima. Danas imamo neobrađena imanja. Pustopoljine i korov. Uz goli kamen, sliku eks-ju krajeva odakle su uglavnom i došli preci današnjih gospodara Srbije! Tipičan ćorsokak put. Od dobrog ka lošem! Svojevremeno dobro uhlebljeni crveni skorojevići, golaći, namerno, jer ih nije zanimala istorija, prelaze preko elementarnih činjenica onda je iz njihove uske egoističke, ideološke vizure "svima bilo dobro kao njima". Stvarnost je bila surovo sasvim drugačija. Kao što su pokazala neizbežna događanja 10-ak godina po smrti crvenog faraona!
Preporuke:
27
15
53 subota, 04 maj 2019 12:48
MP 1
Da li mozemo posle 39 godina da ocenimo Titovo vreme kakvo je zaista bilo?
Ovde na nspm i u rasejanju medju starom emigracijom naci cete ljude koji
su vrlo skepticni prema vlasti komunista, ali u zemlji naci cete ljude koji
misle da je taj period titove vlasti bio u redu. Ja ga se secam u dobrom
svetlu kao dete (sedamdesete)
Neke "elite" imaju razloga da budu ogorcene na Tita ..razna su iskustva.
Mislim da objasnjenja zasto je nesto bilo treba da trazimo u periodu izmedju dva
rata kada je bilo je progona komunista, bunt zbog teskog materjalnog polozaja
radnika i siromasnih seljaka..zemlja je bila nerazvijena.
Posle drugog rata bilo je mnogo gladi i nemastine;
u novom rezimu poceli su da primenjuju
neke sovjetske principe koji nisu bili uopste za nase uslove.
Kakva je bila fnrj 1945? ili pred Rezoluciju?
Rezim J. Broza (ako je to bio zaista Josip B. iz Kumrovca) je bio dobar za obican svet koji ga je takvog upamtio, nije bio dobar za nacionaliste i neke elite
Preporuke:
16
28
54 subota, 04 maj 2019 12:54
MP 1
nastavak
Jedan od velikih ekonomskih problema u Titovom rezimu je bila tzv drustvena
svojina sto je do dan danas rak rana ekonomskog stanja u zemlji. Kad je drustvena svojina a to je bio veci deo imovine u sfrj prevedena u
drzavnu a kasnije presla u privatne ruke drustvo a pre svega penzioni fondovi
i svi zaposleni koji su u takvom sistemu zaradjivali svoje penzije su bili osteceni, pokradeni i sl. I sada smo dobili tzv elitu lopova..malo je u Srbiji ljudi koji su svojom
sposobnoscu i umecem uspeli da stvore imovinu i da unaprede Srbiju svojim preduzetnistvom. Vrlo malo. Da u Srbiji NE postoji kultura preduzetnistva se vidi svaki dan po tome kako i koliko su placeni mnogi koji rade u privatnom sektoru.
Pored svojine ili cak i pre politicki odnosi i odnosi medju republikama nisu bili uredjeni na nacin da se cak i savez mogao odrzati.
Ovi koji pricaju da je Tito "oterao" radnu snag,Ne verujem. Ljudi su otisli za poslom jer su mogli vise da zarade u zapadnoj Evropi i dalje.
Preporuke:
13
25
55 subota, 04 maj 2019 13:04
Vlado Banja Luka
Titova sahrana je bila klasična masonsko-okultna ceremonija. Došli brojni masoni da isprate jednog kojem su se divili kako i koliko je vladao... Inače, osoba koja se izdavala pod imenom Josip Broz Tito nije sahranjena u tzv Kući cveća, već u Beču, na groblju Habsburgovaca. Da se to nikad ne bi saznalo, zato je tzv Titov grob u Kući cveća pokriven sa mermernom pločom teškom 12 tona.
Preporuke:
32
22
56 subota, 04 maj 2019 13:25
Oldam
Jeste, bio je on sve i svasta, ali da li znate koliko je taj covek smanjio procenat neobrazovanosti u SFRJ i to za jako kratko vreme? Mnogo toga u njegovoj politici je falilo ali je, ja mislim, mnogo vise sveopstoj dobrobiti doprineo. jedino eto greska i steta sto nije ostavio odgovarajuceg naslednika na celu drzave.
Molim lepo, sta su svi kraljevi i vladari pre njega postigli? U nijihovo vreme seljak je uvek bio i ostao seljak, gazen, mucen, zatucan, bolestan i zaglupljen. Seljak je bio "drzavna marva". To nije u redu.
Ja sam i dan-danas za socijalizam, samo da se primenjuje kako treba a ne da se zloupotrebljava!
Inace sam iz gospodske (da se tako izrazim) porodice, dakle dobar deo imovine smo izgubili, ali to mi toliko ne smeta koliko me boli sve ovo sto se desava.
Preporuke:
24
21
57 subota, 04 maj 2019 14:02
Srbin
Perkoni
Budimo realni Tito je kriv sto smo mogli od plata i penzija normalno da zivimo...Tito je kriv sto smo imali besplatno skolstvo i zdravstvo...Tito je kriv sto smo bili uticajni i postovani u SVIJETU...Tito je kriv sto su nam sve fabrike radile...Danas nam je mnogo bolje...Niko ne radi..Nema se para..Jedva sastavljamo kraj sa krajem...placamo i skolovanje i lijecenje...Ma zivi se boli glava...


Nastavi, nastavi slobodno taj niz, da ti pomognem malo, znači Tito je kriv što je iredenta na Kosmetu uznapredovala do ekstremnih terorističkih razmera, toj iredenti je poklonio naziv "Pokrajine" naočigled munjenih Srba, dalje Tito je kriv što je SFRJ bila jedina država na svetu koja posle njega nije imala ni normalnu vladu ni normalnog predsednika već je umesto toga imala osam rogova u vreći zvanih "članovi Predsedništva SFRJ", dalje Tito je kriv što je SFRJ dobila ludački Ustav iz 1974. god čime je saveznoj državi zabijen nož po sred srca, itd, ima još puno toga.
Preporuke:
21
17
58 subota, 04 maj 2019 14:10
Srbin
Gospodin Mason Josip Broz Tito jedna od najvećih katastrofa koja je Srbe mogla da zadesi. Svojim delovanjem naneo je tolike štete Srbiji da se ona od toga neće podići još ko zna koliko decenija. Ovo danas rasulo koje gledamo proizvod je njegovog delovanja sa odloženim trajanjem. To trajanje u 21. veku doseže vrhunac ništavila. Srbija je bukvalno raskomadana delovanjem kadrova koje je proizvela njegova mračna Tajna Služba i nema izgleda da se može tih kadrova rešiti u skorije vreme. Nažalost narod je i dan danas grozno opijen Titoizmom da se bojim da jednostavno iz tog ropca neće moći da se izvuče. Dok svi okolni narodi, proizvodi Titoslavije, uveliko slave svoje sopstvene novonastale države i identitete i pljuju svom snagom po toj Titoslaviji, Srbi za to vreme maštaju o "starim dobrim vremenima" koja su im donela ovo što sada imaju i žele novog Tita na svojoj grbači, žele nova nacionalna poniženja, nova sakaćenja teritorije, nove "Pokrajine" po njihovoj zemlji..o Srbi, jadni li ste..
Preporuke:
22
16
59 subota, 04 maj 2019 14:14
Don Spiros Nasafunjos
Nedavno se ovdje (NSPM) jedan ogorceni antiTito usapunio od argumenata kako mu je diktator zabranio
da koristi aorist.(Dok drugi,akademik,suncetizarko,
kuka:sta ce ve ovoliki padezi ,be?ovako niko ne govori.Nami je dosta tri padezi.(Mislim,mozda bi i
kralja naucila srpsko da nema padezi).
Drugi se analitik ubi(j)o dokazujuci da su Titini
fasisti odreda nosili brade,a Draza i cetnici su se
pomno izbrijavali.
Treci,dr teologije,na 5 stranica objasnjava da su u dobra stara vremena djecu radjali ocevi i dotle je srpsko selo napredovalo,a onda su dosle kounjare pa sve to okrenule napoako.Cim su zene ,pod Titom,pocele da radjaju djecu,sve je propalo!
Da bi bio u trendu,oram reci da je drug Tito bio suvise blag i demokrata! Trebao je nama po jedan Goli u svakoj republici,kakvi smo!Da je 68 zavrsio s bagrom kako treba,danas bi grabili naprijed kao Kina!A Ti Tito im dao da samoupravljaju!
Eto,da bidnem u trendu...
Preporuke:
16
21
60 subota, 04 maj 2019 14:35
frlj
`Mufljuz` par ekselans, svetskog formata, koji je shvatio da između hladnoratovskih velikih blokova ima `lufta` i za `šoder` ?
Preporuke:
20
12
61 subota, 04 maj 2019 14:51
AgatonFonPetrović
ah koliko suza i emocija zbog broza i dan danas! koliko divnih uspomena na njega i njegovo doba! koliko toplih sećanja na trenutak kada je umro. evo i mog sećanja na trenutak njegove smrti. imao sam 15 godina, gledao sam utakmicu, pojavio se teleop jugoslovenska radio televizija. otrčao sam u kujnu do majke i viknuo: mama, umro je!!! majka je ostavila šporet i stigla taman na vreme da čuje objavu o njegovoj smrti. Obožavao sam akcije sađenja 88 ruža za tita. moja baba je umrla u 89 godini iako je nisu pojili ko broza. inače, umrla je od upale pluća koju je dobila jer te zime nismo imali novca za grejanje. iživljavanje na narodnim neprijateljima nije bilo završeno 1946. godine. trajalo je decenijama tako da je i mene zakačilo. očekujem za ovaj komentar bar 88 minusa. hvala vam unapred!
Preporuke:
16
22
62 subota, 04 maj 2019 14:53
Lazarevic
Kakav je bio , takav je bio a sada je mrtav To sto "nam se desilo" devedesetih godina , smo krivi MI i samo MI primitivni glupi narodi bivshe
Jugoslavije. Mogli smo da nadjemo bolji odgovor od mrznje , iskopavanja lesheva iz II svetskog rata.... Zapitajte se vi koji sada imate 50 il 60 godina kakvu ste nam zemlju ostavili, i za koga ste glasali 90 tih!!
Sada se lepo svi dopisujemo iz inostranstva...(Ja sam otishao sa 18 godina)
Nije TITO kriv za sve sto se desilo , kriv je primitivizam i vashe nacionalisticko divljanje "uz televizor i dnevnik" .Sram da vas sve bude... Sad cekajte i penzije i grejanje i redove i mleko i"sve je skupo" i nastavite da pljujete po svemu i svakome ali jedno je sigurno : pricati kako je Tito kriv za masakr 90 tih je LAZZZZZ
Preporuke:
23
27
63 subota, 04 maj 2019 15:54
@lazarevic
Pa Ante Markovic je nudio nesto, ovde su ga odma proglasili ustasom
Preporuke:
11
10
64 subota, 04 maj 2019 15:56
Milojko
Tita ustase ne bi bilo da ne bi blentavog Aleksandra od koga je sve krenulo. Slikovito rečeno 1918 je srpski dečak ugušen da bi se u kolevku stavilo jugoslovensko kopile.
Da li iko razmišlja kakva bi divna Srbija bila danas da je 1918 omedjena kako treba i GRAĐENA KAMEN PO KAMEN od tada!
Aleksandar -Pavle (+Macek Subašić )- Broz (Kardelj Dolanc) - Mesić (Tuđman ) - i ovovremenske repate i kuse budale skovase nam sanduk pošteno.
Ko mi Broza hvali n.g.n.k!
Preporuke:
15
13
65 subota, 04 maj 2019 16:07
Jedan je Tito...
... a ovakvih kao što je ovaj naš Porasni - biće kao .ovana.
Preporuke:
7
9
66 subota, 04 maj 2019 16:12
Jedino pod Titom...
... apsolutno svi Srbi živeli su u jednoj državi.

I to pola veka.

Pa, sad vi Srbi - vidite.
Preporuke:
13
23
67 subota, 04 maj 2019 16:19
lp iz Slovenije
TITO hvala Ti za lepo detinstvo i mladost …
Hvala Ti za USTAV74 .
HVALA Ti za sve .
Za uvek u srcu ❤️❤️❤️, ta tvoj osmeh na licu uvek me prati .
S dubokim poštovanjem, Počivaj u miru Božijem! 
Naka Ti je laka crna zemlja.
Preporuke:
34
29
68 subota, 04 maj 2019 16:19
brozvom otpadu je uvek svojstveno da imaju "stav" o događajim u kojima nisu učestvovali ili nisu sposobni da razumeju materiju
MP 1
Ja ga se secam u dobrom svetlu kao dete (sedamdesete)

A ti "balavice" iz pedigrirane porodice Brozovih zločinaca (janjičara) "imaš mišljenje" a nisi znala nos da obrišeš, o vremenu kada je zločinac Broz već pokrenuo legalizaciju nacističkih država koje je formirao da podeli Srspski narod Ustavom 74, jer su ti roditelji učestvovali u uništenju Srpskog naroda.

Komentator Nenad Pivaš je lepo objasino "filozofiju svinje" a ti je samo potvrđuješ tvrdeći da je tvoje "lično iskustvo" važnije od svih istorijskih činjenica, koje pokazuje da je Srpski narod već bio opljačkan za teritoriju, Srbi etnički očišćeni iz hrvatske "kolonizacijama", slovenici i hrvati dobili Krško a Srbi da vraćaju kredit.

Nisi ti jedina 1968 dok su ustaše postavljale bombe a šitpari napali Srbe na KiM mentalno poremećeni su podmetnuli studenitma "crveni univerzitet" i tražili "viši oblik komunizma" "staljinizam"

"društvena svojina" je nastala kad ste ubili i zatvorili Srbe i oteli im imovinu.
Preporuke:
36
21
69 subota, 04 maj 2019 16:21
Nego...
... kad već rušimo Kalimegdan, daj da srušimo i Kuću cveća?

Komanda srpska? Kako ono beše - razvaljuj?
Preporuke:
23
14
70 subota, 04 maj 2019 16:25
Aleksa
Englezi su izabrali između tita i Draže, što im takvim kakvi su nije uopšte bilo teško. Ajte se zapitajte šta bi ostalo od hrvatske, dakle zapadne granične zemlje (sa pokretnm granicama), da su podržali srpski nekomunistički antifašistički pokret?
Pokret koji zarad "bratstva i jedinstva" ne bi ćutao o hrvatskim ustaškim zločinima i genocidu? to se već znalo, kada su prelomili, tobože zbog borbene moći.
Pa kad su to Englezi radili u prilog Srbiji. Naravno, treba to umestiti i u kontekst velike igre između Čerčila i Staljina. Zato im je bila potrebna i rezolucija o Srebrenici, Englezima. E sad svi ovi srpskojezični koji se još aktivno prave Englezi, oni moraju da nastave po liniji laži druga tite sa partijom na čelu.

Prosto, ide Besmrtni puk za nekoliko dana, zašto se ne pronesu slike predaka koji su se borili sa Dražom protiv fašista? Pa da vidimo da li je do Rusije došlo o čemu se radi. Za mumiju iz mauzoleja pod Kremljom govore da je bio strani agent, ali ga ne izbacuju...
Preporuke:
18
12
71 subota, 04 maj 2019 16:35
Tone tita i pride...
Nakon višedecenijskog omamljivog sna, zaslepljujuće titomanije dođe vreme otrežnjenja. Buđenja! Euforične titofobije! Josip kit oroz, crveni tutmos I je prekonoći, prevedenim od njega žednim preko Dunava, Save, Drine .. postao uzrokom svih iskrslih eruptivnih problema. Pojaviše se novi narodi gladni novog identita. Sa granicama, jezicima sve po srpskom pravopisu. Ukućani, rodbina, su se deklarisali kako su "mislili" da je najprobitačnije. Tako je u vučijim prezimena, u istoj kući bilo: crnogoraca, Srba, jugovića... Samo nije bilo Marsovaca! Jedan profitabilni naum otvori trgovinu titosuvenira. Orozovo glavato poprsje od titala, tako ga naum krsti, prodavao je za šta mu dadneš.

-Koliko košta bez glave?

-Kako?

-Ta nas je 20 mln, s njegovom glavom, sve bez brade, obezglavio!

-Skuplje je poprsje bez glave! Dodatni posao! Goni ga i čini mu šta želiš! Tu je od tita pride i kita!? Cveća!

-I naši nesuđeni drugovi dugovi, doda kupac.
Preporuke:
27
16
72 subota, 04 maj 2019 16:39
KIKI /Ne napadaju Srbiju zbog Miloševića već Miloševića zbog Srbije. Večna slava srpskom heroju Slobodanu Miloševiću. Srbi Vi ste sami sebi napravili još dubliju jamu, kada ste izdali Slobodana i Mladića u Hag . Srbi Vi ćete uskoro moći da stanete pod
Vi srbi ste mislili da ćete bolje živeti, ako strpate Slobo i Mladića u Hag !


***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
***S**L**O**B**O**D**A**N*******S**R**P**S**K**I*******H**E**R**O**J***
…………………………
Preporuke:
44
31
73 subota, 04 maj 2019 16:41
NW
Ustaj Tito kerove poveži!
https://www.youtube.com/watch?v=9IoV_34Zw84
Preporuke:
36
26
74 subota, 04 maj 2019 17:08
Mudrine iz mozga jedne svinje
Komunistima, poslušnicima i njihovim potomcima je bilo k'o bubrezima u loju! Danas, većina od njih, ranijih golaća, su ovde kapitalisti, ili su u inostranstvu stekli bogastvo. Neki se ne ustručavaju da i dalje ovde nama, na svaki način upropaštenim od orozovštine, dok putuju iz porodične, na komunistički način bog te pito kako stečene kuće ili stana u Beogradu na hrli zapad, u Njujork, drže denija o komunističkom dobru. Zala namerno prećutkuju! To što napr. porodica moga tasta, koja je ostala na selu, sa od komunista svedenim zemljišnim posedom sa 25 na 10 hektara zemlje nije imala pravo na: socijalno, zdravstveno i penziono osiguranje ne navode. A takvih je neosiguranih u zemlji "meda, mleka, i crvenih svinja" bila skoro većina. Što sistematski nije bilo urednih popisa stanovništa na KiM, što nisu dali oroz i komp. da se proterani Srbi za vreme 2. SR vrate na svoja ognjišta na KiM to "misleće svinje" ne zanima! Jednom komunista, uvek pokvaren nečovek! Šta bi sa Srbima i Srbijom ne tangira ih!
Preporuke:
33
14
75 subota, 04 maj 2019 17:43
MP 1
A ti "balavice" iz pedigrirane porodice Brozovih zločinaca (janjičara) "imaš mišljenje" a nisi znala nos da obrišeš, o vremenu kada je zločinac Broz već pokrenuo legalizaciju nacističkih država koje je formirao da podeli Srspski narod Ustavom 74, jer su ti roditelji učestvovali u uništenju Srpskog naroda. ..........Svaki put kad nesto napisem obavezno se javi neko ko nema hrabrosti da se potpise, ali kukavicki baca uvrede i patolosku mrznju.Ovo gore ne samo da je vredjanje i gore je od toga. Napadati porodice koje su zivele i radile u zemlji posle drugog rata je bolest. A donekle je i to srbo fasizam jer ispada da je samo Srbima oduzeto, samo Srbi s zrtvovani, niko drugi..sta to govori o takvim ljudima? Za ovo sada krivi su svi oni koji su imali moc odlucivana u poslednjih 40 godina. Ako nije valjalo mogli ste menjati na bolje.
Preporuke:
11
24
76 subota, 04 maj 2019 17:54
Vlada
Kakvo raspirivanje jugoslovenskog nacionalizma i idelopokloništvo.I još se čudimo što nam je ovako i što nam se malo - malo pojavljuju vodje ,po pravilu odrodjene od naroda.
Jadna je drzava u kojoj ima onih koji slave srboždera koji je na nju jurišao 1914. i bio odlikovan od Beča za "herojstva" od Mačve do Kolubare,gde su ga naši pradedovi isprašili po austrofilskom turu.
Čovek koji je ostvarivao planove centralnih sila iz 19. veka i Drezdensku platformu iz 1928.
Nažalost,Kralj je bio takav kakav je bio - svako normalan bi taj medjunarodni ološ tretirao onako kako se danas tretira Isis.
Preporuke:
23
9
77 subota, 04 maj 2019 17:56
Aleksa
"U ovoj je ulici živeo, živela ...ime... žrtva komunističkog terora".
verujte, skočili bi i počeli bi da vrište i mnogi koji su nedavno lepili laži vučića u tunelu,
jer to je najveća laž koja traje i sve druge manje iz nje rastu.
oko toga su jugosrbi i titići svih naroda i narodnosti i dalje ujedinjeni ujedinjeni.

cela Srbija bi se prekrila sa takvim spomenima.
cepali bi ih?
ne, pukli bi.
Preporuke:
6
2
78 subota, 04 maj 2019 18:02
A izdajnicima srpskim...
... kako je bilo po Titom.

Mislim, onima koji su ubijaji Srbe na 20-30 kilometara od Beograda - od početka do kraja rata.
Preporuke:
8
4
79 subota, 04 maj 2019 18:08
More @ lp iz Slovenije
na ili uz more u 3 l.p.m!
Preporuke:
21
16
80 subota, 04 maj 2019 18:17
komentar
Jedan u nizu srpskih ogranicenosti i problema jeste ne samo prebrojavanje krvnih zrnaca - zanimanje za neke desnicare po Srbiji, je i niz najgrubljih uvreda ?? I sta je to? kazu da su neki "golaci" nesto stekli. Sve dok su ljudi stekli svojim radom i nisu nikom nista ukrali/otelii je kako zaradjeno? casno ili ne?. Da li T Nikolic, i cela kamarila na vlasti sada nesto stekla posteno?
Ovde nazivate ljude svinjama jer su otisli u svet, ili su nesto zaradili? Koja zloba ! Ili svi koji ne misle kao vi su svinje? Boze sacuvaj !
Sve dok se ne objave podatci za javnost o nacionalnom bogatstvu po decenijama u Srbiji do danas ne vredi da se prica. Komunisti su ostetili jedan broj ljudi, treba da se zna ko su ti koji su ostetili i kako. Kad pricate da su mnogi ljudi ubijani posle rata, oni koji pamte to vreme kazu da su neki stradali sa razlogom a ima i koji su stradali bez razloga. Treba da se zna istina.
Ako socijalizam nije valjao sta ste vi nacionalisti uradili bolje? 29 godina?
Preporuke:
15
24
81 subota, 04 maj 2019 18:33
Aleksa
za kraj,
ustaše su ubijale Srbe u NDH,
tito je prešao Drinu.
to je povezano.
zar bi sa osveštavanjem u vezi hrvatskog genocida nad Srbima, takvim do kraja, zar bi moglo da se prećute i nevine žrtve titovih komunističkih ubica?
zato sve stoji.
"bratstvo i jedinstvo" im je i dalje kao smokvin list.
i na vlasti i u građanerskoj opoziciji.
i zato treba denacifikovati... Srbe, jer su strašno zgrešili "devedesetih" braneći ognjišta od braće i jedinstvenih.
Preporuke:
14
7
82 subota, 04 maj 2019 18:36
Ovako je bilo
Vlada
Jadna je drzava u kojoj ima onih koji slave srboždera koji je na nju jurišao 1914. i bio odlikovan od Beča za "herojstva" od Mačve do Kolubare,gde su ga naši pradedovi isprašili po austrofilskom turu.
Čovek koji je ostvarivao planove centralnih sila iz 19. veka i Drezdensku platformu iz 1928.

Zašto su četnici priznali NDH ? Četnici i ljotićevci bili su uz Nemce.
Preporuke:
20
27
83 subota, 04 maj 2019 19:02
Zoran
subota, 04 maj 2019 07:53
yu intelektualac
Na danasnji dan umro Tito. Bilo je casno i dostojanstveno ziveti s Titom.

Preporuči komentar:110 31

--------------------

Dobar p[oliticar je onaj koji te prevede zednog preko vode a ti se osecas kao d asi je pio.

Posle stradaju bubrezi, jer nisi unosio vodu, a i organizam ne izdrzi dugo bez vode, pa umre covek.E, ali posle (na onom svetu) krivi sunce, jer ono jako sijalo, pa ostao zedan.
Preporuke:
18
7
84 subota, 04 maj 2019 19:18
Zoran
Titovci, veoma mi je drago sto se raspadate kao narod.
Preporuke:
15
9
85 subota, 04 maj 2019 19:21
anti nsp
mario a goli otok si zaboravio.
Preporuke:
17
5
86 subota, 04 maj 2019 19:34
hercegovac
"U zanosu revolucionarne "pravde" nestale su desetine hiljada nekomunista - pod maskom "borbe protiv saradnika okupatora" - čime je u stvari nepovratno uništen čitav građanski sloj"
Ajdee? A po čemu se ondašnji "građanski sloj" razlikovao od današnjeg?? Po tome što su oni stekli prvi milion kao "vojni liferanti" u WW1 a ovi danas u novijim ratovima?? I onda bi isti komentatori uradili isto što i Tito malo ranije samo novim a ne starim "građanima" ali eto on je pogriješio? I da rasčistimo jednom za uvjek: četnici su od avgusta 43 bili paravojna formacija isto kao i partizani dotad a partizani su bili Jugoslovenska kraljevska vojska u otadžbini.Nemojte mi samo da je kralj ucjenjen. Kako je ucjenjen? Taze kraljica mu nije dala čitav mjesec?
Preporuke:
7
17
87 subota, 04 maj 2019 20:45
avnojska civilizacija
@MP 1
Pored svojine ili cak i pre politicki odnosi i odnosi medju republikama nisu bili uredjeni na nacin da se cak i savez mogao odrzati.

Kao da su republike bile od-boga :) Zar nije 1945. "rešavano nacionalno pitanje u Jugoslaviji" na bazi "prava naroda na samoopredeljenje" i "ravnopravnosti naroda", kako su i govorili i uneli u Ustav. Pa nacrtali "republike"?

I zamisli problem bili "nacionalisti" i "neuređeni odnosi među republikama", a ne rasisti i rasističke granice.
Preporuke:
6
3
88 subota, 04 maj 2019 21:14
Aleksa
za "hercegovac".
ustaše su ubijale u NDH Srbe, a Tito je prešao Drinu i ubijao Srbe u Srbiji da sačuva hrvatsku. šta ti nije jasno?
Preporuke:
15
6
89 subota, 04 maj 2019 21:16
AgatonFonPetrović
imam samo 18 minusa! pih! prateći komentare po prvi put sam video da su se oglasili moderatori. imali su težak dan. moj komentar bio je jedan od prvih koji su se suprostavili titoistima koji su se sećali dana kada su plakali a napisao ga je neko koji toga dana nije plakao. broz je i dalje vrela tema. to će tako biti sve dok bude onih koji se sećaju tog režima sa ljubavlju i nas koji se sećamo njegovog naličja.
bravo za nenada pivaša i komentar da je kraljevina bila razvijenija od grčke (što sam znao) ali i španije što nisam.
Preporuke:
8
11
90 subota, 04 maj 2019 21:44
AgatonFonPetrović
@Nenad Pivaš
da li biste hteli da navedete izvor po kome je kraljevina jugoslavija bila razvijenija od grčke i španije? kao potomak ''narodnih neprijatelja'' ja sam od detinjstva slušao da je jugoslavija bila razvijenija od grčke ali vi ste to negde sigurno proočitali. takođe su ''narodni neprijatelji'' tvrdili i da je kraljevina srbija bila razvijenija od grčke. imate li neki izvor i za to? hvala unapred u ime sada već odavno mrtvih ''narodnih neprijatelja''.
Preporuke:
5
9
91 nedelja, 05 maj 2019 00:08
MP 1
da, bas je to cinicno sa "avnojevska civilizacija" imate neki argument ili imate samo cinizam?
Pa evo Srbi su svoj na svome od 91e i kako ide nacionalistima?
Da ne bude gospodo da ste opsednuti sami sobom, da vam je moral klimav jer po onome sto pisete ispada da samo vi treba da postojite i niko drugi.
Za 29 godina sta su uradile razne Cede Antici, Srdje Trifkovici, Milosi Jovanovici, BOkani, DJurkovici, cela plejada ljudi koja s desna prica o srpstvu..Ucinak?
Politicki odnosi NISU bili uredjeni u Titovoj YU i nisu nista bolje bili uredjeni ni kasnije. I naravno oni koji s pravom ili sa manje prava kritikuju sta ste ucinili boljim?
Sem uvreda da smo mi koji smo bili deca u vreme sfrj dobili etiketu degenerici. Vredajte i nas nase roditelje i sta je to? Vaspitanje? ili Ne daj Boze gospodo nacionalisti srpski da vi nekom nesto sagradite, ucinite i popravite. Ne daj Boze ! Puno kritike, a nista sto ce prostor gde vi zivite i vase porodice i potomstvo uciniti boljim. Zalosno.
Preporuke:
3
7
92 nedelja, 05 maj 2019 00:12
Mračajski proto
Bože, zar smo toliko zaluđen narod?
Preporuke:
2
0
93 nedelja, 05 maj 2019 00:28
Heporobljeni Srbin
E, Tito, Tito... Kakvi su ovi jaudi, ti si zlato!
Preporuke:
1
5
94 nedelja, 05 maj 2019 03:43
crni 5 oktobar
Nenad Pivaš

Ti si isto kao Boško ne nikada napišeš ŽIVELO PRAVOSLAVLjE i ŽIVEO PUTIN.
Preporuke:
2
5
95 nedelja, 05 maj 2019 08:20
avnojska civilizacija
@MP 1
da, bas je to cinicno sa "avnojevska civilizacija" imate neki argument ili imate samo cinizam?

Čoveku bez rasističkih predrasuda to je valjda očigledno!?

Prema popisu 1948. u FNRJ je bilo 1.895.000 (1.257.000 + 638.000) Srba rođenih u NR BiH i NR Hrvatskoj, mahom po selima. Nasuprot je bilo 105.000 Bošnjaka i 117.000 Hrvata (u pokrajini) rođenih u NR Srbiji.
http://bit.ly/2GtvzfI
(str. XXXIV)

Da su "ravnopravni narodi" koliko-toliko ravnopravno razgraničeni, dakle uz kakav-takav reciprocitet, bili bi u prilici da mirno i ravnopravno pregovaraju o "odnosima među republikama", odnosno stepenu decentralizacije pa i disoluciji, rukovodeći se možda prvenstveno ekonomskom logikom. Ko bi i zašto ratovao 90-ih!?
Preporuke:
4
0
96 nedelja, 05 maj 2019 08:23
Vlada 1@MP1
Mislim da grešite u nekoliko stvari.Delovanje KPJ se ne moze svesti samo na klasnu borbu,koja jeste bila povod i najprepoznatljivija ideja sa kojom su izlazili pred narod.Klasna svest postoji i ona se formira i stapa sa identitetom ALI ONA NIJE IDENTITET - nije sve što jednog čoveka pokreće.Kao što Frojd nije u potpunosti u pravu da je čovek seksualna zivotinja ,tako ni Marks nije u potpunosti u pravu da je čovek ekonomska zver.
Problem sa KPJ je što je ljudi poistovećiju sa idejama marksizma a neki derivat marksizma je bio samo jedan (mali) deo njenog karaktera.
Ideja je kao reka - ona ima svoj izvor,poreklo,ima pritoke i i taj izvor i te pritoke imaju meku svoju dinamiku i pitanje je vremena kada ce šta nadjačati i kakav trag će reka ostaviti.
Izvor ideologije KPJ jeste Marksizam (o kojem se moze polemisati) ali svako od onih koji su pristupili KPJ je dao svoj lični pečat iz prethodnog "ideološkog" života.
Preporuke:
4
0
97 nedelja, 05 maj 2019 08:23
avnojska civilizacija
@MP 1

Nemačka mapa Jugoslavije iz 1940:
http://bit.ly/2EC3BBp

Čoveku bez rasističkih predrasuda dovoljno je valjda da je uporedi sa avnojskim granicama da shvati šta je bio cilj monstruma koji su 1944. upali u Beograd i "rešavali nacionalno pitanje u Jugoslaviji". Nije mu ni potrebno da bude upoznat sa NDH i njenim ciljevima.
Preporuke:
4
0
98 nedelja, 05 maj 2019 08:35
Vlada 2@MP1
KPJ je od 1919. bila deo antiversajskih,revizionističkih snaga i bila je neprijatelj Kraljevine SHS,Jugoslavije.Ona je zato bila veoma atraktivna zaaustrofile.Njen pogled na nacionalna pitanja se nije razlikovao od pogleda Beca sa sredine 19.veka (i kasnije Nemačke).
Dakle,uz klasnu borbu,dobili dmo jednu antisrosku organizaciju koja je bila i antidrzavna a pri tome ekspozitura jedne strane sile(Sovjeta) sa kojom dobar dro slobodnog sveta nije saradjivao a naša drzava je nije ni priznavala.
KPJ je staru austrougarsku floskulu o Velikoj Srbiji ,koja je bila deo propagandnog rata K&K protiv Ilije Garašanina zamenila pričom o Velikosrpskoj hegemoniji i srpskoj burzoaziji koja eksploatiše druge narode.Otvoreno je saradjivala sa VMRO,Kosovskim komitetom,podrzala Artukovicev licki ustanak itd..Pogledajte Drezdensku platformu iz 1928. AVNOJ,Ustav 1974 .pa i raspad SFRJ...jasno vidljiv kontinuitet u sprovodjenju ideja centralnih sila iz 19. veka.
Preporuke:
5
0
99 nedelja, 05 maj 2019 08:47
Vlada3@MP1
KPJ je vešto koristila činjenicu da Kraljevina nije uspostavila diplomatske odnose sa Sovjetima čak ni kada je Staljin,svestan opasnosti od nacizma poceo da se priblizsva versajskim pibednicima.To im je bilo opravdanje za antidrzavnu i antisrspsku politiku.
Sam "ustanak" koji je orgsnizovala je u stvari bio odgovor na sukob SSSR i Nemačke - dok njihova koministička otadzbina nije napadnuta Nemci im uopste nisu smetali.
Njihov "revolucionarni zanos" samo u toku 1941. godine u Srbiji je odneo preko 1100 civilnih žrtava ,od Milanovca do Uzica ,o čemu postoje čak i svedocanstva njihovih pripadnika.Slede pasja groblja i stravicni zločini nad hercegovackim Srbima koje zaustavlja Dimitrov po Staljinovom naredjenju.O sporazumu u Rogatici sa Franceticem i citavim nizom daljih poteza koje je opet Dimitrov zaustavio (delimicno) da ne govorimo.
U reokupiranoj Srbiji pobrojano je ,imenom i prezimenom skoro 60000 zrtava crvenog terora posle rata.U vecini slucajeva poznata su i imena dzelata.
Preporuke:
6
0
100 nedelja, 05 maj 2019 08:58
Vlada4@MP1
I na kraju,mislim da gresite kada pominjete nacionaliste od 1991. Vecina (ogromna) aktera tranzicionih desavanja su pripadnici upravo crvene elite tog vremena.U Srbiji je eksponent te oligarhije bio Slobodan Milosevec ,kojeg nikako ne mozemo nazvati nacionalistom.
Čovek je bio komunista,Jugosloven i unitarista koji u svom "rodoljublju"nije odmakao dalje od rankovicevskog unitarizma.
Kraljevina nije bila srecna zemlja,ratni profiteri i lopovi su plackali narod (recimo familija Koce Popovica,čuveni peskari) ali to ne moze biti opravdanje za ubijanje inteligencije,umetnika,pljacku seljaka i ubijanje i zatvaranje srpskih domacina.
Skrivanje,umanjivanje zločina NDH i njihova relativizacija ,pokusaji izjednacavanja sa srpskom stranom i forsiranje bratstva i jedinstva kao anestezije za srpsku svest je alat da se sve ovo pokrije.
O ekonomiji i drustvenim odnosima moze da se priča- zlocinacki karakter i antisrpstvo KPJ su činjenice.
Preporuke:
5
0
101 nedelja, 05 maj 2019 09:43
Nenad Pivaš
@AgatonFonPetrović

Podaci su od ekonomskog istoričara Pola Beroša. I odnose se na 1938. godinu i Bruto nacionalni dohodak različitih država izražen u milionima dolara:

Grčka: 4,200
Portugal: 2,046
Norveška: 3,812
Švajcarska: 5,063
Jugoslavija: 5,221

Po pitanju Španije sam ipak pogrešio.

@Crni 5. oktobar

Moram priznati da me komentar zbunjuje. Nikada nisam čuo vernike, čak ni novopečene i paradne, da kliču "Živelo pravoslavlje"....
Preporuke:
4
0
102 nedelja, 05 maj 2019 10:36
Turas
@ subota, 04 maj 2019 07:53 yu intelektualac
Takvi intelektualci su upropastili (i dalje upropašćuju)Srbiju .
Preporuke:
4
0
103 nedelja, 05 maj 2019 13:16
MP 1
za "avnoj. civilizaciju" Koliko su tvorci avnoja razmisljali o odvajanju do otcepljenja? cemu termin "covek bez rasistickih predrasuda"?
Rasizam je netrpeljviost prema rasi..po pitanju odnosa unutar fnrj iz tog vremena rasa nije bila tema. Bili su odnosi medju narodima. da bi znali tacno sta su mislili tvorci iz perioda Avnoja treba da se vratimo i proucavamo spise i logiku ljudi koji su dogovarali, i ideje iz kpj koje su nametnute na ovim prostorima.
koristite 1948 god da objasnite sta? Struktura populacije se menjala zbog migracija i verujem da je bila drugacija iz decenije u deceniju. Sem toga imali ste odmah posle rata migracije ljudi mahom porodica ili delova porodica koje su prezivele drugi rat iz predela Bosne i Like prema Vojvodini. Migracije iz sela u gradove i drugei promene iz decenije u deceniju. Hocete da kazete da avnoj nije vodio racuna o Srbima koji su ziveli van Srbije u slucaju deoba? Ako nisu, sto nagadjamo, sta su vrhuske posle 50 od avnoja radile da poprave?
Preporuke:
3
2
104 nedelja, 05 maj 2019 14:04
MP 1
dalje:
Posto je struktura stanovnistva bila 1991e BIH 1,5 miliona, u Hrvatskoj oko 700 hiljada Srba, u slucaju odvajanja Hrvatske veliko je pitanje sa kakvim to granicama bi otisla Hrvatska iz sfrj i pod kojim uslovima. Jasno je da su avnojevske granice dovele Srbe u uslovima otcepljenja u tesku situaciju, a srpske vrhuske s kraja osamdesetih i kasnije nisu nasle nacin da bolje zastite interese Srba u BIH i Hrvatskoj. Mislim da Milosevica i tu kliku nije temeljno ni zanimalo kako da na najbolji nacin zastite Srbe u takvim granicama. To je izostalo i po meni to je velika greska ljudi u Srbiji koji us imali uticaj na politicki i javni zivot osamdesetih, devedesetih i kasnije do danas.
A o tome sta je bio cilj "monstruma" koji su dosli u Srbiju 1944..objasnite na osnovu cega su to "monstrumi" ? ako mislite na Hrvate komuniste ili i na Srbe ? Sve mislim da niste bas proucili svest i razumevanje ljudi koji su bili deo te politike.
Preporuke:
3
2
105 nedelja, 05 maj 2019 14:17
avnojska civilizacija
@MP 1

Potpisnici Novosadskog dogovora iz 1954. prema mestu rođenja po avnojskim granicama: 9 - Hrvatska, 6 - Vojvodina, 5 - Crna Gora, 2 - BiH, 2 - Srbija. Treba dodati da Belić iako rođen u Beogradu nije poreklom iz Srbije, a da je iz Hrvatske bio i 1 Srbin.
http://bit.ly/2QjSza4

1948. je štampan Magnum Krimen.
1950. su lideri Srba iz Hrvatske poslati na Goli Otok, zalagali su se za kakav-takav ekonomski razvoj srpskih krajeva.

U Beogradu je među građanskom klasom Kozaračko kolo postalo simbol, a od 32 člana Vrhovnog štaba NOV i POJ nijedan nije bio iz Vrbaske banovine.
http://bit.ly/2hz1ksn

Broza su uredno nazivali "austrougarski kaplar", nikad "Hrvat Josip Broz", kako je to recimo radila Nedićeva vlast.
Preporuke:
2
0
106 nedelja, 05 maj 2019 14:21
MP 1
za Vladu,
Vi ste otvorili veliku temu; Trebalo bi da proucavamo KPJ kroz prizmu glavnih nosilaca te politike i njihove nacionalne pripadnosti i uverenja.a onda i masa koje su pokrenuli da slede njihovu politiku. Zasto su mase sledile KPJ bez mnogo razmisljanja o posledicama.
Kraljevina nije bila srecna zemlja --nije. Bilo je dosta klasnih razlika, mnogo siromastva i nedovoljno snage i vremena da se menja na bolje. Onda je dosao rat koji je bio strasan na nasim prostorima.
Vi gledate samo iz prizme Srbije u Drugom sv. ratu, a sta je bilo u NDHaziji? Tamo je bilo najvise stradanja. Narod je postradao u ogromnom broju, a onaj deo koji se pobunio se pokrenuo na tim prostorima da prezivi; tj kako oni sami kazu "nas NOB su iskoristili komunisti" Mnogi mali ljudi na nasim prostorima su gledali da prezive ratne godine i period posle, ne verujem da su se bavili ideologijama, vise su se bavili golim prezivljavanjem i tako mislim da je bio slucaj sa vecim brojem ljudi.
Preporuke:
3
1
107 nedelja, 05 maj 2019 15:10
avnojska civilizacija
@MP 1
Hocete da kazete da avnoj nije vodio racuna o Srbima koji su ziveli van Srbije u slucaju deoba?

Opet vi :) Pa ti monstrumi su nacrtali Srbiju i odredili koji su Srbi "ziveli van Srbije". I još onolike teritorije posred srede podelili, kao i narod, između hrvatske i bošnjačke republike.

Što se tiče naroda, u toj organizaciji se od početka jako dobro znalo "ko kosi, a ko vodu nosi". Zna se i ko je i kako prethodno generacijama trovao srpsku decu iz svih krajeva, buduće komuniste i antikomuniste, i tako sve to omogućio. Zna se i ko ih je i kako od 1944. trovao.

Što se tiče migracija, zar nisu one direktno usmeravane "rešenjem nacionalnog pitanja", ekonomskom politikom i drugim administrativnim merama, uključujući i "kolonizaciju".
Preporuke:
2
2
108 nedelja, 05 maj 2019 15:35
AgatonFonPetrović
@Nenad Pivaš
mnogo vam hvala, naveli ste autora ali da li biste naveli i delo u kome to piše? to što ste vi rekli je vrlo važno jer se time obara priča o uspešnosti komunizma kao ekonomskog sistema u celini. mi koji smo znali da je to bio neuspešan sistem mogli smo dosada da ukazujemo da IMT nije neki tehnološki uspeh ako se zna da je beograd u kraljevini imao dve fabrike aviona i da je od njih nastao IMT i da je avion ipak veći tehnološki uspeh od traktora, da novi beograd i nije baš tako blistav poduhvat jer je u vreme kraljevine sagrađen voždovac i da to nije bilo učinjeno državnim novcem već su građani uzimali kredite od banaka. pošto su voždovac gradili obični građani od kredita koje su odplaćivali od svojih plata to je rušilo mit o tome da su kraljevini prosečne plate jedva bile dovoljne za hleb. vaš podatak je nešto što ruši priču o uspešnosti komunizma u celini. u bitci za istinu ovo što ste vi naveli je vrlo jako oružjem zbog toga je važno da znamo sve o izvoru.
Preporuke:
1
0
109 nedelja, 05 maj 2019 17:23
AgatonFonPetrović
@Vlada3@MP1
kraljevina je uspostavila odnose sa sovjetskim savezom. knez pavle je primio sovjetsku delegaciju. naterao je i kneginju olgu da i ona bude tu da se sovjeti ne uvrede. ona je sve vreme prijema jednom rukom grčevito stezala krst koji je nosila oko vrata. bila je ubeđena da se sastaje sa antihristima i da je samo držanje krsta može zaštiti.
Preporuke:
1
0
110 nedelja, 05 maj 2019 18:25
MP 1
g. "avnoj' da opet ja (moja malenkost) jer mi niste odgovorili ! Umesto odgovora sta ste ucinili da popravite kad je prosla vlast komunista, vi ste nervozno nabacali nekoliko nepovezanih recenica. Odgovor?
za vladu, mogu da se slozim sa tezom o germanskom programu, i istorij. cinjenicom o tezi o Srbima kao hegemonima koji je nastao u Kominterni, a posle je ta teza stigla sve do SAD. I u takvim uslovima kako ne biti hegemon ili srpski fasista? Pokusavam da objasnim da na nasim prostorima punim konflikta i raznih trauma i problema komunisti i njihove ideje su nametnuti, a simpatije prema tim idejama dolaze iz vise razloga koje imaju veze sa siromastvom, klasnim razlikama, malo i slovenskom solidarnoscu, ima vise faktora. Ako vam ljudi kazu da su voleli Tita, oni misle na sigurnost, posao, i neku formu nade. Ono sto mali ljudi uglavnom traze. I to je njihovo pravo, ne moraju da se slazu sa nacionalistima. Ne moraju da shvate kako avnojevske granice su napravile novi mucni konflikt
Preporuke:
2
3
111 nedelja, 05 maj 2019 18:35
MP 1
Agatone, princeza Olga tesko da je mogla da se rukuje sa Sovjetima kao Ruskinja i pripadnica plemstva posle pokolja koji je napravljen: Car NIkolaj, porodica, i mnogi Beli. Mislim da nema veze sa temom. Kad pominjete vec, cinjenica je da je Princ Pavle pristao da Dubrovnik ode 39e u Hrvatsku banovinu. Ne moram da dodatno pricam sta je to prouzrokovalo u oblastima tako sirene Hrvatske banovine gde je dosla NDH 41e. PItam se sta li je mislio onda?
Sto se tice pravljenja naselja Vozdovac, koliko je to kuca pravljeno kreditima? koliko je to ulica?
Ne vredi da pricamo dok ne pogledamo detaljno ekonomske i statisticke podatke iz 1939e godine.

za "Vladu": Sto se tice eksponenata pljacke imovine mislim da Milosevic nije hteo da bude direktno u vezi sa tom otimacinom devedesetih nego je to islo preko eksponenata; Vazno je taj period istraziti i sve lepo objaviti, ko je sta otimao i kako su posle kupili svoju "aboliciju" od dos-a.
Preporuke:
3
2
112 nedelja, 05 maj 2019 19:36
Vlada@MP
I ja nekako pokušavam da socijaldemokratiju odvojim od titoizma.
U pravu ste da su te ideje bliske Srbima.Rekao bih ne zbog siromaštva već zato što je egalitarizam duboko ukorenjrn u našoj tradiciji.
Obozavanja Vodja i podaništvo su nametani - u ranom srednjem veku Carigrad je naše izborne knezove uzdizao i davao im vise vlasti nego sto su u svom prirodnom okruzenju mogli da imaju kako bi preko njih kontrolisao narod i teritoriju.To je početak stabilokratije.
Već srpska nacionalna revolucija se vratila nacelu izbornog kneza i nije bila samo borba za oslobodjenje vec i socijalna revolucija (turci su bili feudalci).
Imali smo nekada DRUŠTVO - postojala je hijerarhija ali je i te kako postojala demokratija i socijalna pravda. Neka vrsta predhrišcanskog "švedskog" socijalizma.
I ta stalna teznja postoji i mislim da je to pozitivna strana nase tradicije koja je nazalost zapostavljena.
Jaša Tomić se u jednom trenutku osvrnuo na to ali nekako uvek trcimo da primenimo tudje recepte.
Preporuke:
3
0
113 nedelja, 05 maj 2019 20:09
MP 1
za "vladu" Dobro je da smo se oko necega slozili. Po meni bi bilo logicno da se prouci vreme kpj/skj i iz tog vremena izvuku pouke a ne da se srlja u nove i nove promasaje kao sto je to slucaj u periodu posle petog oktobra. E sad ostaje na to malo elita medju Srbima da vide moze li bolje od ove slepe ulice u kojoj se sada nalaze sa Vucic/Dacic kamarilom. Sadasnje vlasti po meni su gore od komunista jer rade direktno protiv svog naroda. Moze da se kaze da su oni posledica dugog perioda komunisticke vlasti, ali ne sasvim, tu je i nasa nemoc da stvari promenimo na bolje. Makar i ovako, verujem da ima nekoliko koraka koji moraju da se urade ako Srbija zeli da sacuva svoj korpus i realno je izvodljivo. Samo za pocetak i nacionalisti treba da prosire vidike. Ima razih nacina da se Ne demonstrira NEtrpeljivost prema drugima, nipodastavanje prema NEistomisljenicima, samozivost i sl. Kao slabi, siromasni i zatucani tesko cemo se izboriti za ista ozbiljnije u svetu u kojem zivimo.
Preporuke:
3
2

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner