Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Narod koji nestaje

Komentari (38) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 08 oktobar 2009 11:52
Jordan ("iz etničke grupe Makedonaca“)
„druga polovina HH veka, obeležena antisrpskom diktaturom J. B. Tita, ima za posledicu „pacifikaciju“ (rasrbljavanje, nacionalno onesvešćivanje) mnogih Srba“
Političkim odlukama pojedini regionalni varijetet (Crnogorci), etnička grupa (Makedonci) i konfesionalna zajednica (muslimani) proglašeni su za posebne narode
Zaboravio rade da kaže da jedan od uzroka zbog kojeg su Srbija i Srbi „ko Nokia...“ i takvi ko on. Rado čitam NSPM, ali malo, malo pa mi presedne, naročito kad čitam tekstove u kojim se pominje i moj narod i zemlja. Te BJRM, te vaše čuđenje spomen ploči palim Makedoncima, a sad i ovaj pokušaj definisanja etnogeneze Makedonaca.
Dragi moji Srbi, kad apdejtovate svoj nacionalizam do verzije Kemalizma (odbacivanje ekspanzionizma i imperijalizma i promovisanje mira, kako u domaćim, tako i u međunarodnim odnosima) e tad će Srbija opet biti velika. A do tada, verujem da većina Srba ne deli mišljenje ovog i sličnih njemu, već su svesni da su Makedonci jedan od retkih naroda koji još uvek gaji prijateljska osećanja prema svojim susedima - Srbima.

Pozdrav
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 08 oktobar 2009 12:10
hazar
I neki mnogo veći i značajniji narodi su nestali. Što ne bi i ova bahata, primitivna, alava, sebična raja koja se odriče svega onoga što narod koji drži do sebe čuva: jezik, veru, kulturu.

"Nisu vremena teška nego su ljudi slabi".
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 08 oktobar 2009 12:11
vlks
Gore od ekonomskog posrnuća Srba i Srbije je moralno posrnuće koje je došlo sa prihvatanjem američkog sistema vrednosti(novac, novac, novac).
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 08 oktobar 2009 12:21
veteran
Hvala autoru, mado ovo već i vrapci znaju koji, za razliku od nas, nastavljaju da "prave" svoje ljupke vrapčiće. Smanjujemo se, dakle. Pa šta? "Strejtovski" se smanjujemo, ali zato "gejovski" rastemo. EUuropa, kaj ne?!
PS
Ja imam tri sina i ne znam šta bi na to rekle Drugosrbijanske NVO...
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 08 oktobar 2009 12:29
Dag
Dodajte ovome da je svako četvrto do svako peto dete rođeno u Srbiji, registrovano u vanbračnoj zajednici. To znači da će najverovatnije odrastati u porodici bez drugog roditelja (najčešće oca)kao modela za identifikaciju. Broj ovakvih porodica će se povećavati i to će imati dugoročne posledice za formiranje psihoseksualnog identiteta ovih mladih ljudi. Normativni okvir ovih fluidnih rodno-polnih identiteta već je formiran i uveliko se promoviše.

U ne tako dalekoj budućnosti ovakva nepotpuna porodica biće preporučivana kao uzorna. Njoj će se priključiti i porodica istopolnih roditelja. Ovi obrasci će periferijskim društvima verovatno biti silom nametani.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 08 oktobar 2009 12:54
jelisaveta
znate, svi mi to manje vise znamo, ali kada kazem Gazdi (namerno ih tako zovem, a ne menadzeri, direktori, CEO...) da bih oko 16 casova htela da krenem po dete u vrtic, kao da sam im trazila bubreg da mi daju. nemam reci koliko sam ogorcena, odnosom prema srpskim majkama, koje zele da radjaju decu, pocev od bezbroj analiza i kontrola do toga da nemate izbor radnog vremena kao na zapadu sa malim detetom, nego je ostavite ujutru oko 8 i ako uspete da se izmigoljite uzecete je oko 17 casova!!! TUGO JEDNA!
Naravo ekonomska kriza im je dosla kao kec za ucenjivanje, vidis kako ljudi gube posao, a ti bi po dete... ma

p.s. proverena informacija je da majke sa veoma malom decom u Sosijete Zeneralu rade od 9 ujutru do 19 sati!? Mislim, da li to normalno, kada ona svoje dete da zagrli i da poljubi. Brine li neko o tome.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 08 oktobar 2009 13:33
Robert Lee
Vreme za duhovnu, moralnu i biološku obnovu nas Srba ističe. Srbija i srpski narod se moraju odmah probuditi, dok nije kasno! U suprotnom ova zemlja će opusteti, i postati ko zna čija, a Srbi i Srbija ostati samo lekcija u tuđem udžbeniku istorije!

Činjenice i trendovi prikazani u ovom tekstu su dobro poznati široj javnosti. Mislim da se u ovakvim tekstovima treba fokusirati na predlaganje i analiziranje mogućih rešenja.
Gore citirani ”apel i poziv” je daleko od rešenja problema izuzev što neobišno podseća na bljutave predizborne povike ili cirkularne ”upute i smernice” drugova iz partijskih komiteta.
Duhovna i moralna obnova našeg društva treba da dovede do svesti da smo kadri izboriti se sa kriminalom, korupcijom, prekomernim oslanjanjem na tuđu pamet i pomoć (čitaj prekomerno zaduživanje kod raznih pristupnih i predpristupnih fondova, MMF-a i sl.) i mnogim drugim pojavama koje siromaše naše ljude. Kada to rešimo, bićemo bogatiji, srećniji, zaljubljeniji...a deca se rađaju iz ljubavi, zar ne?
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 08 oktobar 2009 13:46
NaStraži
Vreme je za jedan realno izvodljivi dugoročni projekat demografske obnove ovog naroda. "Dveri" su na ovom polju bile izuzetno aktivne, ali u smislu edukacije, a potrebno je mnogo više od toga. OVAKVA država ne može (i neće) pomagati obnovu SRPSKOG naroda. Ali bi zato mogla da pripomogne Crkva. Takođe, neophodno je osnovati i odgovarajući fond za pomaganje svih onih parova koji su spremni da se upuste u ovakav izazov. Raditi na edukaciji protiv abortusa (pre nego što dođemo u političku situaciju da abortus možemo proglasiti krivičnim delom), ali isto tako i na pomoći samohranim majkama, ne samo materijalnoj, već i kroz poboljšavanje njihove društvene prihvaćenosti. Takođe, mladi samoživi tirani, koje "deca ne interesuju" (te se i zbog njihovih "očinskih" stavova dosta devojka odlučuje na abortus), trebaju snositi odgovarajuću moralnu sankciju u društvu. Treba snimati dokumentarne filmove, emisije, praviti tribine i predavanja u školama! (a ne samo na fakultetima). Soroš je odavno preuzeo školstvo u Srbiji. Vreme je da ga uzmemo nazad.
Jednom naiđoh na rezultate popisa jednog sela u Srbiji, iz 1863. U preko 400 domaćinstava uspeo sam pronaći svega dvoje samaca, ali zato puno udovaca i udovica ponovo venčanih. To je bilo vreme kada je društvo hrabrilo stvaranje novih porodičnih zajednica, kada su se stare, silom prilika raspale.
Mislim da bi, takođe, (nacionalno osvešćeni) mladi intelektualni parovi mogli i trebali da daju svoj lični primer drugima.
Kultura porodičnog života nije stvar koja se treba stihijno prepustiti vođstvu malograđanskih poriva i komercijalnih interesa pojedinih kompanija ili interesnih grupa (da ne upotrebim neki politički nekorektan izraz). I nju treba voditi intelektualna elita. Ne samo mišlju, već i konkretnim delom i ličnim primerom!
Dosta je oplakivanja srpskog demografskog posrnuća! Ako se pod hitno nešto ne preduzme, za 100 godina, neće imati ko ni da nas oplakuje. Ima nas dosta koji bi takav projekat podržali i idejno i materijalno.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 08 oktobar 2009 13:49
Micika
Uvek postoji izlaz, samo treba raščistiti sa sobom i skupiti petlju. Mislim, gotovo sve je do našeg izbora- pa šta nam Bog da.

Suština je u tome da žene najčešće NEĆE da se prebace na skromniji, manje komforan i zahtevniji način života od onog koji vode, i u to ime se odriču rađanja.

Dobićete otkaz? Neka! Nosićete 5 godina iste cipele? Šta fali, ajde da probamo i to! Uzdajte se u Milost Gospodnju, koja će svakoj duši dati i hleba i Vode Žive, i u svoje ruke i pamet.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 08 oktobar 2009 14:05
NaStraži
@ jelisaveta

U potpunosti ste u pravu! Gde su borci za ljudska prava u ovakvim situacijama? Njima je u interesu upravo to - omogućiti što jače otuđivanje čoveka i razbijanje porodice, za interese kompanija i centara moći koji iza njih stoje!

Sa aktuelnim zakonodavstvom i realno degradiranim pravima majki, trudnica i porodilja, šta se može očekivati?

Ali potrebno je osmisliti i društvenu moralnu sankciju i za njih - firme koje se tako ponašaju. A to se može postići jedino ukoliko društveni autoriteti, kao i organizacije koje bi nas okupile oko ovakvih ideja pozovu na bojkot proizvoda (robe i usluga) firmi na čije kadrovske postupke ima pritužbi. Vreme je da se samoorganizujemo i kroz NAŠA UDRUŽENjA I NAŠE NVO izvršimo pritisak na njih, a potom, inherentno i na establišment.
Kada neko normalan dođe na vlast, onda ćemo znati šta i kako...
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 08 oktobar 2009 14:32
vlks
@jordan
Pričao mi je Makedonac u Novom Sadu da pravih Makedonaca ima jako malo. Kaže na zapadu su Albanci, na istoku Bugari, na severu Srbi a na jugu Cincari. Kada tako nešto kaže čovek iz Makedonije šta ja tu mogu da negiram, valjda on sam zna ko živi u njegovoj zemlji. Istorijska je činjenica da ste se do 1945. izjašnjavali kao Srbi a jedan manji broj kao Bugari. Danas to pokušavate da negirate. Za tu spomen ploču treba da vas je sramota kao i za pričanje o nekakvoj srpskoj okupaciji između dva rata. Mi koji smo vas oslobodili od Turaka treba da ispadnemo još i krivi što smo vas oslobađali. Da Srbija nije dobila Makedoniju nakon Prvog svetskog rata Makedonci kao posebna grupa nikad ne bi bili ni formirani. Danas se svađate sa svim komšijama jer ste u sukobu sa iskonstruisanim komunističkim identitetom.
Pozdrav
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 08 oktobar 2009 14:38
Steva Nadrljanski
Tako je to u celoj Evropi. Naša civilizacija je na umoru. Već sada je svako drugo rođeno dete u npr. Francuskoj i Engleskoj dete (uglavnom muslimanskih imigranata), što znači da će izvorno evropsko stanovništvo u svojim državama posle polovine veka polako postajati manjina. Što bi rekao Gadafi: "Osvojićemo Evropu bez mača".

A što se tiče nas, kako bi rekla moja baba, došao đavo po svoje. Preživeli smo vekove neslobode, a pola veka "blagostanja" nećemo preživeti.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 08 oktobar 2009 14:52
Aca
Pa neznam sto se g. Jordane iz BJRM tako jezis,mozda je Srbija takva bas zbog toga kako vi kazete mada ne verujem.Mi Vas zovemo Makedonci a ne Grci i ostatak sveta ukljucujuci i EU kao vase prijateje, oni kazu,,Skoplje''ili,,BJRM''zali se njima.A i konstatacije i poredjenja ti nisu prijateljska i na nivou kao sto konstatujete moj dragi Jordane da ste nam ,,prijatelji''u sta ne sumnjam.Samo kod vas retko Srbin nosi prezime na:vic ili ic,neznam zasto?
Mi neskidamo vasim svestenicima mantije na granici kad dolaze u Srbiju ili putuju dalje, kao Vi nasima kad odlaze u Grcku.
I ne lomimo spomenike kao sto ste Vi u Vasoj zemlji uradili sa spomenikom nasih stradalih boraca u prvom svetskom ratu.Ako ste ,,Makedonac''to sigurno znate.
Ali je ovde druga tema koja je izuzetno ozbiljna i tice se i mene i vas i svih nas,ovaj problem nam je zajednicki kao ljudima.Prihvatanje svih negativnih oblika zivota i vrednosti sa zapada kao i kontinuitet komunizma u ovom ili onom obliku a udaljavanje od svoga korena i bica kao i vere skupo kostaju i te cemo plodove jos dugo ubirati ako se ne budemo dozvali pameti.
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 08 oktobar 2009 15:01
Joviša Vidić
@Jordan - Moj Jordane. Dok se vi Makedonci osvestite, u to me će proći "voz". Kada se sabru stanovnici Makedonije, ili BJRM: Arnauti, Bugari, Srbi, Crnogorci, Goranci, Egipćani, Vlasi, Romi i ini, to je 1300000 i slovima, jedan milion i trista hiljada. Koliko je Makedonaca? Onaj poslednji popis stanovnika što ste imali, može mačku o rep. Da ste Vi meni živi i zdravi a ostalo; kazaće se samo. Jovića Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 08 oktobar 2009 15:05
jelisaveta
Draga Micika, da znas da i ja to razmisljam i da si zaista u pravo za to, jer previse je skupo raditi, a ne biti uz svoje dete, jer cemo pred Boga sa decom a ne sa karijerom. Malo ljudi podrzava zene da nerade vec da budu uz svoju dece i da ih pritom ne shvataju kao neostvarene (ostavstine komuzizma, i tvoja majka se mucila moras i ti... ostavljale decu sa 3 meseca u jaslice). Hvala ti na razboritosti i hriscanskom stavu.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 08 oktobar 2009 15:47
Aca
Zeni je pripala uloga donosenja na svet novoga zivota,i treba sve uciniti da im se taj njihov Bogom dan dar ostvaruje na radost i roditelja i nacije i vere.Zene,majke i sestre koje su se kao majke ostvarile (a i sam sam otac troje dece)znaju kakva je to blagodat.Mora se tim zenama pomoci u svim segmentima od podrske u kuci pa do donosenje primerenih zakona a u vezi: njenih primanja kao majke,radnog staza,zastite kako nje same tako i deteta,prikladnih cena potrepstina koje su bebi potrebne,i nikako potcenjenosti vec nagradjena prednosscu nad onima koji ne radjaju ili nece.Zena i majka u kuci su ustvari i stubovi i zidovi kuce i snaga porodice i drzave.I to bi sve bilo kako treba kad bi oni koji to treba da rade i radili umesto da se zanose glupostima koje niko od njih ne trazi.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 08 oktobar 2009 15:48
Jasna Simonovic
Naročito od kad je gdja Markovic objavila na sajtu nspm da se procenat izdvajanja za zdravstvo bitno razlikuje u statistikama “naših organa” i MMF-a, našoj statistici ne verujem..

Zaključak teksta je poražavajući..."Vreme za duhovnu, moralnu i biološku obnovu" nikada ne ističe...nikome...Ali se slažem da se “Srbija i srpski narod”, koje god vere, nacije, rase, “moraju odmah probuditi”...
U suprotnom, ova zemlja neće opusteti, postaće nečija, a Srbi i Srbija neće “ostati samo lekcija u tuđem udžbeniku” već će “neki Srbi” otvoriti kompjuter i možda naći zlatnu detelinu sa četiri lista, a na svakom listu je upisana istina...

Bez panike, molim... Nije dobro za potomstvo koje dolazi...iz svih krajeva sveta...

p.s. VLKS, šta fali američkom sistemu vrednosti novac, novac, novac ako imaš novčanik da ga npr. sakriješ od uroka,ha! tj kupiš pošteno krov nad glavom, zaradiš sledeće parče hleba, osiguraš bezbrižnost potomstva....šta fali kad smo sve već nekome dali?
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 08 oktobar 2009 16:03
Uroš
Naravno da natalitet opada kad vladaju oni koji bi da pustoše i uništavaju zemlju i da istrebljuju stanovništvo pa stalno smišljaju efektne načine kako to da sprovedu. Npr.
smanjenje trudničkog bolovanja, neplaćanje dečijeg dodatka, onemogućavanje ljudi da rade i da od rada izdržavaju porodicu. Sve se to smišljeno radi. Pokvareni poslodavci
- tajkuni koji zahtevaju da žene kandidati za posao potpišu da neće rađati kojih ima i u opozicionim strankama itd...
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 08 oktobar 2009 16:53
brm
Lujo Vojnović, dubrovčanin je kritikovao početkom 20 veka beogradske elite zbog "makedonske utvare"..izabrali su nacionalno neosvešćenu amorfnu populaciju čije je srpsko poreklo vrlo "upitno" umesto tada najčistijih i najosveštenijih i najkulturnijih Srba, jedinih sa gotovo neprekinutom državnom tradicijom - Dubrovčana i ostalih primorskih katolika (pročitajte i Dučića i vladiku Nikolaja - moje uspomene iz Boke)...tako se trajno sukobili sa Rusima, koji su pravilno procenili da je tamo bugarski nacionalnin projekt održiviji..
manite se makedonaca - spasavajte Crnu Goru i Srpsku dok se još može...
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 08 oktobar 2009 16:55
Misa
Nijedna zemlja u evropi nema pozitivan prirodni prirastaj, cak ni Albanija. I Srbi su na ove prostore dosli sa karpata. Hoces da imamo vise dece, a sto ne kazes koliko je sad neuhranjene dece, da su deca u zadnjih 30 godina izgubila oko 2 cm u visini, a to je posledica lose ishrane. Kako to da su se Srbi mnogo bolje hranili kod "srbomrsca" Tita, a ne danas kada imaju svoju drzavu? Zazto nepises da je u ovoj drzavi bilo i mrtvih od gladi, kolika je navala na narodne kuhinje, koliko ljudi gleda na napusti ovu zemlju. Napravili smo zemlju u kojoj ni sami ne zelimo da zivim, a ti hoces vise dece. Cime cemo ih hraniti, oblaciti, placati skolovanje, zdravstvo?
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 08 oktobar 2009 18:19
koekude
JASMINA i Nebojša Ristić iz Vrnjačke Banje imaju 11 dece. Sa njima je tokom letnjih meseci najlakše, jer su Ivan, Nikola, Petar, Pavle, Branko, Sara, Tamara, Luka, Marko, Đorđe, izuzev bebe Ivone, po čitav dan napolju i igraju se. Problemi nastaju kad padne noć, jer Ristići, njih 13, žive u iznajmljenom stanu od 69 kvadrata.
- Nisu nama deca teret, već radost. Mi nismo porodica koja se žali i kuka, već koja se raduje životu i živi sa puno ljubavi. Međutim, deci treba pružiti pažnju, zadovoljiti njihove potrebe da se ne osećaju zapostavljenom i sirotom. Moja plata iznosi 30.000 dinara i to sigurno nije dovoljno za udoban život, ali pomažu nam naši roditelji. Prodali smo placeve dede Svete i babe Ljubinke. I uz to se snalazimo - priča otac Nebojša Ristić, inače, kontrolor u komunalnom preduzeću "Beli izvor".
Ristići kažu da ih opština Vrnjačka Banja nije oslobodila plaćanja vode po glavi domaćinstva. I da se država, koja zagovara borbu protov "bele kuge", dosta o njih ogrešila.
- Mi smo žrtve velike državne diskriminacije, jer kao porodica sa 11 dece nemamo pravo na dečije dodatke za sve mališane, niti majka ima dodatke za negu naše dece. Dodatak od 6.500 dinara dobija samo četvoro dece, a ostala ne. A od kako su se deca rodila mi smo samo za pelene potrošili oko 17.000 evra. Moja Jasmina ne može da dobije posao, jer joj se zamera da će stalno da bude na bolovanju. Dođe mi da tražim azil u Švajcarskoj i da se iselim iz Srbije - nezadovoljan je Nebojša Ristić, otac sa najviše dece.

http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=4&status=jedna&vest=151436&title_add=Srbija%20ostaje%3Cbr%2F%3Ebez%20ognji%C5%A1ta&kword_add=bela%20kuga%2C%20natalitet
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 08 oktobar 2009 21:36
Rodoljub
Da li ste primetili da kada god neki "komšija" hoće da nam objasni zašto smo im preseli i zašto nas Srbe ne podnose, obavezno navedu da su njegovog "dedu/didu/đeda/nona/deda tukli srpski žandarmi"! Setite se svih tih izjava u poslednjih par meseci na NSPM.

Jordane, da se razumemo... uopšte mi vas nije žao! Naprotiv, divim se vašoj očiglednoj mržnji prema Srbima, a da nikako ne spominjete Bugare, Grke ili šiptare! Samim tim, vas takve... "ljute na Srbe", izjednačavam sa komšijama Montenegrinima ili Hrvatima.

Srbi vam u ovom trenutku (a ni pre nisu bili) nisu nikakva pretnja, pa vam predlažem da pređite Vardar i odmah će vamse kas'ti ko vas "najviše voli"!

Dok vi dižete spomenike starogrcima, egipćanima i ostalim faraonima, šiptari vam pišu istoriju (i ako!) a jedno je sigurno - nestaćete kao nacija 6-7 puta brže od nas, jer vas i ima 6-7 puta manje od nas.

Pa, vi sad vidite koliko smo vas tukli, okupirali i koliko smo vam ubijali zemlju, kulturu i građane.

Nastavite da tražite "izgubljenu državnost" u Stobiju, to vam je ionako najsređeniji deo države! Srećno!
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 08 oktobar 2009 23:26
Steva Nadrljanski
Padaju mi na um mnoge stvari koje se tiču ovog državnog bezakonja na račun rađanja dece, iako ne mislim da je to najvažniji razlog što nestajemo: osvrnite se generaciju-dve unazad, videćete naše babe i dede sa buljukom bosonoge dečurlije; sreća te nisu bili na našem današnjem nivou pa nisu znali, jadni, da su bili oštećeni za sve i svašta što mi danas imamo, a opet nije nam dosta; sem toga, socijalna svest na državnom nivou bila je još i niža. Kad je počelo masovno prosvećivanje, ideal je postala porodica sa jednim, može i dva deteta; oni koji su imali više, nedajbože četvoro, najčešće su bili ljudi sa margine, bez obrazovanja, dakle oni koji nisu pretrpeli prosvetiteljsko kastriranje - a smatrali su ih za nekakav svet sličan "Ciganima", "Šiptarima", itd. Odavna su mi pali u oči projekti masovne proleterske izgradnje trosobnih stanova: dnevna soba, spavaća soba i dečija soba. Šta je problem? To što je dečija soba 2,5 h 2 m: u nju može stati samo jedno dete.
E, pa tako i danaske: rodiš dece koliko ti Bog da, i odmah dođu da te snimaju kao za cirkus.
Srbija se nekoliko puta u svojoj istoriji praznila, pa se opet brzo punila ("Hercegovina sav svijet naseli, a sebe ne raseli"): nisu znali za kontracepciju, pobačaj se uglavnom smatrao za greh, a nisu znali ni za projekte planiranja porodice; jeste da je bilo drugih ružnih načina da se ratosiljaju onih koje ne mogu hraniti, ali sve je to ništa u odnosu na današnju državnu fabriku autogenocida.
Što se tiče muslimanskih naroda, oni prosto ispunjavaju Božju zapovest o rađanju, a mi ne. Zato će oni "naslediti zemlju".
Preporuke:
0
0
24 petak, 09 oktobar 2009 00:39
Jasna Simonović
KOEKUDE, Neka su živa i zdrava i srećna sva deca koju ste naveli...I sva druga deca koja su se već rodila...
Ali koliko znam sada je 21. vek, Vrnjačka banja je civilizovano mesto, a kontracepcija odavno postala veoma pouzdana i bezbedna...Do skora je uglavnom bila i džabe...
Svui mi imamo želje, ali želje moraju biti u skladu sa realnošću...Usklađivanje želja i mogućnosti je jedan od osnova svakog zdravog društva...
Korišćenje ovakvih primera za natrljavanje nosa društvu koje se ne brine o deci koja su jasno je zapostavljena iako žive u veliokoj ljubavi, a da se pri tom ne ogradi od toga da prevelike želje za potomstvom nisu obaveza društva, niti način spašavanja nacije, svakako nije u redu...A zaista mislim da ljudi koji saosećaju sa ovakvim porodicama treba da konkretno zasuku rukave i osnuju udruženja, fond, šta god, ili se prijave da pomognu postojećim organizacijama za pomoć deci koja su na svet došla i kojima je potrebno baš sve što detetu treba...dajući im i svoj krov nad glavom ako imaju previše...da ne bi i oni jednoga dana otišli kojekude..
Preporuke:
0
0
25 petak, 09 oktobar 2009 00:42
Bane B.
Imam dojam da državi uopšte nije prioritet da se brine o natalitetu naroda. Možda i nije svesna što više naroda to je i država moćnija. Ako nemamo kvalitet onda moramo da imamo kvantitet. Ima još jedan fenomen koji se treba uzet u obzir. U srednjem sloju društva pogotovo u urbanim sredinama se "topi" broj stanovnika dok u siromašnim ruralnim mestima raste taj broj. Primera radi, jedno dete u gradu predstavlja rodtiteljima, financiski gledano, samo trošak i ako su plata i stan maleni pitanje je da li će uopšte hteti imati dete. Na selu je situacija drugačija. Tu se na decu gledalo kao na radnu snagu, kao na pomoćnike u slučaju bolesti ili doživljene starost. Neko koji će da preuzme imanje. U svakom slučaju su deca predstavljala bogatstvo a ne teret kao u gradu. Pošto se vreme promenilo i svi traže sreću u gradu trebali bi stručnjaci sociolozi nešto da smisle da pad nataliteta ublaže ili zaustave.
Preporuke:
0
0
26 petak, 09 oktobar 2009 00:42
Nenad
Ako Engleza trenutno ima 10 puta više od Srba, to ne znači da će Srbi pre izumreti od Engleza. Naprotiv prirodni priraštaj u poslednjih 20 godina ne govori o tome da će srpski narod izumreti. Izumiranje jednog naroda je Božija volja i nema veze sa negativnim prirodnim priraštajem, raseljavanjem ili sličnim demografskim analizama. SRPSKI NAROD JE KAO VODA, koliko god da se razvodnjava on na kraju nađe put, pa tako srpski narod od malog ”potoka” postane velika reka.
Preporuke:
0
0
27 petak, 09 oktobar 2009 08:21
Jasna Simonovic
NENAD, Bravo...
Preporuke:
0
0
28 petak, 09 oktobar 2009 12:11
genius loci
eto negdje sam citao,da i Rusi nece stati ako ovako nastave u buduci 100godina!? kako izgleda neko napravio pravu naucnu(model)statistiku,pa tako prevrtio neke brojke gore-dole-ispred-nazad-desno-levo,...znaci uzimajuci u obzir sve "moguce parametar" dosao do 100 godina ruskog zivota!
aha,.. sad sam svatio,zasto japanci toliko vole one "kuklice"(Roboti)znaci rade na "strategiju nataliteta", a u zapadnom svijetu se potrude ponekad obrnuto za neku sta ti ja znam,zovu je "Euthanasie"(za ljudi koji su umorni od zivota!), a ponekad za nesto sasvim suprotno ovome kako nesto koju bi nazvao "strategija vecnog zivota"- neku novu nazvanu "supermennacija"!
....ko zna kako se "bog nasmije"!
Preporuke:
0
0
29 subota, 10 oktobar 2009 08:21
m. -ić
2,11! To je nekakva magična brojka za opstananaroda. Svaka žena mora u proseku roditi 2,11
dece, da bi narod opstao. Ni jedan narod kod kojega je ovaj prag prekoračen naniže nije opstao. Ni jedan jedini se nije izvukao. Nikada, i nigde!!! Takve su zemlje bile osvojene, i u najboljem slučaju, narodi su se izmešali s došljacima, primili nove jezike, običaje, vere. U najgorem, prirodno odumiranje bi se potpomoglo noževima, ili krstarećim raketama, zavisno od civilizacijskog dometa osvajača. Neka borba za životni prostor može da se produži na par vekova, ali ko ne dostigne 211 dece na 100 žena, gubi bez imalo sumnje.
Preporuke:
0
0
30 subota, 10 oktobar 2009 09:19
Jasna Simonovic
genius loci, tacno...
što se mene tiče ja bih radije da svaki čovek živi 100 godina, a to možda može:
- ako bar poneko ponešto učini za "call for action" (Obama) ...npr. da malo parčence zemlje na kome mi ovde stojimo bude prepoznato kao poprište ljubavi a ne mržnje,
- ako bar poneko ponešto učini na www.350.org da atmosfersku koncentraciju ugljen dioksida CO2 spustimo ispod 350 ppm (sada je 390 ppm) a to svakako može sa zelenog Balkana..."spread the word" je nama u genima ...
- da se vrh farmaceutske industrije dozove pameti ne samo u Sloveniji, već i u Beogradu pa da prava mera bezbedne kontracepcije omogući roditeljima da svoju dečicu povedu češće za ruku u obićnu šetnju npr. do Kalemehgdana ili najbližeg Božjeg hrama, a da bake i deke ništa do dobrog više deci ne ispredaju...Jer! u kući treba imati i ponekog mačka, poneku kucu, pa kada neko zalaje ne mora se baš reći "Uđi slobodno" kao lepa Bena ali se može okrenuti mobilni telefon all the way around i reći:
Na linku na kojem svi ljudi sveta mogu poslati poruku najsvežijem dobitniku Nobelove nagrade nema linka "Serbia"...Hajde da ga potražimo na čarobnom mestu Planeti...
G. Loci, moj se dijalog sa vama prošli put opet nije pojavio do kraja...ali nema veze..tim je interesantnije...
Preporuke:
0
0
31 subota, 10 oktobar 2009 10:19
Jasna Simonovic
m.ić..

Meni se ne dopada statističko izražavanje nedeljivih entiteta (2,11 po 1 ženi) - čak me posebno kao ženu i majku - vređa, jer statistika nije matematika već ima svoj "životni objekat ili subjekat"...(mislim da je tim preterivanjima u bezdan nemogućeg, statistika dala svoj negativni doprinos u mnogim domenima)...Tako mi se čini prikladnije da naučnici zaključke ostavljaju na prirodnim stepenicama...npr. 211 na 100 žena...u ovom konkretnom zaključku...

(A i kada je 100 žena onda svakako ima više šanse da se "mešaju sa došljacima" i starosedeocima, "primaju nove" i daju stare "jezike, običaje, vere" i još štošta...zar ne?)
Preporuke:
0
0
32 subota, 10 oktobar 2009 12:01
Bojan
U diskusijama na ovu temu često se pominju zapadne vrijednosti itd.. živim trenutno na tom zapadu, i u određenoj mjeri sam upoznat sa njihovim porodičnim vrijednostima. U Americi je dosta češći slučaj da porodice imaju troje ili više djece nego u Evropi. u zapadnim zemljama EU odnosi među ljudima su uglavnom hladni, žene djecu rađaju sa 50-ak godina tj jedno dijete, kada ostvare određeni karijerni napredak. Nije riejdak slučaj da umjesto djeteta nabave psa jer je manje komplikovan i jeftiniji za održavanje.

Ono što htjedoh reći je da ne treba da se pozivamo na zapad i njegove vrijednosti, jer na kraju krajeva to smo svi svojevoljno prihvatili i tako živimo. Odgovornost je na nama i niko nam drugi nije kriv. Znam dosta žena moje generacije 25-30g kojima ne pada na pamet da rađaju više od jednog djeteta i toliko su samožive, komplikovane i zahtjevne da čovjek stvarno treba imati beskrajno živaca i strpljenja da sa njima uđe u vezu. Sa druge strane teško je reći da li je kod žena ili muškaraca veći promiskuitet i kada vidim kako stvari funkcionišu pitam se da li ću ikada naći normalnu osobu za brak.
Pitao sam moje roditelje zašto nam nisu napravili još jednog brata ili sestru. Kažu, tada se treće dijete smatralo nesrećom i bijedom, a četiri je bilo previše.

Iako imamo probleme sa teritorijama raseljavanjem itd, danas nam je primarni problem naroda demografskog karaktera, a zatim pitanje definisanja i utvrđivanja identiteta i (moralnog) integriteta srpskog čovjeka i srpske države. Političari su onakvi kakav je i narod koji ih bira, i mora se priznati da su naši ljudi u značajnoj mjeri loši i da je zbog mnogih ova srbomrzačka vlast zaslužena.

Na ovom pokvarenom zapadu vidio sam mnogo više dobrih, moralnih i iskrenih ljudi nego kod nas u srpskim zemljama. Jedno veliko pokajanje, preumljenje, poštovanje zakona, autoriteta, drugih ličnosti nam je potrebno i to nema veze sa drugima već nama samima, prije svega svako pojedinačno na svom nivou da se promjeni.
Preporuke:
0
0
33 subota, 10 oktobar 2009 16:31
genius loci
jasna simonovic,
ovo sa Obamom meni je malo suspekt,ne ulazeci u njegovu personalnost dali to zasluzuje ili ne,nego ja mislim da On sam nije bas tako sretan s´time. izgleda da to opterecuje njegovu "humanost".Meni lici malo na "Hollywood"!
....nadamo se za najbolje!
Preporuke:
0
0
34 subota, 10 oktobar 2009 22:40
Jasna Simonovic
Genius loci,

Da, potpuno se slažem...
Meni je Nobelova nagrada za mir već duže vremen neprimerena vremenu...Ginu ljudi, a daju se nagrade za mir...
Meni je obrazloženje zašto Obama dobija nagradu potpuno opravdano...(Barak je doneo zrak nade čovečanstvu)...Zato je i objavio "call for action" ...Kao niko do sada on je uz Nobelovu dobio i "javni committment" da postigne mir...To do sada nije bilo ni u "Hollywood-u"...
Po meni, do kraja 2009. moralo mi se to desiti...
Da se zaustavi proces "čovečanstva koje nedostojno čoveka nestaje"...
Preporuke:
0
0
35 nedelja, 11 oktobar 2009 11:40
genius loci
jasna simonovic,
naravno nada je nesto sto naz drzi u zivot,jer je hrana "neophodna-dusi"!Ali ipak poznajuci dosadasnje odvijanja dogadjaja u svetskoj sceni pogotovo velike sile(u ovome slucaj amerike)bilo bi "Naivno" misliti da jedan president ima taku slobodu samoodluke!(kamo sreca,ali samo u mirovini J.carter 2002),....ili pa srecom se uklapajuje "strategija humanosti sa strategijom jedne Intermezze"!..... drugo "poluvrijeme" vec se sprema,ko zna eto mjesec se vec bombarduje naravno oni(NASA)vode "humanitarna naucna istrazivanja"!
Eto odgovori na ekolosku "humanu" katasrofu vec su poceli- ko zna koliko jos Nobelove nagrade ih cekaju!
Preporuke:
0
0
36 nedelja, 11 oktobar 2009 13:09
Slavko
Da li znate da u Srbiji postoji tzv. MATERINSKI DODATAK? Da li znate da ni u porodilistu a ni kod maticara ne stoji obavestenje kako majke mogu da naplate materinski dodatak? Ta informacija se krije kao zmija noge. Da li znate da je rok u kom majka moze da podnese zahtev za materinski dodatak samo tri meseca od rodjenja deteta? To pokazuje kakav je odnos ove drzave prema natalitetu. Uzgred, i para koju daje drzava majkama je simbolicna i isparcana na rate.
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 12 oktobar 2009 00:26
m. -ić
Eh, pa da, statistika je surova, ali ne zato što čereči decu.

Naravno, niko s trunkom pameti ne misli da 2,11 dece po ženi znači da svaka žena rodi dvoje cele dece i još 11 odsto trećeg.

Statistika govori sledeće: Narodi koji ne cene podmladak, nemaju budućnost. A ceniti podmladak nisu bajke o tome kako će sve biti dobro kad dođu Brisel i Bolonja. Ceniti podmladak je trošak, izgubljeno vreme, potrošene pare iz džepa, odricanje, za decu. Svu decu i svačiju decu, i sada, danas, ne za neku decu iz Cobelove 2038.

Eto, dete koje ide u školu mora da ide po kolovozu. Na trotoarima su parkirani automobili, branik do branika. Niko neće da kaže ni: Odričem se automobila da bi moje dete moglo bezbedno da ide u školu, a kamo li: Odričem se automobila da bi tuđe dete moglo da ide u školu. A zamislite da neko kaže: Hajde da izaberemo gradsku vlast koja će strogo kažnjavati parkiranje po trotoarima. Ili, hoćemo više lekara, da ne cimamo bolesno dete po prašnjavim hodnicima. Ili, nećemo da se parkić prezida u tržni centar.

Sada ćete reći, pa i ja to hoću, ali šta da radim, ne mogu da promenim. Možete, možete, ali je teško. Košta i para i vremena. I to je taj trošak koji se mora platiti za decu.

A na taj i takav trošak Srbija ne pristaje. Posledica je da nema dece, a statistika tu tvrdnju samo pretače u brojeve. Možemo reći, 2,11 dece po ženi, ili po jednoj porodici, ali današnja vlast, vlast za koju se i Vi glasali, ne misli da je porodica od ikakvog značaja, a da je jbdp stil napredan i pravilan. Možemo reći 211 dece na 100 žena, ko ne voli da se broj dece izražava razlomcima. Sve jedno, dece nema pa nema.

Statistika je tek ogledalo za naše ružno lice stvarnosti.
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 12 oktobar 2009 08:17
Jasna Simonovic
Ako bi se statistika zaustavila na dva do tro deteta po paru roditelja, onda bi i nenormalni doplivali do neke pozitivne nule, pa oformili porodicu po meri čoveka...simbolično rečeno...
Ne verujem da je statistika to tako lepo rekla, već da ste vi izuzetno lepo opisali da “narodi koji ne cene nemaju budućnosti”...tj da imaju ružnu budućnost...
Sve se slažem što napisaste u dva pasusa, ali neću reći ono što vi mislite da ću reći u trećem pasusu. “Ja” (Farmest – Solvay) otvorih Fond za decu obolelu od cistične fibroze 1999. godine usred rata, ali Jugoslavija (a ne Srbija!) “ne pristade na taj trošak”(podaci u Vladi Srbije) ...A Srbija (koju sam sama uizglasala gde treba) ne ume da uzdigne 2diplome sa pokrićem u praksi”, već dere nebu pod oblake teoriju bez pokrića...Prosto da se I sam zavučeš u neku Bolonjsku šumu i da sačekaš dok prođe najezda neznanja....
Ali, niste u pravu....Dece, moj gospodine ili gospođo m-ić, ima, i uvek će ih biti...U celom broju...
Da li će roditeljima pogledati u ružno ili u lepo lice, e o tome svako, a ne svi, treba da se zamisli...
Sve najbolje...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li mislite da će u 2025. godini biti održani vanredni parlamentarni izbori?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner